[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphiess
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-02-2024
Wally2002 schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:41:
[...]

iets meer info is wel gewenst.
Gebruik je de aparte Bluetooth app?
worden de lampen wel gezien in de app?
Excuus. Ja, zeker de app gebruik ik. Er is maar een lamp zichtbaar in de app en ook enkel deze lamp kan ik bedienen vanuit de app. Met de meegeleverde dimmer kan ik wel beide spotjes bedienen.

Edit;

Het is gelukt. Je moet ze los koppelen. Haha. Nieuwigheid!

[ Voor 7% gewijzigd door Murphiess op 18-04-2021 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
Murphiess schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:09:
Zojuist mijn eerste Hue product gemonteerd. Omdat dit het eerst product is heb ik nog geen bridge aangeschaft. Ik wil via de app de spots afzonderlijk bedienen, echter lukt dit mij niet. Kan iemand mij hier in helpen?

[Afbeelding]
Dit is een simpel HUE armatuur (uit Massive fabriek) met hierin twee losse HUE GU10 spots als ik mij niet vergis. Deze twee spots worden apart in de HUE app gevonden dus kun je ook apart bedienen lijkt mij.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Ddjnge schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:16:
[...]

Betwijfel of het mooi is, maar kan het eens testen. Betreft de profiel; ik dacht als het een hoek betreft licht die over de gehele lengte waardoor je juist wat sfeer creëert?

[Afbeelding]
Over smaak valt niet te twisten, als jij een ledstripprofiel onder een hoek richting de muur mooier vind dan moet je die optie nemen. Houd er wel rekening mee dat het licht dan grotendeels op de muur schijnt en de planken van het meubel grotendeels in de schaduw blijven, of half in de schaduw van de ledstrip zitten.
Misschien moet je zo'n ledstripprofiel eerst van HUE ledstrip voorzien en dan los tegen de onderkant van de planken houden en schuiven om te zien welke positie het voor jou mooiste lichteffect geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54

marapuru

db.

Ik zit te overwegen om de lily spots aan te schaffen voor in de tuin en tuinhuisje. Zowel als sfeerverlichting of om 's avonds nog een boekje bij te kunnen lezen. Ik vraag me wel af, in het kader van duurzaamheid en repairability, zijn de lampen in de lily armaturen te vervangen? Ik kan er op de site niets over terugvinden.

Zonee, heeft iemand dan wellicht tips voor een tuinspot waar je wel de lamp van kan vervangen?

Edit: Imiddels gevonden, de lampen in de lily zijn niet te vervangen. Dus na 25.000 uur mag je nieuwe units kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door marapuru op 19-04-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddjnge
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-10-2023
Theo74 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:26:
[...]
Over smaak valt niet te twisten, als jij een ledstripprofiel onder een hoek richting de muur mooier vind dan moet je die optie nemen. Houd er wel rekening mee dat het licht dan grotendeels op de muur schijnt en de planken van het meubel grotendeels in de schaduw blijven, of half in de schaduw van de ledstrip zitten.
Misschien moet je zo'n ledstripprofiel eerst van HUE ledstrip voorzien en dan los tegen de onderkant van de planken houden en schuiven om te zien welke positie het voor jou mooiste lichteffect geeft.
Moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet over uit ben wat nou het mooiste resultaat kan zijn. en doordat het toch wel een beste investering is, ga ik er maar even goed over na denken. Toch bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Theo74 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:26:
Even met iets als kneedgum vastzetten.

Dan kun je rustig kijken en corrigeren waar nodig. Als je dan weet wat je het mooiste is, bevestig je het definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel S
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:42
Betreft de routine “zonsondergang”.
Mijn hue lampen gaan netjes allemaal aan en de scène-instelling werkt ook goed.
Alleen gaan de lampen allemaal aan op 50%.
Ik moet dan iedere dag handmatig de lampen dimmen tot het gewenste percentage.
Kunnen de lampen niet starten op de mijn gewenste percentage, dus woonkamer op 50%, eetkamer 40% en keuken op 30% ?
B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:33

JB

Cédric roelt!

Wat is nu het verschil tussen die 2 lampen? De prijs :+ maar kunnen beiden de kleuren temp aanpassen? Wil het toepassen in mijn "homeoffice".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWv0MuNAqlxGt1_4QKo7kOsLA50=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WV1BJInsMPiJLLRYIimu0mi5.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 17:02
JB schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:28:
Wat is nu het verschil tussen die 2 lampen? De prijs :+ maar kunnen beiden de kleuren temp aanpassen? Wil het toepassen in mijn "homeoffice".

[Afbeelding]
Nee, enkel de 'White Ambiance' modellen kunnen de kleurtemperatuur aanpassen.
De 'White' modellen hebben een vaste witwaarde (warm wit 2700K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sam45 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:38:
[...]

Nee, enkel de 'White Ambiance' modellen kunnen de kleurtemperatuur aanpassen.
De 'White' modellen hebben een vaste witwaarde (warm wit 2700K)
Zoiets dacht ik al. Het gekke is alleen dat die _gewone_ "White" dit plaatje erbij heeft staan;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GfaqOdAn8ubVOgtd44hcgHJduk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JgFPijdvp3iy52TQi4OVUg8R.png?f=fotoalbum_large

Is dat dan alleen in kader van dimmen :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam45
JB schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:41:
[...]

Zoiets dacht ik al. Het gekke is alleen dat die _gewone_ "White" dit plaatje erbij heeft staan;

[Afbeelding]

Is dat dan alleen in kader van dimmen :?
Dat is inderdaad wat misleidend.
Het is inderdaad zo dat de 'White' lampen ook zullen dimmen bij de 'ontspannen' scene en feller zullen branden bij 'concentreren'. De kleurtemperatuur zal echter dezelfde blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vond ik ook verwarrend, nu ben ik al wat verder met de knowhow.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sam45 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:16:
[...]

Dat is inderdaad wat misleidend.
Het is inderdaad zo dat de 'White' lampen ook zullen dimmen bij de 'ontspannen' scene en feller zullen branden bij 'concentreren'. De kleurtemperatuur zal echter dezelfde blijven.
Hmm wat zou jij doen, plottende op een werkruimte? De duurdere met kleuren wit maar minder lumen of de normale? Voor het geld maakt het niet zoveel uit, meer toepassing

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:26:
[...]

Hmm wat zou jij doen, plottende op een werkruimte? De duurdere met kleuren wit maar minder lumen of de normale? Voor het geld maakt het niet zoveel uit, meer toepassing
Dat goedkopere witte is warm, vergelijkbaar met een tl-buis met kleurcode 830. Je hebt ook tl-buizen met 'koud" licht en dat is 840. Mensen ervaren de 840 als beter licht in de werkruimte. Ik denk niet dat de normale witte dat koude kan benaderen. Ik zit nog maar net in de Hue wereld maar mijns inziens ben je beter af met de White Ambiance. Zeker omdat je nog ermee kan spelen qua tint (misschien iets tussen warm en koud in?) en geld je niet zoveel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:42:
[...]

Dat goedkopere witte is warm, vergelijkbaar met een tl-buis met kleurcode 830. Je hebt ook tl-buizen met 'koud" licht en dat is 840. Mensen ervaren de 840 als beter licht in de werkruimte. Ik denk niet dat de normale witte dat koude kan benaderen. Ik zit nog maar net in de Hue wereld maar mijns inziens ben je beter af met de White Ambiance. Zeker omdat je nog ermee kan spelen qua tint (misschien iets tussen warm en koud in?) en geld je niet zoveel uitmaakt.
Eens. Zat meer met die 50 lumen extra. Ga je het merken?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:01:
[...]

Ff gegoogeld, geen echt antwoord maar met een beetje omdenken kom je er wel uit:

Gloeilamp wattage Lichtopbrengst
15 watt 100 tot 150 lm
25 watt 200 tot 300 lm
40 watt 400 tot 500 lm
60 watt 700 tot 800 lm
75 watt 900 tot 1000 lm
100 watt meer dan 1300 lm

De 25 watt (tafellamp?) en de 40 watt (woonkamerlamp?) gloeilamp zijn het meest gebruikte gloeilampen in de gemiddelde huishouden, stel je voor dat ze om de beurt aanstaan, hoeveel verschil zag je? en dat was dan 100 tot 300 lumen verschil, en jij hebt het over 50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
JB schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:01:
[...]

Voor de E27 uitvoering:
Die white (wat warm licht geeft zoals een ouderwetse gloeilamp) geeft duidelijk meer licht dan de white ambiance als je deze instelt op dezelfde kleur temperatuur als de white.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Marcel S schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:03:
Betreft de routine “zonsondergang”.
Mijn hue lampen gaan netjes allemaal aan en de scène-instelling werkt ook goed.
Alleen gaan de lampen allemaal aan op 50%.
Ik moet dan iedere dag handmatig de lampen dimmen tot het gewenste percentage.
Kunnen de lampen niet starten op de mijn gewenste percentage, dus woonkamer op 50%, eetkamer 40% en keuken op 30% ?
B.v.d.
Zeker wel, daar zijn de scenes voor. Maak een scene aan hoe jij wilt dat jouw verlichting per lamp aan gaat bij zonsondergang en sla deze scene op als bijvoorbeeld ‘zonsondergang’.
Kies bij jouw routine zonsondergang deze scene ‘zonsondergang’ en klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Theo74 op 19-04-2021 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Ddjnge schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:40:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet over uit ben wat nou het mooiste resultaat kan zijn. en doordat het toch wel een beste investering is, ga ik er maar even goed over na denken. Toch bedankt voor de feedback!
Je kunt in de winkel van Ali ook een Gledopto Zigbee RGB-CCT controller kopen, samen met RGB-CCT ledstrip en een voeding. (RGB-CCT staat voor RGB plus koel wit en warm wit) Bijna de helft goedkoper dan HUE en standaard 5m ledstrip die je in kunt korten c.q. kunt verdelen over twee planken.
Heb deze optie vaker geinstalleerd, werkt net zo goed als HUE origineel en kleuren zijn ook zeer goed.
(De Zigbee ledstrips van de LIDL schijnen het ook goed te doen, weet alleen niet of die ook RGB-CCT zijn.)

[ Voor 6% gewijzigd door Theo74 op 19-04-2021 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sam45
JB schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:26:
[...]

Zoals reeds aangehaald ga je die 50 lumen niet echt merken. Ik zou zeker voor de white ambiance lampen gaan. Voor mij persoonlijk is het kunnen aanpassen van de kleurtemperatuur het grootste voordeel van slimme lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
Ik ben even de wall switch en dimmer switch (v2) aan het vergelijken.
Zie ik dingen over het hoofd?

Wall switch
+ Oud schakelmateriaal gewoon bruikbaar
+ Zit 'vast' dus geen losse onderdelen
+ Gasten zien niets afwijkends

- Prijs €40 (en beschikbaarheid)
- Geen 'scenes' in te stellen - alleen aan uit. (of zie ik iets over het hoofd?

Dimmer switch
+ Meerdere knoppen lost in te stellen
+ Prijs en goede beschikbaarheid
± V2 past in principe over een losse-lasdoos

- Ziet er 'gek' uit als schakelaar in toilet voor gasten
- Kan los worden gehaald
- Lastig in het donken op gevoel te schakelen (?)
- Mogelijk past het niet lekker in een 'raampje' waar 2x schakelaar + stopcontact zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel S
Theo74 schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:40:
[...]

Zeker wel, daar zijn de scenes voor. Maak een scene aan hoe jij wilt dat jouw verlichting per lamp aan gaat bij zonsondergang en sla deze scene op als bijvoorbeeld ‘zonsondergang’.
Heb dit gedaan, ben benieuwd morgen.
Ik laat weten of het nu goed werkt. Bedankt i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:29
jassie256 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:45:
Ik ben even de wall switch en dimmer switch (v2) aan het vergelijken.
Zie ik dingen over het hoofd?

Wall switch
+ Oud schakelmateriaal gewoon bruikbaar
+ Zit 'vast' dus geen losse onderdelen
+ Gasten zien niets afwijkends

- Prijs €40 (en beschikbaarheid)
- Geen 'scenes' in te stellen - alleen aan uit. (of zie ik iets over het hoofd?

Dimmer switch
+ Meerdere knoppen lost in te stellen
+ Prijs en goede beschikbaarheid
± V2 past in principe over een losse-lasdoos

- Ziet er 'gek' uit als schakelaar in toilet voor gasten
- Kan los worden gehaald
- Lastig in het donken op gevoel te schakelen (?)
- Mogelijk past het niet lekker in een 'raampje' waar 2x schakelaar + stopcontact zitten
Bij de wall switch kun je 3 scènes instellen in de standaard Hue app door snel achter elkaar aan-uit te klikken. In bijvoorbeeld all4hue is vast meer in te stellen maar heb daar nog niet naar gekeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAoTWZFLkSVRJExDAe_5t29nPYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJZJ7acQtS7mrfxSaMTWQFA1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Nuevocasa op 19-04-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Op de voorzolder zit nog een mooie E27 fitting bij de CV ketel, nu heb ik ook mijn homeoffice achter de deur waar ik bovenstaande GU10 spots in ga zetten, maar ik zit er ook over te denken om die E27 LED lamp te vervangen voor een Hue alleen de vrouw is niet van dit alles en wil gewoon met schakelaars werken. Hoe slecht is het voor zo'n lamp als de spanning er (vaker) af gaat via normale hotelschakeling?

Ik heb hier alles op spraak enabled, dus als ik naar zolder loop, schreeuw ik een keer :D maar dat doet mijn vrouw alleen tegen mij als ik niet luister :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:39
JB schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:24:
Op de voorzolder zit nog een mooie E27 fitting bij de CV ketel, nu heb ik ook mijn homeoffice achter de deur waar ik bovenstaande GU10 spots in ga zetten, maar ik zit er ook over te denken om die E27 LED lamp te vervangen voor een Hue alleen de vrouw is niet van dit alles en wil gewoon met schakelaars werken. Hoe slecht is het voor zo'n lamp als de spanning er (vaker) af gaat via normale hotelschakeling?

Ik heb hier alles op spraak enabled, dus als ik naar zolder loop, schreeuw ik een keer :D maar dat doet mijn vrouw alleen tegen mij als ik niet luister :+
https://www.beaumotica.nl/philips-hue-schakelaars

Dan zijn jullie beiden tevreden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik verwacht dat ik een heel andere pitch moet neer gaan zetten als ik deze businesscase er doorheen wil krijgen :+ Ik ken die schakelaars, maar geniet niet de voorkeur.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
JB schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:31:
[...]

Ik verwacht dat ik een heel andere pitch moet neer gaan zetten als ik deze businesscase er doorheen wil krijgen :+ Ik ken die schakelaars, maar geniet niet de voorkeur.
Het gehele nut van het Hue lampje vervalt als je vrouw hem 1 keer heeft
uitgezet met de schakelaar. Ik zie je al staan onderaan de trap: Shit, vrouw heeft schakelaar gebruikt. Dus die kan je eerst omzetten. Vervolgens even wachten, en dan roep je siri/alexa/google, zet dat verdomde lampje aan.....uhh maar hij staat al aan....want schakelaar :)

Of mis ik hier het doel van je lampje daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ppeterr schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:37:
[...]

Het gehele nut van het Hue lampje vervalt als je vrouw hem 1 keer heeft
uitgezet met de schakelaar. Ik zie je al staan onderaan de trap: Shit, vrouw heeft schakelaar gebruikt. Dus die kan je eerst omzetten. Vervolgens even wachten, en dan roep je siri/alexa/google, zet dat verdomde lampje aan.....uhh maar hij staat al aan....want schakelaar :)

Of mis ik hier het doel van je lampje daar ?
Haha ja daar komt het dan wel op neer. De schakelaars zitten beiden bij de trap (boven en onder) dus heel nuttig is die Hue lamp niet :+ Ik ben meer een beetje door aan het slaan ikv thuiswerken om alles te automatiseren en vind het zelf dan wel leuk als ik kan schreeuwen ipv schakelaar gebruiken. Daarom de vraag, hoe slecht is het als die lamp langere tijd zonder stroom komt en dus geschakeld wordt op de oude manier als de vrouw hier komt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:22
Voor mijn zoon heb ik de volgende wekker gekocht:
Lenovo Smart Clock. En een Hue ledstrip BT.
Ik probeer al dagen dat ding te koppelen aan Google assistent. Het lukt niet, alles gereset maar helpt niet. Ik heb wel een Bridge maar wil niet dat alles aan zijn Google assistent zit gekoppeld. Maar zou prima moeten kunnen met Bluetooth, volgens alle beschrijvingen.
iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
JB schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:41:
[...]

Haha ja daar komt het dan wel op neer. De schakelaars zitten beiden bij de trap (boven en onder) dus heel nuttig is die Hue lamp niet :+ Ik ben meer een beetje door aan het slaan ikv thuiswerken om alles te automatiseren en vind het zelf dan wel leuk als ik kan schreeuwen ipv schakelaar gebruiken. Daarom de vraag, hoe slecht is het als die lamp langere tijd zonder stroom komt en dus geschakeld wordt op de oude manier als de vrouw hier komt.
Als je dan toch geld aan het uitgeven bent kan je deze ook wel halen. Kan jij schreeuwen je vrouw en je (schoon) ouders. gewoon het knopje bedienen. Al is 70euro+ hue lamp best aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:53
Ik heb iets vreemds met de Hue wall switch.
Ik heb deze ingesteld op aan/uit. Als ik nu op de schakelaar druk gaat de lamp aan en ook meteen weer uit?
Als ik de lamp via de app aan zet en daarna op de schakelaar druk gaat de lamp uit en daarna meteen weer aan.
De andere optie (scenes doorlopen) geeft ongeveer hetzelfde resultaat alleen dan met de ingestelde scenes.

Tot nu toe nog niet erg onder de indruk. het leek handig om de bestaande schakelaar te kunnen gebruiken maar dat geklik om de gewenste scene te kiezen is gewoon niet handig.
Denk dat deze retour gaat en de schakelaar vervang door een HUE dimmer. (kost ook nog eens de helft!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:46:
Voor mijn zoon heb ik de volgende wekker gekocht:
Lenovo Smart Clock. En een Hue ledstrip BT.
Ik probeer al dagen dat ding te koppelen aan Google assistent. Het lukt niet, alles gereset maar helpt niet. Ik heb wel een Bridge maar wil niet dat alles aan zijn Google assistent zit gekoppeld. Maar zou prima moeten kunnen met Bluetooth, volgens alle beschrijvingen.
iemand een idee?
Ik vraag me af of dit wel zo werkt. In mijn beleving heb je voor Google Assistant, HomeKit en Alexa altijd een bridge nodig. Werkt de BT verbinding niet alleen vanaf een device met de Hue app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:14
@Jasper1975 Volgens mij gaat de bluetooth van Hue uit als je een Bridge hebt gekoppeld en dus via Zigbee werkt......

@remmuz Kun je een screenshot posten van je instellingen voor de switch?

[ Voor 30% gewijzigd door Rallye op 20-04-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Rallye schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:56:
@remmuz Kun je een screenshot posten van je instellingen voor de switch?
Onder "behavior" heb ik staan Press met daarachter het symbooltje van Simple on/off
Daaronder de naam van de kamer met daarachter de naam van het lichtrecept (ik heb er een aantal geprobeerd)
(Waarom is de helft van het menu engels en de helft nederlands trouwens? of ligt dat aan mij?)

Kom er net achter dat ik geen individuele lampen kan kiezen maar alleen kamers.
Ik heb b.v. een kamer "Jantje" met daarin 1 lamp, "Hanglamp Jantje"
Ik kan dan wel de kamer kiezen maar als ik "Hanglamp Jantje" kies dan krijg ik een melding
"De configuratie van het accessoire kan niet worden bijgewerkt"

[ Voor 24% gewijzigd door remmuz op 20-04-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:42
Wellicht een wat domme vraag maar kan het nergens vinden.

Heeft een enkele Hue wandschakelaarmodule net zoveel instelopties als bijvoorbeeld de Senic Gira FoH (4)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
remmuz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:32:
[...]

Onder "behavior" heb ik staan Press met daarachter het symbooltje van Simple on/off
Daaronder de naam van de kamer met daarachter de naam van het lichtrecept (ik heb er een aantal geprobeerd)
(Waarom is de helft van het menu engels en de helft nederlands trouwens? of ligt dat aan mij?)

Kom er net achter dat ik geen individuele lampen kan kiezen maar alleen kamers.
Ik heb b.v. een kamer "Jantje" met daarin 1 lamp, "Hanglamp Jantje"
Ik kan dan wel de kamer kiezen maar als ik "Hanglamp Jantje" kies dan krijg ik een melding
"De configuratie van het accessoire kan niet worden bijgewerkt"
Volgens mij staat het hier precies uitgelegd. Blijkbaar een meer voorkomend probleem.
The solution to this problem is quite simple, but can easily be overlooked. During the initial configuration of the Hue Wall Switch Module, in the step where you are asked if one or two rocker switches are connected, you can click on “Check Switch Type” at the very bottom. In the menu that follows, you can then select a push button and configure it afterwards.
Denk dat je een normale tuimeschakelaar als 'push' schakelaar hebt ingesteld of andersom. Zelf heb ik (nog) geen dimmer switch dus kan het moeilijk verifieren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
@jassie256 Goed gevonden! Geen tuimelschakelaar maar een push-schakelaar - en dat niet aangegeven bij het configureren. Eerlijk gezegd is de lokt de aanduiding “Check Switch Type” ook te weinig actie uit. Duidelijker zou zijn: “Tuimelschakelaar of push-schakelaar”.

Doet mij een beetje denken aan het kantoor waar ik vroeger werkte. Daar stond als waarschuwing bij de kant waar een automatische deur naar toe draaide: “Let op: automatische deur”. In plaats van: “Let op: je krijgt een deur tegen je kop”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
jassie256 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:30:
[...]

Volgens mij staat het hier precies uitgelegd. Blijkbaar een meer voorkomend probleem.

[...]

Denk dat je een normale tuimeschakelaar als 'push' schakelaar hebt ingesteld of andersom. Zelf heb ik (nog) geen dimmer switch dus kan het moeilijk verifieren.
Heb de wall switch gereset en daarna in de setup voor tuimelschakelaar gekozen.
Helaas heeft dat het probleem niet opgelost. Lamp gaat meteen weer uit als je de schakelaar bedient.

Wall switches zitten weer in de verpakking om terug te sturen. Koop voor die 70 euro wel drie dimmer switches.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
remmuz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:46:
[...]

Heb de wall switch gereset en daarna in de setup voor tuimelschakelaar gekozen.
Helaas heeft dat het probleem niet opgelost. Lamp gaat meteen weer uit als je de schakelaar bedient.

Wall switches zitten weer in de verpakking om tertug te sturen. Koop voor die 70 euro wel drie dimmer switches.
Misschien is dit wat voor je, ik ben er zeer over te spreken.
Aan/uit. Dimmen en 6 scene's. Werkt vlekkeloos.
Past ook netjes in het bestaande schakel doosje.

https://www.bol.com/nl/p/...gateway/9200000103163299/

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 20-04-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
meesje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:20:
[...]

Ik vraag me af of dit wel zo werkt. In mijn beleving heb je voor Google Assistant, HomeKit en Alexa altijd een bridge nodig. Werkt de BT verbinding niet alleen vanaf een device met de Hue app?
De ledstrip is volledig los van de Hue bridge en het netwerk. Hij wordt alleen door een hue bt app en (hopelijk) Google Assistant bediend. Misschien ooit nog een knop. (Als de Flic buttons rechtstreeks via bt kunnen communiceren met de ledstrip)
Ik wil Google uit mijn eigen Hue setup houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Rallye schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:56:
@Jasper1975 Volgens mij gaat de bluetooth van Hue uit als je een Bridge hebt gekoppeld en dus via Zigbee werkt......
Hij is niet gekoppeld aan de bridge. Ik heb een netwerk met bridge. En twee losse kamers met Hue Bluetooth lampen die op de telefoons van de kids werken (ieder zijn eigen kamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:09:
[...]

De ledstrip is volledig los van de Hue bridge en het netwerk. Hij wordt alleen door een hue bt app en (hopelijk) Google Assistant bediend. Misschien ooit nog een knop. (Als de Flic buttons rechtstreeks via bt kunnen communiceren met de ledstrip)
Ik wil Google uit mijn eigen Hue setup houden.
Hier staat onderstaande. Heb je er wat aan?
Wat je moet doen is verbinding maken met de lamp met de Philips Hue Bluetooth-app. Ga in de app naar de instellingen en klik op de lamp. Reset hem nu. Resetten is de optie naast verwijderen. Is het gelukt dan zul je zien dat de lamp aan en uit gaat. Als dit gebeurt, ga dan naar de Google Home-app. Zoek opnieuw naar een nieuw apparaat en nu zul je de lamp wel vinden!

En hier nog een stappenplan.
Open de Google home app op je smartphone
Klik op het + teken links bovenin
Kies “Apparaat instellen”
Kies voor “Nieuwe apparaten instellen”
Kies het juiste huis of voeg een nieuw huis toe
Google zoekt naar de beschikbare bluetooth lampen
Selecteer de lampen die je wilt koppelen
Rond de installatie af en test je verlichting

Resetten lamp lijkt key.
Het zou dus wel moeten lukken. Weer wat geleerd. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 20-04-2021 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
meesje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:24:
[...]

Hier staat onderstaande. Heb je er wat aan?
Wat je moet doen is verbinding maken met de lamp met de Philips Hue Bluetooth-app. Ga in de app naar de instellingen en klik op de lamp. Reset hem nu. Resetten is de optie naast verwijderen. Is het gelukt dan zul je zien dat de lamp aan en uit gaat. Als dit gebeurt, ga dan naar de Google Home-app. Zoek opnieuw naar een nieuw apparaat en nu zul je de lamp wel vinden!

En hier nog een stappenplan.
Open de Google home app op je smartphone
Klik op het + teken links bovenin
Kies “Apparaat instellen”
Kies voor “Nieuwe apparaten instellen”
Kies het juiste huis of voeg een nieuw huis toe
Google zoekt naar de beschikbare bluetooth lampen
Selecteer de lampen die je wilt koppelen
Rond de installatie af en test je verlichting

Resetten lamp lijkt key.
Het zou dus wel moeten lukken. Weer wat geleerd. ;)
Ga ik proberen als hij zijn huiswerk af heeft;-)
Thanx @meesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-07 11:58
Ik heb een vraag over de routines bij zonsondergang. Ik heb al ingesteld bij de algemene instellingen dat routines 30 minuten voor de daadwerkelijke zonsondergang geactiveerd worden. Dit is echter niet op routineniveau, maar geldt voor alle routines.

In de eetkamer is ihet ets sneller donker dan in de woonkamer, ik zou hier daarom de routine voor zonsondergang in de eetkamer 15 minuten eerder willen later beginnen dan de routine in de woonkamer. Is dit mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Hang je er toch een Hue dimmer schakelaar naast of op de bestaande schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@jtm_ Daar heb ik uiteindelijk een sensor voor gekocht, die alleen op licht/donker werkt via Hue labs.

Je kunt eventueel de lampen in het meest lichte deel van de kamer in een half uur naar volledig laten aangaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Rallye op 20-04-2021 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel S
Theo74 schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:40:
[...]

Het werkt nu goed, dank je wel 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:14

Ik zelf schakel al meer dan 2 jaar mijn slaapkamer lamp met de gewone schakelaar. Lamp hue color bewaart de laatste kleur en dim stand. Heeft mij nog nooit problemen opgeleverd. Had er 1 over en nooit de schakelaar vervangen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
jtm_ schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:21:
Ik heb een vraag over de routines bij zonsondergang. Ik heb al ingesteld bij de algemene instellingen dat routines 30 minuten voor de daadwerkelijke zonsondergang geactiveerd worden. Dit is echter niet op routineniveau, maar geldt voor alle routines.

In de eetkamer is ihet ets sneller donker dan in de woonkamer, ik zou hier daarom de routine voor zonsondergang in de eetkamer 15 minuten eerder willen later beginnen dan de routine in de woonkamer. Is dit mogelijk?
Zoals @Rallye schreef kun je dit oplossen door een HUE sensor op te offeren als schemerschakelaar via de HUE labs formule sunshine as a Switch. Opofferen omdat de HUE labs formule de hele HUE sensor overneemt en daardoor niet meer voor andere doeleinden te gebruiken is. Ik persoonlijk vind dit regeljk zonde.
Daarnaast heb ik deze optie eens getest en werd uiteindelijk gek van de vele schakelmomenten bij half bewolkt weer, soms elke 10 minuten ging het licht aan en weer uit. Via iConnectHUE kun je een zgn. Treshold instellen waardoor het licht pas schakeld boven bepaalde waarde met marge maar ik heb die niet getest.

Je kunt de woonkamer en eetkamer beter als 2 verschillende zones aanmaken in de HUE app en beiden een eigen Routine geven m.b.v. zonsondergang plus 15, 30, 60 min. eerder/later schakelen. Als je dit voor beiden zones apart ingeeft kun je de eetkamer 15 minuten eerder aan laten schakelen dan de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-07 11:58
Theo74 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:15:
[...]

Zoals @Rallye schreef kun je dit oplossen door een HUE sensor op te offeren als schemerschakelaar via de HUE labs formule sunshine as a Switch. Opofferen omdat de HUE labs formule de hele HUE sensor overneemt en daardoor niet meer voor andere doeleinden te gebruiken is. Ik persoonlijk vind dit regeljk zonde.
Daarnaast heb ik deze optie eens getest en werd uiteindelijk gek van de vele schakelmomenten bij half bewolkt weer, soms elke 10 minuten ging het licht aan en weer uit. Via iConnectHUE kun je een zgn. Treshold instellen waardoor het licht pas schakeld boven bepaalde waarde met marge maar ik heb die niet getest.

Je kunt de woonkamer en eetkamer beter als 2 verschillende zones aanmaken in de HUE app en beiden een eigen Routine geven m.b.v. zonsondergang plus 15, 30, 60 min. eerder/later schakelen. Als je dit voor beiden zones apart ingeeft kun je de eetkamer 15 minuten eerder aan laten schakelen dan de woonkamer.
Dat laatste kan ook met Google Home, maar dan heb ik de transitie-optie (fade in) weer niet. Is bij dat bij iConnect Hue wel?

Ik heb gisterenavond de 'Scene Playlist' in Hue Labs ingesteld, dus even afwachten hoe dat precies gaat. Ik had al een zone voor de hele benedenverdieping. Binnen die zone heb ik nu 2 verschillende scenes aangemaakt waarin voor de ene scene de specifieke lampen voor de woonkamer en voor de andere scene in de eetkamer aangaan. Ik start dan met de scene die de eetkamer aanzet en de tweede scene is die met de woonkamer. Na 20 minuten schakelt hij dan over naar de volgende scene.
In de app-instellingen heb ik ingesteld dat zonsondergang al 45 minuten voor de daadwerkelijke zonsondergang begint. Ik hoop dat dit ook ongeveer het resultaat geeft waar ik op hoop en dat ook de transitie tussen de scenes mooi verloopt

[ Voor 4% gewijzigd door jtm_ op 21-04-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:27
Kwam er vandaag achter dat de Being lamp ook een update heeft gehad. De nieuwe versie is met bluetooth en 27 watt. De oude heeft geen bluetooth en 32 watt. Die laatste kom je nog tegen bij de Praxis en Karwei, terwijl Hornbach wel het nieuwste model verkoopt. De laagste prijsgarantie waarbij de Hornbach de prijs matcht met de Praxis (€118) ging dus niet op. Gelukkig was Beaumotica (€135) net een euro goedkoper en kreeg ik de Being mee voor €121.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
GodDamage schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:59:
Kwam er vandaag achter dat de Being lamp ook een update heeft gehad. De nieuwe versie is met bluetooth en 27 watt. De oude heeft geen bluetooth en 32 watt. Die laatste kom je nog tegen bij de Praxis en Karwei, terwijl Hornbach wel het nieuwste model verkoopt. De laagste prijsgarantie waarbij de Hornbach de prijs matcht met de Praxis (€118) ging dus niet op. Gelukkig was Beaumotica (€135) net een euro goedkoper en kreeg ik de Being mee voor €121.
Ik heb onlangs ook bij beaumotica gekocht. Hoe zie ik of mijn lamp de oude of nieuwe variant is? En klopt het dat ze nog steeds alleen met de oude dimmerswitch verkocht worden of is die ook vervangen door nieuwe bij de meest recente “batch”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

https://www.philips-hue.c...dule-2-pack/8719514318021

voor de liefhebbers, het 2 pack wall swtich modules is weer op voorraad!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
JvS schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:11:
https://www.philips-hue.c...dule-2-pack/8719514318021

voor de liefhebbers, het 2 pack wall swtich modules is weer op voorraad!
Helaas te laat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmit99
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:32
Je hebt veel keuze uit Friends of Hue schakelaars (Busch-Jaeger, Gira, etc) en die zijn eigenlijk allemaal voorzien van 2 knoppen. Nou vroeg ik me af of je zo’n dubbele schakelaar kunt koppelen aan 1 lichtpunt (of verzameling van lichtpunten) en dan de linkerknop kunt configureren voor aan/uit en de rechter om te dimmen. Ik kom hier in de diverse shops geen eenduidig antwoord op tegen, dus dan maar tappen uit de GoT ervaring 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:27
Valorian schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:22:
[...]

Ik heb onlangs ook bij beaumotica gekocht. Hoe zie ik of mijn lamp de oude of nieuwe variant is? En klopt het dat ze nog steeds alleen met de oude dimmerswitch verkocht worden of is die ook vervangen door nieuwe bij de meest recente “batch”?
Nou ja de nieuwe heeft bluetooth en kan dus zonder bridge worden gebruikt. Daarnaast zal het misschien op/in de lamp staan dat het de 27 watt versie is. Ik heb nu de lamp niet bij de hand dus kan niet kijken of ik de oude of nieuwe dimmer switch heb gekregen. Ik ga dat ding toch niet gebruiken want ik gebruik de Smart Button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

wsmit99 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:00:
Je hebt veel keuze uit Friends of Hue schakelaars (Busch-Jaeger, Gira, etc) en die zijn eigenlijk allemaal voorzien van 2 knoppen. Nou vroeg ik me af of je zo’n dubbele schakelaar kunt koppelen aan 1 lichtpunt (of verzameling van lichtpunten) en dan de linkerknop kunt configureren voor aan/uit en de rechter om te dimmen. Ik kom hier in de diverse shops geen eenduidig antwoord op tegen, dus dan maar tappen uit de GoT ervaring 😀
degene die ik heb gezien kunnen dat ja. Dus gewoon een programmeerbaar ding met 4 knoppen. Aan/Scenes, uit, dim+, dim- bijvoorbeeld heeft een vriend van me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sam45
JvS schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:22:
[...]

degene die ik heb gezien kunnen dat ja. Dus gewoon een programmeerbaar ding met 4 knoppen. Aan/Scenes, uit, dim+, dim- bijvoorbeeld heeft een vriend van me.
In feite zijn er zelfs 6 knoppen (te configureren met alternatieve Hue apps). 2 knoppen boven + 2 knoppen onder zijn ook aparte acties. In mijn geval is dit bijvoorbeeld het activeren van een bepaalde scene (boven) of alles uit (onder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmit99
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:32
@JvS en @sam45

Thanks! Daar kan ik verder mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij kan je bij sommigen ook nog short press en long press doen. Maar om welk model gaat het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
Graag zou ik voor de middelste schakelaar een dimmerswitch willen installeren, zeker omdat de wallswitches lastig te verkrijgen zijn. Weet er iemand of er ook kleinere achterplaatjes (80x80) zijn die in een Jung raamwerk passen? Of is de dimmer hier simpelweg te groot voor?
De schakelaar schakelt 3 GU10 white-ambience spots en dus staan de spots hierdoor vaak zonder stroom en dus onbedienbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpNPBpGNb-UFSVQmgo7YfGtloyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e376oP42up9iJFw17sWayVwQ.png?f=fotoalbum_large
(even de witte kapjes eraf gehaald om te achterhalen van welk merk het schakelmateriaal is)

[ Voor 5% gewijzigd door jassie256 op 21-04-2021 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Gewoon de schakeldraden verbinden en een Jung blindplaat ervoor en dan alleen via HUE bedienen..... of wellicht nog beter, koop zo'n nieuwe HUE inbouwmodule en zet die achter je schakelaar dan staat er altijd stroom op je lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
Yowzawood schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:14:
Gewoon de schakeldraden verbinden en een Jung blindplaat ervoor en dan alleen via HUE bedienen..... of wellicht nog beter, koop zo'n nieuwe HUE inbouwmodule en zet die achter je schakelaar dan staat er altijd stroom op je lampen.
Schakeldraad verbinden kan wel maar op dit moment is de bediening alleen via de fysieke knop óf via de app op telefoon. Die inbouwmodules zijn helaas slecht leverbaar, en via de Robbshop is het €50 voor 1. Dan worden het wel enorm dure HUE lampjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
jassie256 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:13:
[...]

Schakeldraad verbinden kan wel maar op dit moment is de bediening alleen via de fysieke knop óf via de app op telefoon. Die inbouwmodules zijn helaas slecht leverbaar, en via de Robbshop is het €50 voor 1. Dan worden het wel enorm dure HUE lampjes...
En 1 schakelaar afdekken en 1 vervangen voor een Friends of Hue schakelaar dan?

https://www.dedomoticasto.../friends-of-hue/jung.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
jassie256 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:13:
[...]

Tsja, geduld is een schone zaak. Wat je eventueel als tijdelijke oplossing kan doen is om de schakelaar er uit te halen, daar in de plek plaats je een blindplaatje voorzien van een metalen plaatje en daar de Hue Dimmer met achterpaneel tegenaan klikken (magnetisch). Het ziet er even niet zo top uit, maar zodra je de wall-switch hebt kunnen bemachtigen dan plaats je de schakelaar terug en zet je de dimmer elders in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:14

Tjark

DON'T PANIC

@jassie256 Hue wall switch kost je idd 45 euro incl verzenden, maar kun je achter je huidige knop douwen. Dimmen kan ook als je een pulsbinnenwerk er in zet
YouTube: Dim lights with the Philips Hue Wall Switch Module
(je kan zelfs die andere knop ook nog aansluiten op 1 wall switch, mocht je er wat mee willen)

[ Voor 15% gewijzigd door Tjark op 22-04-2021 14:24 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
RiDo78 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:48:
[...]

Tsja, geduld is een schone zaak. Wat je eventueel als tijdelijke oplossing kan doen is om de schakelaar er uit te halen, daar in de plek plaats je een blindplaatje voorzien van een metalen plaatje en daar de Hue Dimmer met achterpaneel tegenaan klikken (magnetisch). Het ziet er even niet zo top uit, maar zodra je de wall-switch hebt kunnen bemachtigen dan plaats je de schakelaar terug en zet je de dimmer elders in.
Dit is best een aardig idee - eens kijken of ik een metalen plaatje kan vinden die aardig past.
Tjark schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:22:
@jassie256 Hue wall switch kost je idd 45 euro incl verzenden, maar kun je achter je huidige knop douwen. Dimmen kan ook als je een pulsbinnenwerk er in zet
YouTube: Dim lights with the Philips Hue Wall Switch Module
Het is (helaas) een normale schakelaar. Puls-druk had indedaad mooi geweest maar ga niet teveel capriolen uithalen omdat dit toch maar een huurhuis is.
Als er een duo-pack van die wall-switch beschikbaar komt zal ik die aanschaffen maar met een dimmerswitch _ metalen plaatje kom ik denk ik ook een heel eind.
frieskip schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:47:
[...]

Voor 3 whiteambience spotjes in de slaapkamer vind ik €80 toch wat teveel van het goede.

[ Voor 12% gewijzigd door jassie256 op 22-04-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:23
frieskip schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:47:
[...]

Ik heb zo'n Friends of Hue. Niet voor Jung, maar Gira.
Anyway, de schakelaar bevalt prima.
Is tevens batterijloos, dus nooit meer iets aan veranderen.
Wel wat aan de prijs

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
jassie256 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:49:
Graag zou ik voor de middelste schakelaar een dimmerswitch willen installeren, zeker omdat de wallswitches lastig te verkrijgen zijn. Weet er iemand of er ook kleinere achterplaatjes (80x80) zijn die in een Jung raamwerk passen? Of is de dimmer hier simpelweg te groot voor?
De schakelaar schakelt 3 GU10 white-ambience spots en dus staan de spots hierdoor vaak zonder stroom en dus onbedienbaar.

[Afbeelding]
(even de witte kapjes eraf gehaald om te achterhalen van welk merk het schakelmateriaal is)
Volgens mij is dit de Jung F100 of LS990 serie schakelmateriaal. Hiervoor heb je ook een FoH schakelaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02
jassie256 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:25:
[...]

[...]

Het is (helaas) een normale schakelaar. Puls-druk had indedaad mooi geweest maar ga niet teveel capriolen uithalen omdat dit toch maar een huurhuis is.
Als er een duo-pack van die wall-switch beschikbaar komt zal ik die aanschaffen maar met een dimmerswitch _ metalen plaatje kom ik denk ik ook een heel eind.

[...]
Pulsdrukker kost je een tientje ongeveer.. Daar. Zou ik het niet laten :) just my 2 cents...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:03
Vandaag 2 wall modules ingebouwd. Nieuwe pulsdrukker gekocht (busch-jaeger) en daarop gemonteerd. 1x keukentafel, 1x aanrecht, 1x alle verlichting woonkamer, 1x alle verlichting (keuken+woonkamer). Werkt perfect, inclusief dimmen. Eindelijk schakelen via de normale schakelaars in plaats van de losse hue dim switches.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaymondD schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:26:
Vandaag 2 wall modules ingebouwd. Nieuwe pulsdrukker gekocht (busch-jaeger) en daarop gemonteerd. 1x keukentafel, 1x aanrecht, 1x alle verlichting woonkamer, 1x alle verlichting (keuken+woonkamer). Werkt perfect, inclusief dimmen. Eindelijk schakelen via de normale schakelaars in plaats van de losse hue dim switches.
Is vast te googelen maar nu ff lui: die wall switch is voor enkele schakelaar toch? Wat als ik serie schakelaar heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:30:
[...]

Is vast te googelen maar nu ff lui: die wall switch is voor enkele schakelaar toch? Wat als ik serie schakelaar heb?
Kan op een normale serieschakelaar of op een pulsdrukker. Pulsdrukker heeft als voordeel dat je ook kunt dimmen (ingedrukt houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaymondD schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:38:
[...]

Kan op een normale serieschakelaar of op een pulsdrukker. Pulsdrukker heeft als voordeel dat je ook kunt dimmen (ingedrukt houden)
Heb toevallig onlangs 10 nieuwe pulsdrukkers van JUNG gekregen (wissel) dus die zullen op veel plekken handig zijn icm wallswitch. Maar mijn vraag was eerder: serie heeft 2 schakelaren, wallswitch is voor 1 schakelaar toch? Past er nog 1 bij? Dus 2 naast elkaar die samen een hele rondje vormen?

Edit: toch maar ff gegoogeld. Is geen halve rondje maar wel erg dun dus vermoedelijk kunnen ze op elkaar achter de schakelaar. Ik ga morgen mijn serieschakelaar ff erafhalen om de diepte te meten, dit is geen standaard blauwe doos (want oud huis) maar zo een witte redelijk ondiepe doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:55:
[...]

Heb toevallig onlangs 10 nieuwe pulsdrukkers van JUNG gekregen (wissel) dus die zullen op veel plekken handig zijn icm wallswitch. Maar mijn vraag was eerder: serie heeft 2 schakelaren, wallswitch is voor 1 schakelaar toch? Past er nog 1 bij? Dus 2 naast elkaar die samen een hele rondje vormen?

Edit: toch maar ff gegoogeld. Is geen halve rondje maar wel erg dun dus vermoedelijk kunnen ze op elkaar achter de schakelaar. Ik ga morgen mijn serieschakelaar ff erafhalen om de diepte te meten, dit is geen standaard blauwe doos (want oud huis) maar zo een witte redelijk ondiepe doos.
Sorry... ik volg je niet helemaal. Je kunt op 1 wall switch 2 schakelaars aansluiten. Dus 1 dubbele of 2 enkele. Je 230v bedrading sluit je niet aan op de wall module. Deze lus je direct door. Dus zwarte draad op bruine draad aansluiten zodat lamp altijd spanning heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door RaymondD op 22-04-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaymondD schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:00:
[...]

Sorry... ik volg je niet helemaal. Je kunt op 1 wall switch 2 schakelaars aansluiten. Dus 1 dubbele of 2 enkele. Je 230v bedrading sluit je niet aan op de wall module. Deze lus je direct door. Dus zwarte draad op bruine draad aansluiten zodat lamp altijd spanning heeft.
Ja dat wist ik wel (dat van doorlussen), Wat je eerder schreef haalde ik niet meteen eruit dat ik 2 schakelaren op 1 wallswitch kon aansluiten, dank voor de opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
RaymondD schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:26:
Wat is het voordeel van de wall switch boven een dimmerswitch die aan de muur plakt op de plek van de schakelaar? Daar kun je toch ook alles mee? Of vind je due niet mooi/prettig klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Even vragen voor de zekerheid: wij zijn aan het verbouwen, en ik ga een Centris-armatuur in de keuken hangen. Deze zal met 3 verschillende schakelaars bediend kunnen worden. Volstaat het dan dat ik bij de drie schakelaars de stroomdraden doorlus en met elke schakelaar een wall switch module verbind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Valorian schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:55:
[...]

Wat is het voordeel van de wall switch boven een dimmerswitch die aan de muur plakt op de plek van de schakelaar? Daar kun je toch ook alles mee? Of vind je due niet mooi/prettig klikken?
Nu heb je overal je eigen, hetzelfde schakelmateriaal. Geen rommeltje door elkaar. Dat was bij mij de keuze voor de wall switch.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:55:
[...]

1 Wall switch wordt geleverd met 2 sets kabeltjes, die je dus op 2 schakelaars kan aansluiten en beiden apart lampen/scenes kunnen switchen. Dat een serieschakelaar de fasedraad deelt, zou volgens mij niet zo uit moeten maken en lijkt me dat je een serieschakelaar ook zou kunnen gebruiken.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Tjark schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:20:
[...]

1 Wall switch wordt geleverd met 2 sets kabeltjes, die je dus op 2 schakelaars kan aansluiten en beiden apart lampen/scenes kunnen switchen. Dat een serieschakelaar de fasedraad deelt, zou volgens mij niet zo uit moeten maken en lijkt me dat je een serieschakelaar ook zou kunnen gebruiken.
Daar heb ik dus twijfels over. Ik heb een dubbele schakelaar op die manier aangesloten en de wall switch ingesteld om 1 lamp te bedienen. (Dus linker knop is aan/uit, rechter knop is scenes kiezen.)
Dit gaf bij mij de meest vreemde resultaten. Ik kreeg het niet werkend.
Zou kunnen dat het lag aan de combinatie van gedeelde schakeldraad en 'dubbele bediening'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elpenoor schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 06:40:
Even vragen voor de zekerheid: wij zijn aan het verbouwen, en ik ga een Centris-armatuur in de keuken hangen. Deze zal met 3 verschillende schakelaars bediend kunnen worden. Volstaat het dan dat ik bij de drie schakelaars de stroomdraden doorlus en met elke schakelaar een wall switch module verbind?
Ik heb hierover nagedacht gisteren (nou ja, in mijn geval 2 wissels en hoe dit gedaan zou moeten worden) en theoritisch plaats jij 3 afstandsbedieningen en op alle plekken lus je de stroom door, waarom zou dit niet werken?

Ik neem trouwens aan dat jij wissel<>kruis<>wissel hebt? Ik schreef oorspronkelijk iets over goed doorlussen van de 4 zwarte schakeldraden in de kruisschakelaar maar volgens mij las je ze alle 4 samen af en hoef je ze niet uit elkaar te houden.

Zie post van Rido78 een paar postjes hieronder voor goede uitleg hoe het wel moet, wat ik dacht klopt dus niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2021 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

remmuz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:24:
[...]

Daar heb ik dus twijfels over. Ik heb een dubbele schakelaar op die manier aangesloten en de wall switch ingesteld om 1 lamp te bedienen. (Dus linker knop is aan/uit, rechter knop is scenes kiezen.)
Zou kunnen dat het lag aan de combinatie van gedeelde schakeldraad en 'dubbele bediening'
Ik heb even wat uit elkaar geschroefd in huis om 't te proberen :)

serieschakelaar, beide witte einden in de fase, de gele einden verdeeld over de 2 knoppen. In Hue app reset gedaan van de wall switch en gekozen voor 2 knop-instelling: ene knop schakelt de keuken, de andere de woonkamer: en 't werk zoals ik/je zou verwachten, geen probleem.

Ook nog geprobeerd op 1 lamp zoals je beschreef: 1 knop aan-uit (simple on/off), en 1 knop Scène doorlopen. Knop 1 inderdaad aan en uit. Hoe vaak/snel ik aan/uit doe, scene veranderd dan niet.

Knop 2: indien lamp aan, gaat lamp uit. Indien lamp uit, gaat lamp aan op scene 1 (onthoudt niet de vorige scene)

Knop 2 de scene wisselen: lamp staat aan, ik moet 'aan-uit' doen (2x knop gebruiken dus om een scene te wisselen). in de app staat ook als onderschrift "press your switch multiple times to cycle through the scenes you've selected".

Lamp aan, na 10 seconden, om naar de 2e scene te gaan, moet ik 4x de knop gebruiken: uit-scene1-uit-scene2

Dit alles met de Hue app. Geen idee of je met andere apps iets anders kan instellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TcqC37teeANc8efZt6wT2ctpBw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syDmYncfnAcc9RW5MRFDQj6V.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfaghTBxTOH0mjzu5zw3olUpr9Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1Q4kevQfC7KiVW1GTVjWRM2.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 17% gewijzigd door Tjark op 23-04-2021 10:12 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remmuz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:24:
[...]

Is het een serieschakelaar of dubbel wissel? Ze zien er van buiten hetzelfde uit maar werken anders. De dubbelwissel heeft 6 aansluitingen, de serieschakelaar maar 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

@Verwijderd Die van mij is serie: 3: op linker foto zie je 1x fase (rode release, bovenaan) en 2x zwarte schakel (onderaan). Jung serieschakelaar 505eu

[ Voor 31% gewijzigd door Tjark op 23-04-2021 10:17 ]

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tjark schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:06:
@Verwijderd Serie neem ik aan: 3: op linker foto zie je 1x fase (rode release, bovenaan) en 2x zwarte schakel (onderaan).

jung serieschakelaar 505eu :) serie dus
Heb je het over je eigen foto of over die van Remmuz? Die van jou is idd serie. Van Remmuz heb ik na deze hele pagina teruggelezen te hebben nog geen foto gevonden?

Edit: hele posthistory van Remmuz globaal gelezen, geen foto. Hij had het over dubbele schakelaar en vreemde werking. Vandaar mijn vraag aan hem of het misschien dubbel wissel was?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Iemand hier met een Philips Hue Lightstrip Plus en die deze voor mij wilt opmeten qua breedte?

Ik ben van plan om deze in een LED profiel te zetten, maar de breedte varieert nogal zie ik bij de verschillende sites. Ik ben van plan om het in zoiets te stoppen omdat deze aan de achterkant ook een mooie 'gladde' afwerking heeft ipv dit soort afwerkingen waar ze uitgaan dat je het op de muur gaat plaatsen.

Als ik google zie ik de oude nog staan qua 15mm breedte; maar wat is de nieuwe breedte maat?

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:46:
[...]

Ik heb hierover nagedacht gisteren (nou ja, in mijn geval 2 wissels en hoe dit gedaan zou moeten worden) en theoritisch plaats jij 3 afstandsbedieningen en op alle plekken lus je de stroom door, waarom zou dit niet werken?

Ik neem trouwens aan dat jij wissel<>kruis<>wissel hebt? Ik schreef oorspronkelijk iets over goed doorlussen van de 4 zwarte schakeldraden in de kruisschakelaar maar volgens mij las je ze alle 4 samen af en hoef je ze niet uit elkaar te houden.
Ja, inderdaad, wissel<>kruis<>wissel. Zal het volgende week eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myagi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-08 08:20
Ik heb ook een vraag over wat de beste / meest efficiënte manier is om mijn schakelaars 'smart' te maken zodat ze werken met Hue. Ik heb een aantal wandcontactdozen waar meerdere schakelaars in zitten (zoals op deze foto). Ik heb er nu tijdelijk een Hue Dimmer Switch naast gehangen, maar is natuurlijk niet mooi en als iemand alsnog de normale schakelaar gebruikt krijgen de Hue lampen geen elektriciteit meer.

Het is schakelmateriaal van Jaeger-Bosch en ik zou dit graag blijven gebruiken omdat dit merk overal in huis wordt gebruikt. Ik weet dat Jaeger-Bosch Friends of Hue schakelmateriaal heeft, maar dat is redelijk prijzig om door het hele huis te installeren.

Een andere optie is zo'n in-wall switch van Hue, maar ook dat wordt al snel prijzig. Volgens mij heb ik alleen voor deze wandcontactdoos al 2 in-wall switches van Hue nodig (1 voor de dubbele schakelaar en 1 voor de enkele schakelaar)?

Laatste optie is gewoon doorlussen met een lasklem, maar dan is het schakelmateriaal niet meer bruikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlQMwarKduwvRWBZB2DPbFJZmTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jeeZ7nwXyVqXC1WvovuGFnR5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Myagi Ik denk niet dat iemand zinnig antwoord voor je heeft want er is denk ik geen goedkope oplossing. Misschien ff wachten tot de prijzen van de wallswitch zakken of per 2 verkocht (=goedkoper) worden. Momenteel zie ik allerlei prijzen omlaag gaan van diverse Hue meuk. Maar helaas niet van de wallswitch, logisch ook als ze slechts door 1 partij verkocht worden (Philips zelf).

Maar ff een correctie: het is Busch-Jaeger. Geen Jaeger-Bosch. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myagi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-08 08:20
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:57:
@Myagi Ik denk niet dat iemand zinnig antwoord voor je heeft want er is denk ik geen goedkope oplossing. Misschien ff wachten tot de prijzen van de wallswitch zakken of per 2 verkocht (=goedkoper) worden. Momenteel zie ik allerlei prijzen omlaag gaan van diverse Hue meuk.

Maar het is Busch-Jaeger. Geen Jaeger-Bosch. :P
Oh ja, haha. Foutje!

Heeft iemand ervaring met Shelly 1 schakelaars i.c.m. Hue? Als dat hetzelfde werkt als die in-wall switches van Hue dan is dat wel een voordeligere optie (al zal het dan niet met de Hue Bridge werken maar wel met Home Assistent of Homey).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Elpenoor schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 06:40:
Nee dat zal niet volstaan, bij een hotelschakeling zoals de jouwe is het iets complexer.

Voor de mooiste oplossing heb je maar 1 switchmodule nodig, maar moet je de techniek erachter begrijpen, dus vandaar dat ik die even beknopt uitleg.

Er is waarschijnlijk één schakelaar die een bruine draad heeft. Dat is een wisselschakelaar en is het begin van de schakeling. Op de bruine draad staat doorgaans altijd spanning. Die schakelaar daarnaast heeft twee zwarte draden waar er telkens maar 1 onder spanning komt te staan (afhankelijk van de stand van de schakelaar).

Vervolgens heb je tussen de 0 en oneindig veel kruisschakelaars. Een kruisschakelaar heeft 2 draden als ingang en 2 draden als uitgang. Die schakelaar verbind die draden recht door of kruist ze, afhankelijk van de stand.

En tot slot heb je weer een wisselschakelaar, maar nu met 2 zwarte draden als ingang, waarvan er telkens maar 1 onder spanning staat (afhankelijk van de standen van alle voorliggende schakelaars). Als uitgang heeft die laatste wisselschakelaar een zwarte draad naar de lamp.

Wat nu van belang is, die wall-module heeft geen benul van hoeveel schakelaars er aangesloten zitten, zolang er maar een verbinding gemaakt of verbroken wordt tussen zijn twee aansluitingen. Dus je kunt daar 1 schakelaar tussen zetten, of je complete hotelschakeling.

MAAR LET DAN WEL OP, het gaat iets anders dan anders. De bruine draad van de eerste schakelaar haal je los in de centraaldoos van het plafond, zodanig dat hij niet meer verbonden is met de andere bruine draden. Ook pak je de zwarte draad waar je normaal de lamp aansluit. Die twee draden verbind je vervolgens met de module. En tot slot prik je een nieuw stukje bruine draad op in de lasklem met bruine draden. Op het andere einde van die draad sluit je je lamp aan.

Is het bovenstaande allemaal te lastig, dan kun je volstaan door alle draden gewoon los te laten hangen (zet wel even een lasklem op de bruine draad achter de eerste schakelaar) en enkel een bruine draad vanuit een lasklem in de centraaldoos te gebruiken om je lamp op aan te sluiten. Dan kun je achter elke schakelaar een module plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RiDo78 Duidelijk, stond er niet bij stil dat met jouw eerste constructie slechts 1 wallswitch nodig is ipv 2 of 3.

Samengevat:

- stroom in groepenkast uitschakelen
- bruine draad die naar 1e schakelaar gaat in de centraaldoos zelf loskoppelen.
- afblijven van alle schakelaren en de bedrading tussen de schakelaren zelf.
- de zwarte draad (=lampedraad) die vanaf 3e schakelaar terugkeert in centraaldoos loskoppelen van de lamp.
- de losgemaakte spanningsloze bruine en zwarte draad gebruiken voor de HUE wallswitch. Nu kan je alle schakelaren gebruiken icm 1 wallswitch.
- tot slot de HUE lamp zelf nog ff verbinden met nieuw stukje bruin draad (=permanente voeding), hij was al met blauw (=nul) verbonden.
- profit.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:15:
[...]

Heb je het over je eigen foto of over die van Remmuz? Die van jou is idd serie. Van Remmuz heb ik na deze hele pagina teruggelezen te hebben nog geen foto gevonden?

Edit: hele posthistory van Remmuz globaal gelezen, geen foto. Hij had het over dubbele schakelaar en vreemde werking. Vandaar mijn vraag aan hem of het misschien dubbel wissel was?
Simpele dubbele schakelaar. 1x fase in, 2x schakel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remmuz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:41:
[...]

Simpele dubbele schakelaar. 1x fase in, 2x schakel uit.
Serieschakelaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Had 4 ledvance zigbee plugs gekocht in de sale (samen net zo duur als één philips), met al voornaamste doel mijn mechanische ventilatie in badkamer/toilet makkelijk automatiseren en koppelen aan bewegingsensor. Zijn die krengen eindelijk binnen, kom ik op zolder blijkt het apparaat aangesloten met een perilex stekker 🤪

Wist niet eens dat mijn huis zo’n aansluiting had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Valorian Een echte verrassing hoeft dat voor de vaste lezers van dit forum niet te zijn.....
Dj-sannieboy schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:02:
[...]

Hier alleen een afvoer voor de mechanische ventilatie in de keuken, toilet en badkamer. Die is aangesloten via een perilex stekker met standenschakelaar in de keuken, maar ik heb er ook een RF module ingezet voor draadloze bediening in het toilet en de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Valorian schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:08:
Had 4 ledvance zigbee plugs gekocht in de sale (samen net zo duur als één philips), met al voornaamste doel mijn mechanische ventilatie in badkamer/toilet makkelijk automatiseren en koppelen aan bewegingsensor. Zijn die krengen eindelijk binnen, kom ik op zolder blijkt het apparaat aangesloten met een perilex stekker 🤪

Wist niet eens dat mijn huis zo’n aansluiting had.
Nog vervelender is dat je er achter komt dat de lagers verrot zijn van je ventilatie box. En dat dus
na het uit en weer inschakelen van je smart plug het ding niet meer aangaat. Heb ik dus last van ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
ppeterr schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:14:
[...]

Nog vervelender is dat je er achter komt dat de lagers verrot zijn van je ventilatie box. En dat dus
na het uit en weer inschakelen van je smart plug het ding niet meer aangaat. Heb ik dus last van ;/
Ah dat is ook niet fijn idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Rallye schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:00:
@Valorian Een echte verrassing hoeft dat voor de vaste lezers van dit forum niet te zijn.....

[...]
Ha klopt, maar zo nauwgezet volg ik hem niet. Was ook niet van plan iets heel specialistisch of tweak-achtigs te doen, dus geen vooronderzoek gedaan. Dacht gewoon: stekker eruit, plug erin, stekker in plug. Die stekker is in 11 jaar nooit uit het stopcontact geweest dus moest zelfs zoeken waar de draad heen ging op mijn rommelzolder, en toen zag ik pas de perilex ;) .. Had ook geen idee dar zo’n box daarop zou kunnen zitten, dacht dat het een simpel dingetje was maar kennelijk toch nog best een vermogensverbruiker?
Pagina: 1 ... 8 ... 85 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic