[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 71 ... 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-11 14:00
Gizz schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:18:
[...]

Dat is prima, maar kun je die mening ook toelichten? Niet voor mij hoor, ik ben al voorzien van een huis vol zigbee en (zelfbouw)wifi/wled verlichting :P Maar als je aangeeft dat een groep goede leds achter een dimmer echt een noodgreep is die je eigenlijk moet voorkomen, dan is dat nogal wat. Zeker voor mensen met weinig ervaring die dit lezen.

Ik deel je mening niet. Maar zou je voor de 'nieuwkomers' in ieder geval kunnen uitleggen wat je zo slecht vindt aan een groep 'domme' dimbare leds (lagere prijs en hogere CRI dan Hue) achter een Hue-compatible dimmer? Dan kunnen mensen beter zelf een afweging maken :)
Nou ja, dat zeg ik min of meer al. 1 dimmer, of die nu slim is of niet, voor een hele groep lampen vind ik wat achterhaald.

Om je voorbeeld te gebruiken, 6 gewone GU10 lampjes + zigbee dimmer kost je ook €39.50 + €49.95 terwijl 6 hue spotjes los(!) voor iets minder dan €120 te koop zijn. Buiten de aanbiedingen om dan, dan kan er zomaar 25% af gaan. Dan zou ik het wel weten.

Daarbij geef ik ook nog het advies om eerst klein te beginnen met Hue. In het voorbeeld van de badkamer in nieuw huis zou ik de goedkoopste GU10 achter een ouderwetse schakerlaar hangen, aangenomen dat deze er al zit. Dan kan je later bepalen of en wat je gaat doen met Hue.

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

franssie

Save the albatross

karsvdtuin schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:13:
[...]

Excuus, vergeten te vermelden.. dat maakt het hele verhaal zo raar namelijk; Er is goede verbinding met het wifi netwerk. Filmpjes kijken op youtube, nieuwspagina's lezen en andere zaken op internet lukken allemaal wel goed!

Misschien relevante sidenote; hetzelfde probleem is er met sonos. Ook sonos is niet goed te laden in de badkamer.
Het duidt toch op een netwerk probleem in de WiFi. Werkt de rest wel als ze de GSM radio's uitzetten? Dus vliegtuigmodus aan, dan WiFi aanzetten. Telefoons gaan 4/5G gebruiken als het wifi netwerk onvoldoende is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik zag dat ik het time based light uit het lab deze maand zou moeten vervangen door Natural light.

Helaas loop ik daarbij vast: het lukt me niet de gewenste scenes te selecteren, want hij toont er hardnekkig maar een paar. Klopt dat, of kijk ik ergens overheen?

Ik mis momenteel Lentemeer en 2x Midzomerzon - twee verschillende dimstanden. Hoe krijg ik die (toch) in die Natuurlijk Licht scene?
remmuz schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:15:
Widgets zijn terug in app versie 5.14 !
[..]

- Friends of Hue switches got smarter: You can now use Time-based light, Scene cycle mode, the Natural light scene, and more.
Is dat het Time based light uit het lab, zo recent toch nog eventjes ergens aan toegevoegd, of is er nog zoiets?

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05
Gwaihir schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:17:
Ik zag dat ik het time based light uit het lab deze maand zou moeten vervangen door Natural light.

Helaas loop ik daarbij vast: het lukt me niet de gewenste scenes te selecteren, want hij toont er hardnekkig maar een paar. Klopt dat, of kijk ik ergens overheen?

Ik mis momenteel Lentemeer en 2x Midzomerzon - twee verschillende dimstanden. Hoe krijg ik die (toch) in die Natuurlijk Licht scene?
Hebben je lampen de laatste firmware update?

• Gwaihir
  • Niet online
Wally2002 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:23:
Hebben je lampen de laatste firmware update?
Oh.. niet over nagedacht.

Automatische updates van bridge & lampen staan. Alles is bijgewerkt, geeft de app weer. Dus ik neem aan van wel.

De bridge heeft 1.65.1965017030 en beide lampen (LCA006, 100b-114) hebben 1.116.3.

Kun jij wel vrij scenes selecteren binnen Natuurlijk licht dan?

• Wally2002
Gwaihir schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:05:

Kun jij wel vrij scenes selecteren binnen Natuurlijk licht dan?
bij een kamer zie ik bij 'mijn scenes' de optie 'Hue scenegalerij', en daaronder als eerste optie Natuurlijk licht.

Dit op iOS overigens.

• Gwaihir
  • Niet online
Wally2002 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:47:
bij een kamer zie ik bij 'mijn scenes' de optie 'Hue scenegalerij', en daaronder als eerste optie Natuurlijk licht.

Dit op iOS overigens.
Eh.. duh?

Time-based light (wat dus stopt binnenkort) en Natuurlijk licht (wat het opgevolgd zou moeten hebben) laten het licht gedurende de dag van scene veranderen, vormen een scene over andere scenes heen. Zoals ik aangeef, zit het probleem bij het kiezen van de scenes binnen Natuurlijk licht.

Typisch Hue om het Natuurlijk licht te noemen en tegelijkertijd de set natuurlijk ogende scenes niet te ondersteunen |:(. Lentemeer en Midzomerzon zijn twee van de subtiel dynamische scenes, waarbij geen lamp exact hetzelfde licht geeft en de kleur doorlopend langzaam blijft fluctueren. Voor ons de logische keuze voor licht wat ook over de dag als geheel verandert..

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-11 18:59
@MrVegeta Afhankelijk van of je Hue nog eens via Apple HomeKit wilt aansturen: dat kan niet voor zo’n niet -Hue Zigbee dimmer. Apple wil dat alle apparatuur die wordt aangestuurd te updaten is. Hue doet dat via de Bridge, zo’n Zigbee dimmer kan dat niet.

@RobinNL Hij hebt helemaal geen mogelijkheid voor lichtknopjes meer indie appartement? Ik merk dat ik hier in huis de enige ben die voice actief gebruikt. Vrouw en kinderen doen dat minder. Met lichtknopjes (en evt. een smart module van Hue waar nodig) hou ik heb tevreden en maak ik me bovendien niet geheel afhankelijk van Hue. Ik zou daarom altijd lichtknopjes willen houden.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:05
robkrekel schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:05:
Ik ben van mening dat een zigbee schakelaar alleen handig is als je geen andere optie meer hebt omdat je armatuur geen Hue aan kan (of 12v spotjes lichtlijn ofzo).
Zelfs voor 12V spotjes kun je tegenwoordig gewoon bij Hue shoppen: https://www.philips-hue.c...ot/8719514491403#overview

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• simtom
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-03 02:06
Goedenavond,

Ik wil momenteel de Hue Wall Switch module installeren maar ik zit met een schakelaar met LED controlelampje. Volgens wat ik kan zien is deze niet compatibel met de Switch aangezien er anders 230V doorgaat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GofPMx0P3zbfwTDyQwAGEdYS6XA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pGHYLZKLLRcBFApdHMkX073.jpg?f=fotoalbum_large

Dus best de rode draad ook loskoppelen en dan maar zonder LED werken?

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-10 07:47
franssie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Het duidt toch op een netwerk probleem in de WiFi. Werkt de rest wel als ze de GSM radio's uitzetten? Dus vliegtuigmodus aan, dan WiFi aanzetten. Telefoons gaan 4/5G gebruiken als het wifi netwerk onvoldoende is.
Is getest, netwerk van de mobiele provider staat uit, wifi aan.

• Wally2002
Gwaihir schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:52:
[...]

Eh.. duh?

Time-based light (wat dus stopt binnenkort) en Natuurlijk licht (wat het opgevolgd zou moeten hebben) laten het licht gedurende de dag van scene veranderen, vormen een scene over andere scenes heen. Zoals ik aangeef, zit het probleem bij het kiezen van de scenes binnen Natuurlijk licht.

Typisch Hue om het Natuurlijk licht te noemen en tegelijkertijd de set natuurlijk ogende scenes niet te ondersteunen |:(. Lentemeer en Midzomerzon zijn twee van de subtiel dynamische scenes, waarbij geen lamp exact hetzelfde licht geeft en de kleur doorlopend langzaam blijft fluctueren. Voor ons de logische keuze voor licht wat ook over de dag als geheel verandert..
Natuurlijk licht is toch niets anders dan de dag beginnen met koeler, wit licht en weer afbouwen naar warmer, geler licht richting de avond? Ook qua helderheid. En op werkelijke zonsopkomst en ondergang afgestemd qua tijd. Zo is het eind 2022 wel geïntroduceerd.
Voor zover ik weet werkt dit niet bovenop andere scenes.

Maar Lentemeer is bij mij verder ook niet dynamisch? De verschillendelampen in de kamer krijgen wel ieder een eigen kleur, maar er is geen optie voor doorlopende fluctuatie...?
Edit: toch wel, als ik een scene aantik en dus activeer verschijnt er een play knop. Die start idd de geleidelijke transformatie. Overigens bij meerdere scenes mogelijk. Maar die moet je wel toegevoegd hebben onder 'mijn scenes' . Via de Galerij is het niet te activeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Wally2002 op 17-06-2024 13:11 ]

• Gwaihir
  • Niet online
Wally2002 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:08:
Natuurlijk licht is toch niets anders dan de dag beginnen met koeler, wit licht en weer afbouwen naar warmer, geler licht richting de avond? Ook qua helderheid. En op werkelijke zonsopkomst en ondergang afgestemd qua tijd. Zo is het eind 2022 wel geïntroduceerd.
Voor zover ik weet werkt dit niet bovenop andere scenes.
Tja, wanneer ik in de 'vertalingstabel' kijk m.b.t. einde Labs, zou het Time-based light moeten (gaan) vervangen. Binnen Time-based light kon je scenes naar keuze selecteren. Dus gebruik(te) ik die dynamsiche. Voor extra natuurlijk licht, zal ik dan maar zeggen.

Ben altijd onder de indruk geweest van hoeveel dat uitmaakt, dat stukje dynamiek en verschil per lamp. In het begin deden we het licht nog wel eens uit, omdat het niets toe leek te voegen t.o.v. het daglicht, om het dan toch maar snel weer aan te doen, want oeps.. wordt toch wat somber in huis.

Die naadloze aansluiting op het daglicht vind ik niet bij de scenes die Natuurlijk licht aandraagt. En, gegeven dat die scenes toch echt voor dat doel in Hue gestopt zijn, vind ik dat nogal een misser in die 'Natuurlijk licht' implementatie.
Maar die moet je wel toegevoegd hebben onder 'mijn scenes' . Via de Galerij is het niet te activeren.
Ze staan inderdaad in 'mijn scenes'. En Natuurlijk licht heeft ook een kopje 'uit mijn scenes', maar neemt ze daaronder helaas niet over.

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:38
Ik heb setje eglo connectz lampen gekocht, zijn deze beetje makkelijk met de hue bridge te koppelen of moet ik aparte ab voor kopen?

Wat een verschil van prijs, 345lumen rgb gui 10 3 stuks voor 16,19 in de opruiming.

• Rallye
Iets meer zelfwerkzaamheid mag hier worden verwacht.

• RJVG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 10:53
flaskk schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:53:
Ik heb setje eglo connectz lampen gekocht, zijn deze beetje makkelijk met de hue bridge te koppelen of moet ik aparte ab voor kopen?

Wat een verschil van prijs, 345lumen rgb gui 10 3 stuks voor 16,19 in de opruiming.
Alles heeft zijn prijs. Dat setje is inderdaad spot(je) goedkoop als je dat vergelijkt met de originele Hue. Maar functioneren ze ook net zo goed als de Hue? Waarschijnlijk niet. Of dat een probleem is zal van per soon tot persoon afhangen.

Ik heb de fout gemaakt door de goedkopere (maar niet zoveel goedkopere) IKEA lampen aan mijn Hue installatie toe te voegen. Voor buiten, in de schuur en garage. Wat een ramp en die waren dan ook met enkele maanden vervangen met de originele. Zo werd goedkoop ineens duurkoop.

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:38
Lees inderdaad beetje wisselende verhalen over. Was benieuwd of iemand met eglo lampen daadwerkelijk met een bridge heeft verbonden en hoe die ervaring is. Want dat kan ik nergens terug vinden.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-11 14:44
Binnenkort nieuwe HUE producten:
https://hueblog.com/2024/...ue-products-in-june-2024/

Lightguide lampen zijn weer terug en eindelijk zijn de 'slimline' inbouwspots in Europa te koop.
(helaas wel 90 euro per stuk 😮)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-11 16:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

flaskk schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:48:
[...]
Was benieuwd of iemand met eglo lampen daadwerkelijk met een bridge heeft verbonden en hoe die ervaring is. Want dat kan ik nergens terug vinden.
Maar dat ga je toch zelf direct ervaren als je de boel installeert? :)

Om toch een duit in het zakje te doen: Eglo is eigenlijk een white-label AwoX. En bij in ieder geval Z2M staat bij alle AwoX-producten dat ze je zigbee-mesh instabiel kunnen maken omdat ze het netwerk flooden met veel berichten. Schijnt minder problematisch te zijn met recente firmware-updates:
Warning: degrades network performance

AwoX devices are known to cause network instability. If your Zigbee network has poor performance or you are seeing errors like NO_NETWORK_ROUTE you should remove this device from the network. It may help to OTA update your device via the "AwoX HomeControl" app over Bluetooth.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:21
remmuz schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:17:

Lightguide lampen zijn weer terug en eindelijk zijn de 'slimline' inbouwspots in Europa te koop.
dankjewel.

ook nieuwe GU10 spots - benieuwd hoe je straks oude versie en nieuwe versie kunt onderscheiden. Zie ik niet eens terug op de site van Hue zelf laat staan een willekeurige winkel :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41
simtom schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:38:
Dus best de rode draad ook loskoppelen en dan maar zonder LED werken?
Dat zou mijn advies wel zijn. De wall switch hoort geheel geisoleerd te zijn van je 230V.

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-11 17:32

Die slimline inbouwspots zijn wel prettig. Ik heb nu de losse GU10 in de bestaande spots gedaan, blijken ze hoger te zijn dan simpele domme GU10's. Man man wat een gedoe was dat om het borgpennetje weer op de plek te krijgen.

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 16:35
Met verschillende zoekfuncties binnen het Tweakers forum vond ik niks dus ik breek even in op dit HUE topic:

Onlangs kocht ik een Ion Matter smart led dimmer, net nieuw en volgens Ion op dit moment zelfs de enige smart led dimmer met Matter ondersteuning, compleet afgebeeld met alle logo’s van HUE, HomeKit, Homey, Google Home, etc.

Ik dacht deze dimmer simpel aan te melden bij mijn HUE Bridge want deze draait op de meest nieuwe firmware en heeft via menu Smart home ook al de Matter koppeling met mijn HomeKit via AppleTV 4K.
Na 3 correct uitgevoerde pogingen tot koppelen vond de HUE Bridge in zoekmodus echter helemaal niets.
Ik kan in de HUE app verder geen opties vinden om Matter devices te koppelen, ook niet onder accessoires.

Gek genoeg was aanmelden via HomeKit zo gedaan. QR code op de dimmer scannen, toevoegen aan HomeKit, hernoemen, toewijzen aan de ruimte en klaar.
Helaas vond ik nergens een mogelijkheid om de dimmer vanuit HomeKit richting de HUE app te synchroniseren, of andersom om vanuit de HUE app met HomeKit te synchroniseren.

Iemand enig idee wat de procedure is om de Matter dimmer toch in de HUE omgeving te krijgen/bedienen?

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• remmuz
Theo74 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:39:

Iemand enig idee wat de procedure is om de Matter dimmer toch in de HUE omgeving te krijgen/bedienen?
Dat gaat helaas niet werken; Je kunt geen Matter devices aan de HUE hub koppelen.
Je kunt alleen de HUE hub aan een Matter hub koppelen, zoals een Homepod Mini of Aqara M3.
Op die manier kun je vanuit Homekit toch je HUE lampen bedienen met de dimmer.

[ Voor 9% gewijzigd door remmuz op 19-06-2024 08:31 ]

• Theo74
Zojuist een reactie van Ion Industries gekregen waarin men bevestigd dat ze de Ion Matter led dimmer op een nieuwe HUE Bridge met Matter ondersteuning hebben aangemeld en dat dit dus weldegelijk mogelijk is.

De Ion Matter led dimmer moet je met de verlichting aan 3 maal kort indrukken en bij de derde druk ingedrukt houden tot de verlichting gaat knipperen. Daarna moet de HUE app in koppelmodus de dimmer vinden.
Ik had dit eerder al exact zo gedaan maar de HUE app vind dus niks. Ik zal het t.z.t. nog eens proberen, want het komt met andere smart led dimmers ook voor dat deze soms pas na enige pogingen gevonden worden.

• remmuz
Theo74 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:17:
Zojuist een reactie van Ion Industries gekregen waarin men bevestigd dat ze de Ion Matter led dimmer op een nieuwe HUE Bridge met Matter ondersteuning hebben aangemeld en dat dit dus weldegelijk mogelijk is.

De Ion Matter led dimmer moet je met de verlichting aan 3 maal kort indrukken en bij de derde druk ingedrukt houden tot de verlichting gaat knipperen. Daarna moet de HUE app in koppelmodus de dimmer vinden.
Ik had dit eerder al exact zo gedaan maar de HUE app vind dus niks. Ik zal het t.z.t. nog eens proberen, want het komt met andere smart led dimmers ook voor dat deze soms pas na enige pogingen gevonden worden.
Dat zou betekenen dat de dimmer ook Zigbee ondersteunt. Dat staat nergens in de specificaties.
Die vind ik ook behoorlijk summier. Nergens staat precies welke standaarden gebruikt worden; Wifi, Zigbee, bluetooth?
Ik lees alleen "Het is van belang dat uw toestel en tablet op hetzelfde Wifi-netwerk zijn aangesloten op uw gateway zoals Apple TV of Google Home, tevens moet dit een 2.4 Ghz netwerk zijn om toegang te krijgen."

Dus ik ga er van uit dat de dimmer via wifi verbinding maakt? Dan ben ik benieuwd hoe ze dat ding aan de HUE bridge gekoppeld hebben.
(en jammer dat zo'n nieuw device geen 5Ghz wifi ondersteunt)

• R-R-L
Zag net dat de Hue app een update heeft gehad. Een van de nieuwe opties is overgehaald vanuit Labs, go to sleep op basis van een commando. Kreeg bij het instellen van de automation meteen de vraag of ik hem ook aan een accessoire wilde koppelen, inclusief stappen. Ik zie de mogelijkheid om dit te doen echter nergens terug, zowel op de eerste als tweede generatie dimmers.

Volgens de app is alles up-to-date:
- Eerste generatie dimmer, die ik voor de routine nodig heb: 1.1.28753
- Tweede generatie dimmer ter check: 2.45.2
- Lampen allen op versie 1.116.3
- Bridge 1.65.1965017030
- Android app 5.19.1 (17292)

Iemand een idee? Of ben ik simpelweg te ongeduldig?

[ Voor 4% gewijzigd door R-R-L op 20-06-2024 09:53 ]

• Theo74
remmuz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:12:
[...]

Dat zou betekenen dat de dimmer ook Zigbee ondersteunt. Dat staat nergens in de specificaties.
Die vind ik ook behoorlijk summier. Nergens staat precies welke standaarden gebruikt worden; Wifi, Zigbee, bluetooth?
Ik lees alleen "Het is van belang dat uw toestel en tablet op hetzelfde Wifi-netwerk zijn aangesloten op uw gateway zoals Apple TV of Google Home, tevens moet dit een 2.4 Ghz netwerk zijn om toegang te krijgen."

Dus ik ga er van uit dat de dimmer via wifi verbinding maakt? Dan ben ik benieuwd hoe ze dat ding aan de HUE bridge gekoppeld hebben.
(en jammer dat zo'n nieuw device geen 5Ghz wifi ondersteunt)
De medewerker van Ion kwam met een tweede reactie en daarin bevestigde men dat het toch niet mogelijk is om de Ion Matter led dimmer direct op de HUE Bridge aan te melden. Direct aanmelden kan alleen via een Matter hub zoals een recente AppleTV. En de Ion Matter led dimmer heeft verder geen Zigbee functionaliteit.

Het komt er in het kort op neer dat het grote HUE logo naast de Ion Matter dimmer op de Ion website er vanaf kan, want ondanks een Matter koppeling met de AppleTV komt de dimmer nog steeds niet in de HUE app naar voren. Je kunt de Ion Matter led dimmer o.a. via HomeKit aanmelden/bedienen, met HUE kun je helemaal niks.

Misschien dat Signify ooit de Bridge 3.0 op de markt brengt, die mogelijk wel alle Matter functionaliteit heeft.
Tot die tijd is de Matter software update binnen HUE een natte krant.
De HUE koppeling met AppleTV kon zonder Matter overigens ook al, dus ook hierin voegt Matter weinig toe.

• remmuz
Theo74 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:49:
[...]

De medewerker van Ion kwam met een tweede reactie en daarin bevestigde men dat het toch niet mogelijk is om de Ion Matter led dimmer direct op de HUE Bridge aan te melden. Direct aanmelden kan alleen via een Matter hub zoals een recente AppleTV. En de Ion Matter led dimmer heeft verder geen Zigbee functionaliteit.

Het komt er in het kort op neer dat het grote HUE logo naast de Ion Matter dimmer op de Ion website er vanaf kan, want ondanks een Matter koppeling met de AppleTV komt de dimmer nog steeds niet in de HUE app naar voren. Je kunt de Ion Matter led dimmer o.a. via HomeKit aanmelden/bedienen, met HUE kun je helemaal niks.

Misschien dat Signify ooit de Bridge 3.0 op de markt brengt, die mogelijk wel alle Matter functionaliteit heeft.
Tot die tijd is de Matter software update binnen HUE een natte krant.
De HUE koppeling met AppleTV kon zonder Matter overigens ook al, dus ook hierin voegt Matter weinig toe.
Dat is precies hoe Matter bedacht is. Je hebt een Matter gateway nodig zoals een recente AppleTV of Homepod. Aan die Matter gateway koppel je de bridge van b.v. HUE, IKEA, of Aqara.
Ik verwacht niet dat een bridge 3.0 daar verandering in gaat brengen. Hooguit gaat een volgende generatie HUE lampen zelf Matter ondersteunen zodat de bridge voor die lampen niet meer nodig is.

Wat meer recente devices praten zelf Matter dus heb je er geen bridge voor nodig maar kun je ze direct aan de Matter gateway koppelen. Voor Hue en Ikea is dat geen optie omdat de lampen, schakelaars, dimmers, enz. alleen Zigbee praten en geen Matter.

Het voordeel van het koppelen van Hue via Matter aan Homekit, is dat ook niet-Hue lampen (veel mensen hebben b.v. Ikea lampen aan de Hue bridge hangen) zichtbaar worden in Homekit.
Als je op de oude manier de Hue bridge aan Homekit koppelt zie je alleen 'echte' Hue lampen in Homekit.

[ Voor 13% gewijzigd door remmuz op 21-06-2024 07:45 ]

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-11 16:29
R-R-L schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:53:
Zag net dat de Hue app een update heeft gehad. Een van de nieuwe opties is overgehaald vanuit Labs, go to sleep op basis van een commando. Kreeg bij het instellen van de automation meteen de vraag of ik hem ook aan een accessoire wilde koppelen, inclusief stappen. Ik zie de mogelijkheid om dit te doen echter nergens terug, zowel op de eerste als tweede generatie dimmers.

- Bridge 1.65.1965017030

Ik kan ook nergens vinden hoe ik de actie Ga slapen aan een apparaat kan koppelen. Vreemd inderdaad.

• Theo74
remmuz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:35:
[...]

Dat is precies hoe Matter bedacht is. Je hebt een Matter gateway nodig zoals een recente AppleTV of Homepod. Aan die Matter gateway koppel je de bridge van b.v. HUE, IKEA, of Aqara.
Ik verwacht niet dat een bridge 3.0 daar verandering in gaat brengen. Hooguit gaat een volgende generatie HUE lampen zelf Matter ondersteunen zodat de bridge voor die lampen niet meer nodig is.

Wat meer recente devices praten zelf Matter dus heb je er geen bridge voor nodig maar kun je ze direct aan de Matter gateway koppelen. Voor Hue en Ikea is dat geen optie omdat de lampen, schakelaars, dimmers, enz. alleen Zigbee praten en geen Matter.

Het voordeel van het koppelen van Hue via Matter aan Homekit, is dat ook niet-Hue lampen (veel mensen hebben b.v. Ikea lampen aan de Hue bridge hangen) zichtbaar worden in Homekit.
Als je op de oude manier de Hue bridge aan Homekit koppelt zie je alleen 'echte' Hue lampen in Homekit.
Klopt en ben ik in die zin met je eens. Via HomeKit kun je alles bedienen, een deel HUE en een deel Matter devices. Wel is het jammer dan niet erg beperkt dat je Matter lampen en divices niet terug ziet in de HUE app, maar dat is dus de beperking binnen de Bridge, Zigbee en wat Signify hier klaarblijkelijk wel en niet wil.

In de tussentjd draait de Ion Matter led dimmer prima synchroon mee naast de HUE materie. Ik heb de dimmer op bepaalde tijden aan/uit gezet en die komen op de seconde overeen met andere lampen die in de Brigde op dezelfde tijden schakelen.
Netto netto merk je dus geen verschil, behalve dat je in de bepaalde zaken dus in 2 apps moet instellen.
Wie weet wis ik de HUE Bridge programmeringen en zet ik alles ooit over naar HomeKit, werkt ook prima.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:43
https://www.philips-hue.c...e-up-light/8720169262997?

€280 8)7

Weet iemand of deze ook koffie kan zetten in de ochtend? Dan is misschien wel interessant ;)

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:13

amphora

Websites & Fotografie

DCNY schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:37:
https://www.philips-hue.c...e-up-light/8720169262997?

€280 8)7

Weet iemand of deze ook koffie kan zetten in de ochtend? Dan is misschien wel interessant ;)
Ik heb wel eens meer betaald voor een design lamp hoor. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die het gewoon een mooie lamp vinden en er twee kopen. Maar een best seller zal het vast niet worden.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 12:46
R-R-L schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:53:

- Bridge 1.65.1965017030

Apart, het lijkt inderdaad te ontbreken voor dimmerswitch. Ik zie de optie wel voor Tap en Wallswitchmodule.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vraagje over de dimmer https://www.coolblue.nl/p...immer-nieuwste-model.html

Als ik een drietal Hue lampen beneden in de kamer heb kan ik dan via de dimmer die Hue lampen dimmen? Dat gaat dan allemaal draadloos?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MrVegeta schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:24:

Als ik een drietal Hue lampen beneden in de kamer heb kan ik dan via de dimmer die Hue lampen dimmen? Dat gaat dan allemaal draadloos?
Ja, dat is prima in te stellen.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:41
Nu mijn ecocheques gestort zijn, heb ik eindelijk mijn Hue Lampen aangekocht ermee:
  • 1 Ensis lamp (voor boven mijn bureau)
  • 4 GU10-spots (in 1 pakket, voor in die Ikea-armatuur)
  • 1 Hue Bridge
  • 1 Hue Tap Dial Switch
  • 1 losse GU10-lamp, maar die moet ik nog gaan omruilen voor 1 met E14-fitting aangezien ik het had vergeten na te kijken welke socket dat de Hektar-armatuur van Ikea gebruikte 8)7 (deze gebruik ik als nachtlamp aan mijn bed). Oeps :+

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-11 21:31
[quote]remmuz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:35:
[...]
Is er al bekend wanneer de nieuwe bridge uit komt? ik ga binnenkort over de 50 lampen heen :?

[ Voor 8% gewijzigd door timbe op 23-06-2024 10:15 ]

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38
MrVegeta schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:24:

Ik heb in mijn woonkamer twee staande lampen met een E27 Hue color lamp erin, daarnaast een Hue Go, en een Signe gradient vloerlamp. Deze zet ik aan met deze Hue dimmer. Ik kan ze gelijktijdig dimmen/helder maken. Tevens kan je met deze dimmer tussen scenes schakelen. Zoals b.v. tijdens feestjes om lekker alles gekleurd te maken. Dus: Yip.. dat kan met die dimmer.

• remmuz
timbe schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:14:

Is er al bekend wanneer de nieuwe bridge uit komt? ik ga binnenkort over de 50 lampen heen :?
Die vraag wordt hier elke week gesteld maar niemand weet het.

Ik denk dat er helemaal geen nieuwe bridge komt. De beperking van 50 lampen zit niet in de hardware, maar is bewust zo in de ingesteld in de software van de bridge.

Workaround: Een tweede bridge gebruiken.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

TFZ61 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 11:40:
[...]

Ik heb in mijn woonkamer twee staande lampen met een E27 Hue color lamp erin, daarnaast een Hue Go, en een Signe gradient vloerlamp. Deze zet ik aan met deze Hue dimmer. Ik kan ze gelijktijdig dimmen/helder maken. Tevens kan je met deze dimmer tussen scenes schakelen. Zoals b.v. tijdens feestjes om lekker alles gekleurd te maken. Dus: Yip.. dat kan met die dimmer.
Stel ik heb beneden en boven 2 lampen, zouden die dan allemaal over dezelfde dimmer gaan?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
MrVegeta schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:14:
[...]

Stel ik heb beneden en boven 2 lampen, zouden die dan allemaal over dezelfde dimmer gaan?
Wat jij wil. Je wijst 1 of meerdere lampen aan die door de dimmer bediend worden. Je kunt dus beneden en boven met dezelfde dimmer schakelen, of je koopt een 2e dimmer voor boven (dat lijkt me zelf handiger, tenzij het over de trap gaat bv).

Of je gebruikt 2 dimmers voor 1 lamp, kan ook, wat jij wil!

Ik heb bv in de woonkamer 2 deuren, bij beide deuren zit een dimmer geplakt die de lampen in de woonkamer bestuurt. Idem voor de bijkeuken. En een 2e dimmer bij de nachtkastjes, ook handig.

Tldr: begin er niet aan want je wil steeds meer Hue :+

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:32
MrVegeta schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:14:
[...]

Yep, je kan zelfs alle lampen in je huis bedienen met een switch :)

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een Hue smart switch die regelmatig vanzelf uit en weer aan gaat. Dat doet ie een paar keer per dag op random tijden. Er zit van alles aan het Hue systeem, ongeveer 45 lampen, Google, Apple, free@home, dus vrij lastig troubleshooten... Ik heb de switch al eens gefactoryreset maar dat haalde niks uit. Ik kan in de API zo snel geen logging vinden en het ook geen zin om het hele systeem te resetten. Verder werkt alles goed, en er zitten geen automations in die het zouden kunnen veroorzaken. Iemand tips over wat het zou kunnen zijn?

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:40
doubleduh schreef op zondag 23 juni 2024 @ 19:26:
Ik heb een Hue smart switch die regelmatig vanzelf uit en weer aan gaat. Dat doet ie een paar keer per dag op random tijden. Er zit van alles aan het Hue systeem, ongeveer 45 lampen, Google, Apple, free@home, dus vrij lastig troubleshooten... Ik heb de switch al eens gefactoryreset maar dat haalde niks uit. Ik kan in de API zo snel geen logging vinden en het ook geen zin om het hele systeem te resetten. Verder werkt alles goed, en er zitten geen automations in die het zouden kunnen veroorzaken. Iemand tips over wat het zou kunnen zijn?
Heb je misschien in het verleden iets in Hue labs geconfigureerd (gehad) ?

Marstek Venus 2.0 5,12 kWh.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kleine update. Ik heb mijn eerste 2 Philips Hue lampen aangesloten op het rails systeem in de keuken. Daar passen er nog 3 bij. Maar wilde even checken of alles paste. De app gedownload en over bluetooth kan ik ze prima beheren. Zal toch een bridge nodig hebben om voice control te gaan gebruiken.

Wel jammer dat ik niet helemaal lekker uitkom met de kabels van het rails systeem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYMZt7yvQ7NXNc4L7rvjEXm2blc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FB03Utiurmhm1Hy0gF4hXlgE.jpg?f=fotoalbum_large

Het lichtpunt zit ongeveer in het midden van het rails en de kabels moeten op de voeding aan het eind worden vastgezet. Ik heb de kabels en stukje over het rails kunnen laten lopen maar er is geen opening dat ik de kabels via de zijkant netjes kan wegwerken. Ik heb ze nu door een gaat van een schroef gehaald zodat het rails gewoon op het plafond zit en de kabels geen stress hebben.

Denk dat ik gewoon met zwart tape de kabels op het rails weg werk en voor de rest en ander plaatje en kleine kabelgoot doe. Denk dat je dan al niets met ziet.

[ Voor 66% gewijzigd door MrVegeta op 24-06-2024 21:10 ]

• doubleduh
  • Niet online
Jos-P schreef op maandag 24 juni 2024 @ 00:16:
[...]

Heb je misschien in het verleden iets in Hue labs geconfigureerd (gehad) ?
Dat kan ik me niet herinneren maar zou goed kunnen. Maar iig niet met deze switch, die is net nieuw. Als er nog wat Hue labs config zit, zou dat nog weg te halen zijn uit de bridge?

• DukeBox
  • Laatst online: 23:31

DukeBox

loves wheat smoothies

MrVegeta schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:06:
De app gedownload en over bluetooth kan ik ze prima beheren. Zal toch een bridge nodig hebben om voice control te gaan gebruiken.
Op zich kan dat ook zonder bridge met bijv. een google nest hub/mini etc. Je kan de lampen direct koppelen via bluetooth via home assistent. De afstand is wel beperkt en meer dan 6/7 lampen geeft wat vertraging.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Jos-P
doubleduh schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:26:
[...]

Dat kan ik me niet herinneren maar zou goed kunnen. Maar iig niet met deze switch, die is net nieuw. Als er nog wat Hue labs config zit, zou dat nog weg te halen zijn uit de bridge?
Als je het wil verwijderen zou je het hier moeten doen: https://labs.meethue.com/
Jaren geleden heb ik hier ook mee lopen spelen. Ik weet niet hoe de site er nu uit ziet omdat ik er verder niets meer mee doe nadat ik er destijds alles uit heb gehaald.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

DukeBox schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:57:
[...]

Op zich kan dat ook zonder bridge met bijv. een google nest hub/mini etc. Je kan de lampen direct koppelen via bluetooth via home assistent. De afstand is wel beperkt en meer dan 6/7 lampen geeft wat vertraging.
Ik raakte nu al af en toe een lamp kwijt om de keuken als ik in de woonkamer zat en ik moet straks naar stuk of 11 lampen dus we doen maar zo een bridge. Ben ook wel benieuwd.

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11 09:15

Dav0s

Hr?

Die nieuwe led-strips zijn véél goedkoper. Maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat komt. Ze zeggen dat ze wel te koppelen zijn aan een tv. Maar zou het kunnen dat ze alleen één kleur tegelijk kunnen hebben (Dus niet multi-color tegelijkertijd in één string)?

Kan dat helaas nergens vinden.

• remmuz
Dav0s schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Die nieuwe led-strips zijn véél goedkoper. Maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat komt. Ze zeggen dat ze wel te koppelen zijn aan een tv. Maar zou het kunnen dat ze alleen één kleur tegelijk kunnen hebben (Dus niet multi-color tegelijkertijd in één string)?

1 kleur voor de hele strip. (vandaar ook de naam "solo" denk ik)

• karsvdtuin
[...]

Philips hue ledstrips welke ''adressable leds'' (zoals ze eigenlijk heten) hebben noemen ze ''gradient''.
De solo ledstrips zijn inderdaad ledstrips die over gehele ledstrip één kleur aannemen.

Wat ik zo ver kan zien is dat de leds per aantal meters veel minder is. Ze verkopen deze ledstrip dan ook met de insteek; te gebruiken voor indirect licht. Zoals op kasten naar het plafond schijnend e.d..

Om jouw verhaal even aan te vullen; Het zou kunnen dat ze zijn te koppelen aan je tv. Echter zijn de leds niet ''adressable'' en is de strip zodanig gevuld met leds dat je een langere strip moet kopen en deze een paar keer achter je tv heen en weer moet vouwen voor je dezelfde lichtbundel krijgt als een strip met meer leds of zelfs een gradient strip, welke vanzelfsprekend nog meer leds per meter heeft om z'n ''gradient'' te verkrijgen zonder dat je een stippellijn aan leds ziet.

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:28
MrVegeta schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:06:
Kleine update. Ik heb mijn eerste 2 Philips Hue lampen aangesloten op het rails systeem in de keuken. Daar passen er nog 3 bij. Maar wilde even checken of alles paste. De app gedownload en over bluetooth kan ik ze prima beheren. Zal toch een bridge nodig hebben om voice control te gaan gebruiken.

Wel jammer dat ik niet helemaal lekker uitkom met de kabels van het rails systeem.

[Afbeelding]

Het lichtpunt zit ongeveer in het midden van het rails en de kabels moeten op de voeding aan het eind worden vastgezet. Ik heb de kabels en stukje over het rails kunnen laten lopen maar er is geen opening dat ik de kabels via de zijkant netjes kan wegwerken. Ik heb ze nu door een gaat van een schroef gehaald zodat het rails gewoon op het plafond zit en de kabels geen stress hebben.

Denk dat ik gewoon met zwart tape de kabels op het rails weg werk en voor de rest en ander plaatje en kleine kabelgoot doe. Denk dat je dan al niets met ziet.
Ik heb er ter hoogte van de inbouwdoos gewoon een T-stuk tussen gezet.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-11 16:29
Robsato schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:47:
[...]

Apart, het lijkt inderdaad te ontbreken voor dimmerswitch. Ik zie de optie wel voor Tap en Wallswitchmodule.
Bij zowel de tap dial, tap switch en de wall switch module staat het er niet bij mij. Waar zou het moeten staan?

Dit gaat dus over het toevoegen van automations aan apparaten.

[ Voor 8% gewijzigd door ginkgo op 26-06-2024 14:33 ]

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-11 09:49
Weer eens een update van de bridge zonder releasenotes:
1965053020 de oude was
1965017030

Voor elke oplossing is er een probleem!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-10 09:37
[...]

Dit komt wel goed uit, ik ga binnenkort een kast maken dat heel vergelijkbaar is zoals op de foto waar ik ook ledstrips in wilde verwerken. Het verhaal van @karsvdtuin klinkt plausibel maar een mooie bijkomstigheid.
Benieuwd of de oude strips met meer leds per meter dan verdwijnen uit het assortiment.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-11 15:40
Ik loop nu al een tijdje te stoeien met de wall switch module. Ik krijg de lampen in de kamer gewoon niet goed geprogrammeerd/aangesloten. Kunnen jullie even meekijken/denken.

Situatie; en wissel/wissel schakelaar: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HrNrky2uRICzceSaKt75uBkJ7g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MPmVHZXyR6pnzlkjUkPUxmfQ.png?f=user_large
Deze zit als volgt aangesloten conform de instructie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnvKiqYGxgudk4cFZo6Ogp7Fn4I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fiee8wMWXwUVEm6wts8SQ71a.png?f=fotoalbum_large

Ik heb een aantal lampen in de kamer. Daarvan wil ik er 4 op de linker knop en 2 op de rechter knop.
Hier heb ik 2 zones van gemaakt. Zone A / Zone B

Maar de lampen werken niet naar behoren. Dan gaan we allemaal aan, als ik de andere schakelaar doe, gebeurt er niets. Dan switchen ze weer van scene.
Gedrag staat op licht op basis van tijd.
Ik ben nu al even aan het klooien maar kom er niet uit.
Wie kan me een zetje in de goede richting geven?

PSN: Flix20-NL

• Rallye
En hoe heb je dat in de app geprogrammeerd? Wat schermprintjes?

• Jos-P
Flix20 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:08:
Ik loop nu al een tijdje te stoeien met de wall switch module. Ik krijg de lampen in de kamer gewoon niet goed geprogrammeerd/aangesloten. Kunnen jullie even meekijken/denken.

Situatie; en wissel/wissel schakelaar: [Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb een aantal lampen in de kamer. Daarvan wil ik er 4 op de linker knop en 2 op de rechter knop.

Maar de lampen werken niet naar behoren. Dan gaan we allemaal aan, als ik de andere schakelaar doe, gebeurt er niets. Dan switchen ze weer van scene.
Ik heb dat ook gehad. Bij mij was het zo dat als ik 1 switch aansloot het wel goed werkte, zodra ik beide wisselschakelaars aansloot ging het mis met programmeren. Volgens mij heb ik daarna de gele met de witte omgewisseld en toen kon ik ze wel goed programmeren. Feit is wel dat ik iets veranderd heb met de aansluitingen. Ik weet het niet meer precies maar het geeft je misschien een richting waarin je moet denken.

• remmuz

[Afbeelding]

Je hebt het niet goed aangesloten. Op de 2 aansluitingen met de L moet een bruine draad gezeten hebben.
(L staat voor Live. De fase draad dus).
Dus op de 2 aansluitingen met de L moeten de witte draadjes komen. (zeg ik even uit mijn hoofd)

• Flix20
Rallye schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:52:
En hoe heb je dat in de app geprogrammeerd? Wat schermprintjes?
Had in tekst erbij vermeld hoe deze ingesteld stonden. Maar hierbij de screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZLmWsH080qVrLvLW4y8KjmsXa0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZvC2DcOWrbsUNzI2yCGGtdRY.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYUAMSY-PNSLfhTSrH_OLHhzK10=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KcJ6vkTkHaovKjtU4gHYfVlf.png?f=fotoalbum_tile

In eerste instantie had ik van de gehele kamer een kamer gemaakt en daarin 2 zones.
Maar ik had zelf al gevonden dat je dus geen 2 zones kan koppelen aan de wall module.
Daarom heb ik van de 2e zone maar een compleet eigen kamer gemaakt.
remmuz schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:28:
[...]

Je hebt het niet goed aangesloten. Op de 2 aansluitingen met de L moet een bruine draad gezeten hebben.
(L staat voor Live. De fase draad dus).
Dus op de 2 aansluitingen met de L moeten de witte draadjes komen. (zeg ik even uit mijn hoofd)
stroom wilt gewoon een gesloten circuit zijn. Dan maakt het niet uit of het van onder of boven erin gaat.
Normaliter zet je ook een brug in een schakelaar als deze (de 2 rode tabs aan elkaar verbinden).
Maar ook dit heb ik geprobeerd. Ook binnenste en buitenste aansluitpunten (wat in theorie ook niets zou moeten uitmaken).

[ Voor 6% gewijzigd door Flix20 op 28-06-2024 08:06 ]

• Rallye
Ziet er toch uit als een aansluit fout.

• Jos-P
Rallye schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:36:
Ziet er toch uit als een aansluit fout.
Helemaal mee eens.

• remmuz
Flix20 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:05:
[...]

stroom wilt gewoon een gesloten circuit zijn. Dan maakt het niet uit of het van onder of boven erin gaat.
Normaliter zet je ook een brug in een schakelaar als deze (de 2 rode tabs aan elkaar verbinden).
Maar ook dit heb ik geprobeerd. Ook binnenste en buitenste aansluitpunten (wat in theorie ook niets zou moeten uitmaken).
Ik zou het zo eens proberen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zd596y9RsZF-nMJF_KmYlntxro=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C3t7KUmUvXb9Tvi9bMKZyB28.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door remmuz op 28-06-2024 09:49 ]

• Flix20
remmuz schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:47:
[...]

Ik zou het zo eens proberen:
[Afbeelding]
Zo gebeurt er niets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duMgT46TT8Sb6miOVtTYfoBP3dE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RpqFQ8mtKi8TkxuztN6Xgde8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJXsSHeepKWZR-u8iyUEWW39Jgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3buu2i1XyfOgYxvgSqzYgvn.jpg?f=fotoalbum_large
Op deze manier gaan beide groepen op 1 schakelaar aan/uit, maar de 2e schakelaar werkt niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FNH9uwPIEKfF5A_tl1VpAbp49g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWpoAELGcICyIBgb9z0UZSci.jpg?f=fotoalbum_large

Op deze manier werken beide schakelaars, maar de ene keer schakelen gaan beide groepen mee, dan weer niet, dan weer wel.

Als ik de brug op de buitenste punten zet, dan werkt 1 schakelaar als wisselschakelaar. dan gaat groep 1 uit, groep 2 aan. en visa versra.

[ Voor 3% gewijzigd door Flix20 op 28-06-2024 10:10 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Aangezien er veel kennis en ervaring met Hue lampen is vraag ik het toch even. Ik heb een badkamer van 4x4, daar wil ik wat sfeer gaan introduceren door middel van de verlichting.

Ik heb nu een paar white ambiance spotjes in de keuken en ik vind die wel prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdRWSDkU7oq3R7ijSsL189wwdiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jbEziohBaLzO5DNbWA8GHP4L.png?f=fotoalbum_large

Op zich zit ik te denken aan 2 armaturen beetje in het midden van de kamer met daarin 2 Hue lampen.

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:21
Flix20 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:09:
[...]

Zo gebeurt er niets.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op deze manier gaan beide groepen op 1 schakelaar aan/uit, maar de 2e schakelaar werkt niet.
[Afbeelding]

Op deze manier werken beide schakelaars, maar de ene keer schakelen gaan beide groepen mee, dan weer niet, dan weer wel.

Als ik de brug op de buitenste punten zet, dan werkt 1 schakelaar als wisselschakelaar. dan gaat groep 1 uit, groep 2 aan. en visa versra.
Als ik naar de foto's kijk, heb ik het idee dat je de verkeerde aansluitingen van de Gira-wisselschakelaar gebruikt. Zie dit screenshot uit een YT-filmpje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNU4NjmB9sRydazxeVXfW-mayoo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nraQTYCyrO6PZMD4SNo5HSL7.png?f=user_large

De bruine fasedraad gaat onder het rode kapje en de 2 zwarte schakeldraden gaan in de aansluitpunten uiterst links en uiterst rechts. Dit is een wisselschakeling, en dus zijn er 2 schakeldraden. Met 1 schakeldraad wordt het een aan-uit schakeling waarbij je naar wens linksboven of rechtsboven kan gebruiken.
bron: https://www.youtube.com/watch?v=PkXWYN-3P4Q

Volgens mij moet je in jouw geval één draad van de wallswitch (bijv de witte) aansluiten onder de rode klem gemerkt met L en de andere (de bijbehorende gele draad) in het aansluitpunt uiterst links of uiterst rechts. Het maakt in principe niet uit welke van deze twee je gebruikt.

Aangezien je een dubbele wisselschakelaar hebt, werkt de andere kant van de schakelaar hetzelfde maar dan in spiegelbeeld.

En vooral: die brug tussen de twee L-kontakten moet je verwijderen. Anders werken die 2 wisselschakelaars niet apart van elkaar en dus ook de wallswitch niet!

Edit: De wallswitch is toch wel als dubbele aan/uit schakelaar geprogrammeerd? (en niet als impuls-schakelaar)

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:47

Sabbi

je denkt aan mij.

Flix20 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:09:
[...]

Zo gebeurt er niets.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

De schakelaar heeft pijltjes erop staan die aangeven hoe je het aan moet sluiten. De gevulde pijltjes zijn één schakelaar, de holle pijltjes de andere. Elk stekkertje aan de module heeft een wit en een geel draadje, en is voor één schakelaar.
Sluit dus beide draden van de ene stekker aan de gevulde pijltjes aan, sluit die van de andere stekker aan de holle pijltjes aan. Geen brug nodig.

• remmuz
Sabbi schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:08:
[...]

De schakelaar heeft pijltjes erop staan die aangeven hoe je het aan moet sluiten. De gevulde pijltjes zijn één schakelaar, de holle pijltjes de andere. Elk stekkertje aan de module heeft een wit en een geel draadje, en is voor één schakelaar.
Sluit dus beide draden van de ene stekker aan de gevulde pijltjes aan, sluit die van de andere stekker aan de holle pijltjes aan. Geen brug nodig.
Dit inderdaad. Blijkbaar was mijn Paint creatie niet helemaal duidelijk 😁

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04:22
Simpele vraag heb ik , maar kom er niet uit. Ik heb een bridge en een aantal hue lampen voor mijn 2e huis. De bridge krijg ik niet aangesloten. Voor WiFi ontvangst heb ik een tp-link router, de M7350.. helaas , niet compatibel met Hue.

Dus plan B.. download de Hue Bluetooth app, zodat ik lampen via BT kan aansturen. Ik kan deze app echter niet meer vinden in de google app store. Op internet lees ik de gewone hue app te gebruiken.. maar die blijft hangen met een melding: kan geen verbinding krijgen met de bridge.. dat is logisch, de bridge staat in mijn 1e huis.

Iemand enige suggestie? Ik heb maar 1 smartphone en geen behoefte aan een 2e. Of is het gewoon niet toegestaan in meer dan 1 huis hue te hebben

• Wally2002
@flyingdutchboy in de officiële Hue app kun je meerdere Bridges toevoegen. Je moet handmatig switchen tussen de bridges, anders krijg je inderdaad dat hij hem niet kan vinden.

Aansluiten van een bridge op de router gaat via UTP kabel, niet helemaal duidelijk wat er bij jou mis gaat...?

• flyingdutchboy
Wally2002 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:00:
@flyingdutchboy in de officiële Hue app kun je meerdere Bridges toevoegen. Je moet handmatig switchen tussen de bridges, anders krijg je inderdaad dat hij hem niet kan vinden.

Aansluiten van een bridge op de router gaat via UTP kabel, niet helemaal duidelijk wat er bij jou mis gaat...?
Dank je.. het toevoegen van een 2e bridge heb ik opgegeven. Lukt niet met mijn router, daar kan geen kabel in.

Aansturen via Bluetooth is het enige alternatief. Ook dat lukt tot nu toe niet. Plan C is alles retour sturen.. zucht

Wat prima werkt zijn de sets met een voorgeprogrammeerde dimmer switch.

[ Voor 5% gewijzigd door flyingdutchboy op 01-07-2024 20:18 ]

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 21:33
flyingdutchboy schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:15:
[...]

Dank je.. het toevoegen van een 2e bridge heb ik opgegeven. Lukt niet met mijn router, daar kan geen kabel in.
Aansturen via Bluetooth is het enige alternatief. Ook dat lukt tot nu toe niet. Plan C is alles retour sturen.. zucht
Wat prima werkt zijn de sets met een voorgeprogrammeerde dimmer switch.
Sorry, niet goed gelezen

[ Voor 27% gewijzigd door jorisjansen3 op 01-07-2024 20:25 ]

• R-R-L
flyingdutchboy schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:15:
[...]

Aansturen via Bluetooth is het enige alternatief. Ook dat lukt tot nu toe niet.
Hoe heb je het geprobeerd? Als ik bij settings op My Hue System en dan het plusje tik kan je een Bluetooth setup aanmaken.

Funfact, tijdens het opzoeken hiervan merk ik op dat mijn wisselmogelijkheid tussen de Bridge en Bluetooth verdwenen is. Ik heb een Hue Go die tijdens vakanties meegaat, blijkbaar is hij ergens in de afgelopen 10 maanden stiekem gewist.

• Rallye
De Hue bluetooth app bestaat niet meer: https://www.iculture.nl/n...-hue-bluetooth-app-stopt/

Een nieuwe router is geen mogelijkheid? Of alleen het netwerk (en dus de evt. bedrade aansluiting) van een travel router gebruiken?

• flyingdutchboy
R-R-L schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:20:
[...]

Hoe heb je het geprobeerd? Als ik bij settings op My Hue System en dan het plusje tik kan je een Bluetooth setup aanmaken.

Funfact, tijdens het opzoeken hiervan merk ik op dat mijn wisselmogelijkheid tussen de Bridge en Bluetooth verdwenen is. Ik heb een Hue Go die tijdens vakanties meegaat, blijkbaar is hij ergens in de afgelopen 10 maanden stiekem gewist.
Great! Het werkt. Ik wist niet dat dit mogelijk was in 1 app. En in deze optie blijft de app niet hangen

• Jos-P

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd of het probleem opgelost is en wat de oplossing was 😉

• Frid0
  • Laatst online: 24-09 16:16
Hi,

Ik had een vraag. Mijn vrouw heeft https://hkliving.com/prod...gle-floor-lamp-matt-nude/ lamp gekocht voor in onze woonkamer. Nu wij alles in HUE hebben wil ik daar ook HUE in plaatsen.

De uitdaging alleen met deze vloerlamp is dat er een E27 lamp, max 60W in moet maar de ruimte er een lamp in te draaien is zeer beperkt. Er zit een soort metalen "cirkel" om de fitting heen. Zie de handleiding: [url]chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://mam.fqcdn.nl/d/hkliving-triangle-tafellamp-l-oker-handleiding-7934248.pdf[/url]

Ik zat daardoor te kijken naar de kogellamp van HUE maar die vind ik niet in een E27 versie. Heb zelf al de standaard white/color lamp van HUE geprobeerd maar die krijg ik er niet ingedraaid, daar is de ruimte niet voor.

Wie kan mij adviseren en heeft een tip welke lamp van HUE wellicht wel past?

• Wally2002
Frid0 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:35:
Hi,

Ik had een vraag. Mijn vrouw heeft https://hkliving.com/prod...gle-floor-lamp-matt-nude/ lamp gekocht voor in onze woonkamer. Nu wij alles in HUE hebben wil ik daar ook HUE in plaatsen.

De uitdaging alleen met deze vloerlamp is dat er een E27 lamp, max 60W in moet maar de ruimte er een lamp in te draaien is zeer beperkt. Er zit een soort metalen "cirkel" om de fitting heen. Zie de handleiding: [url]chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://mam.fqcdn.nl/d/hkliving-triangle-tafellamp-l-oker-handleiding-7934248.pdf[/url]

Ik zat daardoor te kijken naar de kogellamp van HUE maar die vind ik niet in een E27 versie. Heb zelf al de standaard white/color lamp van HUE geprobeerd maar die krijg ik er niet ingedraaid, daar is de ruimte niet voor.

De handleiding maakt het er nu niet perse heel duidelijk op. Heb je een foto? en welke diameter is die ring?

Van andere armaturen ken ik wel het principe dat de ring onder de fitting zit, en waar dan de lampenkap op rust (of aan ophangt bij hangende lamp), en je meestal nog via de opening van de lampenkamp de lamp er gewoon in kan draaien.

ps je 2e linkje doet het niet.

• roelfp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 14:46
Hi,

Misschien hiermee?
https://www.gamma.nl/asso...aar-e14-60w-wit/p/B226043

• Frid0
Wally2002 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:18:
[...]

De handleiding maakt het er nu niet perse heel duidelijk op. Heb je een foto? en welke diameter is die ring?

Van andere armaturen ken ik wel het principe dat de ring onder de fitting zit, en waar dan de lampenkap op rust (of aan ophangt bij hangende lamp), en je meestal nog via de opening van de lampenkamp de lamp er gewoon in kan draaien.

ps je 2e linkje doet het niet.
Werkt deze wel: https://mam.fqcdn.nl/d/hk...r-handleiding-7934248.pdf
Bedankt, maar nee dat gaat niet werken. Die ruimte heb ik niet.

• Wally2002
Die link werkt wel, maar zoals gezegd zijn de plaatjes niet heel duidelijk en lijken meer schematisch.
Post anders een foto, hoe groot is die cirkel/ring.

• karsvdtuin
Hi,

Waarom niet met de bestaande lamp die je eruit gedraaid hebt naar een winkel om te kijken welke E27 hue lamp het dichtst qua formaat in de buurt komt van je huidige?

Als dat allemaal niet werkt zou ik gewoon een hue smart plug tussen de lamp en het stopcontact zetten. Je kan dan geen kleur aanpassing doen maar je kan de lamp in ieder geval meenemen in je hue app qua schakeling en er dus ook automatiseringen op los laten.

• Frid0
Wally2002 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:25:
[...]

Die link werkt wel, maar zoals gezegd zijn de plaatjes niet heel duidelijk en lijken meer schematisch.
Post anders een foto, hoe groot is die cirkel/ring.
Eens.Probeer het kort uit te leggen.
Je heb de "voet" van de lamp en dan bovenaan zit de fitting en daar omheen zit die ronde cirkel zeg maar. In die cirkel moet je lamp draaien. Je heb daardoor weinig ruimte om en beperkte keuze met welke lamp erin past.

Foto plaatsen, hoe doe je dat? Foto maken geen problee met mijn iPhone maar hoe krijg ik die hier op Tweakers?
karsvdtuin schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:15:
[...]

Waarom niet met de bestaande lamp die je eruit gedraaid hebt naar een winkel om te kijken welke E27 hue lamp het dichtst qua formaat in de buurt komt van je huidige?

Als dat allemaal niet werkt zou ik gewoon een hue smart plug tussen de lamp en het stopcontact zetten. Je kan dan geen kleur aanpassing doen maar je kan de lamp in ieder geval meenemen in je hue app qua schakeling en er dus ook automatiseringen op los laten.
Daar had ik ook aan zitten denken maar is meer mijn laatste optie. Je zal toch denken dat HUE hier ook wel een oplossing voor heeft met een bepaalde lamp. Dacht dat het de kogellamp was van HUE maar die is zover ik kan zien niet in een E27 beschikbaar.

• Archer_VC10
Frid0 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:38:
Foto plaatsen, hoe doe je dat? Foto maken geen problee met mijn iPhone maar hoe krijg ik die hier op Tweakers?
Er zit bovenaan het tekstveld waar je dit zit te typen aan de rechterkant een icoontje om een afbeelding in te voegen. Middelste in onderstaande afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMb22Hs-ls-afQ8R6rYPjSIltmI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e3F5jR2V5A7jfZN9DBmNMXOb.png?f=user_large
Afbeelding op de dialoog laten vallen die dan opduikt, of de knop linksboven en selecteren op je apparaat. Daarna op de afbeelding klikken om te selecteren en 'invoegen' kiezen.

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-11 16:44
Frid0 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:38:
[...]

[...]
Klik op het fotoknopje om een foto toe te voegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBgt48HrB0kcHq3mOe8KvDaPX4U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YUdYgB4QghyB6iFmEeZg6A6b.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door remoss op 05-07-2024 09:57 ]

Online...

• Frid0
Archer_VC10 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:53:
[...]

Er zit bovenaan het tekstveld waar je dit zit te typen aan de rechterkant een icoontje om een afbeelding in te voegen. Middelste in onderstaande afbeelding:
[Afbeelding]
Afbeelding op de dialoog laten vallen die dan opduikt, of de knop linksboven en selecteren op je apparaat. Daarna op de afbeelding klikken om te selecteren en 'invoegen' kiezen.
remoss schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:56:
Klik op het fotoknopje om een foto toe te voegen:

[Afbeelding]
Bedankt, maar ik zit op Tweakers via mijn laptop of PC.
Ga nooit op forums of Tweakers via mijn iPhone, vind het dan minder prettig werken en minder overzichtelijk

• Archer_VC10
Frid0 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:57:
[...]

[...]

Bedankt, maar ik zit op Tweakers via mijn laptop of PC.
Ga nooit op forums of Tweakers via mijn iPhone, vind het dan minder prettig werken en minder overzichtelijk
Dit werkt gewoon op alle apparaten.

• Frid0
Archer_VC10 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:00:
[...]

Dit werkt gewoon op alle apparaten.
Ik heb wat geprobeerd, hopelijk zijn de 2 foto's nu zichtbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwGr81ZRnvp6wKKUI8ByoLyTBTE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EzdyRINcJsmncFmnyF9q801b.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOrU--jfZC7lL1RNbX3OqjHMk9w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SVlurADjQn5CvJH1gOYx55Vd.jpg?f=user_large

• Flix20
Jos-P schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:14:
[...]

Ik ben benieuwd of het probleem opgelost is en wat de oplossing was 😉
Ben er niet meer aan toegekomen. Dit weekend weer een poging doen.

• jvdmeer
  • Laatst online: 22:59
Misschien hoort dit in het tuin-topic, maar ik waag het toch om mijn vraag hier te stellen. Bij ons is alles gebaseerd op Homey en een deel van de verlichting op Philips Hue. Nu willen wij een tuin aan laten leggen en het beoogde bedrijf wil graag verlichting van InLite gebruiken.
Ik heb gevraagd om Philips Hue en dan met name de Lily. Hij wil die wel aansluiten, maar niet voor ons inkopen omdat hij erg negatieve ervaringen heeft met oxidatie in de stekkers.

1e vraag:
Herkent iemand hier de problemen van oxidatie in de stekkers?

2e, 3e en 4e vraag:
Ik zie alleen maar voedingen die max 5 lampen "Lily" aan kunnen. Betekent dat dat ik voor elke 5 lampen een voeding moet aanschaffen? Of zijn er ook grotere/sterkere voedingen beschikbaar. En mogen de voedingen buiten of moeten die binnenshuis komen?

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
jvdmeer schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:22:
Misschien hoort dit in het tuin-topic, maar ik waag het toch om mijn vraag hier te stellen. Bij ons is alles gebaseerd op Homey en een deel van de verlichting op Philips Hue. Nu willen wij een tuin aan laten leggen en het beoogde bedrijf wil graag verlichting van InLite gebruiken.
Ik heb gevraagd om Philips Hue en dan met name de Lily. Hij wil die wel aansluiten, maar niet voor ons inkopen omdat hij erg negatieve ervaringen heeft met oxidatie in de stekkers.

1e vraag:
Herkent iemand hier de problemen van oxidatie in de stekkers?

2e, 3e en 4e vraag:
Ik zie alleen maar voedingen die max 5 lampen "Lily" aan kunnen. Betekent dat dat ik voor elke 5 lampen een voeding moet aanschaffen? Of zijn er ook grotere/sterkere voedingen beschikbaar. En mogen de voedingen buiten of moeten die binnenshuis komen?
bij mij branden ze al 4 jaar in de tuin, geen enkel probleem.
(daarmee niet gezegd dat het probleem niet bestaat)

vwb de adapter, kijk eens naar een 100w power adapter ipv de standaard 40w.
hier kun je tot 12 hue lily's op aansluiten.

ik heb er wel eens een fancy plaatje van voorbij zien komen maar onderstaand het stroomverbruik van de verschillende outdoor lampen (24v)

Lily Spotlights – 8 watts

Lily XL – 15 watts

Calla bollard – 8 watts

Econic – 8 watts

Impress – 16 watts

Amarant – 20 watts

voedingen kunnen buitenshuis geplaatst, mits uit mijn hoofd 30 cm van de grond.

• remmuz
Frid0 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:15:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar moet toch wel de E14 kogellamp in passen met een verloopje naar E27?
Lampje is 77 mm inclusief fitting. De gemiddelde E27 lamp is minimaal 11 cm.

• Frid0
remmuz schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:47:
[...]

Daar moet toch wel de E14 kogellamp in passen met een verloopje naar E27?
Lampje is 77 mm inclusief fitting. De gemiddelde E27 lamp is minimaal 11 cm.
Denk je?
Het verloopstukje mag dan maar 30mm tot 33mm zijn. Weet niet of die er zijn.
Daarnaast moet ik kijken als het verloopstukje erin zit of ik nog ruimte heb de E14 lamp erin te draaien. De E27 die er nu in zit moet ik al een beetje schuin houden anders krijg ik hem er niet in gedraaid.

• remmuz
Frid0 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:59:
[...]

Denk je?
Daarnaast moet ik kijken als het verloopstukje erin zit of ik nog ruimte heb de E14 lamp erin te draaien. De E27 die er nu in zit moet ik al een beetje schuin houden anders krijg ik hem er niet in gedraaid.
Roelfp heeft hierboven een linkje geplaatst naar zo'n verloop. Die is 4,8cm maar het grootste gedeelte is de fitting. je zou even in de bouwmarkt moeten meten hoeveel dat ding uitsteekt.

• roelfp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 14:46
Frid0 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:59:
[...]

Denk je?
Je kunt het zelfs op 2 manieren proberen:
- eerst de verloopfitting in het armatuur, dan het lampje in de verloopfitting
- eerst het lampje in de verloopfitting, dan de combi in het armatuur

Lukt het niet, dan verloopfitting retourneren.

Beetje pragmatisch misschien, maar afhankelijk van hoever je van de Gamma (of een andere bouwmarkt) weg woont, had je het nu al kunnen weten...

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Frid0 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:15:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien past deze wel: https://www.philips-hue.c...slimme-lamp/8719514342941 Die zijn aardig klein vergeleken (diameter 60mm) met de normale Hue bulbs

edit:
The most commonly used A-series light bulb type is an A60 bulb (or its inch-based equivalent, the A19 bulb), which is 60 mm (19⁄8 in or 2+3⁄8 in) wide at its widest point and approximately 110 mm (4+3⁄8 in) in length.
In dat geval is het zelfs identiek aan de average bulb (A60 formaat)

[ Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 05-07-2024 13:47 ]

☻/
/▌
/ \

• Frid0
remmuz schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:09:
[...]

Roelfp heeft hierboven een linkje geplaatst naar zo'n verloop. Die is 4,8cm maar het grootste gedeelte is de fitting. je zou even in de bouwmarkt moeten meten hoeveel dat ding uitsteekt.
Dat ga ik vanavond doen, ben nu op mijn werk en heb geen mogelijkheid om naar een bouwmarkt te gaan.
Bedankt voor alle hulp.
roelfp schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:26:
[...]

Je kunt het zelfs op 2 manieren proberen:
- eerst de verloopfitting in het armatuur, dan het lampje in de verloopfitting
- eerst het lampje in de verloopfitting, dan de combi in het armatuur

Lukt het niet, dan verloopfitting retourneren.

Beetje pragmatisch misschien, maar afhankelijk van hoever je van de Gamma (of een andere bouwmarkt) weg woont, had je het nu al kunnen weten...
Eens, zo had ik het ook bedacht. Maar als het past moet ook de lamp retour want ik heb niks aan een E14 lamp.

Klopt, maar ben op mijn werk en daar is geen mogelijkheid om even naar een bouwmarkt te rijden. Dat wil ik vanavond doen als dat lukt of anders morgen.
Kixtart schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:42:
[...]

Misschien past deze wel: https://www.philips-hue.c...slimme-lamp/8719514342941 Die zijn aardig klein vergeleken (diameter 60mm) met de normale Hue bulbs

edit:
The most commonly used A-series light bulb type is an A60 bulb (or its inch-based equivalent, the A19 bulb), which is 60 mm (19⁄8 in or 2+3⁄8 in) wide at its widest point and approximately 110 mm (4+3⁄8 in) in length.
In dat geval is het zelfs identiek aan de average bulb (A60 formaat)
Dank je, maar die heb ik al geprobeerd. Die lamp had ik vorige week gehaald bij de bouwmarkt omdat ik dacht dat die wel zal passen. Maar helaas, de lamp is te hoog waardoor ik hem niet in de fitting gedraaid krijg.

• jvdmeer
  • Laatst online: 22:59
sonnypiek schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:17:
[...]

vwb de adapter, kijk eens naar een 100w power adapter ipv de standaard 40w.
hier kun je tot 12 hue lily's op aansluiten.
Goed om te weten, wist niet dat die bestond. 100W is een stuk handiger.

Ik zie dat hij twee aansluitingen heeft.
Moet de last daarbij eerlijk verdeeld zijn, of mag 70W en 30W ook?
De schema's op de website geven alleen een maximumlengte van 30m aan per aansluiting.
Pagina: 1 ... 71 ... 87 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic