[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-11 11:21
RonG schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:05:
Ik wil een Hue buitensensor ophangen om als ik 's avonds het vuilnis ga weggooien ik licht heb als ik naar achter loop. Ook is het de bedoeling dat als een inbreker achterom komt automatisch de (Hue) spotjes van de overkapping aan gaan. Twee vragen hierover:
  1. Ik lees op internet verhalen dat de sensor erg gevoelig is en al aan gaat bij een kat, ook op de laagste gevoeligheid. Ik heb geen behoefte dat bij iedere kleine beweging de spotjes buiten aan gaan. Heeft iemand hier ervaring mee of dit inderdaad te gevoelig werkt?
  2. Ik vind het apparaat er eigenlijk helemaal niet mooi uit zien, en de kleur ook niet, maar er zijn bij mijn weten geen alternatieven. De witte indoor kan niet buiten hangen en ik denk dat het niet handig is om buiten het Hue systeem om te gaan. Iemand nog tips voor alternatieve buitensensoren om Hue spotjes en 1 lamp in te schakelen?
Afhankelijk van je smarthome systeem (HomeKit, Homebridge, Home Assistant, ...) kan je eendert welke bewegingsensor koppelen aan je HUE lampen. Wel niet via de Hue app natuurlijk.

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-10 10:49
Sunz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:15:
[...]

Afhankelijk van je smarthome systeem (HomeKit, Homebridge, Home Assistant, ...) kan je eendert welke bewegingsensor koppelen aan je HUE lampen. Wel niet via de Hue app natuurlijk.
Ik weet niet of het aan mijn oude Bridge ligt ofzo, maar ik met HomeKit heb ik altijd gedoe. Dan vind hij de lampen weer niet of werkt opeens niets meer... Ik gebruik niet veel speciale dingen dus ik vind het werken met de Hue app wel prima. Dus gebruik geen ander smarthome systeem dan de app van Hue.

• Sunz
RonG schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:19:
[...]

Ik weet niet of het aan mijn oude Bridge ligt ofzo, maar ik met HomeKit heb ik altijd gedoe. Dan vind hij de lampen weer niet of werkt opeens niets meer... Ik gebruik niet veel speciale dingen dus ik vind het werken met de Hue app wel prima. Dus gebruik geen ander smarthome systeem dan de app van Hue.
Weet niet welke bridge je nu gebruikt maar je kan wel een nieuwe goedkoop op marktplaats ofzo vinden (wordt vaak in een bundel verkocht waarbij waar mensen die niet per se nodig hebben).

Hue sensor is idd wel gevoelig. Heb een die op de straat uitkijkt en zelf op de laagste stand ziet ie auto's 5m verder. Dus een goede plaats uitzoeken is wel belangrijk.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:02
Is er een truukje om de bridge met een ander netwerk te verbinden zonder dat ding te resetten?
Ik heb een nieuw modem/accesspoint en alles werkt behalve de Hue bridge.
Het derde blauwe ledje voor internet toegang gaat niet branden en ook in de app kan ik de bridge niet bereiken.
Wat ook vreemd is, misschien gerelateerd, als ik de netwerkkabel uit de bridge trek dan blijft de middelste led gewoon branden.

Edit: Het helpt enorm als je DHCP aan zet 😄

[ Voor 5% gewijzigd door remmuz op 19-12-2024 17:38 ]

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hopelijk mag een semi-Hue-vraag hier ook.
We hebben nu 8 GU10-spots in het plafond, 4x wit en 4x White Ambiance, om en om, maar ze zijn niet fel genoeg. Ik wil ze (deels) vervangen door fellere spots, richting de 500lm (in plaats van de 350lm van de Hue), maar die wel goed in het ecosysteem passen. Kleur mag, maar hoeft niet. Zijn er goede ervaringen hier met een bepaald merk/type?

Nomen nescio

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:33
Hallo,

Al weer een tijdje terug heb ik Philips een mail gestuurd over of je al een 2e brirdge aan kunt sluiten op 1 netwerk.

En ontving de volgende reactie:

Er wordt geleidelijk voor alle gebruikers een update uitgerold in de Hue app. Dan zal er een banner in beeld komen met blauwe tekst bij de instellingen om meerdere bridges te kunnen toevoegen. Als u hierop klikt dan zal de instellingen pagina worden aangepast en komt er een tabje met 'Bridges'. Hier kunt u een tweede Bridge toevoegen op hetzelfde account indien gewenst.

Is deze update al geweest, en werkt dit dus?

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:10
timbe schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:49:
Hallo,

Al weer een tijdje terug heb ik Philips een mail gestuurd over of je al een 2e brirdge aan kunt sluiten op 1 netwerk.

Is deze update al geweest, en werkt dit dus?
Ik zie al een tijdje deze banner op mijn instellingenpagina.. is dat wat bedoeld wordt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eboV-0IgY8cOXbqPHh5ieIk0lA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YtIgM8WlnjGI9MDUtmLrFYt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door jorisjansen3 op 22-12-2024 08:00 ]

• timbe
jorisjansen3 schreef op zondag 22 december 2024 @ 07:58:
[...]

Ik zie al een tijdje deze banner op mijn instellingenpagina.. is dat wat bedoeld wordt?
[Afbeelding]
Dat zo maar eens kunnen.
Maar hoop het niet, want deze is bij mij niet zichtbaar.

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
timbe schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:44:
[...]

Dat zo maar eens kunnen.
Maar hoop het niet, want deze is bij mij niet zichtbaar.
Ik gebruik iOS, app versie 5.32.1
Ik heb twee bridges, maar op meer netwerken( (want in twee woningen).

• timbe
jorisjansen3 schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:21:
[...]

Ik gebruik iOS, app versie 5.32.1
Ik heb twee bridges, maar op meer netwerken( (want in twee woningen).
Hier app versie: 5.32.0 (18993)

Maar wil juist alles in een netwerk, zodat ik niet hoef te schakelen.

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:16
jorisjansen3 schreef op zondag 22 december 2024 @ 07:58:
[...]

yep, als je hierop klikt kun je de 2e bridge koppelen aan je account en alle lampen/kamers vanuit 1 scherm bedienen. Werkt prima!

• timbe
emielbf schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:20:
[...]

yep, als je hierop klikt kun je de 2e bridge koppelen aan je account en alle lampen/kamers vanuit 1 scherm bedienen. Werkt prima!
Vreemd, ik heb deze banner niet. :?

Of zal dit komen omdat ik nog geen 2e bridge heb?

[ Voor 8% gewijzigd door timbe op 23-12-2024 09:57 ]

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:15

Dav0s

Hr?

timbe schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:14:
[...]

Hier app versie: 5.32.0 (18993)

Maar wil juist alles in een netwerk, zodat ik niet hoef te schakelen.
Dat is dan toch één versie eerder dan de persoon waar je op reageert? Misschien app updaten?

• Kaascrackers
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-10 16:49
Hoop dat iemand me kan helpen:

Heb in ons toilet een Hue motion sensor (en een blindplaatje over de oude schakelaar). Merk echter toch vaak dat gasten het niet snappen en bij terugkomst zeggen dat ze de lamp niet uitkregen enzo.. Beetje irritant.

Kan ik dit dmv een slimme Hue schakelaar (een friends van Hue zodat het een gewone vierkante wordt) ondervangen?
Dus dat de bezoeker de lampen inderdaad met een slimme wandschakelaar kan uit- (en eventueel zelfs per ongeluk onnodig aan- aangezien de lamp al aan zal gaan als hij/zij binneloopt) zetten? Als het ware dat de 'trigger' van die schakelaar dus de nog actieve sensor even overrule't en de lamp doet uitgaan, om dan na een minuut ofzo weer gewoon op het normale sensor-regime terug te vallen?

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:21
Kaascrackers schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:17:

Heb in ons toilet een Hue motion sensor (en een blindplaatje over de oude schakelaar). Merk echter toch vaak dat gasten het niet snappen en bij terugkomst zeggen dat ze de lamp niet uitkregen enzo.. Beetje irritant.

Kan ik dit dmv een slimme Hue schakelaar (een friends van Hue zodat het een gewone vierkante wordt) ondervangen?
Dus dat de bezoeker de lampen inderdaad met een slimme wandschakelaar kan uit- (en eventueel zelfs per ongeluk onnodig aan- aangezien de lamp al aan zal gaan als hij/zij binneloopt) zetten? Als het ware dat de 'trigger' van die schakelaar dus de nog actieve sensor even overrule't en de lamp doet uitgaan, om dan na een minuut ofzo weer gewoon op het normale sensor-regime terug te vallen?
Volgens mij moet dat op te lossen zijn met een schakelaarmodule van Hue.

Marstek Venus 2.0 5,12 kWh.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:34

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou ook dan een hue wall switch gebruiken. De meest FoH schakelaars zijn van die regeneratieve die ook niet iedereen snapt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 13:34
timbe schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:45:
[...]

Vreemd, ik heb deze banner niet. :?

Of zal dit komen omdat ik nog geen 2e bridge heb?
Neen hoor.

Heb nadien pas Bridge toegevoegd hier en kreeg melding ook voor dit er was

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Dit is exact de reden dat ik naast de sensor ook een dimmer switch op het toilet heb hangen. Ik werd gek van de vraag hoe ze het licht uit moesten doen.
Heb je het licht ook aangezet dan? Uhh, nee 8)7

Edit: En het is ook wel fijn als je 's nachts toch meer licht nodig hebt dan de enorm gedimde scene die ik tussen 23:00 en 06:00 uur achter de sensor heb hangen :*)

[ Voor 7% gewijzigd door robkrekel op 24-12-2024 08:46 ]

7x 410 pw op zuid met enphase IQ7A -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:51
Heb sinds 2 weken ook (als test) een wall switch module in de slaapkamer geinstalleerd om te kijken of dit de oplossing is waar wij op zoek naar zijn (want als dochter het licht 's ochtends vroeg aanzette, was het gelijk flink licht in de kamer, en ik zag daarnaast in de app dat het licht onbereikbaar was als we de 'domme' schakelaar gebruikten).
Instalatie ging best gemakkelijk, moest wel pielemuizen met de kleine dunne kabels die meegeleverd waren met de module om deze goed genoeg in de schakelaar te krijgen.
Ik heb alleen nog wat "ruzie" met de 'time based light' schema - het zou simpel moeten zijn, maar ik merk toch dat soms het schema niet helemaal gevolgd wordt..

http://specs.tweak.to/5253

• rangatang
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik wil ook zoiets met een motion sensor + Hue inbouwmodule + 'domme' schakelaar gaan realiseren. Toch niet helemaal duidelijk hoe dat kan.

- Bezoeker gaat naar wc: sensor schakelt lampen aan.
- Bezoeker verlaat toilet en klikt schakelaar uit. Dan pikt de sensor toch binnen 1 seconden weer een beweging op en springt het licht weer aan?
Of kun je een soort vertraging laten toepassen en dat de sensor dus pas na een bepaalde tijd weer meedoet?
Wellicht met Home Assistant te doen?

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:10

Heb hier nog de wandschakelaar met een hele simpele oplossing: een post-it, werkt verrassend goed :D

Ben zelf te lui geweest om de schakelaars overal weg te halen, we zijn zo gewend aan de sensoren dat we niet eens meer de neiging hebben om op de schakelaars te drukken. Als bezoek dan wel eens een schakelaar gebruikt sta ik me eerst een tijd af te vragen waarom de lampen niet reageren.

• timbe
😀Yesss heb net toch heel simpel een 2e bridge kunnen toevoegen!

Maar weet iemand hoe je nu het makelijkste dingen over zet van de een naar de andere bridge?
Het zou fijn zijn als dit kan bv per kamer.

• Jos-P
rangatang schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:19:
Ik wil ook zoiets met een motion sensor + Hue inbouwmodule + 'domme' schakelaar gaan realiseren. Toch niet helemaal duidelijk hoe dat kan.

- Bezoeker verlaat toilet en klikt schakelaar uit. Dan pikt de sensor toch binnen 1 seconden weer een beweging op en springt het licht weer aan?
Of kun je een soort vertraging laten toepassen en dat de sensor dus pas na een bepaalde tijd weer meedoet?
Je kunt met het inschakelen van de schakelaar ook meteen de activiteit van de sensor cancellen. Je kunt bij het inschakelen ook een tijd aangeven hoelang de verlichting aan mag blijven en bij het uitschakelcommando kun je de sensor weer actief maken en de lopende timer cancellen. Dat kan denk ik niet met de standaard hue app, ik werk zelf veel met all4hue.

[ Voor 3% gewijzigd door Jos-P op 24-12-2024 19:26 ]

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-11 16:51

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je de Hue Bridge in de meterkast hangt deze minimaal een bepaalde afstand moet hebben tot de modem/router? Of is dat een fabeltje.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:45
R-R-L schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:17:
[...]

Heb hier nog de wandschakelaar met een hele simpele oplossing: een post-it, werkt verrassend goed :D

Ben zelf te lui geweest om de schakelaars overal weg te halen, we zijn zo gewend aan de sensoren dat we niet eens meer de neiging hebben om op de schakelaars te drukken. Als bezoek dan wel eens een schakelaar gebruikt sta ik me eerst een tijd af te vragen waarom de lampen niet reageren.
Grappig, toevallig zat ik net over dezelfde oplossing na te denken 😉
Sinds vorige week verhuist naar een nieuwbouwwoning die ik vol gehangen heb met Philips Hue. Vooral de woonkamer inclusief nieuwe tv 🥰
Ga later nog kijken of dit een goede vervanging is van de inbouw van stopcontacten, maar hiervoor hou ik even de aanbiedingen in de gaten. Vrij prijzig als je er 10+ moet vervangen 🤣
https://www.philips-hue.c...dule-2-pack/8719514318021

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
rangatang schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:19:

Nee hoor, die blijft uit. Na een commando anders dan de sensor duurt het wel even voor de sensor weer zorgt dat de lamp aangaat.

Dat heb ik hetzelfde met mijn autmomatische scene's bij zonsondergang. Is opeens de keuken donker omdat dit de standaard instelling is zonder beweging, terwijl ik er gewoon sta. Erg irritant. Opgelost door een wall switch te schakelen zodra nodig, naar dezelfde scene als de sensor zou triggeren.

7x 410 pw op zuid met enphase IQ7A -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-11 17:07
@SpeedyNick Ik heb zelf op een aantal plekken de schakelaar vervangen door een blindplaat. Niet alles hoeft met een lichtknop bediend te worden. In de huiskamer gaan wel zeven Hue-lampen aan met één Hue module achter een ouderwetse lichtknop.

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 25-12-2024 16:03 ]

• Dragunov
JoeZuCK schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:25:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je de Hue Bridge in de meterkast hangt deze minimaal een bepaalde afstand moet hebben tot de modem/router? Of is dat een fabeltje.
Hier staat die praktisch naast router en alles werkt feilloos

• remmuz
Dat is een fabeltje. Ze hebben hier een jaar naast elkaar op een plank in de meterkast gestaan zonder problemen.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hier heeft het in het verleden wel geholpen door eea wat te verplaatsen. Zigbee zit net als WiFi op 2,4 GHz en dat kan elkaar in de weg zitten.
Maar hangt ook maar net af van de plaatselijke situatie en hoe signalen weerkaatst worden door de omgeving.

• Jos-P
Wally2002 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 09:21:
[...]

Hier heeft het in het verleden wel geholpen door eea wat te verplaatsen. Zigbee zit net als WiFi op 2,4 GHz en dat kan elkaar in de weg zitten.
Maar hangt ook maar net af van de plaatselijke situatie en hoe signalen weerkaatst worden door de omgeving.
Ook bij mij heeft het geholpen met het verder uit elkaar plaatsen van de router en de Hue bridge. Dit is, zoals Wally2002 al aangeeft, omdat Zigbee en WiFi op 2,4 GHz elkaar in de weg kunnen zitten bij bepaalde kanalen.
Zie hier een uitleg: https://support.metageek....gBee-and-WiFi-Coexistence

[ Voor 8% gewijzigd door Jos-P op 26-12-2024 16:26 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:33

inXs

known as inXs

Wellicht weet iemand hier wat er aan de hand is, of is het een eigen topic waard? Hier komt ie. Ik heb een tv met daarachter een hue play gradient en erbij nog vier hue play lightbars. Alles zit gekoppeld aan aan een hue switch en alle video input gaat via een hdmi sync box.

Tot gister kon ik mooi film kijken/gamen en alle lampen deden mooi mee met de kleuren van de films/games. Echter sinds gisteravond niet helemaal meer. De hue play gradient (de strip achter de tv), bleef op 1 kleur en was volgend de hue app onbereikbaar. Stroom eraf en erop deed niets. Toen verwijderd uit de app, maar nu is hij helemaal niet meer vindbaar. Niet via wifi en de bridge, maar ook niet via bluetooth en ook niet via het serienummer. De lamp brandt wel, dus hij is aan.

Nu het gekke, gradient zat in de ‘kamer’ woonkamer, samen met de andere vier lampen. Ook zaten ze in dezelfde entertainmentruimte voor de sync box. In de app is de gradient nu uiteraard uit de ‘woonkamer’, echter blijft hij wel meedoen met de kleuren die ik kies voor de woonkamer via scenes, intensiteit, etc. Ook als de kamer uitschakel via de app dan gaat hij mee uit en ook weer aan! Hij blijft echter onvindbaar en ik kan de lamp nergens vinden in de app. Met de sync box doet hij echter niet mee…. Ofwel, wat kan hier aan de hand zijn? Een glitch? Edit: ze doen alleen mee bij scenes onder ‘mijn scenes’ (die ik eerder geliked heb zeg maar). Bij nieuwe scenes doen ze niet mee.

Ik heb al allerlei dingen qua reset geprobeerd (ik heb geen hue dimmers).

- harde reset, snel achter elkaar stroom op de gradient en er weer af (tot 8keer)
- stroom eraf voor een nacht
- proberen te vinden via bluetooth met de app
- proberen te vinden via het serienummer via de app
- harde reset met 6x aan en uit (8sec uit, 2eec aan)

Iemand nog een idee?

Edit: het systeem is pas een maand oud, dus er zit nog garantie op, mocht dat ding stuk zijn..?

[ Voor 7% gewijzigd door inXs op 27-12-2024 20:24 ]

superB

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-11 21:43
Valt mij op dat de HUE app best wel traag is, duurt vaak enkele tellen om te starten/laden, en dan ook om de actuele status van de lampen te zien.
Het bedienen gaat dan weer wel gewoon vlot. Is dit normaal, en wat is er eventueel aan te doen?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:06
Hoi,

Ik ben sinds jaar en dag groot Hue fan, inmiddels is het hele huis Hue. Ondertussen ook al even twee bridges in gebruik omdat de ene te vol raakte. Daarnaast ook een Google Home waarbij bridge 1 onder mijn eigen account werd aangestuurd en bridge 2 onder het account van mijn partner.

Nu heeft Signify dan eindelijk de multi bridge support toegevoegd aan de app. Dit werkt vlekkeloos dus ik helemaal blij. Het allemaal in Google Home weer werkend krijgen duurde iets langer, uiteindelijk wel gelukt.
Tot een paar dagen geleden, toen merkte ik dat de Google Home app enkel nog maar de lampen zag van bridge 2 en die van bridge 1 niet meer. Geprobeerd om bridge 1 ook weer toe te voegen door het laten controleren op nieuwe lampen maar helaas.

Uiteindelijk besloten de koppeling tussen Hue en Google Home helemaal te verbreken en toen begon de ellende :( Wat ik ook probeer, ik krijg ze niet meer toegevoegd. Als ik in de Google Home app Philips Hue probeer toe te voegen word ik netjes doorgeleid naar de website van Hue, daar kan ik ook toestemming geven. Dan gaan we terug naar de Home app, er verschijnt Philips Hue is gekoppeld. Daarna even een draaiend 'wieltje' en vervolgens de melding 'Er is iets fout gegaan, probeer het opnieuw'

Dat ondertussen al zes keer gedaan maar het lost uiteraard niets op. Iemand de gouden tip hoe ik dit weer kan fixen? Vrees dat de ultieme fix helemaal opnieuw beginnen is maar dat zie ik echt niet zitten, daarnaast werkt het in de Hue app (en in Apple Homekit) vlekkeloos.

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 21:04
Gijs007 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:38:
Valt mij op dat de HUE app best wel traag is, duurt vaak enkele tellen om te starten/laden, en dan ook om de actuele status van de lampen te zien.
Het bedienen gaat dan weer wel gewoon vlot. Is dit normaal, en wat is er eventueel aan te doen?
Dit vraag ik mij ook altijd af. Bediening kan wel direct, ook via widget op mijn iPhone homescherm is het rete snel, maar de hue app openen is altijd traag (2 seconde ofzo?) voordat je echt iets kunt doen. Zelfde overigens voor Ziggo app. Voelt alsof ze het express langzaam laden om op de achtergrond eea in te laden en de gebruiker lekker naar het logo laten kijken.

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 21:04
DePaul schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:24:
Hoi,

Ik ben sinds jaar en dag groot Hue fan, inmiddels is het hele huis Hue. Ondertussen ook al even twee bridges in gebruik omdat de ene te vol raakte. Daarnaast ook een Google Home waarbij bridge 1 onder mijn eigen account werd aangestuurd en bridge 2 onder het account van mijn partner.

Nu heeft Signify dan eindelijk de multi bridge support toegevoegd aan de app. Dit werkt vlekkeloos dus ik helemaal blij. Het allemaal in Google Home weer werkend krijgen duurde iets langer, uiteindelijk wel gelukt.
Tot een paar dagen geleden, toen merkte ik dat de Google Home app enkel nog maar de lampen zag van bridge 2 en die van bridge 1 niet meer. Geprobeerd om bridge 1 ook weer toe te voegen door het laten controleren op nieuwe lampen maar helaas.

Uiteindelijk besloten de koppeling tussen Hue en Google Home helemaal te verbreken en toen begon de ellende :( Wat ik ook probeer, ik krijg ze niet meer toegevoegd. Als ik in de Google Home app Philips Hue probeer toe te voegen word ik netjes doorgeleid naar de website van Hue, daar kan ik ook toestemming geven. Dan gaan we terug naar de Home app, er verschijnt Philips Hue is gekoppeld. Daarna even een draaiend 'wieltje' en vervolgens de melding 'Er is iets fout gegaan, probeer het opnieuw'

Dat ondertussen al zes keer gedaan maar het lost uiteraard niets op. Iemand de gouden tip hoe ik dit weer kan fixen? Vrees dat de ultieme fix helemaal opnieuw beginnen is maar dat zie ik echt niet zitten, daarnaast werkt het in de Hue app (en in Apple Homekit) vlekkeloos.
Er zijn wat apps waarmee je een soort van export van je settings/environmnet kunt maken. IConnectHue kan dat volgens mij. Zelf verder geen ervaring mee.

• klokslag
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-11 18:06
Ik heb gisteren een philips hue datura (rond 57,4 cm) opgehangen in de living van mijn appartement. Had voordien een domme led bulb van 2400 lumen hangen. Had voor de datura gekozen omdat die een zeer hoge lichtsterkte heeft.

Installatie ging vlot, plugjes en schroeven worden niet meegeleverd.

Het design bevalt me.

De lichtsterkte zelf valt me een beetje tegen. Lokaal geeft hij meer dan genoeg licht maar de hele kamer verlichten doet hij niet (misschien ook omdat het een plafondlamp is het licht voor het grootste deel naar beneden richt).

Ik evalueer verder en als de lamp me blijft bevallen krijgt de bureau en slaapkamer ook elk een datura (wel de kleinere variant).

• Dragunov
Beetje zwak dat ze het bevestigingsmateriaal niet meeleveren.

Moet je zelf terug op zoek gaan naar wat er dan past

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Dragunov schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:23:

Vrij normaal toch? Hangt er nogal vanaf wat voor wand of plafond je hebt. Ik heb volgens mij nog nooit iets met wand- of plafondbevestiging gehad waar bevestigingsmateriaal bij zat.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-10 10:09

MrDrako

nep ict'er

Blijkbaar is er "fijne" nieuwe functionaliteit aan de nieuwere hue dimmer switches.... Ik heb in plaats van normale licht schakelaars beneden alleen de draadloze dimmer switches. 3 oude, en 3 nieuwe. Die zitten op logische plekken geplakt, magnetisch of met tape. Ben er zelf helemaal blij mee.

Wat doet signify.. laten we bij de nieuwe hue dimmer switch extra functies toevoegen achter de aan en uit schakelaar, die bij dit type dezelfde knop is.
Alleen nu schakelt hij dus "slim" een bepaalde scene in afhankelijk van de dag. Doe eens niet, of laat dat functionaliteit zijn die ik kan inschakelen ipv standaard mn 3 schakelaars te verneuken.Ik kreeg de lampen niet eens meer uit met die schakelaars, blijkbaar moet je gedrag bij drukken nu aanpassen naar "een scene". Zelf maakt ie er dus licht op basis van tijd van, ongevraagd. De schakelaars hingen er bij mij al 5 jaar ongewijzigd. Waardeloos als een bedrijf denkt het beter te weten.

• Sunz
MrDrako schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 00:53:
Blijkbaar is er "fijne" nieuwe functionaliteit aan de nieuwere hue dimmer switches.... Ik heb in plaats van normale licht schakelaars beneden alleen de draadloze dimmer switches. 3 oude, en 3 nieuwe. Die zitten op logische plekken geplakt, magnetisch of met tape. Ben er zelf helemaal blij mee.

Wat doet signify.. laten we bij de nieuwe hue dimmer switch extra functies toevoegen achter de aan en uit schakelaar, die bij dit type dezelfde knop is.
Alleen nu schakelt hij dus "slim" een bepaalde scene in afhankelijk van de dag. Doe eens niet, of laat dat functionaliteit zijn die ik kan inschakelen ipv standaard mn 3 schakelaars te verneuken.Ik kreeg de lampen niet eens meer uit met die schakelaars, blijkbaar moet je gedrag bij drukken nu aanpassen naar "een scene". Zelf maakt ie er dus licht op basis van tijd van, ongevraagd. De schakelaars hingen er bij mij al 5 jaar ongewijzigd. Waardeloos als een bedrijf denkt het beter te weten.
Kan je toch gewoon aanpassen...gewoon ff in de Hue app instellingen aanpassen naar jouw keuze :|

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:51
Ik weet niet of het ook zo was met de wall switch module.. Maar daar moest ik (ook) mijn gedrag aanpassen omdat de schakelaar van 'dom' naar slim ging. Ik kwam er pas later achter dat het licht pas uitgaat als je >3 seconden wacht voordat je de schakelaar weer "uit" zet (omdat-ie anders enkel tussen de scenes schakelt).

http://specs.tweak.to/5253

• remmuz
MrDrako schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 00:53:

Dat is in versie 5.5.0 van de app geïntroduceerd. Meer dan een jaar geleden in november 2023.
En het is gewoon een instelling die je aan kan passen.

• Rallye
Maar dat Hue dat er zelf in zette zonder jou te vragen was inderdaad irritant.

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 31-12-2024 10:39 ]

• remmuz
Dragunov schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:23:

Ik zie eigenlijk maar zelden dat er schroeven en dergelijke worden meegeleverd.
Hangt er ook maar net vanaf of jouw plafond van hout is of gipsplaat of beton of iets anders.

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:19
Rallye schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:39:
Maar dat Hue dat er zelf in zette zonder jou te vragen was inderdaad irritant.
Bij mij meldt de app die nieuwe functionaliteit inderdaad al een jaar, met een blauw bolletje bij de dimmers, en wil je er wel eens op klikken. Als je dan per ongeluk op OK of Opslaan drukt, past hij het aan, maar niet (helemaal) vanzelf. Al mijn dimmers werken nog zoals ooit ingesteld. Maar dat blauwe bolletje blijft staan tot je het aanpast...

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:10
JPDeckers schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:53:
[...]

Bij mij meldt de app die nieuwe functionaliteit inderdaad al een jaar, met een blauw bolletje bij de dimmers, en wil je er wel eens op klikken. Als je dan per ongeluk op OK of Opslaan drukt, past hij het aan, maar niet (helemaal) vanzelf. Al mijn dimmers werken nog zoals ooit ingesteld. Maar dat blauwe bolletje blijft staan tot je het aanpast...
Gelukkig is dat met de dimmers wel goed aangepast en viel het bolletje pas na een tijd op, zo vaak kijk ik niet bij de instellingen van de accessoires.
Bij de bewegingsensoren was het een ander verhaal, die hadden van de ene op de andere dag ineens hele andere instellingen.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10 16:52
Ik ben van plan om 2 bridges te nemen in mijn nieuwe huis omdat ik boven de 60 lampen/accessories uitkom. 1 bridge voor de beganegrond en 1 voor de boven verdiepingen.

Is het aan te raden ook wat lampen van boven toe te voegen aan de bridge beneden (en visa versa) of kan ik dat beter gescheiden houden?

• remmuz
outlandos schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 23:51:
Ik ben van plan om 2 bridges te nemen in mijn nieuwe huis omdat ik boven de 60 lampen/accessories uitkom. 1 bridge voor de beganegrond en 1 voor de boven verdiepingen.

Is het aan te raden ook wat lampen van boven toe te voegen aan de bridge beneden (en visa versa) of kan ik dat beter gescheiden houden?
Hangt er een beetje vanaf. Schakelaars en sensoren kunnen alleen gebruikt worden met lampen binnen dezelfde bridge. (Volgens Signify wordt dat met een toekomstige update wel mogelijk)
Dus b.v. wall switch op bridge 1 kun je niet gebruiken voor lampen op bridge 2.

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-11 22:51
Morning,

Best wishes!

Heb een probleem sinds we een 2e Hue bridge hebben. Gezocht, maar kan zo 1,2,3 niet echt wat vinden of anderen het hebben of de oplossing. Speelt pas sinds de 2e bridge.

Probleem:
Sinds de 2e bridge, hebben we random problemen in connectie.
Problemen die er zijn, lampen/accessoires reageren niet op elkaar. Bijv Motion sensor doet de lampen niet aan. Als ik dan inlog in de hue app, grote moeite in connectie maken/krijgen. Ook met Siri is dit soms of als ik via HA aan/uit probeer te zetten.

Lijkt op een connectie probleem, alleen geen idee wat ik nog kan doen om het uit te zoeken.
Nog geen patroon kunnen ontdekken...je merkt het pas als je ergens binnen loopt of Siri niet meer reageert.

Setup:
1 Bridge in meterkast en 1 in kantoor. Beide aangesloten op een TP-Link Decco die tevens bekabeld zijn aangesloten. 1 Bridge voor lampen binnen en de andere voor alles buiten.

Getest:
- Bridge andere frequentie gezet
- Bridges hebben vast IP, waarbij ik in de zelfde range voor de bridges XXX.XXX.0.XXX gedaan en later XXX.XXX.1.XXX en XXX.XXX.0.XXX.

Ideeën zijn welkom in wat nog te kunnen testen.

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

• timbe
remmuz schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 08:06:
[...]

Hangt er een beetje vanaf. Schakelaars en sensoren kunnen alleen gebruikt worden met lampen binnen dezelfde bridge. (Volgens Signify wordt dat met een toekomstige update wel mogelijk)
Dus b.v. wall switch op bridge 1 kun je niet gebruiken voor lampen op bridge 2.
Klopt en wat ook lastig is dat bv Alexa niet werkt op de 2e bridge.

• DePaul
DePaul schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:24:
Hoi,

Even een statusupdate hieromtrent: het is uiteindelijk gelukt(met een HELE GROTE omweg)
Vond uiteindelijk via Reddit deze thread die hetzelfde probleem beschrijft en oplost :)
Enige nadeel is wel dat je alles opnieuw aan een ruimte toe mag gaan wijzen maar he, het werkt in ieder geval weer.

https://www.reddit.com/r/...ng_with_googlehome/?tl=nl

[ Voor 0% gewijzigd door DePaul op 03-01-2025 15:45 . Reden: typo ]

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:56
ik kan mijn Hue Bridge niet meer vinden vanuit de Hue App. Ik heb geen account.

Wat ik al geprobeerd heb:
-Andere lankabel
-Hue herstarten
-Router herstarten
-App opnieuw installeren op telefoon.

Heel vervelend. Het lijkt wel of apparaten die afhankelijk zijn van dit soort Wifiverbindingen op een gegeven moment altijd problemen op gaan leveren.

• Thunderflash
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-10 20:23
brambello schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:06:
ik kan mijn Hue Bridge niet meer vinden vanuit de Hue App. Ik heb geen account.

Wat ik al geprobeerd heb:
-Andere lankabel
-Hue herstarten
-Router herstarten
-App opnieuw installeren op telefoon.

Heel vervelend. Het lijkt wel of apparaten die afhankelijk zijn van dit soort Wifiverbindingen op een gegeven moment altijd problemen op gaan leveren.
Branden de lampjes op de bridge wel?

Ik heb iets soortgelijks aan de hand gehad. Bleek de stroom adapter defect te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Thunderflash op 03-01-2025 12:32 ]

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:56
Never mind, ik had VPN aanstaan op mijn telefoon.
Werkt dus gewoon.

• supercrazy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:31
Misschien een simpele vraag. Als ik een bestaande schakelaar vervang voor een Philips Hue schakelaar, kan ik dan zorgen dat achter de schakelaar het licht standaard altijd "aan" is? Dus met een plugje ter vervanging van een normale schakelaar?

• Brumax
  • Niet online
supercrazy schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:01:
Misschien een simpele vraag. Als ik een bestaande schakelaar vervang voor een Philips Hue schakelaar, kan ik dan zorgen dat achter de schakelaar het licht standaard altijd "aan" is? Dus met een plugje ter vervanging van een normale schakelaar?
Ik denk dat je de Hue wall switch module bedoelt? Een plugje is het lasklemmetje dat erbij zit. Zie hier hoe je het het installeert https://www.youtube.com/watch?v=6GC41Ws8c5Y

vice versa en weer terug

• supercrazy
Brumax schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:08:
[...]

Ik denk dat je de Hue wall switch module bedoelt? Een plugje is het lasklemmetje dat erbij zit. Zie hier hoe je het het installeert https://www.youtube.com/watch?v=6GC41Ws8c5Y
Nee ik bedoel een dimmer of een switch van Hue merk. Ik had in mijn gedachten om de oude schakelaar weg te halen, iets doorlussen zodat de lamp aanblijft en dan de Hue dimmer/schakelaar erover monteren :).

• Brumax
  • Niet online
supercrazy schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:11:
[...]
Nee ik bedoel een dimmer of een switch van Hue merk. Ik had in mijn gedachten om de oude schakelaar weg te halen, iets doorlussen zodat de lamp aanblijft en dan de Hue dimmer/schakelaar erover monteren :).
Ja ok, dan gebruik je dus ook zo'n klemmetje en zet je bijvoorbeeld de hue tap dial switch erop. Of je gebruikt een Friends of Hue switch, er zijn verschillende merken die een Hue schakelaar hebben.

vice versa en weer terug

• supercrazy
Brumax schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:14:
[...]

Ja ok, dan gebruik je dus ook zo'n klemmetje en zet je bijvoorbeeld de hue tap dial switch erop. Of je gebruikt een Friends of Hue switch, er zijn verschillende merken die een Hue schakelaar hebben.
Dank je. Ik kan dan met een simpel kroonsteentje met de zwarte draad aan de ene kant en de bruine draad aan de andere kant zorgen dat het licht aanblijft?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:42
supercrazy schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:21:
[...]

Dank je. Ik kan dan met een simpel kroonsteentje met de zwarte draad aan de ene kant en de bruine draad aan de andere kant zorgen dat het licht aanblijft?
Nee, met een wago of lasklem. Kroonsteentjes zijn hier niet voor bedoeld.

• timbe
Brumax schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:08:
[...]

Dit werkt met alle friends of hue schakelaar ook zo.
De lamp ontvangt dan constant spanning.

• DePaul
Archer_VC10 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:03:
[...]

Nee, met een wago of lasklem. Kroonsteentjes zijn hier niet voor bedoeld.
Kroonsteentjes stoppen juist de stroom, wat jij zoekt is een doorlussing.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Met een kroonsteentje kan je toch prima 2 draden duurlossen, ja moet er bij 1tje met 4 aansluitingen wel de 2 juiste gebruiken maar dat zal menig tweaker toch wel lukken hoop ik.

Ander vraagje, ben wat voor m'n overkapping aan het uitzoeken die ik over een paar maanden wil gaan zetten, maar heeft toevallig iemand (goede) ervaringen met hue (compatible) spots dus je kan plaatsen in een 7cm dikke dakbalk?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
DePaul schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:44:
[...]

Kroonsteentjes stoppen juist de stroom
Een kroonsteen is een blokje waarin elektriciteitsdraden met elkaar in verbinding gebracht worden. Met name bij plafondlampen.
Verwijder je zo'n lamp, bv bij verhuizing, dan laat je dat kroonsteentje zitten, zodat de volgende bewonder geen kale stroomdraden heeft maar een makkelijk kroonsteentje om weer een lamp op te hangen.
Dat kroonsteentje aan het eind is veiliger dan kale stroomdraad, maar ik zou er toch niet vanuit gaan dat dat veilig is om vast te pakken als er stroom op die draad staat...

• SL65
  • Laatst online: 05:57
Iemand ervaring met hoe ik Hafele keuken verlichting slim kan maken? Ik heb onderstaande voeding, kan ik daar dan gewoon een Zigbee led driver achter zetten zodat ik het met Hue kan gebruiken?

https://www.hafele.nl/nl/...oductListSize=77&PDP=true

• remmuz
SL65 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 22:16:
Iemand ervaring met hoe ik Hafele keuken verlichting slim kan maken? Ik heb onderstaande voeding, kan ik daar dan gewoon een Zigbee led driver achter zetten zodat ik het met Hue kan gebruiken?

https://www.hafele.nl/nl/...oductListSize=77&PDP=true
Als ik die link volg dan kom ik niet bij een voeding uit maar bij een schakel module waar je LED verlichting op aansluit die je dan kunt bedienen met een afstandsbediening.
En eigenlijk is een driver hetzelfde als een voeding. Het zet 230v om in een geschikte voedingsspanning voor LEDs.
Als je dit slim wil maken dan moet je de stekkertjes van de verlichting afknippen en op een Zigbee module aansluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door remmuz op 04-01-2025 08:37 ]

• Rallye
DePaul schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:59:
[...]

Even een statusupdate hieromtrent: het is uiteindelijk gelukt(met een HELE GROTE omweg)
Vond uiteindelijk via Reddit deze thread die hetzelfde probleem beschrijft en oplost :)
Enige nadeel is wel dat je alles opnieuw aan een ruimte toe mag gaan wijzen maar he, het werkt in ieder geval weer.

https://www.reddit.com/r/...ng_with_googlehome/?tl=nl
Dit speelt alleen als je ervoor hebt gekozen om over te gaan naar Matter (volgens mij heb ik dat nog niet gedaan)?

• SL65
  • Laatst online: 05:57
remmuz schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:35:
[...]

Als ik die link volg dan kom ik niet bij een voeding uit maar bij een schakel module waar je LED verlichting op aansluit die je dan kunt bedienen met een afstandsbediening.
En eigenlijk is een driver hetzelfde als een voeding. Het zet 230v om in een geschikte voedingsspanning voor LEDs.
Als je dit slim wil maken dan moet je de stekkertjes van de verlichting afknippen en op een Zigbee module aansluiten.
Ah oké ja het zijn onderstaande spotjes. De schakel module krijgt volgens mij ook stroom maar die ligt achter kast.
https://www.hafele.nl/nl/...=1854&ProductListSize=146

Zou ik anders alleen een zigbee led dimmer achter de bestaande voeding/schakelmodule moeten zetten?

• DePaul
Rallye schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:03:
[...]

Dit speelt alleen als je ervoor hebt gekozen om over te gaan naar Matter (volgens mij heb ik dat nog niet gedaan)?
Eh, geen flauw idee of jij die user op Reddit bent, omdat je aangeeft dat je dat nog niet gedaan hebt, of misschien begrijp ik je opmerking verkeerd. Hoe dan ook : Ik ben vooral heel blij dat het weer werkt :D

De WAF werd gevaarlijk laag toen het ineens niet meer werkte en ik het ook ondanks diverse pogingen niet aan de praat kreeg.

• Rallye
Nee, hierover heb ik niets op Reddit gezet. Was echt bedoeld als vraag: hangt deze fout samen met het feit dat jou Hue systeem over is naar Matter? Want als ik het goed onthouden heb is dat een keuze, geen verplichting, toch?

• Weerz
Weerz schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:24:
Morning,

Best wishes!

Heb een probleem sinds we een 2e Hue bridge hebben. Gezocht, maar kan zo 1,2,3 niet echt wat vinden of anderen het hebben of de oplossing. Speelt pas sinds de 2e bridge.

Probleem:
Sinds de 2e bridge, hebben we random problemen in connectie.
Problemen die er zijn, lampen/accessoires reageren niet op elkaar. Bijv Motion sensor doet de lampen niet aan. Als ik dan inlog in de hue app, grote moeite in connectie maken/krijgen. Ook met Siri is dit soms of als ik via HA aan/uit probeer te zetten.

Lijkt op een connectie probleem, alleen geen idee wat ik nog kan doen om het uit te zoeken.
Nog geen patroon kunnen ontdekken...je merkt het pas als je ergens binnen loopt of Siri niet meer reageert.

Setup:
1 Bridge in meterkast en 1 in kantoor. Beide aangesloten op een TP-Link Decco die tevens bekabeld zijn aangesloten. 1 Bridge voor lampen binnen en de andere voor alles buiten.

Getest:
- Bridge andere frequentie gezet
- Bridges hebben vast IP, waarbij ik in de zelfde range voor de bridges XXX.XXX.0.XXX gedaan en later XXX.XXX.1.XXX en XXX.XXX.0.XXX.

Ideeën zijn welkom in wat nog te kunnen testen.
Iemand idee wat ik kan wijzigen/aanpassen?
Probleem is paar keer per dag, erg |:(

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

• remmuz
Weerz schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:26:
[...]

Iemand idee wat ik kan wijzigen/aanpassen?
Probleem is paar keer per dag, erg |:(
Als je de stekker uit de nieuwe bridge haalt, verdwijnt het probleem dan?

• DePaul
Rallye schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:50:
Nee, hierover heb ik niets op Reddit gezet. Was echt bedoeld als vraag: hangt deze fout samen met het feit dat jou Hue systeem over is naar Matter? Want als ik het goed onthouden heb is dat een keuze, geen verplichting, toch?
Eh, geen flauw idee eigenlijk. Zou kunnen dat ik nu over ben naar Matter, kan ik dat ergens in de Hue app of de Google Home app terug zien?

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Heeft er eigenlijk iemand al een manier gevonden om Philips Ambilight van TV's ná 2022 wél te laten samenwerken met Hue verlichting, zonder daar zo'n mega duur apparaat voor aan te schaffen? O-)

• Dragunov
Zou iemand weten welke schroeven je nodig hebt voor de Floodlight Camera en de Infuse?

Zou dit M4, M6 of nog iets anders zijn?

Is dus vooral breedte en lengte.

Floodlight is zoiezo met pluggen...

En waar de Infuse komt, hangt er nu een plafondlamp die rechtstreeks met vijzen aan plafond hangt zonder pluggen

Denk ook aan inox schroeven, maar zal redelijk wat gewicht aan moeten kunnen

Bedankt!

[ Voor 32% gewijzigd door Dragunov op 06-01-2025 00:29 ]

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:29
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik kreeg een melding dat zigbee2mqtt deprecated is binnen HA. Add-on werd gedeinstalleerd en opnieuw installeren is niet mogelijk

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 11:16
Goedemorgen,
In mijn huis heb ik 2 Hue Bridges en heel veel Hue lampen, schakelaars en sensors. Tevens wat andere slimme sensors en apparaten. Ook heb ik Home Assistent draaien wat ik langzamerhand steeds meer gebruik, erg leuk en interessant!

Ik ben bezig met renoveren van de toiletruimte.
Huidige situatie is een oude domme wandschakelaar die ik met een tape heb vastgezet op ‘aan’. Hue bewegingsensor en Hue lamp zorgen voor automatisch aan- en uitgaan van de verlichting in het toilet.

In de nieuwe situatie wil ik nog steeds de bewegingsensor en Hue lamp(en) voor het automatisch aan- en uitgaan van de verlichting. Dat hou ik dus in principe zoals het nu is. Wel wil ik de mogelijkheid toevoegen dat de lichtintensiteit en eventueel scènes door de gebruiker van het toilet aangepast kunnen worden.

Daarnaast wil ik ook mogelijk maken dat de verlichting in het toilet zo nodig ook met de wandschakelaar te bedienen is. Nu heb ik al een Philips Hue wandschakelaarmodule op de plank liggen.

Wat is nu een goede combinatie-oplossing hiervoor?
Bestaat er zoiets als een slimme wandschakelaar die ook gekoppeld is aan de Philips Hue wandschakelaarmodule en die bij uitval van internet alsnog het licht aan- en uitschakelt?

Iemand tips/ideeën/adviezen voor mij?

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@no113 Maar wat denk je daar mee te bereiken dan?

Want de Hua Wall module is het component waarmee je elke schakelaar in een remote omtovert. En fijne aan Hue is nu juist dat de smarts op de bridge draait en je dus niet afhankelijk bent van internet.

• barry142
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:46
no113 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:48:
Goedemorgen,
In mijn huis heb ik 2 Hue Bridges en heel veel Hue lampen, schakelaars en sensors. Tevens wat andere slimme sensors en apparaten. Ook heb ik Home Assistent draaien wat ik langzamerhand steeds meer gebruik, erg leuk en interessant!

Ik ben bezig met renoveren van de toiletruimte.
Huidige situatie is een oude domme wandschakelaar die ik met een tape heb vastgezet op ‘aan’. Hue bewegingsensor en Hue lamp zorgen voor automatisch aan- en uitgaan van de verlichting in het toilet.

In de nieuwe situatie wil ik nog steeds de bewegingsensor en Hue lamp(en) voor het automatisch aan- en uitgaan van de verlichting. Dat hou ik dus in principe zoals het nu is. Wel wil ik de mogelijkheid toevoegen dat de lichtintensiteit en eventueel scènes door de gebruiker van het toilet aangepast kunnen worden.

Daarnaast wil ik ook mogelijk maken dat de verlichting in het toilet zo nodig ook met de wandschakelaar te bedienen is. Nu heb ik al een Philips Hue wandschakelaarmodule op de plank liggen.

Wat is nu een goede combinatie-oplossing hiervoor?
Bestaat er zoiets als een slimme wandschakelaar die ook gekoppeld is aan de Philips Hue wandschakelaarmodule en die bij uitval van internet alsnog het licht aan- en uitschakelt?

Iemand tips/ideeën/adviezen voor mij?
Hier zelf afgelopen jaar ook alles gerenoveerd. Wat ik heb gedaan is alle wandschakelaars vervangen door pulsdrukkers en er een slimme module achter gezet bijv. deze (https://www.robbshop.nl/r...ZfI8jgJlFZRRoCHHgQAvD_BwE), hier wel een domme lamp / spotje op aansluiten en deze kan je vervolgens toevoegen aan Home Assistant. Mocht je een hue lamp gebruiken dan is het alleen mogelijk een hue wallswitch te gebruiken. Dan blijft je schakelaar ook nog intact.

• no113
Septillion schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:23:
@no113 Maar wat denk je daar mee te bereiken dan?

Want de Hua Wall module is het component waarmee je elke schakelaar in een remote omtovert. En fijne aan Hue is nu juist dat de smarts op de bridge draait en je dus niet afhankelijk bent van internet.
Hmmm, Ik wil de mogelijk behouden om het licht handmatig aan en uit te zetten.
En ik wil kunnen dimmen en verhelderen + scenes kunnen activeren.

Dus ik kan als optie ook de huidige schakelaar vervangen voor een blinde plaat en daarop een Hue Tap Schakelaar zetten? Als internetverbinding geen invloed heeft op lampen aan- en uit kunnen zetten (wist ik niet) en er verder ook geen voordelen zijn van het behoud van de klassieke aan-uitschakelaar, dan zou dat zo inderdaad kunnen.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:52

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb in mijn garage 2 Hue motion sensoren geplaatst en wil ze als "beveiliging" gaan gebruiken. Zodra ik in de Hue app Beveiliging aanzet krijg ik keurig een pushmelding als er beweging wordt gezien. Ik wil de functie Beveiliging automatisch elke avond aan laten zetten, maar kan dat niet vinden, alleen handmatig.
Wel op basis van locatie en met lampen aan bij een alarm, maar dat zoek ik niet. Gewoon op een bepaalde tijd de functie Beveiliging aan.

Enig idee of dat kan in de Hue app? Eventueel een workaround dmv Home Assistent of Tasker?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@no113 Ja, dat kan ook met Hue Tap. De Hue Wall switch module is de manier om dat gewoon mooi met bestaand schakelmateriaal te doen ipv een remote ergens op te moeten plakken.
janvanduschoten schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:44:
Ik heb in mijn garage 2 Hue motion sensoren geplaatst en wil ze als "beveiliging" gaan gebruiken. Zodra ik in de Hue app Beveiliging aanzet krijg ik keurig een pushmelding als er beweging wordt gezien. Ik wil de functie Beveiliging automatisch elke avond aan laten zetten, maar kan dat niet vinden, alleen handmatig.
Wel op basis van locatie en met lampen aan bij een alarm, maar dat zoek ik niet. Gewoon op een bepaalde tijd de functie Beveiliging aan.

Enig idee of dat kan in de Hue app? Eventueel een workaround dmv Home Assistent of Tasker?
Jouw opmerking is voor mij de trigger voor onderstaande vraag.
Ik zou graag op onze overloop (1 verlichtingspunt) willen voorzien van een Hue Motion sensor. Ik vraag me alleen af of ik met 1 sensor uit de voeten kan. Ik denk dat deze de overloop niet volledig goed dekt. Kan ik twee Hue motion sensoren dezelfde lamp laten bedienen? Als ik jouw opmerking lees, denk ik dat dat kan. Maar wellicht stuur je twee lampen aan.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

meesje schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:56:
[...]

Jouw opmerking is voor mij de trigger voor onderstaande vraag.
Ik zou graag op onze overloop (1 verlichtingspunt) willen voorzien van een Hue Motion sensor. Ik vraag me alleen af of ik met 1 sensor uit de voeten kan. Ik denk dat deze de overloop niet volledig goed dekt. Kan ik twee Hue motion sensoren dezelfde lamp laten bedienen? Als ik jouw opmerking lees, denk ik dat dat kan. Maar wellicht stuur je twee lampen aan.
Volgens mij is het aansturen van 1 lamp met 2 motion sensoren geen enkel probleem.

Ik heb deze sensoren over, en dacht ze puur als bewegingsmelder te gaan gebruiken, dus zonder lamp. Beide gericht op een deur zodat ik melding krijg als er in de avond/nacht beweging is (kind dat thuiskomt of een ongewenste gast). Als ik dat alleen handmatig kan aanzetten vergeet ik dat gegarandeerd een keertje.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

janvanduschoten schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:44:
Eventueel een workaround dmv Home Assistent of Tasker?
Dit is vrij eenvoudig te bouwen in HA, maar dan krijg je de notificatie niet via de Hue-app, maar via de HA-app (of Telegram of een ander platform dat je koppelt aan HA). Maakt dat uit?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gizz schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:32:
[...]

Dit is vrij eenvoudig te bouwen in HA, maar dan krijg je de notificatie niet via de Hue-app, maar via de HA-app (of Telegram of een ander platform dat je koppelt aan HA). Maakt dat uit?
Nee, zolang het maar op basis van tijd melding kan geven en het automatisch aan/uit geschakeld kan worden. Ik vermoed dat ik in het HA topic moet gaan buurten. Dank!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:00
Helaas is mijn LG tv te oud (C8), maar voor degene met een recentere LG tv is er mooi nieuws.
De website Hueblog heeft echter vernomen dat in het voorjaar van 2025 een Hue Sync TV-app beschikbaar komt voor LG-televisies. De enige vereiste is dat er minimaal webOS 24 op draait. Je hoeft dus geen fonkelnieuwe tv te kopen, maar kunt er ook gebruik van maken als je een eerder model uit 2022 t/m 2024 hebt. Je hebt dan niet de relatief dure Sync Box van Hue nodig.
Bron: https://www.iculture.nl/n...ync-tv-app-lg-televisies/

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• no113
Septillion schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:03:
@no113 Ja, dat kan ook met Hue Tap. De Hue Wall switch module is de manier om dat gewoon mooi met bestaand schakelmateriaal te doen ipv een remote ergens op te moeten plakken.
Ja inderdaad. Ik ben weer een stukje wijzer geworden en dat is precies de reden waarom ik het bericht met de vraag had geplaatst. Dank _/-\o_

Zijn er tips van jullie voor nette slimme wandschakelaars?
Liefst met meer dan alleen aan en uit functie en plm €50

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Gynnad schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:19:
Helaas is mijn LG tv te oud (C8), maar voor degene met een recentere LG tv is er mooi nieuws.

[...]

Jammer dat dat dan weer alleen voor LG komt, en niet voor Philips. Terwijl die Hue Ambilight in de tv hebben zitten... :+

• Weerz
remmuz schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Als je de stekker uit de nieuwe bridge haalt, verdwijnt het probleem dan?
Die had ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd :+ 8)7
Maar nu 24h getest en helaas ook daar de problemen met gewoon 1.

Maakt het probleem uitdagender, gezien het in firmware of een combinatie kan zitten….
Enige is dat de firmware niet is geupdate voor de 2e te plaatsen. Maar kan dus ook in de hue software zitten.

Dat wordt verder uitpluizen :X :'(

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:43
no113 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:30:
[...]

Ja inderdaad. Ik ben weer een stukje wijzer geworden en dat is precies de reden waarom ik het bericht met de vraag had geplaatst. Dank _/-\o_

Zijn er tips van jullie voor nette slimme wandschakelaars?
Liefst met meer dan alleen aan en uit functie en plm €50
Ik heb afgelopen week het een en ander aangepast in huis. Ik had op mijn thuis kantoor 2 hue lampen die op een gewone "domme" schakelaar aangesloten waren maar wilde dit veranderen.

Inmiddels een hue wandmodule aangesloten op een dubbele Puls schakelaar ( je kan een Hue wandmoulen op een of twee knoppen aansluiten ).
Ik heb die al meerdere in huis en dat werkt echt top. De module is helemaal in te stellen in de app dus ja door diverse malen te klikken kan ik door de scenes heen bladeren
Echter als je even een paar seconden wacht dan gaat met een klik de lamp gewoon uit. Houd je de Puls drukker ingedrukt dan kan je de lamp ook nog dimmen. Volgens mij heb je dan alles wat je wil toch ?
Een puls drukker kan je van ieder merk wel kopen en is er waarschijnlijk ook van het bestaande schakelmateriaal wat je hebt.

• Willem - Putten
  • Laatst online: 30-10 19:55
Een vraag over een daglichtsensor in combinatie met Ph8lips Hue

Ik zoek een daglichtsensor die mijn Philips Hue lampen kan aansturen.

Probleemstelling:

Ik wil graag dat een sensor (mag ook schemerschakelaar worden genoemd) bij het invallen van de duisternis mijn Philips Hue Lampen inschakelt.

Tot nu tot heb ik geen geschikt product kunnen vinden.

Ik los het tot op heden op met een automatisering in de Philps Hue app. 15 minuten voor zonsondergang worden de door mij gewenste lampen ingeschakeld.

Nadeel van deze methode is de geldende weersomstandigheden. Is het zwaar bewolkt (zoals de laatste tijd) dan gaan de lampen eigenlijk te laat aan. Is het onbewolkt en zeker in de zomermaanden dan gaan de lampen naar mijn mening te vroeg aan.

Oplossing is volgens mij een daglichtsensor. Liefst buiten te plaatsen. Lijkt mij nauwkeuriger. Philips biedt zo’n sensor niet aan. Wel een motionsensor, maar die zoek ik dus niet.

Uitschakelen van de lampen gebeurt met de hand bij het naar bed gaan.

Iemand een idee?

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-11 20:02
Dag allemaal,

Ik heb mijn buitenverlichting ingeregeld met automations.

Zonsondergang tot 23:00 -> bepaalde scene
23:00 tot 7:00 alles uit
7:00 tot zondopkomst -> bepaalde scene

Werkt tot dusver prima.

Nu heb ik ook een Hue Buitensensor hangen, en ik wil dat deze in het tijdvak 23:00 - 7:00 alle lampen aangooit bij beweging. Stel ik de sensor echter in, dan werken de automation scenes van hierboven niet meer. Soort van conflicting regels.

Iemand dit zelfde toevallig ook meegemaakt of weet een oplossing?

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-11 21:40
M.Pantoffel schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:01:
Dag allemaal,

Ik heb mijn buitenverlichting ingeregeld met automations.

Werkt tot dusver prima.

Nu heb ik ook een Hue Buitensensor hangen, en ik wil dat deze in het tijdvak 23:00 - 7:00 alle lampen aangooit bij beweging. Stel ik de sensor echter in, dan werken de automation scenes van hierboven niet meer. Soort van conflicting regels.

Iemand dit zelfde toevallig ook meegemaakt of weet een oplossing?
Moet je dan niet van de 23.00 tot 7:00, gewoon maken om 23.00 alles uit, daarna dat die op je sensor reageerd?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:42
M.Pantoffel schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:01:

Ik gok ook dat je het beste de eindtijden uit je automations kan halen. Ik neem aan dat je motion sensor na afloop van het detecteren van beweging weer 'terug naar originele scene' instelt.

Je krijgt dan vier automations die allemaal alleen een starttijd hebben:
23:00 alles uit
7:00 bepaalde scene
Zonsopkomst alles uit
Zonsondergang bepaalde scene
Ik weet niet precies hoe het op de achtergrond werkt maar mijn interpretatie is dat je op deze manier geen 'actieve' automation hebt waardoor de motion sensor ook niets onderbreekt met zijn acties.

[ Voor 30% gewijzigd door Archer_VC10 op 07-01-2025 09:54 ]

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29
Willem - Putten schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:31:
Een vraag over een daglichtsensor in combinatie met Ph8lips Hue

Ik zoek een daglichtsensor die mijn Philips Hue lampen kan aansturen.

Probleemstelling:

Ik wil graag dat een sensor (mag ook schemerschakelaar worden genoemd) bij het invallen van de duisternis mijn Philips Hue Lampen inschakelt.

Tot nu tot heb ik geen geschikt product kunnen vinden.

Ik los het tot op heden op met een automatisering in de Philps Hue app. 15 minuten voor zonsondergang worden de door mij gewenste lampen ingeschakeld.

Nadeel van deze methode is de geldende weersomstandigheden. Is het zwaar bewolkt (zoals de laatste tijd) dan gaan de lampen eigenlijk te laat aan. Is het onbewolkt en zeker in de zomermaanden dan gaan de lampen naar mijn mening te vroeg aan.

Oplossing is volgens mij een daglichtsensor. Liefst buiten te plaatsen. Lijkt mij nauwkeuriger. Philips biedt zo’n sensor niet aan. Wel een motionsensor, maar die zoek ik dus niet.

Uitschakelen van de lampen gebeurt met de hand bij het naar bed gaan.

Iemand een idee?
De motionsensor meet ook de lichtsterkte en kan op basis daarvan licht aan of uit schakelen. Dan ben je er toch!?

• remmuz
Gynnad schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:19:

[...]

De Hue sync app zou nu beschikbaar moeten zijn voor LG TV's met WebOS24.
129.99 euro eenmalig of 2.99 euro per maand per TV.

• Willem - Putten
  • Laatst online: 30-10 19:55
loyske schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:30:
[...]

De motionsensor meet ook de lichtsterkte en kan op basis daarvan licht aan of uit schakelen. Dan ben je er toch!?
Op zich klopt het dat de motionsensor ook de hoeveelheid licht meet. Die meting wordt bij mijn weten alleen gebruikt om te bepalen of de motionsensor de lampen moet activeren.

Kort gezegd: daglicht, motionsensor getriggerd, lampen gaan niet aan
Duisternis, motionsensor getriggerd, lampen gaan aan
Pagina: 1 ... 78 ... 87 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic