[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 90 Laatste
Acties:
  • 138.341 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KillaZ schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:27:
[...]
Als je ook de passing kijkt van Ajax gisteren, doet bijna pijn aan je ogen hoe onnauwkeurig.
En dan was Roma nog slechter (althans dat gevoel heb ik wel over gehouden) in de passing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 10:37

snmght

imho dan he

KillaZ schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:27:
[...]

In de rust brengt hij Brobbey, prima zet, hij brengt Kudus, hij brengt Traore en Idrissi maar die laatste drie hebben niet 1 keer een bal goed geraakt. Komt dat omdat Roma tactisch zo goed stond? Ik denk het niet
Maar is het dan niet tactisch zwak van ETH om die laatste twee (of drie) namen er in te brengen?

Dat neem ik hem van gisteren denk ik het meest kwalijk; niet het niet starten met Brobbey of dat hij Gravenberch liet staan: wel dat hij Traore en Idrissi er in gooit die daar nul komma nul aanspraak op maken en waardoor ieder automatisme verdwijnt / niemand meer weet waar hij moet lopen. Echt een bizarre kamikaze-actie.

Had je doorgevoetbald met de bezetting na de wissel van Brobbey, eventueel nog met Kudus dan was je denk ik tot meer of in ieder geval betere kansen gekomen dan nu.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Vriendelijk verzoek om het hier verder bij te laten, alle argumenten van ‘beide kanten’ zijn nu wel de revue gepasseerd.

Het wordt er niet gezelliger op zo hier.

En elkaar vliegen afvangen op grond van ‘verstand van voetbal’ is een typisch geval van ‘nee jij vult volle zalen’, volgens mij.

We zijn hier allemaal op een forum, en zitten niet in de technische staf bij een BVO volgens mij.

Dus!

Op naar de bekerfinale. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
snmght schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:18:
[...]

Maar is het dan niet tactisch zwak van ETH om die laatste twee (of drie) namen er in te brengen?

Dat neem ik hem van gisteren denk ik het meest kwalijk; niet het niet starten met Brobbey of dat hij Gravenberch liet staan: wel dat hij Traore en Idrissi er in gooit die daar nul komma nul aanspraak op maken en waardoor ieder automatisme verdwijnt / niemand meer weet waar hij moet lopen. Echt een bizarre kamikaze-actie.

Had je doorgevoetbald met de bezetting na de wissel van Brobbey, eventueel nog met Kudus dan was je denk ik tot meer of in ieder geval betere kansen gekomen dan nu.
Ben het hier zeker mee eens. Idrissi heeft nog geen wedstrijd goed gespeeld, Neres mocht het eindelijk weer even proberen op zijn goede kant (rechts), Idrissi kan daar helemaal niks beter dan Neres. Dus die had daar gewoon moeten blijven staan. Was hij moe geweest, dan had je Antony kunnen laten staan.
Idrissi en Traore voegden niks toe, en Schuurs, hoe kritisch we ook zijn, gaf wel de lange ballen achter de verdediging. Dus ook dat was geen vooruitgang.
Als je zag hoe makkelijk de goal van Brobbey viel had Ajax daarvoor nog een keer kunnen gaan met een pass van Martinez of Schuurs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:47

Typhone

Who Dares Wins

Tot mijn grote schrik zie ik dat er alleen bekerfinale is dit weekend. Maar ook dát kan me helemaal niet zo bekoren haha. En dat één dag nadat ik just in time voor het voetbal de TV installaties klaar kreeg in het nieuwe huis :+

Let the games begin :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZnPE2Y7WpXreoZCQhFhel7nQfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fODlSyAyMUJoNYJvUvvFUh20.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Voorop gesteld, ik ben mijn leven lang Roma-fan.Natuurlijk ben ik niet objectief.

Dat gezegd hebbende:

Ik vind het Nederlandse commentaar op de beide wedstrijden erg eenzijdig. Ajax is maar een matige ploeg gebleken, of heft in ieder geval matig gevoetbald. Uitgespeelde kansen zijn beperkt geweest.
De kansen die Ajax gehad heeft, zijn grotendeels het directe gevolg geweest van individuele fouten van onze spelers. De filosofie van Roma is om ten alle tijde vanuit achteren op te bouwen. We hebben daar echter teveel spelers die te gemakkelijk fouten maken voor. Beginnend met de keeper. De kans van Klaassen van gisteren is nadat Lopez de bal ongehinderd in de voeten speelt van Ajax. Het kansje van Tadic volgt nadat Ibanez de bal op het middenveld inlevert met een onbegrijpelijke pass. Indde eerste wedstrijd vergelijkbare voorbeelden.

Helaas is dit vrijwel het hele seizoen al gaande, hoewel de laatste weken er een grotere daling in niveau is.

Het is Ajax nauwelijks gelukt om door goed voetbal kansen te creëeren. Vervolgens een tegengoal als geluk bestempelen, terwijl de uitglijder en de misser van Gravenberch ook een direct gevolg zijn van zowel hun positionering en de tactiek van Ajax, als een individuele actie van Calafiori (doordat je veel ruimte laat moet je de achtervolging inzetten, een kapbeweging zorgt vervolgens voor het uitglijden. Bovendien was Gravenberch dus te laat bij de bal, omdat hij hoog stond tijdens de aanval) , vind ik vooral weigeren in te zien dat je helemaal niet beter bent geweest. De wedstrijd gisteren had nu nog steeds gaande kunnen zijn, zonder dat ik een tegengoal zou verwachten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:24

Qu3st

rda schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:39:
Voorop gesteld, ik ben mijn leven lang Roma-fan.Natuurlijk ben ik niet objectief.

Dat gezegd hebbende:

Ik vind het Nederlandse commentaar op de beide wedstrijden erg eenzijdig. Ajax is maar een matige ploeg gebleken, of heft in ieder geval matig gevoetbald. Uitgespeelde kansen zijn beperkt geweest.
De kansen die Ajax gehad heeft, zijn grotendeels het directe gevolg geweest van individuele fouten van onze spelers. De filosofie van Roma is om ten alle tijde vanuit achteren op te bouwen. We hebben daar echter teveel spelers die te gemakkelijk fouten maken voor. Beginnend met de keeper. De kans van Klaassen van gisteren is nadat Lopez de bal ongehinderd in de voeten speelt van Ajax. Het kansje van Tadic volgt nadat Ibanez de bal op het middenveld inlevert met een onbegrijpelijke pass. Indde eerste wedstrijd vergelijkbare voorbeelden.

Helaas is dit vrijwel het hele seizoen al gaande, hoewel de laatste weken er een grotere daling in niveau is.

Het is Ajax nauwelijks gelukt om door goed voetbal kansen te creëeren. Vervolgens een tegengoal als geluk bestempelen, terwijl de uitglijder en de misser van Gravenberch ook een direct gevolg zijn van zowel hun positionering en de tactiek van Ajax, als een individuele actie van Calafiori (doordat je veel ruimte laat moet je de achtervolging inzetten, een kapbeweging zorgt vervolgens voor het uitglijden. Bovendien was Gravenberch dus te laat bij de bal, omdat hij hoog stond tijdens de aanval) , vind ik vooral weigeren in te zien dat je helemaal niet beter bent geweest. De wedstrijd gisteren had nu nog steeds gaande kunnen zijn, zonder dat ik een tegengoal zou verwachten.
Qua niveau zijn Roma en Ajax echt niet ver van elkaar verwijderd. De kansen en goals die Roma maakte waren ook directe gevolgen van individuele fouten. Het was eerder een foute festijn over 2 wedstrijden dan dat er door 1 van de 2 goed werd gevoetbald.

Zo zie je maar weer, voetbal hangt met momenten aan elkaar, penalty van Tadic, slippertje van Scherpen, slippertje van Lopez, slippertje van Timber.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:51

Superkiwi

Hoi doei

Typhone schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:38:
Tot mijn grote schrik zie ik dat er alleen bekerfinale is dit weekend. Maar ook dát kan me helemaal niet zo bekoren haha.
Niet?
Het is geen zekerheidje tegen Vitesse en de bekerwinst is in mijn ogen zeer welkom, zeker in een seizoen waarin we (weer) een Europese halve of zelfs hele finale hadden kunnen spelen. Als we eind dit seizoen alleen een schaal hebben zou ik dat wat teleurstellend vinden.

Offtopic: mooie voetbalkijkplek heb je daar gemaakt! :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 16-04-2021 13:55 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
rda schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:39:

Dat gezegd hebbende:

Dit vind ik makkelijk praten achteraf. Als je zoiets nou op voorhand zei had je een punt kunnen maken. Ajax is zeker geen matig team (want dan is Roma dat ook?), al waren de prestaties van Ajax gister niet geweldig. Net als Roma mist Ajax ook belangrijke spelers en waren bijvoorbeeld Anthony / Neres en Gravenberch niet in hun beste doen. Het kwartje had net zo goed de andere kant op kunnen vallen en was Ajax door en dan type je niet zo'n betoog op lijkt mij.

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
snmght schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:12:
[...]

Dat is nogal een stelling.

Roma hoefde niet zo nodig en heeft onder de streep niet eens zo gek veel weggegeven. Ik denk ook wel dat Ajax de betere ploeg is onder de streep maar het tactisch plan van Roma werkte volgens mij buitengewoon goed. Mooi was het niet maar ik denk dat Fonsesca hier Ten Hag gewoon heeft overklast.

edit wat @Napo na mij zegt dus.

Roma is terecht door.
Roma had de mazzel dat Ajax nu even niet in z'n beste doen is.. Enige wat ze konden of wilden was het afwachten van foutjes of ballen die net ff goed vallen.. En dat gebeurde een paar keer tegen een Ajax in zeer matige vorm..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
2x speel je misschien de zwakste Europese wedstrijd van het seizoen en je gaat niet verder, ondanks dat je tegenstander echt slecht was.

Spelen ze in de Serie A ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:00
Gynnad schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:44:
[...]

Nationaal is de investering natuurlijk pas een paar jaar geleden gebeurd, in de tijd van de Boer viel het allemaal wel mee. Maar ben het met je eens nationaal moet Ajax zich laten zien en dat is wat ze nu doen.

Internationaal zijn er teams die veel meer investeren en daardoor is het gewoon een knappe prestatie. Alleen de TV gelden is sommige landen zijn al hoger dan het budget van Ajax. Dat je nu door Roma wordt uigeschakeld is zonde en was niet nodig maar het is ook geen ramp. Sommige doen alsof Ajax is uitgeschakeld door PAOK, LASK of Wolfsberger..
Nationaal zijn de investeringen vanaf dat ze Blind en Tadic haalden echt veel meer dan de clubs daaronder.
Ik vind daarom juist dat Ajax zich nationaal niet zo erg laat zien als dat je zou mogen verwachten. Ten opzichte van met name AZ en Feyenoord, hebben ze (zeker) 10x zoveel geïnvesteerd de laatste paar jaren, maar op het veld in onderlinge wedstrijden betaald zich dat niet zo sterk uit en komen ze bij vlagen goed weg.
De uitschakeling nu is inderdaad zonde en had het graag anders gezien, maar met het huidige voetbal (stroperig, niet erg leuk om te kijken, terwijl er best leuke wedstrijden tussen hebben gezeten) was het wel een beetje te verwachten.
ephymerous schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:29:
[...]
Ik ben oprecht benieuwd naar welke wedstrijden dan. De eerste seizoenshelft was vooral tegen het rechterrijtje en werd gefaald tegen Twente en Willem II. In de CL was het helemaal pover.
Zoals ik zeg, er zijn wedstrijden geweest dat het gewoon prima liep, wel werd achterin altijd e.e.a. weggegeven, dus helemaal stabiel vond ik het niet, wel overtuigend bij vlagen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 12:06
jbdeiman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:16:
[...]

Nationaal zijn de investeringen vanaf dat ze Blind en Tadic haalden echt veel meer dan de clubs daaronder.
Ik vind daarom juist dat Ajax zich nationaal niet zo erg laat zien als dat je zou mogen verwachten. Ten opzichte van met name AZ en Feyenoord, hebben ze (zeker) 10x zoveel geïnvesteerd de laatste paar jaren, maar op het veld in onderlinge wedstrijden betaald zich dat niet zo sterk uit en komen ze bij vlagen goed weg.
Precies, grootmachten zoals Barcelona, Bayern München, City, PSG etc. die winnen al hun wedstrijden ook altijd met overmacht 8)7

De bal blijft rond he, dat is het mooie aan voetbal. Gemiddeld gezien doet Ajax het nationaal beter dan de overige clubs, wat de verwachting ook mag zijn. Maar bij een goede dag kan de tegenstander zo maar eens winnen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxicon
jbdeiman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:16:
[...]

De uitschakeling nu is inderdaad zonde en had het graag anders gezien, maar met het huidige voetbal (stroperig, niet erg leuk om te kijken, terwijl er best leuke wedstrijden tussen hebben gezeten) was het wel een beetje te verwachten.

[...]

Zoals ik zeg, er zijn wedstrijden geweest dat het gewoon prima liep, wel werd achterin altijd e.e.a. weggegeven, dus helemaal stabiel vond ik het niet, wel overtuigend bij vlagen.
Dan zou Ajax niet de enige zijn, aangezien bijvoorbeeld PSG en Juventus er dit seizoen niet bovenuit steken. Terwijl je dit zegt, staat Ajax dit jaar ver boven de concurrentie, in tegenstelling tot eerdere jaren. En dan nog haalt Ajax veruit de meeste Europese punten binnen.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Gynnad schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:24:
[...]

Precies, grootmachten zoals Barcelona, Bayern München, City, PSG etc. die winnen al hun wedstrijden ook altijd met overmacht 8)7

De bal blijft rond he, dat is het mooie aan voetbal. Gemiddeld gezien doet Ajax het nationaal beter dan de overige clubs, wat de verwachting ook mag zijn. Maar bij een goede dag kan de tegenstander zo maar eens winnen.
Als jij dat zo wilt bekijken, prima. Maar ik geef volgens mij vooral aan dat de kracht van Ajax mij over het geheel best wel tegen valt. Natuurlijk zitten er wel eens slechte wedstrijden tussen, maar maanden achter elkaar is gewoon niet best.
Ik zeg niet dat alle wedstrijden met overmacht gewonnen moeten worden om te overtuigen, maar Ajax speelt veel zaadwedstrijden (zeker in 2021) en aanvallend (waar de meeste investeringen zijn gedaan) overtuigt het verre van.
Luxicon schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:26:
[...]

Dan zou Ajax niet de enige zijn, aangezien bijvoorbeeld PSG en Juventus er dit seizoen niet bovenuit steken. Terwijl je dit zegt, staat Ajax dit jaar ver boven de concurrentie, in tegenstelling tot eerdere jaren. En dan nog haalt Ajax veruit de meeste Europese punten binnen.
Scorebord journalistiek wat mij betreft, ik zeg niet dat de andere clubs overtuigen. Natuurlijk Ajax wint haar wedstrijden wel, en ja ze staan ver voor. Maar hoeveel en hoevaak met de hakken over de sloot? Hoevaak hebben ze echt goed gevoetbald?
Daar gaat het mij om, het spel van de jaren met de Jong als de Ligt, wat gewoon leuk was om naar te kijken is er niet en dat is jammer. Die jaren heeft Ajax (behalve voor de hele zure anti supporters) heel veel sympathie geworven met leuk spel.
Ik ben Feyenoorder en een liefhebber van het spelletje, maar momenteel kan het spel van Ajax me niet bekoren, en gezien de grote/ vele investeringen valt mij dat gewoon tegen.

[ Voor 36% gewijzigd door jbdeiman op 16-04-2021 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
jbdeiman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:27:
[...]

Als jij dat zo wilt bekijken, prima. Maar ik geef volgens mij vooral aan dat de kracht van Ajax mij over het geheel best wel tegen valt. Natuurlijk zitten er wel eens slechte wedstrijden tussen, maar maanden achter elkaar is gewoon niet best.
Ik zeg niet dat alle wedstrijden met overmacht gewonnen moeten worden om te overtuigen, maar Ajax speelt veel zaadwedstrijden (zeker in 2021) en aanvallend (waar de meeste investeringen zijn gedaan) overtuigt het verre van.
Als je dat soort argumenten andere seizoenen had aangehaald, dan had het een bepaalde kracht, maar nu staat Ajax juist ver voor op de concurrentie. Kijkende naar grote clubs in het buitenland, doet Ajax het nationaal juist uitstekend. Dat is juist de kracht van Ajax, om altijd een sterk elftal te hebben voor de Eredivisie.

Stel dat je alles verliest tegen 2 concurrenten, maar de rest wint, ben je volgens mij ieder jaar zo goed als zeker kampioen. Zo hebben AZ en PSV al 4 wedstrijden verloren en 7 keer gelijk gespeeld. Dat betekend dus dat zij punten verspelen aan kleinere clubs. Vandaar vind ik bepaalde vergelijkingen met onderlinge wedstrijden wel belangrijk, maar niet echt doorslaggevend als 'eindoordeel'. Dat is denk ik de eindstand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3pJTVpIirG6Iym2aANKTuf_7mU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aW6Yv67fF4hDwmsdjS9bwbZ7.png?f=user_large

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Luxicon schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:35:
[...]

Als je dat soort argumenten andere seizoenen had aangehaald, dan had het een bepaalde kracht, maar nu staat Ajax juist ver voor op de concurrentie. Kijkende naar grote clubs in het buitenland, doet Ajax het nationaal juist uitstekend. Dat is juist de kracht van Ajax, om altijd een sterk elftal te hebben voor de Eredivisie.

Stel dat je alles verliest tegen 2 concurrenten, maar de rest wint, ben je volgens mij ieder jaar zo goed als zeker kampioen. Zo hebben AZ en PSV al 4 wedstrijden verloren en 7 keer gelijk gespeeld. Dat betekend dus dat zij punten verspelen aan kleinere clubs. Vandaar vind ik bepaalde vergelijkingen met onderlinge wedstrijden wel belangrijk, maar niet echt doorslaggevend als 'eindoordeel'. Dat is denk ik de eindstand.

[Afbeelding]
Volgens mij begrijpen we elkaar wel. Het gaat mij ook niet om de onderlinge wedstrijden en waar concurrenten veel punten morsen, speelt Ajax slecht maar wint wel. Maar ik ben vooral een liefhebber van het spelletje en een sterk Ajax, overtuigend kan me echt wel bekoren. Maar het is gewoon niet overtuigend, al tijden niet en dat valt gewoon erg tegen. Noem het dan wellicht te hoge verwachtingen van mijn kant, maar ik pak die wedstrijden er vooral bij om aan te geven dat er werd gedacht dat het verschil enorm was (niet op punten, maar de onderlinge verhoudingen) en dat valt tegen.
Wat ik vooral uit de stand haal: Ajax is in de breedte echt sterker dan de rest, wordt niet heel snel heel veel minder wanneer (behalve de echt bepalende spelers) er wat spelers uitvallen. Dat verschil is bij de rest groter, wat het verschil op de ranglijst verklaart. (mijn persoonlijke visie/ gedachte erbij)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
jbdeiman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:27:
[...]

Neres komt terug van een blessure, Haller is nu en Antony heeft een dip. Maar dat buiten beschouwing gelaten Ajax staat nu al op 86 doelpunten, waarschijnlijk gaan ze de grens van 100 doelpunten wel halen. Dat is niet iets wat elk seizoen voorkomt. Dus volgens mij is het aanvallend wel prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:50:
2x speel je misschien de zwakste Europese wedstrijd van het seizoen en je gaat niet verder, ondanks dat je tegenstander echt slecht was.

Spelen ze in de Serie A ook zo?
Als Ajax gister wel door was gegaan had Fonseca (trainer van Roma) nu kunnen genieten van zijn afkoopsom. Om maar even over de vorm van Roma te spreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rda

rda

Luxicon schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:05:
[...]

Dit vind ik makkelijk praten achteraf. Als je zoiets nou op voorhand zei had je een punt kunnen maken. Ajax is zeker geen matig team (want dan is Roma dat ook?), al waren de prestaties van Ajax gister niet geweldig. Net als Roma mist Ajax ook belangrijke spelers en waren bijvoorbeeld Anthony / Neres en Gravenberch niet in hun beste doen. Het kwartje had net zo goed de andere kant op kunnen vallen en was Ajax door en dan type je niet zo'n betoog op lijkt mij.
Ja, Roma is een matige ploeg. Helaas. Ze staan terecht zevende in de serie A. Dat lijkt me voldoende bewijs. Hoewel er tot ongeveer januari best aardig werd gevoetbald, werd er ook toen geen topwedstrijd gewonnen. Domme tactieken met spelers die het vaak niet helemaal waar kunnen maken.

Tegen Ajax is er wat dat betreft een verstandige keuze gemaakt. Fonseca heeft de aanvallende mogelijkheden van Ajax goed ingeschat en heeft voor een compact elftal gekozen.

Het enige moment waarop het dubbeltje echt de andere kant op had kunnen vallen, is de penalty van Tadic geweest. Als je echter kijkt naar hoe die ontstaat, is ook dat een individuele, domme fout waar Ibanez de bal simpel inlevert en daarna de overtreding maakt. De meeste kansen van Ajax zijn niet door goed voetbal ontstaan.

Overigens ontken ik ook niet dat Roma geluk heeft gehad met bijvoorbeeld de fout van de keeper. De goal van gisteren heeft echter niks met een individuele fout te maken. Evenals de goal van Brobbey trouwens. Dat was een fantastische pass.

Wat ik wel zeg, is dat ik wat er over de wedstrijden gezegd wordt erg eenzijdig vind. Niet gek natuurlijk. Maar ik heb geen goed Ajax gezien dat verdiende te winnen. Op twee keer een kwartier na, beide wedstrijden direct na de rust, heb ik geen enkel moment gedacht dat Ajax zou gaan scoren. Behalve als Lopez de bal aan zijn voeten had natuurlijk. Dat is altijd gevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
jbdeiman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:41:
[...]

Volgens mij begrijpen we elkaar wel. Het gaat mij ook niet om de onderlinge wedstrijden en waar concurrenten veel punten morsen, speelt Ajax slecht maar wint wel. Maar ik ben vooral een liefhebber van het spelletje en een sterk Ajax, overtuigend kan me echt wel bekoren. Maar het is gewoon niet overtuigend, al tijden niet en dat valt gewoon erg tegen. Noem het dan wellicht te hoge verwachtingen van mijn kant, maar ik pak die wedstrijden er vooral bij om aan te geven dat er werd gedacht dat het verschil enorm was (niet op punten, maar de onderlinge verhoudingen) en dat valt tegen.
Wat ik vooral uit de stand haal: Ajax is in de breedte echt sterker dan de rest, wordt niet heel snel heel veel minder wanneer (behalve de echt bepalende spelers) er wat spelers uitvallen. Dat verschil is bij de rest groter, wat het verschil op de ranglijst verklaart. (mijn persoonlijke visie/ gedachte erbij)
Als mening kan ik het best snappen hoe je er tegen aan kijkt. En ieder zijn mening uiteraard. Ik vond het gister bijvoorbeeld niet overtuigend. Dat is ook deels de verdienste van Roma. Persoonlijk vind ik dit een erg leuk team om naar te kijken, sinds Schuurs op de bank zit, en Martinez + Alvarez in de basis staan. Er voetbalt veel talent wat hogerop kan, al is het jammer dat Brobbey vertrekt. Het kan aan mij liggen, maar ik vind Ajax nu volwassener en zekerder overkomen dan een aantal jaren geleden. Toen vonkte het soms gigantisch, maar werden de tegendoelpunten ook makkelijker geïncasseerd. Wat ik alleen mis zijn de doelpunten vanuit de dode spelsituaties.

...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 20:49

Vos

AFCA

rda schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:51:
[...]

Wat ik wel zeg, is dat ik wat er over de wedstrijden gezegd wordt erg eenzijdig vind. Niet gek natuurlijk. Maar ik heb geen goed Ajax gezien dat verdiende te winnen. Op twee keer een kwartier na, beide wedstrijden direct na de rust, heb ik geen enkel moment gedacht dat Ajax zou gaan scoren. Behalve als Lopez de bal aan zijn voeten had natuurlijk. Dat is altijd gevaarlijk.
Ik heb ook geen Roma gezien dat verdiende te winnen ;). Maar wij zijn beide niet objectief.

Kijk je naar statistieken, die zijn in het voordeel van Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
Dat Ajax het nationaal gezien beter doet dan andere toppers in Europa zegt alles over het niveau van de Eredivisie.. Die kan zich in geen enkel opzicht meten met Engeland, Spanje, Italie, Duitsland of zelfs Frankrijk..Dat lijkt me toch wel duidelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Gynnad schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:42:
[...]

Neres komt terug van een blessure, Haller is nu en Antony heeft een dip. Maar dat buiten beschouwing gelaten Ajax staat nu al op 86 doelpunten, waarschijnlijk gaan ze de grens van 100 doelpunten wel halen. Dat is niet iets wat elk seizoen voorkomt. Dus volgens mij is het aanvallend wel prima.
Tjah, zo kan je het zeggen, maar de eerste seizoenshelft (tot 31-12:
Heerenveen: 5, VVV 13, Fortuna 5, Heracles 5, Emmen 5, Pec 4, Ado 4, 7 wedstrijden van de 14 in de eerste seizoenshelft, 41 doelpunten voor) is al bijna de helft van het totaal aantal doelpunten dit seizoen tot nog toe.
De rest van de berekening laat ik aan jezelf over, maar als je zo kijkt valt het best nog wel tegen wat mij betreft.

Zoals ik zeg, scorebord journalistiek puur kijken naar het totaal. Ik probeer al een paar maal aan te geven dat ik vooral naar het spel kijk, want het spelletje vind ik leuk en het valt allemaal niet mee momenteel om wedstrijden van Ajax uit te kijken en dat vind ik oprecht jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:37
Vos schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:59:
[...]

Ik heb ook geen Roma gezien dat verdiende te winnen ;). Maar wij zijn beide niet objectief.

Roma won dan ook niet ;)
ik trek me weer terug uit een discussie waar ik niet in thuis hoor

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rda

rda

Vos schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:59:
[...]

Nee, ik ook niet. De eerste wedstrijd heb ik een Roma gezien dat verdiende te verliezen, maar geen Ajax die verdiende te winnen. Gisteren heeft Roma gedaan wat nodig is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 21-09 20:49

Vos

AFCA

Tijd voor nieuwe discussies ;)

@Hackus programma voor komend weekend? Ow wacht, bekerfinale! Gaat het weer over Ajax! :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sluwe @Vos , weer een weekend zonder verliespunten voor Emmen. *O*
Helaas geen verliespunten voor ADO. -O-

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Nu ben ik wel benieuwd wanneer, hoe laat en welke clubs de bekerfinale spelen :D
@Hackus jij kunt ons zoals Vos aangeeft die info verschaffen?
*edit
Held! _/-\o_

Vanmiddag met een collega het nog even over Ajax en effectiviteit gehad.
Wat ons opviel is dat we altijd alles over de grond willen uitspelen en degene die de goal moet maken dit behoorlijk vaak met een geplaatste schuiver over de grond probeert. Wat is er gebeurd met de bal op je pantoffel nemen met als doel dat ding door de touwen heen te rammen? De kans van Klaassen (op de voorzet van Anthony) gisteren was daar ook weer een goed voorbeeld van.
Ook missen we een beetje de schoten van afstand zoals we in het verleden nog wel eens zagen.
Al die jongens zitten op voetbal dus voor hen zou het een koud kunstje moeten zijn. Ik denk dat de effectiviteit daarmee alleen maar omhoog kan gaan.

[ Voor 71% gewijzigd door Superkiwi op 16-04-2021 19:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

KNVB BekerFinale
zondag 18 april 2021 om 18:00u tussen Ajax v Vitesse

Live op vrij tv-kanaal van FOX (op kanaal)
*O* *O* *O*

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:50:
Tijd voor nieuwe discussies ;)

@Hackus programma voor komend weekend? Ow wacht, bekerfinale! Gaat het weer over Ajax! :+
Laten we de beker maar overslaan, totaal niet interessant.
Inflatable schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:07:
[...]

Roma had de mazzel dat Ajax nu even niet in z'n beste doen is..
Maar is dat wel zo? Of missen we gewoon de echte top kwaliteit die Ziyech en Vd Beek aan het Ajax spel toevoegden? Antony komt natuurlijk nog niet in de buurt van de creativiteit van Ziyech...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Wel qua haarstijl ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Ik moest meer aan Babel denken, die heeft het toch ook blind gehad. Over een paar maand wordt het roze. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58
Meer Baumgartls en Sangares *O*

Ik vrees voor PSV dat het zonde geld is als de Jonge en die coach spelers mogen kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 16-04-2021 20:53 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Het komt vanuit een fonds, maar is het dan een schenking of moet het op termijn worden terugbetaald?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Gynnad schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:53:
[...]

Het komt vanuit een fonds, maar is het dan een schenking of moet het op termijn worden terugbetaald?
Ze moeten het terug betalen en 1.5% rente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ze willen/kunnen het schijnbaar ook gebruiken om er spelers mee te halen.. Dat lijkt me erg tricky, stel je haalt er 2 Sulejmani's voor...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:20:
Ze willen/kunnen het schijnbaar ook gebruiken om er spelers mee te halen.. Dat lijkt me erg tricky, stel je haalt er 2 Sulejmani's voor...
Klinkt een beetje als beleggen met geleend geld. Als het goed gaat ben je blij, valt het tegen, ben je dubbel genaaid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
we mogen dromen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Stiekem hopen ze in Rotterdam, Alkmaar en Eindhoven dat Ajax de beker wint - https://nos.nl/l/2376980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Echt niet! Alles beter dan dat er nog een prijs in Amsterdam komt. En de spek en bonen league kan me niets schelen, valt toch geen eer aan te behalen alleen maar frustraties en blessures.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
Ankona schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:42:
[...]

Echt niet! Alles beter dan dat er nog een prijs in Amsterdam komt. En de spek en bonen league kan me niets schelen, valt toch geen eer aan te behalen alleen maar frustraties en blessures.
Je gaat denk ik toch liever naar de EL dan naar de EL2 waar je naar clubs mag gaan waar je nog nooit van hebt gehoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Dus een inversteringsfonds van 30 a 40 miljoen tegen 1,5 procent rente.
20 miljoen extra hypotheek tegen een x procent rente.
Die 30 a 40 miljoen mogen ze inversteren voor de selectie maar anno 2021 is dat niet extreem veel.
1 Haller, Tadic of Blind en het geld is op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
1 grote aankoop komt meer bij kijken.
Voorbeeld Blind, gekocht voor 16 miljoen wat kan oplopen naar 21 miljoen.
Handgeld van een paar miljoen, 3,5 miljoen salaris per jaar, totale kosten in 4 jaar tijd 40 miljoen euro.
CL deelname is al 40 miljoen voor Ajax, het is een mooi bedrag, maar niet iets wat je structureel naar een hoger platform brengt.
Ajax liep pas weg financieel tijdens de halve finale CL, maar behaalde een kleine 100 miljoen aan CL en 150 miljoen met De Ligt en Frenkie de jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Met alleen een linkdrop schieten we niks op, graag iets meer onderbouwing ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark31
Outerspace schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:06:
[...]

20 miljoen extra hypotheek voor de herdgang verbouwingen.
30 a 40 miljoen tegen 1,5 procent rente van inversteerders voor selectie te concurreren met Ajax.
Hoe vaak roepen ze de laatste tijd niet dat Ajax financieel veel sterker is.
Extra risicos nemen is het Devies in Eindhoven.
Snap het wel 2024-2025 komt er een nieuwe gesloten CL competitie, als je hoog geranked staat mag je meedoen.
Psv staat alleen zeer laag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Dat geld is ook wel nodig, maar ja, als dezelfde lui aan het stuur blijven staan, dan kunnen ze maar beter gelijk op mijn rekening storten, dan heeft iemand er nog plezier aan.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:10
carpebios schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:12:
Dat geld is ook wel nodig, maar ja, als dezelfde lui aan het stuur blijven staan, dan kunnen ze maar beter gelijk op mijn rekening storten, dan heeft iemand er nog plezier aan.
Bruma en Baumgartl hebben er ook plezier mee, dus op dat punt voldoet het huidige beleid :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
Dat geld is leuk, maar als je inkomsten niet ook omhoog gaan dan heb je niet veel aan het halen van een Haller of Blind.
Want je kunt dan wel dure spelers halen maar die willen ook een hoog salaris.

En als succes dan uit blijft dan heb je een hogere salaris huishouding maar nog steeds dezelfde inkomsten.
Dan is de kans aanwezig dat je jaarlijks een tekort gaat hebben.

Dus als je pech hebt is het geld weg, mag je het wel met rente terug betalen en heb je nog steeds geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Laat Brands maar terugkomen als TD ipv onze John de Jong.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Outerspace schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:06:
[...]

Ja die uitleg staat in de link!
Ik heb er geen mening of verdere informatie over. T’is een nieuwswaardig feit voor de voetbalfans want 50 miljoen is niet niks tegenwoordig. Denk dat Feyenoord er een moord voor zou doen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Cambuur promoveert. Wel idioot druk daar nu.

[ Voor 13% gewijzigd door Exocet op 16-04-2021 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:37
Exocet schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:32:
goed voor staatskas ivm de avondklok ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Fieldlabs experiment?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
Typhone schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:22:
[...]

Ja die uitleg staat in de link!
Ik heb er geen mening of verdere informatie over. T’is een nieuwswaardig feit voor de voetbalfans want 50 miljoen is niet niks tegenwoordig. Denk dat Feyenoord er een moord voor zou doen :P
Dat laatste valt wel mee denk ik ;)

https://www.vi.nl/nieuws/...0-miljoen-naast-zich-neer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Typhone schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:22:
Denk dat Feyenoord er een moord voor zou doen :P
Vraag me sowieso af waarom geen enkele topclub die Griek van VVV heeft ingekopt. Stel je voor naast Berghuis...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sempy
hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:55:
[...]

Vraag me sowieso af waarom geen enkele topclub die Griek van VVV heeft ingekopt. Stel je voor naast Berghuis...
Als je als spits op je 26e voor het eerst meer dan 12 keer scoort, heb je dan een lucky season of ben je opeens een topspits?

Bovendien hebben zowel Ajax als Feyenoord niet zulke goede ervaringen met een zekere Griekse spits die zijn land zelfs aan de Europese titel hielp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Omdat die clubs kunnen scouten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Dan moet je eens goed kijken wat die Griek zo goed maakt. Ik denk dat het vooral een hoop geluk is in een opzich leuk voetballend team zonder veel andere doelgerichte spelers. Ik heb bij hem nog niet echt kwaliteiten gezien die de spitsen van andere teams niet hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Ankona schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:10:
[...]

Dan moet je eens goed kijken wat die Griek zo goed maakt. Ik denk dat het vooral een hoop geluk is in een opzich leuk voetballend team zonder veel andere doelgerichte spelers. Ik heb bij hem nog niet echt kwaliteiten gezien die de spitsen van andere teams niet hebben.
Denk dat het ook helpt dat hij bij het type ploeg zit waarvan je denkt dat die alleen rondom de eigen 16 gaan zitten.

Sterke start gehad maar gaat de laatste tijd niet meer zo vlot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Deadsy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:15:
[...]

Denk dat het ook helpt dat hij bij het type ploeg zit waarvan je denkt dat die alleen rondom de eigen 16 gaan zitten.

Sterke start gehad maar gaat de laatste tijd niet meer zo vlot
Tegenstanders weten nu ook op wie ze moeten letten. Hij heeft een paar wedstrijden gehad waarin hij lekker aan zijn statistieken kon werken door er 3 of 4 in te tikken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Best wel knap van PSV, PR-technisch, dat die 50 miljoen als megaklapper wordt gebracht in de media i.p.v een megalening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:57
Exocet schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:32:
De grootste schande uit de sportgeschiedenis!
;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
Qu3st schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:24:
Best wel knap van PSV, PR-technisch, dat die 50 miljoen als megaklapper wordt gebracht in de media i.p.v een megalening
Ff paar Bruma"s kopen en het is verdampt.
Ze hebben daar nu niet echt goede kijk op scouting krijg ik het idee.
Ik vrees 50 miljoen down the drain..
En vervolgens zit psv wel met oud zeer wat afbetaald moet worden.

Het lijkt inderdaad wel een soort pr stunt.

Het enige wat je financieel echt verder helpt en constructief werkt mi, is verkopen van eigen goede jeugd.

Aankopen kosten geld en zijn voor het opkrikken van de huidige prestaties.
Toch heeft Psv geen slecht team.
Vervang Sangare en Rosario, voeg eventueel een creatieve speler erbij en de basis is er. Toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 17-04-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Harribo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:46:
[...]

Ff paar Bruma"s kopen en het is verdampt.
Ze hebben daar nu niet echt goede kijk op scouting krijg ik het idee.
Ik vrees 50 miljoen down the drain..
En vervolgens zit psv wel met oud zeer wat afbetaald moet worden.

Het lijkt inderdaad wel een soort pr stunt.

Het enige wat je financieel echt verder helpt en constructief werkt mi, is verkopen van eigen goede jeugd.

Aankopen kosten geld en zijn voor het opkrikken van de huidige prestaties.
Toch heeft Psv geen slecht team.
Vervang Sangare en Rosario, voeg eventueel een creatieve speler erbij en de basis is er. Toch?
Ik reageer even op jou, maar meer mensen hebben het gezegd, dus neme het niet te persoonlijk op ;)

PSV heeft idd een Bruma of Baumgartl binnengehaald, maar in diezelfde periode zijn ook een Max of Zahavi gehaald. Het is dus niet alleen maar kommer en kwel. Daarnaast is er flink wat jeugd die op het punt staat door te breken. Denk aan Ihattaren, Gakpo, Teze en Obispo.

Daarnaast is het geld voor een flink voor het verbeteren van de Herdgang (jeugdconplex van PSV) welke de afgelopen jaren flink verbetert is. Daarnaast gaat een deel naar de dames die het vrij ok doen nu.

WoT stats

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

ElPaco schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:41:
[...]

Ik reageer even op jou, maar meer mensen hebben het gezegd, dus neme het niet te persoonlijk op ;)

PSV heeft idd een Bruma of Baumgartl binnengehaald, maar in diezelfde periode zijn ook een Max of Zahavi gehaald. Het is dus niet alleen maar kommer en kwel. Daarnaast is er flink wat jeugd die op het punt staat door te breken. Denk aan Ihattaren, Gakpo, Teze en Obispo.

Daarnaast is het geld voor een flink voor het verbeteren van de Herdgang (jeugdconplex van PSV) welke de afgelopen jaren flink verbetert is. Daarnaast gaat een deel naar de dames die het vrij ok doen nu.
Tegenover elke topper die je binnenhaalt staan minstens 2 a 3 mislukkingen, geld dat weggegooid is. Wat @Harribo bedoeld is dat ze dat geld beter kunnen steken in het structureel verbeteren van de opleiding dan gokken op een Zahavi of Max, want een Ihaterren die in vorm is levert meer geld op dan uiteindelijk Max.
Maar het blijft gewoon knap dat het als een megaklapper wordt gezien terwijl het een lening is. Een paar jaar mismanagement en je bent weer terug bij af, moet elke euro omdraaien.
Niet gokken op een topaankoop, maar gok op die jeugd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
Qu3st schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:04:
[...]

Tegenover elke topper die je binnenhaalt staan minstens 2 a 3 mislukkingen, geld dat weggegooid is. Wat @Harribo bedoeld is dat ze dat geld beter kunnen steken in het structureel verbeteren van de opleiding dan gokken op een Zahavi of Max, want een Ihaterren die in vorm is levert meer geld op dan uiteindelijk Max.
Maar het blijft gewoon knap dat het als een megaklapper wordt gezien terwijl het een lening is. Een paar jaar mismanagement en je bent weer terug bij af, moet elke euro omdraaien.
Niet gokken op een topaankoop, maar gok op die jeugd!
Helemaal mee eens. Daarom is het mooi dat er de afgelopen jaren zoveel is geïnvesteerd in de Herdgang en gaat een deel van dit geld er ook heen. Daar zie je ook al resultaat van met de genoemde Gakpo, Ihatarren, Madueke, etc.

WoT stats

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Alleen zie ik Ihattaren steeds minder doorbreken en steeds meer afbreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:03:
Dan is Ihattaren misschien niet het beste voorbeeld, maar Gakpo, Madueke, Teze en Obispo is ook eigen jeugd (Madueke vanaf zijn 16e, de rest al langer). In Jong PSV loopt genoeg rond wat de komende jaren ook nog wel naar PSV1 doorstroomt.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:03:
Ihattaran mag lekker komen opbloeien in Amsterdam. Misschien dat Gakpo ook mee wil? Dan is ie in ieder geval zeker van CL de komende seizoenen :)

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
ephymerous schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:10:
[...]

Ihattaran mag lekker komen opbloeien in Amsterdam.
Alsjeblieft niet zeg. Denk dat die jongen nog een seizoen iedereen in Eindhoven irriteert en dat Raiola hem daarna een Brobbeytje laat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Qu3st schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:04:
[...]

Daar zit toch wel het grote risico. Niet eens dat je terug bij af bent maar dat je verder van huis bent, de schuldenlast draag je namelijk nog steeds mee. Buiten dat het geen structurele inkomsten zijn moet je voorzichtig blijven met de uitgaves.

In het verleden is het natuurlijk al eerder gedaan (zie aantrekken Strootman, Mertens) waarbij het succesvol te noemen is echter als de transfer verkeerd uitpakt kan dat druk zetten op de jaren erna.

Het gedeelte wat in de verbetering van de faciliteiten gestopt wordt is enkel positief, hopelijk gaat de jeugdopleiding meer spelers opleiden voor het eerste team en blivjen ze dezelfde of meer kansen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
ElPaco schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:41:
[...]

Ihattaren gaat niet doorbreken, Obispo is nog afwachten.
En Zahavi heeft geen rest waarde, als je spelers haalt dan is het de hoop dat ze voor sportief succes zorgen of dat je ze met winst doorverkoopt.

En bij het rijtje Brume en Baumgartl kun je ook Sangare zetten. En Fein en Mvogo, ja ze worden gehuurd maar ze voegen niets toe en het is niet alsof de huur gratis zal zijn.
Gotze idem, heeft nou niet zo bizar veel toegevoegd en zal niet voor een appel en een ei spelen.

En als je naar vorig seizoen kijkt zie je Doan, Mitroglu, Lato.
Die laatste 2 hadden dacht ik een aardige huurprijs.

En Max is aanvallend top, maar verdedigend zo slecht. Dat zou een stuk lekkerder spelen wanneer je een sterk centrum hebt en een goede doelman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vermeer weg bij Los Angeles FC, zou ie Marsman weer op gaan volgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
toolkist schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:09:
Vermeer weg bij Los Angeles FC, zou ie Marsman weer op gaan volgen?
Vermeer kennende duikt ie nu op bij La Galaxy :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Deadsy schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:36:
[...]

Ihattaren gaat niet doorbreken, Obispo is nog afwachten.
En Zahavi heeft geen rest waarde, als je spelers haalt dan is het de hoop dat ze voor sportief succes zorgen of dat je ze met winst doorverkoopt.

En bij het rijtje Brume en Baumgartl kun je ook Sangare zetten. En Fein en Mvogo, ja ze worden gehuurd maar ze voegen niets toe en het is niet alsof de huur gratis zal zijn.
Gotze idem, heeft nou niet zo bizar veel toegevoegd en zal niet voor een appel en een ei spelen.

En als je naar vorig seizoen kijkt zie je Doan, Mitroglu, Lato.
Die laatste 2 hadden dacht ik een aardige huurprijs.

En Max is aanvallend top, maar verdedigend zo slecht. Dat zou een stuk lekkerder spelen wanneer je een sterk centrum hebt en een goede doelman.
Zahavi scoorde wel vrij gemakkelijk in de EL, dat was wel fijn.

Gotze vond ik in het begin brilliant maar tegenwoordig verneem ik weinig hoogtepunten van hem.

50 miljoen... Het wordt dus zeer divers ingezet begrijp ik.

Ik had het over opleiden van eigen jeugd maar ik denk dat de beste een combinatie van beiden is.
Zowel eigen jeugd als wel ervaren mensen die er al kunnen staan.

Elpaco heeft iets gelijk, het is nog geen kommer en kwel bij psv.
Maar ze hebben tot nu toe weinig prijzen gewonnen of eer behaald. Dat zal wel anders moeten lijkt me.

En ik kan moeilijk beoordelen in hoeverre Schmit daar verantwoordelijk voor is maar een trainer die steeds wil rouleren, bouwt mi niet aan vertrouwen en onderlinge chemie in het veld. Iets wat spelers wel nodig hebben lijkt me.

En ik wil niet verder vervelend doen maar ik ben blijkbaar een van de weinigen die Ihattarren nou niet zo bijzonder vind tot nu toe. Nooit gevonden ook. Dat gun ik Psv en hem anders hoor.
Dan vind ik bijvoorbeeld Gakpo toch een klasse beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Harribo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:51:
[...]

Zahavi scoorde wel vrij gemakkelijk in de EL, dat was wel fijn.
5x waarvan 4 in de KO fase.
Dus het is veel maar je hebt er uiteindelijk niet zo veel aan gehad, alhoewel dat ze eruit vlogen uiteraard niet zijn schuld is.

Probleem dat ik met hem is dat het een echte afmaker is. Dus als hij geen goals maakt heb je er niet zo veel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Harribo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:51:
[...]
En ik wil niet verder vervelend doen maar ik ben blijkbaar een van de weinigen die Ihattarren nou niet zo bijzonder vind tot nu toe. Nooit gevonden ook. Dat gun ik Psv en hem anders hoor.
Dan vind ik bijvoorbeeld Gakpo toch een klasse beter.
Je bent hierin zeker niet de enige, Ihattaren heeft potentie laten zien maar is niet voldoende beslissend geweest om echt door te weten te breken. Aan de bal sterk maar daarbuiten zie je hem relatief snel afhaken.

Gakpo is een compleet andere speler in een andere rol met andere risico's. Als Gakpo besluit om niet mee te verdedigen (waar ik hem weinig op betrap) dan staat een rechtsback wat vrijer. Doet Ihattaren dat dan is het middenveld met een man minder. De impact van de positie is simpelweg groter en dat maakt de kritiek wellicht ook wel groter op Ihattaren. Voordeel van Gakpo is een minimale rol in het mediacircus, zowel dankzij een gebrek aan aandacht alsmede doordat hij weinig tot geen problemen heeft met minimale eisen (zoals gewicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Deadsy schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:04:
[...]

Probleem dat ik met hem is dat het een echte afmaker is. Dus als hij geen goals maakt heb je er niet zo veel aan.
Zo'n type in je team kan je er altijd wel bij hebben vind ik.
Moet hij ze wel afmaken natuurlijk. Maar dat geldt natuurlijk voor elke speler, dat hij moet excelleren op zijn manier anders heb je er niks aan.
Ik ben in het algemeen er wel voorstander van om verschillende typen spelers in je selectie te hebben.

Wat denk je van die Giroud bij Chelsea, net zo'n type.
Napo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:17:
[...]
Je bent hierin zeker niet de enige, Ihattaren heeft potentie laten zien maar is niet voldoende beslissend geweest om echt door te weten te breken. Aan de bal sterk maar daarbuiten zie je hem relatief snel afhaken.
Ok. Maar welke potentie dan? Die heb ik wrs gemist? Meen ik.
Ok hij heeft eens een leuke actie maar dat heeft da Cruz bij "mijn" Groningen ook wel. Maar dat vind ik geen potentie. Laat staan echte kwaliteit.

Ik vind dat je ook veel meer je stempel op een wedstrijd moet kunnen drukken als dat Ihattaren dat tot nu toe gedaan heeft.
Gakpo daarentegen heeft dat tot nu toe mi beter gedaan de afgelopen jaren.

Potentie is natuurlijk ook een mooi begrip, uiteindelijk gaat het om concrete beslissende acties.
Potentie zegt mij in ieder geval weinig.
Daar snap ik ook de media niet zo mbt Ihattaren.
Ik bedoel er zijn toch befaamde ex voetballers die hem bijzonder vinden, ik zie het niet. Dus wat heb ik gemist?

Trouwens ik heb het idee dat Arjan Robben bij Groningen ook veel potentie heeft, die zie ik nog wel scoren in een champions league finale als het mee zit :p

[ Voor 50% gewijzigd door Harribo op 17-04-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Harribo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:21:
[...]

Ok. Maar welke potentie dan? Die heb ik wrs gemist? Meen ik.
Hij heeft voetbal technische kwaliteiten. Hij heeft zeker kwaliteiten indien hij in balbezit is. In het begin heeft hij een aantal goede acties gehad die dat naar voren hebben laten komen, zowel door balbezit te behouden als een speler vrij te spelen.
Ok hij heeft eens een leuke actie maar dat heeft da Cruz bij "mijn" Groningen ook wel. Maar dat vind ik geen potentie. Laat staan echte kwaliteit.

Ik vind dat je ook veel meer je stempel op een wedstrijd moet kunnen drukken als dat Ihattaren dat tot nu toe gedaan heeft.
Gakpo daarentegen heeft dat tot nu toe mi beter gedaan de afgelopen jaren.

Potentie is natuurlijk ook een mooi begrip, uiteindelijk gaat het om concrete beslissende acties.
Potentie zegt mij in ieder geval weinig.
Deze mening deel ik, het blijft een beetje het niveau van "hij deed het leuk dus moet een kans krijgen". Veel spelers kunnen het leuk doen en met alles respect voor Ihattaren, een speler die het enkel leuk doet (leuk alsin technisch capabel) komt er in het huidige voetbal niet meer. Als zelfs een Özil het bij Arsenal met voornamelijk technische kwaliteiten veel kritiek krijgt kan je niet verwachten dat Ihattaren op die basis veel verder gaat komen.

Mijns inziens moet Ihattaren of meer assists weten te genereren, of dwingender in het spel zijn maar de huidige manier is niet afdoende. Nu is het voornamelijk media/trainer die zegt dat hij het zou moeten kunenn maar het laten zien is de opvolging daarvan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ben niet zo van het plaatjes posten, maar deze vond ik toch wel leuk :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUwm_djXoEtfqR9KKoX8ilBqo_A=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzQhZJGw171T5XG1ruuACroR.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxicon
Naci Ünüvar verdraaide zijn knie tegen Eindhoven, op jawel, het kunstgras. Laat ze dat toch eens afschaffen.

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
Poll: Wie wint de beker?
Vitesse
AFC Ajax
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403537&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
Wat ik heb begrepen is dat de aankopen van Baumgartl en Bruma nog niet betaald zijn.
De vorige potje van 30 miljoen euro is gebruikt om de schulden die ze hadden af te lossen tegen een kleinere rente vanuit de inversteerders.
Maar als je hoort dat PSV 15-20 miljoen verlies zou maken dankzij corona en daardoor 1 a 2 transfers zou moeten doen zonder aankopen terug te halen weet je dat ze dit willen voorkomen dankzij de extra leningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kunnen ze die transfers wel voorkomen? Dumfries bv lijkt geen zin te hebben in nog een seizoen Eredivisie. Hoe Malen daarin staat weet ik niet maar ik kan me een zelfde instelling voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:55
toolkist schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:18:
Kunnen ze die transfers wel voorkomen? Dumfries bv lijkt geen zin te hebben in nog een seizoen Eredivisie. Hoe Malen daarin staat weet ik niet maar ik kan me een zelfde instelling voorstellen.
Er zal denk ik veel van het EK afhangen, ze zullen onhoudbaar zijn als ze (goed) spelen daar maar ook de hoofdprijs opleveren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

toolkist schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:43:
Ben niet zo van het plaatjes posten, maar deze vond ik toch wel leuk :p

[Afbeelding]
Hopelijk laat Femke de boel met rust.
Als het in Leeuwarden kan en in de kerk mag dan kan het in A'dam ook wel even. Gewoon laten feesten en hopen dat ze daarna weer naar huis gaan. En anders maken we er een afscheidsfeest voor Brobbey van, plakken er een BLM sticker op en komt Femke er gezellig bij staan met een Brobbey-button :+

*Droomt rustig verder.
Kiwi weet ook wel dat een feest hoe dan ook uit gaat draaien op hommeles, met of zonder toedoen van Femke.

Dat gezegd hebbende, mooie comment onder het plaatje _O-

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 18-04-2021 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:18:
En denk niet dat zich een club gaat melden met 35mln voor Malen.
vanwege Corona en zijn dipjes gaan clubs denk ik max 25mln bieden voor Malen deze zomer.

De invloed die Corona deze transfer zomer zal hebben heb je sowieso, maar het had geholpen als Malen in de EL ze er links en rechts in had gemaakt.

Denk dat clubs met geld op de bank deze zomer sowieso keuzes zat zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Deadsy schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:56:
[...]

Denk dat clubs met geld op de bank deze zomer sowieso keuzes zat zullen hebben.
De clubs waar jij het over hebt hebben tevens keuzes zat op de bank. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Vincent Dave schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:53:
[...]

De clubs waar jij het over hebt hebben tevens keuzes zat op de bank. ;)
Daar zullen ook spelers bij zitten die ze niet goed genoeg vinden en dan deze zomer mogen vertrekken.
Het is voor PSV te hopen dat er een paar transfer zijn en dat er dan clubs wat geld hebben en bij hun komen aankloppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:55
Ben ik de enige die het jammer vindt dat de 2020 bekerfinale niet eerder op de dag is ingehaald? Had prima gekund.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gynnad
Mooie sfeeractie aan de Ajax kant in de Kuip

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODoTLV04IEPt40aRwpkC3Qwm7ZE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/attvDF7bDlqoxpg9oNbzeUme.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
ph4ge schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:34:
Ben ik de enige die het jammer vindt dat de 2020 bekerfinale niet eerder op de dag is ingehaald? Had prima gekund.
Zeker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Gynnad schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:41:

[Afbeelding]
Dit is de opstelling van Ajax tegen Vitesse: Stekelenburg; Rensch, J. Timber, Martínez, Tagliafico; Álvarez, Gravenberch, Klaassen; Antony, Haller, Tadić.

Wissels: Scherpen, Kotarski, Schuurs, Klaiber, Neres, Idrissi, Mazraoui, Ekkelenkamp, Labyad, Kudus, Traoré, Brobbey.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luxicon
Feyenoord supporters vallen Ajax supporters aan die de Ajax bus uitzwaaien bij het hotel:
Voetbalsupporters zijn zondagmiddag met elkaar de confrontatie aangegaan bij IKEA in Delft. Een groep van 200 tot 300 fans had zich verzameld in de parkeergarage van de IKEA en viel op een onverwacht moment de ongeveer 100 Ajax-supporters aan die op de spelersbus stonden te wachten
bron

...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 20:00

gws24

Thinking is hard!

En dan zijn ze (zowel Ajax als Feyenoord harde kern) met dit soort acties verbaasd/verbolgen dat er geen uit-supporters mee mogen bij de klassiekers |:(

edit: veel kijkplezier trouwens aan iedereen!

[ Voor 13% gewijzigd door gws24 op 18-04-2021 17:34 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
Er zitten wel wat haken en ogen aan het verhaal. Dat de spelers nu niet in Delft, maar in Amsterdam een hotel hadden. Dan zou de spelersbus dus niet in Delft zijn om uit te zwaaien? En dat ze bewust hebben afgesproken. Hoe dan ook zijn het mensen die het verpesten voor anderen.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gynnad schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:41:

[Afbeelding]
Zo zie je maar weer hoe je met een paar accessoires een oud gebouw kan opfleuren :P

Overigens kwam net tijdens een interview met Overmars de situatie met Onana ter sprake en dat was geen goed bericht; Ajax en kamp Onana komen er niet uit qua verlenging van het contract. Grote kans dat Onana dus transfervrij vertrekt en Ajax een houten bek heeft. Wat een aspirine allemaal niet kan veroorzaken.

@Luxicon @gws24
Zullen we anders dergelijke zaken buiten het voetbaltopic houden? Het heeft niks met voetbal te maken en verdient in mijn ogen geen aandacht.

[ Voor 9% gewijzigd door Han op 18-04-2021 17:39 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:34:
Ook in De Kuip? Waar een paar uur later Ajax moet spelen? Na winst van Feyenoord zou half Rotterdam voor De Kuip staan, lijkt me niet echt een goed idee. :9

Ze hadden de finale van vorig jaar vandaag in De Kuip moeten spelen om 13:00 uur of 14:30 uur en om 17:00 uur de finale van dit seizoen in Amsterdam of van mijn part in Eindhoven of Enschede.
Hadden de spandoeken ook kunnen blijven hangen.

Daarentegen weet ik niet of het nu verstandig is om mogelijk Amsterdam en Rotterdam een feestje te laten vieren i.v.m. mogelijke besmettingen ... -O-
Luxicon schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:34:
Hoe dan ook zijn het mensen die het verpesten voor anderen.
Inderdaad, je zult langer moeten wachten op je nachtkastje vanwege een knokpartij. :+

Pagina: 1 ... 47 ... 90 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken