[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:59:
Als je de kleuren niet wil neem je de white ambiance?

Maar je gaat Hue schakelaars op action lampen zetten?
Geen idee of dat werkt. Ook ga je dan niet via de Hue App werken maar dus via een action app.

Dan reikt mijn kennis echt niet ver genoeg om daar advies over te geven.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat de action lampjes een mooier kleurenpalet hebben dan de Hue (color of white ambiance)
Wat ik net al schreef de LSC filement lampen zijn puur een probeersel en kunnen vervangen worden door het uiteindelijke ecosysteem. (er zijn meerdere merken smartleds en control apps en hardware units die het ondersteunen. Ik probeer te bepalen welk ecosysteem het gaat worden.)
Het moet redelijk makkelijk zijn te onderhouden.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:21

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op zondag 16 juli 2023 @ 23:30:
[...]

Wat ik net al schreef de LSC filement lampen zijn puur een probeersel en kunnen vervangen worden door het uiteindelijke ecosysteem. (er zijn meerdere merken smartleds en control apps en hardware units die het ondersteunen. Ik probeer te bepalen welk ecosysteem het gaat worden.)
Het moet redelijk makkelijk zijn te onderhouden.
Wat is er moeilijk aan hue onderhouden. Dat is zo geschreven dat elke vader en opa en moeder het ook kan.
Met de labs voor als je wat dieper wil gaan.
Maar dat is voor 99% van je functies onnodig.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:47

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dit gaat er enkel om dat Apple HomeKit een volwaardige implementatie heeft om de knoppen ook zichtbaar te hebben in HomeKit, daar kan je dan ook acties aan hangen. Zo bestuur ik mijn Somfy rolluiken en gordijnen via twee van de vier knoppen op de FriendsOfHue knoppen.

Binnen Google Home zie je enkel de lampen en sensoren terug.

Op Android kan je ze enkel met je Hue app gebruiken. Weet niet zeker of de FriendsOfHue werken met Home Assistant, anders kan je daar ook wat mee doen als je meer dan lampen wilt besturen ermee.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

BiG-GuY schreef op maandag 17 juli 2023 @ 00:44:
[...]

Dit gaat er enkel om dat Apple HomeKit een volwaardige implementatie heeft om de knoppen ook zichtbaar te hebben in HomeKit, daar kan je dan ook acties aan hangen. Zo bestuur ik mijn Somfy rolluiken en gordijnen via twee van de vier knoppen op de FriendsOfHue knoppen.

Binnen Google Home zie je enkel de lampen en sensoren terug.

Op Android kan je ze enkel met je Hue app gebruiken. Weet niet zeker of de FriendsOfHue werken met Home Assistant, anders kan je daar ook wat mee doen als je meer dan lampen wilt besturen ermee.
Begrijp ik het goed dat Google Home niet gebruikt kan worden als verzamelapp om de lampen remote te benaderen?
(edit: Of bedoel je het schrijven van if then do this acties zoals als ik lang weg ben een "vakantie" lampen naboots dat ik thuis ben actie zou in willen vullen dat die dan gemaakte soft"knop" niet in google home verschijnt?)

Ben nog niet zover dat ik bedacht heb wat ik ook electrisch wil aansturen via zo'n FoH switch behalve een huelamp.
Zo uit de top of mijn hoofd denk ik 1 nog te installeren rolluik. Kan je met mobiel de garage openen.
(moet nog wel onderzoeken of dat niet een hoog risico is op ongenode gasten doordat je bij een "hack" of "lek" letterlijk je huis open zet..)

Gordijnen, tja, ik hang nu gewone op die met t handje bedient worden. Duur zat. :)
Bovenlichten keuken? Die electrische raamuitzetters zijn vrij lomp. Heb nog geen oplossing gevonden die mij bekoren dus de oude knik uitzetters zitten daar nog.
MV? Ik heb nu 2 knoppen van de MV gekoppeld (badcel en keuken). Ik zou een derde kunnen koppelen. (Nu loop ik naar de keuken om op t zandlopertje te drukken voor tijdelijk verhoogde afzuiging na grote boodschap, was daar toch mn handen.)
Leuk om met je mobiel te besturen maar nodig niet echt.
:)

[ Voor 6% gewijzigd door copykat op 17-07-2023 07:35 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 20:02
BiG-GuY schreef op maandag 17 juli 2023 @ 00:44:
[...]

Weet niet zeker of de FriendsOfHue werken met Home Assistant, anders kan je daar ook wat mee doen als je meer dan lampen wilt besturen ermee.
Zekers werken die met Home Assistant. Zou bijna zeggen: uiteraard werken die met Home Assistant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 15-09 20:02
copykat schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:31:
[...]

Begrijp ik het goed dat Google Home niet gebruikt kan worden als verzamelapp om de lampen remote te benaderen?
Ja dat kan wel. Maar dat kan ook met de Hue-app als je daarvoor zou kiezen
(edit: Of bedoel je het schrijven van if then do this acties zoals als ik lang weg ben een "vakantie" lampen naboots dat ik thuis ben actie zou in willen vullen dat die dan gemaakte soft"knop" niet in google home verschijnt?)
Je denkt verkeerd. De knop als trigger gebruiken voor een actie, dat is niet mogelijk. Als je van huis bent en de lampen aan wilt zetten, heb je niets met je wandschakelaars te maken.
Ben nog niet zover dat ik bedacht heb wat ik ook electrisch wil aansturen via zo'n FoH switch behalve een huelamp.
Zo uit de top of mijn hoofd denk ik 1 nog te installeren rolluik. Kan je met mobiel de garage openen.
(moet nog wel onderzoeken of dat niet een hoog risico is op ongenode gasten doordat je bij een "hack" of "lek" letterlijk je huis open zet..)
Wederom verkeerd gedacht. De FoH schakelaar schakelt niets fysieks. Het is een afstandsbediening vermomd als schakelaar. Er gaan geen draden in of uit. Je kunt de schakelaar dus niet aansluiten op een garagepoort.

Wat wel kan, is zorgen dat je je garagepoort via een ander smart-home systeem dan Hue kunt openen. Een systeem dat het openen of sluiten signaal naar je garagedeurmotor kan sturen. Je hebt dan helemaal geen FoH-schakelaar nodig

Wil je om een of andere reden toch een FoH-schakelaar plaatsen, omdat je ze mooi vindt en de garagedeur vanaf een andere plaats wil bedienen, dan heb je nog een derde systeem nodig dat Hue en het systeem van je garagedeur aan elkaar koppelt. Je stelt dan in dat de FoH-schakelaar de trigger is om de deur te openen of te sluiten.
Dit kan dus niet met Google home (als derde systeem) omdat daar de triggers niet werken. In Homekit, Home Assistant en nog een paar anderen zou dat misschien wel werken.
Gordijnen, tja, ik hang nu gewone op die met t handje bedient worden. Duur zat. :)
Bovenlichten keuken? Die electrische raamuitzetters zijn vrij lomp. Heb nog geen oplossing gevonden die mij bekoren dus de oude knik uitzetters zitten daar nog.
MV? Ik heb nu 2 knoppen van de MV gekoppeld (badcel en keuken). Ik zou een derde kunnen koppelen. (Nu loop ik naar de keuken om op t zandlopertje te drukken voor tijdelijk verhoogde afzuiging na grote boodschap, was daar toch mn handen.)
Leuk om met je mobiel te besturen maar nodig niet echt.
:)
Wederom hetzelfde verhaal. Je MV kun je niet zomaar bedienen met FoH-knoppen. Dan moet je een systeem hebben dat je MV kan aansturen en via een derde systeem werken.

Ik hoop je hiermee wat meer inzicht te hebben gegeven over de werking.

Nog een tip: weeg dat spraakbesturing niet te zwaar: dat is even leuk, maar wordt je al heel snel beu. Zorg er inderdaad voor dat je het vanaf de wand kunt bedienen. Desnoods met een afstandsbediening.
Ik had een maand geleden een bezoek aan de kaakchirurg. Ben ik blij dat ik gewoon nog alles kan schakelen middels FoH schakelaars.

Inmiddels vind ik het ronduit idioot om te spreken tegen een speaker om licht te krijgen. Bij mij is de lol er al een tijdje af dus. De truc is om goede automatiseringen te hebben zodat veel op de juiste momenten automatisch gebeurt. Dan is het niet nodig.

Het moment dat je afzuigkap aan staat, je licht nodig hebt in de keuken en geen schakelaars meer hebt, dan denk je: waar ben ik in godsnaam mee bezig? Sommige mensen hebben die situatie dus gecreëerd. Maak zulke fouten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

copykat schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:31:
[...]

Zoals ik zei, de lampen en sensoren zijn zichtbaar in Google Home, dus die kan je gewoon besturen op afstand, ook via de eigen Hue app is op afstand besturen gewoon mogelijk.

Apple HomeKit is net als Home Assistant (en anderen) een volwaardig Home Automation platform.

De FriendsOfHue knoppen schakelen niks fysiek, aan de achterkant zitten geen draden. Het enige wat die knoppen doen is een signaal sturen naar je Hue hub. En je Hue bestuurt dan de lampen/scènes die je per knop instelt. Afhankelijk van waar je je hub verder aan koppelt kan je er ook andere functies aan koppelen.

De standaard lichtbesturing en automatisering kan gewoon in de Hue app, daar heb je niks externs voor nodig.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

xFeverr schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:15:
[...]

Ja dat kan wel. Maar dat kan ook met de Hue-app als je daarvoor zou kiezen

[...]

Je denkt verkeerd. De knop als trigger gebruiken voor een actie, dat is niet mogelijk. Als je van huis bent en de lampen aan wilt zetten, heb je niets met je wandschakelaars te maken.
Ah communicatie error, ik bedoelde meer van dat de hue app gebruikt moet worden om automated actie's te schrijven. De FoH schakelaar wil ik vooral gebruiken als "domme schakelaar" simulator. Het binnen wandelen en de knop omzetten zoals iedereen al jaren gewend is. De slimme toevoeging is dan dimmen, kleurtone van wit aanpassen lampen koppelen in die dim functie en remote uit aan kunnen zetten indien gewenst. De kak zolder verlichting staat nog aan actie is dan mobieltje pakken en uitschakelen ipv 2 trapen op klimmen.
[...]

Wederom verkeerd gedacht. De FoH schakelaar schakelt niets fysieks. Het is een afstandsbediening vermomd als schakelaar. Er gaan geen draden in of uit. Je kunt de schakelaar dus niet aansluiten op een garagepoort.

Wat wel kan, is zorgen dat je je garagepoort via een ander smart-home systeem dan Hue kunt openen. Een systeem dat het openen of sluiten signaal naar je garagedeurmotor kan sturen. Je hebt dan helemaal geen FoH-schakelaar nodig

Wil je om een of andere reden toch een FoH-schakelaar plaatsen, omdat je ze mooi vindt en de garagedeur vanaf een andere plaats wil bedienen, dan heb je nog een derde systeem nodig dat Hue en het systeem van je garagedeur aan elkaar koppelt. Je stelt dan in dat de FoH-schakelaar de trigger is om de deur te openen of te sluiten.
Dit kan dus niet met Google home (als derde systeem) omdat daar de triggers niet werken. In Homekit, Home Assistant en nog een paar anderen zou dat misschien wel werken.
De rolluik fabrikanten verkopen ook radiografisch (RT?) afstand bedieningen zelfs op sleutelhanger niveau.
Wat handig zou kunnen zijn dat de kinderen met hun mobiel de garage kunnen open voor hun fiets of een auto close te schrijven. Maar daar kleven ook risico's aan. (mobieltje gejat bijv. Lollige vrienden/vriendjes die 30km verderop de deur openen. Geofencing wil ik alleen gebruiken als ik de traveldata intern hou. )
[...]

Wederom hetzelfde verhaal. Je MV kun je niet zomaar bedienen met FoH-knoppen. Dan moet je een systeem hebben dat je MV kan aansturen en via een derde systeem werken.

Ik hoop je hiermee wat meer inzicht te hebben gegeven over de werking.

Nog een tip: weeg dat spraakbesturing niet te zwaar: dat is even leuk, maar wordt je al heel snel beu. Zorg er inderdaad voor dat je het vanaf de wand kunt bedienen. Desnoods met een afstandsbediening.
Ik had een maand geleden een bezoek aan de kaakchirurg. Ben ik blij dat ik gewoon nog alles kan schakelen middels FoH schakelaars.

Inmiddels vind ik het ronduit idioot om te spreken tegen een speaker om licht te krijgen. Bij mij is de lol er al een tijdje af dus. De truc is om goede automatiseringen te hebben zodat veel op de juiste momenten automatisch gebeurt. Dan is het niet nodig.

Het moment dat je afzuigkap aan staat, je licht nodig hebt in de keuken en geen schakelaars meer hebt, dan denk je: waar ben ik in godsnaam mee bezig? Sommige mensen hebben die situatie dus gecreëerd. Maak zulke fouten niet.
Ik irriteer me al als mn auto ongevraagd zegt sorry ik begrijp je niet.... Omdat hij je telefoon of mederijder gesprek opvangt en denk dat je een verzoek doet.
Ik heb nog steeds geen google hub en praat ook niet tegen mn tv afstandbediening of zelfs mn mobiel.

Electronica moet mn leven veraangenamen en niet irriteren met extra werk om t allemaal te laten werken, de update terror van alle apparatuur.
Een Bosch oven die na een update denkt dat ie een vaatwasser is en zo :+

Die schakelaars lijken me wel wat. Simpel in installatie. Ga eens een bestel lijstje maken kijken wat het bedrag word.
Wel jammer dat action lampen geen FoH zijn.( ach geef ze wel weg tegen die tijd.)
Heb geen haast er mee maar zou zonde zijn als ik eerst normale schakelaars koop en dan paar jaar later die weer verwijder voor smart switches.

De MV heeft zelf RT afstandbedieningen en er zullen vast versies zijn met een wifi connectie die dan weer homeassistant gekoppeld kunnen worden maar dat is een beetje overdreven.

Ik wil niet dat als ik even er niet ben dat de overige thuis wonende in de stress schieten omdat ze geen idee hebben hoe ze iets moeten oplossen. Enige "iedereen moet het kunnen gebruiken" is gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hopelijk kan een van jullie mij helpen met mijn probleem want ik ben ten einde raad.

Afgelopen weekend heb ik de meterkast opnieuw ingericht zodat alles netjes hangt. Nu heb ik daardoor de apparatuur afgesloten (Hue Bridge v2 en ook de router).
Ik heb router (connectbox van Ziggo) daaraan is de Bridge bekabeld verbonden. En achter de router heb ik een deco mesh wifi hangen.

Nu ik alles weer opnieuw aangesloten heb werken mijn lampen niet meer. En deze kunnen ook niet meer gevonden worden. Niet automatisch en ook niet als ik het 6 cijferige serienummer invoer.

Wat heb ik allemaal al zelf gedaan?
- Hue app opnieuw geïnstalleerd.
- Bridge uit de hue app verwijderd en opnieuw gekoppeld.
- Lampen uit de fitting gehaald voor een tijdje om te hopen dat die dan gingen resetten.
- Hue bridge gerest.
- Hue bridge bekabeld rechtstreeks aan de hoofd deco (wifi) aangesloten.

Helaas helpt niks en kan hij nog steeds mijn lampen niet vinden wanneer ze aan staan.
De bridge geeft aan dat hij verbonden is. Alle drie de lampjes branden ook gewoon.

Dus ik weet even niet meer wat ik kan doen. Iemand weleens hetzelfde gehad en de gouden oplossing?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:53

DataCopy

Dum vita est spes est

jdiezrequejo schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:52:
Hopelijk kan een van jullie mij helpen met mijn probleem want ik ben ten einde raad.

...
Theorie: toen je de bridge opnieuw hebt aangesloten is het zigbee kanaal veranderd? Ik weet niet of dat zomaar kan, want dat lijkt me onhandig. Maar het zou wel verklaren waarom je nu niets meer kan bedienen.
Heb je zelf ooit het zigbee kanaal veranderd?

Wat je zou kunnen proberen:
je hebt de bridge nu gereset, dus ik zou nu even focussen op 1 lamp:
  • probeer toch nog eens een lamp te resetten, laat hem een paar minuten van de spanning
  • probeer een helemaal nieuwe lamp, dan sluit je in ieder geval problemen met je bridge al uit
Je internet instelling is ok (een van die drie lampje is de connectie naar buiten), en dat zou ook niet echt invloed moeten hebben op de werking van je zigbee netwerk.

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicpixel
  • Nu online
De Hue bridge gebruikt Zigbee om te communicerern met de lampen (en andere devices). Zigbee gebruikt dezelfde frequentie als Wifi. Heb je toevallig je Bridge vlak bij de Wifi van je router of mesh apparaten staan?

Probeer het eens met een langere netwerkkabel aan je Bridge en plaats m dan eens wat verderop.

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Nu online
DataCopy schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:06:
[...]

Theorie: toen je de bridge opnieuw hebt aangesloten is het zigbee kanaal veranderd? Ik weet niet of dat zomaar kan, want dat lijkt me onhandig. Maar het zou wel verklaren waarom je nu niets meer kan bedienen.
Heb je zelf ooit het zigbee kanaal veranderd?

Wat je zou kunnen proberen:
je hebt de bridge nu gereset, dus ik zou nu even focussen op 1 lamp:
  • probeer toch nog eens een lamp te resetten, laat hem een paar minuten van de spanning
  • probeer een helemaal nieuwe lamp, dan sluit je in ieder geval problemen met je bridge al uit
Je internet instelling is ok (een van die drie lampje is de connectie naar buiten), en dat zou ook niet echt invloed moeten hebben op de werking van je zigbee netwerk.
Nu je dit zegt... Klopt ik heb het kanaal veranderd door in de Hue app de knop ervan in te drukken.
Wat ik trouwens nu wel in de Hue app zie is dat erbij Zigbee-kanaal staat: 'Niet geconfigureerd'. Mogelijk ligt het probleem dan hier in?
musicpixel schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:21:
[...]

De Hue bridge gebruikt Zigbee om te communicerern met de lampen (en andere devices). Zigbee gebruikt dezelfde frequentie als Wifi. Heb je toevallig je Bridge vlak bij de Wifi van je router of mesh apparaten staan?

Probeer het eens met een langere netwerkkabel aan je Bridge en plaats m dan eens wat verderop.
Ja allebei staan dichtbij van elkaar in de buurt. Maar dit kan ik dan nog eens proberen! Ik laat het jullie weten.

Update 10.00 uur:
Via de Hue app kan ik het kanaal niet wijzigen. Ik blijf maar op dit scherm hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRdA57IciXV5UvtXlLI1_mhWeC8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OHHRuo4QUTBxt8NoXLBrymBJ.png?f=fotoalbum_large

En dit scherm stond al meer dan 15 minuten zo.
De bridge had ik in deze ook verder verwijderd van de router en de hoofd deco (WiFi) en bekabeld aangesloten op de router.

Is er nog een andere manier om de zigbee instellingen te wijzigen?

Update 10.45 uur: Lijkt een beetje alsof de mensen hier hetzelfde hebben gehad: https://www.reddit.com/r/...igbee_channel_0_i_am_not/
Dat kennelijk het kanaal vast blijft hangen. Ik heb zelf alleen geen idee op welk kanaal. Het kanaal kan ik niet wijzigen via de app.

Dus hopelijk heeft hier iemand nog een oplossing?

Update 11.00 uur: via de app Hue essentials erachter gekomen dat het kanaal op 0 staat van mijn bridge.

[ Voor 25% gewijzigd door jdiezrequejo op 18-07-2023 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Afgelopen weekend heb ik de meterkast opnieuw ingericht zodat alles netjes hangt. Nu heb ik daardoor de apparatuur afgesloten (Hue Bridge v2 en ook de router).
Ik heb router (connectbox van Ziggo) daaraan is de Bridge bekabeld verbonden. En achter de router heb ik een deco mesh wifi hangen.
Heb je dit precies het zelfde aangesloten?
Is die deco ook niet een router? Dan heb je domein verschillen tussen de lampen op de deco mesh wifi en de bridge op je ziggo router
Nu ik alles weer opnieuw aangesloten heb werken mijn lampen niet meer. En deze kunnen ook niet meer gevonden worden. Niet automatisch en ook niet als ik het 6 cijferige serienummer invoer.

Wat heb ik allemaal al zelf gedaan?
- Hue app opnieuw geïnstalleerd.
- Bridge uit de hue app verwijderd en opnieuw gekoppeld.
- Lampen uit de fitting gehaald voor een tijdje om te hopen dat die dan gingen resetten.
- Hue bridge gerest.
- Hue bridge bekabeld rechtstreeks aan de hoofd deco (wifi) aangesloten.

Helaas helpt niks en kan hij nog steeds mijn lampen niet vinden wanneer ze aan staan.
De bridge geeft aan dat hij verbonden is. Alle drie de lampjes branden ook gewoon.

Dus ik weet even niet meer wat ik kan doen. Iemand weleens hetzelfde gehad en de gouden oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Nu online
copykat schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:38:
[...]

Heb je dit precies het zelfde aangesloten?
Is die deco ook niet een router? Dan heb je domein verschillen tussen de lampen op de deco mesh wifi en de bridge op je ziggo router

[...]
Het is hetzelfde aangesloten ja zoals het voordat ik de bridge (en de router van ziggo) van stroom afhaalde.
Het draadloos signaal van de connectbox (ziggo router) is uitgeschakeld. Waar daar achter de deco (mesh wifi netwerk) bedraad zit aangesloten op de connextbox. De deco zorgt voor de wifi en dus het internet.

Zo heeft het altijd gewerkt met de hue bridge en lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

jdiezrequejo schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:04:
[...]

Het is hetzelfde aangesloten ja zoals het voordat ik de bridge (en de router van ziggo) van stroom afhaalde.
Het draadloos signaal van de connectbox (ziggo router) is uitgeschakeld. Waar daar achter de deco (mesh wifi netwerk) bedraad zit aangesloten op de connextbox. De deco zorgt voor de wifi en dus het internet.

Zo heeft het altijd gewerkt met de hue bridge en lampen.
Ah ok,
Ik heb een v10 en die levert tv signaal en vaste lijn en 1 vast ip. (kan niet in bridge want itv.)
Ik heb mn main ac1200 deco in de meterkast moeten plaatsen met een switch zodat de wifi en vaste lan in de zelfde groep vallen en niet per ongeluk in de v10 een adres krijgen. Dus mn deco ac1200 is de router voor intern net werk en de v10 doet alleen itv. En kan in principe wifi v10 als gasten netwerk opstellen.
Met twee actieve routers heb je wel internet naar buiten als je via lan op de ziggo zit maar niet naar binnen en je kan conflikten krijgen.
Hang je hue bridge anders even aan een vd tweede poorten vd deco unit.
Weet je zeker dat het niet daar aan ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door copykat op 18-07-2023 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Nu online
copykat schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:24:
[...]

Ah ok,
Ik heb een v10 en die levert tv signaal en vaste lijn en 1 vast ip. (kan niet in bridge want itv.)
Ik heb mn main ac1200 deco in de meterkast moeten plaatsen met een switch zodat de wifi en vaste lan in de zelfde groep vallen en niet per ongeluk in de v10 een adres krijgen. Dus mn deco ac1200 is de router voor intern net werk en de v10 doet alleen itv. En kan in principe wifi v10 als gasten netwerk opstellen.
Met twee actieve routers heb je wel internet naar buiten als je via lan op de ziggo zit maar niet naar binnen en je kan conflikten krijgen.
Hang je hue bridge anders even aan een vd tweede poorten vd deco unit.
Weet je zeker dat het niet daar aan ligt.
Ja dat heb ik ook al gedaan. Aan de hoofd deco gehangen maar verhelpt het probleem niet.

Ik vermoed echt dat het in de Zigbee instellingen zit. Ik blijf ook op kanaal 0 staan en kan het kanaal niet wijzigen. Inmiddels ook support van Hue op twitter een bericht gestuurd in de hoop dat hun mij erbij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Nu online
Helaas.. kennelijk is de bridge volgens hun kapot. Best bijzonder door alleen de stroom eraf te halen 🥲

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgtJJwfFYy3kSPGFxoDnkNFMgzE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8iQIarMc7mjuQHCyF5P8FgI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 13:31
Kan je je Deco eens instellen als Acces Point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Nu online
Sunz schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:02:
Kan je je Deco eens instellen als Acces Point?
Daar staat de tp-link deco al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 21:14
Ah, dan zorgt de Deco dus niet voor internet. Dat doet de router (en meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:04
Ik heb een vervelende situatie die ik met Hue hoop op te lossen.

Op zolder heb ik 2 spots, maar helaas geen schakeldraad (meer) die verbonden is met de 1e etage. Ik wil het licht op zolder zowel van de overloop 1e als 2e etage kunnen schakelen (hotel).

Nu wil ik kopen: Milliskin spots, bridge en wandschakelaarmodules voor achter beide schakelaars. Krijg je dat werkend als hotel schakeling met Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

CarpeVentum schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:59:

Op zolder heb ik 2 spots, maar helaas geen schakeldraad (meer) die verbonden is met de 1e etage. Ik wil het licht op zolder zowel van de overloop 1e als 2e etage kunnen schakelen (hotel).

Nu wil ik kopen: Milliskin spots, bridge en wandschakelaarmodules voor achter beide schakelaars. Krijg je dat werkend als hotel schakeling met Hue?
De wandschakelaar module kan net als de FriendsOfHue knoppen in de Hue app ingesteld worden dat de knoppen een specifieke (groep) lampen aansturen of specifieke scenes aanroepen.

Omdat alles via de Hub loopt, kan je technisch elke knop in huis gebruiken om elke lamp te besturen, ze hoeven niet bij elkaar in de buurt te hangen. Zolang er maar genoeg lampen (of Hue plugs) zijn in de buurt die constant stroom hebben om het Zigbee signaal overal te krijgen.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Ik zou zeggen met hue hoef je niet meer te schakelen. Ik heb bijna nergens schakelaars meer, op alle doorgaande ruimtes, gang en overlopen bewegingsmelders. Zeker in het trapgat werkt dat super. Ook op zolder waar ik de wasmachine en droger heb werkt dat perfect.Dus op elke verdieping een bewegingsmelder en je hoeft niets te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:53

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Net zoals taz10 groot fan van bewegingssensor in dit soort situaties, maar als je liever schakelaars hebt heb je die wandschakelaar niet perse nodig, tenzij je gehecht bent aan de stijl van je schakelaars. Met een gewone dimmer switch ben je er ook al. Dan heb je alleen op beide plekken een losse 'aan' en 'uit' knop, in plaats van een 'toggle'.

Sowieso denk ik dat je even af moet van het concept van een 'hotelschakeling' als je naar slimme verlichting gaat. Zo'n hotelschakelaar is eigenlijk vooral de enige manier om met 'ouderwetse' verlichting een lamp op meerdere plekken te kunnen bedienen. Als je naar Hue overstapt, zeker als je een bridge wilt kopen, is veel meer mogelijk. Dus de vraag is vooral: wat wil je kunnen doen?

Overigens, als je wel echt alleen een hotelschakelaar wilt nabootsen heb je volgens mij niet eens een bridge nodig. Je kunt dimmer switches ook rechtstreeks aan een lamp koppelen en volgens mij kan dat ook met twee switches en één lamp.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@Hertog @taz10 @BiG-GuY
Dank voor de input. Ik ga eens kijken wat ik ervan ga knutselen. Ik was niet van plan het hele huis te gaan Hue-en, vooral door wat oude matige homewizard, Ikea en hue ervaringen die er vooral bij vrouwlief hebben ingehakt.

Het feit dat er geen schakeldraad meer is komt door de aannemer die het heeft verbouwd… dus zij draaien op voor de kosten van een werkende oplossing. Dit lijkt te gaan werken en hoewel het (nog) niet alle intelligentie van Hue benut heb ik wel wat ik wil. En helaas wel een beetje gehecht aan m’n schakelaars…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:36
Er zijn weer releasenotes voor de bridge:
July 20, 2023
Software version: 1959097030

Improved performance and reliability of the system

[ Voor 18% gewijzigd door jwhoogervorst op 22-07-2023 07:43 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

CarpeVentum schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 05:47:
@Hertog @taz10 @BiG-GuY
Dank voor de input. Ik ga eens kijken wat ik ervan ga knutselen. Ik was niet van plan het hele huis te gaan Hue-en, vooral door wat oude matige homewizard, Ikea en hue ervaringen die er vooral bij vrouwlief hebben ingehakt.

Het feit dat er geen schakeldraad meer is komt door de aannemer die het heeft verbouwd… dus zij draaien op voor de kosten van een werkende oplossing. Dit lijkt te gaan werken en hoewel het (nog) niet alle intelligentie van Hue benut heb ik wel wat ik wil. En helaas wel een beetje gehecht aan m’n schakelaars…
Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk, je zegt 'geen schakeldraad' maar wat zit er dan nog wel? Als de andere draden er wel zitten kun je die toch gebruiken om een nieuwe draad te trekken?

Overigens voor de zekerheid, ben je je ervan bewust dat de wall switches op batterijen werken en je dus iedere 1-2 jaar je schakelaar zal moeten openmaken om de batterij te vervangen? Ik vind dat bij de dimmers al gedoe dus ik meld het maar even :+

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Hertog schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:22:
[...]

Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk, je zegt 'geen schakeldraad' maar wat zit er dan nog wel? Als de andere draden er wel zitten kun je die toch gebruiken om een nieuwe draad te trekken?

Overigens voor de zekerheid, ben je je ervan bewust dat de wall switches op batterijen werken en je dus iedere 1-2 jaar je schakelaar zal moeten openmaken om de batterij te vervangen? Ik vind dat bij de dimmers al gedoe dus ik meld het maar even :+
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de plek waar de schakeldraad van de 1e etage op zolder kwam (in een betonnen wand) heeft de aannemer alleen gebruikt om 2 stopcontacten te voeden in een tussenwand. Alle overige elektra is aangelegd via een loze leiding die op een andere plek loopt. Alles open slopen en opnieuw stucen en verven is het me niet waard. Baalde als een stekker (pun intended), maar heb het achter me gelaten.

Yes, van de batterijen ben ik me bewust!

[ Voor 7% gewijzigd door CarpeVentum op 22-07-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

CarpeVentum schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:26:
[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de plek waar de schakeldraad van de 1e etage op zolder kwam (in een betonnen wand) heeft de aannemer alleen gebruikt om 2 stopcontacten te voeden in een tussenwand. Alle overige elektra is aangelegd via een loze leiding die op een andere plek loopt. Alles open slopen en opnieuw stucen en verven is het me niet waard. Baalde als een stekker (pun intended), maar heb het achter me gelaten.

Yes, van de batterijen ben ik me bewust!
Wat een blunder inderdaad.. Dan snap ik dat je naar dit soort oplossingen zoekt ja. Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

CarpeVentum schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 05:47:
@Hertog @taz10 @BiG-GuY

FriendsOfHue knoppen heb je van veel merken/series qua drukknoppen. Misschien dat er een tussen zit die er hetzelfde uitzien als je nu hebt. Voordeel van FriendsOfHue is dat er geen batterijen nodig zijn, het werkt met kinetische energie door er simpelweg op te drukken.

En je kan prima alleen deze lampen/knoppen Hue doen, als je met een hub wilt werken moet hij alleen niet te ver weg zijn van alle elementen als je beneden geen Hue lampen hebt en je wel de Hub daar wilt plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 22-07-2023 10:21 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

BiG-GuY schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:20:
[...]

FriendsOfHue knoppen heb je van veel merken/series qua drukknoppen. Misschien dat er een tussen zit die er hetzelfde uitzien als je nu hebt. Voordeel van FriendsOfHue is dat er geen batterijen nodig zijn, het werkt met kinetische energie door er simpelweg op te drukken.

En je kan prima alleen deze lampen/knoppen Hue doen, als je met een hub wilt werken moet hij alleen niet te ver weg zijn van alle elementen als je beneden geen Hue lampen hebt en je wel de Hub daar wilt plaatsen.
LOl, je bent mij net voor. _/-\o_
Ik had mijn huis verbouwd en toen na de verbouwing ontdekte ik Hue. Dus de gewone dure Gira dimmers 1 maand later vervangen door friends of hue, in plaats van 2 dimmers heb ik nu 4 schakelaars waarmee ik 3 lampen schakel (kan er 4 mee schakelen) , kookeiland, ledstrip achter de keukenwand, eetkamertafel lampen. aan/uit functie en ingedrukt houden dimmen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHo6ENT6GMqvc5FvZLNBdgjUIQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDn04gjHrljPDn5J3FaxasWz.jpg?f=fotoalbum_large Ik gebruik ze, mijn vrouw gebruikt ze niet, :+ , die vind google gemakkelijker : He google, doe de tafellamp aan >:)
Hier nog even foto’s van mijn bewegingsensors, zolder, overloop en gang
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5h9km3nlkWpISpDKSyf2F-I3Cy4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2t4NmO8TZgl2qSZrXe6AecDB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80Eb4qpX1H1KvKbSUMyO4uA8XB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o0CIzM1p7JTFBdxoWsp5lKj0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzRb_nykoH5u9vBGU1VucBVOzm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1b4LGzgDWL4F34NQb1pdP7Fp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door taz10 op 22-07-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:37
copykat schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Ah communicatie error, ik bedoelde meer van dat de hue app gebruikt moet worden om automated actie's te schrijven. De FoH schakelaar wil ik vooral gebruiken als "domme schakelaar" simulator. Het binnen wandelen en de knop omzetten zoals iedereen al jaren gewend is. De slimme toevoeging is dan dimmen, kleurtone van wit aanpassen lampen koppelen in die dim functie en remote uit aan kunnen zetten indien gewenst. De kak zolder verlichting staat nog aan actie is dan mobieltje pakken en uitschakelen ipv 2 trapen op klimmen.

Die schakelaars lijken me wel wat. Simpel in installatie. Ga eens een bestel lijstje maken kijken wat het bedrag word.
Wel jammer dat action lampen geen FoH zijn.( ach geef ze wel weg tegen die tijd.)
Heb geen haast er mee maar zou zonde zijn als ik eerst normale schakelaars koop en dan paar jaar later die weer verwijder voor smart switches.

De MV heeft zelf RT afstandbedieningen en er zullen vast versies zijn met een wifi connectie die dan weer homeassistant gekoppeld kunnen worden maar dat is een beetje overdreven.

Ik wil niet dat als ik even er niet ben dat de overige thuis wonende in de stress schieten omdat ze geen idee hebben hoe ze iets moeten oplossen. Enige "iedereen moet het kunnen gebruiken" is gewenst
Ik heb sinds kort ook wat van die FoH schakelaars, ideaal! Ik moet ze nog aan de muur bevestigen zodat ze echt de oude lichtknopjes vervangen, dan is ook de WAF helemaal compleet :)

Wat ik zelf het allergrootste voordeel vind van zo'n schakelaar boven de oude lichtknopjes is dat je met één schakelaar niet slechts één lamp aan zet, maar direct een hele kamer/zone. Dus als ik licht wil in de woonkamer dan hoef ik niet meer, zoals in de middeleeuwen, de hele kamer door om zeven lichtknopjes aan te zetten, maar gewoon in één keer alles aan (of uit, of dimmen).

In overig nieuws: ik wil in mijn keuken een lightstrip installeren en ik heb met mijn stomme hoofd een verkeerd verlengstukje gekocht... per ongeluk verlengstukjes voor de gradient lightstrip ipv de gewone. En die passen niet, want deze gradient verlengstukjes hebben vier pinnetjes en de gewone lightstrip wil zes pinnetjes.

Anyway, kan ik er hier nog iemand gelukkig mee maken?

Het zijn deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:00

evol

hello world

Voor een eettafel lamp heb ik mijn oog laten vallen op een lamp die voorzien is van een LED lamp met fase afsnijding driver:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dYojQ7AwL_p0fcnLTVbPy7riAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bxxA3fY6SZ8HyErI0j8kwCT8.png?f=fotoalbum_large

Als ik deze via Hue / Zigbee wil bedienen, moet ik dan de meegeleverde driver vervangen door een Zigbee (Hue compatible) module of kan ik die Zigbee module voor de bestaande driver plaatsen?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:03
Wat doet die driver? Is de lamp dimbaar via een externe dimmer of niet? Dat bepaalt of je er een Hue compatible dimmer voor kan zetten of niet. Heb je meer specs? Als je de driver moet gaan vervangen dan wil je wel weten wat de lampen zelf (intern) nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik overweeg een aantal Hue Calla lampen te bestellen voor in de tuin, maar lees wat mindere ervaringen over verwering van de behuizing. Nu worden natuurlijk vooral de negatieve ervaringen online gezet, maar herkennen Calla eigenaren hier dergelijke minder mooi worden behuizingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

JBS schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:31:
Ik overweeg een aantal Hue Calla lampen te bestellen voor in de tuin, maar lees wat mindere ervaringen over verwering van de behuizing. Nu worden natuurlijk vooral de negatieve ervaringen online gezet, maar herkennen Calla eigenaren hier dergelijke minder mooi worden behuizingen?
Die van ons hebben we pas een paar maanden geleden geplaatst. Daar zien we nog geen verschil met nieuw qua coating.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol

evol

hello world

Archer_VC10 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:05:
Wat doet die driver? Is de lamp dimbaar via een externe dimmer of niet? Dat bepaalt of je er een Hue compatible dimmer voor kan zetten of niet. Heb je meer specs? Als je de driver moet gaan vervangen dan wil je wel weten wat de lampen zelf (intern) nodig hebben.
De Led lamp (8 Watt, 2700K) zit ingebouwd in het armatuur.

De driver die er bij zit is er een van het type fase afsnijden dus ik neem aan dat je daar normaliter met een dimmer op de muur zou kunnen dimmen?

Maar ik wil geen knop op de muur, ik wil alleen een bediening via zigbee (hue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanminnen
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik heb even een vraagje,

Gisteren ging bij mij een van mijn lampen ineens 2x knipperen en ging een andere lamp spontaan aan. Waardoor zou dit kunnen komen? Heb al gecheckt of er misschien iemand ingelogd was op mijn hue maar daar stonden geen vreemde apparaten tussen. Ook denk ik niet dat het een stroomstoring was want niet alle lampen gingen aan. Zou dit een bug in de bridge of zo kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 10:44
@cvanminnen Zijn de lampen toevallig gisteren van een nieuwe firmware voorzien?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanminnen
@Xander Dat zou ik niet weten, heb er geen melding van gekregen iig. Kan ik dat in de app checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
cvanminnen schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:45:
@Xander Dat zou ik niet weten, heb er geen melding van gekregen iig. Kan ik dat in de app checken?
In de app vind je de firmware versie, maar je kunt volgens mij niet zien wanneer deze geïnstalleerd is. Misschien kun je de releasenotes van de firmware van de betreffende lampen erbij zoeken, als deze heel recent zijn weet je ook genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanminnen
@Xander Die van de lampen komt uit mei, en die van de bridge is van 20 juli, dus dat zou het kunnen zijn. Wel raar dat er dan maar 2 lampen op zouden reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
evol schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:44:
[...]

De Led lamp (8 Watt, 2700K) zit ingebouwd in het armatuur.

De driver die er bij zit is er een van het type fase afsnijden dus ik neem aan dat je daar normaliter met een dimmer op de muur zou kunnen dimmen?

Maar ik wil geen knop op de muur, ik wil alleen een bediening via zigbee (hue).
Fase afsnijding is een manier van dimmen. Wat jij een driver noemt zou (in mijn ogen) een apparaat moeten zijn die de 230V terugbrengt naar een voltage voor de ledlamp, maar als er een fase afsnijding 'functie' in zit dan lijkt deze ook te kunnen dimmen (met welke knop op de lamp?). Dan kan je volgens mij niet dimmer op dimmer gebruiken. We hebben echt meer informatie nodig over dit apparaat om hier wat nuttigs over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol

evol

hello world

Archer_VC10 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:51:
[...]

Fase afsnijding is een manier van dimmen. Wat jij een driver noemt zou (in mijn ogen) een apparaat moeten zijn die de 230V terugbrengt naar een voltage voor de ledlamp, maar als er een fase afsnijding 'functie' in zit dan lijkt deze ook te kunnen dimmen (met welke knop op de lamp?). Dan kan je volgens mij niet dimmer op dimmer gebruiken. We hebben echt meer informatie nodig over dit apparaat om hier wat nuttigs over te kunnen zeggen.
Dank, ik ga eens informeren bij de fabrikant of ik hier een Zigbee dimmer achter kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Nu online
evol schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:12:
[...]

Dank, ik ga eens informeren bij de fabrikant of ik hier een Zigbee dimmer achter kan zetten.
Wat ik vermoed is dat de driver gedimd kan worden aan de 230V kant, maar dit moet dan wel volgens fase afsnijding gebeuren (bij halogeentrafo's heb je ook zoiets)

Volgens mij zijn er twee mogelijkheden:
1. Je plaatst een dimmer op de muur (bijv de Ecodim 07) en bestuurt die dimmer via Zigbee/Hue. Eventueel kun je de lamp dan ook nog via de dimmerknop op de muur bedienen. Je hebt ook dimmermodules zonder knop.
2. Je vervangt de driver door een Zigbee driver en je haalt de schakelaar op de muur helemaal weg (230V doorverbinden). Je moet dan wel op de specificaties letten wat de LEDs nodig hebben. Dus dezelfde specs als de driver die er nu in zit.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar 1 ;)

Maar om het met zekerheid te kunnen zeggen moeten we precies weten wat de specs van die driver zijn die er nu in zit. Misschien kun je een foto er van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
Wat is jullie ervaring met de kwaliteit van de outdoor LED strips? Ik heb er 2 van 2 meter en 2 van 5. Allen ongeveer 8 maanden geleden buiten geïnstalleerd en vandaag is de 2e overleden in een maand tijd. De eerste deed plots niks meer, deze leek ineens een gammele verbinding te hebben. De connector een bepaalde kant op duwen geeft verbinding maar dat is het dan wel.

Met 2 jaar garantie (en het feit dat ik ze 13 maanden geleden gekocht heb) ben ik hier wat ongerust over. Het kan natuurlijk twee keer pech zijn, maar voor het bedrag van die strips maakt me dat wel een beetje nerveus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 18:14
Ik was op zoek naar volgens mij echt een simpele instelling en die iedere app en slimme lamp naar mijn mening moet hebben, maar kan het met geen mogelijkheid vinden.

Ik wil dat de Hue lampen bij mijn ouders overdag (na zonsopgang) standaard een ander licht geven als je de aan doet dan overdag (helder licht).

Ik wil alleen dat dit automatisch gebeurt, en niet dat ik handmatig de scène "natuurlijk licht" moet activeren.

Ik had al zitten kijken bij automatiseren, maar daar gaan lampen echt aan of uit. Na zonsopgang of ondergang. Ik wil puur dat hij de settings gebruikt en dat die gehanteerd worden zodra ze de lampen aan doen.

Kijk ik er nou echt overheen, of bestaat deze (voor mij basisfunctie) niet in de Hue app?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Wachten... schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:49:
Ik was op zoek naar volgens mij echt een simpele instelling en die iedere app en slimme lamp naar mijn mening moet hebben, maar kan het met geen mogelijkheid vinden.

Ik wil dat de Hue lampen bij mijn ouders overdag (na zonsopgang) standaard een ander licht geven als je de aan doet dan overdag (helder licht).

Ik wil alleen dat dit automatisch gebeurt, en niet dat ik handmatig de scène "natuurlijk licht" moet activeren.

Ik had al zitten kijken bij automatiseren, maar daar gaan lampen echt aan of uit. Na zonsopgang of ondergang. Ik wil puur dat hij de settings gebruikt en dat die gehanteerd worden zodra ze de lampen aan doen.

Kijk ik er nou echt overheen, of bestaat deze (voor mij basisfunctie) niet in de Hue app?
Dat kun je met hue labs timebased light doen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Hoi iedereen!

Ik wil graag het Philips Hue Perifo rail systeem aanschaffen, maar ik heb een ronde tafel en die kleine hanglamp: https://www.philips-hue.c...er-hanglamp/8719514407480

Staat niet mooi onder een ronde tafel met diameter 150cm. Ik had daar dus graag de Philips Hue Cher gehangen. Echter kan die natuurlijk niet in die rail geklikt worden. Zou het mogelijk zijn zo een perifo hanglamp te kopen tesamen met een Cher, en die dan te modden zodat het erin geklikt kan worden?

Manuals:
https://www.assets.signif...b84db4461a6d4aec50143b95c
https://www.assets.signif...7bb804ed3b549ad5f00738fd6

Ze werken alletwee op 24V, dus dat zou moeten gaan?

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
Boys, effe vraagje, ik wil een light strip kopen.
Kan iemand me zeggen wat het verschil is tussen deze 2

uitvoering: Philips Hue Gradient Lightstrip White & Color Ambiance Basisset 2...
uitvoering: Philips Hue Lightstrip Plus V4 (2m)

Ik ga het aansluiten via home assistant dus enkel zigbee is van belang voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53
Yarisken schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:05:
Boys, effe vraagje, ik wil een light strip kopen.
Kan iemand me zeggen wat het verschil is tussen deze 2

uitvoering: Philips Hue Gradient Lightstrip White & Color Ambiance Basisset 2...
uitvoering: Philips Hue Lightstrip Plus V4 (2m)

Ik ga het aansluiten via home assistant dus enkel zigbee is van belang voor mij.
Gradient kan verschillende kleuren tegelijkertijd aan. V4 is dezelfde kleur over de hele lengte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 18:14
Ursamajor schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:15:
[...]

Dat kun je met hue labs timebased light doen.
Maar daar zit niet een sunset en sunrise optie bij toch? Want tijden zijn niet echt handig i.v.m. zomer en wintertijd.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:19

Ik gebruik de Hue app nooit. Ik doe zelf bijna alles in iConnecthue en sommige scenes staan bij mij in all4hue omdat die app nog meer mogelijkheden geeft. In iConnecthue is het zeker mogelijk om, wat jij wilt, het daar zo in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Zit inderdaad niet in de software. De nieuwe dimmer en smart button hebben wel tijdsgebaseerd schakelen, maar dat gaat echt op tijdstip en niet 'zonsopgang'. Andere schakelaars werken alleen met scenes, niet met tijdstippen.

Maar nu ik dat schrijf: werkt het dan niet gewoon als je de 'aan' knop, of welke manier ze dan ook gebruiken om de lampen aan te zetten, aan de 'natuurlijk licht' scene koppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Wachten... schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:40:
[...]

Maar daar zit niet een sunset en sunrise optie bij toch? Want tijden zijn niet echt handig i.v.m. zomer en wintertijd.
Klopt. + het feit dat deze hue labs ook dwars zit bij het gebruik van de dimmerswitch v2.

Ik heb zelf een sensor naar buiten gericht die alleen reageert op lichtwijzigingen en met All4Hue een aantal regels gemaakt voor momenteel mijn "kantoor" (zolder).
De sensor registreert 3 typen licht: donker, niet helemaal licht en licht.
Dan heb ik enkele alarmen ingesteld die een memoryslot vullen met een cijfertje om aan te geven welk dagdeel het is en dan icm de lichtsensor activeer ik een bepaalde scene. En ook overdag als het licht is en mider licht of donker wordt, wordt mijn verlichting automatisch aangepast.
Het is wel even goed uitschrijven wat er moet gebeuren, zodat de regels goed werken.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:41
Vraagje, ik wil nu doorpakken en onze standaard dimmer knop verwijderen die de lampen in de keuken aansturen. Deze maakt een super irritant zoom geluidje en de dimmer gebruiken we toch niet meer want Hue...

Ik wil deze graag op de huide plek monteren: https://www.hornbach.nl/p...al-switch-zwart/10578240/

Ik vroeg me alleen af, is dat plaatje wat er bij is een afdekplaatje? Die ik dus zo op de huidige plek kan schroeven? Of moet ik daar nog wat anders voor hebben? Ik zie dat er bij afmetingen staat: 60 mm breedte, dat komt wel overeen met ons plaatje. Alleen wij hebben een dubbele:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HltOUzrceimPEfIIKElk-AwBts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZP6lAkDtKzKcjA01jLSKk9c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgvKIqjxRNJFS4_CoHlNxcc3PqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l677wPiMdRb4sktqkhQgmS6B.jpg?f=fotoalbum_large

De vraag is even wat handig is? Of kan ik beter een zwart afdekplaatje kopen die het gehele gat dekt en daarop deze Tab Dial plaatsen? Sommigen moet de stroomafvoer natuurlijk afgesloten worden bij die aansluiting aangezien die Hue tap dial op batterij werkt. Heb er zelf 9 verstand van, maar leek me toch niet zo enorm moeilijk.... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 31-07-2023 17:16 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Juancho schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:13:
Vraagje, ik wil nu doorpakken en onze standaard dimmer knop verwijderen die de lampen in de keuken aansturen. Deze maakt een super irritant zoom geluidje en de dimmer gebruiken we toch niet meer want Hue...

Ik wil deze graag op de huide plek monteren: https://www.hornbach.nl/p...al-switch-zwart/10578240/

Ik vroeg me alleen af, is dat plaatje wat er bij is een afdekplaatje? Die ik dus zo op de huidige plek kan schroeven? Of moet ik daar nog wat anders voor hebben? Ik zie dat er bij afmetingen staat: 60 mm breedte, dat komt wel overeen met ons plaatje. Alleen wij hebben een dubbele:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De vraag is even wat handig is? Of kan ik beter een zwart afdekplaatje kopen die het gehele gat dekt en daarop deze Tab Dial plaatsen? Sommigen moet de stroomafvoer natuurlijk afgesloten worden bij die aansluiting aangezien die Hue tap dial op batterij werkt. Heb er zelf 9 verstand van, maar leek me toch niet zo enorm moeilijk.... :)
Als je goed kijkt bestaat die set uit 2 muurdozen en een dubbele schakelaar en een dimmer. Die 8 om je dimmer en schakelaar is ook een los frame.
Ik zou even kijken of je een nieuwe dubbele schakelaar, een 8-frame in zwart kan kopen.
Als het niet in je huidige 8-frame past.
https://www.hornbach.nl/s/afdekraam%20zwart

Ter verduidelijking.
Een schakelaar bestaat uit een inbouw sectie, waar de bedrading aan zit. Een schakelknop of twee knoppen en een omlijsting/frame. Vaak is de knop cover en frame clickvast op de inbouwschakelaar en dus type en merk gebonden of t past of niet.

[ Voor 6% gewijzigd door copykat op 31-07-2023 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:13:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo op het eerste gezicht heb je op dit moment Gira schakelmateriaal.

Als je wilt zien wat er achter zit, dan kun je de twee wippen links er voorzichtig af halen, alsoof het grijze raampje wat er achter zit. De dimmerknop kun je er ook zo af trekken en daaronder zit een 6-kantige moer die je er af kunt draaien en dan komt het plaatje erachter ook los.

Enige wat dan nog overblijft is het afdekraam. Deze kun je voorzichtig los wriemelen, eventueel even rondom de muurverf insnijden als ie vastgeplakt zit.

Zo'n afdekraam en wippen kun je ook in zwart (en ik meen donkergrijs) krijgen.
Of natuurlijk de TapDial in het wit nemen.

Voor zover ik weet past de TapDial niet 1-op-1 in een gira afdekraam. Er zijn hier wel tweakers die zelf iets gemaakt of aangepast hebben, maar dat is wel even knutselen.

In plaats van de Tap Dial kun je ook nog kijken naar de Gira Senic Friends of Hue schakelaars. Deze passen wel in het Gira afdekraam.

Overigens, als je nu al Hue lampen achter die dimmer hebt zitten, dan is dat mogelijk de reden dat ie bromt. Hue lampen kun je niet achter een normale dimmer plaatsen. Is niet goed voor je Hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Nu online
@Juancho Nog een kleine toevoeging: als je nog geen Hue lampen in de keuken hebt, dan kun je ook overwegen om de huidige lampen te laten zitten en de dimmer te vervangen door een smart dimmer, zoals de Ecodim.07 (deze werkt met Hue, en is geschikt voor Gira)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Daar liep ik zelf ook tegenaan. De draaiknop is al 6cm diameter, erg groot en te groot voor het meeste schakelmateriaal. De vierkante plaat waar de knop oo zit kun je wel op een enkele inbouwdoos schroeven, maar met zo'n dubbel raam lukt dat niet.

Ik heb nu Jung as500 in huis (waat ik nu op de dubbele doos 1 enkel afdekraam en de hue knop heb zitten met 1 schroef), maar wellicht haal ik van de karwei nog een huismerk schakelaar die erg vierkant en denk ik even wit is als de hue knop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhPdtDNo7OtMoacHfAxOaJeiLUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YCno1AfJLYpNFXTHv5MsZfb.jpg?f=fotoalbum_large

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Ursamajor dubbel raampje halen en deze (laten) printen?
https://www.printables.co...pter-for-jung-as500-frame

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:43

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ursamajor schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:24:
[...]

Daar liep ik zelf ook tegenaan. De draaiknop is al 6cm diameter, erg groot en te groot voor het meeste schakelmateriaal. De vierkante plaat waar de knop oo zit kun je wel op een enkele inbouwdoos schroeven, maar met zo'n dubbel raam lukt dat niet.

Ik heb nu Jung as500 in huis (waat ik nu op de dubbele doos 1 enkel afdekraam en de hue knop heb zitten met 1 schroef), maar wellicht haal ik van de karwei nog een huismerk schakelaar die erg vierkant en denk ik even wit is als de hue knop.
[Afbeelding]
In mijn review van de Philips Hue Dimmer Switch V2 , hoofdstuk 10.4 - 10.5 staat hoe je ieder benodigd/gewild frontje kunt maken/verkrijgen voor Philips Hue :) :) ,zie:
Philips Hue Dimmer Switch review door Antonio di

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Die heb ik gezien, alleen dan steekt ie wel heel ver uit.
Ik denk dat die van Karwei Zenith wel een betere pasvorm heeft https://www.karwei.nl/ass...am-2-voudig-wit/p/B115571
De binnenmaat is 7cm🙂

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:41
musicpixel schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:53:
[...]

Zo op het eerste gezicht heb je op dit moment Gira schakelmateriaal.

Als je wilt zien wat er achter zit, dan kun je de twee wippen links er voorzichtig af halen, alsoof het grijze raampje wat er achter zit. De dimmerknop kun je er ook zo af trekken en daaronder zit een 6-kantige moer die je er af kunt draaien en dan komt het plaatje erachter ook los.

Enige wat dan nog overblijft is het afdekraam. Deze kun je voorzichtig los wriemelen, eventueel even rondom de muurverf insnijden als ie vastgeplakt zit.

Zo'n afdekraam en wippen kun je ook in zwart (en ik meen donkergrijs) krijgen.
Of natuurlijk de TapDial in het wit nemen.

Voor zover ik weet past de TapDial niet 1-op-1 in een gira afdekraam. Er zijn hier wel tweakers die zelf iets gemaakt of aangepast hebben, maar dat is wel even knutselen.

In plaats van de Tap Dial kun je ook nog kijken naar de Gira Senic Friends of Hue schakelaars. Deze passen wel in het Gira afdekraam.

Overigens, als je nu al Hue lampen achter die dimmer hebt zitten, dan is dat mogelijk de reden dat ie bromt. Hue lampen kun je niet achter een normale dimmer plaatsen. Is niet goed voor je Hue lampen.
Poeh dat is dus nog niet zo simpel? Ik ben ook totaal niet handig met dit soort dingen haha. Ik zal om te beginnen morgen eerst eens de huidige dimmer en knoppen en plaatje eraf halen en een foto maken wat er achter zit.

Ik heb overigens nu al lampen achter die dimmer. Zijn keuken spotjes, maar daar komt een irritante zoom vanaf. Dit was overigens al zo hoor, ook met de oude normale spotjes. Maar die dimmer wil ik er dus vanaf hebben net zoals de aan/uit knop. En dan alles bedienen via die TabDial. Hopelijk gaat dat lukken!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
Laatste weken regelmatig dat lampen niet meer aangeaan, Hue toont ze wel als 'aan' in de app maar ze branden niet.
Na het verwijderen en opnieuw aanmelden branden ze weer...Hoe kan dit?

Er zitten niet te veel lampen op de bridge, heb er ongeveer 6 maanden geleden een hoop op de 2de bridge gezet die ernaast hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Nu online
@Juancho Niet heel moeilijk hoor, alleen even oppassen dat het plastic niet breekt.

Als je alle afdekkingen eraf hebt zie je de inbouwmodules zitten. Die kun je ook nog loshalen (schroefjes), maar gezien je beperkte kennis, raad ik je aan om de stroom er dan eerst even af te halen voor je dat gaat doen. EN CONTROLEER OF DE STROOM ER OOK ECHT AF IS!

Wat die zoem betreft: komt dat van de dimmer, de spotjes, of van een trafo die misschien ergens achter het plafond o.i.d. is weggewerkt?

Heb je trouwens 12V of 230V spotjes in de keuken? Als het 12V is moet je deze ook nog ombouwen (als dat kan tenminste) naar 230V want er bestaat geen 12V Hue spot. Misschien wel handig om dat eerst even te checken voor je iets anders gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Iemand hier al iets van voorbij zien komen ?

https://www.telegraaf.nl/...hue-krijgt-camera-s-erbij

Kan er alleen wat over vinden op telegraaf achter een betaal link.
Of zal dit over Wiz producten gaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Jerry_bboy schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:49:
Iemand hier al iets van voorbij zien komen ?

https://www.telegraaf.nl/...hue-krijgt-camera-s-erbij

Kan er alleen wat over vinden op telegraaf achter een betaal link.
Of zal dit over Wiz producten gaan ?
Hueblog meldt het inderdaad ook:
Philips Hue usually introduces new products around the International Consumer Electronics Fair in Berlin. Signify CEO Eric Rondolat has now revealed what we can expect this year during a conference call. One thing is already certain: Philips Hue will get a home monitoring system, similar to what Signify’s second brand Wiz already got a few months ago.
https://hueblog.com/2023/...ts-own-smart-home-camera/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:40
En ook de prijzen zijn bekend;

Hue Camera Wired (zwart/wit): €199,95
Hue Camera Wired Desktop (zwart/wit): €229,95
Hue Camera Battery (zwart/wit): €249,95
Hue Flood Light Camera: €349,95

Voor mijn gevoel zijn de prijzen wat een de hoge kant, zelfs voor HUE.
(zwart/wit slaat op de kleur van de camera zelf, het beeld is gewoon in kleur ;) )

Ook nieuw, 12 volt spots met GU5.3 fitting:

Hue White Ambiance 12V MR16 Spot
Hue White Ambiance 12V MR16 Spot Twin Pack for 64,95 Euro
Hue White and Color Ambiance 12V MR16 Spot for 64,95 Euro
Hue White and Color Ambiance 12V MR16 Spot Twin Pack for 109,95 Euro

(bron: HUEblog)

[ Voor 5% gewijzigd door remmuz op 03-08-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

remmuz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:31:
[...]

Hue Camera Battery (zwart/wit): €249,95
Dure batterij :+

Komen ook deursensoren aan zie ik (40 euro, 70 voor twee). Linkje erbij: https://hueblog.com/2023/...ensors-and-12-volt-spots/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 05:16
Had in mijn 2 bridge hue huishouden moeite mijn 2 nieuwe ensis hanglampen ge connect te krijgen. Na wat gedoe met fact reset van de bridges en transplanteren van de hanglampen van de ene naar de andere bridge lijkt alles oke maar het valt me op dat bij de oudste bridge het eerste lampje niet brand (andere 2 wel). Heeft iemand ervaring met een minder werkende bridge door een power adapter die gaar maar niet stuk is of is ws alleen het ledje op? Beide bridges zijn bijelkaar in vrij zicht - 4m - van de hanglampen. Of is als je de max van een bridge bereikt (aantal lamp/accessoire) logisch dat je vage problemen krijgt ipv een harde “kan niet”?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 08:06
HanslH schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 05:15:
Had in mijn 2 bridge hue huishouden moeite mijn 2 nieuwe ensis hanglampen ge connect te krijgen. Na wat gedoe met fact reset van de bridges en transplanteren van de hanglampen van de ene naar de andere bridge lijkt alles oke maar het valt me op dat bij de oudste bridge het eerste lampje niet brand (andere 2 wel). Heeft iemand ervaring met een minder werkende bridge door een power adapter die gaar maar niet stuk is of is ws alleen het ledje op? Beide bridges zijn bijelkaar in vrij zicht - 4m - van de hanglampen. Of is als je de max van een bridge bereikt (aantal lamp/accessoire) logisch dat je vage problemen krijgt ipv een harde “kan niet”?
Zelf geen ervaring met dat ledje , Philips adviseert tot 50 gekoppelde lampen/accessoires op een bridge, daarboven wordt het trager tot je het harde maximum bereikt.

Zigbee zit net als WiFi ook op 2,4 ghz, wellicht staan de bridges te dicht op WiFi apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enbroerse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 17:15
Een aantal weken geleden reageerde één lamp niet meer en in de app was hij onbereikbaar. Uiteindelijk heeft niets geholpen en beschouw ik die lampmaar als stuk.

Maar nu zijn al mijn lampen onbereikbaar en doen mijn afstandsbedieningen het niet. Via Google mini kan ik ze nog wel aanzetten en uit. Maar anders niet.

Ik heb de hub al uitgezet en weer aan. Zijn er andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 15-09 12:03
enbroerse schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:17:
Een aantal weken geleden reageerde één lamp niet meer en in de app was hij onbereikbaar. Uiteindelijk heeft niets geholpen en beschouw ik die lampmaar als stuk.

Maar nu zijn al mijn lampen onbereikbaar en doen mijn afstandsbedieningen het niet. Via Google mini kan ik ze nog wel aanzetten en uit. Maar anders niet.

Ik heb de hub al uitgezet en weer aan. Zijn er andere tips?
Paar jaar terug was bij mij van kanaal wisselen de oplossing. Bij instellingen van de hub kun je dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNot2
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 09:47
Net de 4 stuks Filamentlamp White Ambiance geïnstalleerd met een Hue Bridge. Superblij mee tot nu. Eerste aanraking met Hue, maar denk dat er nog wel meer gaat komen ;) .

Alleen kan ik niet helemaal vinden hoe de kleurtemperatuur op basis van tijd in te stellen? Ik las dat er een scene 'Natuurlijk licht' zou moeten zijn. Alleen als ik in de app onder 'Hue scènegalerij' kijk staat deze optie niet tussen de standaard scenes en is hij met de zoekfunctie ook niet te vinden. Zie ik misschien wat over het hoofd, of hebben andere deze optie ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@MeNot2 Ik zie die scene wel gewoon. Links boven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INCoKHJBEHORLgWU86lcWNppOms=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WvybLVZjiaGspNPakLeE9MW5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Xander schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:48:
@MeNot2 Ik zie die scene wel gewoon. Links boven.

[Afbeelding]
Kan ook in het Nederlands 😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-V2Duj52Xz6Fgsivr8biSmtkdA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jFOfcIjZTnzoqTGUj9IqDoIB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Als ik dat zie ben ik blij dat ik de app gewoon in het Engels heb staan zoals zo'n beetje alle software die ik gebruik. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNot2
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 09:47
Dat is inderdaad waar ik het ook gewoon verwachten. App herinstalleren of andere telefoon gebruikte maakte ook niet uit. Uiteindelijk de bridge en lampen gereset en nu staan ze er wel in.

Zou naar mijn weet niet uit moeten maken, maar heb nu de optie in ieder geval wel 😅. Kan weer vrolijk verder aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
Ik blijf maar tobben…veelal gaat het wel aan, maar niet maar uit…althans niet op tijd…

Ik heb alles origineel hue..en hoopte naar een betere workflow te gaan dan dat van Ikea🤔

Zie iemand of ik iets verkeerd doe?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9t50c9n652pXd_Ygjap6nST1Lc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/372evRPixEj4JnkUEbIWS8bD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:28
wwwmarcel schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:31:
Ik blijf maar tobben…veelal gaat het wel aan, maar niet maar uit…althans niet op tijd…

Ik heb alles origineel hue..en hoopte naar een betere workflow te gaan dan dat van Ikea🤔

Zie iemand of ik iets verkeerd doe?[Afbeelding]
Je moet 1 startpunt zetten, en 1 eindpunt. Bij mij gaat bijvoorbeeld de zithoek aan een kwartier voor zonsondergang en uit om 23.30 uurAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdP3ab9nmmF2DOKjNGTa79K3-i8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJl8KwM0pYCVA7QD5bH42paE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
Hmmm…is mijn avond instelling dan nu wel goed?..en mijn nacht instelling niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mldLtJTV53icJHCJOyNeXzc2L6s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3SrqsgLoBnE8Zbc4B0y1kW3I.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCxfx1idtcE3nyAqO7N7UdBMjXI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8Ny27e1mopG7lbyD0B09jsMo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
wwwmarcel schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:49:
Hmmm…is mijn avond instelling dan nu wel goed?..en mijn nacht instelling niet?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat moet er dan gebeuren om 23.00 uur? En wat om 6.15 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
Sorry,

Van zonsondergang 22.55 avond setting
Buiten en binnen lampen aan op 100%

Van 23.00 - 6.15 de buiten lampen aan op 30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
wwwmarcel schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:11:
Sorry,

Van zonsondergang 22.55 avond setting
Buiten en binnen lampen aan op 100%

Van 23.00 - 6.15 de buiten lampen aan op 30%
Dan kun je toch beter de 1e slot wijzigen om 23.00 uur naar 30% en dan een nieuwe om 6.15 uit?

• Archer_VC10
Je kan ook uit de eerste automatisering de eindtijd verwijderen, dit veld gewoon leeg laten. Dan is met het inschakelen deze automatisering gewoon klaar en kan om 23:00 de tweede de zaak over gaan nemen.

• wwwmarcel
oke, ga ik het zo proberen

• wwwmarcel
BGFG schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:22:
[...]

Dan kun je toch beter de 1e slot wijzigen om 23.00 uur naar 30% en dan een nieuwe om 6.15 uit?
Hoe zet je die eigenlijk op 30%?

Handmatig kan je de schuif op 1/3 zetten,
Maar in het automatiseringsveld kan ik alleen maar scène nemen die wat minder licht verbruikt🤔

• BGFG
wwwmarcel schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:20:
[...]

Hoe zet je die eigenlijk op 30%?

Handmatig kan je de schuif op 1/3 zetten,
Maar in het automatiseringsveld kan ik alleen maar scène nemen die wat minder licht verbruikt🤔
Scène maken met kleur en helderheid die je zelf wilt….

• wwwmarcel
hmmm..een scene maken lukt wel...

in de automatisering, in een automatisering een lamp aan klikken

dan zie je "mijn scenes" daar klik ik op de blauwe + plus
en zie ik de scene galerij ..daar kan ik er 1 kiezen en die zet die dan in 'mijn scenes"

maar de helderheid...kan ik niet aanpassen...of ik zie het niet ;-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:06
wwwmarcel schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:12:
hmmm..een scene maken lukt wel...

in de automatisering, in een automatisering een lamp aan klikken

dan zie je "mijn scenes" daar klik ik op de blauwe + plus
en zie ik de scene galerij ..daar kan ik er 1 kiezen en die zet die dan in 'mijn scenes"

maar de helderheid...kan ik niet aanpassen...of ik zie het niet ;-(
Je moet eerst een scene maken of kopiëren, vervolgens de scene gaan wijzigen en dan staan onderaan je lampen. Als je de lamp ingedrukt houdt wordt het schuifje zichtbaar zeg maar en kan je de helderheid aanpassen. En als je klaar bent sla je gewoon de scene op met een logische naam en kan je die vervolgens in de automatisering selecteren bij het gewenste tijdslot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
-Marco schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:01:
[...]

Je moet eerst een scene maken of kopiëren, vervolgens de scene gaan wijzigen en dan staan onderaan je lampen. Als je de lamp ingedrukt houdt wordt het schuifje zichtbaar zeg maar en kan je de helderheid aanpassen. En als je klaar bent sla je gewoon de scene op met een logische naam en kan je die vervolgens in de automatisering selecteren bij het gewenste tijdslot.
Dankjewel. @wwwmarcel : zo dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

BGFG schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:22:
[...]

En 6:15 uur wijzigen in zonsopkomst , hoef je er niks meer aan te doen. Gaat het hele jaar rond vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik weet niet of het al eerder gemeld is (kan het niet zo 123 vinden), maar het viel mij op dat je nu tot 10 tijdslots kan kiezen voor je motion sensors in de Hue app, dit was eerst maar 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

xileS schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:43:
Ik weet niet of het al eerder gemeld is (kan het niet zo 123 vinden), maar het viel mij op dat je nu tot 10 tijdslots kan kiezen voor je motion sensors in de Hue app, dit was eerst maar 2..
iOS? Op Android zie ik deze mogelijkheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Beekforel schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:06:
[...]

iOS? Op Android zie ik deze mogelijkheid niet.
Android. Voor iOS geen idee, maar wellicht is het daar ook gewijzigd.

Heb je wel de laatste update van de Hue app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

xileS schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:43:
[...]

Android. Voor iOS geen idee, maar wellicht is het daar ook gewijzigd.

Heb je wel de laatste update van de Hue app?
Geen update beschikbaar. 4.48.0

Heb je v2 sensoren misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Beekforel schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:21:
[...]

Geen update beschikbaar. 4.48.0

Heb je v2 sensoren misschien?
Allemaal in 2022 aangeschaft, dus volgens mij idd v2. Zou eigenlijk niet moeten uitmaken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54H2z2KSQTWodmEGni3zTFkJ2B4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/roUZ0Oay3zliWIeXmVtSHMDe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWLbuxPQeTLewLDopRB6zL0Z7FE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjDGRz3WeyVJlNSBKOEcdtUo.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 11% gewijzigd door xileS op 20-08-2023 14:38 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 85 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic