[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 90 Laatste
Acties:
  • 138.294 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:52
Pompi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:55:
[...]

Vond die Faivre op zich ook geen slechte 2de keeper, kon weinig doen aan de goals en heeft wel aantal reddingen gehad.
Eens, vond hem zeker ook niet slecht, bedoelde het ook niet eens zozeer wat betreft deze wedstrijden, maar heb Stekelenburg eigenlijk nog vrijwel geen fouten zien maken sinds hij het overgenomen heeft. Da's toch wel lekker als je zo'n reservekeeper hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Snowdog schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:54:
Moet wel zeggen, Stekelenburg is toch wel de ideale reservekeeper. Krijgt ook niet zoveel te doen, maar doet het toch erg goed zou ik zeggen. Zou bij elke andere club gewoon 1e keeper zijn waarsch.
Ik weet het niet. Ajax is op dit moment zo oppermachtig dat er maar weinig ploegen echt gevaarlijk worden voor het doel. Eerder dit seizoen had Onana echt wel meer te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
R0w!N schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:49:
[...]

Zegt toch ook genoeg over onze Nederlandse competitie waarin bijna jaar in jaar uit Ajax kampioen word. Inmiddels zoveel begroting heeft van bijna alle ploegen in de eredivisie gezamenlijk. :O
Haha jaar in jaar uit. Ajax is 1 keer kampioen geworden de laatste 5 jaar. Die 34ste moest er komen dat jaar (we need to pak schaal, weet je nog). Dat ze nu in een flow zitten doet iedereen vergeten hoe mager het was met Ajax. Laat ze eerst maar eens 5 titles op rij pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mogelijke tegenstanders in de kwartfinale:

🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Arsenal
🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Manchester United
🇪🇸 Granada
🇪🇸 Villarreal
🇮🇹 AS Roma
🇭🇷 Dinamo Zagreb
🇨🇿 Slavia Praag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Exocet schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:58:

🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Arsenal
🇪🇸 Granada
🇪🇸 Villarreal
🇮🇹 AS Roma
🇭🇷 Dinamo Zagreb
🇨🇿 Slavia Praag
Zagreb of Praag graag. :Y

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
De Engelse ploegen spreken me meer aan. Met Man U hebben we wat te vereffenen ook :Y)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Granada lijkt me ook best prima (op basis van wedstrijden tegen PSV iig). Denk eigenlijk dat alles wel prima is behalve de Engelse ploegen en wellicht Villarreal. Die zou ik persoonlijk het minst graag loten iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
ephymerous schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:00:
[...]

De Engelse ploegen spreken me meer aan. Met Man U hebben we wat te vereffenen ook :Y)
Nadeel is dat die met individuele kwaliteit een wedstrijd kunnen beslissen. Da's toch wel een risico lijkt me. En dit Ajax is toch echt niet meer zo goed als het Ajax dat bijna de finale CL haalde (imo). Vraag me af of ze daar doorheen weten te komen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_P_FjNpgfdBk8bHb30-W3LQJQx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AEqfUz2dTBo0KtsYOiXxWNLY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Snowdog schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:02:
[...]

Nadeel is dat die met individuele kwaliteit een wedstrijd kunnen beslissen. Da's toch wel een risico lijkt me. En dit Ajax is toch echt niet meer zo goed als het Ajax dat bijna de finale CL haalde (imo). Vraag me af of ze daar doorheen weten te komen.
Denk dat bij sommige clubs ook wel eens het belang van de eigen competitie een rol kan spelen.
Betreffende CL of EL volgend seizoen, blij clubs die op het randje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Deadsy schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:03:
[...]

Denk dat bij sommige clubs ook wel eens het belang van de eigen competitie een rol kan spelen.
Zou kunnen idd, maar denk dat de eindstreep van de EL enigszins in zicht is. Dan is een EL-zege toch ook een CL-plek waard en als je een ploeg als Ajax zou uitschakelen en je daarmee plaatst voor de laatste 4 dan doe je goede zaken. Kan me niet voorstellen dat een ploeg daar niet gemotiveerd voor zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

ephymerous schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:00:
[...]

Ik pak die revanche liever in een mogelijke EL finale. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Deadsy schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:03:
[...]

Welke plek geeft in de PL recht op directe plaatsing voor CL?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:04:
[...]

Welke plek geeft in de PL recht op directe plaatsing voor CL?
Plek 1 tot en met 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:46

Hupske

AFCA

Die handsbal van Alvarez. Ik heb het juiste camera standpunt nog niet gezien. Maar heeft die hem niet achter het lichaam ipv er naast? 🤔

Voor de rest is het toch wel lekker dat een Nederlandse club eens zo makkelijk door gaat in Europa. Ajax toch echt gigantisch gegroeid afgelopen jaren.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Nah, denk 1-3? Misschien 1-2? Er zijn iig nog wel ploegen die voorrondes moeten spelen afaik.

Edit: klopt niet, 1-4 gaat idd naar CL.

[ Voor 8% gewijzigd door Snowdog op 18-03-2021 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Snowdog schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:06:
[...]

Nah, denk 1-3? Misschien 1-2? Er zijn iig nog wel ploegen die voorrondes moeten spelen afaik.
Hoe dan ook staat MU er wat dat betreft wel goed voor, waardoor ze nog best wat moeite kunnen steken in de EL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:28

Typhone

Who Dares Wins

Ajax over afgelopen 3 jaar de (gedeeld) 8 na beste ploeg van Europa.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nou... ben benieuwd morgen met de loting, hopelijk spannender dan de tweede helft. Doe maar Zagreb of Slavia Praag :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Snowdog schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:06:
[...]

plek 1-4 van de Pl gaan direct naar de groepsfase CL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Deadsy schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:09:
[...]

plek 1-4 van de Pl gaan direct naar de groepsfase CL.
Yep, zat het net te Googlen en je hebt idd gelijk. My bad, was in de war met de EL qualifiers. Da's eigenlijk geen goeie zaak imo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deadsy
Snowdog schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:11:
[...]

Yep, zat het net te Googlen en je hebt idd gelijk. My bad, was in de war met de EL qualifiers. Da's eigenlijk geen goeie zaak imo.
Yup, het hele systeem is zo opgezet dat de grote landen er voordeel bij hebben.
Ze spelen geen CL of EL voorrondes, krijgen ook nog eens meer tickets voor beide toernooien dan de andere landen.

Dus elk jaar krijgen ze vrij veel gratis punten voor de ranking. Waardoor het bijna onmogelijk is om ze in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:11:
[...]

De nummers drie en vier hebben jaren lang in de voorronden gezeten. Een keer raden welke clubs er bijna altijd doorgingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 20:24
Terranova schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:38:
[Afbeelding]
Tegen deze Rangers speler zal Ajax iig niet komen mochten ze Rangers loten(en Rangers door gaat)...
En het resultaat (waarschuwing voor het plaatje)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/25f1i2on2vn61.jpg?width=766&auto=webp&s=bcccdcddf4898ca1f53eaa7b132b5ce7d32bf037

Erg veel geluk gehad dat hij geen oog is verloren

[ Voor 3% gewijzigd door Pompi op 18-03-2021 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Deadsy schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:16:
[...]

Ze spelen geen CL of EL voorrondes, krijgen ook nog eens meer tickets voor beide toernooien dan de andere landen.

Dus elk jaar krijgen ze vrij veel gratis punten voor de ranking. Waardoor het bijna onmogelijk is om ze in te halen.
Yep, en ook nog eens meer geld bij dezelfde prestatie. Slecht systeem imho, ik zie liever een negatief feedback systeem waar het steeds moeilijker wordt je te handhaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Pompi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:18:
[...]

En het resultaat
spoiler:

Wtf, ik mag hopen dat er een aantal wedstrijden schorsing tegenover staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Deadsy schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:16:
[...]

Nouja, EL wel, kon me herinneren dat Wolverhampton in de qualifiers speelde, dacht eigenlijk dat CL was somehow, maar was blijkbaar dus EL.
strafschop schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:17:
[...]

De nummers drie en vier hebben jaren lang in de voorronden gezeten. Een keer raden welke clubs er bijna altijd doorgingen?
Ja, bijna altijd, maar als ze het een keer niet zouden halen, dan zou dat ook direct veel geld kosten (en punten eigenlijk, tenzij ze ver komen in de EL), terwijl de club die een kleine kans had om te winnen dat geld (en de punten) mist.

Je kan natuurlijk zeggen, ja, die kleine club krijgt nu de kans tegen een "kleinere" tegenstander, maar het aantal tegenstanders (of clubs die de kans krijgen om zich te kwalificeren) wordt wel kleiner, dus uiteindelijk kan je dit niet echt uitleggen als een regel die kleinere clubs ten goede zou komen lijkt me.

En aangezien de clubs uit de grote competities zich vooral in het begin van het seizoen (als de prijs nog ver weg is en de EL weinig oplevert) voornamelijk op de eigen competitie richten is het niet zomaar een garantie dat ze ver komen. Ik weet het niet, ik vind dat niet positief eigenlijk. Gratis ticket voor de CL lijkt me dat ook niet echt een positief iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 20:24
Exocet schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:58:

🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Arsenal
🇪🇸 Granada
🇪🇸 Villarreal
🇮🇹 AS Roma
🇭🇷 Dinamo Zagreb
🇨🇿 Slavia Praag
Voordeel is dat nu iedereen weer elkaar kan loten en dus niet clubs uit zelfde land elkaar kunnen ontwijken. Een Engels en Spaans onderonsje zou niet slecht uitkomen voor je kansen als Ajax zijnde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Erapaz schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:21:
[...]

Yep, en ook nog eens meer geld bij dezelfde prestatie. Slecht systeem imho, ik zie liever een negatief feedback systeem waar het steeds moeilijker wordt je te handhaven.
Zoals ze dacht ik bij tennis hebben.
Of een systeem waar de top landen minder gratis punten krijgen, of waar de basis 2 ploegen in een toernooi is, en als je meer dan 2 ploegen in het toernooi hebt dan krijg je per extra ploeg minder punten voor winst etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 20:53

gws24

Thinking is hard!

mavaros schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:41:
[...]

Vandaagdedag is hands gewoon hands. En hands mag dus niet. Ook niet per ongeluk.
Onzin, er wordt namelijk een verschil gemaakt tussen aanvallend en verdedigend hands. Aanvallend is inderdaad altijd hands maar als een verdediger zijn armen langs zijn lichaam houd dan is het geen hands zo lang hij niet opzettelijk richting de bal gaat, zie bv https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=376946 (eerste link die ik zo snel even kon vinden). Trouwens net in de herhaling die van Alvarez gezien en zijn arm was echt te ver van zijn lichaam dus dat had een penal moeten zijn imo.
Het voetbal moet weer een beetje terug naar "vroeger". De scheidsrechter bepaalt of een handsbal wel of niet expres is. Dan kan de VAR bij wanfluiten altijd nog ingrijpen. Dat voorkomt ook, dat scheidsrechters na de wedstrijd, met een broodrooster of scheerapparaat met een grote glimlach uit het stadion komen, en uitkijken naar hun volgende schnabbeltje.
Helemaal mee eens!

edit: nog even een quote uit een andere bron:
In verdedigend opzicht is er wel nog steeds sprake van een verschil tussen opzettelijk en onopzettelijk hands. Als de scheidsrechter oordeelt dat een verdediger zijn arm in een natuurlijke positie houdt en de bal van korte afstand tegen zijn hand of arm geschoten wordt, dan is dat geen overtreding. Deze regel is er om te voorkomen dat aanvallers bewust op zoek gaan naar een strafschop door de bal expres tegen de hand van een verdediger te schieten.
bron: https://www.nu.nl/voetbal...r-en-eerlijker-maken.html

Met moeite kan je de positie van Alvarez nog natuurlijk noemen omdat je dat doet om in balans te blijven (ik vind dus van niet) maar bij die YB met zijn hand ter hoogte van zijn hoofd echt niet meer.

[ Voor 27% gewijzigd door gws24 op 18-03-2021 23:39 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:21:
[...]
Niet waar. Voor de prestaties krijgen alle clubs dezelfde bedragen. Het enige verschil zit in de media pot, die wordt bepaald door wat er in een land is betaald voor de rechten.

Bij de grote vijf gaat dat om 250 tot 400 miljoen per seizoen. In Nederland om ongeveer 12..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Ik denk dat ook dat nog tot genoeg controverse zou leiden. Ik denk dat er gewoon geen ideale oplossing is (op dit moment iig). Ik zou zeggen probeer een (goede) AI te ontwikkelen die het bepaalt en zo "eerlijke" beslissingen neemt of laat het over aan de scheidsrechter, maar wat betreft hands lijkt het ook met de VAR nog altijd enorm random en da's geen beste zaak.

Het feit dat de scheids nu ook voor één handsbal naar de TV moet en voor de andere niet, tsjah, ook vrij willekeurig lijkt me. Ik zou het persoonlijk wel ok vinden als we meer hulpmiddelen (zoals AI) zouden kunnen inzetten om daarbij te helpen. We zijn alleen waarschijnlijk nog niet op dat moment (als in the tech just isn't there yet) en dan voelt de VAR (wat mij betreft) ook nog steeds soms te random. Je zou denken dat het alle problemen oplost, maar helaas is dat niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 20:53

gws24

Thinking is hard!

Snowdog schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:33:
[...]

Ik denk dat ook dat nog tot genoeg controverse zou leiden. Ik denk dat er gewoon geen ideale oplossing is (op dit moment iig). Ik zou zeggen probeer een (goede) AI te ontwikkelen die het bepaalt en zo "eerlijke" beslissingen neemt of laat het over aan de scheidsrechter, maar wat betreft hands lijkt het ook met de VAR nog altijd enorm random en da's geen beste zaak.

Het feit dat de scheids nu ook voor een handsbal naar de TV moet en voor de andere niet, tsjah, ook vrij willekeurig lijkt me. Ik zou het persoonlijk wel ok vinden als we meer hulpmiddelen (zoals AI) zouden kunnen inzetten om daarbij te helpen. We zijn alleen waarschijnlijk nog niet op dat moment (als in the tech just isn't there yet) en dan voelt de VAR (wat mij betreft) ook nog steeds soms te random. Je zou denken dat het alle problemen oplost, maar helaas is dat niet het geval.
Totaal mee eens dat er geen ideale oplossing is en dat er altijd discussie zal zijn. Ai klinkt leuk maar ik wed dat er dan nog steeds discussie zal zijn als \zoiets ooit al gemaakt kan worden. Een tweede vraag is natuurlijk of we dat wel moeten willen want af en toe lekker zeiken op de scheids en tegenwoordig VAR hoort natuurlijk ook een beetje bij het voetbal :P .

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
gws24 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:36:
[...]
Totaal mee eens dat er geen ideale oplossing is en dat er altijd discussie zal zijn. Ai klinkt leuk maar ik wed dat er dan nog steeds discussie zal zijn als \zoiets ooit al gemaakt kan worden. Een tweede vraag is natuurlijk of we dat wel moeten willen want af en toe lekker zeiken op de scheids en tegenwoordig VAR hoort natuurlijk ook een beetje bij het voetbal :P .
Yea, da's ook wel weer zo. Maar als het echt te gortig wordt, zoals soms toch nog wel eens kan voorkomen, dan is het zeiken op de VAR niet zo geweldig als alternatief. Bijv. wedstrijden in de CL waarbij je goals ziet die normaal buitenspel gegeven zouden worden, maar op dat moment op de een of andere manier niet.

De belangen zijn dan zo groot, ik vind dat toch lastig. Bij een normale wedstrijd waarbij er af en toe wat fout gaat, ja, vaak niet zo enorm belangrijk. Maar soms is het gewoon lastig door die enorme belangen (vandaag was natuurlijk ook weer zoiets, of YB nou die goal kreeg of niet, dat had verder voor het eindresultaat niks uitgemaakt).

Anyway, lastig punt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:33:
[...]

Waarom zo moeilijk doen? Maak het gewoon zwart/wit. Hands = hands. Vervelend als je dan types krijgt die ernaar op zoek gaan, maar daar leren verdedigers wel mee om te gaan.
Buitenspel idem, iemand buitenspel = affluiten. Maakt niet uit of ie actief meedoet of niet.
Natrappen, ook zo. Raken of niet, gemeen of niet, hard of niet.. Altijd rood

Het probleem zit in dat er voor subjectieve zaken verschillende straffen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
toolkist schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:41:
[...]

Waarom zo moeilijk doen? Maak het gewoon zwart/wit. Hands = hands. Vervelend als je dan types krijgt die ernaar op zoek gaan, maar daar leren verdedigers wel mee om te gaan.
Buitenspel idem, iemand buitenspel = affluiten. Maakt niet uit of ie actief meedoet of niet.
Natrappen, ook zo. Raken of niet, gemeen of niet, hard of niet.. Altijd rood

Het probleem zit in dat er voor subjectieve zaken verschillende straffen zijn.
Maar zelfs in dat geval, gaan we dan ook op de nanometer nauwkeurig buitenspel bepalen? Ik denk vanuit jouw oogpunt wel. In principe als dat consistent gedaan wordt, dan kan ik me daar misschien nog wel in vinden. Ze moeten dan echter (imo) wel gewoon een beter systeem bedenken en het niet op beelden laten aankomen. Ze moeten toch wel een paar chips die gedurende een wedstrijd niet kapot gaan in de schoenen kunnen stoppen oid. Van mijn part passen ze dan ook de regel enigszins aan waarbij het alleen om de schoenen gaat, maar waarbij ze wel direct weten of het buitenspel is of niet.

Dat is alleen een voorbeeldje though, maar misschien zou dat een oplossing kunnen zijn. Ik zou het wel als een interessant experiment zien eigenlijk. Maar heb geen idee of het leuker wordt om te kijken door alles zwart/wit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:45:
[...]

Maar zelfs in dat geval, gaan we dan ook op de nanometer nauwkeurig buitenspel bepalen? Ik denk vanuit jouw oogpunt wel. In principe als dat consistent gedaan wordt, dan kan ik me daar misschien nog wel in vinden. Ze moeten dan echter (imo) wel gewoon een beter systeem bedenken en het niet op beelden laten aankomen. Ze moeten toch wel een paar chips die gedurende een wedstrijd niet kapot gaan in de schoenen kunnen stoppen oid. Van mijn part passen ze dan ook de regel enigszins aan waarbij het alleen om de schoenen gaat, maar waarbij ze wel direct weten of het buitenspel is of niet.

Dat is alleen een voorbeeldje though, maar misschien zou dat een oplossing kunnen zijn. Ik zou het wel als een interessant experiment zien eigenlijk. Maar heb geen idee of het leuker wordt om te kijken door alles zwart/wit te zien.
Alle lichaamsdelen, of je er nou de bal mee mag spelen of niet.
Kan het niet binnen een 30sec bepaald worden, dan de beslissing van de grens.

Of nog beter, we stoppen gewoon met buitenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
toolkist schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:47:
[...]

Tweede is misschien nog beter als eerste denk ik. Probleem is dat als je alles zwart/wit wil beoordelen en je alsnog terugvalt op een subjectieve beslissing (grens), dan krijg je alsnog gezeik zou ik zeggen. Als je dat gewoon compleet eruit zou kunnen halen, zou misschien best ok zijn.

Maar dan krijg je natuurlijk ook weer de discussie over "wat is natrappen" etc. Als je bijv. kijkt naar zo'n overtreding die Kocku maakte tegen Boscagli afgelopen zondag (weet niet of je gezien hebt), maar is zoiets dan ook rood waard of niet? Best lastig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:23:
Je kan natuurlijk zeggen, ja, die kleine club krijgt nu de kans tegen een "kleinere" tegenstander, maar het aantal tegenstanders (of clubs die de kans krijgen om zich te kwalificeren) wordt wel kleiner, dus uiteindelijk kan je dit niet echt uitleggen als een regel die kleinere clubs ten goede zou komen lijkt me.
Het aantal landen met een club in de groepsfase is niet lager dan in de periode met zowel de nummers 3 en 4 in de voorronde. Dat zijn er nog steeds 15 danwel 16.
Typhone schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:07:
Jij hebt het over de clubcoefficient. Net zo goed als AZ geen gedeeld eerste stond, staat Ajax over de afgelopen drie seizoenen tiende. Omdat bij een gelijk aantal punten het meest recente seizoen het zwaarst weegt.

Veel leuker is het verlies en de uitschakeling van Shakhtar Donetsk. Daardoor staat Ajax nu 17e over de laatste vijf seizoenen en van de 16 die boven Ajax staan kunnen er zich maar 15 kwalificeren voor de groepsfase CL van volgend seizoen.

In ander nieuws:

Koevermans hoopt op gulheid fans: ‘We praten over zo’n 15 miljoen, Feyenoord heeft dat niet in kas’
We willen transparant zijn over deze lastige situatie en duidelijk maken dat Feyenoord de hulp van de supporters en sponsors nodig heeft om deze zware periode goed door te komen. We praten over circa 15 miljoen euro die door de club zou moeten worden uitgekeerd als iedereen terug wil waar hij of zijn recht op heeft. Feyenoord heeft dat niet in kas, dat is duidelijk. Dan zouden we dus zeer ingrijpende maatregelen moeten treffen om dat bedrag toch uit te kunnen keren. De campagne die wij nu gaan starten en het slagen ervan is dus zeer belangrijk. Daarnaast kijken we onder andere naar het lenen van geld bij bijvoorbeeld financiële instellingen en verschillende vormen van steun van particulieren.
Iemand die het nog over Feyenoord wil hebben?

[ Voor 32% gewijzigd door strafschop op 19-03-2021 02:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
strafschop schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 02:10:

In ander nieuws:

Koevermans hoopt op gulheid fans: ‘We praten over zo’n 15 miljoen, Feyenoord heeft dat niet in kas’

[...]

Iemand die het nog over Feyenoord wil hebben?
Gelukkig wel Pratto gehaald in de winterstop |:(

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:50

snmght

imho dan he

Gaat de nummer twee rechtstreeks naar de CL als Ajax de EL wint (en kampioen wordt)?

[ Voor 8% gewijzigd door snmght op 19-03-2021 06:59 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
strafschop schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:31:
[...]

Niet waar. Voor de prestaties krijgen alle clubs dezelfde bedragen. Het enige verschil zit in de media pot, die wordt bepaald door wat er in een land is betaald voor de rechten.

Bij de grote vijf gaat dat om 250 tot 400 miljoen per seizoen. In Nederland om ongeveer 12..
Ik schreef bij dezelfde prestatie, niet voor dezelfde prestatie. Real Madrid dat 2 jaar geleden uitgeschakeld werd door Ajax verdiende dat jaar meer in de CL dan Ajax. Dan kan je dus nooit het gat dichten en krijg je elk jaar dezelfde ploegen bij de laatste 8. Dat is slecht voor de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
[...]

Buitenspel hebben we hier een paar weken geleden al opgelost. Alle speler een chip en automatisch affluiten. Lichaamsdelen doen niet meer ter zaken dan. De plaats van de chip bepaald op je buitenspel staat. Volledig automatisch en super snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 19:55
Pompi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:18:
[...]

En het resultaat (waarschuwing voor het plaatje)
spoiler:

Dat is precies de reden waarom ik keepers toch enorm kan respecteren. Je moet soms gewoon voluit gaan met alle gevolgen van dien..
Typhone schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:07:
Helemaal prima! Wat mij betreft ook verdient.
Ik ben niet helemaal thuis in Ajax, maar je mag rustig zeggen dat dit door V.D. Sar en Overmars komt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Mosin schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:15:
[...]

Dat is precies de reden waarom ik keepers toch enorm kan respecteren. Je moet soms gewoon voluit gaan met alle gevolgen van dien..

[...]

Helemaal prima! Wat mij betreft ook verdient.
Ik ben niet helemaal thuis in Ajax, maar je mag rustig zeggen dat dit door V.D. Sar en Overmars komt?
Ik denk dat het komt doordat ze zijn gaan investeren incombinatie met een uiterst succesvolle lichting uit de jeugd. Natuurlijk viel het in een jaar goed uit in de CL maar dat valt in het niet vergeleken met de betaalde transfersommen aan Ajax. Daar leeft de club echt van. Dat aanvullen met ervaring die betaald wordt uit de CL inkomsten is vooralsnog ideaal gebleken.

Toont ook aan hoe fijn het is voor spelers van enig kaliber om op latere leeftijd nog bij Ajax actief te zijn. Dusan Tadic is hard op weg een soort nieuwe Mr. Ajax te worden. Daley Blind idem. Hopelijk vergeten De Jong en De Ligt over 10 jaar niet waar hun roots liggen ;).

Voor nu zijn we helaas wel uitgespeeld op de UEFA ranglijst. Portugal halen we niet in als Ajax de enige echte puntenpakker blijft in Europa. Wat zou het mooi zijn als we komend jaar eens met twee clubs actief zijn in de CL en dat iedereen zich kwalificeert in Europa en eens niet van Wolfsbergers en Grieken verliest. En als Ten Hag een keer in de eerste seizoenshelft zijn ideale 11 vindt ipv begin februari :).

[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 19-03-2021 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:35
snmght schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 06:59:
Gaat de nummer twee rechtstreeks naar de CL als Ajax de EL wint (en kampioen wordt)?
Nee, die plek schuift niet door. Als Ajax tweede wordt in de competitie en de EL wint dan gaan er wel twee ploegen naar de CL

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Gynnad schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:30:
[...]

Nee, die plek schijft niet door. Als Ajax tweede wordt in de competitie en de EL wint dan gaan er wel twee ploegen naar de CL
Wat mij betreft is dat onbespreekbaar. :P

Edit: EL winnen en eerste in competitie uiteraard.

[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 19-03-2021 07:58 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 19:55
Typhone schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:25:
[...]

Ik denk dat het komt doordat ze zijn gaan investeren incombinatie met een uiterst succesvolle lichting uit de jeugd. Natuurlijk viel het in een jaar goed uit in de CL maar dat valt in het niet vergeleken met de betaalde transfersommen aan Ajax. Daar leeft de club echt van. Dat aanvullen met ervaring die betaald wordt uit de CL inkomsten is vooralsnog ideaal gebleken.

Toont ook aan hoe fijn het is voor spelers van enig kaliber om op latere leeftijd nog bij Ajax actief te zijn. Dusan Tadic is hard op weg een soort nieuwe Mr. Ajax te worden. Daley Blind idem. Hopelijk vergeten De Jong en De Ligt over 10 jaar niet waar hun roots liggen ;).

Voor nu zijn we helaas wel uitgespeeld op de UEFA ranglijst. Portugal halen we niet in als Ajax de enige echte puntenpakker blijft in Europa. Wat zou het mooi zijn als we komend jaar eens met twee clubs actief zijn in de CL en dat iedereen zich kwalificeert in Europa en eens niet van Wolfsbergers en Grieken verliest. En als Ten Hag een keer in de eerste seizoenshelft zijn ideale 11 vindt ipv begin februari :).
Dat geluk hebben ze inderdaad gehad, maar daarna hebben ze het toch redelijk stabiel proberen te houden door die aankopen, waar Overmars dan verantwoordelijk voor is (correct me if i’m wrong). Het bevalt me namelijk wel dat er 2 oud spelers aan het roer staan nu en dat het ook goed werkt.

Als ze dalijk echt mee willen gaan doen in de CL, zal het toch wel stukken minder worden met talenten, alhoewel Ajax best wat aardige talenten aflevert. Het zou wel super mooi zijn als ze dat ook daar kunnen flikken. Liever dan alleen maar spelen met aangekochte spelers.

Ik hoop gewoon dat spelers nu nog langer kunnen blijven en beter betaal worden door Ajax. Om zo succes te blijven halen.

Het zou leuk zijn als meerdere teams mee gaan spelen in Europa, alleen Feyenoord zie ik voorlopig helemaal niks klaar spelen en bij PSV weet ik het niet. Die hebben nu wat Duitsers en als die de spullen pakken hebben ze ook niet veel over. Misschien moeten ze daar ook wat strakker beleid voeren. Maar goed, ik ken PSV totaal niet als club zijnde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:55
Als je die situatie van Alvarez vergelijkt met Veltman uit bij Chelsea vorig jaar, dan kan ik over dat laatste nog steeds kwaad worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:09
Trouwens dat Dynamo Zagreb dat ff de Spurs met 3-0 aan de kant zet.... Tjonge..
Moet wel een goed team zijn dat Zagreb

Loting wrs vanmiddag.... Als Ajax maar geen Granada trekt

[ Voor 20% gewijzigd door Harribo op 19-03-2021 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Harribo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:16:
Als Ajax maar geen Granada trekt
Why not? Is een van de minder ongunstige lotingen lijkt me zo. Zagreb en United lijken me het pittigst.

[ Voor 8% gewijzigd door snmght op 19-03-2021 09:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T-MOB
Ik denk dat geen van de andere ploegen graag Ajax loot. Hier lees je vaak kritiek op Ajax en Ten Hag en dat het allemaal veel beter moet (en dat Young Boys of Lille koekenbakkers zijn als Ajax er van wint). Maar ik kijk EL via een Engelse livestream en dan is het toch vooral respect en hosanna. Zowel over de aanvallende spelopvatting als over het beleid waarmee nu toch al weer enkele jaren met steeds weer nieuwe jonkies op niveau wordt meegedaan in Europa.

Anyways. Ik hoop dat Arsenal uit de koker komt. Dan een halve finale tegen Roma en als toetje een reprise van de finale in Stockholm :9

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:06:
[...]
Ik schreef bij dezelfde prestatie, niet voor dezelfde prestatie. Real Madrid dat 2 jaar geleden uitgeschakeld werd door Ajax verdiende dat jaar meer in de CL dan Ajax. Dan kan je dus nooit het gat dichten en krijg je elk jaar dezelfde ploegen bij de laatste 8. Dat is slecht voor de competitie.
Er zitten dit seizoen vijf clubs bij de laatste acht die er vorig seizoen niet bij zaten. De laatste drie seizoenen hebben 17 verschillende clubs zich geplaatst voor de kwartfinale Champions League, waarvan alleen ManCity er drie keer bij zat.

[ Voor 3% gewijzigd door strafschop op 19-03-2021 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
strafschop schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Er zitten dit seizoen vijf clubs bij de laatste acht die er vorig seizoen niet bij zaten. De laatste drie seizoenen hebben 17 verschillende clubs zich geplaatst voor de kwartfinale Champions League, waarvan alleen ManCity er drie keer bij zat.
Toch loopt het aantal vertegenwoordigde landen terug, van gemiddeld 14 in de jaren 80/90 naar 5 nu: https://www.businessinsid...ue-verdeling-prijzengeld/

Het gat in begroting van Ajax in de jaren 90, toen ze net leken aan te haken bij de Europese top was enkele 10 tallen miljoenen, nu is dat gegroeid tot honderden miljoenen. Het is onmogelijk voor een land als Nederland om nog aan te haken als de verdeling in opbrengsten zo groot blijft. Er is nu een positief feedback systeem dat de rijken rijker maakt en de armer armer. Dat moet andersom, bijvoorbeeld structureel presteren in de CL moet ervoor zorgen dat je een plafond raakt en je inkomsten niet meer omhoog gaan. Dat verschil kan dan naar de nieuwkomers, Ajax had dan in 18/19 veel meer moeten verdienen dan Madrid en Juventus. Zo kun je gaandeweg het gat kleiner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:30:
[...]

Nee, die plek schuift niet door. Als Ajax tweede wordt in de competitie en de EL wint dan gaan er wel twee ploegen naar de CL
Nou ja hij schuift wel door maar naar het volgende land in de UEFA ranking toch? Waar vorige keer Ajax profijt van had (als de winnaar van de Champions League ook gekwalificeerd is voor de Champions Leauge in de competitie schuift de plek door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
https://www.fcupdate.nl/v...enoord-zit-in-zwaar-weer/

:-(

9 ton aan misgelopen inkomsten per thuiswedstrijd? Dat is wel heftig. 15.000.000 aan uitstaande schulden. Verschrikkelijk.

Ik hou m'n hart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:42:
[...]

Toch loopt het aantal vertegenwoordigde landen terug, van gemiddeld 14 in de jaren 80/90 naar 5 nu: https://www.businessinsid...ue-verdeling-prijzengeld/
Van 14 naar vijf in de halve finale. Dat zijn er sinds 2015 zes. Niet zo vreemd, want het verschil wordt niet gemaakt in de CL. Maar in de nationale competities.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:02
DutchOwnage schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:48:

9 ton aan misgelopen inkomsten per thuiswedstrijd? Dat is wel heftig. 15.000.000 aan uitstaande schulden. Verschrikkelijk.

Ik hou m'n hart vast.
In januari nog een dure (achteraf overbodige) spits gehaald en dan nu met de pet naar de supporters of ze hun geld niet terugvragen (en natuurlijk liefst ook volgend jaar weer een seizoenkaart nemen).

Waarschijnlijk zal een deel van de aanhang het doen en maken transfers Senesi en Berghuis de boeken weer sluitend of zelfs een plusje. Maar dan zit je wel met een zwakkere selectie en nog steeds dezelfde beleidsmakers die niet met geld kunnen omgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
snmght schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:20:
[...]

Why not? Is een van de minder ongunstige lotingen lijkt me zo. Zagreb en United lijken me het pittigst.
Dat wel maar ik zie ook graag een leuke voetbal wedstrijd ipv dat ik me moet ergeren aan dat Spaanse anti voetbal. Hele tijd dat gejank en geval...

Uiteindelijk zal ook die oorlog wel gewonnen worden...
https://youtu.be/kDeMjXkya1g :p

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 19-03-2021 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:57

Superkiwi

Hoi doei

Harribo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:16:
Loting wrs vanmiddag.... Als Ajax maar geen Granada trekt
Maakt mij niet uit wie er uit de koker komt zolang het maar geen Man Utd is.
Laat ons die maar treffen in de finale, dan kunnen we er maar maximaal één keer van verliezen :+

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 19-03-2021 11:23 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
PolarBear schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:42:
[...]

Nou ja hij schuift wel door maar naar het volgende land in de UEFA ranking toch? Waar vorige keer Ajax profijt van had (als de winnaar van de Champions League ook gekwalificeerd is voor de Champions Leauge in de competitie schuift de plek door).
Ajax had toen profijt in de voorronde volgens mij idd. Maar die plek gaat dan inderdaad naar het 5e land op de ranglijst, welke in dit geval Frankrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:18
Zagreb is een vervelende tegenstander, die doen het echt al een tijdje goed Europees.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
[...]

Waarom niet 'wanneer niet binnen 30sec te bepalen, voordeel aanvallende partij? Volgens mij veel eenvoudiger, en dat maakt ook duidelijk dat het niet om millimeters meer gaat/ moet gaan. Dus niet dan 'ineens' de grensrechter bepaald, als de VAR het niet kan bepalen, wie zegt dan dat de grens het wel goed had kunnen zien. Dan wordt het grijs, regels moeten veel meer naar zwart/wit toe.
M.a.w. bij twijfel door de var (niet zeker binnen 30 sec), dan geldt dat alsof het spel gewoon door ging.
Snowdog schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:50:
[...]

Tweede is misschien nog beter als eerste denk ik. Probleem is dat als je alles zwart/wit wil beoordelen en je alsnog terugvalt op een subjectieve beslissing (grens), dan krijg je alsnog gezeik zou ik zeggen. Als je dat gewoon compleet eruit zou kunnen halen, zou misschien best ok zijn.

Maar dan krijg je natuurlijk ook weer de discussie over "wat is natrappen" etc. Als je bijv. kijkt naar zo'n overtreding die Kocku maakte tegen Boscagli afgelopen zondag (weet niet of je gezien hebt), maar is zoiets dan ook rood waard of niet? Best lastig lijkt me.
Natrappen is terminologie, maar in beide gevallen zijn het acties zonder bal, niet op de bal, puur op een tegenstander. Gewoon altijd rood, dat hoort niet op het veld thuis. ;)

Ik hou m'n hart vast.
Er wordt niet gesproken over 15M aan uitstaande schulden, maar dat als iedereen zijn kosten seizoenskaart terug zou vragen moeten ze 15M betalen, en dat hebben ze niet in kas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:18
jbdeiman schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:10:

[...]

Er wordt niet gesproken over 15M aan uitstaande schulden, maar dat als iedereen zijn kosten seizoenskaart terug zou vragen moeten ze 15M betalen, en dat hebben ze niet in kas.
Dan hebben ze toch op dit moment een schuld aan de seizoenkaarthouders van 15 miljoen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ajax - AS Roma in de kwartfinale.

En in de halve finale de winnaar van Machester United - Granada.

En mocht het zover komen uit in de finale.

[ Voor 68% gewijzigd door PolarBear op 19-03-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 23:07
Het is in ieder geval geen United, Roma zou moeten kunnen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
Kijk dat is een affiche om voor te gaan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Komen we Kluivert nog eens tegen, niet onaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:59
As roma it is.. opzich geen gekke tegenstander en eerst thuis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Lijkt me verder dat de Engelse ploegen in ieder geval doorstoten naar de halve finale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:59
snmght schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:15:
Komen we Kluivert nog eens tegen, niet onaardig.
Die zit op huurbasis bij Leipzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Ah, Man United in de halve finale :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

R0w!N schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:15:
[...]

Die zit op huurbasis bij Leipzig
Oh nou dan zie ik geen bonuspunten in dit treffen. Ook goed. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Finale Ajax-Arsenal lijkt me wel wat. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
RBH schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:17:
Finale Ajax-Arsenal lijkt me wel wat. :P
Arsenal - Ajax ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Je snapt wat ik bedoel. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Korte analyse van Pieter Zwart:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ew12zKHWUAY6USh?format=png&name=900x900

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Toch wel een van de lastigere teams om te loten denk ik. Manchester United en AS Roma zijn wat mij betreft de twee moeilijkste. De nummer 6 van Italie, maar kan tegen die tijd zomaar de nummer 2 zijn.

Wel een mooi affiche om naar uit te kijken. Eenzelfde uitslag als in de eerdere ontmoetingen daar teken ik voor:

Champions League 10-12-2002 Ajax-AS Roma (Ita) 2-1 (1-0)
Champions League 19-03-2003 AS Roma (Ita)-Ajax 1-1 (1-1)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
En 40 tegendoelpunten in de Serie A. En dat is buiten de top ook niet veel soeps hoor.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Roma, ManU en Granada aan 1 kant van het schema. Met Ajax erbij toch de sterkte kant, maar goed als je het toernooi wilt winnen...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7AznFT-ZVfiGvN0Y6VYXf8J8oE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mxcyU1Wb7eOiicIBiI8OXsam.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door KingKoning op 19-03-2021 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dXyL_Mzi11JAHOt3fVcYuZPyels=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vbDcbSqnqOGaQwxiFUO6rQiy.png?f=fotoalbum_large

Voor de volledigheid (UEFA Super Cup wordt op 11 augustus in Belfast gespeeld).

[ Voor 7% gewijzigd door PolarBear op 19-03-2021 13:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
PolarBear schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:39:
[Afbeelding]

Voor de volledigheid (UEFA Super Cup wordt op 11 augustus in Belfast gespeeld).
Bayern - Ajax dus in de Super Cup, wordt een gave pot!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:31
Hmmm...
Heb volkomen gemist dat Unnerstall en Drommel met elkaar worden geruild.
Wat hebben ze in hemelsnaam op bij PSV?!

Wel stuk voor stuk mooi CL wedstrijden, met de herhaling van de finale van vorig jaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Maarten_E op 19-03-2021 14:04 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 18:37

Vos

AFCA

Maarten_E schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:02:
Hmmm...
Heb volkomen gemist dat Unnerstall en Drommel met elkaar worden geruild.
Wat hebben ze in hemelsnaam op bij PSV?!

Wel stuk voor stuk mooi CL wedstrijden, met de herhaling van de finale van vorig jaar.
Geruild? Unnerstall zijn contract loopt af dus kan tekenen waar hij wil. Drommel heeft nog een contract van 1,5 jaar en moet dus gekocht worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 27
vrijdag 20u
scHeerenveen v Twente
-
zaterdag16:30u
Fortuna Sittard v FC Utrecht
20u
Feyenoord v FC Emmen
21u
RKC v FC Groningen
-
zondag 12:15u
PEC Zwolle v VVV-Venlo
14:30u
AZ v PSV
Vitesse v Willem II
16:45u
Heracles v Sparta
20u
Ajax v ADO Den Haag

*O* *O* *O*

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Oke, dus het is Roma en dan United als alles goed gaat. De zwaarste route eigenlijk. Schorsingen lijken me niet te vermijden. Het is wat mij betreft gunstig dat de tweede wedstrijd uit is. Roma is om te beginnen (en hopelijk niet om ook mee te eindigen) een mooie club om tegen te spelen!

Oh, en uiteraard zijn de teams waar Ajax tegen speelt goed voor de ontwikkeling van de spelers! Mooie affiches kunnen het gaan worden. Stel je voor: Roma, United en dan Arsenal.

[ Voor 31% gewijzigd door Luxicon op 19-03-2021 15:46 ]

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:30:
Toch wel een van de lastigere teams om te loten denk ik. Manchester United en AS Roma zijn wat mij betreft de twee moeilijkste. De nummer 6 van Italie, maar kan tegen die tijd zomaar de nummer 2 zijn.

Wel een mooi affiche om naar uit te kijken. Eenzelfde uitslag als in de eerdere ontmoetingen daar teken ik voor:

Villareal lijkt me veel lastiger dan Roma.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:57

Superkiwi

Hoi doei

Gynnad schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:30:
Eenzelfde uitslag als in de eerdere ontmoetingen daar teken ik voor:

Met de pijl en boog van Andy van der Meijde :D

*edit
Omdat ie zo mooi is:

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 19-03-2021 15:29 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Brard weg bij Feyenoord!

Dit had ik niet verwacht. Goed nieuws!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Als ik zou mogen kiezen van makkelijk tot moeilijk loting.

Granada, Praag, Zagreb, Roma, Arsenal, Villareal, United.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik hou m'n hart vast.
Troost je: als Feyenoord echt diep in de financiële problemen raakt en teruggezet wordt naar de KKD dan kunnen eindelijk de Feyenoord-talenten rijpen in de KKD. :+ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Bertolucci, zaakwaarnemer die onder andere Neres, Antony en Giovanni naar Ajax heeft gebracht werkt nu ook aan de transfer Hugo Souza naar Ajax.
Hugo Souza zit bij Stellar group waar Ajax zeer goede contacten mee heeft.
Transfer Hugo Souza is zeer concreet, verwacht dat hij komt .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 18:37

Vos

AFCA

Mark31 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:47:
Bertolucci, zaakwaarnemer die onder andere Neres, Antony en Giovanni naar Ajax heeft gebracht werkt nu ook aan de transfer Hugo Souza naar Ajax.
Hugo Souza zit bij Stellar group waar Ajax zeer goede contacten mee heeft.
Transfer Hugo Souza is zeer concreet, verwacht dat hij komt .
Dat zou dan voldoende zeggen over Onana wellicht? Of hij wordt voor een concurrentiestrijd gehaald. Ze zouden ook met Onana in gesprek zijn over contractverlenging. Als hij verlengd dan is het wel einde verhaal voor Scherpen, Kotarski en co.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Vos schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:32:
[...]

Dat zou dan voldoende zeggen over Onana wellicht? Of hij wordt voor een concurrentiestrijd gehaald. Ze zouden ook met Onana in gesprek zijn over contractverlenging. Als hij verlengd dan is het wel einde verhaal voor Scherpen, Kotarski en co.
Kan inderdaad ook een concurrent worden dat ze scherpen en kotarski niet goed genoeg achtten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Luxicon schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:02:
Oke, dus het is Roma en dan United als alles goed gaat. De zwaarste route eigenlijk. Schorsingen lijken me niet te vermijden. Het is wat mij betreft gunstig dat de tweede wedstrijd uit is. Roma is om te beginnen (en hopelijk niet om ook mee te eindigen) een mooie club om tegen te spelen!

Oh, en uiteraard zijn de teams waar Ajax tegen speelt goed voor de ontwikkeling van de spelers! Mooie affiches kunnen het gaan worden. Stel je voor: Roma, United en dan Arsenal.

[YouTube: Tactics Explained: Roma]
Zijn ook goed voor de marktwaarde.
Dat ze de laatste jaren vaker dit soort wedstrijden hebben en winnen krikt de waarde van sommige spelers denk ik toch wel met 5 tot 10mln omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
As Roma, echt geen flauw idee wie dit gaat winnen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:37
Superkiwi schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:11:
[...]

Met de pijl en boog van Andy van der Meijde :D

*edit
Omdat ie zo mooi is:

[YouTube: Goal! Andy van der Meyde. 19.03.2003. AS Roma - Ajax]
Good old memories zeg, destijds als 10 jarig jochie deze goal mogen aanschouwen, maar op de een of andere manier is deze goal me altijd bijgebleven.
Of het nu kwam doordat hij al binnen een minuut in het net vloog, of door de algehele magie om ‘laat’ op te blijven en je club te zien schitteren in dé CL. :*)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:14
Joël Drommel was vanavond man of the match en dat verbaasde hem wel een beetje. "Ik heb twee ballen op doel gehad, dus ja, dit verbaast me wel", aldus de Twente-doelman bij ESPN. "Maar het is mooi meegenomen."

De goalie is de laatste tijd veel in het nieuws vanwege de naderende overstap naar PSV. Zijn club FC Twente vraagt echter zes miljoen euro voor hem en dat is PSV te gortig. "Het ligt niet aan mij maar aan de clubs", aldus Drommel. "Als ik eerlijk ben, vind ik zes miljoen wel een beetje veel."
bron

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ik zou zeggen, MotM dus een miljoen erbij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Harribo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:20:
As Roma, echt geen flauw idee wie dit gaat winnen...
Kan je alvast wat opties geven, Ajax kan winnen en AS Roma kan winnen. Dan heb je het wel een beetje gehad. Nou ja er kan gelijk gespeeld worden maar ja de bal is rond en er gaat er maar eentje door. ;)
Pagina: 1 ... 22 ... 90 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken