readytoflow schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:41:
[...]
Of ze nu wel of niet uitkomen. Wel cool hoe je dat soort dingen spot.
Heb je dat jezelf aangeleerd?
En hoe ontdek je zoiets? Ik bedoel, er zijn zoveel munten.
Jij hebt onderhand dan ook je avatar in het origineel boven de tv thuis hangen zeker

Dankje!
Ik heb dit in het verleden al vaker gedaan en vind indicatoren en technische analyses heel intressant.
Ik ben wel zo iemand die zelf technische analyses doet en met indicatoren bezig is en heb mezelf dit dus aangeleerd.
Sinds een maand doe ik dit weer volop en kijk dus vaak naar mijn analyses en verbeter ze waar nodig.
Hiervoor gebruik ik vooral tradingview die ook veel word aangeraden en duidelijk is.
Het nieuws over een munt volgen doe ik niet omdat ik dan veelste veel tijd bezig ben.
Er zit dan wel een risico aan natuurlijk, maar er is altijd een risico.
Dit probeer ik deels te beperken door naar de indicatoren te kijken.
Ik lees hier veel mensen die een munt kopen omdat ze 'denken' dat deze binnenkort gaat stijgen of dat de bodem bereikt is.
Ieder zijn ding natuurlijk, maar soms kijk ik voor de grap naar die munt en zie dat die dan overbought is.
Dit terwijl het forumlid dan net is ingestapt.
Hierover zeg ik vaak niets omdat diegene dat uiteraard zelf moet weten en ik geen ruzie zoek

Tja, hoe ondek je zoiets....
Ik kijk veel naar de dalers.
Naar de stijgers kijk ik niet vaak omdat ik dan juist al telaat bent omdat die dus al is gestegen en de boot gemist heb.
Om te traden gebruik ik Binance omdat die heel veel munten heeft.
Op dit moment zie ik dat FOR/BTC 8% is gedaald.
Dit LIJKT intressant, maar.... dit is niet de bodem.
Wat mij namelijk opvalt is dat mensen denken van wow 8% gedaald! ik ga nu kopen want dit kan de bodem zijn.
Ikzelf volg dan de indicatoren.
Als ik NU kijk naar FOR/BTC en de indicatoren van de RSI en stochRSI en Bollinger Bands erbij pak dan zie ik dat op de 4 uurs grafiek de koopkracht weg is en juist de koers verder gaat zakken.
Bodem? nee die is er niet, daar is ook nog geen enkele bevestiging voor.
Op de 2 uurs grafiek zie ik op dit moment dat de koers de middelste lijn van de Bollinger Bands raak.
Dit zie ik vaak als een weerstandslijntje.
Hierop zou die even kunnen opveren.
Zou ik de munt dan nu kopen omdat die terug zou kunnen opveren?
Nee. waarom niet?
Dat komt door een andere indicator, de stoch RSI.
Deze is net gekruisd naar beneden wat neer komt op een dalende trend om de 2 uurs grafiek.
Dus beide indicatoren spreken zich nu tegen.
Koers bereikt nu weerstandslijn BB en veert wellicht iets omhoog (kan ik kopen)
StochRSI laat een dalende trend zien (zou ik verkopen)
Dit is dus 50/50 en totaal geen zekerheid.
Lekker laten gaan dus

Veert de koers terug omhoog? heb ik dus de boot gemist en geld misgelopen, jammer.
Aan de andere kant was dit een pure gok geweest waarbij de koers zomaar naar beneden had kunnen gaan.
Sorry voor het verhaal, ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen ook al ben ik daar geen held in