Toon posts:

Absurde offertes voor uitbouw + kantoor

Pagina: 1
Acties:

• WiseGuy!
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22-10 11:48
Señor Sjon schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:08:
[...]

Twee punten
1) Geen enkele aannemer gaat over een gat van 40% praten, daar komt nooit wat uit tenzij er een ander plan ligt. De planvorming daarvoor gaat hij dan weer niet onbetaald doen. Zal je net zien dat er dan een andere partij aan de haal gaat met jouw voorbereidingswerk.

2) Laat die prijs per kuub/m2 alsjeblieft vallen. Die slaan op recht toe recht aan een achtergevel uitbreken en een ruimte van 2-3m diep erachter zetten. Niet nog een tuinhuis als kantoor (is wel even wat meer dan een schuur), een badkamer half bouwen en diverse andere wensen/eisen. :)

Maarre, tekeningen? Die heb je toch wel?

Edit:
3) Je kan ook een oprotprijs hebben gekregen. Zo hoog dat je het nooit zou doen, maar als je het wel zou doen, de aannemer daar wel tijd voor vrij wil maken vanwege de marge.
Duidelijk. Ja, tekeningen heb ik wel. Ik zal ze eens in een overzicht zetten. Het gaat dus om een helft van 2onder1 kap. De schuur/kantoor heb ik een conceptschets van gemaakt, zonder allemaal details vast te leggen.

Aanzicht om luifel duidelijk te tonen:

[Voor 42% gewijzigd door WiseGuy! op 18-02-2021 12:55]

we only make way for the man who boldly pushes past us

• WiseGuy!
Xanaroth schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:49:
[...]

Nee, komt erop neer of je standaard massa-productie spul koopt een heel andere prijs krijgt dan wanneer iemand speciaal voor jou iets doen.
Ene geval hebben ze een fabriek die constant die beton plakken uitspuugt, en ze brengen er eentje naar je toe. Gaat er iets mis? Dan is dat er 1 op 100 of 1000, dus risico beheersbaar en te verdelen over de massa.

In dit geval moet er iemand gaan rekenen, tekenen, mal ontwerpen, produceren, bij fouten is het gelijk x2 of x3.. Of ze gaan ter plekke met blokken de buitenmuur opbouwen, goedkoper in materiaal inkoop maar dan gaan de manuren erg rap enkele factoren omhoog.

Mijn auto is ook gewoon een ford, peugot, honda etc. Als ik er zelf een laat bouwen is dat ook helemaal naar mijn eisen... tja, ietsje duurder.

Ga anders eens kijken naar gewoon 7x4 prefab, zonder alle specials (letterlijk, zijn sites voor, standaard uitbouw is massaproductie). Een saaie rechthoek, inclusief alle afwerkingen, elektra, vloerverwarming... Kom je niet meer in de buurt van 80k, en ben je klaar, geverfd en wel.
Ik snap je punt over maatwerk, maar waar zit dat precies in? Kozijn/pui snap ik, maar dat is (bijna) altijd maatwerk. Houten gevelbekleding koop je off the shelf bij heel veel partijen in standaardlengtes. Een combinatievloer moet je altijd in het werk storten, dus dat kan het ook niet zijn. Waar zit dan al dat maatwerk in? Is dat puur het feit dat er een kolom en een luifel in zit? Of is het van alles een beetje? Zo complex ziet dit er toch allemaal niet uit?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09:40

Nikeo

Jawelles

Mijn wijk hier in Groningen wordt aangepakt. Oosterhoogebrug. Wat verduurzaming en isolatie maar met name eindelijk eens goed onderhoud. Ik schat dat een groot deel van de huizen, jaren 80, huurwoning is. Ik woon zelf koop. Er was vanuit de huiseigenaars de vraag gekomen of we ivm schaalvoordelen mee konden doen.

Eindelijk kwam de brief in de bus. Hoge materiaalprijzen, dure arbeid, ruime schattingen plus nog een dikke ontmoedigingstoeslag er boven op zodat er zo weinig mogelijk lastige huiseigenaren mee doen en je krijgt deze bedragen. Dan is het ook nog eens niet duidelijk wat ze dan precies gaan doen..

• WiseGuy!
Nog maar eens een update op dit topic.

Er is nog steeds geen aannemer gevonden. Ik had een goed contact en prettig gesprek gehad met een aannemer. Deze gaf aan dat hij wel samen wilde bouwen en dat binnen budget. Na ongeveer twee maanden aan het lijntje te zijn gehouden voor wat betreft het plannen van het werk, laat hij nu na de bouwvak helemaal niks meer van zich horen. 7(8)7

Wij zijn ondertussen op zoek gegaan naar oplossing in prefab. Dan maar meer gestandaardiseerd en beperktere keuzes. Denk op zich dat daar qua prijs prima iets te vinden is wat bij ons past. Ik denk dan aan partijen als de Prefabriek, groterwonen, uitbouwineenweek.

En goh... surprise surprise. Ze geven allemaal aan 'geen interesse, u woont te ver weg' en 'we werken alleen binnen een straal van 40km van Amsterdam... (say what?!) moedeloos worden we er wel van inmiddels.

Ondertussen heb ik dan wel zelf het bijgebouw maar geplaatst. Deze hebben we in gebruik genomen. *O*

Voor:

Na:

Totale kosten aan bouwmateriaal (ruwbouw en afbouw): plm. € 18.500. En dan hebben we echt nergens op bespaard (aluminium kozijnen, 16 stopcontacten, volledig hue, maatwerk radiator, brand- en inbraakbeveiliging, bekabeld lan, goede gevelbekleding, the works). Dus ja.. absurde prijzen van (minstens) 45k die men daarvoor durft te vragen... damn ik kan beter aannemer worden :P

Buitenafmetingen 450x350, plafondhoogte 243. Isolatiewaarde zo'n Rd 4,0. Doorlooptijd zo'n 2,5 maand geweest (in m'n eentje). Daar zit dan ook wel wachttijd in van maatwerk kozijnen, wat een levertijden...

[Voor 6% gewijzigd door WiseGuy! op 31-08-2021 17:53]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee