[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 75 ... 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
Goedendag,

Misschien is mijn vraag al eens eerder gesteld maar kon het niet zo 1 2 3 vinden.
Ik wil graag mijn hue buitenverlichting ‘s avonds rond 22:30 naar gedimt hebben (zie schema foto).
Echter na 22:30 gaat de verlichting uit (zoals ingesteld) maar gaat dan niet meer aan.

Weet iemand of ik iets fout doe?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4eUH-FBz53SnOezfEBYbjQdD6Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oogq3KfFxYxNAcK5lvFjSU4O.png?f=fotoalbum_large

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:04
Ik zou bij "'s avonds" alleen een begintijd instellen en dan "nacht verlichting" in laten gaan om 22.30 (ook zonder eindtijd) en dan "'s ochtends" wel met eindtijd

• YumaDjango
FrankRicard schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:51:
Ik zou bij "'s avonds" alleen een begintijd instellen en dan "nacht verlichting" in laten gaan om 22.30 (ook zonder eindtijd) en dan "'s ochtends" wel met eindtijd
Ah, thanks.

Ga het aanpassen dan verloopt het mooi natuurlijk.

Bedankt voor je reactie!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:15
Leuk, die nieuwe effecten. Leuk dat er voor het eerst in lange tijd weer wat nieuws wordt toegevoegd aan het Hue systeem. Krijg weer zin om nieuwe lampen te kopen.

Maar then again. Een van mijn lampen wil niet updaten en kan dus niet beschikken over de nieuwe effecten. Het is om knettergek van te worden. Ik heb meerdere lampen van dit type en bij de anderen geeft hij aan dat er versie 1.22.2 op draait, maar deze staat nog op 1.116.5. De Hue app geeft aan dat alles up-to-date is. Powercyclen van de lamp, bridge, zelfs afmelden en opnieuw toevoegen aan de bridge lost het probleem niet op.

Dus, Signify, waarom zit er nergens een knopje 'updaten, nu!'. Dit is allemaal weer halfslachtig werk. Hij zal het uiteindelijk wel gaan doen, maar man wat weer een geflikker.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11 20:42
Ik heb een ion zigbee dimmer die zn werk goed doet door lamp 1 te dimmen.
Nu wil ik lamp 2 ook laten doen wat lamp 1 doet. Dus, als lamp 1 aan gaat, moet lamp 2 ook aan. Maar lamp 2 zit niet achter die ion zigbee dimmer. Weet iemand hoe ik dit kan bewerkstelligen?

Zowel de ion dimmer van lamp 1 alsmede lamp 2 zijn toegevoegd aan de Hue app. Maar in de Hue app zie ik niet zoiets als "als lamp 1 aan gaat doe dan ook lamp 2 aan" :(

overigens heb ik all 4 hue al geinstalleerd maar ik kom er niet uit...als ik een rule wil aanmaken dan lijkt ik bij de IF alleen een groep lampen te kunnen selecteren. Maar ik wil gewoon dat als 1 lamp aan gaat dat dan een andere lamp ook aan gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door marteltor op 18-10-2024 12:28 ]

• YumaDjango
FrankRicard schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:51:
Dit werkt perfect.

Bedankt nogmaals voor je snelle reactie 👌🏻

• PhilipsFan
Ik krijg het werkelijk niet voor elkaar. Die ene lamp blijft steken op een oude firmware versie, terwijl de Hue app zegt dat alles up-to-date is. Weet iemand een truc?

Ik heb al geprobeerd om automatische updates aan te zetten en een nachtje gewacht (werkt niet), ik heb de lamp verwijderd en opnieuw toegevoegd, ik heb de bridge herstart. Ik heb zelfs de lamp gekoppeld met Zigbee2MQTT en daar gechecked op updates, maar daar kan hij geen updates vinden.

Hoe krijg ik dat kreng geupdate?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDrhLBO3lfyEx0u08zHt7DJsA6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZxZn3UloUyv4350zMNk9lJ4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door PhilipsFan op 18-10-2024 16:28 ]

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:25

Oekol

waka waka hey hey

PhilipsFan schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:25:
Ik krijg het werkelijk niet voor elkaar. Die ene lamp blijft steken op een oude firmware versie, terwijl de Hue app zegt dat alles up-to-date is. Weet iemand een truc?

Ik heb al geprobeerd om automatische updates aan te zetten en een nachtje gewacht (werkt niet), ik heb de lamp verwijderd en opnieuw toegevoegd, ik heb de bridge herstart. Ik heb zelfs de lamp gekoppeld met Zigbee2MQTT en daar gechecked op updates, maar daar kan hij geen updates vinden.

Hoe krijg ik dat kreng geupdate?[Afbeelding]
Heb drie die op 16.3 zitten. Rest op 22. Komt vanzelf goed.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-11 19:28
Weet iemand of het met de Hue API V2 mogelijk is om de Hue Outdoor Motion Sensor te triggeren alsof er werkelijk beweging is waardoor de hele ingestelde automatisatie (lampen aan binnen bepaald tijdslot, na x minuten weer uit etc) ook wordt uitgevoerd?

Of is het met de API de bedoeling om die hele automatisatie zelf nog eens te schrijven? Dus 1 API request om de lampen aan te zetten. Vervolgens het script voor x aantal minuten pauzeren. Dan 1 API request om de lampen weer uit te zetten.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:36
Als het goed is triggert je sensor automation "X" aan.
Die automation "X" kan je ook aanroepen vanuit de API

Spel en typfouten voorbehouden

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11 09:13
Hallo.

Ik heb een Hue Aurelle op zolder en een Bridge in de meterkast.
De lamp wil niet koppelen aan de bridge. Als ik m toevoeg op serienummer dan knipper de lamp wel maar de bridge ziet m niet.
Alleen heb ik geen bedraad netwerk in huis en de lamp zit vastgeschroefd,
Zou dat het probleem kunnen zijn ??
Met wat pijn en moeite kan ik wellicht de bridge op de eerste monteren maar ik ben benieuwd wat jullie vinden, misschien doe ik iets verkeerd.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:59
Als het probleem inderdaad de afstand is, zou je eventueel op de verdieping een Hue lamp kunnen plaatsen, die dan als “doorgeefluik” voor het Zigbee-signaal zou fungeren.

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje m.b.t. de philips hue buitenverlichting bekabeling... Mag die gewoon in de grond verwerkt worden? Op de Philips hue website lees ik namelijk dat die slechts tijdelijk tegen onderdompeling kan. Als het in de grond ligt zal het natuurlijk continue ondergedompeld worden...?

• PhilipsFan
Hebben mensen hier Hue Perifo railverlichting? Ik dacht mijn keuken te voorzien van Perifo. De montage van de rails is prima gelukt, maar de linear light bar geeft me veel te weinig licht. Ik had 3x400 lumen Hue White GU10 (totaal 1200lm) boven mijn gootsteen, nu hangt er 1 Perifo lightbar die 1700 of 2050 lumen zou moeten geven, afhankelijk van de kleurtemperatuur. Beide waarden zijn fors meer dan de 1200 die er hing, maar toch heb ik veel minder licht.

Ik heb 2 van die lightbars besteld en beide geven teleurstellend weinig licht. Heb ik defecte exemplaren gekregen? De kans dat ze allebei op dezelfde manier defect zijn, lijkt me toch vrij klein? Wat kan hier aan de hand zijn?

Voor alle duidelijkheid: ik heb de updates geinstalleerd en gecontroleerd in de app of ze op 100% helderheid staan. Ook heb ik wat gevarieerd met de kleurtemperatuur. Maar ik krijg ze echt niet feller.

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:49
Nieuwe releasenotes voor de bridge:

October 22, 2024
Software version 1967054020

Resolved an issue where, in some cases, it wasn't possible to add a Friends of Hue switch to the Bridge.
We’ll start to roll out this firmware in the next few days. To ensure your Bridge is updated correctly, make sure that automatic updates are enabled in the Hue app and that you also update the app to the latest version via your mobile device’s app store.

[ Voor 6% gewijzigd door jwhoogervorst op 23-10-2024 13:17 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chip. schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:46:
Vraagje m.b.t. de philips hue buitenverlichting bekabeling... Mag die gewoon in de grond verwerkt worden? Op de Philips hue website lees ik namelijk dat die slechts tijdelijk tegen onderdompeling kan. Als het in de grond ligt zal het natuurlijk continue ondergedompeld worden...?
Niemand een idee?

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Ik meen me te herinneren dat ik hier eens gelezen had dat iemand de kabels in had laten graven voor t laten bestraten van de tuin. Wellicht even zoeken op outdoor?

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 21:33
Als je het risico niet durft te nemen, en dat kan ik me voorstellen, kun je ze dan niet in een mantelbuis leggen? Die kosten niet veel, €0,75 per meter oid…
Succes!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou zelf ook een mantelbuis nemen. Ik heb ze zowel in een mantelbuis als zonder liggen, maar in een buis is toch wel echt een stuk fijner. Je kunt eventuele storingen makkelijker oplossen omdat ze glad zijn van binnen en je daarmee makkelijker even een nieuwe kabel trekt. Daarnaast lopen je koppelstukjes ook niet vol met grond/troep. En mocht je een keer enthousiast gaan graven, tik je niet zomaar een kabel in stukken als hij in een buis zit.... Of wanneer je later een keer een ander systeem wordt is het ook vele malen makkelijker. Ik zie alleen maar voordelen :)

• FredvZ
Over welke buitenverlichting hebben we het?

Ik heb een aantal sokkels in de tuin staan met 230V voeding. Daar heb ik een YMVK-as grondkabel gebruikt met om de paar meter een (gietmof)lasdoos. Het laatste stukje is reguliere YMVK-kabel. Voor langere afstanden zou ik ook een mantelbuis gebruiken.

Voor laagspannings (24V) is het risico op een schok een stuk kleiner en die kabels zou je zonder buis in de grond kunnen doen. Als je veel graaft met een schep in de tuin is een mantelbuis wel handig.

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:59
Ik gebruik een aantal zigbee compatible dimmers om 'gewone' dim-to-warm spotjes te dimmen (deze dimme dan van 2700K op maximaal naar 1800K op .minimaal). Nu vroeg ik me af of Hue white ambiance lampen ook een dergelijk gedrag kunnen simuleren?

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:54
Ik heb een 4 tal Philips Hue RGB lampen onder mijn carport met een Philips Lotion Sensor en een Philips UpDown light bij de deur, deze zitten allen in1 zone.

Daar heb ik een automatiseringsscene gemaakt die de lampen zachtjes aan doet bij zonsondergang en uit doet bij zonsopkomst.

Daarnaast zal de motion sensor alle lampen hoger aanzetten bij benadering en na 5 terugzetten naar de vorige status.

Wat me al een jaartje opvalt - en ik krijg dit niet gefixed - is dat soms de lampen 's ochtends helemaal uit zijn, terwijl die gewoon op lage stand continue moeten blijven branden want die gingen zachtjes aan met de automatisering) ondanks benaderingen bij de voordeur (want herstel na vorige status na 5 min).

Hoe kan dat ?

(Eigenlijk mis ik een lampen actie-logboek hiervoor om te checken hoe en wat....)

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:53
DrDelete schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 07:35:

Wat me al een jaartje opvalt - en ik krijg dit niet gefixed - is dat soms de lampen 's ochtends helemaal uit zijn, terwijl die gewoon op lage stand continue moeten blijven branden want die gingen zachtjes aan met de automatisering) ondanks benaderingen bij de voordeur (want herstel na vorige status na 5 min).

Hoe kan dat ?
Er is op een gegeven moment een update geweest die betrekking had op de mogelijkheden van de sensor maar daarbij de regels/gedrag van de bewegingssensor mogelijk wat verstoord heeft. Probeer eens opnieuw de regels in te stellen en weg te schrijven naar de bridge.

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 14:14
DrDelete schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 07:35:
Ik heb een 4 tal Philips Hue RGB lampen onder mijn carport met een Philips Lotion Sensor

<knip>
Hoe kan dat ?

(Eigenlijk mis ik een lampen actie-logboek hiervoor om te checken hoe en wat....)
Meer inwrijven hè _/-\o_

• DrDelete
  • Laatst online: 17:54
Hahaha zag t net pas 🤣🤣🤣

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:26
Iemand hier ervaring met Hue Perifo rails?

https://www.philips-hue.c...l-van-0-5-m/8719514407244

Twee vragen:

1) wat is jullie ervaring met Perifo?
2) is het mogelijk om zo'n rails doormidden te zagen? Want ik kom anders niet zo netjes uit.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 25-10-2024 20:32 ]

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 22:32
outlandos schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:31:
Iemand hier ervaring met Hue Perifo rails?

https://www.philips-hue.c...l-van-0-5-m/8719514407244

Twee vragen:

1) wat is jullie ervaring met Perifo?
2) is het mogelijk om zo'n rails doormidden te zagen? Want ik kom anders niet zo netjes uit.
Heb hier Perifo in mijn woonkamer en ben er heel blij mee.
Qua opmaat zagen daar heb ik geen ervaring mee, maar voor zover ik heb kunnen zien moet dit geen probleem zijn.

It's All In The "Mix"

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 17:30

r.marijnissen

sapphire512mb

Probleem:
4x gu10 hue ik er een paar dagen uitgehad ivm onderhoud lamp kap.
Het betreft 2x een armatuur met elk 2x gu10 color lampen. Die gekoppeld zijn aan de philips bridge.

In elk armatuur werk 1 lamp en de ander niet terwijl er niks aan de armatuur is gewijzigd want het werkte eerst gewoon. Draai ik er een gu10 halogeen in dan zit er gewoon stroom op.
Nu stond er bij beide lampen dat ze niet bereikbaar zijn.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb een hue switch maar daar zitten deze lampen niet aangekoppeld deze zaten alleen rechtstreeks op de bridge.
Je kan de lampen met een switch resetten. Door ze op 10cm de switch te houden zegt manual... Uitleg verteld alleen niet dat ze dan wel gekoppeld moesten zijn aan die switch... neem aan dat gewoon er een switch naast houden die niet gekoppeld is niet gaat werken?...

Ik heb ze verwijderd via instellingen en ze zijn nu niet meer zichtbaar in de hue app.
Heb een stekker met hieraan 2x gu10 fitting gemaakt zodat ik makkelijker bij de lampen kan.
De lampen er 1 uur uitgehad maar ze gaan niet aan. Fitting is 100% werkend.

Geprobeerd om de lamp via serienummer te zoeken. Dan worden ze niet gevonden.

Kan uiteraard volle bridge reset doen maar dat is erg omslachtig met 30 lampen ingesteld.

Iemand suggesties?
Lamp reageerd niet op stroom aan/uit ook niet met 10 minuten de stroom eraf van de lampen. Ze zijn niet vindbaar op serienummer.

Ook gaan de lampen niet meer aan. Dus ook niet fel wit licht.

Verplaatst naar het grote topic

[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 26-10-2024 11:46 ]

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Ik denk dat de lampen vast hangen in de bridge.
Maar niet zichtbaar zijn.

Raar dat er niet een soort reset is van 10x aan/uit achter elkaar en ze zijn verwijderd... ofzo.

• PhilipsFan
r.marijnissen schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:08:
Probleem:
4x gu10 hue ik er een paar dagen uitgehad ivm onderhoud lamp kap.
Het betreft 2x een armatuur met elk 2x gu10 color lampen. Die gekoppeld zijn aan de philips bridge.

In elk armatuur werk 1 lamp en de ander niet terwijl er niks aan de armatuur is gewijzigd want het werkte eerst gewoon. Draai ik er een gu10 halogeen in dan zit er gewoon stroom op.
Nu stond er bij beide lampen dat ze niet bereikbaar zijn.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb een hue switch maar daar zitten deze lampen niet aangekoppeld deze zaten alleen rechtstreeks op de bridge.
Je kan de lampen met een switch resetten. Door ze op 10cm de switch te houden zegt manual... Uitleg verteld alleen niet dat ze dan wel gekoppeld moesten zijn aan die switch... neem aan dat gewoon er een switch naast houden die niet gekoppeld is niet gaat werken?...

Ik heb ze verwijderd via instellingen en ze zijn nu niet meer zichtbaar in de hue app.
Heb een stekker met hieraan 2x gu10 fitting gemaakt zodat ik makkelijker bij de lampen kan.
De lampen er 1 uur uitgehad maar ze gaan niet aan. Fitting is 100% werkend.

Geprobeerd om de lamp via serienummer te zoeken. Dan worden ze niet gevonden.

Kan uiteraard volle bridge reset doen maar dat is erg omslachtig met 30 lampen ingesteld.

Iemand suggesties?
Lamp reageerd niet op stroom aan/uit ook niet met 10 minuten de stroom eraf van de lampen. Ze zijn niet vindbaar op serienummer.

Ook gaan de lampen niet meer aan. Dus ook niet fel wit licht.

[mbr]Verplaatst naar het grote topic[/]
Zijn het de GU10 color spots van de 1e generatie? Die zijn wat langer dan een normale GU10 lamp en geven 250 lumen, met een heel beperkt groenbereik? Op de markt sinds 2013?

Zo ja, dan zijn ze waarschijnlijk defect. Ik heb er zelf ook eentje hier liggen, die doet helemaal niks meer. Onbereikbaar in de app, gaat niet aan en laat zich ook niet resetten met een dimmer switch. Is zomaar ontstaan toen ik de lampjes even uit het armatuur haalde om het af te stoffen.

Overigens werkt dat resetten onafhankelijk van welk netwerk de lamp in zit, het zou altijd moeten werken mits de lamp het nog wel doet uiteraard.

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

PhilipsFan schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 00:43:
[...]

Zijn het de GU10 color spots van de 1e generatie? Die zijn wat langer dan een normale GU10 lamp en geven 250 lumen, met een heel beperkt groenbereik? Op de markt sinds 2013?

Zo ja, dan zijn ze waarschijnlijk defect. Ik heb er zelf ook eentje hier liggen, die doet helemaal niks meer. Onbereikbaar in de app, gaat niet aan en laat zich ook niet resetten met een dimmer switch. Is zomaar ontstaan toen ik de lampjes even uit het armatuur haalde om het af te stoffen.

Overigens werkt dat resetten onafhankelijk van welk netwerk de lamp in zit, het zou altijd moeten werken mits de lamp het nog wel doet uiteraard.
Nee zijn net nieuw. Alles werkte maar lampen moest en even 3 dagen uit. Daarna terug gezet. 2 stuks zeggen niet bereikbaar, verwijderd maar nu kan ik er helemaal niks meer mee.

Als ik de hue bridge volledig reset dan moeten ze het zoiezo doen toch?

• PhilipsFan
r.marijnissen schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 01:07:
[...]

Nee zijn net nieuw. Alles werkte maar lampen moest en even 3 dagen uit. Daarna terug gezet. 2 stuks zeggen niet bereikbaar, verwijderd maar nu kan ik er helemaal niks meer mee.

Als ik de hue bridge volledig reset dan moeten ze het zoiezo doen toch?
De bridge resetten lijkt een paardemiddel als de lamp niet eens aan gaat. Het is minder werk om de lamp te resetten met een dimmer switch, als je die tenminste hebt. Lukt het dan nog niet, dan zou ik de klantenservice bellen. Als de lampen net nieuw zijn, dan sturen ze nieuwe.

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Ik heb wel een hue dial tap dimmer maar daar zitten deze lampen niet aangekoppeld.

Kan ik dan alsnog deze lampen hiermee resetten dan?

Uitleg zegt: houdt een hue dimmer op 10cm van de lamp en druk 10sec aan/uitknop in.

Maar ik ging ervan uit dan de lamp dan wel gekoppeld moet zijn aan die knop op de switch...

Of kan je gewoon elke lamp resetten door hem dicht bij de lsmp te houden. De manual schiet hierin tekort.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
r.marijnissen schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:05:
Ik heb wel een hue dial tap dimmer maar daar zitten deze lampen niet aangekoppeld.

Kan ik dan alsnog deze lampen hiermee resetten dan?

Uitleg zegt: houdt een hue dimmer op 10cm van de lamp en druk 10sec aan/uitknop in.

Maar ik ging ervan uit dan de lamp dan wel gekoppeld moet zijn aan die knop op de switch...

Of kan je gewoon elke lamp resetten door hem dicht bij de lsmp te houden. De manual schiet hierin tekort.
De lamp hoef niet gekoppeld te zijn aan de dimmer.
Het moet wel een 'normale' dimmer zijn. Voor zover ik weet werkt het niet met een Tap Dial.

Wat je ook nog kunt proberen is om de lamp te koppelen d.m.v. Touchlink of met het serienummer van de lamp.
Ik gebruik daar zelf de iConnectHue app voor.
(lamp eerst even spanningsloos maken en meteen daarna proberen toe te voegen)

[ Voor 20% gewijzigd door remmuz op 27-10-2024 10:24 ]

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:35

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpQd6iJTrQp2ocyBdzaxFeGoxlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJ30v5DXuZdCjTtt3eOg167n.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren Helloween in de buurt! Meteen de buurt prijs te pakken, met dank aan alle Hue lampen in huis. 😀

http://www.xbmcfreak.nl/

• Bestseller
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:08
Ik zette altijd mijn hue lampen aan en uit via de afstandsbediening en de bovenste power knop. Sinds verhuizing en het koppelen van nieuwe lampen krijg ik ze niet meer aangezet met de power knop. Ik moet nu de hue knop gebruiken om ze aan te zetten en de power knop om ze uit te zetten.

Iemand enig idee hoe ik hier weer een toggle van maak? De andere kamers werken wel nog steeds….

De andere kamers staat de knop ingesteld op ‘op basis van licht en tijd’. Maar als ik deze instellingen op deze afstandsbediening inschakel dan begint hij enkel door de scenes heen te gaan ipv uit als ze aan staan en aan als ze uit staan.

[ Voor 24% gewijzigd door Bestseller op 28-10-2024 06:13 ]

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
toevallig deze zaterdag toegekomen aan het plaatsen van de verlichting in de voortuin.
toen ik er eenmaal mee bezig was, besloten om de kabels in te graven.

so far so good, ik voorzie niet echt problemen (in de achtertuin liggen ze ook al 2 jaar in een border onder een laag grind), mocht t wel tot problemen komen zal ik dat uiteraard hier ook terugkoppelen.

betreft het 24v laagspanning systeem van hue.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:39
Ik heb mijn buitenkabels van Hue voor mn Lily buitenspots ook 'ingegraven'. Ze liggen onder een laag zand / modder in mn borders. Ze liggen er nu ongeveer sinds begin februari en nog geen issues gehad.

Zucht...

• jwhoogervorst
  • Laatst online: 09:49
@r.marijnissen hou er wel rekening mee dat je Hue lampen binnen een half uur nadat je de stroom erop hebt gezet moet koppelen. Anders moet je ze weer van stroom afhalen en weer erop om ze te koppelen.

[ Voor 6% gewijzigd door jwhoogervorst op 28-10-2024 11:36 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Ik zal nog een gewone switch bestellen en kijken of het daarmee lukt anders stuur ik ze maar terug.

In theorie kan ik de bridge resetten waarschijnlijk vind ik ze dan maar dat is eigenlijk een beetje knetter voor 2 lampen.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-10 21:53

rik

Bij het plaatsen van Hue Tap Dimmer knoppen haal ik de bestaande tuimelschakelaars er volledig uit, en verbind ik de draden in de lasdoos direct door. Inmiddels ben ik er wel achter dat er scenario’s zijn waarbij je de stroom even ontkoppeld wilt hebben, bijvoorbeeld om een lamp te resetten of een stroomstoring te onderzoeken. Dan allerlei kroonsteentjes los gaan schroeven is best irritant.

Is iemand bekend met een soort van mini-schakelaar? Een soort kroonsteen met knop oid, klein genoeg om in een lasdoos te passen?

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:59
rik schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:18:
Bij het plaatsen van Hue Tap Dimmer knoppen haal ik de bestaande tuimelschakelaars er volledig uit, en verbind ik de draden in de lasdoos direct door. Inmiddels ben ik er wel achter dat er scenario’s zijn waarbij je de stroom even ontkoppeld wilt hebben, bijvoorbeeld om een lamp te resetten of een stroomstoring te onderzoeken. Dan allerlei kroonsteentjes los gaan schroeven is best irritant.

Is iemand bekend met een soort van mini-schakelaar? Een soort kroonsteen met knop oid, klein genoeg om in een lasdoos te passen?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/47132.jpg

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 14:14
Tsja het is niet echt een schakelaar die je bij open zetten echt het contact verbreekt. Het is meer een klem op de lasklem. Dus als je de klem dicht zet zit de ader goed vastgeklemd. Open zetten dan zit deze ader los maar dat wil niet zeggen dat er dan absoluut geen contact is....

Dat gezegd kan je ook gewone lasklemmen gebruiken. Een ader trek je daar ook zo weer uit. Doe je dat vaak dan zal het klemsysteem in zo'n standaard lasklem wel slechter echt gaan klemmen..

• Rallye
Even de lamp eruit en in een verhuisfitting met een stekker schroeven?

• rik
  • Laatst online: 24-10 21:53

rik

Die wago’s heb ik idd ook (her en der), maar het blijft pielen met de kans op een schok. Vandaar dus de zoektocht naar mini schakelaartjes.

De lampen hangen hier op 4 meter hoog, of zijn bijvoorbeeld als gu10 ingebouwd, en soms gaat het niet eens om de lamp, maar ook de bedrading die ik van de stroom af wil halen (uitsluiten).

• timbe
  • Laatst online: 03-11 21:31
Helaas hebben we door omstandigheden ons badkamer project uit moeten stellen.
Maar in december gaan we nu toch echt beginnen😊.

ik wil deze spots gaan gebruiken:
https://profolux.com/prod...it-6w-dim-wit-cct-switch/

En dan in combinatie met een zigbee dimmer.

Met welke dimmers hebben jullie goede ervaring met Hue?

Zelf zat ik aan de EcoDim 07 te denken, alleen zie ik dat er een basis en pro versie is.
Maar wat is het verschil?

• Batilan
timbe schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:00:

Zelf zat ik aan de EcoDim 07 te denken, alleen zie ik dat er een basis en pro versie is.
Hier ook de Ecodim 'basic' in gebruik. Werkt prima samen met Hue, eenvoudig te koppelen, bereik lijkt OK, en dimmen gaat prima (is meer afhankelijk van de lampen / spotjes dan van de dimmer heb ik het idee).
Past prima in combinatie met Gira materiaal, ik meen dat er ook een adapter bij zit voor Jung.
Ik gebruik ze ook in combinatie met een aantal verschillende "dim to warm" spotjes. Ik zou dan eerder gaan voor de Osram Glowdim spotjes, die doen 1800K tot 2700K, waar Philips Dimtone maar van 2200K tot 2700K gaat. Ik zou het wel even zelf bekijken want sommigen vinden zo'n gloeiende spijker lamp iets te veel van het goede. De kleuren die de spotjes die je voorstelt leveren zitten dus wel richting het koel-wit, 2700K is voor die spotjes het "warmst", terwijl dat voor de meeste "dim to warm" spotjes de meest heldere kleur is (en dus dimmen naar 2200, resp 2000 of 1800K).

Dit was de eerste link die ik van google kreeg toen ik zocht op Ecodim Pro vs Basic :). Conclusie: als je aan 200W voldoende hebt en je gebruikt ze om LED (driver) te dimmen (vrijwel altijd fase afsnijding), dan is er m.i. geen reden om de Pro aan te schaffen.

[ Voor 12% gewijzigd door Batilan op 29-10-2024 23:50 ]

• amphora
  • Registratie: December 1999

amphora

Websites & Fotografie

timbe schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:00:

Waarom niet echte hue gu10 spots? Wij hebben onlangs ook de badkamer gedaan en alles hue gedaan. Heb bij de Hornbach IP65 gu10 behuizing gekocht. Is het vanwege de diepere inbouw ruimte die je nodig hebt? Alles gaat toch open toch?

[ Voor 8% gewijzigd door amphora op 30-10-2024 12:25 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:42
Ik ben aan het kijken om de gradient lightstrip aan te kopen voor mijn monitor. Nu kan je 2 maten kopen van 24 tot 27 inch en 32 tot 34 inch. Maar ik heb een monitor van 28 inch. Kan ik bv de kleinste maat aanschaffen of is dit toch echt te klein? En wat zouden de andere opties zijn?

• Batilan
amphora schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:23:
[...]

Waarom niet echte hue gu10 spots? Wij hebben onlangs ook de badkamer gedaan en alles hue gedaan. Heb bij de Hornbach IP65 gu10 behuizing gekocht. Is het vanwege de diepere inbouw ruimte die je nodig hebt? Alles gaat toch open toch?
Vind het helemaal niet zo'n gek idee om voor "gewone" GU10 spotjes te gaan (maar dan wel dim-to-warm idd).

Echte Hue spotjes zijn toch een pak duurder, persoonlijk geef ik niet om de kleurtjes maar wel om de wit tinten waarbij ik bij veel licht graag een wat helderder kleur heb (2700-3000K) en bij gedimd licht een warmere kleur (1800-2000K). Dat regelt een dim-to-warm spotje prima voor je, bij Hue moet je gaan k..ten met scenes die je moet schakelen. (ik hoop nog steeds dat Hue een dim-to-warm functionaliteit toevoegd aan zijn hub functies). Ook heb je geen risico dat je spotjes uit de groep vallen (zie ook de diverse berichten hierover in dit topic).

Dus redenen om voor 1 dimmer met GU10 spotjes te gaan:
- in het algemeen goedkoper (afhankelijk van het aantal spotjes in je groep)
- minder storingsgevoelig
- automatische dim to warm

Nadeel is dat je de kleurtjes mist, voor mij persoonlijk dus geen probleem.

• timbe
amphora schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:23:
[...]

Bedankt voor je reactie,

Welke spotjes heb jij dan die IP65 zijn?

Dat had ook mijn voorkeur eerst maar het moet wel ip65 en Hue moet passen.
En dan nog het liefst kantelbaar ;)

• ginkgo
  • Laatst online: 16:29
Sinds kort heb ik een Eco-dim.06 Zigbee stekker dimmer aan mijn Hue netwerk toegevoegd. Ik gebruikt deze om een staande halogeen trafo lamp te dimmer. Dat werk op zich prima, maar er zijn wel een paar eigenaardigheden. Dit leidt er toe dat de de dimmer in een stand komt waarbij hij op 1% staat. De lamp verbruikt dan stroom, zonder licht te geven., terwijl deze eigenlijk uit had moeten staan.
Enkele voorbeelden:
  • De dimmer is toegevoegd aan de de zone 'Beneden' Wanneer met de automatisering 'Gaan slapen' deze zone uitgezet wordt gaan alle Hue lampen uit, maar de Eco-dim dimmer blijft aan op 1%.
  • De dimmer bevindt zich in de kamer 'Zitkamer'. In deze kamer zit ook een schemerlamp. Deze schemerlamp gaar in de ochtend geleidelijk aan. De eco-dimmer gaat dan ook mee aan en blijft op 1%. Deze zou dus uit moeten blijven.
Is dit normaal gedrag? Iemand suggesties om te zorgen dat dit niet meer gebeurd?

• JPDeckers
  • Laatst online: 19:57
Batilan schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:22:
[...]
Dus redenen om voor 1 dimmer met GU10 spotjes te gaan:
- in het algemeen goedkoper (afhankelijk van het aantal spotjes in je groep)
- minder storingsgevoelig
- automatische dim to warm

Nadeel is dat je de kleurtjes mist, voor mij persoonlijk dus geen probleem.
Ben momenteel groepen Hue spots die altijd tezamen aan/uit/dimmen aan het vervangen door gewone dim-to-warm spots met een aantal Zigbee dimmers in het plafond.
Niet om te besparen (geregeld zijn er prima Hue aanbiedingen, en die Zigbee dimmers zijn ook niet gratis), maar om de eenvoudige reden dat ik tegen de limiet van het aantal lampen aan het lopen ben.

Liever wat vereenvoudigingen en dan de spotjes ergens anders herbruiken (we zijn toch aan het verbouwen) dan met meerdere bridges gaan werken.

• Batilan
JPDeckers schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:07:
[...]

Ben momenteel groepen Hue spots die altijd tezamen aan/uit/dimmen aan het vervangen door gewone dim-to-warm spots met een aantal Zigbee dimmers in het plafond.
Niet om te besparen (geregeld zijn er prima Hue aanbiedingen, en die Zigbee dimmers zijn ook niet gratis), maar om de eenvoudige reden dat ik tegen de limiet van het aantal lampen aan het lopen ben.

Liever wat vereenvoudigingen en dan de spotjes ergens anders herbruiken (we zijn toch aan het verbouwen) dan met meerdere bridges gaan werken.
Inderdaad nog een goede reden :)
Maar inderdaad bij een paar spotjes in een groep bespaar je niet echt.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

timbe schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Bedankt voor je reactie,

Welke spotjes heb jij dan die IP65 zijn?

Dat had ook mijn voorkeur eerst maar het moet wel ip65 en Hue moet passen.
En dan nog het liefst kantelbaar ;)
Volgens mij waren het deze: https://www.hornbach.nl/p...-mm-wit-3-stuks/10242700/
En dan Hue gu10 white ambiance (kleurtjes hoeft voor mij ook niet)

• timbe
amphora schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:40:
[...]

Volgens mij waren het deze: https://www.hornbach.nl/p...-mm-wit-3-stuks/10242700/
En dan Hue gu10 white ambiance (kleurtjes hoeft voor mij ook niet)
Bedankt, maar zou ze graag kantelbaar hebben.
Maar ben het met je eens dat gewone spots met echte Hue lamen mooier zijn.
Maar ja....nu nog vinden.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Goeie GU10 kantelbaar heb ik nog nooit gezien met IP65, meestal houd het bij IP23 op.
Die met een hogere rating kantelbaar zijn zijn vaak ook verzonken waardoor je beperkt bent met de straal breedte.

[ Voor 43% gewijzigd door DukeBox op 30-10-2024 17:46 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

timbe schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:37:
[...]

Bedankt, maar zou ze graag kantelbaar hebben.
Maar ben het met je eens dat gewone spots met echte Hue lamen mooier zijn.
Maar ja....nu nog vinden.
Ze zijn kantelbaar ;) Althans, de gu10 spot zelf, het glas aan de buitenkant niet.
Sterker nog, iets te makkelijk want ik wilde ze recht maar met het erin stoppen kantelen ze vaak toch.

[ Voor 22% gewijzigd door amphora op 30-10-2024 17:46 ]

• timbe
amphora schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:44:
[...]

Ze zijn kantelbaar ;)
Sterker nog, iets te makkelijk want ik wilde ze recht maar met het erin stoppen kantelen ze vaak toch.
8)7 ga ze vrijdag eens bekijken _/-\o_

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:00
DukeBox schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:44:
Goeie GU10 kantelbaar heb ik nog nooit gezien met IP65, meestal houd het bij IP23 op.
Die met een hogere rating kantelbaar zijn zijn vaak ook verzonken waardoor je beperkt bent met de straal breedte.
Een van de eerste hits op google na 'gu10 armatuur ip65' ingetikt te hebben
https://www.ledgroothande...luminium-incl-fittin.html

[ Voor 10% gewijzigd door robkrekel op 31-10-2024 08:55 ]

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

robkrekel schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:54:
[...]
Een van de eerste hits op google na 'gu10 armatuur ip65' ingetikt te hebben
https://www.ledgroothande...luminium-incl-fittin.html
Ja, precies zoals ik omschreef zitten deze er nogal verdiept in waardoor je geen brede straal hebt. Met de huidige 42⁰ schijnt een deel niet naar buiten.

• timbe
DukeBox schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:33:
[...]

Ja, precies zoals ik omschreef zitten deze er nogal verdiept in waardoor je geen brede straal hebt. Met de huidige 42⁰ schijnt een deel niet naar buiten.
Het blijft een moeilijke keuze vind ik😊.

Als je zoveel verlies hebt is het toch ook zonde, en vraag ik me af of ik dan het kantelen uit mijn hoofd moet zetten?

Of toch gaan voor deze: https://ledeindhoven.nl/p...-dim-wit-cct-switch-ip65/

En dan zigbee dimmer: ECO-DIM.07 Zigbee Pro

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

timbe schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:45:
Als je zoveel verlies hebt is het toch ook zonde, en vraag ik me af of ik dan het kantelen uit mijn hoofd moet zetten?
Dat hangt er vanaf wat je er mee wilt bereiken. Wil je echt een spot (dus een kleine plek met licht uitlichten) dan maakt het niet zoveel uit maar wil je eigenlijk niet groter dan 36⁰ bij standaard hoogte. Will je zoveel mogelijk spreiding dan zit je dus met een maximale diepte van de spot maar speelt kantelen een minder grote rol.
Ook met die geld dat als je ze ver kantelt je een stukje in het frame zelf schijnt. Hoe smaller de rand om de spot des te minder je deze kan kantelen. Het is heel simpel, als je de spot niet volledig ziet dan wordt de straal daar ook tegengehouden. Zelfs als de straal van de spot kleiner is heb je toch een beperking in strooilicht (wat bij de recentste Hue GU10 best veel is).

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 31-10-2024 12:58 ]

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:36
Mijn vraag
Een soort relais achter ding wat met Hue werkt om 4 domme spotjes te schakelen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Phillips Hue

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Had de Hue wall switch gekocht maar dat is natuurlijk alleen maar om een domme schakelaar slim te maken.

Ik heb een tuinhuis met 4 led spotjes. Ipv hier allemaal Hue spots in te doen heb ik er goedkope spotjes in, want ze moeten toch allemaal aan of uit zijn.

Van Somfy heb ik wel zo'n module ergens achter een schakelaar. Deze is via de normale wandschakelaar te bedienen, alsmede via de somfy app.

Ik zoek een soortgelijk iets voor Hue. Het komt in een grote junction box te zitten in het tuinhuis, dus hoeft niet achter een wandschakelaar ingebouwd te worden.

Gewoon een soort relais achtige module die in Hue verschijnt en aan en uit kan zetten.

Ja, dit kan met een Hue smart plug. Maar dan moet ik een WCD aanleggen. Daar de smart plug in doen en daar weer een snoer met stekker in voor de spotjes.

Dan moet toch simpeler kunnen dacht ik.

Omdat dit al veel vaker langs is gekomen => schopje naar grote topic. En tipje, zoek hier eens

[ Voor 4% gewijzigd door Septillion op 02-11-2024 13:15 ]

• FredvZ
Guido7619 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:03:
Mijn vraag
Een soort relais achter ding wat met Hue werkt om 4 domme spotjes te schakelen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Phillips Hue

[...]

Van Somfy heb ik wel zo'n module ergens achter een schakelaar. Deze is via de normale wandschakelaar te bedienen, alsmede via de somfy app.

Ik zoek een soortgelijk iets voor Hue. Het komt in een grote junction box te zitten in het tuinhuis, dus hoeft niet achter een wandschakelaar ingebouwd te worden.

Gewoon een soort relais achtige module die in Hue verschijnt en aan en uit kan zetten.
Dit is het soort apparaat wat je zoekt:
https://www.robbshop.nl/r...bee-aan-en-uit-schakelaar

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:22
Wellicht kan het met die van Hue zelf:
https://www.praxis.nl/sma...laarmodule/10075329#specs

20% keuzekorting bij de Praxis.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

peptalk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:51:
Wellicht kan het met die van Hue zelf:
https://www.praxis.nl/sma...laarmodule/10075329#specs

20% keuzekorting bij de Praxis.
Die schakelt geen lampen (relais).

• Boborc
  • Laatst online: 14-10 19:35
Hebben jullie ervaringen met niet-Hue lampen op een Hue bridge? Ik lees hier over de Friens of Hue schakelaars maar kon niet echt ervaringen vinden met lampen, specifiek GU10 color spotjes.
Het opengingstopic geeft wel aan dat alle ZLL (Zigbeel Light Link) compatibele lampen zouden moeten werken maar ik was eens benieuwd naar echte ervaringen. Welke merken wel/niet, stoppen ze met werken na een update van de bridge, ...

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Boborc schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:48:
Hebben jullie ervaringen met niet-Hue lampen op een Hue bridge?
Er zijn geen FoH lampen maar vrijwel de meeste zigbee lampen zijn 'compatible' met HUE, vaak gebruiken ze dat ook als verkoop argument. Echter, dat compatible is soms wel met kleine beperkingen (voice/group control, kleur afwijking, geen effecten etc.)

• PhilipsFan
Boborc schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:48:
Hebben jullie ervaringen met niet-Hue lampen op een Hue bridge? Ik lees hier over de Friens of Hue schakelaars maar kon niet echt ervaringen vinden met lampen, specifiek GU10 color spotjes.
Het opengingstopic geeft wel aan dat alle ZLL (Zigbeel Light Link) compatibele lampen zouden moeten werken maar ik was eens benieuwd naar echte ervaringen. Welke merken wel/niet, stoppen ze met werken na een update van de bridge, ...
Alles wat 'Friends of Hue' draagt is volledig compatible.

Alle lampen die met Zigbee werken zijn compatible, maar het is mijn ervaring dat niet-Hue lampen (Ikea/Osram etc) wat minder betrouwbaar zijn. Ik weet niet of het aan de compatibiliteit ligt of aan de lampen zelf, maar ze reageren wel eens niet of moeten even gepowercycled worden. Echte Hue lampen hebben dat nooit.

Andere voorwerpen dan lampen zijn niet compatible.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vandaag m'n éérste Philips HUE device wat naar de eeuwige lichtvelden gegaan lijkt te zijn nadat het ding hier ruim 10 jaar trouwe dienst heeft gedaan.

Een Motion-Sensor welke het niet meer doet nadat er klaarblijkelijk een geplaatste AAA batterij aan het lekken is gegaan. Komende week maar eens kijken of ik het ding alsnog wél weer aan de praat kan gaan krijgen door het ding intern goed schoon te maken met alcohol.... En anders is het gewoon een gevalletje 'helaas'.

Zojuist bij de Praxis dus maar even snel een 3-tal nieuwe motion sensoren gehaald, ze zijn daar nu in de aanbieding (nét zoals veel andere HUE producten) vanwege een 2+1 actie.

https://www.praxis.nl/search?text=HUE

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Guido7619
Dank je. Dit is inderdaad wat ik nodig jeb. Ware het niet dat het verleden mij heeft ingehaald. Ik had nog 4 heu spotjes in de kast liggen. Was ik alweer vergeten.

Dus dat eerst maar proberen.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

PhilipsFan schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:19:
Alle lampen die met Zigbee werken zijn compatible
Nee, alleen die Zigbee Light Link en/of Zigbee versie 3 of hoger gebruiken. Dit naast de matter support.
Andere voorwerpen dan lampen zijn niet compatible.
De diverse (inbouw) dimmers / schakelaars en repeaters werken ook gewoon met de HUE Bridge (zoals osram, gledopto, robb).

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:06
Hey mede tweakers,

Vandaag heb ik op de overloop en hal 2 Hue lampen opgehangen. Nu heb ik deze gekoppeld aan een hue sensor per stuk.

Echter als ik nu op mijn Hue dimmer switch druk gaan deze lampen ook aan en uit terwijl ik apparte zones heb zitten.

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuDqQ64cyFaROCh-a3DmuOYLqBg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M4FltcQlJ8BgQTDxscPRYj3c.png?f=fotoalbum_large

• Rallye
De aan/uit knop werkt op beide geselecteerde lampen lijkt je screenshot te zeggen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rallye schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:28:
De aan/uit knop werkt op beide geselecteerde lampen lijkt je screenshot te zeggen.
Veel erger: Die HUE Switch zit volgens het plaatje gekoppeld aan de keuken en de woonkamer als 'hele kamer', niet aan de hal en de overloop :*) :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:06
Will_M schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:31:
[...]

Veel erger: Die HUE Switch zit volgens het plaatje gekoppeld aan de keuken en de woonkamer als 'hele kamer', niet aan de hal en de overloop :*) :9
Sorry voor mijn onduidelijkheid, knop moest juist de keuken en woonkamer bedienen maar deed het hele huis.

Kwam op Reddit een post tegen dat je dan even de batterij en daarna een reset moest geven en dan opnieuw koppelen op de bridge. Dat heeft geholpen.

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 20:51
In mijn woonkamer heb ik een dubbele dimmer voor de lampen in het zitgedeelte en eettafel.
Ik wil al deze lampen gaan vervangen door hue icm met een Hue Tap switch. Ik begrijp dat je daarmee ook verschillende lampen kunt bedienen (bijv eettafel aan, woonkamer uit en andersom of allebei aan).
Ik zit alleen met een vraag hoe ik er voor zorg dat -als ik de dimmer heb verwijderd - de lampen wel continu onder stroom staan. Is dat bruin en zwart verbinden met een lasdop? En dan plaatje er over heen en vervolgens daarop de tap switch monteren?

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:22
legolas82 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:21:
In mijn woonkamer heb ik een dubbele dimmer voor de lampen in het zitgedeelte en eettafel.
Ik wil al deze lampen gaan vervangen door hue icm met een Hue Tap switch. Ik begrijp dat je daarmee ook verschillende lampen kunt bedienen (bijv eettafel aan, woonkamer uit en andersom of allebei aan).
Ik zit alleen met een vraag hoe ik er voor zorg dat -als ik de dimmer heb verwijderd - de lampen wel continu onder stroom staan. Is dat bruin en zwart verbinden met een lasdop? En dan plaatje er over heen en vervolgens daarop de tap switch monteren?
Klopt je moet ze doorverbinden, ik zou alleen geen lasdoppen pakken, maar lasklemmen (wago)

• Guido7619
Is het mogelijk een hue outdoor led strip in te korten? Zelf denk ik van niet.

Is voor een nis in de badkamer. Heeft een breedte van 197 cm.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23
Guido7619 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:21:
Is het mogelijk een hue outdoor led strip in te korten? Zelf denk ik van niet.

Is voor een nis in de badkamer. Heeft een breedte van 197 cm.
Zitten er geen markeringen op? Had in het oude huis een ledstrip verlengt met een afgeknipt stuk van een collega

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

De outdoor kunnen (officieel) niet ingekort worden. Als je toch besluit dit te doen is er een grote kans dat waar je knipt, een deel ervoor ook niet meer werkt.

Voor een badkamer koof zou ik overigens gewoon de indoor nemen, met IP20 zou dat zonder problemen moeten kunnen. Eventueel het eind punt dichtmaken met een gluegun/krimpkous o.i.d. zodat er geen damp in kan trekken. Vanaf de adapter is het allemaal zwakstroom dus daar loop je hoe dan ook geen risico mee.

[ Voor 51% gewijzigd door DukeBox op 07-11-2024 09:16 ]

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:13
Mijn Hue bridge heeft vooral Tradfi en Hue lampen aangesloten en dat werkt allemaal prima. Onlangs kocht ik een nieuwe Tradfi gu10 als uitbreiding op mijn buitenverlichting. Vreemd genoeg werkt deze niet goed in de app. Als ik de lamp, gemonteerd in een buiten armatuur, even spanningloos maak kan ik de lamp tijdelijk in de app bedienen. Na bepaalde tijd reageert deze niet meer. Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

• remmuz
rockerpoet schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:53:
Mijn Hue bridge heeft vooral Tradfi en Hue lampen aangesloten en dat werkt allemaal prima. Onlangs kocht ik een nieuwe Tradfi gu10 als uitbreiding op mijn buitenverlichting. Vreemd genoeg werkt deze niet goed in de app. Als ik de lamp, gemonteerd in een buiten armatuur, even spanningloos maak kan ik de lamp tijdelijk in de app bedienen. Na bepaalde tijd reageert deze niet meer. Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
De meest recente Tradfri lampen werken inderdaad niet altijd lekker samen met de Hue bridge.
Heb je de lamp al geprobeerd in een ander armatuur, dichter bij de bridge in de buurt?

• zwolly68
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-11 22:20
Beste,

Ik heb onlangs twee hue buitenlampen opgehangen en een buitensensor geplaatst.

Ik kan in de Hue app zien dat er door de sensor beweging wordt gedetecteerd.
Ik kan de buitenlampen vanuit de app gewoon altijd bedienen.
Maar helaas werkt de combinatie van die twee niet altijd, maar soms na een beetje gepruts in de app voor even weer wel.

Is er iemand die dit herkent en misschien de oplossing weet om dit op te lossen?

Ik heb overigens meerdere sensoren en lampen in de woning dit werkt allemaal prima zoals het hoort, alles is van Hue.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ankh schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:05:
[...]

Ha, timing. Ik was zelf ook al aan het 3D tekenen om dezelfde oplossing te bouwen. Hout en de metalen ophanging is niet zo'n probleem. Merkte alleen dat het handiger is om een philips hue LED set niet geïnstalleerd te hebben, dan kan je alles precies opmeten.
Heb je dit project ooit nog afgemaakt? Bij mij is het wat op de plank blijven liggen tot deze herfst.

Ik kwam nu weer meerdere aanbieders tegen die het voor je kunnen doen, zoals deze van gloej.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sd6dpnO3M4zLXbM2VxTikgd89Zc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UYopBHWm1V6WbL3sBa2wNIlN.jpg?f=user_large

Niet goedkoop maar dat is zelf maken ook niet en zo ben je wel in één keer klaar.
Het enige is dat een ensis wel een mooier licht geeft als je er direct naar kijkt (geen individuele LEDs) dus ik twijfel tussen bovenstaand en ergens dunne latjes hout halen om een Ensis te bekisten. (fineer gaat vaak per 50 zag ik, is wat overdreven)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:53
zwolly68 schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:48:
Beste,

Ik heb onlangs twee hue buitenlampen opgehangen en een buitensensor geplaatst.

Ik kan in de Hue app zien dat er door de sensor beweging wordt gedetecteerd.
Ik kan de buitenlampen vanuit de app gewoon altijd bedienen.
Maar helaas werkt de combinatie van die twee niet altijd, maar soms na een beetje gepruts in de app voor even weer wel.

Is er iemand die dit herkent en misschien de oplossing weet om dit op te lossen?

Ik heb overigens meerdere sensoren en lampen in de woning dit werkt allemaal prima zoals het hoort, alles is van Hue.
lastig om hier diagnose op los te laten, welk 'gepruts in de app' ?

Meest voor de hand liggende is dat de sensor ivm instelling lichtgevoeligheid niet altijd een trigger geeft?

• zwolly68
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-11 22:20
Wally2002 schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:30:
[...]

lastig om hier diagnose op los te laten, welk 'gepruts in de app' ?

Meest voor de hand liggende is dat de sensor ivm instelling lichtgevoeligheid niet altijd een trigger geeft?
Gepruts in de app is bijvoorbeeld de zone en/of de lampen weggooien en daarna opnieuw toevoegen, of de naam van de zone en/of de lampen veranderen. Soms gaat het daarna een dag of twee dagen goed. Heb nu net de optie opschonen in de app gebruikt en alle verbindingen en automatiseringen daarna opnieuw aangemaakt, hopelijk werkt dat. De bridge een reset geven had ik eigenlijk nog niet zoveel zin aan.

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Zijn er mensen die ervaring hebben (en specifieke modellen kunnen aanbevelen) met het plaatsen van een extra IP68 waterdichte kabelverbinder / kabelmof OVER de Hue outdoor grondkabel stekkers heen?

Heb zelf helaas ook ervaring met corrosie bij de stekkers van Hue outdoor grondkabels die nu zo'n
5 jaar in gebruik zijn. Wellicht heeft Signify ondertussen dit product verbetert?

Tevens zijn nu helaas ook alle 5 mijn Calla's binnen deze 5 jaar overleden doordat er mieren in kwamen die de 3 condensafvoergaten aan de onderzijde dichtmaakten met aarde waardoor de lampen van binnen steeds vochtiger werden. Uiteraard is dit ook gemeld aan de klantenservice en ik heb nog 2 lampen onder garantie kunnen ruilen.

Ik wil graag een paar Hue Lily's in de tuin zetten, maar ik wil voorkomen dat ik deze over een paar jaar weer allemaal kan vervangen. Vandaar mijn over de "overzetmoffen".

• timbe
weet iemand of er al nieuws is over meerdere hue bridges op 1 account?

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand hier met een Siematic keuken met L&S Emotion led drivers? Hij werkt nog wel met de AB, maar via Google Home of Hue niet meer te bedienen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:28
Ik heb een eenvoudige vraag m.b.t. de motion sensor.

Op dit moment heb ik in de hal een bedrade reguliere bewegingssensor. Aan het plafond hang een Hue plafonnière die dus geschakeld wordt door genoemde bewegingssensor.

Ik wil de huidige sensor vervangen door een Hue bewegingssensor maar heeft iemand zo al eens een Hue sensor op een inbouwdoos gemonteerd? Ik wil dus niet een deksel of een niet aangesloten schakelaar met daarnaast de Hue sensor maar ik wil graag dat de sensor op de komt te zitten.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-10 07:38
JoeZuCK schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:51:
Iemand hier met een Siematic keuken met L&S Emotion led drivers? Hij werkt nog wel met de AB, maar via Google Home of Hue niet meer te bedienen.
Ik heb onlangs hetzelfde gehad. Het probleem bleek te zijn dat de gateway, het kleine vierkante kastje, geen power meer had. Na omwisselen van de adapter voor een andere USB adapter deed deze het weer.

Ik vindt de kwaliteit van het kastje maar zeker ook de bijhorende USB-kabel en adapter ook ver ondermaats. Zeker als je kijkt naar de prijs van €155,-

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wfveennl schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:16:
Ik heb een eenvoudige vraag m.b.t. de motion sensor.

Op dit moment heb ik in de hal een bedrade reguliere bewegingssensor. Aan het plafond hang een Hue plafonnière die dus geschakeld wordt door genoemde bewegingssensor.

Ik wil de huidige sensor vervangen door een Hue bewegingssensor maar heeft iemand zo al eens een Hue sensor op een inbouwdoos gemonteerd? Ik wil dus niet een deksel of een niet aangesloten schakelaar met daarnaast de Hue sensor maar ik wil graag dat de sensor op de komt te zitten.
blinddeksel die in je bestaande schakelmateriaal past en daar op plakken of daar een gat in maken zodat de sensor wat dieper valt?

• SURFivor
  • Niet online
Ik heb op dit moment een Sonoff ZBMINI-L maar ik ben hier niet blij mee. Deze heb ik ooit aan mijn Hue gekoppeld maar ik kan enkel de lamp met de Hue-app in- en uitschakelen. Scenes en andere automatiseringen (zoals licht aan na zonsondergang) werken niet. Dit is ook een bekend probleem kwam ik later achter.

Ik ben op zoek naar een alternatief die wel volledig werkt met Hue. Er staat mij bij dat ik specifiek deze had gekocht ivm de bedrading. Ik zal thuis eens moeten kijken wat dat ook alweer was. Op internet kom ik diverse opties tegen waardoor ik niet goed weet welke ik moet kiezen. Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven dus liefst zo goedkoop mogelijk. En uiteraard zal het alle functionaliteit moeten hebben binnen Hue (dus ook kunnen gebruiken bij scenes en automatiseringen).

[ Voor 6% gewijzigd door SURFivor op 14-11-2024 16:26 ]

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

namo_h schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:38:
[...]

Ik heb onlangs hetzelfde gehad. Het probleem bleek te zijn dat de gateway, het kleine vierkante kastje, geen power meer had. Na omwisselen van de adapter voor een andere USB adapter deed deze het weer.

Ik vindt de kwaliteit van het kastje maar zeker ook de bijhorende USB-kabel en adapter ook ver ondermaats. Zeker als je kijkt naar de prijs van €155,-
True, die keukenboeren weten wel wat ze je aansmeren.. Tis gewoon troep.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:28
Leipo schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:46:
[...]

blinddeksel die in je bestaande schakelmateriaal past en daar op plakken of daar een gat in maken zodat de sensor wat dieper valt?
Bedoel je een groter gat waar de ronde bult inpast? Dat zou n.l.. Het is alleen dan wel lastig om een "mooie" afdekdeksel te vinden en als de batterij leeg is moet het weer slopen opnieuw gaan plakken. Het is een mogelijkheid maar ik moet er no even verder over nadenken wat nu handig is.

[ Voor 30% gewijzigd door wfveennl op 15-11-2024 19:30 ]

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik bedoel een blinddeksel zoals dit:
https://www.jaeger-direkt...remewit-glanzend/10098982

Deze schroef je op de inbouwdoos net als je een schakelaar zou vastschroeven.

Afwerken met een afdekraam naar keuze
https://www.jaeger-direkt....1-B.3-B.7/S.1-afdekraam/

Dit zijn natuurlijk maar random voorbeelden

Als je dan een gat zaagt in de blinddeksel ter grote van de bewegingssensor dan zou je hem er wat verdiept in vast kunnen zetten/klemmen/lijmen
Tis wel even knutselen natuurlijk ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Leipo op 15-11-2024 21:00 ]

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Momenteel ben ik bezig de slaakamer wat 'slimmer' te maken, maar kom nog niet helemaal uit mijn volgende wens:
Ik wil de 'domme' plafondlamp 'slim' maken. Dit is niet heel lastig, maar deze slimmigheid wil ik gaan koppelen met Hue LED-strips. Kan ik die met een ROBB Smart Aan Uit Schakelaar aan elkaar koppelen, en ze ook weer afzonderlijk van elkaar schakelen via de HUE app/HUE draadloze dimmer? (m.a.w.: ziet de HUE app de Schakelaar als een module, net zoals een wall switch?)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xiSrW51ByByg7o5cDzB_OuKDiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UEL5mw6qmFZsmZ1EHEX4ZXgg.png?f=fotoalbum_large

• remmuz
Magic6399 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:25:
m.a.w.: ziet de HUE app de Schakelaar als een module, net zoals een wall switch?[Afbeelding]
Je hoeft de Robb module toch niet (fysiek) aan de LED strip te koppelen?
Je koppelt de Robb en de LED strip afzonderlijk aan de HUE bridge. Eventueel zou je ze samen in een zone kunnen stoppen zodat je ze tegelijkertijd kunt bedienen. Dat kan dan zowel met de app als met de dimmer switch.
Pagina: 1 ... 75 ... 87 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic