Ik heb thuis een Hue omgeving bestaande uit;
- 1x Hue Bridge
- 26x lampen (4x Lidl Smart Home Bulbs, de rest origineel Hue)
- 2x Hue Smart plug
- 2x Hue dimmer switch
- 1x Hue smart button
- 3x Hue motion sensor (waren er 5, maar 2 nog niet actief in gebruik dus verwijderd – zie later toelichting)
- 8x Wall Switch Module (gister met moeite 3 stuks toegevoegd, nu dus 11x actief – zie later toelichting)
Tot nu toe werkte het prima. Ook het toevoegen van een nieuwe lamp of accessoire verliep tot nu toe altijd soepel.
Nu wilde ik gister een aantal extra lampen en een aantal extra Hue Wall Modules toevoegen maar dit ging heel moeizaam of helemaal niet.
Eerst 2 nieuwe lampen toegevoegd, dat ging zonder problemen maar het toevoegen van de wall module ging heel traag. De Wall module wordt niet gevonden of duurt heel lang om te verifiëren. Soms gaat het verifiëren succesvol maar meestal levert dit na lang geduld alsnog geen resultaat op.
Heb hier een tijdje mee lopen klooien, andere wall modules geprobeerd, andere schakelaar / pulsdrukker geprobeerd maar telkens hetzelfde resultaat. (ook dichtbij de bridge).
Behoorlijk frustrerend, vooral omdat ik er niet de vinger achter kon krijgen wat hier nou mis gaat.
Tot mij gisteravond opeens te binnen schoot dat er een ‘device limiet’ op de Hue Bridge zit.
Wat mij echter verbaast is dat dit niet als melding in de Hue App naar voren komt. Iets als onderstaande melding had het troubleshooter een stuk makkelijker gemaakt;
“Je probeert een device toevoegen maar je bridge heeft de limiet van aantal ondersteunde devices bereikt – verwijder devices of installeer een tweede bridge”
Ik heb uiteindelijk 2 sensoren verwijderd waarna het toevoegen van een wall module
iets soepeler verliep maar ging nog steeds niet van harte.
Voordat ik een tweede bridge aanschaf; is het waarschijnlijk dat ik de limiet van de bridge bereikt heb, ondanks het uitblijven van een melding hierover?
Of kan het ook andere oorzaken hebben?