MicroWhale schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:58:
[...]
Geweldig verhaal! Ik ben het met je eens dat er iets gedaan moet worden aan bestrijding van fraude bij ticketverkoop. Fijn ook dat er een crypto is gemaakt om die use case te implementeren. Dat gezegd hebbende: Dit zou ook zonder crypto kunnen.
Koersverhaal klopt niet helemaal: GET stond op 7$ in januari 2018. Daar staat ie nu nog lang niet.
Ondanks dat durf dit hardop te zeggen: NFT's als assets in je portfolio zijn nutteloos en risicovol. Wat dat betreft zijn ze een nutteloze hype. Waarom zou ik een afbeelding van een pokemon (of zo) willen kopen? Nutteloos. Net zoals Flippo's en die plakboeken van de AH.
NFT's voor unieke tickets of bewijs van echtheid? Dat kan nog steeds slimmer en sneller zonder blockchain.... al klinkt het natuurlijk wel sexy nu NFT's in het nieuws zijn.
Als laatste: GET zelf zijn geen NFT's, maar is just-another-token. Zij het een met nobel streven.
Koers was hoger inderdaad, ik bedoelde dat de koers de laatste keer zo hoog was ($1.50) in voorjaar 2018. Daarna is het nooit meer boven de $0.45 uitgekomen, behalve een wick toen een marketmaker aan ging in op Coinone in zomer 2020. Scheelt dat ze veel van hun 10.000 ETH tijdens hun 2017 ICO hebben kunnen aanhouden, waardoor ze vrijer kunnen opereren.
Je mist een stuk transparantie zonder crypto. Maar stel dat het kan, feit is dat de methode die GET Protocol en hun partners GUTS Tickets (Nederland/UK), Wicket (Italië) en Tectix (Duitsland) succesvol wordt gebruikt. Marktaandeel claimen als disruptor is allerbelangrijkste en daar slagen zij nu in. Of je dan gelooft in nut van blockchain hierbij of niet neemt niet weg dat er vanwege succes van GET Protocol er vraag is naar GET token, ongeacht een bullmarket of een bearmarket op de beurs.
Ik geloof ook niet zo in kunst en andere zaken en de waardering ervan is wat een gek ervoor geeft (dan wel witwassen...), maar zolang er een groep is die er wel brood in ziet is er handel. Vrijwel alle projecten die je langs ziet komen als next big thing zijn gerelateerd aan de financiële sector. Denk aan DEX tokens, futures-tokens, P2P-swap systemen, verzekeringen, leningen, derivaten noem maar op.
Dit is een usecase in de offline wereld die superpopulair wordt zodra we een status quo met corona hebben. Digitalisering van evenement is 5 jaar versneld de afgelopen 12 maanden en vermoed dat men vooral geld wil uitgeven aan echte voetbalwedstrijden, echte concerten, echte festivals, echte musea en andere plekken waar je met elkaar bent. Dit past daarbij en is de enige usecase die ik kan uitleggen aan familie.
Nogmaals; grootste black swan event is eigenlijk al geweest. Enige wat nog kan gebeuren is dat ze worden opgekocht door Ticketmaster ofzo en we eruit stappen met een exit pump ofzo