[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 69 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:30
musicpixel schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:53:
[...]

Hou er rekening mee dat de Dymera die "multi-source light technology" heeft. Dat kun je niet bereiken met een andere lamp.
"multi-source light technology" oftewel, 2 lichtbronnen. Daar heeft de marketing afdeling vast heel lang over nagedacht 😂.

Ik heb twee armaturen armaturen in de tuin hangen waar twee GU10 lampen in zitten. Zo heb ik mijn eigen multi-source light technology gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door remmuz op 18-03-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:32
Leipo schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:20:
[...]

Smart button wel op ‘laatste aan status’ staan en niet op een scene of iets dergelijks?
Heel vreemd, ik was idd op zoek naar zo’n instelling, maar niet gevonden, na wat experimenten toch het doel kunnen bereiken: instellingen > drukken een scène, gekozen voor een scène en nu blijft de lamp op 50%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
surfing john schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:46:
[...]

Heel vreemd, ik was idd op zoek naar zo’n instelling, maar niet gevonden, na wat experimenten toch het doel kunnen bereiken: instellingen > drukken een scène, gekozen voor een scène en nu blijft de lamp op 50%!
sommige accessoires moeten inderdaad wel minimaal 1 scene gekoppeld hebben voordat andere dingen ook werken. Ik weet dat ik daar tegenaan liep met de bewegingssensor icm een hue powerplug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:43
knuppelhout schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:50:
[...]

Ik heb ze in huis maar helaas lijkt dit niet te doen wat ik zoek. Die wall switches zijn om hue lampen met een fysieke knop niet zonder stroom te laten belanden.
Zoals @Superhuuper ook al aangaf is de wall switch module daar wel voor. Je vraag was of je met Hue hetzelfde gedrag kon creëren en dat kan. Daarvoor zal je wel over moeten schakelen naar een Hue lamp in je armatuur, deze constant aan de stroom, de led-driver met dimmer er tussenuit en dan de WSM aan een pulsdrukker.

Je geeft nu aan dat de driver in de lamp zelf is ingebouwd, dan wordt het moeilijk om dit naar Hue om te bouwen zoals ik beschreef. Ik geef het stokje even aan anderen over die wat beter in de Shelly's e.d. zitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01:07

amphora

Websites & Fotografie

Niet helemaal, Hue Labs heet straks gewoon Hue Beta in de reguliere Hue app.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
amphora schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:03:
[...]

Niet helemaal, Hue Labs heet straks gewoon Hue Beta in de reguliere Hue app.
Niet helemaal, alle formula's gaan verdwijnen. Als je ze al in gebruik hebt kun je ze blijven gebruiken maar niet meer bewerken.
In de toekomst komen er misschien nieuwe functies in Beta, maar het is niet zo dat alles wat nu in Hue Labs staat over gaat naar Hue beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:58

Antonio di

a mi me dijeron que si

Zie post op Lidl-forum over toekomst Zigbee met de komst Matter (gaat o.a. ook over Philips Hue):
Antonio di in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:17
Voor onze nieuwe keuken ben ik op zoek naar inbouwspots van Hue, deze moeten zo laag mogelijk zijn i.v.m. de klimaatfolie die op de balken zit.

De inbouwspots met GU10 lampen vinden we eigenlijk al te hoog, bestaan er ook lagere inbouwspots als die met de GU10 lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:43
Ik heb 2 lampen verwisseld en hernoemd, in de HUE app staat het goed, maar in Apple Home blijven ze op de oude naam en locatie staan.
Weet iemand hoe ik Apple weer in het gareel krijgt zonder ontkoppelen zodat instellingen blijven bestaan in Home?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:45
Henkhuppelschot schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:07:
Voor onze nieuwe keuken ben ik op zoek naar inbouwspots van Hue, deze moeten zo laag mogelijk zijn i.v.m. de klimaatfolie die op de balken zit.

De inbouwspots met GU10 lampen vinden we eigenlijk al te hoog, bestaan er ook lagere inbouwspots als die met de GU10 lampen?
GU 5.3? Zijn de kleinsten volgens mij, 49 mm hoog zonder stekker https://www.philips-hue.c...ot/8719514491342#overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Superhuuper schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:44:
[...]

Ik heb meerdere wall switch modules icm pulsdrukkers in huis geïnstalleerd en allen doen ze hier waar jij naar op zoek bent?
  • 1x drukken is aan
  • Ingedrukt houden is dimmen
  • Loslaten en nogmaals ingedrukt houden is weer feller
+ optioneel in te stellen;
Meerdere keren achter elkaar drukken is doorlopen van scènes.

Werkt hier zo al meerdere jaren prima.
Zowel met origineel Hue Lamp als met Lidl Smart Home lamp.
Exact. Niet hetzelfde want jij hebt hue lampen. Ik heb een niet smart lamp die een ingebouwde push dimmer driver heeft. De knop werkt nu: inhouden is dimmen. Maar hoe ik dat smart krijg?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
knuppelhout schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:17:
[...]

Exact. Niet hetzelfde want jij hebt hue lampen. Ik heb een niet smart lamp die een ingebouwde push dimmer driver heeft. De knop werkt nu: inhouden is dimmen. Maar hoe ik dat smart krijg?
Dat gaat niet lukken zolang die ingebouwde dimmer/driver ertussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
BGFG schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:29:
[...]

GU 5.3? Zijn de kleinsten volgens mij, 49 mm hoog zonder stekker https://www.philips-hue.c...ot/8719514491342#overview
Denk het ook. Als je tenminste 'echte' Hue lampen wil.
Onbegrijpelijk dat deze niet in Europa te koop zijn: https://www.philips-hue.c...light-4-inch/046677578411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
remmuz schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:42:
[...]

Denk het ook. Als je tenminste 'echte' Hue lampen wil.
Onbegrijpelijk dat deze niet in Europa te koop zijn: https://www.philips-hue.c...light-4-inch/046677578411
Die kende ik nog niet, mooi idd, maar niet echt veel korter dan die 5.3. Ik heb om die reden de IKEA tradfri inbouwspots in de badkamer en die kun je koppelen aan je hue omgeving. Maar ja, het is geen hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:02
Henkhuppelschot schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:07:

Hoeveel inbouwruimte heb je? Of heb je wel inbouwruimte, maar maak je je zorgen over de warmteontwikkeling van de spots icm de folie?

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-05 18:26
8)7 Bij mij is hij nu al uit de app verdwenen!
Of kan ik er op een andere manier komen, ik kwam er altijd door op automatisering te drukken.

Kun je nu nog ergens op een andere manier de tempratuur zien van je sensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:50
Google Home begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:54

Oekol

waka waka hey hey

timbe schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:46:
[...]

Kun je nu nog ergens op een andere manier de tempratuur zien van je sensoren?
Goede vraag! Kom er achter dat ik dat nu ook niet meer in de phikips hue app zien kan. Snelle zoektocht in de Amazon Alexa app kan in 't ook niet vinden. Zou zonde zijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

En op Homey kan je ook (nog) de temperaturen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Laatst online: 30-05 18:26
Oekol schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:13:
[...]

Goede vraag! Kom er achter dat ik dat nu ook niet meer in de phikips hue app zien kan. Snelle zoektocht in de Amazon Alexa app kan in 't ook niet vinden. Zou zonde zijn.
Het zou toch raar zijn als je dit niet meer kunt zien in de Hue app zelf.
Het zijn tenslotte hun eigen producten!

Voor mij zou er een leuke functie verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

timbe schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:49:
[...]

Het zou toch raar zijn als je dit niet meer kunt zien in de Hue app zelf.
Het zijn tenslotte hun eigen producten!

Voor mij zou er een leuke functie verloren gaan.
Kan ook helemaal verkeerd kijken hoor. Maar volgens mij ging dit altijd via Labs.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Oekol schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:01:
[...]

Kan ook helemaal verkeerd kijken hoor. Maar volgens mij ging dit altijd via Labs.
Ik kan me niet herinneren dit ooit in de app gezien te hebben, maar in Apple Homekit staat het (nog). Maar ik heb de Hue Labs optie ook nog wel in de Hue app (Automations - Other (onderaan) - Hue Labs).

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Zijn er ervaringen met mensen die vaste Hue lampen via een stekker hebben aangesloten? Ik kijk naar wat wandlampen en ik heb geen aansluitpunten in de muren. Daarnaast ben ik niet van plan te frezen en gaten te boren voor aansluitdozen.

Mijn idee is om stekker met goede draad naar het juiste punt te trekken en via daar aan te sluiten op de Hue lampen. Toevallig betreft het een outdoor versie dus kom de draad netjes de lamp binnen via het achterplaatje en rubber.

Lijkt mij geen probleem in theorie, maar ik ben geen elektricien en het verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs. Ben vooral benieuwd of ik wat over hett hoofd zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
sheane schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:38:
Zijn er ervaringen met mensen die vaste Hue lampen via een stekker hebben aangesloten? Ik kijk naar wat wandlampen en ik heb geen aansluitpunten in de muren. Daarnaast ben ik niet van plan te frezen en gaten te boren voor aansluitdozen.

Mijn idee is om stekker met goede draad naar het juiste punt te trekken en via daar aan te sluiten op de Hue lampen. Toevallig betreft het een outdoor versie dus kom de draad netjes de lamp binnen via het achterplaatje en rubber.

Lijkt mij geen probleem in theorie, maar ik ben geen elektricien en het verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs. Ben vooral benieuwd of ik wat over hett hoofd zie.
Kan prima, als er maar altijd spanning op staat. Of het mooi is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
BGFG schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:12:
[...]

Kan prima, als er maar altijd spanning op staat. Of het mooi is :?
Ik kan het snoer wegwerken ;) zelfde effect uiteindelijk hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:07
sheane schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:38:

Kan prima! Gewoon zorgen dat er altijd spanning op staat! Heb zo ook een lamp onder de hoogslaper van mijn zoontje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:17
musicpixel schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:19:
[...]

Hoeveel inbouwruimte heb je? Of heb je wel inbouwruimte, maar maak je je zorgen over de warmteontwikkeling van de spots icm de folie?
Ik 'heb' zo veel ruimte als ik wil, maar moet eerst isoleren tussen de balken, dan klimaatfolie over de balken spannen en dan opdikken voor gipsplaten en spotjes.
Wil eigenlijk met 44x44 op dikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
knuppelhout schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:17:
[...]

Ik heb dit volgens mij in mijn vorige post ook al aangegeven: je kan dit wel met de WSM doen maar alleen als je de huidige dimmer er tussenuit haalt en de lamp vervangt door een Hue lamp. Realiseer je dat je deze vraag in een Hue topic post.... dus we zijn hier wel genegen om je een Hue oplossing aan te smeren... ;)

Er is vast een oplossing te vinden voor je, maar dan moet je dus een Hue compatible smart switch vinden die je zo kan programmeren dat je zowel een puls als aanhoudend contact kan bieden aan de lamp. De uitdaging is dat je bij dat aanhoudend contact ook moet kunnen specificeren hoe lang dit moet zijn om bij de verschillende dimstanden uit te komen. Deze aansturing kan je vast niet vanuit een Hue app doen, dus daar moet je dan ook weer een andere oplossing voor verzinnen. Mijn suggestie is dan ineens niet zo vreemd meer hoor.... maar ongetwijfeld zijn er wel opties die ik niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 14:33

Dav0s

Hr?

Ik zit met een kleine oversight na de verbouwing van mijn nieuwe huis. Onze keuken heeft 4 inbouwspots in het plafond, en daarnaast een vaste aansluiting voor een lamp boven het kookeiland. De keuken beschikt over één dubbele schakelaar (puls-drukker), waar één Philips Wall Switch Module achter zit.

De inbouwspots zijn allemaal Hue en dus makkelijk te koppelen aan de Wall Switch. Probleem is dat mijn vriendin graag boven het kookeiland een speciaal soort lampen wil (aan een rails). Doordat de pulsdrukker nu aangesloten zit op de wall switch (en je - voor zover ik weet - niet bij een dubbele drukker de ene wél en de andere niet direct bedraad aan de lamp kan koppelen) zit ik met een uitdaging. Is er een manier om (eventueel direct achter de rails) iets van Hue te hangen waardoor de gehele rails wel (liefst dimbaar) aan te sturen is via de puls-drukker die op de wall switch module zit? Of zijn er andere creatieve oplossingen waarbij ik niet de hele boel open hoef te breken? :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 08:59
Als die speciale lampen niet verkrijgbaar zijn in een Hue-smaakje, dan kun je naar een Zigbee inbouwdimmer kijken. Die sluit je dan aan op die speciale lamp en vervolgens bedien je die Zigbee inbouwdimmer dus via Hue (en dus de Hue wall module). Moet je lamp zelf ook dimbaar zijn natuurlijk.

En als het niet dimbaar is, heb je nog Zigbee inbouwschakelaars, die gaan dus alleen aan en uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
Hier even 'werkt met Philips Hue' aanvinken: https://www.robbshop.nl/s...ing/slimme-dimmers/zigbee dan krijg je een aantal opties. Schakelaars zijn hier ook te vinden. Zelf geen ervaring mee... maar het zou moeten doen wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ati_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 12:38
Vraagje voor de Home Assistant gebruikers. Als je de Philips Hue lampen aan een Zigbee-stick koppelt i.p.v. de Philips Hue gateway, verlies je dan alle Google Home functionaliteit? Ik wil de lampen graag overzetten, maar ik wil ze wel met stem kunnen blijven bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 14:33

Dav0s

Hr?

xFeverr schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:26:
Als die speciale lampen niet verkrijgbaar zijn in een Hue-smaakje, dan kun je naar een Zigbee inbouwdimmer kijken. Die sluit je dan aan op die speciale lamp en vervolgens bedien je die Zigbee inbouwdimmer dus via Hue (en dus de Hue wall module). Moet je lamp zelf ook dimbaar zijn natuurlijk.

En als het niet dimbaar is, heb je nog Zigbee inbouwschakelaars, die gaan dus alleen aan en uit.
Het gaat om een lichtrails met meerdere lampen. Dus als ik die inbouwdimmer vóór de rails zet, en aan de rails allemaal dimbare lampen hang, dan zou het moeten werken toch?

Dus bijvoorbeeld deze: https://www.robbshop.nl/r...gbee-dimmer-puls-400w-pro

En dan is het vanaf de pulsdrukker op de Hue Wall Switch Module draadloos naar deze zigbee dimmer, die dan weer aangesloten zit op de rails met de lampen. Is zo'n zigbee dimmer sterk genoeg voor meerdere lampen (5-6 stuks)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-05 09:08
Zijn er mensen die presence mimicing gebruiken? In plaats van diverse routines aanzetten wanneer ik van huis ben had ik nu een minic precence automation aangemaakt. Online is maar weinig concrete info te vinden hoe het werkt, wat ik vond is dat het de lichten min of meer aan zou zetten zoals je het ook doet als je thuis bent.

Ik heb de verlichting zo veel mogelijk op beweging en via automations geregeld, afhankelijk als ik thuis of weg ben zet ik er een paar aan of uit. Ik heb wel afstandsbedieningen hangen, op de badkamer na hoef ik ze in principe niet te gebruiken.

Met alle automations en duidelijk gedefinieerde ruimtes had ik verwacht dat de presence mimicing dan wel wat zou wisselen, van de paar keer dat ik het checkte zag ik echter alleen maar dat de geselecteerde lampen vanaf zonsondergang op 100% sterkte aan zijn en zie ik niet hoe ik dat kan veranderen naar gebruikelijkere instellingen.

Zie ik iets over het hoofd, of is het nog steeds een verkapte en slecht werkende beta en ben ik dus beter af met maar handmatig automations aan- en uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Laatst online: 11:02
Ati_ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:09:
Vraagje voor de Home Assistant gebruikers. Als je de Philips Hue lampen aan een Zigbee-stick koppelt i.p.v. de Philips Hue gateway, verlies je dan alle Google Home functionaliteit? Ik wil de lampen graag overzetten, maar ik wil ze wel met stem kunnen blijven bedienen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar voor zover ik weet is het nog steeds mogelijk om de Google Assistant te gebruiken, alleen moet je dat wel zelf configureren (niet super simpel voorzover ik dat heb begrepen).
Als je het simpeler wilt, dan kun je een abo op Nabu Casa nemen (wat ik binnenkort ook wil gaan doen)

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Ati_ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:09:
Ja, je verliest de bediening via Google Home met de Philips Hue-integratie, want die communiceert met de bridge.

Je hebt 3 opties, van makkelijk naar moeilijker:
1. Je behoud je Hue bridge en laat daar je Hue lampen op zitten. Je kunt ze dan gewoon met Home Assistant, Hue app en de Hue Google Home integratie bedienen. De lampen zitten dan niet op je Zigee-stick, maar die kun je wel voor andere dingen gebruiken.

2. Je gebruikt de Home Assistant Clouddienst en diens Google Home-integratie. Je kunt dan alle apparaten die in Home Assistant zitten bedienen met Google Home, ook je niet-Huelampen. Heel makkelijk in te stellen, maar dit is wel een abonnementsmodel.

3. Je maakt je eigen Google Home integratie voor je Home Assistant. Dat is even een middagje werk, alles staat verder goed omschreven op de website van Home Assistant, maar het kost je verder niks per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01:07

amphora

Websites & Fotografie

Zijn hier mensen in het Apple ecosysteem die voornamelijk de woning app gebruiken voor besturing van verlichting? En zo ja, hoe bevalt dat? Woon tegenwoordig samen en heb ook nog een Tado thermostaat en een Nuki Smartlock dus ik dacht ipv haar alle losse apps te geven is de woning app wellicht voldoende.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelfp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 13:36
amphora schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:01:
Zijn hier mensen in het Apple ecosysteem die voornamelijk de woning app gebruiken voor besturing van verlichting? En zo ja, hoe bevalt dat? Woon tegenwoordig samen en heb ook nog een Tado thermostaat en een Nuki Smartlock dus ik dacht ipv haar alle losse apps te geven is de woning app wellicht voldoende.
Ik heb in huis spullen van Ikea, Philips Hue en nog wat sensoren volgens mij van Eve. Ik bedien alles met de Woning app op mijn telefoon, horloge en MacBook. Ik ben erg tevreden over de stabiliteit van deze setup. Het gemak is groot. Ik heb de kleuren van de hue lampen eenmalig ingesteld met de hue app. Door middel van automatiseringen en scenes zet ik ze aan en uit met de woning app. Alle automatiseringen zitten zo op 1 plek en voor mij biedt de Woning app voldoende functionaliteit om te doen wat ik wil doen.
Ben wel in een testopstelling ook aan het experimenteren met Home Assistant. Mede omdat mijn inwonende stiefdochter een Android telefoon heeft en dus niet de Woning app ter beschikking heeft. Maar ik weet nog niet of ik daarmee doorzet. Momenteel kan ze via fysieke knoppen ook alle lampen bedienen. Dus voor haar is het niet eens echt nodig.
(maar ik vind het wel leuk om er mee te spelen, dus blijf ik nog ff doorgaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 13:03
amphora schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:01:
Ik gebruik alles in mijn huis alleen uitsluitend met HomeKit. Ik heb een paar HomePods door het huis staan om tegen te roepen welke kamers / lampen ik aan wil en alle automatiseringen (lamp x aan? Lamp y ook aan) staan ook in de woning app.

Heb een paar scènes aangemaakt met meest gebruikte ruimtes zodat deze makkelijk te selecteren zijn in de woning app op de telefoon / iPad / Apple TV.

Ik heb via de Hue app alleen de bewegingssensoren ingesteld en een automatisering voor de tuin verlichting omdat dat iets beter werkte in mijn ervaring.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Mijn Hue hub geeft aan dat de non-Hue ledstrips "niet bereikbaar" zijn. Ik heb deze Zigbee 3.0 controllers aangesloten op de Hue hub door een lange utp kabel te gebruiken en de hub in dezelfde kamer als de ledstrips te plaatsen. Op dat moment kreeg ik ze gekoppeld, zichtbaar en toepasbaar in de Hue hub. De ledstrips hangen op de 1e verdieping. De Hue hub heb ik daarna weer teruggeplaats naar de meterkast (begane grond) en sindsdien zijn de ledstrips niet meer bereikbaar.

Er hangen op de begane grond en op de 1e verdieping (ook in de kamer van de ledstrips) nog een aantal Ecodim zigbee dimmers, waarbij ik er vanuit ging dat die het zigbee signaal zouden versterken middels mesh. De lampen achter deze Ecodim zigbee dimmers kan ik wel via de Hue Hub gebruiken. Ik heb de access points voor 2.4ghz op de kanelen 1, 6 en 11 gezet voor respectievelijk de BG, 1e en 2e verdieping. Het wifi signaal waarmee ik de Hue hub benader op mijn mobiel is niet dezelfde SSID als waar de Hue Hub bekabeld op zit.

Welke oplossingen zijn er nog :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:27

aawe mwan

Wat ook leuk is:

TRD07 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:57:
Mijn Hue hub geeft aan dat de non-Hue ledstrips "niet bereikbaar" zijn.
Ik had vanochtend ook het probleem dat diverse lampen even niet goed reageerden. Ik heb er verder geen aandacht aan besteed en het geschoven op het ingaan van de zomertijd.

Naar aanleiding van jouw berichtje zag ik in de app dat er een update voor de bridge beschikbaar is. Bij mij komt het ook vaker voor dat de lampen niet zo goed reageren gek genoeg voordat ik de update installeer.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
TRD07 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:57:
Mijn Hue hub geeft aan dat de non-Hue ledstrips "niet bereikbaar" zijn. Ik heb deze Zigbee 3.0 controllers aangesloten op de Hue hub door een lange utp kabel te gebruiken en de hub in dezelfde kamer als de ledstrips te plaatsen. Op dat moment kreeg ik ze gekoppeld, zichtbaar en toepasbaar in de Hue hub. De ledstrips hangen op de 1e verdieping. De Hue hub heb ik daarna weer teruggeplaats naar de meterkast (begane grond) en sindsdien zijn de ledstrips niet meer bereikbaar.

Er hangen op de begane grond en op de 1e verdieping (ook in de kamer van de ledstrips) nog een aantal Ecodim zigbee dimmers, waarbij ik er vanuit ging dat die het zigbee signaal zouden versterken middels mesh. De lampen achter deze Ecodim zigbee dimmers kan ik wel via de Hue Hub gebruiken. Ik heb de access points voor 2.4ghz op de kanelen 1, 6 en 11 gezet voor respectievelijk de BG, 1e en 2e verdieping. Het wifi signaal waarmee ik de Hue hub benader op mijn mobiel is niet dezelfde SSID als waar de Hue Hub bekabeld op zit.

Welke oplossingen zijn er nog :P ?
Als je andere lampen wel te bedienen zijn dan heeft het natuurlijk helemaal niets te maken met welk SSID je wel of niet gebruikt. Je hebt al bij de Hue-hub gekomen op dat moment, dus dat zit wel goed.

Lijkt er op dat die strip niet mee wil doen met het mesh-netwerk van Hue dan. Maar daar valt verder weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 21:24
ik kom er niet helemaal uit, daarom de vraag:
ik heb mjin hue badkamer lamp verbonden aan een hue bewegingsmelder. Als ik binnenkom gaat -uiteraard- het licht aan. Nu hebben we ook een verwarmde en verlichte spiegel, met de verwarming en de verlichting in de spiegel ingebouwd, en een sensor in het glas van de spiegel ingebouwd. Druk je op die sensor, dan gaat het licht en de verwarming aan. De spiegel is aangesloten op een inbouwdoos achter de spiegel.
ik wil uiteraard dat ook die spiegel aan gaat als iemand de badkamer binnenkomt. kan ik dat bereiken door een Philips Hue Wall Switch in die inbouwdoos in te bouwen?
Of heeft dat geen zin?
ik ben benieuwd, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@jorisjansen3

Ik denk dat dat geen zin heeft, er moet immers op die sensor gedrukt worden.

[ Voor 11% gewijzigd door NaN op 31-03-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Laatst online: 09:48
March 28, 2024
Software version: 1963171020

Resolved a DNS configuration issue that occasionally caused an issue with the internet connection
Improved performance and reliability of the system

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:04
Recent heb ik een buitensensor toegevoegd aan mijn Hue omgeving en na wat spelen heb ik 'm helemaal ingesteld zoals hij zou moeten. Alleen nu blijft hij ook andere lampen inschakelen en belangrijker.. niet meer uitschakelen. Hij staat zo ingesteld dat bij beweging 1 lamp uit het 'hele huis' op maximale stand gaat en daarna weer terug op de vorige stand. Dat werkt bij die ene lamp goed maar bij die andere lampen die hij ook meeneemt zet hij ze alleen aan. Zelf nu ik de bewegingsensor heb uitgezet, worden de lampen soms nog aangezet bij beweging.

Nu heb ik lang geleden(>5 jaar geleden) wel met de API gewerkt en dat wilde ik nu ook doen of er nog oude routines opgeslagen zijn die ook de andere lampen meenemen. Alleen ik krijg online niet meer gevonden wat ik moet aanroepen op de API om de routines op te vragen. Kan iemand van jullie daar wellicht bij helpen of is er wellicht een eenvoudigere manier beschikbaar om erachter te komen of er nog oude routines of wellicht verkeerde routines zijn ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
NaN schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:34:
@jorisjansen3

Ik denk dat dat geen zin heeft, er moet immers op die sensor gedrukt worden.
Ik vroeg me af of het net zo zou werken als een hue Smart Plug. Ik heb een paar lampen aangesloten via die smart plug, die lamp staat altijd aan, en ik schakel m aan en uit door de smart plug te bedienen. Werkt een Wall Switch net zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-05 23:19
jorisjansen3 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:33:
ik kom er niet helemaal uit, daarom de vraag:
ik heb mjin hue badkamer lamp verbonden aan een hue bewegingsmelder. Als ik binnenkom gaat -uiteraard- het licht aan. Nu hebben we ook een verwarmde en verlichte spiegel, met de verwarming en de verlichting in de spiegel ingebouwd, en een sensor in het glas van de spiegel ingebouwd. Druk je op die sensor, dan gaat het licht en de verwarming aan. De spiegel is aangesloten op een inbouwdoos achter de spiegel.
ik wil uiteraard dat ook die spiegel aan gaat als iemand de badkamer binnenkomt. kan ik dat bereiken door een Philips Hue Wall Switch in die inbouwdoos in te bouwen?
Of heeft dat geen zin?
ik ben benieuwd, dank.
Dat kan met een Hue Wall Switch, dan moet je enkel de sensor op de spiegel overbruggen. Dat werkt bij mij prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Jos-P schreef op maandag 1 april 2024 @ 16:17:
[...]

Dat kan met een Hue Wall Switch, dan moet je enkel de sensor op de spiegel overbruggen. Dat werkt bij mij prima.
Dat is dan wel een manier. Maar niet alleen met een HUE Wall Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

jorisjansen3 schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:33:
[...]

Ik vroeg me af of het net zo zou werken als een hue Smart Plug. Ik heb een paar lampen aangesloten via die smart plug, die lamp staat altijd aan, en ik schakel m aan en uit door de smart plug te bedienen. Werkt een Wall Switch net zo?
Nee, want je moet nog op een sensor drukken, schreef je. En om het verhaal nog wat onduidelijker te maken voor je.. Je kan een HUE Smart Plug wel bedienen met een Wall Switch, dat is gewoon een soort zendertje waarmee je HUE apparatuur mee aan of uit kan schakelen.

Verder, zie antwoord van @Jos-P

[ Voor 26% gewijzigd door NaN op 01-04-2024 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Friends of Hue-schakelaars krijgen extra functies:
https://www.iculture.nl/n...akelaars-meer-functies-2/

[ Voor 26% gewijzigd door jwhoogervorst op 01-04-2024 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
Widgets zijn terug in app versie 5.14 !

- Woo-hoo, we’ve got widgets! Control your lights right from your Home Screen, Lock Screen, or Today View — just tap and hold, tap the plus (+) icon, and search “Hue."

- Friends of Hue switches got smarter: You can now use Time-based light, Scene cycle mode, the Natural light scene, and more.

- Save scene changes with a tap. Instead of tapping the pencil icon to edit, you can now simply adjust any light from the Room or Zone — and then edit the entire scene in which it’s active. Tap Save in the top left to save as a new scene or save the changes to your original scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05 11:27
la_fusion schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:57:
Alleen ik krijg online niet meer gevonden wat ik moet aanroepen op de API om de routines op te vragen.
De bridge API documentatie is te vinden op https://developers.meethue.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Wellicht had ik mij beter moeten verwoorden maar ik kan op basis van de documentatie dus niet meer herleiden wat de juiste call is. Voor zover ik mij kan herinneren was er voorheen een specifieke call voor het opvragen van alle routines (eventueel incl per device) maar die zie ik er nu niet tussen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:05
la_fusion schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:12:
[...]

Wellicht had ik mij beter moeten verwoorden maar ik kan op basis van de documentatie dus niet meer herleiden wat de juiste call is. Voor zover ik mij kan herinneren was er voorheen een specifieke call voor het opvragen van alle routines (eventueel incl per device) maar die zie ik er nu niet tussen staan.
Misschien dat je hier iets tussen kan vinden.
Waarschijnlijk “rules” ?

Command Action
/lights lights
/groups groups
/config rconfiguration items
/schedules schedules
/scenes scenes
/sensors sensors
/rules rules

Zie voor verdere mogelijkheden:

https://davidpallmann.has...he-api#heading-4-get-info

[ Voor 28% gewijzigd door s e k op 03-04-2024 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
s e k schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:14:
[...]

Misschien dat je hier iets tussen kan vinden.
Waarschijnlijk “rules” ?

Command Action
/lights lights
/groups groups
/config rconfiguration items
/schedules schedules
/scenes scenes
/sensors sensors
/rules rules

Zie voor verdere mogelijkheden:

https://davidpallmann.has...he-api#heading-4-get-info
Ah yes! Die bedoelde ik! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:03
Ik zit te kijken om op termijn Hue lampen toe te voegen voor tijdens het gamen. Op dit moment is het budget even op na aankoop van een nieuwe computer, maar dat geeft wel de tijd om te oriënteren!
Wat ik op deze pagina zie is wat ik wil:
https://www.philips-hue.c...ntertainment/sync-with-pc

Dat de lampen in de kamer mee synchroniseren met wat er op het beeldscherm gebeurd.
Ik heb dus een Hue Bridge en lampen nodig.
De bridge kost momenteel zo'n €50,- en lampen zijn voor een 2 pack €90,-
Is het ook mogelijk om deze set te kopen en te gebruiken met de Hue Windows app?
https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100339494

Of, indien dat niet kan. Kan ik dan wel de Hue Bridge van €50,- kopen en dan van de Lidl set alleen de lampen gebruiken? €50 voor 3 lampen is een stuk beter dan €90 voor 2.... De losse lampen van €10 zijn helaas niet meer te koop. Of kan je wel die Lidl lampen bedienen, maar niet synchroniseren met je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

T_Verhoeven schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:49:
Is het ook mogelijk om deze set te kopen en te gebruiken met de Hue Windows app?
Nee, anders zou Signify ook geen moeite meer stoppen in die app als dat geen meerwaarde voor Hue is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
T_Verhoeven schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:49:.

Of, indien dat niet kan. Kan ik dan wel de Hue Bridge van €50,- kopen en dan van de Lidl set alleen de lampen gebruiken? €50 voor 3 lampen is een stuk beter dan €90 voor 2.... De losse lampen van €10 zijn helaas niet meer te koop. Of kan je wel die Lidl lampen bedienen, maar niet synchroniseren met je scherm?
Een (vierkante, want versie 2) bridge kun je op marktplaats voor minder kopen. En IKEA tradfri lampen kun je ook aansturen met de hue bridge… dat zou moeten werken, en een goedkopere oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:55
T_Verhoeven schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:49:
Ik zit te kijken om op termijn Hue lampen toe te voegen voor tijdens het gamen. Op dit moment is het budget even op na aankoop van een nieuwe computer, maar dat geeft wel de tijd om te oriënteren!
Wat ik op deze pagina zie is wat ik wil:
https://www.philips-hue.c...ntertainment/sync-with-pc

Dat de lampen in de kamer mee synchroniseren met wat er op het beeldscherm gebeurd.

Dat laatste is het geval. Als die Lidl lampen gewoon zigbee ondersteunen, kun je ze bedienen met de bridge. Maar ze werken niet in een entertainmentruimte, wat je nodig hebt voor Hue Sync. Dat werkt alleen met echte Hue lampen, omdat er aanpassingen zijn ivm de reactiesnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L
PhilipsFan schreef op donderdag 4 april 2024 @ 07:06:
[...]

Dat laatste is het geval. Als die Lidl lampen gewoon zigbee ondersteunen, kun je ze bedienen met de bridge. Maar ze werken niet in een entertainmentruimte, wat je nodig hebt voor Hue Sync. Dat werkt alleen met echte Hue lampen, omdat er aanpassingen zijn ivm de reactiesnelheid.
De Lidl lampen op Hue klinken leuk, maar uit ervaring merk ik dat het het toch nét niet is. Ze missen inderdaad de mogelijkheid om op een entertainmentruimte te gaan, ze kunnen niet mee de wake-up functie en langzaam dimmend uitgaan kan ook niet.

Ik heb nu nog op drie plekken Lidl lampen op mijn Hue bridge:
- Lichtstrip aan het bureau werkt an sich. Mis de 'power on' instelling, zodra ik de verdeeldoos van mijn bureau aanzet gaat de lichtstrip weer aan. Heb een routine dat de lampen om 17:30 in een half uur tijd uitgaan, de lichtstrip gaat direct uit.
- Lichtstrip in de keuken wordt via een bewegingssensor aangestuurd, reageert soms traag en op het moment dat hij uit moet blijven flikkert hij af en toe wat.
- Plafondlamp in de slaapkamer bedien ik in principe met de wandschakelaar, via de afstandsbediening de scène voor de plafondlamp oproepen werkt niet.

Entertainmentruimtes kan je ze inderdaad niet aan toevoegen. Idem voor wake-up routines. Voor onbelangrijke plekken zijn ze prima, maar daar houdt het ook wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 13:14
Wat is volgens jullie beter qua strategie rondom inbouwspotjes.

Ik wil op diverse plekken in mijn huis Hue lampen gaan gebruiken achter een pulsdrukker en de in wall switch van Hue.

Gebruik ik dan voor inbouwspotjes de Centura inbouwspot van Hue zelf a €190 voor drie stuks of gebruik ik een LED GU10 inbouwframe van een universeel merk met GU10 Hue lampen?
Dit zou me dan omgerekend voor drie stuks iets van €133 kosten (€7 3x armatuur en 3x gu10 Hue a €126).

Wat is dan echt het voordeel om te kiezen voor de Centura? Prijs lijkt het niet te zijn….

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
krizzziz schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:43:

Ik wil op diverse plekken in mijn huis Hue lampen gaan gebruiken achter een pulsdrukker en de in wall switch van Hue.

Gebruik ik dan voor inbouwspotjes de Centura inbouwspot van Hue zelf a €190 voor drie stuks of gebruik ik een LED GU10 inbouwframe van een universeel merk met GU10 Hue lampen?
Dit zou me dan omgerekend voor drie stuks iets van €133 kosten (€7 3x armatuur en 3x gu10 Hue a €126).

Wat is dan echt het voordeel om te kiezen voor de Centura? Prijs lijkt het niet te zijn….
Als je even let op de kwaliteit is een universele spot prima. Ik zie de (hoge) meerprijs van een hue armatuur in dit geval niet terug. Ik heb in de badkamer om die reden IKEA Tradfri inbouwspotjes; gaat prima en kost een fractie van Hue trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 11:07
Hoe activeer ik mijn bridge of hoe sluit ik hem aan?

Alvorens contact met hue support op te nemen is er hier misschien iemand die mij kan adviseren. Het gaat om hue in mijn 2e huis. Ik ben niet zo tech savvy. Ik dacht eerst hiervoor gebruik te kunnen maken van de hue BT app, maar die werkt niet meer. Ik krijg een melding dat mijn lampen zijn overgezet (klopt, maar dit is voor het 1e huis). In mijn 2e huis heb ik een tp link m7350 router met 4g kaartje. De instructie geeft aan een ethernet kabel in te pluggen, maar daar is geen mogelijkheid voor op deze router. Iemand een suggestie? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
flyingdutchboy schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:10:

Alvorens contact met hue support op te nemen is er hier misschien iemand die mij kan adviseren. Het gaat om hue in mijn 2e huis. Ik ben niet zo tech savvy. Ik dacht eerst hiervoor gebruik te kunnen maken van de hue BT app, maar die werkt niet meer. Ik krijg een melding dat mijn lampen zijn overgezet (klopt, maar dit is voor het 1e huis). In mijn 2e huis heb ik een tp link m7350 router met 4g kaartje. De instructie geeft aan een ethernet kabel in te pluggen, maar daar is geen mogelijkheid voor op deze router. Iemand een suggestie? Bedankt
Dan wordt het een moeilijk verhaal. De bridge moet namelijk bedraad worden aangesloten en jij hebt eigenlijk een mobiele router zonder utp aansluiting. Zou niet weten hoe je dit moet oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
flyingdutchboy schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:10:

Een router kopen met 4g en ethernet.
Ik heb zelf deze, maar een goedkopere voldoet wellicht ook https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruiker 007
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16-05 18:39

ze verkopen de spots ook los zonder lamp weet even niet meer wat de naam dan is een paar g10 hue kopen en klaar ik was toen +/- 40 per lamp kwijt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R-R-L

Gelijksoortige overweging gehad en tot de conclusie gekomen dat ik geen enkele reden kon bedenken om voor de Hue versie te gaan. Met een vergelijkbaar uitziend armatuur en losse GU10's was ik fors voordeliger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Kan ik ergens logs uitdraaien in de app of via een andere manier wat betreft hoe vaak de buitensensor de lampen aan laat gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Oekol schreef op zondag 7 april 2024 @ 23:13:
Kan ik ergens logs uitdraaien in de app of via een andere manier wat betreft hoe vaak de buitensensor de lampen aan laat gaan?
Voor zover ik weet alleen met een Mac, en je moet er 18 euro voor over hebben.
https://huelog.app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

remmuz schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:52:
[...]

Voor zover ik weet alleen met een Mac, en je moet er 18 euro voor over hebben.
https://huelog.app/
Dat is zonde (heb Android). Wellicht dan even in een nacht uitschakelen die sensor en kijken via HomeWizard wat de nacht heeft gedaan qua stroom. Voor m'n gevoel blijft die maar aangaan en de gevoeligheid staat op het laagste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:00
Oekol schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:49:
[...]

Dat is zonde (heb Android). Wellicht dan even in een nacht uitschakelen die sensor en kijken via HomeWizard wat de nacht heeft gedaan qua stroom. Voor m'n gevoel blijft die maar aangaan en de gevoeligheid staat op het laagste.
Via Home Assistant kan je dat ook zien, maar dat is niet gewoon een appje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Net mijn eerste Hue wall switch module aangesloten. Eigenlijk vrij eenvoudig...toch lijkt het niet goed te werken.

Ik heb een drukvlakschakelaar (pulsdrukker) en geen tuimelschakelaar. Dit heb ik in de hue app dan ook gekozen. De schakelaar wordt gevonden en schakelmomenten worden vastgelegd/getoond in de app.

Ik heb een Hue Still plafondlamp die ik wil schakelen met deze module.
Ik kies voor:
Schakelen: de lamp uit zetten.
Schakelaar ingedrukt houden: de lamp dimmen.

Alsnik de schakelaar 1 maal indruk lijkt de lamp direct te dimmen. Ik heb de witte en de gele draad van de hue module al een keer omgewisseld en de schakelaar volledig opnieuw toegevoegd in de app maar dat maakt helemaal geen verschil.

Zet ik de functie uit bij 'schakelaar lang ingedrukt houden' gebeurd er nog steeds niets.

Een andere functie kiezen voor schakelen maakt ook geen verschil. Er lijkt gewoon niets te gebeuren als ik 1 keer druk? :?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Laatst online: 18:56
Weeet je zeker dat je een pulsdrukker hebt? Als je een drukvlakschakelaar hebt kan het ook gewoon een aan-uit schakelaar zijn. Dus net zoals een wip schakelaar. Dan moet je in de Hue app ook die variant kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
Heb je alleen de optie ‘uitzetten’ gedefinieerd? Er zou ook een scène moeten zijn die aangezet kan worden, waarvandaan je kan dimmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

cvanatten schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:05:
Weeet je zeker dat je een pulsdrukker hebt? Als je een drukvlakschakelaar hebt kan het ook gewoon een aan-uit schakelaar zijn. Dus net zoals een wip schakelaar. Dan moet je in de Hue app ook die variant kiezen.
Ondanks dat het een "drukvlakschakelaar" is volgens het boekje (Gira E2), lijk je gelijk te hebben.
Met de tuimelschakelaar configuratie werkt het. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hw36ZTPBYK8DG18T6UH-O6OBdNU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x09l1oG7nFRnHHZBSvkPMD91.jpg?f=fotoalbum_medium

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Laatst online: 18:56
Die schakelaars van Gira heb ik zelf ook. Ze zaten al in het huis toen ik het kocht. Ik heb eerst dezelfde fout gemaakt door ze als puls in te stellen. Achterop de schakelaar staat een schemaatje waaruit blijkt dat het geen puls schakelaar is maar een gewone aan-uit schakelaar. Mooi dat het nu goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:47
Iemand ervaring met de Philips Hue outdoor bewegingssensor? Ik heb van het weekend er één gekocht die in de overkapping hangt zodat het licht aan gaat als iemand naar de overkapping gaat. Ik heb de bewegingssensor geïntrigeerd in Home Assistant via een automation, maar vind de gevoeligheid erg hoog ondanks dat ik hem al op zijn laagste gevoeligheids stand hebt gezet. Mijn logboek wordt helemaal vol geschreven. Ik vermoed dat de sensor erg gevoelig is voor wind.

Iemand misschien tips!

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-05 23:19
Da_maniaC schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:28:
[...]

Ondanks dat het een "drukvlakschakelaar" is volgens het boekje (Gira E2), lijk je gelijk te hebben.
Met de tuimelschakelaar configuratie werkt het. :)

[Afbeelding]
Ik gebruik ook de wandschakelaarmodule en dacht ook dat ik een pulsschakelaar had (gira)
Ik kan wel in en uit schakelen maar kan jij nu ook dimmen? Dat krijg ik nl. niet voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Jos-P schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:00:
[...]

Ik gebruik ook de wandschakelaarmodule en dacht ook dat ik een pulsschakelaar had (gira)
Ik kan wel in en uit schakelen maar kan jij nu ook dimmen? Dat krijg ik nl. niet voor elkaar.
Met de schakelaar (configuratie) in de tuimelstand, verlies je die functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Barfman schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:23:
Iemand ervaring met de Philips Hue outdoor bewegingssensor? Ik heb van het weekend er één gekocht die in de overkapping hangt zodat het licht aan gaat als iemand naar de overkapping gaat. Ik heb de bewegingssensor geïntrigeerd in Home Assistant via een automation, maar vind de gevoeligheid erg hoog ondanks dat ik hem al op zijn laagste gevoeligheids stand hebt gezet. Mijn logboek wordt helemaal vol geschreven. Ik vermoed dat de sensor erg gevoelig is voor wind.

Iemand misschien tips!
Klopt. Hij is best gevoelig. Wij hebben er een in de tuin hangen. Als er een takje beweegt of de kat loopt langs, reageert ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:45
In de afgelopen weken heb ik de eerste Philips Hue lampen opgehangen in m'n woning. Ook vandaag zijn er weer wat lampen opgehangen, waaronder bij het toilet. Vanavond heb ik alvast wat sensoren neergezet om deze in de komende weken in te stellen.

Nu even een hele aparte (en minder serieuze) vraag, maar gewoon benieuwd of het kan... Bij het toilet staat de sensor op een plankje, op ong 1,5m hoogte. Als je zou zitten zou de sensor je niet moeten detecteren. Is het eventueel mogelijk om in te stellen dat de sensor ziet dat iemand staand aan het plassen is? Dat je dan bijvoorbeeld het kleur licht laat veranderen naar rood en laat knipperen :+

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

RobinNL schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:19:
Nu even een hele aparte (en minder serieuze) vraag, maar gewoon benieuwd of het kan... Bij het toilet staat de sensor op een plankje, op ong 1,5m hoogte. Als je zou zitten zou de sensor je niet moeten detecteren. Is het eventueel mogelijk om in te stellen dat de sensor ziet dat iemand staand aan het plassen is? Dat je dan bijvoorbeeld het kleur licht laat veranderen naar rood en laat knipperen :+
Je komt lopend binnen, dus zal die altijd rood en knipperen in dat geval. Dat lijkt me vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Oekol schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:53:
[...]

Je komt lopend binnen, dus zal die altijd rood en knipperen in dat geval. Dat lijkt me vrij irritant.
Ik bedoelde niet op dat moment. Dan zou het licht gewoon aan moeten gaan, wit. Maar als je op een of andere manier kan kijken of iemand er langer voor staat...

Iets met iemand zover krijgen om toch te gaan zitten als ie naar de wc gaat 😂

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:16
RobinNL schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:21:
[...]

Ik bedoelde niet op dat moment. Dan zou het licht gewoon aan moeten gaan, wit. Maar als je op een of andere manier kan kijken of iemand er langer voor staat...

Iets met iemand zover krijgen om toch te gaan zitten als ie naar de wc gaat 😂
Een deur/raam sensor op de wc-bril :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:05
RobinNL schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:19:
In de afgelopen weken heb ik de eerste Philips Hue lampen opgehangen in m'n woning. Ook vandaag zijn er weer wat lampen opgehangen, waaronder bij het toilet. Vanavond heb ik alvast wat sensoren neergezet om deze in de komende weken in te stellen.

Het is een bewegingssensor, geen detectiesensor.
Verwacht je dat ze bewegen bij het staan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Hue als “Stehpinkler”-sensor. Wie belt George Yianni? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 10:15

koekjah

Luctor et emergo

Misschien een simpele vraag, maar kan het nergens vinden. De verlichting in onze achtertuin bedienen we via Hue. Dat is simpelweg aan of uit.

Meestal staat de verlichting uit en ik wil graag een buitensensor ophangen voor als er iemand in mijn achtertuin loopt dat alles aan springt.
Kan ik, ondanks deze sensor, de verlichting wel gewoon handmatig blijven bedienen? Of neemt hij alles over en gaat de verlichting alleen nog maar aan bij detectie?

In dat geval moeten we veel bewegen tijdens een zomeravondje.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:20
koekjah schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:35:
Misschien een simpele vraag, maar kan het nergens vinden. De verlichting in onze achtertuin bedienen we via Hue. Dat is simpelweg aan of uit.

Meestal staat de verlichting uit en ik wil graag een buitensensor ophangen voor als er iemand in mijn achtertuin loopt dat alles aan springt.
Kan ik, ondanks deze sensor, de verlichting wel gewoon handmatig blijven bedienen? Of neemt hij alles over en gaat de verlichting alleen nog maar aan bij detectie?

In dat geval moeten we veel bewegen tijdens een zomeravondje.
Je kan hem gewoon bedienen, daarnaast kan je instellen wanneer de sensor iets moet doen als die beweging ziet, bijvoorbeeld ‘s nachts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je kunt zelfs tijden instellen waarop de sensor het werk doet en waarop jij het handmatig doet. Mijn sensor werkt alleen na twee uur ‘s nachts als de automatisering “alles uit” zijn werk gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
s e k schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:15:
[...]

Het is een bewegingssensor, geen detectiesensor.
Verwacht je dat ze bewegen bij het staan ?
Ik had de motion sensors die dag net aangezet, dus het was ff kijken hoe het precies werkte. Maar m'n vraag van die dag was verre van serieus hoor, was gewoon benieuwd of het mogelijk was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
April 25, 2024
Software version: 1964061010

Resolved an issue where, in rare cases, specific non-Hue lights would fail to connect to the Bridge
Updated time zones and Daylight Saving Time settings
Improved performance and reliability of the system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:47

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hebben jullie ook sinds vandaag dat Google Home de Hue lampen niet aanstuurt? In de Hue app kan ik ze prima bedienen...

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

JoeZuCK schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:30:
Hebben jullie ook sinds vandaag dat Google Home de Hue lampen niet aanstuurt? In de Hue app kan ik ze prima bedienen...
Ik kan ze wel aan/uit zetten en dimmen of feller zetten.
Maar andere scènes pakt hij met stemcommando al langere tijd niet meer.
Heel vervelend, dit gebruikte we echt dagelijks namelijk.

Nu gebruik ik steeds de app. Maar spraak was wel echt veel fijner.
Van reinstalls tot home resetten en updaten etc alles wel geprobeerd.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@JoeZuCK Bij mij werkt het gewoon. Google Assistant via Sonos.
@Dennis1812 Ik gebruik GA niet voor scènes, dus dat kan ik niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-05 12:44
Hallo allemaal,

Ik zit met volgend "probleem":

Op de gang boven was ik van plan een bewegingssensor te plaatsen en wanner wij of 1 van de kinderen tussen "zonsondergang" en 6u 's ochtends uit onze kamer komen, dat het licht op de gang zeer lichtjes gaat branden, net zoals op het toilet. Zo vermijd je dat je 's nachts volle licht moet laten branden wanneer je naar toilet moet, of wanneer onze jongste dochter 's nachts wakker wordt en opstaat om naar onze kamer te komen, dat er toch klein beetje licht op de gang is. Kan dit (met het tijdschema) en wetende dat het licht boven op de gang zowel van boven op de gang als beneden in de inkomhal kan ingeschakeld worden? Nadeel is wel dat je dan overdag wel de schakelaar dient te gebruiken in het toilet , en ik vrees dat ze dan zo het licht gaan "uitschakelen" voor 's nachts. Helpt een wandschakelaarmodule hiervoor, zowel voor het toilet, als voor de schakelaars in de inkomhal en boven op de gang?

Ik heb ook nog gemerkt toen deze nacht mijn vrouw opstond, ze al haar gsm moet gebruiken in de kamer om tot aan de deur te geraken (we zijn wel nog maar paar weken geleden verhuisd). Ik veronderstel dat ik dit eventueel kan oplossen ook met een bewegingssensor die gekoppeld is aan bijvoorbeeld een led-strip die zeer lichtjes gaat branden eveneens tussen zonsondergang (?) en 6u? En hoe vermijdt ik dat deze led-strip telkens oplicht wanneer er iemand gewoon maar "beweegt" in bed? onderaan het bed bevestigen die eerder voeten detecteert? Zoja, bestaat er dan geen "goedkopere" oplossing daarvoor? Ik veronderstel dat ik voor een Led-strip en bewegingsdetector gemakkelijk 100€ kwijt ben, voor iets dat misschien niet echt "nodig" is?

[ Voor 9% gewijzigd door Desperation op 28-04-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoutertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:26
onderaan het bed bevestigen die eerder voeten detecteert?
Hier thuis inderdaad onder de rand van het bed een bewegingssensor. Werkt uitstekend. Als ik 's nachts uit bed stap of 's avonds de donkere slaapkamer binnenkom, gaat het licht een heel klein beetje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-05 16:52
Ik wil voor mijn werkkamer (+- 12 m2) een Philips Hue plafondlamp kopen. Het plafond is niet zo hoog (2,55m ongeveer)

Dan zijn er deze opties die ik overweeg:

https://www.philips-hue.c.../4115930P6#specifications

https://www.philips-hue.c.../4116030P6#specifications

Als ik de beschrijving van de tweede lees, lijkt die wel overkill te zijn. De eerste vind ik qua lumen niet heel veel, is dat wel genoeg voor een werkkamer van dergelijke oppervlakte?

Ook van belang: de plek waar de lamp komt de hangen bevindt zich wel enigszins in mijn ooghoek als ik achter de PC zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17
brambello schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:50:

Als ik de beschrijving van de tweede lees, lijkt die wel overkill te zijn. De eerste vind ik qua lumen niet heel veel, is dat wel genoeg voor een werkkamer van dergelijke oppervlakte?
Wordt dit de enige lichtbron? Zo ja werk je dan niet in je eigen schaduw?

Edit: ik had je laatste zin niet goed gelezen, je zit achter een PC.

Dan is de plafondlamp meer algemene verlichting neem ik aan? Of wil je nog specifieke taken of een specifieke sfeer/lichtbeeld creëren?

Een bron van 3300 lumen is voor zo'n kamer voor algemene verlichting wel enigszins wat overkill ja.
Die eerste is m.i. al meer dan genoeg.

[ Voor 30% gewijzigd door Wally2002 op 29-04-2024 08:41 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 82 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic