[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 74 ... 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

PhilipsFan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:46:
[...]

Ik heb zojuist ook een bevestgingsmail ontvangen. Ben benieuwd. Ik heb duizenden rentepunten bij ING en gebruik ze nooit, want alle andere aanbiedingen zijn altijd met bijbetalen en de producten zijn dan nooit goedkoper dan bij een normale aanbieding. Dus rentepunten zijn altijd een dode mus geweest.
Offtopic: Beste deals met rentepunten waren voor mij nieuwe Samsonite Proxis koffers, die bijna 50% korting hadden en bijna nergens anders onder de adviesprijs werden verkocht.

Ontopic: Ben heel blij met mijn huidige selectie lampen in de woonkamer. Genoeg licht, heerlijk aan te sturen met voice of losse schakelaar.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

denonman1

Ik kwam door zoeken op dit draadje.

Ik heb hetzelfde, maar dan volledig binnen het hue ecosystem. Ik heb 8 hue buitenlampen (hue filaments) waarvan er eentje spontaan en geheel willekeurig aan gaat, ook na verplaatsen naar andere fitting.

Ik los dit op door een automatisering in HomeAssistent constant te laten lopen en bij check lamp is aan deze uit te zetten. Ik zie deze lamp nu gedurende de dag regelmatig aan en weer uit gaan.

Ik snap hier dus helemaal niets van, iemand?

Laat de oude koe maar rusten => op naar het grote topic

[ Voor 8% gewijzigd door Septillion op 18-09-2024 13:02 ]

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-11 17:32
Will_M schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 15:19:
[...]

Sowieso vraag ik me af of er mensen zijn welke een willekeurige HUE LED lamp (ongeächt het type fitting en 'bulb') ooit op 100% laten branden, tenzij je doel is om TL balken te gaan emuleren in je huis.

>:)
Jazeker, in mijn werkkamer 3x GU10 die op 100% staan. Geen vermoeide ogen aan het einde van de werkdag.

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:15
denonman1 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:37:
Ik kwam door zoeken op dit draadje.

Ik heb hetzelfde, maar dan volledig binnen het hue ecosystem. Ik heb 8 hue buitenlampen (hue filaments) waarvan er eentje spontaan en geheel willekeurig aan gaat, ook na verplaatsen naar andere fitting.

Ik los dit op door een automatisering in HomeAssistent constant te laten lopen en bij check lamp is aan deze uit te zetten. Ik zie deze lamp nu gedurende de dag regelmatig aan en weer uit gaan.

Ik snap hier dus helemaal niets van, iemand?
Een tijdje geleden was er hier op Tweakers een nieuwsbericht, waarin stond dat het door een bug kwam door hun integratie met Matter.

Ik had dit probleem met enkele binnenlampen, maar bij mij is het nu al een aantal weken niet meer voorgekomen. Geen idee of je automatisch updaten aan hebt staan, wellicht de moeite waard te checken of alles up to date is.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:59
R-R-L schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:53:
[...]

Jazeker, in mijn werkkamer 3x GU10 die op 100% staan. Geen vermoeide ogen aan het einde van de werkdag.
De Hue 1600 buitenlampen gaan bij mij ook vol aan.

denonman1

Van mijn beide hue bridges staat automatisch updaten aan en alles is up to date..

Geen idee waar dit aan kan liggen...

• Avontia
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-09 15:26
Ik ben bezig met het renoveren van mijn woning en wil een stuk of 20 Hue spots plaatsen. In het plafond in de keuken heb ik beperkte inbouwhoogte. In de hal, badkamer en zolder heb ik verder geen beperkingen qua inbouwhoogte.

Ik zie dat er twee modellen zijn: de Slim Recessed en de Milliskin. Wat zijn nou, los van de inbouwhoogte, de juiste afwegingen die ik moet maken bij het kiezen van een model?

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11 09:15

Dav0s

Hr?

Avontia schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:17:
Ik ben bezig met het renoveren van mijn woning en wil een stuk of 20 Hue spots plaatsen. In het plafond in de keuken heb ik beperkte inbouwhoogte. In de hal, badkamer en zolder heb ik verder geen beperkingen qua inbouwhoogte.

Ik zie dat er twee modellen zijn: de Slim Recessed en de Milliskin. Wat zijn nou, los van de inbouwhoogte, de juiste afwegingen die ik moet maken bij het kiezen van een model?
Uiteindelijk is het - naast uiteraard de beschikbare hoogte - vooral smaak. De armaturen die je benoemt zijn van Philips zelf, maar je kan Hue spots ook in andere led inbouwspot armaturen doen. En dan zijn de mogelijkheden opeens echt eindeloos ;)

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zie dat vrijwel alle 'normale' ledlampen van Philips 'EyeComfort'-techniek hebben. Waarom hebben de Hue's deze helemaal niet?

• Blaze85
  • Niet online
Ik heb overigens twee nieuwe Hue-lampen met de nieuwe Bridge binnen. Nu zit ik sterk te twijfelen of ik de nieuwe Bridge wel wil gebruiken (ik heb nog 1st gen). Ik gebruik 'm alleen via het wifi-netwerk en een alternatief appje op de telefoon (LampShade), wat is dan het voordeel nog van de nieuwe Bridge?

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Blaze85 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:45:
Ik heb overigens twee nieuwe Hue-lampen met de nieuwe Bridge binnen. Nu zit ik sterk te twijfelen of ik de nieuwe Bridge wel wil gebruiken (ik heb nog 1st gen). Ik gebruik 'm alleen via het wifi-netwerk en een alternatief appje op de telefoon (LampShade), wat is dan het voordeel nog van de nieuwe Bridge?
Hue bridge v1 wordt volgens mij niet meer ondersteund. Geen software updates meer? Bepaalde functies zoals entertainment werkt alleen met v2 bridge.

Voor mij persoonlijk zou het niet meer beschikbaar zijn van software updates al een reden zijn om over te stappen. Ivm mogelijke beveiligingsproblemen.

• Blaze85
  • Niet online
Wally2002 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:52:
[...]

Hue bridge v1 wordt volgens mij niet meer ondersteund. Geen software updates meer? Bepaalde functies zoals entertainment werkt alleen met v2 bridge.

Voor mij persoonlijk zou het niet meer beschikbaar zijn van software updates al een reden zijn om over te stappen. Ivm mogelijke beveiligingsproblemen.
Ik dacht dat geen updates juist een voordeel zou zijn :P
Welke veiligheidsproblemen zou een Hue kunnen hebben??

• Wally2002
  • Nu online
Blaze85 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:11:
[...]

Ik dacht dat geen updates juist een voordeel zou zijn :P
Welke veiligheidsproblemen zou een Hue kunnen hebben??
Tja, welke niet? ;)

Het feit dat hij aan het lokale netwerk hangt, en ook met het internet communiceert, geeft al een aantal mogelijke aanvalsvlakken.

• Blaze85
  • Niet online
Wally2002 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:50:
[...]

Tja, welke niet? ;)

Het feit dat hij aan het lokale netwerk hangt, en ook met het internet communiceert, geeft al een aantal mogelijke aanvalsvlakken.
Comment van iemand anders op het internet: "My Hue app on my phone still works though, but only locally."

Als ie alleen lokaal communiceert is er toch geen veiligheidsissue? Of ben ik niet zo pienter :+

• Wally2002
  • Nu online
Blaze85 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:06:
[...]

Comment van iemand anders op het internet: "My Hue app on my phone still works though, but only locally."

Als ie alleen lokaal communiceert is er toch geen veiligheidsissue? Of ben ik niet zo pienter :+
van alleen 'een comment op het internet' zou ik zelf niet uit gaan maar begrijp uit o.a. officiële Philips Hue communicatie dat voor de v1 bridge, toen hij EOL door Philips is uitgeroepen, alle online functies uitgeschakeld zijn.

Dan ben je inderdaad wel een belangrijk potentiële veiligheidsissue kwijt.

In hoeverre het alsnog een aanvalsvector kan zijn, omdat hij wel aan het lokale netwerk hangt durf ik niet te zeggen.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik open net de Hue app die ineens direct aangeeft dat ik ben uitgelogd en dat ik opnieuw moet inloggen om m'n data te behouden (?). Vervolgens word ik doorgelinked naar de Hue website, probeer ik in te loggen maar volgt er een vage error. Daarna volgt een pagina die oneindig laadt waardoor ik niet verder kom. Andere apparaten/browsers fixen het niet.

Heeft iemand anders hier ook problemen?

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

stin00 schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:31:
Ik open net de Hue app die ineens direct aangeeft dat ik ben uitgelogd en dat ik opnieuw moet inloggen om m'n data te behouden (?). Vervolgens word ik doorgelinked naar de Hue website, probeer ik in te loggen maar volgt er een vage error. Daarna volgt een pagina die oneindig laadt waardoor ik niet verder kom. Andere apparaten/browsers fixen het niet.

Ja, hier ook. Via home app is alles nog wel te bedienen

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:47
stin00 schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:31:

Hier ook. De bridge blijft gelukkig functioneel, dus kan nog wel alles bedienen.

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Hertog schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:38:
[...]

Ja, hier ook. Via home app is alles nog wel te bedienen
Same here, ook zojuist nieuwe iPhone 16 Pro geinstalleerd, dus dacht dat het daar aan lag.

Gek dat de Hue App op de iPhone 15 van mijn vriendin werkt nog alles werkt (ook niet uitgelogd).

R.D50

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:11
Elders op internet vergelijkbare meldingen: https://www.reddit.com/r/Hue/s/aD4SPjBtSE

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:11
Ondertussen heb ik hier weer gewoon kunnen inloggen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Doet het weer bij mij :)

R.D50

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nou dus alleen nog maar even wachten op de dag dat er meerdere V2.1 Bridges onder één HUE-Account mogen komen te hangen.... >:)

[ Voor 89% gewijzigd door Will_M op 23-09-2024 00:39 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:49
Nieuwe firmware voor de bridge:

September 16, 2024
Software version: 1966117030

Added support for the Do not disturb feature for indoor and outdoor motion sensors, cameras, and device groups.
Added support for all Hue and Friends of Hue switches to be able to start and stop Timers and Mimic presence automations.
Improved performance and reliability of the system.

Voor elke oplossing is er een probleem!

• timbe
  • Laatst online: 03-11 21:31
Will_M schreef op maandag 23 september 2024 @ 00:10:
Nou dus alleen nog maar even wachten op de dag dat er meerdere V2.1 Bridges onder één HUE-Account mogen komen te hangen.... >:)
Hopelijk is dat snel!

Want ga binnenkort over de 50 lampen 8)7

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timbe schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:43:
[...]

Hopelijk is dat snel!

Want ga binnenkort over de 50 lampen 8)7
Ik heb al een jaar of 4 drie bridges in gebruik... :o Vooral met dimmers en sensoren en switches gaat het hard qua posities op de bridges.

Misschien dat het met twee nú ook nog nét zou kunnen, maar dan mag ik geen kerstverlichting meer gaan gebruiken.... 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 23-09-2024 15:26 ]

• timbe
Will_M schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:23:
[...]

Ik heb al een jaar of 4 drie bridges in gebruik... :o Vooral met dimmers en sensoren en switches gaat het hard qua posities op de bridges.

Misschien dat het met twee nú ook nog nét zou kunnen, maar dan mag ik geen kerstverlichting meer gaan gebruiken.... 8)
Mmmm als je alles mee telt zit ik ruim over de 50, maar het werkt nog altijd :?

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:11
Waar kan ik vinden hoe “vol” mijn bridge is ?

• Wally2002
  • Nu online
timbe schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:41:
[...]

Mmmm als je alles mee telt zit ik ruim over de 50, maar het werkt nog altijd :?
De feitelijke limiet zit op 63 lampen plus nog 10-20 accessoires. Zie deze blogpost.

Vanaf 50 apparaten kan de reactietijd merkbaar toenemen vandaar dat Philips officieel 50 communiceert.

• timbe
Wally2002 schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:24:
[...]

De feitelijke limiet zit op 63 lampen plus nog 10-20 accessoires. Zie deze blogpost.

Vanaf 50 apparaten kan de reactietijd merkbaar toenemen vandaar dat Philips officieel 50 communiceert.
Bedankt!

Ik had inderdaad wel het gevoel dat het trager is geworden.
Hopelijk komen ze dan snel met de update dat er meerdere Hue Bridges op een account kunnen.

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Momenteel heb ik binnenshuis een schakelaar om een wandcontactdoos buiten van stroom af te schakelen. Deze schakelaar wil ik graag weghalen en ik zou het aan/afschakelen van de wandcontactdoos dan graag via Hue doen. Ik dacht even, dan zet ik er een wandschakelaarmodule tussen, maar die is daar volgens mij niet geschikt voor. Iemand suggesties wat wel te doen?

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:57
Blaze85 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:06:
[...]

Elk Hue component communiceert toch draadloos?
Dan is het dus te hacken en als zo’n device wordt overgenomen, zit de hacker op je netwerk.
Een apart afgeschermd vlan kan handig zijn.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:36
ASS-Ware schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:25:
Elk Hue component communiceert toch draadloos?
Dan is het dus te hacken en als zo’n device wordt overgenomen, zit de hacker op je netwerk.
Een apart afgeschermd vlan kan handig zijn.
Dan zit-ie op he Zigbee-netwerk en vanaf zo'n device kan je maar weinig commando's sturen, daarmee kom je niet zomaar via de hub in de rest van je netwerk.

Spel en typfouten voorbehouden

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41
DC_Vincent schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:30:
Momenteel heb ik binnenshuis een schakelaar om een wandcontactdoos buiten van stroom af te schakelen. Deze schakelaar wil ik graag weghalen en ik zou het aan/afschakelen van de wandcontactdoos dan graag via Hue doen. Ik dacht even, dan zet ik er een wandschakelaarmodule tussen, maar die is daar volgens mij niet geschikt voor. Iemand suggesties wat wel te doen?
Heb je al bij Robbshop op Zigbee (Hue compatible) schakelaars gezocht? En let je dan even op het vermogen wat er op komt te staan? :)

• ASS-Ware
Ik heb Hue lampen, friends of hue switches, Hue buttons, Hue inbouw schakelaars, Hue dimmer controls, bewegings detectoren, van alles.
Het meeste werkt prima, maar ik heb de laatste tijd veel gezeur met mijn Hue buttons.
Niet zomaar 1, maar 3 van de 5.
Ik druk ze in en word getrakteerd op rood/groen/rood/groen flashes, maar de lampen gaan niet uit of aan.
De ene doet het de ene dag prima en de andere dag niet.
De andere vertikt het nog om wat te doen.
De derde doet het soms wel en soms niet.
Klinkt dit bekend?

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-10 15:48
ASS-Ware schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:22:
Ik heb Hue lampen, friends of hue switches, Hue buttons, Hue inbouw schakelaars, Hue dimmer controls, bewegings detectoren, van alles.
Het meeste werkt prima, maar ik heb de laatste tijd veel gezeur met mijn Hue buttons.
Ik druk ze in en word getrakteerd op rood/groen/rood/groen flashes, maar de lampen gaan niet uit of aan.
Klinkt dit bekend?
Batterijen bijna leeg??
Kijk in de HUE app onder accessoires naar de batterijstatus

• ASS-Ware
boyhenkie schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:32:
[...]

Batterijen bijna leeg??
Kijk in de HUE app onder accessoires naar de batterijstatus
Nope.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Snelste oplossing: Een 'Reset' van de betreffende dimmer-/ switch / sensor waar je een probleem mee hebt vanuit de HUE App (onder 'accessoires').

• ASS-Ware
Will_M schreef op woensdag 25 september 2024 @ 00:45:
[...]

Snelste oplossing: Een 'Reset' van de betreffende dimmer-/ switch / sensor waar je een probleem mee hebt vanuit de HUE App (onder 'accessoires').
Gedaan, dat werkt een paar minuten, daarna komt het probleem weer terug.

• Wally2002
  • Nu online
ASS-Ware schreef op woensdag 25 september 2024 @ 07:13:
[...]

Gedaan, dat werkt een paar minuten, daarna komt het probleem weer terug.
Wellicht een wat volle 2,4 GHz waar Zigbee ook op zit? Misschien op een andere plek proberen dichter bij lamp of bridge?

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:40
ASS-Ware schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:22:
Klinkt dit bekend?
Zitten de 2,4 Ghz en Zigbee elkaar misschien in de weg? Zigbee kan zitten op kanaal 11 t/m 25 van de 2,4 Ghz frequentie. De wifi kanalen kunnen zitten op kanaal 1 t/m 13. Ik heb het Zigbee kanaal van hue op 25 ingesteld staan.

Marstek Venus 2.0 5,12 kWh.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:18
Jos-P schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:40:
[...]

Zitten de 2,4 Ghz en Zigbee elkaar misschien in de weg? Zigbee kan zitten op kanaal 11 t/m 25 van de 2,4 Ghz frequentie. De wifi kanalen kunnen zitten op kanaal 1 t/m 13. Ik heb het Zigbee kanaal van hue op 25 ingesteld staan.
Let op dat Zigbee-kanaalnummers totaal niet overeenkomen met die van Wifi-kanalen!

Afbeeldingslocatie: https://community.hubitat.com/uploads/default/original/3X/e/d/ed610420f26ae3b1116b67f42c26c7f518029357.jpeg

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:40
xFeverr schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:45:
[...]

Let op dat Zigbee-kanaalnummers totaal niet overeenkomen met die van Wifi-kanalen!

[Afbeelding]
Goed punt! Bedankt voor de aanvulling.

Marstek Venus 2.0 5,12 kWh.

• ASS-Ware
Wally2002 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:20:
[...]

Wellicht een wat volle 2,4 GHz waar Zigbee ook op zit? Misschien op een andere plek proberen dichter bij lamp of bridge?
De buttons die problemen hebben doen het ook niet als ik ze 1 meter of 1 cm van de bridge af houd en indruk.
Druk ik zo’n button in en houd ik hem ingedrukt, dan gaan de lampen na een paar seconden wel dimmen.
Da’s dan ook gek toch?

Ik heb overigens het zigbee channel ook al een paar keer aangepast (wat een gedoe is met de friends of Hue switches).

• ASS-Ware
Jos-P schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:40:
[...]

Hij staat hier nu ook op 25.

• ASS-Ware
Mocht het een wifi/zigbee issue zijn, dan zou ik toch ook problemen moeten hebben met mijn friends of Hue schakelaars, de inbouwmodules in lichtschakelaars en afstandsbedieningen?

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:37

Cordon

Lievelings jankert

Will_M schreef op maandag 23 september 2024 @ 00:10:
Dit jaar moet het nog komen toch? :P

Hopelijk snel, binnenkort verhuizen en dan gaan we het aantal lampen heel veel uitbreiden, waardoor we een 2e nodig hebben. :P

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-11 16:10
Nu de ochtenden weer donker beginnen te worden, krijgt mijn dochter meer moeite om wakker te worden. (of het is de start van het nieuwe schooljaar :P )
Daarom wil ik graag de ontwaak functie gebruiken in de Hue app. Haar Ikea plafondlamp doet het prima. Echter werkt haar Hue Go lamp (in dezelfde kamer/groep) niet mee
.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb al meerdere keren nieuwe wekkers ingesteld zonder succes.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:08
Ik heb vandaag 2 tap dial switches gehaald, en wilde die op een bestaande dubbele doos schroeven, maar als je er twee naast elkaar zet dan lijnen de schroefgaten niet meer goed uit. Oftewel ik heb de muurplaat nagetekend in Fusion 360, 2 tegen elkaar aan gezet met 0,5mm marge en de schroefgaten op de goede plek gestopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sz4ip5m0rX-45RTWE4nGtNAVC6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwhQsc6EXzqSqK49NTKO3Bh2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aDgtzn_oi4rzKfnIRrD-W0icHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M4VGHx3aOOKuBEgsUeB2VmlE.png?f=fotoalbum_large

De STL file kun je hier vinden om zelf uit te printen: https://www.printables.co...tch-dual-wall-plate-mount

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:28
Hoi, iemand al eens voor elkaar gekregen om binnen de automatisering van een x aantal kleurenlampen (vanuit verschillende kamers) een andere kleur te laten branden? Ik kan steeds alleen de standaard scenes selecteren?
Het lukt wel als ik van die x aantal lampen een aparte ruimte maak en dan de gewenste scene daar toevoeg. Maar eigenijk raar dat je binnen automatisering niet gewoon bv kleuren kunt selecteren, toch?

• Wally2002
  • Nu online
bkruyver schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 02:48:
Hoi, iemand al eens voor elkaar gekregen om binnen de automatisering van een x aantal kleurenlampen (vanuit verschillende kamers) een andere kleur te laten branden? Ik kan steeds alleen de standaard scenes selecteren?
Het lukt wel als ik van die x aantal lampen een aparte ruimte maak en dan de gewenste scene daar toevoeg. Maar eigenijk raar dat je binnen automatisering niet gewoon bv kleuren kunt selecteren, toch?
Zitten de betreffende lampen in een zone neem ik aan?

In de instellingen voor die zone zou je een nieuwe scène moeten kunnen maken.
In de automatisering vervolgens die scène kiezen.

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:28
Wally2002 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 04:41:
[...]

Zitten de betreffende lampen in een zone neem ik aan?

In de instellingen voor die zone zou je een nieuwe scène moeten kunnen maken.
In de automatisering vervolgens die scène kiezen.
Nee ik wilde juist niet voor alleen dit doel een zone maken. Als ik dat wel doe kan ik inderdaad wel zelfgemaakte scenes toevoegen. Nou ja, dan moet het maar zo, vreemd dat je bij losse selectie van lampen uit verschillende kamers dat niet kunt doen binnen het aanmaken van een automatisering.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
bkruyver schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:30:
[...]

Nee ik wilde juist niet voor alleen dit doel een zone maken. Als ik dat wel doe kan ik inderdaad wel zelfgemaakte scenes toevoegen. Nou ja, dan moet het maar zo, vreemd dat je bij losse selectie van lampen uit verschillende kamers dat niet kunt doen binnen het aanmaken van een automatisering.
Ik begrijp wat je bedoelt en ik wil hetzelfde. In de oude versie van de HUE app kon je heel eenvoudig scenes maken met daarin de gewenste lampen. Nu moet dat allemaal moeilijk via zones en kamers. Erg jammer dat ze die functionaliteit verwijderd hebben.

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
Met de laatste update is ook de werking van de aan/uit knop op de hue switch dimmer v2 aangepast (kwam ik gisteren achter, moest voor een dimmer een scene toevoegen). Voorheen kon ik de lampen aan en uit zetten met de aan/uit knop. Nu lijkt het erop dat ik uit 4 opties kan kiezen bij de aan/uit knop (licht op basis van tijd, scène doorlopen, één scène en lampen uit. Hier staat niet meer aan en uit tussen.

Is er nog een mogelijkheid om de oude werking van alleen aan en uit te kiezen? Met de hue knop ga ik wel door de scènes heen.

[ Voor 6% gewijzigd door PleXtor op 01-10-2024 20:37 ]

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36
Er is nu 25% herfstkorting op philips.nl

Twijfel om nu de bulk aan lampen die ik nodig heb in te slaan. Mijn situatie in het kort:

Ik ga in december/januari verhuizen en heb dan alles nieuw nodig, want de kopers van mijn huis nemen al mn lampen incl Hue over.

Is die 25% een mooie actie of komt er met Black Friday eind november een minstens zo goede deal? Wat is jullie ervaring?

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 21:33
outlandos schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 00:12:
Is die 25% een mooie actie of komt er met Black Friday eind november een minstens zo goede deal? Wat is jullie ervaring?
Ik zou wachten. Die 25% actie komt vaker voor, en black friday zal denk ik betere acties opleveren. Je kunt ook nog marktplaats in de gaten houden, lampen slijten niet echt….

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:22
outlandos schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 00:12:
Er is nu 25% herfstkorting op philips.nl

Twijfel om nu de bulk aan lampen die ik nodig heb in te slaan. Mijn situatie in het kort:

Ik ga in december/januari verhuizen en heb dan alles nieuw nodig, want de kopers van mijn huis nemen al mn lampen incl Hue over.

Haal de lampen dan bij Hornbach met een prijsgarantie, dan krijg je nog eens 10% extra

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11 09:13
Hallo,

Ik kon mijn antwoord niet direct vinden.
Ons hele huis is voorzien van Sonof schakelaars, dimmers en plugs.
Werkt naar tevredenheid.

Nu heb ik een Hue Aurelle plafondlamp aangeschaft voor boven mn bureau.

Deze moet voilgens mij te koppelen zijn aan mn Sonoff Zigbee Bidge (Ik heb deze : https://www.sonoff.nl/a-7...bee-bridge-p/#description)

De bridges werken prima, de schakelaars en sensoren die er aan hangen zijn zichtbaar in de Ewelink app.

Maar ik krijg die Aurelle er niet bij. Ik heb de lamp al diverse malen gereset met de afstandsbediening en zeer kort bij de bridge gehouden. Maar ik zie m niet.

Hoe kan ik die lamp aan mn bridge koppelen ?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 11:18
uitvoering: Philips Hue Secure Camera - batterij, zwart
Zie dat alle security producten flink zijn afgeprijsd. Minder succesvol dan gehoopt of komt er een versie 2?

• Wally2002
  • Nu online
arjandijk162 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:09:
uitvoering: Philips Hue Secure Camera - batterij, zwart
Zie dat alle security producten flink zijn afgeprijsd. Minder succesvol dan gehoopt of komt er een versie 2?
Volgen de shops niet gewoon de actie van Philips zelf van 25% korting?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Wat is jullie ervaring met Ikea Tradfri lampen icm een Hue bridge?
Vanuit de Hue app is het mooi dat je scenes kan toepassen maar als ik een lamp aan doe gaat hij soms ook weer uit, of ik doe hem uit en dan gaat hij weer aan. Oftewel het werkt niet stabiel zeg maar.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• remmuz
CAP-Team schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:24:
Wat is jullie ervaring met Ikea Tradfri lampen icm een Hue bridge?
Vanuit de Hue app is het mooi dat je scenes kan toepassen maar als ik een lamp aan doe gaat hij soms ook weer uit, of ik doe hem uit en dan gaat hij weer aan. Oftewel het werkt niet stabiel zeg maar.
Bekend verschijnsel. Vooral met de wat nieuwere lampen (tot een jaar of 2 oud). Ook op b.v. Reddit zijn er tig topics over.

• CAP-Team

CAP-Team

Dat is minder. Gelukkig maar 2 lampen gekocht, misschien toch maar als Hue lamp aanschaffen.

• Haije
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-11 16:57
Hi!

Gisteren in mijn nieuwe woning alle Hue lampen gekoppeld aan de Hue bridge dat ging allemaal prima tot ik de keuken spotjes moest koppelen. Dit zijn 2 spotjes gekoppeld aan een Lenesto zigbee driver. Volgens de handleiding moest ik deze via de Hue essentials app via touchlink koppelen. Dit heb ik middels de volgende manier gedaan (en zoals in de handleiding beschreven stond):

- De Hue bridge bij de controller gehouden
- Via de hue essentials app op touchlink geklikt tot de spotjes begonnen te knipperen
- Toen de Hue App (dus niet de Hue essentials app) geopend en daar gezocht naar lampen. De Hue app vond de lampen en ik kon ze prima koppelen.

So far so good, alles werkt, ik kan de lampen aan en uit zetten en dimmen. Maar er is nu 1 probleem waar ik nergens over iets kan vinden. De lampen van de keuken kan ik via de app bedienen, maar zodra ik ze in de app uit zet, dan springen ze na een paar seconden in de app gelijk weer aan. Het gekke is alleen dat de spotjes in werkelijkheid wel uit blijven. De status in de app komt dus niet overeen met de werkelijkheid. Als ik in de app de lampen dan weer uit zet en vervolgens aan, dan staan de spotjes ook netjes aan. Dus de bediening is prima, maar de actuele status is volgens de app dus altijd aan.

Iemand die dit probleem ook heeft (gehad) en hier een mogelijke oplossing voor weet? Het maakt de automations nu best lastig omdat de lampen volgens de app dus altijd aan staan.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 11:18
Wally2002 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:12:
[...]

Volgen de shops niet gewoon de actie van Philips zelf van 25% korting?
Voorwaarde op Philips site is dat je een bridge koopt en daarnaast zijn andere Hue producten niet gezakt in de pricewatch

• SURFivor
  • Niet online
Wij hebben afgelopen week buitenverlichting gekocht. Niet-slim dus stekker erin om hem aan te doen. Nu wil ik een hue smart plug gebruiken maarja het is wel buiten dus kans op vocht. Zijn er alternatieven die hier beter geschikt voor zijn en die werken met Hue en dan ook programmeerbaar zijn? Ik heb binnen een Sonoff voor een lamp maar deze is alleen aan en uit te zetten en niet te programmeren met een automatisering en dat wil ik dus wel.

• Rallye
Geen ervaring mee, maar bij deze staat “werkt met Philips Hue”: https://www.hellosmart.nl...utdoor-tussenstekker.html. Osram heeft er ook één.

Mijn ervaring met de Osram stekkers voor binnen is dat ze net niet helemaal zo betrouwbaar werken als die van Philips zelf. Voor Apple Home kan het een probleem zijn als de stekker niet kan worden geüpdatet.

• Wally2002
  • Nu online
In mijn ervaring met Osram (of tegenwoordig Ledvance) stekkers voor binnen in een Hue systeem schakelen deze eigenlijk altijd wel netjes mee, zelfs als 1 van deze stekkers als 'onbereikbaar' in de Hue app wordt aangegeven.
Voor Apple Home dacht ik dat deze sowieso niet zichtbaar zijn (of is dat pas na een update, die alleen via een Osram/Ledvance hub mogelijk is?)

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:34

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik liep net de trap op en zat te denken.. Een bewegingsensor in het bestaande schakelmateriaal (hotelschakeling) dat geen batterijen nodig heeft en werkt met Hue zou toch fantastisch zijn? Waarom moet ik zonodig een sensor NAAST mijn schakelaar plaatsen? Ben ik nou de enige die hier een gat in de markt ziet?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• FredvZ
JoeZuCK schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:11:
Ik liep net de trap op en zat te denken..
Ik ben toch wel erg benieuwd hoe dat eruit gezien heeft ;)
Een bewegingsensor in het bestaande schakelmateriaal (hotelschakeling) dat geen batterijen nodig heeft en werkt met Hue zou toch fantastisch zijn? Waarom moet ik zonodig een sensor NAAST mijn schakelaar plaatsen? Ben ik nou de enige die hier een gat in de markt ziet?
Die schakelaar heb toch niet meer nodig? Tegen de tijd dat je hand bij de schakelaar is, heeft de bewegingsmelder allang gedetecteerd dat je er bent.

• pOZOR jED
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 22:21
Ik merk dat HUE soms traag of slecht reageert, vermoeden is dat mijn bridge tegen de limieten aanloopt.
Zitten denk ik 40 lampen/stekkers aan en een stuk of 8 schakelaars, komen nog wat lampen bij binnenkort.
Een 2e bridge lijkt de oplossing, maar hoe gaat dit?
Pair ik dan een deel van de kamers op bridge 2, moet ik dan telkens van bridge wisselen of zie je dit in de app nog als 1 woning, dus voegt hij dat netjes samen? En hoe werkt Alexa en Home Assistant met 2 bridges samen?

Hoor graag jullie advies/ervaringen, want geloof niet dat Philips snel met een bridge gaat komen die de limieten verruimd.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pOZOR jED schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:42:
Ik merk dat HUE soms traag of slecht reageert, vermoeden is dat mijn bridge tegen de limieten aanloopt.
Zitten denk ik 40 lampen/stekkers aan en een stuk of 8 schakelaars, komen nog wat lampen bij binnenkort.
Pair ik dan een deel van de kamers op bridge 2, moet ik dan telkens van bridge wisselen of zie je dit in de app nog als 1 woning, dus voegt hij dat netjes samen? En hoe werkt Alexa en Home Assistant met 2 bridges samen?

Hoor graag jullie advies/ervaringen, want geloof niet dat Philips snel met een bridge gaat komen die de limieten verruimd.
In de HUE app zie je je HUE bridges dan helaas nog steeds als twee afzonderlijke items en moet je dus schakelen tussen de bridges (totdat ze bij Signify besluiten om meerdere bridges onder één HUE account te laten koppelen). Als je zoiets als bijvoorbeeld Apple Homekit hebt draaien dan zie je de beide bridges daar wel en kun je alles in één interface bedienen, ook zónder HUE account :9

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 06-10-2024 22:52 ]

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:34

JoeZuCK

_Fonz > all.

FredvZ schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:10:
[...]

Ik ben toch wel erg benieuwd hoe dat eruit gezien heeft ;)

[...]

Die schakelaar heb toch niet meer nodig? Tegen de tijd dat je hand bij de schakelaar is, heeft de bewegingsmelder allang gedetecteerd dat je er bent.
Dat bedoel ik dus. Er zit nu een schakelaar dat totaal overbodig is als op die plek een motion sensor ingebouwd kan worden.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Wally2002
  • Nu online
pOZOR jED schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:42:

Als het goed is wordt er gewerkt aan een functie om meerdere bridges als een geheel te zien in de app.

• jorisjansen3
Wally2002 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:38:
[...]

Als het goed is wordt er gewerkt aan een functie om meerdere bridges als een geheel te zien in de app.
Hier staat daar meer over…

• jorisjansen3
JoeZuCK schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:05:
[...]

Dat bedoel ik dus. Er zit nu een schakelaar dat totaal overbodig is als op die plek een motion sensor ingebouwd kan worden.
Ik denk dat je deels gelijk hebt.. en ze zijn er wel, zie hier (alleen die werkt niet met Hue)

Verder zit de schakelaar niet altijd op een handige plaats. In mijn toilet zit de schakelaar rechts, aan de binnenkant, naast de deur, in een muur evenwijdig aan de deur. Dan “ziet’ de schakelaar je al binnen bent, terwijl ik wil dat het licht aan gaat als de deur geopend wordt… dus zit er aan de muur tegenover de deur een sensor…

• Dylanf97
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:58
jorisjansen3 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:02:
[...]

Ik denk dat je deels gelijk hebt.. en ze zijn er wel, zie hier (alleen die werkt niet met Hue)

Verder zit de schakelaar niet altijd op een handige plaats. In mijn toilet zit de schakelaar rechts, aan de binnenkant, naast de deur, in een muur evenwijdig aan de deur. Dan “ziet’ de schakelaar je al binnen bent, terwijl ik wil dat het licht aan gaat als de deur geopend wordt… dus zit er aan de muur tegenover de deur een sensor…
Ik heb er daar een paar van, 2 gebruik ik via ZHA maar 1 heb ik destijds gewoon via Hue kunnen koppelen. Werkt al ruim een half jaar zonder enkel probleem.

https://dylight3dprints.etsy.com

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is er vandaag een brakke update geweest van de bridges of de app? Ik kan op twee bridges ineens een heleboel devices niet meer vinden. Lampen, dimmers, etc. Echt waardeloos dit.
Dan zit je met je "slimme" lampen toch mooi in het donker!

Edit:
Ik heb inmiddels bijna alles gerest en ben een en ander aan het aanmelden. Soms moet ik dat meerdere malen doen, maar uiteindelijk komt er her en der weer wat bij.
Alleen de Hue Enrave badkamerlanp is niet te vinden. Ik kan ook niet ontdekken hoe ik deze kan resetten.
Ik heb hem inmiddels van het plafond geschroefd, stekker eraan gemaakt, naast de bridge gelegd, maar ook dan doet hij niks.
Heb ik nu een 155 Euro kostende paperweight? Want hij is ruim twee jaar oud inmiddels, dus geen garantie meer.

[ Voor 56% gewijzigd door BounceMeister op 08-10-2024 05:41 ]

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:28
BounceMeister schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:28:
Is er vandaag een brakke update geweest van de bridges of de app? Ik kan op twee bridges ineens een heleboel devices niet meer vinden. Lampen, dimmers, etc. Echt waardeloos dit.
Dan zit je met je "slimme" lampen toch mooi in het donker!

Edit:
Ik heb inmiddels bijna alles gerest en ben een en ander aan het aanmelden. Soms moet ik dat meerdere malen doen, maar uiteindelijk komt er her en der weer wat bij.
Alleen de Hue Enrave badkamerlanp is niet te vinden. Ik kan ook niet ontdekken hoe ik deze kan resetten.
Ik heb hem inmiddels van het plafond geschroefd, stekker eraan gemaakt, naast de bridge gelegd, maar ook dan doet hij niks.
Heb ik nu een 155 Euro kostende paperweight? Want hij is ruim twee jaar oud inmiddels, dus geen garantie meer.
Mijn ervaring met Hue is dat als het traag is of bepaalde apparaten werken niet of niet goed meer, je het beste in de app even kunt kijken of de apparaten nieuwe firmware krijgen. Bij is dit bijna altijd het geval. Het beste is dan om alles gewoon een dag (of iets meer) met rust te laten totdat de updates klaar zijn en dan werkt alles weer.
Voorheen ging ik ook allerlei acties ondernemen maar tegenwoordig wacht ik gewoon geduldig af... :*).

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

• Rallye
@BounceMeister Je weet dat lampen alleen het eerste halfuur nadat ze weer zijn aangesloten op de stroom kunnen worden toegevoegd? Kun je evt. toevoegen op nummer? Mogelijk de lamp resetten.

• SURFivor
  • Niet online
Rallye schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:25:
Geen ervaring mee, maar bij deze staat “werkt met Philips Hue”: https://www.hellosmart.nl...utdoor-tussenstekker.html. Osram heeft er ook één.

Mijn ervaring met de Osram stekkers voor binnen is dat ze net niet helemaal zo betrouwbaar werken als die van Philips zelf. Voor Apple Home kan het een probleem zijn als de stekker niet kan worden geüpdatet.
Die heb ik ook gezien maar ik vertrouw claims als "Werkt met Hue" niet zo obv ervaringen met de Sonoff ZBmini. Ja je kan er lampen mee aan- en uitzetten maar je kan ze niet automatisch programmeren. En dat laatste is de reden voor mij om een niet-hue stekker te willen hebben.

• remmuz
SURFivor schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:18:
[...]

Die heb ik ook gezien maar ik vertrouw claims als "Werkt met Hue" niet zo obv ervaringen met de Sonoff ZBmini. Ja je kan er lampen mee aan- en uitzetten maar je kan ze niet automatisch programmeren. En dat laatste is de reden voor mij om een niet-hue stekker te willen hebben.
Wat bedoel je met 'automatisch programmeren'? Je kunt ze toch gewoon schakelen met een automatisering?
Die van Ikea en Ledvance/Osram in ieder geval wel.
Die laatste gebruik ik overigens alleen voor de kerstverlichting buiten dus misschien is dat inmiddels veranderd.

[ Voor 14% gewijzigd door remmuz op 09-10-2024 08:34 ]

• CAP-Team

CAP-Team

CAP-Team schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 17:11:
Dat is minder. Gelukkig maar 2 lampen gekocht, misschien toch maar als Hue lamp aanschaffen.
Aangezien de Tradfri lampen niet stabiel werkten heb ik ze maar vervangen door Hue lampen, en nu werkt het wel stabiel. Ik kan de slaapkamer nu ook in disco modus zetten :P

• SURFivor
  • Niet online
remmuz schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:31:
Wat bedoel je met 'automatisch programmeren'? Je kunt ze toch gewoon schakelen met een automatisering?
Die van Ikea en Ledvance/Osram in ieder geval wel.
Ik bedoel inderdaad schakelen met een automatisering. Als een buitenstekker van IKEA en Ledvance/Osram dat kan met Hue, dan ben ik om.

- Automatisch inschakelen bij thuiskomst
- In- en uitschakelen op bepaalde tijden en/of zonsopkomst/-ondergang

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rallye schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:40:
@BounceMeister Je weet dat lampen alleen het eerste halfuur nadat ze weer zijn aangesloten op de stroom kunnen worden toegevoegd? Kun je evt. toevoegen op nummer? Mogelijk de lamp resetten.
Ik kon de Enrave ook op het serienummer niet vinden. De truc met het resetten m.b.v. de twee knoppen op de dimmerswitch lukte ook niet met de V2 dimmer die er bij zat. Uiteindelijk een V1 dimmer van beneden gepakt en die direct naast de gedemonteerde Enrave gehouden (ik heb er nu een snoer met stekker aan gezet), toen resette hij ineens wel bij het indrukken van de aan en uit knoppen. Alles is weer aangemeld en hij doet het weer. Daarna weer teruggebouwd en nu alleen nog de scenes weer goed zetten.

De slaapkamer ernaast heeft nog steeds kuren, ook na een volledige reset. Die zit op een eigen hub, maar daarvan gaan lampen soms niet aan of uit en reageert de dimmer vaak niet. Kanaal gewijzigd van 11 naar 20, maar dat helpt niet.

• posttoast
  • Nu online
Ik ga over een paar maanden intrek nemen in mijn nieuwe woning. In mijn huidige huis is inmiddels alles voorzien van Hue verlichting en als je dat gewend bent... tja, dan wil je niet anders meer.

Op dit moment heb ik overal Hue Dimmer Switches hangen. Dat was een makelijke oplossing, omdat mijn huis al voorzien was van draadloze schakelaars (van Hager). In mijn nieuwe woning heb ik echter weer "ouderwetse" schakelaars (Jung AS500 om precies te zijn). Die wil ik dus slim gaan maken. Ik heb twee mogelijkheden voor ogen:

1. Alle schakelaars voorzien van een Hue Wall Switch Module
2. De bestaande schakelaars vervangen door Friends of Hue

Optie 1 is natuurlijk het goedkoopst en had oorspronkelijk mijn voorkeur, want het voelt een beetje als verspilling om het (gloednieuwe) bestaande schakelmateriaal weg te doen. Maar, ik merk dat ik nu toch steeds meer naar optie 2 ga neigen, omdat dat als een "completere" oplossing voelt.

Waar ik echter tegenaan loop is dat ik bij voorkeur een enkele schakelaar zou hebben (single rocker). Ik zou dan willen zorgen dat:

* Kort boven: aan
* Lang boven: feller
* Kort onder: uit
* Lang onder: dimmen

Ik neem aan dat dat gewoon kan?

Het punt is echter dat de Jung Friends of Hue serie geen variant hebben met een enkele schakelaar. De Senic Gira Friends of Hue heeft dit wel. En die schijnt ook compatible te zijn met Jung AS500. Ik zou alleen niet weten hoe deze schakelaars er in het echt uit zien. Weet iemand of er ergens een showroom is die de verschillende Friends of Hue opties heeft hangen? Ik ben bij de Gamma langsgeweest, en het enige dat daar kon was vragen of ze een doosje voor me open konden maken. Dat is nou niet echt handig als je alles even naast elkaar wilt zien.

omniscale.nl

• Dav0s

Dav0s

Hr?

posttoast schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:42:
Ik ga over een paar maanden intrek nemen in mijn nieuwe woning. In mijn huidige huis is inmiddels alles voorzien van Hue verlichting en als je dat gewend bent... tja, dan wil je niet anders meer.

Op dit moment heb ik overal Hue Dimmer Switches hangen. Dat was een makelijke oplossing, omdat mijn huis al voorzien was van draadloze schakelaars (van Hager). In mijn nieuwe woning heb ik echter weer "ouderwetse" schakelaars (Jung AS500 om precies te zijn). Die wil ik dus slim gaan maken. Ik heb twee mogelijkheden voor ogen:

Optie 1 is natuurlijk het goedkoopst en had oorspronkelijk mijn voorkeur, want het voelt een beetje als verspilling om het (gloednieuwe) bestaande schakelmateriaal weg te doen. Maar, ik merk dat ik nu toch steeds meer naar optie 2 ga neigen, omdat dat als een "completere" oplossing voelt.

Waar ik echter tegenaan loop is dat ik bij voorkeur een enkele schakelaar zou hebben (single rocker). Ik zou dan willen zorgen dat:

Het punt is echter dat de Jung Friends of Hue serie geen variant hebben met een enkele schakelaar. De Senic Gira Friends of Hue heeft dit wel. En die schijnt ook compatible te zijn met Jung AS500. Ik zou alleen niet weten hoe deze schakelaars er in het echt uit zien. Weet iemand of er ergens een showroom is die de verschillende Friends of Hue opties heeft hangen? Ik ben bij de Gamma langsgeweest, en het enige dat daar kon was vragen of ze een doosje voor me open konden maken. Dat is nou niet echt handig als je alles even naast elkaar wilt zien.
Ik heb zelf net een hele uitgebreide verbouwing gedaan en ben overal voor reguliere pulsdrukkers gegaan in combinatie met de Hue Wall Switch Module. Best of two worlds, want de knoppen zijn gewoon te gebruiken als reguliere schakelaars (fijn voor gasten, senioren, en WAF), maar je kan lampen ook dimmen of met vaker drukken andere lichtstanden activeren.

Heb bij alle kamers waar het relevant is het zo gedaan, de gangen en wc's hebben allemaal reguliere schakelaars (die dan weer altijd aan staan omdat de lampen op bewegingssensoren gaan). Paar kamers niet gedaan als bezuiniging, maar denk dat ik die at some point ook nog wel ga vervangen voor dezelfde oplossing. Echt ideaal.

• posttoast
  • Nu online
Dav0s schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:56:
[...]

Ik heb zelf net een hele uitgebreide verbouwing gedaan en ben overal voor reguliere pulsdrukkers gegaan in combinatie met de Hue Wall Switch Module. Best of two worlds, want de knoppen zijn gewoon te gebruiken als reguliere schakelaars (fijn voor gasten, senioren, en WAF), maar je kan lampen ook dimmen of met vaker drukken andere lichtstanden activeren.

Heb bij alle kamers waar het relevant is het zo gedaan, de gangen en wc's hebben allemaal reguliere schakelaars (die dan weer altijd aan staan omdat de lampen op bewegingssensoren gaan). Paar kamers niet gedaan als bezuiniging, maar denk dat ik die at some point ook nog wel ga vervangen voor dezelfde oplossing. Echt ideaal.
Ja, dat was eerst ook mijn gevoel. Maar het nadeel van een pulsdrukker is dat je toch wat beperkter bent lijkt me? Ik kan me voorstellen dat dit kan:

* Één keer drukken is aan
* Daarna nog een keer drukken is uit
* Ingedrukt houden is feller

Maar dan ben je er wel toch? Dimmen wordt lastig en de situatie die ik nu op mijn Hue Dimmer Switches heb kan dan ook niet meer (ik wissel bij meerdere keren op aan klikken van scene).

Of zie ik iets over het hoofd?

omniscale.nl

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:52

amphora

Websites & Fotografie

@posttoast ik heb een gira friends of Hue en die is ook fool proof hoor. Naar boven is aan (scène eventueel op basis van tijd) en naar beneden uit. Maar ingedrukt houden om te dimmen of meerdere keren klikken voor scènes geen probleem

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• jwhoogervorst
Nieuwe releasenotes voor ce bridge:
October 10, 2024
Software version 1967054010

Improved performance and reliability of the system.

• Dav0s

Dav0s

Hr?

posttoast schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:05:
[...]

Ja, dat was eerst ook mijn gevoel. Maar het nadeel van een pulsdrukker is dat je toch wat beperkter bent lijkt me? Ik kan me voorstellen dat dit kan:

* Één keer drukken is aan
* Daarna nog een keer drukken is uit
* Ingedrukt houden is feller

Maar dan ben je er wel toch? Dimmen wordt lastig en de situatie die ik nu op mijn Hue Dimmer Switches heb kan dan ook niet meer (ik wissel bij meerdere keren op aan klikken van scene).

Of zie ik iets over het hoofd?
Met die Philips Wall Modules heb je een cycle van standen op elke druk als mogelijkheid. Dus je kan meerdere scenes inladen en dan is 1x drukken scene 1 (je standaard licht meestal), 2x drukken scene 2, 3x drukken scene 3, etc. Als ie aan is en je drukt gaat ie uit. Als hij aan is en je houdt ingedrukt kan je omlaag dimmen. Als je net omlaag hebt gedimd en je houdt ingedrukt kan je omhoog dimmen.

Werkt heel intuitief.

Dat is met 'scene cycle'. Maar je kan de knop ook instellen op 'single scene' (Dus dat er maar één scene gekoppeld is). Of time-based light waarbij je afhankelijk van het tijdstip een andere scene kan aanzetten bij drukken.

• posttoast
  • Nu online
Dank voor alle reacties. Als ik het zo lees is er voor allebei wel iets te zeggen, waarbij het voordeel van de Friends of Hue natuurlijk wel het gebrek aan batterij is. Maar waar ik nog benieuwd naar ben: kennen jullie een plek/showroom waar ik de verschillende Friends of Hue opties in het echt kan bekijken?

omniscale.nl

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:16
@posttoast ik heb nog 3 Gira 'friends of Hue' schakelaars welke is ga vervangen door de wall switch module en een gira puls drukker.

De 'friends of hue' schakelaars blijven in het midden staan in de normale stand, terwijl mijn andere schakelaars altijd in en 'bovenstand-vlak' stand staan.
Puur cosmetisch dus, maar vind het ook wel fijn dat ik door de scenes heen kan gaan met de wallswitch modules.

• posttoast
  • Nu online
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:58:
@posttoast ik heb nog 3 Gira 'friends of Hue' schakelaars welke is ga vervangen door de wall switch module en een gira puls drukker.

De 'friends of hue' schakelaars blijven in het midden staan in de normale stand, terwijl mijn andere schakelaars altijd in en 'bovenstand-vlak' stand staan.
Puur cosmetisch dus, maar vind het ook wel fijn dat ik door de scenes heen kan gaan met de wallswitch modules.
Dat door de scenes heen klikken kan niet met Friends of Hue (met de normale Dimmer Switch kan ik dat namelijk wel)?

[ Voor 4% gewijzigd door posttoast op 15-10-2024 15:04 ]

omniscale.nl

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:16
posttoast schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:01:
[...]

Dat door de scenes heen klikken kan niet met Friends of Hue?
Kan wel, maar dat wil ik niet voor de eettafel, die moet aan of uit.
Anders schakelaar zet ik alles mee aan of uit bij binnenkomst of weggaan.
Daar wil ik ook niet de scenes mee doorlopen.

Blijft het ding voor mij dat ik ze niet mooi in de ramen vindt staan in de 'normale' stand.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

posttoast schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:42:

Ik heb overal gewoon Hue Tap Dial switches en Hue Dimmer switches. Goedkoopste optie, en ze hebben veel mogelijkheden. In het zwart vind ik de Dial ook gewoon mooi in mijn huis.

This title is for sale, please send me a PM

• FredvZ
posttoast schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:56:
Dank voor alle reacties. Als ik het zo lees is er voor allebei wel iets te zeggen, waarbij het voordeel van de Friends of Hue natuurlijk wel het gebrek aan batterij is.
Dat is ook gelijk een nadeel: wij hebben een stuk of 6 van die dingen in huis en het is eerder regel dan uitzondering dat je meerdere keren op een knop moet drukken voordat je reactie krijgt.
Maar waar ik nog benieuwd naar ben: kennen jullie een plek/showroom waar ik de verschillende Friends of Hue opties in het echt kan bekijken?
Wat wil je er precies aan zien? In geval van Gira is de kleur exact hetzelfde als het reguliere schakelmateriaal.
Het enige merkbare verschil is dat de schakelwippen altijd parallel aan het raamwerk blijven zitten en dus niet enigzins schuin zoals bij reguliere schakelwippen.

Hier verwacht ik dat ze het IRL hebben hangen:
https://www.dedomoticasto...moticastore/showroom.html
(zou het nog wel ff checken voordat je in de auto springt)

• posttoast
  • Nu online
the-body schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:23:
[...]

Ik heb overal gewoon Hue Tap Dial switches en Hue Dimmer switches. Goedkoopste optie, en ze hebben veel mogelijkheden. In het zwart vind ik de Dial ook gewoon mooi in mijn huis.
Hier en daar ga ik ook Tap Dial Switches plaatsen, maar niet als vervanging van de reguliere schakelaars. Ik vind ze absoluut ook mooi. De normale dimmer switches heb ik nu ook overal in huis hangen, maar die vind in iets te goedkoop plastic ogen.
FredvZ schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:40:
[...]

Dat is ook gelijk een nadeel: wij hebben een stuk of 6 van die dingen in huis en het is eerder regel dan uitzondering dat je meerdere keren op een knop moet drukken voordat je reactie krijgt.
Oh, dat vind ik wel een dingetje. Zijn de ervaringen met de Hue Wall Module Switch in dat opzicht beter?
Wat wil je er precies aan zien? In geval van Gira is de kleur exact hetzelfde als het reguliere schakelmateriaal.
Het enige merkbare verschil is dat de schakelwippen altijd parallel aan het raamwerk blijven zitten en dus niet enigzins schuin zoals bij reguliere schakelwippen.

Hier verwacht ik dat ze het IRL hebben hangen:
https://www.dedomoticasto...moticastore/showroom.html
(zou het nog wel ff checken voordat je in de auto springt)
Vooral even ervaren hoe het “voelt”. En ik vind het sowieso wel prettig om zoiets een keer in het echt gezien te hebben voor ik meer dan €1000 aan schakelmateriaal uitgeef ;)

Dank voor de showroom-tip, ik ga ze zeker even contacten!

omniscale.nl

• FredvZ
posttoast schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:55:
Oh, dat vind ik wel een dingetje. Zijn de ervaringen met de Hue Wall Module Switch in dat opzicht beter?
Die hebben we ook en dat gaat eigenlijk altijd in één keer goed.
Wij gaan binnenkort ook verhuizen en we zijn er nog niet over uit of de Friends of Hue mee gaan.
Vooral even ervaren hoe het “voelt”. En ik vind het sowieso wel prettig om zoiets een keer in het echt gezien te hebben voor ik meer dan €1000 aan schakelmateriaal uitgeef ;)
Daar is idd wel iets voor te zeggen :)

• jwhoogervorst
Nieuwe releasenotes voor lampen:

October 2, 2024

Bluetooth-capable lights
Software version 1.122.2/1.122.3
• Added support for the Underwater, Cosmos, Sunbeam, and Enchant effects.
• Added support for the Scattered style for gradient lights.
• Bluetooth stability improvements
• Bug fixes and stability improvements

Om de een-of-andere reden ziet trackly.io het wel al, maar kan je (nog?) het niet op de website zien.
Trackly staat gewoon op de nl-nl pagina ingesteld.

https://www.philips-hue.c...pport/release-notes/lamps

[ Voor 6% gewijzigd door jwhoogervorst op 16-10-2024 12:42 . Reden: URL toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 74 ... 87 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic