[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 76 ... 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:39
Magic6399 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:25:
Momenteel ben ik bezig de slaakamer wat 'slimmer' te maken, maar kom nog niet helemaal uit mijn volgende wens:
Ik wil de 'domme' plafondlamp 'slim' maken. Dit is niet heel lastig, maar deze slimmigheid wil ik gaan koppelen met Hue LED-strips. Kan ik die met een ROBB Smart Aan Uit Schakelaar aan elkaar koppelen, en ze ook weer afzonderlijk van elkaar schakelen via de HUE app/HUE draadloze dimmer? (m.a.w.: ziet de HUE app de Schakelaar als een module, net zoals een wall switch?)[Afbeelding]
Ik heb niet die ROBB aan/uit schakelaar, maar volgens mij ziet Hue dat als een lamp die alleen aan/uit kan.
Zo werkt het wel met mijn Ecodim.07 dimmer (dan ziet Hue deze als dimbare lamp).

Wil je je lamp en ledstrip tegelijk schakelen dan kun je dat met een slimme schakelaar zoals de Hue dimmer switch. Dit is niet hetzelfde als een Hue wall switch!
Ik heb zelf geen ervaring met de Wall Switch.

Feel free to Buy me a coffee

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 21:33
Magic6399 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:25:
Momenteel ben ik bezig de slaakamer wat 'slimmer' te maken, maar kom nog niet helemaal uit mijn volgende wens:
Ik wil de 'domme' plafondlamp 'slim' maken. Dit is niet heel lastig
Heeft je “ domme” plafondlamp een vast, ingebouwde lamp? Of kun je die vervangen? Dat zou het eenvoudiger maken…

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:54
Magic6399 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:25: (m.a.w.: ziet de HUE app de Schakelaar als een module, net zoals een wall switch?)
Volgens mij niet.

Als je met de schakelaar op de wand zowel de LED-strip als de "domme" lamp aan wil zetten heb je Wall Switch Module (of vergelijkbaar van ander merk) nodig + een relais die de domme lamp kan schakelen (zoals je al gevonden hebt bij Robb Shop)

Spel en typfouten voorbehouden

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:53

Wish

ingwell

Welke denkfout maak ik hier?

In de hal beneden heb ik een lamp hangen - die mijn gasten of ik telkens vergeten uit te zetten. Dus ik wil hier een timer op zetten. En ik heb al aardig wat andere Hue lampen, dus dacht, waarom niet...

In de eerste plaats, het is een hotelschakeling. Je kan de lamp of beneden of boven schakelen. Voor nu heb ik me voornamelijk druk gemaakt met de schakeling boven:

- De hotelschakeling heb ik op de plek van de schakelaar doorgeschakeld (wago klemmetje gebruikt)
- De te besturen lamp is geregistreerd en heet "Gang".
- Daarvoor heb ik een automatisering gemaakt (Timer hal) die na het indrukken 10 minuten actief blijft, daarna moet de lamp uitgaan.
- Voor de drukknop boven heb ik een Hue wall switch module geregistreerd, die bij het schakelen de bovenstaande automatisering moet aftrappen.

- De lamp kan ik bedienen vanuit de app.
- Maar wat ik ook druk op de schakelaar... geen sjoege. Ook als ik de draadjes van de switch direct op elkaar druk, gebeurt er niks.(ook niet als ik de andere schakelaar beneden van stand verzet).

Welke beginnersfout maak ik hier?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6C8lcjOuwQHX1Klupp6NmTVjAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xS8gEobxpuepCvXJZbwVFcXe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1qwmPeuWYQhaiPQMcXCLc6aCOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pGa0VwQcwLVgyyncQ2ZTeXcC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNmmbKXT8M6Izgfd-dT7wLdXJ9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4g1R9unIbuMaRsG4VnvliO4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JOEfk50vf1PnKfyiJU55O8Tj-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGwht0UFHVlkhBf7UVLGLIco.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIiDloJwm50ZaDbG8k7c1wJin14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lapHbrE3DpREzxirmSTksx9y.jpg?f=fotoalbum_large

No drama

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb geen hit gevonden als ik op 'tento' zoek. Wij denken na over deze plafondlamp die de huidige armatuur met Philips hue er in heeft zitten.

Is hier al wel ervaring met deze Philips hue tento lamp rond dan wel vierkant en hoe bevalt dat? Twijfelen beetje tussen de vormen of er rond of vierkant willen. Was benieuwd naar eventueel foto's :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Oekol schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:38:
Ik heb geen hit gevonden als ik op 'tento' zoek. Wij denken na over deze plafondlamp die de huidige armatuur met Philips hue er in heeft zitten.

Is hier al wel ervaring met deze Philips hue tento lamp rond dan wel vierkant en hoe bevalt dat? Twijfelen beetje tussen de vormen of er rond of vierkant willen. Was benieuwd naar eventueel foto's :)
Ik heb er geen ervaring mee, maar wáárom overweeg je deze lamp? Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat de lamp heel erg plat is en daardoor strak tegen het plafond aan hangt.

Ik blijf persoonlijk altijd ver weg van lampen met geïntegreerde LED verlichting. Doe mij maar gewoon een simpele E27 fitting waardoor ik altijd het peertje zelf kan vervangen en de lamp niet helemaal van het plafond hoeft als de LEDs onverhoopt stuk zijn. Daarnaast behoud je altijd de vrijheid om eenvoudig naar een ander smart lampen systeem over te stappen indien gewenst.

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

stin00 schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:45:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar wáárom overweeg je deze lamp? Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat de lamp heel erg plat is en daardoor strak tegen het plafond aan hangt.

Ik blijf persoonlijk altijd ver weg van lampen met geïntegreerde LED verlichting. Doe mij maar gewoon een simpele E27 fitting waardoor ik altijd het peertje zelf kan vervangen en de lamp niet helemaal van het plafond hoeft als de LEDs onverhoopt stuk zijn. Daarnaast behoud je altijd de vrijheid om eenvoudig naar een ander smart lampen systeem over te stappen indien gewenst.
We hebben nu een armatuur met een led e27 Philips hue er in. Heeft geen mooi egaal licht die 360 straalt zeg maar. Je kijkt aan 1 kant er echt in. Vind 't niks. Precies de kant waar ik op de bank zit.

Snal overigens je overige opmerkingen wel.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• FredvZ
Wish schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:32:

In de hal beneden heb ik een lamp hangen - die mijn gasten of ik telkens vergeten uit te zetten. Dus ik wil hier een timer op zetten. En ik heb al aardig wat andere Hue lampen, dus dacht, waarom niet...

In de eerste plaats, het is een hotelschakeling. Je kan de lamp of beneden of boven schakelen. Voor nu heb ik me voornamelijk druk gemaakt met de schakeling boven:

- De hotelschakeling heb ik op de plek van de schakelaar doorgeschakeld (wago klemmetje gebruikt)
- De te besturen lamp is geregistreerd en heet "Gang".
- Daarvoor heb ik een automatisering gemaakt (Timer hal) die na het indrukken 10 minuten actief blijft, daarna moet de lamp uitgaan.
- Voor de drukknop boven heb ik een Hue wall switch module geregistreerd, die bij het schakelen de bovenstaande automatisering moet aftrappen.

- De lamp kan ik bedienen vanuit de app.
- Maar wat ik ook druk op de schakelaar... geen sjoege. Ook als ik de draadjes van de switch direct op elkaar druk, gebeurt er niks.(ook niet als ik de andere schakelaar beneden van stand verzet).
Is het wel een pulssschakelaar die je in je hand hebt?
Het ziet er namelijk verdacht uit als een reguliere aan/uit schakelaar en dan klopt je configuratie in Hue niet.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Oekol schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:49:
[...]

We hebben nu een armatuur met een led e27 Philips hue er in. Heeft geen mooi egaal licht die 360 straalt zeg maar. Je kijkt aan 1 kant er echt in. Vind 't niks. Precies de kant waar ik op de bank zit.

Snal overigens je overige opmerkingen wel.
Ik heb om die reden bijna overal mat wit glas/melk glas armaturen hangen. Melk glas bollen aan een draad, melk glas bollen als tafelmodel, melk glas plafonnières. Gewoon met e27 en een enkele met e14 erin.

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

dragon2 schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:24:
[...]

Ik heb om die reden bijna overal mat wit glas/melk glas armaturen hangen. Melk glas bollen aan een draad, melk glas bollen als tafelmodel, melk glas plafonnières. Gewoon met e27 en een enkele met e14 erin.
Ja bij aankoop nooit over nagedacht. Overigens is onze woonkamer vrij groot met 5,5 m breed en vanaf keuken tot en met uitbouw 13 meter.

In keuken gaat het op motionschakelaar licht aan. In woonkamer is het mede door de uitbouw vrij donker dus een grotere plafondlamp (waarbij ons plafond ook nog eens laag is met z'n 2,45m) is een dun armatuur zoals de tento niet eens zo verkeerd denken we.

• Wish

Wish

ingwell

FredvZ schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:03:
[...]

Is het wel een pulssschakelaar die je in je hand hebt?
Het ziet er namelijk verdacht uit als een reguliere aan/uit schakelaar en dan klopt je configuratie in Hue niet.
Het is een aan/uit schakelaar inderdaad. Dacht dat ik de switch ook als zodanig had geconfigureerd. Waar zie je die fout zo snel?

Edit: omdat er staat bij actie drukken?

[ Voor 4% gewijzigd door Wish op 17-11-2024 14:08 ]

No drama

• FredvZ
Wish schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:03:
[...]

Het is een aan/uit schakelaar inderdaad. Dacht dat ik de switch ook als zodanig had geconfigureerd. Waar zie je die fout zo snel?

Edit: omdat er staat bij actie drukken?
Ja, maar nu zie ik ook in mijn eigen app dat er in de nieuwste versie "Drukken" staat, in plaats van aan/uit. Terwijl ik zeker weet dat ik deze schakelaar als aan/uit heb ingesteld een jaar geleden.

• FredvZ
[...]
Ik heb je schakeling hier gereproduceerd en ik heb het volgende vast gesteld:

De functie timer werkt hetzelfde als stopwatch:
Start timer - wacht tot timer is afgelopen - voer actie uit.

Dus als de actie is "Zet lamp aan" en de timer 10 minuten dan gaat de lamp pas aan na 10 minuten.

Wat je zoekt is een functie voor:
Voer actie - wacht ingestelde tijd - annuleer uitgevoerde actie

Voor zover ik kan zien is dat niet te doen met de standaard app van Philips Hue. Met Home Assistant is dit wel te realiseren.

• Wish

Wish

ingwell

FredvZ schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:43:
[...]

Ja, maar nu zie ik ook in mijn eigen app dat er in de nieuwste versie "Drukken" staat, in plaats van aan/uit. Terwijl ik zeker weet dat ik deze schakelaar als aan/uit heb ingesteld een jaar geleden.
Ok, dat zou jammer zijn, weer een app om zaken te bedienen...

Maar goed - ik heb nu de automation weggehaald. De switch staat nu op het "bestuur lampen". En dan zou hij toch aan en uit moeten gaan als ik de knop overhaal? Dat doet ie niet.

No drama

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:53

Welke beginnersfout maak ik hier?
I.p.v. via Automatiseringen wellicht beter om de gewenste actie gelijk bij het accessoire in te stellen? Ik heb zelf alleen Hue schakelaars maar die stel ik in onder Instellingen > accessoires.

• FredvZ
Wish schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:45:
Maar goed - ik heb nu de automation weggehaald. De switch staat nu op het "bestuur lampen". En dan zou hij toch aan en uit moeten gaan als ik de knop overhaal? Dat doet ie niet.
Dat zou je inderdaad wel mogen verwachten.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In ons nieuwe huis heb ik 44 Hue-lampen, een stel sensors, dimmers en switches draaiende. Ingesteld via de Hue-app en uiteindelijk gekoppeld met Apple Home.

Nu heb ik één nieuwe lamp aan Hue toegevoegd, werkt prima. Maar hoe krijg ik die ene lamp nu gesynchroniseerd naar Apple Home? Bij Google kan ik makkelijk uitloggen en inloggen zodat alles opnieuw wordt gesynchroniseerd. Geen idee hoe dat met Woning werkt?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
musicpixel schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:25:
[...]
Ik heb niet die ROBB aan/uit schakelaar, maar volgens mij ziet Hue dat als een lamp die alleen aan/uit kan.
Zo werkt het wel met mijn Ecodim.07 dimmer (dan ziet Hue deze als dimbare lamp).

Wil je je lamp en ledstrip tegelijk schakelen dan kun je dat met een slimme schakelaar zoals de Hue dimmer switch. Dit is niet hetzelfde als een Hue wall switch!
Ik heb zelf geen ervaring met de Wall Switch.
Die gedachte had ik ook al, maar dan zou ik een 2e schakelaar naast de al bestaande schakelaar moeten plaatsen (wat ik niet voor ogen heb)
jorisjansen3 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:34:
[...]
Heeft je “ domme” plafondlamp een vast, ingebouwde lamp? Of kun je die vervangen? Dat zou het eenvoudiger maken…
Dat zou het meest makkelijke zijn :) Maar helaas heeft de lamp een G4 fitting.
FredvZ schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:30:
[...]
Volgens mij niet.

Als je met de schakelaar op de wand zowel de LED-strip als de "domme" lamp aan wil zetten heb je Wall Switch Module (of vergelijkbaar van ander merk) nodig + een relais die de domme lamp kan schakelen (zoals je al gevonden hebt bij Robb Shop)
Dat zou inderdaad dan een goede oplossing zijn. Ik moet denk ik dan alleen op zoek naar een ander relais voor de domme lamp: ik denk niet dat de schakelaar van Robb Shop tezamen met een Wall Switch module gaat passen.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:58
THE_BASE schreef op zondag 17 november 2024 @ 18:29:
In ons nieuwe huis heb ik 44 Hue-lampen, een stel sensors, dimmers en switches draaiende. Ingesteld via de Hue-app en uiteindelijk gekoppeld met Apple Home.

Nu heb ik één nieuwe lamp aan Hue toegevoegd, werkt prima. Maar hoe krijg ik die ene lamp nu gesynchroniseerd naar Apple Home? Bij Google kan ik makkelijk uitloggen en inloggen zodat alles opnieuw wordt gesynchroniseerd. Geen idee hoe dat met Woning werkt?
Kleine tip: bij google is het nog simpeler om "hey google, synchroniseer mijn apparaten" te zeggen, maar dat gaat je apple probleem niet oplossen helaas.

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:39
@Magic6399 Misschien al gedacht aan een motion sensor? Heb je de schakelaars misschien helemaal niet meer nodig...

Feel free to Buy me a coffee

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 13:34
Hier nog altijd problemen met automatisatie. App crasht steeds als ik naar locatie bepaling ga.

Alles al gedaan. En zo te zien geen alleenstaand geval.

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 17 november 2024 @ 18:29:

Ik heb een soortgelijke situatie: afgelopen weekend heb ik 4 nieuwe lampen toegevoegd via de Hue-app, en deze verschenen direct in de Apple Home-app. Ze stonden echter in de verkeerde kamer, dus ik moest de lampen nog verplaatsen en de namen wijzigen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ndjong schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:09:
[...]

Ik heb een soortgelijke situatie: afgelopen weekend heb ik 4 nieuwe lampen toegevoegd via de Hue-app, en deze verschenen direct in de Apple Home-app. Ze stonden echter in de verkeerde kamer, dus ik moest de lampen nog verplaatsen en de namen wijzigen.
Held! Dat was het, stond in de (eerste) verkeerde kamer. Gevonden!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-11 20:07
Leipo schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:58:
Ik bedoel een blinddeksel zoals dit:
https://www.jaeger-direkt...remewit-glanzend/10098982

Deze schroef je op de inbouwdoos net als je een schakelaar zou vastschroeven.

Afwerken met een afdekraam naar keuze
https://www.jaeger-direkt....1-B.3-B.7/S.1-afdekraam/

Dit zijn natuurlijk maar random voorbeelden

Als je dan een gat zaagt in de blinddeksel ter grote van de bewegingssensor dan zou je hem er wat verdiept in vast kunnen zetten/klemmen/lijmen
Tis wel even knutselen natuurlijk ;)
Bedankt, inderdaad wel netjes op deze manier en wel wat geknutsel. De sensor moet ook nog weer makkelijk uitneembaar zijn om de batterij te kunnen vervangen.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

• mark28179
  • Nu online
Goedenmiddag,

Ik heb een vraagje over een motion sensor. Ik wil de sensor zo instellen dat hij van 17:00 tot 2300 aangaat en dan van 2300 tot 0900. Maar je kan de sensor alleen op begin tijd instellen niet op eindtijd. Heeft iemand hier een oplossing voor want overdag hoeven van mij de lampen niet aan te gaan. Alvast bedankt voor de hulp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7f081V7shaSYlKASiX4jWX_14iM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoGG5h4OLpbLBuFrxNEWfYqn.jpg?f=fotoalbum_large

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
mark28179 schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:49:
Goedenmiddag,

Ik heb een vraagje over een motion sensor. Ik wil de sensor zo instellen dat hij van 17:00 tot 2300 aangaat en dan van 2300 tot 0900. Maar je kan de sensor alleen op begin tijd instellen niet op eindtijd. Heeft iemand hier een oplossing voor want overdag hoeven van mij de lampen niet aan te gaan. Alvast bedankt voor de hulp.

[Afbeelding]
Je kunt ook een extra regel toevoegen bij die tijden van 0900 tot 1700 en dan 'niets doen' als actie?

per aspera ad astra

• mark28179
  • Nu online
Ja top. Stom dat ik daar niet aan heb gedacht. Zo simpel 🙈

• LAD93
  • Niet online
Ik zit met een scenario in mijn Hue opstelling waar ik niet uit kom. Soms werkt het wel maar vaker ook niet:

In de gang hangen wat spots, deze wil ik graag aan hebben tussen zonsondergang en 23:30 op stand 'ontspannen'. Daarnaast hangt er een bewegingssensor die de spots op 'helder' moet zetten als het te donker is en er iemand langs loopt. De crux is dat hij daarna dus weer terug moet gaan naar of uit, of 'ontspannen'.

Ik heb alles zo ingesteld dat hij terug moet gaan naar de vorige status na het triggeren van de bewegingssensor, maar de lampen gaan eigenlijk altijd uit en niet terug naar 'ontspannen'.

Iemand enige tips bij zo'n zelfde opstelling?

per aspera ad astra

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 12:46
mark28179 schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:49:
Goedenmiddag,

[Afbeelding]
De motionsensor heeft ook een lichtsensor en zal de lampen alleen aanzetten als het donker genoeg is.

Dus normaal gesproken gaan je lampen overdag niet aan (want dan is het licht).
In de app kan je bij de sensor onder "Daglicht gevoeligheid" de schakeldrempel instellen.

• wfveennl
Ik heb al een tijdje rond zitten neuzen maar nog niet gevonden wat ik zoek.

In mijn huiskamer heb ik twee middelgrote speakerboxen staan. Op enige afstand boven de speaker heb ik dubbel Philips spotje met twee HUE GU10 white/ambiance. Maar omdat de afstand nogal groot is is het licht erg gespreid terwijl ik alleen de speakerboxen uit wil lichten.

Ik ben dus op zoek naar een dubbele GU10 armaruut of dubbele Philips HUE spot die óf meer gefocusd licht geeft óf waarvan de diepte van de spotjes in te stellen is.

Heeft iemand wellicht ervaring met iets dergelijks of enig idee waar ik iets dergelijks zou kunnen vinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PlT98hwgehJgAjcjcdIse5wdFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyzLAiDvskbdJzeYxlFJHk14.jpg?f=fotoalbum_large

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 12:46
Wish schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:45:
[...]

Ok, dat zou jammer zijn, weer een app om zaken te bedienen...

Ik weet niet precies wat je bedoeld met de knop overhalen, maar er is een optie "Smart aan/uit" onder "Drukken" die ik ooit aan heb gezet hiervoor, anders werden de lampen alleen aangezet. Met "Smart aan/uit" gaan ze aan als ze uit staan en uit als ze aan staan bij drukken.

• Wish

Wish

ingwell

Robsato schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:34:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoeld met de knop overhalen, maar er is een optie "Smart aan/uit" onder "Drukken" die ik ooit aan heb gezet hiervoor, anders werden de lampen alleen aangezet. Met "Smart aan/uit" gaan ze aan als ze uit staan en uit als ze aan staan bij drukken.
Ah nee, dat is niet wat ik bedoel. Het lijkt erop dat het overhalen van de schakelaar geen enkele sjoeche geeft voor de wall switch. Ik ga ze deze nog eens verwijderen uit de app, resetten en opnieuw registreren. Dan maar.

No drama

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:18
Ik heb in mijn huis in elke ruimte Hue lampen hangen. bij thuiskomst vandaag stond alles aan. Grappig, dacht ik, en deed alles uit. Echter blijven de lampen zonder mijn toedoen aan gaan. Ben ik gehackt? Is er een storing in Hue of Google Home? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 21:11
Kan iemand mij vertellen hoe lang de batterijen van de hue bewegingssensor voor buiten meegaan?

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:14

amphora

Websites & Fotografie

19roland70 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:02:
Kan iemand mij vertellen hoe lang de batterijen van de hue bewegingssensor voor buiten meegaan?
Die van mij hangt al twee jaar zonder batterij wissel vooralsnog.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-10 20:13
amphora schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:07:
[...]

Die van mij hangt al twee jaar zonder batterij wissel vooralsnog.
Die van mij al ruim 4 jaar. Gaat langer mee dan de sensoren voor binnen. Hangt wel op een plaats waar niet constant beweging is (carport).

[ Voor 20% gewijzigd door sam45 op 18-11-2024 22:26 ]

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:40
sam45 schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:24:
[...]

Die van mij al ruim 4 jaar. Gaat langer mee dan de sensoren voor binnen. Hangt wel op een plaats waar niet constant beweging is (carport).
Bij ons ook al ruim 4 jaar op de eerste set batterijen en het batterij niveau is nu nog 57%. Wordt enkel gebruikt om het aantal lumen te meten.

Marstek Venus 2.0 5,12 kWh.

• INsaiGN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 15:57
Hi, omdat ik niet goed weet waar ik het zoeken moet even de hulpvraag op dit topic. In ons huis heb ik al een jaar of 3 een drietal Hue Wall Switch modules welke achter een lichtknop zitten om een aantal Hue Lampen te bedienen in diverse ruimtes. Redelijk rechttoe recht aan en het werkt al 3 jaar perfect. Nu is er sinds vorig weekend ineens een vertraging of slechte reactie op alle drie die modules. Toeval geloof ik niet in dus er moet ergens iets zijn gewijzigd. Op alle kamers moet ik de knop nu meermaals indrukken alvorens deze reageert, zowel bij het inschakelen als bij het uitschakelen. Heeft iemand een idee of een tip wat ik kan doen? De firmware van de lampen en de module is het meest recent en tevens zijn de batterijen van de modules allen goed en groen (volgens de app). Resetten zou een optie kunnen zijn maar misschien heeft iemand nog een andere tip voor me. Ik vind het zo vreemd dat het ineens op alle drie is. Hoor graag en dank!

• Wally2002
INsaiGN schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:49:
Hi, omdat ik niet goed weet waar ik het zoeken moet even de hulpvraag op dit topic. In ons huis heb ik al een jaar of 3 een drietal Hue Wall Switch modules welke achter een lichtknop zitten om een aantal Hue Lampen te bedienen in diverse ruimtes. Redelijk rechttoe recht aan en het werkt al 3 jaar perfect. Nu is er sinds vorig weekend ineens een vertraging of slechte reactie op alle drie die modules. Toeval geloof ik niet in dus er moet ergens iets zijn gewijzigd. Op alle kamers moet ik de knop nu meermaals indrukken alvorens deze reageert, zowel bij het inschakelen als bij het uitschakelen. Heeft iemand een idee of een tip wat ik kan doen? De firmware van de lampen en de module is het meest recent en tevens zijn de batterijen van de modules allen goed en groen (volgens de app). Resetten zou een optie kunnen zijn maar misschien heeft iemand nog een andere tip voor me. Ik vind het zo vreemd dat het ineens op alle drie is. Hoor graag en dank!
Wellicht storing op het ZigBee signaal (= 2,4 GHz ) van een nieuw WiFi netwerk of iets anders?
Je kunt evt het zigbee kanaal in de Hue app veranderen.

• INsaiGN
  • Laatst online: 24-09 15:57
Wally2002 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:55:
[...]

Wellicht storing op het ZigBee signaal (= 2,4 GHz ) van een nieuw WiFi netwerk of iets anders?
Je kunt evt het zigbee kanaal in de Hue app veranderen.
Dankjewel, ga ik proberen! Ik heb een Fritzbox netwerk hangen en heb recent een overstap gemaakt van Odido naar KPN. Dat is de enige wijziging in huis alleen die heeft niet het wifi of interne netwerk veranderd. Alleen de provider van het lijntje naar binnen is gewijzigd.

Ik laat het weten.

UPDATE: Dit heeft het opgelost! Dankjewel _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door INsaiGN op 19-11-2024 11:06 ]

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-11 17:07
edit: Overbodige post.

[ Voor 128% gewijzigd door Rallye op 20-11-2024 07:15 ]

• Sunz
  • Laatst online: 02-11 11:21
Ik heb zonet 6 Hue GU10 spotjes aangekocht voor in de badkamer en het toilet.

In het toilet ben ik van plan ook een bewegingsensor te koppelen met na 22uur een gedimde stand ofzo. Tijdspanne van 3-5 minuten is hier denk ik voldoende.
Lichtschakelaar ga ik wss een afdekplaatje over heen doen, klem tussen en klaar.
(Wie weet ooit wel een wall switch module als ze eens in promotie staan (voor het bezoek dan)).

In de badkamer zit ik nog te twijfelen wat hier de beste optie is. Een bewegingsensor vs een wall switch module.
Probleem is hier de WAF factor. Een bewegingsensor is hier moeilijk in te schatten kwa tijdsduur. Ik ben op 5 a 10 min de badkamer uit, zij natuurlijk wat langer. Als ze na 10 minuten gaat moeten beginnen zwaaien naar de sensor wordt het een no go :)
Het liefst zou ik hier werken met de natuurlijke lichtscenes optie MAAR wil s'nachts met men slaapkop gewoon dat het licht automatisch in nachtlampje scene gaat (dus zonder lichtschakelaar te hoeven indrukken). Een combinatie van beide is wss overshooting? :D
Een Aqara FP2 sensor is helemaal al te gek...

Iemand hier ervaring mee?

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Sunz schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:47:
Ik heb zonet 6 Hue GU10 spotjes aangekocht voor in de badkamer en het toilet.

In het toilet ben ik van plan ook een bewegingsensor te koppelen met na 22uur een gedimde stand ofzo. Tijdspanne van 3-5 minuten is hier denk ik voldoende.
Lichtschakelaar ga ik wss een afdekplaatje over heen doen, klem tussen en klaar.
(Wie weet ooit wel een wall switch module als ze eens in promotie staan (voor het bezoek dan)).

In de badkamer zit ik nog te twijfelen wat hier de beste optie is. Een bewegingsensor vs een wall switch module.
Probleem is hier de WAF factor. Een bewegingsensor is hier moeilijk in te schatten kwa tijdsduur. Ik ben op 5 a 10 min de badkamer uit, zij natuurlijk wat langer. Als ze na 10 minuten gaat moeten beginnen zwaaien naar de sensor wordt het een no go :)
Het liefst zou ik hier werken met de natuurlijke lichtscenes optie MAAR wil s'nachts met men slaapkop gewoon dat het licht automatisch in nachtlampje scene gaat (dus zonder lichtschakelaar te hoeven indrukken). Een combinatie van beide is wss overshooting? :D
Een Aqara FP2 sensor is helemaal al te gek...

Iemand hier ervaring mee?
Ik heb al heel lang een sensor (en schakelaar) in de badkamer icm hue verlichting en ze vullen elkaar zeker aan. Zolang je maar minimaal beweegt (en de sensor gevoelig instelt) gaat echt niet zomaar het licht uit hoor. Alleen als je soms lang in bad ligt kan het wel eens voorkomen dat je moet zwaaien maar je zou ook een lange timeout kunnen instellen van een half uur of zo. De schakelaar gebruik ik om het licht uit te doen (al hoeft dat niet maar voelt goed om te besparen of zo al is dat verwaarloosbaar) of om een fellere scene te kiezen ('s avonds gaat het licht gedimd aan door de sensor).

• Sunz
  • Laatst online: 02-11 11:21
amphora schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:06:
[...]

Ik heb al heel lang een sensor (en schakelaar) in de badkamer icm hue verlichting en ze vullen elkaar zeker aan. Zolang je maar minimaal beweegt (en de sensor gevoelig instelt) gaat echt niet zomaar het licht uit hoor. Alleen als je soms lang in bad ligt kan het wel eens voorkomen dat je moet zwaaien maar je zou ook een lange timeout kunnen instellen van een half uur of zo. De schakelaar gebruik ik om het licht uit te doen (al hoeft dat niet maar voelt goed om te besparen of zo al is dat verwaarloosbaar) of om een fellere scene te kiezen ('s avonds gaat het licht gedimd aan door de sensor).
Hmm, is idd een mogelijkheid.
Wordt natuurlijk wel een duur grapje zo :'(
Op hoeveel minuten heb jij je time-out staan in de badkamer?

Heb ook nog 3 non-HUE MR16 spotjes in het badkamer meubel staan. Misschien zou ik die enkel op beweginssensor kunnen laten werken met overdag fel en s'nachts gedimd. Natuurlijk weer heel erg prijzig :'(

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Sunz schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:28:
[...]
Op hoeveel minuten heb jij je time-out staan in de badkamer?
Nu 10 minuten geloof ik, onlangs is badkamer verbouwd en geen bad meer dus langer niet nodig. Zo lang staat niemand stil hier.

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-11 13:42
Het viel mij van de week in de nacht op (en das niet handig🤣) dat mijn hue lamp op zolder soms heel flets/zachtjes aangaat voor een seconde. Ik dacht eerst dat de lamp kapot was, maar dat is toch niet het geval. In de Hue app is hij ook bijgewerkt. Het is niet super hinderlijk maar vraag mij toch af waarom dit zo is? Aangesloten via bruin/blauw/gegr en aangestuurd met dimmer

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 21:33

Ik zou zeggen vergeet de schakelaar en koop een Hue sensor. Die hang je op in de hal, laat de lamp aanschakelen als het te donker is en er beweging wordt geconstateerd. Je stelt dan ook in hoe lang de lamp dan moet blijven branden… 5 minuten oid… desnoods koop je er twee, nu met 30% korting… succes!

• Wally2002
brtkpr schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:29:
Het viel mij van de week in de nacht op (en das niet handig🤣) dat mijn hue lamp op zolder soms heel flets/zachtjes aangaat voor een seconde. Ik dacht eerst dat de lamp kapot was, maar dat is toch niet het geval. In de Hue app is hij ook bijgewerkt. Het is niet super hinderlijk maar vraag mij toch af waarom dit zo is? Aangesloten via bruin/blauw/gegr en aangestuurd met dimmer
Hue lampen nooit achter een (ouderwetse) dimmer zetten! Als dat het geval is. Dat sloopt de elektronica in de lamp. De lamp is ontworpen om permanent spanning te krijgen. Dimmen gaat via het Hue systeem bv via de app of Hue dimmer.

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-11 13:42
Wally2002 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:56:
[...]

Hue lampen nooit achter een (ouderwetse) dimmer zetten! Als dat het geval is. Dat sloopt de elektronica in de lamp. De lamp is ontworpen om permanent spanning te krijgen. Dimmen gaat via het Hue systeem bv via de app of Hue dimmer.
Daar wordt die ook mee aangestuurd Hue Dimmer ;)

• Wally2002
brtkpr schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:39:
[...]

Daar wordt die ook mee aangestuurd Hue Dimmer ;)
ok, ik werd op verkeerde been gezet doordat het in een adem werd genoemd met de aansluiting op de kleuren van de draden :)

Als je verder geen regels of automatisering heb ingesteld, mogelijk dan toch een defecte lamp?

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 14:14
wfveennl schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:13:
Ik heb al een tijdje rond zitten neuzen maar nog niet gevonden wat ik zoek.

In mijn huiskamer heb ik twee middelgrote speakerboxen staan. Op enige afstand boven de speaker heb ik dubbel Philips spotje met twee HUE GU10 white/ambiance. Maar omdat de afstand nogal groot is is het licht erg gespreid terwijl ik alleen de speakerboxen uit wil lichten.

Ik ben dus op zoek naar een dubbele GU10 armaruut of dubbele Philips HUE spot die óf meer gefocusd licht geeft óf waarvan de diepte van de spotjes in te stellen is.

Heeft iemand wellicht ervaring met iets dergelijks of enig idee waar ik iets dergelijks zou kunnen vinden?

[Afbeelding]
Echte puntbelichting is erg lastig. Je hebt een hue spot nodig met lage starlingshoek <24% gok ik ) zie ook: https://www.budgetlight.n...switch=931303825962527076

Zulke hue of zigbee spots zijn volgens mij nauwelijks vindbaar. Ze hebben specifiek ingebouwde reflectors die de stralingshoek bepaalt. Maar misschien kan je de boel ook manipuleren met een langere buis om bredere uitstraling toch weer te 'temmen'.

Probeer je de spots juist verlengen met een pvc buis (in kleur spuiten). Test eerst met karton of dit werkt en welke lengte je nodig hebt.

• Wish

Wish

ingwell

jorisjansen3 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 06:53:
[...]

Ik zou zeggen vergeet de schakelaar en koop een Hue sensor. Die hang je op in de hal, laat de lamp aanschakelen als het te donker is en er beweging wordt geconstateerd. Je stelt dan ook in hoe lang de lamp dan moet blijven branden… 5 minuten oid… desnoods koop je er twee, nu met 30% korting… succes!
Je hebt nog gelijk ook. Ik had eerst een sensor beneden hangen, maar die schiet pas aan op het moment dat je halverwege de trap bent als je van boven komt.

Ik gooi die wall switches wel ergens anders heen en ga morgen twee van die bewegingssensoren op de juiste locatie prikken.

No drama

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:26
Wish schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:55:
[...]

Je hebt nog gelijk ook. Ik had eerst een sensor beneden hangen, maar die schiet pas aan op het moment dat je halverwege de trap bent als je van boven komt.

Ik gooi die wall switches wel ergens anders heen en ga morgen twee van die bewegingssensoren op de juiste locatie prikken.
Bewegingssensor op z'n kant hangen zodat ie ook naar boven kijkt?

• Wish

Wish

ingwell

DjoeC schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:22:
[...]

Bewegingssensor op z'n kant hangen zodat ie ook naar boven kijkt?
Ik denk niet dat hij om een hoek kan kijken :)

No drama

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:26
Wish schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:05:
[...]

Ik denk niet dat hij om een hoek kan kijken :)
Nee, dat doet een PIR sensor inderdaad niet. Maar een Aqara FP2 wel - alleen valt die buiten dit topic.

• wfveennl
zuma schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:03:
[...]

Echte puntbelichting is erg lastig. Je hebt een hue spot nodig met lage starlingshoek <24% gok ik ) zie ook: https://www.budgetlight.n...switch=931303825962527076

Zulke hue of zigbee spots zijn volgens mij nauwelijks vindbaar. Ze hebben specifiek ingebouwde reflectors die de stralingshoek bepaalt. Maar misschien kan je de boel ook manipuleren met een langere buis om bredere uitstraling toch weer te 'temmen'.

Probeer je de spots juist verlengen met een pvc buis (in kleur spuiten). Test eerst met karton of dit werkt en welke lengte je nodig hebt.
Bedankt voor je reactie. Het liefst heb ik idd een oplossing met een langere buis. Een goed idee om het eerst met een kartonnen kokertje te proberen.

• Dragunov
5.30 gereleased voor Apple, nog niet voor Android (5.29 ook niet voor Android).

Ook nog geen multi-bridge support

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:02
Vandaag zijn we overgegaan op Solcon glasvezel, en ineens zijn alle Hue lampen volgens de app onbereikbaar.

Het IP adres was ondanks de DHCP nog uit de oude reeks, ook na een powercycle. IP kunnen wijzigen naar de nieuwe reeks, en vervolgens weer op DHCP gezet. IP adres is nu goed, maar nog steeds zijn álle lampen onbereikbaar.

De Gira foh schakelaars lijken het wel te doen, de beidge registreert drukken op de knoppen.

Wat kan er aan de hand zijn? Zit er niet op te wachten tientallen lampen opnieuw te moeten toevoegen :(

Edit:
Bridge van de garage naar de woning verplaatst en het werkt weer 🤔

[ Voor 6% gewijzigd door _Brake_ op 22-11-2024 09:14 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• ikswarom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-11 16:29
Ik heb een Hue buiten sensor die vanaf een bepaald tijdstip de lampen in de tuin en woonkamer aan moet zetten op 100%. Dit doet hij prima. Alleen heb ik ingesteld dat de lampen naar de vorige status moeten terugkeren na een minuut. Dit doet hij echter niet en in plaats daarvan gaan alle lampen na een minuut uit. De lampen stonden gewoon aan voordat de sensor werd getriggered. Iemand een idee waarom dit verkeerd gaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXxAHIiyvQrHmQxdsay6fTFEe74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CAKzSpBta9AAUJ1CV0PCcM7Z.jpg?f=fotoalbum_large

• boyhenkie
  • Laatst online: 30-10 15:48
ikswarom schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 01:18:
Ik heb een Hue buiten sensor die vanaf een bepaald tijdstip de lampen in de tuin en woonkamer aan moet zetten op 100%. Dit doet hij prima. Alleen heb ik ingesteld dat de lampen naar de vorige status moeten terugkeren na een minuut. Dit doet hij echter niet en in plaats daarvan gaan alle lampen na een minuut uit. De lampen stonden gewoon aan voordat de sensor werd getriggered. Iemand een idee waarom dit verkeerd gaat?

[Afbeelding]
Vorige status zal dan "uit" zijn.....dus na 1 minuut doet het wat het moet doen...lampen uit

• Dragunov
Iemand die mij kan helpen met een armatuur?

Ik zoek een hanglamp in rattan die geschikt is voor een Lightguide G95.

Zou deze installeren in ons gedeeltelijk overdekte buitenzitplaats.

Geprobeerd in mijn huidige armatuur, maar die kan niet meer dicht omdat die lamp redelijk lang is.

Dus als er iemand suggesties heeft.

Al tal van armaturen opgezocht, maar zou niet weten wat of hoe?

Want volgens ik lees, kan deze lamp enkel binnen worden gebruikt

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
Heeft iemand ooit een betaalbaar Hue compatible alternatief gevonden voor de gradient lightstrip?
Ik heb 5 meter nodig en dan kom je op bijna 300 euro uit.
Govee heeft een gradient strip van 5 meter. Kost maar 30 euro, maar die is dan weer niet met Hue te koppelen. Aqara had ook een optie kunnen zijn maar die is maar 2 meter en dan moet je met lelijke koppelstukjes gaan werken.

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-10 10:27
LAD93 schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:02:
Ik zit met een scenario in mijn Hue opstelling waar ik niet uit kom. Soms werkt het wel maar vaker ook niet:

In de gang hangen wat spots, deze wil ik graag aan hebben tussen zonsondergang en 23:30 op stand 'ontspannen'. Daarnaast hangt er een bewegingssensor die de spots op 'helder' moet zetten als het te donker is en er iemand langs loopt. De crux is dat hij daarna dus weer terug moet gaan naar of uit, of 'ontspannen'.

Ik heb alles zo ingesteld dat hij terug moet gaan naar de vorige status na het triggeren van de bewegingssensor, maar de lampen gaan eigenlijk altijd uit en niet terug naar 'ontspannen'.

Iemand enige tips bij zo'n zelfde opstelling?
Ik heb vrijwel deze opstelling met drie lampen en deze werkt.

Voor zonsondergang gaan ze alle drie branden als er beweging is én het donker genoeg is.

Bij zonsondergang gaat er ééntje branden.
Bij beweging gaan ze alle drie aan en na de timeout terug naar wat het was.

Om 22:30 gaat het uit en vanaf dat moment bij beweging hebben we het nachtlampje tot ergens in de ochtend.
Daarna weer alleen aan als het te donker is tot zonsondergang.

Het enige is dat ‘s avonds de lamp niet altijd aanging bij zonsondergang.
Het lijkt erop dat er net beweging was geweest op die momenten.
Ik heb daarom 2 momenten van aanzetten rond zonsondergang. Die liggen een kwartier uit elkaar.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:27
Ik heb in mijn woning een aantal in wall modules van Hue maar die vertonen een raar gedrag.
Je kan natuurlijk 2 knoppen op 1 module aansluiten. Ik heb daarom 1x in wall module achter een dubbele pulsdrukker.

Het gekke is als ik bijvoorbeeld de rechterknop indruk, dan lijkt de linkerknop ook geactiveerd te worden. En vice versa. Wat er dus gebeurd als ik alleen de rechterknop bedien, dan gaat de lamp die daar aan gekoppeld is wel uit. Maar de lamp aan de linkerknop gekoppeld gaat aan. Als ik nog een keer dan op de rechterknop druk dan gaat de lamp gekoppeld aan de rechterknop aan maar gaat de lamp gekoppeld aan de linkerknop uit.

Je wordt er gillend gek van.

Ik heb even een video opgenomen van de app terwijl ik de rechterknop en ook linkerknop bedien. Je ziet dus altijd twee acties.

Iemand advies?

https://flic.kr/p/2qvX4CD

ehhhh..HOI

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
krizzziz schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:00:
Ik heb in mijn woning een aantal in wall modules van Hue maar die vertonen een raar gedrag.
Je kan natuurlijk 2 knoppen op 1 module aansluiten. Ik heb daarom 1x in wall module achter een dubbele pulsdrukker.

Het gekke is als ik bijvoorbeeld de rechterknop indruk, dan lijkt de linkerknop ook geactiveerd te worden. En vice versa. Wat er dus gebeurd als ik alleen de rechterknop bedien, dan gaat de lamp die daar aan gekoppeld is wel uit. Maar de lamp aan de linkerknop gekoppeld gaat aan. Als ik nog een keer dan op de rechterknop druk dan gaat de lamp gekoppeld aan de rechterknop aan maar gaat de lamp gekoppeld aan de linkerknop uit.

Ik heb even een video opgenomen van de app terwijl ik de rechterknop en ook linkerknop bedien. Je ziet dus altijd twee acties.

Iemand advies?

1. Al eens geprobeerd de module te resetten? Geïnstalleerd als pulsdrukker/gewone knop/dubbele knoppen? Kun je kiezen tijdens de installatie.
2. Op de juiste wijze aangesloten?
3. Hoe staan de knoppen geprogrammeerd in de hue app. Per lamp, per ruimte, meerdere lampen tegelijkertijd? Daar kan ook een fout zijn in geslopen.

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 24-11-2024 14:39 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• ikswarom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-11 16:29
boyhenkie schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:12:
[...]

Vorige status zal dan "uit" zijn.....dus na 1 minuut doet het wat het moet doen...lampen uit
Zoals ik al zei stonden de lampen al aan voordat de sensor getriggered werd.

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:14
krizzziz schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:00:

Iemand advies?

Klinkt als een aansluitfout… geel en wit eens omdraaien

• remmuz
htca schreef op zondag 24 november 2024 @ 16:56:
[...]

Dit lost het inderdaad 99 van de 100 keer op 😁

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:27
htca schreef op zondag 24 november 2024 @ 16:56:
[...]

Omgedraaid, en werkt. Dank!

[ Voor 74% gewijzigd door krizzziz op 24-11-2024 17:23 ]

ehhhh..HOI

• Henkhuppelschot
  • Laatst online: 14:43
sam45 schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:24:
[...]

:? die van mij nog geen 2 maanden.
De ene niet iig, de andere ongeveer 1,5 jaar. Maar die hangt bij de achterdeur.

Andere hangt bij de schuurdeur waarbij bijna niemand komt in het donker.

• Thunderflash
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:07
remmuz schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:26:
Heeft iemand ooit een betaalbaar Hue compatible alternatief gevonden voor de gradient lightstrip?
Govee heeft een gradient strip van 5 meter. Kost maar 30 euro, maar die is dan weer niet met Hue te koppelen. Aqara had ook een optie kunnen zijn maar die is maar 2 meter en dan moet je met lelijke koppelstukjes gaan werken.
Ik heb via AliExpress ledstrips gekocht en middels een Zigbee ontvanger (Gledopto) gekoppeld aan Hue. De kleuren zijn niet helemaal gelijk aan die van Hue, maar voor ons aanvaardbaar.

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:52
Ik krijg a.s. woensdag de sleutel van mijn nieuwbouw woning (eindelijk uit dit vochtige schimmelhok weg!! *O* ) en heb al flink wat Hue uitbreiding gehaald voor deze.

Nu zit ik nog met de volgende vraag;
aangezien ik er 1 dikke mancave van van maken, ga ik ook een muur maken met akoustische wandpanelen. Hier komt ook meteen een Tv upgrade bij te hangen met een LG G4 77" <3

Nu heb ik het ambilight principe altijd erg leuk gevonden, maar wil absoluut geen Philips TV (lopen technisch te vaak achter & te duur icm ambilight IMHO).

Hiervoor wil ik dan mogelijk de Hue HDMI Syncbox 8K voor in gaan zetten icm de Play Gradient Light strip. Kost wel wat, maar ben toch al aardig aan het spenderen deze weken :P

Nu is de LG G-serie bedoelt om zo strak mogelijk tegen de muur aan te hangen. Ik lees echter verschillende reacties terug dat er een 10/15 cm afstand tot de muur gehouden dient te worden voor het beste effect. Als ik echter wat promo materiaal op zoek op b.v. Google kom ik wel voorbeelden tegen die vrij strak tegen de muur lijken te hangen :)

Zijn er Tweakers hier die een dergelijke opstelling hebben hangen, en wat is jullie advies c.q. ervaring hiermee? 8)

• atmike
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-09 13:23
remmuz schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:26:
Ik ben zelf redelijk nieuw met Hue en smart home, ik heb 2 lampen en nog geen bridge (net een huis gekocht) maar ik vind (hoe meer ik mij er in verdiep) de opties en oplossingen die ik van Hue (bridge + app + accessoires) tegenkom heerlijk.

Echter, net als jij, vind ik sommige producten wel achterlijk duur, helemaal als je helemaal over wil gaan.
Nu ben ik het merk Paulmann tegengekomen, een Duitse fabrikant met een leuke staat van dienst. Het werkt met Zigbee en als ik op Amazon kijk, zie ik in de reacties de bevestiging dat het met de hue bridge werkt.

https://nl.paulmann.com/p...-30-leds-m-rgb-24va/70534

Bovenstaand is bijvoorbeeld wel anders dan die 300 piek. Ze hebben ook Filament lampen op kleur, met dezelfde capaciteit draaiuren als de standaard Hue lampen.
Zijn er hier 'Geile Leute' die ervaring hebben met deze Deutsche Paulmann?

• remmuz
atmike schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:52:
[...]

Ik ben zelf redelijk nieuw met Hue en smart home, ik heb 2 lampen en nog geen bridge (net een huis gekocht) maar ik vind (hoe meer ik mij er in verdiep) de opties en oplossingen die ik van Hue (bridge + app + accessoires) tegenkom heerlijk.

Echter, net als jij, vind ik sommige producten wel achterlijk duur, helemaal als je helemaal over wil gaan.
Nu ben ik het merk Paulmann tegengekomen, een Duitse fabrikant met een leuke staat van dienst. Het werkt met Zigbee en als ik op Amazon kijk, zie ik in de reacties de bevestiging dat het met de hue bridge werkt.

https://nl.paulmann.com/p...-30-leds-m-rgb-24va/70534

Bovenstaand is bijvoorbeeld wel anders dan die 300 piek. Ze hebben ook Filament lampen op kleur, met dezelfde capaciteit draaiuren als de standaard Hue lampen.
Zijn er hier 'Geile Leute' die ervaring hebben met deze Deutsche Paulmann?
Ik heb eerder dit jaar in dit topic een mini review geschreven over de Paulmann RGB filament lampen 😁.

De LED strip in jouw link is geen gradient strip?; volgens mij kun je maar 1 kleur kiezen voor de hele lengte. (Ik geef toe dat de website daar iets duidelijker over had kunnen zijn)

• LAD93
  • Niet online
s e k schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:38:
[...]
Het enige is dat ‘s avonds de lamp niet altijd aanging bij zonsondergang.
Het lijkt erop dat er net beweging was geweest op die momenten.
Ik heb daarom 2 momenten van aanzetten rond zonsondergang. Die liggen een kwartier uit elkaar.
Dit lijkt inderdaad de oplossing, het werkt nu al twee dagen feilloos. Dank je voor de input!

per aspera ad astra

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hoe zijn de ervaringen met motion sensor in je "homeoffice"? Ik wil graag dat de lampen aan gaan, zodra ik binnen wandel, maar niet dat ik moet gaan zwaaien zoals op kantoor vaak, als je een tijdje stil hebt gezeten. Registreert die Hue sensor alles goed bij minimale bewegingen en/of kun je eea tegengaan mbt lampen vanzelf uit (dus als je wel weg gaat)?

Mijn boefje is liev!

• atmike
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-09 13:23
remmuz schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:00:
[...]

Ik heb eerder dit jaar in dit topic een mini review geschreven over de Paulmann RGB filament lampen 😁.

De LED strip in jouw link is geen gradient strip?; volgens mij kun je maar 1 kleur kiezen voor de hele lengte. (Ik geef toe dat de website daar iets duidelijker over had kunnen zijn)
Thanks voor de tip, heb hem gelezen. Mini maar wel duidelijk!
Als het niet zo is, vind ik het in ieder geval misleidend in de tekst staan.
Er staan ook duurdere bij wanneer je tussen de zigbee producten kijkt, die zullen dan zeker wel weer gradient zijn.

https://nl.paulmann.com/s...39684497a884693dc777bc558

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:24

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

JB schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:13:
Hoe zijn de ervaringen met motion sensor in je "homeoffice"? Ik wil graag dat de lampen aan gaan, zodra ik binnen wandel, maar niet dat ik moet gaan zwaaien zoals op kantoor vaak, als je een tijdje stil hebt gezeten. Registreert die Hue sensor alles goed bij minimale bewegingen
Je kunt de gevoeligheid hoog instellen, dat helpt. En het hangt ook erg van de plaatsing af; een beweging naar de sensor toe is voor een PIR veel lastiger dan een beweging die zich horizontaal verplaatst t.o.v. de sensor.

Een andere oplossing is natuurlijk het licht pas na bijvoorbeeld 20 minuten geen beweging uitschakelen. Hoe langer de uitschakeltijd, des te groter de kans dat je in die tijd in ieder geval 1x genoeg beweegt om waargenomen te worden door de sensor. Nadeel is dat je na het verlaten van de kamer nog best een tijd blijft branden.

Om écht te voorkomen dat het licht wel eens uitgaat kom je toch uit bij mmwave-sensoren (die hebben genoeg aan dat je überhaupt beweegt door te ademen) maar dat bestaat niet binnen het Hue-assortiment. Maar als je niet aan Hue gebonden bent omdat je bijvoorbeeld Home Assistent hebt, dan zou ik voor mmwave gaan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Gizz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:13:
[...]

Je kunt de gevoeligheid hoog instellen, dat helpt. En het hangt ook erg van de plaatsing af; een beweging naar de sensor toe is voor een PIR veel lastiger dan een beweging die zich horizontaal verplaatst t.o.v. de sensor.

Een andere oplossing is natuurlijk het licht pas na bijvoorbeeld 20 minuten geen beweging uitschakelen. Hoe langer de uitschakeltijd, des te groter de kans dat je in die tijd in ieder geval 1x genoeg beweegt om waargenomen te worden door de sensor. Nadeel is dat je na het verlaten van de kamer nog best een tijd blijft branden.

Om écht te voorkomen dat het licht wel eens uitgaat kom je toch uit bij mmwave-sensoren (die hebben genoeg aan dat je überhaupt beweegt door te ademen) maar dat bestaat niet binnen het Hue-assortiment. Maar als je niet aan Hue gebonden bent omdat je bijvoorbeeld Home Assistent hebt, dan zou ik voor mmwave gaan.
Hmm, dank voor de uitgebreide reactie. Ik zat te denken om de Hue sensor dan tegen het plafond te monteren, maar je zegt dat PIR beter horizontaal triggert?

En inderdaad 15-20 min voordat lampen weer uit gaan, had ik in gedachte. Die paar keer dat we hier dan "even" binnen lopen, is dan maar zo dat de lampen langer aan zijn.

Ik zal eens kijken naar mmwave, maar dat zal meteen ook weer een stukje duurder zijn? Wil liefste gewoon alles binnen Hue houden, ook omdat het dan (volgens mij) altijd lokaal werkt? Ik heb een Homey, maar meerdere oplossingen hebben al snel weer internet nodig :)

Mijn boefje is liev!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:24

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

JB schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:22:

Ik zal eens kijken naar mmwave, maar dat zal meteen ook weer een stukje duurder zijn? Wil liefste gewoon alles binnen Hue houden, ook omdat het dan (volgens mij) altijd lokaal werkt? Ik heb een Homey, maar meerdere oplossingen hebben al snel weer internet nodig :)
Duurder valt mee, zeker omdat Hue-sensoren ook al niet echt goedkoop zijn (van andere merken heb je een PIR bewegingssensor voor een tientje).

Als je Homey hebt kun je in ieder geval met zowel zigbee als wifi aan de slag. Op basis van wifi heb je o.a. de Everything Presence Lite €41,95 die vooral gericht is op HA, maar kan me voorstellen dat het ook werkt met Homey of de Aqara FP2 van €59,99.

Op basis van zigbee heb je die dingen al voor €14 via Aliexpress.

Let wel op dat een mmwave-sensor niet op een batterij werkt (de techniek verbruikt meer energie dan een passieve infraroodsensor) en je dus voor vaste voeding moet zorgen; meestal een usb-kabeltje.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Dragunov
Versie 5.31 verschenen met Multi-bridge support, ook is locatiebepaling precies gefixt in deze versie (Android)

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:43
Yup, multibridge is er eindelijk.
Moet alleen wel de lampen opnieuw koppelen. Je kan ze niet verschuiven naar andere bridge.
Voor lampen best redelijk snel te doen. Maar dimmers(geen hue, wel compatible) wordt het handmatig reset/koppelen. Rondje lasdozen openen :+

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

• robkrekel
  • Laatst online: 14:00
Hoe zijn de ervaringen met motion sensor in je "homeoffice"? Ik wil graag dat de lampen aan gaan, zodra ik binnen wandel, maar niet dat ik moet gaan zwaaien zoals op kantoor vaak, als je een tijdje stil hebt gezeten. Registreert die Hue sensor alles goed bij minimale bewegingen en/of kun je eea tegengaan mbt lampen vanzelf uit (dus als je wel weg gaat)?
Aan het plafond zou prima moeten werken. Hooguit af en toe even zwaaien om weer aan te zetten.

Of je stelt het zo in dat tijdens werktijden de lampen niet uitgaan na een paar minuten, maar pas na een uur. Meteen een reminder om even te bewegen na een uur stil zitten. 8)

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:49
Philips Hue biedt vanaf nu support voor meerdere Bridges op hetzelfde account.
https://www.iculture.nl/nieuws/philips-hue-meerdere-bridges/

Ik heb het niet uitgeprobeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door jwhoogervorst op 28-11-2024 09:05 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

• robkrekel
jwhoogervorst schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:03:

Ik wel, en het lijkt goed te werken. Of het overzetten/samenvoegen dan. Of het daadwerkelijk goed werkt weet ik nog niet :)

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Hoe werkt het nu in Apple HomeKit? Blijft dat gewoon hetzelfde werken?

omniscale.nl

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik zou daar persoonlijk voor een zogenoemde presencesensor kiezen zoals bijvoorbeeld een Aqara FP2, maar dan moet je al werken met Apple HomeKit of Google Home.. Die kun je niet toevoegen aan je Hue app namelijk.
posttoast schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:15:
Hoe werkt het nu in Apple HomeKit? Blijft dat gewoon hetzelfde werken?
In HomeKit verandert er niks, daar was het altijd al super makkelijk als je meerdere bridges had, die kon je al als één zien in de Woning app.

[ Voor 19% gewijzigd door SgtElPotato op 28-11-2024 09:16 ]

Zucht...

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
SgtElPotato schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:15:

In HomeKit verandert er niks, daar was het altijd al super makkelijk als je meerdere bridges had, die kon je al als één zien in de Woning app.
Ja, dat wist ik, maar ik hoop dat dat ook gewoon zo blijft werken. Gezien de mededeling dat het in Alexa kennelijk niet goed werkt :)

omniscale.nl

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

robkrekel schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:57:
[...]

Aan het plafond zou prima moeten werken. Hooguit af en toe even zwaaien om weer aan te zetten.

Of je stelt het zo in dat tijdens werktijden de lampen niet uitgaan na een paar minuten, maar pas na een uur. Meteen een reminder om even te bewegen na een uur stil zitten. 8)
Hangt aan plafond nu. Tijdens “kantooruren” op 15 min. So far so good, bewegingsgevoeligheid op “Hoog” staan.

Wel verslavend die dingen. Altijd beetje _tegen_ geweest omdat ze via batterijen werken maar er hangen ook al 2 outdoor Hue sensoren en die batterijen gaan echt lang mee. Wellicht nog fijn in de leefkeuken en woonkamer, nu moet ik tegen Alexa schreeuwen.

Mijn boefje is liev!

• GarBaGe
  • Laatst online: 15:41
2 bridges op 1 account: nieuws: Philips Hue-app heeft ondersteuning toegevoegd voor meerdere bridges ...

lijkt nog niet echt mogelijk te zijn in de app.
Ik heb nu 1 bridge op mijn account en de 2e bridge "lokaal"
Maar als ik voor de 2e bridge een account wil toevoegen, zegt ie dat er al een bridge op dit account zit.
Dat klopt natuurlijk wel, maar met het nieuwsartikel van de FP zei dat het zou moeten kunnen....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
JB schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:04:
[...]

Hangt aan plafond nu. Tijdens “kantooruren” op 15 min. So far so good, bewegingsgevoeligheid op “Hoog” staan.

Wel verslavend die dingen. Altijd beetje _tegen_ geweest omdat ze via batterijen werken maar er hangen ook al 2 outdoor Hue sensoren en die batterijen gaan echt lang mee. Wellicht nog fijn in de leefkeuken en woonkamer, nu moet ik tegen Alexa schreeuwen.
Heb ze ook overal hangen waar je niet continue zit zoals de gang, wc, voorraadkast etc. Wil binnenkort eens de presence sensoren proberen voor in woonkamer of keuken. Die 'zien' of er iemand is of niet en zijn wat accurater dan die PIR sensoren.

Zucht...

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Nou hier nu 2 bridges op 1 account sinds vanochtend.... VERSCHRIKKELIJK, binnen google home werkt niks meer. Groepen lampen zijn geen groepen meer maar lijken alleen onder een noemer te vallen. Hey google, keuken aan werkt dus niet meer. Terwijl er wel nog 8 lampen onder keuken staan. Synchroniseren lijkt ook niet te werken dan krijgen we een foutmelding
Kan ook mijn hue account niet meer activeren/ registreren in google home... foutmelding.
Alle apps cache geleegd en de rest geleegd en opnieuw begonnen... nog steeds niks...
Binnen de HUE account alle permissies verwijderd... werkt niet...
Moet ik nu serieus 2 compleet volle bridges gaan resetten om het weer werkend te krijgen

Had ik eerst maar gelezen dat het nog niet werkt..... au... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 28-11-2024 14:24 ]

• DC2
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-11 06:15

DC2

Voor mijn Play light bars ben ik op zoek naar de lengte van de schroefjes (T10) die er standaard bij worden geleverd. Ik ben deze helaas kwijt geraakt tijdens verhuizing.

het gaat om de volgende schroef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0z9KbUdmv24hQZhyvp-TnOQXkQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uZfEP2X91vIwy3yAk82sGcNC.jpg?f=user_large

Signify heeft op dit moment geen spares liggen en kunnen me alleen vertellen wat het type schroef is, niet de lengte maat van de schroef.

• gjniewenhuijse
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-10 16:32
jwhoogervorst schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:03:

Samen voegen van meerdere woningen op 1 account werkt
Samen voegen van meerdere bridges onder 1 woning werkt

Alleen krijg ik remote geen toegang meer op die woningen, de melding blijft: Verbinding maken met de bridge. Iemand ervaring mee of een oplossing?

• robkrekel
Alexa kan er ook niet mee omgaan dat het nu anders is ingericht met twee bridges. Homey ook niet lijkt wel. Gelukkig net begonnen met beide, dus verwijderen en opnieuw starten is voor mij niet zo'n issue.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

charrel schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:02:
Nou hier nu 2 bridges op 1 account sinds vanochtend.... VERSCHRIKKELIJK, binnen google home werkt niks meer.
Ze lijken het nu met de laatste hue app update weer gefikst te hebben. Kan iig weer lampen bedienen via een 'stem'. Rare is dat sommige lampen nog steeds niet verschijnen? Lijkt echt complete willekeur qua bridge.
Maar ja, het werkt weer!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er lijkt iets niet helemaal lekker gegaan te zijn met het samenvoegen van meerdere bridges in m'n woning. Heb nu een bridge welke zelf de administrator / eigenaar is en ik kan er niemand aan toevoegen omdat ik alleen maar 'lid' ben. HOE DAN.....

:s

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 17:30

r.marijnissen

sapphire512mb

Wat moet je doen als een hue lamp soms niet reageert op een automatisering?

Lampen aan op zonsondergang werkt altijd.
Toch gaan 2 verschillende lampen elk op een verschillende dag niet uit met zonsondergang?

lamp 1 : Loopt van vrijdag tm zondag. En gaat op zondag niet uit.
lamp 2 : loopt de hele week en is soms op dinsdag ochtend nog aan, ofwel maandag nacht pakt hij niet.

Bij beide is het een vaste tijd.. in gesteld om uit te gaan net als de andere dagen.

• Sawk
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
DC2 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:08:
Voor mijn Play light bars ben ik op zoek naar de lengte van de schroefjes (T10) die er standaard bij worden geleverd. Ik ben deze helaas kwijt geraakt tijdens verhuizing.

het gaat om de volgende schroef
[Afbeelding]

Signify heeft op dit moment geen spares liggen en kunnen me alleen vertellen wat het type schroef is, niet de lengte maat van de schroef.
Het schroefje/boutje zelf is 1 cm waarbij 't schroefdraad gedeelte ca. 8mm betreft.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11 22:03
Dat zou M3x8 kunnen zijn met een Torx T10 kop. Iets zoals dit: https://www.schroeven-exp...onditionnement-1_eenheden

Je kan altijd een langer exemplaar bestellen en de ijzerzaag inzetten natuurlijk... :)

[ Voor 13% gewijzigd door Archer_VC10 op 30-11-2024 10:25 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 87 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic