[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 90 Laatste
Acties:
  • 138.340 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:34
CR1691 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:52:
Idrissi valt ook niet echt gelukkig in.
Die heeft nog werkelijk niks goed gedaan in al z'n minuten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:10
groggy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:50:
Traore idrissi, kudus.... Man o man
0,00001 wedstrijdritme alle drie, die gaan geen kwart finale EL over de streep trekken. Brobbey ook alleen maar bij die goal gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Dit Roma zie ik de finale niet halen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:17

Quad

Doof

Positieve is dat we een gelijkspel toevoegen aan de coefficientie lijst. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:05
Zucht en weer eraf tegen een middelmatige zuid-Europese ploeg. Wat is het toch dat we hier niet onderuit kunnen voetballen :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Had er liever twee keer 2-0 kansloos tegen United uitgegaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Spijtig, zeker in ogenschouw genomen hoe de 1-2 tot stand is gekomen in Amsterdam. Vandaag redelijk matig met weinig echt grote kansen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 10:37

snmght

imho dan he

Erik bedankt.

Niet starten met Brobbey.

Gravenberch laten staan.

Idiote opstelling maken met vijf aanvallers. De voorhoede die de 0-2 maakte was prima.

Leuke trainer maar geen top.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Pijnlijk tegen zo'n anti voetbal ploeg. Maar goed, met opgeheven hoofd en weer punten voor Nederland. Iets wat mijn ploeg al jaren niet voor elkaar krijgt.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 21:47

CR1691

Hero of Time

Vos schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:53:
[...]

Zoals al zijn invalbeurten. Ik mis Promes bijna ;)
Dat zegt al heel wat :p

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:00
Bizar dit ja. Laatste kans nog 2 minuten om op te bouwen en dan schieten vanaf daar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Miki schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:54:
Zucht en weer eraf tegen een middelmatige zuid-Europese ploeg. Wat is het toch dat we hier niet onderuit kunnen voetballen :/
Bayern voetbalde ook erg goed, maar PSG speelde net als Roma wat dat betreft. Ook Bayern was niet echt doeltreffend te noemen.

...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:47

Typhone

Who Dares Wins

Nou lekker herstellen tot komend seizoen en dan geen mensen meer aan Oranje afstaan in wedstrijden tegen FC Dommel Gibraltar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:54:
Erik bedankt.

Niet starten met Brobbey.

Gravenberch laten staan.

Idiote opstelling maken met vijf aanvallers. De voorhoede die de 0-2 maakte was prima.

Leuke trainer maar geen top.
Leek sinds de winterstop logische keuzes te maken, maar vandaag snap ik echt niet.
Gravenberch mag ie niet wisselen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Niet echt een verrassing te noemen, Ajax is al anderhalve maand veel te vermoeid en daardoor over het algemeen veel te weinig in vorm. Ze zakken (nog) niet door de ondergrens, maar het is gemiddeld een zesje. Dan win je ook niet van Roma, wat een beperkte ploeg is, maar ik vond ze tactisch en organisatorisch wel sterk. Prima gecoached dus.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 22:16
Traore was niet de Traore tegen atalanta.
Zag hem oa een paar keer volledig mis-timen, passen die mis gingen, bal aannames verkeerd

Traore maar naar Leipzig, Brobbey houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hupske schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:51:
ETH out komt weer om de hoek kijken haha. Hou op zeg.

Gewoon door persoonlijke fouten lig je eruit. Stukje kwaliteit (zeker met Scherpen). En kwaliteit in kansen afmakend want die heb je genoeg gehad.

ETH met de wissels ongelukkig. Alvarez eruit was een rare keuze in mijn optiek. Gravenberch heeft 80% van passes ingeleverd bij Roma.
Kudus bracht helaas ook helemaal niks als invaller.
Als je dan zo graag Gravenberch wil bashen, check dan eerst even z'n statistieken.. 78% pass nauwkeurigheid.

Klaassen stond alleen maar in de dekking, heeft geen bal gehad daardoor, speelt daarmee een draak van een wedstrijd maar denk je dat je iemand hoort klagen? Tuurlijk niet, Gravenberch bashen is veel leuker. Hij probeert tenminste nog op te bouwen, west niet meevalt als alles en iedereen voorin stil staat in de dekking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:05

Agent47

I always close my contracts.

Nou aankomend weekend knvb beker. Hopen op volgend seizoen wat betere loting ook met de Nederlandse ploegen. De poulefase dus. Roma was een prima loting voor Ajax. Heb het meer over die poule van az.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Knvb beker... Ik word daar persoonlijk nooit echt warm van

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58
Harribo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:58:
Knvb beker... Ik word daar persoonlijk nooit echt warm van
Is alleen maar interessant voor de middenmoot. Grote kans dat ik zondag niet eens ga kijken.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
CR1691 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:50:
Dat die brobbey vertrekt is wel een aderlating voor Ajax hoor. Domme keuze ook van hem. Had prima kunnen voetballen volgend seizoen maar ja toen kwam haller
Denk ik ook. Snap niet dat hij naar een andere club wil. Ajax is op dit moment een grotere club, ook op sportief gebied. Dat komt denk ik vooral door Raiola. Helaas ook de vertegenwoordiger van Gravenberch..

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Is het hier een thema om op de club waar je niet voor bent te gaan bashen? Als Feyenoord Ajax of psv verliest komen er over betweters vandaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Luxicon schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:59:
[...]

Denk ik ook. Snap niet dat hij naar een andere club wil. Ajax is op dit moment een grotere club, ook op sportief gebied. Dat komt denk ik vooral door Raiola. Helaas ook de vertegenwoordiger van Gravenberch..
Ik snap heel goed dat hij weg wil. Hij stond weer niet in de basis vandaag, zo zonder Haller en op basis van wat hij laat zien in de minuten die hij speelt zou je dat toch bedenkelijk kunnen noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:57:
Traore was niet de Traore tegen atalanta.
Zag hem oa een paar keer volledig mis-timen, passen die mis gingen, bal aannames verkeerd

Traore maar naar Leipzig, Brobbey houden
Wekenlang geen kans gehad, dan krijg je dat... Brobbey was op de goal na niks beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:00:
[...]

Wekenlang geen kans gehad, dan krijg je dat... Brobbey was op de goal na niks beter
Inderdaad, wedstrijdritme en talent zijn erg belangrijk. Het eerste mist volledig, het tweede is uiterst beperkt aanwezig.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Exocet schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:01:
[...]

Je verwacht ook niet dat Feyenoorders hier komen, weten die wel dat er doordeweeks ook wel eens wordt gevoetbald?
Want Feyenoorders kunnen geen voetbal wedstrijd kijken doordeweeks?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:00:
[...]

Ik snap heel goed dat hij weg wil. Hij stond weer niet in de basis vandaag, zo zonder Haller en op basis van wat hij laat zien in de minuten die hij speelt zou je dat toch bedenkelijk kunnen noemen.
Hij had bijna een jaar de tijd om bij te tekenen en deed dat niet. Haller kwam pas toen hij zelf niet wilde blijven

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Jammer trouwens dat dit topic niet meer is dan een trieste vete tussen Ajax en Feyenoord.-supporters Beetje verwijten maken heen en weer. Laten we eerlijk zijn. Als Feyenoord een kutwedstrijd speelt in Europa dan is het van de ajax-kant hier niet beter hoor laten we daar eerlijk over zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
snmght schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:00:
[...]

Dat zou kunnen, maar Haller is waarschijnlijk gehaald, omdat Brobbey niet tijdig tekende. Los daarvan hoort hij helemaal thuis in het plan van Ajax 1, dus je mag hem best ongeduldig noemen.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Exocet schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:02:
[...]

Hij had bijna een jaar de tijd om bij te tekenen en deed dat niet. Haller kwam pas toen hij zelf niet wilde blijven
Daarvoor speelde ETH met Labyad en Traore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

RodeStabilo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:02:
Jammer trouwens dat dit topic niet meer is dan een trieste vete tussen Ajax en Feyenoord. Beetje verwijten maken heen en weer. Laten we eerlijk zijn. Als Feyenoord een kutwedstrijd speelt in Europa dan is het van de ajax-kant hier niet beter hoor laten we daar eerlijk over zijn.
Zeker waar en enorm zonde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Wel typische Italiaanse ploeg... Jij mag de bal hebben en domineren, zij maken die ene goal en gaan door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Luxicon schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:59:
[...]

Ajax een grotere club dan Leipzig? (hint: 2e in de Bundesliga, gingen wel door uit de groepsfase CL, geven jeugd ook veel kans).. Tijd voor een nieuw brilletje ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:02:
[...]

Daarvoor speelde ETH met Labyad en Traore.
Omdat hij in jong Ajax al niet eens 90 minuten kon voldoen vanwege zijn conditie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Jammer trouwens dat dit topic niet meer is dan een trieste vete tussen Ajax en Feyenoord. Beetje verwijten maken heen en weer. Laten we eerlijk zijn. Als Feyenoord een kutwedstrijd speelt in Europa dan is het van de ajax-kant hier niet beter hoor laten we daar eerlijk over zijn.
Het verschil is vooral dat sommigen echt alleen maar komen als Ajax verliest. Maar misschien is dat een stukje beleving mijnerzijds.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
Agent47 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:02:
[...]

Want Feyenoorders kunnen geen voetbal wedstrijd kijken doordeweeks?
Op een aantal vaste gasten na zie je ze nooit. Behalve als Ajax een modderfiguur slaat. Dat patroon is zo duidelijk. De meeste regulars, ongeacht clubkleuren, negeren dat over het algemeen.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Die goal ook. Echt wel kwaliteit die jongen. Zonde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 12:40
Exocet schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:01:
[...]

Je verwacht ook niet dat Feyenoorders hier komen, weten die wel dat er doordeweeks ook wel eens wordt gevoetbald?
Dit soort reacties is net zo triest. Er is volgens mij welgeteld één iemand een beetje aan het trollen, en er wordt hier gedaan alsof uit alle hoeken en gaten iedereen Ajax komt uitlachen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Jammer trouwens dat dit topic niet meer is dan een trieste vete tussen Ajax en Feyenoord.-supporters Beetje verwijten maken heen en weer. Laten we eerlijk zijn. Als Feyenoord een kutwedstrijd speelt in Europa dan is het van de ajax-kant hier niet beter hoor laten we daar eerlijk over zijn.
Alleen zijn die er altijd en komen die, op een enkeling na, niet alleen tijdens een wedstrijd van Feyenoord 'gezellig' doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

toolkist schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:03:
[...]

Ajax een grotere club dan Leipzig? (hint: 2e in de Bundesliga, gingen wel door uit de groepsfase CL, geven jeugd ook veel kans).. Tijd voor een nieuw brilletje ;)
Ah joh wil je dit soort discussies voeren? Er is geen objectief criterium voor de grotere club, al zou je sportief gezien de coefficienten ranglijst kunnen gebruiken.

Ik gok dat Ajax meer volgers ('fans') heeft en gegarandeerd een grotere prijzenkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik ga echt twijfelen of ik hier in dit topic terug ga komen. Met sommige Tweakers kan ik leuk over voetbal discussiëren en beetje ouwehoeren en sommige zitten gewoon te kutten hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:05:
[...]

Ah joh wil je dit soort discussies voeren? Er is geen objectief criterium voor de grotere club, al zou je sportief gezien de coefficienten ranglijst kunnen gebruiken.

Ik gok dat Ajax meer volgers ('fans') heeft en gegarandeerd een grotere prijzenkast.
Je laat het overkomen alsof hij naar een of ander kutclubje gaat, wat dus absoluut niet het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:07:
Ik ga echt twijfelen of ik hier in dit topic terug ga komen. Met sommige Tweakers kan ik leuk over voetbal discussiëren en beetje ouwehoeren en sommige zitten gewoon te kutten hier.
Gewoon op die TR knop blijven rammen...
Dit "hoort" er helaas bij als een NL club uitgeschakeld wordt in Europa, dan is het hier net 1 groot trollenbos waar de Noorse sprookjesvertellers jaloers op zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Ik gooi het topic dicht. Als we hier gaan flamen em trollen, dan is het wel even klaar. Sommige mensen kunnen een waarschuwing verwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 15-04-2021 23:13 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bij deze is het topic heropend. Mocht je een bericht missen, dan is die verwijderd. Wanneer ik merk dat het weer de verkeerde kant op gaat, dan kunnen er sancties volgen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
Deadsy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:54:
Dit Roma zie ik de finale niet halen
Ik mag hopen van niet zeg als ze zo spelen.. Ik weet niet hoe Man United speelt, maar slechter dan dit AS Roma zal het niet zijn.. Maar je ziet het, ze hoeven niet perse beter te spelen om toch te winnen.. Voetbal blijft een aparte sport wat dat betreft.. Jammer voor Ajax, maar het was de EL maar, volgend jaar weer in de CL meedoen en hopelijk dan daar wel weer verder in komen..

[ Voor 40% gewijzigd door Inflatable op 15-04-2021 23:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Inflatable schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:54:
[...]

Ik mag hopen van niet zeg als ze zo spelen.. Ik weet niet hoe Man United speelt, maar slechter dan dit AS Roma zal het niet zijn.. Maar je ziet het, ze hoeven niet perse beter te spelen om toch te winnen.. Voetbal blijft een aparte sport wat dat betreft.. Jammer voor Ajax, maar het was de EL maar, volgend jaar weer in de CL meedoen en hopelijk dan daar wel weer verder in komen..
Nou ja, maar de EL.... Is toch het toernooi waar de NL teams het van moeten hebben, als ze überhaupt een kans op een prijs willen hebben. En als je dan zo dicht bij de halve finale bent is het toch jammer als je er op zo'n manier uit vliegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Erik: “Het was een uitstekend Europees seizoen”

Ajax onwaardig om zo’n uitspraak te doen als je in Europa opzichtig faalt om je elftal goed neer te zetten en te motiveren. Tegen Atalanta blundert de coach, tegen die Denen was het twee keer droevig en zowel YB als Lille waren zelf dramatisch.

Uitstekend... qua punten ja, verder was er wederom weinig te genieten. Deze coach past absoluut niet bij Ajax.

Tijd om door te selecteren en te gaan voor een coach die Ajax Europees verder brengt. Spurs, Valencia, Chelsea, Getafe, Atalanta, Roma... allemaal zo onnodig en een duidelijk patroon.

[ Voor 23% gewijzigd door ephymerous op 16-04-2021 06:15 ]

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 06:05:
Erik: “Het was een uitstekend Europees seizoen”

Ajax onwaardig om zo’n uitspraak te doen als je in Europa opzichtig faalt om je elftal goed neer te zetten en te motiveren. Tegen Atalanta blundert de coach, tegen die Denen was het twee keer droevig en zowel YB als Lille waren zelf dramatisch.

Uitstekend... qua punten ja, verder was er wederom weinig te genieten. Deze coach past absoluut niet bij Ajax.

Tijd om door te selecteren en te gaan voor een coach die Ajax Europees verder brengt. Spurs, Valencia, Chelsea, Getafe, Atalanta, Roma... allemaal zo onnodig en een duidelijk patroon.
Verder dan de halve finales Champions League? Met een budget dat een fractie is van de clubs die nu in die halve finale staan?
Weet niet wat voor coach dat kan bewerkstelligen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

En dan blijven volhouden dat Ajax hoegenaamd de betere partij was. Ik heb dat niet gezien eerlijk gezegd.

De echte wil om te winnen leek er ook niet te zijn. Wat was een Gravenberch bijvoorbeeld weer uitermate zwak..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

snmght schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 06:57:
En dan blijven volhouden dat Ajax hoegenaamd de betere partij was. Ik heb dat niet gezien eerlijk gezegd.

De echte wil om te winnen leek er ook niet te zijn. Wat was een Gravenberch bijvoorbeeld weer uitermate zwak..
Al weken zwak...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:47
Het is zonde dat je wordt uitgeschakeld, maar om nu te zeggen dat de trainer weg moet of om nu spelers compleet af te branden gaat mij echt wat te ver.

Natuurlijk is het zuur dat je voor je gevoel wedstrijden onnodig verliest, maar vergeet niet dat wij een club zijn uit de Nederlandse competitie. Ajax hoort nu bij de beste 20 clubs in Europa, dat is gewoon een goede prestatie.

M.b.t. de spelers, veel zijn er nog ontzettend jong, ik zie ook het liefst dat ze elke wedstrijd op z'n best presteren, maar bij jonge spelers is het eenmaal zo dat ze er wat mindere periodes bij hebben zitten.

En vergeet niet dat we de laatste wedstrijden gewoon 3 basisspelers missen: Onana, Blind en Mazraoui. Dat scheelt een flink stuk, daarbij nog niet benoemd dat je geen gebruik kon maken van Haller.

Als je deze groep grotendeels bij elkaar kan houden dan beloofd het volgend jaar weer een mooi seizoen te worden.

En wat was Martinez trouwens weer goed gisteren he!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Exocet schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 06:56:
[...]

Verder dan de halve finales Champions League? Met een budget dat een fractie is van de clubs die nu in die halve finale staan?
Weet niet wat voor coach dat kan bewerkstelligen.
En er had meer ingezeten. In die hele campagne kan ik me geen moment heugen dat Erik het verschil heeft gemaakt, jij wel? De momenten dat hij kon en moest acteren faalde hij, zelfs in Eredivisie, gelukkig loopt Overmars de titel. Zie je het patroon niet?
Gynnad schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:08:
Het is zonde dat je wordt uitgeschakeld, maar om nu te zeggen dat de trainer weg moet
Niet op basis van deze pot maar op basis van drie jaar slechte keuzes.

[ Voor 19% gewijzigd door ephymerous op 16-04-2021 07:34 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Gynnad schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:08:
Het is zonde dat je wordt uitgeschakeld, maar om nu te zeggen dat de trainer weg moet of om nu spelers compleet af te branden gaat mij echt wat te ver.

Natuurlijk is het zuur dat je voor je gevoel wedstrijden onnodig verliest, maar vergeet niet dat wij een club zijn uit de Nederlandse competitie. Ajax hoort nu bij de beste 20 clubs in Europa, dat is gewoon een goede prestatie.

M.b.t. de spelers, veel zijn er nog ontzettend jong, ik zie ook het liefst dat ze elke wedstrijd op z'n best presteren, maar bij jonge spelers is het eenmaal zo dat ze er wat mindere periodes bij hebben zitten.

En vergeet niet dat we de laatste wedstrijden gewoon 3 basisspelers missen: Onana, Blind en Mazraoui. Dat scheelt een flink stuk, daarbij nog niet benoemd dat je geen gebruik kon maken van Haller.

Als je deze groep grotendeels bij elkaar kan houden dan beloofd het volgend jaar weer een mooi seizoen te worden.

En wat was Martinez trouwens weer goed gisteren he!
Mazraoui mis je al een tijdje en zijn gemis werd goed opgevangen. Echter blijkt wel dat er (vooral) heel veel afhankelijk was van Blind. Het snelle tikken is eruit, het hoge druk zetten is ook weg.
En daarbij mis je vind ik dit seizoen ook een type Zyjech, die kon gewoon prachtige ballen tussendoor geven en soms het spel (onverwacht) versnellen. In vergelijking met Anthony en Netjes, die moeten de bal eerst aannemen, meters maken, terug kappen en de hele verrassing is eraf.

De eerdere wedstrijden die ze Ajax) speelden, zat er nog een schwung in, die is helemaal weg momenteel. Kan zijn dat dat vermoeidheid is, maar denk ook dat het een stuk mindere vorm en een bepaalde chemie is die nu ontbreekt, nu het even wat minder gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
jbdeiman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:35:
[...]

De eerdere wedstrijden die ze Ajax) speelden, zat er nog een schwung in, die is helemaal weg momenteel.
Welke wedstrijden? Muv februari en maart is het al anderhalf jaar erg matig.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
carpebios schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:54:
Pijnlijk tegen zo'n anti voetbal ploeg. Maar goed, met opgeheven hoofd en weer punten voor Nederland. Iets wat mijn ploeg al jaren niet voor elkaar krijgt.
Onnodige tegengoal (3 lucky's in deze tweeluik). Het hadden meer punten moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:32:
[...]

En er had meer ingezeten. In die hele campagne kan ik me geen moment heugen dat Erik het verschil heeft gemaakt, jij wel? De momenten dat hij kon en moest acteren faalde hij, zelfs in Eredivisie, gelukkig loopt Overmars de titel. Zie je het patroon niet?

[...]

Gaat mij niet specifiek om ten Hag, maar ik denk niet dat een specifieke trainer er heel veel meer uit gaat halen. Natuurlijk had je van dit Roma moeten winnen, maar dat lag meer aan details dan kwaliteit.
Ajax zit nu toch redelijk aan z'n plafond qua kwaliteit, je gaat niet elk jaar een Tadic en Blind kunnen kopen.
Soms zijn de verwachtingen veel te hoog.

Al denk ik wel dat na 3 jaar een nieuwe coach geen onlogische stap zou zijn. Al dan wel de vraag wie je dan moet halen. Bosz hoeft voor mij niet meer, die wordt ook gehyped, zo goed was het spel toen ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Exocet op 16-04-2021 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 18:26
Tja als ik dan terug denk aan gisteravond dan kom ik op één woord: zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
ephymerous schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:36:
[...]

Welke wedstrijden? Muv februari en maart is het al anderhalf jaar erg matig.
Ze zijn al anderhalf jaar kwetsbaar achterin, maar ze hebben het eerste deel van de campagne echt wel goed voetbal gespeeld, ook begin dit seizoen wel.
Vooral aanvallend liep het gewoon goed, maar dat spel is helemaal uit.
Om nou te zeggen al anderhalf jaar erg matig, ben ik het niet mee eens. Wel vind ik dat ze gezien hun eigen benoemde status, dat ze niet heel erg overtuigen. Er valt nog heel wat te leren in de eredivisie, want die zijn ze echt niet ontgroeid.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gynnad
ephymerous schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:32:
[...]

Inderdaad, halve finale CL, kwartfinale EL, 2.5x kampioen (vorig jaar de de halve keer).

Het lijkt mij goed inderdaad om over te stappen naar een andere trainer. Vergeet alleen niet dat de trainers van de hoogste categorie niet in de Eredivisie willen werken.

Ik denk dat je Ajax echt te groot ziet. 10 jaar geleden telde Ajax niet eens mee in Europa en kijk waar we nu staan met bijna 6 kampioenschappen verder, EL kwartfinale en Finale en halve finale CL. Een ongekende prestatie wat mij betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door Gynnad op 16-04-2021 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
Gynnad schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:05:
[...]

Inderdaad, halve finale CL, kwartfinale EL, 2.5x kampioen (vorig jaar de de halve keer).

Het lijkt mij goed inderdaad om over te stappen naar een andere trainer. Vergeet alleen niet dat de trainers van de hoogste categorie niet in de Eredivisie willen werken.

Ik denk dat je Ajax echt te groot ziet. 10 jaar geleden telde Ajax niet eens mee in Europa en kijk waar we nu staan met bijna 6 kampioenschappen verder, EL kwartfinale en Finale en halve finale CL. Een ongekende prestatie wat mij betreft.
Eerlijk gezegd is dit wel het minste wat je van Ajax mag verwachten met alle investeringen en alle bombarie eromheen (borstklopperij en duidelijk zijn wat het doel is met die investeringen). Ben vooral benieuwd als het minder blijft lopen en het een a twee jaar niet goed gaat (bijv geen kampioen of voortijdig uitgeschakeld), wet er dan gaat gebeuren met de club.

Natuurlijk, zolang het goed gaat hoor je niemand, maar er is geen club waarbij het jaar in, jaar uit allemaal hosanna is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Gynnad schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:05:
[...]

Krijgen we dat rijtje weer :z

Die kampioenschappen haalt iedereen wel met dit budget. En die eerste was kantje boord, afgelopen seizoen was Ajax in een vrije val en dit seizoen laat de concurrentie het afweten.

Halve finale en kwartfinale EL lijken mooie prestaties alleen had er zoveel meer ingezeten. Alleen ben ik van mening dat als je daar eenmaal bent het zonde is dat je wordt uitgeschakeld omdat je een coach hebt die het tijdens een wedstrijd niet kan omzetten, slecht wisselt en zijn vriendjes opstelt. En daar ook niet van leert.
jbdeiman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:01:
[...]

Ze zijn al anderhalf jaar kwetsbaar achterin, maar ze hebben het eerste deel van de campagne echt wel goed voetbal gespeeld, ook begin dit seizoen wel.
Vooral aanvallend liep het gewoon goed, maar dat spel is helemaal uit.
Om nou te zeggen al anderhalf jaar erg matig, ben ik het niet mee eens. Wel vind ik dat ze gezien hun eigen benoemde status, dat ze niet heel erg overtuigen. Er valt nog heel wat te leren in de eredivisie, want die zijn ze echt niet ontgroeid.
Ik ben oprecht benieuwd naar welke wedstrijden dan. De eerste seizoenshelft was vooral tegen het rechterrijtje en werd gefaald tegen Twente en Willem II. In de CL was het helemaal pover.

[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 16-04-2021 08:30 ]

XXXVI

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Deze uitschakeling is op zich wel logisch maar niet nodig (ik lig er niet wakker van). We spelen op dit moment onbedoeld met een zwak team in Europa en hebben as we speak even pech.

Onana, Daley Blind, Mazraoui, Haller. Dat is gewoon 4x basis die je kwijt bent in Europa en uiteindelijk heeft dat zijn weerslag op de manier hoe Ajax voetbalt. Onana had niet gegrabbeld. Blind had stabiliteit gebracht. Haller had kunnen beuken en sleuren. Mazraoui is in vorm gewoon ijzersterk en aanvallend een absolute meerwaarde. Helaas waren ze er niet bij en moest er gebouwd en gespeeld worden met legoblokjes die nog vers uit de fabriek kwamen en daardoor nog geen optimale belasting aan konden.

Kampioen worden, bekerfinale liever wel dan niet winnen en beginnen met het team van volgend jaar op te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
jbdeiman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:13:
[...]

Eerlijk gezegd is dit wel het minste wat je van Ajax mag verwachten met alle investeringen en alle bombarie eromheen (borstklopperij en duidelijk zijn wat het doel is met die investeringen). Ben vooral benieuwd als het minder blijft lopen en het een a twee jaar niet goed gaat (bijv geen kampioen of voortijdig uitgeschakeld), wet er dan gaat gebeuren met de club.

Natuurlijk, zolang het goed gaat hoor je niemand, maar er is geen club waarbij het jaar in, jaar uit allemaal hosanna is.
Nationaal is de investering natuurlijk pas een paar jaar geleden gebeurd, in de tijd van de Boer viel het allemaal wel mee. Maar ben het met je eens nationaal moet Ajax zich laten zien en dat is wat ze nu doen.

Internationaal zijn er teams die veel meer investeren en daardoor is het gewoon een knappe prestatie. Alleen de TV gelden is sommige landen zijn al hoger dan het budget van Ajax. Dat je nu door Roma wordt uigeschakeld is zonde en was niet nodig maar het is ook geen ramp. Sommige doen alsof Ajax is uitgeschakeld door PAOK, LASK of Wolfsberger..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

Hackus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:22:
Ik denk dat de resultaten niet anders waren dan nu, en V Bommel ten onrechte is ontslagen.
PSV was onder Van Bommel al voor de winterstop uitgeschakeld voor zowel de beker als Europees.
Alleen al dat maakt dat je gedachte onjuist is.

Van Bommel haalde in zijn 1e seizoen in de 1e seizoenshelft maar liefst 48 punten uit de eerste 17 wedstrijden, de volgende 17 wedstrijden leverde echter maar 35 punten op. De 1e seizoenshelft in zijn 2e seizoen was nog slechter, met 33 punten uit 17 wedstrijden en slechts 2 (!) overwinningen in zijn laatste 12 wedstrijden. PSV stond met pijn en moeite 4e toen Faber het overnam.

Daarbij veroorzaakte hij dus een enorme tweespalt bij PSV en liepen allerlei vakmensen weg door zijn dictatoriale gedrag.
Veel terechter kan een ontslag niet zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Gynnad schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:44:
[...]

Nationaal is de investering natuurlijk pas een paar jaar geleden gebeurd, in de tijd van de Boer viel het allemaal wel mee. Maar ben het met je eens nationaal moet Ajax zich laten zien en dat is wat ze nu doen.

Internationaal zijn er teams die veel meer investeren en daardoor is het gewoon een knappe prestatie. Alleen de TV gelden is sommige landen zijn al hoger dan het budget van Ajax. Dat je nu door Roma wordt uigeschakeld is zonde en was niet nodig maar het is ook geen ramp. Sommige doen alsof Ajax is uitgeschakeld door PAOK, LASK of Wolfsberger..
Overdreven gedoe inderdaad. Ajax is uitgeschakeld door een team met een hoger budget. Ajax was over twee wedstrijden de bovenliggende partij en heeft door het missen van kansen en persoonlijke fouten (Scherpen) zichzelf eigenlijk uitgeschakeld. Tevens ontbreken vier basisspelers.

Volgend seizoen nieuwe kansen. Paar gerichte aankopen erbij en je kan wellicht overwinteren in de CL of anders ver komen in Europa League. Ajax is superieur in de eredivisie en in Europa subtop. Met wat meer geluk kan je zomaar een halve finale bereiken, of meer. Ik had voorafgaand aan dit seizoen getekend voor het landskampioenschap en kwart finale EL, zeker met het vertrek van Ziyech en Van de Beek in ogenschouw nemend.

Verder alle lof voor Martinez. De beste van het veld gisteren. En Stekelenburg laat wat mij betreft zien dat hij terecht bij het Nederland elftal zit en wellicht wel gewoon moet spelen op het EK. Zeker als je Krul zag falen tegen Turkije.

[ Voor 12% gewijzigd door VDS91 op 16-04-2021 09:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hoezo was Ajax de bovenliggende partij? (Ja, iedereen roept het inclusief de praatpaal die op tv het commentaar verzorgde)

Roma had het achterin volledig onder controle vast staan en Ajax kwam daar met geen mogelijkheid doorheen. Hoeveel reddingen heeft die keeper moeten verrichten? (Of nog algemener, hoeveel werk heeft die gehad?)
Ten Hag faalde finaal met zijn wissels. Hij had totaal niet door dat Roma die spel wel prima vond en speelde de tegenstander in de kaart door het voor het doel van Roma nog drukker te maken en voor het eigen doel nog meer ruimte te laten voor counters.
Hoe zuur voor het NL voetbal ook, Roma was gewoon de betere ploeg en is terecht door. Als Ajax kansen wilde hebben hadden ze anders moeten spelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Hij speelde niet groots, maar gewoon een 6je, kunnen genoeg andere, veel meer ervaren spelers niet zeggen...
Klaassen was bv nog vele malen slechter, hoor je helemaal niemand over... Zorgt er persoonlijk voor dat er de hele tweede helft totaal niemand aanspeelbaar was door steeds naar Brobbey te gaan staan. Neres idem, ik hoop maar dat ie gewoon zit te wachten tot de zon weer gaat schijnen, maar het kan zomaar dat die langdurige blessure en flinke aanslag heeft gepleegd op z'n kwaliteiten...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 20:29
Ik weet inmiddels beter dan hier mijn mening te geven over een wedstrijd van Ajax als de emoties in dit topic nog vers zijn. Mijn 2 cents:

Vrijwel altijd als een Nederlandse club in Europa verliest vinden we dat we zelf beter waren. In Zuid Europa en zeker in Italië liggen ze er geen seconde van wakker, ze zijn zowel tevreden met het resultaat en de manier waarop het behaald is (slecht een paar hachelijke minuten). Ze kwamen niet heel erg in de problemen en dat vinden Italianen prima.

Het zat in de potten tegen Roma niet mee (hoewel het ook niet extreem was zoals we bij andere Nederlandse clubs zagen), maar eerder in de Europese campagne zat het juist weer wel mee. Ik denk dat een kwartfinale zowel budget als naar het materiaal gekeken gewoon een acceptabele prestatie is. Niet uitzonderlijke goed, ook niet onder de maat.

Ik snapte de wissels ook niet. Volgens mij heeft zo'n Traore letterlijk geen bal gehad, die had beter op de bank kunnen blijven zitten. Je moet niet gewoon lukraak aanvallers erin gooien, die aanvallers moeten ook gevoed worden. Gravenberg vond ik ook slecht, ik zie daar het supertalent nog niet aan af.

Ik vind het ook voor Karsdorp leuk dat de Boer ook eens een wedstrijd van hem heeft bekeken. Speelde gisteren ook verdienstelijk. Verder zijn er nog maar weinig potentiele Oranje klanten actief in Europa, dat voorspelt niet veel goeds voor het EK.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

Ankona schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:24:
Hoezo was Ajax de bovenliggende partij? (Ja, iedereen roept het inclusief de praatpaal die op tv het commentaar verzorgde)
De 'Nederlandse ziekte'; veel balbezit staat gelijk aan beter zijn.
Ten Hag gaf ook aan dat Ajax domineerde, maar dat is dus vooral gebaseerd op het balbezit. Dat had Ajax inderdaad heel veel, maar Roma heeft uiteindelijk net zoveel schoten op doel weten te creëren en was dus veel effectiever met het balbezit.

Hierdoor hebben veel spelers bij PSV bijv. zoveel moeite (gehad) met de tactiek van Schmidt, daarvan is de basis namelijk niet het balbezit en dat is volledig anders dan de Nederlandse spelers gewend zijn. Ook een belangrijke reden dat Nederlandse spelers in het begin regelmatig moeite hebben na een overstap naar een buitenlandse topcompetitie.

Ajax had kunnen winnen en heeft de kansen daarvoor gehad, met name in de 1e wedstrijd.
Maar hier komt de Europese wet weer voorbij...in de Eredivisie kom je (als topclub) vaak weg met minder effectiviteit, maar in Europa vaak niet.

PS: Ajax had last van enkele geblesseerde basisspelers, maar Roma ook.
Dus dat mag geen excuus zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Baseman77 op 16-04-2021 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:30
Het is gewoon heel simpel, in de eerste wedstrijd laten liggen, toen was Ajax wel degelijk de bovenliggende partij. Maar als je ze zelf niet maakt en de tegenstander pakt zijn kado'tjes wel uit, tja dan houdt het gewoon op. Een 1-1 uit in Italie is normaal een prima resultaat, moet je echter wel thuis je kansen benutten :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Baseman77 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:00:
[...]

PSV was onder Van Bommel al voor de winterstop uitgeschakeld voor zowel de beker als Europees.
Alleen al dat maakt dat je gedachte onjuist is.

Van Bommel haalde in zijn 1e seizoen in de 1e seizoenshelft maar liefst 48 punten uit de eerste 17 wedstrijden, de volgende 17 wedstrijden leverde echter maar 35 punten op. De 1e seizoenshelft in zijn 2e seizoen was nog slechter, met 33 punten uit 17 wedstrijden en slechts 2 (!) overwinningen in zijn laatste 12 wedstrijden. PSV stond met pijn en moeite 4e toen Faber het overnam.

Daarbij veroorzaakte hij dus een enorme tweespalt bij PSV en liepen allerlei vakmensen weg door zijn dictatoriale gedrag.
Veel terechter kan een ontslag niet zijn.
Nu niet anders dus, en je gaat aan voorbij dat zijn materiaal minder was en geblesseerde spelers, en wat ik vroeg over Schmidt. maar goed,
Nu staat de Beker voor de deur met Ajax v Vitesse. zondagavond 18:00u ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Maar ook ander nieuws
PSV contracteert Joel Drommel

Joel Drommel (24) verruilt FC Twente aan het einde van het seizoen voor PSV. De doelman uit Bussum heeft zich tot 2026 aan PSV verbonden. ‘Met Joël beschikken we komend seizoen over een talentvolle doelman die er direct staat en potentie heeft nog beter te worden’, zegt Technisch Manager John de Jong.
Het zou eens mooi zijn om sinds de vervanging van Zoet een keeper wat langer onder de lat hebben te staan dan het constant stuivertje wisselen.

[ Voor 13% gewijzigd door Napo op 16-04-2021 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:40:
[...]

PS: Ajax had last van enkele geblesseerde basisspelers, maar Roma ook.
Dus dat mag geen excuus zijn.
Jawel want de breedte bij Roma is nog altijd hoge top bij Ajax qua spelers.
Als Roma er 3 mist lopen er nog 3 anderen rond die 6 miljoen per jaar verdienen en dat gat kunnen invullen en direct een meerwaarde zouden zijn bij Ajax.
Als Ajax er 4 mist dan is de back-up van een heel andere orde.

Neemt niet weg dat Ajax op persoonlijke fouten en inbalans eruit gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:49:
Het is gewoon heel simpel, in de eerste wedstrijd laten liggen, toen was Ajax wel degelijk de bovenliggende partij. Maar als je ze zelf niet maakt en de tegenstander pakt zijn kado'tjes wel uit, tja dan houdt het gewoon op. Een 1-1 uit in Italie is normaal een prima resultaat, moet je echter wel thuis je kansen benutten :)
Helemaal waar, maar kennelijk komen hier ineens mensen naar boven om te roepen dat Ajax terecht is uitgeschakeld en dat Roma beter was. Roma kon gisteren zo spelen vanwege het resultaat uit de eerste wedstrijd. Na de 1-0 was Roma ook duidelijk even van slag en toen had Ajax moeten toe slaan, jammer van de afgekeurde goal). Laatste fase was Ajax wel redelijk onmachtig, behalve de laatste minuten wellicht.

[ Voor 37% gewijzigd door Exocet op 16-04-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:07:
[...]

Helemaal waar, maar kennelijk komen hier ineens mensen naar boven om te roepen dat Ajax terecht is uitgeschakeld en dat Roma beter was. Roma kon gisteren zo spelen vanwege het resultaat uit de eerste wedstrijd. .
Dat zijn toch ook gewoon cruciale parameters om een speelstijl op te basseren? Dat is het hele voor- en/of nadeel van tweeluiken. Roma heeft gespeeld om door te komen en Ajax is niet in staat geweest om daar door heen te komen. Overall is de uitschakeling jammer en heeft de eerste wedstrijd de tweede wedstrijd getekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:10:
[...]

Dat zijn toch ook gewoon cruciale parameters om een speelstijl op te basseren? Dat is het hele voor- en/of nadeel van tweeluiken. Roma heeft gespeeld om door te komen en Ajax is niet in staat geweest om daar door heen te komen. Overall is de uitschakeling jammer en heeft de eerste wedstrijd de tweede wedstrijd getekend.
Dat is zeker waar, maar ondanks dat was Ajax gisteren zeker niet kansloos. Wel jammer dat de Brazilianen zo tegen vielen, dat hielp zeker niet mee om kansen te creëren tegen een ploeg die zich ingraaft.
Achteraf had je toch beter met Brobbey kunnen beginnen, Neres presteert al weken niet, dus dat zag je wel aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:13
Napo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:03:
Maar ook ander nieuws

[...]

Het zou eens mooi zijn om sinds de vervanging van Zoet een keeper wat langer onder de lat hebben te staan dan het constant stuivertje wisselen.
De Instagram post van PSV is wel mooi:
https://www.instagram.com/p/CNuAyJonb76/?igshid=ivb5ksyw5yyy

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Erg toepasselijk :o

Prima aankoop voor PSV :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Gisteren (helaas) de wedstrijd niet kunnen zien Leuke discussies wel hier! Heb weer wat gemist!! :P

Hoe speelde Karsdorp? Oranje-waardig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:34
Karsdorp speelde prima, maar zoals de rest van Roma hoefde hij zich niet bovenmatig in te spannen. Ik zou hem liever in Oranje zien dan een Tete of Hateboer. Maar als 't selecteren van Tete of Hateboer betekent dat we ons niet kwalificeren voor Qatar, kan ik die selecties alleen maar toejuichen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51

Sorry, maar als je niet gezien hebt dat Ajax de betere voetballende ploeg was dan heb je bar weinig verstand van voetbal..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Inflatable schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:55:
[...]

Sorry, maar als je niet gezien hebt dat Ajax de betere voetballende ploeg was dan heb je bar weinig verstand van voetbal..
Dat is nogal een stelling.

Roma hoefde niet zo nodig en heeft onder de streep niet eens zo gek veel weggegeven. Ik denk ook wel dat Ajax de betere ploeg is onder de streep maar het tactisch plan van Roma werkte volgens mij buitengewoon goed. Mooi was het niet maar ik denk dat Fonsesca hier Ten Hag gewoon heeft overklast.

edit wat @Napo na mij zegt dus.

Roma is terecht door.

[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 16-04-2021 11:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 20:49

Vos

AFCA

snmght schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:12:
[...]

Roma hoefde niet zo nodig en heeft onder de streep niet eens zo gek veel weggegeven. Ik denk ook wel dat Ajax de betere ploeg is onder de streep maar het tactisch plan van Roma werkte volgens mij buitengewoon goed. Mooi was het niet maar ik denk dat Fonsesca hier Ten Hag gewoon heeft overklast.

Roma is terecht door.
Terecht door is ook wel een stelling ;). Je kan simpel zeggen, zij hebben het vaakst gescoord en overall gewonnen dus terecht door.

Kijk je naar statistieken dan hebben ze met enig fortuin gewonnen. Maar dat is niet heel veel zeggend want je wint er niks mee ;).

Roma kon gisteren leunen, wat ze goed kunnen, door het resultaat in pot één. Daar heeft Ajax het laten liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Inflatable schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:55:
[...]

De betere partij != de beter voetballende ploeg. Het doel van de wedstrijd is de ronde doorkomen en het middel voor Roma was zeker niet om mee te gaan voetballen, dat was verdedigen en maximaal mat 0-1 verliezen. Niet het leukste spel wat je op de mat kan leggen noch mijn definitie van beste voetbal maar wel hetgeen de wedstrijd vroeg dankzij de eerste wedstrijd.

Roma heeft exact hetgeen gedaan wat nodig was om te overleven en Ajax heeft dat niet kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 10:03
snmght schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:12:
[...]

Roma is terecht door.
Op basis waarvan? De expected goals van beide ploegen lag gigantisch uit elkaar. Dat is geen tactiek, dat is pech in de afronding. Het feit dat Ajax zo'n hogere score heeft op expected goals is niet omdat Fonsesca ETH overklast heeft hoor :+

Het idee snap ik wel van ETH met zijn opstelling, alleen jammer dat zowel Neres als Anthony het lieten liggen om die statische verdedigers op te zoeken. Elke keer zat er 0 snelheid in de aanval waardoor Karsdorp en zijn collega aan de linkerkant de 1 tegen 1 eruit konden halen.

Nee, dit was geen tactisch steekspel, dit was pech van een uitermate zwak Ajax. Kan gebeuren, het is niet altijd Juve uit of Madrid uit.

[ Voor 23% gewijzigd door KillaZ op 16-04-2021 11:31 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Coëfficiëntenpolonaise

Voor de meesmuilers... men kan kritiek gaan hebben op Ajax en uitschakelingen maar het wordt tijd dat er gewoon eens 3 clubs Europees overwinteren.

Wat @Napo zegt. Het boeit geen hol hoe je verder komt als je maar verder komt. Dure penalty gemist door Tadic bij de 1-0 (2-0). Kunnen we Kjell Scherpen belachelijk gaan maken maar dat was wel een absoluut 100% bepalend punt.

[ Voor 29% gewijzigd door Typhone op 16-04-2021 11:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

KillaZ schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:28:
[...]

Op basis waarvan? De expected goals van beide ploegen lag gigantisch uit elkaar. Dat is geen tactiek, dat is pech in de afronding. Het feit dat Ajax zo'n hogere score heeft op expected goals is niet omdat Fonsesca ETH overklast heeft hoor :+
Zullen we Erik anders de expected goals bokaal uitreiken aan het einde van het seizoen? 8)7

Roma 3, Ajax 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
snmght schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:31:
[...]

Zullen we Erik anders de expected goals bokaal uitreiken aan het einde van het seizoen? 8)7

Roma 3, Ajax 2.
Wat heeft dat te maken met jouw uitspraak?

Je zegt dat de coach van Roma ETH heeft overklast, op basis waarvan? Roma heeft verdedigd, kwam over 2 wedstrijden een aantal keer behoorlijk goed weg, maar nogmaals, dat betekent niet dat Roma de betere tactiek heeft toegepast.

Ajax speelde kut, moet het zichzelf aanrekenen maar op de punten die over het algemeen aangeven welke van de 2 ploegen het "betere" spel hadden was dat niet Roma. Volgens het scorebord is Roma de winnaar, als jij dat aanhoudt om aan te geven wie de terechte winnaar is, prima, maar ik denk dat je zwaar in de minderheid bent in dat geval.

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 16-04-2021 11:35 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
KillaZ schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:34:
[...]

Roma heeft verdedigd [...] dat betekent niet dat Roma de betere tactiek heeft toegepast.
Op basis van de uitkomst van de wedstrijd gisteren denk ik dat die conclusie niet helemaal juist is, Roma heeft juist mede dankzij die tactiek de ronde overleeft. Dan kan het spel van Roma matig tot slecht zijn maar dat is niet zo heel relevant als de basis is tegenhouden en dat ze daar succesvol in zijn geweest.

Ajax had kunnen verwachten dat dit de tactiek zou worden maar alsnog zijn ze er niet afdoende doorheen gekomen. Tactisch gezien had er wat anders gebracht moeten worden en daar waren ook wel enige mogeijkheden (Brobbey/Neres bijvoorbeeld)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Je zegt dat de coach van Roma ETH heeft overklast, op basis waarvan? Roma heeft verdedigd, kwam over 2 wedstrijden een aantal keer behoorlijk goed weg, maar nogmaals, dat betekent niet dat Roma de betere tactiek heeft toegepast.
Met het feit dat de ruimte achter de verdediging niet gebruikt werd.
Diepteballen kwamen niet vanuit het middenveld dus daar stond niet de juiste creativiteit opgesteld.
Het gevolg was niet dat de Roma coach Ajax overklast heeft (imho) maar dat Ajax niet juist anticipeerde op daar waar de ruimte lag. En weinig diepte bij de Brazilianen gisteren behalve de eerste 20 minuten tot aan de wissel van Klaiber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Ajax speelde kut, moet het zichzelf aanrekenen maar op de punten die over het algemeen aangeven welke van de 2 ploegen het "betere" spel hadden was dat niet Roma. Volgens het scorebord is Roma de winnaar, als jij dat aanhoudt om aan te geven wie de terechte winnaar is, prima, maar ik denk dat je zwaar in de minderheid bent in dat geval.
Op basis van dat Ajax nauwelijks tot grote kansen is gekomen. Dat die kansen weliswaar volgens een of andere vage statistiek als zeer grote kansen beschouwd mogen worden wil ik nog wel in meegaan maar die expected goals waarde voor Ajax was natuurlijk nog hoger geweest als ze tot meer kansen waren gekomen. Roma heeft er uitstekend voor weten te zorgen dat dat niet gebeurde. Hun missie was ontregelen en verdedigen en daar zijn ze met verve in geslaagd.

Anders gezegd: Roma kon prima leven met een eigen expected goals van 0,00.

[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 16-04-2021 11:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dat expected goal gedoe is verschrikkelijk oninteressant in mijn ogen, ik heb liever resultaten dan verwachtingen.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Natuurlijk is Roma de terechte winnaar. Ja, ze spelen anti-voetbal. Maar Ajax kwam er totaal niet aan te pas. Zelfs had Tadic zijn penalty gezeten dan was het niet genoeg geweest.

Het ziet er niet uit, maar het was ontzettend effectief. Massaal verdedigen en wachten op een foutje van de tegenstander.

Ajax heeft verzuimd, of was niet bij machte, om de speelstijl aan te passen. Je zag dat de lange bal van Schuurs op Brobbey ontzettend effectief was, daar lag de ruimte. Met een Blind of Ziyech had je Roma kunnen verslaan. Maar Ajax bleef door combineren.

Ook waren de backs niet gevaarlijk genoeg. Ik heb Klaiber 1x over Antony heen zien komen en daar wisten de Romeinen meteen geen raad mee. Dit hebben ze de rest van de wedstrijd moet meer gedaan.

Na wedstrijd 1 had je het nog geluk kunnen noemen, over 2 wedstrijden was Roma gewoon de betere.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Beter resultaat, maar vooral gelukkiger.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:45:
[...]

Natuurlijk is Roma de terechte winnaar. Ja, ze spelen anti-voetbal. Maar Ajax kwam er totaal niet aan te pas. Zelfs had Tadic zijn penalty gezeten dan was het niet genoeg geweest.

Het ziet er niet uit, maar het was ontzettend effectief. Massaal verdedigen en wachten op een foutje van de tegenstander.

Ajax heeft verzuimd, of was niet bij machte, om de speelstijl aan te passen. Je zag dat de lange bal van Schuurs op Brobbey ontzettend effectief was, daar lag de ruimte. Met een Blind of Ziyech had je Roma kunnen verslaan. Maar Ajax bleef door combineren.

Ook waren de backs niet gevaarlijk genoeg. Ik heb Klaiber 1x over Antony heen zien komen en daar wisten de Romeinen meteen geen raad mee. Dit hebben ze de rest van de wedstrijd moet meer gedaan.

Na wedstrijd 1 had je het nog geluk kunnen noemen, over 2 wedstrijden was Roma gewoon de betere.
Kom op zeg, als Ajax op 2-0 was gekomen in de thuiswedstrijd, was het een heel ander verhaal geweest, zeggen dat het niet uitmaakt, vind ik nogal kort door de bocht. Roma heeft amper kansen gecreëerd in 2 wedstrijden , maar wel ontzettend effectief en gelukkig.

Ajax kwam gisteren aanvallend wel tekort om echt grote kansen te creëren, maar desondanks was het nog bijna gelukt.
En Roma was inderdaad over twee wedstrijden de betere, want zij zijn door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Exocet schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:58:
[...]

Kom op zeg, als Ajax op 2-0 was gekomen in de thuiswedstrijd, was het een heel ander verhaal geweest, zeggen dat het niet uitmaakt, vind ik nogal kort door de bocht. Roma heeft amper kansen gecreëerd in 2 wedstrijden , maar wel ontzettend effectief en gelukkig.

Ajax kwam gisteren aanvallend wel tekort om echt grote kansen te creëren, maar desondanks was het nog bijna gelukt.
En Roma was inderdaad over twee wedstrijden de betere, want zij zijn door.
Dan was het 2-2 en 1-1 geweest, nog steeds niet voldoende. Ajax creëert te weinig en geeft te veel weg, ik zeg verder toch geen onwaarheden?
Het goede spel van januari-februari-maart is weg en er zijn nu echt teveel uitvallers. Als je Blind had gehad had je al veel meer kans gehad op een doelpunt. Ik denk niet dat je kunt stellen dat Roma met mazzel door is en Ajax de betere was, Roma heeft niet veel beter uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 21-09 20:29
Roma hoefde ook niet te voetballen. Italianen gaan naar uitwedstrijden om niet te verliezen, dat lukte zonder al teveel risico te nemen. Vervolgens hoefde ze thuis ook niet meer te komen.

Wie weet hoeveel kansen er over en weer waren gecreëerd als Roma wel meer had moeten scoren. Op de moment dat ze moesten scoren lukte dat ook vrijwel gelijk.

Overigens is het bij Roma ook onrustig en was het vertrouwen laag en hadden ook veel blessures. Die zijn ook weleens sterker geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 16-04-2021 12:32 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillaZ
Typhone schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:38:
[...]

Met het feit dat de ruimte achter de verdediging niet gebruikt werd.
Diepteballen kwamen niet vanuit het middenveld dus daar stond niet de juiste creativiteit opgesteld.
Het gevolg was niet dat de Roma coach Ajax overklast heeft (imho) maar dat Ajax niet juist anticipeerde op daar waar de ruimte lag. En weinig diepte bij de Brazilianen gisteren behalve de eerste 20 minuten tot aan de wissel van Klaiber.
En dat is een direct gevolg van het gemis van Blind en Gravenberg die het al weken niet brengt. De ETH van jaar 1 had tot minuut 75 gewacht met het brengen van Brobbey, dus dat viel mij nog mee. Waar het mij om gaat is de stelling "Roma is de betere". Als je naar het voetbal kijkt is dat niet zo. Ajax heeft meer kansen gehad, "beter" balbezit en heeft tot een redelijk punt de counters eruit weten te halen.

Het punt is alleen: Roma scoort 3 keer uit 3 halve kansen. Dat kun je kwaliteit noemen dat kun je geluk noemen, allemaal prima, maar dat maakt Roma niet de betere ploeg.

Met het oog op tactiek, daar is gewoon de domme pech dat zowel Neres als Anthony als Gravenberg niet in goede doen zijn.

Het idee van Ten Hag was namelijk simpel: Zorg met de beweging van Tadic, Neres, Anthony en Klaassen dat je het statische blok van 3 verderdigers uit elkaar speelt. Oftewel: "Het Ajax spel".

Omdat zowel Rensch/Mazraoui als Tagliafico graag aansluiten, hebben de vleugelverdedigers van Roma een lastige avond: Er is geen rugdekking van het blok van 3, ze blijven lopen en hebben op een gegeven moment er wel de pleuris in. Op papier snap ik dat wel. Als dan beide vleugelspelers totaal niet in de wedstrijd zitten en je enige rechtsback die je over hebt (en van een lager niveau is dan de basis) uitvalt, kun je ook weer gaan sleutelen.

Er is daarnaast geen enkele vervanger voor de verrassing die Blind brengt, Martinez doet het naar behoren, maar het is geen Blind. Dan moet het wel over een andere boeg, maar die is er op dit moment niet. In de rust brengt hij Brobbey, prima zet, hij brengt Kudus, hij brengt Traore en Idrissi maar die laatste drie hebben niet 1 keer een bal goed geraakt. Komt dat omdat Roma tactisch zo goed stond? Ik denk het niet. Ik vond Atalanta tactisch veel verder, veel meer pressing veel meer gebruik maken van het systeem om die counter erin te krijgen. Het is niet voor niets dat Roma maar 3 punten pakte tegen de top 6.

Voor Ajax is het zuur, maar als de ploeg bij elkaar blijft is het hopelijk een goede les. Zoals ik al zei we kunnen niet elk seizoen een Juve of Real campagne verwachten.

Of zoals een #14 ooit zei:

"Italianen kunnen niet van je winnen, maar je kan wel van ze verliezen.’"

Edit:

Als je ook de passing kijkt van Ajax gisteren, doet bijna pijn aan je ogen hoe onnauwkeurig.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Laatst online: 08:10
remco112 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:29:
Gisteren (helaas) de wedstrijd niet kunnen zien Leuke discussies wel hier! Heb weer wat gemist!! :P

Hoe speelde Karsdorp? Oranje-waardig?
Speelde in het systeem van Roma prima wedstrijd. Oranje speelt echter niet zo afwachtend, dus lijkt me dat hij daar minder goed past. Beetje hetzelfde als De Roon die het goed doet bij Atalanta en in Oranje niks toevoegd.
Pagina: 1 ... 46 ... 90 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken