Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 245 Laatste
Acties:
  • 1.367.780 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 11:12
darkrain schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:20:
[...]

Zover ik weet werken die companion apps met oAuth om the authenticeren, dat zijn dus tokens en die kunnen soms door allerlei redenen ongeldig zijn, denk aan tijd die net niet gelijk loopt, een netwerkissue waardoor vernieuwen niet gelukt is dat soort dingen.

Is je dochter administrator op je Home Assistant? Dat lijkt me niet nodig en zou het risico aanzienlijk verkleinen. Zorgen zou ik me sowieso niet maken om deze melding.
Neen die is enkel user, ik ben de enige adminstrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 16:00
skank schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:19:
https://rc.home-assistant.io/blog/2022/02/02/release-20222/

Erg benieuwd naar die local google home integration
Alsook de webrtc ding :)
Kan je me uitleggen wat 'local fulfillment' is?
Ik zie in de rn alleen de text
The Google Assistant integration can now be set up to use local fulfillment, thanks to @LoekSangers! Please note that this only applies to manual setups. This is already handled automatically when using the Home Assistant Cloud.

Maar verder niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
Obelixxx schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:26:
[...]

Kan je me uitleggen wat 'local fulfillment' is?
Ik zie in de rn alleen de text
The Google Assistant integration can now be set up to use local fulfillment, thanks to @LoekSangers! Please note that this only applies to manual setups. This is already handled automatically when using the Home Assistant Cloud.

Maar verder niets.
Ik vermoed: dat hij geen internet meer nodig heeft om bv met voice je lampen aan te steken...
Dus dat alles lokaal blijft.
Anders zoals het nu is, gaat het commando naar buiten en terug naar binnen om je lampen te bedienen... en nu dan enkel binnen.
Althans dat denk ik. Het blijft lokaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 16:00
skank schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:40:
[...]

Ik vermoed: dat hij geen internet meer nodig heeft om bv met voice je lampen aan te steken...
Anders zoals het nu is, gaat het commando naar buiten en terug naar binnen om je lampen te bedienen... en nu dan enkel binnen.
Dat is inderdaad een helevooruitgang, zie het echter in de release notes verder niet aangehaald worden wat er verder voor nodig is.
Ik ga eens zoeken, dank je voor je antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
Obelixxx schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:44:
[...]

Dat is inderdaad een helevooruitgang, zie het echter in de release notes verder niet aangehaald worden wat er verder voor nodig is.
Ik ga eens zoeken, dank je voor je antwoord.
Ze hebben hierboven net een url gepost hiervoor
https://deploy-preview-20...#enable-local-fulfillment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
skank schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:40:
[...]

@Obelixxx
Het voice commando wordt nog via de Google Servers afgehandeld, daar heeft de speaker zelf niet de processorkracht voor. Alleen het daadwerkelijk bedienen van de apparaten wordt lokaal afgehandeld.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
skank schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Helaas, gecheckt en ik heb een ander ip.
Wat ik wel zie is dat er staat
Login attempt or request with invalid authentication from cust-x-x-x-x-.dyn.as47377.net (x.x.x.x) (home assistant/android SM-A226B 2022.1.1-1890)

Mijn dochter zit ook bij orange met haar sim, en heeft een samsung A22
Als ik in haar telefoon kijk (en die heeft de home assistant android app) bij systeem, dan staat er daar SM-A226B

Mag ik dan concluderen dat het haar was?
Ja
Moet ik nu wantrouwig zijn of niet?
Nee

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
skank schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Helaas, gecheckt en ik heb een ander ip.
Wat ik wel zie is dat er staat
Login attempt or request with invalid authentication from cust-x-x-x-x-.dyn.as47377.net (x.x.x.x) (home assistant/android SM-A226B 2022.1.1-1890)

Mijn dochter zit ook bij orange met haar sim, en heeft een samsung A22
Als ik in haar telefoon kijk (en die heeft de home assistant android app) bij systeem, dan staat er daar SM-A226B

Mag ik dan concluderen dat het haar was?
Hoewel ze zegt niks gedaan te hebben, en ook niet op een ander wifi netwerk zat dat ze weet

Moet ik nu wantrouwig zijn of niet?
Op basis van de gegevens die je geeft verwacht ik dat je het kan negeren maar ik wil je toch even wat punten geven om te controleren de volgende keer, zodat je het zeker kan weten:
- het ip x.x.x.x kan ook het ip zijn van het 5/4g netwerk. Als je de telefoon van in dit geval je dochter van de wifi afhaalt en op 5/4g zet kan je waarschijnlijk zien of het hetzelfde ip is. die wil op het mobiele netwerk wel eens veranderen maar kan is best aanzienlijk dat die dan nog hetzelfde is.
- als het ip niet van jou is, en je kan hem met punt 1 niet achterhalen zou ik er niet vanuit gaan dat het de telefoon van je dochter is. Dan was het waarschijnlijk iemand anders die probeerde in te loggen. Is dat een reden om je zorgen te maken? Nee niet per se.

Je kan voor peace of mind ook het wachtwoord van het account van je dochter resetten, just to be sure. Pas als ik meerdere fails zou zien zou ik me wat meer zorgen maken.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
Melantrix schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:25:
[...]

Op basis van de gegevens die je geeft verwacht ik dat je het kan negeren maar ik wil je toch even wat punten geven om te controleren de volgende keer, zodat je het zeker kan weten:
- het ip x.x.x.x kan ook het ip zijn van het 5/4g netwerk. Als je de telefoon van in dit geval je dochter van de wifi afhaalt en op 5/4g zet kan je waarschijnlijk zien of het hetzelfde ip is. die wil op het mobiele netwerk wel eens veranderen maar kan is best aanzienlijk dat die dan nog hetzelfde is.
- als het ip niet van jou is, en je kan hem met punt 1 niet achterhalen zou ik er niet vanuit gaan dat het de telefoon van je dochter is. Dan was het waarschijnlijk iemand anders die probeerde in te loggen. Is dat een reden om je zorgen te maken? Nee niet per se.

Je kan voor peace of mind ook het wachtwoord van het account van je dochter resetten, just to be sure. Pas als ik meerdere fails zou zien zou ik me wat meer zorgen maken.
Ik heb zoiezo ook 2FA enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:23

LDVC

Let's get it over with

Is het al iemand gelukt om Local fullfilment voor Google home werkend te krijgen?
Zoals ik het begrijp werkt die local fullfilment door via mdns te checken of home assistant lokaal te benaderen is op het netwerk. Echter, ik draai HA Core via docker in een eigen netwerk, dus de Nest Mini weet HA niet te vinden via mdns.

Binnen de action console kun je een test URL meegeven ("Enter your testing URL for Chrome"), ik vermoed dat ik hier een lokale URL naar HA mee zou moeten geven om het mdns issue te omzeilen, maar het is me niet duidelijk wat dan de volledige URL zou moeten zijn (als dit uberhaupt al de oplossing gaat zijn)

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:26
Domme vraag wellicht.. maar bij een aantal updates krijg je elke keer de melding dat de db geupdate gaat worden/moet worden.. zoals dit:

Database is about to upgrade. Schema version: 23

Maar volgens mij krijg je nergens melding dat dit "klaar" is. klopt dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
LDVC schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:43:
Is het al iemand gelukt om Local fullfilment voor Google home werkend te krijgen?
Zoals ik het begrijp werkt die local fullfilment door via mdns te checken of home assistant lokaal te benaderen is op het netwerk. Echter, ik draai HA Core via docker in een eigen netwerk, dus de Nest Mini weet HA niet te vinden via mdns.

Binnen de action console kun je een test URL meegeven ("Enter your testing URL for Chrome"), ik vermoed dat ik hier een lokale URL naar HA mee zou moeten geven om het mdns issue te omzeilen, maar het is me niet duidelijk wat dan de volledige URL zou moeten zijn (als dit uberhaupt al de oplossing gaat zijn)
Ja, hier gelukt maar ik heb de docker container op network_mode=host staan dus iets eenvoudiger (en minder veilig;)).

Heb de nginx mapping naar /api/google_assistant kunnen weghalen en het werkt nog perfect. Via Chrome inspect devices zie ik de lokale queries voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
thecompany schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Ja, hier gelukt maar ik heb de docker container op network_mode=host staan dus iets eenvoudiger (en minder veilig;)).

Heb de nginx mapping naar /api/google_assistant kunnen weghalen en het werkt nog perfect. Via Chrome inspect devices zie ik de lokale queries voorbij komen.
Ik draai HA OS op proxmox, en op hetzelfde netwerk als de Google Homes, dus wellicht dat het daar mee te maken heeft, maar ik heb nooit iets in nginx (proxy manager) hoeven doen aan mapping voor de api. Het enige wat daar ingesteld is is subdomein.domein.nl > ip:8123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
TheFes schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:25:
[...]

Ik draai HA OS op proxmox, en op hetzelfde netwerk als de Google Homes, dus wellicht dat het daar mee te maken heeft, maar ik heb nooit iets in nginx (proxy manager) hoeven doen aan mapping voor de api. Het enige wat daar ingesteld is is subdomein.domein.nl > ip:8123
Ik heb inderdaad een nginx mapping puur voor lokaal die thuis.local mapt naar ip:8123.

Mijn HA is niet benaderbaar vanaf het internet, behalve 1 ingang en dat was {mijn internet hostname}/api/google_assistant. Deze heb ik nu ook weg kunnen halen. Alleen als ik m'n devices wil syncen moet ik deze waarschijnlijk terug plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:39
Koepert schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:44:
Domme vraag wellicht.. maar bij een aantal updates krijg je elke keer de melding dat de db geupdate gaat worden/moet worden.. zoals dit:

Ik heb hetzelfde, ik dacht dat dit er eerder wel in zat, maar bij de laatste paar keren dit niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Melantrix schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:25:
Als je goed kijkt, zie je dat het de HA app is die probeert in te loggen. En het type komt overeen met het type van zijn dochter. En het IP komt ook uit een reeks van "zou zomaar kunnen".

Ik zou hier echt niets achter zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Koepert schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:44:

Klopt, zie ik ook niet

Edit: dat zie je blijkbaar alleen als je loglevel op info staat:

https://github.com/home-a...recorder/migration.py#L81

[ Voor 17% gewijzigd door Hmmbob op 03-02-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

De Daikin integratie splitst het verbruik uit in verwarmen en koelen. Ik heb dus twee sensoren die het verbruik in kWh aangeven:

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/SeDUyuvO07.png/raw

De utility meters voor deze twee sensoren heb ik als volgt gedefinieerd in mijn configuration.yml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
utility_meter:
  airco_woonkamer_cool_daily:
    source: sensor.woonkamer_cool_energy_consumption
    cycle: daily
  airco_woonkamer_heat_daily:
    source: sensor.woonkamer_heat_energy_consumption
    cycle: daily

En nu komt het: de 'sensor.airco_woonkamer_heat_daily' doet het wel, maar de 'sensor.airco_woonkamer_cool_daily' maakt HASS niet aan. In de logging vind ik het volgende terug:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
2022-02-03 10:39:40 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.sensor] Error adding entities for domain sensor with platform utility_meter
Traceback (most recent call last):
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 382, in async_add_entities
await asyncio.gather(*tasks)
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 614, in _async_add_entity
await entity.add_to_platform_finish()
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity.py", line 772, in add_to_platform_finish
await self.async_added_to_hass()
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/utility_meter/sensor.py", line 322, in async_added_to_hass
float(state.attributes.get(ATTR_LAST_PERIOD))
ValueError: could not convert string to float: 'None'
2022-02-03 10:39:40 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.sensor] Error while setting up utility_meter platform for sensor
Traceback (most recent call last):
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 257, in _async_setup_platform
await asyncio.gather(*pending)
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 382, in async_add_entities
await asyncio.gather(*tasks)
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 614, in _async_add_entity
await entity.add_to_platform_finish()
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity.py", line 772, in add_to_platform_finish
await self.async_added_to_hass()
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/utility_meter/sensor.py", line 322, in async_added_to_hass
float(state.attributes.get(ATTR_LAST_PERIOD))
ValueError: could not convert string to float: 'None'

Ik kan deze error echter niet plaatsen. De sensoren waar beide counters op gebaseerd zijn hebben dezelfde waarde (0). Als ik in de source code kijk van de integration zijn beide sensoren op dezelfde manier aangemaakt: https://github.com/home-a...ents/daikin/sensor.py#L93

Ik krijg exact 4 hits op Google omtrent dit probleem maar heb het niet kunnen oplossen. Iemand een idee waar het mis gaat?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:12
Als we het toch over foutieve logins hebben:
Kun je een minimaal aantal foute logins aangeven vóór die een notificatie aangeeft in HA?
Ik typ mijn wachtwoord wel eens fout. en dan krijg je meteen een melding in Home Assistant... voor 1x fout intikken. Dat vind ik toch wel een minor inconvienence....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank

Hoe heb jij dit getest en hoe weet je of het correct local werkt?
Ik heb zopas de settings gedaan en de hubs herstart en HA core ook.

Ik heb zopas een commando gegeven aan google om mn lichten aan te doen en die gaan aan, vrij snel zelfs, denk zelfs dat het sneller is dan voordien (maar das moeilijk in te schatten).

MAar hoe weet ik nu zeker dat hij local is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
skank schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:29:
[...]

Hoe heb jij dit getest en hoe weet je of het correct local werkt?
Ik heb zopas de settings gedaan en de hubs herstart en HA core ook.

Ik heb zopas een commando gegeven aan google om mn lichten aan te doen en die gaan aan, vrij snel zelfs, denk zelfs dat het sneller is dan voordien (maar das moeilijk in te schatten).

MAar hoe weet ik nu zeker dat hij local is?
Kun je in je logboek zien, dan staat er bij dat het via local gegaan is.
Google Assistant sent command OnOff (via local) by Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:21

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb een vraagje ik wil graag wat gaan automatiseren en heb nu ESPhome met 5 hardware temperatuur en vocht sensoren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xs79rNwl.jpg

Wat ik zou willen doen in een automatisering
zeggen als de vochtigheid boven de 60% is een fan aanzetten. ( om even te testen wilde ik een lamp aan doen)
De lampen zijn in de automatering gewoon te vinden als device en dan de juiste lamp pakken.

Maar ik kan de sensoren voor de temperatuur of vochtigheid niet vinden onder devices.
Wat moet ik dan kiezen? Esphome is toch het device en daaronder zouden meerdere sensoren zitten.

Ik had even bij trigger ID de naam van de sensor gezet .

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gNgEZsnl.jpg

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:44

-CJ

Not remastered

-CJ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:36:
@verjager @TheFes Bedankt voor jullie reactie, binary sensor klinkt inderdaad logischer. Ik ga er vanavond weer eens aan sleutelen.
Het is uiteindelijk na wat geknutsel gelukt, bedankt voor de suggesties.

Tevens gelukt om een eigen script te maken die enkele services aantrapt na het drukken op een knop in de UI. Leuk om zo steeds een stapje verder te komen.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
TheFes schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:25:
[...]

Ah! Jij gebruik nginx, ik al jaren traefik. Waarom zou je voor het een of het ander kiezen? Ik wil de boel eens opnieuw inrichten van Ubuntu met Traefik en allerlei docker containers bij elkaar naar een Proxmox omgeving met daarin een VM voor Hass en andere VM's met 'de rest'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
koelkast schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:51:
[...]

Ah! Jij gebruik nginx, ik al jaren traefik. Waarom zou je voor het een of het ander kiezen? Ik wil de boel eens opnieuw inrichten van Ubuntu met Traefik en allerlei docker containers bij elkaar naar een Proxmox omgeving met daarin een VM voor Hass en andere VM's met 'de rest'.
Ik gebruikte voorheen de Nginx Proxy Manager add-on vanuit de supervisor, toen ik mijn server opnieuw opgezet heb, heb ik die in docker geïnstalleerd.
Heb verder geen ervaring met Traefik, dus daar kan ik niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
TheFes schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:30:
[...]

Kun je in je logboek zien, dan staat er bij dat het via local gegaan is.
Google Assistant sent command OnOff (via local) by Martijn
Damn, bij mij staat er geen (via local) bij

Hoe troubleshoot ik dat nu?
ff https://developers.google...cal#debugging_from_chrome

lezen

[ Voor 12% gewijzigd door skank op 03-02-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
skank schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Damn, bij mij staat er geen (via local) bij

Hoe troubleshoot ik dat nu?
ff https://developers.google...cal#debugging_from_chrome

lezen
Misschien even wachten? Bij mij werkte het in eerste instantie ook niet, maar na een reboot van de speakers wel. Ik had echter ook al wel een paar uur daarvoor de settings gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
TheFes schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:58:
[...]

Misschien even wachten? Bij mij werkte het in eerste instantie ook niet, maar na een reboot van de speakers wel. Ik had echter ook al wel een paar uur daarvoor de settings gewijzigd.
Ik heb speakers gereboot.
Zit nu naar die inspect te zien ..

Edit: aha, nu staat er plots wel local bij :)

[ Voor 6% gewijzigd door skank op 03-02-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbremmer
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:51:
Kun je een minimaal aantal foute logins aangeven vóór die een notificatie aangeeft in HA?
Ik typ mijn wachtwoord wel eens fout. en dan krijg je meteen een melding in Home Assistant... voor 1x fout intikken. Dat vind ik toch wel een minor inconvienence....
Daar is een addon voor: Vaultwarden (Bitwarden) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
rbremmer schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Daar is een addon voor: Vaultwarden (Bitwarden) :-)
Dat is ook een oplossing ja :+
Die heb ik zelfs al draaien, maar ook dan typ ik het vaak gewoon handmatig in. Aangezien inloggen op Bitwarden meer tijd kost dan inloggen met username en password (welke ik wél weet voor HA... want als bitwarden niet werkt op HA is het toch handig dat ik nog kan inloggen op HA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank

Ff ter info, ik heb het werkend en ik heb beide test URL's niet moeten ingeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
daantjuh68 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:10:
[...]

bedankt voor je reactie en de riching die je geeft.

Dit is precies wat ik zoek: Een hardware advies aan de hand van mijn situatie. Ik snap dat als iedereen hier zijn situatie gaat omschrijven en dan om advies vraagt dat het A onleesbaar wordt en B dat er vast veel dezelfde adviezen worden gegeven.

Ik zoek dus op een guide waar ik zelf doorheen kan gaan en dan kan kiezen welke hardware ik het beste kan aanschaffen voor mijn situatie.
Het is eigenlijk simpel, er zijn geen PI4 te krijgen momenteel of ze zijn héél duur. En een PI3B is ook uitverkocht of aan uitpersprijzen. Ik draai het op een oude PI2 omdat ik er hier nog een aantal had liggen en dat gaat net voor kleine zaken. Hoop wel op een PI4 of hoger dit jaar maar vrees er voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
moozzuzz schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Het is eigenlijk simpel, er zijn geen PI4 te krijgen momenteel of ze zijn héél duur. En een PI3B is ook uitverkocht of aan uitpersprijzen. Ik draai het op een oude PI2 omdat ik er hier nog een aantal had liggen en dat gaat net voor kleine zaken. Hoop wel op een PI4 of hoger dit jaar maar vrees er voor...
Ah helder, zijn er andere aanbevelingen buiten een Pi om om toch met HA te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19
Hmmbob schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:43:
[...]

Als je goed kijkt, zie je dat het de HA app is die probeert in te loggen. En het type komt overeen met het type van zijn dochter. En het IP komt ook uit een reeks van "zou zomaar kunnen".

Ik zou hier echt niets achter zoeken.
Dat zeg ik ook :) maar dat is in dit geval zo. Wil niet zeggen dat alle meldingen in de toekomst niks is. Ik geef dan liever even concrete handvaten waar je naar kan kijken ipv alleen - maak je geen zorgen :>

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:31
Waah schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:07:
[...]

Dat is ook een oplossing ja :+
Die heb ik zelfs al draaien, maar ook dan typ ik het vaak gewoon handmatig in. Aangezien inloggen op Bitwarden meer tijd kost dan inloggen met username en password (welke ik wél weet voor HA... want als bitwarden niet werkt op HA is het toch handig dat ik nog kan inloggen op HA)
Hiervan komt een event langs, en die kun je met een automation afvangen en direct dismiss-en.
Beperk het uitvoeren van de automation tot 1x per kwartier en je bespaart jezelf een klik. :D

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Event 3 fired 2:53 PM:

{
    "event_type": "state_changed",
    "data": {
        "entity_id": "persistent_notification.http_login",
        "old_state": {
            "state": "notifying",

Dit gebeurt er als je 'm wegklikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    "event_type": "call_service",
        "domain": "persistent_notification",
        "service": "dismiss",
        "service_data": {
            "notification_id": "http-login"
        }
    },

Bijvoorbeeld zo:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
id: auto_dismiss_failed_login
alias: "Automatically dismiss failed login attempts"
mode: single

trigger:
  - platform: event
    event_type: state_changed
    event_data:
      entity_id: 'persistent_notification.http_login'

action:
  - service: persistent_notification.dismiss
    data:
      notification_id: http-login

- delay:
      minutes: 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:25
daantjuh68 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Ah helder, zijn er andere aanbevelingen buiten een Pi om om toch met HA te beginnen?
Je kunt een oude server / pc gebruiken.
Of je zoekt tweedehands: marktplaats of V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
RudolfR schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:11:
[...]

Hiervan komt een event langs, en die kun je met een automation afvangen en direct dismiss-en.
Beperk het uitvoeren van de automation tot 1x per kwartier en je bespaart jezelf een klik. :D

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Event 3 fired 2:53 PM:

{
    "event_type": "state_changed",
        "old_state": {
            "state": "notifying",

Dit gebeurt er als je 'm wegklikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    "event_type": "call_service",
        "domain": "persistent_notification",
        "service": "dismiss",
        "service_data": {
            "notification_id": "http-login"
        }
    },

Bijvoorbeeld zo:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
id: auto_dismiss_failed_login
alias: "Automatically dismiss failed login attempts"
mode: single

trigger:
  - platform: event
    event_type: state_changed
    event_data:
      entity_id: 'persistent_notification.http_login'

action:
  - service: persistent_notification.dismiss
    data:
      notification_id: http-login

- delay:
      minutes: 15
Kijk! Hier zocht ik naar. Wist niet dat je ook dit soort notificaties kon afvangen. Ook handig om een notificatie op je telefoon te krijgen van bepaalde HA-notificaties _/-\o_

En ja, scheelt me een klik. Maar is dat niet het hele principe van Home Assistant? :+ uren bezig zijn met automatiseren, om vervolgens elke dag seconden werk te besparen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Ik heb een script draaien wat mijn ventiliatie aanstuurt. Als de luchtvochtigheid hoger is dan X dan wordt er een URL aangeroepen om de ventilatie hoger te zetten.

Door middel van de debugging van het script kan ik zien wat de laatste status is geweest. Maar ik heb dus geen entity o.i.d op een van mijn dashboard om te zien wat het laatst aangeroepen commando is en op welke tijd.

Is zoiets te realiseren als er een URL wordt aangeroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
daantjuh68 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Ik heb een virtuele machine op mijn Synology draaien. vmdk image importeren en starten.
Moet je die wel hebben uiteraard :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Heb vandaag m'n slimmemeter+ ontvangen en ingesteld, werkt heerlijk - maar bij voorkeur toon ik op het energie dashboard ook het actuele verbruik. Is dat mogelijk met wat customization? De sensor is er wel voor aanwezig, maar het is standaard bij mijn weten niet mogelijk om een extra meter daar toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYEPlBblTQysIcpZcZlFmoFhCcA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aXOBDmsorDQzedgI0GyVctgP.png?f=fotoalbum_large

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:55
D4NG3R schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:43:
Heb vandaag m'n slimmemeter+ ontvangen en ingesteld, werkt heerlijk - maar bij voorkeur toon ik op het energie dashboard ook het actuele verbruik. Is dat mogelijk met wat customization? De sensor is er wel voor aanwezig, maar het is standaard bij mijn weten niet mogelijk om een extra meter daar toe te voegen.

[Afbeelding]
Het energie dashboard ververst maar 1x per uur.
Maar je kan het energie dashboard ook in een lovelace tab tonen in een verticale stack met daarboven dan je live verbruik sensor

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51

[Afbeelding]
wat is die groene? "fossiel" ? die zie ik hier niet.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL

[Afbeelding]
Je zou een
code:
1
sensor.power_consumption
moeten hebben. Die kun je ook in een card in lovelace tonen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxK6pIMP1w8kFoYx5Dy-O-dm_Wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8wOAlVZAwEFhTLv8HMa8cBb.jpg?f=fotoalbum_large
water_escape schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:55:
[...]

Dat is de CO2-signal integratie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7OnU-Cv1C4_l0VEPu5NEu0-dW4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KNlUuIwzEFR9zqcslFRF98jW.jpg?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door CappieL op 03-02-2022 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kodess schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:51:
[...]

Het energie dashboard ververst maar 1x per uur.
Maar je kan het energie dashboard ook in een lovelace tab tonen in een verticale stack met daarboven dan je live verbruik sensor
CappieL schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:57:
[...]

Je zou een
code:
1
sensor.power_consumption
moeten hebben. Die kun je ook in een card in lovelace tonen.
Vind het minder om daar weer een aparte tab voor te maken, maar als het niet anders kan helaas.
water_escape schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:55:
[...]

Onderaan bij de instellingen van het energiedashboard. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txi9kj67v6_ueHV8qOBhn03L8m8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/amJVO0OAxaR6OeKxrlRmXA0Y.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
D4NG3R schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:00:
[...]

[...]

Vind het minder om daar weer een aparte tab voor te maken, maar als het niet anders kan helaas.
Hiervoor hoef je geen aparte tab te maken, ik denk dat je je huidige card simpelweg kunt uitbreiden met een extra gauge-card en daarin je huidige verbruik te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

CappieL schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:04:
[...]

Hiervoor hoef je geen aparte tab te maken, ik denk dat je je huidige card simpelweg kunt uitbreiden met een extra gauge-card en daarin je huidige verbruik te zetten.
Ik doel er op dat er links een dedicated knop is voor het energie overzicht, vs. (het moeten maken van een nieuw) tabblad bij het Lovelace overzicht. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRJx3kyTAzJ8fCLqGdfyKO5jo6I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OLUsaPUipuU3wy9IcC79ukb9.png?f=user_large

Maar goed, ik weet genoeg - ga er mee aan de slag!

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 03-02-2022 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ben al een tijdje bezig met een lovelace overview voor mobiel.
En vroeg mij af of anderen hier misschien ideeën en of cards voor weten (buttons+dimmers).
Het grootste issue waar ik tegenaanloop is horizontale breedte.

Heb nu twee verschillende ideeën geprobeerd en beide hebben voor en nadelen.

Ten eerste een Entities Card met slider-entity-row voor dimbare lampen.
Deze werkt goed, maar de namen die je kan gebruiken zijn vrij kort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/my9BvozRQfsrXr8MpEysRhfhrSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4lD706vGIfBH7ZblVeaFsHg.jpg?f=fotoalbum_large

En als tweede een setup die gebruik maakt van slider-button-card.
Deze ziet er heel mooi uit, maar heeft een vrij groot probleem dat je niet kan scrollen op mobiel omdat deze de touch events overnemen.
(Is al bekend bij de maker, maar is al vrij lang geen update meer geweest, dus verwacht er ook niet een heel snel.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6mNwwoz7l6z4Ecwe953--0QNLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwPAVeK5KtqCtbvLkmsapULL.jpg?f=fotoalbum_large

Voor nu draai ik de tweede en dan heb ik het aantal gelimiteerd, zodat het allemaal op het mobiele scherm past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Ik zit met een het probleem dat ik mijn Conbee 2 maar niet aan de praat krijg. Meer specifiek ik kan geen nieuwe devices vinden.

Ik draai HA in een virtual machine op mijn Synology. De conbee zit in een USB port van mijn NAS. Heb netjes de USB 3.0 toegevoegd in de VM settings en hij ziet ook keurig mijn Conbee in de VM omgeving. So far so good.

Als ik HA opstart geeft deze direct aan, onder integrations, dat hij een Conbee II heeft gedetecteerd. Dus ik config hem met als resultaat 1 devices en 3 entities. Dus het lijkt zo te zijn dat de Conbee is herkend en geïnstalleerd.

Waarna ik dan mijn Zigbee devices in pairing modus zet en in de Conbee integration zoek naar new devices vind hij niets. Het zelfde geldt als ik gebruik maak van DeConz.

Eerste idee, ligt het wellicht aan mijn Zigbee devices? Dus de Conbee met dezelfde Zigbee devices getest op een Windows 10 machine en daar werkt discovery wel.

Heeft iemand hier nog een idee wat ik zou kunnen doen om dit verder te trouble shooten in HA?

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15
Waah schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:51:
Volgens mij was je vraag nog niet beantwoord. Je bedoeld denk ik ‘maximaal’ aantal foute logins. Hier staat het uitgelegd:
https://www.home-assistant.io/integrations/http/

Ik gebruik hem zelf zo:

ip_ban_enabled: true
login_attempts_threshold: 5

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:01
The Druid schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:11:
Ik zit met een het probleem dat ik mijn Conbee 2 maar niet aan de praat krijg. Meer specifiek ik kan geen nieuwe devices vinden.

Ik draai HA in een virtual machine op mijn Synology. De conbee zit in een USB port van mijn NAS. Heb netjes de USB 3.0 toegevoegd in de VM settings en hij ziet ook keurig mijn Conbee in de VM omgeving. So far so good.

Als ik HA opstart geeft deze direct aan, onder integrations, dat hij een Conbee II heeft gedetecteerd. Dus ik config hem met als resultaat 1 devices en 3 entities. Dus het lijkt zo te zijn dat de Conbee is herkend en geïnstalleerd.

Waarna ik dan mijn Zigbee devices in pairing modus zet en in de Conbee integration zoek naar new devices vind hij niets. Het zelfde geldt als ik gebruik maak van DeConz.

Eerste idee, ligt het wellicht aan mijn Zigbee devices? Dus de Conbee met dezelfde Zigbee devices getest op een Windows 10 machine en daar werkt discovery wel.

Heeft iemand hier nog een idee wat ik zou kunnen doen om dit verder te trouble shooten in HA?
Ik twijfel een beetje als ik dit lees of je dit doet in de addon (wat de bedoeling is) of in HA zelf. Je moet dus de addon openen, phoscon openen en dan een device toevoegen. Wissel daar ook even tussen light, switch en sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ben ook bezig met de local fulfillment. Kan iemand een screenshot posten hoe zijn Actions Console eruit ziet?

Heb het idee dat ik iets over het hoofd zie... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Iets meer duidelijk inderdaad over wat je nu precies gebruikt.
ZHA, Zigbee2MQTT of Phoscon of iets?

Ik verwacht dat je ZHA gebruikt aangezien je het hebt over direct gedetecteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door ErikRedbeard op 03-02-2022 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
Driek schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:37:
[...]

Voeding is niet officieel, en is 2A, met een andere voeding gaf hij de undervoltage waarschuwingen.

Ik zou inderdaad ook nog een powered usb hub, of een betere voeding kunnen proberen.
Is dan advies om de usb apparaten op de hub te zetten, en de pi losse voeding?
Om te kijken of het aan mijn rpbi ligt of niet heb ik een 3A voeding en een usb>sata convertor besteld.
Ik had nog een ssd schijf liggen.
De convertor:
https://jamesachambers.co...-pi-cheap-ssd-upgrade-30/
Volgens deze website de StarTech 2.5″ SATA USB3.1.

Via de laptop de ssd geflashed met home assistant.
Maar de rpi wil niet booten.

Hiervoor draaide hij op een usb-stick die ik op dezelfde manier geflashed had.

Toch te weinig stroom voor de ssd?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
tjanssen schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:46:
Ben ook bezig met de local fulfillment. Kan iemand een screenshot posten hoe zijn Actions Console eruit ziet?

Heb het idee dat ik iets over het hoofd zie... 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkTqMLRacJVEGXTJ8R-m330g_3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rKUlFVANGD2ZJBMKfUXopKx5.png?f=fotoalbum_large
Zo is die van mij geconfigureerd en dat werkt prima. Bovenin nog wel de internet URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:28
ErikRedbeard schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:45:
En vroeg mij af of anderen hier misschien ideeën en of cards voor weten (buttons+dimmers).

[Afbeelding]

Deze ziet er heel mooi uit, maar heeft een vrij groot probleem dat je niet kan scrollen op mobiel omdat deze de touch events overnemen.
(Is al bekend bij de maker, maar is al vrij lang geen update meer geweest, dus verwacht er ook niet een heel snel.)

[Afbeelding]

Voor nu draai ik de tweede en dan heb ik het aantal gelimiteerd, zodat het allemaal op het mobiele scherm past.
Ik heb ze gegroepeerd per verdieping. Zo is die tekst mijn oppakpunt voor scrollen op mobiel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUG4urxoEzshfGpnGkeghhQjPP0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yAEMQsDw59hdH7wNnfVINPpE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
thecompany schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:06:
[...]

[Afbeelding]
Zo is die van mij geconfigureerd en dat werkt prima. Bovenin nog wel de internet URL.
Vreemd, bij mij staat precies hetzelfde... Die URL is gewoon dezelfde voor extern gebruik? In mijn geval ik bij het openen van die URL bij zowel intern als extern een "405: Method Not Allowed". Lijkt me dus dat ie gewoon benaderbaar moet zijn. Ik draai Home Assitant op Ubuntu 18.04. Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

fuzzyduck schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:10:
[...]

Ik heb ze gegroepeerd per verdieping. Zo is die tekst mijn oppakpunt voor scrollen op mobiel.
[Afbeelding]
Hmm interessant idee. Bedankt.
Zal het eventueel proberen.
Zit hier met een vriendin die er ook mee overweg moet kunnen, vandaar dat ik wat aan het zoeken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet3kabo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-09 19:33
thecompany schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:06:
[...]

[Afbeelding]
Support local query staat bij jou aan? Dat heb ik nergens gelezen geloof ik, maar daarbij werkt hij bij mij nog niet local geloof ik. Tenminste staat er in het logboek niet bij....................
Dus ben nog een beetje zoekende om het aan het draaien te krijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Peet3kabo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:47:
[...]

Support local query staat bij jou aan? Dat heb ik nergens gelezen geloof ik, maar daarbij werkt hij bij mij nog niet local geloof ik. Tenminste staat er in het logboek niet bij....................
Ja heb het aangezet want het klonk als iets wat ik nodig zou hebben kunnen;) Zal zonder waarschijnlijk ook wel werken.

Hoe draai je HA? En heb je de Google Home gereboot? Opnieuw een sync van de devices uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Driek schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:58:
[...]

Om te kijken of het aan mijn rpbi ligt of niet heb ik een 3A voeding en een usb>sata convertor besteld.
Ik had nog een ssd schijf liggen.
De convertor:
https://jamesachambers.co...-pi-cheap-ssd-upgrade-30/
Volgens deze website de StarTech 2.5″ SATA USB3.1.

Via de laptop de ssd geflashed met home assistant.
Maar de rpi wil niet booten.

Hiervoor draaide hij op een usb-stick die ik op dezelfde manier geflashed had.

Toch te weinig stroom voor de ssd?
als ik opstart vanaf de usb-stick en de ssd erbij prik dan zie ik dit in de logging
22-02-03 19:53:48 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb - None
22-02-03 19:53:48 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb1 - None
22-02-03 19:53:48 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb2 - None
22-02-03 19:53:49 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb3 - None
22-02-03 19:53:49 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb4 - None
22-02-03 19:53:49 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb5 - None
22-02-03 19:53:49 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb6 - None
22-02-03 19:53:49 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb7 - None
22-02-03 19:53:49 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb8 - None

Hij lijkt dus de ssd niet goed te herkennen. Ik vermoed dus dat de convertor niet usb2.0 compatibel is ofzo.
Weet iemand een goede usb>sata convertor die werkt op een rpi3b?

Bij deze stata duidelijk ucb2.0 compatible:
https://www.amazon.nl/UGR...&pd_rd_i=B07Y825SB8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:28
ErikRedbeard schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:37:
[...]

Hmm interessant idee. Bedankt.
Zal het eventueel proberen.
Zit hier met een vriendin die er ook mee overweg moet kunnen, vandaar dat ik wat aan het zoeken ben.
Die van mij was binnen 2 weken gewend ;). Die is nu zo lui is geworden dat ze bij anderen thuis vergeet het licht uit te doen, aangezien we alles op motion sensors en buiten lux waarde doen. Alleen slaapkamers gaan nog met (smart) knop + vergeettimer

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet3kabo
thecompany schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:59:
[...]

Ja heb het aangezet want het klonk als iets wat ik nodig zou hebben kunnen;) Zal zonder waarschijnlijk ook wel werken.

Hoe draai je HA? En heb je de Google Home gereboot? Opnieuw een sync van de devices uitgevoerd?
Ah, check.
Draai HA op een RPI4 supervisor, alles gereboot (tenminste de Nest mini en de Google audio) en core opnieuw opgestart.
Inderdaad nog niet een sync gedaan...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Peet3kabo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:47:
[...]

Die local query staat bij mij uit, en hier werkt het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feenstn
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-03-2024
ErikRedbeard schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kijk ook eens in het 'show je setup topic' :https://gathering.tweaker...message/69827030#69827030

Staan vast wel wat voorbeelden, o.a. mijn mobiele view O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Nog meer mensen hier met de luchtkwaliteitssensor van Xiaomi ( https://www.zigbee2mqtt.i...M.html#xiaomi-vockqjk11lm ) gekoppeld aan Home Assistant via Zigbee2Mqtt?

Ik krijg namelijk alles binnen behalve de VOC-waarde terwijl ik die graag zou willen uitlezen.

Dit is wat ik door krijg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvNUUN9QeQfDuJnMKzZqEAGZJ2M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kWa8wNkEpjPDWNlHS9Oa6CKC.png?f=user_large

Heeft iemand een hint? :)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Backpacker schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:58:
Nog meer mensen hier met de luchtkwaliteitssensor van Xiaomi ( https://www.zigbee2mqtt.i...M.html#xiaomi-vockqjk11lm ) gekoppeld aan Home Assistant via Zigbee2Mqtt?

Ik krijg namelijk alles binnen behalve de VOC-waarde terwijl ik die graag zou willen uitlezen.

[Afbeelding]

Heb geen oplossing voor je maar vind het wel een interessant apparaat. Heb nu een SenseAir S8 die de CO2 meet. Is de VOC waarde vergelijkbaar of is dit totaal iets anders? Wil het gebruiken als sensor om te gaan ventileren.

Edit: Wat ik lees op Amazon in de reviews is dat het apparaat alleen een VOC waarde doorstuurt als je op een bepaalde knop klikt, wellicht kan je dat proberen?

[ Voor 8% gewijzigd door thecompany op 03-02-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Peet3kabo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:08:
[...]

Ah, check.
Draai HA op een RPI4 supervisor, alles gereboot (tenminste de Nest mini en de Google audio) en core opnieuw opgestart.
Inderdaad nog niet een sync gedaan...............
Ik heb al vanalles geprobeerd. Rebooten, devices syncen, het vinkje "Support local query" aan en uit gezet, internal URL op http://IP_ADDRESS:8123 gezet. Niks helpt... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
tjanssen schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:25:
[...]

Ik heb al vanalles geprobeerd. Rebooten, devices syncen, het vinkje "Support local query" aan en uit gezet, internal URL op http://IP_ADDRESS:8123 gezet. Niks helpt... :|
Ik mis in je opsomming 'google devices herstart'

Heb je dat ook gedaan? En vervolgens de HA core herstart?
Daarna heeft het nog ff geduurd bij mij vooraleer hij local ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
skank schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:37:
[...]

Ik mis in je opsomming 'google devices herstart'

Heb je dat ook gedaan? En vervolgens de HA core herstart?
Daarna heeft het nog ff geduurd bij mij vooraleer hij local ging
Ja, deze ben ik inderdaad vergeten op te sommen... 8)7

Hopelijk gaat 'n nachtje slapen het verhaal goed doen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
-Casper schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:44:
[...]

Ik twijfel een beetje als ik dit lees of je dit doet in de addon (wat de bedoeling is) of in HA zelf. Je moet dus de addon openen, phoscon openen en dan een device toevoegen. Wissel daar ook even tussen light, switch en sensor.
Heb het in ZHA zelf geprobeerd, dat wordt inmiddels ook ondersteund, en via de “website” van phoscon. Dus de webinterface die opent via phoscon. Niet de phoscon site zelf O-)

[ Voor 8% gewijzigd door The Druid op 03-02-2022 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:26
The Druid schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:54:
[...]

Heb het in HA zelf geprobeerd, dat wordt inmiddels ook ondersteund, en via de website van phoscon.
??
https://phoscon.de/en/conbee2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
ErikRedbeard schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:47:
[...]

Iets meer duidelijk inderdaad over wat je nu precies gebruikt.
ZHA, Zigbee2MQTT of Phoscon of iets?

Ik verwacht dat je ZHA gebruikt aangezien je het hebt over direct gedetecteerd.
Inderdaad ik heb inderdaad ZHA en Phoscon gebruikt. Zigbee2MQTT nog niet. Die ga ik morgen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:36

TWKterry

Master Mariner

@The Druid
Ik neem aan dat je de Conbee stick met een verloop van minstens een meter heb aangesloten op je synology? Direct in de machine geeft teveel storing waardoor geen devices gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
TWKterry schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:57:
[...]

@The Druid
Ik neem aan dat je de Conbee stick met een verloop van minstens een meter heb aangesloten op je synology? Direct in de machine geeft teveel storing waardoor geen devices gevonden worden.
Serieus, ik wist niet dat dat een issue was. Zou wel een hoop verklaren. Al doet hij het in de laptop wel zonder verlengkabel. Morgen dan maar een usb verlengkabel halen. Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

The Druid schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:00:
[...]

Serieus, ik wist niet dat dat een issue was. Zou wel een hoop verklaren. Al doet hij het in de laptop wel zonder verlengkabel. Morgen dan maar een usb verlengkabel halen. Thanks voor de tip.
In de meeste gevallen komt dit probleem ook alleen maar echt voor bij USB 3 aansluitingen en werkt het wel goed met USB 2.

Ik heb zelf mijn conbee2 via een verlengkabel naar de voorkant van m'n patchrack gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Kodess @CappieL Het is inderdaad gelukt als Lovelace panel: *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nr_hOlDDZnVP9jlR_e_CxrCeIgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ok2imxcVJuNvkCOdvksGIW47.png?f=fotoalbum_large

Morgen even uitvogelen wat m'n hoog- en laag tarieven exact zijn en huilen om hoe hoog ze zijn deze toevoegen.

Ben alleen niet helemaal blij met hoe de datumkiezer wordt weergeven, op desktops/tablets staat deze zo mooi rechts bovenin, maar op telefoons wordt deze pas na de grote grafieken weergeven. De datumprikker boven de grafieken zetten resulteert weer in een gigantische lege balk op desktops/tablets. |:(

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 04-02-2022 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet3kabo
tjanssen schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:38:
[...]

Ja, deze ben ik inderdaad vergeten op te sommen... 8)7

Hopelijk gaat 'n nachtje slapen het verhaal goed doen. :?
Bij mij na nachtje slapen en alles gister gedaan om te syncen, rebooten en herstarten nog geen local bij commando's.
Dus of ik moet nog veel meer geduld hebben, of er komt gewoon geen local bij te staan of het werkt niet. Geen idee hoe ik er achter kom welke juist is _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:40
TWKterry schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:57:
[...]

@The Druid
Oh echt. Ik heb de stick voorin zitten in het usb slot zonder problemen op een DS920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Driek schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:00:
[...]

als ik opstart vanaf de usb-stick en de ssd erbij prik dan zie ik dit in de logging
22-02-03 19:53:48 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb - None
22-02-03 19:53:48 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb1 - None
22-02-03 19:53:48 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb2 - None
22-02-03 19:53:49 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb3 - None
22-02-03 19:53:49 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb4 - None
22-02-03 19:53:49 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb5 - None
22-02-03 19:53:49 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb6 - None
22-02-03 19:53:49 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb7 - None
22-02-03 19:53:49 INFO (MainThread) [supervisor.hardware.monitor] Detecting HardwareAction.ADD hardware /dev/sdb8 - None

Hij lijkt dus de ssd niet goed te herkennen. Ik vermoed dus dat de convertor niet usb2.0 compatibel is ofzo.
Weet iemand een goede usb>sata convertor die werkt op een rpi3b?

Bij deze stata duidelijk ucb2.0 compatible:
https://www.amazon.nl/UGR...&pd_rd_i=B07Y825SB8&psc=1
ik heb de pi even op een scherm aangesloten, en krijg dan regelmatig de meldingen:
out of memory: killed process

dat lijkt mij dan toch een pi3 botleneck? er is namelijk genoeg ruimte op de usb opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:31
Ik krijg de local fulfillment ook niet aan de praat. In de DevTools in Edge zie ik de volgende console regels voorbij komen:

code:
1
2
[smarthome.DeviceManager] Intent handler failed with error: invalidRequest
[smarthome.DeviceManager] Unable to find HASS connection info.

Dit is ook na een nachtje slapen.

Als ik dan vervolgens de IDENTIFY payload uitklap zie ik wel gewoon informatie die hij uit mijn HA opgehaald heeft: naam van het huis, HA versie, etc.

Ik heb voor de zekerheid external_url en internal_url geupdate, daarna de Nest opnieuw gestart en dan zie ik ze ook in de payload voorbij komen.

Hij kan dus wel communiceren met HA, maar toch staat er niet in het logboek dat de stemcommando's local zijn afgehandeld...

Draai wel HA in een Docker container, maar met network-host dus dat zou dan toch niet uit moeten maken...

edit: precies als deze dus: https://github.com/NabuCa...istant-local-sdk/issues/7

Valt me wel op dat sinds ik hiermee aan het spelen ben, de Nest Mini altijd op Idle staat in HA (dus de media card is dan blauw, met een play button enzo). Normaal is die off.
edit: dat is gewoon een 'feature': https://github.com/home-assistant/core/pull/61786

[ Voor 34% gewijzigd door maarud op 04-02-2022 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Driek schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:05:
[...]

ik heb de pi even op een scherm aangesloten, en krijg dan regelmatig de meldingen:
out of memory: killed process

dat lijkt mij dan toch een pi3 botleneck? er is namelijk genoeg ruimte op de usb opslag.
Out of memory gaat over het RAM geheugen. Als de opslag vol was was de error "No space left on device".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Als je wat logjes post van deCONZ in ons deconz topic kan ik je allicht helpen :)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
RobertMe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:32:
[...]

Out of memory gaat over het RAM geheugen. Als de opslag vol was was de error "No space left on device".
ja precies, de rpbi3b is dus qua geheugen de bottleneck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
D4NG3R schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 01:36:
@Kodess @CappieL Het is inderdaad gelukt als Lovelace panel: *O*

[Afbeelding]

Morgen even uitvogelen wat m'n hoog- en laag tarieven exact zijn en huilen om hoe hoog ze zijn deze toevoegen.

Ben alleen niet helemaal blij met hoe de datumkiezer wordt weergeven, op desktops/tablets staat deze zo mooi rechts bovenin, maar op telefoons wordt deze pas na de grote grafieken weergeven. De datumprikker boven de grafieken zetten resulteert weer in een gigantische lege balk op desktops/tablets. |:(
care to share hoe dit gelukt is?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 16:01
Ik heb ook maar eens gekeken hoe mijn rpib3 ervoor staat qua geheugengebruik, nav de discussie hierboven. Er is nog zo'n 60 MB vrij, en ook nog een aanzienlijk deel in swap. Punt is, ik heb hier ook gewoon een rpi4 liggen. Is een overstap zo simpel als een backup maken, pi4 installeren met supervised OS en de backup terugzetten of zijn er allerlei problemen te verwachten met het herkoppelen van de devices? Ik gebruik een conbee 2 via de phoscon app, blijven die devices ook bewaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:48

HaTe

haat niet

Backpacker schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:58:

[Afbeelding]

De VOC sensor zit er helemaal niet in schijnt. Die gaf onzin lezingen, net als Co2 trouwens. Vandaar dat die eruit is gehaald.

Edit: oh wacht even, dit is een andere sensor dan ik dacht..

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 04-02-2022 08:43 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Visitor.q schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:42:
Ik heb ook maar eens gekeken hoe mijn rpib3 ervoor staat qua geheugengebruik, nav de discussie hierboven. Er is nog zo'n 60 MB vrij, en ook nog een aanzienlijk deel in swap. Punt is, ik heb hier ook gewoon een rpi4 liggen. Is een overstap zo simpel als een backup maken, pi4 installeren met supervised OS en de backup terugzetten of zijn er allerlei problemen te verwachten met het herkoppelen van de devices? Ik gebruik een conbee 2 via de phoscon app, blijven die devices ook bewaard?
In principe is het inderdaad zo simpel. Een backup maken en downloaden en bij de verse installatie weer oploaden zodra er om gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
water_escape schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:40:
[...]

@D4NG3R
Ik ben ook wel geinteresseerd. In mijn Energy-tab zie ik namelijk alleen maar de gebruikelijke staafdiagrammen, de Energy Distribution en de Non-fossil energy guage.
Die andere gauges zou ik ook wel willen tonen.

Hoog- en laagtarief zou automatisch zichtbaar moeten worden als je beide telwerken hebt toegevoegd in je Energy dashboard (Consumption)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:32

Chrisjuh_15

Facta non verba

ErikRedbeard schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 01:00:
[...]

In de meeste gevallen komt dit probleem ook alleen maar echt voor bij USB 3 aansluitingen en werkt het wel goed met USB 2.

Ik heb zelf mijn conbee2 via een verlengkabel naar de voorkant van m'n patchrack gebracht.
Het zou bij mij ook verklaren waarom ik pas na (zonder overdrijven) 20x in paring mode een Adurosmart GU10 spotjes gekoppeld krijg met ZHA. En zelfs dan gaat het volstrekt willekeurig; want bij twee anderen lukt het nog steeds niet. Ook niks in de logs...

Ga dit (verlengkabel + USB2 poort) eens proberen, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:58:
[...]

Het zou bij mij ook verklaren waarom ik pas na (zonder overdrijven) 20x in paring mode een Adurosmart GU10 spotjes gekoppeld krijg met ZHA. En zelfs dan gaat het volstrekt willekeurig; want bij twee anderen lukt het nog steeds niet. Ook niks in de logs...

Bevinden die spotjes zich tijdens het pairen op de locatie waar ze normaal ook hangen?
Spotjes zullen namelijk ook als router fungeren, dit zou het pairen makkelijker moeten maken.
Dit neemt niet weg dat een USB-verlengkabel in mijn configuratie ook heeft geholpen :)
(Dat dit vooral bij USB3 het geval is, en minder bij USB2 wist ik niet. Volgens mij gebruik ik wel de USB3-poort voor mijn ConbeeII-stick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Hoe doe ik eigenlijk een full restart van HA? Ik draai gewoon het HA operating system op een nuc, verder niets.

Ik krijg een blanco scherm te zien als ik op een van mijn add-ins klik: node-red, zigbee2mqtt, file manager, esp home, etc. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:12

Side-Kick

Timmy!

water_escape schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:40:
[...]

Ik denk middels het opbouwen met deze losse elementen:
https://www.home-assistant.io/lovelace/energy/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
Megalomania schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:22:
Hoe doe ik eigenlijk een full restart van HA? Ik draai gewoon het HA operating system op een nuc, verder niets.

Ik krijg een blanco scherm te zien als ik op een van mijn add-ins klik: node-red, zigbee2mqtt, file manager, esp home, etc. Iemand een idee?
Configuration > Supervisor > System > REBOOT HOST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Hoopte even dat het het Energy dashboard was (2e knopje van de side-bar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
CappieL schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:37:
[...]

Hoopte even dat het het Energy dashboard was (2e knopje van de side-bar)
Alle grafieken van het Energy dashboard zijn ook beschikbaar voor andere dashboards. Je kunt hem dus helemaal zelf opnieuw opbouwen, en daarna data toevoegen die je mist (zoals actueel verbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Home Assistant is lekker bezig met updates, steeds meer mogelijk via de Gui. :)
Krijg helaas pvoutput via de integratie niet aan de praat, bekend probleem blijkbaar.

Vanmorgen slimme gasmeter gekregen, deze gelijk aangezet in dsmr en HA. Klopt het dat er maar 2 sensors zijn hiervoor? Verbruik en kosten? (heb een smart gateway p1 lezer)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
TheFes schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:40:
[...]

Alle grafieken van het Energy dashboard zijn ook beschikbaar voor andere dashboards. Je kunt hem dus helemaal zelf opnieuw opbouwen, en daarna data toevoegen die je mist (zoals actueel verbruik)
Daar ben ik me van bewust, echter heb ik dus niet alle beschikbare grafieken op mijn Energy dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:32

Chrisjuh_15

Facta non verba

CappieL schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:11:
[...]

Bevinden die spotjes zich tijdens het pairen op de locatie waar ze normaal ook hangen?
Spotjes zullen namelijk ook als router fungeren, dit zou het pairen makkelijker moeten maken.
Dit neemt niet weg dat een USB-verlengkabel in mijn configuratie ook heeft geholpen :)
(Dat dit vooral bij USB3 het geval is, en minder bij USB2 wist ik niet. Volgens mij gebruik ik wel de USB3-poort voor mijn ConbeeII-stick)
Nee, maar wel zo goed als. Die ene hangt nu wel op z’n plek, en werkt prima maar ik krijg die andere twee niet gepaired. Ik ga het morgen eens proberen met een verlengkabel en als ik verhalen hier en op het internet moet geloven, is dat een soort van de holy grail. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:31
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:58:
[...]

Yep, USB3 kan storen op 2.4Ghz, en laat dat nu net ook de frequentie zijn van WiFi en van Zigbee en van sommige draadloze muizen/toetsenborden :)

Simpele oplossing is idd een USB2 poort gebruiken óf een USB2 verlengkabel op een USB3 poort, want dan gebruikt hij de extra datalijnen van USB3 (die storen) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
CappieL schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:48:
[...]

Daar ben ik me van bewust, echter heb ik dus niet alle beschikbare grafieken op mijn Energy dashboard.
Ik snap niet helemaal wat je nu bedoelt? Grafieken die wel op het Energy dashboard zouden moeten staan, staan er bij jou niet?

Pagina: 1 ... 120 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.