Suarez kwam niet terug! —> 🖕snmght schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:44:
[...]
Tsja sinds Suarez denk ik en als ie weg is kunnen we eens bedenken of ie niet groter is/was dan de Uruguayaan.
haha ja. Hij's snel, sterk en kan prima scoren. Niet veel minder dan Haller...maarja hij moet wel bij tekenengroggy schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:45:
Wat een goede voetballer is die rugbyer. Hij scoort makkelijk
Scheelt weer een reis naar Zwitserland, toch?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik heb gehoord dat Marc Haller reeds op de transferlijst heeft gezet.Terranova schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:46:
[...]
haha ja. Hij's snel, sterk en kan prima scoren. Niet veel minder dan Haller...maarja hij moet wel bij tekenen
God's Sons 3, Young Boys 0.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Tweede counterploeg afgestreept, daar had Ajax het vroeger een stuk moeilijker mee.
Formerly known as Ragdoll
Zo 3-0 dat zijn er 10 te weinig. Maar goed de overwinning is binnen.
Ajax scoort uit wel een keer, dus 5 goals nodig voor de zwitserse knaapjes
Cruijff is de GOAT.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Geen één schot op goal van YB, in een Europees duel. Zegt veel over YB’s of over Ajax? Compleet gecontroleerd deze wedstrijd. Geduldig gespeeld, helemaal niks weggegeven. Hoe knap is dat?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Knappe overwinning! YB gewoon helemaal kapot gespeeld, oftewel het tempo lag echt wel hoog vandaag. YB kon niet meer op het eind waardoor Ajax veel ruimte kreeg. Ook heeft natuurlijk de 1-0 wel bevrijdend gewerkt.
Mooi uitgangspositie voor de return. Geen gekke dingen doet moet je makkelijk door kunnen.
Mooi uitgangspositie voor de return. Geen gekke dingen doet moet je makkelijk door kunnen.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Wie is de waarschijnlijk tegenstander in volgende ronde?
Het is ook wel een heel erg matige ploeg.Han schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:48:
Geen één schot op goal van YB, in een Europees duel. Zegt veel over YB’s of over Ajax? Compleet gecontroleerd deze wedstrijd. Geduldig gespeeld, helemaal niks weggegeven. Hoe knap is dat?
Hoe dit Leverkusen uitgeschakeld heeft...
Volgende keer Stekelenburg rust geven en een extra veldspeler erbij. 3-0 is netjes; één keer in Zwitserland scoren en zij moeten er 5 maken.
Prima uitgangspositie
Kleine kritische noot:
Het had in/rond de 16 allemaal nét iets scherper gemogen.
Prima uitgangspositie
Kleine kritische noot:
Het had in/rond de 16 allemaal nét iets scherper gemogen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nico is ook weer in vorm. Met Martinez in het centrum (en Tadic in de spits) krijgt hij ook veel meer de gelegenheid om mee naar voren te gaan en dat ligt hem erg goed. Ik denk dat zijn vormdip ook een beetje werd veroorzaakt doordat de rest van de verdediging niet zo goed liep.
Mooie wedstrijd!
Mooie wedstrijd!
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik hoop AC Milan tegen Ibrahimovicd0s schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:49:
Wie is de waarschijnlijk tegenstander in volgende ronde?
BAMbeyHan schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:45:
Hij doet het gewoon weer hè! BAM! Brobby!
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Die 3-0 toch nog wel fijn.
Hij leek vanavond zo makkelijk.
Maar met 2-0 hebben ze toch nog een beetje kans.
Maar met 3-0 is het gewoon klaar.
Maar volgende week gewoon nog een keer winnen!
Hij leek vanavond zo makkelijk.
Maar met 2-0 hebben ze toch nog een beetje kans.
Maar met 3-0 is het gewoon klaar.
Maar volgende week gewoon nog een keer winnen!
Voor iedereen die hier ook context bij wilephymerous schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:03:
Och jeetje ik lees nu dat Hag voor de wedstrijd heeft gezegd dat 0-0 een resultaat is. Das weer een uitspraak voor de Erik ten Hag bullshit bingo
Je moet het benaderen over twee wedstrijden. Vanavond is het pas rust.' Tot slot krijgt Ten Hag de vraag wat het streven is. 'Je wilt winnen. 0-0 is ook een resultaat, maar niet onze uitgangspositie.'
1 - @AFCAjax became the first team to only concede one shot in a Round of 16 (or later) @EuropaLeague match in the history of the competition (2009-10). Schooled. pic.twitter.com/kJEg0l6ub8
— OptaJohan (@OptaJohan) 11 maart 2021
[ Voor 12% gewijzigd door Exocet op 11-03-2021 20:59 ]
Als die doorgaan, dan hoop ik met je mee.
Zlatan op zijn knieën zien gaan in het Johan Cruijffstadion zou iconisch zijn.
Ik denk dat Zlatan er zelf ook om zou kunnen lachen.

Leverkusen zie ik bijna elke week, die zijn heel slap achterindutchgio schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:49:
[...]
Het is ook wel een heel erg matige ploeg.
Gaat echt niet gebeuren. Dit Young Boys is veel minder dan Lille, zelfs minder dan PSV. Geen moment was Ajax in gevaar vanavond. Zodra ze enigszins kwamen na de 1-0 vielen er enorme ruimtes, hun hele tactiek stort dan in elkaar en dan zie je hoe matig ze zijn. Van die gevaarlijke en snelle omschakelingen hebben we ook niks gezien.Gynnad schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:45:
Hoppáaaaaaaaa dit mag je volgende week niet meer weggeven
Hup Gozubuyuk!!
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Context of niet, tegen Young Boys is alles behalve winnen -ook na één wedstrijd- een ontiegelijk slecht resultaat. Dat hebben we vanavond wel gezienJanW schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:57:
[...]
Voor iedereen die hier ook context bij wil
[...]
XXXVI
Dat is niet best dan 😁Erapaz schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:00:
[...]
Gaat echt niet gebeuren. Dit Young Boys is veel minder dan Lille, zelfs minder dan PSV.
..
Ajax is gewoon minimaal Europese subtop. Ik hoorde de dezelfde verhalen bij Lille. Hoe kan dat eerste staan in Frankrijk?dutchgio schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:49:
[...]
Het is ook wel een heel erg matige ploeg.
Ik ben er van overtuigd dat ieder andere Nederlandse club tegen Young Boys wordt uitgeschakeld.
Dit ijzersterke Ajax laat ploegen als Young Boys matig lijken. Vergeet niet dat ze 7 keer scoorden tegen een Duitse subtopper en tegen Ajax niets creëeren.
Omdat PSG slecht begonnen is.VDS91 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:04:
[...]
Ajax is gewoon minimaal Europese subtop. Ik hoorde de dezelfde verhalen bij Lille. Hoe kan dat eerste staan in Frankrijk?
Ik ben er van overtuigd dat ieder andere Nederlandse club tegen Young Boys wordt uitgeschakeld.
Dit ijzersterke Ajax laat ploegen als Young Boys matig lijken. Vergeet niet dat ze 7 keer scoorden tegen een Duitse subtopper en tegen Ajax niets creëeren.
Daar had Ajax anders 2x behoorlijk moeite mee. Denk dat PSV dit ook wel gewonnen had vanavond. Zelfs in de counter waren ze mega slordig, lieten zich gewoon van de bal lopen of passten verkeerd.
Ik denk dat naast Ajax geen één andere club het recht heeft om te roepen dat ze Europees wel even zouden winnen. Gezien de afgelopen jarenErapaz schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:08:
[...]
Daar had Ajax anders 2x behoorlijk moeite mee. Denk dat PSV dit ook wel gewonnen had vanavond. Zelfs in de counter waren ze mega slordig, lieten zich gewoon van de bal lopen of passten verkeerd.
Heeft Ajax weinig aan hoeven doen eigenlijk. Mag ook op conto van YB gezet worden.
⏩ PVOutput☀️
Zou het feit dat een ploeg amper kansen krijgt wellicht aan de tegenstander kunnen liggen?Quad schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:11:
[...]
Heeft Ajax weinig aan hoeven doen eigenlijk. Mag ook op conto van YB gezet worden.
Daarom zeg ik het voor zeExocet schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:10:
[...]
Ik denk dat naast Ajax geen één andere club het recht heeft om te roepen dat ze Europees wel even zouden winnen. Gezien de afgelopen jaren
En nu hopen dat we de kwartfinale al op een terrasje kunnen kijken en een klein feestje in de stad kunnen bouwen als ze de halve halen #opportunisme
Ernst, Brobbey en de rest. #ajayb #Ajax pic.twitter.com/8FljtmNTp5
— Merijn© (@MerijnAAA) 11 maart 2021
Jammer dat het plaatje niet meteen zichtbaar is
Float like a butterfly, sting like a bee.
Klopt PSV verliest alleen van echt goede tegenstanders zoals Olympiakos.Erapaz schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:08:
[...]
Wie brengt dan ook Baumgartl in... Achteraf echt zondesnmght schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:57:
[...]
Klopt PSV verliest alleen van echt goede tegenstanders zoals Olympiakos.
Olympiakos staat nu wel gelijk tegen Arsenal, zo slecht zijn ze niet
[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 12-03-2021 08:19 ]
Arsenal staat dan ook 10e in de Premier League, dus moeten ook niet doen alsof die nu zo geweldig goed zijn..Harribo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:14:
[...]
Wie brengt dan ook <Baumgartl> in... Achteraf echt zonde
Olympiakos staat nu wel gelijk tegen Arsenal, zo slecht zijn ze niet
[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 12-03-2021 08:19 . Reden: Quote aangepast ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Brobbey gaat dus naar RB Leipzig aldus ESPN.
https://www.espn.nl/voetb...-overstap-naar-rb-leipzig
⏩ PVOutput☀️
Nooit meer opstellen, toen er nog hoop was dat ie misschien nog zou bijtekenen was het prima, nu is't over.
In dat kader, de afgelopen 5 jaar heeft Feyenoord bijna net zoveel punten bij elkaar gesprokkeld als PSV in Europa. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat PSV het veel beter deed in Europa maar dat klopt dus maar amper.Exocet schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:10:
[...]
Ik denk dat naast Ajax geen één andere club het recht heeft om te roepen dat ze Europees wel even zouden winnen. Gezien de afgelopen jaren
:fill(white):strip_exif()/f/image/c4nRSpNw1NkqpKOqI36bOacO.png?f=user_large)
https://coefficienten.nl/uefa-club-ranking/
Hoezo? Hij zit nu niemand qua ontwikkeling in de weg, prima stormram om in de moeilijke wedstrijden te brengen.Terranova schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:41:
Nooit meer opstellen, toen er nog hoop was dat ie misschien nog zou bijtekenen was het prima, nu is't over.
Snij je alleen je zelf mee in de vingers. Gewoon blijven gebruiken waar nodig, niet zo kinderachtig doen.Terranova schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:41:
Je kijktPolarBear schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:53:
[...]
In dat kader, de afgelopen 5 jaar heeft Feyenoord bijna net zoveel punten bij elkaar gesprokkeld als PSV in Europa. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat PSV het veel beter deed in Europa maar dat klopt dus maar amper.
a) naar de clubcoëfficiënt
b) eentje die updates van 2021 en 2020 mist
Voor de landencoëfficiënt van NL.
Ajax 17.600
PSV 7.500
AZ 6.200
Feyenoord 4.600
Overige 2.500
Clubcoëfficiënt
18. Ajax 78.500
56. PSV 29.000
66. AZ 21.500
68. Feyenoord 21.000
Hmm... ik denk dat je rustig kan stellen dat - op de top 3 in Nederland na - elk team verliest van de top 10 van de PL.... Dus dat zegt wel weer iets over die grieken.Gynnad schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:41:
[...]
Arsenal staat dan ook 10e in de Premier League, dus moeten ook niet doen alsof die nu zo geweldig goed zijn..
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Hou op schei uit die Grieken waren minstens drie keer zo slecht. Ajax speelde voor de verandering een foutloze wedstrijd. Ga je, met name achterin, grove persoonlijke fouten maken dan kom je achter tegen zo een ploeg en speel je al een hele andere wedstrijd. Daar ging het voor PSV ook mis: individuele fouten. Die heb ik gisteren niet gezien.
[ Voor 8% gewijzigd door snmght op 12-03-2021 06:35 ]
Dat ook. Maar het mag ook gezegd worden dat Ajax tactisch ontzettend goed stond. Waar YB tegen Leverkusen hun spel konden spelen kwamen ze gisteravond totaal niet in hun spel en werd de angel er keer op keer direct uitgehaald. Zelfs toen het doelpunt uit bleef en Ajax de overmacht niet kon uitdrukken met een doelpunt bleef het geduldig en gecontroleerd voetballen. En dat komt in mijn ogen echt op het conto van Ten Hag. Die gaf vooraf al aan voorbereid te zijn op de 'specifieke stijl' van Young Boys en daar was geen woord van gelogen.Quad schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:11:
YB was alles behalve sterk maar naar de wedstrijd en bijbehorende statistieken kijkende kan je niks anders stellen dat Ajax gisteravond klasse gespeeld heeft. Inderdaad YB compleet kapot gespeeld. Het was niet zo dat Ajax alleen maar beter was, in deze fase van de EL niks weggeven is gewoon uitzonderlijk
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het zat er aan te komen, zonde. Hoe het nu loopt zou hij duidelijk tweede spits worden volgend seizoen.Quad schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:32:
Brobbey gaat dus naar RB Leipzig aldus ESPN.
Het lijkt erop dat Traore afgeschreven is? Want die speelt nauwelijks nog en volgens mij zit er bij Jong Ajax op dit moment ook niet echt iemand die als tweede spits gebruikt kan worden?
Wel een mooie club voor hem denk ik en Leipzig is echt spekkoper om een Brobbey transfervrij binnen te halen. Zelfs als hij daar niet presteert haal je wel miljoenen aan transferwaarde binnen, al denk ik dat het met die prestaties ook wel goed komt (en dan nog meer waarde overigens).
Bah..
Bah..
[ Voor 18% gewijzigd door snmght op 12-03-2021 06:57 ]
Ik ben overigens benieuwd of we niet in de problemen komen als Blind volgende wedstrijd in de verdediging staat. Er lag erg veel ruimte en op snelheid kan hij dan geklopt worden.
Handjes op elkaar voor Alvarez, die speelde gisteren echt dikke prima (en niet voor de eerste keer deze periode). Is aan de bal ook echt veel beter geworden. Weet uit te stellen en te temporiseren. Lijkt wel alsof Blind hem echt bij de hand genomen heeft.
Prima wedstrijd van Ajax. Young Boys was dus echt niet indrukwekkend. Die moeten het hebben van pure snelheid voorin, maar tegen een ploeg met automatismen, goede veldbezetting, hoog druk zetten en snelle balcirculatie, hadden ze dus niets te vertellen. Volgende week gewoon weer met 0-3 pakken wat mij betreft. En dan hopelijk in de kwartfinale een mooie tegenstander. Arsenal bijv.
Prima wedstrijd van Ajax. Young Boys was dus echt niet indrukwekkend. Die moeten het hebben van pure snelheid voorin, maar tegen een ploeg met automatismen, goede veldbezetting, hoog druk zetten en snelle balcirculatie, hadden ze dus niets te vertellen. Volgende week gewoon weer met 0-3 pakken wat mij betreft. En dan hopelijk in de kwartfinale een mooie tegenstander. Arsenal bijv.
Dit dus. Het is geen balvirtuoos, maar hij is momenteel zó goed en belangrijk voor Ajax. Bij ESPN lijken ze geld te krijgen per opmerking of vraag die Alvarez naar beneden haalt, maar dat is echt volslagen onterecht.SterqVerhael schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:36:
Handjes op elkaar voor Alvarez, die speelde gisteren echt dikke prima (en niet voor de eerste keer deze periode). Is aan de bal ook echt veel beter geworden. Weet uit te stellen en te temporiseren. Lijkt wel alsof Blind hem echt bij de hand genomen heeft...
Misschien speelt Blind wel niet volgende wedstrijd. Spelers die onmisbaar leken dit jaar worden opeens vervangen op een manier waarop er een beter Ajax op staat. Gravenberch leek de beste van het veld, toen hij geschorst was speelde Ajax heel goed tegen Lille.snmght schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:29:
Ik ben overigens benieuwd of we niet in de problemen komen als Blind volgende wedstrijd in de verdediging staat. Er lag erg veel ruimte en op snelheid kan hij dan geklopt worden.
Ik denk dat EtH inmiddels de puzzel wel goed door heeft en op basis van de manier waarop hij wil spelen de heren opstelt. Misschien speelt hij wel weer met Blind op het middenveld.
Overigens vond ik YP helemaal niet snel gisteren, heb geen enkele gevaarlijke aanval gezien waarbij je dacht, oh dit is toch wel opletten. Tegen Lille (met Blind) waren die aanvallen er wel.
Timber was overigens ook goed als laatste man gisteren.
Speelde in het begin van het seizoen zo ongelofelijk slecht dat ik hem persoonlijk op de eerste boot naar Zuid Amerika zou hebben gezet. Daarna een paar keer onwennig ingevallen maar pas op het moment dat Ten Hag de puzzel op het middenveld zag en het drukzetten goed ging begreep hij hoe Alvarez het beste gepositioneerd kon worden. Dat is klasse van Ten Hag want sinds Alvarez speelt (met name tegen betere tegenstanders) is het middenveld van Ajax nooit meer overlopen. De terugkeer van vrouw en zoontje zullen ook wel een niet te onderschatten rol spelen in het geheel.SterqVerhael schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:36:
Handjes op elkaar voor Alvarez, die speelde gisteren echt dikke prima (en niet voor de eerste keer deze periode). Is aan de bal ook echt veel beter geworden. Weet uit te stellen en te temporiseren. Lijkt wel alsof Blind hem echt bij de hand genomen heeft.
Die tackle gisteren van Alvarez was er eentje van extreem grote schoonheid. Je zag hem al als een blauwe reiger loeren in de aanloop en boem daar was ie met bal en al. Zo'n killersmentaliteit is belangrijk zeker als dat met finesse en precisie gepaard gaat.
Ode aan Alvarez
OptaJohan19 - @EdsonAlvarez19 won possession 19 times for @AFCAjax against Young Boys, more than any other player in a Champions League or Europa League game this season. Conqueror.
[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 12-03-2021 08:48 ]
Niet snel? De herhaling was nog niet afgelopen of de bal was alweer dicht bij onze 16. Ze deden er alleen niks mee. Maar snel omschakelen konden ze echt wel.Erapaz schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:27:
[...]
Misschien speelt Blind wel niet volgende wedstrijd. Spelers die onmisbaar leken dit jaar worden opeens vervangen op een manier waarop er een beter Ajax op staat. Gravenberch leek de beste van het veld, toen hij geschorst was speelde Ajax heel goed tegen Lille.
Ik denk dat EtH inmiddels de puzzel wel goed door heeft en op basis van de manier waarop hij wil spelen de heren opstelt. Misschien speelt hij wel weer met Blind op het middenveld.
Overigens vond ik YP helemaal niet snel gisteren, heb geen enkele gevaarlijke aanval gezien waarbij je dacht, oh dit is toch wel opletten. Tegen Lille (met Blind) waren die aanvallen er wel.
Timber was overigens ook goed als laatste man gisteren.
Vergeet niet dat hij toen nog zonder vrouw en kind zat. Noodgedwongen ook nog. Dat gaat je echt niet in de koude kleren zitten. Sinds ze herenigd zijn is hij veel vrijer in z'n hoofd geworden.Typhone schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:41:
[...]
Speelde in het begin van het seizoen zo ongelofelijk slecht dat ik hem persoonlijk op de eerste boot naar Zuid Amerika zou hebben gezet. Daarna een paar keer onwennig ingevallen maar pas op het moment dat Ten Hag de puzzel op het middenveld zag en het drukzetten goed ging begreep hij hoe Alvarez het beste gepositioneerd kon worden. Dat is klasse van Ten Hag want sinds Alvarez speelt (met name tegen betere tegenstanders) is het middenveld van Ajax nooit meer overlopen. De terugkeer van vrouw en zoontje zullen ook wel een niet te onderschatten rol spelen in het geheel.
Kijk maar naar Haller. Die heeft nu hetzelfde en speelt daardoor iets minder dominant. Zoiets gaat gewoon in je koppie zitten. Voetballers...het zijn net mensen.
Iedereen kan een bal hard naar voren trappen, als de afvallende bal vervolgens voor Ajax is heb je er precies niks aan. Lille kwam er soms nog uit met een paar spelers en werden dan snel gevaarlijk. Snel niet gevaarlijk zijn is geen kunsttoolkist schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:41:
[...]
Niet snel? De herhaling was nog niet afgelopen of de bal was alweer dicht bij onze 16. Ze deden er alleen niks mee. Maar snel omschakelen konden ze echt wel.
Ondertussen stoere praat van Erik ten Hag over Alvarez. Zou deze man nou geen greintje zelfkritiek hebben? De rol van Alvarez begin dit seizoen was wezenlijk anders, die moest zich toen meer met de opbouw bemoeien. Nu kan hij zich richten op zijn sterke punt en dat doet hij goed. Aan de bal is het echt een matige speler.
Het zou Erik sieren om te stellen dat hij Alvarez lange tijd verkeerd heeft ingezet.
Het zou Erik sieren om te stellen dat hij Alvarez lange tijd verkeerd heeft ingezet.
XXXVI
Wordt er voor de kwartfinales overigens geloot? Of is er al een speelschema/piramide bekend?
Brian #Brobbey is a Bull! ✨
— RB Leipzig English (@RBLeipzig_EN) 12 maart 2021
We're delighted to announce the signing of Brian #Brobbey on a four-year deal from @AFCAjax in summer 2021.
🔴⚪ #RBLeipzig pic.twitter.com/DJqkSstnSp
Dit wist hij dus al veel langer...
[ Voor 67% gewijzigd door Exocet op 12-03-2021 11:14 ]
Jammer, tot bij PEC - Ajax dan maarExocet schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:12:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
XXXVI
Je link doet het nietephymerous schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:00:
Ondertussen stoere praat van https://www.ajaxshowtime....ijk-even-mee]Erik ten Hag over Alvarez. Zou deze man nou geen greintje zelfkritiek hebben? De rol van Alvarez begin dit seizoen was wezenlijk anders, die moest zich toen meer met de opbouw bemoeien. Nu kan hij zich richten op zijn sterke punt en dat doet hij goed. Aan de bal is het echt een matige speler.
Maar hoezo heeft Erik hem verkeerd gebruikt?
Voordat Davy op 6 stond, stond Alvarez daar weleens, het was toen gewoon huilen met de pet op. Die jongen is meerdere malen verguisd hier, hij speelde gewoon ook niet best (paar uitzonderingen na).
Ik geloof graag dat zijn vrouw en dochter missen daar een hele grote impact op had, familie is heilig in die cultuur. Ik vind het dan ook niet raar dat hij sinds zijn vrouw en dochtertje hier zijn gewoon stukken beter voetbalt.
Mooie club hoor, maar zo zonde.
Denk dat de spelers en staf van Ajax het gisteren en daarvoor ook echt al wisten, maar dat ze nog wat duister hebben gedaan richting de media om Brobbey dit seizoen gewoon als onderdeel van het team te laten zijn en houden. Hij moet blijven presteren en daar dragen die uniforme uitingen richting de media vanuit staf en groep aan bij. Ga je in de media al afstand nemen van die jongen, dan gaat hij zich ook niet meer laten zien in wedstrijden. Groepsgevoel is alles onder Ten Hag. Eensgezind zijn, ook richting de media.
[ Voor 11% gewijzigd door SterqVerhael op 12-03-2021 11:51 ]
Tuurlijk wist ie dat al, wil nog niet zeggen dat ie het dan maar meteen moet vertellen...Exocet schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:12:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar, jammer. Ik had hem graag door zien groeien naar 1e spits van Ajax, ik denk serieus dat hij het Haller moeilijk had kunnen maken komend seizoen.
Dan doet ie het nog beter dan z'n broers, zal ie wel voor tekenen
Sowieso wel bijzonder dat er 4 broers profvoetballer zijn, al is er eentje clubloos nadat ie bij Almere is weggestuurd.
[ Voor 20% gewijzigd door Terranova op 12-03-2021 12:20 ]
Op het moment dat Alvarez in het team stond moest hij een opbouwende rol verzorgen. Gedurende het seizoen is dat veranderd (Blind), Klaassen anders neergezet, Gravenberch zijn kans gegrepen en nog wat andere kleine aanpassingen die gedaan zijn. Maar ook de verdediging was toen een gatenkaas en sinds Martinez veelvuldig speelt in combinatie met Alvarez is die hele as een stuk stabieler geworden.Martinusz schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:29:
[...]
Je link doet het niet
Maar hoezo heeft Erik hem verkeerd gebruikt?
Voordat Davy op 6 stond, stond Alvarez daar weleens, het was toen gewoon huilen met de pet op. Die jongen is meerdere malen verguisd hier, hij speelde gewoon ook niet best (paar uitzonderingen na).
Ik geloof graag dat zijn vrouw en dochter missen daar een hele grote impact op had, familie is heilig in die cultuur. Ik vind het dan ook niet raar dat hij sinds zijn vrouw en dochtertje hier zijn gewoon stukken beter voetbalt.
Schuurs moet extreem goed uitkijken want als Rensch en Timber zo blijven spelen dan wordt het komend seizoen banken:
- Mazraoui/Rensch - Timber - Blind - Nico
- Gravenberch - Alvarez - Klaassen
Antony - Haller - Tadic
Ik vind het eerste klasse van Ten Hag dat hij hem nu laat staan want normaliter viel hij elke keer terug in dat wat in zijn ogen ideaal zou moeten zijn ook al was het voetbal daar niet beter mee. Ik noem een Labyad + Ekkelenkamp die we bijna niet meer zien (gelukkig). Komend seizoen een tweede spits en een linksback (vermoed ik) en we zijn er wel. Concurrentie op de flanken is overigens wel heftig.
[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 12-03-2021 12:32 ]
Brobbey weg, Ronaldo halen? 
https://www.fcupdate.nl/v...l-terug-naar-real-madrid/
29 miljoen...
Ik snap Brobbey wel, hij gaat sowieso niet veel spelen bij Ajax denk ik. Niet zozeer omdat hij niet goed genoeg zou zijn maar het is niet het type speler voor het Ajax voetbal. Ik had hem er graag bij gehouden want je ziet zijn nut maar hij zal zelf wel meer willen spelen. Mooie club voor hem, ziet er goed uit.
29 miljoen...
Ik snap Brobbey wel, hij gaat sowieso niet veel spelen bij Ajax denk ik. Niet zozeer omdat hij niet goed genoeg zou zijn maar het is niet het type speler voor het Ajax voetbal. Ik had hem er graag bij gehouden want je ziet zijn nut maar hij zal zelf wel meer willen spelen. Mooie club voor hem, ziet er goed uit.
Tsja het is Ronaldo maar het zou gekkenwerk zijn om zo veel neer te tellen gezien zijn leeftijd.Harribo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:49:
29 miljoen...
En als je een Ekkelenkamp fysiek al niet meer de baas bent..
Hij zat gisteren wel op de bank, maar weet niet of hij al helemaal fit is.Gynnad schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 06:53:
[...]
Het lijkt erop dat Traore afgeschreven is? Want die speelt nauwelijks nog en volgens mij zit er bij Jong Ajax op dit moment ook niet echt iemand die als tweede spits gebruikt kan worden?
Ik weet dat het niet serieus is, maar... als je hem haalt moet je ook je hele elftal om hem heen bouwen. Lijkt me niet verstandig. Na een jaar of twee is ie weer weg, en dan zit je met een verkeerd voetballend elftal.Harribo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:49:
29 miljoen...
NIet helemaal eens met je betoog, maar feit is wel dat het team nu beter staat, mede door aankopen en terugkerende spelers + paar doorgebroken spelers (Timber, Rensch).Typhone schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:31:
[...]
Op het moment dat Alvarez in het team stond moest hij een opbouwende rol verzorgen. Gedurende het seizoen is dat veranderd (Blind), Klaassen anders neergezet, Gravenberch zijn kans gegrepen en nog wat andere kleine aanpassingen die gedaan zijn. Maar ook de verdediging was toen een gatenkaas en sinds Martinez veelvuldig speelt in combinatie met Alvarez is die hele as een stuk stabieler geworden.
Schuurs moet extreem goed uitkijken want als Rensch en Timber zo blijven spelen dan wordt het komend seizoen banken:
- Mazraoui/Rensch - Timber - Blind - Nico
- Gravenberch - Alvarez - Klaassen
Antony - Haller - Tadic
Ik vind het eerste klasse van Ten Hag dat hij hem nu laat staan want normaliter viel hij elke keer terug in dat wat in zijn ogen ideaal zou moeten zijn ook al was het voetbal daar niet beter mee. Ik noem een Labyad + Ekkelenkamp die we bijna niet meer zien (gelukkig). Komend seizoen een tweede spits en een linksback (vermoed ik) en we zijn er wel. Concurrentie op de flanken is overigens wel heftig.
Overigens wel grappig dat je Martinez dan weer niet in je opstelling zet
Messi ook nog even ophalen, zie je het voor je met Tadic, Messi en Ronaldo in 1 teamHarribo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:49:
29 miljoen...
@Martinusz
Ja Neres ook niet en die vond ik beter dan Antony gisteren
. Maar het meedoen op 3 fronten laat zien dat 1 goede basiself niet voldoende is. Ook niet als je in de Eredivisie speelt.
Brobbey kan overigens inmiddels wel eruit gelaten worden wat mij betreft. Kunnen mensen heel emotioneel gaan lopen doen van hoe je je als club opstelt (of dient op te stellen) maar als je alles aan Ajax te danken hebt vanaf april vorig jaar loopt te janken met een contract en dan met zo'n bullshit reden verkast ben je persona non grata in mijn ogen. Het verdienmodel van Ajax is eigen jeugd opleiden en verkopen of goede talenten scouten en verkopen. Daar wordt de marge bepaald om spelers als Haller, Blind, Tadic, Tagliafico, Martinez te bekostigen. En nu loopt Brobbey nadat ie alles te danken heeft aan Ajax gratis de deur uit.
Tot nooit meer ziens.
Ja Neres ook niet en die vond ik beter dan Antony gisteren
Brobbey kan overigens inmiddels wel eruit gelaten worden wat mij betreft. Kunnen mensen heel emotioneel gaan lopen doen van hoe je je als club opstelt (of dient op te stellen) maar als je alles aan Ajax te danken hebt vanaf april vorig jaar loopt te janken met een contract en dan met zo'n bullshit reden verkast ben je persona non grata in mijn ogen. Het verdienmodel van Ajax is eigen jeugd opleiden en verkopen of goede talenten scouten en verkopen. Daar wordt de marge bepaald om spelers als Haller, Blind, Tadic, Tagliafico, Martinez te bekostigen. En nu loopt Brobbey nadat ie alles te danken heeft aan Ajax gratis de deur uit.
Tot nooit meer ziens.
En dat is dus precies wat jij hier doetTyphone schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:18:
@Martinusz
Ja Neres ook niet en die vond ik beter dan Antony gisteren. Maar het meedoen op 3 fronten laat zien dat 1 goede basiself niet voldoende is. Ook niet als je in de Eredivisie speelt.
Tot nooit meer ziens.
Wat mij betreft blijft Brobbey spelen want hij prikt ze er lekker in.
Ik doe niet emotioneel ik zou niet inzien waarom een speler die geen restwaarde meer heeft nog een seconde speeltijd zou moeten krijgen. Datzelfde zou ik zeggen van Huntelaar als die zou spelen ten faveure van Brobbey/Traoré (lees: in de basis zou starten). Ajax is een professionele voetbalclub geen stichting om mensen een hart onder de riem te steken.ElPaco schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:35:
[...]
En dat is dus precies wat jij hier doetAls je dat niet zou doen zou je nu je hem nog tot je beschikking hebt het maximale er uit halen. Hij heeft laten zien wat toe te kunnen voegen als late invaller, waarom dan niet zo tot het einde van het seizoen blijven gebruiken?
Afgelopen week is er nog een contractvoorstel gedaan (ziekelijk contract voor iemand met zijn statuur vergelijkbaar met Donny vd Beek) maar de rest was al in kannen en kruiken naar het schijnt. Die foto's zijn niet vandaag, gisteren of eergisteren gemaakt namelijk.
Als we allemaal zo makkelijk zouden praten over geld in de voetballerij dan snap ik wel waarom Ajax zich (terecht) niet solidair opstelt t.o.v. andere clubs. Netto spreek je over 6 tot ...?... miljoen die je misloopt met zo'n actie. Dat is voor 1 speler nagenoeg de begroting van een RKC, ADO of Fortuna en dan laat ik de NOW-regeling nog even helemaal buiten beschouwing.
Zijn restwaarde zit hem toch in het feit dat hij nog kan scoren voor Ajax? Stel in de return tegen YB wordt het 4-0 voor YB en in de allerlaatste seconde schiet hij de 4-1 er in waar een Labyad 2 kilometer over zou schieten, dan ben je een ronde verder. Dat lijkt me toch een mooi stuk restwaarde wat hij heeft.
Dat hij in transfergeld niks meer opbrengt betekent niet dat hij op geen enkele manier meer nuttig kan zijn voor Ajax.
Dat hij in transfergeld niks meer opbrengt betekent niet dat hij op geen enkele manier meer nuttig kan zijn voor Ajax.
Als we toch jeugd gaan inpassen dan kan Sontje Hansen ook spelen (centrumspits).ElPaco schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:47:
Zijn restwaarde zit hem toch in het feit dat hij nog kan scoren voor Ajax? Stel in de return tegen YB wordt het 4-0 voor YB en in de allerlaatste seconde schiet hij de 4-1 er in waar een Labyad 2 kilometer over zou schieten, dan ben je een ronde verder. Dat lijkt me toch een mooi stuk restwaarde wat hij heeft.
Als die toevallig mocht scoren heb je nog iets meer restwaarde.
If ifs & buts were candy and nuts we'd all have a happy christmas.
Was maar een geintje, ik zou hem ook niet halen. Ook te overheersendsnmght schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:07:
[...]
Tsja het is Ronaldo maar het zou gekkenwerk zijn om zo veel neer te tellen gezien zijn leeftijd.
En als je een Ekkelenkamp fysiek al niet meer de baas bent..
Hadden ze niet stiekem Traore kunnen afleveren bij Leipzig in plaats van Brobbey?
Ff haar eraf en het lijkt toch al wat?
[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 12-03-2021 14:04 ]
Te overheersend? Boost de shirtverkoop in de hele wereld met ettelijke miljoenen en je bent direct interessant voor zo'n beetje elk kanaal in de hele wereld. Onderschat de marketing die erachter zit nietHarribo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:00:
[...]
Was maar een geintje, ik zou hem ook niet halen. Ook te overheersend
Bron:
Juventus verkoopt meer dan 60 miljoen euro aan shirts op 1 dag na Ronaldo transfer
[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 12-03-2021 14:11 ]
Dat is waar!Typhone schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:03:
[...]
Te overheersend? Boost de shirtverkoop in de hele wereld met ettelijke miljoenen en je bent direct interessant voor zo'n beetje elk kanaal in de hele wereld. Onderschat de marketing die erachter zit niet.
En dan vervolgens gewoon niet opstellen, maar keihard Ekkelenkamp opstellenTyphone schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:03:
[...]
Te overheersend? Boost de shirtverkoop in de hele wereld met ettelijke miljoenen en je bent direct interessant voor zo'n beetje elk kanaal in de hele wereld. Onderschat de marketing die erachter zit niet.
Poe wat een zure reactie zeg... maar ik ben het 100% met je eensTyphone schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:44:
[...]
Ik doe niet emotioneel ik zou niet inzien waarom een speler die geen restwaarde meer heeft nog een seconde speeltijd zou moeten krijgen. Datzelfde zou ik zeggen van Huntelaar als die zou spelen ten faveure van Brobbey/Traoré (lees: in de basis zou starten). Ajax is een professionele voetbalclub geen stichting om mensen een hart onder de riem te steken. Afgelopen week is er nog een contractvoorstel gedaan (ziekelijk contract voor iemand met zijn statuur vergelijkbaar met Donny vd Beek) maar de rest was al in kannen en kruiken naar het schijnt. Die foto's zijn niet vandaag, gisteren of eergisteren gemaakt namelijk. Als we allemaal zo makkelijk zouden praten over geld in de voetballerij dan snap ik wel waarom Ajax zich (terecht) niet solidair opstelt t.o.v. andere clubs. Netto spreek je over 6 tot ...?... miljoen die je misloopt met zo'n actie. Dat is voor 1 speler nagenoeg de begroting van een RKC, ADO of Fortuna en dan laat ik de NOW-regeling nog even helemaal buiten beschouwing.
XXXVI
Nou ja, iemand om zoiets persona non grata noemen valt mij toch wel in de categorie 'onnodig emotioneel'.
Brobbey hoeft van mij nu de rest van het seizoen absoluut geen prioriteit meer te krijgen boven Traoré, maar dat is omdat we verder moeten met de spelers die we volgend jaar wel nog hebben en geen speler verder ervaring op hoeven te laten doen als die toch weg gaat.
Ik baal eerder van het vertrek Rijkhof dan Brobbey.
Brobbey is sterk en snel maar niet gepolijst.
Rijkhof had alles.
Brobbey is sterk en snel maar niet gepolijst.
Rijkhof had alles.
Dat verdien je zo terug met merchandise. CR7 in een Ajax shirt.snmght schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:07:
[...]
Tsja het is Ronaldo maar het zou gekkenwerk zijn om zo veel neer te tellen gezien zijn leeftijd.
Eerlijk gezegd is het toch best netjes hoe beide partijen uit elkaar gaan? Hij heeft zijn contract uitgezeten en beide partijen hebben voldaan aan de afspraak. Het is toch aan de andere kant ook raar dat je bij het aflopen van een contract je gedwongen kunt worden om bij te tekenen onder het dreigement dat je anders niet meer speelt. Stel je voor je neemt een mooie dure telefoon af bij je mobiele provider en hebt deze na 18 maanden bijna afbetaald en daardoor ben je bijna contract vrij. De mobiele provider dwingt je echter om binnen de laatste 6 maanden te verlengen want anders wordt je afgesloten van het mobiele netwerk.Typhone schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:18:
@Martinusz
Ja Neres ook niet en die vond ik beter dan Antony gisteren. Maar het meedoen op 3 fronten laat zien dat 1 goede basiself niet voldoende is. Ook niet als je in de Eredivisie speelt.
Tot nooit meer ziens.
Met dat betreft valt Ajax hier net zo goed wat te verwijten dat zij weinig vertrouwen hebben in hun eigen opgeleide spelers door ze een kort lopende contracten aan te bieden. Het mes snijdt aan twee kanten, ze kunnen eenvoudig van talenten af die het niet halen maar lopen dus ook het risico dat ze hun contract niet meer willen verlengen als ze wel door lijken te breken.
Voor de ontwikkeling van Brian vind ik het zelf een niet zo verstandige keuze om nu al naar een RB Leipzig te vertrekken. Hij was nu ook nog geen basis speler in Ajax 1 dus ik vermoed dat hij net zoals al die andere jonge beloften (Kishna, Hoesen, Bazoer, etc.) die vroegtijdig vertrokken uit gaat lopen op een domper. Ik vrees dat hij over een jaar of 4 weer in Nederland speelt, maar dan bij een Nederlandse subtopper. De grote schuldige in deze is Raiola die de jonge jongens ronselt onder valse toekomstperspectieven en er zelf uiteindelijk het meeste eraan verdient.
Ik snap het sentiment wel maar ik vind Traoré simpelweg niet overtuigend en heb liever dat we wedstrijden winnen in de EL dan dat we Traoré minuten gunnen. Die komt later wel aan bod; of niet.
Vind het mobiele contract niet zo'n mooi voorbeeld. Maar stel je voor dat jij bij jouw werkgever zo aangeven dat je wel eens wat anders wilt, en om je heen kijkt. (je bent dus eerlijk!) Bijvoorbeeld over een half jaar. Dan als werkgever zeggen, prima maar dan blijf je maar lekker thuis vanaf nu, heb ik je niet meer nodig. Dit terwijl je t.a.v. je werkgever alles netjes doet en het zelfs zo aangeeft waarbij je werkgever de kans nog heeft je te overtuigen, of om een vervanger te vinden. Die situatie komt wat meer in de buurt bij wat er hier gebeurt denk ik.Miki schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:48:
[...]
Eerlijk gezegd is het toch best netjes hoe beide partijen uit elkaar gaan? Hij heeft zijn contract uitgezeten en beide partijen hebben voldaan aan de afspraak. Het is toch aan de andere kant ook raar dat je bij het aflopen van een contract je gedwongen kunt worden om bij te tekenen onder het dreigement dat je anders niet meer speelt. Stel je voor je neemt een mooie dure telefoon af bij je mobiele provider en hebt deze na 18 maanden bijna afbetaald en daardoor ben je bijna contract vrij. De mobiele provider dwingt je echter om binnen de laatste 6 maanden te verlengen want anders wordt je afgesloten van het mobiele netwerk.
Met dat betreft valt Ajax hier net zo goed wat te verwijten dat zij weinig vertrouwen hebben in hun eigen opgeleide spelers door ze een kort lopende contracten aan te bieden. Het mes snijdt aan twee kanten, ze kunnen eenvoudig van talenten af die het niet halen maar lopen dus ook het risico dat ze hun contract niet meer willen verlengen als ze wel door lijken te breken.
Overigens, ook voor het Nederlands voetbal en Nederland als opleidingsland is Ajax er natuurlijk wel veel aan gelegen dat spelers die weggaan bij Ajax het goed doen, want als dat (meer) de maatstaf wordt is er ook meer geld aan te verdienen. Een speler dan maar laten verpieteren op de bank, of in het 2e elftal is dan ook niet heel handig, want dat verkleind de kans dat die het (direct) goed gaat doen in het buitenland ook.
Dat een de Ligt en de Jong het in het buitenland goed doen is daarvoor bijvoorbeeld erg mooi. Dat Zyjech en van de Beek het nog niet laten zien en Klaassen ook niet echt uitblonk in het buitenland is dan weer minder positief, zouden van deze 5 er 3 het heel goed doen, zou de marktwaarde van Ajax Spelers ook sneller stijgen bijvoorbeeld.
Rasmussen komt er ook aan, is een goede spits wel Deenssnmght schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:52:
Ik snap het sentiment wel maar ik vind Traoré simpelweg niet overtuigend en heb liever dat we wedstrijden winnen in de EL dan dat we Traoré minuten gunnen. Die komt later wel aan bod; of niet.
@Miki
Die kortlopende contracten zijn bewust kort om op te waarderen bij progressie. Leggen ze die te lang vast dan weigeren spelers vaak om voor €5000 per jaar meer naar elders te verkassen. Heeft Overmars ooit aangegeven dus het heeft niet direct met vertrouwen uitspreken te maken.
Die kortlopende contracten zijn bewust kort om op te waarderen bij progressie. Leggen ze die te lang vast dan weigeren spelers vaak om voor €5000 per jaar meer naar elders te verkassen. Heeft Overmars ooit aangegeven dus het heeft niet direct met vertrouwen uitspreken te maken.
Bij (heel) jonge spelers mogen ze volgens mij ook geen lang contract aangaan. Ik dacht dat tot iemand 18 is ze maximaal een 2 jarig contract mogen aangaan.
Miki schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:48:
Met dat betreft valt Ajax hier net zo goed wat te verwijten dat zij weinig vertrouwen hebben in hun eigen opgeleide spelers door ze een kort lopende contracten aan te bieden.
Spelers jonger dan 18 mogen maximaal 3 seizoenen tekenen.ElPaco schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:28:
Bij (heel) jonge spelers mogen ze volgens mij ook geen lang contract aangaan. Ik dacht dat tot iemand 18 is ze maximaal een 2 jarig contract mogen aangaan.
Hij heeft het huidige contract getekend in juni 2018.
FIFA reglementen
2. The minimum length of a contract shall be from its effective date until the end of the season, while the maximum length of a contract shall be five years. Contracts of any other length shall only be permitted if consistent with national laws. Players under the age of 18 may not sign a professional contract for a term longer than three years. Any clause referring to a longer period shall not be recognised.
[ Voor 55% gewijzigd door strafschop op 12-03-2021 16:42 ]
In mijn ogen is dat echt een slappe smoes. Je kunt bijvoorbeeld in een contract ook prestatie bonussen en toelagen opnemen wat zeker niet ongebruikelijk is in de voetballerij.Typhone schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:22:
@Miki
Brian is nu 19 dus rekenkundig en gezien de ontwikkelingen die deze speler doormaakte in de verschillende jeugdteams had Ajax dit ook van hun kant beter moeten managen.strafschop schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:32:
[...]
[...]
Spelers jonger dan 18 mogen maximaal 3 seizoenen tekenen.
Hij heeft het huidige contract getekend juni 2018.
FIFA reglementen
2. The minimum length of a contract shall be from its effective date until the end of the season, while the maximum length of a contract shall be five years. Contracts of any other length shall only be permitted if consistent with national laws. Players under the age of 18 may not sign a professional contract for a term longer than three years. Any clause referring to a longer period shall not be recognised.
[ Voor 42% gewijzigd door Miki op 12-03-2021 16:45 ]
Basisplaats zou hij inderdaad nooit mogen krijgen, invaller is prima indien het nodig is. Echter sta je bijv. 3-0 voor, laat dan lekker iemand anders spelen. Met andere woorden alleen gebruiken als het echt nodig is. Tegen Lille en Young Boys was het nodig en dus begrijpelijk.Typhone schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:44:
[...]
Ik doe niet emotioneel ik zou niet inzien waarom een speler die geen restwaarde meer heeft nog een seconde speeltijd zou moeten krijgen. Datzelfde zou ik zeggen van Huntelaar als die zou spelen ten faveure van Brobbey/Traoré (lees: in de basis zou starten). Ajax is een professionele voetbalclub geen stichting om mensen een hart onder de riem te steken.
Afgelopen week is er nog een contractvoorstel gedaan (ziekelijk contract voor iemand met zijn statuur vergelijkbaar met Donny vd Beek) maar de rest was al in kannen en kruiken naar het schijnt. Die foto's zijn niet vandaag, gisteren of eergisteren gemaakt namelijk.
Als we allemaal zo makkelijk zouden praten over geld in de voetballerij dan snap ik wel waarom Ajax zich (terecht) niet solidair opstelt t.o.v. andere clubs. Netto spreek je over 6 tot ...?... miljoen die je misloopt met zo'n actie. Dat is voor 1 speler nagenoeg de begroting van een RKC, ADO of Fortuna en dan laat ik de NOW-regeling nog even helemaal buiten beschouwing.
Tja en wat heeft Juventus er aan overgehouden? Want het is echt niet zo dat er 60 miljoen naar Juventus gaat. Zoals in het artikel staat levert het 6-9 miljoen op voor de club. Dat is op een contract van 100 miljoen is dat een druppel op de gloeiende plaat. Als hij Juventus naar de kwartfinales had geschoten had het meer opgeleverd.Typhone schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:03:
[...]
Bron:
Juventus verkoopt meer dan 60 miljoen euro aan shirts op 1 dag na Ronaldo transfer
Ajax krijgt bij toekomstige transfers toch gewoon opleidingsvergoeding? Brobbey dient gewoon zijn contract uit en daarmee basta. Dat gezever om loyaliteit... Alsof het loyaal is van Ajax om 15 miljoen neer te tellen voor Haller terwijl je 3 of 4 talenten voor de spits hebt lopen. Uiteindelijk zit de meeste waarde in "het merk" Ajax, en die waarde bestendigen ze met aantrekkelijk voetbal op een zo hoog mogelijk podium. Als Brobbey daar nog aan kan bijdragen stel je hem toch gewoon op.
Regeren is vooruitschuiven
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken