Wel onhandig dat Hue nu voor de motion sensors eigen tijdslots en gedragingen heeft ingevuld. Dat had ik zelf al geregeld - en moet ik nu weer aanpassen.
Bij de product info van de 55 inch staat dat die voor 55-65 inch TVs is, 65 van 65-75 inch, dus daaruit zo logisch volgen dat 75 dan voor 75 tot 85 inch is? (=aanname)PhilipsFan schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:47:
[...]
Ah, dat is precies wat ik wilde weten, dank je!
Weet iemand ook hoe het lijkt als je een Gradient Lightstrip koopt die eigenlijk te klein is voor je TV? Ik wil komend jaar naar een 84" TV opwaarderen, maar de langste Gradient Lightstrip is 3 meter lang en dat is eigenlijk wat te kort. Je kunt 'm wat verder naar het midden van de TV monteren, maar dat kost dan weer lichtopbrengst.
Ik kan misschien ook een normale Gradient Lightstrip kopen, die kan verlengd worden, maar ik wil de optie graag open houden om ooit een Sync Box erbij te kopen voor Ambilight effect. Qua prijs maakt het niet zoveel uit, de Play Gradient is een paar tientjes duurder maar dat maakt het verschil niet wat mij betreft.
Ik zou geen normale gradient strip kopen voor om de TV.
De "Play" gradient strips zijn gemaakt zodat, als ze op een TV/monitor gemonteerd zijn, ze onder een hoek staan en het licht op de muur schijnen. De normale gradient strips hebben dat niet, die zijn gewoon plat.
De normale gradient strips worden ook niet herkend als "gemonteerd op de TV", dus de kleuren mapping van je TV beeld gaat niet goed werken.
Yup, erg onhandig. Heb al geklaagd dat ze het maar autmatisch om moeten zetten, want ik heb geen zin om 13 motion sensoren te doen om hetzelfde te hebben dan ik al had.Rallye schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:19:
Wel onhandig dat Hue nu voor de motion sensors eigen tijdslots en gedragingen heeft ingevuld. Dat had ik zelf al geregeld - en moet ik nu weer aanpassen.
Gloeiendegloeiende, wat the fuck? Dit klopt, mijn sensoren zijn ook allemaal van slag af. Misschien veroorzaakte dat ook wel het gedrag van mijn Festavia. Ik had 'm al ingepakt om terug te sturen, nu maar even weer aangesloten en in een andere ruimte gezet, hij brandt nu al een uur zonder te dimmen...Rallye schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:19:
Okee, ik ga even mijn sensoren opnieuw configureren

Ik heb nu thuis, binnen, alles op Hue over gezet. Dat bevalt prima. Buiten heb ik nog 3 Philips Led lampen aan de schutting hangen, die met een buitenschakelaar aan/uit gezet kunnen worden. Wat moet ik doen/gebruiken/aanschaffen om ook deze lampen met de HUE app aan/ uit te kunnen zetten?
Ik heb een wandschakelaar gezien van Hue, maar die is niet buiten te gebruiken volgens mij.
Ik heb een wandschakelaar gezien van Hue, maar die is niet buiten te gebruiken volgens mij.
Bij mijn vorige huis had ik een stekker aan het snoer gemaakt en de smart plug er tussen gedaan. Werkte top.e.looijenga schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:56:
Ik heb nu thuis, binnen, alles op Hue over gezet. Dat bevalt prima. Buiten heb ik nog 3 Philips Led lampen aan de schutting hangen, die met een buitenschakelaar aan/uit gezet kunnen worden. Wat moet ik doen/gebruiken/aanschaffen om ook deze lampen met de HUE app aan/ uit te kunnen zetten?
https://www.amazon.nl/Phi...d=pla-1439755344892&psc=1
Edit: had die in de overkapping ..... dat gaat voor jou dus niet werken

[ Voor 4% gewijzigd door Nuevocasa op 16-09-2023 14:23 ]
Waarom zit er in de HUE app, bij entertainment area geen setting voor 'intensiteit'?
Mijn nieuwe philips 55oled837 waar ik ambilight+hue heb ingesteld, heeft wel een intensiteit instelling, maar die staat op 8 en is gedisabled.
Als je op deze setting gaat staan dat je intensiteit alleen hoeft in te stellen als de hue bridge de 'entertainmentruimte' functie niet ondersteund.
De configuratie van ambilight+hue maakt automatisch een nieuwe entertainmentruimte aan, maar daar zit dus geen instelling voor intensiteit in.
Intensiteit is nu te hoog, de lampen flikkeren te veel. Bij mijn oude 49pus7181 had ik intensiteit op 3 en was perfect.
Iemand een oplossing hiervoor gevonden?
Mijn nieuwe philips 55oled837 waar ik ambilight+hue heb ingesteld, heeft wel een intensiteit instelling, maar die staat op 8 en is gedisabled.
Als je op deze setting gaat staan dat je intensiteit alleen hoeft in te stellen als de hue bridge de 'entertainmentruimte' functie niet ondersteund.
De configuratie van ambilight+hue maakt automatisch een nieuwe entertainmentruimte aan, maar daar zit dus geen instelling voor intensiteit in.
Intensiteit is nu te hoog, de lampen flikkeren te veel. Bij mijn oude 49pus7181 had ik intensiteit op 3 en was perfect.
Iemand een oplossing hiervoor gevonden?
Oprecht, plots je hele huis raar doet en je begrijpt niet waarom. En dan ene vriend moeten horen “daarom vertrouw ik techniek niet” hahahahahahhahaha.PhilipsFan schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:23:
[...]
Gloeiendegloeiende, wat the fuck? Dit klopt, mijn sensoren zijn ook allemaal van slag af. Misschien veroorzaakte dat ook wel het gedrag van mijn Festavia. Ik had 'm al ingepakt om terug te sturen, nu maar even weer aangesloten en in een andere ruimte gezet, hij brandt nu al een uur zonder te dimmen...
Okee, ik ga even mijn sensoren opnieuw configurerenHandig ook dat ik de oude instellingen nergens meer kan inzien...
Nah goed, alle tijd slots staan weer goed. Naar welk adres kan ik de factuur sturen
Heb mezelf de moeite bespaard en de lampen zelf vervangen. Is dat geen optie bij jou? Wel wat duurder maar scheelt ook weer hoop gedoee.looijenga schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:56:
Stroom permanent aan
Die lampen hangen nog maar net. Zijn vrij kleine ledlampen waar ik zelf niks aan kan vervangen helaas.graceful schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:10:
[...]
Heb mezelf de moeite bespaard en de lampen zelf vervangen. Is dat geen optie bij jou? Wel wat duurder maar scheelt ook weer hoop gedoe
Stroom permanent aan
Klopt het dat we binnenkort een Hue account MOETEN hebben om de lampen te bedienen? Zoiets las ik in de Hue app. Kan het me niet voorstellen daar ik ze hopelijk zonder bridge kan koppelen want ik wil mijn lampen niet in een cloud hebben.
Zo heb ik het niet begrepen. Volgens mij blijft het systeem lokaal te bedienen, maar heb je voor de security-functies wel een account nodig. Wat op zich ook wel weer ergens op slaat, immers zul je je security functies ook buitenhuis willen kunnen gebruiken.Yzord schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:23:
Klopt het dat we binnenkort een Hue account MOETEN hebben om de lampen te bedienen? Zoiets las ik in de Hue app. Kan het me niet voorstellen daar ik ze hopelijk zonder bridge kan koppelen want ik wil mijn lampen niet in een cloud hebben.
Mijn 20m Festavia heeft het toch gered. Ik heb 'm de hele ochtend (opgerold) aan gelaten en hij brandt nog steeds. Nu hangt hij weer in de tuin waar hij eerder ook al hing en hij blijft het doen.
Beetje jammer alleen dat ik vannacht al een nieuwe heb besteld. Ik wilde niet wachten tot de klantenservice mij maandag te woord staat, vorige keer waren de Feestavia slingers heel snel uitverkocht dus ik heb gewoon een nieuwe besteld. Ach, daar vinden we ook wel weer een leuke toepassing voor. En anders kan hij worden teruggestuurd voor restitutie.
@biglia bedankt voor de opmerking over de motion sensor, dat was dus precies wat er aan de hand was.
Beetje jammer alleen dat ik vannacht al een nieuwe heb besteld. Ik wilde niet wachten tot de klantenservice mij maandag te woord staat, vorige keer waren de Feestavia slingers heel snel uitverkocht dus ik heb gewoon een nieuwe besteld. Ach, daar vinden we ook wel weer een leuke toepassing voor. En anders kan hij worden teruggestuurd voor restitutie.
@biglia bedankt voor de opmerking over de motion sensor, dat was dus precies wat er aan de hand was.
[ Voor 8% gewijzigd door PhilipsFan op 16-09-2023 23:49 ]
Zeker, als je je zin aanpast naar hey Google welterusten (of ieder ander woord) kun je daar in de Google Home app een eigen routine aan hangen. Die laar je alles uitdoen behalve je voordeur.PETER_DB schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:01:
Beste Tweakers.
Al een aantal jaren hue lampen in mijn huis en erg tevreden. Bij onze voordeur 2 normale spotjes die aangesloten zijn op een tijdschakelaar. Sinds een week heb ik die tijdschakelaar vervangen door een hue stekker. Via automatiseren ingesteld dat de lampjes automatisch aangaan als de zon ondergaat en uit als de zon opkomt. Ideaal want ik hoef niet constant de tijdschakelaar aan te passen.
Nu is het helaas zo dat als ik s’avonds naar bed ga ik tegen de Google home roep ‘ hey google doe alle lampen uit’ de lampen bij de voordeur ook uit gaan.
Is hier een oplossing voor. Eigenlijk wil ik de hue stekker volledig los koppelen.
Hoop dat het duidelijk is.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Gr Peter
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Zaterdag bij het updaten van de nieuwe GU5.3 lampen kreeg de betreffende bridge óók een update:
1960062030 (api 1.60.0 ipv 1.59.0).
Uiteraard weer geen releasenotes, wat ik ondertussen gewend ben…
Voor elke oplossing is er een probleem!
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik probeer het toch;
Ik ben op zoek naar RGBWW inbouw spots met max. 5 cm inbouwdiepte.
Zoiets::strip_exif()/f/image/JAQBR7ofwC2zv2Uz4fHXEMPO.jpg?f=fotoalbum_large)
Op zich zijn die makelijk te vinden, maar die hebben allemaal een ingebouwde controller (wifi, zigbee, RF).
Ik wil ze met b.v. een Gledopto controller aan Hue koppelen, dus ik zoek spots waar gewoon vijf (?) draadjes uitkomen zodat ik mijn eigen controller kan gebruiken.
Iemand die ooit tegen gekomen?
Zoiets:
:strip_exif()/f/image/JAQBR7ofwC2zv2Uz4fHXEMPO.jpg?f=fotoalbum_large)
Op zich zijn die makelijk te vinden, maar die hebben allemaal een ingebouwde controller (wifi, zigbee, RF).
Ik wil ze met b.v. een Gledopto controller aan Hue koppelen, dus ik zoek spots waar gewoon vijf (?) draadjes uitkomen zodat ik mijn eigen controller kan gebruiken.
Ik wil een RGBCCT strip met een Gledopto GL-C-008P controller toevoegen aan mijn Hue Bridge (eventueel via Zigbee2MQTT in Home Assistant kan ook). Nu is mijn vraag of iemand met deze controller kan testen of deze ook daadwerkelijk zijn last state kan onthouden na een power failure. Dus als de strip uit was deze ook echt uit blijft na het terugkomen van de stroom.
Volgens https://www.zigbee2mqtt.io/devices/GL-C-008P.html is de Gledopto een White-label van Gledopto GL-C-001P en Gledopto GL-C-002P terwijl ik ook via Gledopto reddit reacties lees dat de GL-C-002P (5 in 1 controller) wel deze "last state" kan onthouden maar de nieuwe GL-C-008P niet.
Er is ook nog een nieuwere variant, de Gledopto GL-C-008P(MIX), die RGB en CCT tegelijk kan mixen , ook hierover kan ik niks vinden met betrekking tot last state after power failure.
Volgens https://www.zigbee2mqtt.io/devices/GL-C-008P.html is de Gledopto een White-label van Gledopto GL-C-001P en Gledopto GL-C-002P terwijl ik ook via Gledopto reddit reacties lees dat de GL-C-002P (5 in 1 controller) wel deze "last state" kan onthouden maar de nieuwe GL-C-008P niet.
Er is ook nog een nieuwere variant, de Gledopto GL-C-008P(MIX), die RGB en CCT tegelijk kan mixen , ook hierover kan ik niks vinden met betrekking tot last state after power failure.
Ik heb weleens gezien dat iemand in zo'n oude grotere spot met mat glas gewoon een stukje led strip in het rond plakt en dan met gewenste controller eraan. Misschien is dat een workaroundremmuz schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:59:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik probeer het toch;
Zoiets: [Afbeelding]
Leuk idee, maar ik zoek toch iets waarbij ik zelf niet hoef te prutsen met LED strips.Executor16 schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:40:
[...]
Ik heb weleens gezien dat iemand in zo'n oude grotere spot met mat glas gewoon een stukje led strip in het rond plakt en dan met gewenste controller eraan. Misschien is dat een workaround
Die Gledopto GL-C-008P(MIX) die je noemde kende ik niet, maar vind ik wel interessant!
Heb helaas niks kunnen vinden over de 'last state' werking.
We all have that 1 friendgraceful schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:06:
[...]
Oprecht, plots je hele huis raar doet en je begrijpt niet waarom. En dan ene vriend moeten horen “daarom vertrouw ik techniek niet” hahahahahahhahaha.
Nah goed, alle tijd slots staan weer goed. Naar welk adres kan ik de factuur sturen
Sensoren plots terug naar standaard instelling duurde hier ook even voor ik doorhad wat er aan de hand was. Meteen goede aangelegenheid om wat extra tijdslots toe te voegen, in de keuken nu geen alles of bijna niets meer maar nog wat tussenstappen toegevoegd. Fijne update.
Zo te zien heeft de 1.60 update Matter support toegevoegd;jwhoogervorst schreef op zondag 17 september 2023 @ 03:03:
Zaterdag bij het updaten van de nieuwe GU5.3 lampen kreeg de betreffende bridge óók een update:
Met de Philips Hue Bridge heb je overal toegang toe, inclusief Matter. De Philips Hue Bridge is bijgewerkt en ondersteunt nu ook Matter, wat betekent dat je Hue lampen en accessoires Matter automatisch ook ondersteunen.¹
Alle Philips Hue lampen en slimme accessoires, zoals dimmers en smart buttons, werken met Matter als deze verbonden zijn via een Philips Hue Bridge. De enige uitzonderingen zijn de Philips Hue Play HDMI sync box en de dial op de Tap dial switch.
[ Voor 16% gewijzigd door remmuz op 19-09-2023 12:29 ]
Ik zit met iets waar ik niet goed uit kom, maar wat volgens mij wel mogelijk moet zijn. Weet iemand er iets op?
Ik heb in mijn tuin een Festavia string en een grote bouwlamp die aan Hue gekoppeld is via een Adurosmart Eria inbouwdimmer. De Festavia gaat om zonsondergang via een timer aan, dit werkt goed. In de tuin hangt een Hue Outdoor bewegingssensor. Bij beweging moet de bouwlamp aan gaan, dit werkt op zich ook goed.
Nu wil ik beide combineren. Normaal brandt de Festavia dus 's avonds (in leuke kleurtjes) en is de bouwlamp uit. Als er beweging is, moet de bouwlamp aan gaan en de Festavia maximaal wit gaan branden. Na afloop van de beweging moet de bouwlamp weer uit gaan en de Festavia weer terug naar de voorgaande staat.
Ik heb de ruimte 'Tuin' en die heeft een scene 'Aan', met de gewenste sterkte voor de bouwlamp en de Festavia. Die werkt goed. In de motion sensor heb ik ingesteld dat scene 'Aan' moet worden gebruikt bij beweging, en na afloop van de timeout moet alles weer terug naar hoe het vooraf was.
Dit blijkt niet goed te werken. Het komt regelmatig voor dat de bouwlamp aan blijft. Ik weet niet waardoor dat komt, misschien doordat hij net getriggerd wordt terwijl hij uit ging, waardoor de 'Return to previous state' niet goed werkt. Dit is dus niet bruikbaar, want hierdoor blijft mijn 500 watt bouwlamp onnodig aan staan.
Ik kan wel een scene maken die na afloop moet worden geselecteerd, met de bouwlamp uit en de Festavia aan. Maar die kan ik bij de sensor niet selecteren. De enige opties na afloop van de beweging zijn 'Uit' (wat ik dus niet wil, want dan gaat de Festavia ook uit), 'Return to Previous State' (wat dus niet goed werkt) en 'Do Nothing' (wat ik niet wil, want dan blijft de bouwlamp voor eeuwig aan).
Weet iemand hier iets op, anders dan een extra sensor ophangen? Ik ben al geholpen als ik een scene kan activeren na afloop van de beweging. Ik vind het prima om andere apps te gebruiken, zolang die maar de effecten van de Festavia ondersteunen (hij moet terug naar het effect 'Prism'), dit sluit iConnectHue dus uit, hiermee heb ik het al geprobeerd. iConnectHue herkent ook de scenes niet die in de Hue app zijn aangemaakt.
Ik heb in mijn tuin een Festavia string en een grote bouwlamp die aan Hue gekoppeld is via een Adurosmart Eria inbouwdimmer. De Festavia gaat om zonsondergang via een timer aan, dit werkt goed. In de tuin hangt een Hue Outdoor bewegingssensor. Bij beweging moet de bouwlamp aan gaan, dit werkt op zich ook goed.
Nu wil ik beide combineren. Normaal brandt de Festavia dus 's avonds (in leuke kleurtjes) en is de bouwlamp uit. Als er beweging is, moet de bouwlamp aan gaan en de Festavia maximaal wit gaan branden. Na afloop van de beweging moet de bouwlamp weer uit gaan en de Festavia weer terug naar de voorgaande staat.
Ik heb de ruimte 'Tuin' en die heeft een scene 'Aan', met de gewenste sterkte voor de bouwlamp en de Festavia. Die werkt goed. In de motion sensor heb ik ingesteld dat scene 'Aan' moet worden gebruikt bij beweging, en na afloop van de timeout moet alles weer terug naar hoe het vooraf was.
Dit blijkt niet goed te werken. Het komt regelmatig voor dat de bouwlamp aan blijft. Ik weet niet waardoor dat komt, misschien doordat hij net getriggerd wordt terwijl hij uit ging, waardoor de 'Return to previous state' niet goed werkt. Dit is dus niet bruikbaar, want hierdoor blijft mijn 500 watt bouwlamp onnodig aan staan.
Ik kan wel een scene maken die na afloop moet worden geselecteerd, met de bouwlamp uit en de Festavia aan. Maar die kan ik bij de sensor niet selecteren. De enige opties na afloop van de beweging zijn 'Uit' (wat ik dus niet wil, want dan gaat de Festavia ook uit), 'Return to Previous State' (wat dus niet goed werkt) en 'Do Nothing' (wat ik niet wil, want dan blijft de bouwlamp voor eeuwig aan).
Weet iemand hier iets op, anders dan een extra sensor ophangen? Ik ben al geholpen als ik een scene kan activeren na afloop van de beweging. Ik vind het prima om andere apps te gebruiken, zolang die maar de effecten van de Festavia ondersteunen (hij moet terug naar het effect 'Prism'), dit sluit iConnectHue dus uit, hiermee heb ik het al geprobeerd. iConnectHue herkent ook de scenes niet die in de Hue app zijn aangemaakt.
Ik verdenk die Eria dimmer een beetje. Ik had met een Lidl smartplug dat als ik deze als "uit" in een scene opnam deze gewoon niet uit ging. Aan ging wel prima.PhilipsFan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 03:12:
Ik zit met iets waar ik niet goed uit kom, maar wat volgens mij wel mogelijk moet zijn. Weet iemand er iets op?
Je zou eens -om te testen- een aparte scene kunnen maken waarbij de Festavia Prism doet, en de bouwlamp uit is. En dan kun je de scenes eerst handmatig testen door ze te wisselen in de app, en als dat werkt daarna instellen voor de sensor. Je kunt ook nog testen met een helderheid van 1% voor de bouwlamp ipv uit om te kijken of dat uitmaakt. Misschien doet de Eria dimmen wel goed, maar uit niet. Dit alles om uit te zoeken waar het probleem zit.
Overigens zie ik dat die Eria inbouwdimmer max 300W aankan. Is je bouwlamp echt 500W? Misschien vervangen door een LED exemplaar? Of, als je niet hoeft te dimmen, de inbouwdimmer vervangen door een aan/uit inbouwschakelaar?
Feel free to Buy me a coffee
Ja, goed punt. Die dimmer werkt over het algemeen wel goed, maar voordat ik deze setup had, deed hij soms ook al een beetje merkwaardig. Dan ging hij maar half aan terwijl hij volle bak aan moest. Ik weet geen oplossing, ik heb eerder een LivingWhites smartplug hiervoor gebruikt, maar die vertoonde hetzelfde merkwaardige gedrag, alleen veel vaker.musicpixel schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:03:
[...]
Ik verdenk die Eria dimmer een beetje. Ik had met een Lidl smartplug dat als ik deze als "uit" in een scene opnam deze gewoon niet uit ging. Aan ging wel prima.
Dat ga ik even uitproberen. Inmiddels getest en dit werkt correct. Vanuit de normale Hue-app kan ik schakelen tussen verschillende scenes waarbij de bouwlamp aan en helemaal uit gaat. Het enige puntje is dat hij soms niet op 100% aan gaat, maar hij gaat wel telkens aan en ook weer uit.Je zou eens -om te testen- een aparte scene kunnen maken waarbij de Festavia Prism doet, en de bouwlamp uit is. En dan kun je de scenes eerst handmatig testen door ze te wisselen in de app, en als dat werkt daarna instellen voor de sensor. Je kunt ook nog testen met een helderheid van 1% voor de bouwlamp ipv uit om te kijken of dat uitmaakt. Misschien doet de Eria dimmen wel goed, maar uit niet. Dit alles om uit te zoeken waar het probleem zit.
Nee, ik overdreef. De bouwlamp is 300W maar er zit een 'bespaar' pitje in van 270 watt, dus het vermogen van de Eria wordt niet overschreden. Maar ondanks dat is het nog steeds jammer als een lamp van 270 watt de hele nacht onnodig aan blijft.Overigens zie ik dat die Eria inbouwdimmer max 300W aankan. Is je bouwlamp echt 500W? Misschien vervangen door een LED exemplaar? Of, als je niet hoeft te dimmen, de inbouwdimmer vervangen door een aan/uit inbouwschakelaar?
[ Voor 7% gewijzigd door PhilipsFan op 20-09-2023 13:54 ]
Inmiddels is sinds gisteravond ook de 4e Hue Calla defect geraakt!niwresixel schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:24:
Pfff, sinds begin 2020 hier 5 Hue Calla lampen in gebruik, in februari 2022 is de eerste defect geraakt (begon spontaan te knipperen bij aanzetten en ging uiteindelijk helemaal niet meer aan - netjes onder garantie vervangen). Ruim 2 weken geleden is de tweede lamp defect gegaan, soortgelijk issue. Lampen waren wel nog allebei zichtbaar in de app. En eind vorige week begaf ook de derde Hue Calla het, die gaat ook niet meer aan en is niet meer bereikbaar in de app...![]()
Uiteraard heb ik al een ticket aangemaakt bij Hue, maar ik heb het idee dat die Calla lampen niet zo betrouwbaar zijn als je mag verwachten van dit merk. Sowieso vind ik het jammer dat de behuizing vrij snel verouderd, maar dat er in nog geen 3 jaar 60% van deze lampen hier stuk is geraakt vind ik eigenlijk te gek voor woorden!
Helaas reageerde Philips in juni in de trant van: "jammer, maar de garantietermijn is verstreken, koop maar nieuwe lampen". Zojuist weer een nieuw ticket aangemaakt voor de 4e defecte lamp, ook al is de garantietermijn verstreken dan mag ik toch verwachten dat men een deuggelijk product levert? Als er binnen 3,5 jaar 4 van de 5 lampen defect raken door een constructiefout waardoor mieren naar binnen kunnen mag men mijns inziens toch wel met een passende oplossing komen, ook al is de garantietermijn verstreken.
Wees gewaarschuwd!
Dit is al heel lang bekend over Hue. De service is echt serieus waardeloos. Binnen garantie gaat het nog wel, maar als je lamp ook maar 2 dagen uit garantie is, dan heb je gewoon pech.niwresixel schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:15:
[...]
Inmiddels is sinds gisteravond ook de 4e Hue Calla defect geraakt!Oorzaak van alle defecten lijkt dit te zijn aangezien er aardig wat tuingrond in de defecte lampen zit: https://hueblog.com/2023/...s-hue-calla-socket-light/
Helaas reageerde Philips in juni in de trant van: "jammer, maar de garantietermijn is verstreken, koop maar nieuwe lampen". Zojuist weer een nieuw ticket aangemaakt voor de 4e defecte lamp, ook al is de garantietermijn verstreken dan mag ik toch verwachten dat men een deuggelijk product levert? Als er binnen 3,5 jaar 4 van de 5 lampen defect raken door een constructiefout waardoor mieren naar binnen kunnen mag men mijns inziens toch wel met een passende oplossing komen, ook al is de garantietermijn verstreken.![]()
Wees gewaarschuwd!
Ik had kapotte lampen van de 1e generatie. Die gingen alleen nog maar knipperen. Iets ouder dan 2 jaar. Jammer dan, geen garantie, u kunt uw lampen ter waarde van 180 euro gewoon weggooien. Ik vind dat als je reclame maakt voor je product met een levensduur van 25000 uur, dat je dan geen klant kunt afschepen na 2 jaar, dat is nog geen 18000 uur.
Maar jouw tuinlamp kwalificeert wel als niet-conform denk ik. Een lamp die specifiek bedoeld is voor in de tuin, hoort mier-dicht te zijn. Maar of je daar al dat werk van wilt maken...
Same here, maar dan dus met vocht. In iets wat buiten zou moeten staan hoort geen vocht in de lamp te komen, laat staan zover bij de elektronica. Dan is het ontwerp gewoon niet goed. Ik ga ondanks dat Philips heeft aangegeven het product niet te gaan vervangen toch nogmaals een case bij hen indienen. Ik vind het echt niet reëel dat een buitenlamp vochtschade heeft na 2,5 jaar, zeker niet voor deze prijs.PhilipsFan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:40:
Maar jouw tuinlamp kwalificeert wel als niet-conform denk ik. Een lamp die specifiek bedoeld is voor in de tuin, hoort mier-dicht te zijn. Maar of je daar al dat werk van wilt maken...
Weet iemand of je Matter weer kunt uitschakelen op de bridge ?
Ik heb mijn hue bridge omgezet naar matter, maar nu vraag ik mij af of het nu ook mogelijk is om Xiaomi/aqara devices te koppelen aan de bridge?
Op dit moment heb ik 2 zigbee netwerken in mijn huis, eentje voor hue en de andere die ik zelf heb opgezet voor de Xiaomi/aqara apparaten vooral bestaande uit de contact sensoren MCCGQ11LM en wat OSRAM plugs het zou fijn zijn als dat 1 groot netwerk kan worden.
Op dit moment heb ik 2 zigbee netwerken in mijn huis, eentje voor hue en de andere die ik zelf heb opgezet voor de Xiaomi/aqara apparaten vooral bestaande uit de contact sensoren MCCGQ11LM en wat OSRAM plugs het zou fijn zijn als dat 1 groot netwerk kan worden.
De Matter koppeling werkt op eenzelfde manier als de HomeKit koppeling. Deze je kan dus niet aan/uit zetten. Als je niks koppelt via Matter of HomeKit doen die implementaties niks. Vanwaar de vraag?Tweakwondo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:12:
Weet iemand of je Matter weer kunt uitschakelen op de bridge ?
Het platform waar je de Hub aan gekoppeld hebt, kan je de koppeling uit verwijderen.
Dat is niet wat de Matter update doet nee. De Hue Hub ondersteund een beperkt aantal apparaten die niet van Hue zijn, ze zullen het nog steeds zelf moeten testen/toevoegen wil een apparaat herkend kunnen worden in de Hue Hub. Acht de kans klein dat ze die apparaten gaan ondersteunen.Madcat schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:27:
Ik heb mijn hue bridge omgezet naar matter, maar nu vraag ik mij af of het nu ook mogelijk is om Xiaomi/aqara devices te koppelen aan de bridge?
Aqara, Tuya en Xiaomi staan erom bekend dat ze zich niet 100% aan de Zigbee standaard houden, dus werken over het algemeen alleen met hun eigen hubs.
Enige manier om de verschillende merken via 1 Zigbee netwerk te laten draaien is via bijvoorbeeld Home Assistant (ZHA), Zigbee2MQTT of iets als de Homey Pro. Zo heb ik het nu zelf draaien in huis met ZHA met verschillende merken Zigbee apparaten.
omdat ik toch niet helemaal te vrede ben. Ik heb hue en ikea lampen gekoppeld via de hue bridge. Ik ben zelf niet zo een fan van merken mixen echter wilde vrouwlief ikea verlichting in de kasten en tv meubel, nou prima. Ik heb geen ikea bridge erbij. Met matter zou dat niet moeten uitmaken en dat klopt het werkt goed (homekit) echter werkt adaptive lightning niet icm met matter en dat wist ik niet. Ik gebruik dit namelijk dagelijks in de woonkamer en slaapkamer zonder ik daar bewust van was.BiG-GuY schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:11:
[...]
De Matter koppeling werkt op eenzelfde manier als de HomeKit koppeling. Deze je kan dus niet aan/uit zetten. Als je niks koppelt via Matter of HomeKit doen die implementaties niks. Vanwaar de vraag?
Het platform waar je de Hub aan gekoppeld hebt, kan je de koppeling uit verwijderen.
Ik heb de hue bridge gereset en de matter koppeling met homekit is niet meer tot stand. Enkel de hue bridge verwijderen uit de homekit en hue app was niet voldoende. Ik ben nu aan het kijken voor een oplossing om toch de adaptive lightning te kunnen gebruiken en de kast verlichting in de home app te krijgen. Ik zat zelf te kijken naar home assistant echter heb ik van een mede tweaker gehoord dat een ikea bridge erbij prikken ook zijn werk wel doet.
Ik had bewust nog geen ikea bridge gekocht vanwege de komst van matter maar helaas verlies ik daarbij een van de meest gebruikte features
Dat is nu dus de opstelling die ik heb, met twee zigbee netwerken die via MQTT naar homekit zijn gekoppeld.BiG-GuY schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:18:
[...]
Dat is niet wat de Matter update doet nee. De Hue Hub ondersteund een beperkt aantal apparaten die niet van Hue zijn, ze zullen het nog steeds zelf moeten testen/toevoegen wil een apparaat herkend kunnen worden in de Hue Hub. Acht de kans klein dat ze die apparaten gaan ondersteunen.
Aqara, Tuya en Xiaomi staan erom bekend dat ze zich niet 100% aan de Zigbee standaard houden, dus werken over het algemeen alleen met hun eigen hubs.
Enige manier om de verschillende merken via 1 Zigbee netwerk te laten draaien is via bijvoorbeeld Home Assistant (ZHA), Zigbee2MQTT of iets als de Homey Pro. Zo heb ik het nu zelf draaien in huis met ZHA met verschillende merken Zigbee apparaten.
Maar aangezien aquara ook matter compatible is, had ik eigenlijk gehoopt dat de MQTT bridge niet meer nodig was en dat ik elk matter apparaat nu kon koppelen aan de hue bridge, maar dat is dus nog niet mogelijk zonder de aqura hub (die ik niet heb)?
De Hue Bridge is geen thread border router. Daar heb je bijv een Apple pod of Google hub voor nodig.
vice versa en weer terug
Matter koppeling op iOS stel je in het OS niet in de Woning app, heb je hem al uit je ‘Matter accessoires’ verwijderd?Tweakwondo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:54:
[...]
omdat ik toch niet helemaal te vrede ben. Ik heb hue en ikea lampen gekoppeld via de hue bridge. Ik ben zelf niet zo een fan van merken mixen echter wilde vrouwlief ikea verlichting in de kasten en tv meubel, nou prima. Ik heb geen ikea bridge erbij. Met matter zou dat niet moeten uitmaken en dat klopt het werkt goed (homekit) echter werkt adaptive lightning niet icm met matter en dat wist ik niet. Ik gebruik dit namelijk dagelijks in de woonkamer en slaapkamer zonder ik daar bewust van was.
Ik heb de hue bridge gereset en de matter koppeling met homekit is niet meer tot stand. Enkel de hue bridge verwijderen uit de homekit en hue app was niet voldoende. Ik ben nu aan het kijken voor een oplossing om toch de adaptive lightning te kunnen gebruiken en de kast verlichting in de home app te krijgen. Ik zat zelf te kijken naar home assistant echter heb ik van een mede tweaker gehoord dat een ikea bridge erbij prikken ook zijn werk wel doet.
Ik had bewust nog geen ikea bridge gekocht vanwege de komst van matter maar helaas verlies ik daarbij een van de meest gebruikte features
Adaptive Lighting zit niet in de Matter spec, dus kan inderdaad niet gebruikt worden via de Matter koppeling. Nu vond ik zelf de Adaptive Lighting van HomeKit slecht werken, overdag veel te blauw licht dus zette het altijd uit.
Je kan al je Hue dingen koppelen aan Zigbee2MQTT en de hele Hue hub achterwege laten.Madcat schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:11:
[...]
Dat is nu dus de opstelling die ik heb, met twee zigbee netwerken die via MQTT naar homekit zijn gekoppeld.
Maar aangezien aquara ook matter compatible is, had ik eigenlijk gehoopt dat de MQTT bridge niet meer nodig was en dat ik elk matter apparaat nu kon koppelen aan de hue bridge, maar dat is dus nog niet mogelijk zonder de aqura hub (die ik niet heb)?
Heb een tijdje Zigbee2MQTT gedraaid voor al mijn Zigbee apparaten (90 stuks) en uiteindelijk overgestapt op ZHA. De Hue hub heb ik laatst nog even getest, maar voegt voor mij niks toe.
Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat met meerdere bridges? Ik heb momenteel 2 bridges in omloop vanwege de vele apparaten. De beganegrond/tuin bridge is verbonden met een account, maar ik kan dat zelfde account niet gebruiken voor de bridge boven/zolder. 2e e-mail adres aanmaken i guess..

Ik wil de volgende situatie creëren: als ik een kamer inloop wil ik dat het licht aan gaat en als ik de kamer weer uitloop wil ik dat het licht weer uitgaat. is dit met een Philips Hue motion detector te reaiseren?
Wellicht door weer een sensor in de ruimte naast die kamer op te hangen maar dat lijkt me niet ideaal want als er iemand anders loopt gaat ie ook uit. Ik heb in de wc een sensor en ingesteld dat licht na 3 minuten inactiviteit weer uit moet gaan. Dat is voor mij goed genoeg.Tebekstapho schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:19:
Ik wil de volgende situatie creëren: als ik een kamer inloop wil ik dat het licht aan gaat en als ik de kamer weer uitloop wil ik dat het licht weer uitgaat. is dit met een Philips Hue motion detector te reaiseren?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Je kan een timer instellen dat hij na x minuten zonder beweging weer uit gaat. Gebruik ik ook in de trapkast.Tebekstapho schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:19:
Wanneer komt er nu eindelijk een verbeterde bridge! Waar je meer lampen aan kunt koppelen.James25 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:03:
[...]
Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat met meerdere bridges? Ik heb momenteel 2 bridges in omloop vanwege de vele apparaten. De beganegrond/tuin bridge is verbonden met een account, maar ik kan dat zelfde account niet gebruiken voor de bridge boven/zolder. 2e e-mail adres aanmaken i guess..
Er stond hier onlangs nog een post op tweakers.net waarin, door een medewerker van Signify, een goede rede aangegeven werd om dit niet te doen. De groep welke, net zoals jij en ik, het hele huis vol hebben gehangen met Philips HUE (inmiddels Signify) producten en daarbij dus met meerdere bridges moet werken vanwege die beperking is niet zo héél erg groot.Tweak_ers schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:10:
[...]
Wanneer komt er nu eindelijk een verbeterde bridge! Waar je meer lampen aan kunt koppelen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat wordt dan dus een gevalletje "Een beller is sneller....". Nou alléén nog (even?) een telefoonnummer zien te vindenrenegrunn schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:03:
[...]
En hier kun je een klacht indienen:
https://www.philips-hue.com/nl-nl/support/contact-form
This functionality is not available due to your cookie consent choice. We make use of reCaptcha, an analytics cookie, to ensure the quality and security of this form. If you do not wish to change your cookie preference, you can always reach out to us in an equally effective manner via Email or Phone.
/f/image/1N99oBKP6zqVeEiswcHS9yG6.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 21-09-2023 20:27 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Met een Hue bewegingssensor is dit niet te bewerkstelligen. Wel met de Aqara FP2 sensor, die werkt met mmWave. Fantastisch apparaatje maar wel prijzig. Heb 'm zelf ookTebekstapho schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:19:
This title is for sale, please send me a PM
Huh, mijn Hue bewegingsmelder doet dit wel. Lampen gaan aan als ik binnenkom en als het geen beweging meer detecteert dan gaan de lampen uit. En dat is wat hij vraagt?the-body schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:45:
[...]
Met een Hue bewegingssensor is dit niet te bewerkstelligen. Wel met de Aqara FP2 sensor, die werkt met mmWave. Fantastisch apparaatje maar wel prijzig. Heb 'm zelf ook
Nee, hij wil dat de lamp uitgaat als hij de kamer uitloopt. De kamer uitlopen is dan een actie. Jij stelt gewoon een tijdsduur in dat er geen beweging meer is. Dat is wel iets anders.Yzord schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:40:
[...]
Huh, mijn Hue bewegingsmelder doet dit wel. Lampen gaan aan als ik binnenkom en als het geen beweging meer detecteert dan gaan de lampen uit. En dat is wat hij vraagt?
This title is for sale, please send me a PM
Maar doet hetzelfde toch? Stel in op 1 minuut en uit is hij :-)the-body schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:45:
[...]
Nee, hij wil dat de lamp uitgaat als hij de kamer uitloopt. De kamer uitlopen is dan een actie. Jij stelt gewoon een tijdsduur in dat er geen beweging meer is. Dat is wel iets anders.
En je zit regelmatig in het donkerYzord schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:13:
[...]
Maar doet hetzelfde toch? Stel in op 1 minuut en uit is hij :-)
Of heb je ADHD?
Dat vind ik echt een zeer slechte reden, mensen die je product volledig gebruiken wegzetten boven een grote groep met een paar lampjes.Will_M schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:45:
[...]
Er stond hier onlangs nog een post op tweakers.net waarin, door een medewerker van Signify, een goede rede aangegeven werd om dit niet te doen. De groep welke, net zoals jij en ik, het hele huis vol hebben gehangen met Philips HUE (inmiddels Signify) producten en daarbij dus met meerdere bridges moet werken vanwege die beperking is niet zo héél erg groot.
Als er ooit een goed alternatief komt, ben ik weg bij Hue, met zo’n instelling.
Een nieuwe versie van de bridge iets uitbreiden kan voor niemand kwaad.
Of een Hue bridge++ pro ofzo maken.
Tientje duurder en die dan meer lampen laten ondersteunen.
Voor als het teveel moeite is of het meer productiekosten geeft o.i.d.
Kunnen ze vast een hippe naam voor bedenken.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Dat gaan ze niet voor een tientje meer doen. Zal dom zijn aangezien je anders een extra bridge koopt. Zal dan iets goedkoper worden dan twee en lekker veel marge binnenbrengen. HeeujDennis1812 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:40:
Of een Hue bridge++ pro ofzo maken.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ook goed. Maar dan heb je in elk geval de optie om alles op 1 bridge te zetten.Oekol schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:03:
[...]
Dat gaan ze niet voor een tientje meer doen. Zal dom zijn aangezien je anders een extra bridge koopt. Zal dan iets goedkoper worden dan twee en lekker veel marge binnenbrengen. Heeuj
Al is 2 bridges opzich ook prima.
Hang je aan 1 alles van je tuin of een specifieke verdieping ofzo.
Als alles goed geautomatiseerd is hoef je ook niet vaak de app te gebruiken natuurlijk.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Dit nummer staat op facebook: +1 800-555-0050Will_M schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:07:
[...]
Dat wordt dan dus een gevalletje "Een beller is sneller....". Nou alléén nog (even?) een telefoonnummer zien te vinden![]()
[...]
[Afbeelding]
Dit op de site van Hue: 00800 744 547 75
Heb daar ook meteen een bericht achtergelaten dat ze hier eens moeten gaan lezen hoeveel klanten het ze gaat kosten als de verplichte accounts gaan doorzetten. Hue is al niet de goedkoopste qua slimme lampen, nu valt ook nog 1 van de grootste voordelen weg. Heb nu 4 lampen en een hub, dat gaan er niet meer worden als het online account verplicht blijft. Dan koop ik wel andere lampen die homekit ondersteunen en per saldo ook nog eens een stuk goedkoper zijn.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Krijgt iemand t alarm werkend? Bij beweging krijg ik wel een melding maar de lampen gaan niet knipperen. Dat zou toch automatisch gaan?
/f/image/FJurfsdWZzQxIfAVSPrIGzIw.png?f=fotoalbum_large)
Maar als ik dan op opslaan klik krijg ik de onbegrijpbare zin:
:strip_exif()/f/image/lRQT9mM3SeYDgVAtycPZ7uZs.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan alleen “hele huis” of kamers selecteren. Geen losse lampen.
En dat terwijl de UI van Hue altijd fantastisch was..
/f/image/FJurfsdWZzQxIfAVSPrIGzIw.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lRQT9mM3SeYDgVAtycPZ7uZs.jpg?f=fotoalbum_large)
Voorlopig niet verwacht ik. Anders was die eerder deze maand wel gepresenteerd op de IFA, net als de andere nieuwe producten.Tweak_ers schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:10:
[...]
Wanneer komt er nu eindelijk een verbeterde bridge! Waar je meer lampen aan kunt koppelen.
Aan de andere kant, er zal toch een keer iets moeten veranderen, vooral nu er steeds meer devices te koppelen zijn zoals camera's en sensoren.
[ Voor 17% gewijzigd door remmuz op 22-09-2023 10:18 ]
Ja en nee.Tebekstapho schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:19:
Een motion sensor werkt op beweging, niet op aanwezigheid.
Dus als je een motion sensor in de kamer plaatst, dan werkt het als volgt:
- Je loopt de kamer in, de sensor detecteert beweging, licht gaat aan.
- Je loopt de kamer uit, de sensor detecteert (na minimaal x tijd) geen beweging meer, het licht gaat uit.
- Als je x tijd stil zit of staat in de kamer gaat het licht ook uit!
De tijd x is in te stellen met een minimum van 10 seconden.
Volgens mij zijn er nu ook deur/raam sensors van Hue. Je zou dan zo'n sensor op de deur/kozijn kunnen plaatsen. Als je dan de deur open doet gaat het licht aan, als je de deur dicht doet weer uit (maar ook als je in de kamer bent). Echter, de exacte werking van Hue deur/raam sensors ben ik niet bekend mee, misschien dat iemand hier dit kan bevestigen.
Misschien dat er zelfs nog een combinatie van deur/raam sensors en motion sensor is te gebruiken, maar dat weet ik niet.
Feel free to Buy me a coffee
Maar 'n emailadres of telefoonnummer staat er niet bij .Will_M schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:07:
[...]
Dat wordt dan dus een gevalletje "Een beller is sneller....". Nou alléén nog (even?) een telefoonnummer zien te vinden![]()
[...]
[Afbeelding]
Hi,
Wij zijn een tijdje geleden verhuist en bezig stap voor stap nieuwe meubels te kopen voor onze nieuwe woning. We hebben onlangs een nieuwe tv-meubel gekocht en geplaatst. Nu hadden wij aan de achterkant van onze oude tv-meubel een HUE lightstrip geplankt, werkt perfect.
Die voorzichtig eraf gehaald maar wil die nu plaatsen achter of onder onze nieuwe tv-meubel. Iemand tips hoe dat het beste te doen, we merken namelijk dat de plaklaag van de lightstrip nog heel zwak is en de niet blijft zitten.
Wij zijn een tijdje geleden verhuist en bezig stap voor stap nieuwe meubels te kopen voor onze nieuwe woning. We hebben onlangs een nieuwe tv-meubel gekocht en geplaatst. Nu hadden wij aan de achterkant van onze oude tv-meubel een HUE lightstrip geplankt, werkt perfect.
Die voorzichtig eraf gehaald maar wil die nu plaatsen achter of onder onze nieuwe tv-meubel. Iemand tips hoe dat het beste te doen, we merken namelijk dat de plaklaag van de lightstrip nog heel zwak is en de niet blijft zitten.
Paar dagen terug ook tegenaan gelopen (zie mijn post van een aantal dagen geleden). Maar dit is blijkbaar verwacht gedrag. De lampen gaan niet automatisch knipperen wanneer er een inbreker binnenstaat. Je moet dat zelf even aanzetten als je de melding krijgt op je telefoon. Erg handig als je ligt te slapen of niet in de buurt van je telefoon bent.DCNY schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:47:
Krijgt iemand t alarm werkend? Bij beweging krijg ik wel een melding maar de lampen gaan niet knipperen. Dat zou toch automatisch gaan?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Ik heb juist een positieve ervaring hiermee. Bij één white & color ambiance lamp viel zes maanden na de garantie een kleur steeds weg. Een mail met aankoopbewijs werd pas na maanden beantwoord met excuses en dat ze een nieuwe lamp hebben opgestuurd. Echter naar het oude adres op het aankoopbewijs. Ze hebben gelijk nog een lamp verzonden naar het juiste adres. Bij ontvangst bleek het eerste ook gecorrigeerd naar het nieuwe adres, ik ontving er dus twee. Deze hoefde ik niet terug te sturen naar Signify. Ik heb dus kosteloos twee nieuwe lampen gekregen een half jaar buiten de garantie.PhilipsFan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:40:
Dit is al heel lang bekend over Hue. De service is echt serieus waardeloos. Binnen garantie gaat het nog wel, maar als je lamp ook maar 2 dagen uit garantie is, dan heb je gewoon pech.
Dan ligt t dus niet aan mij. Dank voor je reactiemobstaa schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:00:
[...]
Paar dagen terug ook tegenaan gelopen (zie mijn post van een aantal dagen geleden). Maar dit is blijkbaar verwacht gedrag. De lampen gaan niet automatisch knipperen wanneer er een inbreker binnenstaat. Je moet dat zelf even aanzetten als je de melding krijgt op je telefoon. Erg handig als je ligt te slapen of niet in de buurt van je telefoon bent.
Wel vreemd. Wat is t nut van een alarm als je t zelf aan moet zetten? What’s next, Hue rookmelders, maar je moet zelf op n knop drukken om t te laten loeien?
Euh gewoon nieuwe dubbelzijdige tape erop plakken? Dat is ook vrij smal te verkrijgen.Frid0 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:40:
Hi,
Of hij kan met twee bewegingsensoren werken: 1 sensor in de kamer die het licht in de kamer aan zet en nooit uit zet. 1 sensor buiten de kamer die het licht in de kamer uit zet.musicpixel schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:01:
[...]
Ja en nee.
Een motion sensor werkt op beweging, niet op aanwezigheid.
Dus als je een motion sensor in de kamer plaatst, dan werkt het als volgt:
- Je loopt de kamer in, de sensor detecteert beweging, licht gaat aan.
- Je loopt de kamer uit, de sensor detecteert (na minimaal x tijd) geen beweging meer, het licht gaat uit.
- Als je x tijd stil zit of staat in de kamer gaat het licht ook uit!
De tijd x is in te stellen met een minimum van 10 seconden.
Volgens mij zijn er nu ook deur/raam sensors van Hue. Je zou dan zo'n sensor op de deur/kozijn kunnen plaatsen. Als je dan de deur open doet gaat het licht aan, als je de deur dicht doet weer uit (maar ook als je in de kamer bent). Echter, de exacte werking van Hue deur/raam sensors ben ik niet bekend mee, misschien dat iemand hier dit kan bevestigen.
Misschien dat er zelfs nog een combinatie van deur/raam sensors en motion sensor is te gebruiken, maar dat weet ik niet.
edit: zoals dus eerder al gezegd
Ik las net op Twitter dat je binnenkort verplicht een account nodig hebt bij Phillips Hue om je producten te blijven gebruiken. Iemand hier meer info over?
https://x.com/mysk_co/sta...&t=-Q8BCdrkzzq64cYvFSXxbQ
nieuws: Signify gaat account verplichten voor aansturen van Hue-apparatenHarmJan1990 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 00:52:
Ik las net op Twitter dat je binnenkort verplicht een account nodig hebt bij Phillips Hue om je producten te blijven gebruiken. Iemand hier meer info over?
Ik heb een hue.sensor die het licht schakelt bij beweging en genoeg licht. As we speak zegt de app bij de instellingen van de sensor dat hij niet zou moeten schakelen bij deze hoeveelheid licht. Toch gaat het licht bij beweging aan. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Zie artikel HUE en Matter:
https://nl.hardware.info/...update-matter-beschikbaar
https://nl.hardware.info/...update-matter-beschikbaar
profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida
Ik heb even een vraag, ik heb de automatisering in de HUE app aangezet, om bij thuiskomst de lampen aan te laten zetten, echter heb ik gekeken dat de locatie altijd aan staat met toestemming voor de HUE app, weet iemand hoe ik dit kan fixen? (iPhone en bridge uiteraard aanwezig)
Hier ook zoooooo vaak, het werkt gewoon slecht.thejoker80 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:55:
Ik heb een hue.sensor die het licht schakelt bij beweging en genoeg licht. As we speak zegt de app bij de instellingen van de sensor dat hij niet zou moeten schakelen bij deze hoeveelheid licht. Toch gaat het licht bij beweging aan. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
App zegt: met huidig licht activeert de sensor geen lamp, maar hij doet het wel…
Thanks. Werkt perfect!skai21 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:53:
[...]
Zeker, als je je zin aanpast naar hey Google welterusten (of ieder ander woord) kun je daar in de Google Home app een eigen routine aan hangen. Die laar je alles uitdoen behalve je voordeur.
Wat betreft de binnenkort verplichte cloud account om de Hue bridge te gebruiken: ik heb zelf nu internet toegang vanuit de bridge geblokkeerd (behalve NTP voor de tijd).
Dit zal in ieder geval de software update die dit gaat activeren tegengaan. Ik snap wel dat dit maar tijdelijk zal zijn, op gegeven moment zal dit niet gaan werken (bv vervanging van de bridge, of wellicht een gedwongen upgrade vanuit de bridge om nog te kunnen functioneren).
Ik vraag me af hoe de transitie naar Homeassistant zal moeten gaan verlopen. Het is waarschijnlijk eenvoudig om Zigbee op te zetten, maar zaken als Hue scenes, fade in/out e.d. Heeft iemand daar een tutorial voor?
Dit zal in ieder geval de software update die dit gaat activeren tegengaan. Ik snap wel dat dit maar tijdelijk zal zijn, op gegeven moment zal dit niet gaan werken (bv vervanging van de bridge, of wellicht een gedwongen upgrade vanuit de bridge om nog te kunnen functioneren).
Ik vraag me af hoe de transitie naar Homeassistant zal moeten gaan verlopen. Het is waarschijnlijk eenvoudig om Zigbee op te zetten, maar zaken als Hue scenes, fade in/out e.d. Heeft iemand daar een tutorial voor?
Vraagje over de toekomstige Hue security wireless camera: op de website van Philips staat up to 3 months of battery life. Ik heb geen verstand van camerasystemen, laat staan draadloze, maar 3 maanden op 1 accu lijkt mij als leek gigantisch lang/optimistisch. Is dat op een speciale stand dat hij alleen gaat filmen als er iets in beeld beweeg oid? Of kan ik echt 24/7 de camera aan hebben staan voor 2 a 3 maanden achter elkaar?
Als dat laatste het geval is ga ik zeker niet de moeite doen om de halve tuin open te halen om stroom door te trekken
Zie:
https://www.philips-hue.c...ij/8719514492776#features
Als dat laatste het geval is ga ik zeker niet de moeite doen om de halve tuin open te halen om stroom door te trekken
Zie:
[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 24-09-2023 01:27 ]
Wat is eigenlijk het probleem met het verplichten van een account? Zeker als ik zie dat wel een overstap naar Homekit wordt overwogen - waar een account bij Apple voor nodig is. Waarom is een extra account bij Hue dan een probleem?
Ik heb vrienden die een Hue bridge in hun vakantiewoning hebben hangen, zonder internet.Rallye schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:11:
Wat is eigenlijk het probleem met het verplichten van een account? Zeker als ik zie dat wel een overstap naar Homekit wordt overwogen - waar een account bij Apple voor nodig is. Waarom is een extra account bij Hue dan een probleem?
En het zal misschien niet snel gebeuren, maar als Signify failliet gaat kun je Hue niet meer gebruiken.
(Denk aan Van Moof fietsen)
Ja, dat kan een nadeel zijn inderdaad. Hangt toch ook een beetje samen met smart devices: ik zou toch het gevoel hebben dat ik ze maar half zou gebruiken zonder toegang buitenshuis. En dan zit je toch aan een account vast.
Wat zijn de voor/na delen van cloud vs lokaal? Met cloud kun je denken dat externe elementen een rol kunnen spelen die toegevoegde waarde kunnen leveren (bijvoorbeeld temperatuur, bedekking wolken, wind e.d.). Nadeel kan zijn dat je afhankelijk ben van aanwezigheid Internet. Wellicht kan een storing leiden tot het niet of moeizaam bedienen van je Hue verlichting?Rallye schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:11:
Zelf heb ik nooit de cloud oplossing gebruikt, ben tevreden met de mogelijkheden die "overblijven", die zijn goed genoeg voor mij. Mocht ik vanaf "remote" toch nog de verlichting willen bedienen, dan kan dat nog steeds met de VPN die ik heb richting huis.
Als ik het licht uit doe met de afstandsbediening (switch) en daarna de ruimte verlaat, dan loop ik binnen een paar seconden langs een bewegingsmelder (motion sensor) die gewoon meteen datzelfde licht weer aan doet.
Hoe moet je Hue instellen zodat dit niet gebeurt?
De switch is ingesteld op 1 "kamer", de motion sensor op een "zone" met een paar lampen uit deze kamer.
Hoe moet je Hue instellen zodat dit niet gebeurt?
De switch is ingesteld op 1 "kamer", de motion sensor op een "zone" met een paar lampen uit deze kamer.
[ Voor 20% gewijzigd door aawe mwan op 24-09-2023 14:11 ]
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Hoera, na maanden testen kun je Philips Hue via Matter aan Apple HomeKit koppelen. Ik ben ermee aan de slag gegaan, maar kan daar inmiddels alleen maar spijt van hebben.
Dat je aan de HomeKit-zijde alles opnieuw moet configureren, kan ik accepteren. Ik heb ook begrepen dat kamers niet gesynchroniseerd zouden worden bij koppelen via Matter. Ook niet het grootste probleem.
Ik heb zelfs voor een volledige herinstallatie van mijn Hue-setup gekozen, met 2 Bridges en 74 lampen/stekkers. De Matter-koppeling met HomeKit was vervolgens snel gemaakt. Maar behalve ontbrekende kamers, hadden alle items generieke namen (Hue color lamp, -ambiance spot, -filament bulb, -smart plug, et cetera). Een hoop geprobeerd, maar niks lost het op. Ook met @tweethue gesproken op X, en het advies gevolgd de koppeling handmatig te maken in plaats vanuit de Hue-app.
Uiteindelijk maar gekozen om terug te gaan naar 'HAP'; HomeKit Accessory Protocol. Dat doe je tegenwoordig, zo is me verteld, door op de knop van de Bridge te drukken en de HomeKit-code te scannen in de Apple Home-app. Ik kan zien dat het koppelen op deze manier gelukt is.
Maar helaas, nog steeds zie ik alleen maar generieke namen in HomeKit. En de HomeKit-instellingen in de Hue-app zijn compleet verdwenen. Het valt ook op, dat de Hue-app geen toegang meer vraagt tot de gegevens van HomeKit.
Zie ik iets essentieels over het hoofd? Of is dit gewoon een hele slechte introductie en had ik niet 'early at the party' moeten zijn?
Dat je aan de HomeKit-zijde alles opnieuw moet configureren, kan ik accepteren. Ik heb ook begrepen dat kamers niet gesynchroniseerd zouden worden bij koppelen via Matter. Ook niet het grootste probleem.
Ik heb zelfs voor een volledige herinstallatie van mijn Hue-setup gekozen, met 2 Bridges en 74 lampen/stekkers. De Matter-koppeling met HomeKit was vervolgens snel gemaakt. Maar behalve ontbrekende kamers, hadden alle items generieke namen (Hue color lamp, -ambiance spot, -filament bulb, -smart plug, et cetera). Een hoop geprobeerd, maar niks lost het op. Ook met @tweethue gesproken op X, en het advies gevolgd de koppeling handmatig te maken in plaats vanuit de Hue-app.
Uiteindelijk maar gekozen om terug te gaan naar 'HAP'; HomeKit Accessory Protocol. Dat doe je tegenwoordig, zo is me verteld, door op de knop van de Bridge te drukken en de HomeKit-code te scannen in de Apple Home-app. Ik kan zien dat het koppelen op deze manier gelukt is.
Maar helaas, nog steeds zie ik alleen maar generieke namen in HomeKit. En de HomeKit-instellingen in de Hue-app zijn compleet verdwenen. Het valt ook op, dat de Hue-app geen toegang meer vraagt tot de gegevens van HomeKit.
Zie ik iets essentieels over het hoofd? Of is dit gewoon een hele slechte introductie en had ik niet 'early at the party' moeten zijn?
Vraagje over de Perifo verlichting.
We gaan de keuken verbouwen en moeten nu eigenlijk kiezen of we een koof met inbouwspotjes kiezen als verlichting, of een Persico systeem.
Maar hoe kan je dat netjes van stroom voorzien?
We gaan de keuken verbouwen en moeten nu eigenlijk kiezen of we een koof met inbouwspotjes kiezen als verlichting, of een Persico systeem.
Maar hoe kan je dat netjes van stroom voorzien?
Dat overnemen van specifieke namen van Hue naar Homekit is mij überhaupt nog nooit gelukt. Nu 2 keer opnieuw ingesteld, en elke keer door het huis moeten looen en per lamp kijken welke er knipperde. Daarna kon ik ze juist toewijzenMelvin.P schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:06:
Hoera, na maanden testen kun je Philips Hue via Matter aan Apple HomeKit koppelen. Ik ben ermee aan de slag gegaan, maar kan daar inmiddels alleen maar spijt van hebben.
Vreemd, dat ben ik met de ‘klassieke’ HomeKit-koppeling wel gewend. Maar nu mis ik dus überhaupt de instellingen daarvoor in de Hue-app.sonnypiek schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:34:
[...]
Dat overnemen van specifieke namen van Hue naar Homekit is mij überhaupt nog nooit gelukt. Nu 2 keer opnieuw ingesteld, en elke keer door het huis moeten looen en per lamp kijken welke er knipperde. Daarna kon ik ze juist toewijzen
Doordat Signify een account wilt verplichten voor het aansturen van lampen via de bridge, ben je dus ook afhankelijk van je internetverbinding. Mocht die wegvallen, dan kun je dus niet je lampen bedienen. Nu is het altijd aan te raden om dit ook nog lokaal met een afstandbediening / schakelknop te bedienen, maar er zijn ook genoeg mensen die lampen hebben dat enkel nog via de app kan worden bediend. En ja, als dan je internetverbinding wegvalt, dan blijven ze in die staat staan.Rallye schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:11:
Mijn ouders hebben bijvoorbeeld een zonnescherm met een Somfy motor. Die kun je aansturen via de connectivity kit van Tahoma. Laatst hadden ze een - gelukkig zeldzame - internetstoring, ze keken toch wel raar op dat de app niet werkte om het zonnescherm uit te klappen.
TLDR: first world problems.
Mijn persoonlijk mening is dat bij een cloud dienst het niet een kwestie is van of, maar van wanneer deze faalt/gehackt wordt.Rallye schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:11:
Mocht dit gebeuren vindt je het dan een probleem als niet jij zelf, maar eventueel iemand anders wel, je lichten aan en uit kan doen. Of bijvoorbeeld die lava lamp/printer/friteuse, die je op de Hue stekkerdoos hebt staan, midden in de nacht aan kan aanzetten?
Ikzelf heb liever dat de apparatuur in mijn huis volledig onder mijn eigen controle is. En dan neem ik voor lief dat ik zelf een VPN op moet opzetten voor remote access en bepaalde diensten, zoals beveiligingscamera's, niet kan gebruiken.
Maar dit is voor iedereen een persoonlijke afweging, dus kijk vooral waar je je zelf prettig bij voelt.
ik zit met een weird issue waar ik niet uit kom om het op te lossen, hopelijk weet iemand hier de oplossing.
ik heb een Hue bridge met 4 lampen gekoppeld, daarnaast heb ik een ambilight TV waar 2 van 4 lampen gekoppeld zijn. de 4 lampen zijn ook gekoppeld met een hue dimmer switch
situatie: ik zet de tv aan met ambilight actief, de 2 lampen gaan aan zoals ik verwacht.
ik zet de tv uit. Alle Hue lampen gaan aan.
ik heb naast de ambilight tv ook een amazon echo waar de lampen aan gekoppeld zijn. wat ik ook doe alle lampen springen aan als ik de tv uit zet, ook al zet ik alle lampen uit tijdens het actief zijn van amblight, dan nog schiet alles aan als ik de tv uit zet.
ik heb een Hue bridge met 4 lampen gekoppeld, daarnaast heb ik een ambilight TV waar 2 van 4 lampen gekoppeld zijn. de 4 lampen zijn ook gekoppeld met een hue dimmer switch
situatie: ik zet de tv aan met ambilight actief, de 2 lampen gaan aan zoals ik verwacht.
ik zet de tv uit. Alle Hue lampen gaan aan.
ik heb naast de ambilight tv ook een amazon echo waar de lampen aan gekoppeld zijn. wat ik ook doe alle lampen springen aan als ik de tv uit zet, ook al zet ik alle lampen uit tijdens het actief zijn van amblight, dan nog schiet alles aan als ik de tv uit zet.
En ja hoor, weer een lamp die stuk gaat (filament bulb) net buiten de 3 jaar garantie. Support op Twitter zegt “jammer joh net buiten de garantie”. Vind het echt schandalig. Goed voor het milieu ook van die LED lampen die lang meegaan. O nee.
PSN: Sluuz
Zijn er meer mensen die "geupgrade" zijn naar de matter standaard en nu in homekit steeds met de bridge (en alle verbonden lampen) in not responding zitten?
Hue werkte al jaren flekkeloos maar ik had een dag nadat ik was 'geupgrade' naar matter al problemen met dat alle hue lampen niet meer reageerde, dus ik heb dit weekend maar eens de complete bridge gefactory reset (dacht dat dal wel eens goed was na al die jaren) maar ik heb nu weer een probleem dat de bridge met alle lampen niet reageerd.
Het vreemde is dat de philips app wel gewoon nog werkt.
Weet iemand hoe je weer op 'de oude' manier de hue bridge aan homekit kan koppelen want die gare matter standaard werkt maar voor 48 uur of zo iets.
Hue werkte al jaren flekkeloos maar ik had een dag nadat ik was 'geupgrade' naar matter al problemen met dat alle hue lampen niet meer reageerde, dus ik heb dit weekend maar eens de complete bridge gefactory reset (dacht dat dal wel eens goed was na al die jaren) maar ik heb nu weer een probleem dat de bridge met alle lampen niet reageerd.
Weet iemand hoe je weer op 'de oude' manier de hue bridge aan homekit kan koppelen want die gare matter standaard werkt maar voor 48 uur of zo iets.
Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland, je hebt recht op een goed product. Hoe lang dat recht geldt hangt van het product af.Sluuz schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:44:
En ja hoor, weer een lamp die stuk gaat (filament bulb) net buiten de 3 jaar garantie. Support op Twitter zegt “jammer joh net buiten de garantie”. Vind het echt schandalig. Goed voor het milieu ook van die LED lampen die lang meegaan. O nee.
Van een slimme lamp mag je toch verwachten dat deze langer dan 3 jaar mee gaat.
Zeker als een levensduur van 15.000 hr wordt geadverteerd voor de filament lampen.
Los van het risico dat bij een hack men jouw Hue installatie kan bedienen, is het ook een potentieel datalek.Sanjuro schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:05:
[...]
Mijn persoonlijk mening is dat bij een cloud dienst het niet een kwestie is van of, maar van wanneer deze faalt/gehackt wordt.
Mocht dit gebeuren vindt je het dan een probleem als niet jij zelf, maar eventueel iemand anders wel, je lichten aan en uit kan doen. Of bijvoorbeeld die lava lamp/printer/friteuse, die je op de Hue stekkerdoos hebt staan, midden in de nacht aan kan aanzetten?
Nou en of ik de overstap naar Matter geprobeerd heb. Zie mijn post iets hierboven. Ik ervaarde geen problemen met de connectiviteit, maar de namen van al mijn lichten ontbraken.Madcat schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:01:
Zijn er meer mensen die "geupgrade" zijn naar de matter standaard en nu in homekit steeds met de bridge (en alle verbonden lampen) in not responding zitten?
Na het nog een aantal keer geprobeerd te hebben, besloten om terug te gaan naar het klassieke protocol. Dat doe je door de koppeling vanuit de Apple Home-app te maken, en vóór het scannen van de code op de knop van de Bridge te drukken.
Sindsdien ben ik echter niet van de problemen af. Nog steeds ontbreken alle namen en kamers. Hue adviseert om de configuratie te synchroniseren vanuit de Hue-app, maar die optie is er niet meer.
Heel de bestaande HomeKit-koppeling is niet meer te zien in de Hue-app. En dat is ook het geval bij twee vrienden van mij, die er helemaal niet aan gezeten hebben. Het valt me ook op dat de Hue-app geen toegang meer vraagt tot HomeKit-gegevens.
Volgens mij is het gewoon flink kapot. Matter te snel geïntroduceerd en het klassieke protocol om zeep geholpen. Ik zit in een support-chat op X, maar dat gaat ook niet vanzelf…
Mee eens. Ik heb een paar keer geprobeerd om Hue te koppelen aan Google Home via de koppelingscode. Maar veel verder dan "Accessoire toevoegen niet mogelijk" kom ik niet.Melvin.P schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:53:
[...]
Volgens mij is het gewoon flink kapot. Matter te snel geïntroduceerd en het klassieke protocol om zeep geholpen. Ik zit in een support-chat op X, maar dat gaat ook niet vanzelf…
Conclusie: Matter is leuk op papier, maar in de praktijk blijkt het (voorlopig nog) niet te werken.
Iets dergelijks had ik ook. Niet door de upgrade naar Matter, maar door een andere actie. Ik heb, getipt door iemand, de app iConnectHue gekocht (€4 oid) en daarin zit een optie om de Homekit koppeling te resetten op de Hue bridge. Daarna opnieuw gekoppeld en alles werkte weer correct.Melvin.P schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:53:
[...]
Nou en of ik de overstap naar Matter geprobeerd heb. Zie mijn post iets hierboven. Ik ervaarde geen problemen met de connectiviteit, maar de namen van al mijn lichten ontbraken.
Na het nog een aantal keer geprobeerd te hebben, besloten om terug te gaan naar het klassieke protocol. Dat doe je door de koppeling vanuit de Apple Home-app te maken, en vóór het scannen van de code op de knop van de Bridge te drukken.
Sindsdien ben ik echter niet van de problemen af. Nog steeds ontbreken alle namen en kamers. Hue adviseert om de configuratie te synchroniseren vanuit de Hue-app, maar die optie is er niet meer.
Heel de bestaande HomeKit-koppeling is niet meer te zien in de Hue-app. En dat is ook het geval bij twee vrienden van mij, die er helemaal niet aan gezeten hebben. Het valt me ook op dat de Hue-app geen toegang meer vraagt tot HomeKit-gegevens.
De functie om de bestaande HomeKit-koppeling weg te halen, zit tegenwoordig in de app. Die heb ik ook wel eens nodig gehad.
Maar nu ik de klassieke koppeling vanuit de Home-app gemaakt heb (wat de enige manier is, sinds Matter standaard is), is de hele configuratie daarvan niet meer benaderbaar via de Hue-app.
En zoals gezegd geldt dat ook voor anderen, die er helemaal niet mee in de weer zijn geweest.
Maar nu ik de klassieke koppeling vanuit de Home-app gemaakt heb (wat de enige manier is, sinds Matter standaard is), is de hele configuratie daarvan niet meer benaderbaar via de Hue-app.
En zoals gezegd geldt dat ook voor anderen, die er helemaal niet mee in de weer zijn geweest.
In mijn geval herkende de Hue app niet meer dat er een Homekit koppeling was. Bij toevoegen aan de Woning app, kreeg ik wel een melding dat de bridge reeds gekoppeld was. Niets zag die koppeling. Behalve die iConnectHue app. Waarmee ik wil zeggen dat die app blijkbaar iets verder kijkt dan de standaard Woning en Hue app. Wellicht kan het jou ook helpen, misschien ook niet. Het was maar een tip.
Dank voor je onderbouwing. Alle tips zijn natuurlijk welkom, sorry als dat anders overkwam.
Ik hoop eigenlijk gewoon heel gauw een update voor de Hue-app te zien…
Ik hoop eigenlijk gewoon heel gauw een update voor de Hue-app te zien…
Ik gebruik Eufy cams die allebei al meer dan een jaar meegaan op 1 lading. Ze filmen alleen wanneer er iets of iemand in het detectieveld stapt. Ondertussen laden ze zelf een beetje bij door een zonnepaneeltje op de behuizing.outlandos schreef op zondag 24 september 2023 @ 01:25:
Vraagje over de toekomstige Hue security wireless camera: op de website van Philips staat up to 3 months of battery life. Ik heb geen verstand van camerasystemen, laat staan draadloze, maar 3 maanden op 1 accu lijkt mij als leek gigantisch lang/optimistisch. Is dat op een speciale stand dat hij alleen gaat filmen als er iets in beeld beweeg oid? Of kan ik echt 24/7 de camera aan hebben staan voor 2 a 3 maanden achter elkaar?
Zie:
Ik heb hier m'n bridge ook volledig gefirewalled naar internet toe. Dat verplichtte cloud account is absolute onzin en gewoon een manier om nog meer geld te trekken uit een produkt wat al veel duurder was dan gelijkwaardige concurrenten.
Nu betaalde ik die prijs graag als 't prima werkt en er geen onzin word gedaan met cloud onzin. Maar dat voordeel is nu weg.
Als hue straks niet zonder cloud account werkt, gaat die hele bridge er uit en zet ik de lampen wel over op HA met zigbee sticks en hubs. Ik zal nooit een account hiervoor maken.
Nu betaalde ik die prijs graag als 't prima werkt en er geen onzin word gedaan met cloud onzin. Maar dat voordeel is nu weg.
Als hue straks niet zonder cloud account werkt, gaat die hele bridge er uit en zet ik de lampen wel over op HA met zigbee sticks en hubs. Ik zal nooit een account hiervoor maken.
Wat is het bezwaar van een account maken eigenlijk? Heb al 1000 accounts her en der dus eentje meer of minder maakt mij niet uit. (Ik had overigens al een hue account vanaf het begin).
Wat ik wel snap is het bezwaar dat het misschien niet werkt zonder dat de bridge verbonden is met internet, is dat ook bevestigd? Ik lees alleen maar over verplicht een account maken maar niet dat offline functionaliteit verdwijnt?
Wat ik wel snap is het bezwaar dat het misschien niet werkt zonder dat de bridge verbonden is met internet, is dat ook bevestigd? Ik lees alleen maar over verplicht een account maken maar niet dat offline functionaliteit verdwijnt?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Sterker nog; op X wordt aangegeven dat de offline functionaliteit blijft werken. Echter waar bij mij het tegen-standpunt vandaan komt is dat ik juist bewust zoveel mogelijk in eigen beheer heb. Ik heb toentertijd bewust gekozen voor Hue juíst om het feit dat ik het volledig intern kon houden. Het bezwaar zit 'm dus daarin dat de verplichting komt, maar ook dat dit mogelijkheden schept op het kunnen koppelen van gegevens: wanneer ben ik thuis, hoevaak gebruik ik welke producten, wie ben ik uberhaupt, etc. en op basis daarvan productaanbevelingen willen gaan doen (dat laatste is ook bevestigd, ze willen marketingmails gaan versturen). Daarnaast een klein deel veiligheid: ik wil niet dat dergelijke apparaten, direct of indirect, aangestuurd kunnen worden vanuit het internet of een cloud-omgeving. Ik schat echter de kans dat dit gebeurd en specifiek mij ook overkomt klein in, maar het blijft een risico die ik liever niet heb.amphora schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:29:
Wat is het bezwaar van een account maken eigenlijk? Heb al 1000 accounts her en der dus eentje meer of minder maakt mij niet uit. (Ik had overigens al een hue account vanaf het begin).
@tweethue
We want to reassure you that your system will still work without an internet connection. After creating an account, your data will not be sold to any third parties, and you will only receive marketing communications based on your device and account preferences.
@tweethue
After creating an account, your data will not be sold to any third parties, and you will only receive marketing communications according to preferences. An account login provides an additional layer of security, from hacking for example.
[ Voor 21% gewijzigd door mrdemc op 26-09-2023 13:40 ]
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic