[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 77 ... 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:25
Hier best veel van hue hangen. Nu is mijn hue led strip plus uit het niets overleden. Al contact gehad met Signify maar hij is echt dood. 2 jaar en 1 maand oud, dus ze geven ook geen garantie meer. De led strip is ook nog eens weinig gebruikt. Ook is dit al het 3de hue product die het begeeft net nadat de garantie is verlopen.

Ik gebruik ook veel ertussen van de Ikea, en dat heeft het echt nog nooit begeven. Voor de prijs, vind ik de kwaliteit van Hue wel echt tegen vallen.

Ik heb een vervanger nodig, maar de WAF is heel erg laag. Ze vind het al belachelijk duur, maar nu het ook nog snel stuk is vind ze dat ik maar naar de action moet haha. Meer mensen die hier tegenaan lopen?

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56
Ik moet een Hue bridge er bij nemen omdat het voor 1 bridge te veel wordt. Op mijn Fritz box heb ik echter geen poort meer vrij. Wel heb ik op mijn Netgear switch (24 poorten) nog voldoende beschikbaar. Kan ik de hue bridge ook gewoon in die Switch steken zonder dat dit zorgt voor vertraging/problemen?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
outlandos schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:47:
Ik moet een Hue bridge er bij nemen omdat het voor 1 bridge te veel wordt. Op mijn Fritz box heb ik echter geen poort meer vrij. Wel heb ik op mijn Netgear switch (24 poorten) nog voldoende beschikbaar. Kan ik de hue bridge ook gewoon in die Switch steken zonder dat dit zorgt voor vertraging/problemen?
Yep, ik heb maar 1 bridge en die zit ook aan een switch. Ik merk persoonlijk geen problemen/verschil.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:54
vangoghnl schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:46:
Hier best veel van hue hangen. Nu is mijn hue led strip plus uit het niets overleden. Al contact gehad met Signify maar hij is echt dood. 2 jaar en 1 maand oud, dus ze geven ook geen garantie meer. De led strip is ook nog eens weinig gebruikt. Ook is dit al het 3de hue product die het begeeft net nadat de garantie is verlopen.

Ik gebruik ook veel ertussen van de Ikea, en dat heeft het echt nog nooit begeven. Voor de prijs, vind ik de kwaliteit van Hue wel echt tegen vallen.

Ik heb een vervanger nodig, maar de WAF is heel erg laag. Ze vind het al belachelijk duur, maar nu het ook nog snel stuk is vind ze dat ik maar naar de action moet haha. Meer mensen die hier tegenaan lopen?
Ik had een aantal oude color-E27 peertjes die na een paar jaar "moeilijk" gingen doen, maar de rest blijft allemaal vrij goed werken (en ik heb inmiddels een behoorlijke hoeveelheid Hue hangen).

omniscale.nl

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:20

Ik vind dat ecologisch gezien wel echt bagger dan inderdaad. Je koopt een Hue lamp vanwege hun ecosysteem en vanwege hun levensduur. Beetje karig ook dat ze aangeven dat de levensduur 25k uren zijn, maar de garantie maar 2 jaar. Je recht in de EU zijn wel iets breder, maar zie ze maar te krijgen.

Heb zelf ook aardig wat Hue hangen (de Perifo serie overal met de spotjes en hanglampen) maar als het zo snel kapot gaat ga ik zeker wel kijken naar andere oplossingen...

Zucht...

• DePaul
  • Registratie: December 2009
outlandos schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:47:
Yup, idd geen enkel probleem. inmiddels hangen beide bridges al weer ruim anderhalf jaar achter een TPlink switch en dat werkt dikke prima :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
posttoast schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:48:
[...]

Ik had een aantal oude color-E27 peertjes die na een paar jaar "moeilijk" gingen doen, maar de rest blijft allemaal vrij goed werken (en ik heb inmiddels een behoorlijke hoeveelheid Hue hangen).
OK, N=1 natuurlijk. Heb hier hele huis volhangen, met ondertussen een tweede bridge die ook al volloopt maar heb tot nu toe (afkloppen) nog nooit een kapotte lamp gehad. Terwijl de eerste lamp toch half 2015 in werd geprikt.

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:34

Zeker, hier ook 2x Color E27 en outdoor strip voeding die het hebben begeven buiten garantie. Philips geeft inderdaad dan nul op rekest.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17

Mijn ledstrip achter de bank was laatst ook plotseling overleden.. Heeft wel het wel iets langer gedaan (geen idee hoe lang). De rest van mijn Hue setup geen enkel probleem.

Heb het maar geaccepteerd en vorige week een Hue Solo van 3 meter gehaald voor 44 euro.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Heb je de led strip plus rechtstreeks bij Philips/Signify gekocht? In NL moet je bij de verkoper zijn voor garantie.

Je hebt verder recht op wettelijke garantie. Hoe lang dat precies is verschilt per product, maar voor een ledlamp mag je m.i. wel meer verwachten dan 2 jaar, vooral omdat op de led's zelf een hogere levensduur wordt geadverteerd.
Na een jaar moet je wel bewijzen dat het niet jouw schuld is, dat het product defect is gegaan. In dit geval is dat m.i. aantonen dat je het normaal , binnenshuis hebt opgehangen in normale woonomstandigheden.

Het feit dat de producent een fabrieksgarantie van 2 jaar geeft is mooi, maar is een aanvulling op de wettelijke garantie.

@Helox-in-a-box @M@cer ook voor jullie relevant.

edit: natuurlijk is gelijk hebben en gelijk krijgen hier ook van toepassing, maar nooit geschoten is altijd mis.

[ Voor 6% gewijzigd door Wally2002 op 03-12-2024 14:13 ]

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:15

Theck88

If it's hard just KISS!

Zeker dat de LED strip defect is en niet de adapter? Ik heb reeds twee defecte adapters gehad. 1 van de LED strip en 1 van de Iris lamp. Deze zijn kosteloos vervangen door Signify en zowel de strip als lamp werkt weer perfect.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
Geen idee. Maar op beide is de wettelijke garantie van 2 jaar verlopen. Ze zijn direct bij hue gekocht., en ze geven aan geen garantie te kunnen bieden. Ik heb geen zin in een gevecht om garantie. Daarvoor vid ik het dan weer te weinig geld. Maar ik zal hem zeker niet vervangen voor een hue ledstrip.

Ik vind het echt niet erg om meer te betalen als ik kwaliteit krijg. Maar mijn action ledstrip op een van de slaapkamers doet het na 7 jaar nog steeds. En die kost 1/5 van de hue strip. Ben er dus eigenlijk wel een beetje klaar mee. Je betaald meer voor rotzooi en bij garantie na 2 jaar geven ze niet thuis. Kan dit thuis ook niet meer uitleggen🤪

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:10
Ik overweeg om de Philips Hue Ensis boven mijn aanstaande keuken te hangen en zie dat deze lamp bij best een hoop van jullie aan het plafond hangt.

Nou twijfel ik vooral hoe ik 'm moet positioneren en of dat gaat werken. Aan de ene kant wil ik 'm natuurlijk niet recht boven de kookplaat hangen. Tegelijkertijd wil ik 'm liefst ook zoveel mogelijk in het midden boven het keukenblad hebben. Het gaat om een blad van 232 x 99 cm. Onder het plankje aan de muur zitten twee led spots. Excuses voor mijn tekenskills, maar onderstaande tekening is mijn idee hoe de lamp ongeveer moet komen te hangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5wAmNH95ArF0irmkQceu70cUmM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zfckk0hZ6iQkO2XgF2P6i4nD.jpg?f=user_large

Hoeveel afstand zouden jullie minimaal bewaren tussen de kookplaat en de lamp? En gaat dit voor een mooie egale lichtverdeling op het keukenblad zorgen? Zouden jullie de lamp anders plaatsen?

• Wally2002
  • Nu online
vangoghnl schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:43:
Geen idee. Maar op beide is de wettelijke garantie van 2 jaar verlopen.
Zoals ik in mijn vorige bericht aangaf: de wettelijke garantie heeft geen vaste duur, dit hangt af van het type product. Het is inderdaad wel altijd minimaal 2 jaar, maar kan dus meer zijn.

In dit geval adverteert Philips zelf met "Levensduur 25.000 hr".
Stel dat je 4.000 uur per jaar de lichtstrip aan heb staan (dit is het aantal uur dat straatverlichting in Nederland per jaar brand). Je zou dan ruim 6 jaar ermee moeten doen.
Ik vind 2 jaar garantie dan niet echt in verhouding staan.
Ook speelt wel mee hoelang vergelijkbare producten in dit segment mee gaan. Als andere merken sowieso het dubbele halen voor dezelfde prijs of goedkoper, mag je dat ook voor dit merk verwachten.
Ze zijn direct bij hue gekocht., en ze geven aan geen garantie te kunnen bieden. Ik heb geen zin in een gevecht om garantie. Daarvoor vid ik het dan weer te weinig geld. Maar ik zal hem zeker niet vervangen voor een hue ledstrip.
Een gevecht om garantie kost idd een hoop tijd en energie.
Wellicht kan de rechtsbijstandsverzekering hier nog iets betekenen maar als het inderdaad om relatief kleine bedragen gaat zouden ze wellicht gewoon gelijk een deel van het aankoopbedrag kunnen uitkeren.
Ik vind het echt niet erg om meer te betalen als ik kwaliteit krijg. Maar mijn action ledstrip op een van de slaapkamers doet het na 7 jaar nog steeds. En die kost 1/5 van de hue strip. Ben er dus eigenlijk wel een beetje klaar mee. Je betaald meer voor rotzooi en bij garantie na 2 jaar geven ze niet thuis. Kan dit thuis ook niet meer uitleggen🤪
Ik snap ook Philips (Signify) niet dat ze zo strikt ermee omgaan, want op langere termijn heeft dit toch ook wel negatieve impact op het imago. Men wil best wel meer betalen inderdaad als daarvoor kwaliteit staat.

In dit topic zijn trouwens wel meer mensen geweest die met problemen (kort) na 2 jaar te maken kregen en ook geen garantie kregen.

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Een andere vraag: is er een manier om achteraf te zien hoe vaak mijn outdoor bewegingssensor beweging heeft gezien? Ik kan de laatste melding zien in instellingen in mijn (iOS) app, maar ik wil graag alle keren van de hele nacht zien.. een soort log dus. Zoiets als dit, maar dan voor Windows of iOS (ik heb geen Mac). Weet iemand dat?

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:39
jorisjansen3 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:16:
Een andere vraag: is er een manier om achteraf te zien hoe vaak mijn outdoor bewegingssensor beweging heeft gezien? Ik kan de laatste melding zien in instellingen in mijn (iOS) app, maar ik wil graag alle keren van de hele nacht zien.. een soort log dus. Zoiets als dit, maar dan voor Windows of iOS (ik heb geen Mac). Weet iemand dat?
Home Assistant?

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:12
Theck88 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:16:
[...]

Zeker dat de LED strip defect is en niet de adapter? Ik heb reeds twee defecte adapters gehad. 1 van de LED strip en 1 van de Iris lamp. Deze zijn kosteloos vervangen door Signify en zowel de strip als lamp werkt weer perfect.
Mijn outdoor ledstrip doet het opeens niet meer. Dat zou dus ook een adapter issue kunnen zijn? Hoe zou ik dat kunnen checken zonder multimeter of ander adapter?

7x 410 pw op zuid met enphase IQ7A -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:45
Ik wil een dimbare niet Hue lamp (LED) aansluiten op een Hue slimme stekker maar lees elders dat dat niet mogelijk zou zijn en voor problemen kan zorgen met andere Hue lampen. Zijn daar hier ervaringen mee?

Ik heb de lamp nu aangesloten op een z-wave slimme stekker i.c.m homey en dat werkt prima.

[ Voor 18% gewijzigd door bob 2.0 op 04-12-2024 14:10 ]

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:02
bob 2.0 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:06:
Ik wil een dimbare niet Hue lamp (LED) aansluiten op een Hue slimme stekker maar lees elders dat dat niet mogelijk zou zijn en voor problemen kan zorgen met andere Hue lampen. Zijn daar hier ervaringen mee?

Ik heb de lamp nu aangesloten op een z-wave slimme stekker i.c.m homey en dat werkt prima.
Dat is geen enkel probleem. Maar dimmen kan dan uiteraard niet.
Voor de slimme stekker maakt het niet uit wat je erin prikt. Of het nou een apparaat of een lamp is.
Zolang je maar niet over het maximale vermogen heen gaat. Maar dat zal niet snel gebeuren met een lamp.

(Ben wel benieuwd waar je dit gelezen hebt?)

[ Voor 3% gewijzigd door remmuz op 04-12-2024 14:33 ]

• bob 2.0
remmuz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:31:
[...]

Dat is geen enkel probleem. Maar dimmen kan dan uiteraard niet.
Voor de slimme stekker maakt het niet uit wat je erin prikt. Of het nou een apparaat of een lamp is.
Zolang je maar niet over het maximale vermogen heen gaat. Maar dat zal niet snel gebeuren met een lamp.

(Ben wel benieuwd waar je dit gelezen hebt?)
Dimmen kan niet met de Hue slimme stekker, maar toch wel met de dimmer die bij de lamp zit? Met m'n z-wave slimme stekker in ieder geval wel.

Ik las dit bij enkele recensies bij Bol

• remmuz
bob 2.0 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:39:
[...]

Dimmen kan niet met de Hue slimme stekker, maar toch wel met de dimmer die bij de lamp zit? Met m'n z-wave slimme stekker in ieder geval wel.

Ik las dit bij enkele recensies bij Bol
Met een dimmer die bij de lamp zit kan het wel inderdaad.

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:15

Theck88

If it's hard just KISS!

robkrekel schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:21:
[...]
Mijn outdoor ledstrip doet het opeens niet meer. Dat zou dus ook een adapter issue kunnen zijn? Hoe zou ik dat kunnen checken zonder multimeter of ander adapter?
Eerlijk gezegd geen idee zonder 1 van die 2. Niemand in de buurt die een iris lamp of led-strip heeft? Even een andere adapter erop en je weet het direct.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 21:04
El Caballero schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:05:
Ik overweeg om de Philips Hue Ensis boven mijn aanstaande keuken te hangen en zie dat deze lamp bij best een hoop van jullie aan het plafond hangt.

Nou twijfel ik vooral hoe ik 'm moet positioneren en of dat gaat werken. Aan de ene kant wil ik 'm natuurlijk niet recht boven de kookplaat hangen. Tegelijkertijd wil ik 'm liefst ook zoveel mogelijk in het midden boven het keukenblad hebben. Het gaat om een blad van 232 x 99 cm. Onder het plankje aan de muur zitten twee led spots. Excuses voor mijn tekenskills, maar onderstaande tekening is mijn idee hoe de lamp ongeveer moet komen te hangen:

[Afbeelding]

Hoeveel afstand zouden jullie minimaal bewaren tussen de kookplaat en de lamp? En gaat dit voor een mooie egale lichtverdeling op het keukenblad zorgen? Zouden jullie de lamp anders plaatsen?
Ik zou, afhankelijk van de hoogte van je plafond de lamp wel in het midden van het eiland hangen. Ben je bang voor de warmte of de damp?
- je afzuiging zit in de kookplaat, zal veel afvangen
- hang hem niet te laag zodat je je hoofd er tegen gaat stoten

• Sinnedje
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

[Afbeelding]

Ik heb ook een Ensis boven ons keukeneiland. Ik zou absoluut niet de lamp zo hangen als op je plaatje, maar mooi centreren op het midden. Dat heb ik hier ook gedaan. Ik heb helaas niet zo snel een plaatje paraat, maar ons keukeneiland is 245 x 100 en de plaat is net zo gepositioneerd als op je foto.

Concreet op de vraag hoe hoog de lamp boven het blad hangt:75 cm tot onderkant lamp. En ja - soms gaat de damp van het koken omhoog, maar de lamp hangt hier nu al >4 jaar en geen enkel probleem.

Edit/toevoeging: Misschien ook belangrijk: ons keukeneiland is 90 cm hoog. Ik ben zelf 185 cm en heb geen last van in de lamp kijken. Mijn vriendin die wat kleiner is ervaart er ook geen last van. Plafondhoogte ca 2,60. Genoeg info om de Ensis op te hangen? ;-) Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door Sinnedje op 04-12-2024 21:26 ]

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:10
jassie256 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:55:
Ik zou, afhankelijk van de hoogte van je plafond de lamp wel in het midden van het eiland hangen. Ben je bang voor de warmte of de damp?
Ging mij vooral om de dampen inderdaad. Ik was gister bij een lampenwinkel waar ze het vanwege de warmte niet aanraadden om zo'n lamp boven de kookplaat te hangen (overigens hadden ze daar alleen lampen 3-5x de prijs van de Ensis-dat is ook de reden dat ik nu voor de Ensis ga).
Sinnedje schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:10:
Concreet op de vraag hoe hoog de lamp boven het blad hangt:75 cm tot onderkant lamp. En ja - soms gaat de damp van het koken omhoog, maar de lamp hangt hier nu al >4 jaar en geen enkel probleem.
Ook (nog) geen last van vettige, plakkende aanslag op de lamp? Dat heb je ook vaak na verloop van jaren bovenop de keukenkastjes (maar de lamp een beetje uit het midden hangen zal dat niet meteen geheel voorkomen natuurlijk)..

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:32

Ensis boven de eettafel hier. In aanvulling op wat anderen aangeven, let bij het ophangen ook op de ooghoogte. Ik had hem eerst zo hangen dat hij staand precies op ooghoogte hing, omdat het verstellen een crime is heeft die ergernis lang geduurd.

Qua lichtbeeld kan ik geen betere lamp wensen. Na 3 jaar houd ik nog regelmatig de hand in het licht om me te verbazen over hoe weinig schaduwwerking ik dan op de tafel zie. Ding kan enorm fel, het is zeldzaam dat ik hem op >50% heb. Voor alle activiteiten aan tafel is het lichtbeeld perfect, eten, spelletjes, puzzel, knutselen.

De lamp naar boven geeft een fijne subtiele accentverlichting. Enige nadeel is dat ik er regelmatig aan herinnerd word dat ik het plafond eens moet witten.

• Sinnedje
  • Niet online
El Caballero schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:34:

[...]

Ook (nog) geen last van vettige, plakkende aanslag op de lamp? Dat heb je ook vaak na verloop van jaren bovenop de keukenkastjes (maar de lamp een beetje uit het midden hangen zal dat niet meteen geheel voorkomen natuurlijk)..
Nee geen last van. Maar dat is ook grotendeels aan jezelf. Gewoon even poetslap er overheen eens in de zoveel tijd. ;) Je kunt er natuurlijk ook eenvoudig bij als het zo boven het eiland hangt.

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-10 23:10
Yep..home assistant kan dat..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNthtXz7nBRz6R43ddgmOoWBTxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzFt5m8cFoX7d0zOPkW0C3QD.jpg?f=fotoalbum_large

• realphoenikx
  • Laatst online: 20:41
Over Ensis gesproken. Ik probeer de dimmer switch, die voorheen aan een andere lamp was gekoppeld, te koppelen aan een nieuwe lamp. Daarvoor hou ik de resetknop een goed aantal seconden ingedrukt tot de switch oranje begint te knipperen. Vervolgens probeer ik het middels de app op te sporen.

Maar dan gebeurt er iets raars. Na een paar seconden houdt de switch op met oranje knipperen en knippert het eenmaal groen. En na een tijd zegt de app dat het de switch niet heeft gevonden. Maar als je vervolgens op de aan knop drukt gaat de Ensis van het aanrecht aan. Diverse malen geprobeerd de switch te resetten, zelfs de batterij er enige tijd uitgehaald, maar het resultaat blijft hetzelfde. De switch had overigens nooit iets te maken met de Ensis.

Weet iemand waar het verkeerd gaat?

(definitie van krankzinnigheid: Telkens hetzelfde proberen en toch een ander resultaat verwachten....)

[ Voor 3% gewijzigd door realphoenikx op 04-12-2024 22:49 ]

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:32
Je kan in de app toch gewoon een andere groep/lamp aan de switch toewijzen, zonder een reset?

• Wally2002
  • Nu online
Maak je gebruik van een bridge of is dit rechtstreeks koppelen of evt via Bluetooth?

• realphoenikx
Ik moet de switch inderdaad verplaatsen naar een andere bridge. Maar na een reset zou dat toch geen probleem moeten zijn?

• Wally2002
  • Nu online
@realphoenikx je hebt meerdere bridges?

• realphoenikx

• robkrekel
Theck88 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:03:
[...]

Eerlijk gezegd geen idee zonder 1 van die 2. Niemand in de buurt die een iris lamp of led-strip heeft? Even een andere adapter erop en je weet het direct.
Helaas niet. Multimeter wordt ook al lastig, die past er niet in.
Een nieuwe geven ze ook niet echt weg, manmanman.

[ Voor 22% gewijzigd door robkrekel op 05-12-2024 11:17 ]

7x 410 pw op zuid met enphase IQ7A -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:30
robkrekel schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:13:
[...]

Helaas niet. Multimeter wordt ook al lastig, die past er niet in.
Een nieuwe geven ze ook niet echt weg, manmanman.
Beetje gemeen misschien, maar voedingskabel/adapter bestellen bij Hue zelf, dan testen en vervolgens terugsturen als dat het niet oplost...

Feel free to Buy me a coffee

• robkrekel
musicpixel schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:56:
[...]

Beetje gemeen misschien, maar voedingskabel/adapter bestellen bij Hue zelf, dan testen en vervolgens terugsturen als dat het niet oplost...
Ja, heb ik ook al aan gedacht, maar dat is ook weer zoiets

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-10 07:17
Hallo allemaal, hopelijk post it goed hier

We verhuizen binnenkort naar een nieuw huis, en de aannemers zijn momenteel bezig met het plafond. Ik wil graag dit lichteffect voor het plafond realiseren: YouTube: [TEST]Ambilight Color Test / Philips Hue Ambilight Show 4K / Hue Pla...

Om dit te bereiken, heb ik berekend dat we ongeveer 15m Philips Hue LED-strips nodig hebben. Ik heb de volgende producten aangeschaft:

https://www.philips-hue.c...er/8718699703424#overview
Dit omvat:
Twee basissets van 2m
Dertien uitbreidingen van 1m
Ik begrijp dat ik twee stroomaansluitingen nodig heb om de strips te laten werken. Maar ik weet niet zeker hoe ik ze het beste kan positioneren. Dit is wat ik overweeg:

Stopcontact 1: 7m strip met de klok mee
Stopcontact 2: 8m strip tegen de klok in
Mijn belangrijkste vragen zijn:

Moet ik beginnen aan de rechterkant, waar de tv staat?
Hoe zorg ik ervoor dat de basisstrips aan elke kant de kleuren van de bovenkant van de tv goed weergeven (bijvoorbeeld één strip voor de linkerzijde en één voor de rechterzijde)?

Hier is een idee van hoe mijn plafond eruitziet: https://imgur.com/MFJ2rY2

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-11 11:21
sakurakilla schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:52:
Hallo allemaal, hopelijk post it goed hier

We verhuizen binnenkort naar een nieuw huis, en de aannemers zijn momenteel bezig met het plafond. Ik wil graag dit lichteffect voor het plafond realiseren: YouTube: [TEST]Ambilight Color Test / Philips Hue Ambilight Show 4K / Hue Pla...

Om dit te bereiken, heb ik berekend dat we ongeveer 15m Philips Hue LED-strips nodig hebben. Ik heb de volgende producten aangeschaft:

https://www.philips-hue.c...er/8718699703424#overview
Dit omvat:
Twee basissets van 2m
Dertien uitbreidingen van 1m
Ik begrijp dat ik twee stroomaansluitingen nodig heb om de strips te laten werken. Maar ik weet niet zeker hoe ik ze het beste kan positioneren. Dit is wat ik overweeg:

Stopcontact 1: 7m strip met de klok mee
Stopcontact 2: 8m strip tegen de klok in
Mijn belangrijkste vragen zijn:

Moet ik beginnen aan de rechterkant, waar de tv staat?
Hoe zorg ik ervoor dat de basisstrips aan elke kant de kleuren van de bovenkant van de tv goed weergeven (bijvoorbeeld één strip voor de linkerzijde en één voor de rechterzijde)?

Hier is een idee van hoe mijn plafond eruitziet: https://imgur.com/MFJ2rY2
Dit zijn zo'n dingen waar ik niet voor HUE had gekozen maar gewoon een lightstrip per meter had aangekocht. Niet om je af te breken maar en ben ook niet de expert hierin maar ik geloof dat hier betere opties voor bestaan.

Persoonlijk vind ik dat bij zulke dingen de lol er snel vanaf is. Heb ook wat kleur HUE in de woonkamer maar gebruik het eerlijk gezegd nooit (buiten het occasionele Halloweenfeestje en dergelijke ofzo).

• sakurakilla
Sunz schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:20:
[...]

Dit zijn zo'n dingen waar ik niet voor HUE had gekozen maar gewoon een lightstrip per meter had aangekocht. Niet om je af te breken maar en ben ook niet de expert hierin maar ik geloof dat hier betere opties voor bestaan.

Persoonlijk vind ik dat bij zulke dingen de lol er snel vanaf is. Heb ook wat kleur HUE in de woonkamer maar gebruik het eerlijk gezegd nooit (buiten het occasionele Halloweenfeestje en dergelijke ofzo).
Wat had ik anders kunnen nemen ipv hue dat ook met de tv sync (hue sync box)

• Sunz
sakurakilla schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:23:
[...]

Wat had ik anders kunnen nemen ipv hue dat ook met de tv sync (hue sync box)
Sorry had niet gezien dat je dit ook met de Hue Sync Box wou regelen.
Nou dan zit je idd vast aan HUE maar ik zou dit persoonlijk niet met je plafondverlichting doen.
Beetje too much imo.

Achter de TV met wat gradient lightstrips/playbar/ gradient light tube ofzo zou ik het doen.
Denk als je de hele kamer zo doet het teveel voor afleiding zorgt...maar ieder zijn smaak natuurlijk :)

En waarom geen lightstrip van 10m en één van 5m?
Kan je geen aansluitingen voorzien in het plafond als je aannemer nog bezig is?

[ Voor 10% gewijzigd door Sunz op 06-12-2024 13:45 ]

• sakurakilla
Sunz schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:43:
[...]

Sorry had niet gezien dat je dit ook met de Hue Sync Box wou regelen.
Nou dan zit je idd vast aan HUE maar ik zou dit persoonlijk niet met je plafondverlichting doen.
Beetje too much imo.

Achter de TV met wat gradient lightstrips/playbar/ gradient light tube ofzo zou ik het doen.
Denk als je de hele kamer zo doet het teveel voor afleiding zorgt...maar ieder zijn smaak natuurlijk :)

En waarom geen lightstrip van 10m en één van 5m?
Kan je geen aansluitingen voorzien in het plafond als je aannemer nog bezig is?
ledstrip van 10m en van 5m is ook prima. Ik weet alleen niet hoe ik dit zou moeten monteren. Dit is namelijk de hoofdvraag. Mijn aanmever gaat zeker de aansluitingen voorzien. Ik weet echt niet hoe ik de strips correct zou moten plaatsen

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik wil voor mijn dochter hue koppelen aan haar eigen Google Home zodat ze via haar Google Nest speaker haar lampen kan bedienen.

Voor 3 andere dochters en mijzelf dit kunnen regelen zonder problemen. Was wel al meer dan 2 jaar terug.

Maar nu krijg ik de melding in Google Home.
"kan philips hue niet bereiken probeer het opnieuw"

Na veel zoeken en proberen Hue support gebeld en daar is het vermoeden dat het komt omdat ik op 50 devices zit.
Ik heb:
38 lampen
2 dimmer switch
1 motion outdoor
9 wallswitch

50 totaal
En dus 4 koppelingen tussen Google Home en de Hue bridge.

Maar helemaal zeker was de helpdesk niet. Dus lampen verwijderen en opnieuw proberen of een 2e bridge en de lampen verdelen was het advies.

Iemand hier bekend mee? Dus Google koppelen telt als opslag op de bridge.

Aangezien ik wel het plan heb om nog wat Hue lampen aan te schaffen moet ik toch wel naar een 2e bridge, ik stel dat al een tijdje uit in de hoop dat er een bridge komt met meer opslag maar dat lijkt er niet te komen.

• bob 2.0
Het mailadres waarmee ik mijn Hue account heb geregistreerd zal binnenkort verdwijnen, ik heb een ander mailadres. Ik lees dat het overzetten van een mailadres bij een Hue account niet mogelijk is. Vreemd!

Wat zou een oplossing zijn:
1. Een lid toevoegen en deze beheerder rechten geven?
2. Een nieuw account aanmaken met mijn nieuwe email adres en alles opnieuw installeren?
3. of als hierboven en een backup van all4hue gebruiken om alles terug te zetten?
4. Gewoon m'n oude account blijven gebruiken. Het is slechts een inlog naam neem ik aan
5 .... ?

Iemand een advies?

• DukeBox
  • Laatst online: 19:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Gewoon een nieuw account aanmaken? Dat is wat signify zelf ook adviseert. De meeste instellingen staan in je bridge.

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 07-12-2024 10:33 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• outlandos
Wat is de makkelijkste manier om een zelf gemaakte scène (lokaal) op te slaan zodat ik hem in mijn nieuwe huis weer kan gebruiken?

De kopers van ons huis nemen namelijk alles over, inclusief hue verlichting en de bridge.

• DukeBox
  • Laatst online: 19:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Export maken met bijv. all4hue

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:41
December 05, 2024
Software version 1968096020

Improved the brightness levels for the Go to sleep automation.
Added support for the upcoming All-day scenes.
Improved performance and reliability of the system.
We’ll start to roll out this firmware in the next few days. Make sure you stay up to date with all our new features by turning on automatic updates in the Hue app and updating the app to the latest version via your mobile device’s app store.

Voor elke oplossing is er een probleem!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:00
Zijn er ook presence sensoren die direct met de HUE bridge samen werken?
Merk dat de HUE motion sensoren toch wat problematisch zijn in ruimtes waar we wat langer zitten (bank, eettafel, werkkamer).
Alternatief zou zijn om iets via Home Assistant te koppelen, maar dan zoek ik eigenlijk iets wat met thread werkt via mijn Apple apparaten. (Wil niet nog een apart Zigbee controller / netwerk aanleggen)

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 13:34
jwhoogervorst schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:20:
December 05, 2024
Software version 1968096020

Improved the brightness levels for the Go to sleep automation.
Added support for the upcoming All-day scenes.
Improved performance and reliability of the system.
We’ll start to roll out this firmware in the next few days. Make sure you stay up to date with all our new features by turning on automatic updates in the Hue app and updating the app to the latest version via your mobile device’s app store.
Deze al paar dagen op de Bridge hier

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:29

amphora

Websites & Fotografie

Zijn hier mensen die home assistant gebruiken en hun hue bridge hebben vervangen door een HA servertje met zigbee? Schijnt te kunnen en ben benieuwd naar ervaringen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:04

TWKterry

Master Mariner

amphora schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:49:
Zijn hier mensen die home assistant gebruiken en hun hue bridge hebben vervangen door een HA servertje met zigbee? Schijnt te kunnen en ben benieuwd naar ervaringen.
Ik denk dat die mensen niet veel meer hier komen maar te vinden zijn in het HomeAssistant dan wel z2m topic. Heb het zelf gedaan en alles werkt prima, scènes is wel veel meer werk en dynamische kleuren (signe lamp) heb ik ook nog niet goed.

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:30
amphora schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:49:
Yep, tijd geleden gedaan. Eerst nog alles op de Hue hub gehouden, want HA herkent deze gewoon. Maar je kunt dan alleen de lampen aansturen. Schakelaars, motion sensors, etc ziet HA niet als deze aan de Hue hub gekoppeld zijn.

Uiteindelijk helemaal over gegaan en draai nu HA op een oude NUC (d34010wyk) met Proxmox daarop en dan HA als een Virtual Machine. Op Proxmox installeren is makkelijk met deze helper scripts.

Voor Zigbee gebruik ik een SLZB-06 met de CC2652P chip. Zigbee2MQTT draai ik als add-on binnen HA.

Voordeel van Home Assistant en Z2M is dat je veel meer keuze krijgt qua devices. Je hoeft niet meer alleen Hue te gebruiken. Ook kun je eigenlijk elke automation maken die je maar wilt.

Ikzelf gebruik voor mijn automations voornamelijk Node Red (als Add-on in HA).

Feel free to Buy me a coffee

• TechSupreme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-10 22:32
Ik heb iON LED Zigbee dimmers in huis. Hue ziet die dimmers niet als een dimmer, maar als een dimbare lamp.

Kan ik die "dimbare lampen" groeperen zodat ik met 1 willekeurige dimmer alle lampen in een groep tegelijk kan schakelen of dimmen?

Daarnaast heb ik een kast met Ikea LED's en een Tradfri 30W voeding. Ik snap even niet hoe ik die moet koppelen aan Hue. Alle informatie die ik online kan vinden gebruikt (denk ik) een oudere versie van de app en het is mij absoluut niet duidelijk wat ik moet doen.

Moet ik de afstandsbediening van Tradfri koppelen of de voeding en hoe doe ik dat?

[ Voor 42% gewijzigd door TechSupreme op 08-12-2024 14:05 ]

• Dragunov
Gezien in Kamers dat je daar wel scènes kan kiezen, maar niet als je in een kamer een bepaalde lamp aanklikt, dat je geen scène kan kiezen voor enkel die lamp.

Iemand een idee, want hier vinden we het niet...

• Wally2002
  • Nu online
Dragunov schreef op maandag 9 december 2024 @ 01:07:
Gezien in Kamers dat je daar wel scènes kan kiezen, maar niet als je in een kamer een bepaalde lamp aanklikt, dat je geen scène kan kiezen voor enkel die lamp.

Iemand een idee, want hier vinden we het niet...
Je kunt die ene lamp in een aparte zone zetten. Daar kun je wel scènes kiezen.

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-11 13:25
In de inkomhal zit ik met een dubbele lichtschakelaar waarvan de ene de lamp bovenin de hal kan bedienen, en de andere de lamp in de inkomhal zelf. Boven zelf zit ik met 2 (gewone) lichtschakelaars aan elke zijde van de hal die de lamp boven kan bedienen. Wanneer ik deze lamp zou vervangen door een slimme lamp, kan ik deze dan zo instellen zodat:
1) tussen bv. 22u en 06u, de lamp minder hard brand wanneer je de schakelaar zou gebruiken en
2) de lamp automatisch aangaat (maar op de laagste / minst felle stand) door middel van de bewegingssensor in de hal boven?

Zoja, ik veronderstel dat ik dan een hue bewegingssensor nodig heb, en 3 wall switch module's (elk voor 1 schakelaar)? En kan je zo'n wall switch op 1 deel van de dubbele lichtschakelaar koppelen/aansluiten?
En wat als ik met het andere deel van de dubbele lichtschakelaar hetzelfde wil doen, maar met een andere lamp, zonder dat die van boven mee aangaat, zou dat lukken, of is dat enkel beperkt tot 1 "kring"?

Kort samengevat:
lamp inkomhal: te bedienen van schakelaar living, dubbele schakelaar (rechts) inkomhal, schakelaar hal boven
lamp hal boven: te bedienen van 2 schakelaars boven en dubbele schakelaar (links) beneden

Door de 2+1 actie van op bol zou ik eventueeldan een aantal modulles willen aanschaffen indien het zo zou kunnen werken...

• jorisjansen3
  • Nu online
Desperation schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:27:

Kort samengevat:
lamp inkomhal: te bedienen van schakelaar living, dubbele schakelaar (rechts) inkomhal, schakelaar hal boven
lamp hal boven: te bedienen van 2 schakelaars boven en dubbele schakelaar (links) beneden
Als je in de inkomhal ook een sensor plaatst, en de lamp vervangt door een slimme lamp, brand het licht in de inkomhal als je binnenkomt. Dat kun je boven herhalen.. (slimme lamp, sensor).

Dan kun je inderdaad een schema instellen (boven: “overdag, bij voldoende licht, doe niets; tussen 0630 en 0830, bij opstaan: vriendelijk lichtje, dat na een minuut weer uitgaat; tussen 2300 en 0630: heel zwak lampje ,dat na een minuut weer uit gaat”.

Zo heb ik het ingesteld, en we raken de schakelaars boven en beneden nooit meer aan…

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-11 13:25
jorisjansen3 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:47:
[...]

Als je in de inkomhal ook een sensor plaatst, en de lamp vervangt door een slimme lamp, brand het licht in de inkomhal als je binnenkomt. Dat kun je boven herhalen.. (slimme lamp, sensor).

Dan kun je inderdaad een schema instellen (boven: “overdag, bij voldoende licht, doe niets; tussen 0630 en 0830, bij opstaan: vriendelijk lichtje, dat na een minuut weer uitgaat; tussen 2300 en 0630: heel zwak lampje ,dat na een minuut weer uit gaat”.

Zo heb ik het ingesteld, en we raken de schakelaars boven en beneden nooit meer aan…
Mijn eerste gedacht was inderdaad om dit ook beneden zo te doen, echter is dit niet echt noodzakelijk, maar voor boven eerder praktisch. In de living zitten we al met slimme lampen die langs 2 verschillende schakelaars te bedienen zijn, maar die ik heb gekoppeld met de hue dimmer switch, en daar lukt het zelfs niet om van de gewone schakelaars af te blijven, dus ik vrees ervoor dat ze dat boven wel gaan kunnen waar ze het licht kunnen bedienen vanaf 3 verschillende plekken...

• Martinus123
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-12-2024
#probleen opgelost

[ Voor 89% gewijzigd door Martinus123 op 11-12-2024 19:01 ]

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Als ik het goed heb kun je nu een 2e bridge toevoegen op 1 acount.
Alleen lees ik ook dat Alexa dit niet ondersteunt.
Maar blijft Alexa de eerste bridge wel ondersteunnen?

Verder lees ik dat switches en sensors van de eerste bridge lampen aan sturen van de 2e bridge.
En natuurlijk omgekeerd, klopt dat?

• Dragunov
Implementatie komt in 2025

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:19
Ik heb nadat ik mijn Hue lampen heb verbonden met HomeKit het probleem dat 1x Gu10 spotje altijd roze heeft uitgekozen als startkleur. Dus deze spot is als de enige van het groepje roze. Hoe zet ik dit uit? Lampinstellingen zijn:

Functie: gemengd
Inschakelen: standaard

Als ik de lamp aanpas qua kleur, en deze uitzet en weer aanzet dan gaat deze aan in de laatst gekozen kleur.

Maar via HomeKit heb ik een automatisering dat alle woonkamer lampen 15min voor zon onder aangaan. En dan gaat deze lamp dus aan in het roze.

Iemand een idee?

ehhhh..HOI

• remmuz
krizzziz schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:45:
Maar via HomeKit heb ik een automatisering dat alle woonkamer lampen 15min voor zon onder aangaan. En dan gaat deze lamp dus aan in het roze.

Iemand een idee?
Ik heb mijn licht gerelateerde automatiseringen gewoon in de HUE app gemaakt. Dat werkt in mijn beleving een stuk makkelijker en betrouwbaarder.

[ Voor 31% gewijzigd door remmuz op 12-12-2024 08:21 ]

• Sunz
Idd...daarnaast vind ik de kleuren er altijd raar uitkomen via Homekit...iets bronzachtig/rosé :/

• Sunz
Iemand die hulp kan bieden?

Wil een hue wall switch module installeren op de wc lamp.

Is nog een oude schakelaar met 4 draden? Kan het zo zijn dat hier de deurgong ook op is geïnstalleerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrlabP5y0op8vzxpUourcjC4Z0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RCp76yNPgpkc9FN7rBk9VW8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CCp36gHUgfyqRu47YxrQvC6-3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHatlKt1YmwVDZdMGYksge7v.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil gebruik maken van het moment om hier een moderne schakelaar te gebruiken.
Iemand die je het me kan uitleggen als een 5 jarige welke draden ik in een klem zet en welke dra(a)den ik aansluit op de nieuwe schakelaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AT_AmpcC0FeAL4anUlGWluXX_Xg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGrs4VfvwPpKqiaI4Za5V9SQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFOcAMrllV9DgW6idRcKHXUVqEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WoN06kcOu2fzP7fce0tAUvf.jpg?f=fotoalbum_large

• remmuz
Sunz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:39:
Iemand die hulp kan bieden?

Wil een hue wall switch module installeren op de wc lamp.

Is nog een oude schakelaar met 4 draden? Kan het zo zijn dat hier de deurgong ook op is geïnstalleerd?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik wil gebruik maken van het moment om hier een moderne schakelaar te gebruiken.
Iemand die je het me kan uitleggen als een 5 jarige welke draden ik in een klem zet en welke dra(a)den ik aansluit op de nieuwe schakelaar?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is er misschien een ventilator op aangesloten? licht aan -> ventilator aan.
Ik kan geen geen reden verzinnen waarom er 4 draden op aangesloten zitten.
Op de foto is niet te zien wat de huidige functie van alle draden is. Staan er op de oude schakelaar geen letters of symbolen? zoals op de nieuwe: L is Live (Fase, tegenwoordig is dat een bruine draad) 1 en 1' zijn de geschakelde uitgangen. Dit is dus een wissel schakelaar.

Sowieso wordt geen van deze draden op de Hue wall switch aangesloten. Alleen de gele en witte draadjes van de wall switch worden op de schakelaar aangesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door remmuz op 12-12-2024 10:03 ]

• Sunz
remmuz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:00:
[...]

Is er misschien een ventilator op aangesloten? licht aan -> ventilator aan.
Ik kan geen geen reden verzinnen waarom er 4 draden op aangesloten zitten.
Op de foto is niet te zien wat de huidige functie van alle draden is. Staan er op de oude schakelaar geen letters of symbolen? zoals op de nieuwe: L is Live (Fase, tegenwoordig is dat een bruine draad) 1 en 1' zijn de geschakelde uitgangen. Dit is dus een wissel schakelaar.

Sowieso wordt geen van deze draden op de Hue wall switch aangesloten. Alleen de gele en witte draadjes van de wall switch worden op de schakelaar aangesloten.
Nee geen ventilator ofzo aangesloten. Oude schakelaar staat niets van informatie 🥲

Heb het nu zo geïnstalleerd maar zonder succes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ls45a6BU_pN1_YOZ13DbY8kd5CQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/llps27M1mCscHhbkjQLmmwZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcU_aoDjyU1vrVvqhnBoMu1tlOE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tgXviMCEvAGxLyoBJFSsnu9q.jpg?f=fotoalbum_large

• remmuz
Sunz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:09:
[...]

Nee geen ventilator ofzo aangesloten. Oude schakelaar staat niets van informatie 🥲

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen stroomdraden op de wall switch aansluiten!!

Waar nu de witte stroomdraad zit komt het dunne witte draadje van de wall switch.

En het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat de rode en blauw bij elkaar in 1 lasklem moeten.
Ik zou verwachten dan de ene fase is en de andere de nul draad.

Even voor de zekerheid; je weet dat de Hue wall switch bedoeld is om een Hue lamp te schakelen? Hij is niet geschikt om een domme lamp slim te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door remmuz op 12-12-2024 10:20 ]

• Sunz
remmuz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:12:
[...]

Geen stroomdraden op de wall switch aansluiten!!

Waar nu de witte stroomdraad zit komt het dunne witte draadje van de wall switch.

En het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat de rode en blauw bij elkaar in 1 lasklem moeten.
Ik zou verwachten dan de ene fase is en de andere de nul draad.

Even voor de zekerheid; je weet dat de Hue wall switch bedoeld is om een Hue lamp te schakelen? Hij is niet geschikt om een domme lamp slim te maken.
Ok witte steekt nu in L
Gele in de 1 of 1’?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1-WJy0kq4jT0g1imNjbzuejw60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyIUmHckmfecZoqWtxDqqjYS.jpg?f=fotoalbum_large

In de hue wall switch module zit een lasklem met 3 ingangen. Heb hier nog andere liggen van 2 ingangen of 4+.

Apart aansluiten?

• Sunz
Sunz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:23:
[...]

Ok witte steekt nu in L
Gele in de 1 of 1’?

[Afbeelding]

In de hue wall switch module zit een lasklem met 3 ingangen. Heb hier nog andere liggen van 2 ingangen of 4+.

Apart aansluiten?

Ja staan hue spotjes op aangesloten

• remmuz
Sunz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:23:
[...]

Ok witte steekt nu in L
Gele in de 1 of 1’?

[Afbeelding]

Apart aansluiten?
Gele in 1 of 1' maakt niet uit.

Kun je achterhalen welke draden er bij de lamp uitkomen?
ik verwacht dat je op 1 van de draden bij de schakelaar (rood, wit of blauw) 230 volt meet. Die moet je verbinden met de draad die naar de lamp loopt.

Is dit in Nederland? want deze combinatie van kleuren ken ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door remmuz op 12-12-2024 10:37 ]

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:26
Sunz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:09:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt stop en bel een expert. Dit is vragen om brand.
Sowieso kloppen de kleuren niet en als je niet weet hoe het werkt dan is dit levensgevaarlijk.

• Sunz
tlpeter schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:41:
[...]

Echt stop en bel een expert. Dit is vragen om brand.
Sowieso kloppen de kleuren niet en als je niet weet hoe het werkt dan is dit levensgevaarlijk.
Lijkt me idd de beste oplossing…aaargghhh oude huizen en onbestaande standaarden 🥲

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:26
Sunz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:11:
[...]

Lijkt me idd de beste oplossing…aaargghhh oude huizen en onbestaande standaarden 🥲
Ik heb pas een huis uit 1965 gekocht en heb de oude (rood & groen) gemixt zitten met de huidige (blauw en bruin) kleuren. Gelukkig heb ik ene elektrotechnische achtergrond, maar zelfs dan moet ik elke keer weer nadenken wat de fase is bij de oude kleuren.
Bij jou zot er rood en blauw (mag absoluut niet) en volgens mij ook nog een witte draad. Wit ben ik persoonlijk nog nooit tegengekomen, anders dan bij signaaldraad.

PS, die aardedraad met een kroonsteentje :X dat kan echt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door tlpeter op 12-12-2024 11:49 ]

• Sunz
tlpeter schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:48:
[...]

Ik heb pas een huis uit 1965 gekocht en heb de oude (rood & groen) gemixt zitten met de huidige (blauw en bruin) kleuren. Gelukkig heb ik ene elektrotechnische achtergrond, maar zelfs dan moet ik elke keer weer nadenken wat de fase is bij de oude kleuren.
Bij jou zot er rood en blauw (mag absoluut niet) en volgens mij ook nog een witte draad. Wit ben ik persoonlijk nog nooit tegengekomen, anders dan bij signaaldraad.

PS, die aardedraad met een kroonsteentje :X dat kan echt niet.
Heb de elektricien gecontacteerd, moest hem toch nog eens vragen om onze Ring deurbel van stroom te voorzien hehe :)
Nou is ook het klemmetje afgebroken toen ik de schakelplaat weer wou installeren |:( Wifey will not be happy ;w :P
Ben hier al rood, bruin, blauw, wit tegengekomen haha...wel woonachtig in België maar toch :S
Vorige Wall Switch modules waren gelukkig iets "gemakkelijker" :')

• posttoast
Simpele vraag, met hopelijk een simpel antwoord. Ik heb een tweetal buitenlampen die ik graag slim wil maken. Volgens mij kan dat met een Zigbee relais zoals deze:

https://plusled.nl/zigbee...lips-hue-compatibel-7854/

Maar: ik wil de lampen ook graag vanuit HomeKit bedienen. Volgens de pagina van die winkel kan dat. In mijn herinnering werken echter non-Hue producten die aan de bridge gekoppeld zijn niet in HomeKit (heb ik ervaren met Osram slimme schakelaars). Hoe zit dit?

omniscale.nl

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 14:14
Geen idee of dat echt een belemmering is. Als het compatible is met home kit gewoon proberen

[ Voor 82% gewijzigd door zuma op 13-12-2024 17:16 ]

• posttoast
zuma schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:15:
Geen idee of dat echt een belemmering is. Als het compatible is met home kit gewoon proberen
Nou ja, "gewoon proberen" vind ik voor € 40 inclusief verzendkosten wel een dingetje ;) Ik wil het eerst wel enigszins zeker weten, vooral ook omdat ik vrijwel overal lees dat het niet kan. Ik ben daarom heel benieuwd waarom hier geclaimed wordt dat het wél kan en vraag me af of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Het staat me bij dat het wel kan als je je Hue Bridge in Matter-modus gebruikt, maar dat heeft dan weer andere nadelen.

omniscale.nl

• jorisjansen3
  • Nu online
Hue update pagina:

December 11, 2024
All Philips Hue accessories
Software version 67.115.5, 2.77.35, 2.77.39
  • Bug fixes and stability improvements
alle accessoires, ook mijn indoor sensors die al sinds 2019 op dezelfde softwareversie werken… benieuwd wat er exact nu gerepareerd wordt…

• Oekol
  • Laatst online: 14:14

Oekol

waka waka hey hey

Gek genoeg de dingen die altijd gewerkt hebben werkten niet meer na de laatste update blijkbaar. Dus 23u lampen uit bleven hele nacht aan. Maar even toggle geswitched om te kijken of t nu wel lukt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

posttoast schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:56:
Simpele vraag, met hopelijk een simpel antwoord. Ik heb een tweetal buitenlampen die ik graag slim wil maken. Volgens mij kan dat met een Zigbee relais zoals deze:

https://plusled.nl/zigbee...lips-hue-compatibel-7854/

Maar: ik wil de lampen ook graag vanuit HomeKit bedienen. Volgens de pagina van die winkel kan dat. In mijn herinnering werken echter non-Hue producten die aan de bridge gekoppeld zijn niet in HomeKit (heb ik ervaren met Osram slimme schakelaars). Hoe zit dit?
Ik heb een niet Hue zigbee dimmer op keuken spotjes zitten en sinds de Hue bridge matter update werken ze ook met HomeKit.

Overigens ging die matter update bij mij vlekkeloos.

[ Voor 3% gewijzigd door amphora op 14-12-2024 10:44 ]

• posttoast
amphora schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:42:
[...]

Ik heb een niet Hue zigbee dimmer op keuken spotjes zitten en sinds de Hue bridge matter update werken ze ook met HomeKit.

Overigens ging die matter update bij mij vlekkeloos.
Kijk, dat klinkt goed! :)

Maar werkt sinds de Matter update bijvoorbeeld adaptive Lightning van HomeKit nog?

omniscale.nl

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik word een beetje krankjorum van HomeKit. Heb de bridge en lampen allemaal opnieuw toegevoegd, maar continu worden ze ‘adaptive’. Ook als ik het ‘uitschakel’. Ik heb een scène waarin de lampen via Hue op warm wit aan gaan. Werkt prima. Maar als ik het Siri vraag of via Woning doe, dan is het koud blauw. Krijg het met geen mogelijkheid uit tot ik weer de bridge of lampen opnieuw toevoeg aan HomeKit.

Iemand een idee?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

posttoast schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:49:
[...]

Kijk, dat klinkt goed! :)

Maar werkt sinds de Matter update bijvoorbeeld adaptive Lightning van HomeKit nog?
Geen idee eerlijk gezegd. Ik gebruik adaptive lightning.

• posttoast
amphora schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:42:
[...]

Geen idee eerlijk gezegd. Ik gebruik adaptive lightning.
Je gebruikt het niet dan neem ik aan? :)

omniscale.nl

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

posttoast schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:44:
[...]

Je gebruikt het niet dan neem ik aan? :)
Klopt. Sorry :)

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Oekol schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 09:34:
Gek genoeg de dingen die altijd gewerkt hebben werkten niet meer na de laatste update blijkbaar. Dus 23u lampen uit bleven hele nacht aan. Maar even toggle geswitched om te kijken of t nu wel lukt.
Vaag het blijft maar niet werken. Even stroomloos maken vandaag. Kijken of dat helpt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Tito129
  • Laatst online: 21:06
Oekol schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 09:34:
Okay. Het ligt dus niet aan mij dat er een lamp steeds niet uit gaat.
In de hue app wordt de automatisering ook steeds uitgezet.
Ik kan de lamp wel normaal bedienen. Dus er is wel communicatie ook andere lampen gaan gewoon uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Tito129 op 16-12-2024 08:31 ]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Tito129 schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:31:
[...]

Okay. Het ligt dus niet aan mij dat er een lamp steeds niet uit gaat.
In de hue app wordt de automatisering ook steeds uitgezet.
Ik kan de lamp wel normaal bedienen. Dus er is wel communicatie ook andere lampen gaan gewoon uit.
Ik heb automatisering dat om 23.00 uur de lampen uit gaan. Echter blijven ze leuk aan. Zal die van 22.00 uur ook eens aanzetten. Maar vandaag even van het stroom af om te kijken wat er dan gebeurd. Heeft jaren goed gewerkt en laatste keer dat er iets is toegevoegd is maanden terug volgens mij.

Edit: wellicht heeft het installeren van de hue app op 'n derde telefoon er mee te maken. We gaan vnv weer vrolijk verder.

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 16-12-2024 10:55 ]

• outlandos
Ik heb een groot huis van een klant waarin zoveel hue lampen komen dat ik 2 bridges nodig heb.

Eén voor de beneden verdieping en een voor de 1ste verdieping + zolder.

Nu vraag ik me af of het nog toegevoegde waarde heeft om de tweede bridge boven aan te sluiten. We hebben een mooi plekje ervoor helemaal uit het zicht.

Of kan ik ze even goed allebei gewoon beneden in de meterkast hangen?

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:00
outlandos schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:03:
Ik heb een groot huis van een klant waarin zoveel hue lampen komen dat ik 2 bridges nodig heb.

Eén voor de beneden verdieping en een voor de 1ste verdieping + zolder.

Nu vraag ik me af of het nog toegevoegde waarde heeft om de tweede bridge boven aan te sluiten. We hebben een mooi plekje ervoor helemaal uit het zicht.

Of kan ik ze even goed allebei gewoon beneden in de meterkast hangen?
Toevallig ook net gedaan, heb de tweede boven gehangen, en ook op een ander zigbee channel geforceerd (25 en 15). Alleen al ter voorkoming van mogelijke interferentie.En de lampen zijn toch dichterbij daar.
Voed deze tweede hub trouwens nu ook via een POE switch die nog een poort over had, dus extra bonuspunten ;)

• Sinnedje
  • Niet online
Ik heb ook 2 bridges en heb ze direct naast elkaar hangen in de meterkast. Zitten wel allebei op een ander kanaal. Werkt prima hier.

• Dragunov
Hier een Bridge beneden en reeds Bridge boven, allebei op zelfde kanaal.

Zit wel niet aan limiet van iedere Bridge, maar nadien geen zin om ieder lamp,... te verwijderen van ene Bridge en opnieuw toe te voegen aan andere Bridge.

Voorlopig is er ook nog geen mogelijkheid tot het verplaatsen van lampen,... van ene Bridge naar andere

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-11 21:38
Hier 3 bridges, 2 naast elkaar, zelfde kanaal 11, nooit problemen...1 alles buiten, ander huis.
3de in de aanbouw voor hele aanbouw, ook zelfde kanaal 11.
Ondanks overal zelfde kanaal merk ik nergens problemen.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Vergeten om van t stroom te halen maar wel de andere automatisering van 22u lampen uit aangezet gedurende de dag een keer. Die deed het wel. Die van 23u niks. Die laatste nu verandert naar 22.59 en opgeslagen kijken of dat iets uithaalt.

• Joe23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:12
Ik heb in huis HUE lampen hangen, nu heb ik er twee boven de eettafel en die zitten ook samen in een groep. Laatst hebben we een stroomstoring gehad en nu gaat 1 van de 2 lampen op willekeurige momenten uit zichzelf aan, op de felste stand. Iemand enig idee hoe dit kan?

• remmuz
Joe23 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:17:
Ik heb in huis HUE lampen hangen, nu heb ik er twee boven de eettafel en die zitten ook samen in een groep. Laatst hebben we een stroomstoring gehad en nu gaat 1 van de 2 lampen op willekeurige momenten uit zichzelf aan, op de felste stand. Iemand enig idee hoe dit kan?
Hier ook een stroomstoring gehad laatst. Ik had 3 lampen die opeens vreemd reageerden.
Twee heb ik kunnen fixen door zelf even de spanning uit te schakelen.
De derde (geen echte Hue lamp) krijg ik niet meer lekker werkend. Aan/uit en dimmen werkt, maar als ik een willekeurige kleur kies gaat de lamp naar koud wit licht.

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:07
cvanatten schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:03:
Die schakelaars van Gira heb ik zelf ook. Ze zaten al in het huis toen ik het kocht. Ik heb eerst dezelfde fout gemaakt door ze als puls in te stellen. Achterop de schakelaar staat een schemaatje waaruit blijkt dat het geen puls schakelaar is maar een gewone aan-uit schakelaar. Mooi dat het nu goed werkt.
Beetje laat, ik kwam je comment tegen. Die hue modules werken dus gewoon prettig met drukvlakschakelaars (die wat terugspringen)?

Ik ga in mijn nieuwe woning al het schakelmateriaal met Gira vervangen en wil graag drukvlakschakelaars voor een consistent uiterlijk, maar die combineren met Hue.

Eventueel ook een pulsdrukker, ik las dat je dan zelfs kan dimmen met Hue. Toevallig iemand ervaring mee?

Edit: na beetje doorzoeken in het topic ook video's tegengekomen van de pulsdrukker in actie. Top! Worden op sommige plekken gewoon drukvlakschakelaars, op andere plekken pulsdrukkers.

[ Voor 10% gewijzigd door guysp op 17-12-2024 11:43 ]

// TODO: Schrijf een signature

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-10 10:49
Ik wil een Hue buitensensor ophangen om als ik 's avonds het vuilnis ga weggooien ik licht heb als ik naar achter loop. Ook is het de bedoeling dat als een inbreker achterom komt automatisch de (Hue) spotjes van de overkapping aan gaan. Twee vragen hierover:
  1. Ik lees op internet verhalen dat de sensor erg gevoelig is en al aan gaat bij een kat, ook op de laagste gevoeligheid. Ik heb geen behoefte dat bij iedere kleine beweging de spotjes buiten aan gaan. Heeft iemand hier ervaring mee of dit inderdaad te gevoelig werkt?
  2. Ik vind het apparaat er eigenlijk helemaal niet mooi uit zien, en de kleur ook niet, maar er zijn bij mijn weten geen alternatieven. De witte indoor kan niet buiten hangen en ik denk dat het niet handig is om buiten het Hue systeem om te gaan. Iemand nog tips voor alternatieve buitensensoren om Hue spotjes en 1 lamp in te schakelen?
Pagina: 1 ... 77 ... 87 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic