Die durf ik wel aan. Heb wel een aan paar draadpennen en metselkoord staan. En ik snap welk punt je wilt maken door 3994mm te zeggen, maar in de praktijk is het natuurlijk geen enkel probleem als dat 4000mm wordt. Die speling zit wel in de isolatie / gevelbekleding. Dat weet een aannemer ook wel en hebben we ook wel zo besproken. We hoeven het verder ook niet eens te worden of zo, ik waardeer je input.Xanaroth schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:15:
[...]
Ga zelfs anders voor de grap eens met houten balkjes en touw je tekening namaken in de tuin. Als het ontwerp echt zo simpel is, en geen special, ben je in 5 minuten klaar met alleen de tekening op A3 geprint, houtjes en draad. Even 4 meter hier, 7 meter daar, en klaar. Geen rekenmachine of mobiel/gps/andere grappen.
Dan heb je overal waar een buiten muur moet komen een draad staan.
Let met dat in gedachten trouwens alvast op die milimeters als 3994mm lengte en 4420+381+dikte kozijn voor de breedte bij de woonkamer. Of waar de bijkeuken aan de rechterkant van je tekening begint (2846-1096=1750mm +dikte buitenmuur, aangezien je vanaf daar zult opmeten en niet vanuit je binnenmuur meet).
Denk persoonlijk dat je al snel iets van 7 houtjes nodig zult hebben ondanks dat het maar 5 stukjes muur zijn (#overkappingheeftgeenmuur). Bij echte standaard rechthoek uitbouw 4 houtjes voor 3 muren trouwens. Hint hint.
Het zou mij niks verbazen als je na een uur het nog niet helemaal lekker hebt staan, iets wat standaard minutenwerk is. Zó special is het.
we only make way for the man who boldly pushes past us