Toon posts:

Absurde offertes voor uitbouw + kantoor

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• WiseGuy!
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:52
KRGT schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:16:
Dus de in het begin helpende Tweakers kunnen nog een factuurtje sturen, want je hebt nog wat budget over :+

Ziet er goed uit trouwens! netjes!
Als een ploegje Tweakers me nou even meehelpt dan zet ik de uitbouw aan de woning er ook nog 'even' aan. :+ Dan geef ik daarna een knaller van een bbq. 8)

we only make way for the man who boldly pushes past us

• pizzacabonara
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 22:40

pizzacabonara

It's a put on..

Aannemers doen prijzen gewoon keer 2 omdat het kan. Mensen financieren toch alles, ik zou precies hetzelfde doen als aannemer.

• CMos
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:25
WiseGuy! schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:18:
[...]

Als een ploegje Tweakers me nou even meehelpt dan zet ik de uitbouw aan de woning er ook nog 'even' aan. :+ Dan geef ik daarna een knaller van een bbq. 8)
Dat zou ik best willen maar ik ga niet verder als 40km van mijn dorpie :+

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23:21
WiseGuy! schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:22:
Nog maar eens een update op dit topic.

Er is nog steeds geen aannemer gevonden. Ik had een goed contact en prettig gesprek gehad met een aannemer. Deze gaf aan dat hij wel samen wilde bouwen en dat binnen budget. Na ongeveer twee maanden aan het lijntje te zijn gehouden voor wat betreft het plannen van het werk, laat hij nu na de bouwvak helemaal niks meer van zich horen. 7(8)7

Wij zijn ondertussen op zoek gegaan naar oplossing in prefab. Dan maar meer gestandaardiseerd en beperktere keuzes. Denk op zich dat daar qua prijs prima iets te vinden is wat bij ons past. Ik denk dan aan partijen als de Prefabriek, groterwonen, uitbouwineenweek.

En goh... surprise surprise. Ze geven allemaal aan 'geen interesse, u woont te ver weg' en 'we werken alleen binnen een straal van 40km van Amsterdam... (say what?!) moedeloos worden we er wel van inmiddels.

Ondertussen heb ik dan wel zelf het bijgebouw maar geplaatst. Deze hebben we in gebruik genomen. *O*

Voor:

[Afbeelding]

Na:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Totale kosten aan bouwmateriaal (ruwbouw en afbouw): plm. € 18.500. En dan hebben we echt nergens op bespaard (aluminium kozijnen, 16 stopcontacten, volledig hue, maatwerk radiator, brand- en inbraakbeveiliging, bekabeld lan, the works). Dus ja.. absurde prijzen van (minstens) 45k die men daarvoor durft te vragen... damn ik kan beter aannemer worden :P

Buitenafmetingen 450x350, plafondhoogte 243. Isolatiewaarde zo'n Rd 4,0. Doorlooptijd zo'n 2,5 maand geweest (in m'n eentje). Daar zit dan ook wel wachttijd in van maatwerk kozijnen, wat een levertijden...
Als je dit zelf kan, waarom dan überhaupt moeilijk doen met een aannemer?

Neem 2 maanden onbetaald verlof op, en ga lekker bouwen. Je bent er zo te zien best aardig in.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• WiseGuy!
Malfunctions schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:56:
[...]

Als je dit zelf kan, waarom dan überhaupt moeilijk doen met een aannemer?

Neem 2 maanden onbetaald verlof op, en ga lekker bouwen. Je bent er zo te zien best aardig in.
Planning, afstemming en tijd. Ik heb ook gewoon een baan van 40 uur waar ik niet zomaar even verlof van neem. Maarrre: thanks :)

• Rofdof
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 16:11
pizzacabonara schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:54:
Aannemers doen prijzen gewoon keer 2 omdat het kan. Mensen financieren toch alles, ik zou precies hetzelfde doen als aannemer.
Dat je de prijzen verhoogd omdat er een tekort is snap ik maar ik hoor en zie ook belachelijke verhogingen.

Ik zie het niet snel gebeuren maar wat als de bouw minder word. 3x raden welke bedrijven dan niet meer worden gevraagd.

• upschur
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:42
Nikeo schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:21:
Mijn wijk hier in Groningen wordt aangepakt. Oosterhoogebrug. Wat verduurzaming en isolatie maar met name eindelijk eens goed onderhoud. Ik schat dat een groot deel van de huizen, jaren 80, huurwoning is. Ik woon zelf koop. Er was vanuit de huiseigenaars de vraag gekomen of we ivm schaalvoordelen mee konden doen.

Eindelijk kwam de brief in de bus. Hoge materiaalprijzen, dure arbeid, ruime schattingen plus nog een dikke ontmoedigingstoeslag er boven op zodat er zo weinig mogelijk lastige huiseigenaren mee doen en je krijgt deze bedragen. Dan is het ook nog eens niet duidelijk wat ze dan precies gaan doen..

[Afbeelding]
Mijn ouders hebben het zelfde gehad pas, hele wijk word gerenoveerd.
Er zijn 2 of 3 koopwoningen, om het aangezicht zelfde te houden hadden ze na 1 brief al 50% korting.

• WiseGuy!
Update:

Werd wonderwel toch nog gebeld vandaag door GroterWonen.nl. Willen volgende week wel langskomen om ter plaatse te bekijken en door te spreken teneinde een offerte op te stellen. Benieuwd wat deze prefab-partij voor ons kan betekenen. Wordt uiteraard vervolgd...

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:43
WiseGuy! schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:54:
Update:

Werd wonderwel toch nog gebeld vandaag door GroterWonen.nl. Willen volgende week wel langskomen om ter plaatse te bekijken en door te spreken teneinde een offerte op te stellen. Benieuwd wat deze prefab-partij voor ons kan betekenen. Wordt uiteraard vervolgd...
Als je naar prefab aanbouwen kijkt kan je ook nog kijken naar https://www.aanbouwfabriek.nl/

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• WiseGuy!
Morpheusk schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:14:
[...]

Als je naar prefab aanbouwen kijkt kan je ook nog kijken naar https://www.aanbouwfabriek.nl/
Ja, gezien. Na het invullen van m'n postcode klonk de sad trombone alweer. :(

Die man van GroterWonen deed aan de telefoon ook net of ie een reis met de Orient Express ging maken. Het is maar 150 kilometer...

[Voor 19% gewijzigd door WiseGuy! op 31-08-2021 23:29]

• The Fatal
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-09 07:43
Deze hebben onze fundering geleverd: https://www.prefunko.nl/ voornamelijk fundering, maar misschien weten ze ook andere zaakjes
Misschien dat je er wat aan hebt.

• Frame164
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 21:52
WiseGuy! schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:47:
[...]

Is dat echt zo? De offertes omvatten het door mij omschreven werk. Verder weinig bijzonderheden. Grootste posten zitten in installateurs (gemiddeld 22k) en de kozijnen (15k) Het is - naar mijn weten - best een normaal bedrag om met 750 euro per m3 te rekenen? Voor 180.000 kan ik zelfs een nieuw huis van 100m2 laten bouwen.
Dat laatste betwijfel ik, zeker op dit moment. Dat soort bedragen heb ik meer dan 10 jaar geleden al gekregen in offertes toen ik nog plannen had om zelf wat te laten bouwen.

• GeeEs
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17:00
@WiseGuy!
Mijn complimenten! Zeer netjes gedaan en erg knap dit gecombineerd met je werk ernaast te bouwen.
Succes met het vervolg en het verhaal hier.... was het topic even uit het oog verloren, maar vanochtend kwam hij weer voorbij, erg leuk om te lezen dat er echt wat van de grond is gekomen en hoe!

• WiseGuy!
Moedeloos. Dat is wel de beste omschrijving die ik kan geven momenteel. Ook de laatste partij die bij ons thuis een goed gesprek afleverde (prefab, GroterWonen.nl) zegt de toegezegde offerte af. “Geen toestemming, je woont te ver weg”. Enne “succes met de verbouwing”.

:-(

• Gamer dénis
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:18
Je zou bijna denken, ik regel zelf wel een vrachtwagen & kraan voor die 2000 euro en laat het ophalen...? heel vreemd dat prefab bedrijven klagen over de afstand?

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:14
WiseGuy! schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:47:
Moedeloos. Dat is wel de beste omschrijving die ik kan geven momenteel. Ook de laatste partij die bij ons thuis een goed gesprek afleverde (prefab, GroterWonen.nl) zegt de toegezegde offerte af. “Geen toestemming, je woont te ver weg”. Enne “succes met de verbouwing”.

Concurrent Prefast zit meer in het oosten van het land dacht ik. Maar die had je al gehad?

• Toke_gt
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 23:21
WiseGuy! schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:47:

En je zoekgebied 150 km de andere kant op uitbreiden? Daar zijn ze misschien meer gewend aan grotere afstanden dan de Hollanders?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee