Ik ga over een paar maanden intrek nemen in mijn nieuwe woning. In mijn huidige huis is inmiddels alles voorzien van Hue verlichting en als je dat gewend bent... tja, dan wil je niet anders meer.
Op dit moment heb ik overal Hue Dimmer Switches hangen. Dat was een makelijke oplossing, omdat mijn huis al voorzien was van draadloze schakelaars (van Hager). In mijn nieuwe woning heb ik echter weer "ouderwetse" schakelaars (Jung AS500 om precies te zijn). Die wil ik dus slim gaan maken. Ik heb twee mogelijkheden voor ogen:
1. Alle schakelaars voorzien van een
Hue Wall Switch Module
2. De bestaande schakelaars vervangen door Friends of Hue
Optie 1 is natuurlijk het goedkoopst en had oorspronkelijk mijn voorkeur, want het voelt een beetje als verspilling om het (gloednieuwe) bestaande schakelmateriaal weg te doen. Maar, ik merk dat ik nu toch steeds meer naar optie 2 ga neigen, omdat dat als een "completere" oplossing voelt.
Waar ik echter tegenaan loop is dat ik bij voorkeur een enkele schakelaar zou hebben (single rocker). Ik zou dan willen zorgen dat:
* Kort boven: aan
* Lang boven: feller
* Kort onder: uit
* Lang onder: dimmen
Ik neem aan dat dat gewoon kan?
Het punt is echter dat de Jung Friends of Hue serie geen variant hebben met een enkele schakelaar. De Senic Gira Friends of Hue heeft dit wel. En die schijnt ook compatible te zijn met Jung AS500. Ik zou alleen niet weten hoe deze schakelaars er in het echt uit zien. Weet iemand of er ergens een showroom is die de verschillende Friends of Hue opties heeft hangen? Ik ben bij de Gamma langsgeweest, en het enige dat daar kon was vragen of ze een doosje voor me open konden maken. Dat is nou niet echt handig als je alles even naast elkaar wilt zien.