[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeveej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-07 16:01
Geen idee hoe de software bepaald wat er aan en uitkan met een druk op de knop.

Een goed doordacht plan per knop die je in kunt duwen maak/bewerk je zelf het makkelijkst in de app. Voor mij werkt het aan tafel met 8 lampen zo: druk1- gedimd licht, 2- rechts puzzelen, 3- links lezen, 4- fel licht.

maar dat betekend wel scenes en lamp groepen aanmaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-06 00:15
sonnypiek schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:42:
En een hue tap dial nemen en elk van de 4 knoppen aan andere lamp toewijzen?
Dan kun je knop 4 eventueel nog aan een zone toewijzen waar je ze alle 3 inhangt, dan kun je ze ook nog is allemaal tegelijk aan of uitzetten als je vader dat in sommige gevallen misschien ook zou willen

Dan ben je er toch?
Dat is inderdaad ook een goeie om naar te kijken, thanks! Idealiter zou je eigenlijk iets willen wat de wandschakelaar vervangt maar zo'n Dial Switch is ook een mooi alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:17
ChopperGunnerNL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:59:
[...]

Dat is inderdaad ook een goeie om naar te kijken, thanks! Idealiter zou je eigenlijk iets willen wat de wandschakelaar vervangt maar zo'n Dial Switch is ook een mooi alternatief.
je zou de wandschakelaar ook nog met een blindplaat af kunnen dekken en de tap dial daar op monteren.
is hier ook al voorbij gekomen incl. voorbeelden en foto's hoe dat er dan uit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-07 18:51
Ik heb even een vraagje mbt optimalisatie.
Ik heb een nieuwbouwhuis en wil die smart laten maken.
Zelf ben ik geen handige harry en heb het laten aansluiten.

Door elektriciens die voor mijn badkamer lampen kwamen (Hue Xamento's) en toen ze bezig waren maar even gevraagd of ze alle nieuwe lampen op wilde hangen.
Waarvan er enkele Hue's waren en voor de andere lampen had ik een Zigbee dimmer gekocht die in de fitting bij de lamp pastte.
Tijdens installatie van de "none-Hue" lampen kwamen ze erachter dat als je lampen via de domme schakelaars wel uitgezet konden worden maar als de schakelaar weer aan werd gezet dat de lamp dan uitbleef. Dus via de Hue app aangezet moest worden. Ik wist niet eens dat je die Zigbee dimmer in de Hue app kon krijgen.
Maar dat was ze wel gelukt.

Om het bruikbaar te maken hebben ze mij gevraagd de Hue wandschakelaar te kopen.
Ik was snel naar een lokale praxis gereden die er nog 4 op voorraad hadden en die hebben ze mee aan kunnen sluiten toen ze er nog waren.
En dat lijkt te werken, soms duurt het wel enkele seconden voor de lamp dan aan gaat (wel vreemd dat het elke keer anders is bij dezelfde lamp: soms instant, soms 20 seconden en alles er tussen).

Maar soms wil het dat ze soms niet reageren en in 1 ruimte is het helemaal sh!t.
Dat wordt onze game room en ik heb daar twee lampen (in serie) hangen met ieder die zigbee dimmer er in.
En 1 (van de twee) wandschakelaar die heeft een Hue module erin zitten.
De elektricien heeft de wandschakelaars in serie gezet, zaten ze niet.
Dus als ik de 1 aan druk zonder de module dan werkt dat ook.
Maar welke schakelaar ik ook in druk niet altijd gaan alle twee de lampen aan, we hadden dit ook getest (met de elektricien er nog bij) toen hij de schakelaars nog niet serie had en dat bracht geen verbetering.
Toen hij er stond en het net in serie was gezet werkte het zoals het hoorde: indrukken en beide lampen (binnen enige seconden) gingen aan. Maakt niet uit welke schakelaar je gebruikte.
Overigens zitten de schakelaars ieder aan 1 kant van de ruimte (ze zitten niet direct naast elkaar).
Dus toen hij ook weg ging, werkte het ook zoals we wilden.

Maar nu gaat vaak maar 1 lamp aan als ik de schakelaar in druk. Met geluk soms wel alle twee maar het voelt een beetje hoe de wind staat.
Hetzelfde geldt voor de bediening via de Hue app, beide lampen staan onder 1 knop en als ik die indruk gaat er soms maar 1 aan, of twee. En als er 1 aan gaat is dat ook willekeurig welke het is.

Ik heb ook een Homey Pro, heb even getwijfeld in welk topic dit te plaatsen. Daar heb ik ze daarna in gezet en toen ik in ons oude huis was (20km verderop) kon ik via de camera's zien dat ze wel werkten zoals designed.
Maar toen ik er daarna weer ter plaatsen was, was het weer willekeurig.

Hoe krijg ik de performance van de lampen in die kamer beter? of in het algemeen?
Ik heb overigens nog een Hue bridge in mijn oude huis dus die zou ik nog ergens kunnen plaatsen.

Wel een kleine note, in mijn woning zijn alle muren dik beton en heb ik al 5 Unifi access points nodig om overal dekkend wifi te hebben.
Volgens de installateurs zou met zigbee en hue alles in een Mesh zitten dus zou dat geen issue moeten zijn.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-06 14:44

Silasje

www.Entjes.eu

Random vraagje, ik heb van mijn schoonouders een nieuwe ' Hue Motion Sensor Outdoor'.

Deze registreert geen beweging, maar kan via Home Assistant wel temperatuur en lichtsterkte uitlezen. In de Hue app staat dat de laatst geregistreerde beweging ondertussen meer dan 24u geleden is geweest. terwijl dat ding om te testen op de keukentafel ligt en daar de hele dag iemand geweest is.

Ik heb de software geupdate en hem een aantal keren verwijderd / toegevoegd. Ook de bridge gerestart en wat andere schakelaars verwijderd om zeker te zijn dat ik niet aan de limiet zit. Ook Home Assistant logt de beweging niet.. Gevalletje DOA?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Silasje schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:00:
Random vraagje, ik heb van mijn schoonouders een nieuwe ' Hue Motion Sensor Outdoor'.

Deze registreert geen beweging, maar kan via Home Assistant wel temperatuur en lichtsterkte uitlezen. In de Hue app staat dat de laatst geregistreerde beweging ondertussen meer dan 24u geleden is geweest. terwijl dat ding om te testen op de keukentafel ligt en daar de hele dag iemand geweest is.

Ik heb de software geupdate en hem een aantal keren verwijderd / toegevoegd. Ook de bridge gerestart en wat andere schakelaars verwijderd om zeker te zijn dat ik niet aan de limiet zit. Ook Home Assistant logt de beweging niet.. Gevalletje DOA?
Lijkt me wel, die van mij reageert helaas zelfs op de katten van de buren, je kunt in de hue app wel de gevoeligheid instellen, mocht je dat niet gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-06 14:44

Silasje

www.Entjes.eu

Dank u voor uw antwoord, ik heb de gevoeligheid voor zowel licht als beweging maximaal staan. Die ervaring had ik gelukkig, dit is sensor nummer 6 in huis... Ik ga hem denk ik maar retour doen naar de winkel dan.. ;w

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:26
Nieuwe releasenotes:

May 22, 2025
Software version 1971060010

We replaced self-signed certificates with proper HTTPS certificates. This change protects your personal and sensitive information even better. Now your Hue Bridge interacts even more safely with Apps and with our Cloud services.
We’ve made several small changes behind the scenes to make your Hue Bridge work even better.
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:23
jwhoogervorst schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:20:
Nieuwe releasenotes:

May 22, 2025
Software version 1971060010

We replaced self-signed certificates with proper HTTPS certificates. This change protects your personal and sensitive information even better. Now your Hue Bridge interacts even more safely with Apps and with our Cloud services.
We’ve made several small changes behind the scenes to make your Hue Bridge work even better.
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!
Ik heb deze update vanmiddag gepusht gekregen en nu werkt mijn integratie met free@home niet meer waardoor ik de lampen niet meer kan bedienen met de F@H schakelaars. Iemand al een oplossing gevonden?

Edit: het opnieuw pairen van de bridge bleek de oplossing. Even de knop dus indrukken en het werkt weer.

[ Voor 5% gewijzigd door its_me_ op 23-05-2025 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:52

Oekol

waka waka hey hey

Haat en liefde verhouding met Philips hue outdoor sensor. Is al weer tijden buiten bereik en nadat ik de vorige keer het er niet meer af kreeg omdat de schroef verroest en al was nu het idee om het rustig aan te pakken. 10 min later al weer helemaal over de kook, wat een intent slechte schroeven zitten er toch bij. Ik krijg 'm niet van het kapje af omdat die schroef zo zacht is dat je hem dol draait. Troep. Moet straks alweer voor de 3e keer dan een nieuwe kopen omdat ze er ook geen accessoires voor hebben. /rant

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-06 10:20
Ik ben van plan een hue bloom of go aan te schaffen. Deze wil ik permanent in de kast hebben staan. Nu vind ik de go esthetisch net wat mooier, dus daar gaat de voorkeur naar uit.

Juist omdat ik hem permanent in de kast wil hebben; is dit mogelijk met de adapter? Of werkt ie volledig op ingebouwde accu? Dan wil ik hem namelijk elke avond met een vooraf ingesteld schema aan- en uitzetten. Of toch voor de bloom gaan?

Zit het kabeltje ook niet in de weg?

Leuke bijkomstigheid van de go is dat ik hem bij uitzondering ook nog buitenshuis eens kan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door henidde op 04-06-2025 13:15 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:17
hier 2 go's in gebruik op constante stroom, geen enkel probleem.
bij mij zit het kabeltje niet in de weg, lamp is zo geconstrueerd dat je hem schuin neerzet en het kabeltje er dan onderdoor loopt, maar elke situatie is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-06 18:29

amphora

Websites & Fotografie

henidde schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:12:
Ik ben van plan een hue bloom of go aan te schaffen. Deze wil ik permanent in de kast hebben staan. Nu vind ik de go esthetisch net wat mooier, dus daar gaat de voorkeur naar uit.

Juist omdat ik hem permanent in de kast wil hebben; is dit mogelijk met de adapter? Of werkt ie volledig op ingebouwde accu? Dan wil ik hem namelijk elke avond met een vooraf ingesteld schema aan- en uitzetten. Of toch voor de bloom gaan?

Zit het kabeltje ook niet in de weg?

Leuke bijkomstigheid van de go is dat ik hem bij uitzondering ook nog buitenshuis eens kan gebruiken.
Hier ook een Go al jaren in de kast, eigenlijk nog nooit zonder kabel gebruikt. Bedenk me nu pas dat dat een optie was :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-06 10:20
amphora schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:01:
[...]

Hier ook een Go al jaren in de kast, eigenlijk nog nooit zonder kabel gebruikt. Bedenk me nu pas dat dat een optie was :)
Haha top. Direct besteld icm hue bridge.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkooy
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:46
Onlangs heb ik mijn eerste Hue produkt aangeschaft, de Datura plafondlamp. Deze wil ik op basis van het Zigbee protocol koppelen aan de Smartbridge van KlikAanKlikUit. Hiervoor moet de Datura in koppelmodus worden gezet. Ik kan alleen nergens vinden hoe dat moet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

pkooy schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:02:
Hiervoor moet de Datura in koppelmodus worden gezet. Ik kan alleen nergens vinden hoe dat moet.
Zodra je hem aanzet (op stroom zet) is deze koppelbaar. Als er al een actieve koppeling is (met een kit of als hij eerder gebruikt is) dan moet je hem koppelen o.b.v. het serienummer.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 11-06-2025 10:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkooy
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:46
DukeBox schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:26:
[...]

Zodra je hem aanzet (op stroom zet) is deze koppelbaar. Als er al een actieve koppeling is (met een kit of als hij eerder gebruikt is) dan moet je hem koppelen o.b.v. het serienummer.
Dank voor je reactie! De lamp is aan de Hue app en de Dimmer Switch gekoppeld.
Hoe kan ik op serienr koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

pkooy schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:49:
https://www.philips-hue.c...e-product/bulbs-and-lamps
Hoe dat met KAKU gaat weet ik niet maar er is vast een KAKU topic voor die vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-07 09:55
pkooy schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:49:
[...]

Dank voor je reactie! De lamp is aan de Hue app en de Dimmer Switch gekoppeld.
Je kan de lamp ook factory resetten mbv dimmerswitch, bluetooth en andere manieren.

Zie verschillende opties met instructies op Philips Hue support pagina: https://www.philips-hue.c...philips-hue-lights/000004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:56:
[...]

Net even getest. Dimmen werkt bij mij prima. Met de diffusor erop kan ik hem op 10% zetten en nog steeds geen individuele leds zien, hoewel het dan wel weinig licht is natuurlijk. Mijn opstelling (met linkjes, en nee ik verdien er niets aan ;)):

Led strip: BTF Lighting FCOB CCT instelbaar wit IP65 (want keuken dus water) - Amazon.nl
Controller: Gledopto Ultra Thin Zigbee LED Controller CCT WW/CW - Amazon.nl
Voeding: LEICKE 24v 2a 48w (liever te zwaar bestellen dan te licht, even berekenen a.d.h.v. aantal meters led strip) - Amazon.nl
Profiel: Aluminium opbouw profiel 7mm hoog - Ledkoning
We zijn 1 jaar verder, maar ben je tevreden met deze set?
Zit voor dezelfde keuze namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Wellicht heeft iemand een oplossing voor het volgende.
Ik heb in de Hue app een aantal automatiseringen gemaakt. Eentje daarvan is het inschakelen van de verlichting in de woonkamer rond 7 en weer uit een half uur na zonsopkomst.

In de maanden dat de zonsopkomst vóór het schakelmoment ligt, zet ik de automatisering uit, anders gaat de verlichting aan om 7, maar nooit meer automatisch uit, omdat de zonsopkomst al geweest is.

Ik heb in de vorige reeks van het topic iemand gevonden die hetzelfde gedrag beschrijft, met dezelfde oplossing (automatisering uitschakelen tijdens de zomermaanden). Wellicht zijn er elegantere opties beschikbaar die ik nog niet ken? Buiten de Hue bridge heb ik overigens geen verdere “home-automation” opties voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 20:09
Yoshimi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:06:
Ik heb in de vorige reeks van het topic iemand gevonden die hetzelfde gedrag beschrijft, met dezelfde oplossing (automatisering uitschakelen tijdens de zomermaanden). Wellicht zijn er elegantere opties beschikbaar die ik nog niet ken?
Dit kan door daylight status mee te nemen bij aanzetten.
Ik heb het zelf met wat dingen direct op de bridge gedaan (buitenverlichting aan om 06:00 bij geen daglicht), maar vermoed dat een iConnectHue ofzo dit ook voor je kan doen. Kan niet (meer) via de Hue app (zat wel voorheen in Hue Labs).

Me:
- Eerst een sensor aanmaken
- Een schedule aangemaakt, die elke dag om 06:00 de sensor schrijft.
- Dan een rule, die bij een 'dx' van de sensor EN bij geen daglicht de scene aanzet.

En een losse 'lichten uit bij zonsopkomst' automation. Als ze aan zijn, gaan ze uit, en anders blijven ze uit.

Theoretisch kan je een race-condition krijgen als om 06:00 zowel de buitenverlichting aanzetten als het uitzetten tegelijk worden uitgevoerd, maar dan heb ik maximaal 1 dag de buitenverlichting aan. Soit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:26
loyske schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:49:
[...]

We zijn 1 jaar verder, maar ben je tevreden met deze set?
Zit voor dezelfde keuze namelijk :)
Ja, ik ben in principe wel tevreden ermee, maar helemaal foutloos is het niet. De ledstrip is prima. Je ziet de individuele leds niet, hij kan fel zat maar ook erg zachtjes aan en je ziet de ledjes niet. Niks op aan te merken. De voeding werkt, maar ik heb 1 vervangen voor een zwaardere variant omdat hij lawaai maakte. De controller werkt ook maar ik heb toch af en toe dat 1 van de ledstrips niet goed reageert op mijn Hue bewegingssensor. De ledstrip gaat dan wel aan, maar staat dan ineens op 1% helderheid. Wat dat betreft dus niet zo stabiel als een Philips ledstrip, maar wel een stuk aanpasbaarder en minder zichtbare leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iamsterdam85
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-06 19:54
Ik ben doof en ik heb een probleem.

ruim 4 dagen geleden las ik op internet dat Philips Labs niet meer ondersteunt.

Ik heb Hue Philips verlichting in huis.

bridge is een witte vierkant met witte knop en rond is blauw licht.

het begon zo :

Hue Hello app heb ik in mijn mobiel en de instelling van 1 bestand ( Hue Labs of zoiets ) had ik verwijdert en opgeschoond.

maar dan werkt smart Dimmer Switch afstandsbediening opeens niet meer. Dus ik heb een nieuwe batterij in gedaan ( CR 2450 ) , na plaatsen werkt ook niet meer met Smart Dimmer .

voorheen werkt alles naar behoren

wie kan mij helpen of een oplossing ?

met vriendelijke groet,

Pierre

Topic hijack => schopje naar het grote topic

[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 22-06-2025 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

De Play wall washer is nu officieel aangekondigd: https://www.philips-hue.c...wall-washer/8720169339712

Misschien dat ik die binnenkort eens voor 30 dagen probeer, zou als het goed is icm een app van LG samen kunnen werken, maar meen dat dit dan wel een prijzig abonnement betreft (bovenop de al hele forse aanschafprijs van 350 euro voor 2 washers). Ok ik zie dat dit of 130 euro eenmalig is (per tv, niet overdraagbaar) of 3 euro/maand.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-06-2025 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:46
CyBeRSPiN schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:04:
De Play wall washer is nu officieel aangekondigd: https://www.philips-hue.c...wall-washer/8720169339712

Misschien dat ik die binnenkort eens voor 30 dagen probeer, zou als het goed is icm een app van LG samen kunnen werken, maar meen dat dit dan wel een prijzig abonnement betreft (bovenop de al hele forse aanschafprijs van 350 euro voor 2 washers). Ok ik zie dat dit of 130 euro eenmalig is (per tv, niet overdraagbaar) of 3 euro/maand.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief (met een nieuw email adres) en je krijgt 25% korting. Dan doet het minder pijn.
https://www.philips-hue.com/nl-nl#stayconnected

Als ik kijk naar de gradient tube en strip dan ga je ook al mooi richting de 200 euro voor een beetje formaat. Er is echter nog niks op YouTube te vinden dat deze vergelijkt met de gradient tube, ledstrip of de bestaande balkjes.

[ Voor 13% gewijzigd door rvrbtcpt op 18-06-2025 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

rvrbtcpt schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:27:
[...]

Schrijf je in voor de nieuwsbrief (met een nieuw email adres) en je krijgt 25% korting. Dan doet het minder pijn.
https://www.philips-hue.com/nl-nl#stayconnected
haha ja dat zag ik ook, maar in de kleine lettertjes staat dat de korting niet geldt op nieuwe producten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvrbtcpt
CyBeRSPiN schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:52:
[...]

haha ja dat zag ik ook, maar in de kleine lettertjes staat dat de korting niet geldt op nieuwe producten.
Niet te lang wachten dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Rrqq9SkVW4ny_V0rtnm-SEXXEA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jbIIX3BGv7eHymc5sHaLIDpL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Nieuwe firmware voor de bridge:

Jun 19, 2025
Software version 1972004020

Added support for recently launched products like the Hue Play wall washer, the new smart button, and the white versions of the Xamento and Adore recessed spots

Maar…
De NIEUWE smart-button?
Weet iemand het verschil met de vorige?

[ Voor 203% gewijzigd door jwhoogervorst op 19-06-2025 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

jwhoogervorst schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:06:
De NIEUWE smart-button?
Weet iemand het verschil met de vorige?
Vooral groter zo te zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QPg_dDqgwGETsz4Y3eRbqcv_YI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ISQCxueaPwyz7hcwxHwCj8A.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.philips-hue.c...mart-button/8721103038616

[ Voor 6% gewijzigd door amphora op 19-06-2025 17:27 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Iemand de wall washer al besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-07 21:51
rvrbtcpt schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:57:
Iemand de wall washer al besteld?
Jazeker. Vandaag de duo pack binnengekregen.
Echt een mooie toevoeging voor bij de tv.
En werkt ook prima met sync box.
Komt veel licht vanaf!
Ik ben er blij mee, aangezien een lightstrip niet echt een optie is met mijn LG 65 G3 serie tv.
Of moet de tv een stukje van de muur af hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
LordFather schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:56:
[...]

Jazeker. Vandaag de duo pack binnengekregen.
Echt een mooie toevoeging voor bij de tv.
En werkt ook prima met sync box.
Komt veel licht vanaf!
Ik ben er blij mee, aangezien een lightstrip niet echt een optie is met mijn LG 65 G3 serie tv.
Of moet de tv een stukje van de muur af hangen.
Met korting? :)
Heb je die balkjes ook ter vergelijk?
En hoever van de muur staan ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-07 21:51
rvrbtcpt schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:32:
[...]

Met korting? :)
Heb je die balkjes ook ter vergelijk?
En hoever van de muur staan ze?
Juist met korting. Vond het een mooie prijs voor een nieuw product.
Tuurlijk ben ik wel in testfase nog en moet nog eerst donker worden. Met gordijn dicht is toch wel anders haha.
Voor nu op 15 cm van de muur met 50% helderheid, en schijnen genoeg naar boven in 3 kleuren en zijn niet te overheersend.
De playbar’s heb ik niet gehad.
Wel 2 hue signe vloer en tafel lampen voor & achter.
Maar ook maar sinds een kleine week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

en ik hoop stabieler. Die oude heb ik er een stuk of 8 van gehad, allemaal gingen ze stuk (batterij telkens leeg na 1 maand of zo en vaak geen goed bereik). De dial taps werken veel beter tot op heden. Mogelijk de nieuwe smart buttons dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Iets meer info over de nieuwe smart button: https://hueblog.com/2025/...-button-is-now-available/ en https://hueblog.com/2025/...the-new-hue-smart-button/

[ Voor 24% gewijzigd door amphora op 20-06-2025 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iamsterdam85
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-06 19:54
is opgelost

Het idee van GoT is dat we elkaar helpen. Dus als je iets zelf hebt opgelost is het wel zo aardig de oplossing te delen.

[ Voor 85% gewijzigd door Septillion op 22-06-2025 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voordat ik hier komende week één van de drie HUE v2 Bridges in m'n woning een Factory Default ga geven (en dus éérst alle lampen, schakelaars en sensoren mag gaan ontkoppelen om die apparaatjes ook 'vrij' te gaan spelen):

Ik heb een 'HUE v2 bridge' in m'n account welke ik (opnieuw?) wil toevoegen aan m'n woning echter geeft die bridge aan dat ik alleen maar 'lid' ben en geen 'beheerder' en dat ik dus een mailtje moet sturen aan de beheerder van die bridge. Echter: De enige administrator / beheerder is de bridge zélf..... (Ik kan overigens wel gewoon alles toevoegen of verwijderen en ook bedienen op die bridge, ook middels Apple Homekit. Naam aanpassen wil ook lukken, maar het toevoegen aan m'n woning is onmogelijk doordat ik schijnbaar geen 'Beheerder' ben....).

Heeft iemand hier alsnog een idee hoe ik die bridge toch kan toevoegen aan m'n woning (waar nog twee andere bridges actief zijn) zónder het betreffende ding een 'Factory Default' te hoeven geven?

(y)

Betreffende brigde is overigens al sinds dag één na het uitkomen van de HUE v2 Bridge in m'n woning aanwezig en dus absoluut geen tweedehands overgenomen apparaatje o.i.d.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 22-06-2025 16:53 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:03

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik ben aan het kijken naar verlengstukjes van Litcessory, maar kom er niet helemaal aan uit. Ik heb namelijk een lightstrip v4 van ongeveer 2,10 meter, heb een stuk van een meter over/afgeknipt, en wil deze na een overbrugging van ongeveer een meter eigenlijk opnieuw aansluiten. De use case is namelijk: kastje, kastje, kastje, afzuigkap, kastje.

Het overbruggen van die meter: begrijp ik goed dat ik 2 cut ends-to-pins moet inzetten, en dan een meter met pins voor de daadwerkelijke verlenging (dus: tweemaal nummer 4 als ends, nummer 3 als verlenging)? Werkt dat? Dat het wat duurder uitvalt dan een losse, extra strip maakt me niet zo veel uit. Ik heb liever dat het kwalitatief goed/netjes is afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 15:05
Ik had voor boven mijn aanrecht een Hue Ensis in gedachten, maar: mijn vriendin vindt hem te smal (de lamp dus ;) ). Haar idee zou zijn om 2x een Ensis naast elkaar te hangen, maar dat vind ik dan weer niet zo mooi.

Toevallig hebben vrienden van ons niet zo lang geleden een lamp gekocht bij Arend Groosman. Die maakt led-verlichting op maat in houten balkjes. Ik vind het erg mooi spul.

Maar... het is geen Hue, en de rest van mijn huishouden inmiddels wel. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en contact opgenomen met Arend. Ik heb hem gevraagd of hij ook een Hue variant kan en wil maken. Dat wilde hij wel, maar hij gaf al snel aan dat hij de Hue LED-strip eigenlijk niet zo geschikt vindt. Die geeft aanzienlijk minder licht dan de Ensis die ik voor ogen had en hij verwacht ook dat je altijd wel een beetje de losse LED's gaat zien.

Hij kwam dus met het voorstel om een alternatieve LED-strip te gebruiken (bijvoorbeeld deze), dit was zijn verhaal:
Ik heb wat onderzoek gedaan en rondgebeld betreft de compatibiliteit van de Philips Hue strip en de juiste RGBWW strip.
Dit betreft dezelfde soort kleur en werking etc. Er zijn goede RGBWW strips die meer licht (lumen) geven.
Vergelijkbaar met de Hue Ensis. (2200 Lumen per meter). Deze hebben 96 leds per meter zodat je met een juiste diffuser en afstand geen losse leds in het armatuur ziet zitten.

Betreft het aansturingssysteem: De controllers (ontvangers die in de plafondplaat zitten) kan je koppelen aan een Philips Hue bridge.
De Led driver (transformator) en controllers passen ruim in de plafondplaat.
Ik heb hem daarna even aan de telefoon gehad en aangegeven dat ik me afvraag of dit gaat werken. Ik heb een aantal "domme" lampen voorzien van een Zigbee dimmer (buiten-armaturen die bij het huis horen), dat werkt op zich prima icm Hue (en Homekit). Maar ik kan nergens vinden of het instellen van kleuren óók kan op deze manier. Heeft iemand hier ervaring mee? Of überhaupt ideeën over bovenstaande? De lamp is niet goedkoop, dus ik wil het niet op de gok doen. Ik heb al aangegeven te overwegen hem éérst de LED-strip te laten bestellen om te kijken of het überhaupt gaat werken, maar ook die is al > € 100, dus ik ga dat liever niet doen als het bij voorbaat kansloos is.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:04
posttoast schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:07:
Ik heb hem daarna even aan de telefoon gehad en aangegeven dat ik me sterk afvraag of dit gaat werken. Ik heb een aantal "domme" lampen voorzien van een Zigbee dimmer (buiten-armaturen die bij het huis horen), dat werkt op zich prima icm Hue (en Homekit). Maar ik kan nergens vinden of het instellen van kleuren óók kan op deze manier. Heeft iemand hier ervaring mee? Of überhaupt ideeën over bovenstaande? De lamp is niet goedkoop, dus ik wil het niet op de gok doen. Ik heb al aangegeven te overwegen hem éérst de LED-strip te laten bestellen om te kijken of het überhaupt gaat werken, maar ook die is al > € 100, dus ik ga dat liever niet doen als het bij voorbaat kansloos is.
Een slimme led controller is toch wat anders dan een zigbee dimmer waar je het over hebt. Een led strip heeft altijd een controller nodig die hem vertelt wat te doen (kleur, helderheid). Als de controller over zigbee beschikt kan je hem waarschijnlijk gewoon koppelen aan je Hue bridge. Ik zeg waarschijnlijk, omdat niet alle zigbee producten even goed koppelen met de bridge. Maar technisch gezien kan je alle instellingen die je met Hue lampen kan doen ook met een willekeurige andere zigbee led controller.

Ik heb zelf in mijn keuken een zigbee controller van halemeier die gekoppeld is aan de Hue bridge. Ik kan hiermee de kleurtemperatuur en de helderheid van mijn ledstrips via de Hue app aanpassen (het zijn helaas geen RGB led strips).

Ik zou dus aan hem vragen wat voor led controller hij van plan is om te gebruiken, zodat je kan uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Skix_Aces schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:32:
[...]

Een slimme led controller is toch wat anders dan een zigbee dimmer waar je het over hebt. Een led strip heeft altijd een controller nodig die hem vertelt wat te doen (kleur, helderheid). Als de controller over zigbee beschikt kan je hem waarschijnlijk gewoon koppelen aan je Hue bridge. Ik zeg waarschijnlijk, omdat niet alle zigbee producten even goed koppelen met de bridge. Maar technisch gezien kan je alle instellingen die je met Hue lampen kan doen ook met een willekeurige andere zigbee led controller.

Ik heb zelf in mijn keuken een zigbee controller van halemeier die gekoppeld is aan de Hue bridge. Ik kan hiermee de kleurtemperatuur en de helderheid van mijn ledstrips via de Hue app aanpassen (het zijn helaas geen RGB led strips).

Ik zou dus aan hem vragen wat voor led controller hij van plan is om te gebruiken, zodat je kan uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.
Top! Dank voor je snelle reactie. Dat ga ik hem inderdaad vragen. Ik ben in ieder geval blij dat het niet bij voorbaat kansloos is, gezien jouw ervaringen.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 08:32
posttoast schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:07:

Ik heb hem daarna even aan de telefoon gehad en aangegeven dat ik me sterk afvraag of dit gaat werken. Ik heb een aantal "domme" lampen voorzien van een Zigbee dimmer (buiten-armaturen die bij het huis horen), dat werkt op zich prima icm Hue (en Homekit). Maar ik kan nergens vinden of het instellen van kleuren óók kan op deze manier. Heeft iemand hier ervaring mee? Of überhaupt ideeën over bovenstaande? De lamp is niet goedkoop, dus ik wil het niet op de gok doen. Ik heb al aangegeven te overwegen hem éérst de LED-strip te laten bestellen om te kijken of het überhaupt gaat werken, maar ook die is al > € 100, dus ik ga dat liever niet doen als het bij voorbaat kansloos is.
Dat werkt zeker. Ik had hetzelfde probleem met een strip onder de overkapping. De Hue strip gaf te weinig licht en je LEDs waren echt zichtbaar. Dat was niet echt mooi. Ik heb uiteindelijk een andere strip gekocht en via ALI een Gledopto Zigbee controller gekocht die perfect werkt met Hue. Ik kan alles via de HUE app instellen zoals ook bij een gewone HUE lamp. Let wel op dat je de laatste versie koopt ( zoiezo de Pro Versie). Er zijn wat oudere versies die niet werken met de HUE app. Onderstaand de versie die ik heb gekocht

https://nl.aliexpress.com...4EQ7&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Nieuwe releasenotes;

Jun 19, 2025
Software version 1972004020

Added support for recently launched products like the Hue Play wall washer, the new smart button, and the white versions of the Xamento and Adore recessed spots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Ondertussen de Hue Wallwasher binnen gekregen en aangesloten, het eerste dat opvalt:
- Vergeleken met de Play Bar geeft een unit heel wat meer licht.
- In de App wordt de lamp als een item weergegeven maar je kunt 3 kleuren instellen, welke als 3 play bars weergegeven worden.
- De voeding is hetzelfde als die van de play bar, dus je kunt ze onderling wisselen.Ik heb de specs van de voeding niet vergeleken maar ik kan me voorstellen dat je geen 3 wall washers op 1 play bar voeding kan draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door rvrbtcpt op 26-06-2025 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Gekke henk schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:40:
[...]

Dat werkt zeker. Ik had hetzelfde probleem met een strip onder de overkapping. De Hue strip gaf te weinig licht en je LEDs waren echt zichtbaar. Dat was niet echt mooi. Ik heb uiteindelijk een andere strip gekocht en via ALI een Gledopto Zigbee controller gekocht die perfect werkt met Hue. Ik kan alles via de HUE app instellen zoals ook bij een gewone HUE lamp. Let wel op dat je de laatste versie koopt ( zoiezo de Pro Versie). Er zijn wat oudere versies die niet werken met de HUE app. Onderstaand de versie die ik heb gekocht

https://nl.aliexpress.com...4EQ7&gatewayAdapt=glo2nld
Ik kreeg deze door als suggestie:

Miboxer / Milight Zigbee controller in combinatie met een Luksus PRO LUMEN RGBCCT LED strip.

Als ik de specs zo zie gaat dat moeten werken, vindt iemand hier nog iets van?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 08:32
de controller is gelijkwaardig als die van ome ali... Lichtstrip kan ik niks over zeggen ken ik verder niet..
Maar moet gewoon werken, ik zie geen issues, mijn situatie is gelijkwaardig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Will_M schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:33:
Voordat ik hier komende week één van de drie HUE v2 Bridges in m'n woning een Factory Default ga geven (en dus éérst alle lampen, schakelaars en sensoren mag gaan ontkoppelen om die apparaatjes ook 'vrij' te gaan spelen):

Ik heb een 'HUE v2 bridge' in m'n account welke ik (opnieuw?) wil toevoegen aan m'n woning echter geeft die bridge aan dat ik alleen maar 'lid' ben en geen 'beheerder' en dat ik dus een mailtje moet sturen aan de beheerder van die bridge. Echter: De enige administrator / beheerder is de bridge zélf..... (Ik kan overigens wel gewoon alles toevoegen of verwijderen en ook bedienen op die bridge, ook middels Apple Homekit. Naam aanpassen wil ook lukken, maar het toevoegen aan m'n woning is onmogelijk doordat ik schijnbaar geen 'Beheerder' ben....).

Heeft iemand hier alsnog een idee hoe ik die bridge toch kan toevoegen aan m'n woning (waar nog twee andere bridges actief zijn) zónder het betreffende ding een 'Factory Default' te hoeven geven?

(y)

Betreffende brigde is overigens al sinds dag één na het uitkomen van de HUE v2 Bridge in m'n woning aanwezig en dus absoluut geen tweedehands overgenomen apparaatje o.i.d.
Ik was vandaag dus van plan om de betreffende HUE Bridge een Factory Default te gaan geven maar ik bedacht mezelf nog nét op tijd dat ik met deze bridge destijds wat aan het 'rommelen' ben geweest met meerdere accounts op het moment dat Philips dat Semi-Verplicht ging maken op het moment dat het nog in z'n geheel niet mogelijk was om meerdere bridges onder één en het zelfde account te kunnen koppelen....

Ik heb destijds middels de anonymus mailrelay mogelijkheden van m'n Apple-ID meerdere HUE Bridges uit laten komen op m'n hoofdaccount en dus nú op die manier, via de website van HUE, ook weer middels dat Apple adres kunnen inloggen als 'Beheerder' op de betreffende HUE Bridge.

Meteen op de website m'n hoofdaccount voor m'n HUE Bridges even volledig Administrator / Beheerder gemaakt op deze HUE Bridge, gelijk aan de andere twee HUE Bridges in m'n woning, en daarna middels de APP deze bridge aan m'n woning kunnen toevoegen en de 'oude woning' waarin het ding nog dacht te leven verwijderd uit de APP ... Vervolgens de oude accounts op de HUE website verwijderd (incl. een hele zooi aan, in het verleden ooit gekoppelde apparaten welke inmiddels ook al lang niet meer bestaan) én daar meteen ook maar even MFA / OTP Authenticatie ingesteld.

Nu dus gewoon alle HUE spullen in één centraal overzicht in de HUE APP, net zoals ik dat ook gewoon al sinds jaar en dag in Apple Homekit heb

....Ruimt wel allemaal lekker op zó d:)b

Erg duidelijk gedocumenteerd is dat hele spel omtrent HUE accounts met koppelingen én eventuele overdracht van rechten nog steeds niet door Signify / Philips, maar da's misschien meer mijn persoonlijke mening.... Een 'simpele' Password-Recovery methode middels fysieke toegang icm een Pass-Mailer tot deze HUE Bridge (lange druk op de knop?) had in mijn geval misschien wel gemakkelijker / sneller geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 27-06-2025 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-07 17:50
Ik zou graag een idee over de Wall Switch Module willen voorleggen. Die ga ik in onze nieuwe woning achter alle schakelaars plaatsen.

We krijgen in de badkamer ook een spiegelkast waarin een schakelaar voor externe verlichting zit. Die gaan we er echter helemaal niet op monteren, dus die schakelaar zit er voor niks.

Nu kwam ik op het idee om deze schakelaar ook op de Wall Switch Module achter de wandschakelaar elders in de badkamer aan te sluiten. Daarvoor zou ik twee zwarte draden kunnen doortrekken, en die middels een lasklemmetje op de bedrading van de module aansluiten.

De module in of achter de spiegelkast zelf plaatsen is qua ruimte geen optie.

Het beoogde resultaat; ook middels de schakelaar in de spiegelkast een scène voor specifiek het gebruik daarvan kunnen activeren. Daar gaat mijn vriendin vast blij van worden. En ik vind het tof om zelfs dat knopje in het systeem op te nemen. Dat is leuker dan een zinloze schakelaar.

Mijn vraag is vooral; heeft iemand al eens ervaring opgedaan met het op deze manier verlengen van de bedrading tussen de schakelaar en module?

[ Voor 10% gewijzigd door Melvin.P op 27-06-2025 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:52
Melvin.P schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 23:55:
Ik zou graag een idee over de Wall Switch Module willen voorleggen. Die ga ik in onze nieuwe woning achter alle schakelaars plaatsen.

We krijgen in de badkamer ook een spiegelkast waarin een schakelaar voor externe verlichting zit. Die gaan we er echter helemaal niet op monteren, dus die schakelaar zit er voor niks.

Nu kwam ik op het idee om deze schakelaar ook op de Wall Switch Module achter de wandschakelaar elders in de badkamer aan te sluiten. Daarvoor zou ik twee zwarte draden kunnen doortrekken, en die middels een lasklemmetje op de bedrading van de module aansluiten.

De module in of achter de spiegelkast zelf plaatsen is qua ruimte geen optie.

Het beoogde resultaat; ook middels de schakelaar in de spiegelkast een scène voor specifiek het gebruik daarvan kunnen activeren. Daar gaat mijn vriendin vast blij van worden. En ik vind het tof om zelfs dat knopje in het systeem op te nemen. Dat is leuker dan een zinloze schakelaar.

Mijn vraag is vooral; heeft iemand al eens ervaring opgedaan met het op deze manier verlengen van de bedrading tussen de schakelaar en module?
Op de HUE wall switch module kun je helemaal niks aansluiten? (behalve de schakelaar waar de module achter zit natuurlijk)
Je koppelt de module aan de bridge zodat je HUE lampen kunt bedienen.

Ik begreep je verkeerd. Wat jij wil moet wel lukken. Je hoeft niet eens schakeldraad te gebruiken. Je kunt ook iets dunners gebruiken als dat makkelijker is.

[ Voor 5% gewijzigd door remmuz op 28-06-2025 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-07 17:50
Thanks! Vraag me af of dunner draad door dezelfde leiding als 230-draad trekken, wel toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:52
Melvin.P schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:34:
Thanks! Vraag me af of dunner draad door dezelfde leiding als 230-draad trekken, wel toegestaan is.
Ik heb daar nooit een eenduidig antwoord op kunnen vinden. Maar het lijkt wel te mogen als de isolatie er op afgestemd is. Dus als je toch zou kiezen voor 1,5mm installatiedraad zou het mogen.
Bij dunne draad zal het waarschijnlijk lastig worden om te achterhalen of de isolatie van die draden voldoet.

[ Voor 36% gewijzigd door remmuz op 01-07-2025 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-07 20:37
@Melvin.P Ik ben geen expert maar van wat ik kan vinden, en wat @remmuz ook zegt, moet de isolatie van de draad zijn afgestemd op het hoogste voltage in de leiding.
Of het gaat werken is een tweede, want als de draad lang is zou het lage voltage een probleem kunnen worden zoals je ook voltage drop bij ledstrips hebt. Die CR2450 is maar 3V.

Maar de Hue module is maar 1 cm dik. Gaat die echt niet achter die schakelaar passen? Andere draden hoeven er volgens mij niet bij. Anders misschien met een ge-3d-print verhogingsringetje achter de schakelaar?

Maak anders even een fotootje...

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

musicpixel schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:44:
@Melvin.P Ik ben geen expert maar van wat ik kan vinden, en wat @remmuz ook zegt, moet de isolatie van de draad zijn afgestemd op het hoogste voltage in de leiding.
Dat klopt, zie bepaling 528.1.1 van NEN 1010.
Leidingen behorend tot spanningsbereik I en II mogen zich niet in hetzelfde leidingsysteem bevinden, tenzij voldaan is aan één van de volgende voorwaarden:
  • elke kabel is geïsoleerd voor de hoogst toegepaste spanning,
  • elke ader van een meeraderige kabel is geïsoleerd voor de hoogste in de kabel aanwezige spanning,
  • de kabels zijn geïsoleerd voor de spanning in het systeem waartoe zij behoren en worden ondergebracht in een aparte ruimte van een kabelkanaal of kabelgoot of
  • er wordt gebruik gemaakt van aparte buizen.
Al spreekt met hier wel over verschillen in hoog en laagspanning, dus of dat ook zo voor laag en zwakstroom geld is niet helemaal zeker.

[ Voor 54% gewijzigd door DukeBox op 01-07-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:05
Misschien dat iemand deze vraag al gesteld heeft maar ik kan het antwoord niet zo snel vinden.

Ik heb een dubbele schakelaar waarvan ik de ene kant wil gebruiken om een normale lamp te schakelen en de andere kant om een slimme Hue lamp te schakelen.

Mijn idee was om gewoon 1 kant los te halen en daar een wall switch module aan te hangen zoals ik ook elders al doe. Nu is het probleem echter dat de lijn kant van deze dubbele schakelaar doorverbonden is. Dat betekent dus dat de wall switch aan 1 kant verbonden is met de lijn. Kan dit gewoon? In principe zou hij dan zwevend moeten zijn zolang die niet ook ergens aan de nul of aarde hangt.

Schakelaar: https://www.elektrototaal...lement-schakelaar-4134698
Schema: https://www.elektrototaal...schakelaar-4134698_1.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
Philip Ross schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:32:
Misschien dat iemand deze vraag al gesteld heeft maar ik kan het antwoord niet zo snel vinden.

Ik heb een dubbele schakelaar waarvan ik de ene kant wil gebruiken om een normale lamp te schakelen en de andere kant om een slimme Hue lamp te schakelen.

Mijn idee was om gewoon 1 kant los te halen en daar een wall switch module aan te hangen zoals ik ook elders al doe. Nu is het probleem echter dat de lijn kant van deze dubbele schakelaar doorverbonden is. Dat betekent dus dat de wall switch aan 1 kant verbonden is met de lijn. Kan dit gewoon? In principe zou hij dan zwevend moeten zijn zolang die niet ook ergens aan de nul of aarde hangt.

Schakelaar: https://www.elektrototaal...lement-schakelaar-4134698
Schema: https://www.elektrototaal...schakelaar-4134698_1.webp
De serie schakelaar vervangen voor een dubbele wissel?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Tinusvolkel schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:44:
[...]

De serie schakelaar vervangen voor een dubbele wissel?
Dat zou nog wel eens de beste oplossing kunnen zijn. Helemaal niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
Philip Ross schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:52:
[...]

Dat zou nog wel eens de beste oplossing kunnen zijn. Helemaal niet aan gedacht.
Je kan dit ook als een kans zien om nog een Hue lamp bij te kopen en beide schakelaars aan te sluiten op 1 wall switch. :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Tinusvolkel schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:56:
[...]

Je kan dit ook als een kans zien om nog een Hue lamp bij te kopen en beide schakelaars aan te sluiten op 1 wall switch. :)
Dat zou kunnen, maar het type plafondlamp dat er hangt is helaas niet te krijgen voor hue. Als deze ooit stuk gaat zeker wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07 14:40
En dan kun je ook nog de wall switch achter beide wisselschakelaars zetten. En dan een inbouw Zigbee schakelaar of dimmer in je centraaldoos om je plafondlamp mee te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:40
Oké... het begint zéér irritant te worden en omdat de vrouw anders ons hele HUE systeem wel eens de deur uit kan smijten leg ik hier toch maar even ons probleem voor.

Sinds, ik vermoed, ongeveer een jaar hebben we steeds meer gedoe met het HUE systeem. Gedoe als in: lampen reageren niet meteen vanuit de app en vanuit de wandschakelaars. Je kunt de wandschakelaar dus bedienen maar de lamp in de slaapkamer gaat bijvoorbeeld niet uit. Dit heb ik ook als ik vanuit een zone in de app een aantal lampen uit wil schakelen of wil dimmen, dit niet altijd (meteen) werkt in de app.
Super irritant op de baby- en kinderkamer want daar wil je graag als je de kamer uit loopt na het in bed leggen dat de lamp ook daadwerkelijk uit gaat.

Mijn systeem:
- 1x Philips Hue bridge
- 6x Philips hue switches (wandschakelaars)
- 2x Philips Hue sensoren
- 19x Philips Hue lamp, zowel (oudere) losse lampen als complete armaturen waarin meerdere spots verwerkt zitten
- 2x Philips Hue Smart plug

In totaal kom ik dus op 30 Philips Hue (allen dus origineel) items uit. In principe zou dit met één bridge af te dekken moeten zijn.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Waar ik het in zou moeten zoeken? Software is up-to-date.
Zou een tweede bridge kunnen helpen? Ik meen dat er wel een update is geweest dat ik met een tweede bridge alles kan bedienen in de app zonder steeds van bridge te switchen iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-07 18:59
remzor schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:04:
Oké... het begint zéér irritant te worden en omdat de vrouw anders ons hele HUE systeem wel eens de deur uit kan smijten leg ik hier toch maar even ons probleem voor.

Sinds, ik vermoed, ongeveer een jaar hebben we steeds meer gedoe met het HUE systeem. Gedoe als in: lampen reageren niet meteen vanuit de app en vanuit de wandschakelaars. Je kunt de wandschakelaar dus bedienen maar de lamp in de slaapkamer gaat bijvoorbeeld niet uit. Dit heb ik ook als ik vanuit een zone in de app een aantal lampen uit wil schakelen of wil dimmen, dit niet altijd (meteen) werkt in de app.
Super irritant op de baby- en kinderkamer want daar wil je graag als je de kamer uit loopt na het in bed leggen dat de lamp ook daadwerkelijk uit gaat.

Mijn systeem:
- 1x Philips Hue bridge
- 6x Philips hue switches (wandschakelaars)
- 2x Philips Hue sensoren
- 19x Philips Hue lamp, zowel (oudere) losse lampen als complete armaturen waarin meerdere spots verwerkt zitten
- 2x Philips Hue Smart plug

In totaal kom ik dus op 30 Philips Hue (allen dus origineel) items uit. In principe zou dit met één bridge af te dekken moeten zijn.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Waar ik het in zou moeten zoeken? Software is up-to-date.
Zou een tweede bridge kunnen helpen? Ik meen dat er wel een update is geweest dat ik met een tweede bridge alles kan bedienen in de app zonder steeds van bridge te switchen iig..
Vervelend!

Ik herken zelf geen van deze klachten.
Heeft u al eens een complete reset gedaan van de Hue Bridge? En dan.ja het is veel werk, alles opnieuw 1 voor 1 toevoegen aan de bridge?

Een ander ding is eventueel wifi interferentie van de Hue Bridge. Ik heb zelf mijn Bridge bedraad aangesloten en misschien dat dat e.e.a veroorzaakt....

Ben benieuwd!

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:40
blueman85 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:58:
[...]

Vervelend!

Ik herken zelf geen van deze klachten.
Heeft u al eens een complete reset gedaan van de Hue Bridge? En dan.ja het is veel werk, alles opnieuw 1 voor 1 toevoegen aan de bridge?

Een ander ding is eventueel wifi interferentie van de Hue Bridge. Ik heb zelf mijn Bridge bedraad aangesloten en misschien dat dat e.e.a veroorzaakt....

Ben benieuwd!
Dank voor je reactie. Complete reset nog niet gedaan nee, zie daar ook wel tegenop want moet dan echt even tijd vrijmaken om alles weer netjes te installeren. Ook weer kamers en zones aanmaken en misschien ook wel opnieuw de scenes?

Mijn bridge heeft altijd bedraad aangesloten gezeten, dat is dus nog steeds zo. Kan de plek waar de bridge staat uit maken? Ik ga er van uit van niet gezien het in principe functioneert als een mesh netwerk, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-07 20:37
@remzor
Qua wifi/zigbee interferentie:
1. Lees https://www.metageek.com/.../zigbee-wifi-coexistence/
2. Kijk op welk Zigbee kanaal je Bridge nu staat (zit ahgi in de app)
3. Check wat de drukke en rustige kanalen zijn qua 2.4 GHz wifi. (Er zijn meerdere Wifi Analyzer apps te vinden in de app stores)
4. Kies het Zigbee kanaal passend bij het rustigste Wifi kanaal.

Hou er rekening mee dat als je de stroom er vanaf haalt dat het soms even kan duren voor alle onderlinge verbindingen (de mesh) weer optimaal zijn. Ik neem aan dat je niet regelmatig de stroom van de lampen haalt (met de schakelaar)? Dat kan een erg instabiele mesh geven.

Plaatsing van je Bridge is in zoverre van belang dat ie wel de verschillende "zigbee routers" moet kunnen bereiken, direct of via mesh. Routers zijn over het algemeen de devices op 230V, dus lampen etc.
Ook die routers moeten onderling elkaar kunnen bereiken zodat er een goede mesh gevormd kan worden.
Je bridge is het apparaat waarvandaan de commando's het zigbee netwerk op gestuurd worden.

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

remzor schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:03:
[...]

Dank voor je reactie. Complete reset nog niet gedaan nee, zie daar ook wel tegenop want moet dan echt even tijd vrijmaken om alles weer netjes te installeren. Ook weer kamers en zones aanmaken en misschien ook wel opnieuw de scenes?

Mijn bridge heeft altijd bedraad aangesloten gezeten, dat is dus nog steeds zo. Kan de plek waar de bridge staat uit maken? Ik ga er van uit van niet gezien het in principe functioneert als een mesh netwerk, toch?
Het gehele HUE Eco Systeem werkt inderdaad als zijnde een MESH netwerk (op 2,4Ghz!!) dus in principe hoeft je bridge maar één ander 230V device (meestal een HUE lamp) goed te kunnen benaderen om zo alle devices te kunnen blijven zien. Met het aantal devices wat je noemt kom je aan ~ 40 'sloten' welke de HUE Bridge ziet (Sensoren pakken bijv. al 4 'sloten' vanwege de diverse functies. Licht / Beweging / Temperatuur én status, de switches pakken AFAIK ook twee 'sloten'.....). Één HUE Bridge kan ~60 'sloten' probleemloos hebben dus dat zou je probleem niet mogen zijn.

Ik zou dus eerst eens kijken of je je HUE Eco Systeem op een andere kanaal kunt laten werken nadat je gekeken hebt hoe druk het op de 2.4Ghz band (Wifi / BT én andere stoorzenders zoals een lekke Magnetron) in je woning is.

Als aanvulling: HUE ( = Zigbee) kanalen en WiFi 2.4Ghz kanalen komen qua nummering NIET overeen maar ze kunnen elkaar wel degelijk in de weg gaan zitten. Onderstaand artikeltje laat dat veel sneller zien dan dat ik 't nu hier uit kan gaan leggen, dus...

https://www.metageek.com/.../zigbee-wifi-coexistence/

Hmmm..... Ik post ongeveer hetzelfde als dat wat hier nét boven me dus ook al aangegeven word _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 04-07-2025 21:05 ]

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic