[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 90 Laatste
Acties:
  • 138.273 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
toolkist schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:09:
[...]

Ze speelden met hun B-elftal om de rest rust te geven. Die slechte generale zegt dus niks ;)
Ze staan een straatlengte voor in de competitie. Die hele competitie zegt niet zoveel. Alleen zelfs met je b-elftal moet je een elftal uit Luxemburg kunnen oprollen als koploper met zo'n voorsprong. In mijn ogen zegt het best veel over het niveau.

Voor de volledigheid even de selectie van YB: https://www.voetbal.com/teams/bsc-young-boys/2021/2/.

[ Voor 10% gewijzigd door SterqVerhael op 08-03-2021 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28
snmght schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:42:
Volgens mij is wel hun eerste doelman geblesseerd geraakt maar dat is in het verleden geen garantie voor succes gebleken bij Ajax. Dan spelen die tweede doelmannen plots de wedstrijd van hun leven.
Nu is het tenminste eerlijk met Stekelenburg op doel :+. Beide teams met een 2de doelman op doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
SterqVerhael schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:03:
[...]
Ze staan een straatlengte voor in de competitie. Die hele competitie zegt niet zoveel.
Basel liet ook altijd de competitie lopen rondom de Europese wedstrijden. Die deden het toch niet onaardig in Europa.

Los daarvan presteert Young Boys Europees beter dan de overige Nederlandse clubs. Ajax speelde 2-2 en 1-1 tegen PSV. Dan lig je er Europees uit.

Basel vorig seizoen tegen PSV 2-1 en 2-3.
Young Boys vorig seizoen tegen Feyenoord 2-0 en 1-1.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43

Typhone

Who Dares Wins

Young Boys liet iedereen buiten de selectie behalve de keeper en wie raakt er geblesseerd? De keeper! Leverkusen is fors uit vorm dus Ajax moet Young Boys wel kunnen pakken. Kunnen we ouwehoeren over status, krachtsverschillen en onderschatting maar het zijn Zwitsers. C'est fin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:11
YB doet het heel goed en staat inderdaad een straatlengte voor, maar de concurrentie is ook wel echt heel slecht momenteel! Als je kijkt naar de nummers 2 en 3 (Servette en Basel), die hebben resp. al 6/9 en 7/8 keer gelijkgespeeld/verloren en hebben beiden een negatief doelsaldo!

Ook YB zelf heeft al 8 keer gelijk gespeeld. Ik wil de boel niet jinxen, maar dit mag voor Ajax in principe geen probleem zijn natuurlijk...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Jorizzz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:12:
YB doet het heel goed en staat inderdaad een straatlengte voor, maar de concurrentie is ook wel echt heel slecht momenteel! Als je kijkt naar de nummers 2 en 3 (Servette en Basel), die hebben resp. al 6/9 en 7/8 keer gelijkgespeeld/verloren en hebben beiden een negatief doelsaldo!

Ook YB zelf heeft al 8 keer gelijk gespeeld. Ik wil de boel niet jinxen, maar dit mag voor Ajax in principe geen probleem zijn natuurlijk...
En zo wel mag de CL praat weer in de kast. Zo realistisch moeten we zijn. Als ze de volgende ronde halen krijgen ze dan de bonuspunten al of is dat pas nádat ze de kwartfinale door komen?

In other news, zijn we gelukkig heren PSV'ers? :D Nijhuis fluit Feyenoord-PSV haha dus ik verwacht spektakel! :P

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 08-03-2021 12:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Typhone schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:24:
[...]

En zo wel mag de CL praat weer in de kast. Zo realistisch moeten we zijn. Als ze de volgende ronde halen krijgen ze dan de bonuspunten al of is dat pas nádat ze de kwartfinale door komen?

In other news, zijn we gelukkig heren PSV'ers? :D Nijhuis fluit Feyenoord-PSV haha dus ik verwacht spektakel! :P
Ben tevens benieuwd wie aankomend weekend de scheidsrechter zal zijn bij PSV-Feyenoord. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:00

Superkiwi

Hoi doei

Vincent Dave schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:52:
[...]
Ben tevens benieuwd wie aankomend weekend de scheidsrechter zal zijn bij PSV-Feyenoord. :+
Ik ben benieuwd wie van de twee de eerste penalty gaat krijgen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Superkiwi schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:54:
[...]

Ik ben benieuwd wie van de twee de eerste penalty gaat krijgen.
OK, wie vond de herkansing voor Tadic gisteren terecht?

Puur regeltechnisch terecht uiteraard, maar kom op. De keeper staat netjes op zijn lijn, Tadic wordt niet gehinderd en knalt ‘m zelf op de lat.

En al met al waren er zeker 4 inkopers te vroeg... ik heb deze ‘overnemen’ ingreep volgens mij nog nooit door de VAR aangegeven zien worden.

Los van of de speler er iets aan kon doen dat de bal op zijn arm werd geschoten - die vind ik ook nogal gemakkelijk gegeven.

Zie ook Sparta vrijdag.

Elke week weer zie ik eigenlijke leken maar redenen om elke bal op de arm/hand tot penalty te verheffen, maar dit gemarchandeer (arm voor of langs het lichaam, van zeer korte afstand, tóch geven) komt me echt de keel uit inmiddels.

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 08-03-2021 13:14 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dus i.p.v. PSV vs Feyenoord krijgen we PSV vs Nijhuis vs Feyenoord?
Dat kan wel eens een heel erg leuke wedstrijd worden voor de neutrale toeschouwers.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
Ramzzz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:11:
[...]

Puur regeltechnisch terecht uiteraard, maar kom op. De keeper staat netjes op zijn lijn, Tadic wordt niet gehinderd en knalt ‘m zelf op de lat.

En al met al waren er zeker 4 inkopers te vroeg... ik heb deze ‘overnemen’ ingreep volgens mij nog nooit door de VAR aangegeven zien worden.
regeltechnisch terecht. Het zit hem vaak in het consequent toepassen, wat niet of nauwelijks gebeurd. Nu wordt er ingegrepen, en in de volgende wedstrijd weer niet.
Pas het altijd toe, of nooit, dan is er ook geen discussie, behalve misschien over de regel, maar iig niet over de toepassing er van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40
[...]

Los van of de speler er iets aan kon doen dat de bal op zijn arm werd geschoten - die vind ik ook nogal gemakkelijk gegeven.
Ik vond het terecht, juist de speler die te vroeg in liep kopte de bal weg die via de lat terug kwam. Het had zomaar kunnen zijn dat daar anders een Ajax speler had gestaan en de bal in had kunnen schieten. Hoe groot die kans is dat er een Ajax speler zou hebben gestaan en of hij deze dan ook had ingeschoten is niet relevant.

Daar buiten, regels zijn regels, als je te vroeg in loopt dan weet je dat je dit risico loopt.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:30
[...]

De herkansing was volgens de regels gewoon terecht. Er moesten ook wel eens penalties die in één keer zaten over, omdat er een aanvaller te vroeg in was gelopen.
Die verdediger kopt de bal ook weg dus had ook gewoon voordeel van zijn vroege inlopen. Pietluttig, maar wel terecht.

Ik vond eigenlijk meer dat de penalty in eerste instantie te makkelijk was. Die verdediger die de bal tegen zijn arm kreeg stak zijn arm niet bepaald uit of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Na de initiële beoordeling van de commentator (te vroeg inlopen) vond ik het wat vergezocht maar na
de latere analyse dat die inlopende kerel daarna de bal wegkopte kon ik me er beter in vinden.

Wat je zegt, op basis van regelgeving was het terecht. De regelgeving is ook de enige reden dat het in eerste instantie een penalty was.
Nu zeggen we misschien "wat een gemierenneuk", totdat het in een beslissende wedstrijd gebeurt.
Ik ben het zeker niet eens met alle regeltjes maar ben wel blij dat de VAR de regels bij elke wedstrijd hetzelfde toepast probeert toe te passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Heb em niet gezien maar las dat de te vroeg ingelopen speler de rebound vervolgens zelf wegwerkte... In dat geval is de ingreep terecht.
Wat mij betreft trekken ze dat overigens nog verder door..
Verdedigende speler te vroeg inlopen = opnieuw nemen en geel voor de te vroeg ingelopen speler. Aanvallende speler te vroeg inlopen = geen goal en geen penalty meer, ookal wordt ie gescoord. Jammer dan, bedank je te vroeg ingelopen teamgenoot maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
[...]

Ik :) overigens is te vroeg inlopen altijd al niet toegestaan geweest, dat is niet ineens veranderd :P

Wat als die te vroeg ingelopen speler een Ajax speler was, die de bal daarna in het doel had gekopt?
Dan was het wel terecht geweest als de VAR had ingegrepen?

Overigens wordt ook dan volgens mij de penalty overnieuw genomen, terwijl ik dan denk vrije trap voor de tegenpartij, had je maar niet te vroeg moeten inlopen. -> geen idee hoe het eigenlijk nu zit 7(8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Martinusz op 08-03-2021 13:56 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:48:
[...]

Ik :) overigens is te vroeg inlopen altijd al niet toegestaan geweest, dat is niet ineens veranderd :P

Wat als die te vroeg ingelopen speler een Ajax speler was, die de bal daarna in het doel had gekopt?
Dan was het wel terecht geweest als de VAR had ingegrepen?
Helaas is dat wel veranderd, je moet actief betrokken zijn anders is te vroeg inlopen geen enkel probleem.
Was volgens mij pas geleden nog bij AZ (???), dat er te vroeg ingelopen werd maar het toch geen probleem was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Helaas is dat wel veranderd, je moet actief betrokken zijn anders is te vroeg inlopen geen enkel probleem.
Was volgens mij pas geleden nog bij AZ (???), dat er te vroeg ingelopen werd maar het toch geen probleem was?
Als je de bal erin kopt en te vroeg bent ingelopen lijkt mij dat behoorlijk actief :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:52:
[...]

Als je de bal erin kopt en te vroeg bent ingelopen lijkt mij dat behoorlijk actief :P
Ik ging in op je 1e zin, niet op je vraag erna ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:00:
[...]

Ik ging in op je 1e zin, niet op je vraag erna ;)
:X , dat is waar ja, in dit geval dus volledig terecht omdat die speler actief betrokken was bij het wegwerken van de bal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

[...]

Zie ook Sparta vrijdag.

Elke week weer zie ik eigenlijke leken maar redenen om elke bal op de arm/hand tot penalty te verheffen, maar dit gemarchandeer (arm voor of langs het lichaam, van zeer korte afstand, tóch geven) komt me echt de keel uit inmiddels.
Jij zeurt zeker ook lekker over dat je 6 km/h te hard rijdt en op correctie 1 km/h te hard dus en daarvoor een boete krijgt. Regels zijn regels he?! Als we daar van af gaan stappen dan kunnen we hier ook gewoon lekker Erich, Labyrat etc gaan gebruiken volgens deze redenering van jou, regels zijn stom dus we volgen het maar niet!
Dat de regel volgens jou niet goed is, dat mag en kan, maar dan moet je niet gaan zeuren op de VAR en Higler dat ze deze penalty laten overnemen.

(Dit staat los van of het een penalty was, want ik vond het vrij zwaar bestraft, zoals Ter Wierik zei: "Wat moet ik dan anders doen met die hand?")

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5I6XAlN5_m8enh1ppcqYeLT52xw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FSDxaV8HfixH27UFu7MQRgY5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:38

snmght

imho dan he

Ik had er goed mee kunnen leven als hij niet over werd genomen. Pietluttig, bal was op de lat en de penalty zelf licht. Achteraf zie je dan dat die verdediger de bal weg weet te werken. Tsja dan is het weer iets logisch dat ie is toegekend al met al.

Die Tadic kan dan eens heetgebakerd zijn, vanaf de stip is ie ijskoud. Of het nou in de blessuretijd tegen je directe concurrent is of dat je een misser goed moet maken om de wedstrijd in het slot te gooien - altijd koelbloedig. Een soort omgekeerde Cillessen qua penalties.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
SterqVerhael schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:03:
[...]

Ze staan een straatlengte voor in de competitie. Die hele competitie zegt niet zoveel. Alleen zelfs met je b-elftal moet je een elftal uit Luxemburg kunnen oprollen als koploper met zo'n voorsprong. In mijn ogen zegt het best veel over het niveau.

Voor de volledigheid even de selectie van YB: https://www.voetbal.com/teams/bsc-young-boys/2021/2/.
Sulejmani is een van hun betere spelers, dat zegt genoeg.
Stugge ploeg dat wel, maar kwalitatief gewoon een van de zwakke broeders van de EL , dit mag geen probleem worden voor Ajax.

Ajax 335 miljoen waard (spelersgroep)

https://www.transfermarkt...dam/startseite/verein/610

Young Boys 55 miljoen euro

https://www.transfermarkt...oys/startseite/verein/452

Neres en Antony tezamen zijn evenveel waard als heel Young Boys.

[ Voor 17% gewijzigd door Mark31 op 08-03-2021 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
snmght schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:07:
[...]

Ik had er goed mee kunnen leven als hij niet over werd genomen. Pietluttig, bal was op de lat en de penalty zelf licht. Achteraf zie je dan dat die verdediger de bal weg weet te werken. Tsja dan is het weer iets logisch dat ie is toegekend al met al.

Die Tadic kan dan eens heetgebakerd zijn, vanaf de stip is ie ijskoud. Of het nou in de blessuretijd tegen je directe concurrent is of dat je een misser goed moet maken om de wedstrijd in het slot te gooien - altijd koelbloedig. Een soort omgekeerde Cillessen qua penalties.
Suslov die te vroeg inliep kopte de bal weg nadat hij op de lat kwam, dus haalde voordeel uit te vroeg inlopen.
De penalty an sich is zwaar , maar wel de regels, als de bal richting de goal gaat en je houd de bal tegen met de hand is het strafbaar hands, aangezien de bal anders de goal in zou kunnen gaan.
Geel daarentegen vind ik zwaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Mark31 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:17:
[...]
Dit seizoen 17x basis, 10x invaller, 17x gewisseld. Nog geen enkele keer de 90 minuten volgemaakt.

Twee doelpunten dit seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:07:
Kweenie of je die penalty die Valencia dit weekend tegen kreeg gezien hebt, maar Cilessen reageerde pas toen de bal al in de goal zat... Hij was dus iets te ijskoud en daardoor traag van reactie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Zie ook Sparta vrijdag.

Vind heel die pingel niet terrecht, het overnemen kan ik me na uitleg wel in vinden, gewoon niet slim.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
[...]

Stugge ploeg dat wel, maar kwalitatief gewoon een van de zwakke broeders van de EL , dit mag geen probleem worden voor Ajax.

Ajax 335 miljoen waard (spelersgroep)

https://www.transfermarkt...dam/startseite/verein/610

Young Boys 55 miljoen euro

https://www.transfermarkt...oys/startseite/verein/452

Neres en Antony tezamen zijn evenveel waard als heel Young Boys.
Nog mooier: Ajax mist meer waarde door administratieve blunders en schorsingen dan de hele waarde van YB :+

Laat Ajax nu net een van de voorbeelden van de afgelopen jaren zijn dat marktwaarde niet alles zegt. YB moet gewonnen kunnen worden, maar m.i. is het grote gevaar juist dat er gedacht wordt ze wel even 123 op te gaan rollen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb ik mij weer geïrriteerd aan van Boekel gisteren. Fluit niet voor een 100% overtreding op Tannane, waarna in de tegenstoot een discutabele rode kaart wordt gepakt door Vitesse. Vervolgens wordt het 2-1 en voor het zelfde geld nog gelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:04

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

waarom niet een strafschop simpel maken, je mag m nemen, schiet je m tegen de lat of paal of weet de keeper de bal tegen te houden is het klaar. scheidsrechter fluit voor een doeltrap. einde discussie je hebt je uitgelezen kans gehad.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:55:
waarom niet een strafschop simpel maken, je mag m nemen, schiet je m tegen de lat of paal of weet de keeper de bal tegen te houden is het klaar. scheidsrechter fluit voor een doeltrap. einde discussie je hebt je uitgelezen kans gehad.
Als hij naast gaat dan laten ze het in 99 procent van de tijd ook gaan.
Maar Suslov liep te vroeg in en kopte de bal weg die terug kwam van de lat..
Anders had de rebound misschien voor een Ajax speler kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
De regels rondom het nemen van de strafschop zijn vrij simpel. Je blijf van de strafschopstip af en als je te vroeg inloopt dan doe je dat samen met je directe tegenstander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:04

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Mark31 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:06:
[...]

Als hij naast gaat dan laten ze het in 99 procent van de tijd ook gaan.
Maar Suslov liep te vroeg in en kopte de bal weg die terug kwam van de lat..
Anders had de rebound misschien voor een Ajax speler kunnen zijn.
is niet meer van toepassing, bal gaat tegen de lat, kans gemist. scheidsrechter fluit voor een doeltrap het moment dat de penalty gemist word in mijn idee.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
strafschop schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:07:
[...]De regels rondom het nemen van de strafschop zijn vrij simpel. Je blijf van de strafschopstip af en als je te vroeg inloopt dan doe je dat samen met je directe tegenstander.
Die regels lijken heel simpel, maar desondanks kunnen er een paar niet van die stip afblijven ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:12:
[...]

is niet meer van toepassing, bal gaat tegen de lat, kans gemist. scheidsrechter fluit voor een doeltrap het moment dat de penalty gemist word in mijn idee.
Aha dat is een totaal andere regel, dat zou je kunnen doen maar wat als hij via de keeper tegen de onderkant van de lat via de rug van de keeper alsnog erin gaat?
1e instantie is hij mis maar vervolgens gaat hij erin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
En wat is het als de keeper de bal vangt en over de lijn trekt? Doelpunt toch?? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28
Dat is hoe het in hockey met een strafbal is. Je hebt daar 2 opties, of het is een goal of de bal is voor de verdedigende partij en wordt dan genomen alsof het een achterbal was.
Een strafbal wordt alleen opnieuw genomen als de speler de strafbal neemt voordat er gefloten is of als de keeper te vroeg van de lijn komt.

Maar als we dan toch regels vanuit het hockey overnemen, kunnen we dan een schijnbeweging bij penalty ook weer verbieden? Want die rare hupjes in de aanloop of afgebroken schietbeweging om dan te schieten als keeper al bewogen heeft, vind ik echt van de zotte en beetje richting unsportsmanlike conduct gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Het is een spel hervatting, dus het spel gaat daarna door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Erapaz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:52:
[...]

Het is een spel hervatting, dus het spel gaat daarna door.
Dat dus. En hoe zou het anders zitten met een Cruijff-Olsen penalty? Het is immers helemaal niet verplicht de pingel richting doel te schieten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:58:
[...]

Dat dus. En hoe zou het anders zitten met een Cruijff-Olsen penalty? Het is immers helemaal niet verplicht de pingel richting doel te schieten.
De strafschopnemer moet de bal in voorwaartse richting trappen; een hakbal is toegestaan onder voorwaarde dat de bal voorwaarts beweegt.

De Cruijff-Olsen strafschop mag niet met de huidige regels.

Olsen stond overigens, met de regel van toen, buitenspel bij het laatste tikkie van Johan.

[ Voor 9% gewijzigd door strafschop op 08-03-2021 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
[...]

Hoezo is Sulejmani hun beste speler? Qua statistieken?

Ik denk dat die namen weinig zeggen.
Ik kan mij in het verleden nog een Red Bull Salzburg herinneren, allemaal onbekende degelijke goede spelers die bleven gaan..

We zullen het gaan zien.
Ik vind wel als Ajax dat als je Young Boys niet kan uitschakelen, je geen Europese ambities hoeft te hebben. Qua niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nsame is hun beste speler, maar Ajax zou hiervan moeten winnen over twee wedstrijden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Harribo schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:26:
[...]

Ik kan mij in het verleden nog een Red Bull Salzburg herinneren, allemaal onbekende degelijke goede spelers die bleven gaan..

We zullen het gaan zien.
Ik vind wel als Ajax dat als je Young Boys niet kan uitschakelen, je geen Europese ambities hoeft te hebben. Qua niveau.
Eens, ze mogen misschien snel en sterk zijn in de omschakeling, maar dat is allemaal relatief. Bayer Leverkusen draait slecht, dus dat zegt ook niks. Ajax moet ze gewoon pakken over 2 wedstrijden, anders heb je inderdaad weinig te zoeken in Europa.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mark31
Harribo schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:26:
[...]

We zullen het gaan zien.
Sadio Mane, Kampl, Soriano,Ramalho, Leitgeb.
Dat Salzburg was erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Mark31 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:30:
[...]

Klopt maar wie kende ze toen?
Ik ken dat Young Boys niet, eerst maar eens zien

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 08-03-2021 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Harribo schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:36:
[...]

Klopt maar wie kende ze toen?
Ik ken dat Young Boys niet, eerst maar eens zien
Soriano en Kampl , Leitgeb waren toen wel bekend, Mane niet was een talent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
PSV pakt door bij jacht op Drommel

Voor Joël Drommel komt een transfer naar PSV dichterbij. De Eindhovenaren hebben zich inmiddels officieel gemeld bij FC Twente om de 24-jarige doelman over te nemen.

PSV en Drommel zijn op hoofdlijnen al akkoord over de voorwaarden bij een overstap. De topclub moet nog in onderhandeling met FC Twente. De goalie heeft een aflopend contract, maar de Tukkers hebben wel een optie om die verbintenis nog met een jaar te verlengen. De verwachting is dat de transfersom richting de vier miljoen euro gaat.

Eerder werd al bekend dat Lars Unnerstall de omgekeerde weg gaat bewandelen. De reservekeeper van PSV is door Twente ingelijfd voor volgend seizoen, waarmee de club zich dus heeft voorbereid op een afscheid van Drommel. Laatstgenoemde speelt al sinds 2014 in Enschede en heeft inmiddels 127 officiële wedstrijden voor Twente gespeeld.
Bron: https://www.vi.nl/nieuws/psv-pakt-door-bij-jacht-op-drommel

4 miljoen voor een keeper is niet veel, al heeft hij nog maar een contract voor 1 jaar, lijkt mij een goede deal. Wel benieuwd of ze door gaan met Mvogo en Drommel of dat Drommel direct eerste keeper wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Overigens bedenk ik me nu pas ten volle dat we dus ook Bosz hadden kunnen loten. Was mooi geweest!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

snmght schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:44:
Overigens bedenk ik me nu pas ten volle dat we dus ook Bosz hadden kunnen loten. Was mooi geweest!
Zeker gezien de huidig vorm van Leverkusen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
De alles op de aanval Bosz tactiek heeft dus niet geholpen tegen YB ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Gynnad schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:22:
[...]

Bron: https://www.vi.nl/nieuws/psv-pakt-door-bij-jacht-op-drommel

4 miljoen voor een keeper is niet veel, al heeft hij nog maar een contract voor 1 jaar, lijkt mij een goede deal. Wel benieuwd of ze door gaan met Mvogo en Drommel of dat Drommel direct eerste keeper wordt.
Lijkt mij niet dat Drommel daar gaat praten als het niet de intentie is om eerste keeper te worden. Hij speelt zich nu bij Oranje op de radar, een reserve keeper komt nergens in beeld.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ankona schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Lijkt mij niet dat Drommel daar gaat praten als het niet de intentie is om eerste keeper te worden. Hij speelt zich nu bij Oranje op de radar, een reserve keeper komt nergens in beeld.
Hij heeft ook letterlijk gezegd ergens eerste keeper te willen worden. En lijkt me vanuit PSV op zich niet onlogisch hem dat toe te zeggen ten opzichte van een matige huurling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Ankona schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Nouja, Cilissen bewijst het tegendeel.

Maar ik neem aan dat PSV hem als eerste keeper gaat halen. FC Twente zal ook wel een flink prijskaartje om zn nek hebben gehangen ondanks nog maar 1 jaar contract (5 miljoen euro misschien?).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
ph4ge schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:08:
[...]

Nouja, Cilissen bewijst het tegendeel.

Maar ik neem aan dat PSV hem als eerste keeper gaat halen. FC Twente zal ook wel een flink prijskaartje om zn nek hebben gehangen ondanks nog maar 1 jaar contract (5 miljoen euro misschien?).
Cilissen was al gearriveerd en had de luxe dat er in NL verder totaal geen concurrentie was. Dan kun je als bankzitter bij Barca nog aardig indrukwekkend overkomen. (Al vind ik hem ook niet geweldig, maar ja... in een tijd zonder goede keepers is dat waar we het van moeten hebben)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Cillessen, juiste spelling, raakte zijn plekje onder de lat in Oranje kwijt onder bondscoach Blind in zijn eerste seizoen in Spanje. Bondscoach Dick Advocaat heeft Cillesen opnieuw 1e keeper van Oranje gemaakt.

2016/17 : 10x Barcelona + 1 Interland
2017/18 : 11x Barcelona + 9 Interlands
2018/19 : 11x Barcelona + 10 Interlands

2019/20 : 30x Valencia + 6 interlands
2020/21 : 3x Valencia + 4 interlands

Twintig wedstrijden per seizoen is best een acceptabel aantal voor een keeper die op niveau traint.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:18
strafschop schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:05:
[...]

De strafschopnemer moet de bal in voorwaartse richting trappen; een hakbal is toegestaan onder voorwaarde dat de bal voorwaarts beweegt.

De Cruijff-Olsen strafschop mag niet met de huidige regels.

Olsen stond overigens, met de regel van toen, buitenspel bij het laatste tikkie van Johan.
Cruijff tikt de bal naar voren, Olsen loopt de 16 meter in nadat de bal gespeeld is, speelt de bal terug, Cruijff blijft achter de bal en tikt m in.

Welke huidige regel verbiedt dit?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Mark31 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:30:
[...]

Ja klopt. En Ajax was erg slecht destijds.

Moisander, Sigthorsson, Boerrigter, Van Rhijn, Boilesen, Gudelj...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Martinusz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:55:
De alles op de aanval Bosz tactiek heeft dus niet geholpen tegen YB ;)
Ik heb ff de statistieken van YB bekeken.
Ze krijgen nog wel eens een goal tegen, hun gevaarlijkste troef is de aanval.
Dus maar geen Blind achterin.
VDS91 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:57:
[...]

Ja klopt. En Ajax was erg slecht destijds.

Moisander, Sigthorsson, Boerrigter, Van Rhijn, Boilesen, Gudelj...
Zo zeg, dat moet ook wel de matigste Ajax allertijden zijn

[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 09-03-2021 11:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Ik heb ff de statistieken van YB bekeken.
Ze krijgen nog wel eens een goal tegen, hun gevaarlijkste troef is de aanval.
Dus maar geen Blind achterin.

[...]

Zo zeg, dat moet ook wel de matigste Ajax allertijden zijn
Herinner je je de periode Andrzej Rudy, Tim de Cler, Mariano Juan, Giorgi Kinkladze, Mario Melchiot, Ferdi Vierklau, Gerrald Sibon en Hetwasmetersbuitenspel Wamberto nog? (seizoen 98/99)

Ja het kon dus nog slechter. Heel veel slechter.
Het seizoen erna kregen we Jan van Halst, Nikos Machlas en Frank Verlaat er ook nog bij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:22
toolkist schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:28:
[...]

Herinner je je de periode Andrzej Rudy, Tim de Cler, Mariano Juan, Giorgi Kinkladze, Mario Melchiot, Ferdi Vierklau, Gerrald Sibon en Hetwasmetersbuitenspel Wamberto nog? (seizoen 98/99)

Het seizoen erna kregen we Jan van Halst, Nikos Machlas en Frank Verlaat er ook nog bij :X
Maar die wonnen iig nog wel de beker :P

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:24
De opvolger van Schmidt is ook al bekend, of is dat teveel wishful thinking? :P

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
[...]

Maar wel met Daniel da Cruz Carvalho. :P

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2k6PuQ5V6TXjXZEl1MtZorBUUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uTnbau22iiI3rkgKJZtA1Q6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet wat ik ga stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen...
De doelgerichtheid van deze man staat mij wel aan, is eens wat anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Maarten_E op 09-03-2021 15:42 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
ElPaco schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:08:
:? moet je die willen dan?
Bedoel met Duitsland prijzen halen is op zich niet heel wonderbaarlijk, maar is hij een top trainer?
Ik volg Duits elftal verder niet, dus geen idee of het een briljant technicus is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
[...]

Ik lach me hier een deuk _O-
Wat een toppers :+
Moet toch een nachtmerrie voor menig rasechte ajacied zijn geweest...

Voorlopig klaag ik dan maar niet meer over de kwaliteit van ajax... Hebben we nu een wereld team

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:18:
[...]

Ik lach me hier een deuk _O-
Wat een toppers :+
Moet toch een nachtmerrie voor menig rasechte ajacied zijn geweest...

Voorlopig klaag ik dan maar niet meer over de kwaliteit van ajax... Hebben we nu een wereld team
Je zou inderdaad haast denken dat ze het er toen om deden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Martinusz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:44:
[...]

Bedoel met Duitsland prijzen halen is op zich niet heel wonderbaarlijk, maar is hij een top trainer?
Ik volg Duits elftal verder niet, dus geen idee of het een briljant technicus is :P
Ach, het team is in ieder geval al gewend aan een Duitse trainer ;) Maar ik verwacht wel dat hij het wat beter zou doen dan Schmidt. En hij kent die ene scorende wereldkampioen natuurlijk al ;)

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
ElPaco schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:08:
Krijgen we dan dit in eindhoven?

YouTube: Joachim Loew smells his balls and arse/Euro 2016/Germany vs Ukraine

heel flauw, maar ik moet altijd denken hieraan bij low...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Martinusz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:44:
[...]

Vind zijn prestaties met Duitsland tegenvallen als je naar het materiaal kijkt.

Die gaat gewoon stoppen of ergens een dikke zak met geld ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

De Nederlandse arbitrage bij Juve-Porto laat zich gelijk zien door een onbegrijpelijke penalty te geven _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:09
De technisch directeur van Heerenveen stapt op. Dat is een aderlating voor de club. Iemand die Edjuke voor 12m weet te slijten is een vakman. Het batig saldo van aan-en verkopen heeft de club lang overeind gehouden.

Ik voorzie een grijze toekomst in de eerste divisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:05:
[...]

Vind zijn prestaties met Duitsland tegenvallen als je naar het materiaal kijkt.

Die gaat gewoon stoppen of ergens een dikke zak met geld ophalen.
Tja tegenvallen
  • Euro 2008 verliezend finalist (0-1 tegen Spanje)
  • WK 2010 derde plek
  • Euro 2012 uitgeschakeld in halve finale
  • WK 2014 wereldkampioen
  • Euro 2016 verliezend finalist
  • Fifa 2017 gewonnen confederations cup
  • WK 2018 uitgeschakeld in groepsfase
  • UEFA Nations League 0-6 verloren van Spanje
WK 2018 was een tegenvaller (en daarna de nations league ook) maar slecht zo ik het ook niet noemen. Vincente del Bosque had bij Spanje ook goed materieel en heeft 1 WK en 1 EK gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
PolarBear schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:12:
[...]

Tja tegenvallen
  • Euro 2008 verliezend finalist (0-1 tegen Spanje)
  • WK 2010 derde plek
  • Euro 2012 uitgeschakeld in halve finale
  • WK 2014 wereldkampioen
  • Euro 2016 verliezend finalist
  • Fifa 2017 gewonnen confederations cup
  • WK 2018 uitgeschakeld in groepsfase
  • UEFA Nations League 0-6 verloren van Spanje
WK 2018 was een tegenvaller (en daarna de nations league ook) maar slecht zo ik het ook niet noemen. Vincente del Bosque had bij Spanje ook goed materieel en heeft 1 WK en 1 EK gewonnen.
Zoals je al zegt, er hadden vind ik met het materiaal wat hij had meer prijzen in gezeten.
Low is iemand die te veel afwacht en te lang aan niet presterende spelers vast houd (hebben ze bij ons gelukkig geen last van :+ ).

*kuch* Babel *kuch*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:17:
[...]

Zoals je al zegt, er hadden vind ik met het materiaal wat hij had meer prijzen in gezeten.
Low is iemand die te veel afwacht en te lang aan niet presterende spelers vast houd (hebben ze bij ons gelukkig geen last van :+ ).

*kuch* Babel *kuch*
Tja in deze periode had Spanje en Frankrijk ook goed materiaal. Hell, zelfs Nederland had goed materiaal maar heeft het niet verder dan een 2e plek weten te schoppen. Vind het makkelijk roepen dat het tegenvalt maar ik denk dat echt beter alleen in Fifa of Football manager lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ten Hag meldt dat Blind er morgen niet bij zal zijn. Zonde, gelukkig is Tagliafico inmiddels terug, dat scheelt gelukkig nog iets.

Ik verwacht dan ook dat Ajax als volgt zal gaan spelen. Indien Rensch niet kan spelen zal Timber op zijn plek spelen en Alvarez in het centrum.

code:
1
2
3
4
5
-------------Stekelenburg--------------
Rensch - Timber - Martinez - Tagliafico
---- Kudus --------- Gravenberch ------
-------------- Klaassen ---------------
Antony --------- Tadic ---------- Neres

[ Voor 59% gewijzigd door Gynnad op 10-03-2021 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:27:
Ten Hag meldt dat Blind er morgen niet bij zal zijn. Zonde, gelukkig is Tagliafico inmiddels terug, dat scheelt gelukkig nog iets.

Ik verwacht dan ook dat Ajax als volgt zal gaan spelen. Indien Rensch niet kan spelen zal Timber op zijn plek spelen en Alvarez in het centrum.

code:
1
2
3
4
5
Ik zou niet met Kudus spelen als verdedigende middenvelder. Was tegen Groningen daar opbouwend wel goed, maar verdedigend heel zwak. Daar kwam ie tegen Groningen nog wel mee weg, maar tegen Young Boys zou ik dat risico niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Exocet schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:56:
[...]

Ik zou niet met Kudus spelen als verdedigende middenvelder. Was tegen Groningen daar opbouwend wel goed, maar verdedigend heel zwak. Daar kwam ie tegen Groningen nog wel mee weg, maar tegen Young Boys zou ik dat risico niet nemen.
Reden dat ik hem daar neerzet is dat Ten Hag hem een logische optie vind om een basisplaats te geven aanstaande donderdag.Kudus is natuurlijk wel ontzettend balvast en als je daarachter dan twee verdedigers hebt staan die sterk verdedigen zou het best moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:27:

code:
1
2
3
4
5
Starten met alvarez ipv kudus, eerst verdedigende balans, kudus inbengen kan altijd nog. En ik ben geen fan van tadic in de spits. Eventueel kudus en klaassen samen op 9 en 10 en tadic op links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11
Superkiwi schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:20:
De Nederlandse arbitrage bij Juve-Porto laat zich gelijk zien door een onbegrijpelijke penalty te geven _O-
Mwah, kan je over discussiëren misschien, maar onbegrijpelijk was het niet hoor. Ik zou vooral zeggen dat de speler van Porto het heel slim deed, want die zorgde ervoor dat zijn been/ lichaam tussen de verdediger en de bal stond, waardoor de verdediger OF niets kon doen, of 'doorheen' de speler kon proberen bij de bal te komen.
Was ook niet erg handig van de verdediger in deze, de aanvaller stond ook echt de verkeerde kant opgedraaid en kon nooit uithalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

jbdeiman schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:46:
[...]

Mwah, kan je over discussiëren misschien, maar onbegrijpelijk was het niet hoor. Ik zou vooral zeggen dat de speler van Porto het heel slim deed, want die zorgde ervoor dat zijn been/ lichaam tussen de verdediger en de bal stond, waardoor de verdediger OF niets kon doen, of 'doorheen' de speler kon proberen bij de bal te komen.
Was ook niet erg handig van de verdediger in deze, de aanvaller stond ook echt de verkeerde kant opgedraaid en kon nooit uithalen.
Ik vond het naïef gefloten en een ‘typisch Portugese®™ naaiactie’.

‘Slim’ is een kwestie van perspectief, en als neutrale kijker vond ik het een schwalbe.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Kudus is verdedigend nog niet zo goed, in balbezit wel.
Inderdaad dan maar Alvarez erbij op dat middenveld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Blind en Gravenberch verzorgen de opbouw van Ajax.
Nu blind wegvalt zou het logisch zijn om Kudus op te stellen die is namelijk ook zeer sterk aan de bal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Mark31 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:20:
Blind en Gravenberch verzorgen de opbouw van Ajax.
Nu blind wegvalt zou het logisch zijn om Kudus op te stellen die is namelijk ook zeer sterk aan de bal.
Laten we vooral hopen dat EtH zijn beste vriend Zakaria niet als optie ziet :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Klaassen op 6 en Kudus op 10 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0w!N
  • Laatst online: 16:44
In mijn optiek zou juist Kudus erbij moeten. Aanvallend en dominant de thuiswedstrijd in gaan.
Alvarez zou je altijd kunnen inbrengen op het moment als je wilt gaan controleren, al hoewel wanneer Ajax daar op gaat meestal wel een goaltje tegen krijgt. Verder kunnen Kudus en Klaassen prima wisselen op de 10 positie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
R0w!N schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:08:
In mijn optiek zou juist Kudus erbij moeten. Aanvallend en dominant de thuiswedstrijd in gaan.
Alvarez zou je altijd kunnen inbrengen op het moment als je wilt gaan controleren, al hoewel wanneer Ajax daar op gaat meestal wel een goaltje tegen krijgt. Verder kunnen Kudus en Klaassen prima wisselen op de 10 positie :)
Ik verwacht zelfde opstelling als tegen Groningen alleen Tadic ipv Haller en Antony op rechts Neres op links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0w!N
  • Laatst online: 16:44
Mark31 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:30:
[...]

Ik verwacht zelfde opstelling als tegen Groningen alleen Tadic ipv Haller en Antony op rechts Neres op links.
Dat verwacht ik ook, echter zou ik liever zien dat hij Brobbey opstelt en Tadic op links. Tadic blijft nog steeds in mijn ogen onvoldoende als spits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:06
R0w!N schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:33:
[...]

Dat verwacht ik ook, echter zou ik liever zien dat hij Brobbey opstelt en Tadic op links. Tadic blijft nog steeds in mijn ogen onvoldoende als spits.
Brobbey is nog niet zeker of hij morgen kan meedoen, dus als op tijd fit hoogstens een invalbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

jbdeiman schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:46:
[...]

Mwah, kan je over discussiëren misschien, maar onbegrijpelijk was het niet hoor.
Zoals ik het zag gingen ze beiden voor de bal en raakten de buitenkant van hun voeten elkaar, ik zag er geen overtreding in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wat heeft Mazraoui eigenlijk voor blessure? Gezichtsverlies en speelt sindsdien niet meer :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
Typhone schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:32:
Wat heeft Mazraoui eigenlijk voor blessure? Gezichtsverlies en speelt sindsdien niet meer :?
Yep hij heeft naar schijnt een deel van zijn ogen gezichtsverlies.
Dit lijkt me echt vreselijk voor hem, ze weten niet of dit blijvend is ja of de nee.
Als het blijvend is, dan is hij gewoon slechtziend geworden dankzij dat duel.
Dat lijkt mij vreselijk voor die kerel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad

Voor het laatste stonden we op de 7e plaats in 2006, een behoorlijke tijd geleden dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:34:
[Embed]

Voor het laatste stonden we op de 7e plaats in 2006, een behoorlijke tijd geleden dus.
En schieten we nog iets op met die zevende plaats?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Exocet schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:47:
[...]

Qua aantal plekken niet, weet niet of het voordelen geeft m.b.t. welke voorronde je start. Plek 6 geeft een extra plek in de Champions League, zie ook Wikipedia: UEFA-coëfficiënten.

Plek 7 tot en met 10 is hetzelfde qua verdeling, vanaf plek 11 heb je geen rechtstreekse plekken voor de CL meer. Hier is wat meer informatie te vinden: https://www.transfermarkt.nl/uefa/5jahreswertung/statistik.

Voordeel van plek 7 is er dus niet echt, behalve dat je het gat naar plek 11 wat groter maakt.

[ Voor 26% gewijzigd door Gynnad op 11-03-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Exocet schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:47:
[...]

Verder maakt het niet gek veel uit of Nederland zevende, achtste, negende of tiende wordt. In alle gevallen krijgt de Eredivisie vijf Europese tickets: één voor de Champions League-poulefase, één voor de Champions League-voorrondes, één voor de laatste Europa League-voorronde en twee voor de nieuwe Conference League. Als Nederland dit seizoen als nummer zeven van Europa afsluit, heeft het wel één voordeel: de winnaar van de KNVB Beker mag direct de Europa League in. Zo niet, dan lonkt dus de laatste Europa League-voorronde en is er altijd nog de Conference League-groepsfase als vangnet.

bron

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Het is jammer dat we in 2017/2018 zo'n slecht jaar hadden, anders zaten we ontzettend dicht tegen Portugal aan, scheelde dat maar +/- 2 a 3 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kudus op 6 ajb, die versnelt de opbouw aanzienlijk en zeker nu Blind er niet bij is wil je niet alleen afhankelijk zijn van Gravenberch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Gynnad schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:54:
Het is jammer dat we in 2017/2018 zo'n slecht jaar hadden, anders zaten we ontzettend dicht tegen Portugal aan, scheelde dat maar +/- 2 a 3 punten.
Maar over 2 jaar is dat slechte jaar weg (en valt bij veel concurrenten een goed jaar weg), dus we moeten de komende 2 jaar vooral stabiel die 8+ punten blijven halen. Dan sta je ruim los van plekken 8 t/m 11.

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Als Nederland dit seizoen als nummer zeven van Europa afsluit, heeft het wel één voordeel: de winnaar van de KNVB Beker mag direct de Europa League in.
Nee, want de eindstand van dit seizoen is de verdeling voor het seizoen 2022/23.

Het bekerwinnaar ticket van land 7 geeft rechtstreekse plaatsing voor de groepsfase EL als de winnaar van de ECL zich via de eigen competitie plaatst voor de CL.

Plek 7 vergroot ook de kans dat de landskampioen bij de loting voor de groepsfase CL in pot 1 zit. Dus als de winnaar van de CL of de EL ook landskampioen is van land 1 t/m 6.

Edit:

De schrijver van het stukje op voetbalprimeur begrijpt er niet veel van. De verdeling voor volgend seizoen is op basis van de eindranking van 2019/20. Toen stond Nederland 10e en Rusland (7e) mag de bekerwinnaar rechtstreeks naar de EL groepsfase sturen, omdat er nog geen winnaar ECL is..

[ Voor 17% gewijzigd door strafschop op 11-03-2021 12:49 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 90 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken