PhilipsFan schreef op donderdag 4 april 2024 @ 07:06:
[...]
Dat laatste is het geval. Als die Lidl lampen gewoon zigbee ondersteunen, kun je ze bedienen met de bridge. Maar ze werken niet in een entertainmentruimte, wat je nodig hebt voor Hue Sync. Dat werkt alleen met echte Hue lampen, omdat er aanpassingen zijn ivm de reactiesnelheid.
De Lidl lampen op Hue klinken leuk, maar uit ervaring merk ik dat het het toch nét niet is. Ze missen inderdaad de mogelijkheid om op een entertainmentruimte te gaan, ze kunnen niet mee de wake-up functie en langzaam dimmend uitgaan kan ook niet.
Ik heb nu nog op drie plekken Lidl lampen op mijn Hue bridge:
- Lichtstrip aan het bureau werkt an sich. Mis de 'power on' instelling, zodra ik de verdeeldoos van mijn bureau aanzet gaat de lichtstrip weer aan. Heb een routine dat de lampen om 17:30 in een half uur tijd uitgaan, de lichtstrip gaat direct uit.
- Lichtstrip in de keuken wordt via een bewegingssensor aangestuurd, reageert soms traag en op het moment dat hij uit moet blijven flikkert hij af en toe wat.
- Plafondlamp in de slaapkamer bedien ik in principe met de wandschakelaar, via de afstandsbediening de scène voor de plafondlamp oproepen werkt niet.
Entertainmentruimtes kan je ze inderdaad niet aan toevoegen. Idem voor wake-up routines. Voor onbelangrijke plekken zijn ze prima, maar daar houdt het ook wel op.