"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Het is zeker veel geld, maar de sync box doet niets met content die je afspeelt via de interne apps op de TV of live tv. Hierdoor is het een heel beperkt product.Gynnad schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:26:
[...]
Poeh, dat is nogal.. dan kun je bijna beter de sync box kopen.
Daarnaast lees ik dat de sync box ook de nodige lag introduceert bij content die de box naar de TV gaat.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Voor 2,99 per maand zou ik het best eens willen proberen, bijvoorbeeld wanneer je in de winter wat meer films kijkt. Maar helaas, nog steeds geen enkel bericht of er ook een versie voor GoogleTV komt.remmuz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:50:
[...]
De Hue sync app zou nu beschikbaar moeten zijn voor LG TV's met WebOS24.
129.99 euro eenmalig of 2.99 euro per maand per TV.
Flickr PSN ID= cheironnl
Met oude variant, bedoel je dan de eerste generatie die ook wat groter is van afmeting? Want die had inderdaad moeite met het weergeven van de kleur groen.Vitruvius schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:11:
Ik heb een 2x een startset GU10 color gekocht ter vervanging van de oude 350lumen variant. De 50 lumen extra is fijn in onze woonkamer maar de nieuwe spotjes lijken aanzienlijk groener. Hierdoor zijn ze niet te combineren met de oudere generatie en ziet er niet fijn uit in combinatie met de E27 lampjes omdat er kleur verschil lijkt te zijn. Meer mensen last van? Lampen zijn geupdate naar de laatste versie.
Als het gaat om de laatste generatie zou ik niet veel verschil verwachten. Ik heb zelf niet de 400lm variant dus ik kan ze helaas niet vergelijken voor je.
Sorry, gaat om de 350 lumen variant vs 400 lumen variant.remmuz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:51:
[...]
Met oude variant, bedoel je dan de eerste generatie die ook wat groter is van afmeting? Want die had inderdaad moeite met het weergeven van de kleur groen.
Als het gaat om de laatste generatie zou ik niet veel verschil verwachten. Ik heb zelf niet de 400lm variant dus ik kan ze helaas niet vergelijken voor je.
Ik heb in mijn huis alles op Hue lampen Inc sensoren. Sinds vanmorgen gaan steeds al mijn lampen spontaan uit , maar dan ook echt allemaal .
Ik heb verder geen andere smart apparatuur in huis op de zelfde bridge.
Zit ook geen logica in, soms branden de lampen 10 minuten en gaat alles uit en dan weer na 30 min. Alle routines staan uit behalve leaving and coming home.
Heb de bridge al uit een aan gezet en wifi uit en aan gezet . Probleem blijft aanhouden .
Iemand tips ?
Alvast bedankt !
[/mbr]Naar het grote topic[/]
[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 07-01-2025 20:39 ]
/f/image/68w5osZEMRFh6eVvdHNlwk8j.png?f=fotoalbum_large)
Deze lamp kan wel gedimd worden en schakelt wel mee aan en uit in de groep.
Helaas geen dimmer switch aanwezig voor een reset van de lamp wel de lamp een aantal minuten spanningsloos gehad en de Hue Bridge opnieuw gestart, zonder resultaat.
Is de lamp defect?
[ Voor 4% gewijzigd door Michiel193 op 07-01-2025 20:34 ]
Hier hetzelfde. Heb ze in de keuken hangen, ter vervanging van de standaard warm/white variant, maar ik krijg de kleur gewoon niet hetzelfde.Vitruvius schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:11:
Ik heb een 2x een startset GU10 color gekocht ter vervanging van de oude 350lumen variant. De 50 lumen extra is fijn in onze woonkamer maar de nieuwe spotjes lijken aanzienlijk groener. Hierdoor zijn ze niet te combineren met de oudere generatie en ziet er niet fijn uit in combinatie met de E27 lampjes omdat er kleur verschil lijkt te zijn. Meer mensen last van? Lampen zijn geupdate naar de laatste versie.
Ben benieuwd, kon m’n tv iig updaten naar webos 24Gynnad schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:19:
Helaas is mijn LG tv te oud (C8), maar voor degene met een recentere LG tv is er mooi nieuws.
[...]
Bron: https://www.iculture.nl/n...ync-tv-app-lg-televisies/
As we speak hier kinderfeest van de dochter en de 9 hue collor gu10 (grond) spots zijn een succes met de hue disco app
Wellicht een domme vraag maar zijn het allemaal lampen van exact hetzelfde type? Klinkt als 5 color lampen en 1 white (ambiance)Michiel193 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:15:
We hebben 2 nieuwe hue lampen toegevoegd aan onze woonkamer. Deze kamer heeft nu 6 lampen, helaas blijkt van 1 lamp (lamp tafel woonkamer) de kleur niet in te stellen. Wanneer we deze lamp aanklikken worden de overige 5 lampen in die kamer geselecteerd. Ook wanneer we een standaard scène selecteren wordt deze lamp niet aangepast.
[Afbeelding]
Deze lamp kan wel gedimd worden en schakelt wel mee aan en uit in de groep.
Helaas geen dimmer switch aanwezig voor een reset van de lamp wel de lamp een aantal minuten spanningsloos gehad en de Hue Bridge opnieuw gestart, zonder resultaat.
Is de lamp defect?
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Nee zeker geen domme vraag het zijn 4 color lampen en 2 white lampen (zelfde type). Vandaag een nieuwe lamp erin gedraaid en exact hetzelfde gedrag...DePaul schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:45:
[...]
Wellicht een domme vraag maar zijn het allemaal lampen van exact hetzelfde type? Klinkt als 5 color lampen en 1 white (ambiance)
Denk dat ik toch de HUE bridge moet resetten en opnieuw configureren 😒
Helder, maar een white lamp kan geen kleuren weergeven natuurlijk. Of bedoel je met de nieuwe lamp een color? In dat geval is het absoluut bijzonder dat ie niet mee kleurt met de rest.Michiel193 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:16:
[...]
Nee zeker geen domme vraag het zijn 4 color lampen en 2 white lampen (zelfde type). Vandaag een nieuwe lamp erin gedraaid en exact hetzelfde gedrag...
Denk dat ik toch de HUE bridge moet resetten en opnieuw configureren 😒
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Waar ik kleur schreef bedoelde ik de variatie in wit licht, helder of warm wit alle lampen zijn ingesteld op het white ambiance kleurenpallet.DePaul schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:22:
[...]
Helder, maar een white lamp kan geen kleuren weergeven natuurlijk. Of bedoel je met de nieuwe lamp een color? In dat geval is het absoluut bijzonder dat ie niet mee kleurt met de rest.
Bedankt, jammer wel. Ik twijfel zelfs weer terug te gaan naar de oude variant.Daftz schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:27:
[...]
Hier hetzelfde. Heb ze in de keuken hangen, ter vervanging van de standaard warm/white variant, maar ik krijg de kleur gewoon niet hetzelfde.
Ik zijn schijnbaar 3 opties white, white ambiance en color. Ik heb een white lamp gekocht deze is alleen te dimmen waar ik een white ambiance lamp had willen kopen deze is qua kleur wit instelbaar.DePaul schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:22:
[...]
Helder, maar een white lamp kan geen kleuren weergeven natuurlijk. Of bedoel je met de nieuwe lamp een color? In dat geval is het absoluut bijzonder dat ie niet mee kleurt met de rest.
Schopje naar het grote Hue topic
[ Voor 11% gewijzigd door Septillion op 10-01-2025 12:39 ]
Maar een combinatie kan leiden tot onwenselijke situaties.
En heeft daarmee eigenlijk ook geen meerwaarde.
@Erres-Eèner Je Philips Hue bridge zit NIET gekoppeld aan je Wifi, maar met een fysieke connector aan je bedraade netwerk.
De lampen connecten met ZIgbee naar je bridge.
Je kan prima van provider wisselen, zonder dat je je bridge opnieuw hoeft te installeren.
De bridge zelf (het fysieke apparaat) onthoudt al je geinstalleerde lampen en instellingen
Eerste deel is een reactie op al een oud topic Installatie Philips Hue lampen dus toch mee met de post van @Erres-Eèner
[ Voor 16% gewijzigd door Septillion op 10-01-2025 12:42 ]
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Neuh, de bridge is altijd bedraad aan het netwerk aangesloten en dan maakt het allemaal niet uit (nieuwe provider, nieuwe wifi netwerk)Erres-Eèner schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:42:
Als ik een nieuwe provider krijg en mijn netwerk dezelfde naam geeft en hetzelfde wachtwoord gebruik als bij mijn oude netwerk, moet ik dan de Hue bridge opnieuw installeren?
[Mbr]Schopje naar het grote Hue topic[/]
Onze lamp boven de eettafel wordt momenteel aangestuurd door deze dimmer:
https://hager.com/nl/cata...286710-tronic-draaidimmer
Sinds ik er een Hue Filament Globelamp G125 E27 WA in heb gedraaid, dimt de lamp niet meer goed. De lamp werkt alleen wanneer de dimmer volledig open staat. Dat is op zich prima, maar na het in- en uitschakelen via de draaiknop reset de lamp telkens naar de standaardkleur. Ik vraag me ook af of dit gebruik schadelijk kan zijn voor de lamp of de dimmer.
Wat is de beste oplossing hiervoor?
- De dimmer vervangen door een slimme dimmer en mijn oude lamp terugplaatsen?
- Een slimme dimmer combineren met de Hue-lamp?
- De dimmer vervangen door een standaard aan/uit schakelaar en de Hue-lamp bedienen via de app of met een Hue-schakelaar? (Ik heb nog een ongebruikte Hue Smart Button liggen.)
Ik hoor graag jullie advies!
Alvast bedankt!
Het is echt les1 bij Hue dat je geen Hue lampen achter dimmers gaat zetten..... en eigenlijk ook niet achter schakelaars.Skefmeister schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:57:
Hallo allemaal, ik ben gisteren begonnen met slimme verlichting via Philips Hue en ben tot nu toe erg enthousiast!
Heb twee vragen waar ik het antwoord nog niet heb kunnen vinden:
- In de handleiding zie je dat alleen op 33cm kan afknippen. Wat is jullie ervaring hiermee.
- Ik wil eigenlijk twee stukjes dus knippen van 60cm, maar hoe sluit je die dan aan?
Bij het instellen van de bewegingsensor geeft deze enkel keuze uit standaardscenes.
De nachtlamp scene vind ik te donker en de rusten scene vind ik dan weer te fel.
Het aanpassen van de scenes in de kamer zelf draagt deze settings niet over naar de scenes bij het instellen van de sensor. Een toegevoegde scene zoals bijv. Dromerige schemering toevoegen in de slaapkamer draagt deze ook niet over naar de instellingen van de sensor.
Iemand die weet heeft hoe ik dit kan oplossen met mijn eigen aangepaste lichtsterkte en/of aangepaste scene?
Het zou moeten kunnen: https://hueblog.com/2020/...lips-hue-lightstrip-plus/jzoin2 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:43:
Was toch wel benieuwd hoe jullie dat doen, ik ga een kast bouwen. 2 meter hoog, 60cm breed. Hierin zitten twee planken 56,4cm breed. Ik wil onder de planken gebruikmaken van Philips Hue lightstrip plus.
Heb twee vragen waar ik het antwoord nog niet heb kunnen vinden:
- In de handleiding zie je dat alleen op 33cm kan afknippen. Wat is jullie ervaring hiermee.
- Ik wil eigenlijk twee stukjes dus knippen van 60cm, maar hoe sluit je die dan aan?
Elke LED strip altijd alleen knippen op de aangegeven plaatsen. In dit geval dus om de 33cm.
Thx!remmuz schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:58:
[...]
Het zou moeten kunnen: https://hueblog.com/2020/...lips-hue-lightstrip-plus/
Elke LED strip altijd alleen knippen op de aangegeven plaatsen. In dit geval dus om de 33cm.
De dimmer moet worden verwijderd omdat die al in de lamp zelf zit en hij altijd vollledige spanning verwacht. Het doorverbinden is nodig omdat de lamp altijd stroom moet hebben zodat hij in het Zigbee-netwerk blijft hangen en bereikbaar is voor de app.
@Sunz Bij de instellingen voor de sensor (onder accessoires) kun je een scène aan laten schakelen. Ik heb voor deze toepassing een scène gemaakt waarin de light strip op zijn zachtst staat. De scène wordt geactiveerd door de sensor.
[ Voor 20% gewijzigd door Rallye op 12-01-2025 13:15 ]
Erg vreemd dit...bij al mijn andere sensoren kan ik "mijn scenes" zien bij het instellen en daar ook de lichtsterke enzo direct aanpassen voor elke scene. Kan ook gewoon direct scenes toevoegen.@Sunz Bij de instellingen voor de sensor (onder accessoires) kun je een scène aan laten schakelen. Ik heb voor deze toepassing een scène gemaakt waarin de light strip op zijn zachtst staat. De scène wordt geactiveerd door de sensor.
Vreemd dat die bij de sensor gelinkt aan de lightstrip niet zo is. Misschien dat dit enkel bij lampen wel lukt?
Uiteindelijk heb ik het wel gefixt door een externe app te gebruiken
Eens dat de Hue lampen permanent spanning moeten hebben en in die zin de oude schakelaar overbodig is, maar in noodsituaties kan het toch wel erg wenselijk zijn dat een lamp nog onafhankelijk van het hue systeem bediend kan worden. Denk ook eens aan calamiteiten en inzet hulpdiensten.TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:45:
[...]
Het is echt les1 bij Hue dat je geen Hue lampen achter dimmers gaat zetten..... en eigenlijk ook niet achter schakelaars.
Je bedoelt zonder Hue app denk ik? Want zonder Hue systeem (bridge) doen de lampen vrij weinig.Wally2002 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:53:
[...]
Eens dat de Hue lampen permanent spanning moeten hebben en in die zin de oude schakelaar overbodig is, maar in noodsituaties kan het toch wel erg wenselijk zijn dat een lamp nog onafhankelijk van het hue systeem bediend kan worden. Denk ook eens aan calamiteiten en inzet hulpdiensten.
Tenzij je ze zo instelt dat ze na spanningsuitval op volle sterkte graan branden. Maar dat doet vrijwel niemand voor mijn gevoel.
Ik kom er zojuist achter dat blijkbaar, met het invoeren van de optie om na stroomuitval terug te keren naar de laatste stand (en dus niet vol te gaan branden) ook het gedrag dat ik bedoelde (waarvoor geen app en ook geen bridge nodig is) verdwenen lijkt te zijn.remmuz schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:16:
[...]
Je bedoelt zonder Hue app denk ik? Want zonder Hue systeem (bridge) doen de lampen vrij weinig.
Tenzij je ze zo instelt dat ze na spanningsuitval op volle sterkte graan branden. Maar dat doet vrijwel niemand voor mijn gevoel.
Ik had nog in m'n hoofd zitten dat de lampen, mochten deze uit staan, door twee keer aan en uit te doen, geforceerd konden worden naar maximaal aan.
Dat werkt dus niet meer.
Het voordeel van de door mij beoogde optie is (was?) dat, mocht om wat voor reden ook de bridge of andere onderdelen niet meer werken, maar naar een lamp nog wel spanning is, je toch ter plekke licht kan krijgen.
Er was volgens mij ook nog een optie om een lamp volledig te resetten door ik meen 5x stroom eraf en erop te zetten.
Ik zal later ook nog even verder testen, hoe dit gedrag nu werkt.
Het lijkt me vooral goed om dit in de afweging mee te nemen voordat iemand besluit dat geen enkele traditionele schakelaar meer nodig is, dan dat je op een moment dat er wellicht paniek is (brand in meterkast, bridge doet het niet meer?) erachter te komen dat je geen enkel licht kunt aanzetten.
En denk bv ook bij inzet 's nachts van hulpdiensten in je woning en er niemand aanspreekbaar/aanwezig is die kan uitleggen hoe de lichten in een bepaalde ruimte aan moeten.
Nu zullen zij wel zak-/hoofdlampen hebben, maar toch wel fijn dat bv bij een medisch noodgeval men goed licht heeft.
Misschien is dit voor sommigen helemaal geen scenario om rekening mee te houden, maar het lijkt me goed om het wel te benoemen
Houdt er andersom ook rekening mee dat een zichtbare schakelaar die ogenschijnlijk 'niets doet' (een Hue lamp die stroom heeft maar uit staat wordt uitgeschakeld) net zo goed verwarrend kan zijnWally2002 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:25:
[...]
En denk bv ook bij inzet 's nachts van hulpdiensten in je woning en er niemand aanspreekbaar/aanwezig is die kan uitleggen hoe de lichten in een bepaalde ruimte aan moeten.
Verder terecht punt om hier even bij stil te staan hoor.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ik lees dit als een betoog voor het inzetten van Hue Wall Switch Modules.Wally2002 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:25:
[...]
Het lijkt me vooral goed om dit in de afweging mee te nemen voordat iemand besluit dat geen enkele traditionele schakelaar meer nodig is, dan dat je op een moment dat er wellicht paniek is (brand in meterkast, bridge doet het niet meer?) erachter te komen dat je geen enkel licht kunt aanzetten.
Voordelen: 'Vertrouwd' gedrag van schakelaar(s). Bij geen internet werkt het ook nog steeds (bridge blijft werken). Bij geen stroom maakt het niet uit of je wel of geen werkende schakelaars in je huis hebt
Binnen zigbee kun je directe 'bindings' tussen apparaten maken. Bijvoorbeeld een zigbee schakelaar of zigbee dimmer die direct (via zigbee) een zigbee lamp aanstuurt.remmuz schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:16:
[...]
Je bedoelt zonder Hue app denk ik? Want zonder Hue systeem (bridge) doen de lampen vrij weinig.
Dat werkt dan onafhankelijk van je coördinator (Hue-bridge, Tradfri-bridge, Zigbee HA, etc.)
[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 13-01-2025 12:54 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Niet perse een betoog voor Hue Wall Switches of andere Hue/Zigbee switches maar vooral een betoog om stil te staan bij scenario's en calamiteiten, en niet klakkeloos alle schakelaars te saneren.Archer_VC10 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:05:
[...]
Ik lees dit als een betoog voor het inzetten van Hue Wall Switch Modules.![]()
Voordelen: 'Vertrouwd' gedrag van schakelaar(s). Bij geen internet werkt het ook nog steeds (bridge blijft werken). Bij geen stroom maakt het niet uit of je wel of geen werkende schakelaars in je huis hebt
Wat als de bridge het niet doet en je hebt onmiddellijk licht nodig ivm calamiteit? Heb je dan een switch achter de hand die direct aan de lamp gekoppeld is zoals @Gizz aangeeft. Of zet je hem met de ouderwetse schakelaar uit en weer aan (met een juiste instelling van de lamp bij stroomuitval). Of accepteer je het risico dat de bridge uitvalt.
Nou en nog los van calamiteiten, stel dat onze Bridge sneuvelt, dan doen heel veel lampen het niet bij ons. Ik ben bang dat ik dan héél snel de WAF kwijt ben. Daar maak ik me wel zorgen om, en probeer ik ook wel rekening mee te houden.Wally2002 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:49:
[...]
Niet perse een betoog voor Hue Wall Switches of andere Hue/Zigbee switches maar vooral een betoog om stil te staan bij scenario's en calamiteiten, en niet klakkeloos alle schakelaars te saneren.
Wat als de bridge het niet doet en je hebt onmiddellijk licht nodig ivm calamiteit? Heb je dan een switch achter de hand die direct aan de lamp gekoppeld is zoals @Gizz aangeeft. Of zet je hem met de ouderwetse schakelaar uit en weer aan (met een juiste instelling van de lamp bij stroomuitval). Of accepteer je het risico dat de bridge uitvalt.
Dat is ook de reden dat ik mijn verlichting vooralsnog op de bridge houd en de bridge met Home Assistant praat. Ik zou ook alle verlichting aan mijn Home Assistent Zigbee netwerk kunnen hangen, maar als dan HA faalt (die kans is groter, door eigen gehobby) dan ligt die slimme verlichting er snel uit ben ik bang...
De ervaring tot nu toe leert dat de bridge vrij feilloos werkt, dus dat is wel echt heel mooi. Maar falen/kapot gaan kan alles!
[ Voor 13% gewijzigd door bartvl op 13-01-2025 13:38 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Nu zijn ze bezig met de afwerking en begrijp ik dat ons huis smart wordt met Eaton X-comfort, een beetje vergelijkbaar met Hue.Schakelaars zijn allemaal draadloos, sommige modules hebben een dimmer en anderen zijn alleen aan/uit. Systeem is uit te breiden met alarmsysteem/sensoren/bediening zonnewering etc.
Op sommige punten zoals in de woonkamer wil ik dit met Hue vervangen, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil de Hue lampen gebruiken en als ik het goed begrijp zal ik de modules ertussenuit moeten halen en constant de stroom op de lampen moeten houden.
Jammer dat ik 2 ecosystemen naast elkaar zal moeten gebruiken.
Dat doe je dan toch zelf.... waarom niet eerst gebruiken wat er geïnstalleerd is en kijken of dat aan je wensen voldoet. Waarschijnlijk kan je met wat je krijgt kwalitatief betere verlichting gebruiken.whipcheck schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:54:
Jammer dat ik 2 ecosystemen naast elkaar zal moeten gebruiken.
Heel simpel omdat dit nooit gecommuniceerd is door de bouwer, dit zou worden gemonteerd met standaard gira schakelwerk.TweakGP schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:11:
[...]
Dat doe je dan toch zelf.... waarom niet eerst gebruiken wat er geïnstalleerd is en kijken of dat aan je wensen voldoet. Waarschijnlijk kan je met wat je krijgt kwalitatief betere verlichting gebruiken.
En wat ik aangeef ik hoef het smart gedeelte niet perse te gebruiken kan het ook als een domme schakelaar gebruiken, wifi is niet nodig.
Als ik dit forum moet geloven zijn de hue lampen juist een van de betere keuzes.
De vraagt blijft waarom je niet eerst gewoon met de Eaton schakelaars en actoren gaat werken, die zitten er tenslotte al in.
En nee, Hue is niet één van de betere systemen. Het is vooral veel waar voor je geld en eenvoudig in bestaande conventionele installaties te gebruiken. De lampen zelf zijn gewoon van middelmatige kwaliteit met lage CRI waardes en beperkte mogelijkheden.
Ik heb een vraag. Voor onze nieuwe eetkamer lampen hebben we 2 hue g125ww lampen gekocht.
Nu wil ik deze dimmen vanuit de wand. Dit aangezien we ook oppas over de vloer hebben en iedereen de lamp wil laten bedienen.
Nu dacht ik dan stop ik ze achter een zigbee dimmer maar die heeft niet het gewenste effect. De ene zigbee dimmer met 0 contact wou de lamp wel dimmen maar gaf niks door aan de hue bridge qua sterkte en of de lamp aan of uit stond via de dimmer. Dus als je de dimmer uit deed kon je de lamp niet meer schakelen via de app.
In de 2de zigbee zonder 0 contact dimmer gaat deze enkel zwak branden en kan je er niks mee.
Weet iemand toevallig een dimmer of manier hoe dit vanaf de wand te doen is. De dimmers van Philips zelf kan je niet monteren in bestaand schakel materiaal. En een losse afstandsbediening willen we ook niet.
Ik heb recentelijk Zigbee draadloze schakelaars (Friends of Hue) gekocht en ben daar erg tevreden over. Je kunt deze zo instellen dat als je een knop lang indrukt de lamp dimt. De schakelaar past in de meeste afdekramen. Ik merk wel op dat hij mat wit is (ipv glanzend). Dit valt nauwelijks op en vinden wij niet storend. Verder kost het natuurlijk iets meer tijd om de knop lang in te houden ipv snel draaien aan n dimmerhappy killer schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:07:
Beste mensen,
Ik heb een vraag. Voor onze nieuwe eetkamer lampen hebben we 2 hue g125ww lampen gekocht.
Nu wil ik deze dimmen vanuit de wand. Dit aangezien we ook oppas over de vloer hebben en iedereen de lamp wil laten bedienen.
Nu dacht ik dan stop ik ze achter een zigbee dimmer maar die heeft niet het gewenste effect. De ene zigbee dimmer met 0 contact wou de lamp wel dimmen maar gaf niks door aan de hue bridge qua sterkte en of de lamp aan of uit stond via de dimmer. Dus als je de dimmer uit deed kon je de lamp niet meer schakelen via de app.
In de 2de zigbee zonder 0 contact dimmer gaat deze enkel zwak branden en kan je er niks mee.
Weet iemand toevallig een dimmer of manier hoe dit vanaf de wand te doen is. De dimmers van Philips zelf kan je niet monteren in bestaand schakel materiaal. En een losse afstandsbediening willen we ook niet.
Hier een combinatie van de al genoemde Friends of Hue dimmers (verkrijgbaar in vele schakelmateriaal lijnen, altijd wel passend te krijgen) en de Wall Switch modules icm puls schakelaars.happy killer schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:07:
Vroeger hadden we de dimmer switches hangen, maar dat zag niet uit, maar was een tijdje het enige werkbare. De FoH en wall switches zorgen er voor dat alles mooi in bestaand materiaal kan worden gemonteerd.
Voordeel van klassiek schakelmateriaal gebruiken met Hue is dat je vrij bent om een keer over te stappen, bijvoorbeeld als de ondersteuning wordt gestopt. Met zo’n voorgeïnstalleerd systeem wordt dat veel moeilijker.
Ik zou er toch wel een probleem mee hebben dat een zeer persoonlijke keuze voor domotica mij zo zou worden opgedrongen. En je hebt oorspronkelijk voor iets ander getekend?
Ik heb het contract er nog een keer bijgepakt, het staat in het contract maar is nooit toegelicht. Er staat in Eaton x-comfort systeem met afdekmateriaal van Gira.Rallye schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 07:37:
@whipcheck En zo’n keuze op het laatste moment kan een aannemer/installateur gewoon doorzetten? Zonder jou voor te lichten over hoe je dat dan met het systeem jouw voorkeur (waar je al in geïnvesteerd hebt) verbindt?
Voordeel van klassiek schakelmateriaal gebruiken met Hue is dat je vrij bent om een keer over te stappen, bijvoorbeeld als de ondersteuning wordt gestopt. Met zo’n voorgeïnstalleerd systeem wordt dat veel moeilijker.
Ik zou er toch wel een probleem mee hebben dat een zeer persoonlijke keuze voor domotica mij zo zou worden opgedrongen. En je hebt oorspronkelijk voor iets ander getekend?
Dus ja het staat het er wel in en contractueel correct, dit had wel toegelicht mogen worden. Een aannemings overeenkomst bestaat uit 60 pagina's met gedetailleerde omschrijvingingen van sondering tm type greepjes van de ramen. Eaton en Gira waren 2 bekende merken dus prima maar had niet door dat dit een smart systeem was.
Ik ga waarschijnlijk 2 systemen naast elkaar gebruiken, wellicht Hue lampen in de woonkamer en tuinhuis (30m2) en buitenverlichting.
Ik zal het Eaton systeem laten zitten totdat al het kluswerk is gedaan, mocht dit toch bevallen gaat een gedeelte van Hue marktplaats op.
We hebben daar een lamp zitten in een hotelschakeling. we gaan een nieuwe lamp kopen en wil dan deze eigenlijk ook bij de Hue systeem hebben. we willen wel gebruik maken van de hotel schakeling.
voor de wall switch heb een 0 draad nodig, deze kan ik bij 1 schakelaar wel krijgen, bij deze andere gaat het me helaas niet lukken, en de hue dimmer switch vindt ik niet mooi voor in de gang,
Weet iemand een goede en betaalbare oplossing icm biv een "domme" of "slimme" lamp?
Ron
De wall switch (die ik ken) heeft geen nul nodig, die werkt gewoon op een batterij.sterremos schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:20:
Goedemiddag, ik zit al een tijdje te worstelen met een juiste opzet voor in de gang.
We hebben daar een lamp zitten in een hotelschakeling. we gaan een nieuwe lamp kopen en wil dan deze eigenlijk ook bij de Hue systeem hebben. we willen wel gebruik maken van de hotel schakeling.
voor de wall switch heb een 0 draad nodig, deze kan ik bij 1 schakelaar wel krijgen, bij deze andere gaat het me helaas niet lukken, en de hue dimmer switch vindt ik niet mooi voor in de gang,
Weet iemand een goede en betaalbare oplossing icm biv een "domme" of "slimme" lamp?
Ron
Heb hier ook een hotelschaking dmv 2 wall switches.
Je zou 1 wallswitch ook op beide schakelaars kunnen aansluiten met de bestaande draden, maar dan kloppen de kleuren niet meer en gebruik je ze voor een andere functie, wat dan weer minder netjes is
[ Voor 10% gewijzigd door Tinusvolkel op 14-01-2025 16:43 ]
Ook ik heb het zo gedaan, als een soort van hotelschakeling. (maar dan nep)Tinusvolkel schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:38:
[...]
De wall switch (die ik ken) heeft geen nul nodig, die werkt gewoon op een batterij.
Heb hier ook een hotelschaking dmv 2 wall switches.
Je zou 1 wallswitch ook op beide schakelaars kunnen aansluiten met de bestaande draden, maar dan kloppen de kleuren niet meer en gebruik je ze voor een andere functie, wat dan weer minder netjes is
Wel zou ik het doen met wipdrukcontact, dan kun je meerdere scenes programeren.
Zeker als je een dubbele wip neemt, er kunnen er namelijk 2 op een wall switch.
niet de meest goedkope oplossing, maar past bij ons wel mooi binnen ons bestaande schakelmateriaal + konden makkelijk extra schakelaars plaatsen zonder dat er inbouwdozen aanwezig zijn => op 1 inbouwdoos een dubbel dekraam gezet met daarin 1 normale schakelaar op de inbouwdoos en de foh schakelaar in het andere venster van het dekraam (inbouwdiepte is 0 van de foh switch)
[ Voor 3% gewijzigd door Leipo op 14-01-2025 22:06 ]
Zijn er mensen die weten hoe ik het probleem kan oplossen dat Google Home reageert met 'x lampen offline'?
Ik heb sinds enkele maanden steeds vaker dat mijn Google assistent reageert met 'x lampen offline' na mijn vraag om de lampen aan te zetten. In het begin was het nog incidenteel (zeg 1 keer in de 3 dagen), maar tegenwoordig heb ik het steeds vaker (zeg minimaal 1 keer per dag). Ik kan geen patroon ontdekken.
De ene keer reageert hij met 'x lampen offline', maar gaan de lampen alsnog aan. In de andere gevallen kan ik de vraag direct herhalen waarop de lampen wel aan gaan. Het lijkt dus ook niet zo te zijn dat de lampen daadwerkelijk offline zijn, want in dat geval zou ik verwacht dat je bij een directe herhaling hetzelfde antwoord zou krijgen. Ik weet alleen niet hoe ik dat zou kunnen controleren.
Iemand een idee?
[ Voor 7% gewijzigd door AlxRoelofs op 15-01-2025 10:45 ]
Dank allen voor de reacties , ga eens kijken naar de mogelijkheden, de optie van de FoH spreekt me denk ik wel aan,.timbe schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:11:
[...]
Ook ik heb het zo gedaan, als een soort van hotelschakeling. (maar dan nep)
Wel zou ik het doen met wipdrukcontact, dan kun je meerdere scenes programeren.
Zeker als je een dubbele wip neemt, er kunnen er namelijk 2 op een wall switch.
kan je meer uitleg geven over de wipdrukcontact,? hoe moet ik dat zien, wat voor schakelaars zijn dat ?
Ron
Dit lijkt een bug ergens te zijn, want ik ervaar dit ook.AlxRoelofs schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:45:
Ik weet niet of dit een Google Home issue is of een Hue issue, maar ik plaats het even hier gezien het om mijn Hue lampen gaat.
Zijn er mensen die weten hoe ik het probleem kan oplossen dat Google Home reageert met 'x lampen offline'?
Ik heb sinds enkele maanden steeds vaker dat mijn Google assistent reageert met 'x lampen offline' na mijn vraag om de lampen aan te zetten. In het begin was het nog incidenteel (zeg 1 keer in de 3 dagen), maar tegenwoordig heb ik het steeds vaker (zeg minimaal 1 keer per dag). Ik kan geen patroon ontdekken.
De ene keer reageert hij met 'x lampen offline', maar gaan de lampen alsnog aan. In de andere gevallen kan ik de vraag direct herhalen waarop de lampen wel aan gaan. Het lijkt dus ook niet zo te zijn dat de lampen daadwerkelijk offline zijn, want in dat geval zou ik verwacht dat je bij een directe herhaling hetzelfde antwoord zou krijgen. Ik weet alleen niet hoe ik dat zou kunnen controleren.
Iemand een idee?
Hier al een tijdje hetzelfde probleem - lijkt inderdaad aan Google te liggen. Gek genoeg heb ik het probleem enkel op mijn Google Nest Audio, op mijn Nest hub en smartwatch heb ik er nooit last van.AlxRoelofs schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:45:
Ik weet niet of dit een Google Home issue is of een Hue issue, maar ik plaats het even hier gezien het om mijn Hue lampen gaat.
Iemand een idee?
realphoenikx schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:25:
[...]
Dit lijkt een bug ergens te zijn, want ik ervaar dit ook.
Ik merk het voornamelijk op mijn mini's, maar mijn Bose soundbar heeft er ook regelmatig problemen mee.Elpenoor schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:07:
[...]
Hier al een tijdje hetzelfde probleem - lijkt inderdaad aan Google te liggen. Gek genoeg heb ik het probleem enkel op mijn Google Nest Audio, op mijn Nest hub en smartwatch heb ik er nooit last van.
Ik heb één tweede bridge gekocht en gekoppeld, is er een makkelijke manier om lampen en accessoires te verplaatsen? Tot nu toe kom ik alleen tegen: verwijderen en opnieuw toevoegen. Dat heb ik met 1 lamp geprobeerd, lukte op zich wel maar hij was daarna meteen onbereikbaar. Ik heb hem moeten resetten om hem weer aan de oorspronkelijke bridge te kunnen koppelen. Tweede poging zelfde verhaal.

Nomen nescio
het je al het volgende geprobeerd: resetten en zoeken op serienummer op je nieuwe bridge?Bra-Jo schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:26:
Misschien dat ik er overheen lees, maar kan er niks van vinden.
Ik heb één tweede bridge gekocht en gekoppeld, is er een makkelijke manier om lampen en accessoires te verplaatsen? Tot nu toe kom ik alleen tegen: verwijderen en opnieuw toevoegen. Dat heb ik met 1 lamp geprobeerd, lukte op zich wel maar hij was daarna meteen onbereikbaar. Ik heb hem moeten resetten om hem weer aan de oorspronkelijke bridge te kunnen koppelen. Tweede poging zelfde verhaal.
HT & NAS & Inventaris
Dacht dat ik wel dik boven de 50 a 60 lampen en accessoires zou komen, maar uiteindelijk lijk ik rond de 50 uit te komen.
Waar ik verkeerd heb geteld is bijv de keuken. Daar zitten domme spotjes die ik slim heb gemaakt dmv zigbee. Maar dat zijn 8 spotjes die als 1 worden gezien in de Hue app en dus als 1 telt neem ik aan?
Dat heb ik ook een paar andere plekken waar ik geen hue kwijt kon, waardoor ik rond de 50 uitkom. Zouden jullie alles dan alsnog op 1 bridge knallen of het zo laten?
Het enige nadeel aan 2 bridges is dat ik niet meer 1 button kan hebben naast mn bed waarmee ik ALLES uitzet wanneer ik ga slapen. Dat zouden er nu dus 2 moeten worden, een per bridge...
Yep, maakt geen verschil. De lamp wordt gevonden, met zelf zoeken en met S/N, , maar daarna meteen geen connectie meer. Sowieso blijft het blijkbaar altijd zo dat ik ze moet verwijderen en opnieuw koppelen? Ik had verwacht/gehoopt dat je dingen wat makkelijker van A naar B zou kunnen verplaatsen. Beetje jammer dit.ranzige pad schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:21:
[...]
het je al het volgende geprobeerd: resetten en zoeken op serienummer op je nieuwe bridge?
Nomen nescio
![]() | ![]() |
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery
Je zou eens naar Litcessory kunnen kijken. Die hebben verlengstukken en connectors die je kunt gebruiken op afgesneden stripsdnieuwkamp schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:57:
Van een vorige klus heb ik een eindstuk van een Philips Hue Lightstrip Plus v4 uitbreiding 1 meter over. Het gaat hierbij om een stuk van ongeveer 33 cm. Nu zou ik graag dit 'reststuk' hergebruiken om een Philips Hue Lightstrip Plus v4 basis 2 meter uit te breiden met 33 cm, echter als ik dit probeer, werkt het het aangesloten 'rest stuk' niet. Wordt dit niet ondersteunt en ben ik dus genoodzaakt om voor deze paar extra centimer toch een nieuwe uitbreiding van 1 meter te kopen?
[Afbeelding] [Afbeelding]
vice versa en weer terug
Dat zou kunnen, maar dan ben ik vrij snel even veel kwijt als de kosten voor een 1m verlenging. Waarom zou je deze niet kunnen verlengen met een 6 prins doorverbinder?Brumax schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:30:
[...]
Je zou eens naar Litcessory kunnen kijken. Die hebben verlengstukken en connectors die je kunt gebruiken op afgesneden strips
Het is op de foto niet helemaal goed te zien, maar het lijkt alsof je het uiteinde van het afgeknipte stuk nu aan het uiteinde van de 2 meter strip zit?dnieuwkamp schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:57:
Van een vorige klus heb ik een eindstuk van een Philips Hue Lightstrip Plus v4 uitbreiding 1 meter over. Het gaat hierbij om een stuk van ongeveer 33 cm. Nu zou ik graag dit 'reststuk' hergebruiken om een Philips Hue Lightstrip Plus v4 basis 2 meter uit te breiden met 33 cm, echter als ik dit probeer, werkt het het aangesloten 'rest stuk' niet. Wordt dit niet ondersteunt en ben ik dus genoodzaakt om voor deze paar extra centimer toch een nieuwe uitbreiding van 1 meter te kopen?
Dat gaat niet werken omdat de aansluitingen dan als het ware gespiegeld zijn.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Klopt, je hebt gelijk. Ik heb het zojuist getest en als ik het reststuk 180 graden draai en dan aansluit op de 6 pinnen, dan werkt het wel!remmuz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 08:09:
[...]
Het is op de foto niet helemaal goed te zien, maar het lijkt alsof je het uiteinde van het afgeknipte stuk nu aan het uiteinde van de 2 meter strip zit?
Dat gaat niet werken omdat de aansluitingen dan als het ware gespiegeld zijn.
Ik zit er nu aan te denken om de aansluiting eraf te halen en aan de andere kant eraan te solderen, wellicht werkt het dan ook en heb ik alle lampen in de juiste richting
Ik wil er misschien boven het aanrecht 3 tegen de wand (geen bovenkastjes meer, kale muur) maar heb mn twijfels over de lichtopbrengst. Op foto's komt het meeste licht echt tegen de wand. Of zal er wel degelijk dan ook licht op het aanrechtblad schijnen?
Met 350 lm is die nog minder dan de 470 lm van de e14 peer en die geeft al weinig licht voor in een keuken.SanderWit schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:13:
Iemand toevallig hier die de Philips Hue Resonate Downward White and Color bínnen in gebruik heeft?
Ik wil er misschien boven het aanrecht 3 tegen de wand (geen bovenkastjes meer, kale muur) maar heb mn twijfels over de lichtopbrengst.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Misschien koop ik nog een tweede datura voor mijn slaapkamer. Ik gebruik losse philips hue lampen nu al als wekker.
Ik heb een lamp die ik slim wil maken door hem te koppelen aan een Zigbee-dimmer. Ik heb deze gekocht, op aanraden van iemand van ROBB-shop.
De situatie is simpel: ik heb een kabel waar 230volt overheen gaat lopen, daar wordt de lamp op aangesloten. Er is dus geen sprake van schakeldraad. Als ik nu de lamp aansluit staat ie altijd aan. Met de Zigbee-dimmer wil ik voor elkaar krijgen dat de lamp aan- en uitgezet kan worden via de Hue-app (en uiteindelijk ook met HomeKit). En ik wil ook kunnen dimmen (de lamp ondersteunt dat).
Maar: ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit ding moet aansluiten. Mijn idee was dat er een fase- en nul- in- en uitgang zouden zijn. Dus dat hij eigenlijk als een soort "tussenstukje" tussen de elektriciteitsaansluiting en de lamp in zou komen te hangen. De handleiding gaat echter uit van aansluitingen met schakeldraad.
Kan wat ik wil überhaupt? Denk ik te moeilijk?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FfshpmDm4NVQX1Lo0gexQczE.jpg?f=user_large)
Welk draadje moet ik nou waarin steken?
[ Voor 3% gewijzigd door posttoast op 25-01-2025 21:13 ]
De aansluiting waar Out bij staat loopt naar de lamp. Dat wordt dus eigenlijk de fase/schakel draad van de lamp. Die moet je dus op de lamp aansluiten, samen een blauwe.posttoast schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 21:08:
Ik voel me een beetje een prutser, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb een lamp die ik slim wil maken door hem te koppelen aan een Zigbee-dimmer. Ik heb deze gekocht, op aanraden van iemand van ROBB-shop.
De situatie is simpel: ik heb een kabel waar 230volt overheen gaat lopen, daar wordt de lamp op aangesloten. Er is dus geen sprake van schakeldraad. Als ik nu de lamp aansluit staat ie altijd aan. Met de Zigbee-dimmer wil ik voor elkaar krijgen dat de lamp aan- en uitgezet kan worden via de Hue-app (en uiteindelijk ook met HomeKit). En ik wil ook kunnen dimmen (de lamp ondersteunt dat).
Maar: ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit ding moet aansluiten. Mijn idee was dat er een fase- en nul- in- en uitgang zouden zijn. Dus dat hij eigenlijk als een soort "tussenstukje" tussen de elektriciteitsaansluiting en de lamp in zou komen te hangen. De handleiding gaat echter uit van aansluitingen met schakeldraad.
Kan wat ik wil überhaupt? Denk ik te moeilijk?
[Afbeelding]
Welk draadje moet ik nou waarin steken?
Op die module zelf sluit je een bruine (L) en een blauwe (N) aan. (Het kan ook zonder blauwe volgens de handleiding)
Met dit soort dingen geldt altijd: Als je twijfelt, iemand inschakelen die er verstand van heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door remmuz op 26-01-2025 08:53 ]
Ik probeer mijn wall switches toe te voegen, maar ze worden elke keer automatisch herkend met maar één knop. Ik krijg het niet voor elkaar om de tweede knop te activeren. Bij eentje is het nu gelukt door ‘m te resetten, en dan handmatig als ‘twee knoppen’ toe te voegen, maar bij de rest slikt hij dit niet; handmatig zoeken duurt eeuwen zonder succes, en ondertussen staan ze weer automatisch tussen m’n accessoire als één knop.
Heb je een foto van de situatie? Dat maakt meedenken iets makkelijker.MertijnW schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:34:
Heeft iemand advies voor een afdekraam met stopcontact voor een Tap Dial Switch?
Wellicht iemand met een 3D printer vragen iets dergelijks te maken als dit:
https://makerworld.com/en/models/956021
of zoiets; https://makerworld.com/en/models/200743
Verder kan ik niet zo snel een kant en klaar product vinden.
Wat nog wel een optie is om de Tap Dial Switch op een zogenaamde blindplaat te bevestigen.
Bijvoorbeeld zoiets: https://nl.bauhaus/blindp...aat-universeel/p/23366666
Ik heb met een aantal neodymium magneetjes achter een blindplaat de volgende constructie gemaakt, dan zit hij er echt wel stevig op:MertijnW schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:34:
Heeft iemand advies voor een afdekraam met stopcontact voor een Tap Dial Switch?
:strip_exif()/f/image/E0tUxQR9IYmjpA1BS6tmrl3i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OWCRH3Hn1lhdqt0rUtDIPCw8.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu wil ik de tap dial nog in het raamwerk gaan laten vallen, maar dan moet ik eerst nog een 3D printer kopen voor de insert eromheen
Niet 100%, maar voldoet prima!
Dank voor het aanbod. Ziet er interessant uit. Heb ook toegang tot 3D printers. Waarschijnlijk ga ik de schakelaar vervangen door een stopcontact, wat ook in die ruimte wat praktischer is. Voor andere wandschakelaars ga ik zeker even kijken naar jou suggestie.no113 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:15:
[...]
Heb je een foto van de situatie? Dat maakt meedenken iets makkelijker.
Wellicht iemand met een 3D printer vragen iets dergelijks te maken als dit:
https://makerworld.com/en/models/956021
of zoiets; https://makerworld.com/en/models/200743
Verder kan ik niet zo snel een kant en klaar product vinden.
Wat nog wel een optie is om de Tap Dial Switch op een zogenaamde blindplaat te bevestigen.
Bijvoorbeeld zoiets: https://nl.bauhaus/blindp...aat-universeel/p/23366666
Kan die zomaar defect zijn?
Router gereset, en andere netwerkkabel geprobeerd, beiden zonder resultaat.
Life is what happens while you're busy making other plans
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Heb even gekeken maar zie geen bridge meer in de lijst staan. Had ik ook niet verwacht want het lampje brandt niet.franssie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:13:
@frumper Zie je de bridge nog wel in je router client lijst?
Ik heb nu voor de badkamer deze setup geprobeerd en het werkt goed op het dimmen na dat is wat traag. Probleem dat ik heb is dat de rest van het huis Busch Jaeger is en die geen 4 voudige pulsdrukker hebben dus ben benieuwd of er andere vergelijkbare oplossingen zijn.
Ik gebruik deze module:
https://www.robbshop.nl/r...armodule-voor-philips-hue
En dan deze schakel combi van Gira (er zijn hier zover ik weet ook geen normale witte schakelwippen voor te krijgen? Gira heeft alles op de schop gegooid)
https://www.girastore.nl/314700.html
Wil graag 230 houden en Hue compatible de rest maakt niet uit...
Bridge neem ik aan ook al gereset? Dan weet ik het ook niet.frumper schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:37:
[...]
Heb even gekeken maar zie geen bridge meer in de lijst staan. Had ik ook niet verwacht want het lampje brandt niet.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bridge gereset, helemaal uit mijn device verwijderd, opnieuw aangesloten, maar vind hem gewoon niet…franssie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:43:
[...]
Bridge neem ik aan ook al gereset? Dan weet ik het ook niet.
Dan maar weer eens in deze wereld verdiepen wat er in 5 jaar veranderd is. Hopelijk een alternatief voor de bridge die fijner werkt 😊
Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /
lees je eens in op zigbee - dat is een mesh netwerk. Dus het zou moeten werken zolang de andere lampen stroom hebben en dus werken als repeaters.Maastricht1990 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 22:04:
Hallo allemaal, ik heb een vraagje, ik heb al 3 philips hue fittings, op 2 staande lampen en 1 tafel lamp( ook op mijn slaapkamer ) ik heb sinds gisteren een plafond lamp gekocht van philips hue de Philips Hue ' Datura ' maar er knaag iets aan me ; mijn Hue Bridge zit op op de router maar de router ligt in mijn huiskamer,maar ik wou graag die plafond lamp in mijn slaapkamer plaatsen maar nu dacht ik..hoe kan ik die connecten van mijn slaapkamer naar de Hue Bridge in mijn huiskamer? of kan hij wel de connectie vinden ? van slaapkamer naar beneden naar mijn huiskamer naar de Hue Bridge/router? ik moet nog de plafond lamp installeren dat doe ik vrijdag of het weekend.
edit: eea staat overigens ook in de startpost van dit topic

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 29-01-2025 22:10 ]
Er was een tijdje geleden wat over een verplichte online koppeling oid voor de bridge? Is dat nog steeds zo of is dat teruggedraaid?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Het account is inderdaad verplicht, maar eenmaal ingesteld kun je de lampen lokaal bedienen zonder internet.Ethirty schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:45:
Ik heb nog ergens op zolder een Hue bridge (dacht 2.0) en wat lampen liggen die in onbruik zijn geraakt. Ik denk erover om dit nieuw leven in te blazen.
Er was een tijdje geleden wat over een verplichte online koppeling oid voor de bridge? Is dat nog steeds zo of is dat teruggedraaid?
Je zou 'm ook niet kunnen updaten (ik heb de internettoegang via m'n firewall ontzegd). In combinatie met de Android 4.49.1 app (op APK backup sites vast nog wel te vinden) werkt dat ook prima.Ethirty schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:45:
Ik heb nog ergens op zolder een Hue bridge (dacht 2.0) en wat lampen liggen die in onbruik zijn geraakt. Ik denk erover om dit nieuw leven in te blazen.
Jammer, maar goed ook niet de grootste ramp.Rallye schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:31:
Je moet een account hebben, inderdaad.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Is er iemand die zoiets al eens gedaan heeft?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik ben zelf voor een oplossing als dit gegaan: https://www.amazon.com/Fl...-Lightstrip/dp/B087PKK7WC, door hoe weinig de meeste van dit soort oplossing kosten had ik geen zin om zelf te gaan solderen.PaT schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:36:
Ik heb al een eeuwigheid een hue ledstrip (v3 geloof ik) van 2 meter los op de kast liggen. Ik wil die door midden knippen, beide uiteinden met wat draadjes aan elkaar solderen zodat ik daarmee een 'bocht' van 180 graden kan maken en dan beide delen van de strip naast elkaar in een breder ledprofiel leggen zodat eea wat strakker op de kast ligt.
Is er iemand die zoiets al eens gedaan heeft?
Ziet er prima uit! Ik ga hetzelfde doen!JPDeckers schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:20:
[...]
Ik heb met een aantal neodymium magneetjes achter een blindplaat de volgende constructie gemaakt, dan zit hij er echt wel stevig op:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu wil ik de tap dial nog in het raamwerk gaan laten vallen, maar dan moet ik eerst nog een 3D printer kopen voor de insert eromheen
Niet 100%, maar voldoet prima!
[ Voor 9% gewijzigd door blueman85 op 05-02-2025 11:50 ]
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Wanneer ik in de Hue app in de instellingen van de hub het Zigbee kanaal veranderen, dan werken ze allemaal wel ineens weer. Of na stekker uit/in het stopcontact doen, dan ook.
Echt vervelend. Ik ben bijna smart-verlichting beu.
Al was de ambitie om onze aanstaande nieuwbouw woning volledig in de smart-verlichting te steken, kom ik daar wel een beetje van op terug.
Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic