Ik heb een poos geleden wel gezocht naar een ander mogelijkheid, maar toen niet gevonden. Heb jij een link naar deze mogelijkheid bij iConnectHue?
Iemand hier toevallig ervaring met een Flourish hanglamp? Ik wil hem wellicht kopen om in de huiskamer op te hangen (dus niet boven een tafel), maar ik ben benieuwd hoe “hoog” hij kan. Ik heb een beetje weten te deduceren dat de onderkant standaard 80cm van het plafond komt, dat is flink te laag (ik heb geen zin om mijn hoofd continu te stoten). Ik vroeg me dus af of het mogelijk is de kabels waar hij aan hangt in te korten.
Volgens de handleiding lijkt het mogelijk te zijn. Staat alleen niet bij of er een maximum is.posttoast schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 10:51:
Iemand hier toevallig ervaring met een Flourish hanglamp? Ik wil hem wellicht kopen om in de huiskamer op te hangen (dus niet boven een tafel), maar ik ben benieuwd hoe “hoog” hij kan. Ik heb een beetje weten te deduceren dat de onderkant standaard 80cm van het plafond komt, dat is flink te laag (ik heb geen zin om mijn hoofd continu te stoten). Ik vroeg me dus af of het mogelijk is de kabels waar hij aan hangt in te korten.
https://manuals.plus/m/bc...734218a2e19d4e634e3c5b8cd
"Philips Hue geeft in de avond van 3 september tijdens IFA een event waarbij nieuwe producten worden onthuld onder het motto "Reimagine your home". Philips Hue heeft in voorgaande jaren ook nieuwe producten geïntroduceerd tijdens de IFA in Berlijn."
Uiteraard wakkert dit weer de geruchten over een bridge 3.0 aan.
(hueblog.com ontdekte dat op de verpakking van de nieuwe Hue Devote een ander icoontje van de bridge staat.)
Uiteraard wakkert dit weer de geruchten over een bridge 3.0 aan.
(hueblog.com ontdekte dat op de verpakking van de nieuwe Hue Devote een ander icoontje van de bridge staat.)
ik denk dat het ook afhangt van de verwachte lichtopbrengst.Drossie schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:17:
We zijn een overkapping van 3m x 6m aan het plaatsen in de tuin.
Qua verlichting zouden we opteren voor wandverlichting Hue resonate down. Eentje op de zijde van 3 meter en 3 op de zijde van 6 meter.
Aan het plafond zouden we een lichtsnoer van Hue hangen. Hierbij weten we niet goed of we best het snoer van 20m of 40m nemen.
Heeft er iemand advies voor ons? Of heeft er iemand toevallig foto's van zo'n lichtsnoer onder een overkapping?
Op welke hoogte wordt de resonate down vest gehangen?
komen er ook andere lampen/armaturen aan het plafond te hangen?
onderstaand voorbeeld is een 20 meter snoer op een barretje van 3x2 meter.
:strip_exif()/f/image/uQfyCCU9TJkSVnzAZ6vYoqhz.jpg?f=fotoalbum_large)
wat ook nog iets is om rekening mee te houden is dat het lichtsnoer van Hue RGB is, en dus geen wit licht weer kan geven!
mocht je meer foto's nodig hebben kan je altijd even een pbtje sturen.
ben niet in het bezit van een Iphone, heeft Android ook zoiets dat iemand weet? HueEssentials of Huedynamic mss??remmuz schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 08:34:
[...]
Je zou een app zoals iConnectHue kunnen overwegen? Die heeft wel die functionaliteit.
Ik heb een aantal nieuwe lampen (GU5.3) , waar ik er al een aantal van had, die van via software version 1.122.2 naar software version 1.122.8 gaan.
De oude lampen kregen óók die nieuwe versie nadat ik de update had gedaan.
Uiteraard weer geen releasenotes…
De oude lampen kregen óók die nieuwe versie nadat ik de update had gedaan.
Uiteraard weer geen releasenotes…
Voor elke oplossing is er een probleem!
Bedankt!sonnypiek schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:29:
[...]
ik denk dat het ook afhangt van de verwachte lichtopbrengst.
komen er ook andere lampen/armaturen aan het plafond te hangen?
onderstaand voorbeeld is een 20 meter snoer op een barretje van 3x2 meter.
[Afbeelding]
wat ook nog iets is om rekening mee te houden is dat het lichtsnoer van Hue RGB is, en dus geen wit licht weer kan geven!
mocht je meer foto's nodig hebben kan je altijd even een pbtje sturen.
Met je opmerking over RGB deed je me even heel hard schrikken. Ik heb onze doos nagekeken en er staat echt op white and color. De onze zal dus gelukkig wel wit licht kunnen weergeven. Gelukkig, want ik denk dat we de kleurtjes niet veel gaan gebruiken.
Heb je de verlichting al gekocht dan?Drossie schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:56:
[...]
Bedankt!
Met je opmerking over RGB deed je me even heel hard schrikken. Ik heb onze doos nagekeken en er staat echt op white and color. De onze zal dus gelukkig wel wit licht kunnen weergeven. Gelukkig, want ik denk dat we de kleurtjes niet veel gaan gebruiken.
Als het de festavia verlichting betreft, dit zijn rgb leds en hebben dus geen ‘dedicated’ witte led. Het zal dus altijd gelig licht zijn.
Ja, ondertussen hebben we de verlichting gekocht.sonnypiek schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:04:
[...]
Heb je de verlichting al gekocht dan?
Als het de festavia verlichting betreft, dit zijn rgb leds en hebben dus geen ‘dedicated’ witte led. Het zal dus altijd gelig licht zijn.
Waarschijnlijk wordt alles overmorgen geplaatst.
Zal ongetwijfeld niet tegenvallen!Drossie schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:30:
[...]
Ja, ondertussen hebben we de verlichting gekocht.
Waarschijnlijk wordt alles overmorgen geplaatst.
Laat gerust weten hoe t bevalt
Verlichting bevalt heel goed!sonnypiek schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:38:
[...]
Zal ongetwijfeld niet tegenvallen!
Laat gerust weten hoe t bevalt
Ik moet nog wat met de scènes leren werken de lichten op zich geven een heel mooi effect.
Vandaag komt er een bewegingsmelder toe die zal zorgen dat bij beweging de verlichting overgaat van sfeerverlichting naar functionele verlichting.
De lichtslinger moet ook nog iets beter opgehangen worden.
:strip_exif()/f/image/GMnQ8fYhPuchp8cXqtYvBKk5.jpg?f=fotoalbum_large)
Het heeft even geduurd, maar de printer is erJPDeckers schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:20:
[...]
Ik heb met een aantal neodymium magneetjes achter een blindplaat de volgende constructie gemaakt, dan zit hij er echt wel stevig op:
[Afbeelding]
Nu wil ik de tap dial nog in het raamwerk gaan laten vallen, maar dan moet ik eerst nog een 3D printer kopen voor de insert eromheen
Dus, een passende insert gemaakt voor Busch Jaeger Future Linear frames:
:strip_exif()/f/image/l4COWrE28RfKkqUenBxc5FJt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/avWIrIh8Y48eBNqx0VisqCiX.jpg?f=fotoalbum_large)
Was het nodig ? Niet direct, tap dial viel er nooit af (die neodymium zijn erg sterk), maar dit is wel mooier!
STL en meer foto's op https://makerworld.com/en...r-insert-for-hue-tap-dial
Ik probeer uit te vogelen hoe ik het beste de hue bridge kan gebruiken. ( ben mn tuin aan het afbouwen en bedacht dit kan slimmer.)
Niet alleen analoog aansturen met schakelaars maar ook via zigbee protocollen.
Ik heb een losse bridge van iemand gekregen en
Ben van plan om en Hue producten en klikaanklikuit producten te gebruiken.
Binnen zal tzt huelampen/armaturen komen
( ik heb nu de action smarthome als test en dat werkt opzich maar de wireless schakelaars van friends of hue maken hue met bridge net ff makkelijker.
Tuin wil ik remote licht aansturen via zenders en op lokatie met een schakelaar.( wireless of gewoon in de schakelaar in gebouwt) moet ik nog even uitzoeken.
En eigenlijk ook in een bewegingsmelder modus.
Dus :
Modus 1 : uit maar aangaan indien beweging gedetecteerd.
Modus 2 : vanaf binnen aan zetten of uitschakelen waarbij de Modus 1 overruled word naar aan blijven of juist bij uitschakelen geactiveerd word.
En schuurlicht schakelaar uit aan en remote overruled in vergeten uit te zetten.
En misschien ook nog dimbaar in Modus 2.
Kan de hue bridge die zaken handelende de juiste KaKu middelen?
( ik weet dat de klikaanklikuit een andere thread is maar t is een beetje overlappend.)
Afstand vd bridge tot verste unit is 15m/20m heb ik daar versterkers voor nodig?
Uiteraard zou ik ook een kaku bridge kunnen kopen en die met de huebridge laten communiceren maar ik probeer zo weinig mogelijk apparaten te hebben die ik moet onderhouden.
Maar als dat beter en uitgebreidere mogelijkheden enz. Opleverd dan is dat een optie.
( ik heb nu de action smarthome als test en dat werkt opzich maar de wireless schakelaars van friends of hue maken hue met bridge net ff makkelijker.
Tuin wil ik remote licht aansturen via zenders en op lokatie met een schakelaar.( wireless of gewoon in de schakelaar in gebouwt) moet ik nog even uitzoeken.
Dus :
Modus 2 : vanaf binnen aan zetten of uitschakelen waarbij de Modus 1 overruled word naar aan blijven of juist bij uitschakelen geactiveerd word.
En schuurlicht schakelaar uit aan en remote overruled in vergeten uit te zetten.
( ik weet dat de klikaanklikuit een andere thread is maar t is een beetje overlappend.)
Afstand vd bridge tot verste unit is 15m/20m heb ik daar versterkers voor nodig?
Uiteraard zou ik ook een kaku bridge kunnen kopen en die met de huebridge laten communiceren maar ik probeer zo weinig mogelijk apparaten te hebben die ik moet onderhouden.
Maar als dat beter en uitgebreidere mogelijkheden enz. Opleverd dan is dat een optie.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Hue lampen (de echte) werken als versterkers, ze vormen samen een mesh netwerk. Zorg dus dat je overal verspreid echte hue lampen hebt en je hebt een aardig bereik.copykat schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 17:28:
Ik probeer uit te vogelen hoe ik het beste de hue bridge kan gebruiken. ( ben mn tuin aan het afbouwen en bedacht dit kan slimmer.)
Dus :
Wat je per groep lampen wilt stel je in op de switch (motion sensor, dimmer, button, ingebouwd,...) zelf. Die hebben niet allemaal precies dezelfde opties.
Ik zelf heb 1 bridge met alle zaken die automatisch gaan (timers voor aquarius enz en bewegingsmelders voor mensen) en speciale gevallen (bv server die ik aan kan zetten met hue), en 1 bridge waar alles handmatig met dimmer switched bediend wordt. Die laatste bridge hangt ook aan m'n alexa en Google, zodat "doe alle lampen uit" of "doe lampen uit" in de kamer waar je dan bent niet ook m'n servers en aquariums uitzet 😉
Ah dus 1 huelamp in de tuin en op elke verdieping is al genoeg om een goed steady netwerk te hebben?dragon2 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 17:54:
[...]
Hue lampen (de echte) werken als versterkers, ze vormen samen een mesh netwerk. Zorg dus dat je overal verspreid echte hue lampen hebt en je hebt een aardig bereik.
Wat je per groep lampen wilt stel je in op de switch (motion sensor, dimmer, button, ingebouwd,...) zelf. Die hebben niet allemaal precies dezelfde opties.
Ik zelf heb 1 bridge met alle zaken die automatisch gaan (timers voor aquarius enz en bewegingsmelders voor mensen) en speciale gevallen (bv server die ik aan kan zetten met hue), en 1 bridge waar alles handmatig met dimmer switched bediend wordt. Die laatste bridge hangt ook aan m'n alexa en Google, zodat "doe alle lampen uit" of "doe lampen uit" in de kamer waar je dan bent niet ook m'n servers en aquariums uitzet 😉
Switch, dat is de inbouw module bij een 230vac punt?
Lampen draad, schakelpunt enz.? Dat zijn die kaku modules dus ook.
Maar is het mogelijk om die 2 modussen in de tuin samen in 1 schakel unit te hebben? ( Of moet ik dit in een apart topic vragen?
Analoog is simpel, 1 voeding met bewegjngsmelder (bm) en daar overheen de aanuit schakelaar paralel. De bm schakeld nogsteeds maar word overrulled door de continu aan.
Dus als ik de dimmer/aan stuur module in doos monteer en een dimmer/uit aan wand knop module in de overkapping dan kan ik die binnen ook bedienen.
En dan de bewegingsmelder er gewoon "analoog " overheen wat overigens dan het "dimmen" ook overruled.
Dus dat werkt niet.
Hoe krijg ik die BM netjes werkend?
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
We hadden in de slaapkamer een hotelschakeling met een wandschakelaar bij de deur en trekschakelaar boven het bed. Ideaal om het licht aan te doen bij het binnenkomen en uit te doen voor het slapen. De wandschakelaar is vervangen door een gira/senic schakelaar, waardoor ik met de trekschakelaar m’n hotelschakeling kwijt ben.
Is er een hue trekschakelaar (-oplossing)?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ik had in m'n vorige huis een paar trekschakelaars in m'n huurhuis. Ik heb gewoon de touwtjes eraf gehaakt en hue dimmer switches op handig plekken geplakt. Klaar._Brake_ schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:58:
We hadden in de slaapkamer een hotelschakeling met een wandschakelaar bij de deur en trekschakelaar boven het bed. Ideaal om het licht aan te doen bij het binnenkomen en uit te doen voor het slapen. De wandschakelaar is vervangen door een gira/senic schakelaar, waardoor ik met de trekschakelaar m’n hotelschakeling kwijt ben.
En bij verhuizing de touwtjes weer terug gehangen.
Ik zou voor de oplossing hierboven gaan (dimmer switch of smart button) maar als je graag het koord wil blijven gebruiken kun je ook een wall switch inbouwen._Brake_ schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:58:
uitvoering: Philips Hue wandschakelaarmodule
Ja die wil ik blijven gebruiken, want de wanddoos zit op 2.20m hoogte vandaar. Als ik de bestaande schakelaar blijf gebruiken, dan haal ik toch het stroom van de lamp met die inbouwunit? En dan is de lamp niet meer te benaderen.FrankRicard schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 00:16:
[...]
Ik zou voor de oplossing hierboven gaan (dimmer switch of smart button) maar als je graag het koord wil blijven gebruiken kun je ook een wall switch inbouwen.
uitvoering: Philips Hue wandschakelaarmodule
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Bij gebruik van de hue wandschakelaar dien je in de doos bij de trekschakelaar en in de doos bij de wandschakelaar een hue wandschakelaar te doen, inclusief een zigbee lamp in fitting. Dan lus je de stroom door bij de schakelaars en staat er constante spanning op de lamp. De schakelaars fungeren dan als afstandsbedieningen.
[ Voor 3% gewijzigd door Geert h op 11-08-2025 19:48 ]
Pv: 3kWp, ozo, 5°
Huh? Wat heeft de hoogte van de wanddoos ermee te maken?_Brake_ schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:34:
[...]
Ja die wil ik blijven gebruiken, want de wanddoos zit op 2.20m hoogte vandaar.
Nogmaals, je zet met de trekschakelaar de hue (of compatible) lamp aan en haakt daarna het trektouwtje eraf. Vervolgens hoef je daar niks meer mee te doen (dus je hoeft er niet makkelijk bij te kunnen). Een hue dimmer switch of smart button bedient dan vervolgens je hue lamp. En die switch plak je op een voor jou handige plek, bv naast je bed.
Op mn wandschakelaar staat geen stroom, die werkt op kinetische energie.Geert h schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:47:
Bij gebruik van de hue wandschakelaar dien je in de doos bij de trekschakelaar en in de doos bij de wandschakelaar een hue wandschakelaar te doen, inclusief een zigbee lamp in fitting. Dan lus je de stroom door bij de schakelaars en staat er constante spanning op de lamp. De schakelaars fungeren dan als afstandsbedieningen.
Op 2.20m een wandschakelaar plaatsen werkt dus niet. Hij is nu al doorgelust, ik snap dat een slimme schakelaar naast het bed ook kan maar dan moet je er dus 2 hebben.dragon2 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:16:
[...]
Huh? Wat heeft de hoogte van de wanddoos ermee te maken?
Nogmaals, je zet met de trekschakelaar de hue (of compatible) lamp aan en haakt daarna het trektouwtje eraf. Vervolgens hoef je daar niks meer mee te doen (dus je hoeft er niet makkelijk bij te kunnen). Een hue dimmer switch of smart button bedient dan vervolgens je hue lamp. En die switch plak je op een voor jou handige plek, bv naast je bed.
Vandaar mijn vraag: bestaat er een hue trekschakelaar op 230v (of ook kinetisch)?
Nee._Brake_ schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:09:
[...]
Vandaar mijn vraag: bestaat er een hue trekschakelaar op 230v (of ook kinetisch)?
Maar waarom ben je zo gehecht aan een trekschakelaar? Hue lampen laat je altijd op stroom zitten, dus je kan op iedere willekeurig plek een willekeurige hue schakelaar plaatsen en dan bereik je toch wat je wil? Jij en je partner een eigen schakelaar, prima toch? Wij hebben in de slaapkamer ook beide een eigen hue dimmer en bij de deur zit er ook nog één.
[ Voor 14% gewijzigd door amphora op 12-08-2025 11:29 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
De eenvoud en toegankelijkheid vanuit bed. Ik wil ook niets op batterijen, die zijn altijd op het verkeerde moment leeg. Dan zou ik weer 2 (vrij prijzige) senic schakelaars op de nachtkastjes moeten maken. Maar als dat is wat het is, prima.amphora schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:27:
[...]
Nee.
Maar waarom ben je zo gehecht aan een trekschakelaar? Hue lampen laat je altijd op stroom zitten, dus je kan op iedere willekeurig plek een willekeurige hue schakelaar plaatsen en dan bereik je toch wat je wil? Jij en je partner een eigen schakelaar, prima toch? Wij hebben in de slaapkamer ook beide een eigen hue dimmer en bij de deur zit er ook nog één.
Nee is ook een antwoord
Die batterijen in een hue dimmer switch gaan jaren en jaren mee. Jaar of 5 hier, zoiets? Niks om je druk over te maken iig._Brake_ schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:12:
[...]
De eenvoud en toegankelijkheid vanuit bed. Ik wil ook niets op batterijen, die zijn altijd op het verkeerde moment leeg. Dan zou ik weer 2 (vrij prijzige) senic schakelaars op de nachtkastjes moeten maken. Maar als dat is wat het is, prima.
Nee is ook een antwoord
Misschien is er een vage Chinese fabrikant op Ali die een Zigbee compatible trekschakelaar heeft maar of je dat moet willen..._Brake_ schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:12:
[...]
De eenvoud en toegankelijkheid vanuit bed. Ik wil ook niets op batterijen, die zijn altijd op het verkeerde moment leeg. Dan zou ik weer 2 (vrij prijzige) senic schakelaars op de nachtkastjes moeten maken. Maar als dat is wat het is, prima.
Nee is ook een antwoord
En eens in de 5 jaar een CR2032 batterij vervangen is ook niet het einde van de wereld inderdaad
[ Voor 8% gewijzigd door amphora op 12-08-2025 13:25 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Zoiets: https://www.samotech.co.u...ceiling-switch-pull-cord/ ?amphora schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:25:
[...]
Misschien is er een vage Chinese fabrikant op Ali die een Zigbee compatible trekschakelaar heeft maar of je dat moet willen...
En eens in de 5 jaar een CR2032 batterij vervangen is ook niet het einde van de wereld inderdaad
Maar ik zou inderdaad eerder voor een oplossing met een gewone smart switch gaan. En het accepteren dat je eens in de 5 jaar een lege batterij hebt.
Ik had ook een soort hotelschakeling op de slaapkamer. Ik heb nu 3 smart buttons, 1 bij de deur bij binnenkomst en aan allebei de kanten van het bed zodat we allebei makkelijk de lamp(en) aan of uit kunnen doen._Brake_ schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:58:
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Of je plaats een sensor ergens in het trapgat. Dan gaat hij vanzelf aan als je naar boven loopt.CAP-Team schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:49:
[...]
Ik had ook een soort hotelschakeling op de slaapkamer. Ik heb nu 3 smart buttons, 1 bij de deur bij binnenkomst en aan allebei de kanten van het bed zodat we allebei makkelijk de lamp(en) aan of uit kunnen doen.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
In de gang en op de overloop gaan de lampen (uiteraard) vanzelf aan en ook weer uit.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
CR2450 bedoel jeamphora schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:25:
[...]
De laatste versie van de smart switches gebruiken gelukkig gewoon een CR2032. De oude versie wel de minder gangbare inderdaad.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb ooit een strip cr2450 gekocht op Amazon, en sindsdien krijg ik een waarschuwing van amazon en alexa als 1 van m'n dimmer switches een nieuwe nodig heeft. Geen idee hoe dat nou weer aan elkaar geknoopt zitKoldur schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 06:22:
[...]
De laatste versie van de smart swirches gebruiken gelukkig gewoon een CR2032. De oude versie wel de minder gangbare inderdaad.
En de meldingen van de bijna lege batterijen komen tijdig. Paar maanden terug voor het eerst een lege batterij gehad, zou me niet verbazen als dat de dimmer van het in 2019 gekochte startpakket was.dragon2 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:22:
[...]
Die batterijen in een hue dimmer switch gaan jaren en jaren mee. Jaar of 5 hier, zoiets? Niks om je druk over te maken iig.
Plafondlamp in de slaapkamer gaat aan met even de ouderwetse schakelaar uit- en aanzetten, dan gaat hij op 'last on' wat meestal vrijwel voluit betekent, dat wil je niet als je 's nachts er uit moet.
Op het hoofdbord van het bed ligt een dimmerswitch. Met de tijdspecifieke instellingen gaat de accentverlichting net genoeg aan om beter te zien waar je loopt, zonder de ander wakker te maken of zelf te wakker te worden. Switch ligt altijd op dezelfde plek, met de knopjes dezelfde kant op wijzend. Prima blindelings te bereiken.
Oh en als het dan 's nachts er uit moet voor de wc of een glas water, dan gaat de verlichting in de hal, wc en keuken ook minimaal aan. Midden in de nacht een mep licht in je gezicht is niet tof.
nog geen spec's maar wel een plaatje van de Hue Bridge Pro
/f/image/00Ms8o65aDOgkVkSyHVVnhFa.png?f=fotoalbum_large)
"Our most advanced smart home hub is faster, has more capacity, and unlocks more features than ever before.
Get ultra-fast response times, advanced AI features, and expand capacity.
Plus, turn your smart lights into motion sensors with built-in MotionAware technology."
/f/image/00Ms8o65aDOgkVkSyHVVnhFa.png?f=fotoalbum_large)
"Our most advanced smart home hub is faster, has more capacity, and unlocks more features than ever before.
Plus, turn your smart lights into motion sensors with built-in MotionAware technology."
[ Voor 26% gewijzigd door remmuz op 14-08-2025 07:50 ]
Ik heb een 20 jaar oude domme tafelventilator hier, werkte net nog gewoon, totdat ik er een hue smart plug tussen deed. Na het aanzetten van de plug heeft de ventilator nog 10 seconden gedraaid en toen was ie dood met een klein brandluchtje. Toeval? Of zou er iets met de smartplug kunnen zijn?
Meer details van de pro versie:remmuz schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:44:
[Afbeelding]
https://hueblog.com/2025/...i-fi-and-much-more-power/
Tijd voor een goede migratie optie en dan koop k hem direct!remmuz schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:44:
[Afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik zie nog niet direct een reden om mijn huidige bridge te gaan upgraden. Ik loop nergens tegen beperkingen aan, maar we zagen natuurlijk al een tijd geleden dat er ook deurbellen en andere accesoires aan zitten te komen.
Grootste beperkingen huidige HUE Bridge:
- Geen mogelijkheid tot back-up
- Beperkt aantal lampen en devices
- Hoe meer lampen en devices, des te trager
Ik ben benieuwd of Philips/Signify naast de nieuwe HUE Bridge Pro, ook gelijk een abonnement lanceert.
Subscriptions is helemaal van deze tijd en hiermee kunnen mooie functies achter een betaalmuur komen.
- Geen mogelijkheid tot back-up
- Beperkt aantal lampen en devices
- Hoe meer lampen en devices, des te trager
Ik ben benieuwd of Philips/Signify naast de nieuwe HUE Bridge Pro, ook gelijk een abonnement lanceert.
Subscriptions is helemaal van deze tijd en hiermee kunnen mooie functies achter een betaalmuur komen.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
Weer je zeker dat je je Hue niet aan Alexa gekoppeld hebt?dragon2 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:54:
[...]
Ik heb ooit een strip cr2450 gekocht op Amazon, en sindsdien krijg ik een waarschuwing van amazon en alexa als 1 van m'n dimmer switches een nieuwe nodig heeft. Geen idee hoe dat nou weer aan elkaar geknoopt zit
Ik heb hue wel aan alexa gekoppeld, maar niet amazon zelf. Is een UK account (ivm andere home automation geolocks), dus hoe amazon erbij komt dat ik via dat amazon account batterijen moet gaan kopen geen idee. Kan zijn dat amazon niet snapt dat je van meerdere landen accounts kunt hebben (ik heb nl, de, UK, USA, it, esp, fr, Canada even uit m'n hoofd 🙈).Rallye schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:36:
[...]
Weer je zeker dat je je Hue niet aan Alexa gekoppeld hebt?
Ik heb het niet diepgaand uitgezocht, maar als jij zegt “Ik heb hue wel aan alexa gekoppeld, maar niet amazon zelf” dan vraag ik mij af of Amazon wel verschil maakt tussen een Alexa-account en een Amazon-account, zoals jij lijkt te denken. Volgens mij namelijk niet.
Ik heb recent mijn Hue aan Alexa gekoppeld gehad met hetzelfde Amazon-account dat ik ook voor mijn bestellingen gebruik en kreeg toen dezelfde meldingen over de batterijen. Inmiddels Alexa weer verwijderd omdat de Nederlandse taalondersteuning niet werkt op Sonos en in mijn VW (waar die bovendien eind september uit verdwijnt).
Ik heb recent mijn Hue aan Alexa gekoppeld gehad met hetzelfde Amazon-account dat ik ook voor mijn bestellingen gebruik en kreeg toen dezelfde meldingen over de batterijen. Inmiddels Alexa weer verwijderd omdat de Nederlandse taalondersteuning niet werkt op Sonos en in mijn VW (waar die bovendien eind september uit verdwijnt).
Weer wat nieuws gelekt;
Onder de naam Hue Essential worden lampen op de markt gebracht die goedkoper zijn dan de huidige lampen maar waarvan de specificaties iets minder zijn.
B.v. De GU10 White Ambiance & Color-verlichting kan een kleurtemperatuur van 2.000 tot 6.500 Kelvin weergeven en tot 400 lumen produceren. De nieuwe Hue Essential GU10-spot 2.200 tot 6.500 Kelvin en een helderheid van 375 lumen.
Onder de naam Hue Essential worden lampen op de markt gebracht die goedkoper zijn dan de huidige lampen maar waarvan de specificaties iets minder zijn.
B.v. De GU10 White Ambiance & Color-verlichting kan een kleurtemperatuur van 2.000 tot 6.500 Kelvin weergeven en tot 400 lumen produceren. De nieuwe Hue Essential GU10-spot 2.200 tot 6.500 Kelvin en een helderheid van 375 lumen.
Beetje offtopic, maar dat verschil is er niet meer. Je kunt gewoon met je NL account inloggen in DE, ES, FR, UK, enz. (USA niet getest)dragon2 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:04:
[...]
Kan zijn dat amazon niet snapt dat je van meerdere landen accounts kunt hebben (ik heb nl, de, UK, USA, it, esp, fr, Canada even uit m'n hoofd 🙈).
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic