[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 90 Laatste
Acties:
  • 138.303 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:37

Vos

AFCA

Ankona schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:41:
[...]

Ik vind toch dat je Emmen hier tekort doet. Gisteren waren ze heer en meester op het veld. Waar het ze aan ontbrak was de finesse om het in de drukte af te kunnen maken. NAC begon pas op 20 meter van het eigen doel te voetballen en dan puur tegenhouden en met enig geluk is het ze daarmee gelukt de strafschoppen te halen. (en in die strafschoppenserie. Emmen nam er 3 heel goed en twee heel slecht. NAC nam er 1 goed en 3 net aan voldoende.)
Het kwam niet in de buurt van het gemiddelde niveau van de 2e seizoenshelft. Maar dat zullen dan toch de zenuwen geweest zijn denk ik. Het betonvoetbal wint, dat is jammer. Vanuit hun kant wel begrijpelijk.

Ben wel trots op de 3 jaar. Niemand gaf Emmen iets in seizoen 1 maar speelden heel leuk voetbal. Niet slecht voor een camping elftal ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 21-05-2021 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Vos schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:47:
Niet slecht voor een camping elftal ;).
En uitgerekend in het seizoen waar ze qua salarissen bovenin het rechter rijtje zouden moeten meedraaien degraderen ze. Er zal een hoop gesaneerd moeten gaan worden vrees ik.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Han schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:18:
[...]

En uitgerekend in het seizoen waar ze qua salarissen bovenin het rechter rijtje zouden moeten meedraaien degraderen ze. Er zal een hoop gesaneerd moeten gaan worden vrees ik.
Ik heb geen idee waar Emmen staat qua salarisuitgaven. Jij? :)

De dramatische 1e seizoenshelft doet je natuurlijk de das om achteraf. Maarjah achteraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Vos schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:34:
Niet exact, maar lees en hoor wel steeds vaker dat FC Emmen er een behoorlijke salarispost op na houdt die ergens net onder de middenmoot van de eredivisieclubs zit;
https://www.wijwedden.net...grootverdieners-fc-emmen/

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vos schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:34:
[...]

De dramatische 1e seizoenshelft doet je natuurlijk de das om achteraf. Maarjah achteraf...
Wat je voorbij hoort komen krijgt Pena een bedrag wat bv Heerenveen niet kan/wil betalen.
Ook Araujo krijgt minimaal 400k per jaar, denk niet dat er veel clubs in het rechterrijtje zijn die dat betalen aan een speler.
Maar hoe zich dat in totaal vergelijkt met de rest, geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-09 16:30

Baseman77

We move

Emmen heeft meerdere spelers die meer dan 4 ton verdienen, dat is veel geld voor zo'n club.
In de winterstop zijn er ook extra spelers gehaald met een dergelijk salaris:

https://www.vi.nl/nieuws/...n-voor-absolute-kwaliteit

https://www.voetbalprimeu...eens-winnen-lijkt-me.html

De grootverdieners zullen vertrekken, ik ben benieuwd wat daarvoor terug komt.
En hoe ze het gaan doen in de 1e Divisie. Ik gun ze een snelle terugkomst.

Wat betreft NEC-NAC, ik hoop dat NEC het haalt.
Steijn is een vakman, maar ook een arrogante eikel. En ondanks dat ik het knap vind hoe NAC het gisteren deed, speelt NEC (veel) beter voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

toolkist schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:47:
[...]

Wat je voorbij hoort komen krijgt Pena een bedrag wat bv Heerenveen niet kan/wil betalen.
Ook Araujo krijgt minimaal 400k per jaar, denk niet dat er veel clubs in het rechterrijtje zijn die dat betalen aan een speler.
Maar hoe zich dat in totaal vergelijkt met de rest, geen idee.
Pena en Araujo klopt inderdaad. Die zijn naar mijn weten wel via een 'speciale' constructie aangetrokken, denk aan eigendom van andere partij of voor fiks deel. Dat zijn normaal niet haalbare spelers. Verder is het gissen wat een Verrips, Frei of Adzic krijgt. Het zijn huurdeals, dus kan ook meevallen. Niemand weet de exacte cijfers. Er zijn wel lokale bedrijven die aardig wat geld er in stoppen. Een oud baas van mij die betaalde 'vroeger' persoonlijk spelers, stonden op zijn bedrijfsloonlijst.

Wat Anco in de media meldde neem ik wel met korreltje zout ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 21-05-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ben benieuwd hoe het emmen vergaat. Volgens mij blijft er niets van het team over en is er geen geld meer omdat ze alles op de eredivisie hadden gezet. Ik vrees het ergste (subtop KKD is vrij erg imo ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:48:
Wat betreft NEC-NAC, ik hoop dat NEC het haalt.
Steijn is een vakman, maar ook een arrogante eikel. En ondanks dat ik het knap vind hoe NAC het gisteren deed, speelt NEC (veel) beter voetbal.
Ik vond hem nogal denigrerend doen over FC Emmen die 'niet in de Eredivisie' hoorden in vergelijking met NAC. Waarom spelen (speelden inmiddels) zij er wel en jullie niet dan vraag ik me af?

Zo'n NAC moet zo extreem de bus parkeren tegen Emmen dat het nog bijna mis gaat ook. Dat worden geen leuke potjes voor de top 10 die daar op bezoek gaan komend seizoen maar de voetballende kwaliteiten zullen zoveel beter zijn dan bij Emmen dat ik vrees dat NAC het wel eens lastig gaat krijgen. Vergeet niet dat ze ook gewoon bijna 20 punten minder hebben dan Cambuur Leeuwarden en gisteren met meer geluk dan wijsheid Emmen hebben uitgeschakeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:45
Typhone schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:06:
[...]

Ik vond hem nogal denigrerend doen over FC Emmen die 'niet in de Eredivisie' hoorden in vergelijking met NAC. Waarom spelen (speelden inmiddels) zij er wel en jullie niet dan vraag ik me af?

Zo'n NAC moet zo extreem de bus parkeren tegen Emmen dat het nog bijna mis gaat ook. Dat worden geen leuke potjes voor de top 10 die daar op bezoek gaan komend seizoen maar de voetballende kwaliteiten zullen zoveel beter zijn dan bij Emmen dat ik vrees dat NAC het wel eens lastig gaat krijgen. Vergeet niet dat ze ook gewoon bijna 20 punten minder hebben dan Cambuur Leeuwarden en gisteren met meer geluk dan wijsheid Emmen hebben uitgeschakeld.
Ach Emmen kwam op vergelijkbare manier in de eredivisie terecht toch?
Het zegt niets over volgend seizoen (mochten ze het halen), meestal kunnen ze dan toch andere spelers aantrekken omdat eredivisie aantrekkelijker is etc.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:09
Zonde dat Emmen weer de Eredivisie moet verlaten. Heb er niks van gezien, maar als ik 't zo lees was NAC vooral bezig met verdedigen en Emmen met de kansen niet benutten.

NAC - NEC dus, ik hoop ook dat NEC het haalt. Altijd een kleine zwak voor gehad. Al weet ik niet hoe ze het nu doen en of ze echt kans maken. Maar als ze Roda met 3-0 kunnen verslaan, dan hoop ik dat ze ook NAC kunnen verslaan.

En ik lees hier wat over Anco Jansen, wat heeft hij gedaan of gezegd dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:09:
[...]

Het zegt niets over volgend seizoen (mochten ze het halen), meestal kunnen ze dan toch andere spelers aantrekken omdat eredivisie aantrekkelijker is etc.
Klopt maar speelden in hun eerste en tweede seizoen wel prima. Dit jaar was het labbekak totdat ze opeens punten begonnen te pakken. Uiteindelijk begonnen ze juist daar te laat mee. Ze hadden voor mij de gunfactor omdat ik me niet kan voorstellen dat een Lukkien die ze naar de Eredivisie brengt opeens niet meer kan coachen. Die rust en kalmte (die ze uitstraalden naar de buitenwacht toe) kan ik wel waarderen. Zo'n trainer-tombola van 3-4 trainers in het seizoen omdat er paniek is bij de bobo's kan ik altijd maar héél weinig respect voor opbrengen.

@JanW
Er werd wat geroepen direct na de laatste penalty en toen riep Anco Jansen zichtbaar: 'KOM DAN'.
Dat moet je niet doen richting een harde kern. Toen ik 18 was had Stijn Vreven ook niet moeten brullen naar mij 'kom dan' >:). Gelukkig was de emotie vrij snel weer weg en is er verder niks gebeurd.

[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 21-05-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JanW schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:11:
Heb er niks van gezien, maar als ik 't zo lees was NAC vooral bezig met verdedigen en Emmen met de kansen niet benutten.
Weet je het is niet leuk om te kijken maar ik snap het wel. Zeker als het over een wedstrijd gaat is resultaat halen belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

PolarBear schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:15:
[...]

Weet je het is niet leuk om te kijken maar ik snap het wel. Zeker als het over een wedstrijd gaat is resultaat halen belangrijk.
Daarom ook on-be-grijpelijk dat je Peña die zo slecht in de wedstrijd zat een penalty laat nemen. Frei nam er gelukkig ook geen want zo'n beetje elke corner of voorzet was 3 à 4m te hoog. Kan zijn dat ik door de Ajax bril gemiddeld wat betere voorzetten gewend ben maar als je zoveel potentie om zeep helpt dan moet je bij het hanteren van een lange bal systeem en 'voor de pot gooien' als coach toch wel echt ingrijpen want speel je toevalsvoetbal zonder plan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Typhone schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:13:

@JanW
Er werd wat geroepen direct na de laatste penalty en toen riep Anco Jansen zichtbaar: 'KOM DAN'.
Dat moet je niet doen richting een harde kern. Toen ik 18 was had Stijn Vreven ook niet moeten brullen naar mij 'kom dan' >:).
18? Het waren volwassen mannen.

Het blijft vreemd. Je roept dat iemand een kankermoeder heeft, zijn moeder een hoer is, je zijn zus gaan n*uken. En dat reageert iemand, loop je verontwaardigd het veld op 8)7 En zeg je dat hij geen respect heeft 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Emmen na de winterstop was eredivisie waardig, daarvoor hadden ze een keeper (die dikke) die echt veel punten gekost heeft.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
[...]

Klopt maar speelden in hun eerste en tweede seizoen wel prima. Dit jaar was het labbekak totdat ze opeens punten begonnen te pakken. Uiteindelijk begonnen ze juist daar te laat mee. Ze hadden voor mij de gunfactor omdat ik me niet kan voorstellen dat een Lukkien die ze naar de Eredivisie brengt opeens niet meer kan coachen. Die rust en kalmte (die ze uitstraalden naar de buitenwacht toe) kan ik wel waarderen. Zo'n trainer-tombola van 3-4 trainers in het seizoen omdat er paniek is bij de bobo's kan ik altijd maar héél weinig respect voor opbrengen.
Ik gunde het Emmen ook wel, lieten toch leuk voetbal zien, helaas iets te laat met resultaten halen.
Maar aan de andere kant heb ik ook wel zwak voor een NAC, grote achterban, helaas jaren geleden wat onrust en dito resultaten.

Zelfde geldt ook voor NEC denk ik, geen idee hoe ze nu spelen en hoe het met die club gaat, maar was toch altijd wel een aardige eredivisie ploeg in het verleden.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Zo'n trainer-tombola van 3-4 trainers in het seizoen omdat er paniek is bij de bobo's kan ik altijd maar héél weinig respect voor opbrengen..
Altijd genieten als er weer eens een trainer weg wordt gestuurd. De zelfreflectie van menig algemeen directeur en technisch directeur is schrijnend. Er wordt weinig gehandeld als een selectie niet in balans is maar als de trainer die selectie niet kan laten presteren is hij/zij overgeleverd aan de grillen van de AD/TD. Waarbij ik niet zeg dat de AD/TD dan maar gemakkelijker moet opstappen maar er breder gekeken dient te worden dan enkel het poppetje dat het gemakkelijkste te vervangen is.

Wat dat betreft is het ook wel bijzonder om te zien dat er maar twee trainers in de Eredivisie zijn die langer dan 3 jaar bij hun club actief zijn (Lukkien & Ten Hag). De hoop is er nog steeds dat een trainer wat langer bij een club kan blijven dan de gemiddelde speler en dat er een visie is dat je daar naar toe kan en mag bouwen. Waarbij je natuurlijk de realiteit van de eredivisie als opleidingsland moet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:04
Marianne van Leeuwen wordt de nieuwe directeur betaald voetbal.
bron

WoT stats

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

ElPaco schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:30:
Marianne van Leeuwen wordt de nieuwe directeur betaald voetbal.
bron
Och och och weer inclusiviteitsgeneuzel van die Jan Smit.
Het werd 'hoog tijd' voor een vrouw op deze positie. Nee, het wordt hoog tijd voor een persoon met kennis en kunde op deze positie of dat nu een man of een vrouw is doet totaal niet ter zake.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
De supporters weten ook wel de juiste persoon te plagen dan :) Anco Janssen aka buskruit.

Het feit dat Emmen relatief een dure huishouding heeft, zegt wel iets. Namelijk dat ze duurdere en dan vaak betere spelers halen om zeker er van te zijn dat ze in de Eredivisie blijven.
Mede mogelijk gemaakt door de dildo verkoop.
Helaas.

@Vos sterkte

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:54
Is hier al besproken dat de UEFA dezelfde hoeveelheid coefficientie punten gaat geven aan de Conference League als het doet met de CL en EL? Want dat zou er voor kunnen zorgen dat een Feyenoord en Vitesse veel punten kunnen gaan scoren als ze niet halfbakken met die competitie om gaan. En dat zou er weer voor kunnen zorgen dat Nederland deze plek vast houd.
bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Pompi schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:34:
Is hier al besproken dat de UEFA dezelfde hoeveelheid coefficientie punten gaat geven aan de Conference League als het doet met de CL en EL? Want dat zou er voor kunnen zorgen dat een Feyenoord en Vitesse veel punten kunnen gaan scoren als ze niet halfbakken met die competitie om gaan. En dat zou er weer voor kunnen zorgen dat Nederland deze plek vast houd.
bron
Ja gelezen. Al vrees ik voor Feyenoord dat ze nog met een heel goed betoog moeten komen omtrent dit anders gaat Utrecht de punten moeten halen:

Artikel 6 - Verbod van overheidswege:

lid - 3. Indien het niet mogelijk blijkt de desbetreffende wedstrijd met inachtneming van het bepaalde in dit artikel op neutraal terrein te doen spelen, dan wordt de desbetreffende thuisspelende deelnemer geacht de desbetreffende ronde te hebben verloren.

Dat staat er toch klip en klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 21-05-2021 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Martinusz schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:09:
[...]

Het spel van Emmen in de nacompetitie toen was heel anders dan dit NAC. Emmen speelde toen aanvallend met lef en won op velddoelpunten. En had wat geluk met arbitrage ;) maar toen speelden ze 4 prima potten.

Het zegt inderdaad niet heel veel over komend seizoen. Selectie zal vast veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 21-05-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Typhone schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Ja gelezen. Al vrees ik voor Feyenoord dat ze nog met een heel goed betoog moeten komen omtrent dit:

lid - 3. Indien het niet mogelijk blijkt de desbetreffende wedstrijd met inachtneming van het bepaalde in dit artikel op neutraal terrein te doen spelen, dan wordt de desbetreffende thuisspelende deelnemer geacht de desbetreffende ronde te hebben verloren.

Ik was er voor het gemak maar even vanuit gegaan van dat het gewoon doorgaat. En noemde ze deels ook omdat er hier een aantal mensen waren die het maar een nietszeggende competitie vonden en vonden dat je daar je best niet voor hoefde te doen. Terwijl dit laat zien dat misschien het geld wat je kan verdienen niet heel groot is, de club zichzelf wel kan helpen met behoud van de landelijke ranking en clubranking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pompi schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:34:
Is hier al besproken dat de UEFA dezelfde hoeveelheid coefficientie punten gaat geven aan de Conference League als het doet met de CL en EL?
Iets preciezer, per wedstrijd. Want qua bonuspunten is de UCL nog steeds koploper.
Typhone schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Ja gelezen. Al vrees ik voor Feyenoord dat ze nog met een heel goed betoog moeten komen omtrent dit anders gaat Utrecht de punten moeten halen:

Het KNVB-bestuur heeft altijd de mogelijkheid om in buitengewone omstandigheden af te wijken van het reglement. Daar gaat de rechter in kort geding ook niet zomaar om heen. De 'schade' voor FC Utrecht is miniem (i.p.v. zaterdagavond zondagmiddag spelen) en het KNVB-bestuur heeft de ruimte om af te wijken. Corona, het verbod van de burgemeester van Rotterdam en het feit dat dit seizoen de playoffs maar over 1 wedstrijd gaan kan al genoeg zijn om het buitengewoon te vinden.

Mijn inschatting, FC Utrecht krijgt geen gelijk en mag de proceskosten betalen.

[ Voor 64% gewijzigd door PolarBear op 21-05-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Pompi schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:47:
[...]

Ik was er voor het gemak maar even vanuit gegaan van dat het gewoon doorgaat. En noemde ze deels ook omdat er hier een aantal mensen waren die het maar een nietszeggende competitie vonden en vonden dat je daar je best niet voor hoefde te doen. Terwijl dit laat zien dat misschien het geld wat je kan verdienen niet heel groot is, de club zichzelf wel kan helpen met behoud van de landelijke ranking en clubranking.
Zolang die mensen die dat zeggen ook niet achter het draagkrachtbeginsel staan vind ik die gedachte prima :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
PolarBear schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:49:
[...]

Iets preciezer, per wedstrijd. Want qua bonuspunten is de UCL nog steeds koploper.
Vind dat ook wel begrijpelijk, want de kans dat je verder komt in de Conference is waarschijnlijk groter dan in CL en misschien ook wel de EL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Pompi schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:52:
Vind dat ook wel begrijpelijk, want de kans dat je verder komt in de Conference is waarschijnlijk groter dan in CL en misschien ook wel de EL.
Roep dat nou niet te hard... want kijkende naar de ploegen die de afgelopen jaren de NL deelnemers hebben uitgeschakeld (uitzonderingen daargelaten) waren deze nu niet echt van een hoog niveau. Dus grote kans dat je dergelijke ploegen nu ook gaat treffen en je wederom tegen een debacle aan loopt. Want zeg nou eerlijk, het waren verliezen die niet echt logisch waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:03
PolarBear schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:49:
[...]

[...]

Het KNVB-bestuur heeft altijd de mogelijkheid om in buitengewone omstandigheden af te wijken van het reglement. Daar gaat de rechter in kort geding ook niet zomaar om heen. De 'schade' voor FC Utrecht is miniem (i.p.v. zaterdagavond zondagmiddag spelen) en het KNVB-bestuur heeft de ruimte om af te wijken. Corona, het verbod van de burgemeester van Rotterdam en het feit dat dit seizoen de playoffs maar over 1 wedstrijd gaan kan al genoeg zijn om het buitengewoon te vinden.

Mijn inschatting, FC Utrecht krijgt geen gelijk en mag de proceskosten betalen.
Maar wat zijn de buitengewone omstandigheden?
Want die zie ik niet
Het is al een jaar bekend dat ESF komende zaterdag in Ahoy is en begin dit seizoen zijn de data bekend gemaakt van de play offs. Ook is het al een paar weken duidelijk dat er een grote kans was dat Feyenoord op plek 5 zou eindiggen. Waarom dan nu pas reageren?
Laat Feyenoord eerst maar eens aantonen dat ze alle overige 30 BVO's benaderd hebben of ze daar mogen spelen

Verder denk ik dat als ze het enkele weken geleden voorgesteld hadden (want ze hebben recent de regels nog aangepast) dan had er echt geen enkele club (incl FCU( bezwaar gemaakt.
Had de KNVB en Feyenoord gisteren Utrecht opgebeld met de vraag vinden jullie het goed als we hem naar zondag verplaatsen dan was het denk ik ook wel goed geweest.
Maar nu kwam de KNVB met de mededeling dat ze hem gaan verplaatsen en dan kan ik begrijpen dat Utrecht zegt (zeker met de geschiedenis van vorig jaar en de tramaanslag in het achterhoofd) van STOP en nu houden we ons ook aan de regels.
Enkele jaren geleden was er een bekerwedstrijd tussen WHC en Groningen. Burgemeester van Wezep verbood de wedstrijd omdat andere supportersgroepen hadden gedreigd te rellen met supporters van Groningen. Groningen bood aan de wedstrijd in Groningen te doen, WHC was akkoord alleen de KNVB hield zich aan de regels dus WHC verloor regelementair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08

FreakNL

Well do ya punk?

Vos schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Het spel van Emmen in de nacompetitie toen was heel anders dan dit NAC. Emmen speelde toen aanvallend met lef en won op velddoelpunten. En had wat geluk met arbitrage ;) maar toen speelden ze 4 prima potten.

Het zegt inderdaad niet heel veel over komend seizoen. Selectie zal vast veranderen.
Emmen speelde toen inderdaad niet het betonvoetbal wat NAC liet zien. Beetje geluk hadden ze wel met die 2 VAR-momenten tegen Sparta. Maar ze begonnen sympathiek en hadden zelfs voor mij als Spartaan een gunfactor… Dat is nu wel weg met die gekkigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Modbreak:Zo gaan we niet met elkaar om

[ Voor 90% gewijzigd door Outerspace op 21-05-2021 14:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Togi schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:55:
Maar wat zijn de buitengewone omstandigheden?
Want die zie ik niet
Buiten dat alles, wat is nu exact het probleem? Waarom wil de gemeente Rotterdam gplots geen twee evenementen tegeijk laten plaatsvinden? En ook nog eens twee evenementen die beiden in afgelsankte vorm plaatsvinden? Het is niet zo dat er 47.500 man naar de Kuip komen en Ahoy gevuld wordt met 16.426 gillende keukenmeiden die naar het songfestival komen kijken. Je praat over 3500 bezoekers bij Ahoy en 6500 fans in de kuip, 10.000 man in totaal, iets meer dan 1/5 van de reguliere capaciteit van de Kuip. Het is niet zo dat er twee evenementen zijn die beiden tot de max worden bezocht. En dan nog, in het verleden speelde Feyenoord op donderdagavond Europees terwijl Ahoy was afgeladen voor de Night of the Proms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Buiten dat alles, wat is nu exact het probleem? Waarom wil de gemeente Rotterdam gplots geen twee evenementen tegeijk laten plaatsvinden? En ook nog eens twee evenementen die beiden in afgelsankte vorm plaatsvinden? Het is niet zo dat er 47.500 man naar de Kuip komen en Ahoy gevuld wordt met 16.426 gillende keukenmeiden die naar het songfestival komen kijken. Je praat over 3500 bezoekers bij Ahoy en 6500 fans in de kuip, 10.000 man in totaal, iets meer dan 1/5 van de reguliere capaciteit van de Kuip. Het is niet zo dat er twee evenementen zijn die beiden tot de max worden bezocht. En dan nog, in het verleden speelde Feyenoord op donderdagavond Europees terwijl Ahoy was afgeladen voor de Night of the Proms.
Ze kunnen natuurlijk niet alleen maar rekening houden met de supporters in het stadion. Dat bleek vorige wedstrijd wel ;)
Ik kan me voorstellen dat Aboutaleb de druk op de hulpdiensten van het afgelopen jaar mee laat wegen en als ie dat daadwerkelijk doet kan ik hem geen ongelijk geven eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:18
Han schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Je hebt genoeg aan 200 relschoppers om 200 man politie op de been te moeten brengen

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
Jip dus als de rechter meegaat met FCU dan kan Feyenoord het hun eigen supporters dus aanrekenen

Ben ook benieuwd wat er nog uitkomt van het onderzoek na RKC
Volgens mij hadden ze nog wat voorwaardelijke straffen openstaan mbt vuurwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
TIGER1125 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:00:
Volgens RTV Utrecht zal de zitting morgen om 14.00 uur zijn, en er is een livestream:
https://streams.nfgd.nl/kort-geding-fc-utrecht-knvb
En we gaan live! Spanning en sensatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trainer René Hake zegt dat zijn ploeg de strijd om het Europese ticket 'natuurlijk' het liefst op het veld uitvecht. "We willen graag die wedstrijd spelen en winnend afsluiten. Ik begrijp, dat er vanuit de club en de supporters gezocht wordt naar een bepaalde rechtvaardigheid. Vanuit de club en de supporters begrijp ik die reactie, maar als sportman wil je spelen." Hake houdt er 'geen rekening mee' dat Utrecht een reglementaire zege krijgt toegewezen. "Ik reken erop dat de wedstrijd gewoon gespeeld wordt."
Als de spelers en trainer van Utrecht zelf eigenlijk al tegen deze zaak zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
toolkist schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:08:
[...]

Utrecht zegt ook niet dat ze hem niet willen spelen. Ze willen hem spelen op zaterdag of in de Kuip of op neutraal terrein (zoals de regels beschrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:08:
Lang leve de mediatraining ;)

Wanneer de staf/spelers van Utrecht vandaag voor de keuze mag komen te staan tussen een reguliere overwinning en dus Europees voetbal volgend seizoen of op zondag de uitwedstrijd spelen in Rotterdam tegen Feyenoord dan weet ik wel wat ze kiezen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Flink verhaal van die advocaat, ik ben benieuwd wat de rechter er van denkt. Mijn sympathie voor FC Utrecht is trouwens wel helemaal verdwenen nu, ze willen het gewoon op papier oplossen en niet op het veld :r

Die advocaat dikt die reglementaire nederlaag voor Feyenoord ontzettend aan en schoffeert en passant ook alle Feyenoord supporters even.

Die vent heeft z’n bek vol met het woord “sportief “, maar die hele club kent de betekenis van dat woord niet, getuige dit betoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Allemachtig die redenen die ze nu noemen...
We moeten een uurtje in de bus zitten...
Mentaal ingesteld op zaterdag...

Je zou ze als rechter kei en keihard uitlachen...

[edit]Ah en daar is de bekerfinale als reden... Ze maken het wel makkelijk om zo alle argumenten van tafel te vegen.

[ Voor 26% gewijzigd door toolkist op 21-05-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

toolkist schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:31:
Allemachtig die redenen die ze nu noemen...
We moeten een uurtje in de bus zitten...
Mentaal ingesteld op zaterdag...

Je zou ze als rechter kei en keihard uitlachen...
En een aantal zitten er kennelijk zondagochtend al in de auto naar de camping.... geloof je het zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:40
De meest bizarre argumenten tot nu toe vind ik wel verwijzen naar het sportieve nadeel van Utrecht door de langere hersteltijd van Feyenoord (we hebben het over 2! uur) en de voorbereiding van Utrecht die zich richtte op zaterdag en nu voor die fysiek en mentaal kwetsbare spelers helemaal in de war wordt geschopt. En dan moeten ze ook nog 40 minuten met de bus op zondag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:49
dr.lowtune schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:30:
Flink verhaal van die advocaat, ik ben benieuwd wat de rechter er van denkt. Mijn sympathie voor FC Utrecht is trouwens wel helemaal verdwenen nu, ze willen het gewoon op papier oplossen en niet op het veld :r

Die advocaat dikt die reglementaire nederlaag voor Feyenoord ontzettend aan en schoffeert en passant ook alle Feyenoord supporters even.

Die vent heeft z’n bek vol met het woord “sportief “, maar die hele club kent de betekenis van dat woord niet, getuige dit betoog.
Zal de advocaat van Utrecht waarschijnlijk goed gekeken hebben naar de Advocaat (Dick) van Feyenoord, die blonk afgelopen weken namelijk uit in het schofferen van de stad Rotterdam en haar burgemeester, het Eurovisie en haar fans plus eenieder die hem van een weerwoord bediende.

Vind het zelf hoogst ironisch dat men hier over elkaar duikelt over het zogenaamde onsportieve gedrag van Utrecht, terwijl Feyenoord werkelijk als een zonnekoning alles naar zichzelf toe redeneert. Kom gewoon met een oplossing (nota bene voor een probleem dat zich al weken, zo niet maanden aftekende) cf. de regelementen en loop niet te miepen wanneer een andere club de bond vraagt de eigen regelementen te volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door BoB_HenK op 21-05-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
dr.lowtune schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:32:
[...]

En een aantal zitten er kennelijk zondagochtend al in de auto naar de camping.... geloof je het zelf?
Toevallig heb ik begrepenvia via (dichtbij spelersgroep) dat er idd een stel direct vakantieplannen hebben

[ Voor 4% gewijzigd door Togi op 21-05-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
offtopic:
waar volgen jullie het kort geding?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
BoB_HenK schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:36:
Vind het zelf hoogst ironisch dat men hier over elkaar duikelt over het zogenaamde onsportieve gedrag van Utrecht, terwijl Feyenoord werkelijk als een zonnekoning alles naar zichzelf toe redeneert. Kom gewoon met een oplossing (nota bene voor een probleem dat zich al weken, zo niet maanden aftekende) cf. de regelementen en loop niet te miepen wanneer een andere club de bond vraagt de eigen regelementen te volgen.
Ze vragen toch ook niks absurds? Alleen een halve dag uitstel.. Nou poe hoe wat absurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

BoB_HenK schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Zal de advocaat van Utrecht waarschijnlijk goed gekeken hebben naar de Advocaat (Dick) van Feyenoord, die blonk afgelopen weken namelijk uit in het schofferen van de stad Rotterdam, het Eurovisie en haar fans en eenieder die hem van een weerwoord bediende.

De bond volgt gewoon de reglementen en spreekt van buitengewone omstandigheden en komt met een nette oplossing: slechts 12 uur verplaatsen.

En Dickie is gewoon een oude chagrijnige man. Wat hij zei is ook niet prima.

Jammer dat Utrecht zich zo <knip> opstelt.

[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 22-05-2021 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:28

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

die kwast van de KNVB doet echt aan een sterk staaltje opgezwollen gezwets _O-

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
toolkist schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:43:
[...]

Ze vragen toch ook niks absurds? Alleen een halve dag uitstel.. Nou poe hoe wat absurd.
Dat stel ik toch ook niet? Een verzoek hoeft niet absurd te zijn om egocentrisch te zijn.

Feyenoord is gewoon arrogant tot het bot en heeft er op gegokt dat de gemeente of de KNVB dit voor ze zou oplossen, ze lijken nog goed gegokt te hebben ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:45:
die kwast van de KNVB doet echt aan een sterk staaltje opgezwollen gezwets _O-
Van kort en bondig hebben ze inderdaad nog nooit gehoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
BoB_HenK schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:46:
[...]

Dat stel ik toch ook niet? Een verzoek hoeft niet absurd te zijn om egocentrisch te zijn.

Feyenoord is gewoon arrogant tot het bot en heeft er op gegokt dat de gemeente of de KNVB dit voor ze zou oplossen, ze lijken nog goed gegokt te hebben ook.
Egocentrisch is het ook niet.
Als voetbal club proberen om een wedstrijd in de rechtbank te winnen ipv op het veld, dat is pas egocentrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
BoB_HenK schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:46:
[...]

Wat een onzin. Aboutaleb wil deze wedstrijd niet op zaterdag, dus vraagt Feyenoord 16(!) uur uitstel aan. Wat de KNVB blijkbaar heel redelijk vindt en dus honoreert. Wat dat met arrogantie te maken heeft... iedere andere club had exact hetzelfde gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
dr.lowtune schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:44:
[...]

De bond volgt gewoon de reglementen en spreekt van buitengewone omstandigheden en komt met een nette oplossing: slechts 12 uur verplaatsen.

En Dickie is gewoon een oude chagrijnige man. Wat hij zei is ook niet prima.

Jammer dat Utrecht zich zo als Calimero opstelt.
Het is zo buitengewoon dat we in februari al wisten dat dit wel eens kon gaan gebeuren. Corona is buitengewoon, dit is ingecalculeerde laksheid.

Utrecht Calimero? Feyenoord reageert als een jammerend kind dat speelgoed afpakt van een ander kind en vervolgens verontwaardigt is dat het het niet mag houden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
PrinsPils schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Wat een onzin. Aboutaleb wil deze wedstrijd niet op zaterdag, dus vraagt Feyenoord 16(!) uur uitstel aan. Wat de KNVB blijkbaar heel redelijk vindt en dus honoreert. Wat dat met arrogantie te maken heeft... iedere andere club had exact hetzelfde gedaan.
Zoals evengoed iedere weldenkende club de stap die Utrecht hier zet had gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Idd Utrecht wil hem spelen of in Rotterdam of op Neutraal terrein
Alleen Feyenoord durft dat niet laatste niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
BoB_HenK schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:49:
[...]

Het is zo buitengewoon dat we in februari al wisten dat dit wel eens kon gaan gebeuren. Corona is buitengewoon, dit is ingecalculeerde laksheid.
In februari had ADO de play offs nog kunnen bereiken gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
BoB_HenK schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Zoals evengoed iedere weldenkende club de stap die Utrecht hier zet had gezet?
Wellicht, maar als een andere club deze beslissing had aangevochten was daar precies hetzelfde op gereageerd schat ik in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

BoB_HenK schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:49:
[...]

Utrecht Calimero? Feyenoord reageert als een jammerend kind dat speelgoed afpakt van een ander kind en vervolgens verontwaardigt is dat het het niet mag houden :/
Hoe reageert Feyenoord als een jammerend kind? Ze mogen niet spelen van de burgemeester omdat er een songfestival is. Ze vragen om een redelijke oplossing en de KNVB stelt daarop de wedstrijd met 12(!) uur uit te stellen.

Maar de spelers van FC Utrecht trekken het volgens hun advocaat dus niet om 45 minuten in de bus te zitten op zondagochtend en trekken het dus fysiek en mentaal niet om 12 uur later te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PrinsPils schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Wellicht, maar als een andere club deze beslissing had aangevochten was daar precies hetzelfde op gereageerd schat ik in.
Ook als Ajax dit gedaan zou hebben zou ik het schandalig gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
dr.lowtune schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Hoe reageert Feyenoord als een jammerend kind? Ze mogen niet spelen van de burgemeester omdat er een songfestival is. Ze vragen om een redelijke oplossing en de KNVB stelt daarop de wedstrijd met 12(!) uur uit te stellen.

Maar de spelers van FC Utrecht trekken het volgens hun advocaat dus niet om 45 minuten in de bus te zitten op zondagochtend en trekken het dus fysiek en mentaal niet om 12 uur later te spelen.
Nee ze vragen iets wat volgens de regels van de KNVB niet mag
Enige wat ze kunnen is een alternatieve locatie zoeken voor op dat tijdstip
En dat hebben ze niet gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
[...]

Zou nog te billelijken zijn indien het op neutraal terrein is. Feit is en blijft, hoe pietlullig je het mag vinden, dát er nadeel wordt ondervonden. Feit is en blijft dat Feyenoord een thuisvoordeel behoudt, wat je prima onredelijk kan vinden gegeven hoe de regelementen in elkaar steken. Kortom, voor Feyenoord moet alles wijken en aan de voorwaarden mag niet worden getornd. Enige suggestie om dat wel te doen leidt gelijk tot een stortvloed van kritiek en vingerwijzen naar Utrecht. Kinderachtig.

Nog een prachtig voorbeeld, Advocaat moet nog even stoer doen. Hoe sneu kan je zijn?
toolkist schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:50:
[...]

In februari had ADO de play offs nog kunnen bereiken gok ik zo.
Vanaf de speelronde in het weekend van 26/2 staat er (minimaal) een Rotterdamse club op een play-off plek. Dus ja, redelijkerwijs had hier prima rekening mee gehouden worden.

[ Voor 8% gewijzigd door BoB_HenK op 21-05-2021 14:59 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Lang geding

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:35

Qu3st

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSATMgiHOUPKf3rvhbJM9kBzIOTezEffXmO-OAQoMakKWHD0GzEFqNtxNuK7WCRdZrTucI&usqp=CAU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
[...]

Feijenoord had op zoek moeten gaan naar neutraal terrein, maar dat wilden ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Maverick schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Feijenoord had op zoek moeten gaan naar neutraal terrein, maar dat wilden ze niet.
Que? Was het niet zo dat er geen enkele burgemeester was die het toestond?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
[...]

Hoe kom je daarbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:28

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

zelfs in GTST zit een hoger tempo dan dit opgezwollen gezwets 8)7 8)7 lees later wel wat het geworden is :X

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Er is geen stad die die wedstrijd op korte termijn wil/kan regelen met de supporters erbij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:12
Over Lang gesproken, die laat ook weer eens zien dat hij niet de slimste is.

https://www.nu.nl/voetbal...-kampioensfeest-club.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
LAD93 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:01:
[...]

Que? Was het niet zo dat er geen enkele burgemeester was die het toestond?
Feijenoord had zijn thuisvoordeel op kunnen geven en dan was de wedstrijd gewoon in Utrecht gespeeld.

Overigens, wat ik begrijp moet de rechter terughouden zijn met ingrijpen en dit alleen doen als een partij ernstif benadeeld wordt. Mijns inziens is het besluit van de KNVB dus fout, maar zal de rechter het niet terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Ik betwijfel of ze alle 30 overige BVO's benaderd hebben

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Waarom zit Feyenoord hier ook bij? Het is toch een zaak tussen KNVB en FC Utrecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
Qu3st schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:04:
Waarom zit Feyenoord hier ook bij? Het is toch een zaak tussen KNVB en FC Utrecht?
Hebben zich bij de KNVB gevoegd. Snap ook niet helemaal waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Togi schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:03:
Ik betwijfel of ze alle 30 overige BVO's benaderd hebben
Dat sowieso niet, want een heel aantal hebben geen groot genoeg stadion om alle supporters toe te kunnen laten inclusief de benodigde afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
remco112 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:05:
[...]

Hebben zich bij de KNVB gevoegd. Snap ook niet helemaal waarom.
Feyenoord wil natuurlijk wel dat er supporters bij zijn. Anders is zo beklonken dat die wedstrijd in een leeg stadion gespeeld moet worden, precies wat Utrecht eruit probeert te slepen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Hoezo?
ze kunnen aantal supporters gewoon aanpassen
En het is Neutraal terrein dus waarom dan uberhaubt alleen Fey supporters

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Sempy schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Over Lang gesproken, die laat ook weer eens zien dat hij niet de slimste is.

https://www.nu.nl/voetbal...-kampioensfeest-club.html
In de rij met John vd Brom, Immers, Kramer en Vertonghen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

De burgemeester heeft hier ook wel een handje in, hoeveel politie heb je nu nodig voor alleen 6500 thuissupporters? En hoeveel voor de brave songfestivalgangers? Beetje onzin om de wedstrijd op die dag te verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Erapaz schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:18:
[...]

De burgemeester heeft hier ook wel een handje in, hoeveel politie heb je nu nodig voor alleen 6500 thuissupporters? En hoeveel voor de brave songfestivalgangers? Beetje onzin om de wedstrijd op die dag te verbieden.
Dat het met die aantallen niet zou kunnen snap ik ook niet. Dus Aboutaleb is zeker een factor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Togi schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:07:
Hoezo?
ze kunnen aantal supporters gewoon aanpassen
En het is Neutraal terrein dus waarom dan uberhaubt alleen Fey supporters
Goed plan, vergeten voor wie er überhaupt gevoetbald wordt...
En al helemaal in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:18:
[...]

Als het er 6.5k zijn die bij winst een 'feestje' gaan vieren in de stad, of bij verlies in het Maasgebouw... Dan heb je er heel wat nodig... Los van dat de politie niet voor het aantal mensen in het stadion er is, maar voor het aantal erbuiten (wat in principe wel gewoon 40k+ zou kunnen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorfindel76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 11:16
Is het geen idee om, als straf voor de ongeregeldheden tijdens de laatste competitiewedstrijd, de eerstkomende wedstrijd zonder publiek te laten spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Glorfindel76 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:29:
Is het geen idee om, als straf voor de ongeregeldheden tijdens de laatste competitiewedstrijd, de eerstkomende wedstrijd zonder publiek te laten spelen ?
Natuurlijk niet, we moeten niet vergeten voor wie ze spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
toolkist schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:25:
[...]

Goed plan, vergeten voor wie er überhaupt gevoetbald wordt...
En al helemaal in deze tijd.
Dit is toch natuurlijk onzin, aangezien er vorige week nog geen supporters bij mochten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De laksheid van de KNVB is toch wel schrijnend hoor. Regeren is vooruit zien echter niet in de bossen van Zeist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Napo schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:30:
[...]

Natuurlijk niet, we moeten niet vergeten voor wie ze spelen :+
Gudde zal zorgen dat de supporters die afgelopen week bij RKC het stadion binnendrongen een lintje krijgen. En feyenoord een subsidie zodat ze de sloten kunnen vervangen

Er zal nooit een boete volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Togi schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:30:
[...]

Dit is toch natuurlijk onzin, aangezien er vorige week nog geen supporters bij mochten zijn.
Dat was een overheidsbesluit, niet een keuze van de KNVB/clubs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
toolkist schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:31:
[...]

Dat was een overheidsbesluit, niet een keuze van de KNVB/clubs...
Maar ze mochten supporters toelaten, Rutte heeft niet gezegd dat ze moeten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Wat is er eerder, de beslissing van de rechter of een kabinet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
[...]

Wow, jij weet blijkbaar meer dan de rest van de wereld? Volgens mij is aangegeven dat burgemeesters van andere steden niet hierin mee wilden gaan, want (natuurlijk) wil Feyenoord de supporters mee kunnen nemen.

Jij bent als een van de weinigen echt van mening dat Feyenoord maar gewoon simpel moet zeggen, oh, met supporters wilt u niet, dan komen we wel zonder. Net als dat jij het normaal vindt dat Utrecht voor 'zichzelf opkomt', is het volgens mij ook normaal dat Feyenoord voor hen zo gunstig mogelijke voorwaarden eruit wil halen.
Feyenoord zou thuis spelen, met publiek. Prima op zich, maar omdat de burgemeester nu zegt 'ik kan dat niet organiseren', moet Feyenoord maar gewoon zeggen, oh dan niet, gaan we wel uit spelen, of op neutraal terrein zonder publiek? Die wil (net als Utrecht) een zo gunstig mogelijke situatie voor zichzelf hebben, en terecht wat mij betreft.

Ik snap beide partijen wel in deze, maar vind vooral dat de KNVB het hier af heeft laten weten, alsmede de burgemeester van Rotterdam. De signalen waren al weken dat Feyenoord (mogelijk) nacompetitie moest spelen. De KNVB had natuurlijk al kunnen peilen hoe/ wat met finale op datum/ tijd in Rotterdam. Andersom, had de burgemeester ook (want de planning was al bekend van de nacompetitie/ playoffs) eerder duidelijkheid kunnen geven.
Feyenoord kan je niet de schuld geven van dit gebeuren, zij zijn niet de organiserende partij (van geen van beide wedstrijden), al vind ik ook dat ze wellicht zelf ook aan de bel hadden kunnen trekken.

Hoe dan ook, ik vind het vooral een kwestie van nalatigheid van een aantal partijen, waarbij er alleen maar verliezers zijn. Dat Utrecht het nu probeert snap ik wel , maar de vergelijking met 'vorig jaar' snap ik minder. In die zin, dat het logisch is dat de KNVB dan op basis van ranglijst kijkt, omdat wedstrijden vanuit overheidswege niet gespeeld konden / mochten worden en men ook geen idee had hoe lang dat zo zou blijven.

Simpel gesteld is het zelfs zo: Vorig seizoen was het (mogelijk) in het voordeel van Utrecht als de bekerfinale alsnog was gespeeld, dus moest er met de datum worden geschoven, en voelden ze zich tekort gedaan omdat er juist NIET met de datum was geschoven. Nu zijn ze mogelijk in het nadeel als met een datum wordt geschoven (of eigenlijk, hebben ze geen extra voordeel, want op de datum zelf zouden ze ook in de Kuip spelen met 6500 supporters), maar hebben ze een voordeel als het niet verschoven wordt qua datum tijd, dus willen ze het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:30:
De laksheid van de KNVB is toch wel schrijnend hoor. Regeren is vooruit zien echter niet in de bossen van Zeist.
Is het dan aan de KNVB om op de hoogte te zijn van alle eventuele beren op de lokale weg? Is het niet aan burgemeesters om dan op voorhand bezwaar te maken als er sprake kan zijn van iets wat zij niet willen?

Ok, het gaat om een vrij bekend festival voor mensen met muzikale wansmaak wat iets meer bekendheid heeft dan een doorsnee concert met echte muziek. Maar toch. Is het dan aan de KNVB om te anticiperen op andere evenementen waar zij niets mee te maken hebben en waar zij mogelijk geen kennis van hebben?

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

DoeEensGek schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:33:
Wat is er eerder, de beslissing van de rechter of een kabinet?
Aan de rechter ligt het niet, alleen aan die tegenover haar zitten die het belachelijk slecht doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als je de vragen van de rechter zo hoort wiebelt de verdediging van de KNVB van alle kanten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
Ankona schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:34:
[...]

Is het dan aan de KNVB om op de hoogte te zijn van alle eventuele beren op de lokale weg? Is het niet aan burgemeesters om dan op voorhand bezwaar te maken als er sprake kan zijn van iets wat zij niet willen?
Burgmeesters en steden staan niet in dienst van de KNVB en clubs. Als de KNVB of een voetbalclub iets wil informeren ze zelf maar. Voetbal als gemeenschap moet echt eens ophouden met denken dat ze een status aparte hebben.
Ok, het gaat om een vrij bekend festival voor mensen met muzikale wansmaak wat iets meer bekendheid heeft dan een doorsnee concert met echte muziek. Maar toch. Is het dan aan de KNVB om te anticiperen op andere evenementen waar zij niets mee te maken hebben en waar zij mogelijk geen kennis van hebben?
Ja. Meerdere kleine gemeentes rondom speelsteden komen met regelmaat aan het einde van het jaar in de problemen, omdat agenten geen overuren meer kunnen maken omdat deze eerder dat jaar zijn opgegaan aan het begeleiden van tokkies bij voetbalwedstrijden in de speelstad om de hoek. De KNVB en voetbalclubs trekken een flinke wissel op het publiek bestel, veiligheidsdriehoek in het bijzonder. Dan is het aan de KNVB om hier op te anticiperen, niet aan de gemeenten of veiligheidsdriehoek om maar slaafs achter de KNVB aan te hobbelen. Los daar van, de gemeente hád toch al lang aangekondigd dat een wedstrijd morgen een no-go was? Feyenoord wist dit gewoon, dus van de suggestie dat er geen kennis van was kan geen sprake zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door BoB_HenK op 21-05-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
BoB_HenK schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:39:
Los daar van, de gemeente hád toch al lang aangekondigd dat een wedstrijd morgen een no-go was? Feyenoord wist dit gewoon, dus van de suggestie dat er geen kennis van was kan geen sprake zijn.
Nee dus, dat is pas afgelopen maandag bekend gemaakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Typhone schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:11:
[...]

In de rij met John vd Brom, Immers, Kramer en Vertonghen :D
Niet handig en prima om Lang (of kort) voor te straffen, voor de rest een kwajongen die in de euforie wat roept. Maakt hem dan een antisemiet? Lekker makkelijk scoren voor de Belgische politiek, zie ons eens deugen.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
toolkist schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:41:
[...]

Nee dus, dat is pas afgelopen maandag bekend gemaakt.
Afin, dan kan die opmerking mijnerzijds geschrapt worden. Laat onverlet dat Feyenoord hier echt geen vermoorde onschuld kan spelen. De vanzelfsprekendheid dat de veiligheidsdriehoek maar ff in het gareel springt blijf ik hoe dan ook stuitend vinden.
Pagina: 1 ... 82 ... 90 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken