Wow, jij weet blijkbaar meer dan de rest van de wereld? Volgens mij is aangegeven dat burgemeesters van andere steden niet hierin mee wilden gaan, want (natuurlijk) wil Feyenoord de supporters mee kunnen nemen.
Jij bent als een van de weinigen echt van mening dat Feyenoord maar gewoon simpel moet zeggen, oh, met supporters wilt u niet, dan komen we wel zonder. Net als dat jij het normaal vindt dat Utrecht voor 'zichzelf opkomt', is het volgens mij ook normaal dat Feyenoord voor hen zo gunstig mogelijke voorwaarden eruit wil halen.
Feyenoord zou thuis spelen, met publiek. Prima op zich, maar omdat de burgemeester nu zegt 'ik kan dat niet organiseren', moet Feyenoord maar gewoon zeggen, oh dan niet, gaan we wel uit spelen, of op neutraal terrein zonder publiek? Die wil (net als Utrecht) een zo gunstig mogelijke situatie voor zichzelf hebben, en terecht wat mij betreft.
Ik snap beide partijen wel in deze, maar vind vooral dat de KNVB het hier af heeft laten weten, alsmede de burgemeester van Rotterdam. De signalen waren al weken dat Feyenoord (mogelijk) nacompetitie moest spelen. De KNVB had natuurlijk al kunnen peilen hoe/ wat met finale op datum/ tijd in Rotterdam. Andersom, had de burgemeester ook (want de planning was al bekend van de nacompetitie/ playoffs) eerder duidelijkheid kunnen geven.
Feyenoord kan je niet de schuld geven van dit gebeuren, zij zijn niet de organiserende partij (van geen van beide wedstrijden), al vind ik ook dat ze wellicht zelf ook aan de bel hadden kunnen trekken.
Hoe dan ook, ik vind het vooral een kwestie van nalatigheid van een aantal partijen, waarbij er alleen maar verliezers zijn. Dat Utrecht het nu probeert snap ik wel , maar de vergelijking met 'vorig jaar' snap ik minder. In die zin, dat het logisch is dat de KNVB dan op basis van ranglijst kijkt, omdat wedstrijden vanuit overheidswege niet gespeeld konden / mochten worden en men ook geen idee had hoe lang dat zo zou blijven.
Simpel gesteld is het zelfs zo: Vorig seizoen was het (mogelijk) in het voordeel van Utrecht als de bekerfinale alsnog was gespeeld, dus moest er met de datum worden geschoven, en voelden ze zich tekort gedaan omdat er juist NIET met de datum was geschoven. Nu zijn ze mogelijk in het nadeel als met een datum wordt geschoven (of eigenlijk, hebben ze geen extra voordeel, want op de datum zelf zouden ze ook in de Kuip spelen met 6500 supporters), maar hebben ze een voordeel als het niet verschoven wordt qua datum tijd, dus willen ze het niet.