Hi mensen! De vraag is hier misschien al een keer gesteld maar ik ga het er gewoon op wagen.
Mijn pa die heeft momenteel 3 armaturen in de woonkamer met Hue bulbs, waaronder 1 tafellamp waar 3 bulbs in zitten.
Momenteel is er nog geen bestaande oplossing om deze lampen te bedienen behalve via de app.
Aan de wand zit nog een oude 'domme' schakelaar voor de plafondlamp die nu niet meer gebruikt wordt.
Nu wilt mijn pa de 3 armaturen los van elkaar kunnen bedienen zonder app. Ik heb al een Hue Dimmer Switch geprobeerd die in een andere kamer gekoppeld zat en deze op de woonkamer geprobeerd maar kwam erachter dat deze alleen maar alle lampen tegelijk kan bedienen.
Ik zat ook al te kijken naar oplossingen om de wandschakelaar te vervangen voor eentje van Gira/Niko/Jung/Busch Jaeger met Friends of Hue integratie, maar ook dan zit ik waarschijnlijk met hetzelfde probleem te kijken. Gezien mijn pa niet al te veel geld wilt uitgeven aan een schakelaar vindt hij een €100+ voor een Aqara switch te duur.
Ik kwam ook al de
Sonoff NSPanel tegen en zat ook al te kijken naar gewoon simpelweg een Google Nest hub en die op de kast te zetten (aangezien deze sowieso de lampen los kan bedienen). Ter verduidelijking mijn pa heeft geen smarthomesysteem zoals Home Assistant o.i.d. en wilt daar waarschijnlijk ook niet in investeren, alleen Google Home/Apple Homekit aanwezig in huis.
Wat zouden jullie aanraden om te nemen? Is zo'n Sonoff NSPanel wat? Heb ik nog opties over het hoofd gezien? Of zal ik het gewoon simpel houden en een Google Nest Hub nemen.