[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 72 ... 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:05
jvdmeer schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:42:
[...]

Goed om te weten, wist niet dat die bestond. 100W is een stuk handiger.

Ik zie dat hij twee aansluitingen heeft.
Moet de last daarbij eerlijk verdeeld zijn, of mag 70W en 30W ook?
De schema's op de website geven alleen een maximumlengte van 30m aan per aansluiting.
Ik heb bij mij in de tuin 1 impress wandlamp aan de ene zitten en de rest op de andere. Denk dat het niet veel uitmaakt.

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-11 11:21
sonnypiek schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:17:
[...]

voedingen kunnen buitenshuis geplaatst, mits uit mijn hoofd 30 cm van de grond.
Hoe kan je deze voedingen best wegwerken? Wil binnenkort ook aan de slag gaan met Hue in de tuin. Dienen deze voedingen volledig waterdicht beschermd te worden?

Foto van je voeding? 😅

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:10

Ad Hox

N/A

Ik wil graag decentrale ventilatie in de wc aanbrengen (zit nu niets). Er is geen MV in mijn jaren 50 woning dus ik dacht om de afzuiging naar de naastgelegen meterkast te brengen, of de spouw van de verdiepingsvloer. Niet ideaal, maar dan is er in ieder geval lucht verplaatsing en door de vele “natuurlijke” ventilatie in huis, hoop ik dat het toilet wat minder muf gaat ruiken.

Er is een verlaagd plafond met stroom (3 aders) voor een licht sensor die niet meer in gebruik is. Kan ik daar een Gamma inbouw ventilator in zetten en daartussen een Hue Switch? Beetje zonde om een stekker en smartplug te monteren gezien de beperkte ruimte. Vervolgens koppelen aan de aanwezige Hue motion sensor.

Zoiets: https://www.gamma.nl/asso...p/B118026?base_click=true

Of is de Hue Switch hier niet voor bedoeld? Andere suggesties ook welkom :)

Alternatief is gewoon een ventielatierooster, zonder actieve afzuiging.

Edit: heb een Zigbee wall switch gekocht, daar kan ook een ander apparaat op worden aangesloten dan een lichtschakelaar. Ben benieuwd of het werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Ad Hox op 07-07-2024 17:55 ]

• sonnypiek
Sunz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:27:
[...]

Hoe kan je deze voedingen best wegwerken? Wil binnenkort ook aan de slag gaan met Hue in de tuin. Dienen deze voedingen volledig waterdicht beschermd te worden?

Foto van je voeding? 😅
nee hoor, kunnen gewoon buiten verwerkt worden.
die van mij zit op een cm of 30 van de grond gewoon tegen de schutting geschroefd.

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-11 09:49
De releasenotes van de bridge zijn er!

June 20, 2024
Software version: 1965053020

Improved performance and reliability of the system.
June 10, 2024
Software version: 1965017030

Added support for device groups.
Resolved an issue where, if the Bridge couldn't retrieve the time, it would send multiple DNS requests.

Voor elke oplossing is er een probleem!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-11 11:21
sonnypiek schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:00:
[...]

nee hoor, kunnen gewoon buiten verwerkt worden.
die van mij zit op een cm of 30 van de grond gewoon tegen de schutting geschroefd.
Ah ok. Zou je deze ook in de grond/boomschors kunnen wegwerken denk je?
IP67 dus tijdelijke onderdompeling is mogelijk maar moest het ooit zo ver komen best gewoon wegwerken tussen een struik ofzo :D

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
remmuz schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:09:
[...]

Roelfp heeft hierboven een linkje geplaatst naar zo'n verloop. Die is 4,8cm maar het grootste gedeelte is de fitting. je zou even in de bouwmarkt moeten meten hoeveel dat ding uitsteekt.
Van het weekend het verloop stukje gehaald en 2 x E14 kogellampen van HUE bij de Praxis, was daar 20% keuze korting afgelopen weekend. En het paste, we zijn er blij mee. Bedankt iedereen voor alle adviezen.

• sonnypiek
Sunz schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:15:
[...]

Ah ok. Zou je deze ook in de grond/boomschors kunnen wegwerken denk je?
IP67 dus tijdelijke onderdompeling is mogelijk maar moest het ooit zo ver komen best gewoon wegwerken tussen een struik ofzo :D
volgens mij geeft Philips zelf in de handleiding aan dat de adapter 30cm boven de grond gemonteerd moet worden, maar dat zou je zelf even na kunnen kijken.

connectoren om de kabels en lampen met elkaar te verbinden kunnen wel op bovenstaande manier worden weggewerkt.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Met het oog op de naderende vakantie ben ik de beveiliging in de Hue-app aan het testen. Met Inschakelen: Weg krijg ik alleen een melding in de app als de Hue bewegingssensor iets detecteert. Ik krijg geen enkele melding verder op mijn telefoon. Ik zou eigenlijk willen dat automatisch de lampen gaan flikkeren (dit moet ik nu zelf in de app regelen) en dat ik een duidelijke melding op mijn telefoon krijg als ik in het buitenland zit. Nu werkt het alleen als ik echt de app open heb en dan nog niet eens met een melding, alleen waarschuwing in de app zelf.

Heeft iemand dit werkend gekregen? Nu werkt het alleen als ik de hele vakantie mijn Hue-app open heb staan en naar m'n scherm kijk, niet echt vakantie 8)7

In de iOS instellingen en in de Hue app staan alle meldingen aan.

This title is for sale, please send me a PM

• jwhoogervorst
July 22, 2022
Philips Hue Tap dial switch
Software version 2.59.25

The Tap dial switch now displays the correct battery status.

jwhoogervorst schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 01:37:
July 22, 2022
Philips Hue Tap dial switch
Software version 2.59.25

The Tap dial switch now displays the correct battery status.
Wat wil je hiermee zeggen? Heb je deze update nu pas toegepast? Of is deze nu pas voor jou beschikbaar?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:10

Oekol

waka waka hey hey

meesje schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 06:27:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen? Heb je deze update nu pas toegepast? Of is deze nu pas voor jou beschikbaar?
Haha. Random bericht van een update van twee jaar geleden _O-

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• jwhoogervorst
July 11, 2024
Software version: 1965053040

Resolved a Matter interoperability issue that may occasionally cause lights on low brightness to turn to full brightness.
Firmware will be gradually rolled out to all Bridges over the coming days.

• jwhoogervorst
@meesje
@Oekol
Ik was ff koppen aan het snellen qua releasenotes, en had wel de recente datum gezien, maar heb even niet op het jaartal gelet. Foutje! Bedankt!

De releasenotes van de bridge zijn wèl spiksplinternieuw!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11 06:35
Ik zoek inbouw spots voor de badkamer, Philips Mondo lijkt de geschikte omdat je een lage inbouw nodig hebt.

Nu zie ik deze bijna niet aangeboden worden behalve via ledleds. Kan sowieso weinig vinden over dit product. Is deze vrij nieuw? Ik kan mij herinneren dat er op tweakers ook nieuwsbericht over was maar kan die ook niet meer terug vinden 😅

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:36

aawe mwan

Wat ook leuk is:

aawe mwan schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 07:22:
Klopt het dat de standaard Hue app tegenwoordig niet meer beschikbaar is op Chromebooks?

Ik had hem geïnstalleerd staan en altijd tot volle tevredenheid gebruikt, maar hij wilde niet meer updaten. Daarom heb ik hem gedeïnstalleerd en daarna ontdekte ik dat je hem nu niet meer opnieuw kunt installeren (de store weigert). Is dat alleen bij mij zo, of bij iedereen?
Wat dit betreft heb ik nieuws te melden: ik heb de app zonet weer op een Chromebook kunnen installeren!
Je kunt de vorm van het window voor de app instellen, naar keuze "telefoon", "tablet" of "aanpasbaar". Versienummer is hetzelfde als wat ik op mijn telefoon heb.

[ Voor 4% gewijzigd door aawe mwan op 12-07-2024 19:08 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-11 13:32

Pinjataaa

Hit me!

<knip> Is een los topic voor

[ Voor 86% gewijzigd door Septillion op 16-07-2024 12:32 ]

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:13

amphora

Websites & Fotografie

Ik gebruikte de widget van iConnectHue op m'n iPhone om snel lampen te schakelen maar sinds iOS 18 beta werken de 'oude' widgets niet meer en moet ik op zoek naar een alternatief. De woning app en standaard hue app widgets vind ik niet geschikt, te 'bulky'. Die van iConnectHue was lekker compact met veel opties. Iemand een goede suggestie? Liefst gratis maar éénmalige aanschaf mag ook, zolang het maar geen abonnement is.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:43
Shit!!

15x Hue muur modules besteld om achter mijn pulsdrukkers te plaatsen.
Echter, het gaat om een nieuwe woning en ik was mij niet bewust van het feit dat er ook een nuldraad/neutraaldraad bij de wandschakelaar aanwezig zou zijn.
Kan ik de Hue module wel aansluiten? Wat doe ik met de nuldraad/neutrale draad? Ik snap dat de Hue een batterij heeft en daarom deze blauwe draad niet nodig heeft. Maar wat doe ik er dan mee?

ehhhh..HOI

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-11 13:32

Pinjataaa

Hit me!

Je kan het blauwe draad toch afdoppen met een soortgelijke waco als je bij de switch hebt gekregen? Dan heb je het netjes verwerkt en kan je de draadjes van de lamp met elkaar doorverbinden zoals in de instructies staat.

Aangezien het nu ook alleen een schakelaar betreft lijkt het mij dat de nuldraad er nu ook los in ligt of niet?

[ Voor 20% gewijzigd door Pinjataaa op 15-07-2024 08:13 ]

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-11 14:44
krizzziz schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:09:
Shit!!

Echter, het gaat om een nieuwe woning en ik was mij niet bewust van het feit dat er ook een nuldraad/neutraaldraad bij de wandschakelaar aanwezig zou zijn.
Kan ik de Hue module wel aansluiten? Wat doe ik met de nuldraad/neutrale draad? Ik snap dat de Hue een batterij heeft en daarom deze blauwe draad niet nodig heeft. Maar wat doe ik er dan mee?
Blauwe draad lekker laten zitten zoals die nu zit. Ik ga er tenminste niet van uit dat de blauwe draad ook de schakelaar in gaat?
Gewoon instructie volgen die bij de wall switch zit. Dus bruin en zwart met een lasklem aan elkaar verbinden,

[ Voor 5% gewijzigd door remmuz op 15-07-2024 08:22 ]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41
krizzziz schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:09:
Shit!!

Dit is weer eens wat anders... volgens mij zien we hier meer posts langskomen van mensen die klagen over de afwezigheid van een nuldraad.... 8)

Het advies staat hierboven al. ;)

• Thunderflash
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 10:07
Gisteravond kon ik via mijn Iphone en Ipad via de HUE app alle lampen niet benaderen. Ik kon geen verbinding maken met de bridge. In de app staat de bridge op "niet actief". Nu blijkt dat op de bridge geen enkel lampje meer brandt. Het lijkt erop dat er geen voeding op staat, wat erg vreemd is omdat de bridge in de meterkast hangt en dag en nacht aan het stroom netwerk is aangesloten.

Kan het zijn dat de bridge zijn end of lifetime heeft bereikt?

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 14:14
Thunderflash schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:45:
Gisteravond kon ik via mijn Iphone en Ipad via de HUE app alle lampen niet benaderen. Ik kon geen verbinding maken met de bridge. In de app staat de bridge op "niet actief". Nu blijkt dat op de bridge geen enkel lampje meer brandt. Het lijkt erop dat er geen voeding op staat, wat erg vreemd is omdat de bridge in de meterkast hangt en dag en nacht aan het stroom netwerk is aangesloten.

Kan het zijn dat de bridge zijn end of lifetime heeft bereikt?
Ik zou eerst de adapter die aan het snoer zit even doormeten. Grote kans dat die verrot is en niet je bridge.

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:40
amphora schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:08:
Ik gebruikte de widget van iConnectHue op m'n iPhone om snel lampen te schakelen maar sinds iOS 18 beta werken de 'oude' widgets niet meer en moet ik op zoek naar een alternatief. De woning app en standaard hue app widgets vind ik niet geschikt, te 'bulky'. Die van iConnectHue was lekker compact met veel opties. Iemand een goede suggestie? Liefst gratis maar éénmalige aanschaf mag ook, zolang het maar geen abonnement is.
Dat zou ik heel vervelend vinden. Je hebt in de “oude” widget inderdaad veel mogelijkheden, de nieuwe widget ben ik niet zo’n fan van.

Marstek Venus 2.0 5,12 kWh.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vraagje, ik heb zojuist mijn tv-meubel opgehangen (hangt 12 cm van de vloer) en ik zat te denken om er een Hue lichtstrip onder te plaatsen voor wat sfeer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4tsPR3E.png

Waar denken jullie dat ik de strip moet plaatsen? Het tv meubel is 40x40x275. Ik denk als ik de strip achter doe tegen de muur dat het weinig zal opvallen, aan de voorkant juist teveel, dus dan in het midden?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:23

Antonio di

a mi me dijeron que si

MrVegeta schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:48:
Vraagje, ik heb zojuist mijn tv-meubel opgehangen (hangt 12 cm van de vloer) en ik zat te denken om er een Hue lichtstrip onder te plaatsen voor wat sfeer.

[Afbeelding]

Waar denken jullie dat ik de strip moet plaatsen? Het tv meubel is 40x40x275. Ik denk als ik de strip achter doe tegen de muur dat het weinig zal opvallen, aan de voorkant juist teveel, dus dan in het midden?
Het ligt er aan waarop je de ledstrip (wil) laten schijnen. 12 cm richting muur is weinig . striplicht richting kamer geeft "vloer"verlichting. Het is wat je wilt. gewoon even uitproberen voor jet het definitief ophangt.

je boft wel de Hue strip 3m is vandaag nog in de AMAZON prime aanbieding:
https://www.amazon.nl/Phi...ip%2Caps%2C79&sr=8-5&th=1

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

• zuma
MrVegeta schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:48:

[Afbeelding]

met plakband gewoon even tijdelijk ophangen om de juiste plaats te bepalen naar smaak.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Antonio di schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:22:
[...]

Het ligt er aan waarop je de ledstrip (wil) laten schijnen. 12 cm richting muur is weinig . striplicht richting kamer geeft "vloer"verlichting. Het is wat je wilt. gewoon even uitproberen voor jet het definitief ophangt.

je boft wel de Hue strip 3m is vandaag nog in de AMAZON prime aanbieding:
https://www.amazon.nl/Phi...ip%2Caps%2C79&sr=8-5&th=1
Thanks, zou net bij coolblue voor 130 euro bestellen ... waarom is die bij Coolblue uberhaupt zoveel duurder?! https://www.coolblue.nl/p...ket-draadloze-dimmer.html

Ah ik zie dat hier ook een dimmer bij zit...

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 17-07-2024 14:42 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:08
MrVegeta schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:39:
[...]

Thanks, zou net bij coolblue voor 130 euro bestellen ... waarom is die bij Coolblue uberhaupt zoveel duurder?! https://www.coolblue.nl/p...ket-draadloze-dimmer.html

Ah ik zie dat hier ook een dimmer bij zit...
CB is de LightStrip plus, Amazon is de Solo. De solo is nieuw en zit een coating overheen en is niet verlengbaar.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
Sinds een tijdje hebben we iets aan de gang:

Tot het probleem zich stelde, konden we gewoon de Philips hue lampen via de app aandoen, alsook via de traditionele lichtschakelaars in de muur.

Sinds dus een paar maanden, lijken de lichtschakelaars niets meer te doen. Aan of uit helpt niet, je moet een keer aan of uit klikken en dan pas in de app het licht aan doen, en dan gaat de lamp aan.
Of ook in de app eerst uit zetten, en dan aan.

Iemand dit ook? En hoe op te lossen?

Never ever financial advice...

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:59
Wat is de instelling voor weer opstarten na een stroomonderbreking bij jou?

• Thunderflash
  • Laatst online: 04-11 10:07
zuma schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:39:
[...]

Ik zou eerst de adapter die aan het snoer zit even doormeten. Grote kans dat die verrot is en niet je bridge.
@Zuma, bedankt voor je tip. De adapter bleek defect te zijn, bijzonder dat dit kan. Verder een super service van Philips Hue, bellen met de helpdesk leverde me een gratis nieuwe adapter op. 😀
Alles werkt weer naar behoren.

• zuma
Thunderflash schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:20:
[...]

@Zuma, bedankt voor je tip. De adapter bleek defect te zijn, bijzonder dat dit kan. Verder een super service van Philips Hue, bellen met de helpdesk leverde me een gratis nieuwe adapter op. 😀
Alles werkt weer naar behoren.
Adapters zijn eigenlijk soort van sluitpost van een product. Verwacht daar niet zomaar de hoogste kwaliteit. Het is vaker dat deze eerder kapot gaan dan het eigenlijke product.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
Rallye schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:47:
Wat is de instelling voor weer opstarten na een stroomonderbreking bij jou?
Deze stond op Herstel na stroomuitval, maar heb em nu op Laatste aan-status gezet?

Never ever financial advice...

• jwhoogervorst
Nieuwe releasenotes van de bridge:

July 18, 2024
Software version: 1965111030

Added support for all remaining switches and buttons to trigger Go to Sleep automations.
Improved performance and reliability of the system.:

[ Voor 47% gewijzigd door jwhoogervorst op 18-07-2024 14:08 ]

• Rallye
@kazzzdafke Daar dacht ik inderdaad aan, ja.

• StukjeNostalgie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-04 22:52
Mijn Hue Adore lamp heeft het begeven, nu lijkt het erop dat de printplaat het niet meer doet. Weet iemand of die los te koop is? Zie foto https://drive.google.com/...view?usp=share_link[/img]

• Rallye
Ik heb iets vreemds. Eén van mijn buitenlampen (een Hue 1600 in een buitenarmatuur), die samen de een kamer “buitenlicht” zitten en deels voor een automatisering en deels via een sensor* worden bediend, doet niet mee met de rest van de kamer. Als de kamer aan gaat blijft hij uit en is dan ook niet aan te zetten. Als de kamer uit is kan ik hem wel aanzetten.

* sinds gisteren met een groep sensoren, maar het probleem deed zich dinsdag al voor.

Lamp maar eens resetten? Of weet iemand iets anders?

Edit: reset (uit het systeem verwijderd en opnieuw toegevoegd) heeft niet geholpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 29-07-2024 09:35 ]

• Rallye
Hmm. Even lopen klooien en daarbij per ongeluk mijn instellingen van de motion sensoren opgeruimd. Ik heb er één die ik ooit zo had ingesteld dat hij alleen op de hoeveelheid licht reageerde en niet op motion. Ik krijg dat echter nu niet meer voor elkaar (ook niet met iConnectHue). Iemand een idee om dit weer voor elkaar te krijgen?

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:15
Ik heb in mijn tuin een paar Lily spotjes en een Discover. Normaal branden de spotjes als sfeerverlichting in een dynamische scene (bijvoorbeeld Tokyo) waarbij de kleuren steeds verlopen.

Nu heb ik ook een bewegingssensor, voor als iemand de tuin in loopt en bijvoorbeeld bij de schuur wil. Als er beweging is, dan moet de Discover aan gaan en de Lily spotjes liefst ook volle bak wit licht. Dat kan ik allemaal instellen. De sensor staat op 'Return to previous state'. Het is natuurlijk de bedoeling dat de spotjes dan weer terug gaan naar hun dynamische scene en de Discover uit gaat.

Dat werkt maar half. De Discover gaat uit, de Lily's gaan weer naar de vorige scene, maar die is niet meer dynamisch. De kleuren verlopen niet meer tot ik de scene opnieuw activeer vanuit de app.

Heb ik iets niet goed ingesteld of is dit een bug?

• Jos-P
Rallye schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:08:
Hmm. Even lopen klooien en daarbij per ongeluk mijn instellingen van de motion sensoren opgeruimd. Ik heb er één die ik ooit zo had ingesteld dat hij alleen op de hoeveelheid licht reageerde en niet op motion. Ik krijg dat echter nu niet meer voor elkaar (ook niet met iConnectHue). Iemand een idee om dit weer voor elkaar te krijgen?
Is dit wat je bedoelt? Dit is in iConnectHue bekeken, de 3 puntjes rechtsboven aanklikken en daarna “sensitivity” kiezen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMGiibHZ1q4bhg_3JUP1WzQ9IeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PqssMfqzKYdnbsypRuJIzO5X.png?f=fotoalbum_large

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:13
PhilipsFan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:37:
Ik heb in mijn tuin een paar Lily spotjes en een Discover. Normaal branden de spotjes als sfeerverlichting in een dynamische scene (bijvoorbeeld Tokyo) waarbij de kleuren steeds verlopen.

Nu heb ik ook een bewegingssensor, voor als iemand de tuin in loopt en bijvoorbeeld bij de schuur wil. Als er beweging is, dan moet de Discover aan gaan en de Lily spotjes liefst ook volle bak wit licht. Dat kan ik allemaal instellen. De sensor staat op 'Return to previous state'. Het is natuurlijk de bedoeling dat de spotjes dan weer terug gaan naar hun dynamische scene en de Discover uit gaat.

Dat werkt maar half. De Discover gaat uit, de Lily's gaan weer naar de vorige scene, maar die is niet meer dynamisch. De kleuren verlopen niet meer tot ik de scene opnieuw activeer vanuit de app.

Heb ik iets niet goed ingesteld of is dit een bug?
Staat die scène wel op ‘auto-play’? Als je de scène bewerkt kun je dat aanzetten, wellicht werkt dat?

Zucht...

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:15
SgtElPotato schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:18:
[...]

Staat die scène wel op ‘auto-play’? Als je de scène bewerkt kun je dat aanzetten, wellicht werkt dat?
Ik heb het even gecontroleerd, maar die staat inderdaad op 'autoplay'. Maar hij 'autoplay'ed helaas niet.

• Rallye
@Jos-P Ik zal deze optie eens proberen. Wellicht heb ik het ooit met Hue Labs gedaan, want zo komt het mij niet bekend voor. Dank!

• jwhoogervorst
Nieuwe firmware voor lampen en stopcontacten: 1.116.5 (was 1.116.3).
Uiteraard geen releasenotes.

• User87231
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01-11 09:04
Hallo, ik heb allerlei HUE lampen maar in de veranda heb ik "domme" lampen. Gewoon spotjes van een bepaald merk. Met een traditionele schakelaar kan ik deze lampen aan en uit doen. Nu dacht ik slim te zijn door de HUE Wall Switch module achter de schakelaar te plaatsen en dan de "domme" lampen te kunnen bedienen middels de HUE app. Ik zie echter een aantal filmpjes dat het allemaal met HUE lampen is. Kortom heb ik een verkeerd onderdeel gekocht en gaat dit niet werken met deze lampen?

• wsc007db
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:39
Klopt dat het niet werkt. Ik heb hiervoor Sonoff mini gebruikt naar alle tevredenheid.
https://www.sonoff.nl/a-7...n/sonoff-zigbee-zbmini-l/

• Brumax
  • Niet online
Idd je moet ff naar een Hue compatible dimmer op zoek. Die stuurt dan de domme lampen aan. Zie bijvoorbeeld Robbshop

[ Voor 37% gewijzigd door Brumax op 04-08-2024 00:01 ]

vice versa en weer terug

• User87231
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01-11 09:04
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga er mee aan de slag

• DijkDude
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21-10 15:02
Klopt het dat ik geen temperatuur meer kan uitlezen in de Hue app voor de bewegingsmelders?

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:00
DijkDude schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 00:53:
Klopt het dat ik geen temperatuur meer kan uitlezen in de Hue app voor de bewegingsmelders?
Ik zie ook nergens de temperatuur staan in de Hue app. Ik had de sensoren ook toegevoegd aan Google Home. Daar kan je de temperatuur wel uitlezen. In de Homey of Apple Home app zou je de temperaturen ook moeten zien.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Rallye
Jos-P schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:53:
[...]

Is dit wat je bedoelt? Dit is in iConnectHue bekeken, de 3 puntjes rechtsboven aanklikken en daarna “sensitivity” kiezen.
[Afbeelding]
Geprobeerd. Werkt helaas niet. Nu de lampen maar door zonsopgang laten switchen, maar daar heb ik natuurlijk geen sensor voor: ik wil dat deze lampen ook aangaan als het gewoon donkerder is dan normaal, bijvoorbeeld bij een zware regenbui.

Ik denk dat ik de Hue labs “Sunlight as a switch” had ingesteld. Helaas werkt Hue labs niet meer en is deze feature in de app nog niet beschikbaar. Balen. Ik zoek verder.

• Jos-P
Rallye schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:31:
[...]

Geprobeerd. Werkt helaas niet. Nu de lampen maar door zonsopgang laten switchen, maar daar heb ik natuurlijk geen sensor voor: ik wil dat deze lampen ook aangaan als het gewoon donkerder is dan normaal, bijvoorbeeld bij een zware regenbui.

Ik denk dat ik de Hue labs “Sunlight as a switch” had ingesteld. Helaas werkt Hue labs niet meer en is deze feature in de app nog niet beschikbaar. Balen. Ik zoek verder.
Ik heb de sensor geprogrammeerd in all4hue en daarmee werkt het zoals jij het ook wilt. Ik had een afdruk gemaakt van de sensor zoals het in iConnectHue zichtbaar is, omdat ik er vanuit ging dat jij (ook) met iConnectHue werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zvOy5p6KHE6_xaq0Ctv80-She0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gg0HQ0TBDOD2ivpJkVwta7Sn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtVFCN7V20gYuEYUKWVAKKKopko=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yhtPOQIzWb3t9axO7KUSsL24.png?f=fotoalbum_large

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:37
Ik heb van iemand 2 dimmers overgenomen een oudere versie met “uit knop” (batterij cr2450) en een met “hue knop” (batterij cr2032). Nu lukt me wel om de dimmer met de uit-knop te resetten en te pairen met mijn bridge (v2) maar wat ik ook probeer, de dimmer met hue knop blijft hardnekkig om te resetten. Wat ik ook doe met de reset knop (of aanknop). De led gaat oranje knipperen maar op het moment dat de hue app op “zoeken gaat” springt de led op groen en komt de melding; accessoire niet gevonden.
Doe ik iets fout?

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-11 15:15
Hebben mensen hier ervaring met het plaatsen van Hue Lightstrips onder keukenkastjes? Volgens de zoekfunctie wel dus ik hoop dat mijn vragen beantwoord kunnen worden. ;)

Mijn situatie: onze nieuwe keuken wordt over twee weken geleverd. De verlichting wil ik oplossen met Hue Lightstrips. Boven het blad hebben we bovenkastjes a 1,80m. Hiervoor wil ik een Lightstrip Plus V4 2m basiskitje gebruiken en deze iets inkorten. Ik lees dat dit om de 33cm kan, dus dan zou ik 1,67m overhouden. Lijkt mij prima. Dan de vraag: wat is het advies qua plaatsing om het keukenblad goed te verlichten? Is een profiel aan te raden? Is het raadzaam om de strip in het midden van het kastje te monteren of juist strak tegen de muur? Ik zat zelf te denken aan het midden van het kastje en dan in een dun recht profiel zodat het licht mooi diffuus is en enige bescherming is tegen eventueel vocht van de spoelbak bijvoorbeeld. Zit ik dan goed of is er een mooiere / betere oplossing?

Dan de hoge kastenwand aan de andere kant. Daar zit een uitsparing in voor o.a. een koffiemachine. Deze wil ik graag ook verlicht hebben. De uitsparing is 80cm breed en 60cm hoog. Ook hier had ik een Lightstrip Plus V4 2m basiskitje voor bedacht. Ervan uitgaande dat je de strip om de 33cm kan inkorten dan zou ik van de 2m zo'n 68cm overhouden. Kun je die strip inderdaad zo ver inkorten? En ook hier speelt weer de vraag van de plaatsing. Tegen de achterwant of juist meer in het midden? Wel of geen profiel? Wat is aan te raden?

Alvast bedankt voor de reacties!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-11 19:18
htca schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:45:
Ik heb van iemand 2 dimmers overgenomen een oudere versie met “uit knop” (batterij cr2450) en een met “hue knop” (batterij cr2032). Nu lukt me wel om de dimmer met de uit-knop te resetten en te pairen met mijn bridge (v2) maar wat ik ook probeer, de dimmer met hue knop blijft hardnekkig om te resetten. Wat ik ook doe met de reset knop (of aanknop). De led gaat oranje knipperen maar op het moment dat de hue app op “zoeken gaat” springt de led op groen en komt de melding; accessoire niet gevonden.
Doe ik iets fout?
Heb je al gekeken of hij niet stiekem toch onder je accesoires in de app staat? Als ik die melding krijg, dan is het artikel 9 van de 10 keer gewoon toegevoegd.

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
ArjenIsM3 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:16:
Hebben mensen hier ervaring met het plaatsen van Hue Lightstrips onder keukenkastjes?
Vindt het een beetje een suboptimale oplossing.... normaal plan je bij het ontwerp van je keuken gewoon je verlichting en ga je niet met generieke oplossingen zelf prutsen.

Maar het kan natuurlijk. Gewoon de normale regels volgen m.b.t. plaatsing (en dat is natuurlijk niet pal tegen de achterwand) en rekening houden dat je zo'n lompe trafo vlakbij je strip moet plaatsen en dat ook de aansluitingen redelijk lomp zijn t.o.v. specifieke keukenverlichting.

• ArjenIsM3
Tweaker_BE schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:44:
[...]

Vindt het een beetje een suboptimale oplossing.... normaal plan je bij het ontwerp van je keuken gewoon je verlichting en ga je niet met generieke oplossingen zelf prutsen.

Maar het kan natuurlijk. Gewoon de normale regels volgen m.b.t. plaatsing (en dat is natuurlijk niet pal tegen de achterwand) en rekening houden dat je zo'n lompe trafo vlakbij je strip moet plaatsen en dat ook de aansluitingen redelijk lomp zijn t.o.v. specifieke keukenverlichting.
Verlichting zat ook in het oorspronkelijke ontwerp van de keuken. Maar specifieke keukenverlichting is relatief duur en over het algemeen niet makkelijk te integreren met Hue. De leverancier biedt wel sets hiervoor aan maar die zijn helemaal duur. Overigens kan het altijd nog. De stroompunten zijn aangebracht. Zou een kwestie zijn van de spotjes kopen en aansluiten.

Prijzen daarvan:

- set 3 spotjes €389
- set 2 spotjes €301
- 2x Zigbee controller a €185 per stuk = €370

Totaal: €1060

Waarop mijn vrouw zei, joh die verlichting kan mij gestolen worden, er hangt wel een lamp in de keuken :+

Zelf wil ik toch wel graag wat direct licht op het keukenblad. Met 2 sets Hue Lightstrips en eventueel wat profielen ben ik voor €150-200 klaar..

• SgtElPotato
ArjenIsM3 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:49:
[...]

Verlichting zat ook in het oorspronkelijke ontwerp van de keuken. Maar specifieke keukenverlichting is relatief duur en over het algemeen niet makkelijk te integreren met Hue. De leverancier biedt wel sets hiervoor aan maar die zijn helemaal duur. Overigens kan het altijd nog. De stroompunten zijn aangebracht. Zou een kwestie zijn van de spotjes kopen en aansluiten.

Prijzen daarvan:

- set 3 spotjes €389
- set 2 spotjes €301

Waarop mijn vrouw zei, joh die verlichting kan mij gestolen worden, er hangt wel een lamp in de keuken :+

Zelf wil ik toch wel graag wat direct licht op het keukenblad. Met 2 sets Hue Lightstrips en eventueel wat profielen ben ik voor €150-200 klaar..
Het liefst werk je ze natuurlijk weg in de kastjes die boven het keukenblad hangen, maar met wat profielen is dat ook prima opgelost inderdaad.

Zucht...

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:37
ucsdcom schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:36:
[...]

Heb je al gekeken of hij niet stiekem toch onder je accesoires in de app staat? Als ik die melding krijg, dan is het artikel 9 van de 10 keer gewoon toegevoegd.
Pffff dat kan best frustreren….

• trinity999
  • Laatst online: 21:07
[...]

Prijzen daarvan:

- set 3 spotjes €389
- set 2 spotjes €301

ik denk dat je hier dan toch te licht over denkt en je kan nogal bedrogen uitkomen.
Het is erg afhankelijk van je keukenblad. Als je een marmer of graniet gepolijst blad hebt kun je nogal hinderlijke reflectie krijgen. Hier moet je heel goed over nadenken waar je ze plaatst.
Zeker niet in het midden of tegen de achterkant. Zo wie zo kiezen voor difuus licht. Ik heb momenteel superplatte ledspotjes [Hoogte 11mm] die difuus licht uitstralen en mooi ingefreesd zodat je ze ook niet zitten .Strips heb ik uit mijn hoofd gezet.

• ArjenIsM3
trinity999 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:03:
[...]

ik denk dat je hier dan toch te licht over denkt en je kan nogal bedrogen uitkomen.
Het is erg afhankelijk van je keukenblad. Als je een marmer of graniet gepolijst blad hebt kun je nogal hinderlijke reflectie krijgen. Hier moet je heel goed over nadenken waar je ze plaatst.
Zeker niet in het midden of tegen de achterkant. Zo wie zo kiezen voor difuus licht. Ik heb momenteel superplatte ledspotjes [Hoogte 11mm] die difuus licht uitstralen en mooi ingefreesd zodat je ze ook niet zitten .Strips heb ik uit mijn hoofd gezet.
We hebben een gezoet composieten blad gekozen, dus niet gepolijst. Maar ja, diffuus licht is altijd beter. Een profiel zou daarbij moeten helpen, hoewel zo'n plat profiel (10mm) niet het beste resultaat zal geven. Het is misschien ook nog een optie om een 45° hoekprofiel toe te passen.

• SgtElPotato
ArjenIsM3 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:06:
[...]

We hebben een gezoet composieten blad gekozen, dus niet gepolijst. Maar ja, diffuus licht is altijd beter. Een profiel zou daarbij moeten helpen, hoewel zo'n plat profiel (10mm) niet het beste resultaat zal geven. Het is misschien ook nog een optie om een 45° hoekprofiel toe te passen.
Je hebt verschillende profielen op de markt met nog een diffusie strip en in verschillende hoeken (0/45/90 etc).

Zucht...

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:59
[...]

Prijzen daarvan:

- set 3 spotjes €389
- set 2 spotjes €301

Misschien de verlichting van Ikea, de Tradfri Istra, gemateerd, onder het hele kastje, te integreren met Hue en lage prijs 😉

• sonnypiek
ik heb een opstaand randje onder te keukenkastjes zitten waar vroeger een TL-balk op geschroefd heeft gezeten, heb vervolgens de ledstrip op die opstaande rand geplakt, waardoor de verlichting effectief tegen de achterwand aan schijnt.

dit is een bewuste keus geweest, aangezien ik anders tegen het licht in zit te kijken als ik op de bank zit.
weet niet of het zo duidelijk is, anders kan ik je uiteraard ook wel een fototje sturen.

weet niet of dit op jou situatie ook van toepassing is, maar wel iets om serieus rekening mee te houden.

• ArjenIsM3
MadDog11 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:56:
[...]

Misschien de verlichting van Ikea, de Tradfri Istra, gemateerd, onder het hele kastje, te integreren met Hue en lage prijs 😉
Die schijnt lastig te monteren te zijn op niet-Ikea keukens, maar ik zie dat ze ook de Mittled hebben die zo op het oog best strak is en mooi diffuus licht lijkt uit te stralen.

https://www.ikea.com/nl/n...lad-dimbaar-wit-70528611/
sonnypiek schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:04:
ik heb een opstaand randje onder te keukenkastjes zitten waar vroeger een TL-balk op geschroefd heeft gezeten, heb vervolgens de ledstrip op die opstaande rand geplakt, waardoor de verlichting effectief tegen de achterwand aan schijnt.

dit is een bewuste keus geweest, aangezien ik anders tegen het licht in zit te kijken als ik op de bank zit.
weet niet of het zo duidelijk is, anders kan ik je uiteraard ook wel een fototje sturen.

weet niet of dit op jou situatie ook van toepassing is, maar wel iets om serieus rekening mee te houden.
Nee, hier geen opstaande randjes dus vandaar dat ik naar een profiel zit te kijken.

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-10 10:27
ArjenIsM3 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:16:

Mijn situatie: onze nieuwe keuken wordt over twee weken geleverd. De verlichting wil ik oplossen met Hue Lightstrips. Boven het blad hebben we bovenkastjes a 1,80m. Hiervoor wil ik een Lightstrip Plus V4 2m basiskitje gebruiken en deze iets inkorten. Ik lees dat dit om de 33cm kan, dus dan zou ik 1,67m overhouden. Lijkt mij prima. Dan de vraag: wat is het advies qua plaatsing om het keukenblad goed te verlichten? Is een profiel aan te raden? Is het raadzaam om de strip in het midden van het kastje te monteren of juist strak tegen de muur? Ik zat zelf te denken aan het midden van het kastje en dan in een dun recht profiel zodat het licht mooi diffuus is en enige bescherming is tegen eventueel vocht van de spoelbak bijvoorbeeld. Zit ik dan goed of is er een mooiere / betere oplossing?

Alvast bedankt voor de reacties!
Wij hebben een profiel in het midden en dan het licht recht naar beneden.
Het kapje van de profiel houdt de warme vochtige dampen weg.
Hangt hier ondertussen al een jaar of zes.
Werkt prima en geen last van reflecterend licht.

Tevens hangt er een sensor naast die het licht aan/uit doet en ‘s avonds een zacht lichtje laat branden als er niemand in de buurt is.

Succes !

[ Voor 5% gewijzigd door s e k op 09-08-2024 18:26 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:51
Ik zie nu dat Hue Labs niet meer aanwezig is.

Iemand een idee waar/hoe ik de temperaturen van de Motion Sensors kan inzien?

• Brumax
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:00:

Dat kan nu niet meer (in de officiële Hue app) zover ik weet.

vice versa en weer terug

• Jos-P
NeutraleTeun schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:00:

In IconnectHue of in All4hue kun je ze inzien.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:51
Thx, maar ik voel er weinig voor om alleen voor de temperaturen een extra app te installeren.

Hue had dit makkelijk onder een widget kunnen wegzetten.

• Rallye
In Google Home kun je de temperaturen ook zien.

• sonnypiek
mijn ervaring met deze waardes is echter dat deze enorm afwijken, ook onderling (heb er meerdere in gebruik, waaronder 1 in de hal beneden en in de hal boven)

weet niet of je iets op basis van temperatuur wil laten schakelen, of het alleen af en toe zou willen bekijken, maar het kan wel is onbetrouwbaar blijken.

• aartvark013
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:02
Ik probeer de Hue buitensensor ook te gebruiken als oprit detectie, oftewel als iemand de oprit opkomt een belletje in huis laten afgaan. Dit lukt prima met de Hue Home Assistant integratie. Echter als de zon schijnt dan heb ik regelmatig vals alarm, ook nadat ik een deel (niet relevante kijkhoek) van de sensor heb afgeplakt, dat is niet handig natuurlijk. Later op de dag en ‘s avonds werkt het overigens prima. Nu lees ik ook dat zonlicht en dit type sensoren eigenlijk niet hiervoor gemaakt zijn.

Iemand wellicht ander idee hiervoor?

• jwhoogervorst
Releasenotes voor de bridge:

August 15, 2024
Software version: 196606010

Implemented bug fixes and enhancements to the Go to Sleep automation.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 11:38

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

ArjenIsM3 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:18:
[...]

Nee, hier geen opstaande randjes dus vandaar dat ik naar een profiel zit te kijken.
Ik heb voor onze keuken ergens bij een webshop een profiel gekocht die prima werkte/paste met de Hue ledstrip.
Door de melkglas-achtige diffuser prima egaal licht.

• ArjenIsM3
i2Paq schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:47:
[...]

Ik heb voor onze keuken ergens bij een webshop een profiel gekocht die prima werkte/paste met de Hue ledstrip.
Ben gegaan voor een BTF FCOB dual white ledstrip in een laag 7mm aluminium profiel met diffuser, Zigbee controller en losse 25/4v voeding. Kleur hoef ik niet en hiermee heb je meer licht en een kleiner profiel. Bovendien kun je de bekabeling strakker wegwerken (op maat maken) Keuken wordt maandag en dinsdag geplaatst dus ben benieuwd of de theorie ook de praktijk gaat zijn ;)

• Allissey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-10 07:30
Brumax schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:06:
[...]

Dat kan nu niet meer (in de officiële Hue app) zover ik weet.
Wij gebruiken Apple Homekit als control center. Daar staan de Hue sensor ook met temperatuur standaard afgebeeld. Als Apple bij jou in huis al aanwezig is, vergt dat geen extra app.

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Ik heb na jaren de Philips Hue app niet gebruikt te hebben onlangs weer wat lampen toegevoegd aan m'n systeem. Ligt het aan mij of is het allemaal niet echt gebruiksvriendelijker geworden de laatste jaren?
  • Ik moest de lampen allemaal met het serienummer toevoegen, voorheen vond de app ze automatisch
  • Voorheen kon ik scènes gewoon synchroniseren met Apple HomeKit, nu krijg ik deze met geen mogelijkheid meer in mijn Woning app.
  • Nadat ik de lampen een naam en kamer had toegewezen in de Hue App kon ik dit vervolgens allemaal nog een keer doen in de Woning app 8)7
Komt dit allemaal door de Matter update, of werkt het synchroniseren bij jullie wel goed?

• remmuz
sheepdog schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:56:
Ik heb na jaren de Philips Hue app niet gebruikt te hebben onlangs weer wat lampen toegevoegd aan m'n systeem. Ligt het aan mij of is het allemaal niet echt gebruiksvriendelijker geworden de laatste jaren?
  • Ik moest de lampen allemaal met het serienummer toevoegen, voorheen vond de app ze automatisch
  • Voorheen kon ik scènes gewoon synchroniseren met Apple HomeKit, nu krijg ik deze met geen mogelijkheid meer in mijn Woning app.
  • Nadat ik de lampen een naam en kamer had toegewezen in de Hue App kon ik dit vervolgens allemaal nog een keer doen in de Woning app 8)7
Komt dit allemaal door de Matter update, of werkt het synchroniseren bij jullie wel goed?
Ik roep niet zo snel "vroeger was alles beter", maar wat mij betreft is dat in dit geval wel zo.
Niet iedereen zal het met mij eens zijn, maar ik vond de oude app een stuk fijner werken.
Het was zo simpel, je maakt een scene en stopt daar de gewenste lampen in terwijl je nu loopt te prutsen met kamers en zones 😒.

Hoe heb je Hue gekoppeld met Homekit? Via Matter of gebruik je de 'native' Homekit koppeling? Volgens mij heeft dat invloed op de 'beleving' van Hue in Homekit.

Wat zou moeten werken: Als je een kamer kiest zie je bovenaan de scenes staan. Selecteer een scene. Er komen nu twee icoontjes naast de scene te staan, een potloodje en drie puntjes. Als je op de drie puntjes drukt kun je ervoor kiezen om de scene naar Homekit te kopiëren.

[ Voor 12% gewijzigd door remmuz op 16-08-2024 20:08 ]

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:00
Hier in april-mei alle lampen toegevoegd aan de Philips Hue app. De lampen werden automatisch gevonden. Serienummers had ik voor de zekerheid genoteerd, maar niet nodig gehad.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
remmuz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:45:
[...]
Ik roep niet zo snel "vroeger was alles beter", maar wat mij betreft is dat in dit geval wel zo.
Niet iedereen zal het met mij eens zijn, maar ik vond de oude app een stuk fijner werken.
Helemaal met je eens.... gebruik de app eigenlijk alleen nog als het moet.
Hoe irritant om ipv een lamp aan te klikken dat je weer in dat kleurenmenu komt :-(.

Maar toevoegen is bij mijn altijd wisselend geweest. Vaak herkenning maar soms is het serienummer noodzakelijk.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
Waren het misschien lampen die al eerder aan een (andere) Hue installatie gekoppeld waren/2e hands?

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:24
remmuz schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:17:
Binnenkort nieuwe HUE producten:
https://hueblog.com/2024/...ue-products-in-june-2024/

Lightguide lampen zijn weer terug en eindelijk zijn de 'slimline' inbouwspots in Europa te koop.
(helaas wel 90 euro per stuk 😮)
Heeft er iemand een goed alternatief voor die slimline inbouwspots? Ik kom zelf uit op deze. Het zou gaan om 8 spotjes in de woonkamer, dus 550 lumen lijkt me dan wel genoeg. Wellicht dat 400 lumen ook voldoende is. Dan zijn deze wellicht interessant.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Hansie_P schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:26:
[...]

Heeft er iemand een goed alternatief voor die slimline inbouwspots? Ik kom zelf uit op deze. Het zou gaan om 8 spotjes in de woonkamer, dus 550 lumen lijkt me dan wel genoeg. Wellicht dat 400 lumen ook voldoende is. Dan zijn deze wellicht interessant.
Wat is er mis met standaard gu10 spots met Hue?

• Hansie_P
amphora schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:59:
[...]

Wat is er mis met standaard gu10 spots met Hue?
Ik heb maar 32mm inbouwruimte dus reguliere gu10 past niet

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Hansie_P schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:03:
[...]

Ik heb maar 32mm inbouwruimte dus reguliere gu10 past niet
Ai, dat is krap ja.

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
remmuz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:45:
[...]

Het was zo simpel, je maakt een scene en stopt daar de gewenste lampen in terwijl je nu loopt te prutsen met kamers en zones 😒.

Hoe heb je Hue gekoppeld met Homekit? Via Matter of gebruik je de 'native' Homekit koppeling? Volgens mij heeft dat invloed op de 'beleving' van Hue in Homekit.

Wat zou moeten werken: Als je een kamer kiest zie je bovenaan de scenes staan. Selecteer een scene. Er komen nu twee icoontjes naast de scene te staan, een potloodje en drie puntjes. Als je op de drie puntjes drukt kun je ervoor kiezen om de scene naar Homekit te kopiëren.
Als het goed is heb deze gewoon via de native Homekit gekoppeld. Als ik in de Hue app bij Smart home kijk zie ik het Homekit icoontje van m'n huis. Met de drie puntjes zie ik helaas alleen de opties "Kopiëren naar.." en "Delen". Ik ben bang dat er gewoon iets in de soep gelopen is en ik de hele boel eens moet resetten..
Wally2002 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 06:50:
[...]

Waren het misschien lampen die al eerder aan een (andere) Hue installatie gekoppeld waren/2e hands?
Nee waren nieuw uit de doos!

• remmuz
Hansie_P schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:26:
[...]

Ik ben zelf naar deze aan het kijken: https://nanoleaf.me/en-EU...ght/?size=each&specs=true

Geen Hue maar wel Matter. 4 stuks voor 90 euro. Als ik het goed begrijp is de inbouwdiepte 34mm.

[ Voor 4% gewijzigd door remmuz op 18-08-2024 08:59 ]

• Hansie_P
remmuz schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 08:57:
[...]

Ik ben zelf naar deze aan het kijken: https://nanoleaf.me/en-EU...ght/?size=each&specs=true

Geen Hue maar wel Matter. 4 stuks voor 90 euro. Als ik het goed begrijp is de inbouwdiepte 34mm.
Dat is zeker interessant! Thanks. En pluspunten voor Matter! Mocht je ze kopen dan houd ik me aanbevolen voor een korte review :P

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 17:30

r.marijnissen

sapphire512mb

Weet iemand wat de opties zijn om:

Bestaand alarmsysteem te koppelen aan hue?

Is er b.v een hue sensor die reageerd op hoge en harde toon alam systeem zodat je je hue lampen rood kunt laten knipperen?

Weet dat er alarmsysteem is dat het kan maar wil dus een bestaand alarm eraan koppelen.

Er zijn contact sensoren maarja dat loopt los van je
Alarm.

Een geluid sensor die reageerd op schel alaem geluid zou hierin goed werken.
Met een bewegings sensor of contact sensor is het nog steeds een volledig los iets.

[ Voor 27% gewijzigd door r.marijnissen op 18-08-2024 13:54 ]

• jwhoogervorst
@r.marijnissen misschien kan je wat knutselen met een wall-module of zoiets waar je een ingang triggert bij een alarm?
Verder zou ik het niet weten.

• remmuz
r.marijnissen schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:45:
Weet iemand wat de opties zijn om:

Bestaand alarmsysteem te koppelen aan hue?

Is er b.v een hue sensor die reageerd op hoge en harde toon alam systeem zodat je je hue lampen rood kunt laten knipperen?

Weet dat er alarmsysteem is dat het kan maar wil dus een bestaand alarm eraan koppelen.

Er zijn contact sensoren maarja dat loopt los van je
Alarm.

Een geluid sensor die reageerd op schel alaem geluid zou hierin goed werken.
Met een bewegings sensor of contact sensor is het nog steeds een volledig los iets.
Ik heb voor de buren zoiets gemaakt, maar die hebben een 'Apple huis' (net als ik trouwens 😁)
Koop een Homepod mini, configureer Homekit, koppel de Hue bridge aan Homekit.
In de instellingen van de Homepod zet je geluidsherkenning aan. (normaal is dat bedoeld voor rookmelders en dergelijke, maar het alarmsysteem wekt ook).
In Homekit kun je nu instellen dat b.v. je Hue lampen gaan knipperen.

[ Voor 3% gewijzigd door remmuz op 19-08-2024 08:18 ]

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-10 09:37
i2Paq schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:47:
[...]

Ben benieuwd hoe egaal, is dit dan indirect licht? Want dan maakt het inderdaad niet zoveel uit. Heb achter een kast bij mij hue ledstrips geplaatst indirect, werkt top. Maar voor een nieuwe kast wil ik verticaal wat ledstrips infrezen alleen omdat je directe inkijk hebt moet ik ook andere ledstrips nemen anders zie je die lelijke bolletjes helaas.

@ArjenIsM3 hoe is jouw ervaring met het dimmen van de FCOB? Ik ben dus van plan om de PRO COB dual white te nemen, maar het moet wel soortgelijk kunnen dimmen als de hue. Dat het licht bijna helemaal gedimd en nog steeds mooi licht geeft.

[ Voor 16% gewijzigd door assn op 20-08-2024 09:32 ]

• ArjenIsM3
assn schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:45:
[...]

Ben benieuwd hoe egaal, is dit dan indirect licht? Want dan maakt het inderdaad niet zoveel uit. Heb achter een kast bij mij hue ledstrips geplaatst indirect, werkt top. Maar voor een nieuwe kast wil ik verticaal wat ledstrips infrezen alleen omdat je directe inkijk hebt moet ik ook andere ledstrips nemen anders zie je die lelijke bolletjes helaas.

@ArjenIsM3 hoe is jouw ervaring met het dimmen van de FCOB? Ik ben dus van plan om de PRO COB dual white te nemen, maar het moet wel soortgelijk kunnen dimmen als de hue. Dat het licht bijna helemaal gedimd en nog steeds mooi licht geeft.
Ze zijn nog bezig met de installatie, heb enkel de ledstrip getest voordat hij in het profiel zat en dimmen leek prima te werken. Uiteraard ga je op een blote ledstrip de losse ledjes zien als je de helderheid op zijn laagst zet en dan ook nog kiest voor heel warm wit of heel koud wit want dan doet dus slechts de helft van de leds het maar dan nog is de dichtheid van de leds hoog. Ik denk niet dat je daar last van gaat hebben als het in een profiel met diffusor zit, maar dat wil ik wel voor je testen zodra ze hier klaar zijn met de installatie.

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-10 09:37
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:45:
[...]

Ze zijn nog bezig met de installatie, heb enkel de ledstrip getest voordat hij in het profiel zat en dimmen leek prima te werken. Uiteraard ga je op een blote ledstrip de losse ledjes zien als je de helderheid op zijn laagst zet en dan ook nog kiest voor heel warm wit of heel koud wit want dan doet dus slechts de helft van de leds het maar dan nog is de dichtheid van de leds hoog. Ik denk niet dat je daar last van gaat hebben als het in een profiel met diffusor zit, maar dat wil ik wel voor je testen zodra ze hier klaar zijn met de installatie.
Ik moet de keuze deze dagen al maken en denk dat ik het ook ga proberen. De Hue ledstrips zijn helaas niet ideaal voor maatwerk.

• ArjenIsM3
assn schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:08:
[...]

Ik moet de keuze deze dagen al maken en denk dat ik het ook ga proberen. De Hue ledstrips zijn helaas niet ideaal voor maatwerk.
Net even getest. Dimmen werkt bij mij prima. Met de diffusor erop kan ik hem op 10% zetten en nog steeds geen individuele leds zien, hoewel het dan wel weinig licht is natuurlijk. Mijn opstelling (met linkjes, en nee ik verdien er niets aan ;)):

Led strip: BTF Lighting FCOB CCT instelbaar wit IP65 (want keuken dus water) - Amazon.nl
Controller: Gledopto Ultra Thin Zigbee LED Controller CCT WW/CW - Amazon.nl
Voeding: LEICKE 24v 2a 48w (liever te zwaar bestellen dan te licht, even berekenen a.d.h.v. aantal meters led strip) - Amazon.nl
Profiel: Aluminium opbouw profiel 7mm hoog - Ledkoning

• Miro_NL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:01
Iemand ervaring met Hue lampen geforceerd te verbinden met de huidige Hue app?
Je kan geen serienummer meer intoetsen.

Probleem:
Ik heb 2 Hue lampen (Ambiance & Color). Zonder bridge. (Gekocht in juli)
Ik gebruik de Hue app op mijn telefoon.
Echter, na een paar weken gebruik, kan ik geen verbinding meer maken met de lampen.
Ik heb ze verwijderd uit de app, geprobeerd weer toetevoegen. Maar kan ze niet meer vinden.
Ik denk dat er een update gaande was, toen zijn ze uitgeschakeld.

Misschien een manier om toch weer verbinding maken en de updates te installeren?

Of heb ik nu twee dure "brick" lampen?

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55
Miro_NL schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:38:
Je kan geen serienummer meer intoetsen.
Ik weet niet of dit anders is voor gebruikers zonder bridge, maar met bridge kan ik nog steeds serienummers intoetsen: Home > Menu met 3 bolletjes > Lampen toevoegen > Serienummer gebruiken

Als het inderdaad niet meer mogelijk is om dit zonder bridge te doen zou eentje aanschaffen, afhankelijk van je set-up en toekomstplannen, een waardevolle investering kunnen zijn.

This is absolutely ridiculous

Pagina: 1 ... 72 ... 87 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic