Home assistant Noob hier

Nadat ik tegen de beperkingen van tuya ben aangelopen, heb ik sinds vorige week home assistant op mijn Esxi box draaien. Alle tuya apparaten staan inmiddels lokaal en na wat gepruts met automations en scenes, werkt dat allemaal prima.
Ik wil naast mijn slimme verlichting ook een alarm gaan maken. Ik heb hiervoor de conbee 2, verschillende PIRs, 3 deursensoren en een
AduroSmart AduroSmart ERIA® sirene gekocht. Alles werkt naar verwachting, behalve de sirene. Ik kan deze toevoegen (als lamp) in phoscon en deze verschijnt als dan entity in mijn HA. Ik kan de sirene via HA handmatig aan- en uitzetten.
HA lijkt echter niet te kunnen zien of de sirene aan staat. Als ik de toggle gebruik gaat de sirene aan, maar na 1 seconde staat deze volgens HA weer uit (wat niet daadwerkelijk gebeurt). Door de toggle vervolgens aan- en uit te zetten, kan ik hem alsnog uitschakelen.
Ik kan hem om die reden volgens mij ook niet aan een scene toevoegen om hem aan te zetten/aan een automation toe te voegen. Ik voeg hem toe zoals ik dat bij een lamp zou doen, zet de toggle naar "aan" maar als ik de scene opsla dan staat de toggle in die scene toch weer "uit" in de betreffende scene.
Als een automation wil aanmaken en ik kies voor de sirene onder actions, dan staan "No actions" waar ik uit kan selecteren.
Iemand een idee hoe ik dit oplos?
[
Voor 4% gewijzigd door
DaneV op 02-02-2022 15:18
]