Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 245 Laatste
Acties:
  • 1.367.794 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:25
TheFes schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:01:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je nu bedoelt? Grafieken die wel op het Energy dashboard zouden moeten staan, staan er bij jou niet?
Dit is mijn Energy-dashboard.
Aan de rechterkant zie ik alleen "Energy distribution" en "Non-fossil", hier zou ik ook nog wel mijn huidige verbruik willen zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXskBIvKENzz0tOTsk7GTNU3Pbw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GK35ppcT3kJ4P2negmD2I1oC.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
CappieL schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Dit is mijn Energy-dashboard.
Aan de rechterkant zie ik alleen "Energy distribution" en "Non-fossil", hier zou ik ook nog wel mijn huidige verbruik willen zien.

[Afbeelding]
Huidig verbruik is dus geen onderdeel van het Energy dashboard.
Dus wat ik probeerde te zeggen is, als je dat wel wil, je het Energy dashboard moet namaken uit de losse elementen, en dat je dan een grafiek met huidig verbruik kunt toevoegen.
Je kunt die grafiek niet op het kant-en-klare Energy dashboard krijgen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
TheFes schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:06:
[...]
Je kunt die grafiek niet op het kant-en-klare Energy dashboard krijgen.
Was ik al bang voor. :'( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 11:07
Zijn hier meer mensen die een energy dashboard hebben die niet meer bijgewerkt wordt. Ben eergisteren naar 2021.12.10 gegaan en daarna is het dashboard niet meer bijgewerkt.
Ik ontvang nog steeds de mqtt van mijn dsmr, daar is niets aan veranderd.
Weet dus ook niet waar ik het moeten zoeken. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
haborym schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:32:
Zijn hier meer mensen die een energy dashboard hebben die niet meer bijgewerkt wordt. Ben eergisteren naar 2021.12.10 gegaan en daarna is het dashboard niet meer bijgewerkt.
Hier op 2022.2.1 werkt het in ieder geval dikke prima :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:00

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Hier heb ik regelmatig last van, eigenlijk op dagbasis. Vaak herstelt het herstarten van mijn slimme-meter-integratie (1), maar soms moet ik heel HA opnieuw starten (2). Bij (1) vult hij met terugwerkende kracht alle balken in, bij (2) blijf ik balken missen en herstelt hij al het verbruik in de eerstvolgende balk op de klok - die dan meteen sky high is. Helemaal foolproof is het nog niet, in mijn beleving, maar dat komt denk ik door de combinatie van HA+Mijn keuze voor de P1-meter+wifi+databasebackupschema.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Heb er geen last van zelf, maar heb dit wel al meerdere keren voorbij zien komen (op andere kanalen). Volgens mij is er ook al wel een issue voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 11:07
TheFes schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:39:
[...]

Heb er geen last van zelf, maar heb dit wel al meerdere keren voorbij zien komen (op andere kanalen). Volgens mij is er ook al wel een issue voor open.
Gekke is dat ik er nooit last van had. Pas na de update van 2021.12.10 ging het mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
haborym schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:44:
[...]

Gekke is dat ik er nooit last van had. Pas na de update van 2021.12.10 ging het mis.
Ik zie het ook sinds een week (2022.2.0b0, de beta dus) voorbij komen.
Dus het is niet gek dat jij het ook sinds 2022.2.0 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:28
Aangezien het over 'energy' gaat, werkt bij jullie nog de Integration Sensor?
Bij sinds enige weken niet meer en krijg dit niet meer aan de praat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
sensor:
#Integration Sensors
  - platform: integration
    source: sensor.dak_power_usage_2
    name: Dak Power Dagtotaal
    unit_prefix: k
    method: left
    round: 2
    unit: kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
grotegok schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:58:
Aangezien het over 'energy' gaat, werkt bij jullie nog de Integration Sensor?
Bij sinds enige weken niet meer en krijg dit niet meer aan de praat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
sensor:
#Integration Sensors
  - platform: integration
    source: sensor.dak_power_usage_2
    name: Dak Power Dagtotaal
    unit_prefix: k
    method: left
    round: 2
    unit: kWh
Staat er iets zinnigs in de logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
new_guy schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:31:
[...]

Configuration > Supervisor > System > REBOOT HOST
thanks, dat was het!

Heel gek maar die supervisor staat er niet meer tussen. Ik ben wel gewoon admin, wat kan het zijn?
De NUC anders maar handmatig rebooten of is dat niet verstandig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXc0NvHAT5oiGjRJ61O4nz7wmU8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wd991PfyLIaM6SBUJl7JNGDM.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 8% gewijzigd door Megalomania op 04-02-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Megalomania schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:33:
[...]

thanks, dat was het!

Heel gek maar die supervisor staat er niet meer tussen. Ik ben wel gewoon admin, wat kan het zijn?

[Afbeelding]
De layout van het configuratie-scherm is aangepast in de vorige release :) Dus supervisor is nu samengevoegd met add-ons onder andere.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:01
[...]

thanks, dat was het!

[Afbeelding]
Wat zie je als je op de 5de optie( Add-ons, Backups & Supervisor) van boven klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
TheFes schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:18:
[...]

Staat er iets zinnigs in de logs?
Eigenlijk niet, niets hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
grotegok schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Eigenlijk niet, niets hierover.
Dat maakt debuggen wel lastig dan :)
Heb je helemaal geen sensor.dak_power_dagtotaal nu?
Kan het zijn dat er een sensor.dak_power_dagtotaal_2 is die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
TheFes schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Dat maakt debuggen wel lastig dan :)
Heb je helemaal geen sensor.dak_power_dagtotaal nu?
Kan het zijn dat er een sensor.dak_power_dagtotaal_2 is die wel werkt?
Gevonden!!
Dank voor de trigger die je gaf!

2022-02-04 10:29:17 WARNING (SyncWorker_0) [homeassistant.util.yaml.loader] YAML file /config/configuration.yaml contains duplicate key "sensor". Check lines 32 and 103

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
grotegok schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:44:
[...]

Gevonden!!
Dank voor de trigger die je gaf!

2022-02-04 10:29:17 WARNING (SyncWorker_0) [homeassistant.util.yaml.loader] YAML file /config/configuration.yaml contains duplicate key "sensor". Check lines 32 and 103
Duidelijke melding wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:44

-CJ

Not remastered

Ik heb een integratie voor het ophalen van de containerinformatie en heb daarbij zes sensoren; vier containers (met een datum voor eerstvolgend ophaalmoment) en twee sensoren met type container dat vandaag en morgen wordt opgehaald. Wat ik wil: één card in mijn Lovelace waarin wordt aangegeven wat de eerstvolgende container is die wordt opgehaald (ik heb al een notificatie voor de dag ervoor). Dus stel, volgende week wordt PMD opgehaald, dat de kaart dan laat zien: PMD 8-2-2022.

Hoe zou ik dit kunnen doen? De sensor voor vandaag en morgen zijn denk ik niet te gebruiken, dus ik moet iets maken waarmee ik de overige 4 sensoren kan ophalen en sorteren op datum, waarbij de sensorwaarde de eerstvolgende datum is.

Klinkt dit logisch?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

thecompany schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:14:
[...]

Heb geen oplossing voor je maar vind het wel een interessant apparaat. Heb nu een SenseAir S8 die de CO2 meet. Is de VOC waarde vergelijkbaar of is dit totaal iets anders? Wil het gebruiken als sensor om te gaan ventileren.
VOC is niet vergelijkbaar met CO2.

VOC's zijn vluchtige organische componenten die bijvoorbeeld vrijkomen uit nieuwe meubels/matrassen (offgassing). Het is goed om te ventileren tegen een verhoogde concentratie van VOC's, maar om de juiste minimale ventilatie in een woning te bepalen is CO2 veel nuttiger. Een verhoogd CO2-niveau in een kamer doordat iemand aanwezig is met te weinig ventilatie is veel sneller een probleem dan het achtergrond niveau van de VOC's van (oude) meubels.

Als je VOC's als basis neemt voor je ventilatie zul je in de praktijk voor CO2 te weinig ventileren. VOC's worden maar minimaal verhoogd door de stofwisseling van personen, CO2 juist veel. Omgekeerd zal je met ventileren op basis van CO2 vrijwel altijd ook voldoende ventileren om de VOC's laag te houden in de ruimte waar iemand aanwezig is.

Mijns inziens is dit de 'ranking der luchtkwaliteitsensoren' :P
  1. CO2-sensor
  2. Fijnstofsensor
  3. Relatieve luchtvochtigheid
  4. VOC
Toelichting:

CO2-sensor: prioriteit 1, dit zegt érg veel over de luchtkwaliteit in de ruimte waar personen aanwezig zijn.

Fijnstofsensor: wenselijke toevoeging in ruimtes met kans op verhoogd fijnstofniveau (keuken!). Zeker als je er niet altijd zelf aan denkt om je afzuigkap en mechanische ventilatie op standje turbo te zetten tijdens én een tijdje na het koken. Het zal je verbazen hoeveel troep er in de lucht komt die je inademt tijdens het bakken en hoe lang dat blijft hangen.

Relatieve luchtvochtigheid: om voldoende te ventileren in de badkamer als daar nog geen ventilatie is die op basis van relatieve luchtvochtigheid wordt aangestuurd. Minder/geen schimmel in je douche.

VOC: interessant om als extra statistiek te hebben, niet als dé basis om je ventilatieniveau te bepalen. Hiermee kan je bevestigen dat het nieuwe traagschuimmatras dat je net uit z'n verpakking haalt en stinkt inderdaad veel troep uitstoot. Man, wat had ik een hoofdpijn na de eerste nacht :X

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortex1701
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 20:48
[...]

thanks, dat was het!

[Afbeelding]

Add-ons, Backups and Supervisor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
thecompany schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:14:
[...]

Heb geen oplossing voor je maar vind het wel een interessant apparaat. Heb nu een SenseAir S8 die de CO2 meet. Is de VOC waarde vergelijkbaar of is dit totaal iets anders? Wil het gebruiken als sensor om te gaan ventileren.

Edit: Wat ik lees op Amazon in de reviews is dat het apparaat alleen een VOC waarde doorstuurt als je op een bepaalde knop klikt, wellicht kan je dat proberen?
VOC is voor de fijnstofdeeltjes in de lucht, bijvoorbeeld als je net gekookt hebt. Het is dus wat anders dan de CO2 waarde, maar is dus wel handig om op te kunnen ventileren.

Bedankt voor de tip van het drukken op het knopje. Het is me nog niet gelukt om iets te ontvangen, maar zelfs al zou ik het zo kunnen ontvangen is het natuurlijk niet de manier die ik zoek. Toch maar eens verder gaan zoeken naar een andere dan.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Backpacker schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:24:
[...]

VOC is voor de fijnstofdeeltjes in de lucht
Nee, fijnstof is niet helemaal hetzelfde als VOC.

VOC's kunnen in sommige gevallen bij hoge concentraties verbinden tot grotere deeltjes die dan in de categorie fijnstof vallen. Maar het grootste deel van fijnstof komt van verbranding en wrijving. Denk aan roet van auto's, rook die je ziet als je een hamburger aan het bakken bent.

Voor zover ik weet meet een VOC-sensor alleen losse VOC-moleculen en niet de samengeklonterde VOC-blokken die zo groot zijn dat ze in de categorie fijnstofdeeltje vallen.

Praktijkvoorbeelden:
  • Haal de dop van een fles terpentine en de waarde van je VOC-sensor schiet door het dak, terwijl een fijnstofsensor geen verhoogde waarde meet.
  • Stook een pan met olie lekker heet: fijnstofsensor schiet uit, VOC laat misschien een kleine verhoging zien.
In de dagelijkse praktijk is thuis een fijnstofsensor nuttiger dan VOC. Want je zult eerder bakken, braden en roet van kaarsen hebben dan met terpetine en andere VOC's aan de slag gaan. Ik in ieder geval wel :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:32

Chrisjuh_15

Facta non verba

maarud schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:51:
[...]

Yep, USB3 kan storen op 2.4Ghz, en laat dat nu net ook de frequentie zijn van WiFi en van Zigbee en van sommige draadloze muizen/toetsenborden :)

Simpele oplossing is idd een USB2 poort gebruiken óf een USB2 verlengkabel op een USB3 poort, want dan gebruikt hij de extra datalijnen van USB3 (die storen) niet.
Thanks voor de hulp! Ik zal het je laten weten of het gewerkt heeft. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:17
Voor mensen die via HACS de Google Home integratie hebben, update nog even niet naar de laatste versie:

https://github.com/leikoilja/ha-google-home/issues/453

Bekend issue lijkt het ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
NL_NaToR schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:44:
Voor mensen die via HACS de Google Home integratie hebben, update nog even niet naar de laatste versie:

Gelukkig is downgraden met HACS ook erg gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
@Gizz Bedankt voor de uitleg, zeer informatief! In dat geval schaf ik nog een SenseAir aan voor de woonkamer. Heb vast nog ergens een oude raspberry pi liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
-CJ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:05:
Ik heb een integratie voor het ophalen van de containerinformatie en heb daarbij zes sensoren; vier containers (met een datum voor eerstvolgend ophaalmoment) en twee sensoren met type container dat vandaag en morgen wordt opgehaald. Wat ik wil: één card in mijn Lovelace waarin wordt aangegeven wat de eerstvolgende container is die wordt opgehaald (ik heb al een notificatie voor de dag ervoor). Dus stel, volgende week wordt PMD opgehaald, dat de kaart dan laat zien: PMD 8-2-2022.

Hoe zou ik dit kunnen doen? De sensor voor vandaag en morgen zijn denk ik niet te gebruiken, dus ik moet iets maken waarmee ik de overige 4 sensoren kan ophalen en sorteren op datum, waarbij de sensorwaarde de eerstvolgende datum is.

Klinkt dit logisch?
Je kunt gebruik maken van een Entity Filter Card en dan als filter de datum gebruiken van de eerst container die wordt opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15
Harmen schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:45:
Home Assistant is lekker bezig met updates, steeds meer mogelijk via de Gui. :)
Krijg helaas pvoutput via de integratie niet aan de praat, bekend probleem blijkbaar.

Vanmorgen slimme gasmeter gekregen, deze gelijk aangezet in dsmr en HA. Klopt het dat er maar 2 sensors zijn hiervoor? Verbruik en kosten? (heb een smart gateway p1 lezer)
In 2022.2.1 zitten flink wat fixes
https://github.com/frenck...utput/releases/tag/v0.2.1

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

thecompany schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:19:
@Gizz Bedankt voor de uitleg, zeer informatief! In dat geval schaf ik nog een SenseAir aan voor de woonkamer. Heb vast nog ergens een oude raspberry pi liggen.
Een raspberry pi gebruiken om alleen een CO2-sensor uit te lezen is wel een beetje overkill. Zowel qua energieverbruik als 'computing power'. Je hebt genoeg aan een ESP8266 microcontroller van een euro of 5. Zuiniger en kleiner :) Meer info: CO2-meters voor in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Gizz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:25:
[...]

Een raspberry pi gebruiken om alleen een CO2-sensor uit te lezen is wel een beetje overkill. Zowel qua energieverbruik als 'computing power'. Je hebt genoeg aan een ESP8266 microcontroller van een euro of 5. Zuiniger en kleiner :) Meer info: CO2-meters voor in huis
Klopt, maar ik gok dat een Raspberry Pi zero (300ma) niet veel meer stroom verbruikt dan een ESP en de zero heb ik nog liggen. Daarnaast heb ik al een programma in Java geschreven om de SenseAir S8 uit te lezen en op MQTT te publishen en dat draait iets eenvoudiger op een Pi. Geen ervaring met JVM op de ESP8266.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian81
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 20:03
TheFes schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:53:
[...]

Ik gebruikte voorheen de Nginx Proxy Manager add-on vanuit de supervisor, toen ik mijn server opnieuw opgezet heb, heb ik die in docker geïnstalleerd.
Heb verder geen ervaring met Traefik, dus daar kan ik niets over zeggen.
Ik heb het heel even lokaal gehad, maar is weer teruggevallen naar de cloud.
hoe zou ik Nginx proxy manager moeten instellen ?
mijn.domein.nl --> [IP]:8123 had ik al ingesteld in npm
Ik ben er al wel achter dat als je de standaard HA docs volgt er een "Name" field mist die wel nodig blijkt te zijn in https://console.actions.google.com/
Zonder deze regex, genereert je HA project op google cloud errors in zijn logs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rvwzo_KKRbgpXL2aKwsyTcCk4so=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0b1bVKzD7bP5keDZM92cgio.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
thecompany schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:32:
[...]

Klopt, maar ik gok dat een Raspberry Pi zero (300ma) niet veel meer stroom verbruikt dan een ESP en de zero heb ik nog liggen. Daarnaast heb ik al een programma in Java geschreven om de SenseAir S8 uit te lezen en op MQTT te publishen en dat draait iets eenvoudiger op een Pi. Geen ervaring met JVM op de ESP8266.
Java op een ESP gaat je in ieder geval niet lukken. Maar kijk eens naar ESPHome. Als de sensor daardoor ondersteund wordt dan hoef je maar een YAML config file die sterk op de HA YAML config lijkt te schrijven en wordt automatisch een firmware gebakken en geflasht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

@CappieL @water_escape het gaat hier dus niet om het energy dashboard in het linker menu, maar om een tabblad in het lovelace interface. Bij interesse wil ik de yaml hier wel neer gooien. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 11:37
Na de update naar versie Home Assistant 2022.2.1 zijn mijn automations niet meer werkend, ik zie ze nog wel staan maar kan ze niet meer selecteren/uitvoeren/editen. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
-CJ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:05:

Klinkt dit logisch?
Dit is een gewone entity kaart waarvoor ik op basis van de Rova integratie een aantal extra sensoren heb gemaakt en wat jpegs van de afvalwijzer ingeplugd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuqMgOeJgH3-5-EFRknpmVhL1Us=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0Q1r0x4ITQOr6nUZKRkIhrnx.png?f=user_large

Is dat ongeveer wat je wilt zien? Er zit bij mij nog een kleine discrepantie in omdat de integratie rekent tot de datum en ik zelf tot einde van de datum maar dat stoort mij verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:44

-CJ

Not remastered

synoniem schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Dit is een gewone entity kaart waarvoor ik op basis van de Rova integratie een aantal extra sensoren heb gemaakt en wat jpegs van de afvalwijzer ingeplugd.

[Afbeelding]

Is dat ongeveer wat je wilt zien? Er zit bij mij nog een kleine discrepantie in omdat de integratie rekent tot de datum en ik zelf tot einde van de datum maar dat stoort mij verder niet.
Ziet er goed uit ja, zoiets zoek ik ook. Hoe heb je dit gedaan? Met binary sensors?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
RobertMe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:38:
[...]

Java op een ESP gaat je in ieder geval niet lukken. Maar kijk eens naar ESPHome. Als de sensor daardoor ondersteund wordt dan hoef je maar een YAML config file die sterk op de HA YAML config lijkt te schrijven en wordt automatisch een firmware gebakken en geflasht
Bedankt voor de tip, dat ziet er vrij eenvoudig uit. Ben van plan deze te proberen: https://www.otronic.nl/a-...O03pe_FVxleYaAumJEALw_wcB. Met de USB poort zou ik um redelijk eenvoudig moeten kunnen flashen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
-CJ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:03:
[...]

Ziet er goed uit ja, zoiets zoek ik ook. Hoe heb je dit gedaan? Met binary sensors?
Wel met sensoren en als ik opnieuw begin wordt het wellicht wat compacter maar het werkt. If it ain't broke do not fix it.
Dit staat in mijn customize.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
sensor.rova_bio:
  friendly_name: GFT
  entity_picture: /local/afvalwijzer/GFT.png
sensor.rova_paper:
  friendly_name: Papier
  entity_picture: /local/afvalwijzer/Papier.png
sensor.rova_plastic:
  friendly_name: PMD
  entity_picture: /local/afvalwijzer/PMD.png
sensor.rova_residual:
  friendly_name: Restafval
  entity_picture: /local/afvalwijzer/Restafval.png

en dit in mijn configuration.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
sensor:
  - platform: rova
    zip_code: 1234ZZ
    house_number: 99
    house_number_suffix: ""
    name: rova
    monitored_conditions:
      - bio
      - paper
      - plastic
      - residual
template:
  - sensor:
      name: "trash_first_next_item"
      unique_id: trash_first_next_item
      state: >-
        {% set mylist = (states('sensor.rova_bio'),states('sensor.rova_paper'),states( 'sensor.rova_plastic'),states('sensor.rova_residual')) %} {{ mylist|min}}
  - sensor:
      name: "trash_tomorrow"
      unique_id: trash_tomorrow
        {%if ((((as_timestamp(states('sensor.trash_first_next_item')) - as_timestamp(now())) // 86400) + 1) |int)  == 1  %}{{states('sensor.eerstvolgende_ophaalbeurt_is')}} {%endif%}
  - sensor:
      name: "trash_today"
      unique_id: trash_today
        {%if ((((as_timestamp(states('sensor.trash_first_next_item')) - as_timestamp(now())) // 86400) + 1) |int)  == 0  %}{{states('sensor.eerstvolgende_ophaalbeurt_is')}} {%endif%}
  - sensor:
      name: "trash_day_after_tomorrow"
      unique_id: trash_day_after_tomorrow
        {%if ((((as_timestamp(states('sensor.trash_first_next_item')) - as_timestamp(now())) // 86400) + 1) |int)  == 2  %}{{states('sensor.eerstvolgende_ophaalbeurt_is')}} {%endif%}
  - sensor:
      name: "Eerstvolgende ophaalronde in dagen"
      unique_id: trash_first_next_in_days
        {{ ((((as_timestamp(states('sensor.trash_first_next_item')) - as_timestamp(now())) // 86400) + 1) |int) }}
      icon: mdi:recycle
      picture: /local/afvalwijzer/Geen.png
  - sensor:
      name: "Eerstvolgende ophaalronde is"
      unique_id: trash_first_next_item_formatted
        {% if (as_timestamp(states('sensor.rova_bio')) == as_timestamp(states('sensor.trash_first_next_item'))) %}GFT
        {% elif (as_timestamp(states('sensor.rova_paper')) == as_timestamp(states('sensor.trash_first_next_item'))) %}Papier
        {% elif (as_timestamp(states('sensor.rova_plastic')) == as_timestamp(states('sensor.trash_first_next_item'))) %}PMD
        {% elif (as_timestamp(states('sensor.rova_residual')) == as_timestamp(states('sensor.trash_first_next_item'))) %}Restafval
        {% endif %}
      picture: >-
        {% if (as_timestamp(states('sensor.rova_bio')) == as_timestamp(states('sensor.trash_first_next_item'))) %}/local/afvalwijzer/GFT.png
        {% elif (as_timestamp(states('sensor.rova_paper')) == as_timestamp(states('sensor.trash_first_next_item'))) %}/local/afvalwijzer/Papier.png
        {% elif (as_timestamp(states('sensor.rova_plastic')) == as_timestamp(states('sensor.trash_first_next_item'))) %}/local/afvalwijzer/PMD.png
        {% elif (as_timestamp(states('sensor.rova_residual')) == as_timestamp(states('sensor.trash_first_next_item'))) %}/local/afvalwijzer/Restafval.png
        {%else%}
        /local/afvalwijzer/Geen.png
        {%endif%}
  - sensor:
      name: "Vandaag"
      unique_id: trash_today_formatted
        {% if is_state('sensor.trash_today', 'GFT') %}GFT
        {% elif is_state('sensor.trash_today', 'Papier') %}Papier
        {% elif is_state('sensor.trash_today', 'PMD') %}PMD
        {% elif is_state('sensor.trash_today', 'Restafval') %}Restafval
        {% else %}Geen
        {% endif %}
        {% if is_state('sensor.trash_today', 'GFT') %}/local/afvalwijzer/GFT.png
        {% elif is_state('sensor.trash_today', 'Papier') %}/local/afvalwijzer/Papier.png
        {% elif is_state('sensor.trash_today', 'PMD') %}/local/afvalwijzer/PMD.png
        {% elif is_state('sensor.trash_today', 'Restafval') %}/local/afvalwijzer/Restafval.png
        {%else%}
        {%endif%}
  - sensor:
      name: "Morgen"
      unique_id: trash_tomorrow_formatted
        {% if is_state('sensor.trash_tomorrow', 'GFT') %}GFT
        {% elif is_state('sensor.trash_tomorrow', 'Papier') %}Papier
        {% elif is_state('sensor.trash_tomorrow', 'PMD') %}PMD
        {% elif is_state('sensor.trash_tomorrow', 'Restafval') %}Restafval
        {% else %}Geen
        {% endif %}
        {% if is_state('sensor.trash_tomorrow', 'GFT') %}/local/afvalwijzer/GFT.png
        {% elif is_state('sensor.trash_tomorrow', 'Papier') %}/local/afvalwijzer/Papier.png
        {% elif is_state('sensor.trash_tomorrow', 'PMD') %}/local/afvalwijzer/PMD.png
        {% elif is_state('sensor.trash_tomorrow', 'Restafval') %}/local/afvalwijzer/Restafval.png
        {%else%}
        {%endif%}
  - sensor:
      name: "Overmorgen"
      unique_id: trash_day_after_tomorrow_formatted
        {% if is_state('sensor.trash_day_after_tomorrow', 'GFT') %}GFT
        {% elif is_state('sensor.trash_day_after_tomorrow', 'Papier') %}Papier
        {% elif is_state('sensor.trash_day_after_tomorrow', 'PMD') %}PMD
        {% elif is_state('sensor.trash_day_after_tomorrow', 'Restafval') %}Restafval
        {% else %}Geen
        {% endif %}
        {% if is_state('sensor.trash_day_after_tomorrow', 'GFT') %}/local/afvalwijzer/GFT.png
        {% elif is_state('sensor.trash_day_after_tomorrow', 'Papier') %}/local/afvalwijzer/Papier.png
        {% elif is_state('sensor.trash_day_after_tomorrow', 'PMD') %}/local/afvalwijzer/PMD.png
        {% elif is_state('sensor.trash_day_after_tomorrow', 'Restafval') %}/local/afvalwijzer/Restafval.png
        {%else%}
        {%endif%}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 00:53
Vraagje, ik denk er aan om een Alarm control paneel aan te schaffen:
https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch
Of deze: https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch

Nu zie ik dat Tuya ondersteunt wordt, betekend dit ook dat ik hem goed kan integreren in Home assistant (dus disarm etc etc).

Zijn er hier mensen die ook zo iets hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Tyrian81 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:21:
[...]

Ik heb het heel even lokaal gehad, maar is weer teruggevallen naar de cloud.
hoe zou ik Nginx proxy manager moeten instellen ?
mijn.domein.nl --> [IP]:8123 had ik al ingesteld in npm
Ik ben er al wel achter dat als je de standaard HA docs volgt er een "Name" field mist die wel nodig blijkt te zijn in https://console.actions.google.com/
Zonder deze regex, genereert je HA project op google cloud errors in zijn logs
[Afbeelding]
Dit ziet er niet uit als Nginx Proxy Manager..
En het komt me ook niet bekend voor vanuit mijn configuratie bij Google.

Ik heb altijd gewoon de docs gevolgd, en bij mij werkt het prima.

[ Voor 7% gewijzigd door TheFes op 04-02-2022 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
dutchnltweaker schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:32:

Nu zie ik dat Tuya ondersteunt wordt, betekend dit ook dat ik hem goed kan integreren in Home assistant (dus disarm etc etc).

niet duur, ben benieuwd of het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roynolf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik zoek me al 2 avonden suf op de custom:layout-card. Ik heb deze resource geïnstalleerd via HACS en heb me al ettelijke keren door de manual geworsteld maar ik blijf maar vastlopen op de grid component die maar niet doet wat ik er van verwacht.

Als ik gebruik maak van de code - terug te vinden in de manual - geschreven door de ontwerper dan heb ik een afwijking tussen mijn resultaat en het voorbeeld in de manual:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
type: custom:layout-card
layout_type: vertical
column_width: 100%
cards:
  - type: markdown
    content: '# Grid'
  - type: custom:layout-card
    layout: grid
    gridrows: 180px 200px auto
    gridcols: 180px auto 180px
    cards:
      - type: glance
        entities:
          - sun.sun
        gridrow: 1 / 2
        gridcol: 1 / 2
        style: 'ha-card { height: 100%; }'
      - type: entities
        entities: &ref_0
          - light.wc
          - light.vestiaire
          - light.keuken_d
        gridrow: 1 / 3
        gridcol: 2 / 4
      - type: markdown
        content: test
        gridrow: 2 / 4
        gridcol: 1 / 2
      - type: entities
        entities: *ref_0
        gridrow: 3 / 4
        gridcol: 2 / 3

Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-T8DFn31iwfZMpW_2dAGPYph3to=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8C9v9IeO5EC102tKNXURgQiY.png?f=user_large

Dit is het verwachtte resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dBxJqwzuBD9HgLFAYqv11q4Efk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3AM34JyfJIjkZ0yQpfhF07Zl.png?f=fotoalbum_large

Kan iemand me aanduiden wat ik exact verkeerd doe?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

thecompany schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:08:
[...]

Bedankt voor de tip, dat ziet er vrij eenvoudig uit. Ben van plan deze te proberen: https://www.otronic.nl/a-...O03pe_FVxleYaAumJEALw_wcB. Met de USB poort zou ik um redelijk eenvoudig moeten kunnen flashen toch?
Ja, dat flashen kan zelfs direct vanuit je browser :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
dutchnltweaker schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:32:

Ik heb er geen ervaring mee en probeer mezelf altijd ver weg van Tuya te houden (geen fan van), maar ik zou mezelf echt 2x bedenken voordat ik een alarm installatie zou laten verlopen via de cloud, helemaal een Chinese cloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
martinvdm schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:30:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee en probeer mezelf altijd ver weg van Tuya te houden (geen fan van), maar ik zou mezelf echt 2x bedenken voordat ik een alarm installatie zou laten verlopen via de cloud, helemaal een Chinese cloud.
Tja wat dan? Als je hier wat koopt komt het ook allemaal uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
dutchnltweaker schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:47:
[...]

Tja wat dan? Als je hier wat koopt komt het ook allemaal uit China.
Made in china wil nog niet zeggen dat het via een cloud systeem verloopt (in china)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
martinvdm schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:05:
[...]

Made in china wil nog niet zeggen dat het via een cloud systeem verloopt (in china)
Kan het niet local via MQTT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
martinvdm schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:05:
[...]

Snap ik, maar daar had ik het ook niet over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 11:12
NL_NaToR schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:44:

ouch te laat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Gizz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:22:
[...]

Ja, dat flashen kan zelfs direct vanuit je browser :P
Dat kan alleen als je de addon installeert neem ik aan? Ik draai HA vanuit docker dus geen add-ons. Heb nog geen losstaande ESPHome Web gevonden dus dat wordt de commandline gok ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 17:28
thecompany schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:56:
[...]

Dat kan alleen als je de addon installeert neem ik aan? Ik draai HA vanuit docker dus geen add-ons. Heb nog geen losstaande ESPHome Web gevonden dus dat wordt de commandline gok ik.
nope, gewoon vanuit Chrome of Edge :*)
Maar je kan ook het ESPHome Dashboard als Docker draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb middels HACS twee Lovelace cards geinstalleerd; Simple Vacuum Card en Upcoming Media card maar ik krijg ze niet toegevoegd aan Lovelace. Ze staan er simpelweg niet tussen als ik op 'Kaart Toevoegen' klik en als ik ze middels YAML probeer toe te voegen krijg ik de melding dat de card niet bestaat.

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/nILAKOnI62.png/raw

Beide custom cards worden netjes weergegeven als bron bij Instellingen --> Dashboards --> Bronnen:
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/zoYOqIzi58.png/raw

Als ik naar HACS --> Frontend ga en middels de drie puntjes bij een van de kaarten op 'Open source' klik, kijg ik netjes de Javascript code te zien, zoals hoort volgens: https://hacs.xyz/docs/cat...ins#custom-view-hacsfiles
Ik draai Lovelace niet in YAML mode maar in de standaard 'Storage' mode dus ik zou niets meer hoeven toe te voegen aan m'n configuration.yml. Overigens draai ik HASSIO Core in een Docker container.

Tevens heb ik al tig keer m'n HASS instance herstart en ook de cache van mijn browser geleegd maar helaas, niets lijkt te helpen... In de logging is niets terug te vinden, dus ook daar schiet ik niks mee op. Heeft iemand een idee wat er mis gaat?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:26
Freekers schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:41:
Ik heb middels HACS twee Lovelace cards geinstalleerd; Simple Vacuum Card en Upcoming Media card maar ik krijg ze niet toegevoegd aan Lovelace. Ze staan er simpelweg niet tussen als ik op 'Kaart Toevoegen' klik en als ik ze middels YAML probeer toe te voegen krijg ik de melding dat de card niet bestaat.

[Afbeelding]

Beide custom cards worden netjes weergegeven als bron bij Instellingen --> Dashboards --> Bronnen:
[Afbeelding]

Als ik naar HACS --> Frontend ga en middels de drie puntjes bij een van de kaarten op 'Open source' klik, kijg ik netjes de Javascript code te zien, zoals hoort volgens: https://hacs.xyz/docs/cat...ins#custom-view-hacsfiles
Ik draai Lovelace niet in YAML mode maar in de standaard 'Storage' mode dus ik zou niets meer hoeven toe te voegen aan m'n configuration.yml. Overigens draai ik HASSIO Core in een Docker container.

Tevens heb ik al tig keer m'n HASS instance herstart en ook de cache van mijn browser geleegd maar helaas, niets lijkt te helpen... In de logging is niets terug te vinden, dus ook daar schiet ik niks mee op. Heeft iemand een idee wat er mis gaat?
Dat ze er bij ‘voeg toe ‘ niet tussen staan komt (helaas) vaak voor. Maar hoe probeer je ze via yaml toe te voegen? Voeg toe - handmatig - etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinot45981
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-08-2022
Ik heb HA ge-update naar de laatste 2022 versie, maar nu is mijn eigen dashboard verdwenen? De standaard Home is er wel, maar ik had een test dashboard toegevoegd. De tab is er wel, maar er zit geen content/cards meer op? Als ik de raw yaml bekijk, staat deze test-view er gewoon in, met alle content? Maar ik zie niks?

Hoe fix ik dat? Moet er nog iets meer gebeuren na de update?

[ Voor 14% gewijzigd door cinot45981 op 05-02-2022 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:25

breinonline

Are you afraid to be known?

In principe niet. Misschien een cache probleem? Werkt het na een (forced) refresh nog niet?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinot45981
Heb heel HA en alles intern, core, os etc al (meerder malen) herstart. Cache in de browser bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Ja :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinot45981
Even op de ipad/safari alles leeggemaakt, geen verschil... zal het zo op de pc eens proberen. Niet fijn dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinot45981
Chrome op de pc laat de view na een refresh wel zien, maar er mist wel een card.

Als ik op de ... druk en dan configureer, dan is de hele view weer pleite, paar keer F5 en dan is ie er weer. Na opslaan en dan terug naar de normale view, ook weer weg. Moet steeds F5 drukken om mijn extra tab in beeld te krijgen. De standaard Home tab doet het prima.

Van dit soort updates wordt ik altijd heel huiverig...

[ Voor 46% gewijzigd door cinot45981 op 05-02-2022 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik heb Zigbee2MQTT geinstalleerd en een paar ikea lampen gekoppeld. Nu zou ik eigenlijk via de GUI van home assistant(in een automation) de color_temp willen aanpassen. Echter heb ik alleen de optie turn on/off en toggle. Bij turn on kan ik wel de brightness aanpassen en selecteren of de lamp moet flashen maar niet de color temp.

Ik heb deze lamp: https://www.zigbee2mqtt.io/devices/LED1545G12.html

Iemand enig idee of het mogelijk is? de color temp via de ui aan te passen en niet met code te hoeven werken?

[ Voor 7% gewijzigd door sgouman op 05-02-2022 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 14:31
@sgouman

Verschijnen die opties in de GUI niet pas als de lamp is ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
RudolfR schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:39:
@sgouman

Verschijnen die opties in de GUI niet pas als de lamp is ingeschakeld?
Ook dan zie ik ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@sgouman gebruik eens call service > light in plaats van dat je als actie 'device' kiest en dan je lamp. Dat zal veel schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Moet je even de lamp icoon vasthouden op je computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Gizz schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:59:
@sgouman gebruik eens call service > light in plaats van dat je als actie 'device' kiest en dan je lamp. Dat zal veel schelen ;)
Dat werkt. Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Koepert schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 05:48:
[...]

Dat ze er bij ‘voeg toe ‘ niet tussen staan komt (helaas) vaak voor. Maar hoe probeer je ze via yaml toe te voegen? Voeg toe - handmatig - etc?
Inderdaad middels Kaart Toevoegen --> Handmatig en daar plak ik de volgende YAML code in:

code:
1
2
- type: custom:xiaomi-vacuum-card
  entity: vacuum.xiaomi_vacuum_cleaner

Dit is dan helaas het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/LapiNiPU10.png/raw

Als ik de Upcoming Media Card probeer toe te voegen middels dezelfde stappen, krijg ik hetzelfde resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/pOlOvoTA42.png/raw

Het lijkt dus niet aan 1 specifieke card te liggen, beiden werken niet.

Overigens werken integrations die ik installeer middels HACS wel naar behoren, enkel frontends niet...

Thanks!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

De batterij van mijn Fibaro bewegingssensor was leeg, ik heb hem vervangen maar nu schiet hij telkens op unavailable. Daarvoor werkte hij feilloos. Meer mensen hier ervaringen mee? De vorige keer dat de batterij leeg was hier ook al vreselijk veel problemen mee gehad.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 15:18

tozzke

aka tozzert

Freekers schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:49:
[...]

Inderdaad middels Kaart Toevoegen --> Handmatig en daar plak ik de volgende YAML code in:

code:
1
2
- type: custom:xiaomi-vacuum-card

Dit is dan helaas het resultaat:
[Afbeelding]

Als ik de Upcoming Media Card probeer toe te voegen middels dezelfde stappen, krijg ik hetzelfde resultaat:
[Afbeelding]

Het lijkt dus niet aan 1 specifieke card te liggen, beiden werken niet.

Overigens werken integrations die ik installeer middels HACS wel naar behoren, enkel frontends niet...

Thanks!
Maak er eens

code:
1
2
type: custom:xiaomi-vacuum-card

van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
CAP-Team schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:51:
De batterij van mijn Fibaro bewegingssensor was leeg, ik heb hem vervangen maar nu schiet hij telkens op unavailable. Daarvoor werkte hij feilloos. Meer mensen hier ervaringen mee? De vorige keer dat de batterij leeg was hier ook al vreselijk veel problemen mee gehad.
Hoe gebruik je deze? Met ZWaveJS neem ik dan aan? Zelf deel ik deze ervaring in ieder geval niet, en heb deze al gebruikt met een Homey, zwave2mqtt en zwavejs2mqtt. Maar mijn sensor bevindt zich wel kort bij de coördinator, dus kan direct verbinden. Mogelijk dat het bij jou daar mee te maken heeft? Dat die na het verwijderen van de batterij zijn plek in het mesh netwerk kwijt is en het even duurt voordat hij de beste route gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 14:19
Ik ben aan het wachten op mijn Raspberry Pi 4 om aan de slag te kunnen met HA, nu zit ik een beetje te kijken naar een SSD om o.a. logging weg te schrijven.

Je hebt 2 opties volgens mij:
- aansluiten via printplaat en in behuizing Pi
- aansluiten via USB poort

volgens mij werkt de eerste optie ook via interne USB, dus volgens mij geen verschil. Klopt dat? EN wat is dan aan te raden?

2e waar ik naar kijk is dat ik deze SSD ook als backup wil gebruiken voor bestanden. Kan ik de SSD eenvoudig benaderen als ik hem aan mijn Pi hang waarop alleen HA draait? (ik ben geen Linux fanaat, wil eigenlijk alleen prutsen in HA, niet te veel in besturingssystemen etc. dus gewoon simpel via Windows te benaderen als een NAS) Dan kan ik mijn DS216Play namelijk wegdoen en vervangen voor de Pi. Goed voor de WAF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

RobertMe schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Hoe gebruik je deze? Met ZWaveJS neem ik dan aan? Zelf deel ik deze ervaring in ieder geval niet, en heb deze al gebruikt met een Homey, zwave2mqtt en zwavejs2mqtt. Maar mijn sensor bevindt zich wel kort bij de coördinator, dus kan direct verbinden. Mogelijk dat het bij jou daar mee te maken heeft? Dat die na het verwijderen van de batterij zijn plek in het mesh netwerk kwijt is en het even duurt voordat hij de beste route gevonden heeft?
Met ZwaveJS idd. En de sensor zit op hooguit 2 meter afstand van de coördinator. Batterij eruit en weer erin lijkt weer even te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:26
CAP-Team schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:51:
Alleen ervaring met zigbee… maar sonoff gaven ook wel ns problemen..

- juiste batterij er in? De ene knoopcelbatterij is de andere niet..

- je kunt mogelijk na vervangen eens repairen. Deed bij m’n sonoff wonderen, deConz herkende m ook keurig als de ‘oude’. K weet alleen niet of / hoe dat met zwave werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
B-Force schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:16:
Ik ben aan het wachten op mijn Raspberry Pi 4 om aan de slag te kunnen met HA, nu zit ik een beetje te kijken naar een SSD om o.a. logging weg te schrijven.

Je hebt 2 opties volgens mij:
- aansluiten via printplaat en in behuizing Pi
- aansluiten via USB poort

volgens mij werkt de eerste optie ook via interne USB, dus volgens mij geen verschil. Klopt dat? EN wat is dan aan te raden?

2e waar ik naar kijk is dat ik deze SSD ook als backup wil gebruiken voor bestanden. Kan ik de SSD eenvoudig benaderen als ik hem aan mijn Pi hang waarop alleen HA draait? (ik ben geen Linux fanaat, wil eigenlijk alleen prutsen in HA, niet te veel in besturingssystemen etc. dus gewoon simpel via Windows te benaderen als een NAS) Dan kan ik mijn DS216Play namelijk wegdoen en vervangen voor de Pi. Goed voor de WAF ;)
Ik heb zelf de Argon M.2 case waar je een SSD in kunt doen. De koppeling met de Pi gaat uiteindelijk gewoon via USB inderdaad. Maar het werkt uitstekend.
Je kunt in HA een Samba-share addon installeren, dan kun je de schijf gewoon benaderen. Ik zou dat geen NAS willen noemen, want een Synology is meer dan alleen een netwerkschijf, dus weet of de WAF daar hoger van wordt 😉

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Koepert schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:39:
[...]

Alleen ervaring met zigbee… maar sonoff gaven ook wel ns problemen..

- juiste batterij er in? De ene knoopcelbatterij is de andere niet..

- je kunt mogelijk na vervangen eens repairen. Deed bij m’n sonoff wonderen, deConz herkende m ook keurig als de ‘oude’. K weet alleen niet of / hoe dat met zwave werkt.
Uiteraard juiste batterij (CR123A)
Opnieuw pairen kan maar dan allemaal nieuwe entities en dus ook van alles weer opnieuw aanpassen. Dat zou toch niet nodig hoeven zijn voor het simpel vervangen van de batterij.

Maar goed hij lijkt het nu wel weer te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Chevalric schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:59:
[...]

Ik heb zelf de Argon M.2 case waar je een SSD in kunt doen. De koppeling met de Pi gaat uiteindelijk gewoon via USB inderdaad. Maar het werkt uitstekend.
Je kunt in HA een Samba-share addon installeren, dan kun je de schijf gewoon benaderen. Ik zou dat geen NAS willen noemen, want een Synology is meer dan alleen een netwerkschijf, dus weet of de WAF daar hoger van wordt 😉
Dat is deze toch https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
- Gebruikt er iemand de SSH & Web Terminal addon? Al in tijdje in gebruik hier, maar plots geeft deze een bad gateway, op het HA forum zijn er nog gebruikers die dit melden echter geen oplossing

- Vraagje over de nieuwe media browser: in de uitleg wordt gezegd dat je kan browsen in bv spotify media, en je dan naar sonos kan sturen.. Lukt dit ook met cast devices ? (ik doe dit nu met spotcast maar met eigen scripts) maar zou eigenlijk de mediabrowser willen gebruiken, alleen zie ik niet echt hoe dit kan . Of kan het nog steeds niet?

- Ik gebruikte vroeger HASSIQ voor garmin, maar ik zie dat er ook een HASSControl is
Welke is beter? Wat is het verschil eigenlijk?

[ Voor 11% gewijzigd door skank op 05-02-2022 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:18
skank schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:30:
- Gebruikt er iemand de SSH & Web Terminal addon? Al in tijdje in gebruik hier, maar plots geeft deze een bad gateway, op het HA forum zijn er nog gebruikers die dit melden echter geen oplossing
Hier doet ie het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinot45981
Verder niemand met problemen na de update? dashboards en views en cards niet zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Mag ik je config even zien (zonder credentials)
Bij mij staat er iets in: - python3 -m pip install catt
In de logs zie ik ook dat dit failed is, dus vermoedeiljk is er iets fout aan mn config dat niet meer ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
cinot45981 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:50:
Verder niemand met problemen na de update? dashboards en views en cards niet zichtbaar?
Verder alles ok hier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
Er wordt hier gesproken over het rechtstreeks openen van een EntityID vanuit een Action notification:
https://companion.home-as...#android-android-specific
Echter behoord dit tot Android Specific. Weet iemand of dit ook met IOS kan?
Dus het openen van rechtstreeks een entity vanuit de notificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinot45981
Raar allemaal. Ik kan wel een tab toevoegen, maar de bestaande toont ie niet, behalve dan de home tab.. Zelfs niet eens de '+ kaart toevoegen' knop wordt niet getoond als ik edit.

De yaml is wel gewoon compleet... ik zal zo de inhoud daarvan eens 1 voor 1 copieren naar een nieuwe tab.

*gevonden denk ik* ik heb een custom card gemaakt die een MQTT uitleest, en die queue wordt gevoed door een flow in node-red. Die flow leest status info uit van een (arcam) receiver en stuurt die dus via een queue naar HA. Die node-red flow stuitert omdat er iets mis is met de tcp/ip verbinding... dat wist ik, dat had ik al gezien. En dus komt er niets in de MQTT queue. Maar blijkbaar kan HA er dan niet tegen dat er niets in die queue staat? Dat is al vreemd. Nog vreemder is dat HA dan de hele view inclusief alle andere kaarten weigert te tonen. Niet best allemaal.

[ Voor 53% gewijzigd door cinot45981 op 05-02-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Chevalric schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:17:
[...]

Nee, deze:

https://m.nl.aliexpress.c...832d97dc7b516ddc41&gclid=

Maar je kunt hem gewoon bij Amazon.NL bestellen voor die prijs.
Sorry, bedoelde deze link https://m.nl.aliexpress.c...f801f4cf5b4f08a618091c2bb. Volgens mij bij Amazon duurder en ook van een China retailed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:18
skank schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:53:
[...]

Mag ik je config even zien (zonder credentials)
Bij mij staat er iets in: - python3 -m pip install catt
In de logs zie ik ook dat dit failed is, dus vermoedeiljk is er iets fout aan mn config dat niet meer ondersteund wordt.
Ik heb geen specifieke config daarvoor... Ik draai HA OS, en draai de Terminal en SSH als addon, met de standaard instellingen zoals ie aangeleverd is uit de addon store :'( Misschien is dat het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Polyphemus schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:03:
[...]

Ik heb geen specifieke config daarvoor... Ik draai HA OS, en draai de Terminal en SSH als addon, met de standaard instellingen zoals ie aangeleverd is uit de addon store :'( Misschien is dat het verschil?
Eens opnieuw geinstalleerd en dit weggelaten en nu draait hij terug
init_commands:
- python3 -m pip install catt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 14:19
Chevalric schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:59:
[...]

Wat is dan het verschil met een standaard kastje en een ssd via USB? Dan heb je alles in 1 kastje zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

B-Force schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:46:
[...]
Wat is dan het verschil met een standaard kastje en een ssd via USB? Dan heb je alles in 1 kastje zitten?
Je kunt hier gewoon een M2 schijf inzetten, en enkel een soort dubbele USB stekker als verbinding met de Pi.

Dus geen los spul met een kabel.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Peet3kabo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 07:31:
[...]

Bij mij na nachtje slapen en alles gister gedaan om te syncen, rebooten en herstarten nog geen local bij commando's.
Dus of ik moet nog veel meer geduld hebben, of er komt gewoon geen local bij te staan of het werkt niet. Geen idee hoe ik er achter kom welke juist is _O-
Idem dito hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinot45981
cinot45981 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:35:
Raar allemaal. Ik kan wel een tab toevoegen, maar de bestaande toont ie niet, behalve dan de home tab.. Zelfs niet eens de '+ kaart toevoegen' knop wordt niet getoond als ik edit.

De yaml is wel gewoon compleet... ik zal zo de inhoud daarvan eens 1 voor 1 copieren naar een nieuwe tab.

*gevonden denk ik* ik heb een custom card gemaakt die een MQTT uitleest, en die queue wordt gevoed door een flow in node-red. Die flow leest status info uit van een (arcam) receiver en stuurt die dus via een queue naar HA. Die node-red flow stuitert omdat er iets mis is met de tcp/ip verbinding... dat wist ik, dat had ik al gezien. En dus komt er niets in de MQTT queue. Maar blijkbaar kan HA er dan niet tegen dat er niets in die queue staat? Dat is al vreemd. Nog vreemder is dat HA dan de hele view inclusief alle andere kaarten weigert te tonen. Niet best allemaal.
Reset van de receiver brengt alles weer op gang... zal zeker een bug in de receiver zijn, maar.... dat HA zo over zijn nek gaat van een card die een queue niet kan uitlezen dat de complete view en alle cards daarin niet getoond worden, is naar mijn mening een behoorlijke bug in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik wil een RGB led strip met zigbee aansluiten.

Heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen deze 2 controllers?

https://nl.aliexpress.com...066044bdbb68eb3d07673a004

Behalve de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:13
Iemand hier die een Miele vaatwasser werkend heeft in Home Assistant?

Ik heb een nieuwe Miele vaatwasser en de integratie in Home Assistant is gelukt (via: https://github.com/HomeAssistant-Mods/home-assistant-miele)

Alleen blijkt het niet mogelijk om mijn vaatwasser te starten via de API... Ik heb gemaild of Miele het wil toevoegen aan de API, maar misschien heeft iemand hier hetzelfde probleem en mogelijk een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

tozzke schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:10:
[...]

Maak er eens

code:
1
2
type: custom:xiaomi-vacuum-card

van ;)
Held, dat werkt :D ! Je wilt niet weten hoe lang ik hiermee ben bezig geweest.... dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet3kabo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-09 19:33
Hier ook nog steeds niks veranderd en ik geloof het eerst wel, ben opgehouden uit te zoeken hoe en wat.
Komt later wel weer eens, ben allang blij dat ik alles aan het werken heb zonder NabuCasa.
Nu vooral aan het uitzoeken hoe ik alles het beste door pubers kan laten aansturen zonder dat ze mij alles in de war trappen _O- |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heeft iemand Hyperion werkend met HA? Als ik de integratie toevoeg en configureer krijg ik telkens de foutmelding: "The Hyperion Ambilight instance did not report its id" waarna de integratie niet is toegevoegd.

Terwijl het IP-adres en de poort kloppen en ik o.a. met de Hyperion Remote iOS app met exact deze gegevens wel kan linken.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
Peet3kabo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:38:
[...]

Hier ook nog steeds niks veranderd en ik geloof het eerst wel, ben opgehouden uit te zoeken hoe en wat.
Komt later wel weer eens, ben allang blij dat ik alles aan het werken heb zonder NabuCasa.
Nu vooral aan het uitzoeken hoe ik alles het beste door pubers kan laten aansturen zonder dat ze mij alles in de war trappen _O- |:(
Je kunt aparte lovelace maken of bepaalde tabs verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakfdr
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Helaas is mijn zelfgemaakte P1 meter defect gegaan en heb deze vervangen door de meter van Marcel Zuidwijk. Werkt super alleen zijn er nieuwe entiteiten aangemaakt waardoor ik mijn oude gegevens kwijt ben.

Is het mogelijk om historische energie gegevens van de oude entiteit om te zetten naar de nieuwe?

sensor.gas.consumtion via DSMR Slimme meter --> sensor.gas_consumed via ESPHome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
dutchnltweaker schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:50:
[...]

Sorry, bedoelde deze link https://m.nl.aliexpress.c...f801f4cf5b4f08a618091c2bb. Volgens mij bij Amazon duurder en ook van een China retailed?
Nee, deze is alleen voor de Pi. Die ik linkte kun je ook een M2 SSD in plaatsen. Die wordt dan via die USB connector gelinkt aan de Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Iemand die weet wat dit wil zeggen?

Invalid state message '{"timestamp":1638205191,"timestamp_friendly":"11/29/2021, 5:59:51 PM","severity":[{"value":"3 months","color":"Red","seconds":7889238},{"value":"2 months","color":"Orange","seconds":5259492}]}' from 'homeassistant/sensor/ramen_buiten/state'

card ziet er als volgt uit

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
- type: custom:check-button-card
        title: Ramen buiten
        color: rgb(70, 68, 70)
        entity: sensor.ramen_buiten
        text:
          year: jaar
          years: jaar
          month: maand
          months: maanden
          week: week
          weeks: weken
          day: dag
          days: dagen
          hour: uur
          hours: uur
          minute: minuut
          minutes: minuten
          less_than: minder dan
          more_than: meer dan
          ago: geleden
          due_in: over
          over_by: over met
        severity:
        - value: 2 months
          color: Orange
        - value: 3 months
          color: Red
Pagina: 1 ... 121 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.