"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Twente gooit er vanmiddag weer een miljoentje bovenop, PSV mag Drommel nu voor 7 miljoen overnemenOPSLAGHOND schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:14:
Lekker gespeeld Mvogo!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
[ Voor 3% gewijzigd door carpebios op 21-03-2021 16:20 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Vond het laats bij het perspraatje van Schmidt wel leuk dat hij doet alsof Mvogo in de zomer terug gaat naar Leipzig omdat Leipzig misschien hun 1e doelman verkoopt.ElPaco schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:14:
[...]
Hebben? Laten we hem op de terugweg achter in A'dam.
Maar niet gevreesd, volgend seizoen is Bruma terug van zijn verhuurperiode!carpebios schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:19:
Van mij mag PSV degraderen, als die trainer en de TD en Toontje vertrekken. Mag die aan z’n boek “hoe ik PSV kapot gemaakt heb” beginnen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Beginnen?carpebios schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:19:
Van mij mag PSV degraderen, als die trainer en de TD en Toontje vertrekken. Mag die aan z’n boek “hoe ik PSV kapot gemaakt heb” beginnen.
Zo spijtig dat PSV eindelijk weer eens een goede helft speelt (op 10 mins na) (de 1e helft dus) en dat het enige wat je daarvoor terugkrijgt een hoop frustratie is.
Ruilen met Emmen qua plek op ranglijst?carpebios schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:19:
De slogan van Malen dit seizoen?carpebios schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:21:
Malen bijna! Bijna.
Ja! Deal. Kunnen we het eindelijk eens over Emmen hebben ipv alsmaar Ajax!
Zullen we anders gewoon de club opheffen?carpebios schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:19:
—
Ben wel benieuwd waar het al jaren zo fout gaat eigenlijk..
[ Voor 10% gewijzigd door dglavimans op 21-03-2021 16:28 ]
Boekjes Toon Gerbrands, John de Jongdglavimans schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:27:
[...]
Zullen we anders gewoon de club opheffen?
—
Ben wel benieuwd waar het al jaren zo fout gaat eigenlijk..
XXXVI
ephymerous schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:40:
Lekker man! Rode loper wordt uitgelegd, wat is de grootste voorsprong ooit waarmee Ajax kampioen is geworden?
In 1997/98 werd Ajax met 17 punten verschil kampioen. Dat clubrecord kan weleens sneuvelen.
— Michel Abbink (@sportzeloot) 21 maart 2021
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Niet alleen een clubrecord van Ajax, maar ook een gedeeld Eredivisie record.
2014/15 PSV
2000/01 PSV
1997/98 Ajax
1980/81 AZ * (12 punten in 2 punten systeem)
Zonder dollen, ben eerder huiswaarts gekeerd, stuur had speling gekregen.
Was net zo stuurloos als PSV.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het wil een jaartje niet vlotten. Ik denk dat er voldoende kwaliteit in de selectie zit om volgend seizoen beter te presteren. Het lijkt me hooguit een probleem om een geschikte opvolger voor Dumfries neer te zetten, lijkt me dat je er op die positie hoe dan ook op achteruit gaat.carpebios schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:19:
Keeper is een dingetje maar ga er van uit dat het met Drommel rondkomt. Als je dan voor de rest de ploeg een beetje bij elkaar kunt houden en hopelijk Koopmeiners kunt binnenhengelen (lijkt me toch mogelijk, zeker als Dumfries inderdaad gaat) dan heb je al een goede kwaliteitsinjectie.
Ik zou alleen niet weten welke CV ze binnen moeten halen. Dat zou ook Bruma kunnen zijn als je voor een relatief betaalbare en veilige optie wil gaan al is dat natuurlijk ook weer niet een CV waar je de volgende stap mee gaat zetten.
Het zit nu zeker tegen maar als ik sommige reacties hier lees heb ik het idee dat we niet naar dezelfde ploeg kijken.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Net als Peter Bosz overigens, wederom verloren met zijn Bayer Leverkusen, waardoor zijn positie nog verder onder druk komt te staan. Met een beetje geluk kunnen we ten Hag als een toptrainer ergens in de Bundesliga slijten komende zomer en Peter Bosz gratis oppikken. Hoe mooi zou dat zijn
Dat tussenjaar hoor ik al 2/3 jaar. Het is een keer klaar natuurlijk.snmght schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:33:
[...]
Het wil een jaartje niet vlotten. Ik denk dat er voldoende kwaliteit in de selectie zit om volgend seizoen beter te presteren. Het lijkt me hooguit een probleem om een geschikte opvolger voor Dumfries neer te zetten, lijkt me dat je er op die positie hoe dan ook op achteruit gaat.
Keeper is een dingetje maar ga er van uit dat het met Drommel rondkomt. Als je dan voor de rest de ploeg een beetje bij elkaar kunt houden en hopelijk Koopmeiners kunt binnenhengelen (lijkt me toch mogelijk, zeker als Dumfries inderdaad gaat) dan heb je al een goede kwaliteitsinjectie.
Ik zou alleen niet weten welke CV ze binnen moeten halen. Dat zou ook Bruma kunnen zijn als je voor een relatief betaalbare en veilige optie wil gaan al is dat natuurlijk ook weer niet een CV waar je de volgende stap mee gaat zetten.
Het zit nu zeker tegen maar als ik sommige reacties hier lees heb ik het idee dat we niet naar dezelfde ploeg kijken.
Dat zou verschrikkelijk zijn, met dat kamikaze voetbal destijds, een wonder dat we zover kwamen in de Europa League. Nee laat Ten Hag nog maar lekker een aantal jaar zitten.Han schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:10:
Hopelijk klapt Ajax er vanavond direct op tegen ADO en wordt het geen zaadpot zoals tegen PEC vorige weekend. Nu 3 punten pakken is bijna verplicht, helemaal nu PSV, Vitesse en Feyenoord punten hebben laten liggen.
Net als Peter Bosz overigens, wederom verloren met zijn Bayer Leverkusen, waardoor zijn positie nog verder onder druk komt te staan. Met een beetje geluk kunnen we ten Hag als een toptrainer ergens in de Bundesliga slijten komende zomer en Peter Bosz gratis oppikken. Hoe mooi zou dat zijn
Ten Hag heeft te vaak onnodig punten gekost terwijl Bosz het met veel minder materiaal en budget moest doen.Gynnad schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:20:
[...]Dat zou verschrikkelijk zijn, met dat kamikaze voetbal destijds, een wonder dat we zover kwamen in de Europa League. Nee laat Ten Hag nog maar lekker een aantal jaar zitten.
Als Ten Hag vertrekt gaat hier de vlag uit.
Je kan echter (denk ik) niet ontkennen dat het er nu qua spel iig wel wat beter uitziet dan onder v Bommel. Het is lang niet altijd best, maar vooral de laatste wedstrijden waren zo slecht nog niet imo. Alleen als de spitsen de ballen er niet inknallen, nouja, dan doe je daar verder als trainer ook niet zoveel aan.carpebios schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:18:
[...]
Dat tussenjaar hoor ik al 2/3 jaar. Het is een keer klaar natuurlijk.
Wil overigens niet zeggen dat er niet nog genoeg andere verbeterpunten zijn, maar ik vind het eigenlijk allemaal zo enorm slecht nog niet. Onder v Bommel was het spel vaak echt niet om aan te zien (imo) en uiteindelijk waren de resultaten nog een stuk slechter. Hopen alleen dat ze ooit nog eens een hele wedstrijd goed kunnen spelen (maar als dat niet lukt nog altijd beter dan toen).
Maar zo lang zit Schmidt er ook nog niet, het is een raar seizoen en of een andere trainer dat allemaal zomaar gaat oplossen? Ik denk persoonlijk van niet, al zal die wellicht wel een conservatievere speelstijl hanteren. Maar goed, ook dat is geen garantie voor betere resultaten (of beter spel).
Zie ook niet zo snel wie voor PSV haalbaar zou zijn waarvan je zegt, nou dat lijkt me wel een ideale kandidaat (al volg ik uiteraard ook lang niet alles en zullen ze daar bij de club vast meer kijk op hebben).
Hier ook. Ten Hag is nu weer door blessures op de correcte opstelling gekomen. Zoals wel vaker, als het aan hem gelegen had dan waren Timber/Rensch/Martinez er niet ingekomen. Alvarez misschien wel omdat ie dat in het begin van het seizoen ook al probeerde.OPSLAGHOND schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:22:
[...]
Ten Hag heeft te vaak onnodig punten gekost terwijl Bosz het met veel minder materiaal en budget moest doen.
Veel minder basisplaatsen voor Labyad was ook meer dan terecht geweest.Terranova schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:33:
[...]
Hier ook. Ten Hag is nu weer door blessures op de correcte opstelling gekomen. Zoals wel vaker, als het aan hem gelegen had dan waren Timber/Rensch/Martinez er niet ingekomen. Alvarez misschien wel omdat ie dat in het begin van het seizoen ook al probeerde.
Maar nee, die heeft bijna overal gestaan behalve in de verdediging en paste helemaal nergens.
Wat te denken van de fout tegen PSV destijds met Frenkie in de verdediging, alleen een simpele coach zou dat doen (Ja, ik vind Koeman ook geen goede coach).
En de lijst met fouten is gigantisch.
Toch knap dat hij de best presterende Ajax trainer in de eerste honderd wedstrijden van Ajax is.OPSLAGHOND schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:22:
[...]
Ten Hag heeft te vaak onnodig punten gekost terwijl Bosz het met veel minder materiaal en budget moest doen.
Echt een waardeloze trainer en prestatie
Scorebord-journalistiek.Exo81 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:38:
[...]Toch knap dat hij de best presterende Ajax trainer in de eerste honderd wedstrijden van Ajax is.
Echt een waardeloze trainer en prestatie
Maar blijf hem vooral verdedigen, ik zie liever vooruitgang.
Ik denk dat je het teveel romantiseert, Ajax werd dat jaar onder Bosz uitgeschakeld in de play-offs door Rostov, in de beker vlogen we eruit tegen Cambuur en we werden in de competitie 2e achter Feyenoord.OPSLAGHOND schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:22:
[...]
De kwartfinale en halve finale kwamen we met veel geluk door, thuis was het fantastisch, maar in uitwedstrijden waren we kansloos en hingen we telkens aan een zijde draadje.
Onder Ten Hag zit er veel meer zekerheid in de ploeg, iets minder sprankelend misschien, maar wel bijna altijd degelijk.
En nogmaals het materiaal en budget verschillen enorm.
⚠️ Antony, Haller, J. Timber & Mazraoui are not in the squad due medical reasons.#ajaado https://t.co/kOp5s8H1NG pic.twitter.com/dvkGHLMSVh
— AFC Ajax (@AFCAjax) 21 maart 2021
Ajax zonder Sébastien Haller. De spits is positief getest op corona, net als Jurrien Timber eerder in de week. Opstelling Ajax tegen ADO Den Haag...👇#Ajax pic.twitter.com/84xDAxCJ0F
— Freek Jansen (@Freek_JansenVI) 21 maart 2021
De opstelling van Ajax: Stekelenburg; Rensch, Álvarez, Martínez, Tagliafico; Gravenberch, Klaassen, Blind; Neres, Brobbey, Tadic.
De volgende namen beginnen vanaf de bank: Scherpen, Kotarski, Schuurs, Klaiber, Idrissi, Ekkelenkamp, Labyad, Kudus, Traoré.
[ Voor 124% gewijzigd door Gynnad op 21-03-2021 18:50 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 09:50
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Wat dat betreft profiteert ten Hag nu ook van al die jaren van de Boer en Bosz.
De selectie is nu breed, de jeugdopleiding loopt goed. Als er spelers worden verkocht dan komt er een nieuw talent uit de jeugdopleiding of uit de scouting.
Als de beker, kampioenschap en wellicht de EL wordt gewonnen (een mens mag dromen) dan gaat ten Hag weg als een topclub zich meldt.
Anders als hij blijft zal volgend jaar de CL weer hoog op het prioriteitenlijstje staan.
Een andere trainer krijgt best wel een opgave om dat te evenaren.
Na het vertrek van Ziyech, Van De Beek, De Ligt en De Jong (vergeet ik nog andere bepalende spelers?) had ik een flinke terugval verwacht bij Ajax, maar het moet gezegd worden dat Ajax door de bank genomen goed op de rit staat, nog altijd. De vertrokken spelers zijn redelijk goed opgevangen (behalve wellicht in de verdediging), en het is gelukt de speelstijl aan te passen, wat toch wel op het conto van Ten Hag geschreven kan worden.
Met dit materiaal tov de rest zou Hendrik de Jongh nog met twee vingers in de neus kampioen moeten worden.Maarten_E schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:56:
Het moet wel gezegd worden.
Na het vertrek van Ziyech, Van De Beek, De Ligt en De Jong (vergeet ik nog andere bepalende spelers?) had ik een flinke terugval verwacht bij Ajax, maar het moet gezegd worden dat Ajax door de bank genomen goed op de rit staat, nog altijd. De vertrokken spelers zijn redelijk goed opgevangen (behalve wellicht in de verdediging), en het is gelukt de speelstijl aan te passen, wat toch wel op het conto van Ten Hag geschreven kan worden.
Daardoor hebben ze kwaliteit op de bank, iets wat bij PSV allemaal flink minder is.
Bij Ajax heb je als aankopen Labyad en Klaiber die niets toevoegen van de aankopen, bij PSV zijn dat er toch wel meer.
En blijf me ook afvragen waarom Schmidt zo vaak met 2 controlerende middenvelders speelt die beide zo zwak zijn aan de bal. Waar PSV denk ik voordeel zou hebben aan een extra middenvelder die iets kan met de bal.
En deze zelfde Schmidt zegt dat dat hij meer voetbal wil.
Dat klopt, maar je kan ook beargumenteren dat Ajax (en dus mede ook Ten Hag) goed heeft doorgeselecteerd.OPSLAGHOND schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:01:
[...]
Met dit materiaal tov de rest zou Hendrik de Jongh nog met twee vingers in de neus kampioen moeten worden.
Als je spelers als Timber, Gravenberch, Brobbey de kansen niet geeft, dan kan je ook niet zien wat je aan kwaliteit hebt in de doorstroming.
En degenen die wel een contract en/of toekomst hebben bij Ajax mogen op de bank blijven.
Dat deed Frank de Boer een stuk beter met Boilesen.
[ Voor 16% gewijzigd door OPSLAGHOND op 21-03-2021 19:34 ]
Ik vind voor de opstelling van vandaag het enorm jammer dat Brobbey de voorkeur heeft tov Traore. Ik had dat liever andersom gezien.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Onbegrijpelijk dat Traoré volledig afgeschreven lijkt te zijn. Zeker nu Brobbey niet blijft.Gynnad schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:46:
Brobbey in de basis bij Ajax..
[Embed]
[Twitter]
De opstelling van Ajax: Stekelenburg; Rensch, Álvarez, Martínez, Tagliafico; Gravenberch, Klaassen, Blind; Neres, Brobbey, Tadic.
De volgende namen beginnen vanaf de bank: Scherpen, Kotarski, Schuurs, Klaiber, Idrissi, Ekkelenkamp, Labyad, Kudus, Traoré.
Klaiber valt me niet tegen, in die zin dat hij altijd alles zal geven. Wat je bij sommige zelfs opgeleide spelers nog wel eens mist.Outerspace schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:21:
Ik vind Klaiber niet eens zo slecht, een stuk defensiever en fysiek sterker dan Mazraoui of Rensch. Hij mist wel de diepgang die zij dan wel hebben, maar dat boeit mij weer dan niet zo
Ik vind voor de opstelling van vandaag het enorm jammer dat Brobbey de voorkeur heeft tov Traore. Ik had dat liever andersom gezien.
15m vangen voor Dumfries, 8-10 naar Feyenoord overmaken voor Geertruida, klaar. Zo'n bod kan Feyenoord momenteel niet weigeren.snmght schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:33:
[...]
Het wil een jaartje niet vlotten. Ik denk dat er voldoende kwaliteit in de selectie zit om volgend seizoen beter te presteren. Het lijkt me hooguit een probleem om een geschikte opvolger voor Dumfries neer te zetten, lijkt me dat je er op die positie hoe dan ook op achteruit gaat.
...
Daar had Ten Hag veel eerder mee moeten beginnen dan, maar dat deed hij vanaf het begin niet en nu ineens wel.snmght schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:47:
Het adagium de beste speelt prevaleert. Daar is ook iets voor te zeggen dunkt mij.
Onzinnig. Kijk naar 1994/95 en 1995/96. Het beste clubteam van dat moment won in die twee seizoenen 15 competitiewedstrijden niet.. en uiteindelijk speel je maar 2x tegen de concurrent.OPSLAGHOND schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:01:
[...]
Met dit materiaal tov de rest zou Hendrik de Jongh nog met twee vingers in de neus kampioen moeten worden.
Je moet eens opzoeken hoeveel punten voorsprong Bayern Munchen in de Bundesliga heeft.
Wat een blunder achterin bij ADO

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
In het eerste wel, Jong Ajax heeft hij 3x gescoord (aldus stats).
⏩ PVOutput☀️
Deze wedstrijd wordt duidelijk dat Ajax geen Haller had hoeven kopen ben ik bang.
[ Voor 93% gewijzigd door Aghanim op 21-03-2021 20:21 ]
⏩ PVOutput☀️

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 21-03-2021 20:22 ]
Ajax he, bijna geen enkele verdediger start als verdedigerQuad schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:28:
Waarom is Rensch een verdediger? Aanvallend is hij zó goed.. Echt een verbeterde versie van Mazraoui.
Al is Rensch eigenlijk een centrale verdediger(de laatste jaren iig)
Rechtsbuiten gescoute spelers worden omgetoverd tot RB, dat is geen grap overigensQuad schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:28:
Waarom is Rensch een verdediger? Aanvallend is hij zó goed.. Echt een verbeterde versie van Mazraoui.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Behalve dat Rensch van CB naar RB is omgezet door Ten Hag.Martinusz schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:31:
[...]
Rechtsbuiten gescoute spelers worden omgetoverd tot RB, dat is geen grap overigens
⏩ PVOutput☀️
En graveer die schaal ook maar.
Formerly known as Ragdoll
Bij dit ADO noemen we dat gewoon de rust ...Aghanim schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:36:
Hoho jongens, onderschat het Haags kwartiertje niet!

Voor de niet kijkers? Vertel.snmght schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:41:
Daar moeten er 11 rood krijgen. Heeft niets met voetbal te maken. Je hebt een voorbeeldfunctie als prof.
Formerly known as Ragdoll
Het is ADOExocet schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:35:
Wat een niveauverschil. Ajax speelt op 75% en dan nog gaat het makkelijk
:fill(white):strip_exif()/f/image/Hmh4kOp1njmAYw8NUENMGIwi.png?f=user_large)
Het niveau van ADO hoort niet op een voetbalveld. Ook niet op kunstgras. Nergens eigenlijk.
In de locker van Onana liggen nog wel pilletjes daarvoor.OPSLAGHOND schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:41:
Brobbey lijkt wel op, maar die zal wel een liter red bull achterover tikken in de rust het Haags kwartiertje.
Ik snap wel waarom ze geen uitsupporters willen bij ADO - Ajax.snmght schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:42:
[...]
Het niveau van ADO hoort niet op een voetbalveld. Ook niet op kunstgras. Nergens eigenlijk.
⏩ PVOutput☀️
Hangt van de tegenstander af. PSV had het er ietsje moeilijker meeQuad schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:46:
Ik had niet verwacht dat ADO zó slecht is..
MOTM materiaal! Absoluut on fire.Aghanim schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:46:
Rensch is echt gruwelijk vandaag
Volgens mij gaan we die honderd doelpubten ook slechten overigens.
De enige ploeg die vandaag op doelsaldo een plek gaat verspelen is nog wel ADO.Typhone schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:45:
Gelukkig wordt er aan het doelsaldo gewerkt. Je weet het maar nooit als puntje bij paaltje komt.
Hard op weg voor de motm, echt heerlijk bezig. Loopt ook verrekte veel deze wedstrijd.Aghanim schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:46:
Rensch is echt gruwelijk vandaag
Gravenberch schijnt ook opgesteld te zijn, heeft iemand hem toevallig gezien?
⏩ PVOutput☀️
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken