[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 58 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:15

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

xileS schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:36:
[...]

Allemaal in 2022 aangeschaft, dus volgens mij idd v2. Zou eigenlijk niet moeten uitmaken lijkt mij.
ROFL, nu open ik de app weer en heb ik inderdaad een soort melding en kan het ook. Perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Beekforel schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:08:
[...]

ROFL, nu open ik de app weer en heb ik inderdaad een soort melding en kan het ook. Perfect.
Mooi, snapte sowieso nooit waarom limiet eerst maar 2 was. Alleen vond ik het nooit belangrijk genoeg om voor andere oplossingen te zoeken ipv de standaard Hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58
xileS schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:19:
[...]

Mooi, snapte sowieso nooit waarom limiet eerst maar 2 was. Alleen vond ik het nooit belangrijk genoeg om voor andere oplossingen te zoeken ipv de standaard Hue app.
Eigenlijk geef je al een beetje antwoord op je vraag.

Philips heeft zich vooral gericht op een stabiel werkend systeem (de hele combinatie van hardware, software/app, firmware, en dat ook opengesteld voor derden), i.p.v. veel ontwikkeltijd in een feature-heavy app te stoppen.
Alle basisfunctionaliteit is aanwezig, en als je meer wilt zijn er apps van derden of kun je zelf programmeren via de API. In de eerste jaren van het Hue ecosysteem werden apps van derden die met Hue werkten door Philips dan ook flink gepromoot, o.a. in de eigen Hue app.

Daarnaast is er natuurlijk Hue Labs als een soort proeftuin, waarmee extra functionaliteit stapsgewijs ook in de app is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktistes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 21:24
Hallo allemaal,

Ik heb al een paar jaar een aantal hue lampen met hub, erg tevreden mee.
Alleen voor de prijs probeer ik zo nu en dan eens een lampje van een ander fabricaat toe te passen.
Een paar tradfri lampen geprobeerd, en pas twee lampen van Trust. Maar ze voldoen nooit.
Allemaal hebben ze een piep/zoem, met name wanneer ze gedimd worden, waardoor ze op de meeste plaatsen niet toe te passen zijn voor mij.
En de Trust lampen volgen scene overgangen niet, of niet goed. Ze blijven gewoon op de oude helderheid staan, of gaan aan het begin of eind van de overgangsperiode ineens naar de nieuwe stand.

Zijn er inmiddels merken die wel kwaliteit hue-compatible lampen maken tegen een iets schappelijkere prijs dan philips/signify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Innr heeft wel goede lampen die met Hue werken

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-06 14:49
Vraag:
Wij hebben een inloopkast met 4 normale GU10 spots in een armatuur.

Nu hebben we overal HUE in huis, behalve in deze kast.
Aangezien deze lampen vaak aan staan als er niemand in de kast is (iets met weglopen zonder lamp uit te doen ;)) wil ik dit ook op HUE aansluiten met een sensor.
Maar, ik heb eigenlijk geen zin om deze GU10 spots te vervangen voor HUE GU 10 spots omdat ik dat zonde vind van de lampen.

Is deze armatuur te schakelen aan een HUE product? Armatuur zit gewoon op 230v op de normale muur schakelaar. Dus niet met een stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 11:32
NVM

[ Voor 99% gewijzigd door CKSotos op 22-08-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-06 23:32
ZveenT schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:46:
Vraag:
Wij hebben een inloopkast met 4 normale GU10 spots in een armatuur.

Nu hebben we overal HUE in huis, behalve in deze kast.
Aangezien deze lampen vaak aan staan als er niemand in de kast is (iets met weglopen zonder lamp uit te doen ;)) wil ik dit ook op HUE aansluiten met een sensor.
Maar, ik heb eigenlijk geen zin om deze GU10 spots te vervangen voor HUE GU 10 spots omdat ik dat zonde vind van de lampen.

Is deze armatuur te schakelen aan een HUE product? Armatuur zit gewoon op 230v op de normale muur schakelaar. Dus niet met een stekker.
Deze kun je dan te gebruiken. Steek je daar de stekker in van je armatuur.

Je kunt ook een andere Zigbee-variant gebruiken, zoals die van IKEA, maar als je een Hue product wilt is er deze. Voordeel is dat deze met Homekit werkt, mocht dat een eis zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:01
xFeverr schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:25:
[...]

Deze kun je dan te gebruiken. Steek je daar de stekker in van je armatuur.

Je kunt ook een andere Zigbee-variant gebruiken, zoals die van IKEA, maar als je een Hue product wilt is er deze. Voordeel is dat deze met Homekit werkt, mocht dat een eis zijn.
'Niet met een stekker' stond er.... ;) Dus je moet dan niet de stekker-schakelaar hebben maar je kan wel zoiets gebruiken: https://www.robbshop.nl/sonoff-zbmini-smart-switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 08-06 23:32
Archer_VC10 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:47:
[...]

'Niet met een stekker' stond er.... ;) Dus je moet dan niet de stekker-schakelaar hebben maar je kan wel zoiets gebruiken: https://www.robbshop.nl/sonoff-zbmini-smart-switch
Wauw |:(
Tijd voor pauze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktistes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 21:24
Brumax schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:18:
Innr heeft wel goede lampen die met Hue werken
Maar volgen ze scenes, en zoemen of piepen ze wanneer ze gedimd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Laatst online: 08-06 14:49
Archer_VC10 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:47:
[...]

Merci. Ik moet alleen even ruimte in de doos maken zie ik.. maar ga wel even puzzelen.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Laatst online: 18-02 02:21
Hoi Tweaks,
Ik wil graag een nieuwe bed lamp kopen nu kwam ik uit bij de Symfonisk 2 van Ikea. Klopt het dat ik hier een fitting van Hue zelf in kan doen zo ja wat is de naam van de fitting?
Gaat om deze lamp;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03Ybnm1VKEFowjMwcUUipRMch1E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3tuwWUClMMSDDpUGZPsSvFsl.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@heppe01 de fitting is het onderdeel waar je de lamp in schroeft. En dat is E27, zoals de ook op de productpagina en in de handleiding kunt zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 22-08-2023 21:18 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:17
RGBW filament lampen die je kunt koppelen met HUE !
Vanaf 34 euro, dus nog redelijk betaalbaar.

https://hueblog.com/2023/...-filaments-from-paulmann/

Leuk alternatief voor de HUE Lightguide lampen aangezien die bijna drie keer zo duur zijn

[ Voor 19% gewijzigd door remmuz op 25-08-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
remmuz schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:48:
RGBW filament lampen die je kunt koppelen met HUE !
Vanaf 34 euro, dus nog redelijk betaalbaar.

https://hueblog.com/2023/...-filaments-from-paulmann/

Leuk alternatief voor de HUE Lightguide lampen aangezien die bijna drie keer zo duur zijn
Goede tip, heb je ze zelf (getest)?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-06 16:47
Paulmann is wel goed, vind alleen de strip in de lamp zelf wel echt te aanwezig haha, op de foto althans. Je wil toch juist een mooi draadje, niet een ledstrip in een glaasje.

[ Voor 10% gewijzigd door -Marco op 25-08-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:19
-Marco schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:33:
Paulmann is wel goed, vind alleen de strip in de lamp zelf wel echt te aanwezig haha, op de foto althans. Je wil toch juist een mooi draadje, niet een ledstrip in een glaasje.
Eens, al is de Philips Hue Color ook geen pareltje om naar te kijken..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Marco
Nee absoluut niet, heb die ook niet in het zicht gelukkig. De filamentlampen wel, die vind ik helemaal prima in open lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:37
Releasenotes voor de bridge:

August 16, 2023
Software version: 1959194030

Improved performance and reliability of the system

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:35

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Sinds bovengenoemde update loop ik tegen het probleem aan dat als een entertainment groep een lamp bevat die (ooit) is hernoemt, je geen nieuwe lampen meer kan toevoegen aan die groep.

De enige manier hoe ik dit heb weten op te lossen is de hernoemde lamp verwijderen en weer toevoegen.. gelukkig wist ik nog welke dit was.

Mogelijk heeft iemand er iets aan als die hier ook tegenaan loopt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Met de verbouwing van de keuken wil ik gelijk even way irritante puntjes rondom mijn verlichting aanpakken. Ik heb nu een dubbele wisselschakelaar voor keuken en eettafel van Jung volgens mij AS500 serie. Als ik die uitdruk kan ik logischerwijs niet meer mijn lampen bedienen via mijn telefoon. Wat heb ik nodig om dit wel te doen? Ik zie even door de bomen het bos niet meer.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 16:21
Alles achter de schakelaar doorverbinden en de wall switch module gebruiken? Zie https://www.philips-hue.c...elaarmodule/8719514318045

Jung heeft ook Friends of Hue schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-06 22:50
Ik weet niet of ik dit het juiste topic is, maar ik kan al een langere tijd m'n hue lampen niet meer op afstand bedienen, terwijl dit in het verleden wel kon. Ik weet niet precies vanaf wanneer dit probleem zich voor doet.
Ik heb een foto gemaakt van m'n bridge en hierop zie je dat het internet-connectie-lampje maar lichtjes brand. Heeft dat een reden?

Ik heb m'n hue bridge verbonden met een utp kabel vanaf m'n Ziggo router via een netwerkswitch. Omdat m'n ziggo router al vol zat met andere kabels heb ik er een switch bij gezet.
Ook mijn Ziggo Next mini is via deze switch verbonden en dat heeft geen problemen, dus kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHCBdHGhEFRvcE8ePXhvyw8laIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZNTEJHN1mWQwnKSumHSqxMn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 19:15
Oekieee schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:40:
Ik weet niet of ik dit het juiste topic is, maar ik kan al een langere tijd m'n hue lampen niet meer op afstand bedienen, terwijl dit in het verleden wel kon. Ik weet niet precies vanaf wanneer dit probleem zich voor doet.
Ik heb een foto gemaakt van m'n bridge en hierop zie je dat het internet-connectie-lampje maar lichtjes brand. Heeft dat een reden?

Ik heb m'n hue bridge verbonden met een utp kabel vanaf m'n Ziggo router via een netwerkswitch. Omdat m'n ziggo router al vol zat met andere kabels heb ik er een switch bij gezet.
Ook mijn Ziggo Next mini is via deze switch verbonden en dat heeft geen problemen, dus kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt..

[Afbeelding]
Even tijdelijk rechtstreeks op je Ziggo router aansluiten al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
Nuevocasa schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:51:
[...]

Yes net gedaan. Er is niks veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Krijg je een foutmelding? Zit je telefoon op hetzelfde netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:28
Nuevocasa schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:51:
[...]

Afstand tot de router? Volgens mij wordt minimaal 50 cm aangeraden ivm storing op 2.4ghz frequentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
Rallye schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:21:
Krijg je een foutmelding? Zit je telefoon op hetzelfde netwerk?
Nee geen foutmelding. De Hue app opent gewoon niet als in m'n wifi (telefoon) uitschakel. Dan blijft ie laden.
Zodra ik weer met wifi verbind, opent de app wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
Helox-in-a-box schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:01:
[...]

Afstand tot de router? Volgens mij wordt minimaal 50 cm aangeraden ivm storing op 2.4ghz frequentie
Ja er zit +/- 50cm tussen. Wellicht ietsje minder. De Bridge hangt (links) in hetzelfde kastje al waar de router (rechts) staat.

Toch heeft ie het wel gedaan, terwijl alles in het kastje staat. Hoewel het best zou kunnen dat het al vanaf afgelopen december niet meer werkt (nieuwe ziggo router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ah, dus “op afstand” is niet via wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 15:55
Ik ben op zoek naar een mooie oplossing voor mijn 38 inch ultrawide monitor. Ik zie dat Philips een gradient lightstrip heeft voor de PC, maar die gaat maar tot 34 inch.... de Playbar's lijken mij niet ideaal, dan zou ik er 4 moeten aanschaffen en op elke zijde een playbar moeten plaatsen. Iemand een idee? Misschien kan de gradient lightstrip wel? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:30

Wallie

Herr

Iets wat lang werkte, werkt niet meer, en ik snap niet waarom:

In de keuken heb ik twee hue lampen, en deze moet je aandoen met een hue schakelaar. Er hangt ook een bewegingssensor om na 10min zonder beweging het licht weer uit te doen (kinderen doen dat namelijk niet...). Aan moet je wel doen met de schakelaar, anders zetten de katten het licht de hele nacht aan.

Dit heb ik in de Hue app: bij beweging niks doen en na 1min (voor de test), de mik weer uit. Helaas doet het het niet, na 1min gebeurt er niks. Als ik hem instel dat de sensor de lamp ook juist aan mag doen, dan gaat hij na 1min wel uit. Jammere is dat het wel gewerkt heeft, alleen is het ergens gestopt met werken. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMRk9uH7lKWz7e_EI8C7dPMT_eU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIxiyJNlWrB6kNUv5t445x0s.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerSch_
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-01-2024
assn schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:16:
[...]

Inderdaad een Philips Hue Wall Switch of je kan er voor kiezen om Hue Wall module achter 'gewone' schakelaars te plaatsen. Het advies is om dan dubbele impulsdrukkers te nemen omdat je dan de meeste functionaliteit kan toevoegen. Zoals Dimmen, aan/uit en scenes er aan koppelen.
We zijn even verder, dit heb ik allemaal uitgevoerd. Ik heb nu 4 hue spots boven de keuken (1 kamer) en 6 spots in de uitbouw. Deze 6 spots heb ik verdeeld over 2 kamers. Nu wil ik met de Hue Wall module alle 10 lampen tegelijk inschakelen en laten veranderen van kleur etc. Daarom heb ik alle 3 kamers in 1 zone gezet. Dat werkt, ik kan met de app alle 10 lampen tegelijk inschakelen. Maar schakel ik met de wall switch dezelfde zone in, dan gaan er maar 7 spots branden. Houd ik de schakelaar ingedrukt, gaan ze alle 10 aan maar kan ik er niet mee wat ik wil. Heeft iemand dit hier ook gehad? Zit er een max aan het aantal lampen dat je kan inschakelen met een wall switch module? Suggesties zijn erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
@Wallie Ik heb na de update van de bridge óók ruzie met 3 van mijn 4 sensoren (icm iconnecthue).
Voorlopig heb ik er 2 volledig opnieuw ingesteld met de wizzard om eens te kijken of dat helpt. Voor de eerste (het halletje) lijkt het in ieder geval overdag te helpen, voor de woonkamer zal ik nog even moeten afwachten (óók voor de nacht), en dan doe ik de keuken óók. De slaapkamer werkte gelukkig nog zoals ik gewend ben.

Maar misschien helpt het ook bij jou om dat ding volledig opnieuw in te stellen…?
In de nieuwe firmware van de bridge is er voor de sensoren wat veranderd, en waarschijnlijk zorgt dat voor de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

jwhoogervorst schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:48:
@Wallie Ik heb na de update van de bridge óók ruzie met 3 van mijn 4 sensoren (icm iconnecthue).
Voorlopig heb ik er 2 volledig opnieuw ingesteld met de wizzard om eens te kijken of dat helpt. Voor de eerste (het halletje) lijkt het in ieder geval overdag te helpen, voor de woonkamer zal ik nog even moeten afwachten (óók voor de nacht), en dan doe ik de keuken óók. De slaapkamer werkte gelukkig nog zoals ik gewend ben.

Maar misschien helpt het ook bij jou om dat ding volledig opnieuw in te stellen…?
In de nieuwe firmware van de bridge is er voor de sensoren wat veranderd, en waarschijnlijk zorgt dat voor de problemen.
Ik zal vanavond eens een sensor resetten en opnieuw aan de bridge toevoegen, kijken of dat helpt.
Daarnaast zal ik hem ook eens aan m'n tweede hue bridge hangen (heb iets teveel hue lampen ja... :Y) ) om te kijken of het gedrag daar anders op is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerSch_
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-01-2024
GerSch_ schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

We zijn even verder, dit heb ik allemaal uitgevoerd. Ik heb nu 4 hue spots boven de keuken (1 kamer) en 6 spots in de uitbouw. Deze 6 spots heb ik verdeeld over 2 kamers. Nu wil ik met de Hue Wall module alle 10 lampen tegelijk inschakelen en laten veranderen van kleur etc. Daarom heb ik alle 3 kamers in 1 zone gezet. Dat werkt, ik kan met de app alle 10 lampen tegelijk inschakelen. Maar schakel ik met de wall switch dezelfde zone in, dan gaan er maar 7 spots branden. Houd ik de schakelaar ingedrukt, gaan ze alle 10 aan maar kan ik er niet mee wat ik wil. Heeft iemand dit hier ook gehad? Zit er een max aan het aantal lampen dat je kan inschakelen met een wall switch module? Suggesties zijn erg welkom.
Gisteravond zelf nog even aan het prutsen geweest met die Hue spotjes. Bovenstaand kan je oplossen door geen zones te koppelen aan je Wall Switch, maar alle lampen los. Dan werkt het wel naar behoren. Mooi systeem verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
@Wallie bij mij lijkt het weer goed te werken.

En ik heb ondertussen 3 bridges: eerst 2 omdat het bereik op zolder te wensen overlaat, en bridge 1 al aan de limiet qua accessoires van destijds (dimmerswitches, sensoren) zat, en omdat ik met de verhuizing naar bridge 2 waarschijnlijk snel wéér aan de limiet zou zitten heb ik er bij nader inzien meteen maar 2 besteld.

[ Voor 77% gewijzigd door jwhoogervorst op 30-08-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Weet je of er een update geweest is? Kan dat niet zo 123 zien, zie alleen een mooi lang versienummer staan (1.59.1959194030), maar geen idee wanneer hij voor het laatst geupdated is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
@Wallie nee, geen update: ik heb de updates op handmatig staan (bij alle apparaten waar dat mogelijk is).

Ik heb trouwens óók die versie.

[ Voor 19% gewijzigd door jwhoogervorst op 30-08-2023 15:49 ]

• Nicootje077
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Wallie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:21:
[...]

Weet je of er een update geweest is? Kan dat niet zo 123 zien, zie alleen een mooi lang versienummer staan (1.59.1959194030), maar geen idee wanneer hij voor het laatst geupdated is.
Is een update van afgelopen zaterdag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Eindelijk! "Matter support coming in September"

https://matter-smarthome....port-coming-in-september/

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Heb je dan eigenlijk ook geen Hue Bridge meer nodig om je lampen te integreren in Homekit? Lijkt me dat er ook nog een kans is dat alle lampen dubbel in je Homekit/Woning komen te staan: via je Bridge en direct via Matter...

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
the-body schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:52:
[...]

Heb je dan eigenlijk ook geen Hue Bridge meer nodig om je lampen te integreren in Homekit? Lijkt me dat er ook nog een kans is dat alle lampen dubbel in je Homekit/Woning komen te staan: via je Bridge en direct via Matter...
Volgens George Yianni, Head of Technology Philips Hue at Signify:

"The Hue Bridge is not just a Wi-Fi to Zigbee translator. It has never been. It’s also the local intelligence of the system. It coordinates that your switches work well with the lights, it is what makes sure that the network is well managed. Entertainment streams, cloud services, automations, schedules … all that and more is managed by the bridge. Such a small, reliable “edge computer“ in the home is essential. Matter does not offer a solution for it. Building all the functionalities directly into lamps would make things much more complicated, and we don’t want to move them to the cloud. That is, even if we used Thread, we would still need a bridge"

Dus je hebt nog steeds de Hue Bridge nodig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:16
nieuws: Signify komt met beveiligingscamera's in Philips Hue-lijn

Wat vinden we hier van?

Ik vind het een beetje "net niet". Betalen per camera (was daardoor bijna van Google Nest afgestapt todat ze overgingen op 1 bedrag) Geen homekit-oondersteuning. Geen matter.

Vraag me wel af of de deur- en raamsensor nu wel of niet met homekit-ondersteuning komt.

• remmuz
DCNY schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:53:
nieuws: Signify komt met beveiligingscamera's in Philips Hue-lijn

Wat vinden we hier van?

Ik vind het een beetje "net niet". Betalen per camera (was daardoor bijna van Google Nest afgestapt todat ze overgingen op 1 bedrag) Geen homekit-oondersteuning. Geen matter.

Vraag me wel af of de deur- en raamsensor nu wel of niet met homekit-ondersteuning komt.
Ik geloof nooit dat die camera's een succes gaan worden. Met zulke prijzen moet je oppassen dat ze niet inbreken om je camera's te stelen.
Niet alleen zijn de camera's zelf al erg duur, als je meer dan 1 camera wil dan ben je ook nog eens 100 euro per jaar kwijt om beelden op te slaan en terug te kijken.
De spec's zijn niet bijzonder en de enige toegevoegde waarde die ik kan verzinnen is dat alles in de Hue app zit en je dus geen extra app nodig hebt.
Dat draadje tussen de camera en de rest van de behuizing vind ik erg goedkoop staan en met een zijknip tangetje is het einde oefening voor de camera.

[ Voor 10% gewijzigd door remmuz op 31-08-2023 14:17 ]

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:29
remmuz schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:08:
[...]

Ik geloof nooit dat die camera's een succes gaan worden. Met zulke prijzen moet je oppassen dat ze niet inbreken om je camera's te stelen.
Niet alleen zijn de camera's zelf al erg duur, als je meer dan 1 camera wil dan ben je ook nog eens 100 euro per jaar kwijt om beelden op te slaan en terug te kijken.
De spec's zijn niet bijzonder en de enige toegevoegde waarde die ik kan verzinnen is dat alles in de Hue app zit en je dus geen extra app nodig hebt.
Dat draadje tussen de camera en de rest van de behuizing vind ik erg goedkoop staan en met een zijknip tangetje is het einde oefening voor de camera.
Ik vind het wel interessant, Ik wil al deze dingen niet via wifi hebben. 100 per jaar is te overzien.
Ik wacht wel ff de 2e generatie af. Eerst kinderziektes eruit.

• remmuz
zuma schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

Ik vind het wel interessant, Ik wil al deze dingen niet via wifi hebben. 100 per jaar is te overzien.
Ik wacht wel ff de 2e generatie af. Eerst kinderziektes eruit.
Een camera zonder wifi? Dat bestaat niet volgens mij.
De sensoren zullen wel via Zigbee werken, maar daar zijn andere, goedkopere alternatieven voor.

[ Voor 13% gewijzigd door remmuz op 31-08-2023 15:15 ]

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06 21:50
Er ging een gerucht dat de Bridge de limiet van 50 lampen zou oplossen toch? Komt dat nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:35

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Jasper schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:43:
Er ging een gerucht dat de Bridge de limiet van 50 lampen zou oplossen toch? Komt dat nog?
Er is hoe dan ook geen vast limiet van 50, dat hangt af van het aantal rules en overige devices.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Jasper schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:43:
Dat gerucht ken ik niet.
Ik weet wel dat er bewust voor een limiet is gekozen om de boel stabiel te houden en te voorkomen dat er broadcast storms in het Zigbee netwerk ontstaan. De bridge is dus niet de beperkende factor.

Volgens mij heb ik heb ik deze al eerder geplaatst; maar hier legt de bedenker van Hue uit waarom voor de beperking is gekozen:
https://youtu.be/Nyrvy2HfnmA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
Lees dit net op de Hue website:

Beschikbaar in oktober
Vervangings onderdelen

Ben je een adapter kwijt? Heb je nieuwe bevestigingsmaterialen nodig voor je Play gradient lightstrip? Vind het juiste onderdeel wat je nodig hebt zodat je de levensduur van je Philips Hue product kunt verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:14
Ik heb nu een simpele Hornbach dubbele dimmer (in één inbouwdoos), maar deze werkt niet echt top in combinatie met de plafond armaturen (met daarin elk 6 led-lampen). Dimmer produceert een zoom-toon en op sommige standen flikkeren de lampen. Nu overweeg ik de dimmer te vervangen door: Zigbee duo led dimmer inbouw 2x 0-100W | ECO-DIM.05 Zigbee

Wat heeft Hue hier nu mee te maken?
Nou volgens de website EcoBright kan deze dimmer gecombineerd worden met de Philips Hue en levert een zeer beknopte installatie-instructie. Ik was benieuwd naar ervaringen, wellicht zijn die hier te vinden. Google vond niet veel.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat de dimmer als twee apparaten in de app verschijnt, klopt dit?

Momenteel heb ik wat spullen van KaKu, maar ik wil een iets slimmere smarthome, zonder een berg kosten (daarom geen Homey Pro) en één hub/app voor alles en een beetje gebruiksvriendelijk (daarom geen Home Assistent). Voor zover ik mij heb ingelezen lijkt de Hue prima daarvoor, zeker in combinatie met de Ikea spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
Goed idee, ik heb ook een Ecodim die een domme lamp aanstuurt. Dus zowel met draaiknop, als in de Hue app. Werkt uitstekend.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
August 31, 2023
Philips Hue Festavia string lights with hardware platform version 100b-123
Software version 1.107.1

Bug fixes and stability improvements
Added support for Opal, Glisten, and Prism effects

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emroemro
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-03-2024
London schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:44:
Wat jullie advies om een Hue ledstrip opnieuw te plakken na een verhuizing? Deze is inmiddels al 3x verhuisd dus plakken gaat niet zo lekker meer. Tweezijdig plakband? Of is er een betere optie?
Gebruik deze tape "Dubbelzijdige tape VHB™ 4910F - Transparant 33 m - 3M™" te verkrijgen bij Manutan,
Uit eigen ervaring is dit de beste tape. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
  • Registratie: December 2012
Heb sinds kort mijn Hue buitenverlichting aangelegd inclusief buitensensor bij ingang terrein. Is het ook mogelijk om een notificatie van de buitensensor te ontvangen op mijn Android telefoon en iPad? Ik begrijp na wat zoekwerk dat de Hue bridge zelf geen berichten kan doorgeven, dus hoe kan dit anders oplossen? Kan er weinig over vinden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:55
Het kan via Home Assistant, je kan daar ook alles mee bedienen en automation maken.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
Heb net even de Home Assistant website bekeken, lijkt inderdaad te kunnen, maar daarvoor moet ik wel wat gaan organiseren om dit te gaan draaien. Met handleidingen erbij zal dat ook wel lukken. Ben namelijk niet zo heel erg thuis met SW. Iemand nog een laagdrempelig alternatief hiervoor toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
aartvark013 schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:29:
Heb net even de Home Assistant website bekeken, lijkt inderdaad te kunnen, maar daarvoor moet ik wel wat gaan organiseren om dit te gaan draaien. Met handleidingen erbij zal dat ook wel lukken. Ben namelijk niet zo heel erg thuis met SW. Iemand nog een laagdrempelig alternatief hiervoor toevallig?
Homekit van Apple, weet alleen niet waar dit tegenwoordig op draait. Heb dat op mijn iPad gehad. Dan kreeg ik bij elke beweging een melding.

Anders werkt het misschien ook wel in de Google Home app met routines. Daar staan de sensoren tegenwoordig ook in als je Hue koppelt aan Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
Check. Google Home app had ik al draaien. Ga ik dat eerst proberen. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06 21:50
aartvark013 schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:29:
Wil je zelf niet met hardware klooien, kijk dan eens naar Homey (tweakers review: review: Athom Homey Pro (Early 2023) - Complete smarthomehub met een risico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
aartvark013 schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:02:
Check. Google Home app had ik al draaien. Ga ik dat eerst proberen. Thnx!
Even gecheckt. Je moet bij het tabblad automatiseren op '+ toevoegen' klikken en dan 'huishouden'. Je kunt daarna je sensor selecteren als 'starter' (onderste optie 'als een apparaat iets doet') je kunt dan ook nog instellen voor bepaalde tijden/ dagen etc. Daarna een actie toevoegen.

Zie alleen nu dat je geen pushbericht naar je telefoon kan sturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-06 22:10
Hue camera en hue deursensoren. Ben benieuwd. Rookmelders zou ik dan ook graag hebben en de hue stekkers zouden energie moeten meten.
Dat wordt een 4de bridge ben ik bang :-]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remmuz
"Philips Hue App 5.0 is now available unlocking the Hue Security Center from where you see the event timeline of your Hue Sensors and other Hue Secure features."

New to Philips Hue: Secure! Home security is now in the palm of your hand. Check out the new Security Center on the Home tab to access these new features:

- Arm and disarm your home security system
- Receive push notifications when a motion sensor, Secure contact sensor, or Secure camera detects activity
- View a timeline of the events that occurred while your home security system was armed
- Trigger alarms that flash the lights or sound a siren on your Secure camera from the app
- Call local emergency services or a trusted contact of your choice with a tap in the app
- Added support for the new Secure contact sensor

Cameras aren’t available yet but hue indoor motion sensors are already available in most countries with contact sensor coming later this week.

[ Voor 75% gewijzigd door remmuz op 12-09-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:26:
"Philips Hue App 5.0 is now available unlocking the Hue Security Center from where you see the event timeline of your Hue Sensors and other Hue Secure features."

New to Philips Hue: Secure! Home security is now in the palm of your hand. Check out the new Security Center on the Home tab to access these new features:

- Receive push notifications when a motion sensor, Secure contact sensor, or Secure camera detects activity
- View a timeline of the events that occurred while your home security system was armed
- Trigger alarms that flash the lights or sound a siren on your Secure camera from the app
- Call local emergency services or a trusted contact of your choice with a tap in the app
- Added support for the new Secure contact sensor

Cameras aren’t available yet but hue indoor motion sensors are already available in most countries with contact sensor coming later this week.
Nog niet verder in verdiept, maar ik ben erg benieuwd of deze functionaliteiten ook beschikbaar zijn in HomeKit (of anders smart home).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Laatst online: 06-03-2024
Ik had een hue outdoor buitenlamp gekocht (https://www.karwei.nl/ass...mp-appear-zwart/p/B145076) met de vooronderstelling dat het wel tegen wat regen zou kunnen.

Helaas is niets minder waar en kan ik de lamp weggooien nadat er een dikke laag water in is gekomen door regen. Nu vroeg ik mij af, zijn er ook Hue lampen geschikt om onoverdekt buiten neer te hangen? Ik dacht altijd dat IP44 wel genoeg was, maar helaas blijkt dat hier niet het geval.

Heeft hue bijvoorbeeld IP6x lampen die ik buiten zou kunnen hangen? Er is geen overkapping en staat nogal in de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
whoopy_ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:49:
Heeft hue bijvoorbeeld IP6x lampen die ik buiten zou kunnen hangen? Er is geen overkapping en staat nogal in de wind.
Ik heb even op de Philips Hue site op de eerste buitenlamp geklikt die ik tegenkwam (deze: https://www.philips-hue.c.../1741530P7#specifications) en daar staat onder specificaties gewoon de IP rating:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlVqC75C--8ev6u7dxZ8BOQivss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HDQFtyfoISdMMPgt5UyvPK3y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:26
Ik had een hue outdoor buitenlamp gekocht (https://www.karwei.nl/ass...mp-appear-zwart/p/B145076) met de vooronderstelling dat het wel tegen wat regen zou kunnen.

Helaas is niets minder waar en kan ik de lamp weggooien nadat er een dikke laag water in is gekomen door regen. Nu vroeg ik mij af, zijn er ook Hue lampen geschikt om onoverdekt buiten neer te hangen? Ik dacht altijd dat IP44 wel genoeg was, maar helaas blijkt dat hier niet het geval.

Ik heb precies deze lamp aan de schutting hangen, zonder dat deze dus overdekt is. Functioneert al enkele jaren prima, regen, sneeuw, wind, alles heeft deze lamp al meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Laatst online: 06-03-2024
its_me_ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:16:
[...]

Ik heb precies deze lamp aan de schutting hangen, zonder dat deze dus overdekt is. Functioneert al enkele jaren prima, regen, sneeuw, wind, alles heeft deze lamp al meegemaakt.
Misschien heb ik de lamp niet helemaal goed opgehangen dan, er zat echt een dikke laag water in. Heb de lamp nog eens uit elkaar gehaald maar hij lijkt helaas echt stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Door hetzelfde gebrek aan waterdichtheid heb ik recent een Philips Hue Outdoor Impress wandlamp (groot) moeten afschrijven (2 jaar en 2 dagen na aankoop, Beaumotica gaf geen gehoor..).

Ik heb betere ervaringen met de Hue Resonate qua waterdichtheid (2 stuks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
r0el schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:42:
[...]

Door hetzelfde gebrek aan waterdichtheid heb ik recent een Philips Hue Outdoor Impress wandlamp (groot) moeten afschrijven (2 jaar en 2 dagen na aankoop, Beaumotica gaf geen gehoor..).
Probeer anders bij Philips zelf , hun service staat goed aangeschreven. Zeker als de verkoper niet thuis geeft.

Sowieso mag je van een product dat als 'outdoor' verkocht wordt toch wel beter verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
De Philips Hue Contact Sensor duopacks zijn nu op voorraad bij de eigen webshop overigens. Mocht iemand daar naar op zoek zijn.

Heb nu prima Zigbee contact sensoren van Frient, ben benieuwd hoe de kwaliteit verschilt dus heb ze alsnog besteld.

[ Voor 17% gewijzigd door BiG-GuY op 12-09-2023 19:51 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wally2002 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:10:
[...]

Probeer anders bij Philips zelf , hun service staat goed aangeschreven. Zeker als de verkoper niet thuis geeft.

Sowieso mag je van een product dat als 'outdoor' verkocht wordt toch wel beter verwachten.
Ik heb ook een overleden Hue Impress lamp. Heeft "gewoon" 2+ jaar buiten gestaan maar is er nu mee opgehouden. Niet eens door iets geks, heb de voeding los gehad en bij opnieuw aansluiten niet veel later stopte hij er mee. Aangemeld bij Philips, maar die geven geen thuis. Koop maar een nieuwe was hun antwoord :-(
Heb eerder wel eens een Impress laten vervangen en een fillament lamp voor binnen maar dat was binnen 2 jaar. Ook zonder problemen overigens. Uiteindelijk zelf maar eens gaan kijken en toen trof ik dit aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rEonNv1GkkqtndskNNo3Jcd4II=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Gy74pUIY5Yd37caAmgVQfc5g.jpg?f=user_large

Vrij kansloos dat er zoveel vochtschade in een buitenlamp zit. De Impress heeft ook echt slechte weathersealing. Ik heb er nog 3 staan die werken nu, maar ik weet nog niet of ik een nieuwe ga kopen ter vervanging van deze....

• Wally2002
@J0YR1D3R valt me tegen dat Philips daar zo op reageert. Ik heb zelf een aantal jaren terug zonder problemen een nieuwe led-lamp ontvangen via de klantenservice, zelfs zonder aankoopbewijs. Dat was overigens een binnenlanp en geen Hue.

En wat je zoal aan ervaringen tegen kwam was dat de klantenservice over het algemeen erg netjes en redelijk was mbt defecte producten.
Het zijn nu blijkbaar andere tijden.

• Jasper030
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 19:37
Hoi allen, onlangs een nieuw huis gekocht en ik werd gek van de vele schakelaars in de woonkamer dus heb alles aan elkaar geknoopt en de lampen vervangen voor philips hue. Echter voor 1 lamp kan ik nog geen mooie oplossing vinden. Alle philips hue lampen zijn eigenlijk te groot omdat ze uit het armatuur steken.

Ik zoek dus een lamp:
- met een e27 fitting
- rond de 8 cm lang
- compatible met philps hue bridge
- bij voorkeur van het type filament (of een iets anders moois)

hebben jullie nog een suggestie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k84mEwzUdSIH-f7gx8EVtlhzCwE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsmnKelVxHzuaTF3Wm5XYR48.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyR1wfRmKtZ8nKXi_Lto91NiR0o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRXKnHojhecPEarVmF9c6q51.jpg?f=fotoalbum_tile

• Brumax
  • Niet online
Jasper030 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:55:
Hoi allen, onlangs een nieuw huis gekocht en ik werd gek van de vele schakelaars in de woonkamer dus heb alles aan elkaar geknoopt en de lampen vervangen voor philips hue. Echter voor 1 lamp kan ik nog geen mooie oplossing vinden. Alle philips hue lampen zijn eigenlijk te groot omdat ze uit het armatuur steken.

Ik zoek dus een lamp:
- met een e27 fitting
- rond de 8 cm lang
- compatible met philps hue bridge
- bij voorkeur van het type filament (of een iets anders moois)

hebben jullie nog een suggestie?

[Afbeelding][Afbeelding]
Je zou deze domme lamp slim kunnen maken door een Zigbee dimmer te gebruiken. Dan hou je het huidige "domme" led peertje, maar vervang je de inbouwdimmer (of schakelaar) in de muur voor een slimme.

vice versa en weer terug

• Archer_VC10
Ik zat aan de Hue filament lampen te denken, deze komt in de buurt: uitvoering: Philips Hue Filament White A60
Hij is ietsje langer, maar omdat je wel gewoon een mooie filamentlamp ziet zou dat misschien niet een heel groot probleem hoeven te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper030
  • Laatst online: 31-05 19:37
Brumax schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:18:
[...]

Je zou deze domme lamp slim kunnen maken door een Zigbee dimmer te gebruiken. Dan hou je het huidige "domme" led peertje, maar vervang je de inbouwdimmer (of schakelaar) in de muur voor een slimme.
Dank, wat stom dat ik hier niet aan gedacht had.
Zoiets zou dan moeten kunnen denk ik: https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-dimmer-400w
Archer_VC10 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:13:
[...]

Ik zat aan de Hue filament lampen te denken, deze komt in de buurt: uitvoering: Philips Hue Filament White A60
Hij is ietsje langer, maar omdat je wel gewoon een mooie filamentlamp ziet zou dat misschien niet een heel groot probleem hoeven te zijn.
deze had ik ook gezien, maar die steekt net zover uit als de lamp op de 2e foto en dat ziet er niet zo mooi uit helaas.

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 09:04
remmuz schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:26:

Zijn dit nieuwe motion sensors of werkt dit ook met oude indoor en outdoor sensoren? Heeft iemand het al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
biglia schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:41:
[...]

Zijn dit nieuwe motion sensors of werkt dit ook met oude indoor en outdoor sensoren? Heeft iemand het al geprobeerd?
Ook met de oude als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:45
biglia schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:41:
[...]

Ja, werkt ook met de oude sensors. Alleen heb ik bij mij nog nooit de geofencing werkend gekregen waarbij hue automatisch ons op “afwezig” zet.

• musicpixel
  • Laatst online: 08-06 21:11
Jasper030 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:22:
deze had ik ook gezien, maar die steekt net zover uit als de lamp op de 2e foto en dat ziet er niet zo mooi uit helaas.
Die van Lidl is 1cm korter dan de Hue Filament:
https://www.lidl.nl/p/liv...bee-smart-home/p100339385

De spiraalversie is momenteel uitverkocht, maar die andere hebben ze nog wel.

Feel free to Buy me a coffee

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zojuist mijn motion sensor bij de achterdeur ingesteld als alarm. Kleur lampen in de woonkamer en kantoor zouden dan rood moeten oplichten bij detectie van beweging. Beweging is wel gedetecteerd, maar de lampen doen niks vreemd genoeg.

Vanmorgen nog een update van de Hue app gehad. UI betreft beveiliging is iets gewijzigd. Toch werkt het hier nog niet. Wellicht wat kinderziekten?

Iemand hier die het al wel aan de praat heeft?

Update: Bedenk me wel dat ik inmiddels aardig tegen (of net over) de 50 lamp/accessoire limit zit. Eerder geen merkbaar last van gehad, maar wellicht met deze functionaliteit wel.

Nog een update: op subreddit /r/hue lees ik dat anderen ook issues hebben met de nieuwe security center functionaliteit.

[ Voor 26% gewijzigd door mobstaa op 14-09-2023 12:32 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• -Marco
Ja wilde het ook even testen, maar werkte niet, klinkt als hetzelfde issue.

En ik had bijvoorbeeld ook wel iets verwacht als op basis van je locatie aan/uit-zetten, zoals dat met de verlichting wel gewoon kan.

[ Voor 47% gewijzigd door -Marco op 14-09-2023 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
The plot thickens. Zie nu dat er een update klaarstaat voor de Hue bridge. Ben benieuwd of dat helpt.

Update: Het werkt nu!

Waar ik me nog wel over verbaas, is dat ik nu zelf handmatig de lampen rood moet laten flitsen via "Actie ondernemen -> Alarm activeren". Lijkt me niet handig als ik mijn telefoon niet in de buurt heb. Of bijvoorbeeld als je ligt te slapen. De dief gaat daarop niet staan wachten :P

Mogelijk is dit wel automatisch in te richten, maar zie ik het over het hoofd. Ik duik er nog wat verder in.

[ Voor 68% gewijzigd door mobstaa op 14-09-2023 13:13 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FvdM
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik maak me zorgen om deze melding in de Hue app: "Binnenkort moet je ingelogd zijn".

Een van de grote krachten van Hue is de local API en dat de bridge en app ook zonder cloud functioneren. Zelfs voor updates heb je geen account nodig. De bijbehorende tekst focust op bediening op afstand en dat alles veilig wordt. Voor bediening op afstand gebruik ik al jaren de vpn van mijn huis. Ik heb niet zo'n behoefte om een third-party toegang te geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3igez7ZCk_ZkQLu2HgOTQRiF2c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GVdkfTF4nImFdwWwrtwpiigK.png?f=user_large

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Mogelijk heeft dit te maken met de notificaties van Hue Secure. Om dat veilig te kunnen doen wanneer je buitenshuis bent, moet dat geautoriseerd worden.

Heb vandaag de Hue Secure Contact sensoren ontvangen. Helaas zoals verwacht werken ze momenteel enkel nog via de Hue bridge en via de Hue app.

HomeKit herkent de sensor en het alarm niet en in Home Assistant komt de sensor wel beschikbaar, maar enkel een batterij status.

Zigbee2MQTT herkend wel een apparaat, maar wordt niet ondersteund. Debug was voor mij niet succesvol om hem zelf te kunnen toevoegen. Dus je kan er dan nog niks mee.

Toch even gekeken naar de opties via de Hue app en Hue Bridge. Je kan de deursensoren gebruiken voor het nieuwe alarmsysteem wat in Hue Secure is ingebakken. Deze ondersteund drie standen, Uit, Thuis en weg. Je kan dan instellen of de sensor open meldingen geeft, het alarm laat afgaan of dat het enkel de lampen bestuurt die je koppelt.

Alarm afgaan is in dit geval geselecteerde lampen laten pulseren.

Qua lamp automatisering kan je instellen wat er gebeurd wanneer het “opent”, wanneer het “dicht” gaat en een time-out van x minuten na openen dat hij vanzelf de lampen weer uit doet.

Wat ik nu alleen met andere sensoren in Home Assistant of HomeKit kan doen, is niet mogelijk in de Hue app. Nu doe ik een “Toggle” wanneer deur geopend wordt. Dus lamp aan bij deur open en weer lamp uit bij daarna nog een keer open.

Met al het bovenstaande heb ik niet echt wat aan deze sensoren en blijf ik bij de Frient contactsensoren die ik al heb. Aangezien ik al niet afhankelijk ben van de Hue Hub. Als je enkel Hue in huis hebt, kunnen de sensoren wel interessant zijn ipv Motion sensoren voor bepaalde ruimtes/deuren en als een simpel alarmsysteem voor nu nog zonder sirene.

Gallery V&A

• -Marco
mobstaa schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:52:
The plot thickens. Zie nu dat er een update klaarstaat voor de Hue bridge. Ben benieuwd of dat helpt.

Update: Het werkt nu!

Waar ik me nog wel over verbaas, is dat ik nu zelf handmatig de lampen rood moet laten flitsen via "Actie ondernemen -> Alarm activeren". Lijkt me niet handig als ik mijn telefoon niet in de buurt heb. Of bijvoorbeeld als je ligt te slapen. De dief gaat daarop niet staan wachten :P

Mogelijk is dit wel automatisch in te richten, maar zie ik het over het hoofd. Ik duik er nog wat verder in.
Heb je er nog iets speciaals voor moeten doen? Heb wel een update van de app gehad, maar doet nog steeds niks :-( Zolang het niet op geofence zit ga ik het ook niet gebruiken, maar vind het wel leuk om te proberen :+

Krijg overigens wel steeds meldingen dat er beweging is gedecteerd, alleen wel veel later dan er daadwerkelijk iemand loopt. In de hal loopt bijvoorbeeld verder niemand, geen lichtval plotseling, geen beestjes. Dus ik snap het niet zo haha.

[ Voor 12% gewijzigd door -Marco op 14-09-2023 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 08-06 00:51
Een vraagje voor bezitters van een Hue Play Gradient Lightstrip of Hue Gradient Lightstrip.

Ik heb meteen bij release de Hue Festavia lichtslinger besteld en eergister ontvangen. Deze zijn zo mooi dat ik er meteen nog eentje heb besteld. Vooral het Prism effect is mooi: het geeft een boel kleur in huis, zonder echt de aandacht te trekken (wat je met veel andere kleurveranderende ledstrips vaak ziet), de beweging is namelijk heel subtiel.

Nu vraag ik me af of dit effect ook beschikbaar is op een Gradient Lightstrip. Bij introductie (ik heb alleen naar de Play variant gekeken) was dit niet het geval, de strip gedraagt zich als 1 enkele lamp met 1 kleur als de Sync optie niet in gebruik is. Ik vraag me af of dit inmiddels is aangepast, want daar zou prima een update voor kunnen komen, dit is destijds ook zo aangekondigd.

Kort: Kan de Gradient Lightstrip ook echt een gradient of (liever nog) het Prism kleureffect weergeven, zonder syncbox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Laatst online: 08-06 11:17
De Hue Play Gradient Lightstrip (TV strip) heeft een software update gehad zodat deze net als een gewone Gradient Lightstrip meerdere kleuren kan weergeven (zie bijvoorbeeld product fotos op de hue website). Werkt hetzelfde als op je Festavia, 3 kleuren kiezen op het kleurenwiel en de lamp maakt er een vloeiend kleuren verloop van.

Alle lampen die effecten ondersteunen kunnen ook het Prism effect weergeven (daar vallen dus ook de Gradients onder).

[ Voor 3% gewijzigd door Robsato op 15-09-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Robsato schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:09:
De Hue Play Gradient Lightstrip (TV strip) heeft een software update gehad zodat deze net als een gewone Gradient Lightstrip meerdere kleuren kan weergeven (zie bijvoorbeeld product fotos op de hue website). Werkt hetzelfde als op je Festavia, 3 kleuren kiezen op het kleurenwiel en de lamp maakt er een vloeiend kleuren verloop van.

Alle lampen die effecten ondersteunen kunnen ook het Prism effect weergeven (daar vallen dus ook de Gradients onder).
Ah, dat is precies wat ik wilde weten, dank je!

Weet iemand ook hoe het lijkt als je een Gradient Lightstrip koopt die eigenlijk te klein is voor je TV? Ik wil komend jaar naar een 84" TV opwaarderen, maar de langste Gradient Lightstrip is 3 meter lang en dat is eigenlijk wat te kort. Je kunt 'm wat verder naar het midden van de TV monteren, maar dat kost dan weer lichtopbrengst.

Ik kan misschien ook een normale Gradient Lightstrip kopen, die kan verlengd worden, maar ik wil de optie graag open houden om ooit een Sync Box erbij te kopen voor Ambilight effect. Qua prijs maakt het niet zoveel uit, de Play Gradient is een paar tientjes duurder maar dat maakt het verschil niet wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik heb net de Festavia van 20 meter ontvangen, maar die doet raar. Na een paar minuten branden dimt hij zelf naar 50% en even later gaat hij helemaal uit. Iemand die dit verschijnsel kent? Alsof ergens iets te heet wordt. Maar dat lijkt niet zo te zijn. Ik heb de string helemaal afgerold en ook de controller wordt niet erg heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PETER_DB
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 08:25
Beste Tweakers.

Al een aantal jaren hue lampen in mijn huis en erg tevreden. Bij onze voordeur 2 normale spotjes die aangesloten zijn op een tijdschakelaar. Sinds een week heb ik die tijdschakelaar vervangen door een hue stekker. Via automatiseren ingesteld dat de lampjes automatisch aangaan als de zon ondergaat en uit als de zon opkomt. Ideaal want ik hoef niet constant de tijdschakelaar aan te passen.

Nu is het helaas zo dat als ik s’avonds naar bed ga ik tegen de Google home roep ‘ hey google doe alle lampen uit’ de lampen bij de voordeur ook uit gaan.

Is hier een oplossing voor. Eigenlijk wil ik de hue stekker volledig los koppelen.

Hoop dat het duidelijk is.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Gr Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Voortaan "alle lampen binnen" roepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biglia
Je kan alle lampen behalve die stekker in een kamer of zone stoppen. Daarna kan je de naam van die kamer of zone roepen.

Hey Google, [kamer- of zonenaam] uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
PhilipsFan schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:20:
Ik heb net de Festavia van 20 meter ontvangen, maar die doet raar. Na een paar minuten branden dimt hij zelf naar 50% en even later gaat hij helemaal uit. Iemand die dit verschijnsel kent? Alsof ergens iets te heet wordt. Maar dat lijkt niet zo te zijn. Ik heb de string helemaal afgerold en ook de controller wordt niet erg heet.
Hangt hij aan een bewegingssensor? Wanneer mijn buitenlampen na x aantal minuten geen beweging uitgaan, doen ze dat ook in 2 stappen: eerst naar 50% en ongeveer 30 seconden later naar 0%. Dat was bij mij standaard, maar ik heb nooit ergens gelezen dat iemand anders dat ook had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

biglia schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:36:
Je kan alle lampen behalve die stekker in een kamer of zone stoppen. Daarna kan je de naam van die kamer of zone roepen.

Hey Google, [kamer- of zonenaam] uit.
Als je enkel kamer roept gaat alles uit in die kamer.. dus ook bijvoorbeeld airco, koffieapparaat, vaatwasser etc.

Ik roep meestal alle verlichting keuken uit. Dan snapt hij dat hij enkel lampen moet doen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
biglia schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:45:
[...]

Hangt hij aan een bewegingssensor? Wanneer mijn buitenlampen na x aantal minuten geen beweging uitgaan, doen ze dat ook in 2 stappen: eerst naar 50% en ongeveer 30 seconden later naar 0%. Dat was bij mij standaard, maar ik heb nooit ergens gelezen dat iemand anders dat ook had.
Dat is normaal gedrag en is hier eerder over gepost. Door dit gedrag heb je nog een halve minuut om eventueel de sensor weer te triggeren om te voorkomen dat je in het donker komt te staan.
@PhilipsFan

• mobstaa
  • Niet online
-Marco schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:28:
[...]

Heb je er nog iets speciaals voor moeten doen? Heb wel een update van de app gehad, maar doet nog steeds niks :-( Zolang het niet op geofence zit ga ik het ook niet gebruiken, maar vind het wel leuk om te proberen :+

Krijg overigens wel steeds meldingen dat er beweging is gedecteerd, alleen wel veel later dan er daadwerkelijk iemand loopt. In de hal loopt bijvoorbeeld verder niemand, geen lichtval plotseling, geen beestjes. Dus ik snap het niet zo haha.
Verder niks voor gedaan. Heb je toevallig nog een 2e motion sensor waarmee je kunt controleren? Detectie van beweging is bij mij vrijwel instant, dus begrijp niet goed waardoor jij die melding zo laat krijgt. Je zou in de app moeten kunnen zien wanneer bewegginf geconstateerd is. Strookt dat wel met de daadwerkelijke tijd, of zit daar ook al een vertraging in?

Pagina: 1 ... 58 ... 82 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic