Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 73 ... 88 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:09
@Miro_NL in ieder geval met een bridge zijn ze alleen het eerste half uur nadat ze stroom hebben te vinden.
Wellicht is dat ook bij bluetooth het geval?

Voor elke oplossing is er een probleem!

• Miro_NL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:01
jwhoogervorst schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:08:
@Miro_NL in ieder geval met een bridge zijn ze alleen het eerste half uur nadat ze stroom hebben te vinden.
Wellicht is dat ook bij bluetooth het geval?
WTF, serieus? Hebben ze een self-destruct ingebouwd in de bluetooth zender :D ?
Dat zou echt evil zijn mbt "planned obsolescence" ....

Of bedoel je dat ze alleen de pairing mode een half uur aan hebben?
Dat zou logischer zijn denk ik..

Ik wou geen bridge aanschaffen om het simpel te houden. Dit is mijn eerste trial met smartlampen, en het gaat niet zo goed.. mja .. ik ga er nog over nadenken over de bridge.
Ik ga namelijk uitbouwen in mijn huis en de aannemer heeft aangeraden om Hue lampen te zetten in plaats van overal schakelaars - scheelt kosten mbt kabels trekken. Het gaat een grote multifunctionele kamer zijn..
Gelijk heeft ie, maar ik wil het niet te gek hebben. En ja, 'domme' lichten en schakelaars zijn nog steeds in mijn ogen meer betrouwbaar.

Iemand misschien ervaring met het verschil tussen de Android en iOS versie van de Hue app?
Ik heb net geprobeerd met de iOS versie de lampen te vinden en het lukte!!
Terwijl mijn Android ze niet kan vinden...

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 23:35
Ook via Bluetooth kun je inderdaad alleen pairen als je de stroom er een keer afgehaald hebt,

• jwhoogervorst
@Miro_NL technisch gezien had ík het over de zigbee zender…🤣

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:29
@Miro_NL Ik zou mezelf nooit afhankelijk maken van smart lampen door geen bedrading voor knoppen aan te brengen. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar als je eens iets ander wilt of moet kun je nooit meer (op een enigszins kostenefficiënte manier) bedrading aanbrengen. Desnoods enkel loze leidingen (met testdraad).

• Miro_NL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:01
Rallye schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:23:
@Miro_NL Ik zou mezelf nooit afhankelijk maken van smart lampen door geen bedrading voor knoppen aan te brengen. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar als je eens iets ander wilt of moet kun je nooit meer (op een enigszins kostenefficiënte manier) bedrading aanbrengen. Desnoods enkel loze leidingen (met testdraad).
Ook mee eens.
Ik zal met de aannemer ook in gesprek gaan hierover voordat de verbouwing echt begint.
Oud vertrouwd bedrading is altijd goed, vind ik.
De vraag is dan hoeveel lichtpunten hebben en hoeveel schakelaars in een kamer van 35m2.
In onze nieuwe woning heb ik drie GU10 spots nodig. Vanuit de vorige woning heb ik twee Hue GU10 white&ambiance spots meegenomen. In de Hue app wordt als type LTW013 aangegeven. Volgens mij is dit model niet meer te verkrijgen. Kunnen jullie me adviseren welke van de Hue GU10 spots het beste er bij passen? Het liefst heb ik exact hetzelfde model want volgens mij is het aantal. Ik zie nu modellen voorbij komen met meer lumen dan de mijne (250 lumen).

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 23-08-2024 15:07 ]

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:01
meesje schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:02:
In onze nieuwe woning heb ik drie GU10 spots nodig. Vanuit de vorige woning heb ik twee Hue GU10 white&ambiance spots meegenomen. In de Hue app wordt als type LTW013 aangegeven. Volgens mij is dit model niet meer te verkrijgen. Kunnen jullie me adviseren welke van de Hue GU10 spots het beste er bij passen? Het liefst heb ik exact hetzelfde model want volgens mij is het aantal. Ik zie nu modellen voorbij komen met meer lumen dan de mijne (250 lumen).
Ik zou 3 nieuwe halen zodat ze op elkaar afgestemd zijn, ze kunnen een iets andere kleur hebben als ze meer branduren hebben.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-11 22:33
Hansie_P schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:26:
[...]

Heeft er iemand een goed alternatief voor die slimline inbouwspots? Ik kom zelf uit op deze. Het zou gaan om 8 spotjes in de woonkamer, dus 550 lumen lijkt me dan wel genoeg. Wellicht dat 400 lumen ook voldoende is. Dan zijn deze wellicht interessant.
Waarom zoek je een alternatief, die spotjes zijn prima? Ik heb er net 4 (de 90mm variant) gemonteerd in mijn keuken. Was nog een heel gezeik, omdat het draadje tussen de lamp en de trafo maar 20cm lang is. En die trafo is best groot, dat paste beslist niet in de plint onder mijn keukenkastjes. Wie dat nu weer ontworpen heeft...

Het eerste spotje heb ik opengepeuterd. Schroefjes los, eraf ring draaien, lens lospeuteren (zit gelijmd), diffusor en reflectieplaat eruit, 4 schroeven los waarmee de afdekplaat aan het chassis zit, connector naar de leds los, 2 schroeven los waarmee de print aan de afdekplaat zit. Draad losgesoldeerd en een langere er tussen gedaan. Hele boel omgekeerd weer in elkaar zetten.

Maar toen bedacht ik dat het spotje dan waarschijnlijk niet meer volledig waterdicht is, omdat ik de lijm heb moeten losmaken. Je ziet er verder niks van, want alles valt weg onder de ring, maar bij de overige spotjes heb ik het spotje in elkaar gelaten en kabeltje doorgeknipt en verlengd met kroonsteentjes. Nog even sleufjes frezen in de plint en de spotjes zitten op hun plek, doen het prima en geven veel (en mooi) licht.

Nu wel hopen dat ze niet kapot gaan, want ze zullen wel niet meer onder garantie worden vervangen met een doorgeknipte draad...

[ Voor 3% gewijzigd door PhilipsFan op 24-08-2024 04:05 ]

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:02
Miro_NL schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:38:
Iemand ervaring met Hue lampen geforceerd te verbinden met de huidige Hue app?
Je kan geen serienummer meer intoetsen.
Je kunt de Hue lampen resetten door naar ik meen 5x kort de stroom erop en eraf te halen.
Dan komen ze in pairing mode.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:43
Hansie_P schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:26:
[...]

Heeft er iemand een goed alternatief voor die slimline inbouwspots? Ik kom zelf uit op deze. Het zou gaan om 8 spotjes in de woonkamer, dus 550 lumen lijkt me dan wel genoeg. Wellicht dat 400 lumen ook voldoende is. Dan zijn deze wellicht interessant.
Ik heb net deze gekocht: https://www.amazon.nl/-/e...gbee+3%2Caps%2C124&sr=8-7

Kantelbaar en inbouwdiepte is 35mm. Eventueel ook in RVS en mat zwart.
Volgens de website van Paulmann hebben ze "rechtstreekse 230v aansluiting". Dus ik neem aan geen losse trafo/driver

UPDATE: Ik heb ze binnen (2 sets van 3 stuks). Ik heb er nu 2 in het plafond zitten en eigenlijk is dat al meer dan voldoende 😁 (Slaapkamer op zolder van 36 m2).
Ik denk eigenlijk dat 6 stuks wat teveel is maar ze vervangen halogeen spots en er zitten dus al gaten in het plafond.
Bouwkwaliteit is goed (het voelt niet chinees aan zal ik maar zeggen) en in een paar tellen aan de Hue bridge gekoppeld. Kleuren en wit tinten zijn ook mooi.

Twee kleine minpuntjes;
1. Je kunt de individuele LEDs onderscheiden. Iets meer diffuus was mooier geweest maar misschien is het een gevolg van de geringe inbouwdiepte.
2. Ze hadden van mij wat verder terug mogen dimmen. Op 1% komt er net zoveel licht uit als een GU10 Hue op 10% schat ik.

Er gaat inderdaad direct 230v in dus geen lompe trafo om weg te werken.

[ Voor 27% gewijzigd door remmuz op 25-08-2024 20:56 ]

• gjniewenhuijse
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-10 16:32
Ik heb een extra nieuwe bridge geinstalleerd. Probeer daarvoor een nieuwe hue account aan te maken. Dit lukt tot het punt dat in het account moet bevestigen via een mail die ik zou moeten ontvangen.

Alleen die mail krijg ik nooit.

Ja juiste email
En nee niet in de spamfolder

Iemand dit probleem ook? Of werkt het juist wel?

• jwhoogervorst
@gjniewenhuijse Ik heb voor het 2e en 3e account elke een ander email adres gebruikt. In feite een alias van het eerste adres. Wellicht denkt “Philips” dat er al een account met dat adres is?

• mark28179
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:49
Goedenmorgen, ik hoop dat ik in het goede draadje zit.

Ik zou graag in de kamer van onze zoon een profiel langs zijn plafond plaatsen ongeveer 10 meter en hier een hue ledstrip in plaatsen. Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de hue solo light strip en de lightstrip plus V4. Welke kunnen we het beste gebruiken als sfeer verlichting/hoofdverlichting?

Alvast bedankt

• gjniewenhuijse
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-10 16:32
jwhoogervorst schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:02:
@gjniewenhuijse Ik heb voor het 2e en 3e account elke een ander email adres gebruikt. In feite een alias van het eerste adres. Wellicht denkt “Philips” dat er al een account met dat adres is?
Klopt, zo heb ik het ook gedaan. Maar nu dus geen activatiemail ontvangen. Dit trucje al 3 keer eerder gedaan met een ander emailadres.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:17

amphora

Websites & Fotografie

mark28179 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 06:39:
Goedenmorgen, ik hoop dat ik in het goede draadje zit.

Ik zou graag in de kamer van onze zoon een profiel langs zijn plafond plaatsen ongeveer 10 meter en hier een hue ledstrip in plaatsen. Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de hue solo light strip en de lightstrip plus V4. Welke kunnen we het beste gebruiken als sfeer verlichting/hoofdverlichting?

Alvast bedankt
Zie https://hueblog.com/2024/...-the-hue-solo-lightstrip/
Vrijwel identiek dus, wel in te korten maar niet te verlengen en goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door amphora op 27-08-2024 09:29 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 09:06
Miro_NL schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:15:
[...]

Ook mee eens.
Ik zal met de aannemer ook in gesprek gaan hierover voordat de verbouwing echt begint.
Oud vertrouwd bedrading is altijd goed, vind ik.
De vraag is dan hoeveel lichtpunten hebben en hoeveel schakelaars in een kamer van 35m2.
Ik heb dat hier ook gedaan, hoop muren ingefreesd, kabels en buizen getrokken, maar ik zou het niet nog een keer doen. Heeft een bak geld gekost en alleen maar gedaan voor "doorverkoop van de woning". Ik zie nu ook dat in nieuwbouwwoningen voor draadloze oplossingen wordt gekozen, evt incl Enocean/generatieve schakelaars zodat je nooit batterijen hoeft te vervangen. Hierdoor heb je nooit het probleem dat je een kast voor je schakelaar zet of zoiets.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb momenteel overal Hue in huis, alleen is de buitenverlichting nog gewoon led. Daar zit een fysieke schakelaar op, maar ik laat m altijd aanstaan, ongeveer 60watt continu (10 buitenlampen ongeveer).
Verbruik is dus 0,06x 8766 = 525kwh per jaar. Dat is best aanzienlijk?! (Ook al hebben we pv panelen..).

Als ik die nu vervang door Hue en alleen inschakel in de avond (en evt nacht) , dus stel 25% van de tijd en ik zet ze op max 50% , dan is het ca 0,05x2192 = 109kwh per jaar. Plus dan standby ca 60kwh.

Klopt mijn gedachten?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:46

Dennis1812

Amateur prutser

Sport_Life schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:45:
Ik heb momenteel overal Hue in huis, alleen is de buitenverlichting nog gewoon led. Daar zit een fysieke schakelaar op, maar ik laat m altijd aanstaan, ongeveer 60watt continu (10 buitenlampen ongeveer).
Verbruik is dus 0,06x 8766 = 525kwh per jaar. Dat is best aanzienlijk?! (Ook al hebben we pv panelen..).

Als ik die nu vervang door Hue en alleen inschakel in de avond (en evt nacht) , dus stel 25% van de tijd en ik zet ze op max 50% , dan is het ca 0,05x2192 = 109kwh per jaar. Plus dan standby ca 60kwh.

Klopt mijn gedachten?
Sowieso als je een fysieke simpele tijdschakelaar van een paar euro er tussen doet en enkel aan op momenten dat t nodig is (18:00-23-00, en 5:00-8:30) bijvoorbeeld bespaar je ook al enorm. En je hebt de kosten van Hue niet
Wil je voor veiligheid de hele nacht bespaar je alsnog de helft met een tijdschakelaar.

Tijden uiteraard aanpassen naar jullie situatie en tijden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dennis1812 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:49:
[...]

Sowieso als je een fysieke simpele tijdschakelaar van een paar euro er tussen doet en enkel aan op momenten dat t nodig is (18:00-23-00, en 5:00-8:30) bijvoorbeeld bespaar je ook al enorm. En je hebt de kosten van Hue niet
Wil je voor veiligheid de hele nacht bespaar je alsnog de helft met een tijdschakelaar.

Tijden uiteraard aanpassen naar jullie situatie en tijden.
Wat voor tijdschakelaar had jij in gedachten? Er zit geen wcd tussen, gewoon een ouderwetse aan/uit knop.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 28-08-2024 23:54 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Sport_Life schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:53:
[...]

Wat voor tijdschakelaar had jij in gedachten? Er zit geen wcd tussen, gewoon een ouderwetse aan/uit knop.
https://www.karwei.nl/ass...CcmoQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Zoiets
Of als je stopcontact buiten is,b
https://www.karwei.nl/ass...CRlIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Denk dat de action ze ook wel heeft liggen.
Je draait de tijd goed en klikt de tijd aan waarop je wil dat er stroom op staat en klaar. Je laat je schakelaar op aan staan.

Ah je edit zegt dat er geen WCD is. Maar enkel een aan,l,uit
Dan is t iets lastiger ja. En zou ik met slimme schakelaars gaan werken

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis1812 op 28-08-2024 23:56 ]

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:31
Aangezien @Sport_Life al volledig op Hue zit is het makkelijk op een hue compatible dimmer achter de schakelaar te plaatsen, zoiets zou moeten werken maar heb er zelf geen ervaring mee.

Veel leuker is om elke lamp te vervangen door een full color hue lamp en dan je tuin elke avond een ander dynamisch thema te geven. iig zo heb ik het hier gedaan :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Rhodan
  • Laatst online: 28-11 17:09
Ik heb van de week het een en ander veranderd zoals lampen naar een andere zone, extra lampen en sensor.
Hoe kan ik Apple Homekit updaten?
Zal wel heel simpel zijn, maar buiten ontkoppelen en opnieuw instellen in Hue, heb ik nog niet gevonden.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 01:12

thunder8

Het gedonder begint weer.

Rhodan schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:28:
Ik heb van de week het een en ander veranderd zoals lampen naar een andere zone, extra lampen en sensor.
Zal wel heel simpel zijn, maar buiten ontkoppelen en opnieuw instellen in Hue, heb ik nog niet gevonden.
Heb de telefoon niet bij de hand, maar volgens mij kan je in Homekit/Thuis de bewuste devices aanklikken en veranderen qua locatie. Nieuwe apparaten en sensor moet je ook in Homekit apart toevoegen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rhodan schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:28:
In de HUE app kun je onder instellingen -> Smart Home de HomeKit spullen synchroniseren.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• remmuz
Will_M schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:13:
[...]

In de HUE app kun je onder instellingen -> Smart Home de HomeKit spullen synchroniseren.
Dat hangt ervan of hoe je de koppeling hebt gemaakt. Als je dat via Matter hebt gedaan dan is er geen synchronisatie optie meer.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

remmuz schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 07:43:
[...]

Dat hangt ervan of hoe je de koppeling hebt gemaakt. Als je dat via Matter hebt gedaan dan is er geen synchronisatie optie meer.
Hmmm.... 'Matter', dat moet ik hier ook nog eens ooit gaan instellen als ik zin én tijd heb. Schijnt nogal wat voeten in aarde te hebben en niet alleen het even een 'vinkje omzetten' én klaar te zijn.

Mag hier in huis een ruime 120 HUE devices (verdeeld over 3 bridges) na gaan lopen dan :o

• remmuz
Dat zou inderdaad best wel eens een uitdaging kunnen zijn!
Voordeel is wel dat ook je niet-Hue lampen die aan de Hue bridge gekoppeld zijn zichtbaar worden in Homekit.

Vraag blijft: Hoe kun je de Hue bridge opnieuw synchroniseren met Homekit via Matter.
Ik heb het niet kunnen vinden?

• Rhodan
thunder8 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:02:
[...]

Heb de telefoon niet bij de hand, maar volgens mij kan je in Homekit/Thuis de bewuste devices aanklikken en veranderen qua locatie. Nieuwe apparaten en sensor moet je ook in Homekit apart toevoegen.
Nu zie ik niet waar ik dit zou kunnen doen, maar ook dit zou best omslachtig zijn.
remmuz schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 07:43:
[...]

Ik kan niet herinneren dat ik best overgestapt ben naar matter, maar dit zou wel het bovenstaande verklaren.
Hopelijk komt er nog ergens een update, zodat dit synchroniseren terug komt.
Op zich allemaal geen ramp, maar vervelend om die scenes weer opnieuw op te zetten.

Het is al jaren geleden dat ik mijn motion sensoren heb geconfigureerd. Ondertussen is de Hue al flink gewijzigd. Voor bedienen lampen gebruik ik HomeKit. Daarom kijk ik eigenlijk nooit in de Hue app.
Waar kan ik de tijd instellen van de motion sensors, dat na x minuten de lampen uit gaan (en eerst dimmen)? Ik zie wel gevoeligheid en lux, maar niet de tijd.

• Rhodan
meesje schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:20:
Het is al jaren geleden dat ik mijn motion sensoren heb geconfigureerd. Ondertussen is de Hue al flink gewijzigd. Voor bedienen lampen gebruik ik HomeKit. Daarom kijk ik eigenlijk nooit in de Hue app.
Waar kan ik de tijd instellen van de motion sensors, dat na x minuten de lampen uit gaan (en eerst dimmen)? Ik zie wel gevoeligheid en lux, maar niet de tijd.
Instellingen > Accessoires > Sensor > Gedrag > Duur
In mijn geval tenminste :)

Rhodan schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:27:
[...]

Instellingen > Accessoires > Sensor > Gedrag > Duur
In mijn geval tenminste :)
Bijzonder. Bij mij staat daar 10 minuten. Dat heb ik echt nooit ingesteld. Na 1 minuut gaat de lamp al uit op het toilet. Deze wil ik wijzigen naar 2 minuten. Ik zie daar overigens ook twee tijdsloten. Pfff… het is echt een tijd geleden dat ik in de Hue app heb gekeken. :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

meesje schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:31:
[...]

Bijzonder. Bij mij staat daar 10 minuten. Dat heb ik echt nooit ingesteld. Na 1 minuut gaat de lamp al uit op het toilet. Deze wil ik wijzigen naar 2 minuten. Ik zie daar overigens ook twee tijdsloten. Pfff… het is echt een tijd geleden dat ik in de Hue app heb gekeken. :)
Mijn ervaring is dat er sinds een bepaalde HUE App / firmware update iets veranderd is aangaande de werking van de sensoren (en dan met name met betrekking tot het ooit ingestelde gedrag van die dingen ná die App / firmware update).

Ik heb hier een half jaar geleden ook al m'n sensoren even een reset moeten geven vanuit de HUE App om ze weer te kunnen laten werken zoals IK dat wenselijk acht. Die reset gooit overigens alleen de oude instellingen weg en verwijderd dus NIET de hele sensor. Je hoeft daarna dus alleen even het schema opnieuw te definiëren.

Één en anders is daar volgens mij inderdaad stuk gelopen met de update waarin er pér sensor ineens meerdere tijdsloten beschikbaar kwamen...

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 31-08-2024 14:47 ]

Will_M schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:23:
[...]

Mijn ervaring is dat er sinds een bepaalde HUE App / firmware update iets veranderd is aangaande de werking van de sensoren (en dan met name met betrekking tot het ooit ingestelde gedrag van die dingen ná die App / firmware update).

Ik heb hier een half jaar gelden ook al m'n sensoren even een reset moeten geven vanuit de HUE App om ze weer te kunnen laten werken zoals IK dat wenselijk acht. Die reset gooit overigens alleen de oude instellingen weg en verwijderd dus NIET de hele sensor. Je hoeft daarna dus alleen even het schema opnieuw te definiëren.
Bedankt. Ik ga er mee aan de slag!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Netwerk aangepast dus bridge op een nieuw IP. Denk maar niet dat je dat in de app even kunt updaten :|.

• Hipkip90
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-11 11:00
Ik heb een nieuwe keuken gekocht met inbouw led's (van die platte). Ik wil deze led's compatible maken met Philips Hue. Wat voor driver/aansturing met dimmer functie kan ik het beste erbij aanschaffen?

De leverancier kwam met de klikaanklikuit ZCM-300 (zigbee en compatible met Hue).

Gaat een ZCM-300 naadloos werken met een Hue bridge? Of kan ik beter een zigbee led driver kiezen i.p.v. de ZCM-300?

• Rallye
Gwaihir schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:48:
Netwerk aangepast dus bridge op een nieuw IP. Denk maar niet dat je dat in de app even kunt updaten :|.
Waarom wil je dat in de app aanpassen? Wat probeer je te bereiken?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gwaihir schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:48:
Dan zoek je op je netwerk toch het nieuwe IP van je bridge op én laat je de app vervolgens automagisch met dat IP verbinden?

• PhilipsFan
Ik heb een vraag over de Gradient producten. Ik heb een Gradient Lightstrip en een Play Gradient Lightstrip in mijn woonkamer. Ik gebruik daarop vaak het 'prism' effect, dat vind ik er mooi uitzien. Maar de strips zijn niet in dezelfde richting gemonteerd. De ene strip begint links, de andere rechts. Als het 'prism' effect speelt, dan kleuren de strips dus gespiegeld. Ik krijg dan last van mijn OCD, ik wil graag dat ze het effect op dezelfde manier laten zien.

Nu zit er in de app een optie 'left-handed mode' (als je naar de lamp gaat en dan linksboven op de drie puntjes duwt). Ik had gedacht dat die de werking van de strip zou omkeren, maar die optie doet bij mij helemaal niets.

Heeft iemand deze optie aan de praat kunnen krijgen of weet iemand hoe ik op een andere manier de strips softwarematig kan omdraaien?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:25

DukeBox

loves wheat smoothies

PhilipsFan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 02:08:
Nu zit er in de app een optie 'left-handed mode' (als je naar de lamp gaat en dan linksboven op de drie puntjes duwt). Ik had gedacht dat die de werking van de strip zou omkeren, maar die optie doet bij mij helemaal niets.
Dat is voor de app, die plaatst de controls aan de linker kant. Het heeft niets met de lampen zelf te maken.
Heeft iemand deze optie aan de praat kunnen krijgen of weet iemand hoe ik op een andere manier de strips softwarematig kan omdraaien?
De volgorde zit hardcoded in de controllers, als er geen reverse versie in zit houdt het op.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Gwaihir
  • Niet online
Rallye schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:35:
Waarom wil je dat in de app aanpassen? Wat probeer je te bereiken?
Dat de app de bridge weer kan vinden, op z'n nieuwe plek, in plaats van te blijven hangen op 'bridge niet actief'.
Will_M schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:57:
Dan zoek je op je netwerk toch het nieuwe IP van je bridge op én laat je de app vervolgens automagisch met dat IP verbinden?
Wat bedoel je daarmee; heb jij dan een knop die ik niet heb? Dat IP heb ik en voerde ik uiteindelijk ook wel in. Maar 'automagisch' komt daar niet aan te pas.

Je kunt het niet updaten maar moet de bridge weggegooien - 'waarschuwing u verliest nu ook alle instelling aan app-zijde' - en tal van schermen opnieuw hebt door om 'm weer toe te voegen - 'mogen we u geen account opdringen, echt niet, spam dan, toch nog andere spam', etc. Het lijkt bewust zo gebruikersonvriendelijk mogelijk te zijn gemaakt, om een gelegenheid te creëren je al die opdringerige vragen nogmaals te stellen. Je zou denken dat het om een of ander ad-supported spelletje voor de mobiel gaat in plaats van betaalde hardware.

• PhilipsFan
DukeBox schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:52:
[...]

Dat is voor de app, die plaatst de controls aan de linker kant. Het heeft niets met de lampen zelf te maken.
Ah ja, nu zie ik het. Sommige controls zijn gespiegeld in de app! Wat een onzinfunctie, en waarom dan niet voor de hele app? Het is al een onzinnige functie, maar als je het ook nog eens per lamp moet instellen?
[...]

De volgorde zit hardcoded in de controllers, als er geen reverse versie in zit houdt het op.
Daar lijkt het inderdaad op. Misschien ooit via een update.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:17

amphora

Websites & Fotografie

Ehm. Ik heb lopen kloten met de hue app en nu is m'n homekit integratie verdwenen. Onder instellingen -> Smart home is ie weg en krijg ik het standaard scherm om een slimme woningassistent of -apparaat toe te voegen. Klik ik op 'aan de slag' dan krijg ik alleen de optie voor Amazon Alexa en Google Assistent of Andere apps... Hoe krijg ik homekit terug?

Edit: paar herstarts later en Homekit wordt weer getoond al optie!

[ Voor 8% gewijzigd door amphora op 04-09-2024 13:30 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Rallye
@Gwaihir De app vindt de Bridge bij mij ook na een ip-wissel altijd in no time terug. Bij jou dus niet?

• Gwaihir
  • Niet online
Rallye schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:33:
@Gwaihir De app vindt de Bridge bij mij ook na een ip-wissel altijd in no time terug. Bij jou dus niet?
Nee, maar dat vind ik op zich ook niet vreemd; de bridge heeft nooit in hetzelfde subnet gehangen als de app-devices. Dat die niet 'zo maar' automatisch gevonden wordt is ergens wel geruststellend. Prima dus het IP even handmatig in te vullen, al is die optie wat verborgen. Vervelend dat je 'm daarna dus niet meer kunt wijzigen.

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:36
PhilipsFan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 02:08:
Ik heb een vraag over de Gradient producten. Ik heb een Gradient Lightstrip en een Play Gradient Lightstrip in mijn woonkamer. Ik gebruik daarop vaak het 'prism' effect, dat vind ik er mooi uitzien. Maar de strips zijn niet in dezelfde richting gemonteerd. De ene strip begint links, de andere rechts. Als het 'prism' effect speelt, dan kleuren de strips dus gespiegeld. Ik krijg dan last van mijn OCD, ik wil graag dat ze het effect op dezelfde manier laten zien.

Heb je ze in een entertainmentzone zitten? Ik heb van links naar rechts een non-gradient Signe, gradient lightstrip en Ensis. Als ik hem op een dynamische stand zet zie ik een keurige overgang vanaf de Signe op de linkerkant van de lightstrip en rechts naar de Ensis.

Over de gradient lightstrip gesproken, daarbij krijg ik het langzaam uitgaan niet voor elkaar. De hele woonkamer gaat van 2330 tot 000 langzaam uit, behalve de lightstrip. Hij springt dan naar volledig oranje of zelfs spierwit en begint dan pas te dimmen. Effect van ongemerkt steeds donkerder worden wordt zo teniet gedaan. Bij het eveneens langzaam aangaan van alle verlichting pakt hij dan wel weer de goede kleuren op. Zijn er mensen die dit herkennen?

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
De nieuwe 8K Hue Play Sync Box is te bestellen:

https://www.philips-hue.c...sync-box-8k/8719514458666

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:31
Gwaihir schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:33:
[...]

Nee, maar dat vind ik op zich ook niet vreemd; de bridge heeft nooit in hetzelfde subnet gehangen als de app-devices. Dat die niet 'zo maar' automatisch gevonden wordt is ergens wel geruststellend. Prima dus het IP even handmatig in te vullen, al is die optie wat verborgen. Vervelend dat je 'm daarna dus niet meer kunt wijzigen.
Het is me niet helemaal duidelijk of je het nu hebt over het zoeken van bridge met IP of het instellen van een static IP op bridge?

Als je bridge een static IP heeft en je past bijvoorbeeld je IP range in je netwerk aan dan is het logisch dat je niet meer bij met de bridge kan praten want die zit nog in de oude range.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:27
In april had ik de huidige gekocht, voor ongeveer 200-220 euro. Een sprong naar 350 euro is wel vrij fors, al is het op de website van Philips wel vaker wat duurder. Volgens Hue Blog (juli 2024) zou de adviesprijs op zo'n 270 euro moeten liggen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:13
Wel nice, ook voor 4k 120hz.

Zucht...

• Steven030
  • Laatst online: 28-11 10:17
Tip: via ING rentepunten kan je 15% korting krijgen

[ Voor 34% gewijzigd door Steven030 op 05-09-2024 13:43 ]

• Steven030
Beter laat dan nooit trouwens, hier zat ik al een tijd op te wachten en nu kunnen een aantal splitters en een switch de deur uit

[ Voor 191% gewijzigd door Steven030 op 05-09-2024 13:43 ]

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:32
Steven030 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:37:
[...]

Tip: via ING rentepunten kan je 15% korting krijgen
hue sync box is uitgesloten staat in de voorwaarden van de 15% kortingscode ;)

• remmuz
RobinNL schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:25:
[...]

In april had ik de huidige gekocht, voor ongeveer 200-220 euro. Een sprong naar 350 euro is wel vrij fors, al is het op de website van Philips wel vaker wat duurder. Volgens Hue Blog (juli 2024) zou de adviesprijs op zo'n 270 euro moeten liggen.
In Hue Blog september staat "the price, which is even higher at $349.99. For comparison: the ‘previous’ Sync Box without HDMI 2.1 is still being sold for $269.99."
Dus ben bang dat het toch 350 euro gaat worden.

• Steven030
ph4nt0m schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:38:
[...]

hue sync box is uitgesloten staat in de voorwaarden van de 15% kortingscode ;)
Ah oké, ik kon hem wel gewoon bestellen met de code (voor 297,49). Misschien slaat de uitzondering op de oude sync box

[ Voor 33% gewijzigd door Steven030 op 05-09-2024 22:38 ]

• PhilipsFan
De Hue website is momenteel stuk. Blijkbaar willen veel mensen die nieuwe syncbox bestellen. Ik vind het wel een duur ding, voor een redelijk mager effect terwijl je ook al dure lampen hebt. Ik heb vandeweek een overzichtje gemaakt van alle serienummers van mijn lampen, ik blijk er over een periode van 10 jaar al ruim 3500 euro in te hebben gestoken. Maar ik heb de syncbox toch besteld. De tip van de ING rentepunten was een goede @Steven030, dat blijkt gewoon te werken.

• Steven030
PhilipsFan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:33:
De Hue website is momenteel stuk. Blijkbaar willen veel mensen die nieuwe syncbox bestellen. Ik vind het wel een duur ding, voor een redelijk mager effect terwijl je ook al dure lampen hebt. Ik heb vandeweek een overzichtje gemaakt van alle serienummers van mijn lampen, ik blijk er over een periode van 10 jaar al ruim 3500 euro in te hebben gestoken. Maar ik heb de syncbox toch besteld. De tip van de ING rentepunten was een goede @Steven030, dat blijkt gewoon te werken.
Heb jij al een bevestigingsmail van je bestelling gehad? Ik niet, maar hij staat wel in mijn account onder bestellingen

• PhilipsFan
Steven030 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:37:
[...]

Heb jij al een bevestigingsmail van je bestelling gehad? Ik niet, maar hij staat wel in mijn account onder bestellingen
Ik heb zojuist ook een bevestgingsmail ontvangen. Ben benieuwd. Ik heb duizenden rentepunten bij ING en gebruik ze nooit, want alle andere aanbiedingen zijn altijd met bijbetalen en de producten zijn dan nooit goedkoper dan bij een normale aanbieding. Dus rentepunten zijn altijd een dode mus geweest.

Maar dit opent wel mogelijkheden, ik bestel nog wel eens wat Hue lampen. Kun je het meermaals doen of is het 1x per rentepunten account, weet je dat toevallig?

Normaal krijg ik altijd wel korting via de Myshop personeelswinkel. Maar de allernieuwste producten staan daar vaak niet in. Laatst ook de dunne inbouwspotjes besteld en de nieuwste GU10 lampjes van 400 lumen, maar die zijn alleen in de Hue shop zelf te krijgen. Gelukkig had ik toen ook een 15% kortingcode :)

[ Voor 53% gewijzigd door PhilipsFan op 05-09-2024 15:51 ]

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:27
remmuz schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:58:
[...]

In Hue Blog september staat "the price, which is even higher at $349.99. For comparison: the ‘previous’ Sync Box without HDMI 2.1 is still being sold for $269.99."
Dus ben bang dat het toch 350 euro gaat worden.
Te snel gelezen dan 8)7

Ik kan voorlopig nog wel een tijd vooruit met de huidige Sync Box :)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Steven030
PhilipsFan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:46:
[...]

Ik heb zojuist ook een bevestgingsmail ontvangen. Ben benieuwd. Ik heb duizenden rentepunten bij ING en gebruik ze nooit, want alle andere aanbiedingen zijn altijd met bijbetalen en de producten zijn dan nooit goedkoper dan bij een normale aanbieding. Dus rentepunten zijn altijd een dode mus geweest.

Maar dit opent wel mogelijkheden, ik bestel nog wel eens wat Hue lampen. Kun je het meermaals doen of is het 1x per rentepunten account, weet je dat toevallig?

Normaal krijg ik altijd wel korting via de Myshop personeelswinkel. Maar de allernieuwste producten staan daar vaak niet in. Laatst ook de dunne inbouwspotjes besteld en de nieuwste GU10 lampjes van 400 lumen, maar die zijn alleen in de Hue shop zelf te krijgen. Gelukkig had ik toen ook een 15% kortingcode :)
Goede vraag, bij Sonos is het bijvoorbeeld zo dat je eens in het half jaar ofzo de kortingscode mag kopen via rentepunten

• Helox-in-a-box
  • Laatst online: 09:01
Heeft er al iemand ervaring met de Hue Solo? Ik vraag me af hoe breed ze zijn ivm inbouw in een smalle profiel van < 13mm zodat ze tussen de latten passen van aku-panels (helaas niks kunnen vinden op philips website en andere sources).

• Ronzz
Vanochtend na mijn post direct besteld en +-5 minuten later ook een bevestiging van de bestelling.

Zojuist bericht van UPS dat deze morgenmiddag al wordt afgeleverd :)

Edit: gaat om de nieuwe Hue Play Sync Box.

[ Voor 11% gewijzigd door Ronzz op 05-09-2024 21:07 ]

• PhilipsFan
Nieuwe Hue Play Sync Box ontvangen. Genoeg problemen bij de setup.
  • Hij wilde mijn Wifi netwerk niet herkennen. Plenty Wifi netwerken in de buurt, maar niet die van mij. Uiteindelijk na heel veel refreshes (zo kom je er nog eens achter welke Wifi netwerken allemaal in je buurt zijn) herkende hij eindelijk die van mij en kon verbinding maken.
  • De app blijft oneindig lang hangen op 'Identifying Hue Sync Box'. Ik heb dit opgelost door m'n 5G Wifi band uit te zetten (ik las ergens op internet dat het dan wel lukt). Dat hielp niet. Ook maar de VPN op m'n telefoon uitgezet, ook al wordt die niet gebruikt als ik in m'n eigen netwerk zit. De sync box uiteindelijk maar uit de power getrokken en er weer in gedaan. Toen werd het lampje wit, dat betekent blijkbaar dat de box al geconfigureerd is. Ik hoefde 'm alleen maar toe te voegen in de Hue app (die ook eerst geforce-restart moest worden).
Uiteindelijk ging de app de software van de box updaten en werkt het, staat de 5G Wifi weer aan en werkt het nog steeds.

Hij staat nu mijn lampen te syncen op een videoband met videoclips die ik in de jaren 90 heb opgenomen van TMF. My god, dat effect is heftig :)

[ Voor 6% gewijzigd door PhilipsFan op 06-09-2024 15:48 ]

• Steven030
PhilipsFan schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:45:
Nieuwe Hue Play Sync Box ontvangen. Genoeg problemen bij de setup.
  • Hij wilde mijn Wifi netwerk niet herkennen. Plenty Wifi netwerken in de buurt, maar niet die van mij. Uiteindelijk na heel veel refreshes (zo kom je er nog eens achter welke Wifi netwerken allemaal in je buurt zijn) herkende hij eindelijk die van mij en kon verbinding maken.
  • De app blijft oneindig lang hangen op 'Identifying Hue Sync Box'. Ik heb dit opgelost door m'n 5G Wifi band uit te zetten (ik las ergens op internet dat het dan wel lukt). Dat hielp niet. Ook maar de VPN op m'n telefoon uitgezet, ook al wordt die niet gebruikt als ik in m'n eigen netwerk zit. De sync box uiteindelijk maar uit de power getrokken en er weer in gedaan. Toen werd het lampje wit, dat betekent blijkbaar dat de box al geconfigureerd is. Ik hoefde 'm alleen maar toe te voegen in de Hue app (die ook eerst geforce-restart moest worden).
Uiteindelijk ging de app de software van de box updaten en werkt het, staat de 5G Wifi weer aan en werkt het nog steeds.

Hij staat nu mijn lampen te syncen op een videoband met videoclips die ik in de jaren 90 heb opgenomen van TMF. My god, dat effect is heftig :)
Ik had hetzelfde, thanks voor de oplossingen. Alles is nu inmiddels aangesloten en werkt, vanavond even beter testen

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:10
Weet iemand hier toevallig hoe stevig de Hue sokkelverlichting is? Ik wil wat lampen buiten plaatsen in de tuin en oprit, alleen wonen wij in Zweden en hier kan makkelijk een halve meter sneeuw vallen. Ze zijn gewoon te koop bij de Zweedse site van Philips Hue, maar ik vind 130 euro x 8 een beetje een te grote gok.

Als alternatief kijk ik ook naar andere sokkels en daar een Philips Hue bulb in plaatsen. Heb ik ook bij de huizen en garage aan de muur, de filament hangt daar al twee winters lang en werkt goed gelukkig - geen vocht naar binnen oid

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:27
Mijn vraag

Weet iemand hoe je voor de Philips Hue tap dial de lichtsterkte % kan instellen als je de lamp aandoet via de tap dial?

Zelf al geprobeerd om het licht op 30% sterkte uit te zetten en hierna opnieuw te koppelen aan de tap dial. Maar als ik hierna de lamp weer aanzet, gaat die direct naar bijvoorbeeld 45% sterkte aan.

Op naar het grote topic

[ Voor 4% gewijzigd door Septillion op 13-09-2024 11:32 ]

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik had een vraag over de Philips Hue-lampen. De originele lampen van 10 jaar geleden hebben van dichtbij een behoorlijk zoomtoon, is dit probleem opgelost bij de nieuwste generatie Hue-lampen?

• Rallye
@micmulder Je kunt toch een scène onder een knop zetten?

@Blaze85 Ik had een daar of drie geleden één white lamp die een zoemtoon (dat bedoel je zo neem ik aan) had in een bepaalde armatuur. In een andere armatuur niet. Verder nooit meegemaakt.

• Flatisa
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:26
Blaze85 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:31:
Ik had een vraag over de Philips Hue-lampen. De originele lampen van 10 jaar geleden hebben van dichtbij een behoorlijk zoomtoon, is dit probleem opgelost bij de nieuwste generatie Hue-lampen?
In 2022 4 Hue Still plafondlampen gekocht. Ze hebben er alle 4 last van, echt beroerde kwaliteit wat mij betreft.

• remmuz
Blaze85 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:31:
Welke lampen precies? Ik heb nog twee E27 lampen van zo'n 10 jaar oud en daar kan ik mijn oor tegenaan houden en dan hoor ik niks. In tegenstelling tot de GU10 lampen van Ikea die ik meteen terug heb gebracht vanwege de hoge pieptoon die ze produceerden.
Ik heb zo'n 30 Hue lampen in huis van alle generaties maar ik kan niet echt iets horen dat mij stoort.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Flatisa schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 00:22:
[...]

In 2022 4 Hue Still plafondlampen gekocht. Ze hebben er alle 4 last van, echt beroerde kwaliteit wat mij betreft.
Tussen 2021 en nu 48 lampen opgehangen. Van E27 tot strips tot spots tot hele Hue lampen incl ombouw.

Nooit iets gehoord.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 22:18

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Niet iedereen kan het horen volgens mij. Ik heb ook een aantal lampen die dat doen, maar heb wel eens iemand anders gevraagd wat die ervan vindt en die hoorde niks...

Het gaat ook weg als je ouder wordt. :+

• Blaze85
  • Niet online
Bedankt voor de reacties allen _/-\o_ Frappant dat iedereen het anders lijkt te ervaren, maar dat kan het gehoor liggen inderdaad. Iets zegt mij dat het probleem er dus nog steeds is, en dus heeft het voor mij nog geen nut om een nieuwe generatie aan te schaffen zolang de oude het nog doen :)

edit: weet iemand hoeveel lumen de eerste generatie Hue E27-lampen hadden? Kan het niet zo snel ergens vinden... en mensen met ervaring met de eerste en laatste generatie: is de nieuwste generatie met 1100 lumen ook daadwerkelijk veel feller dan de eerste generatie?

[ Voor 31% gewijzigd door Blaze85 op 14-09-2024 14:38 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Blaze85 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 14:35:
Bedankt voor de reacties allen _/-\o_ Frappant dat iedereen het anders lijkt te ervaren, maar dat kan het gehoor liggen inderdaad. Iets zegt mij dat het probleem er dus nog steeds is, en dus heeft het voor mij nog geen nut om een nieuwe generatie aan te schaffen zolang de oude het nog doen :)

edit: weet iemand hoeveel lumen de eerste generatie Hue E27-lampen hadden? Kan het niet zo snel ergens vinden... en mensen met ervaring met de eerste en laatste generatie: is de nieuwste generatie met 1100 lumen ook daadwerkelijk veel feller dan de eerste generatie?
Wélke E27 lampen? Er zit zelfs tussen de White en White Ambiance E27 fittingen al een wereld van verschil qua lumen, zelfs per type 'bulb'. :P

Sowieso vraag ik me af of er mensen zijn welke een willekeurige HUE LED lamp (ongeächt het type fitting en 'bulb') ooit op 100% laten branden, tenzij je doel is om TL balken te gaan emuleren in je huis.

>:)

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07
remmuz schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 07:49:
[...]

Welke lampen precies? Ik heb nog twee E27 lampen van zo'n 10 jaar oud en daar kan ik mijn oor tegenaan houden en dan hoor ik niks. In tegenstelling tot de GU10 lampen van Ikea die ik meteen terug heb gebracht vanwege de hoge pieptoon die ze produceerden.
Ik heb zo'n 30 Hue lampen in huis van alle generaties maar ik kan niet echt iets horen dat mij stoort.
Same. Maar dan met >100 lampen.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Will_M schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 15:19:
[...]

Wélke E27 lampen? Er zit zelfs tussen de White en White Ambiance E27 fittingen al een wereld van verschil qua lumen, zelfs per type 'bulb'. :P

Sowieso vraag ik me af of er mensen zijn welke een willekeurige HUE LED lamp (ongeächt het type fitting en 'bulb') ooit op 100% laten branden, tenzij je doel is om TL balken te gaan emuleren in je huis.

De meeste van de mijne zitten in melkglazen bollen. Dus jazeker die branden normaal gesproken 100%, regelmatig zelfs 5 in de woonkamer: 2 e14 en 3 e27.

• Blaze85
  • Niet online
Will_M schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 15:19:
[...]

Ah, ik zie nu pas dat je 800 en 1100 lumen Hue's hebt. Ik dacht: omdat ie toch dimbaar is, is ie er alleen in 1100 lumen :). Ik zie nu dat Hue's first gen E27 600 lumen was (op 2700K zal dan dan wel zo'n 450 lumen zijn)

Ik zie nu ook nog iets anders:
de Hue 1100 E27 is 1055 lumen @ 4000K en 806 lumen @ 2700K
en Hue 800 E27 is 806 lumen @ 4000K en 570 lumen @ 2700K.

[ Voor 12% gewijzigd door Blaze85 op 14-09-2024 22:40 ]

• Blaze85
  • Niet online
Nog een paar vragen ( :P)
- werkt de nieuwste gen Hue en bridge ook met de Android-app LampShade?
- als je de Hue-lamp White en Colour Ambiance E27 fysiek uitschakeld en weer inschakeld, dan geeft hij neem ik aan meteen maximaal licht en is de kleur warmwit?

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:02
Blaze85 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:35:
- als je de Hue-lamp White en Colour Ambiance E27 fysiek uitschakeld en weer inschakeld, dan geeft hij neem ik aan meteen maximaal licht en is de kleur warmwit?
Dit gedrag is instelbaar, default zal hij dit idd doen maar je kunt ook kiezen voor de laatst gebruikte scene, of uit laten.

Oorspronkelijk was dit niet instelbaar en gingen de lampen na een stroomstoring volle bak branden, met name in gebieden waar nog wel eens een stroomstoring was word je dan niet vrolijk als dit midden in de nacht was en de stroom weer terug kwam.
Het heeft behoorlijk lang geduurd voordat Philips het instellen in de firmware mogelijk heeft gemaakt.

• Blaze85
  • Niet online
Wally2002 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 23:02:
[...]

Dit gedrag is instelbaar, default zal hij dit idd doen maar je kunt ook kiezen voor de laatst gebruikte scene, of uit laten.

Oorspronkelijk was dit niet instelbaar en gingen de lampen na een stroomstoring volle bak branden, met name in gebieden waar nog wel eens een stroomstoring was word je dan niet vrolijk als dit midden in de nacht was en de stroom weer terug kwam.
Het heeft behoorlijk lang geduurd voordat Philips het instellen in de firmware mogelijk heeft gemaakt.
Mooi, dit was idd een irritatie :)

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor de hue lampen buiten moet je daar kabels van Philips hebben? Of kun je ook andere kabels gebruiken?

• Ktistes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11 10:34
Iemand wel eens gehad dat een lamp zomaar aan gaat? Sinds een paar dagen gaat één lamp uit zichzelf aan na een paar uur. 's avonds zet ik de boel uit, en 's ochtends staat hij toch weer aan. Vanochtend weer uitgezet, en in de middag was hij weer aan.

• aawe mwan
  • Laatst online: 07:29

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ktistes schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:10:
Iemand wel eens gehad dat een lamp zomaar aan gaat? Sinds een paar dagen gaat één lamp uit zichzelf aan na een paar uur. 's avonds zet ik de boel uit, en 's ochtends staat hij toch weer aan. Vanochtend weer uitgezet, en in de middag was hij weer aan.
Ik heb dat ook, sinds een week ongeveer. Bij mij zijn het 2 dezelfde lampen in één armatuur, ze gaan altijd samen aan en ik ontdek dat dan 's ochtends pas. Ze gaan dus ergens in het begin van de nacht aan en inderdaad gebeurt het ook wel eens overdag.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:14
Ktistes schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:10:
Ik heb dat weleens gehad, uiteindelijk zat de wall switch module die ik erachter had hangen niet goed.

• Ktistes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11 10:34
aawe mwan schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:04:
[...]

Ik heb dat ook, sinds een week ongeveer. Bij mij zijn het 2 dezelfde lampen in één armatuur, ze gaan altijd samen aan en ik ontdek dat dan 's ochtends pas. Ze gaan dus ergens in het begin van de nacht aan en inderdaad gebeurt het ook wel eens overdag.
Ja precies dat.
daniel14 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:42:
[...]

Ik heb dat weleens gehad, uiteindelijk zat de wall switch module die ik erachter had hangen niet goed.
Een switch module heb ik niet, dus dat kan het probleem niet zijn.

• Rallye
Heb ik een paar weken geleden gehad met een 1600 lumen. De enige lamp in de kamer “buitenlicht” die zelf weer aan ging. Lamp vervangen; nieuwe heeft het probleem niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Rallye op 17-09-2024 15:35 ]

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb nu twee buiten lampen daar zit een klikaanklikuit acm-1000 tussen. Nu wil ik die weghalen en iets installeren in de lasdoos zodat ik de verlichting in de Hue app aan en uit kan zetten. Wat kan ik daar het beste voor kopen? Ik vind vooral dingen die werken met een normale schakelaar, maar weet even niet of dit daar ook werkt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:31
miicker schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:36:
Ik heb nu twee buiten lampen daar zit een klikaanklikuit acm-1000 tussen. Nu wil ik die weghalen en iets installeren in de lasdoos zodat ik de verlichting in de Hue app aan en uit kan zetten. Wat kan ik daar het beste voor kopen? Ik vind vooral dingen die werken met een normale schakelaar, maar weet even niet of dit daar ook werkt.
Als je de verlichting ook nog met een schakelaar wilt kunnen bedienen kun je achter de bestaande schakelaar een Hue switch module plaatsen. Eventueel kun je de bestaande schakelaar vervangen voor een pulsschakelaar waardoor je nog meer functies kunt programmeren. Wil je de schakelaar helemaal niet meer gebruiken dan kun je deze vervangen voor een blindplaat. Dan moet je alleen de bruine draad koppelen met de zwarte draad met bijv. een wago klem zodat er continu spanning op de lamp staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Jos-P op 17-09-2024 16:06 ]

Marstek Venus 2.0 5,12 kWh.

• Rallye
In die buitenlampen zit geen Hue?

[ Voor 6% gewijzigd door Rallye op 17-09-2024 19:25 ]

• miicker
  • Niet online
Jos-P schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:02:
[...]

Als je de verlichting ook nog met een schakelaar wilt kunnen bedienen kun je achter de bestaande schakelaar een Hue switch module plaatsen. Eventueel kun je de bestaande schakelaar vervangen voor een pulsschakelaar waardoor je nog meer functies kunt programmeren. Wil je de schakelaar helemaal niet meer gebruiken dan kun je deze vervangen voor een blindplaat. Dan moet je alleen de bruine draad koppelen met de zwarte draad met bijv. een wago klem zodat er continu spanning op de lamp staat.
Ik heb nu alleen zo'n draadloze schakelaar van klikaanklikuit, maar die wil ik niet meer gebruiken.

• Jos-P
miicker schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:45:
[...]

Ik heb nu alleen zo'n draadloze schakelaar van klikaanklikuit, maar die wil ik niet meer gebruiken.
Ik ging er even vanuit dat je in de buitenlampen al Hue lampen hebt of wilt hebben. @Rallye stelt die vraag terecht.

• miicker
  • Niet online
Jos-P schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:53:
[...]

Ik ging er even vanuit dat je in de buitenlampen al Hue lampen hebt of wil hebben. @Rallye stelt die vraag terecht.
Nee geen Hue lampen, anders kon ik het al bedienen via de app natuurlijk. Ik wil gewoon de lampen aan/uit kunnen zetten via de Hue app.

• Jos-P
miicker schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:29:
[...]

Nee geen Hue lampen, anders kon ik het al bedienen via de app natuurlijk. Ik wil gewoon de lampen aan/uit kunnen zetten via de Hue app.
Wat ik weet is dat je met een Hue smart plug een “gewone niet Hue lamp” in en uit kunt schakelen, dat is in dit geval geen optie. Misschien dat iemand anders een idee heeft?

• Brumax
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:29:
[...]

Ik had ook de kaku schakelaar ertussen. Wat ik had gedaan is de lampen vervangen voor Hue lampen en dan de schakelaar aan zetten en nooit meer uit :P Dat betekent dat er dus altijd spanning op de lampen staat, wat de bedoeling is bij Hue lampen. Via de Hue app kun je dan de lampen bedienen.

Ik heb laatst de kaku schakelaar ertussenuit gehaald en de draden doorverbonden zoals hierboven ook gemeld staat. Dat betekent dus dat er altijd spanning op de Hue lampen staat en bedien ik ze met de Hue app (en Hue schakelaar)

vice versa en weer terug

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
miicker schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:36:
Maar heb je nu überhaupt al iets van Hue rondzwerven? Je zou bij Robbshop eens kunnen kijken naar een Hue-compatible inbouwschakelaar maar daarvoor zijn ook andere niet-Hue opties beschikbaar. Waarom dus Hue?

Als je echt in het Hue ecosysteem wil instappen, dan zou ik de eerdere adviezen opvolgen: Lasklem op je draden, Hue lampen in de fittingen (maar check even of dat slim is voor buitenlampen) en een wall switch module aan je schakelaar koppelen zodat je zowel de schakelaar als de app kan gebruiken.

Als je verder nog niets van Hue hebt dan kan een startset een nuttig instappunt bieden, maar het is moeilijk om een beeld te krijgen van wat je hebt en wilt.

• wsc007db
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 21:01
Ik gebruik een Sonoff switch werkt prima met de Hue Bridge, gekocht bij de ROBBshop. Als je meer wil weten even bellen met die lui. Verder gebruik ik LEDVANCE Smart+ Outdoor Plug Zigbee, werkt probleemloos.

[ Voor 22% gewijzigd door wsc007db op 17-09-2024 22:16 ]

• miicker
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:02:
[...]

Maar heb je nu überhaupt al iets van Hue rondzwerven? Je zou bij Robbshop eens kunnen kijken naar een Hue-compatible inbouwschakelaar maar daarvoor zijn ook andere niet-Hue opties beschikbaar. Waarom dus Hue?

Als je echt in het Hue ecosysteem wil instappen, dan zou ik de eerdere adviezen opvolgen: Lasklem op je draden, Hue lampen in de fittingen (maar check even of dat slim is voor buitenlampen) en een wall switch module aan je schakelaar koppelen zodat je zowel de schakelaar als de app kan gebruiken.

Als je verder nog niets van Hue hebt dan kan een startset een nuttig instappunt bieden, maar het is moeilijk om een beeld te krijgen van wat je hebt en wilt.
Ik heb al een hele hoop Hue lampen. Dit zijn een beetje vage buitenlampen.
Voor de duidelijkheid deze lampen hebben nu geen schakelaar. Er zit een klikaanklikuit ACM-1000 waar continue spanning op staat in een lasdoos tussen het lichtnet en de lampen. Deze klikaanklikuit heeft een draadloze schakelaar welke ergens in huis rondzweeft, maar die we dus kwijt willen. We willen geen Hue lampen in de buitenverlichting stoppen, maar willen dus gewoon die klikaanklikuit ACM-1000 vervangen met iets wat Hue compatible is, zodat we alles in de Hue app kunnen bedienen.

Ik had zelf ook al iets gevonden van Sonoff, maar mij is dus niet helemaal duidelijk of dit gaat werken.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
miicker schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:36:
[...]
... maar willen dus gewoon die klikaanklikuit ACM-1000 vervangen met iets wat Hue compatible is, zodat we alles in de Hue app kunnen bedienen.
Helder. Ga hier even kijken en vink 'werkt met Philips Hue' aan in de filters aan de linkerkant (als dat nog niet aan staat): https://www.robbshop.nl/s...uw-schakelaars/zigbee#twn|?tn_fk_werkt-met=Philips%20Hue

Daar staat ook een Sonoff optie tussen, maar ik ben niet bekend genoeg met dit spul om daar advies over te geven. Volgens de post van wsc007db werkt dit wel... bel anders even met die winkel.

• wsc007db
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 21:01
Moet mijn berichtje iets corrigeren. Sonoff werkt bij met Hue Bridge icm Amazon Alexa. Via de Hue app werkt het niet altijd lekker.

• Brumax
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:36:
[...]

Ik heb al een hele hoop Hue lampen. Dit zijn een beetje vage buitenlampen.
Voor de duidelijkheid deze lampen hebben nu geen schakelaar. Er zit een klikaanklikuit ACM-1000 waar continue spanning op staat in een lasdoos tussen het lichtnet en de lampen. Deze klikaanklikuit heeft een draadloze schakelaar welke ergens in huis rondzweeft, maar die we dus kwijt willen. We willen geen Hue lampen in de buitenverlichting stoppen, maar willen dus gewoon die klikaanklikuit ACM-1000 vervangen met iets wat Hue compatible is, zodat we alles in de Hue app kunnen bedienen.

Ik had zelf ook al iets gevonden van Sonoff, maar mij is dus niet helemaal duidelijk of dit gaat werken.
Ahh duidelijk. Om dat te bereiken gebruik ik een dimmer van Ecodim (is Hue compatible) om 'domme' lampen te kunnen schakelen in de Hue app. Deze wordt in dit topic ook vaak genoemd.

vice versa en weer terug

Pagina: 1 ... 73 ... 88 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic