@
EnderQ, @
Spacewide, @
TomTorquay en @
Jedi_Pimp thanks voor jullie replies!
Ik ben, gelukkig, al bekend met de halving cycle, dat is hetgeen waarop ik me ingelezen heb vlak voor ik weer instapte. Het gaat mij er meer om hoe ik zelf kan herkennen wanneer het klaar is met de bullrun.
https://www.tradingview.c...UTa-Bitcoin-4-Year-Cycle/ is wel een goede qua overzicht maar laat ook meteen zien dat bullruns niet elke keer even lang duren. Voor
https://digitalik.net/btc/ geldt eigenlijk hetzelfde.
Ik ben meer op zoek naar factoren die ik zelf een beetje in het oog kan houden. Nu heb ik er drie:
1. De halving cycle en verschillende grafieken op basis daarvan. Deze geven aan dat de bullrun nog wel even zal blijven duren. Ik ben dus ook nog niet bang voor de beer in de verte
2. Tweakers, ik lees graag mee hier en een aantal veteranen weet echt goede adviezen te geven en ik hoop ook dat ik net mee lees als bijvoorbeeld @
Taro of @
Mooody verkondigt dat het mis gaat. Taro heb ik al eens zien posten dat 'ie voor een groot deel terug naar fiat ging omdat hij een flinke dip verwachtte maar nog niet het einde van de run. Dan twijfel ik even om dat ook te doen, maar een dip vind ik niet per se erg, als ik het uit en weer instappen in een dip verkeerd time vind ik dat meer zonde dan dat ik de dip gewoon uitzit met diamond hands

Maar met name hier wordt een correctie van 5% al uitgelegd als de ergste bear market ooit met bloed door de straten et cetera, dus in die zin heb ik aardig dunne leidraden om op tijd/juist te handelen.
3. Als ik een bepaald bedrag heb bereikt met crypto stap ik er gewoon uit. Dat is een bedrag wat ik wel haalbaar acht als de bullrun doorzet tot na de zomer. Ik heb me voorgenomen met dat bedrag tevreden te zijn, een deel gaat dan ook echt weg uit het traden en in iets als de hypotheek of wat anders gestoken worden. Een ander deel houdt ik dan gereed voor als de bear market zijn intrede heeft gedaan of ga ik er middels DCA weer in pompen. In ieder geval wil ik bij dat bedrag wat in mijn hoofd zit gewoon even uitstappen, me realiseren wat ik allemaal verdiend heb en op adem komen, beetje een reflectie moment zeg maar. Hopelijk komt het ervan
Maar ik zou het voor mijzelf prettig vinden als ik nog wat meer trends/signalen kan leren herkennen dat de bullrun aan zijn einde zit, dat dit geen exacte wetenschap is realiseer ik me terdege!
[
Voor 9% gewijzigd door
YES op 28-03-2021 20:02
]