[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 68 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-05 23:19
Rivanov schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:21:
[...]

Ik heb 2 WiFi netwerken actief. Zowel een 2.4Ghz als 5Ghz. Maar de Hue Bridge zit uiteraard UTP-bekabeld aan de router. Dus dat zou toch los moeten staan van de WiFi? Hij moet dan alsnog een wired IP-adres krijgen toegekend?
Hier wat meer info over Zigbee en WiFi en hoe ze elkaar in de weg kunnen zitten:
https://support.metageek....gBee-and-WiFi-Coexistence

• Jackflash27
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:38
Hoi, ik ben nieuw op het gebied van hue en vandaag 8 Philips hue inbouwspotjes geinstalleerd zonder bridge. Wel met een tap dial switch. Bedoeling was om die switch in plaats van de bestaande dimmer knop te gebruiken. Zover ben ik nog niet. Spotjes geinstalleerd (in plaats van de oude led spotjes). Werkt perfect.... dacht ik. Ik heb toen namelijk de bestaande dimmer gedeactiveerd en de zwarte en bruine kabel achter de dimmer knop in lasklem gedaan. Nieuwe switch ervoor en klaar. Nee dus. Lampen deden niks meer. Reageren niet op de app of de switch. Oude dimmer weer geactiveerd en alles doet het weer. Blijkbaar moet de oude dimmer schakelaar op ''aan'' staan, om de spotjes te laten werken. De spotjes krijgen dan geen stroom als ik de dimmer deactiveer lijkt het.

Hoe los ik dit op? Is er een schakelaar in het gat waar de dimmer heeft gezeten die ik kan gebruiken zodat het stroomnetwerk met de spotjes intact blijft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 19:48
Jackflash27 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:03:
Hoi, ik ben nieuw op het gebied van hue en vandaag 8 Philips hue inbouwspotjes geinstalleerd zonder bridge. Wel met een tap dial switch. Bedoeling was om die switch in plaats van de bestaande dimmer knop te gebruiken. Zover ben ik nog niet. Spotjes geinstalleerd (in plaats van de oude led spotjes). Werkt perfect.... dacht ik. Ik heb toen namelijk de bestaande dimmer gedeactiveerd en de zwarte en bruine kabel achter de dimmer knop in lasklem gedaan. Nieuwe switch ervoor en klaar. Nee dus. Lampen deden niks meer. Reageren niet op de app of de switch. Oude dimmer weer geactiveerd en alles doet het weer. Blijkbaar moet de oude dimmer schakelaar op ''aan'' staan, om de spotjes te laten werken. De spotjes krijgen dan geen stroom als ik de dimmer deactiveer lijkt het.

Hoe los ik dit op? Is er een schakelaar in het gat waar de dimmer heeft gezeten die ik kan gebruiken zodat het stroomnetwerk met de spotjes intact blijft?
Je lijkt nu 2 dingen door elkaar te halen. Je wilt de spotjes bedienen met de Tap Dial en de oude dimmer niet meer gebruiken?

Dan moet je als eerste zorgen dat die spotjes altijd stroom krijgen. Inderdaad zoals je al had geprobeerd, door de dimmer te overbruggen. Ik weet niet waarom dat in jouw geval niet werkte, maar dat heeft niks te maken met Hue.

Het tweede probleem is de Tap Dial. Voor zover ik weet, kun je die alleen gebruiken met een bridge. Als je de spotjes wilt kunnen bedienen met een losse Hue schakelaar zonder bridge, dan is volgens mij de dimmer switch je enige mogelijkheid. Deze heeft 'touch link', door de aan-knop ingedrukt te houden terwijl je de dimmer switch vlakbij je lamp houdt, programmeert de dimmer zijn netwerkcode in de lamp. Dit moet je herhalen met elke lamp die je wilt kunnen bedienen. Voor zover ik weet beschikt de Tap Dial niet over die functionaliteit, maar help me even als het toch zo is.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Een van mijn E27 Hue Colors heeft zo nu en dan de neiging om spontaan aan te gaan op 100% brightness. Heeft iemand anders zoiets wel eens aan de hand gehad?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
posttoast schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:26:
Een van mijn E27 Hue Colors heeft zo nu en dan de neiging om spontaan aan te gaan op 100% brightness. Heeft iemand anders zoiets wel eens aan de hand gehad?
Dat is een bekend probleem met de oudere Hue lampen (1e generatie). Ze starten zichzelf soms opnieuw op en doen dan wat je hebt ingesteld wat hij moet doen, als je niks hebt ingesteld is de default dat hij vol gaat branden.

Als je lamp ouder is dan 2 jaar, dan heeft het geen zin om met de helpdesk te bellen. Alle mooie praatjes op de verpakking (10 jaar levensduur, 50k branduren etc) en de enorme prijs van Hue lampen ten spijt, als hij ouder is dan 2 jaar heb je pech en mag je voor 60 euro een nieuwe kopen. Dat is helaas hoe Hue rolt. Gelukkig zijn de latere generaties beter.

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:47

Antonio di

a mi me dijeron que si

PhilipsFan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:19:
[...]

Je lijkt nu 2 dingen door elkaar te halen. Je wilt de spotjes bedienen met de Tap Dial en de oude dimmer niet meer gebruiken?

Dan moet je als eerste zorgen dat die spotjes altijd stroom krijgen. Inderdaad zoals je al had geprobeerd, door de dimmer te overbruggen. Ik weet niet waarom dat in jouw geval niet werkte, maar dat heeft niks te maken met Hue.

Het tweede probleem is de Tap Dial. Voor zover ik weet, kun je die alleen gebruiken met een bridge. Als je de spotjes wilt kunnen bedienen met een losse Hue schakelaar zonder bridge, dan is volgens mij de dimmer switch je enige mogelijkheid. Deze heeft 'touch link', door de aan-knop ingedrukt te houden terwijl je de dimmer switch vlakbij je lamp houdt, programmeert de dimmer zijn netwerkcode in de lamp. Dit moet je herhalen met elke lamp die je wilt kunnen bedienen. Voor zover ik weet beschikt de Tap Dial niet over die functionaliteit, maar help me even als het toch zo is.
"Touch link" (ZLL) wordt bijvoorbeeld ondersteunt door de Philips Hue Dimmer switches om Hue lampen direct te bedienen (zonder Hub).
De Tap Dial heeft dacht ik geen ZLL , dus je heb inderdaad een Hub nodig om Hue lampen via Tap Dial te bedienen.
Ik denk dat @Jackflash27 gebruik maakt van de Philips Hue APP met Bluetooth op een smartphone om de Philips Hue lampen rechtstreeks te bedienen (zonder Hub dus). Bluetooth wordt/is bij Philips de opvolger van ZLL. De Philips Hue lampen vanaf 2019 hebben naast Zigbee (met ook ZLL support) ook Bluetooth.

[ Voor 4% gewijzigd door Antonio di op 22-02-2024 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
Antonio di schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:35:
[...]

"Touch link" (ZLL) wordt bijvoorbeeld ondersteunt door de Philips Hue Dimmer switches om Hue lampen direct te bedienen (zonder Hub).
De Tap Dial heeft dacht ik geen ZLL , dus je heb inderdaad een Hub nodig om Hue lampen via Tap Dial te bedienen.
Ik denk dat @Jackflash27 gebruik maakt van de Philips Hue APP met Bluetooth op een smartphone om de Philips Hue lampen rechtstreeks te bedienen (zonder Hub dus). Bluetooth wordt/is bij Philips de opvolger van ZLL. De Philips Hue lampen vanaf 2019 hebben naast Zigbee (met ook ZLL support) ook Bluetooth.
Ik mag toch hopen dat Touch Link gewoon blijft? Hue is wel duur, maar het werkt erg goed. Ik moet altijd weer even grinniken als een splinternieuw model Hue lamp (mijn laatste aanschaf is een Hue Play Gradient strip) gewoon te bedienen is met mijn LivingColors 2e generatie afstandbediening. Uit 2010 :)

• Jackflash27
Het is al gelukt. De zwarte en bruine kabel zaten niet goed in de lasklem. Inmiddels werkt het zoals het zou moeten. Inderdaad, op deze manier krijgen de spotjes altijd stroom en kan ik via de tap dial alles aan en uitzetten.
Tap dial werkt dus gewoon zonder bridge.

• PhilipsFan
Jackflash27 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:46:
Het is al gelukt. De zwarte en bruine kabel zaten niet goed in de lasklem. Inmiddels werkt het zoals het zou moeten. Inderdaad, op deze manier krijgen de spotjes altijd stroom en kan ik via de tap dial alles aan en uitzetten.
Tap dial werkt dus gewoon zonder bridge.
Hoe heb je de Tap Dial aan de spotjes gekoppeld? Kan dat met de app via Bluetooth?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

PhilipsFan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:45:
[...]

Ik mag toch hopen dat Touch Link gewoon blijft? Hue is wel duur, maar het werkt erg goed. Ik moet altijd weer even grinniken als een splinternieuw model Hue lamp (mijn laatste aanschaf is een Hue Play Gradient strip) gewoon te bedienen is met mijn LivingColors 2e generatie afstandbediening. Uit 2010 :)
De SiliconLab chips die Philips Hue gebruikt sinds een aantal jaren zijn Zigbee met ZLL (= Zigbee Light Link ook Touch link genoemd) en Bluetooth. Beide werken met de 2,4Ghz freq. en het kost heel weinig meer bij afname van grote aantallen chips. Het lijkt mij dat het zo blijft zolang Philips Hue Zigbee aansturing blijft gebruiken, dan blijft ook ZLL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
PhilipsFan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:47:
[...]

Hoe heb je de Tap Dial aan de spotjes gekoppeld? Kan dat met de app via Bluetooth?
Via de setup knop op de tap dial. De connectie was er al voordat ik de app had geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:01
Antonio di schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:35:
[...]
Bluetooth wordt/is bij Philips de opvolger van ZLL.
Ik denk eerder dat Bluetooth een tussenoplossing was en dat de nieuwe generatie HUE lampen alleen Zigbee en Thread zal krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:06
Lijkt erop dat er support voor meerdere bridges aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
PhilipsFan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:33:
[...]

Dat is een bekend probleem met de oudere Hue lampen (1e generatie). Ze starten zichzelf soms opnieuw op en doen dan wat je hebt ingesteld wat hij moet doen, als je niks hebt ingesteld is de default dat hij vol gaat branden.

Als je lamp ouder is dan 2 jaar, dan heeft het geen zin om met de helpdesk te bellen. Alle mooie praatjes op de verpakking (10 jaar levensduur, 50k branduren etc) en de enorme prijs van Hue lampen ten spijt, als hij ouder is dan 2 jaar heb je pech en mag je voor 60 euro een nieuwe kopen. Dat is helaas hoe Hue rolt. Gelukkig zijn de latere generaties beter.
Die power on behaviour is misschien wel een interessante oplossing dan. Ik heb hem nu op “Last on” gezet, in theorie zou dat mijn probleem oplossen. Even aankijken dus.

Het peertje vervangen voelt een beetje zonde, ik ga over een paar maanden verhuizen ;)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zelf nog niet tegen het Max van 50 aangelopen, maar meerdere Hue bridges per account is binnenkort mogelijk.
https://www.iculture.nl/nieuws/philips-hue-meerdere-bridges/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 13:03
meesje schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:48:
Zelf nog niet tegen het Max van 50 aangelopen, maar meerdere Hue bridges per account is binnenkort mogelijk.
https://www.iculture.nl/nieuws/philips-hue-meerdere-bridges/
Ik las het, dit zou wel ideaal zijn dat je niet meer hoeft te switchen tussen bridges. Ik gebruik de Hue app hierdoor bijna niet.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Ik had het logischer gevonden als ze een nieuwe bridge op de markt zouden brengen.

Hoe werkt dat eigenlijk met meerdere bridges? Heb je dan ook losse Zigbee-meshes? Dat is toch helemaal niet praktisch?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
posttoast schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:07:
Ik had het logischer gevonden als ze een nieuwe bridge op de markt zouden brengen.

Hoe werkt dat eigenlijk met meerdere bridges? Heb je dan ook losse Zigbee-meshes? Dat is toch helemaal niet praktisch?
Een 'pro' model met ondersteuning tot 250 apparaten ofzo. Het lijkt me dat dat gewoon dezelfde mesh is.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:09

De enige officiêle informatie die momenteel beschibaar is, is dat je meerdere bridges aan 1 account gaat kunnen koppelen. Ik denk dat de zigbee meshes dus apart gaan blijven maar wel via de api/app als 1 netwerk bediend gaan kunnen worden.

https://www.philips-hue.com/en-us/explore-hue/accounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz

De beperking van 50 lampen is 'kunstmatig', en bedoeld om de hoeveelheid netwerk verkeer binnen de mesh te beperken.
Vandaar meerder bridges met verschillende meshes in plaats van 1 bridge met een grote mesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:08
Heb voor het eerst een Hue bridge en wat spots gekocht.

Enkele vragen:
- hoe kan ik het bereik verbeteren? Bridge hangt in meterkast en hemelsbreed 5 meter verder zonder betonnen muur reageren de lampen al maar half.
- hoe pas ik de kleur van alle lampen in een kamer tegelijk aan? Ik moet ze steeds allemaal 1 voor 1 bedienen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:44:

Enkele vragen:
- hoe kan ik het bereik verbeteren? Bridge hangt in meterkast en hemelsbreed 5 meter verder zonder betonnen muur reageren de lampen al maar half.
- hoe pas ik de kleur van alle lampen in een kamer tegelijk aan? Ik moet ze steeds allemaal 1 voor 1 bedienen
Meer lampen, lampen dichterbij bridge, bridge verplaatsen.

Kamer aanmaken en daar de lampen inzetten. Dan bedien je de hele kamer in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dragon2 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:02:
[...]

Meer lampen, lampen dichterbij bridge, bridge verplaatsen.

Kamer aanmaken en daar de lampen inzetten. Dan bedien je de hele kamer in één keer.
Heb de lampen in een kamer. Aan uit gaat wel per kamer, buiten dan bereik issues, maar kleur instellen niet. Moet ik per lamp doen, krijg nergens een optie om een kleur per kamer in te stellen.

Ik dacht dat het een zigbee mesh netwerk was. Lampen op ruim 1 meter afstand van elkaar. De een reageert wel altijd, maar de andere reageert de halve tijd niet. Niet aan/uit of gaat niet mee qua helderheid of kleur.

Als de bridge deze afstand al niet haalt kan ik de rest van het huis wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:01
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:07:
[...]

Heb de lampen in een kamer. Aan uit gaat wel per kamer, buiten dan bereik issues, maar kleur instellen niet. Moet ik per lamp doen, krijg nergens een optie om een kleur per kamer in te stellen.

Ik dacht dat het een zigbee mesh netwerk was. Lampen op ruim 1 meter afstand van elkaar. De een reageert wel altijd, maar de andere reageert de halve tijd niet. Niet aan/uit of gaat niet mee qua helderheid of kleur.

Als de bridge deze afstand al niet haalt kan ik de rest van het huis wel vergeten.
zijn 't ook hue lampen? of andere merken?
heb je kamers aangemaakt? en de lampen daarin geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kjiratsiekoedel schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:54:
[...]

zijn 't ook hue lampen? of andere merken?
heb je kamers aangemaakt? en de lampen daarin geplaatst?
Ander merk.

Ja zitten in een kamer in de app.

De hue bridge aansluiten was ook al ellende moet ik zeggen. Kabel in de switch, kreeg gewoon een ip adres maar de bridge werd niet gevonden.

Na 3x een factory reset en diverse power cycles gevonden dat je op IP adres kan toevoegen. Dat werkte maar vraag me af als het IP adres wijzigt of het dan nog werkt.

Daarna moesten er updates worden gedaan en ook die mislukten.

Dacht dat Hue ondertussen wel een beetje stabiel product was.

[ Voor 44% gewijzigd door Phusebox op 25-02-2024 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:07:
[...]

Je zegt nog steeds niet WELK merk 8)7
Maar ik heb hier osram en innr gewoon in kamers zitten en de scènes werken gewoon voor alle lampen tegelijk.

Maar hue werkt natuurlijk gewoon wel het beste, met, hue 😉 Geen idee of die off brand lampen bv meedoen met het zigbee netwerk.
En waarom heb je dan geen bridge gekocht van dat off brand merk, als je toch geen hue lampen hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dragon2 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:15:
[...]

Je zegt nog steeds niet WELK merk 8)7
Maar ik heb hier osram en innr gewoon in kamers zitten en de scènes werken gewoon voor alle lampen tegelijk.

Maar hue werkt natuurlijk gewoon wel het beste, met, hue 😉 Geen idee of die off brand lampen bv meedoen met het zigbee netwerk.
En waarom heb je dan geen bridge gekocht van dat off brand merk, als je toch geen hue lampen hebt :?
Heb deze:
https://www.ledinbouwspot...dimbaar-wit-elv-54-w-rgb/

De enige inbouwspots met beperkte inbouwdiepte, die ik kon vinden die dimbaar zijn en van koel tot warm wit gaan.

Em het moet werken met fatsoenlijk schakelmateriaal dat matched met de rest, dus dat wordt Gira Friends with Hue.

Al die andere smart knoppen ol batterijen en met ander uiterlijk ziet niet uit. Is ook meestal wit of zwart en ik heb antraciet schakelmateriaal.

Heb ook een Homey Pro, maar ja die Gira knoppen werken niet met de Homey.

Tijd dat al die shit eens echt Matter wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 25-02-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:34
Net als alle protocollen (in casu Zigbee, maar denk ook aan HDMI-CEC voor audio/video bijvoorbeeld) is de uitwerking ervan onderhevig aan interpretatie. Dat kan dus leiden tot misverstanden. Juits jouw (enigszins gedwongen) keuze voor niet-Hue spullen maakt je systeem wellicht instabiel. Dat hoeft dus niet aan Hue te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:55
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:44:

Enkele vragen:
Staat de Hue bridge dichtbij de router/WiFi accesspoint?

Zigbee werkt ook op 2,4 GHz, er zou sprake kunnen zijn van interferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:21:
[...]

Heb deze:
https://www.ledinbouwspot...dimbaar-wit-elv-54-w-rgb/

De enige inbouwspots met beperkte inbouwdiepte, die ik kon vinden die dimbaar zijn en van koel tot warm wit gaan.

Em het moet werken met fatsoenlijk schakelmateriaal dat matched met de rest, dus dat wordt Gira Friends with Hue.

Al die andere smart knoppen ol batterijen en met ander uiterlijk ziet niet uit. Is ook meestal wit of zwart en ik heb antraciet schakelmateriaal.

Heb ook een Homey Pro, maar ja die Gira knoppen werken niet met de Homey.

Tijd dat al die shit eens echt Matter wordt.
Denk dat t aan de combinatie van je spullen ligt. Zigbee kán mesh netwerk, maar dat moet wel weer met elkaar compatibel zijn. Het is niet zo dat alle zigbee apparaten altijd met elkaar een mesh netwerk opzetten. En of jouw lampen mesh netwerk doen ivm de hue bridge weet ik niet.

De hue bridge is geen toverdoos die met elke lamp uitstekend kan werken. Wel zeker met hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kjiratsiekoedel schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:44:
[...]

Denk dat t aan de combinatie van je spullen ligt. Zigbee kán mesh netwerk, maar dat moet wel weer met elkaar compatibel zijn. Het is niet zo dat alle zigbee apparaten altijd met elkaar een mesh netwerk opzetten. En of jouw lampen mesh netwerk doen ivm de hue bridge weet ik niet.

De hue bridge is geen toverdoos die met elke lamp uitstekend kan werken. Wel zeker met hue lampen.
Vind het redelijk bedroevend. Kan me niet voorstellen dat een Hue lamp veel beter werkt, in ieder geval qua bereik.

Dan maar verder zoeken naar andere oplossingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 25-02-2024 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:24:
[...]

Vind het redelijk bedroevend. Kan me niet voorstellen dat een Hue lamp veel beter werkt, in ieder geval qua bereik.

Dan maar verder zoeken naar andere oplossingen.
Misschien niet qua bereik, maar wel qua compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-05 08:52
@Phusebox Hou er rekening mee dat die GIRA Friends of Hue knoppen (die kinetische zonder batterij) een Hue lamp nodig hebben om te kunnen communiceren met de Bridge. Het zijn namelijk Zigbee Green Power knoppen en de signalen daarvan moeten worden vertaald door een Hue lamp voor ze worden doorgestuurd naar de bridge. Ik weet niet zeker of de bridge die vertaling ook kan overigens, maar dan zal deze wel in de buurt moeten staan.

Hier meer info:
https://www.zigbee2mqtt.io/devices/PTM_215Z.html (dit is het binnenwerk)
https://www.zigbee2mqtt.i....html#green-power-devices

Heb je al eens getest met de bridge wat verder van je router?
Je zou bijvoorbeeld een test-setup kunnen maken op tafel met de bridge en daarnaast de spotjes. Als ze dan wel goed werken is het een interferentie/storing of bereik probleem.

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
musicpixel schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:52:
@Phusebox Hou er rekening mee dat die GIRA Friends of Hue knoppen (die kinetische zonder batterij) een Hue lamp nodig hebben om te kunnen communiceren met de Bridge. Het zijn namelijk Zigbee Green Power knoppen en de signalen daarvan moeten worden vertaald door een Hue lamp voor ze worden doorgestuurd naar de bridge. Ik weet niet zeker of de bridge die vertaling ook kan overigens, maar dan zal deze wel in de buurt moeten staan.

Hier meer info:
https://www.zigbee2mqtt.io/devices/PTM_215Z.html (dit is het binnenwerk)
https://www.zigbee2mqtt.i....html#green-power-devices

Heb je al eens getest met de bridge wat verder van je router?
Je zou bijvoorbeeld een test-setup kunnen maken op tafel met de bridge en daarnaast de spotjes. Als ze dan wel goed werken is het een interferentie/storing of bereik probleem.
Ok, hmm. Dus voor hetzelfde geld heb ik alles voor niks gekocht en kan ik weer op zoek naar wat anders.

Wat een vaag systeem is dat Hue toch. Maak of iets dat gesloten is, of maak het open en zorg dat alles ook met elkaar werkt.

Bridge nu ergens anders gezet, maar heb beperkte opties aangezien het bekabeld moet. Bereik is beter nu (mag ook wel op 1m afstand). Heb wel ook het Zigbee kanaal gewisseld.

Heb alleen nog andere issues, maar dat zal aan de lampen liggen.

Beetje misleidend plaatje dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2R6mdSCGlFUnqG8WijV1_4Ae6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPJcfBZfkMvMcZA0hLOoeTkI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 25-02-2024 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hmm. Aan de ene kant voel ik met je mee. Aan de andere kant had iets meer effort bij het uitzoeken van je spullen je kunnen confronteren met deze risico’s…….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rallye schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:34:
Hmm. Aan de ene kant voel ik met je mee. Aan de andere kant had iets meer effort bij het uitzoeken van je spullen je kunnen confronteren met deze risico’s…….
Het probleem is dat ik maar 5 cm inbouwdiepte heb, dus GU10 spots passen niet. Verder wilde ik iets dat zou werken met standaard schakelmateriaal.

Heb een GIRA FoH schakelaar besteld om te testen.

Iets meer uitzoeken, volgens mij heb ik al 10u besteed aan zoeken. En volgens bovenstaand plaatje werkt de schakelaar via de Bridge. Daar ging ik ook van uit. Geen reden om daar aan te twijfelen als ze dat zo illustreren.

En een andere oplossing is er ook niet vrees ik. Want er zijn geen Gira of Busch Jaeger zigbee knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
@Phusebox heb je de leverancier van je spots al gevraagd? Want zij verkopen iets waarvan ze zeggen dat t zou moeten werken met Hue. Weet je ook al welk merk spots je nu hebt? Wellicht is daar meer over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kjiratsiekoedel schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:22:
@Phusebox heb je de leverancier van je spots al gevraagd? Want zij verkopen iets waarvan ze zeggen dat t zou moeten werken met Hue. Weet je ook al welk merk spots je nu hebt? Wellicht is daar meer over te vinden.
Zal wel iets Chinees rebranded zijn.

Heb de codes proberen te googlen maar vind niks. Heb ook een mail gestuurd met de problemen die ik ervaar (1 van de spots springt steeds terug naar een kleur ipv de nieuwe waarde die ik in stel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:58:
[...]

Ok, hmm. Dus voor hetzelfde geld heb ik alles voor niks gekocht en kan ik weer op zoek naar wat anders.

Wat een vaag systeem is dat Hue toch. Maak of iets dat gesloten is, of maak het open en zorg dat alles ook met elkaar werkt.
Het probleem is dat elk device (lamp, schakelaar, etc) op een iets andere manier praat. Lampen hebben vaak veel overeenkomsten, dus die zijn redelijk uitwisselbaar, maar met schakelaars is het bijvoorbeeld een rommeltje. Ieder device moet specifiek worden ondersteund door een platform en daar moet voor geprogrammeerd worden. En ik denk niet dat Philips er zin in heeft om dat voor elk denkbaar merk te gaan doen. Helaas is het een beetje een rommeltje met (Zigbee) devices, maar daar is nu niet veel meer aan te doen.

Zolang je binnen het Hue ecosysteem blijft gaat alles redelijk probleemloos, ga je daar buiten dan moet je flink onderzoek doen en kom je wel eens dingen tegen die niet goed werken.

Mocht je het aandurven, zou je eens kunnen kijken naar Home Assistant (met bijv Zigbee2MQTT), maar dat is wel een stuk meer uitzoekwerk en instelwerk. Je krijgt er echter wel een grotere keuze aan devices voor terug (duizenden).

Ik zou het echter eerst met Hue bridge proberen, want dat is een stuk simpeler als het werkt.

Is het trouwens noodzakelijk dat je gekleurd licht hebt? Want zo niet, dan kun je ook niet-slimme spots gebruiken, bijv in combinatie met een ecodim slimme dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
musicpixel schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:48:
[...]

Het probleem is dat elk device (lamp, schakelaar, etc) op een iets andere manier praat. Lampen hebben vaak veel overeenkomsten, dus die zijn redelijk uitwisselbaar, maar met schakelaars is het bijvoorbeeld een rommeltje. Ieder device moet specifiek worden ondersteund door een platform en daar moet voor geprogrammeerd worden. En ik denk niet dat Philips er zin in heeft om dat voor elk denkbaar merk te gaan doen. Helaas is het een beetje een rommeltje met (Zigbee) devices, maar daar is nu niet veel meer aan te doen.

Zolang je binnen het Hue ecosysteem blijft gaat alles redelijk probleemloos, ga je daar buiten dan moet je flink onderzoek doen en kom je wel eens dingen tegen die niet goed werken.

Mocht je het aandurven, zou je eens kunnen kijken naar Home Assistant (met bijv Zigbee2MQTT), maar dat is wel een stuk meer uitzoekwerk en instelwerk. Je krijgt er echter wel een grotere keuze aan devices voor terug (duizenden).

Ik zou het echter eerst met Hue bridge proberen, want dat is een stuk simpeler als het werkt.

Is het trouwens noodzakelijk dat je gekleurd licht hebt? Want zo niet, dan kun je ook niet-slimme spots gebruiken, bijv in combinatie met een ecodim slimme dimmer.
Nee kleur hoef ik niet, maar ik wil wel een range van 3000-6000k en niet de standaard dim to warm 2000-2700k. Dat is allemaal veel te geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

Vraagje, ik heb een Hue Bridge maar daarop 12 GU10 WRGB spots eigen merk van Ledkoning. Werkt ansich allemaal perfect. Ik heb een paar scenes gemaakt met allerlei kleuren. Ook prima. Maar, als ik een scene wil aanmaken waar alle spots fel wit uitstralen werkt dat niet. Elke keer als ik die scene ‘fel’ wil opslaan dimme de spots terug naar kleur en niet naar het ‘wit’ pallet schema. Je hebt namelijk 2 keuzes, kleurenpallet of (warm)wit pallet. Als ik bij de warm/wit pallet alles instel met 100% lamp vermogen en ik sla deze op, dan gaan bijna alle lampen weer naar het kleurenpallet op het moment dat ik het opsla. Ik heb alles al geprobeerd, maar blijft zich voordoen. Iemand een idee? Of komt dat doordat het geen Hue spots zijn?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-05 21:39
Inmiddels hier de woonkamer grondig verbouwd, daarbij hebben we een nieuw lichtplan. We willen 6 x een Philips Hue Resonate ophangen en die gekoppeld aansturen. Om deze aan te sturen wilde ik de Hue Dimmer Switch daarbij ook meenemen in het verhaal, maar nu ik de boel wil gaan bestellen, zie ik dat de dimmer maximaal 10 apparaten kan aansturen. Aangezien elke Philips Hue Resonate wordt voorzien van 2 lampen, ben ik bang dat dit dus niet gaat werken. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten? Iemand nog tips?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Hammetje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:01:
Inmiddels hier de woonkamer grondig verbouwd, daarbij hebben we een nieuw lichtplan. We willen 6 x een Philips Hue Resonate ophangen en die gekoppeld aansturen. Om deze aan te sturen wilde ik de Hue Dimmer Switch daarbij ook meenemen in het verhaal, maar nu ik de boel wil gaan bestellen, zie ik dat de dimmer maximaal 10 apparaten kan aansturen. Aangezien elke Philips Hue Resonate wordt voorzien van 2 lampen, ben ik bang dat dit dus niet gaat werken. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten? Iemand nog tips?
Dat is alleen als je de lampen via Bluetooth koppelt.
Als je een bridge heb is er geen beperking

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 11:31
Ik zou sowieso niet gaan voor de Hue Dimmer. Heb je alles netjes verbouwd ga je zo'n ontiegelijk lelijke lichtknop op je muur pakken.
Wat mij betreft zijn de Friend of Hue schakelaars, die geen batterijen nodig hebben, de mooiste en eleganste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-05 21:39
remmuz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:04:
[...]

Held, dan ga ik de boel bestellen.
Was er inderdaad ook van plan een startersset (met bridge) bij te bestellen. Dank!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
wokkelz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:04:
Ik zou sowieso niet gaan voor de Hue Dimmer. Heb je alles netjes verbouwd ga je zo'n ontiegelijk lelijke lichtknop op je muur pakken.
Wat mij betreft zijn de Friend of Hue schakelaars, die geen batterijen nodig hebben, de mooiste en eleganste oplossing.
De hue dimmer switch is idd maar een lelijk ding, maar gebruiken we hier alleen voor de slaapkamers van de kinderen, dan kunnen ze vanuit bed de lamp nog bedienen.

Heb in de woonkamer een dial switch en die vind ik persoonlijk nog best mooi en werkt goed, bedienen de beneden verdieping nog alleen maar hier mee.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:06
Tinusvolkel schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:19:
[...]

De hue dimmer switch is idd maar een lelijk ding, maar gebruiken we hier alleen voor de slaapkamers van de kinderen, dan kunnen ze vanuit bed de lamp nog bedienen.

Heb in de woonkamer een dial switch en die vind ik persoonlijk nog best mooi en werkt goed, bedienen de beneden verdieping nog alleen maar hier mee.
Hier sinds kort ook een dial switch en erg tevreden mee. Draaiknop is handig voor de eettafel, en de 4 knoppen ingeregeld voor scenes tbv eettafel, hanglamp woonkamer, woonkamer en keuken. Werkt helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Hammetje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:06:
[...]

Held, dan ga ik de boel bestellen.
Was er inderdaad ook van plan een startersset (met bridge) bij te bestellen. Dank!
Een Hue Bridge heeft officieel een limiet van 50 lampen (onofficieel kan het volgens mij iets meer zijn rond de 60, maar kan het geheel traag worden).
En overigens ook een limiet voor accessoires zoals schakelaars, sensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
remmuz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:04:
[...]

Een bridge heeft dus wel een beperking, alleen in dit geval zal het geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wokkelz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:04:
Heb de Gira FoH schakelaar binnen, en werkt prima via de Bridge, zonder echte Hue lampen.

Alleen beetje billig stukje plastic voor 70 euro...
Als je het licht aan klikt, of ja KLAKT!!!, dan is het hele huis wakker inclusief buren.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 27-02-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb vijf of zes van die FoH dingen hangen maar ze gaan er allemaal uit want mijn vrouw vindt het geklik te irritant... En eerlijk gezegd ik zelf ook, vooral op de kinderslaapkamers op een gips wand gaat het over de hele etage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Wij hadden hier ook FoH. De vrouw vond het hier ook herrie dingen. Ik had 6 sets…

Nu allemaal vervangen met die inbouw dingen van HUE zelf.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
Phusebox schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:49:
[...]

Heb de Gira FoH schakelaar binnen, en werkt prima via de Bridge, zonder echte Hue lampen.

Alleen beetje billig stukje plastic voor 70 euro...
Als je het licht aan klikt, of ja KLAKT!!!, dan is het hele huis wakker inclusief buren.
Het idee is mooi, met de klik energie opwekken om een signaal te sturen, maar het is het net niet. Dan maar overal Hue wall switches inderdaad..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SgtElPotato schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:37:
[...]

Het idee is mooi, met de klik energie opwekken om een signaal te sturen, maar het is het net niet. Dan maar overal Hue wall switches inderdaad..
Mja, ok, wel ook minder opties natuurlijk. Kan nu diverse scenes oproepen, dimmen etc.

De knop is toch maar bijzaak, meeste situaties worden geautomatiseerd met een bewegingssensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Phusebox schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:42:
[...]

Mja, ok, wel ook minder opties natuurlijk. Kan nu diverse scenes oproepen, dimmen etc.

De knop is toch maar bijzaak, meeste situaties worden geautomatiseerd met een bewegingssensor.
Als er iets is waar mijn vrouw de schurft aan heeft, is dat het licht niet 1000% doet wat ze wil. De enige plek waar ik werk met bewegingssensoren zijn: de voor- en achterdeur, de garage, zolder en meterkast. De hal en toilet had ik voorheen ook maar dat moest dus wieberen.

Als het aan mij persoonlijk lag zou ik ook alles met bewegingssensoren doen en de rest met mijn telefoon.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Thalaron schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:48:
[...]

Als er iets is waar mijn vrouw de schurft aan heeft, is dat het licht niet 1000% doet wat ze wil. De enige plek waar ik werk met bewegingssensoren zijn: de voor- en achterdeur, de garage, zolder en meterkast. De hal en toilet had ik voorheen ook maar dat moest dus wieberen.

Als het aan mij persoonlijk lag zou ik ook alles met bewegingssensoren doen en de rest met mijn telefoon.
Ik heb m'n partner gewoon overtuigd dat dat beter werkt en energiezuiniger is. Alleen in kantoor / keuken / woonkamer / gamekamer heb ik nog knoppen zitten. Maar daar wil ik even gaan klooien met 'presence sensoren' alleen hoorde ik daar ook wisselende ervaringen mee.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

SgtElPotato schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:06:
[...]

Ik heb m'n partner gewoon overtuigd dat dat beter werkt en energiezuiniger is. Alleen in kantoor / keuken / woonkamer / gamekamer heb ik nog knoppen zitten. Maar daar wil ik even gaan klooien met 'presence sensoren' alleen hoorde ik daar ook wisselende ervaringen mee.
Ik heb zo'n Aqara FP2 in onze keuken en dat werkt feilloos. Maar ik gebruik geen Hue bridge. Via Home Assistant wat automation zodat verlichting in de juiste stand op het juiste moment geschakeld wordt.

Wij zijn inmiddels zo gewend aan automatische verlichting dat we buiten de deur vaak opmerken dat het (te) donker is of dat we vergeten lampen uit te zetten. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 12:45
Ben bezig met mijn nieuwbouwwoning en heb de eerste hue spots al gekocht. Heb nog enkele vragen, hopelijk kunnen jullie mij helpen hiermee:
1. Ik heb 3 spots waar de verlichting ingebouwd zit, welke ik dus niet kan verwijderen en er een Hue spot in kan plaatsen. Hoe kan ik deze toch schakelen met de Hue app?
Ik wil de Hue spots gaan schakelen met Gira FoH.
2. Uiteindelijk wil ik ook gebruik gaan maken van elektrische screens, smart thermostaat en eventueel elektrische gordijnen. Welke apparatuur zouden jullie hiervoor aanraden?

Wilde Homey Pro gaan gebruiken maar lees hierboven dat dat niet werkt met Homey Pro, dus ben het even kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Bamiblik schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:55:
Ben bezig met mijn nieuwbouwwoning en heb de eerste hue spots al gekocht. Heb nog enkele vragen, hopelijk kunnen jullie mij helpen hiermee:
1. Ik heb 3 spots waar de verlichting ingebouwd zit, welke ik dus niet kan verwijderen en er een Hue spot in kan plaatsen. Hoe kan ik deze toch schakelen met de Hue app?
2. Uiteindelijk wil ik ook gebruik gaan maken van elektrische screens, smart thermostaat en eventueel elektrische gordijnen. Welke apparatuur zouden jullie hiervoor aanraden?

Wilde Homey Pro gaan gebruiken maar lees hierboven dat dat niet werkt met Homey Pro, dus ben het even kwijt ;)
Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Bamiblik schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:55:

Ik wil je aanraden om het aantal 'platforms' zoveel mogelijk te beperken.
Dus verlichting van Hue en (bijvoorbeeld) Aqara voor sensoren, gordijnen, deurbel, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 12:45
remmuz schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:25:
[...]

Ik wil je aanraden om het aantal 'platforms' zoveel mogelijk te beperken.
Dus verlichting van Hue en (bijvoorbeeld) Aqara voor sensoren, gordijnen, deurbel, enz.
Dat klopt en dat is precies waar ik zoekende naar ben, welk platform kan dit allemaal ondersteunen? Wil namelijk straks ook nog een video deurbel (Eufy?) en camera’s aan de buitenzijde van het huis.

• kjiratsiekoedel
Bamiblik schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:16:
[...]

Dat klopt en dat is precies waar ik zoekende naar ben, welk platform kan dit allemaal ondersteunen? Wil namelijk straks ook nog een video deurbel (Eufy?) en camera’s aan de buitenzijde van het huis.
Achteraf... Had ik willen beginnen met home assistant. Heb ik nu nog niet. Moet wel een keer voor gaan zitten.

Ben begonnen met homey, was t net niet (niet meer reagerende lampen zijn erg irritant als je wilt gaan slapen). Homey de deur uit gedaan.

Heb nu losse bridges (2x hue, tuya, tado, somfy. En dat gaat via Google Home). Maar ik mis t centrale aansturen zoals met homey kon.

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:29
kjiratsiekoedel schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:09:
[...]

Achteraf... Had ik willen beginnen met home assistant. Heb ik nu nog niet. Moet wel een keer voor gaan zitten.

Ben begonnen met homey, was t net niet (niet meer reagerende lampen zijn erg irritant als je wilt gaan slapen). Homey de deur uit gedaan.

Heb nu losse bridges (2x hue, tuya, tado, somfy. En dat gaat via Google Home). Maar ik mis t centrale aansturen zoals met homey kon.
Ik dacht dat de Homey Pro volledig compatible is met Hue

• Rallye
Ik heb Hue, TaHoma, Samsung SmartThings voor de TV, ATAG thermostaat en Sonos (met IKEA Dirigera als afstandsbediening) allemaal verenigd onder Google Assistant. Ik heb stiekem wel eens gekeken naar Homey, met name voor de moeilijkere schakelingen. Niet eens zozeer voor Hue overigens, maar TaHoma treft zich bijvoorbeeld niets aan van zijn eigen sensoren bij het sluiten van de rolluiken. Ik zie wel een beetje op tegen de herinrichting die dit met zich mee zou brengen (geldt ook voor HomeKit overigens) en tegen de uitgave die met zo’n Homey gepaard gaat - al experimenteer ik wel met een abonnement op Homey. Komende weken maar eens mee verder.

• kjiratsiekoedel
zuma schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:44:
[...]

Ik dacht dat de Homey Pro volledig compatible is met Hue
Ik gebruikte een mix van hue en innr.
En had vorige homey

T was te traag en niet betrouwbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 09:30
Bij mij zitten Hue (de bridge, zodat ik de Hue app ook nog kan gebruiken) en Somfy (voor IO-protocol) gekoppeld aan mijn Home Assistant. Daarin zit ook een Zigbee-stick voor apparaten die niet Hue-compatibel zijn of voor apparaten die ik gewoonweg niet in mijn Hue-app wil zien.

En het werkt fantastisch. Als ik ooit van mijn Hue-app af wil, wat steeds meer realiteit wordt omdat ik steeds gekker van die app wordt, kan ik alles op die Zigbee-stick koppelen en kan er weer een hun de deur uit.

Ik kan zo'n setup dan ook zeker aanbevelen. Niet afhankelijk van de cloud (voor Hue) is ook fijn. Ik was wel klaar met blaffen naar een Google-speaker om dingen voor elkaar te krijgen. Vrijwel alles gaat vanzelf en is altijd nog te bedienen met een wandschakelaar.

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 19:01
Is het mogelijk om een armatuur waar meerdere lampjes in gaan te 'groeperen' zodat deze kan acteren als een enkele lamp? Ik heb hier een armatuur met een spotje naar boven en een spotje naar onderen. Wanneer ik deze in een kamer of zone heb toegevoegd dan gaat het mis bij het afspelen van een dynamische scene. Het bovenste spotje kleurt groen en de onderste paars, terwijl ik ze samen dezelfde kleur zou laten schijnen.

Use case: in de tuin wil ik graag Soho laten spelen. Diverse grondspots van 1 armatuur en een paar wandlampjes van twee 2 spots. Ik vind echter nergens in de Hue app (op Android) de mogelijkheid om die dubbele spots te laten werken als een enkele lamp. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nee, volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
Hallo,
Ik heb inmiddels 8 Hue spotjes op mijn TV kamer die gekoppeld zijn aan een bridge. Op diezelfde kamer heb ik een boekenkast met een aantal Ikea spotjes van twee of drie jaar geleden. Die worden gevoed door een Tradfri met een bijbehorende remote. Ik zou die spotjes graag willen koppelen aan de Hue bridge, maar ik vermoed dat de Tradfri nog geen ondersteuning biedt daarvoor. Vragen:

1) hoe weet ik zeker of deze inderdaad nog niet gekoppeld kan worden aan de Hue bridge?
2) Als ik de spotjes wel wil koppelen, is het dan alleen een kwestie van een nieuwe versie van de tradfri hub, of moet ik dan ook de Ikea afstandsbediening erbij kopen? Of zelfs hele nieuwe spotjes?

Alvast dank voor de reacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 20:34
De Zigbee tradfri driver (ook de oudere) kun je prima koppelen aan de Hue bridge. Gebruik daarvoor de functie Touchlink en koppel hem als 'lamp'. Touchlink zit o.a. in de app Hue essentials. Je moet hem dan wel tegen de hub aanhouden tijdens het koppelen dus je moet hem wel eerst loshalen van de huidige plek. En eerst resetten met de reset knop op de driver. De Ikea remote kun je wel koppelen aan de Hue hub maar het is erg lastig om het voor elkaar te krijgen. Het beste kun je gewoon de Hue remotes gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bartsled schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:30:
Is het mogelijk om een armatuur waar meerdere lampjes in gaan te 'groeperen' zodat deze kan acteren als een enkele lamp? Ik heb hier een armatuur met een spotje naar boven en een spotje naar onderen. Wanneer ik deze in een kamer of zone heb toegevoegd dan gaat het mis bij het afspelen van een dynamische scene. Het bovenste spotje kleurt groen en de onderste paars, terwijl ik ze samen dezelfde kleur zou laten schijnen.

Use case: in de tuin wil ik graag Soho laten spelen. Diverse grondspots van 1 armatuur en een paar wandlampjes van twee 2 spots. Ik vind echter nergens in de Hue app (op Android) de mogelijkheid om die dubbele spots te laten werken als een enkele lamp. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
kun je niet de scene aanpassen en dan op het kleurwiel beide lampen op dezelfde (start)kleur zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 09:39
Hebben mensen nog ervaring met andere bewegingssensoren icm hue? Heb nu 6 van hue en die zijn perfect maar voor sommige ruimtes niet perse nodig en dan is 40eu per stuk wel gortig. De vorige kocht ik met BF voor 24eu ps. Ik las dat die van IKEA ook werken maar niet zo goed als van hue. Hebben we nog goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 18:11

aawe mwan

Wat ook leuk is:

rolandos582 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:11:
Hebben mensen nog ervaring met andere bewegingssensoren icm hue? Heb nu 6 van hue en die zijn perfect maar voor sommige ruimtes niet perse nodig en dan is 40eu per stuk wel gortig. De vorige kocht ik met BF voor 24eu ps. Ik las dat die van IKEA ook werken maar niet zo goed als van hue. Hebben we nog goede alternatieven?
Het pluspunt van de Ikea sensor is vooral dat je hem direct met lampen kunt pairen (zonder bridge) en zo een nieuw Zigbee "eilandje" kunt maken. Zodoende heb ik kamers die helemaal buiten de Hue bridge om hun werk doen en op die manier past de hele woning gewoon op 1 bridge tegenwoordig.

Qua mogelijkheden zijn ze verder helemaal niet vergelijkbaar.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hi, ik ga mijn keuken/eetkamer slim maken. heb al een lading robbshop dimmers in huis, maar 1 wandlamp is bijzonder: die heeft een push-dim led driver. oftewel: met een 4e draad is hij met touch-knop aan en uit te zetten, of bij inhouden te dimmen. Nu vroeg ik me na lang zoeken af: is dit binnen zigbee/hue te regelen? er zijn draadloze hue switches, ik heb er eentje. maar kun je die ook zo instellen dat inhouden ook een ingehouden pulse stuurt waardoor hij dimt? Robbshop dacht dat je daarvoor dan een shelly nodig zou hebben. Maar dat is weer buiten zigbee om.
Kortom: benieuwd naar jullie input. als dat handig is wil ik ook best de situatie schetsen van wat ik nu heb en waar ik heen wil.
tweede zoektocht waar ik mee bezig ben; wat is de beste remote voor hue comptible dimmers en lampen? liefst eentje die je ook op de muur kunt plakken.

[ Voor 17% gewijzigd door knuppelhout op 05-03-2024 22:59 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Er schijnt een hele batch met HUE dimmers op de markt gekomen te zijn waarbij de opdruk van de knoppen omgedraaid is. Normaal heeft de aan/uit knop een nokje maar bij deze batch heeft de HUE knop dus het nokje.
Iemand dit collectors item al kunnen bemachtigen? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 20:07
knuppelhout schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:55:
Nu vroeg ik me na lang zoeken af: is dit binnen zigbee/hue te regelen? er zijn draadloze hue switches, ik heb er eentje. maar kun je die ook zo instellen dat inhouden ook een ingehouden pulse stuurt waardoor hij dimt?
Koop een Hue Wall Switch Module en sluit hier een pulsdrukker op aan. Als je deze in de Hue app goed instelt werkt het op dezelfde manier. Drukken voor uit/aan, vasthouden voor dimmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:04

taz10

Party Animal

s e k schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:53:
[...]

De timers doen iets nadat de ingestelde tijd is verlopen.

Mijn aanname is dat de timer “ventilator aan” zorgt voor het aanzetten van de ventilator de ingestelde timer tijd.
En dat de ventilator uit gaat de ingestelde timer tijd van timer “van uit”.

Klopt dat ?

En je hebt geen lamp.
Wat doet dan “Badkamer - turn off” ?
Excuses voor de late reactie.

dit klopt wat je zegt., Ventilator aan staat op 2,5 minuut, ventilator uit op 1 minuut. Hier gaat iets niet goed dus.
Ik bemerk ook dat vaak na 2,5 minuut de ventilator gaat draaien en dan heel snel, na 0,5 of 1 minuut weer uit gaat.
En de Badkamer - turn off, doet de smartplug uit gaan (hier zit de ventilator op)

Misschien anders een idee om even via PM contact te hebben ? zou heel fijn zijn want ik kom er echt niet uit zo. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
cvanatten schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:15:
De Zigbee tradfri driver (ook de oudere) kun je prima koppelen aan de Hue bridge. Gebruik daarvoor de functie Touchlink en koppel hem als 'lamp'. Touchlink zit o.a. in de app Hue essentials. Je moet hem dan wel tegen de hub aanhouden tijdens het koppelen dus je moet hem wel eerst loshalen van de huidige plek. En eerst resetten met de reset knop op de driver. De Ikea remote kun je wel koppelen aan de Hue hub maar het is erg lastig om het voor elkaar te krijgen. Het beste kun je gewoon de Hue remotes gebruiken.
Wow, dit is de tip van het jaar! Al veel gezocht op forums en zelfs in de Ikea winkel gevraagd, maar wist niet dat het zo simpel ging. Enorm bedankt voor deze gouden suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 15:32
Ik draai al een paar jaar Hue, 90 % hie lampen maar ook een paar Somoff mini schakelaars en een paar zigbee dimmers, werkt allemaal stabiel samen met wat automatiseringen
Nu wil ik alles gaan onderbrengen bij Homekit
Ik verwacht dat alleen de Hue lampen geïmporteerd worden en dat ik de rest via homebridge zichtbaar moet maken, maar gaan de automatiseringen ook mee ?, en stel dat alles netjes in homekit draait incl automatiseringen, is het dan de bedoeling dat je de hue app automatiseringen verwijderd ?, vroeg het me gewoon af voordat alles overhoop gehaald wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
Ik ben een tijd lang niet meer bezig geweest met Hue, maar zal nu ook de keuken gaan voorzien van Hue.

Ik heb nu een 2-raams schakelwip.
1 voor de trapkast (welke mijn vriendin elke keer aan laat staan), dus die wil ik middels een kast/deur-schakelaar gaan aansluiten.
De wip op de muur valt dus weg.

En 1 schakelaar voor de keukenlamp en daar komt nu een Runner met dimmer.

Wat is nu de beste/mooiste oplossing om deze schakelaars weg te werken.

1x een blindplaat (voor de trapkast) en de andere helft voor de dimmer denk ik.
Maar is er tegenwoordig al iets in de handel om dit netjes te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:08
Ik heb thuis een Hue omgeving bestaande uit;
  • 1x Hue Bridge
  • 26x lampen (4x Lidl Smart Home Bulbs, de rest origineel Hue)
  • 2x Hue Smart plug
  • 2x Hue dimmer switch
  • 1x Hue smart button
  • 3x Hue motion sensor (waren er 5, maar 2 nog niet actief in gebruik dus verwijderd – zie later toelichting)
  • 8x Wall Switch Module (gister met moeite 3 stuks toegevoegd, nu dus 11x actief – zie later toelichting)
Tot nu toe werkte het prima. Ook het toevoegen van een nieuwe lamp of accessoire verliep tot nu toe altijd soepel.

Nu wilde ik gister een aantal extra lampen en een aantal extra Hue Wall Modules toevoegen maar dit ging heel moeizaam of helemaal niet.
Eerst 2 nieuwe lampen toegevoegd, dat ging zonder problemen maar het toevoegen van de wall module ging heel traag. De Wall module wordt niet gevonden of duurt heel lang om te verifiëren. Soms gaat het verifiëren succesvol maar meestal levert dit na lang geduld alsnog geen resultaat op.

Heb hier een tijdje mee lopen klooien, andere wall modules geprobeerd, andere schakelaar / pulsdrukker geprobeerd maar telkens hetzelfde resultaat. (ook dichtbij de bridge).
Behoorlijk frustrerend, vooral omdat ik er niet de vinger achter kon krijgen wat hier nou mis gaat.

Tot mij gisteravond opeens te binnen schoot dat er een ‘device limiet’ op de Hue Bridge zit.
Wat mij echter verbaast is dat dit niet als melding in de Hue App naar voren komt. Iets als onderstaande melding had het troubleshooter een stuk makkelijker gemaakt; 

“Je probeert een device toevoegen maar je bridge heeft de limiet van aantal ondersteunde devices bereikt – verwijder devices of installeer een tweede bridge”

Ik heb uiteindelijk 2 sensoren verwijderd waarna het toevoegen van een wall module iets soepeler verliep maar ging nog steeds niet van harte.

Voordat ik een tweede bridge aanschaf; is het waarschijnlijk dat ik de limiet van de bridge bereikt heb, ondanks het uitblijven van een melding hierover?
Of kan het ook andere oorzaken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Marivoet
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-03 18:58
Hallo allemaal;

Ik heb al is op het forum gesnuffeld maar niet gevonden wat ik zocht. Ik heb thuis een Hue installatie met oa 5 buitenlampen Hue Welcome die worden gestuurd door een outdoor sensor. Nu is het bereik van die sensor nogal gelimiteerd dus wil ik er een aantal op tactische plaatsen bijzetten. 3 in totaal die eigenlijk dezelfde 5 lampen zouden moeten sturen. Ze dienen bij zonsondergang zacht te branden en bij activeren van een sensor 3 min fel te branden en dan terug te keren naar zacht.
Probleem stelt zich dat wanneer ik ze in de Hue app instel dit allemaal feiloos werkt : ze gaan aan met zonsondergang en gaan fel branden bij activering van een sensor maar keren dan niet terug naar vorige stand ( zacht) want vorige stand is voor de laatst geactiveerde sensor: "fel". Dan staan ze dus heel de nacht fel te branden en dat is nou net niet de bedoeling eigenlijk. Heb al is geexperimenteerd met Hue labs formule maar die doet de lampen uitgaan na de verstreken tijd en niet terug naar zacht branden.

Wie o Wie heeft er een oplossing of denkt effe met me mee.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 12:56
Ik heb eind vorig jaar een 3-tal Philips Hue e14 lampen op MP gekocht. Deze werkten prima, alleen sinds gisteren is eentje gestopt met werken. Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd om de lamp te resetten, maar niets werkt.
Nu had ik de lamp nog in de fitting zitten en zojuist begon hij opeens te knipperen, maar in de Hue app wordt de lamp niet gevonden. Heeft iemand zoiets wel eens meegemaakt? Is het nog mogelijk om die lamp nog aan de praat te krijgen?

Hail to the king baby!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
Ik kreeg bericht van een terugroepactie op de 40W buitenvoeding. Om te zien om welke units het gaat: https://www.philips-hue.c...port/outdoor-power-supply

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 11:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Brumax schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:09:
Ik kreeg bericht van een terugroepactie op de 40W buitenvoeding. Om te zien om welke units het gaat: https://www.philips-hue.c...port/outdoor-power-supply
Dit is overigens dezelfde adapter die gebruikt wordt voor de Philips Hue Festavia (1e generatie). Gezien daar de IP rating is afgeplakt op de adapter met een sticker (de verlichting is alleen voor binnen bedoeld) kan het zijn dat mensen deze toch buiten gebruikt hebben. Houdt er dan rekening mee dat je dan dus problemen met vocht kan krijgen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 17:03
Superhuuper schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:40:
Ik heb thuis een Hue omgeving bestaande uit;
  • 1x Hue Bridge
  • 26x lampen (4x Lidl Smart Home Bulbs, de rest origineel Hue)
  • 2x Hue Smart plug
  • 2x Hue dimmer switch
  • 1x Hue smart button
  • 3x Hue motion sensor (waren er 5, maar 2 nog niet actief in gebruik dus verwijderd – zie later toelichting)
  • 8x Wall Switch Module (gister met moeite 3 stuks toegevoegd, nu dus 11x actief – zie later toelichting)
Tot nu toe werkte het prima. Ook het toevoegen van een nieuwe lamp of accessoire verliep tot nu toe altijd soepel.

Nu wilde ik gister een aantal extra lampen en een aantal extra Hue Wall Modules toevoegen maar dit ging heel moeizaam of helemaal niet.
Eerst 2 nieuwe lampen toegevoegd, dat ging zonder problemen maar het toevoegen van de wall module ging heel traag. De Wall module wordt niet gevonden of duurt heel lang om te verifiëren. Soms gaat het verifiëren succesvol maar meestal levert dit na lang geduld alsnog geen resultaat op.

Heb hier een tijdje mee lopen klooien, andere wall modules geprobeerd, andere schakelaar / pulsdrukker geprobeerd maar telkens hetzelfde resultaat. (ook dichtbij de bridge).
Behoorlijk frustrerend, vooral omdat ik er niet de vinger achter kon krijgen wat hier nou mis gaat.

Tot mij gisteravond opeens te binnen schoot dat er een ‘device limiet’ op de Hue Bridge zit.
Wat mij echter verbaast is dat dit niet als melding in de Hue App naar voren komt. Iets als onderstaande melding had het troubleshooter een stuk makkelijker gemaakt; 

“Je probeert een device toevoegen maar je bridge heeft de limiet van aantal ondersteunde devices bereikt – verwijder devices of installeer een tweede bridge”

Ik heb uiteindelijk 2 sensoren verwijderd waarna het toevoegen van een wall module iets soepeler verliep maar ging nog steeds niet van harte.

Voordat ik een tweede bridge aanschaf; is het waarschijnlijk dat ik de limiet van de bridge bereikt heb, ondanks het uitblijven van een melding hierover?
Of kan het ook andere oorzaken hebben?
Ik had hetzelfde probleem, ook nooit een melding gehad. Nu sinds een x periode een tweede bridge ernaast gezet en poef, probleem opgelost. Met andere woorden, ik zou 't doen :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
DePaul schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:02:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, ook nooit een melding gehad. Nu sinds een x periode een tweede bridge ernaast gezet en poef, probleem opgelost. Met andere woorden, ik zou 't doen :)
Thanks voor het delen van de ervaring en mooi te horen dat dit het probleem heeft opgelost.
Heb gister een 2e bridge op de kop getikt via Marktplaats, deze ligt inmiddels voor me klaar in de pakketkluis dus van het weekend maar even mee klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnedje
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
DePaul schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:02:
[...]

Hoe werkt dat in de praktijk? Hue heeft toch nog geen echt goede ondersteuning voor een tweede bridge? Wat ik begreep is dat je dan in de app moet switchen tussen de bridges om de lampen die daaraan gekoppeld zitten te bedienen? En je moet dan ook lampen die je nu al hebt aangesloten opnieuw verbinden met de nieuwe bridge? Tevens begreep ik dat je de tweede bridge niet buitenshuis kan bedienen (omdat die niet gekoppeld is aan je Hue account). Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-05 14:04
Sinnedje schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:46:
[...]
Wat ik begreep is dat je dan in de app moet switchen tussen de bridges om de lampen die daaraan gekoppeld zitten te bedienen?
En je moet dan ook lampen die je nu al hebt aangesloten opnieuw verbinden met de nieuwe bridge?
Tevens begreep ik dat je de tweede bridge niet buitenshuis kan bedienen (omdat die niet gekoppeld is aan je Hue account). Klopt dat?
Klopt allemaal.
Maar als je bijvoorbeeld een goede onderverdeling maakt door de geautomatiseerde ruimtes op de tweede bridge te zetten, bij mij zitten de buitenlampen, bijkeuken, overloop en de hal op de tweede, gaat het prima. Die bedien ik zelden tot nooit met de app, dus dat is niet zo'n probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Sinnedje schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:46:
[...]

Hoe werkt dat in de praktijk? Hue heeft toch nog geen echt goede ondersteuning voor een tweede bridge? Wat ik begreep is dat je dan in de app moet switchen tussen de bridges om de lampen die daaraan gekoppeld zitten te bedienen? En je moet dan ook lampen die je nu al hebt aangesloten opnieuw verbinden met de nieuwe bridge? Tevens begreep ik dat je de tweede bridge niet buitenshuis kan bedienen (omdat die niet gekoppeld is aan je Hue account). Klopt dat?
Later dit jaar komt daar verandering in; https://hueblog.com/2024/...ort-for-multiple-bridges/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:27:
[...]

Koop een Hue Wall Switch Module en sluit hier een pulsdrukker op aan. Als je deze in de Hue app goed instelt werkt het op dezelfde manier. Drukken voor uit/aan, vasthouden voor dimmen.
Ik heb ze in huis maar helaas lijkt dit niet te doen wat ik zoek. Die wall switches zijn om hue lampen met een fysieke knop niet zonder stroom te laten belanden.

De driver in de lamp zelf ingebouwd is een push-dimmer. De elektricien maakt nu een push button in de muur ipv een aan uit knop. Daarvoor moet een 4e draad getrokken worden. Dat gebeurt nu dus.
Maar hoe maak ik dit smart? Dus een zigbee module die kan aanzetten en uitzetten met een korte puls. En bij inhouden (aangehouden puls) kan dimmen. Dat laatste lijkt moeilijk vindbaar.
Ik heb een shelly v1 liggen. Dat kan je vrij goed programmeren. Werkt alleen niet in hue maar dat is geen ramp.
Liefst wil ik alles in zigbee. Vlgs robbshop bestaat dit niet in zigbee. Maar misschien toch?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
knuppelhout schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:50:
[...]

Ik heb ze in huis maar helaas lijkt dit niet te doen wat ik zoek. Die wall switches zijn om hue lampen met een fysieke knop niet zonder stroom te laten belanden.
Ik heb meerdere wall switch modules icm pulsdrukkers in huis geïnstalleerd en allen doen ze hier waar jij naar op zoek bent?
  • 1x drukken is aan
  • Ingedrukt houden is dimmen
  • Loslaten en nogmaals ingedrukt houden is weer feller
+ optioneel in te stellen;
Meerdere keren achter elkaar drukken is doorlopen van scènes.

Werkt hier zo al meerdere jaren prima.
Zowel met origineel Hue Lamp als met Lidl Smart Home lamp.

[ Voor 4% gewijzigd door Superhuuper op 15-03-2024 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:15
Ik stel de vraag ook even hier.

Op het moment heb ik twee domme lampen in de woonkamer welke via een slimme stopcontactschakelaar gekoppeld zijn aan een Homey Pro 2023. Ik zit er nu aan te denken om deze te vervangen voor een set uitvoering: Philips Hue White Ambiance E27 1100 lumen Bluetooth 2-pack

Wat ik wil is dat de lampen automatisch aan en uit gaan zoals ze dat nu ook doen. Maar wat ik daarnaast ook wil, is dat de lampen vanaf een bepaalde tijd geleidelijk gaan dimmen naar een bepaalde kleurtoon en lichtintensiteit over een duur van x minuten.

Als ik kijk naar welke acties beschikbaar zijn in de homey app, dan zie ik opties staan die wel suggereren dat je naar een specifieke kleurtemperatuur en dimniveau kunt gaan, maar geen suggestie dat je dat ook over een bepaalde periode kunt laten plaatsvinden.
https://homey.app/nl-nl/a...-Hue,-without-the-bridge/

Heeft iemand van jullie ervaring met deze combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 19:54
Ik heb in de hal een Philips Hue Filament E27 7W Wit Dim hangen met daaraan gekoppeld 2 Hue Smart Buttons, wat ik echter niet voor elkaar krijg is dat de lamp op 50% gedimd blijft staan, ongeachte welke van de Smart button de lamp uitschakelt, wanneer ik de lamp weer aanzet komt de volle 100% terug. In de app op 50% gezet maar de Smart buttons blijven bij inschakelen de lamp weer voor 100% aanzetten. Google geeft niet echt een oplossing, zal wel iets simpels zijn, maar wat daar kom ik niet achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 30-05 17:03
robkrekel schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 07:28:
[...]
Klopt allemaal.
Maar als je bijvoorbeeld een goede onderverdeling maakt door de geautomatiseerde ruimtes op de tweede bridge te zetten, bij mij zitten de buitenlampen, bijkeuken, overloop en de hal op de tweede, gaat het prima. Die bedien ik zelden tot nooit met de app, dus dat is niet zo'n probleem.
Klopt idd, zo heb ik het nu inmiddels bij mij ook en werkt als een zonnetje. Maar het nieuws dat Signify het eindelijk mogelijk gaat maken om twee bridges tegelijk te gebruiken is natuurlijk helemaal mooi nieuws _/-\o_

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
surfing john schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:33:
Ik heb in de hal een Philips Hue Filament E27 7W Wit Dim hangen met daaraan gekoppeld 2 Hue Smart Buttons, wat ik echter niet voor elkaar krijg is dat de lamp op 50% gedimd blijft staan, ongeachte welke van de Smart button de lamp uitschakelt, wanneer ik de lamp weer aanzet komt de volle 100% terug. In de app op 50% gezet maar de Smart buttons blijven bij inschakelen de lamp weer voor 100% aanzetten. Google geeft niet echt een oplossing, zal wel iets simpels zijn, maar wat daar kom ik niet achter!
Smart button wel op ‘laatste aan status’ staan en niet op een scene of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 30-05 18:13
Ik wil in m'n woning straks Philips Hue lampen gaan gebruiken. Zo heb ik meerdere armaturen op het hoog, zoals de Fugato, Ensis, Xamento etc. De meeste armaturen zijn zwart. Op dit moment ben ik nog op zoek naar 1 of 2 wandlampen voor in de woonkamer, die twee kanten op schijnt. Het liefst heb ik iets wat in dezelfde stijl is van de eerder genoemde armaturen.

Het ding is dat ik graag een kabel langs de muur wil laten lopen naar een stopcontact.

Vanmiddag was ik toevallig in een lampenzaak en stond ik bij de Philips Hue lampen te kijken, maar ik zag niet zo snel een wandlamp met kabel. Een medewerkster vroeg aan mij of ik het kon vinden, dus vertelde wat ik zocht. Ze ging kijken bij de Philips Hue Dymera en ook kort bij de Philips Hue Liane. Bij de Dymera vertelde de medewerkster dat ik het zo met een kabel naar het stopcontact kan laten lopen, maar toen ik zelf even keek op internet zag ik dat dit niet echt mogelijk was.

Het idee wat ik een beetje zoek met de kabel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqQY1f-ESQTChAaGcheiFMMwhhc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GvphgfMHxoWp7pSoPfLJj0kd.webp?f=fotoalbum_large

Weet iemand of zoiets bestaat met een Philips Hue armatuur, dat het toch mogelijk is bij de Dynera of dat het beter is om gewoon naar een algemeen armatuur te kijken (non Philips Hue) en daarbij een of twee losse Philips Hue lampen bij te nemen?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
RobinNL schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:28:
Ik wil in m'n woning straks Philips Hue lampen gaan gebruiken. Zo heb ik meerdere armaturen op het hoog, zoals de Fugato, Ensis, Xamento etc. De meeste armaturen zijn zwart. Op dit moment ben ik nog op zoek naar 1 of 2 wandlampen voor in de woonkamer, die twee kanten op schijnt. Het liefst heb ik iets wat in dezelfde stijl is van de eerder genoemde armaturen.

Het ding is dat ik graag een kabel langs de muur wil laten lopen naar een stopcontact.

Vanmiddag was ik toevallig in een lampenzaak en stond ik bij de Philips Hue lampen te kijken, maar ik zag niet zo snel een wandlamp met kabel. Een medewerkster vroeg aan mij of ik het kon vinden, dus vertelde wat ik zocht. Ze ging kijken bij de Philips Hue Dymera en ook kort bij de Philips Hue Liane. Bij de Dymera vertelde de medewerkster dat ik het zo met een kabel naar het stopcontact kan laten lopen, maar toen ik zelf even keek op internet zag ik dat dit niet echt mogelijk was.

Het idee wat ik een beetje zoek met de kabel:
[Afbeelding]

Weet iemand of zoiets bestaat met een Philips Hue armatuur, dat het toch mogelijk is bij de Dynera of dat het beter is om gewoon naar een algemeen armatuur te kijken (non Philips Hue) en daarbij een of twee losse Philips Hue lampen bij te nemen?
HUE heeft geen armaturen waar een snoer uit komt. Maar waarschijnlijk kun je dat wel bereiken met wat knutsel werk.
Voor de prijs van de Dymera kun je denk ik wel een armatuur vinden dat je echt mooi vind en er dan een Hue lamp in draaien. Met als voordeel dat je de lamp kunt wisselen als die stuk gaat.

Dymera kan wel mooi zijn als je een Ensis hebt hangen, dan hou je alles in dezelfde stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 30-05 18:13
remmuz schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:41:
[...]

HUE heeft geen armaturen waar een snoer uit komt. Maar waarschijnlijk kun je dat wel bereiken met wat knutsel werk.
Voor de prijs van de Dymera kun je denk ik wel een armatuur vinden dat je echt mooi vind en er dan een Hue lamp in draaien. Met als voordeel dat je de lamp kunt wisselen als die stuk gaat.

Dymera kan wel mooi zijn als je een Ensis hebt hangen, dan hou je alles in dezelfde stijl.
Dat laatste heb ik ook ja, het zou mooier zijn als alles in (ongeveer) in dezelfde stijl is. Bij de Dymera zou je dan een gat moeten maken aan de onderkant, waar een kabel doorheen kan. Maar verder ben ik echt een leek op dat gebied, met kabels en elektra etc.

Een andere armatuur zou idd makkelijker zijn, daar had ik ook naar gekeken, maar dan is het hopen dat er niet zoveel verschil zit in het type materiaal.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
RobinNL schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:08:
[...]

Dat laatste heb ik ook ja, het zou mooier zijn als alles in (ongeveer) in dezelfde stijl is. Bij de Dymera zou je dan een gat moeten maken aan de onderkant, waar een kabel doorheen kan. Maar verder ben ik echt een leek op dat gebied, met kabels en elektra etc.

Een andere armatuur zou idd makkelijker zijn, daar had ik ook naar gekeken, maar dan is het hopen dat er niet zoveel verschil zit in het type materiaal.

In ieder geval bedankt voor je reactie!
Hou er rekening mee dat de Dymera die "multi-source light technology" heeft. Dat kun je niet bereiken met een andere lamp.

Pagina: 1 ... 68 ... 82 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic