[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 251 Laatste
Acties:
  • 959.053 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
Ada MOOOONN!! *O*

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Oh..dat klinkt al weer beter. Denk dat ik toch nog even blijf in cryptoland! :)

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:29
WiseGuy! schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:54:
[...]

Haha. Volgens mij zit heel cryptoland momenteel in die mindset.
Ik wil proberen mij vast te houden aan de endgame mindset. Voor mijn gevoel is dat Bitcoin stallen bij een partij die valt onder het depositogarantiestelsel en rentenieren.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:51
Gelukszoekr schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:08:
[...]

Ik wil proberen mij vast te houden aan de endgame mindset. Voor mijn gevoel is dat Bitcoin stallen bij een partij die valt onder het depositogarantiestelsel en rentenieren.
Voor mij een beetje hetzelfde inderdaad. Alles leuk en aardig met die pannenkoeken etc maar de endgame blijft mijn btc en eth pot. De rest is leuk voor de snelle gains en om meer btc mee te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
keepitfrosty schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:11:
[...]

Voor mij een beetje hetzelfde inderdaad. Alles leuk en aardig met die pannenkoeken etc maar de endgame blijft mijn btc en eth pot. De rest is leuk voor de snelle gains en om meer btc mee te pakken.
Waarschijnlijk het slimste. Tegelijkertijd ook wel echt moeilijk.

Men zegt zo makkelijk; "had ik toen maar Bitcoin gekocht, dan was ik nu miljonair geweest."
Hoe wel ik alweer wat jaartje meeloop vind ik het soms erg moeilijk om mij aan dit plan te houden. Koersschommelingen kunnen je best zeeziek maken onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Dus jullie zijn (bijna) allemaal van mening dat BTC uiteindelijk alleen maar meer waard word en de grootste blijft?
Het feit dat grote bedrijven btc kopen en je er ook mee kan gaan betalen werkt dit natuurlijk wel in de hand maar toch knaagt er iets dat zegt ", ik ga toch niet nu groots investeren in iets wat ook zomaar in waarde kan halveren"

Het spelen met alts en pocket change is leuk maar duizenden euro's in btc stoppen is voor mij wel nog een bridge too far zeg maar

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 20:22
Khaelos schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:16:
Dus jullie zijn (bijna) allemaal van mening dat BTC uiteindelijk alleen maar meer waard word en de grootste blijft?
Het feit dat grote bedrijven btc kopen en je er ook mee kan gaan betalen werkt dit natuurlijk wel in de hand maar toch knaagt er iets dat zegt ", ik ga toch niet nu groots investeren in iets wat ook zomaar in waarde kan halveren"

Het spelen met alts en pocket change is leuk maar duizenden euro's in btc stoppen is voor mij wel nog een bridge too far zeg maar
De markt is volatiel, dat maakt het voor mij leuk. Normaal investeren duurt lang = saai. Crypto's is binnen een jaar of 4 mogelijk 10x over de kop gaan. (Dus = leuk)
Zit nu zelf wat jaren in cryptohandel en zolang je bij de 'dikke' aders blijft en niet bang bent om te hodlen bij halveringen springt hij er tot nu toe altijd weer bovenop.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Zo zie ik het ook een beetje. Bitcoin is voor mij the ship that has sailed. De bedragen per eenheid zijn gewoon te groot. Hetzelfde geldt een beetje voor Ethereum. De laaggeprijsde coins zoals ADA en XLM zijn dan veel toegangkelijker. Eigenlijk zou je net zoals Apple een stock-split oid moeten doen voor Bitcoin. Gewoon de koers / 10.000 en dan iedereen 10.000 meer Bitcoin per 1 bitcoin die ze hadden. Dat zou voor mij het aantrekkelijker maken om in BTC te handelen. Het kopen van 0,00000010 BTC voelt gekker voor mij dan het kopen van 1 ADA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Mighty schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:21:
Zo zie ik het ook een beetje. Bitcoin is voor mij the ship that has sailed. De bedragen per eenheid zijn gewoon te groot. Hetzelfde geldt een beetje voor Ethereum. De laaggeprijsde coins zoals ADA en XLM zijn dan veel toegangkelijker. Eigenlijk zou je net zoals Apple een stock-split oid moeten doen voor Bitcoin. Gewoon de koers / 10.000 en dan iedereen 10.000 meer Bitcoin per 1 bitcoin die ze hadden. Dat zou voor mij het aantrekkelijker maken om in BTC te handelen. Het kopen van 0,00000010 BTC voelt gekker voor mij dan het kopen van 1 ADA.
Dat is iets psychisch, die 1 Ada kan zo -90% doen en daar weer jaren blijven.
BTC doet ook wel eens -50 en komt altijd weer sneller terug dan die ene Ada.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Nou precies dit.. ik heb een maand of 2 terug voor 1000€btc gekocht toen nog voor 25k€..
Daar had ik welgeteld 0.0038 btc voor :')
En als ik dat gehouden had en verkocht op de top had ik 2000 gehad ja.. verkocht op 34k en wat winst gepakt. :F
Maar zoals het nu is/was 45k -> 50k is 10% dat schiet niet echt op..

Dus voor mij voelt btc als het schip wat al aan de horizon is en ik nu niet goed meer aan kan verdienen.
Graag hoor ik als jullie denken dat ik fout zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr

Ik heb jaren lang geen enkele BTC gehad, alleen meer met alts gespeeld. Maar gezien de ontwikkelingen ben ik van mening dat Bitcoin long-term de best-bet is.

Alts zijn veel volatieler, maar over een langere termijn zijn er maar weinig alts die het winnen van Bitcoin. Je moet hier dus "mazzel" hebben en goed gokken.

Bitcoin krijgt nu zoveel grootschalige aandacht. het netwerk is zo krachtig. De flippening is afgewend. 60% van crypto is Bitcoin. Daarnaast is de Bitcoin die ik nu heb pure winst, dat is altijd makkelijk investeren dan hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayaxi
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-08-2022
MrMrq schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:40:
[...]

De bank geeft 'een beetje' winst (rendement). Ik noem 12% per week niet 'een beetje'; dat is ik ben te lui om het door te rekenen per jaar!!!!1!
Fair enough :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:08:
[...]

ING, ABN en nog wat jongens zijn daar al mee bezig volgens mij.
https://www.pyctor.com/

Kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:51
Gelukszoekr schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:16:
[...]

Waarschijnlijk het slimste. Tegelijkertijd ook wel echt moeilijk.

Men zegt zo makkelijk; "had ik toen maar Bitcoin gekocht, dan was ik nu miljonair geweest."
Hoe wel ik alweer wat jaartje meeloop vind ik het soms erg moeilijk om mij aan dit plan te houden. Koersschommelingen kunnen je best zeeziek maken onderweg...
Ja ik snap wat je zegt inderdaad. Blijft voor mij ook wel lastig hoor en onderweg ook genoeg alt coin fouten gemaakt omdat BTC te langzaam ging en je voor de snelle gains wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 20:22
Khaelos schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:28:
Op de bank had je er welgeteld niks voor gehad. 10% is flink, zeker als je met grotere bedragen speelt. Als je verwacht met 200 euro miljonair te worden dan snap ik dat het tegenvalt. Maar 50k zag men 4 jaar terug niet aankomen, net zoals met een miljoen per munt niet ziet aankomen. The sky is the limit. ;)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@Khaelos Het klinkt alsof je je enorm blindstaart op de waarde van een Bitcoin. Of je nou 0,05 bitcoin hebt die een 100k waard zou zijn, of 30.000 ada die 100k waard is, dat is toch gewoon hetzelfde?

Verdienpotentie zit m in de volatiliteit en de ruimte naar boven. De eerste is bij andere coins hoger, maar die tweede is bij BTC meer een zekerheid gezien het instappen van de institutionelen - waarbij echte zekerheid natuurlijk niet bestaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
Dus voor mij voelt btc als het schip wat al aan de horizon is en ik nu niet goed meer aan kan verdienen.
BTC is -met ETH- zo ongeveer de enige constante factor in crypto.
In 2018 op 15.000 euro Bitcoin riepen velen ook: Ja, nu is het klaar, op BTC valt niks meer te verdienen.

Iedereen hoopt op die ene munt die x500 gaat in hele korte tijd, maar dat blijft zoeken en geluk hebben. Crypto lijkt volwassener te worden en niet meer snel een kwestie van: "ff 20.000 van deze munten kopen voor 30 euro en dan maar wachten tot ze 500 dollar per stuk zijn".

Ik zie BTC als een munt waar nog altijd prima percentages "rente" op te pakken zijn, miljonair worden de huidige instappers er waarschijnlijk niet meer mee, maar als je 450 euro BTC koopt en een maandje later is dat 525 euro waard, dan heb je meer winst te pakken dan enkele tienduizenden euro's jarenlang op een spaarrekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rayaxi
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-08-2022
Nou precies dit.. ik heb een maand of 2 terug voor 1000€btc gekocht toen nog voor 25k€..
En als ik dat gehouden had en verkocht op de top had ik 2000 gehad ja.. verkocht op 34k en wat winst gepakt. :F

Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je inzet is. 10% op 10.000 in een weekje tijd is toch een leuk bedragje, toch? Maar ga je dat risico lopen met de huidige markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:02
De meeste alts kunnen fors makkelijker in waarde halveren dan dat Bitcoin dat kan. Alts zijn fors volatieler; wat 3x over de kop kan, kan ook 3x naar beneden.

Of BTC altijd alleen maar meer waard wordt is een stelling waar ik me niet aan ga branden, maar dat Bitcoin het grootste blijft? Geen haar op mijn hoofd die wat anders verwacht.
Dan moet je het vooral niet doen :)
Maar stop je dan wel duizenden euro's in alts? Je kan ook een klein stukje Bitcoin kopen hè...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
Gelukszoekr schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:30:
[...]

Ik heb jaren lang geen enkele BTC gehad, alleen meer met alts gespeeld. Maar gezien de ontwikkelingen ben ik van mening dat Bitcoin long-term de best-bet is.

Alts zijn veel volatieler, maar over een langere termijn zijn er maar weinig alts die het winnen van Bitcoin. Je moet hier dus "mazzel" hebben en goed gokken.

Bitcoin krijgt nu zoveel grootschalige aandacht. het netwerk is zo krachtig. De flippening is afgewend. 60% van crypto is Bitcoin. Daarnaast is de Bitcoin die ik nu heb pure winst, dat is altijd makkelijk investeren dan hè.
Zo zie ik het ook. Portfolio bestaat nu uit 60% btc, 25% eth en de rest zijn alts. Voor nu is dat leuk om, mits je de goede te pakken hebt, winst te pakken of meer btc te genereren.

Als we echt weer een tijd omlaag gaan zet ik de alts lekker om in euro (winst opname) en btc (hodl) en zal mijn pf 90% btc zijn.

Btc zal altijd een groot deel van mijn portfolio blijven. Soort van safe haven tussen al het alt geweld.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

10% is toch een mooie winst?
En ok, als je nu instapt en het zakt 30% dan zie je de honderdjes er gauw aflopen.
Het is mij wel eens overkomen, leuk denken in te stappen en binnen no time - €6000 staan :X
Maar dan blijf ik altijd zitten en koop nog wat bij, in the long run is het alleen maar hoger gegaan.
Nog nooit met verlies verkocht maar ik doe dan ook niet aan stoploss.

XRP = trash

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Richh schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Maar stop je dan wel duizenden euro's in alts? Je kan ook een klein stukje Bitcoin kopen hè...
Precies en niet op korte termijn kijken. Nu wij richting een maximum spaarbedrag gaan voor de belastingdienst komt kijken, besloten om anders te gaan sparen. Deel richting aandelen en deel richting crypto. Gewoon elke maand een x bedrag kopen. En dan over een jaar of 5 / 10 maar weer kijken.
Regelmatig ook ff bij bepaalde alts kijken of die nog interessant aan te kopen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:32:
@Khaelos Het klinkt alsof je je enorm blindstaart op de waarde van een Bitcoin. Of je nou 0,05 bitcoin hebt die een 100k waard zou zijn, of 30.000 ada die 100k waard is, dat is toch gewoon hetzelfde?

Verdienpotentie zit m in de volatiliteit en de ruimte naar boven. De eerste is bij andere coins hoger, maar die tweede is bij BTC meer een zekerheid gezien het instappen van de institutionelen - waarbij echte zekerheid natuurlijk niet bestaat.
Het verschil zit hem erin dat het opwaarts potentieel hoger is bij andere coins. DOT bijv. was vorig jaar nog €3, nu €30. Dat is 10x over de kop en DOT is nog lang niet klaar. Dat zie ik bij BTC zo snel niet meer gebeuren, dan zou de koers naar 500k moeten en dan krijgen er toch een aantal mensen klamme handjes denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 02-03-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
Dat is zuiver psychologisch, er is geen enkele reden om niet een 0.01BTC te kopen.
In stocks is het heel functioneel, de meeste brokers bieden geen fragmentical shares aan en dan is het voor normale mensen niet mogelijk om bv een amazon of pre-split Tesla te kopen voor 1 share a 4K.
Maar je ziet op de alternative trading platforms zoals de robinhood, revolute, trading12 etc waar dat wel kan er heel veel fracties tesla verkocht worden..
Dus... waarom zou je die prachtige BTC opsplitsen als je fracties kan kopen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:57
Prosac schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Precies en niet op korte termijn kijken. Nu wij richting een maximum spaarbedrag gaan voor de belastingdienst komt kijken, besloten om anders te gaan sparen. Deel richting aandelen en deel richting crypto. Gewoon elke maand een x bedrag kopen. En dan over een jaar of 5 / 10 maar weer kijken.
Regelmatig ook ff bij bepaalde alts kijken of die nog interessant aan te kopen zijn.
Dus jij geeft je aandelen en crypto niet op aan de belastingdienst als je boven het heffingsvrij vermogen uit komt?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-09 16:35
knakworst schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:50:
[...]

Het is duidelijk dat we vergeten zijn wat een bear market is in dit topic.
Nee hoor, maar we zitten niet in een bear market momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Je bedoelt mBTC? Dat bestaat al tijden!
En je weet dat iedere Bitcoin bestaat uit 100.000.000 Satoshi?

Uiteindelijk maakt het geen drol uit wat voor naam je er op plakt... Als ik mijn Bitcoin aandeel keer 1000 kreeg (terwijl de koers gedeeld door 1000 gaat), dan denk ik misschien wel, goh heb nu zoveel bitcoin, ik verkoop wel wat. Dat weegt op tegen de mensen die dan willen kopen.
Een stock split zou theoretisch gezien ook 0,00 effect op de koers mogen hebben, immers de onderliggende waarde verschilt niet. Anders is de aandelenmarkt stuk (guess what).

Er zit een wezenlijk verschil tussen hoe nieuwe Bitcoins op de markt komen en hoeveel dat er zijn, tov altcoins. De nu beschikbare supply verschilt ook enorm! Het is niet meer dan logisch dat daar prijsverschil tussen zit, en de potentiële gains zijn daar ook weer van afhankelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:39:
[...]

Het verschil zit hem erin dat het opwaarts potentieel hoger is bij andere coins. DOT bijv. was vorig jaar nog €3, nu €30. Dat is 10x over de kop en DOT is nog lang niet klaar. Dat zie ik bij BTC zo snel niet meer gebeuren, dan zou de koers naar 500k moeten en dan krijgen er toch een aantal mensen klamme handjes denk ik.
Wat je niet moet vergeten is dat als btc klaar is, Dot dan ook. ;)

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
zwembroek schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Dus jij geeft je aandelen en crypto niet op aan de belastingdienst als je boven het heffingsvrij vermogen uit komt?
Ik ben nog even aan het uitvogelen hoe ik die eerste in ga pakken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Voor de gevestigde orde mss...Probeer me over divers onderwerpen in te lezen en vroeg het me ineens af.

Wat zijn nou voorbeelden van echt veelbelovende munten/bitcoin challengers die toch in ineens in korte tijd waardeloos zijn geworden. En waarom was dat? Pech? Verkeerde ideologie? Verkeerde technologie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Prosac schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Aandelen en crypto vallen ook gewoon in box 3 :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:12
je ziet hier duidelijk wie er langer in crypto zitten iig. Ik vond 600 euro voor 1 btc in 2013 ook veel en had dus ook niet veel tov allemaal bagger alts die 500% deden........daarna gingen ze uiteraard -99%. Ik heb in 2017 gewoon gekocht tot 3k en van jan 2019 tot dec 2020 DCA. BTC is helemaal niet duur. Die les moeten veel mensen hier nog leren. Veel plezier met jullie alts, de kans dat je daar geld op verliest is helaas vele malen groter dan dat je met winst weg loopt.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lunamous
  • Registratie: Maart 2017
Waarom zijn laaggeprijsde coins toegankelijker? Het gaat uiteindelijk om de marktkapitalisatie / supply. Cardano heeft intussen ook al een marketcap van 40 mld, je zou kunnen stellen dat Cardano ook minder aantrekkelijk is voor mensen die op korte termijn een wat hogere ROI willen. Dan kun je beter niet blindstaren op de top 10.

Valt me op dat ADA wel flavour of the month is hier. Probeer je informatie ook van andere bronnen te halen om tunnelvisie te voorkomen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Pelox schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:42:
[...]
Wat je niet moet vergeten is dat als btc klaar is, Dot ook. ;)
Helemaal eens. Maar BTC kan lang zijwaarts bewegen terwijl kansrijke coins omhoog vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:43:
[...]

Helemaal eens. Maar BTC kan lang zijwaarts bewegen terwijl kansrijke coins omhoog vliegen.
Precies, daarom heb ik ook lekker een deel in alts staan en hopelijk kan ik daar weer mijn btc aandeel mee vergroten. Laat btc maar rustig groeien en stabiel blijven.

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

We zijn nu ook binnen een jaar x16 gegaan met BTC. Dus dan is het enerzijds logisch dat je het niet nog eens ziet gebeuren, maar het kan dus wel. Dat DOT nog niet klaar is is mij te onzeker. Ik ben het met je eens dat de kans op grote klappers met alts nu hoger is, maar de kans dat een alt na een ATH ineens -70% doet en daar blijft hangen is ook gewoon reëel. En bij BTC niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
readytoflow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:42:
Voor de gevestigde orde mss...Probeer me over divers onderwerpen in te lezen en vroeg het me ineens af.

Wat zijn nou voorbeelden van echt veelbelovende munten/bitcoin challengers die toch in ineens in korte tijd waardeloos zijn geworden. En waarom was dat? Pech? Verkeerde ideologie? Verkeerde technologie?
Dat gebeurt gewoon bij 99% van de alts. Heeft niets met pech of tech te maken. Is gewoon een gegeven. Daarom blijf ik er ook hameren dat je alts maar kort moet hebben. Denk aub echt niet long term bij alts, je word namelijk 100% zeker bagholder. Been there done that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh

Als dat niet snel genoeg is moet je staatsloten kopen.
10% in een dag of 2 hè? Je pensioensfonds doet hier 2 jaar over!

Uiteindelijk is het risk reward. Oké, alts kunnen sneller over de kop gaan. Maar het risico dat het mis gaat is minstens zo groot.

Ik stop liever 10% van mijn vermogen in Bitcoin dan in een altcoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50

MicroWhale

The problem is choice

ARK is denk ik wel een goed voorbeeld. Al is dat niet in korte tijd.

Goed idee en goed team, constant deadlines halen en goed werk afgeleverd de afgelopen jaren... alleen...

Geen (of niet genoeg) marketing gedaan. Geen implementaties van hun product, of niet op 'in het oog springende projecten'. Voorbij gevlogen door nieuwere projecten die direct aansloten op de nieuwste technologie + er een dikke marketing saus overheen hebben gegooid.

Snelle adoptie, daadwerkelijk gebruik van je munt (tokenomics) en inspelen op de nieuwste tech/hypes is in de cryptowereld verplicht om te overleven. Zie het goede werk van Binance. Die stampen ff een BSC uit de grond om op DeFi mee te liften.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
anti elppa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Dat gebeurt gewoon bij 99% van de alts. Heeft niets met pech of tech te maken. Is gewoon een gegeven. Daarom blijf ik er ook hameren dat je alts maar kort moet hebben. Denk aub echt niet long term bij alts, je word namelijk 100% zeker bagholder. Been there done that
Nou, denk dat 99% van de niet direct als een BTC Challenger wordt gezien. Maar kan me voorstellen dat er toch crypto's zijn geweest die booming waren en leuke koersstijging en mooie plannen maar dan toch ineens...bam...bagholder.
MicroWhale schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:49:
[...]

ARK is denk ik wel een goed voorbeeld. Al is dat niet in korte tijd.

Goed idee en goed team, constant deadlines halen en goed werk afgeleverd de afgelopen jaren... alleen...

Geen (of niet genoeg) marketing gedaan. Geen implementaties van hun product, of niet op 'in het oog springende projecten'. Voorbij gevlogen door nieuwere projecten die direct aansloten op de nieuwste technologie + er een dikke marketing saus overheen hebben gegooid.

Snelle adoptie, daadwerkelijk gebruik van je munt (tokenomics) en inspelen op de nieuwste tech/hypes is in de cryptowereld verplicht om te overleven. Zie het goede werk van Binance. Die stampen ff een BSC uit de grond om op DeFi mee te liften.
Thx. Vind ik interessant om eens over na te lezen. Probeer toch ergens wat houvast te zoeken in deze extreem volatile en emotionele markt.

[ Voor 43% gewijzigd door readytoflow op 02-03-2021 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 18:55

watercoolertje

Untertitel

[...]

En wat heeft BTC in diezelfde periode gedaan? Ook x10 toevallig?

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Vraag me af if dit legit is...het staat wel op meerdere grote crypto newssites.

https://news.bitcoin.com/...-into-ada-and-dot-tokens/

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Da_maniaC schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:51:

Check FD7 ventjes (ventures) maar eens en concludeer hoe legit dit is.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Voor de munten die na 2017 zijn verdwenen... .daar heeft de oude garde wat smeuïge verhalen over.

Ik heb wel wat voorbeelden van grote projecten die falen:
XRP (Ripple labs) - verkeerde ideologie: ruzie maken met de lokale autoriteiten + hebben van een grote bek
Bitcoin Cash - verkeerde ideologie: de grote man hierachter, Roger Ver, is een lul met vingers.
Swipe (SXP) - verkeerde ideologie: beginnen met het ene en dan op de helft iets heel anders gaan doen omdat iedereen het doet.

Deze 3 projecten hebben 1 ding gemeen: ze zijn nogal afhankelijk van een paar mensen. Verkeerde ideologie is misschien niet het juiste woord, maar meer: mensen die gewoon geen goede keuzes maken en het geluk hebben dat ze in crypto zitten. Overigens bestaan ze allemaal nog, met munten die je kan kopen.

Verder komt pech ook veel voor. Je kan briljante tech hebben, maar als niemand het wil hebben kom je nergens. Dat is niet aan crypto voorbehouden, je kan gerust heel Eindhoven vullen met briljante uitvindingen van Philips die het niet gehaald hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 15:38
KirovAir schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Als je verwacht met 200 euro miljonair te worden dan snap ik dat het tegenvalt.
Volgens mij wil iedereen wel met 200 euro miljonair worden. Dat is voor velen nou juist de grote aantrekkingskracht van crypto.

Je weet in ieder geval 1 ding wel zeker en dat is dat je voor 200 euro met BTC géén miljonair gaat worden.

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

readytoflow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:49:
[...]

Nou, denk dat 99% van de niet direct als een BTC Challenger wordt gezien. Maar kan me voorstellen dat er toch crypto's zijn geweest die booming waren en leuke koersstijging en mooie plannen maar dan toch ineens...bam...bagholder.
[...]

Thx. Vind ik interessant om eens over na te lezen. Probeer toch ergens wat houvast te zoeken in deze extreem volatile en emotionele markt.
Als je je vast wilt houden zonder emotie: Dollar Cost Averaging met Hodl strategie tot 2025.
Als je een beetje risico niet schuwt: Koop naast bovenstaande een paar top 20 coins waarvan je denkt dat ze echt groeipotentie hebben de komende jaren.
Als je de kans wilt lopen al je geld te verliezen: Gebruik een Short of Long op een willekeurig asset, koop een willekeurige crypto of koop een staatslot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh

Pump & Dumps; henk en ingrid zijn leeggetrokken, op naar de volgende altcoin om het opnieuw te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Ik hecht hier weinig waarde aan, FD7 Ventures is vorige maand opgericht en lijkt voor zover ik kan zien uit één persoon te bestaan: https://www.linkedin.com/in/prakashpchand/

Hier een video: https://www.reddit.com/r/...s_why_he_invested_in_ada/

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Met veel risico goed gokken en coin hoppen, DOGE > ADA > BNB > ADA > DOGE > CAKE > Beefy etc etc
En dan als laatste gok het zo timen dat je net voor de ellende in BTC springt en slechts -50% doet ipv -90%
En dan maar HODL tot de volgende bull.
En tussendoor staatsloten kopen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiseGuy!
anti elppa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:42:
je ziet hier duidelijk wie er langer in crypto zitten iig. Ik vond 600 euro voor 1 btc in 2013 ook veel en had dus ook niet veel tov allemaal bagger alts die 500% deden........daarna gingen ze uiteraard -99%. Ik heb in 2017 gewoon gekocht tot 3k en van jan 2019 tot dec 2020 DCA. BTC is helemaal niet duur. Die les moeten veel mensen hier nog leren. Veel plezier met jullie alts, de kans dat je daar geld op verliest is helaas vele malen groter dan dat je met winst weg loopt.
Is ook wel een beetje kort door de bocht omdat je de mazzel had er 'op tijd' bij te zijn. Stel je bent nu, wat, een jaar of 25 en hebt een extra zakcentje dat je liefst exponentieel wilt vermeerderen. Tuurlijk kan je dat in BTC steken en ga je misschien wel x2, x3, x10. Misschien. Dat is wel even een andere outlook dan die jij hebt waarbij je al 83x bent gegaan voor een deel van je BTC. En het is juist dat laatste waar de grote aantrekkingskracht in zit.

Verder eens dat BTC veruit de meest stabiele ster onder dit cryptogehemelte is en daar kan je ook prima goed geld mee maken. Maar zoals daarbij wel meer geldt: takes money to make money.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dannelini
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-06 10:38

Ik vind dit niet gek hoor. Bitcoin zien als goud en ADA/DOT/ETH zien als the next Apple of Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-09 21:38

raq

Zijn vooral veel lege projecten met een mooi whitepaper, een shill-army en een marketing machine. Projecten zijn in 2017 gemaakt om coins te verkopen aan Henk, Ingrid en mijzelf. Wat een bullshit ideeën zijn in 2017 bedacht (eerder vast ook wel), crypto sausje erover en eerst pumpen en vervolgens jarenlang dumpen. Veel van die projecten zijn nu doodgebloedt, ge-exitscamd of er wordt nog net gedaan alsof er wat gebeurd.

Eén van mijn pareltjes uit 2017 is bv DBC, een project met iets van AI, data en blockchain. Enkel in leven gebracht om de coins te dumpen, en zolang je de schijn kan ophouden dat er werkelijk wat gebeurd binnen het project zijn er mensen die erop willen speculeren. Las er gisteren dit over, fakeshow all-the-way.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Richh schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:42:
[...]
En je weet dat iedere Bitcoin bestaat uit 1.000.000 Satoshi?
1 BTC = 100.000.000 Satoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

WiseGuy! schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Volgens mij wil iedereen wel met 200 euro miljonair worden. Dat is voor velen nou juist de grote aantrekkingskracht van crypto.

Je weet in ieder geval 1 ding wel zeker en dat is dat je voor 200 euro met BTC géén miljonair gaat worden.
Wel als je in 2010 €200 erin had gegooid met het idee, weg is weg.
En dan hodl tot aan de oma. :)

XRP = trash

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
raq schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:03:
[...]

Zijn vooral veel lege projecten met een mooi whitepaper, een shill-army en een marketing machine. Projecten zijn in 2017 gemaakt om coins te verkopen aan Henk, Ingrid en mijzelf. Wat een bullshit ideeën zijn in 2017 bedacht (eerder vast ook wel), crypto sausje erover en eerst pumpen en vervolgens jarenlang dumpen. Veel van die projecten zijn nu doodgebloedt, ge-exitscamd of er wordt nog net gedaan alsof er wat gebeurd.

Eén van mijn pareltjes uit 2017 is bv DBC, een project met iets van AI, data en blockchain. Enkel in leven gebracht om de coins te dumpen, en zolang je de schijn kan ophouden dat er werkelijk wat gebeurd binnen het project zijn er mensen die erop willen speculeren. Las er gisteren dit over, fakeshow all-the-way.
Ja, en dat bedoel ik regelmatig met DYOR. Het is erg lastig om vanaf een laptop naar wat PDF's en websites te kijken. Wat 'kenners' die elkaar tegenspreken en daar dan wat van te vinden.
MicroWhale schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Als je je vast wilt houden zonder emotie: Dollar Cost Averaging met Hodl strategie tot 2025.
Als je een beetje risico niet schuwt: Koop naast bovenstaande een paar top 20 coins waarvan je denkt dat ze echt groeipotentie hebben de komende jaren.
Als je de kans wilt lopen al je geld te verliezen: Gebruik een Short of Long op een willekeurig asset, koop een willekeurige crypto of koop een staatslot.
Ja, ik neig naar een 80/20 verhouding tussen die eerste 2. echter kan ik het gevoel niet losschudden dan we komende 6 maanden met schokken gaan dalen. nergens op gebaseerd. misschien toch ergens mijn risicomijdende inborst?

Krijg straks wat meer terug vd vrienden van de BD. als m'n gevoel klopt kan ik daar dan weer op lager moment mee verder spelen. Was onverwachts 2x zoveel als ik op gerekend had. dus ik had het al niet. Zou ook niet uit moeten maken als het straks in zware waardeloze zakken achter me aan blijft slepen. Mss nog goed voor m'n conditie zelfs :+

Ondertussen blijf ik met m'n huidige PF 'spelen' . Paar vaste muntjes. en met ander deel switch ik gewoon wat. Eerlijk gezegd: meestal lukraak omdat iemand roept 'alakazam coin gaat moooooonen' }:O

Moet nog wel verder inlezen over DCA. want dat is meer dan gewoon elke maand x bedrag inleggen.

[ Voor 29% gewijzigd door readytoflow op 02-03-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
Mr_Ripple schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:04:
[...]

Wel als je in 2010 €200 erin had gegooid met het idee, weg is weg.
En dan hodl tot aan de oma. :)
Ja, what if. Ik heb het over € 200 in 2021, niet in 2010. Volgens diezelfde factor zou 200 euro nu dus 40.000 euro in 2032 zijn. En dan moet BTC nog even een x200 doen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
xantos schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:03:
[...]

1 BTC = 100.000.000 Satoshis
Shame on me! :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
WhySoSerious schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:04:
[...]

Even mee wachten totdat @Richh naar de tandarts gaat.
Ter info: vandaag dus d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ik heb gisteren uit verveling zo'n Coinbase Earn quiz gedaan, vervolgens werkt die hele pagina niet meer bij mij :P werkt goed :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Deze psychologische kronkel hebben veel mensen. Ik denk dat mede hierdoor "goedkope" coins relatief hoog staan in. Ik ben van mening dat dit geen goed argument is. De waarde van een specifieke munt zegt niks over de fundamentals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
En dan als laatste HODL.. ja ik weet wat het betekend maar vasthouden en er je gouden doodskist mee betalen lijkt me vrij nutteloos _O-
Hoe bepalen jullie wanneer het(met welke munt dan ook) tijd is om te cashen?
X2 X3 of 15% ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:33

St@m

@ Your Service

Khaelos schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:12:
En dan als laatste HODL.. ja ik weet wat het betekend maar vasthouden en er je gouden doodskist mee betalen lijkt me vrij nutteloos _O-
Totdat je je plan hebt behaald. Als het goed is heb je een doel bedacht, en een weg naar dat doel en als de weg even ophoudt heb je alternatieve wegen.
Nouja, ik ben een weg aan het bedenken in ieder geval.

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 02-03-2021 11:14 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
St@m schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:13:
[...]

Totdat je je plan hebt behaald.
Jullie hebben een plan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Khaelos schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:14:
[...]

#noplanHODL!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Ja, ik cash uit als het bedrag dusdanig is dat ik nooit meer een computer hoef aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

Ja, ik heb een plan. En let wel, dat gezanik van mij hier met geld dat ik win of verlies heeft niets te maken met het plan hoor ;) Ik heb een gokelement in crypto, en dat is geld wat weg kan. Ik zet ook wel eens een paar honderd in op een voetbalwedstrijd. Ik zet nu een paar honderd in in wat muntjes. Heeft verder niets met mijn plan te maken.
En mijn plan behelst niet alleen crypto overigens ;)

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 02-03-2021 11:16 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:15:
[...]

Ja, ik heb een plan. En let wel, dat gezanik van mij hier met geld dat ik win of verlies heeft niets te maken met het plan hoor ;) Ik heb een gokelement in crypto, en dat is geld wat weg kan. Ik zet ook wel eens een paar honderd in op een voetbalwedstrijd. Ik zet nu een paar honderd in in wat muntjes. Heeft verder niets met mijn plan te maken.
En mijn plan behelst niet alleen crypto overigens ;)
Wat is je plan dan wél?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

sOid schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Wat is je plan dan wél?
Eerder met pensioen. Ik was niet van plan om tot mijn 68e te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 02-03-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Dat is wel heel vaag :P Hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
WiseGuy! schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:00:
[...]

Is ook wel een beetje kort door de bocht omdat je de mazzel had er 'op tijd' bij te zijn. Stel je bent nu, wat, een jaar of 25 en hebt een extra zakcentje dat je liefst exponentieel wilt vermeerderen. Tuurlijk kan je dat in BTC steken en ga je misschien wel x2, x3, x10. Misschien. Dat is wel even een andere outlook dan die jij hebt waarbij je al 83x bent gegaan voor een deel van je BTC. En het is juist dat laatste waar de grote aantrekkingskracht in zit.

Verder eens dat BTC veruit de meest stabiele ster onder dit cryptogehemelte is en daar kan je ook prima goed geld mee maken. Maar zoals daarbij wel meer geldt: takes money to make money.
Ja die 200 is gewoon bullshit. Daar moet je echt mazzel mee gehad hebben. Als ik ff heel mijn 2013/ 2017 pf vergeet en alleen kijk naar het stuk DCA van 24 maanden in 2019 en 2020 sta ik daar op 600%. Als je als 25 jarige wat handig bent en je legt 2 jaar lang 200 pm weg ipv het op te zuipen geeft dat het volgende: 200*24*6= 28.800 (disclaimer, dit gaat dus niet over mij, ik wou dat ik zo wijs was op mijn 25ste). Lekker toch? Je moet alleen zo gek zijn om tegen iedereen in in een dalende markt en alles in het rood, vrolijk fiat in btc te blijven stoppen. Iets wat ik tot mijn grote spijt in 2016 en begin 2017 niet gedaan heb. Ik ken 2 mensen die dat wel gedaan hebben toen.......en die hoeven iig nooit meer te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

sOid schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:18:
[...]

Geld investeren in crypto, aandelen, vastgoed.. huis afbetalen..
Assets spreiden, risico's spreiden. En dan hoop ik over een jaar of 20 te kunnen stoppen met werken.

[ Voor 22% gewijzigd door St@m op 02-03-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
sOid schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:18:
[...]

Oceans Eleven eh... @St@m 's eleven. Mt geox 2.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Luuk schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:30:
[...]

ING, ABN en nog wat jongens zijn daar al mee bezig volgens mij.
https://www.pyctor.com/

Kwestie van tijd.
Yup. Ergens in 2024 wil ik wel m'n Bitcoin bij de Rabobank stallen voor 2.5% rente per jaar. Wat tegen die tijd neerkomt op €500 per maand ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

Ja zeer zeker. Is een 4 jaren plan (halving cycle). 1e deel is afgerond en was 2019 tot 2020 24 maanden DCA. Nu heb ik een sell schema om tot 50% te verkopen (afhankelijk van de top). De rest gaat mee de bear in omdat de exacte top nooit te bepalen is. Vervolgens gaat het spel daarna gewoon weer opnieuw beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
anti elppa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:18:
[...]

Ja die 200 is gewoon bullshit. Daar moet je echt mazzel mee gehad hebben. Als ik ff heel mijn 2013/ 2017 pf vergeet en alleen kijk naar het stuk DCA van 24 maanden in 2019 en 2020 sta ik daar op 600%. Als je als 25 jarige wat handig bent en je legt 2 jaar lang 200 pm weg ipv het op te zuipen geeft dat het volgende: 200*24*6= 28.800 (disclaimer, dit gaat dus niet over mij, ik wou dat ik zo wijs was op mijn 25ste). Lekker toch? Je moet alleen zo gek zijn om tegen iedereen in in een dalende markt en alles in het rood, vrolijk fiat in btc te blijven stoppen. Iets wat ik tot mijn grote spijt in 2016 en begin 2017 niet gedaan heb. Ik ken 2 mensen die dat wel gedaan hebben toen.......en die hoeven iig nooit meer te werken.
En ook daarmee weet je het nooit. Het kan ook dat je al die biertjes en gezellige avonden overgeslagen hebt en aan het eind van de rit helemaal niet meer op je bank hebt staan dan de mensen die wel hebben 'genoten'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:52
Ik wacht al tijdje op een goede EURO stable coin :(

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-09 21:38

raq

[...]

Stel btc (of elk willekeurig ander muntje) gaat naar 100k, en zakt naar 70k, ga je dan verkopen? En naar 65k ga je dan verkopen? Dan denk je steeds 'had ik maar' of 'komt wel weer goed', waarna je vervolgens niet zo vrolijk mee de bearmarket in gaat.
Met verkopen ben je altijd te vroeg of te laat, dat is een gegeven. Wanneer de bearmarket komt, weet ik ook niet. In het timen van de markt ben ik bewezen onkundig.
Dus ik zorg dat er een plan is die nu structureel winst neemt, van die winst kan ik later nog bepalen of ik het in de bearmarket weer in crypto pomp of wat anders mee doe.

Zorg dat je een plan hebt, bullmarket is tijdelijk.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
pieterbas99 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:21:
[...]

En ook daarmee weet je het nooit. Het kan ook dat je al die biertjes en gezellige avonden overgeslagen hebt en aan het eind van de rit helemaal niet meer op je bank hebt staan dan de mensen die wel hebben 'genoten'.
Daarom was ik dus ook niet zoals in het voorbeeld op mijn 25ste.....btc bestond ook nog niet helaas :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:19:
[...]

Geld investeren in crypto, aandelen, vastgoed..
Assets spreiden, risico's spreiden. En dan hoop ik over een jaar of 20 te kunnen stoppen met werken.
En als je eerder stopt met werken, wat dan? :)

Vind het altijd intrigerend als mensen zeggen dat ze, bijvoorbeeld, op hun 50ste met pensioen willen maar vervolgens geen idee hebben wat ze met die tijd gaan doen. Mijn doel zou eerder zijn: hypotheek afbetalen etc zodat ik minder hoef te werken. Ik werk nu 32u per week en zou het prima vinden om hier 24 uur van te maken. Maar veel eerder volledig stopen met werken zou mijn keuze niet zijn (zo denk ik er nu over iig).

Edit: overigens weet ik al wel dat ik bij pensioen modeltreintjes ga bouwen. Lijkt me heerlijk :D

[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 02-03-2021 11:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lunamous
  • Registratie: Maart 2017
Hm alts kunnen zeker boeiend zijn, maar blijft natuurlijk risicovol. Vooral als je niet zo goed weet wat je aan het doen bent. Ik trade eigenlijk alleen maar alts met als doel om meer BTC te vergaren, op dit moment eigenlijk alleen op de Binance Smart Chain. Ik neem persoonlijk vrij veel risico, wat niet voor iedereen werkt.

Er liggen kansen (en heel veel risico) bij nieuwe projecten die nog gelist moeten worden. Gister werd bijvoorbeeld BSCPAD gelaunched, waarbij ik op de whitelist stond. Dit was wel een van mijn meest lucky trades in de afgelopen maanden, namelijk een x20 binnen 24 uur.

Zelf laat ik mijn geld nooit meer dan een dag in een bepaalde alt zitten. Ik weet mijn weg intussen ook redelijk te vinden in token contracts, waardoor ik bepaalde backdoors of rug pulls wel aardig kan herkennen. Ik ben gelukkig (nog) nooit eerder het slachtoffer van een rug pull geweest, maar er is toch al wel flink wat keren op mij gedumpt.

Small caps zijn ook alleen winstgevend in een bull market, in de bear market kijkt niemand er meer naar om. Het is vooral belangrijk om de menigte voor te zijn, wordt een project wat je op het oog had ineens genoemd door een paar gasten op Twitter? Dan ben je al te laat.

Ik dacht ik deel ook even deze kant van de cryptomarkt, voelt namelijk als het totaal tegenovergestelde van alle Cardano praat hier 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

sOid schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:23:
[...]

En als je eerder stopt met werken, wat dan? :)

Vind het altijd intrigerend als mensen zeggen dat ze, bijvoorbeeld, op hun 50ste met pensioen willen maar vervolgens geen idee hebben wat ze met die tijd gaan doen. Mijn doel zou eerder zijn: hypotheek afbetalen etc zodat ik minder hoef te werken. Ik werk nu 32u per week en zou het prima vinden om hier 24 uur van te maken. Maar veel eerder volledig stopen met werken zou mijn keuze niet zijn (zo denk ik er nu over iig).
Wat dan? Dan ga ik vissen.
Maar ik zit op ~60 jaar over een jaar of 20. Dus ik ga echt niet met mijn 50e met pensioen. Maar als ik 60 ben zijn er nog zat leuke dingen te doen. Wordt al minder als je 70 bent.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 02-03-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:52
St@m schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:23:
[...]

Wat dan? Dan ga ik vissen.
Maar ik zit op ~60 jaar over een jaar of 20. Dus ik ga echt niet met mijn 50e met pensioen. Maar als ik 60 ben zijn er nog zat leuke dingen te doen. Wordt al minder als je 70 bent.
Uit nieuwsgierigheid heb je wel eens uitgerekend wat je ongeveer nodig hebt om met die leefdtijd met pensioen te gaan?

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
Gelukszoekr schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:20:
[...]

Yup. Ergens in 2024 wil ik wel m'n Bitcoin bij de Rabobank stallen voor 2.5% rente per jaar. Wat tegen die tijd neerkomt op €500 per maand ofzo.
Banken?! brrr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

MrFX schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Uit nieuwsgierigheid heb je wel eens uitgerekend wat je ongeveer nodig hebt om met die leefdtijd met pensioen te gaan?
Ja natuurlijk. Anders kun je geen plan maken. Maar ik ga hier niet met bedragen strooien, er is zat informatie te vinden (ook op tweakers) Financiële onafhankelijkheid - Deel 4 om mee te beginnen.

En die financiën zijn voor iedereen anders.

Maar als je toch iets wilt weten, ik denk dat ik aan 2 BTC wel genoeg heb als ik 60 ben.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 02-03-2021 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
anti elppa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:18:
[...]

Dat 200 euro in 2010 verhaal begint inderdaad ook wel saai te worden. Meeste mensen, als ze hun 200 euro zien verdubbelen naar 400 springen een gat in de lucht. Vervolgens wordt het 800 euro en moeten ze kiezen of deze digitale bullshit wel echt die waarde zal behouden. Bij de 1600 is merendeel van de mensen allang uitgestapt.

Veel BTC miners zijn miljonair, niet mensen die kochten. Ze kregen praktisch gratis Bitcoins, een hele berg aan Bitcoins. Alleen maar om je pc je voeten te laten verwarmen. De pre-asic tijd, daar zijn d’r veel geboren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Richh
Khaelos schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:12:
Mijn exit strategie ziet er grofweg als volgt uit:
  • Als de koers onderuit het S2FX model dropt (op dit moment ~30k) of onder de MA die de vorige bullrun de ondergrens bepaalde (moet ff opzoeken welke dat ook alweer is, maar die ligt nu ook rond de 30k)
  • Als de koers >33% dropt tov een ATH en daarmee de voorgaande ATH (dat was nu de run naar 41k) serieus breekt
  • Als de koers >33% in een week doet (had ik moeten doen bij de run naar 41k) om mogelijk lager terug in te stappen, afhankelijk van of het een blow-off top was.
  • Als de koers serieus in de buurt bij de top van S2FX komt (280k)
Maar acht het meest waarschijnlijk:
  • Als ik mijn crypto nodig heb voor een grote uitgave (ben van plan later dit jaar een huis te kopen; grote kans dat ik dan alle crypto en aandeeltjes eruit gooi zodat we wat aan het huis kunnen doen) (nee boormachine-brigade: ik heb niet voldoende bitcoin om een huis te kopen :P).
Als X3 mijn doel was, was ik al veel eerder uitgestapt 8)

Haal ik hier de grootste profits mee? Waarschijnlijk niet. Maar het past wel bij het aandeeltje Bitcoin wat ik heb en de doelen die ik er mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
graceful schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Dat 200 euro in 2010 verhaal begint inderdaad ook wel saai te worden. Meeste mensen, als ze hun 200 euro zien verdubbelen naar 400 springen een gat in de lucht. Vervolgens wordt het 800 euro en moeten ze kiezen of deze digitale bullshit wel echt die waarde zal behouden. Bij de 1600 is merendeel van de mensen allang uitgestapt.

Veel BTC miners zijn miljonair, niet mensen die kochten. Ze kregen praktisch gratis Bitcoins, een hele berg aan Bitcoins. Alleen maar om je pc je voeten te laten verwarmen. De pre-asic tijd, daar zijn d’r veel geboren.
idd helemaal eens. De crux zit hem iig in wat ik in mijn post al schreef, kopen in een bear markt. Dat is key. en die bear markt komt echt wel weer, dat is een zekerheid. Dus niemand is te laat om mooie gains te maken op BTC, alleen voor deze cycle is het wat aan de late kant. Er zijn genoeg modellen die zeggen dat de bodem van de volgende bear markt tussen de 30 en 40 komt (afhankelijk van de top).....dus ja, wat is nu eigenlijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Maar als er zeker een Bearmarket komt dan is het toch verstandiger om te wachten met investeren in Bitcoin tot het zover is? Waarom nu $50.000 voor 1 BTC betalen als dat over 4 jaar weer $5.000 is (oid)? Dat zijn dan allemaal gelukszoekers die nu denken dat BTC wel naar de $150.000 gaat binnen één jaar.

Lastig hoor die crypto zonder onderliggende waarden. Alleen als een stake-of-Value en omdat er relatief weinig BTC zijn moet je er wel erg in geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilTurkey
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-07-2023

EvilTurkey

New World Order

Bij de volgende bearmarket; wat is de verwachting op de BTC koers? Gaat het ooit weer onder de 30k dollar komen?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Ik ben 10 jaar terug al met pensioen gegaan, en mag nu weer werken tot m'n dood. Geen zin om met artritis in m'n handen en knieën op m'n 68ste op m'n elektrische fiets te klauteren om 2 jaar later na een hartaanval te gaan hemelen. :P
Tegen die tijd zien wel weer, maar de leuke dingen heb ik al gedaan in goede gezondheid en op m'n fysieke top :)
Crypto is maar een stukje bezigheidstherapie die heel misschien iets leuks opbrengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Mighty schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:35:
Maar als er zeker een Bearmarket komt dan is het toch verstandiger om te wachten met investeren in Bitcoin tot het zover is? Waarom nu $50.000 voor 1 BTC betalen als dat over 4 jaar weer $5.000 is (oid)? Dat zijn dan allemaal gelukszoekers die nu denken dat BTC wel naar de $150.000 gaat binnen één jaar.
Daarom DCA
Lastig hoor die crypto zonder onderliggende waarden. Alleen als een stake-of-Value en omdat er relatief weinig BTC zijn moet je er wel erg in geloven.
Want ADA, XLM hebben onderliggende waarde? Het decentrale aspect + het insitutionele vertrouwen geeft Bitcoin veel meer kans op slagen dan welke alt dan ook imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
EvilTurkey schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:35:
Bij de volgende bearmarket; wat is de verwachting op de BTC koers? Gaat het ooit weer onder de 30k dollar komen?
Volgens de theorie zal 30k ongeveer de dip zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
elektriekert schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:01:
[...]

Ik vind het vreemd dat je zegt dat geen enkele koper weet wat het zou zijn.
Zie: https://xrpl.org/overview.html

Toen ik laat 2017 kocht hadden ze hun eigen deel nog eens niet in Escrow zitten. Ook was op de hoogte dat ze meer dan de helft in eigen beheer hadden.
Men zegt dat ze zelf alles op de markt dumpen om er rijker van te worden, ik geloof daar gewoonweg niet in.
Als je een heel nieuwe betalingspijpleiding bouwt met inmiddels 400+ klanten (zie RippleNet) dan lijkt die extra inkomsten bron mij niet nodig. En waarom zou je het hele bedrijf daarvoor riskeren?
De echte winst ligt bij XRP, geen Nostro/Vostro accounts meer nodig en zo zijn er nog meer voordelen.

Zo sta ik er in.
HODL tot de dood, of tot wanneer mijn targets behaald zijn ;)
Die link zegt echt helemaal niks en jij ook niet, wat heeft ripplenet net xrp te maken? Dat waren in 2017 iig nog geheel afzonderlijke zaken. Heel die 2017 xrp hype was gebaseerd op 'het succes' van ripplenet. OOOeh aaah er is weer een bank die een papiertje heeft ondertekend. Dit gaat DE crypto van de toekomst zijn moon lambo! Dat de oprichters veel ripple hebben en dus manipulerende whales zouden kunnen spelen heb ik het niet eens over, ik heb het er over dat XRP niet is wat 99% van de holders denken. Weet je uberhaubt hoe ripple werkt? Op de hoogte van validators, trusted nodes, waar de devs mee bezig zijn als dat al niet alleen ripplenet en andere zaken zijn? Ik hoopte op een antwoord waar ik iets uit kon leren over de huidige verbeterde staat van xrp en een kleine uitleg waarom ik xrp niet meer moet zien als een hypecoin gehyped voor helemaal niks, maar het lijkt er op dat xrp nog altijd draait op de 2017 hype van ripplenet. Kan je alsnog je targets halen? Ja indien redelijk ingesteld dan kan je aan de hype blijven verdienen. Heb ik ook gedaan. Weet je echt wat nostro/vostro is buiten xrp shills om? Hoeveel holders denk je dat er ooit van gehoord hebben? Nu iets duidelijker waarom ik die uitspraak deed dat de meeste holders geen idee hebben wat xrp is en puur nog altijd op een hypetrain zitten?

[ Voor 14% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 02-03-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Richh schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Mijn exit strategie ziet er grofweg als volgt uit:
  • Als de koers onderuit het S2FX model dropt (op dit moment ~30k) of onder de MA die de vorige bullrun de ondergrens bepaalde (moet ff opzoeken welke dat ook alweer is, maar die ligt nu ook rond de 30k)
  • Als de koers >33% dropt tov een ATH en daarmee de voorgaande ATH (dat was nu de run naar 41k) serieus breekt
  • Als de koers >33% in een week doet (had ik moeten doen bij de run naar 41k) om mogelijk lager terug in te stappen, afhankelijk van of het een blow-off top was.
  • Als de koers serieus in de buurt bij de top van S2FX komt (280k)
Maar acht het meest waarschijnlijk:
  • Als ik mijn crypto nodig heb voor een grote uitgave (ben van plan later dit jaar een huis te kopen; grote kans dat ik dan alle crypto en aandeeltjes eruit gooi zodat we wat aan het huis kunnen doen) (nee boormachine-brigade: ik heb niet voldoende bitcoin om een huis te kopen :P).
Als X3 mijn doel was, was ik al veel eerder uitgestapt 8)

Haal ik hier de grootste profits mee? Waarschijnlijk niet. Maar het past wel bij het aandeeltje Bitcoin wat ik heb en de doelen die ik er mee heb.
Wel interessant dit. Waar is die 33% op gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Lunamous schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:23:
Hm alts kunnen zeker boeiend zijn, maar blijft natuurlijk risicovol. Vooral als je niet zo goed weet wat je aan het doen bent. Ik trade eigenlijk alleen maar alts met als doel om meer BTC te vergaren, op dit moment eigenlijk alleen op de Binance Smart Chain. Ik neem persoonlijk vrij veel risico, wat niet voor iedereen werkt.

Er liggen kansen (en heel veel risico) bij nieuwe projecten die nog gelist moeten worden. Gister werd bijvoorbeeld BSCPAD gelaunched, waarbij ik op de whitelist stond. Dit was wel een van mijn meest lucky trades in de afgelopen maanden, namelijk een x20 binnen 24 uur.

Zelf laat ik mijn geld nooit meer dan een dag in een bepaalde alt zitten. Ik weet mijn weg intussen ook redelijk te vinden in token contracts, waardoor ik bepaalde backdoors of rug pulls wel aardig kan herkennen. Ik ben gelukkig (nog) nooit eerder het slachtoffer van een rug pull geweest, maar er is toch al wel flink wat keren op mij gedumpt.

Small caps zijn ook alleen winstgevend in een bull market, in de bear market kijkt niemand er meer naar om. Het is vooral belangrijk om de menigte voor te zijn, wordt een project wat je op het oog had ineens genoemd door een paar gasten op Twitter? Dan ben je al te laat.

Ik dacht ik deel ook even deze kant van de cryptomarkt, voelt namelijk als het totaal tegenovergestelde van alle Cardano praat hier 8)7
Leuk om dit te lezen, ik ben als beginner ook bezig geweest met enkele van dit soort moonshots. In de begin-feb roes waarin alles omhoog ging dacht ik ook vrij zeker te zijn dat één van mijn kandidaat tokens een *15 zou doen, tot op heden nog niet gebeurd. Wel heel leerzaam geweest. Inderdaad is het herkennen van dit soort parels een kunst en vergt veel tijd en inlezen.

Voorbeeld: iedereen is klaar met de gas fees van Ethereum en heeft het over Layer 2 implementatie. Er zijn al enkele platforms die L2 hebben geïmplementeerd of er heel ver mee zijn: Polygon (MATIC) Loopring (LRC). MATIC heeft iets van *5 gedaan in een maand tijd, rondom het moment van go-live. Soms is het dus niet altijd buy the rumour, sell the news :P

Bovendien moet je snel en alert zijn. Zo dacht ik laatst te scoren met de listing van DODO op Binance. Een paar DODO ingeslagen op Uniswap de dag van tevoren, netjes naar mijn Binance wallet overgemaakt maar vergeten een sell order te zetten op 2* de entry price waardoor ik nu bagholder DODO ben :*)

Ik heb overigens wel een stuk of 3 alts waar ik amper naar omkijk omdat ik er langetermijn (i.e. ~1 jaar) fiducie in heb.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh

EvilTurkey schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:35:
Dat weet niemand.

Als de toekomst 'rijmt' met het verleden stabiliseert de koers ongeveer op -50 tot -80% van de ATH. Stel we gaan daadwerkelijk naar 280k (of sterker nog: S2FX houdt geen rekening met een 'overshoot' zoals die er altijd was geweest) dan zouden we moeten stabiliseren op ~55k tot ~140k per BTC.

Als je het zo bekijkt koop je nu nog steeds goedkoper :P

Ook zijn er mensen die erin geloven dat de koers dit maal niet zo ver kan droppen omdat Bitcoin steeds meer mainstream wordt, tegelijkertijd zijn er ook velen die denken dat het S2FX patroon niet voor eeuwig houdbaar is en de toekomst dus helemaal niet rijmt met het verleden. En je kan ook nog stellen dat nu dit patroon duidelijker wordt, de overshoots boven deze prijzen onrealistischer zijn.

Niemand weet het.

Ik ga zelf over 3 jaar wel weer een flufje BTC kopen waarschijnlijk en kijken wat er gebeurt in ieder geval. Wellicht zelfs weer DCA'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16

Omdat als je nu 50 naar 100 mee pakt je 2x zo veel op 5000 kan inslaan, ofwel human greed is het idee achter nu investeren als je denkt dat er nog een flinke crash aan zit te komen. Daarnaast is het ook gewoon DCA. Als de enige zekerheid die je hebt dat de toekomst rooskleurig is is DCA een top model. Pieken en dalen vallen tenslotte niet te timen, maar longterm geloof kan je prima realistisch hebben. In elke grote markt incl stocks en vastgoed etc.

[ Voor 15% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 02-03-2021 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Human greed is er natuurlijk altijd. En Bitcoin is nu meer bekender dan 10 jaar geleden vanwege de grote superstijging. Net zoals Tesla, Google, Amazon, Apple hebben gedaan alleen nog een factor meer omdat er meer schaarste is bij Bitcoin. Bitcoin kan geen nieuwe aandelen uitgeven bijvoorbeeld.

Als ik persoonlijk kijk naar of ik EUR 50 in BTC, APPLE of ADA wil investeren dan lijkt voor mij BTC het minst aantrekkelijk. BTC en APPLE zullen allebei niet 10x gaan maar ook niet verdwijnen. ADA kan dan weer naar 0 gaan of naar EUR 10. Ik denk dat ik de waarde van 1 BTC op $500.000 dollar gewoon niet kan bevatten. Als ik dan moet kiezen tussen ADA (of XLM of DODO) dan moet ik mij echt verdiepen in wat het doet en hoe groot de kans is dat het over 3 jaar nog bestaat. Dat is dan wel weer interessanter dan een staatslot kopen want dan weet je dat je alles kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Mighty schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:56:
Human greed is er natuurlijk altijd. En Bitcoin is nu meer bekender dan 10 jaar geleden vanwege de grote superstijging. Net zoals Tesla, Google, Amazon, Apple hebben gedaan alleen nog een factor meer omdat er meer schaarste is bij Bitcoin. Bitcoin kan geen nieuwe aandelen uitgeven bijvoorbeeld.

Als ik persoonlijk kijk naar of ik EUR 50 in BTC, APPLE of ADA wil investeren dan lijkt voor mij BTC het minst aantrekkelijk. BTC en APPLE zullen allebei niet 10x gaan maar ook niet verdwijnen. ADA kan dan weer naar 0 gaan of naar EUR 10. Ik denk dat ik de waarde van 1 BTC op $500.000 dollar gewoon niet kan bevatten. Als ik dan moet kiezen tussen ADA (of XLM of DODO) dan moet ik mij echt verdiepen in wat het doet en hoe groot de kans is dat het over 3 jaar nog bestaat. Dat is dan wel weer interessanter dan een staatslot kopen want dan weet je dat je alles kwijt bent.
Dus een gokje nemen kan je heel goed op wat alts, wil je een iets meer betrouwbare investering met een groter bedrag dan kan btc een optie zijn.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ging wel lekker vanmorgen, maar alle coins in mijn pf zijn nu aan het verliezen tot weer het niveau van toen ik wakker werd zo ongeveer.

Pagina: 1 ... 34 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!