[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 90 Laatste
Acties:
  • 138.352 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
groggy schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:04:
[...]

Goed argument. Ik ben voorstander van 9 punten aftrek voor ajax, dan hebben we weer een spannende competitie
20 doelpunten aftrek?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:07:
9? Dat is wel riskant hoor :D
Zelf met 3 of 6 punten aftrek zie ik het nog wel spannend worden...
Oké oke misschien iets minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:36
Ankona schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:55:
Ik vind het alleen al gênant dat ze nu al het kampioenschap vieren. Ok, de kans dat ze kampioen worden is best wel groot. Kampioen gaan ze echt wel worden, al laten ze de rest van de competitie hun JO11 spelen en verliezen ze alles dik. (simpelweg omdat PSV echt niet foutloos de boel uit gaat spelen)
En dan al helemaal de kreet officieus erbij.... Niks officieus aan. Officieel ben je kampioen als je na 34 wedstrijden bovenaan staat. Als ze volgende week niet meer in te halen zijn zou je dat officieus kunnen noemen. (kan natuurlijk altijd nog iets gebeuren met punten aftrek ofzo al verwacht ik dat ook weer niet)

Ze zullen echt wel kampioen worden en dat is dan ook terecht gezien het spel. Maar nu al vieren is gewoon ongepast.
Bizar inderdaad dat als Ajax volgende week minimaal 1 punt pakt (of PSV punten verspeelt) dat de KNVB dan de schaal al uitreikt, ze kunnen beter wachten tot na de 34e speelronde als alles zeker is. Of wacht, misschien wel beter enkele maanden daarna, mocht er nog punt aftrekt komen voor een bepaalde reden.. 8)7

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gynnad schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:10:
[...]

Bizar inderdaad dat als Ajax volgende week minimaal 1 punt pakt (of PSV punten verspeelt) dat de KNVB dan de schaal al uitreikt, ze kunnen beter wachten tot na de 34e speelronde als alles zeker is. Of wacht, misschien wel beter enkele maanden daarna, mocht er nog punt aftrekt komen voor een bepaalde reden.. 8)7
Als men er eindelijk achterkomt dat Neres de blauwe slaappillen van zijn vrouw pakt i.p.v. de blauwe stijfmakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ph4ge schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:45:
[...]

Heeft hij geen voorwaardelijke schorsing open staan?
Het is zijn eerste direct rood, waar zou hij dan een voorwaardelijk opgelopen kunnen hebben?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:11

Vos

AFCA

Ankona schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:55:
Ik vind het alleen al gênant dat ze nu al het kampioenschap vieren. Ok, de kans dat ze kampioen worden is best wel groot. Kampioen gaan ze echt wel worden, al laten ze de rest van de competitie hun JO11 spelen en verliezen ze alles dik. (simpelweg omdat PSV echt niet foutloos de boel uit gaat spelen)
En dan al helemaal de kreet officieus erbij.... Niks officieus aan. Officieel ben je kampioen als je na 34 wedstrijden bovenaan staat. Als ze volgende week niet meer in te halen zijn zou je dat officieus kunnen noemen. (kan natuurlijk altijd nog iets gebeuren met punten aftrek ofzo al verwacht ik dat ook weer niet)

Ze zullen echt wel kampioen worden en dat is dan ook terecht gezien het spel. Maar nu al vieren is gewoon ongepast.
Nee, want dan is het officieel. Nu is het officieus ;).

Wat is er precies ongepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wat is in jouw ogen dan de betekenis van het woord officieus?

Waarom zouden ze nu wel officieus kampioen zijn en vorige week nog niet?

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
Ankona schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:30:

Omdat ze in theorie nog in gehaald kunnen worden, maar in de praktijk niet meer. Ajax kan nog wel 4x verliezen en PSV kan nog wel 4x winnen, maar het verschil in doelsaldo is dusdanig groot dat PSV normaal gesproken niet 4x met 8-0 gaat winnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ankona schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:30:

Officieus betekent 'niet officieel'. Zo staat het gewoon in het woordenboek :).

En vorige week kon het qua punten nog ingehaald worden door PSV. Nu niet meer, nu enkel doelsaldo. En dat maakt het officieus.

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 25-04-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Gynnad schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:36:
[...]

Omdat ze in theorie nog in gehaald kunnen worden, maar in de praktijk niet meer. Ajax kan nog wel 4x verliezen en PSV kan nog wel 4x winnen, maar het verschil in doelsaldo is dusdanig groot dat PSV normaal gesproken niet 4x met 8-0 gaat winnen..
Maar dat was vorige week ook al het geval dus waar leg je de grens?
Vos schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:39:
[...]

Officieus betekent 'niet officieel'. Zo staat het gewoon in het woordenboek :).
Dat weet ik. Maar wat is er dan nu officieus aan de stand zoals die nu is?

En om het af te kloppen, ik vind het een non-discussie verder. Valt me alleen op dat iedereen zonder na te denken die term officieus kampioen maar na kakelt. Natuurlijk twijfelt niemand eraan dat Ajax kampioen gaat worden, ze zijn het echter nog niet. punt. En daar valt ook niets officieus tussen te verzinnen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ankona schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:50:
[...]

[...]

En om het af te kloppen, ik vind het een non-discussie verder. Valt me alleen op dat iedereen zonder na te denken die term officieus kampioen maar na kakelt. Natuurlijk twijfelt niemand eraan dat Ajax kampioen gaat worden, ze zijn het echter nog niet. punt. En daar valt ook niets officieus tussen te verzinnen.
Het enige dat het nu meer officieus maakt, is dat Ajax op punten niet meer ingehaald kan worden.

...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het speelt natuurlijk ook een beetje mee dat ze eigenlijk al officieel kampioen hadden willen c.q. moeten zijn. Het feestje zat in die zin al in de planning.

Het is inderdaad een wat grijs gebied, maar hebben we zo weinig interessante onderwerpen dat we nu gaan discussiëren waar de grens van officieus kampioen ligt? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
@Outerspace Moet je de veegwagen tanken of kan ie nog een rondje? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

[...]

[...]

Niks nakakelen, zo noem je het gewoon. Maar wat is er ongepast aan? Ik denk dat 99% van de clubs het nu al 'gevierd' zou hebben.

En het verschil is zoals genoemd het niet meer in te halen qua punten.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 25-04-2021 22:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zullen we die discussie (officieus versus officieel) maar gewoon stoppen? Ik kan wel weer gaan poetsen, maar dan merk ik daar later weer iets van ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 25-04-2021 22:21 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:17

snmght

imho dan he

Outerspace schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:21:
Zullen we die discussie (officieus versus officieel) maar gewoon stoppen? Ik kan wel weer gaan poetsen, maar dan merk ik daar later weer iets van ;).
Precies, Ajax gewoon kampioen laat dat bijvoeglijk naamwoord maar zitten. ;)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

[...]

Omdat ze in punten niet meer in te halen zijn en op doelsaldo alleen in theorie. Daar ligt de grens. Vorige week konden ze op punten nog worden ingehaald, had Ajax alles verloren en PSV alles gewonnen, dan had PSV er gewoon boven gestaan. Na deze uitslag kan dat niet meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Niet drinken en rijden joh ... :F ;
Afbeeldingslocatie: https://www.zhzactueel.nl/wp-content/uploads/2017/05/WhatsApp-Image-2017-05-16-at-17.07.35.jpeg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:46

Qu3st

Ach vanaf nu moet PSV er honderd maken! Ik vind helemaal mooi officieus/officieel, inhalen doen ze toch niet meer.

[ Voor 49% gewijzigd door Qu3st op 25-04-2021 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:45

Quad

Doof

"It ain't over till the fat lady sings."
Nog even geduld dus.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:15
Qu3st schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:56:
Ach vanaf nu moet PSV er honderd maken! Ik vind helemaal mooi officieus/officieel, inhalen doen ze toch niet meer.
Heerenveen, PEC, Willem II en FC Utrecht... ik sluit 100 doelpunten niet uit :D

AZ heeft het lastiger met RKC, Groningen, Fortuna en Heracles. Ik verwacht dat PSV de 2e plek niet meer gaat weggeven.

[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 26-04-2021 08:11 ]

XXXVI

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Emmen staat in een mooi rijtje :D
Clubs die dit seizoen minimaal acht duels op rij ongeslagen bleven in de Eredivisie:
- Ajax
- PSV
- AZ
- Feyenoord
- FC Emmen
Maar ze zijn er nog niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vos schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:45:
Emmen staat in een mooi rijtje :D

[...]

Maar ze zijn er nog niet!
Dat is nu wel het gevaar voor Emmen. Nu een geweldige reeks en dan wellicht in de playoffs komen en dan zul je zien dat ze dan niet thuis geven tegen een KKD team.
Al hebben ze nog een kans om RKC of Willem II in te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Quad schreef op zondag 25 april 2021 @ 23:03:
"It ain't over till the fat lady sings."
Nog even geduld dus.
Nou die zingt zondag ergens tussen 14:30 en 16:15 aanstaande zondag. Ik gun FC Emmen van alles maar zelfs gelijkspel maakt voor Ajax een einde aan de officieuze titel en maakt hem officieel. Er ligt in ieder geval een schaal klaar zondag in de Arena.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 16:31
Qu3st schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:56:
Ajax heeft +24 doelpunten tov PSV, met nog 4 wedstrijden te gaan. Dat betekent dat PSV 6 doelpunten per speelronde goed moet maken. In dat scenario verliest Ajax 4 keer. Stel Ajax verliest met het minimale verschil van 1 doelpunt, dan moet PSV elke wedstrijd met 5 doelpunten verschil winnen. Verliest Ajax gemiddeld met 2 doelpunten verschil moet PSV elke wedstrijd met 4 doelpunten verschil winnen, etc.

Het is natuurlijk volstrekt ondenkbaar dat Ajax nu 4 keer op rij verliest, maar als je daar al in gelooft is het ook niet helemaal ondenkbaar dat PSV 4 grote overwinningen op rij neer zet. Misschien hebben ze ook mazzel en treffen ze nog een keer een ploeg zoals VVV die er met de pet naar gooit.

Lang verhaal kort gemaakt, het is over. Utrecht en AZ waren 2 pittige tegenstanders waar Ajax het over de streep heeft weten te trekken. Als Ajax nog zou instorten had het in die 2 wedstrijden moeten gebeuren.

Overigens heeft Feyenoord een iets beter doelsaldo dan Vitesse, dat gat is maar 8 doelpunten. De strijd om plek 4 zou weleens op doelsaldo beslist kunnen worden, ik zie beide ploegen niet 4 keer op rij winnen.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 26-04-2021 09:25 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:22:
[...]

Ajax heeft +24 doelpunten tov PSV, met nog 4 wedstrijden te gaan. Dat betekent dat PSV 6 doelpunten per speelronde goed moet maken.
Ajax heeft +33 doelpunten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuQ16gmFNCrSlJwLpj_UVEO7lP0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IANtZTrtRhBAcyUDOR9nHRw9.png?f=user_large

Stel dat Ajax de laatste 4 wedstrijden met 2-0 verliest komt het saldo op +25 uit. Dan moet PSV dus in 4 wedstrijden 25 doelpunten meer scoren dan ze tegen krijgen.

Dan staan Ajax en PSV gelijk in doelsaldo en heeft PSV ook meer gescoord (de volgende tie breaker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:22:
[...]Ajax heeft +24 doelpunten tov PSV
+33 toch? Ajax heeft 89-21 (+68) en PSV 65-30 (+35). Of gaat het eerst om aantal gescoorde doelpunten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:58

Superkiwi

Hoi doei

Er zijn wel meer dingen die je niet moet doen tijdens het drinken :+

Afbeeldingslocatie: https://cached.imagescaler.hbpl.co.uk/resize/scaleHeight/815/cached.offlinehbpl.hbpl.co.uk/news/OMC/HeinekenDontdrink.jpeg

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ilhanko schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:31:
[...]

+33 toch? Ajax heeft 89-21 (+68) en PSV 65-30 (+35). Of gaat het eerst om aantal gescoorde doelpunten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hHzSUqnn3_VT4nv1nVCpAPU87c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hbV44FrnIUrRCoZPsrmEQyLH.png?f=user_large

Uit het KNVB reglement 2020-21.

Helaas zit een beslissingswedstrijd er niet in, PSV heeft meer uitdoelpunten (2) in de competitie in onderling resultaat.

[ Voor 12% gewijzigd door PolarBear op 26-04-2021 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 16:31
ilhanko schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:31:
[...]

Ik keek verkeerd, my bad! Het gat is nog groter

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 26-04-2021 09:56 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Wat een serieuze reactie op nu moet PSV er 100 maken. Jullie snappen de knipoog richting Sierd wel toch? :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Qu3st schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:02:
Wat een serieuze reactie op nu moet PSV er 100 maken. Jullie snappen de knipoog richting Sierd wel toch? :9
Zeker maar dan kan het nog geen kwaad om de stand en de regels er even bij te pakken. We zijn immers geen feitenvrij voetbaltalkshow ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Berghuis heeft 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk, Feyenoord heeft het al geaccepteerd.

Zo laat je je team toch in de steek in een vrij belangrijke fase

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Deadsy schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:26:
Berghuis heeft 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk, Feyenoord heeft het al geaccepteerd.

Zo laat je je team toch in de steek in een vrij belangrijke fase
Mist ADO en Ajax dus..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Wilde niet in het erehaagje gaan staan :+
Vraag me echt af of je Steven wel mee wilt hebben met Oranje. Hoe kan je als aanvoerder je team zo keer op keer benadelen? En dan ook nog aanvoerder blijven.

[ Voor 31% gewijzigd door Qu3st op 26-04-2021 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Qu3st schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:18:
Vraag me echt af of je Steven wel mee wilt hebben met Oranje. Hoe kan je als aanvoerder je team zo keer op keer benadelen? En dan ook nog aanvoerder blijven.
Natuurlijk moet hij mee met Oranje, los van zijn kwaliteiten, gedraagt hij zich daar voorbeeldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Zie je dat ADO opeens 3 punten pakt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:10

OMX2000

By any means necessary...

Persoonlijk had ik een statement gemaakt en Toornstra, Botteghin of Senesi aanvoerder gemaakt. Maar dan al bij zijn actie in de bekerwedstrijd met Heerenveen.

Nu is het een statement van niks doordat het seizoen nog zo kort is.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

remco112 schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:46:
[...]

Natuurlijk moet hij mee met Oranje, los van zijn kwaliteiten, gedraagt hij zich daar voorbeeldig.
tot dusverre.

Steekje los is steekje los.

Ik moet er niet aan denken dat hij er af gaat in een cruciaal duel. Niet omwille van zijn kwaliteiten maar wel omdat het toch lastiger is met 10.

Gakpo staat toch op dezelfde positie? Doe mij die maar. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 10:07
Toch is het te hopen dat hij hier echt serieuze hulp bij gaat krijgen, en accepteert. Zulke momenten kunnen wel je carrière verkloten en dat zou gezien zijn kwaliteiten zonde zijn.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dat is lekker wakker worden (ookal is het nog maar een gerucht):
Labyad lijkt te vertrekken naar het buitenland, Ajax werkt mee aan transfer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:16
Dat kunnen wij wel zeggen maar de staf van Feyenoord en ook Dick zien wel dat hij de beste speler van Feyenoord is. En een verschil kan maken.
Dus dan is het foei en een aai over de bol en verder.
Zo gaan die dingen toch. Daarom blijft hij ook zo bij Feyenoord .

Trouwens ik vind Berghuis wel goed maar niet Oranje waardig. Te grillig.
Maar ja bij gebrek aan andere goede rechtshalf... Neem hem maar mee.
Iedereen die kan scoren is welkom. Als Babel ook al mee mag...

Zijn rariteiten ben ik minder bang voor op een ek. Andere omgeving die dat niet pikt en andere spelers. Dat weet hij ook.
toolkist schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:27:
Dat is lekker wakker worden (ookal is het nog maar een gerucht):

[...]
Labyad mag nu weg anders loopt hij later gratis de deur uit.
Zal wel niet veel opleveren, vind hem doorsnee.
Ben benieuwd of en waar ze hem kunnen slijten

[ Voor 28% gewijzigd door Harribo op 27-04-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-09 18:58
Deadsy schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:22:
[...]

Zie je dat ADO opeens 3 punten pakt
Wat was het ook alweer, als Ajax komende speelronde verliest van Emmen dan is ADO gedegradeerd.. .Kunnen ze tegen Feyenoord punten pakken maar dat is dan voor des keizers baard. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:16
snmght schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:16:
[...]

tot dusverre.

Steekje los is steekje los.

Ik moet er niet aan denken dat hij er af gaat in een cruciaal duel. Niet omwille van zijn kwaliteiten maar wel omdat het toch lastiger is met 10.

Gakpo staat toch op dezelfde positie? Doe mij die maar. :)
Gakpo staat links, Berghuis volgens mij rechts. Op rechts kan je wel Ihattaren inzetten ;)

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Holk schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:32:
[...]

Wat was het ook alweer, als Ajax komende speelronde verliest van Emmen dan is ADO gedegradeerd.. .Kunnen ze tegen Feyenoord punten pakken maar dat is dan voor des keizers baard. :+
Niet voor Feyenoord. Ze staan nu op de Play off plek, ik ga er toch van uit dat ze liever alles winnen en hopen nog een Vitesse voorbij te gaan

ps kunnen we op een 10-0 hopen tegen ADO?

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 27-04-2021 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Deadsy schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:18:
[...]

Niet voor Feyenoord. Ze staan nu op de Play off plek, ik ga er toch van uit dat ze liever alles winnen en hopen nog een Vitesse voorbij te gaan

ps kunnen we op een 10-0 hopen tegen ADO?
Zijn die play offs verplicht? Gaat om de Mickey Mouse Cup waar niets te winnen valt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
Ankona schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:41:
[...]

Zijn die play offs verplicht? Gaat om de Mickey Mouse Cup waar niets te winnen valt.
Dat het een ruk cup is klopt.
Maar als je niet gaat zak je nog verder weg in de ranking.
Wanneer je dan EL of misschien zelfs CL haalt zit je gewoon in de laagste pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Deadsy schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:44:
[...]

Dat het een ruk cup is klopt.
Maar als je niet gaat zak je nog verder weg in de ranking.
Wanneer je dan EL of misschien zelfs CL haalt zit je gewoon in de laagste pot.
Dus iedereen moet zich inspannen om Ajax de voorrondes voor de Centjes League te besparen?

Gewoon niet doen. Gun dit tickets maar aan de top van de eerste divisie, hebben zij ook een leuk uitje.

alles kan off-topic

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Ankona schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:09:
[...]

Dus iedereen moet zich inspannen om Ajax de voorrondes voor de Centjes League te besparen?

Gewoon niet doen. Gun dit tickets maar aan de top van de eerste divisie, hebben zij ook een leuk uitje.
Of je wint gewoon eens wat Europese potjes en je spelersgroep doet meer ervaring op en je kwalificeert je eens voor een groter toernooi ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:15
Martinusz schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:43:
[...]

Of je wint gewoon eens wat Europese potjes en je spelersgroep doet meer ervaring op en je kwalificeert je eens voor een groter toernooi ;)
Maar ja als je dan wat te besteden hebt en dan een bejaarde Argentijn koopt...

[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 27-04-2021 18:44 ]

XXXVI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Nee, ze besparen zichd aarmee misschien zelf een paar voorrondes.

Of gaat men dan over x aantal jaar zeuren wanneer Feyenoord in pot 4 zit van de EL/CL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:43:
[...]

Je doet daar geen ervaring op die je in de ED niet op kan doen. Het is alleen een extra risico op blessures en een verstoring van je trainingsschema. Enige wat interessant kan zijn is om je wisselspelers wat vlieguren te geven.
Deadsy schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:07:
[...]

Nee, ze besparen zichd aarmee misschien zelf een paar voorrondes.

Of gaat men dan over x aantal jaar zeuren wanneer Feyenoord in pot 4 zit van de EL/CL?
Over een paar jaar is alles weer op de schop gegaan. Je weet eigenlijk al dat die Super League er in een of andere vorm gaat komen. De huidige opzet is voor een jaar of 3.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ankona schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:30:
[...]

Je doet daar geen ervaring op die je in de ED niet op kan doen. Het is alleen een extra risico op blessures en een verstoring van je trainingsschema. Enige wat interessant kan zijn is om je wisselspelers wat vlieguren te geven.

[...]

Over een paar jaar is alles weer op de schop gegaan. Je weet eigenlijk al dat die Super League er in een of andere vorm gaat komen. De huidige opzet is voor een jaar of 3.
Ik weet niet hoeveel geld het opbrengt, maar minder dan de Eredivisie kan het niet zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deadsy
Vos schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:57:
[...]

Ik weet niet hoeveel geld het opbrengt, maar minder dan de Eredivisie kan het niet zijn.
Een extra inkomsten bron, wie wil dat nou

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Pröpper komt mogelijk weer terug naar PSV. Lijkt me best prima eigenlijk, zeker als Rosario vertrekt.

WoT stats

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
[...]

Door er zo over te denken bereik je nooit wat. Ik hoop dat de club die jij support betere plannen heeft voor de toekomst. ;)

...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:58

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Je weet eigenlijk al dat die Super League er in een of andere vorm gaat komen.
Offtopic: vanavond heb ik twee deelnemers (Chelsea en Real Madrid) tegen elkaar zien spelen en als dit het niveau van de Super League gaat worden..... :/ :')

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gynnad
KAMPIOENEN!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Superkiwi schreef op woensdag 28 april 2021 @ 00:18:
[...]

Offtopic: vanavond heb ik twee deelnemers (Chelsea en Real Madrid) tegen elkaar zien spelen en als dit het niveau van de Super League gaat worden..... :/ :')
Que? Ik vond het niveau in de eerste helft echt astronomisch. Dan denk je als Ajacied een beetje een leuk clubbie te hebben en lekker mee te doen maar het niveau gisteravond was echt fenomenaal.

Ik vind wel dat Marc zijn allerstoutste schoentjes aan moet trekken en eens op het gevoelsmens Ziyech in moet gaan praten.. Wil je het echt doen met invalbeurten bij een zielloze club of wil je De Grote Man zijn op je vertrouwde nest? We kunnen je goed gebruiken. Zoiets. 8)

Ach dromen mag toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Los van directe inkomsten levert het indirect ook hogere transfersommen op als je spelers zich Europees hebben laten zien. Daarnaast geeft het een ander soort druk; je speelt in toernooivorm met knockout/finale wedstrijden en komt ook een ander type voetbal tegen dan in de eredivisie (met name het fameuze zuigen/doodmaken/tijdrekken). Lijkt me heel erg gezond voor de ontwikkeling van eenieder.

Maar oh wee als het Ajax ook voordeel oplevert dan moeten we het vooral niet doen nee. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:39
snmght schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:17:
[...]

Que? Ik vond het niveau in de eerste helft echt astronomisch. Dan denk je als Ajacied een beetje een leuk clubbie te hebben en lekker mee te doen maar het niveau gisteravond was echt fenomenaal.

Ik vind wel dat Marc zijn allerstoutste schoentjes aan moet trekken en eens op het gevoelsmens Ziyech in moet gaan praten.. Wil je het echt doen met invalbeurten bij een zielloze club of wil je De Grote Man zijn op je vertrouwde nest? We kunnen je goed gebruiken. Zoiets. 8)

Ach dromen mag toch? :+
Mwah, zó goed was die pot ook weer niet. Eerste helft was vermakelijk, met een zeer sterk spelend Chelsea en een prachtig doelpunt van Benzema. Toch ging er ook een hoop mis, vooral rond Werner. De tweede helft was echt beduidend minder en daar moest ik echt mijn best doen om mijn aandacht erbij te houden.

Ik zou Ziyech uiteraard ook graag terug zien bij Ajax, maar met de huidige bezetting, waar zou je hem neerzetten? Ten koste van wie zou hij weer in de basis komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Jorizzz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:28:
[...]

Ik zou Ziyech uiteraard ook graag terug zien bij Ajax, maar met de huidige bezetting, waar zou je hem neerzetten? Ten koste van wie zou hij weer in de basis komen?
Dat is een te leggen puzzel maar hij zou toch (stuivertje wisselen met onze aanvoerder) onze beste speler zijn.

Kijk als Ziyech er voor kon zorgen dat Promes de ballen maar binnen hoefde te vallen dan zou het met Haller ook best een lekkere combinatie moeten kunnen zijn. :D

Verder heb je gelijk dat het middenveld nu redelijk staat. Ik denk toch dat Ziyech altijd moet starten, afhankelijk van de tegenstander en vorm zou je elk van de drie andere middenvelders in kunnen wisselen. Gravenberch in huidige vorm kan prima banken voor Ziyech; in de eredvisie of mindere Europese goden kun je opteren voor een middenveld met Klaassen of Gravenberch voor de verdediging en je kan ook altijd nog overwegen Ziyech op de rechtervleugel te laten beginnen.

Verder acht ik het in zijn geheel niet realistisch maar ik geloof wel dat Marc wel degelijk dit soort 'pogingen' waagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 20:06
snmght schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:37:
[...]

Dat is een te leggen puzzel maar hij zou toch (stuivertje wisselen met onze aanvoerder) onze beste speler zijn.

Kijk als Ziyech er voor kon zorgen dat Promes de ballen maar binnen hoefde te vallen dan zou het met Haller ook best een lekkere combinatie moeten kunnen zijn. :D

Verder heb je gelijk dat het middenveld nu redelijk staat. Ik denk toch dat Ziyech altijd moet starten, afhankelijk van de tegenstander en vorm zou je elk van de drie andere middenvelders in kunnen wisselen. Gravenberch in huidige vorm kan prima banken voor Ziyech; in de eredvisie of mindere Europese goden kun je opteren voor een middenveld met Klaassen of Gravenberch voor de verdediging en je kan ook altijd nog overwegen Ziyech op de rechtervleugel te laten beginnen.

Verder acht ik het in zijn geheel niet realistisch maar ik geloof wel dat Marc wel degelijk dit soort 'pogingen' waagt.
De Ziyech - Promes link is echt schromelijk overtrokken imho. In 19/20 maakte Promes 31% van zijn goals uit een assist van Ziyech (6 stuks), ten opzichte van een gemiddelde voor de gehele selectie van 25% assists door Ziyech. 6% lijkt dan veel, maar dat is precies één doelpunt op het totaal van Promes.

Zou zelf bij zijn terugkeer opteren voor Ziyech gewoon weer op rechts, Antony/Neres vind ik in mindere doen dan Gravenberch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Luxicon schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:06:
[...]

Door er zo over te denken bereik je nooit wat. Ik hoop dat de club die jij support betere plannen heeft voor de toekomst. ;)
Van Geel in disguise ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Jorizzz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:28:
[...]

Mwah, zó goed was die pot ook weer niet. Eerste helft was vermakelijk, met een zeer sterk spelend Chelsea en een prachtig doelpunt van Benzema. Toch ging er ook een hoop mis, vooral rond Werner. De tweede helft was echt beduidend minder en daar moest ik echt mijn best doen om mijn aandacht erbij te houden.

Gewoon op z'n oude plek, ipv Neres/Antony dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ElPaco schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:57:
Pröpper komt mogelijk weer terug naar PSV. Lijkt me best prima eigenlijk, zeker als Rosario vertrekt.
Dat is een fijne speler om erbij te hebben.

De combinatie Pröpper/Van Ginkel liep altijd lekker!

Veel diepgang ‘box to box’ en de passing was ook goed verzorgd.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Ja het zou leuk zijn als van Ginkel (fit) blijft en ze samen kunnen spelen. Nog veel beter nieuws is dat de kans aanwezig is dat Bruma (die Portugees, niet Jeffrey) wordt overgenomen door Olympiakos. Blijkbaar doet hij het daar best ok nu, en hebben ze optie tot koop.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
BoB_HenK schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:23:
[...]

De Ziyech - Promes link is echt schromelijk overtrokken imho. In 19/20 maakte Promes 31% van zijn goals uit een assist van Ziyech (6 stuks), ten opzichte van een gemiddelde voor de gehele selectie van 25% assists door Ziyech. 6% lijkt dan veel, maar dat is precies één doelpunt op het totaal van Promes.

Zou zelf bij zijn terugkeer opteren voor Ziyech gewoon weer op rechts, Antony/Neres vind ik in mindere doen dan Gravenberch
Het is geen 6% hè, Promes scoorde 25% (6/25) meer uit assists van Ziyech dan het gemiddelde van de selectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 20:06
Erapaz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:14:
[...]

Het is geen 6% hè, Promes scoorde 25% (6/25) meer uit assists van Ziyech dan het gemiddelde van de selectie.
Het is 6 procentpunt inderdaad, stond niet voluit geschreven.

Indien je mee wil doen met de hype en moet en zal beweren dat Promes afhankelijk was van Ziyech o.b.v. een marge van één goal be my guest overigens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
BoB_HenK schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:21:
[...]

Het is 6 procentpunt inderdaad, stond niet voluit geschreven.

Indien je mee wil doen met de hype en moet en zal beweren dat Promes afhankelijk was van Ziyech o.b.v. een marge van één goal be my guest overigens :)
Ik denk niet dat de Promes - Ziyech connection fantastisch was, maar het punt van @snmght was dat Ziyech zelfs Promes belangrijk kon laten lijken. En daar ben ik het wel mee eens. En dat haal je ook niet uit de door jouw genoemde cijfers, want wat als er iemand anders had gestaan op de plek van Promes?
Nadat Ziyech weg was, was Promes niks meer waard en zagen we hem liever gaan. Een speler met de creativiteit van Ziyech mis je nu heel erg, iemand die een lange voorzet vanaf links pasklaar kan neerleggen achter de verdediging, maar ook iemand die zelf vanuit de tweede lijn een doelpunt kan maken. Met Ziyech had je Roma en recent ook Utrecht wel kunnen verslaan. En misschien Liverpool en Atalanta ook wel, omdat hij net het verschil kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Wat mij betreft mag Marc voor zo een type wel de markt op. Wil je verder groeien dan moet er kwaliteit bij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
snmght schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:49:
Wat mij betreft mag Marc voor zo een type wel de markt op. Wil je verder groeien dan moet er kwaliteit bij!
Heerlijk zoals hij de score kon openbreken van afstand. Zoals bijvoorbeeld tegen Valencia. Dat hebben de huidige aanvallers allemaal niet en in sommige wedstrijden is dat echt nodig. Vooral tegen de teams die alleen maar afwachten. Als je dan a la Ziyech uit tweede lijn de bal erin legt dan is het ijs gebroken en volgen er vaak meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

snmght schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:49:
Gewoon de Blind route, een paar jaar laten aanmodderen bij Chelsea en dan voor een prikje terug halen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Erapaz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:25:
[...]
Met Ziyech had je Roma en recent ook Utrecht wel kunnen verslaan. En misschien Liverpool en Atalanta ook wel, omdat hij net het verschil kan maken.
Ja, en je had ook de Champions League misschien wel kunnen winnen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
Overigens heeft Ajax sinds het vertrek niet meer gescoord uit een vrije trap -O-
De laatste was.....jawel.....good old.....Schone *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 15:56
Martinusz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:17:
Overigens heeft Ajax sinds het vertrek niet meer gescoord uit een vrije trap -O-
WÁT?!?!?!
De laatste gescoorde vrije trap kwam van Schöne af?!
Ik wist dat het slecht gesteld was met Ajax en vrije trappen, maar dit?!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
remco112 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:13:
[...]

Ja, en je had ook de Champions League misschien wel kunnen winnen!
Nou, in 2019 in ieder geval niet, zo bleek. Dit jaar misschien de EL, maar de CL zeker niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
Maarten_E schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:21:
[...]

WÁT?!?!?!
EtH: "Ajax wil niet het voetbal spelen waarbij het nodig is om uit spelhervatting te scoren " 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
https://www.transfermarkt...e=&pos=&torart=207&stand=

zoveel scoorde die ook niet uit vrije trappen hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Nee joh. Ajax krijgt alleen vrije trappen binnen de 16. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Maarten_E schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:21:
[...]

WÁT?!?!?!
Jep -O-
Niet? meer dan alle spelers in de selectie sinds die weg is :P
2-4 doelpunten uit directe vrije trappen per seizoen noem ik niet een slecht aantal voor 1 speler :? hij nam ze ook niet allemaal he ;)
Ramzzz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:30:
[...]

Nee joh. Ajax krijgt alleen vrije trappen binnen de 16. :+
Ik pak stip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Martinusz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:32:
[...]

Niet? meer dan alle spelers in de selectie sinds die weg is :P
2-4 doelpunten uit directe vrije trappen per seizoen noem ik niet een slecht aantal voor 1 speler :? hij nam ze ook niet allemaal he ;)
Ik wist dat het ging komen

nee, meer dan niks, maar het was niet zo dat hij er 8 per seizoen in schoot ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
418O2 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:33:
[...]

Ik wist dat het ging komen

nee, meer dan niks, maar het was niet zo dat hij er 8 per seizoen in schoot ofzo
En wie doet dat wel? :?
Ik denk dat zelfs een Messi er geen 8 in een seizoen intrapt.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 28-04-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
die mythe hangt er een beetje om heen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
Erapaz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:29:
[...]

EtH: "Ajax wil niet het voetbal spelen waarbij het nodig is om uit spelhervatting te scoren " 8)7
Is dit serieus?!
Dan krijg je een buitenkansje (goed, het is geen penalty), maar je kan vanuit die spelhervatting het spel bepalen. Zeker in de Eredivisie, waar veel tegenstanders toch gaan proberen de boel op slot te houden en overtredingen gaan maken om Ajax van het doel weg te houden. Dus krijg je automatisch een paar vrije trappen mee. En dan heeft je coach die voetbalgedachte... 8)7 8)7

EN IK BEN NIET EENS AJACIED!!! :X :X :X :F

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Maarten_E schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:39:
[...]

Is dit serieus?!
Dan krijg je een buitenkansje (goed, het is geen penalty), maar je kan vanuit die spelhervatting het spel bepalen. Zeker in de Eredivisie, waar veel tegenstanders toch gaan proberen de boel op slot te houden en overtredingen gaan maken om Ajax van het doel weg te houden. Dus krijg je automatisch een paar vrije trappen mee. En dan heeft je coach die voetbalgedachte... 8)7 8)7

De gedachte rijst bij mij regelmatig dat spelers bij sommige clubs óf er niet snugger genoeg voor zijn, en/of het niet kunnen, of door hun coach wordt verboden om van afstand op doel te schieten… tegelijkertijd lijken veel clubs daar niet op te anticiperen bij tegenstanders.

En dan vergaapt Nederland zich weer veel te weinig aan goals zoals van Berghuis, Ziyech, Ihattaren, etc.

Grote clubs met vloeiend ‘tiqui-taca’ voetbal hebben zich er al meermalen mee uit bijv. De CL laten stoten door ‘de bus parkerende’ tegenstanders. Eén van de mooiste voorbeelden, destijds Barcelona tegen Inter en Chelsea.

Zie je geen medespelers vrij staan? Is de bus geparkeerd? Staat de keeper niet lekker opgesteld?

<BAM>

Hoe vaker je het doet, ook op de training, hoe meer kans dat je eens doel treft…

En anticiperen tegenstanders er dan wel op, dan kun je alsnog proberen de bak het doel in te dribbelen (à la Barcelona etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Feyenoord zegt ja tegen nieuw stadion.

Ben benieuwd :)

Laatste redmiddel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Ramzzz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:53:
[...]

De gedachte rijst bij mij regelmatig dat spelers bij sommige clubs óf er niet snugger genoeg voor zijn, en/of het niet kunnen, of door hun coach wordt verboden om van afstand op doel te schieten… tegelijkertijd lijken veel clubs daar niet op te anticiperen bij tegenstanders.

En dan vergaapt Nederland zich weer veel te weinig aan goals zoals van Berghuis, Ziyech, Ihattaren, etc.

Grote clubs met vloeiend ‘tiqui-taca’ voetbal hebben zich er al meermalen mee uit bijv. De CL laten stoten door ‘de bus parkerende’ tegenstanders. Eén van de mooiste voorbeelden, destijds Barcelona tegen Inter en Chelsea.

Zie je geen medespelers vrij staan? Is de bus geparkeerd? Staat de keeper niet lekker opgesteld?

<BAM>

Hoe vaker je het doet, ook op de training, hoe meer kans dat je eens doel treft…

En anticiperen tegenstanders er dan wel op, dan kun je alsnog proberen de bak het doel in te dribbelen (à la Barcelona etc.).
Precies. Ik breng AS Roma tegen FC Barcelona van een paar jaar terug ook in gedachten.

Begrijp mij niet verkeerd, het is goed om dominant te willen spelen. Maar net zoals een penalty een buitenkansje is (die lijken tegenwoordig in de Eredivisie wel goed genomen te worden), is een vrije trap dat ook in zekere zin. Nu zal OPTA vast wel statistieken hebben vanaf welke positie op het veld het potentieel het grootst is, en van waar het nauwelijks zin heeft. Neem als trainer die statistieken bij de hand, ga zitten met je Berghuis, Zahavi of Klaassen, en neem die door. Je gaat er niet opeens 15 doelpunten bijkrijgen nee, maar één zo'n goal kan wel meteen het spelbeeld voor het duel laten kantelen, of net wel het gelijkspel of de winst over de streep trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Yogibeer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:57:

Laatste redmiddel?
Er komt in ieder geval een tunnel met klep:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92rfbdZrnQmYx6lUROKMl1PQH8A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WFHvSFF5e95XSYUrLvIZJujD.png?f=user_large

https://nieuwstadion.feye...uw-Stadion_april-2021.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Mooi dat de prioriteiten op orde zijn… 8)7

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
En bij onvrede over de prestaties van Feyenoord gaat het Legioen massaal "Hou de klep dicht" zingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:34:
[...]

Mooi dat de prioriteiten op orde zijn… 8)7

:+
Ik neem aan dat hij ook heel handig aan de overkant van het veld komt.

https://fd.nl/ondernemen/...n-nieuw-stadion-feyenoord

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cIYhj04TexXUdN4sbfq-mxp4eo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GvZvSeQpxLXM6cafIhNXamev.png?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door PolarBear op 28-04-2021 17:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ze hadden gewoon echt inovatief moeten zijn. De hele middencirkel omhoog laten gaan waar de 22 spelers en scheidsrechters dan opgesteld in die cirkel naar boven komen als gladiatoren in hun arena :+

Zonder gekheid, wel goed dat ze de traditie in stand houden maar ik mag hopen dat de reservespelers en de staf niet meer het hele veld hoeven over te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:36:
[...]
Zonder gekheid, wel goed dat ze de traditie in stand houden maar ik mag hopen dat de reservespelers en de staf niet meer het hele veld hoeven over te steken.
Mja, aan de ene kant snap ik het wel enigszins aan de andere kant is het ook een archaïsche overblijfsel en een beetje gek in een stadion wat als hypermodern wordt neergezet.

/edit nog een stukje geschiedenis van de tunnel:

https://sportgeschiedenis...on-met-een-spelerstunnel/

[ Voor 15% gewijzigd door PolarBear op 28-04-2021 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Maarten_E schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:39:
[...]

Is dit serieus?!

Ja, hij zei dit in een interview na Utrecht of Vitesse geloof ik. Was in ieder geval zeer recent. Er werd een vraag over gesteld waarom het rendement uit corners en zo zo laag was.

De Ajax corners zijn ook wel echt vreselijk. We hebben nu met Haller een lange spits en Nico en Alvarez kunnen ook goed koppen, dus je kunt gewoon blind die bal voor de goal jassen. Maar we krijgen steeds dat gedoe met die rare korte corners die nooit gevaarlijk worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Erapaz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:13:
[...]

Ja, hij zei dit in een interview na Utrecht of Vitesse geloof ik. Was in ieder geval zeer recent. Er werd een vraag over gesteld waarom het rendement uit corners en zo zo laag was.

De Ajax corners zijn ook wel echt vreselijk. We hebben nu met Haller een lange spits en Nico en Alvarez kunnen ook goed koppen, dus je kunt gewoon blind die bal voor de goal jassen. Maar we krijgen steeds dat gedoe met die rare korte corners die nooit gevaarlijk worden.
Lol, ik lees echt 5 minuten geleden dat de corners van Ajax dus helemaal niet beroerd zijn :+ alleen Feyenoord doet het beter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Ten Hag in gesprek met Tottenham dus.
Dat valt tegen, hoop dan op Bosz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:07

InFamous

excommunicado

Mark31 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 07:58:
Grote kans dat Overmars dan ook weggaat, Overmars zei laatst in een interview dat ten Hag zeker zou blijven als hij ook zou blijven.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:45
Mark31 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 07:58:
Bosz, nee... Geweldig EL seizoen beleefd, maar veel billenknijpen en veel kamikazevoetbal gezien. Hij schijnt wel wat gematigd te zijn daarin, maar ik zie toch liever geen Bosz komen bij Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Yogibeer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:57:

Laatste redmiddel?
Hoe 'trots' er ook bericht wordt dat het 1e seizoen al meteen wel 7.5m extra op gaat leveren. Wauw, 7.5m na een investering van een half miljard.
Als het daar uberhaupt bij blijft, ik zie geen aannemer even de prijsstijgingen van de laatste tijd voor eigen rekening nemen.
Pagina: 1 ... 57 ... 90 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken