[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 80 81 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-05 15:58
the-body schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:11:
Mijn Hue Outdoor geeft opeens een nogal kille temperatuur aan...., -40ºC :? . Hij is net nieuw, maar deed het eerst wel goed. Is dit een bekend fenomeen of mag deze retour afzender?

[Afbeelding]
Dat lijkt me inderdaad niet juist _O-

Maar ik zie helemaal geen tempratuur meer in de app.
Om de tempratuur te willen zien moet ik naar Goole Home app.

Zou het graag weer kunnen zien in de Hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09
KerstRunner schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:08:
Maakt hier iemand wel eens mee dat de lampen in zowel de Hue app, de Google Home app als in Home Assistant (op Raspberry Pi) niet aan gaan.

Wanneer ik in de Hue app in de instellingen van de hub het Zigbee kanaal veranderen, dan werken ze allemaal wel ineens weer. Of na stekker uit/in het stopcontact doen, dan ook.

Echt vervelend. Ik ben bijna smart-verlichting beu.

Al was de ambitie om onze aanstaande nieuwbouw woning volledig in de smart-verlichting te steken, kom ik daar wel een beetje van op terug.
Het lijkt erop dat je last hebt van interferentie, zeker als veranderen van het zigbee kanaal de problemen oplost.
Je kunt evt nog kijken naar de positie van je router/access point tov de bridge. Voldoende uit elkaar houden qua afstand.
En eventueel een lamp of ander zigbee device extra plaatsen om eventuele gaten in het mesh netwerk op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 22:06
Is het op een of andere manier mogelijk om notificaties vanuit de hue app te krijgen over sensoren die zijn afgegaan vanuit het security gedeelte? Ik wil helemaal niet de boel ‘armen’ of ik thuis of niet thuis ben. Ik word nu genoodzaakt om dit via apple home te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-05 22:32
Ik was eens aan het kijken hoe connectoren van Hue buitenkabels extra beschermd kunnen worden tegen indringend vocht. Alles ingieten met giethars is technisch wellicht de beste oplossing, maar dan kan je nooit meer een defecte lamp vervangen (kabels kunnen dan niet meer los).

Een IP68 lasdoos zonder giethars is dan een flexibelere oplossing. Ik heb even gemeten hoe dik een connector is en dat is 18mm. Twee connectoren die aan elkaar zitten zijn samen 10cm lang.

Dat zou dan bijvoorbeeld wellicht net goed in deze lasdoos weg te werken zijn.

Daarnaast is er natuurlijk ook iets van een IP68 lasdoos nodig voor het T-stuk, waarbij je zo'n 17cm aan breedte nodig hebt om de twee poten van de "T" in te kunnen pakken inclusief de connectoren van de twee kabels. Het "staartje van de T" is inclusief connector 9cm. Weet iemand daar een mooie lasdoos voor? (Dus minimaal 17 x 9 cm groot en geschikt voor kabels van minimaal 18mm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 09:59
niwresixel schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:43:
Ik was eens aan het kijken hoe connectoren van Hue buitenkabels extra beschermd kunnen worden tegen indringend vocht. Alles ingieten met giethars is technisch wellicht de beste oplossing, maar dan kan je nooit meer een defecte lamp vervangen (kabels kunnen dan niet meer los).
Kijk eens naar Raytech Magic Gel om waterdicht af te gieten. Blijft soepel en verwijderbaar.

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb nu toch wel een kneiter irritant probleem hier. Mijn slaapkamer plafondlamp wil niet gedimd blijven.

Binnen enkele seconden gaat de lamp geleidelijk naar 100% brightness. Als ik de slider in de app vasthoudt op 1%, is de lamp 'in gevecht' en kruipt hij uiteindelijk gewoon omhoog.

Er zijn (inmiddels) geen accesoires meer gekoppeld en ook de Google Home koppeling heb ik maar uitgezet.

Blijkbaar is dit een bekende bug van 7 maanden terug die inmiddels is opgelost... https://www.theverge.com/...ightness-issue-fix-matter
Maargoed ik ben qua software helemaal bij, heb desondanks nu wel dit issue.

Iemand ideeën? Op de slaapkamer is dit erg irritant, zeker met een newborn.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-05 18:50
Richh schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:31:
Ik heb nu toch wel een kneiter irritant probleem hier. Mijn slaapkamer plafondlamp wil niet gedimd blijven.

Binnen enkele seconden gaat de lamp geleidelijk naar 100% brightness. Als ik de slider in de app vasthoudt op 1%, is de lamp 'in gevecht' en kruipt hij uiteindelijk gewoon omhoog.

Er zijn (inmiddels) geen accesoires meer gekoppeld en ook de Google Home koppeling heb ik maar uitgezet.

Blijkbaar is dit een bekende bug van 7 maanden terug die inmiddels is opgelost... https://www.theverge.com/...ightness-issue-fix-matter
Maargoed ik ben qua software helemaal bij, heb desondanks nu wel dit issue.

Iemand ideeën? Op de slaapkamer is dit erg irritant, zeker met een newborn.
Aaai vervelend.....

Heb je geprobeerd de lamp uit de Hue lamp te verwijderen uit de app, te resetten en weer opnieuw toe te voegen? Gebruik je een schakelaar (in combinatie met een Wall module) die misschien ergens blijft "hangen"?

En anders zou ik een complete reset doen van je Hue Bridge. Wellicht niet de meest charmante oplossing, maar dan weet je wel zeker dat alles weer zou moeten werken!

Succes!

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MrXen0 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:26:
[...]

Ik ben zelf voor een oplossing als dit gegaan: https://www.amazon.com/Fl...-Lightstrip/dp/B087PKK7WC, door hoe weinig de meeste van dit soort oplossing kosten had ik geen zin om zelf te gaan solderen.
Ik heb hier ook naar zitten kijken. Voor 8 dollar zou ik zelf ook niet gaan tobben, ware het niet dat ik een V3 versie van de ledstrip heb en dat 'cut end to cut end' connector kabels niet meer leverbaar lijken te zijn of niet naar Nederland verstuurd worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Laatst online: 09:38
Nieuwe releasenotes voor de bridge:

January 30, 2024
Software version 1969060020

Improved operation of certain models of the Twilight sleep and wake-up light.
Improved motion sensor functionality when set to turn lights to their Last on state.
Improved performance and reliability of the system.
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04 13:38
Zijn de inbouwspots van Philips ook buiten te gebruiken? We willen namelijk inbouwspots voor onder onze overkapping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Redmonkey92 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:22:
Zijn de inbouwspots van Philips ook buiten te gebruiken? We willen namelijk inbouwspots voor onder onze overkapping
Wat bedoel je met inbouw spots? De buiten de buiten lijn, worden ook gewone E14, E27 en GU10 (en binnenkort GU5.3) in de buiten armaturen gebruikt. Zolang ze maar voldoen aan de IP factor en genoeg warmte kunnen afvoeren. Neemt niet weg dat ik al meerdere E27 white en E27 filament stuk heb zien gaan door lage temperatuur (knipperen/uitvallen).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
DukeBox schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:32:
[...]

Wat bedoel je met inbouw spots? De buiten de buiten lijn, worden ook gewone E14, E27 en GU10 (en binnenkort GU5.3) in de buiten armaturen gebruikt. Zolang ze maar voldoen aan de IP factor en genoeg warmte kunnen afvoeren. Neemt niet weg dat ik al meerdere E27 white en E27 filament stuk heb zien gaan door lage temperatuur (knipperen/uitvallen).
Ik bedoel deze https://www.philips-hue.c...spot-3-pack/8720169319936

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

IP20
zie: https://www.elektramat.nl/kennisbank/ip-waarden/

Dus nee.. (is overigens gewoon de philips enneper met een zwart randje erop).

Maar je kan wel bijv. de philips dive nemen met daarin Hue spots mits de overkapping van boven waterdicht is.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 24-02-2025 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
DukeBox schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:35:
[...]

[...]

Maar je kan wel bijv. de philips dive nemen met daarin Hue spots mits de overkapping van boven waterdicht is.
Ah dus in principe koop je 2 losse dingen (philips dive en de hue spots)? Wat is dan het verschil met wat ik stuurde? Want in principe zijn die toch ook niet voor buitengebruik?

Overkapping is van boven inderdaad waterdicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Redmonkey92 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:50:
Wat is dan het verschil met wat ik stuurde? Want in principe zijn die toch ook niet voor buitengebruik?
IP65 vs IP20.

IP44 en IP54 is meestal al geschikt voor buiten, IP65 dus helemaal zie het eerder geposte linkje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
https://www.philips-hue.c...ent/sync-with-tv/sync-app

Hue Sync App nu ook beschikbaar voor (2024+) LG TVs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-03 10:34
Mag ik gebruik maken van jullie kennis en expertise v.w.b. gebruik Philips Ledstrips?

Wij krijgen een verlaagd plafond op de gehele benedenverdieping (gang, woonkamer en keuken). Nu wil ik graag aan randen van dit verlaagde plafond een kleine ruimte open laten (koof) om hier een Philips Hue led strip in te plaatsen. Zie ook puur ter voorbeeld bijgaande afbeeldingen.

Het gaat om ruim 50 meter aan ledstrip. De ledstrip hoeft niet 'gradient' te zijn.

Vragen:
- Is zoiets te realiseren met de Philips Hue Solo?
- Kan deze ledstrip bijvoorbeeld in hoeken van 90 graden worden gebogen?
- Kan ik de diverse ledstrips met elkaar koppelen zodat ik met 1 druk op de knop alle ledstrips tegelijk aan/uit kan zetten of van kleur kan laten veranderen?
- Dien ik een profiel (in de koof) te gebruiken om geen led-dots te zien?

Dank voor al jullie tips en ervaringen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxw3xpke2cSkDsthl-KPcQqqpJ4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sX6zWsz0xIh8iIs8IyCDniSX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzogSC6fGnxcBc1XUfTiTPlfxok=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ReYkLg9rEBqX1orweCRzQblA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 11:40
posttoast schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:56:
Simpele vraag, met hopelijk een simpel antwoord. Ik heb een tweetal buitenlampen die ik graag slim wil maken. Volgens mij kan dat met een Zigbee relais zoals deze:

https://plusled.nl/zigbee...lips-hue-compatibel-7854/

Maar: ik wil de lampen ook graag vanuit HomeKit bedienen. Volgens de pagina van die winkel kan dat. In mijn herinnering werken echter non-Hue producten die aan de bridge gekoppeld zijn niet in HomeKit (heb ik ervaren met Osram slimme schakelaars). Hoe zit dit?
Voor de volledigheid: ik heb dit inmiddels gedaan (met een Zigbee aan-uit-schakelaar en het werkt prima. Hue Bridge hangt nu via Matter aan HomeKit en alles is daar gewoon zichtbaar. En... Adaptive lighting werkt ook gewoon.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik wil tussen mijn plafond en de akoestische plafondpanelen een Hue Solo lichtstrip van 5 m. plaatsen. Er is te weinig ruimte voor de eurostekker van de Solo. Ik heb 20 mm tussen paneel en betonplafond. Gaat het lukken als ik deze Led-driver daarvoor wil gebruiken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPr7C2D6KG7kvdbpoBrPzl1ouEY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tb5jEcQSI42elLkA8iGMS3W7.webp?f=fotoalbum_large

Ook vraag ik me af of de bijgeleverde aansluitstekker op de Hue past.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

the-body schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:51:
Ik wil tussen mijn plafond en de akoestische plafondpanelen een Hue Solo lichtstrip van 5 m. plaatsen. Er is te weinig ruimte voor de eurostekker van de Solo. Ik heb 20 mm tussen paneel en betonplafond. Gaat het lukken als ik deze Led-driver daarvoor wil gebruiken?

[Afbeelding]

Ook vraag ik me af of de bijgeleverde aansluitstekker op de Hue past.
Ik heb hier geen 'Solo Lightstrip' maar: Hoe dik is dat 'driver' blokje van de Solo? De DC kabel tussen dat blokje en de Euro AC-Adapter is gewoon te verlengen middels een standaard DC kabel.dus als dat blokje minder dan 20mm is dan zou je er ook voor kunnen kiezen om die kabel te gaan verlengen.

De aansluiting aan de kant van de Lightstrip zelf lijkt op onderstaande afbeelding verdacht veel op een USB-C verbinding overigens, ook die kabels zijn te verlengen middels standaard kabels :o

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/ogYWpXYGxmgK/n5OLnrD/1200x1200.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 28-02-2025 17:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Will_M schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:25:
[...]

Ik heb hier geen 'Solo Lightstrip' maar: Hoe dik is dat 'driver' blokje van de Solo? De DC kabel tussen dat blokje en de Euro AC-Adapter is gewoon te verlengen middels een standaard DC kabel.dus als dat blokje minder dan 20mm is dan zou je er ook voor kunnen kiezen om die kabel te gaan verlengen.

De aansluiting aan de kant van de Lightstrip zelf lijkt op onderstaande afbeelding verdacht veel op een USB-C verbinding overigens, ook die kabels zijn te verlengen middels standaard kabels :o

[Afbeelding]
Dat blokje past wel en is ook noodzakelijk. Het gaat om de stekker met trafo erin. Ik heb sowieso geen stopcontact beschikbaar alleen een stroompunt in het plafond. Voor ik 4 Solo's van 5m koop en 4 van die powersupply's wil ik graag zeker weten dat het goed komt.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Laatst online: 09:38
Nieuwe releasenotes voor de bridge:
February 27, 2025
Software version 1969152010

Improved performance and reliability of the system.
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:47
Toch maar eens proberen hier, want ik kom er zelf niet meer uit.

Ik heb 2 Motion sensoren (v2) welke als 1 apparaatgroep zijn ingesteld. Ze reageren dus op dezelfde manier in verschillende tijdvakken op de dag.

Ze sturen 1 zigbee led driver aan, welke ik gebruik voor de trap. Ik heb de apparaatgroep zo ingesteld dat deze na detectie NA 1 of 2 minuten uit zou moeten gaan. In de praktijk gaat de verlichting keurig aan volgens schema, maar gaat in de laatste 30 seconden naar 1% en precies na het verstrijken van de tijd naar uit / 0%.

Of ik er nou 2, 3 of 4 minuten van maak, altijd gaat hij in de laatste 30 seconden naar 1%, terwijl ik wil dat hij gewoon de volledige tijd op de ingestelde intensiteit blijft branden.

vwb de motionsensoren kan ik geen instelling vinden die daar iets mee te maken heeft - de sensor doet tenslotte wat er wordt gevraagd. Ik ga er dus vanuit dat het iets is in de Hue app, want die laat duidelijk zien dat hij naar 1% schiet 30 seconden voor het einde.

Iemand een soortgelijke ervaring of een oplossing?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
DukeBox schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:35:
[...]

[...]

In de philips dive zit al een geintegreerde lichtbron, is deze verwijderbaar? (wel handig voordat ik dit bestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:07
Redmonkey92 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:35:
[...]

In de philips dive zit al een geintegreerde lichtbron, is deze verwijderbaar? (wel handig voordat ik dit bestel)
Nee; Dat is het kenmerk van geïntegreerde lichtbronnen.

Maar de Dive is toch ook IP65? Die kunnen dan toch gewoon onder je overkapping?
Je hebt alleen iets nodig om ze aan Hue te koppelen.

[ Voor 18% gewijzigd door remmuz op 06-03-2025 13:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SanderWit
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:01:
[...]

Met 350 lm is die nog minder dan de 470 lm van de e14 peer en die geeft al weinig licht voor in een keuken.
Ik ben de uitdaging toch aangegaan en zie hier het resultaat. Fantastisch in onze nieuwe keuken! Lekker out of the box. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWnt2VlCXIGM0ZqdmSd-RPnVorM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJApqW8oB9QrKMYYm0B2lCNf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPvqcDfWyiy0f4jRg2G2U8SgIW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cAylRrMTKimv9cVys8MnmX2p.jpg?f=fotoalbum_largeTotaal 4 stuks. Ook nog ééntje in de coffee corner aan de rechterkant links van de (nu niet zichtbare) apparatenwand. Héél blij mee!

[ Voor 5% gewijzigd door SanderWit op 09-03-2025 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:02
SanderWit schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:16:
[...]

Ik ben de uitdaging toch aangegaan en zie hier het resultaat. Fantastisch in onze nieuwe keuken! Lekker out of the box. [Afbeelding]

[Afbeelding]Totaal 4 stuks. Ook nog ééntje in de coffee corner aan de rechterkant links van de (nu niet zichtbare) apparatenwand. Héél blij mee!
Welke lampen zijn dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderWit
  • Niet online
Philips Hue Resonate Downward White and Color

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Ik ben de uitdaging toch aangegaan en zie hier het resultaat. Fantastisch in onze nieuwe keuken! Lekker out of the box.
Ziet er mooi uit, voordeel is dat door je witte muur en plafond je ook extra (diffuse) weerkaatsing hebt van dat wat naar boven schijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-04 08:49
[...]
Ik ben de uitdaging toch aangegaan en zie hier het resultaat. Fantastisch in onze nieuwe keuken! Lekker out of the box. [Afbeelding]
Ik zou me enorm storen aan die niet vlakke muren..... maar dat is helaas meestal wel het geval bij zo'n type wandverlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:12
jeehaa schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:17:
--- snip ---
vwb de motionsensoren kan ik geen instelling vinden die daar iets mee te maken heeft - de sensor doet tenslotte wat er wordt gevraagd. Ik ga er dus vanuit dat het iets is in de Hue app, want die laat duidelijk zien dat hij naar 1% schiet 30 seconden voor het einde.

Iemand een soortgelijke ervaring of een oplossing?
Het 30 seconden voor uitgaan van de lampen door een motionsensor is een feature van het ingestelde gedrag. Je zit dan niet meteen in het donker als je te lang stil zit en je kan dan nog een keer naar de sensor zwaaien om te voorkomen dat het licht uit gaat.

Wel een beetje apart dat de lamp naar 1% gaat. Ik had altijd het idee dat het rond de 50% is (visueel, heb nooit in de app gekeken tijdens deze periode).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-05 08:36
Heel bijzonder dit

Heb destijds bij onze eerste Ambilight tv ook de Hue lampen aangeschaft.

Helaas omdat Philips Lighting en TP vision niet meer het zelfde (bedrijf) is, verdween ook de koppeling tussen beide een paar jaar geleden.

En dan nu een samenwerking met LG....

@hue en @tpvision ga dan ook weer een samenwerking aan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:47
Robsato schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:19:
[...]

Het 30 seconden voor uitgaan van de lampen door een motionsensor is een feature van het ingestelde gedrag. Je zit dan niet meteen in het donker als je te lang stil zit en je kan dan nog een keer naar de sensor zwaaien om te voorkomen dat het licht uit gaat.

Wel een beetje apart dat de lamp naar 1% gaat. Ik had altijd het idee dat het rond de 50% is (visueel, heb nooit in de app gekeken tijdens deze periode).
Dankjewel! Ik zal het dan maar als een feature beschouwen. Het is ook niet erg, maar ik vond het op zijn minst apart.

Tav die 1%; omdat ik de trapverlichting maar 1 tot 2 minuten per keer nodig heb, is timing met de app op de achtergrond goed te meten. Daarbij zie je hem naar 1% schieten.

                           

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:55

Dav0s

Hr?

p.d.akkerman schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:08:
[...]

Heel bijzonder dit

Heb destijds bij onze eerste Ambilight tv ook de Hue lampen aangeschaft.

Helaas omdat Philips Lighting en TP vision niet meer het zelfde (bedrijf) is, verdween ook de koppeling tussen beide een paar jaar geleden.

En dan nu een samenwerking met LG....

@hue en @tpvision ga dan ook weer een samenwerking aan... 8)7
Was natuurlijk al vreemd toen Samsung dit ruim een jaar geleden begon aan te bieden.

Volgens mij hebben ze ruzie...

https://www.gadgetgear.nl...e-deur-blijft-open-staan/

[ Voor 8% gewijzigd door Dav0s op 11-03-2025 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb hier in mijn een lichtpunt op een vrij onhandige plek zitten. Ik wil hier eigenlijk een Hue lightstrip gaan gebruiken. Maar… daarvoor heb ik eigenlijk een stopcontact nodig natuurlijk. Nu zou ik een stopcontact kunnen maken met de zwarte en blauwe draad uit het lichtpunt, maar los van het feit dat dat niet zo netjes is, is dat ook geen gezicht.

Iemand een idee hoe ik hier, zonder stopcontact, tóch een lightstrip kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7e4ongNBy6IZbzg7uwneKrn0R7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwCTEinlP0DFTTSrrLRhVgZT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door posttoast op 11-03-2025 22:42 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:05
posttoast schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:42:
Iemand een idee hoe ik hier, zonder stopcontact, tóch een lightstrip kan krijgen?
De Hue lightstrip heeft volgens mij een trafo op de stekker zitten, dus je ontkomt er niet aan dat je een stopcontact nodig gaat hebben. Als je dat niet in het zicht wil hebben dan zal je of een heel groot gat in je muur moeten frezen of een flinke opbouwdoos moeten gebruiken waar je zowel het stopcontact als de trafo in kan verstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hmmm daar was ik al bang voor. Dat wordt dan dus toch een soort opbouwdoos. Alleen wel balen dat ik hier dus enkel schakeldraad en geen fasedraad heb. Maar goed, als ik het puur voor die lightstrip ga gebruiken en geen terrasheater eraan hang gaat dat wel goed lijkt me ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:05
Ik neem aan dat daar een schakeldraad zit omdat er ergens anders een schakelaar zit die dit lichtpunt schakelt. Als je er een Hue lamp aan hangt zal je die schakelaar neem ik aan toch doorverbinden met een lasklem, dus dan wordt dit ook een soort fasedraad, toch?

Een ander alternatief zou zijn dat je die trafo ergens anders wegwerkt (daar waar de schakelaar zit?) en de output daarvan op deze draden zet. Of dat goed werkt is de vraag natuurlijk. Je moet dan ook wat gaan rommelen in de bedrading van je lichtstrip.

[ Voor 32% gewijzigd door Archer_VC10 op 12-03-2025 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Archer_VC10 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:07:
Ik neem aan dat daar een schakeldraad zit omdat er ergens anders een schakelaar zit die dit lichtpunt schakelt. Als je er een Hue lamp aan hangt zal je die schakelaar neem ik aan toch doorverbinden met een lasklem, dus dan wordt dit ook een soort fasedraad, toch?

Een ander alternatief zou zijn dat je die trafo ergens anders wegwerkt (daar waar de schakelaar zit?) en de output daarvan op deze draden zet. Of dat goed werkt is de vraag natuurlijk. Je moet dan ook wat gaan rommelen in de bedrading van je lichtstrip.
Klopt, er zit ergens anders een schakelaar. Daar zit al een lasklem op, want aan die schakelaars hangen meer lichtpunten (die allemaal voorzien zijn van Hue lampen). Dus inderdaad, het is een "soort fasedraad". Maar wel dunner natuurlijk, dus écht een stopcontact erop maken is niet helemaal zoals het hoort ;) Maar ik kan vast wel iets netjes ervan maken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 07:53

hmr

Iemand ervaring met het gebruiken van Hue GU10 spots in de gehele woonkamer en keuken. Is de lichtopbrengst afdoende voor een mooi egaal lichtbeeld? Zit er nog verschil tussen de white ambiance en de kleurversie? Ik zou het zonde vinden als we hue instaleren, maar het licht is niet heel fel indien gewenst.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

hmr schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:22:
Iemand ervaring met het gebruiken van Hue GU10 spots in de gehele woonkamer en keuken. Is de lichtopbrengst afdoende voor een mooi egaal lichtbeeld? Zit er nog verschil tussen de white ambiance en de kleurversie? Ik zou het zonde vinden als we hue instaleren, maar het licht is niet heel fel indien gewenst.
Ik heb hier in de hele woonkamer en keuken GU10 color spots van Hue. In de keuken (5m lang, 2.5m breed) 4 spots en die doen het goed.
In de woonkamer heb ik alleen spots langs de wanden, met kantelarmaturen en dan gericht op de muren. Met indirect licht voldoende licht. Maar vraag is natuurlijk wat je "voldoende" vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Dav0s schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:27:
[...]

Ik heb hier in de hele woonkamer en keuken GU10 color spots van Hue. In de keuken (5m lang, 2.5m breed) 4 spots en die doen het goed.
In de woonkamer heb ik alleen spots langs de wanden, met kantelarmaturen en dan gericht op de muren. Met indirect licht voldoende licht. Maar vraag is natuurlijk wat je "voldoende" vindt ;)
In vergelijking met de huis-tuin-en-keuken GU10 spots die 'normaal' ziet in woningen? Zoals je merkt ben ik niet echt een expert ;)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:00
hmr schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:22:
Ik heb ook door de woning de kleurspots en zeker voldoende licht, vaak bij ons tot 80% aan,

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
Inmiddels een aantal kabeldozen gecheckt om met Raytech Magic Gel de Hue Outdoor connectoren waterdicht in af te gieten. Helaas heb ik nog geen geschikte kabeldozen gevonden. M25 wartels zijn daarnaast te klein om de connectoren van de Outdoorkabels door heen te voeren (maximale doorvoer M25 wartels is 17mm, outdoorconnectors zijn 18mm dik).

Twee outdoor connectoren aan elkaar zijn 10cm lang, voor een T-stuk met aan beide "horizontale poten van de T" een connector is de benodigde breedte van de kabeldoos minimaal 17cm.

Ik ben nu aan het overwegen om voor de 1:1 connectoren deze kabeldozen te gebruiken en dan maar i.p.v. met wartels werken deze dozen aan beide zijkanten maar te voorzien van een inkeping waar de outdoorkabel in past. De kabeldozen zijn dus vooral bedoeld om de Raytech Magic Gel in te kunnen gieten, eventueel vul ik de binnenkant van de kabeldozen tijdens het gieten nog wat op met wat hardschuim of hout om de hoeveelheid gebruikte gietgel mee te beperken. Het gaat me er om dat er om de connectoren zelf een laagje gel komt te zitten.

Voor het T-stuk heb ik nog geen geschikte kabeldoos gevonden. Deze is bijvoorbeeld net te smal om de connectoren in hun geheel binnen te krijgen...

Mocht iemand nog suggesties hebben van hoe ik deze Magic Gel kan aanbrengen zonder met gigantische kabeldozen te moeten werken, hoor ik het graag. Of wellicht weet iemand geschiktere kabeldozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-03 13:21
Kan je hue verlichting die verbonden zijn met de bridge maar bedient worden door een gewone schakelaar (zonder wanschakelaarmodule) zo instellen dat wanneer je de lichten tussen een bepaald uur aanzet, ze eerder gedimd zullen zijn?
Heb via de app een paar scènes ingesteld voor oa. de keuken, maar wanneer ik niet thuis ben kunnen ze die dus niet bedienen. Heb momenteel nog maar 1 dimmer switch, en die is gekoppeld aan de leefruimte. Heb nu ook geen zin om naast elke gewone schakelaar voor keuken, berging en veranda een dimmer switch te beginnen plaatsen. En ook kan men in de meeste gevallen al de lichten meestal van 2 à 3 verschillende schakelaars besturen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
Koop gewoon iets als een Tap Dial dan kan je met scenes aan de gang, kan iedereen het gebruiken, en heb je echt iets aan je Hue lampen ipv met een aan/uit schakelaar te gaan prutsen. Daar is het niet voor bedacht.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakGP op 19-03-2025 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:25
Desperation schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:22:
Kan je hue verlichting die verbonden zijn met de bridge maar bedient worden door een gewone schakelaar (zonder wanschakelaarmodule) zo instellen dat wanneer je de lichten tussen een bepaald uur aanzet, ze eerder gedimd zullen zijn?
Heb via de app een paar scènes ingesteld voor oa. de keuken, maar wanneer ik niet thuis ben kunnen ze die dus niet bedienen. Heb momenteel nog maar 1 dimmer switch, en die is gekoppeld aan de leefruimte. Heb nu ook geen zin om naast elke gewone schakelaar voor keuken, berging en veranda een dimmer switch te beginnen plaatsen. En ook kan men in de meeste gevallen al de lichten meestal van 2 à 3 verschillende schakelaars besturen...
Er zijn genoeg opties om je huidige schakelaars 'slim' te maken zodat ze als een schakelaar in Hue zichtbaar zijn. Of je kunt de hele schakelaar vervangen door een slimme schakelaar van 'Friends of Hue' bijvoorbeeld.
Dan heb je geen dubbele schakelaars aan de muur en kun je je huidige 'mooie' schakelaar blijven gebruiken.

Met hotelschakelaars kun je ook iets soortgelijks doen, ik neem aan dat je dat bedoelt met dat laatste?

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remkay
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-05 09:52
hberntsen schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:20:
[...]

Je zou 'm ook niet kunnen updaten (ik heb de internettoegang via m'n firewall ontzegd). In combinatie met de Android 4.49.1 app (op APK backup sites vast nog wel te vinden) werkt dat ook prima.
Mijn Hue bridges hebben geen verbinding met internet en dat werkt prima. Sinds eind 2023 Philips Hue een account verplicht heeft gemaakt voor de Hue App, ben ik bij versie 4.49.0 voor Android gebleven. Ook dat blijft werken. Maar onlangs kwam ik er achter dat het wijzigen of toevoegen in die App van Hue wall switch modules of Friends of Hue switches niet meer werkt, omdat de App je doorlinkt naar het labs.meethue.com domein. Dat domein bestaat niet meer. Daarom gebruik ik nu de Hue Essentials app. Geen verplicht account nodig en geen verplicht internet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
niwresixel schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:03:
Mocht iemand nog suggesties hebben van hoe ik deze Magic Gel kan aanbrengen zonder met gigantische kabeldozen te moeten werken, hoor ik het graag. Of wellicht weet iemand geschiktere kabeldozen?
Vandaag schoot me plots een idee te binnen: in twee stukjes 3cm dik XPS (Styrisol) de vorm van het T-stuk met connectoren uitsnijden, daarna het T-stuk met aangesloten connectoren in een van de twee stukken plaatsen, afgieten met de Magic Gel en daarna het tweede stuk XPS er boven op plaatsen. Vervolgens de XPS met wat duct-tape aan elkaar plakken. Uiteraard is de XPS dan niet waterdicht, maar de gel afdichting wel.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Zit er trouwens verschil in felheid tussen de white and ambiance en de white and color? :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remkay
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-05 09:52
hmr schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:31:
Zit er trouwens verschil in felheid tussen de white and ambiance en de white and color? :)
Als je met felheid de lichtsterkte of lichtopbrengst van een lamp bedoelt, moet je kijken naar de hoeveelheid lumen. Die specificatie staat vermeld op de verpakking van de lamp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
remkay schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:14:
[...]

Als je met felheid de lichtsterkte of lichtopbrengst van een lamp bedoelt, moet je kijken naar de hoeveelheid lumen. Die specificatie staat vermeld op de verpakking van de lamp.
@hmr
Om precies te zijn wordt in lumen de lichtstroom aangegeven (dus de hoeveelheid licht die vanaf de lichtbron schijnt/vertrekt). De lichtsterkte (in lux) is wat je meet op de plek waar licht terecht komt.

En de lichtstroom van de lampen is alleen bij een bepaalde lichttemperatuur (lichtkleur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onder tweakers nieuws lees ik het gerucht dat Signify mogelijk bezig is met een slimme deurbel. Hierdoor heb ik zojuist even gekeken naar het aanbod van camera’s. Nergens kan ik lezen of deze (in de toekomst) ondersteuning krijgen voor Matter of voor Smart home platform zoals HomeKit of Google Home. Is hier al iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
meesje schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:29:
Onder tweakers nieuws lees ik het gerucht dat Signify mogelijk bezig is met een slimme deurbel. Hierdoor heb ik zojuist even gekeken naar het aanbod van camera’s. Nergens kan ik lezen of deze (in de toekomst) ondersteuning krijgen voor Matter of voor Smart home platform zoals HomeKit of Google Home. Is hier al iets over bekend?
Het is tot nu toe altijd zo geweest dat je devices aan de Hue bridge koppelt, en die bridge via Matter koppelt aan Homekit. Ik verwacht dat het met de deurbel hetzelfde gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op maandag 24 maart 2025 @ 07:22:
[...]

Het is tot nu toe altijd zo geweest dat je devices aan de Hue bridge koppelt, en die bridge via Matter koppelt aan Homekit. Ik verwacht dat het met de deurbel hetzelfde gaat werken.
Die verwachting heb ik dus niet, want voor hun camera’s kan ik niet vinden dat ze bv Matter ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
meesje schreef op maandag 24 maart 2025 @ 07:39:
[...]

Die verwachting heb ik dus niet, want voor hun camera’s kan ik niet vinden dat ze bv Matter ondersteunen.
Dan doen ze ook niet. vandaar mijn verwachting dat de deurbel dat ook niet gaat doen.
Geen enkel Hue device praat Matter, behalve de bridge.
Die koppel je met Matter aan Homekit, zodat al je Hue devices zichtbaar zijn in Homekit.

[ Voor 10% gewijzigd door remmuz op 24-03-2025 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Ik ben druk bezig mijn Hue setup in mijn nieuwe woning in te stellen (denk aan gedrag van motion sensors, schakelaars, etc) en ik kom er tot mijn verrassing achter dat alles waar ik voorheen iConnectHue voor nodig had nu gewoon met de standaard Hue app kan.

Zijn er überhaupt nog mensen die iConnectHue gebruiken? En zo ja, waarvoor?

omniscale.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik ben ook pas geleden van iConnectHue afgestapt. De Hue app kan inderdaad steeds meer en het maakt configureren wat overzichtelijker. Toch heeft iConnectHue nog wel meer flexibiliteit en detailinstellingen boven de Hue app. Maar dat neem ik nu voor lief.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
bartvl schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 22:43:
Ik ben ook pas geleden van iConnectHue afgestapt. De Hue app kan inderdaad steeds meer en het maakt configureren wat overzichtelijker. Toch heeft iConnectHue nog wel meer flexibiliteit en detailinstellingen boven de Hue app. Maar dat neem ik nu voor lief.
Grappig genoeg is het enige dat ik mis in de Hue app iets dat, tot mijn teleurstelling want ik heb er een in-app-purchase voor gedaan, ook niet in iConnectHue zat: alternations op de deur-sensor (overdag hoeft die niet het licht aan te zetten).

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
posttoast schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 22:25:
Ik ben druk bezig mijn Hue setup in mijn nieuwe woning in te stellen (denk aan gedrag van motion sensors, schakelaars, etc) en ik kom er tot mijn verrassing achter dat alles waar ik voorheen iConnectHue voor nodig had nu gewoon met de standaard Hue app kan.

Zijn er überhaupt nog mensen die iConnectHue gebruiken? En zo ja, waarvoor?
Ik gebruik iConnectHue alleen nog maar voor de Dimmer switches. Je hebt best wel wat extra mogelijkheden die niet in de Hue app zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
remmuz schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 07:18:
[...]

Ik gebruik iConnectHue alleen nog maar voor de Dimmer switches. Je hebt best wel wat extra mogelijkheden die niet in de Hue app zitten.
Dan ben ik wel precies wat dan precies :) In mijn vorige woning had ik ook al mijn dimmer switches met iConnectHue ingesteld, maar dat is me nu ook met de normale Hue app gelukt (hoewel ik nu geen dimmer switches maar FoH heb, maar dat is hetzelfde principe natuurlijk).

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:51
posttoast schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:35:
[...]
Dan ben ik wel precies wat dan precies :) In mijn vorige woning had ik ook al mijn dimmer switches met iConnectHue ingesteld, maar dat is me nu ook met de normale Hue app gelukt (hoewel ik nu geen dimmer switches maar FoH heb, maar dat is hetzelfde principe natuurlijk).
Hier inmiddels alle dimmer switches vervangen door hetzij FoH switches, hetzij wall switch modules achter gewone schakelaar.
Tevens door een verbouwing een extra bridge moeten toevoegen.

Waar ik voorheen een hele berg aan regels had is er nu vrijwel geen enkele zelf gemaakte rule meer.

Maar, een aantal rules heb ik wel nog aangemaakt (met WinHue, iets meer controle, maar is hetzelfde idee als met iConnectHue):
  • Double down en Double up op de FoH switches. Deze actie zit niet in de gewone app, en wordt ook niet als event gepushed door de bridge naar HomeAssistant. Gebruik die om bijvoorbeeld alle lichten beneden uit te zetten, om twee zones tegelijk van scene te veranderen etc.
  • Afhankelijk van de status van Daylight wil ik een andere scene activeren bij licht aanzetten. Krijg dit niet voor elkaar in de Hue app, dus daar voor een aantal rules aangemaakt (scene 1 op daylight=true, scene 2 op daylight=false). Hoor graag als dit wel zou kunnen, snap niet dat dat niet kan, maar kan het echt niet vinden.
  • Een aantal advanced button acties bij de kids zodat hun lichten niet hele nacht aan blijven staan: Na 29 minuten dimt het licht, 1 minuut later uit. Tijdens dim-periode kunnen ze met half uur extenden.
  • Na 15 minuten gaat licht op toilet vanzelf weer uit.
Maar verder is de nieuwe bridge vrij van regels, want alles kan verder met de gewone app. Was echt een enorm verschil met eerst, en geeft me ook meer rust voor als mijn bridge mocht overlijden opeens. Want 120 regels opnieuw aanmaken, daar keek ik niet naar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
posttoast schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:35:
[...]

Je kunt instellen wat er gebeurd als je meerdere keren op een knop klikt.
Wat ik zelf graag gebruik is de mogelijkheid om het licht langzaam te dimmen (fade out) als je op de uit knop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
remmuz schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:22:
[...]

Je kunt instellen wat er gebeurd als je meerdere keren op een knop klikt.
Wat ik zelf graag gebruik is de mogelijkheid om het licht langzaam te dimmen (fade out) als je op de uit knop drukt.
Dat eerste kan inmiddels gewoon in de Hue app (vroeger kon dat niet inderdaad). Die fade-out dan weer niet, die optie kende ik ook niet, ga ik eens naar kijken :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:59
via de zoekfunctie krijg ik niet precies gevonden wat ik zoek, en wellicht maak ik het veel te moeilijk dus eerst maar even hier:

ik merk dat de lampen (44stuks en er zitten nog wat projectjes in de pijplijn) de laatste tijd wat langzamer reageren, dus het lijkt me een mooi moment om een 2e bridge in de setup op te nemen.
toevalligerwijs kwam ik er laatst achter dat als je het huis icoontje in de app langer ingedrukt houd je hier heel eenvoudig kan switchen van bridge.

heb ik de mogelijkheid om eerst een tweede bridge toe te voegen in de app, en vervolgens hele ruimtes over te zetten van bridge A naar bridge B?

idealiter zou ik alle buitenverlichting op bridge B willen hebben en alle binnenverlichting op bridge A.

alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
sonnypiek schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:52:
via de zoekfunctie krijg ik niet precies gevonden wat ik zoek, en wellicht maak ik het veel te moeilijk dus eerst maar even hier:

ik merk dat de lampen (44stuks en er zitten nog wat projectjes in de pijplijn) de laatste tijd wat langzamer reageren, dus het lijkt me een mooi moment om een 2e bridge in de setup op te nemen.
toevalligerwijs kwam ik er laatst achter dat als je het huis icoontje in de app langer ingedrukt houd je hier heel eenvoudig kan switchen van bridge.

heb ik de mogelijkheid om eerst een tweede bridge toe te voegen in de app, en vervolgens hele ruimtes over te zetten van bridge A naar bridge B?

idealiter zou ik alle buitenverlichting op bridge B willen hebben en alle binnenverlichting op bridge A.

Volgens mij is het antwoord "nee, dat kan niet" en moet je de lampen uit bridge A weggooien en vervolgens aan bridge B toevoegen.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:03
Dat kan ik bevestigen, heb zelf twee jaar geleden een tweede bridge in gebruik genomen maar nog geen dag spijt van gehad. Je moet idd lampen verwijderen uit de ene bridge en dan weer toevoegen op nummer twee.

Maar wat ik me ervan herinner ging dat heel soepel en was het echt een kwestie van lamp A verwijderen op bridge A, dan naar bridge B schakelen, die (heel) even laten zoeken en dan had je je lamp weer. In ieder geval geen gedoe of gezeik met lampen die je moest resetten en zo. Of die je dan verwijderde op bridge A maar bridge B kon hem dan niet vinden of zo.

Maar N = 1 natuurlijk :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
sonnypiek schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:52:

Zoals hierboven al aangegeven, dat gaat helaas niet.
Hou er ook rekening mee dat je schakelaars en sensoren die op bridge A zitten niet kunt gebruiken om lampen op bridge B te bedienen.
Je kunt ook niet lampen op bridge A toevoegen aan een zone of scene op bridge B.

[ Voor 7% gewijzigd door remmuz op 28-03-2025 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:59
dank allen!
ik had gehoopt dat er met de nieuwe updates iets veranderd was.
dan wordt het inderdaad de lampen verwijderen en opnieuw toevoegen.

dank ook voor de tip vwb schakelaars en sensoren. ook nog wel iets om rekening mee te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cintric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 30-03 14:45
Hi,

Uiterst curieus...

Ik kan de lampen perfect bedienen met de app maar de knoppen/dials enz werken niet.
In de app staan dan weer alle lampen "niet bereikbaar" maar de knoppen werken wel in de app.
ik bedoel daarmee dat de acties die ik doe op de knoppen perfect worden geregistreerd in de app, de lampen zijn echter enkel met de app te bedienen en niet met de knoppen...

(Heel soms, na veel klikken, gaan de lampen wel een sporadisch aan of uit, maar zelden...)

...

Hue app up to date
1 bridge
30-tal lampen (en ze hebben het allemaal)
...

Ik heb geprobeerd om te resetten (10 sec stekker uit vd bridge)
Er is niks veranderd van netwerk.
de batterijen van de knoppen zijn OK.

...

Alvast veel dank voor wie hier zijn licht op kan schijnen _/-\o_

Cin

Schopje naar het grote topic. Wat heb jij al geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Septillion op 30-03-2025 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hmm vreemd. Kan je eens op één van je Hue dimmers alle 4 de knoppen tegelijk indrukken totdat een groen lampje brand? En daarna proberen of hij weer goed werkt.

Edit: aangezien al je switches niet goed werken is er wellicht iets anders aan de hand.. gek probleem.

Wellicht eens een Hue Dimmer volledig resetten en opnieuw aan je Hue systeem toevoegen? Ben benieuwd of dat iets uithaalt.

[ Voor 41% gewijzigd door stin00 op 30-03-2025 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jecowo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01
Inderdaad een vreemd probleem.
ik kwam onderstaand artikel tegen wat erg op het probleem lijkt.
https://www.reddit.com/r/..._dimmer_switches_working/

Incredible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cintric
stin00 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:57:
Hmm vreemd. Kan je eens op één van je Hue dimmers alle 4 de knoppen tegelijk indrukken totdat een groen lampje brand? En daarna proberen of hij weer goed werkt.

Edit: aangezien al je switches niet goed werken is er wellicht iets anders aan de hand.. gek probleem.

Wellicht eens een Hue Dimmer volledig resetten en opnieuw aan je Hue systeem toevoegen? Ben benieuwd of dat iets uithaalt.
Het zit inderdaad niet bij 1 switch... ik zal uiteindelijk wel iets van hard reset moeten gaan doen vrees ik... maar omdat ik bang ben dat de rest van mijn zondag dan gevuld zal zijn met het instellen van 30+ lampen, switches, rooms, enz... probeer ik nog een logische oplossing te vinden... :?

Toch bedankt voor het inzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cintric
jecowo schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:08:
Inderdaad een vreemd probleem.
ik kwam onderstaand artikel tegen wat erg op het probleem lijkt.
https://www.reddit.com/r/..._dimmer_switches_working/
Thanks, leunt idd dicht aan bij wat ik voor heb... en dat is 2 jaar geleden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Cintric schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:23:
[...]
Het zit inderdaad niet bij 1 switch... ik zal uiteindelijk wel iets van hard reset moeten gaan doen vrees ik... maar omdat ik bang ben dat de rest van mijn zondag dan gevuld zal zijn met het instellen van 30+ lampen, switches, rooms, enz... probeer ik nog een logische oplossing te vinden... :?

Toch bedankt voor het inzicht!
Ik had het niet over je hele Hue bridge resetten, maar probeer eens alleen 1 dimmer te verwijderen uit de app en weer toe te voegen als nieuwe dimmer. Je lampen, kamers en settings blijven dan behouden. Je moet alleen de dimmer opnieuw instellen en toewijzen aan een kamer. Dit puur even als test om te kijken of een 'nieuwe, schone dimmer' wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cintric
stin00 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:30:
[...]

Ik had het niet over je hele Hue bridge resetten, maar probeer eens alleen 1 dimmer te verwijderen uit de app en weer toe te voegen als nieuwe dimmer. Je lampen, kamers en settings blijven dan behouden. Je moet alleen de dimmer opnieuw instellen en toewijzen aan een kamer. Dit puur even als test om te kijken of een 'nieuwe, schone dimmer' wel goed werkt.
Doe ik!

Maar het wordt nog gekker....

Als ik een scene selecteer in de app werk dat perfect... individuele lampen gaan ook aan in de app, maar als ik een individuele lamp wil aan of uit doen gaat dat niet.. "Unreachable"...

Snap er niks van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cintric
stin00 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:30:
[...]

Ik probeer het zo... al heb ik er weinig hoop op... het zijn de lampen die "unreachable" blijven natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Cintric schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:40:
[...]
Doe ik!

Maar het wordt nog gekker....

Als ik een scene selecteer in de app werk dat perfect... individuele lampen gaan ook aan in de app, maar als ik een individuele lamp wil aan of uit doen gaat dat niet.. "Unreachable"...

Snap er niks van 8)7
Dat is ook wel gek. En je ziet dus geen enkele verbetering als je overschakelt op andere Zigbee kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cintric
stin00 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:50:
[...]

Dat is ook wel gek. En je ziet dus geen enkele verbetering als je overschakelt op andere Zigbee kanalen?
Ow dat! Dat heb ik nog niet geprobeerd...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cintric
stin00 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:50:
[...]

Ok top!
Op 5 lampen na zijn ze na het veranderen van Zigbee kanaal allemaal terug online en werken de knoppen én de app!
We zitten in de goeie richting.

Véél dank alvast! _/-\o_

Cin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cintric
Cintric schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:54:
Hi,

Uiterst curieus...

Ik kan de lampen perfect bedienen met de app maar de knoppen/dials enz werken niet.
In de app staan dan weer alle lampen "niet bereikbaar" maar de knoppen werken wel in de app.
ik bedoel daarmee dat de acties die ik doe op de knoppen perfect worden geregistreerd in de app, de lampen zijn echter enkel met de app te bedienen en niet met de knoppen...

(Heel soms, na veel klikken, gaan de lampen wel een sporadisch aan of uit, maar zelden...)

...

Hue app up to date
1 bridge
30-tal lampen (en ze hebben het allemaal)
...

Ik heb geprobeerd om te resetten (10 sec stekker uit vd bridge)
Er is niks veranderd van netwerk.
de batterijen van de knoppen zijn OK.

...

Alvast veel dank voor wie hier zijn licht op kan schijnen _/-\o_

Cin

[mbr]Schopje naar het grote topic. Wat heb jij al geprobeerd?[/]
Ik heb zonet het Zigbee kanaal veranderd en op 5 lampen na (van de 30-35 plus) werkt alles terug naar behoren.
Nog geen 100% dus maar het wordt wel duidelijk waar het probleem zit!

Thanks Tweakers! _/-\o_

Cin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Cintric schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:13:
[...]

Ik heb zonet het Zigbee kanaal veranderd en op 5 lampen na (van de 30-35 plus) werkt alles terug naar behoren.
Nog geen 100% dus maar het wordt wel duidelijk waar het probleem zit!

Thanks Tweakers! _/-\o_

Cin
Zitten de onbereikbare lampen wellicht verder weg van andere ZigBee lampen? Of dikke (beton)muren ertussen?

Het werkt als een mesh netwerk, de zigbee lampen zullen het signaal doorgeven naar verderop aanwezige lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cintric
Wally2002 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:18:
[...]

Zitten de onbereikbare lampen wellicht verder weg van andere ZigBee lampen? Of dikke (beton)muren ertussen?

Het werkt als een mesh netwerk, de zigbee lampen zullen het signaal doorgeven naar verderop aanwezige lampen.
Ondertussen ook opgelost.

Nee, in een setje van 3 bijvoorbeeld in een luster, werkte er dan 1 heel random niet.

De "unreachables" even zonder stroom gezet en terug op.... en was opgelost.

Momeneteel nog 1 lamp die in de app "unreachable" is maar ze werkt wel gewoon volledig mee...

Zigbee kanaal was de sleutel. Iedereen bedankt!

Cin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-04 23:38
Hallo allemaal,

Wij hebben een bridge met ongeveer 60 lampen en schakelaars in onze woning. Nu gaan wij verhuizen en ik wil graag dat de nieuwe eigenaar onze account met huidige instellingen kan overnemen.
Ik dacht gewoon mijn NAW en email adres aan te kunnen passen, maar nu blijkt dat het e-mail adres niet gewijzigd kan worden.

Ik heb alleen een oud Reddit draadje kunnen vinden waarin mensen zeggen dat je op de website van Hue moet inloggen en de bridge van je account moet verwijderen. De instellingen blijven daarop staan en de nieuwe eigenaar kan zodoende de bridge met instellingen weer koppelen.

Echter is dit ruim 5 jaar oud en heb ik er dus niet veel vertrouwen in. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Of kan ik zijn account koppelen, beheerder maken en kan hij zodoende mijn account verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:24
fendt schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:26:
Hallo allemaal,

Wij hebben een bridge met ongeveer 60 lampen en schakelaars in onze woning. Nu gaan wij verhuizen en ik wil graag dat de nieuwe eigenaar onze account met huidige instellingen kan overnemen.
Ik dacht gewoon mijn NAW en email adres aan te kunnen passen, maar nu blijkt dat het e-mail adres niet gewijzigd kan worden.

Ik heb alleen een oud Reddit draadje kunnen vinden waarin mensen zeggen dat je op de website van Hue moet inloggen en de bridge van je account moet verwijderen. De instellingen blijven daarop staan en de nieuwe eigenaar kan zodoende de bridge met instellingen weer koppelen.

Echter is dit ruim 5 jaar oud en heb ik er dus niet veel vertrouwen in. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Of kan ik zijn account koppelen, beheerder maken en kan hij zodoende mijn account verwijderen?
Los van of er een truukje is klinkt dit mij als weer een fabrikant die niet nadenkt over hoe zijn (het zal vast een vent geweest zijn) automatisering in de praktijk gebruikt wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:51
fendt schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:26:
Email kan je inderdaad niet wijzigen, maar, je kan wel een extra account (member) toevoegen aan de bridge, die ook Administrator maken en dan je oude account uiteindelijk verwijderen.

Ik heb een <adres>@gmail.com aangemaakt, en die uiteindelijk overal doorgevoerd als hoofd account (ook bij andere IOT stuff die aan ons huis vast zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-04 23:38
Hartelijk dank, ik ga zoals JPDeckers zegt proberen om een extra account voor de nieuwe bewoners als Admin toe te voegen, en dan vraag ik hun om onze account te verwijderen. Hoop dat het lukt, zoals DjoeC zegt lijkt hier niet goed door Signify/Philips over nagedacht te zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Ik dacht trouwens dat je niet meer dan 50 lampen aan een bridge kon koppelen? Is dat een soft-cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Dav0s schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:50:
Ik dacht trouwens dat je niet meer dan 50 lampen aan een bridge kon koppelen? Is dat een soft-cap?
Het heeft met het aantal rules te maken, met meer dan 50 devices kan het zijn dat je tegen dat limiet aanloopt. Ook heeft het invloed op de reactiesnelheid van batterij gevoede switches e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:13
Dav0s schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:50:
Alle overbodige scenes wegkieperen helpt ook als het wat trager wordt en de limiet in zicht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Ik begin de laatste tijd wel steeds tragere reactietijden te krijgen op drukken op knoppen bij wall switch modules. Zit op 50 lampen, 2x hue tap dial switch en 9x wall switch module.

Als ik in de woonkamer op een knop druk die 12 lampen aan moet zetten, dan gaan ze allemaal 1voor1 over een paar seconden verdeeld. Terwijl dat eerst in 1x ging, allemaal tegelijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DePaul
Dat heeft idd met de limieten van de bridge te maken. Ik had hetzelfde probleem maar sinds er een tweede bridge is ingeprikt is het probleem als redelijkheid en logica voor Donny Trumpi verdwenen. Kan het dan ook iedereen met een volle bridge aanraden

#pleitbezorger #geendagspijtvangehad :*)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

DePaul schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:22:
Dat heeft idd met de limieten van de bridge te maken. Ik had hetzelfde probleem maar sinds er een tweede bridge is ingeprikt is het probleem als redelijkheid en logica voor Donny Trumpi verdwenen. Kan het dan ook iedereen met een volle bridge aanraden

#pleitbezorger #geendagspijtvangehad :*)
Nou, heb die 2e bridge net binnen.

Is er een makkelijke manier om lampen van de ene bridge naar de andere te verplaatsen? Zou ze liefst niet verwijderen en opnieuw toevoegen, want dan moet ik in mijn homey home automation ook alle koppelingen opnieuw instellen...

Is er al een trucje voor?

[ Voor 25% gewijzigd door Dav0s op 02-04-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Nope, dat is er niet. Je zult echt stuk voor stuk aan moeten passen cq over moeten zetten. Althans niet dat ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Dav0s schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:50:
[...]

Nou, heb die 2e bridge net binnen.

Is er een makkelijke manier om lampen van de ene bridge naar de andere te verplaatsen? Zou ze liefst niet verwijderen en opnieuw toevoegen, want dan moet ik in mijn homey home automation ook alle koppelingen opnieuw instellen...

Is er al een trucje voor?
Helaas niet. Het meest eenvoudige is nog om een lamp te verwijderen van bridge 1 waardoor je de lamp meteen toe kunt voegen op bridge twee zonder dat je moeilijk hoeft te doen met lampen resetten enzo.
Dat werk overigens alleen met 'echte' Hue lampen. Lampen en controllers van b.v Ikea, Paulmann en Gledopto moest ik eerst resetten.
En dan natuurlijk nog al je schakelaars, scenes en automatiseringen opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

remmuz schreef op donderdag 3 april 2025 @ 07:34:
[...]

Helaas niet. Het meest eenvoudige is nog om een lamp te verwijderen van bridge 1 waardoor je de lamp meteen toe kunt voegen op bridge twee zonder dat je moeilijk hoeft te doen met lampen resetten enzo.
Dat werk overigens alleen met 'echte' Hue lampen. Lampen en controllers van b.v Ikea, Paulmann en Gledopto moest ik eerst resetten.
En dan natuurlijk nog al je schakelaars, scenes en automatiseringen opnieuw instellen.
Ik like je bericht, maar ik huil van binnen ;)

Was leuk geweest als Hue de functie om ze over te zetten meteen had meegenomen in deze update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-05 15:52
Wij willen tuinverlichting gaan aanleggen en twijfelen over Hue. We hebben min of meer overal Hue in huis en deels ook om huis, maar we merken dat (buiten) bereik toch snel een probleem vormt. Gezien onze tuin wat ruimer is (perceel van ong. 2500m2, achtertuin is 50 diep, 40 breed) vragen we ons af of we dit gaan redden met een Hue-systeem. Wat zijn jullie ervaringen met een grotere tuin?

(het komt nu op ons pad omdat we kabels door de tuin gaan trekken, indien we niet voor Hue zouden gaan dan zouden we extra aders nodig hebben omwille het aanleggen van een schakeldraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Gewoon reguliere bedrading aanleggen, idealiter met wat buizen zodat je makkelijker kabels kan trekken.
Hue kan altijd, gewoon je schakelaars aan laten staan. Andersom niet, en bereik is inderdaad gewoon een issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
Dreadnought schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:41:
Wij willen tuinverlichting gaan aanleggen en twijfelen over Hue. We hebben min of meer overal Hue in huis en deels ook om huis, maar we merken dat (buiten) bereik toch snel een probleem vormt. Gezien onze tuin wat ruimer is (perceel van ong. 2500m2, achtertuin is 50 diep, 40 breed) vragen we ons af of we dit gaan redden met een Hue-systeem. Wat zijn jullie ervaringen met een grotere tuin?

(het komt nu op ons pad omdat we kabels door de tuin gaan trekken, indien we niet voor Hue zouden gaan dan zouden we extra aders nodig hebben omwille het aanleggen van een schakeldraad)
De lampen vormen onderling een netwerk. Dus als je de afstand tussen de lampen niet te groot maakt zou het gewoon moeten werken.
Ik verwacht dat een meter of 10 tussenafstand geen probleem is.
Het grootste probleem is meestal om het signaal naar buiten te krijgen. HR++ glas dempt het signaal aanzienlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door remmuz op 06-04-2025 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 15:24
Dreadnought schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:41:

Wat @TweakGP zegt: aanleggen met traditionele bedrading, dan kun je alle kanten op, eventueel indelen in verschillende zones die je kunt schakelen met een normale schakelaar, pad-verlichting apart, etc. Denk ook aan een stel wandcontactdozen verspreid over de tuin. En als je later mogelijk een schuurtje, kas of prieel o.i.d. wilt kun je daar ook al rekening mee houden. Ook beregening is iets wat je mee kunt nemen.

Feel free to Buy me a coffee

Pagina: 1 ... 80 81 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic