[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 19:20
@assn kan je niet gewoon de lampen er even uit&in draaien?

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
jwhoogervorst schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:52:
@assn kan je niet gewoon de lampen er even uit&in draaien?
Ja dat kan natuurlijk maar het probleem zit bij de bridge. Die lijkt om wat voor reden dan ook opeens onbereikbaar. Ik kan de lampen ook niet meer bedienen met de wand modules + pulschakelaars.
Het is precies vanaf het moment dat KPN van 200 mbit naar 1 gbit , maar het lijkt mij dat je dan gewoon even je modem kan resetten en dat die bridge het dan weer doet maar helaas blijft die onbereikbaar terwijl alle drie de lampjes op de bridge blijven branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 19:08
assn schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:59:
[...]

Het is precies vanaf het moment dat KPN van 200 mbit naar 1 gbit ...
Is er iets veranderd aan je modem of de instellingen danwel software? Heb je iets van een firewall draaien of portblocking? Het is een kleine kans dat de Bridge ineens omgevallen is, dus ik zou het in de instellingen of aansluitingen van je verbinding zoeken. Wilde gok van mijn kant... maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Archer_VC10 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:03:
[...]

Is er iets veranderd aan je modem of de instellingen danwel software? Heb je iets van een firewall draaien of portblocking? Het is een kleine kans dat de Bridge ineens omgevallen is, dus ik zou het in de instellingen of aansluitingen van je verbinding zoeken. Wilde gok van mijn kant... maar wie weet.
Ik heb zelf niks veranderd maar wellicht dat KPN dit aUtomatisch heeft gedaan. Het lijkt mij ook sterk dat de bridge meteen niet meer functioneert na het resetten van het modem, dat maakt dit verhaal zo vreemd en weet ik niet hoe ik het kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
@assn ik weet dat je al schreef dat je 3 lampjes hebt op de bridge, maar probeer “voor de zekerheid” toch eens een andere netwerkkabel? En kijk vooral ook even of het internet-lampje uit gaat als je de kabel eruit trekt.

[ Voor 23% gewijzigd door jwhoogervorst op 21-06-2023 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assn
jwhoogervorst schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:45:
@assn ik weet dat je al schreef dat je 3 lampjes hebt op de bridge, maar probeer “voor de zekerheid” toch eens een andere netwerkkabel? En kijk vooral ook even of het internet-lampje uit gaat als je de kabel eruit trekt.
Ik heb de internetkabel gewisseld maar sinds gisteren brand het internet-lampje niet meer op de bridge. Dus ik denk dat het probleem daar ligt, de bridge heeft geen verbinding meer met het internet. (Ik dacht dat als je bridge wel op je lokale netwerk was aangesloten dat je altijd de lampen kon bedienen met de knoppen in je huis). Nu ben ik aan het uitzoeken wat ik kan doen om te zorgen dat de bridge wel internet krijgt. Modem al 3x opnieuw opgestart en alle apparaten in huis doen het. Router en access points werken allemaal gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
assn schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:28:
[...]

Ik heb de internetkabel gewisseld maar sinds gisteren brand het internet-lampje niet meer op de bridge. Dus ik denk dat het probleem daar ligt, de bridge heeft geen verbinding meer met het internet. (Ik dacht dat als je bridge wel op je lokale netwerk was aangesloten dat je altijd de lampen kon bedienen met de knoppen in je huis). Nu ben ik aan het uitzoeken wat ik kan doen om te zorgen dat de bridge wel internet krijgt. Modem al 3x opnieuw opgestart en alle apparaten in huis doen het. Router en access points werken allemaal gewoon.
Klopt ook. Ik denk dat of de kabel niet goed is of dat de RJ45 poort kapot is.. Zie je in de poort zelf geen gebogen pinnetjes?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
SgtElPotato schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:32:
[...]

Klopt ook. Ik denk dat of de kabel niet goed is of dat de RJ45 poort kapot is.. Zie je in de poort zelf geen gebogen pinnetjes?
Nee niks raars te zien. Er is ook niks fysieks gebeurd met de bridge dus ik vind dit wel frappant. Het middelste icoontje brand wel gewoon en op de switch blijft het data lampje knipperen alsof er data wordt vervoerd door de kabel. Maar er lijkt geen internet doorheen te komen.
Ik heb het vermoeden dat er een ipconflict of iets dergelijks is maar weet niet hoe ik dat moet oplossen behalve de router opnieuw opstarten wat ik nu 3x heb gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
Geen idee of het relevant is, maar in de laatste post hier worden wat poorten genoemd die blijkbaar open moeten zijn. Misschien kan je die controleren: https://community.ui.com/...37-4234-8c41-8ca8eb7d7f67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Archer_VC10 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:45:
Geen idee of het relevant is, maar in de laatste post hier worden wat poorten genoemd die blijkbaar open moeten zijn. Misschien kan je die controleren: https://community.ui.com/...37-4234-8c41-8ca8eb7d7f67
Ik heb de poort 123 geforward op het oude ip adres van de bridge. Maar ik zie in de modem nergens activiteit van de bridge dus het lijkt erop dat de lan verbinding het zich begeven heeft vreemd genoeg. Apparaat is niet aangeraakt. Ga nu een factory reset proberen in de hoop dat de bridge niet dood is, anders moet ik een nieuwe aanschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jwhoogervorst
@assn het kan natuurlijk ook nog de “andere kant” van de kabel zijn.
Er is hier in huis ook mijn TV kapot gegaan, waarschijnlijk (mede) door de warmte.

[ Voor 36% gewijzigd door jwhoogervorst op 22-06-2023 19:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assn
jwhoogervorst schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:43:
@assn het kan natuurlijk ook nog de “andere kant” van de kabel zijn.
Er is hier in huis ook mijn TV kapot gegaan, waarschijnlijk (mede) door de warmte.
Dank voor het meedenken, ik heb geen idee wat het probleem was maar een factory reset heeft het opgelost. Nu helaas alles weer open toevoegen, leuke klus altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:32
Dank voor het meedenken, ik heb geen idee wat het probleem was maar een factory reset heeft het opgelost. Nu helaas alles weer open toevoegen, leuke klus altijd.
[/quote]

Je hebt er nu niets aan natuurlijk, maar met all4hue kun je een backup maken van de gehele bridge. Dat scheelt je dan heel veel werk en je hebt alles meteen weer goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Jos-P schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:03:
[/quote]

Je hebt er nu niets aan natuurlijk, maar met all4hue kun je een backup maken van de gehele bridge. Dat scheelt je dan heel veel werk en je hebt alles meteen weer goed staan.
In ieder geval een goede tip. Kan je deze backup ook maken met instellingen van de iConnectHue? Ik heb vorige keer de wand modules via de reguliere app gedaan maar bij iConnect heb je veel meer opties dus nu ik ze opnieuw moet instellen wil ik het een keer goed doen, meteen met sensoren erbij etc. Sla je deze instellingen dan ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo,

Weten jullie of het gaat werken wanneer ik de hue motion outdoor sensor aan het plafond hang?
We hebben een overstek van ca. 1m bij de voordeur, ik wil de platte kant bevestigen. Iemand ervaringen mee hoe de sensor dan werkt?

Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:24
thijsn schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:46:
Hallo,

Weten jullie of het gaat werken wanneer ik de hue motion outdoor sensor aan het plafond hang?
We hebben een overstek van ca. 1m bij de voordeur, ik wil de platte kant bevestigen. Iemand ervaringen mee hoe de sensor dan werkt?

Ik hoor graag van jullie.
Indoor werkt prima aan het plafond, maar outdoor heeft volgens mij alleen de onderste helft van het “bolletje” sensoren. Dan moet je hem dus haaks op het plafond hangen, kan ook toch? Zo groot is ie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:46

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe Hue e14 kogellamp; de lamp waar ze in de app momenteel reclame voor maken? Ik zou hem willen koppelen met een Ikea bewegingssensor en vraag me af of dat met deze specifieke lamp werkt.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:45
Wij zijn voor ons nieuwbouwhuis aan het overwegen de gehele beneden verdieping te voorzien van het Hue Perifo systeem. Nou vind ik op het interweb alleen maar voorbeelden van Philips zelf.

Ik geloof dat meerdere tweakers dit systeem hebben, maar ik heb nog geen foto's kunnen vinden.

Zou iemand die kunnen delen? Ik ben benieuwd hoe het er zonder de marketingfilters uit ziet :-) En of degene die het systeem gebruiken er nog steeds tevreden over zijn.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
assn schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:46:
[...]

In ieder geval een goede tip. Kan je deze backup ook maken met instellingen van de iConnectHue? Ik heb vorige keer de wand modules via de reguliere app gedaan maar bij iConnect heb je veel meer opties dus nu ik ze opnieuw moet instellen wil ik het een keer goed doen, meteen met sensoren erbij etc. Sla je deze instellingen dan ook op?
Ik gebruik zelf ook iConnecthue voor de meeste instellingen. Voor sommige instellingen gebruik ik all4hue. De backup wordt gemaakt van alle instellingen die in de bridge staan, dus ook die van iConnecthue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Laatst online: 07-09 09:06
[/quote]

MITS je de backup optie koopt....anders werkt het niet ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

loves wheat smoothies

aawe mwan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:20:
Ik zou hem willen koppelen met een Ikea bewegingssensor en vraag me af of dat met deze specifieke lamp werkt.
Alle Hue lampen ondersteunen touchlink de vraag is meer of de bewegingssensor van Ikea dat ondersteund (die van Hue zelf doet dat namelijk niet). Anders ontkom je er niet aan een Ikea bridge te gebruiken of een Hue bridge i.c.m. Hue essentials.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
boyhenkie schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:58:
[...]

MITS je de backup optie koopt....anders werkt het niet ;) ;)
Daar heb je inderdaad gelijk in en had daar niet meer aan gedacht, maar voor die paar euro was het mij die optie wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 18:30
Iemand een idee hoe ik 3 ily buitenlampen kan resetten zonder bridge ? Ik wil ze via zigbee2mqtt in home assistant gaan gebruiken maar het wil maar niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:02
Faece schreef op zondag 25 juni 2023 @ 23:22:
Iemand een idee hoe ik 3 ily buitenlampen kan resetten zonder bridge ? Ik wil ze via zigbee2mqtt in home assistant gaan gebruiken maar het wil maar niet lukken
Hue-lampen kun je resetten door:
1. De lamp te verwijderen uit je Hue bridge terwijl de lamp stroom heeft en verbonden is. Dit is niet gelukt?
2. Het serienummer van de lamp op te geven in de Hue app, dan kan de Hue bridge hem resetten (deze valt dus af)
3. Via Bluetooth de lamp te resetten. Maar waarschijnlijk heeft die lamp geen Bluetooth.
4. Met behulp van een Zigbee-afstandsbediening, zoals de Hue Dimmer Switch. Maar ook van andere merken kunnen werken.

Verder zijn er wel scriptjes te vinden die optie 2 kunnen doen met een Zigbee USB-stick, maar dat werkt niet met alle Zigbee sticks.

Heb je geen bridge? of afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 18:30
Mijn bridge is verkocht en heb geen afstandsbediening. Er schieten niet veel opties meer over ;)

Edit: toch maar eens kijken voor een 2e hands afstandsbediening....

[ Voor 26% gewijzigd door Faece op 26-06-2023 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:42
Faece schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:54:
Mijn bridge is verkocht en heb geen afstandsbediening. Er schieten niet veel opties meer over ;)

Edit: toch maar eens kijken voor een 2e hands afstandsbediening....
Als zigbee2mqtt touchlink ondersteund kan je de lampen in de buurt (lees er zowat tegenaan) van je zigbeestick zetten en via touchlink toevoegen. Je kan Hue lampen de eerste 30 minuten nadat ze van spanning zijn voorzien touchlinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanUit
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 24-10-2024
Mijn vraag
Beste,
Graag zou ik optimaal gebruik maken van mijn hue instalatie. Ik heb via een bridge een paar lampen in de gang en via een hue smartplug een slinger met tuinlampen aangesloten. Ook heb ik buiten een buiten bewegingssensor hangen.

Ik zou graag het volgende willen inregelen.
1. Lampen uit overdag (06:00 - 20:00).
2. Lampen in de tuin aan in de vroege avond (20.00 - 23.00), in de gang aan-en-uit via de hue dimmer switch, zonder de buiten lampen te verstoren.
3. Lampen 5 min aan wanneer beweging gedecteerd wordt en daarna weer uit op de late avond/nacht (23.00 - 06.00)

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Hue bridge
- Hue smartplug voor tuinlampen
- Hue lampen voor lampen in de gang (spot en fitting)
- Hue dimmer switch
- Hue bewegingssensor buiten

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
via de HUE app lukt dit helaas niet. Hue Lab heeft het antwoord ook niet. Wellicht zie ik wat over het hoofd.

Ik hoop dat iemand hier ook dit probleem had, heeft opgelost en de oplossing met mij kan delen.

Groeten,
Daan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
Wat heb je al geprobeerd? Met de automatiseringen in de app moet je dit toch gewoon in kunnen stellen lijkt me. Begin eens met je lampen verdelen in kamers zodat je gang en tuin twee verschillende groepen vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Doordat ik alles moet resetten probeer ik in iConnect alles in te stellen. Je kan wel meer acties doen, maar ik kan maar niet vinden hoe ik simpelweg mijn plus drukker bij inhouden gewoon laten dimmen zoals de reguliere hue app dit doet. Ik kan een actie toevoegen om brightness aan te passen maar het lijkt dat die bij het inhouden dan naar die brightness gaat en niet geleidelijk op of afloopt.

Online kan ik ook geen tutorial vinden. Weten jullie of dit mogelijk is of moet ik het dan alsnog via de Hue app doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb een heel vreemd probleem met alle Hue lampen. Geen enkele lamp is meer reachable en ik heb alles geprobeerd. Ik heb de stroom overal af gehad, de bridge meermaals herstart en die kan ik ook gewoon bereiken in de app of via iConnectHue, maar de lampen en ook plugs zijn allemaal unreachable. Geen enkele die wel werkt. Is plots gebeurd van het een op het andere moment, wat kan dit zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
assn schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:37:
Doordat ik alles moet resetten probeer ik in iConnect alles in te stellen. Je kan wel meer acties doen, maar ik kan maar niet vinden hoe ik simpelweg mijn plus drukker bij inhouden gewoon laten dimmen zoals de reguliere hue app dit doet. Ik kan een actie toevoegen om brightness aan te passen maar het lijkt dat die bij het inhouden dan naar die brightness gaat en niet geleidelijk op of afloopt.

Online kan ik ook geen tutorial vinden. Weten jullie of dit mogelijk is of moet ik het dan alsnog via de Hue app doen?
Ik heb zelf geen pulsdrukkers in gebruik, dus kan je hier ook niet mee helpen. Heb je hier ook gekeken: https://iconnecthue.com/f-a-q/ ? Je kunt ook rechtstreeks contact met ze opnemen, ze doen echt hun best om je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 16:34
Fab1Man schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:31:
Ik heb een heel vreemd probleem met alle Hue lampen. Geen enkele lamp is meer reachable en ik heb alles geprobeerd. Ik heb de stroom overal af gehad, de bridge meermaals herstart en die kan ik ook gewoon bereiken in de app of via iConnectHue, maar de lampen en ook plugs zijn allemaal unreachable. Geen enkele die wel werkt. Is plots gebeurd van het een op het andere moment, wat kan dit zijn?
Zijn ze alleen onbereikbaar, maar kunnen wel licht geven of lukt dat laatste ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Laatst online: 19-08 17:56
Is dat deze versie (uit de Playstore)?

Want die back-up vermelding deed wel m'n interesse wekken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:24
Dwazer schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:47:
[...]

Ik heb Apple, maar vermoed dat jij de juiste Android app toont. Let wel op: back up is een add on, kost iets van € 7,- (in ieder geval bij de Apple versie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

mcmd schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:21:
[...]

Zijn ze alleen onbereikbaar, maar kunnen wel licht geven of lukt dat laatste ook niet?
Sommige lampen stonden nog ingesteld op Default wat betreft het powerloss verhaal, dus die gingen weer aan bij het omzetten van de aardlekschakelaar. Ik was dit weekend niet thuis, dus mijn vriendin was in alle staten.
Maar… gisteravond heeft het hele systeem besloten dat het weer werkt. Belachelijk irritant, maar het werkt weer dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
Dwazer schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:47:
[...]

Ik heb zelf ook de apple versie, dit is wel de juiste app. In de apple versie kun je all4hue gewoon gebruiken en is de back-up een add on voor enkele euro’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:07
Sinds gisteren kan ik mijn Hue lampen niet meer bedienen. Het enige dat nog werkt is via de Hue app de hele kamer aan en uitzetten. De individuele lampen staan op onbereikbaar in de app. Via de dimmers werkt uitzetten wel maar aanzetten niet. Ik heb de Bridge al van de stroom gehad. Alle drie de lampjes op de bridge branden. Ik heb 1 lamp gereset met de dimmer en verwijderd uit de app. Maar toevoegen met de app werkt niet, ook niet met serienummer en na een tijd van de stroom gehaald.

Edit: ook al een paar keer het zigbee kanaal gewijzigd

[ Voor 5% gewijzigd door nineball op 02-07-2023 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
Wij hebben sinds kort ook alles van hue...
qua lampen en kleur wel erg tevreden...

alleen de automatisering....die weigert af en toe

ik heb heel simpel 21.30 aan en 23.15 weer uit...
en dan gaan de tuin lampen weer aan om 23.16 tm 07 uur op lage lichtsterkte..

maar helaas merk ik vaak dat ze het niet doen...en dan zet ik ze weer handmatig aan..maar kan eigenlijk niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
wwwmarcel schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:56:

maar helaas merk ik vaak dat ze het niet doen...en dan zet ik ze weer handmatig aan..maar kan eigenlijk niet de bedoeling zijn.
Dit heb ik de laatste weken ook met mijn tuin verlichting, heeft altijd wel goed gewerkt.
Ben bang dat het aan een update ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
thanks, ga eens kijken of ik het nog kan updaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Dan is zo'n HUE Tap Dial maar behelpen ;-)
YouTube: New Aqara Rotary Dials and Switches With LED Displays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
wwwmarcel schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:56:

Ik had gisteren een avond scene....die aanging en weer uitging om 23u...
daarna zou de nacht scene aan moeten gaan om 23.05..maar er gebeurde niks 8)7

ik wordt er af en toe gek van, ik dacht dat hue beter was dan tradfri |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Hue is best betrouwbaar... de skills van de gebruikers in het programmeren daarentegen.... 😉
Probeer eens één actie per automatisering. Dus een losse automatisering die 'lampen aan' met jouw scene doet op de avond-starttijd. Daarnaast een andere losse automatisering die 'nacht scene aan' doet op de nacht starttijd. Niet eerst een 'uit' programmeren in de eerste automatisering. Wellicht heb je dit al zo ingesteld natuurlijk, dan weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
hmmm..

ik had 2 scenes

avond -scene van 21u aan -23u uit

nachtscene van 23.05 - 06.00 u met met een gedimde kleur

ik heb ook nog wel een detectie bij de ingang...en bij detectie gaan de lampen aan,, geen idee of dat dat stoort

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
Simpel beginnen. Haal de 23u uit eens uit de avond scene. Gewoon leeg laten dat veld. Zet de detectie ook eens uit. Knip de nacht scene op in twee automatiseringen: één voor 23:05 aan, het 'uit' veld leeg, één voor 6:00 uit waarin het 'aan' veld leeg is. Kijk een dag of drie aan of dit blijft werken en voeg dan stap voor stap weer iets toe zoals de detectie. Het is maar een theorie, maar doordat je automatisering nu maar één ding doet blijft deze niet actief en kan een andere automatisering of de detectie de regie ook overnemen waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
top, ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Iemand tips hier voor een verhuis? Ik ga allicht binnenkort mijn huis verkopen en ik heb ongeveer een >50 lampen en verschillende accessoires. Ik heb daarom 2 bridges.

De bedoeling is dat een groot deel van de verlichting mee verkocht wordt met het huis. Het simpelste is allicht om een beheerder toe te voegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 11:31
Sphinkx schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:41:
Iemand tips hier voor een verhuis? Ik ga allicht binnenkort mijn huis verkopen en ik heb ongeveer een >50 lampen en verschillende accessoires. Ik heb daarom 2 bridges.

De bedoeling is dat een groot deel van de verlichting mee verkocht wordt met het huis. Het simpelste is allicht om een beheerder toe te voegen?
Oef, hier ook alles met hue en ik moet er niet aan denken dat mee te verkopen met het huis. Ik heb dan echt het idee dat je ellende op je afroept en ze dan alsnog support verwachten als het niet meer werkt. Als denk ik dat het wel prijsverhogend dan wanneer je het huis casco oplevert. Maar ik voorzie voornamelijk problemen ( als ze bijv een ander intern subnet hebben dan jij. Dan is de vraag hoe de bridge hiermee omgaat etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
@Jboy1991 Goh. Mijn Hue bridge is gewoon aangesloten op 2 verschillende switchen. Niets speciaals mee gedaan. Ik heb alles van Unify incl een Dream Machine Pro van netwerk. Misschien dat er ook bij moet verkopen…

Mijn vrouw gebruikt gewoon de Hue app met mijn account. Mss moet ik eens proberen haar toe te voegen. Zien wat het effect is.

Ik ga trouwens hetzelfde probleem hebben met mijn slimme deurbel en camera kvan Eufy en mijn Google brandmelders. Maar die kan mss vervangen door simpele modellen en die van Google meenemen naar het nieuwe huis.

Maar uiteraard een fantastisch punt als ze niet tech minded zijn… 😳

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sphinkx schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:41:

Je kunt toch gewoon je account ontkoppelen en de nieuwe eigenaar kan de bridge koppelen via de app en de knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:20
Ik weet niet zeker of ik hier goed zit of toch in het Elektra huisinstallaties topic moet zijn, maar heb een vraag over het volgende: ik heb de hal in mijn appartement (uit 1988) laten stuken en wil deze gelegenheid meteen aangrijpen om de plafonnière die hier hangt ook van Hue verlichting te voorzien.

Nu zit ik er alleen mee dat deze plafonnière nu geschakeld wordt via een gecombineerde schakelaar/stopcontact zoals op de onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/40872/123

Hierachter zit een normale ronde centraaldoos met één fase-, nul- en schakeldraad. Wat is de handigste manier om hier een slimme schakelaar en stopcontact te krijgen? Ik kwam bijvoorbeeld al deze zogenaamde Hidden Socket tegen maar loop er hierbij tegenaan dat ik geen aardedraad hier heb (https://www.hiddensocket....-type-F-GER/VS02-01010000)

Kan je de Hue Wall switch module eventueel gebruiken in combinatie met een gecombineerde schakelaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@Sirhc_95 De hidden socket kan je ook voorzien van een jung as500 inbouwframe zonder randaarde. Dan is daar geen verwarring over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:20
DukeBox schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:18:
@Sirhc_95 De hidden socket kan je ook voorzien van een jung as500 inbouwframe zonder randaarde. Dan is daar geen verwarring over.
Ah, dat is goed om te weten zeg, dank! :) Als ik het goed begrijp is het dan dus gewoon een kwestie van de schakeldraad verbinden met de bestaande fasedraad in een lasklem zodat de plafonnière altijd spanning heeft, vervolgens hieruit een nieuwe korte fasedraad en de bestaande nuldraad aansluiten op de Jung wandcontactdoos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Sirhc_95 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:30:
Als ik het goed begrijp is het dan dus gewoon een kwestie van de schakeldraad verbinden met de bestaande fasedraad in een lasklem zodat de plafonnière altijd spanning heeft, vervolgens hieruit een nieuwe korte fasedraad en de bestaande nuldraad aansluiten op de Jung wandcontactdoos?
Ja, je kan ze ook in het stopcontact bij elkaar steken, dan heb je geen lasklem nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 19:10

Dido

heforshe

DukeBox schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:33:
Ja, je kan ze ook in het stopcontact bij elkaar steken, dan heb je geen lasklem nodig.
Totdat iemand anders er ooit weer een gewone schakelaar van wil maken, dan had die liever een simpele lasklem gezien, vermoed ik. Dat lijkt mij in ieder geval een stuk duidelijker.

Gewoon doorverbinden met een lasklem. een Hue switch module aan de schakelaar en Bob is je oom - als dat allemaal past naast dat stopcontact...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dido schreef op zondag 9 juli 2023 @ 08:36:
Totdat iemand anders er ooit weer een gewone schakelaar van wil maken, dan had die liever een simpele lasklem gezien, vermoed ik. Dat lijkt mij in ieder geval een stuk duidelijker.
Dat zie je toch aan de schakeldraad?
..een Hue switch module aan de schakelaar ..
En dát is juist het hele probleem, deze zijn niet potentiaal vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:14
Ik moest het woord even opzoeken, maar je bedoelt dat je geen spanning kunt leiden via de Hue switch module? Daar loopt toch iedereen tegenaan die zo’n module plaatst? Zelf ik die alleen op kleur van kabels afagaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
  • Laatst online: 15-09 11:59
Die "hidden socket" module heeft een schakelaar die werkt op kinetische energie. Dus geen batterij, en ook geen draden aan te sluiten. Je hoeft dus ook geen Hue switch module er op aan te sluiten.

Het is dus eigenlijk een gewone wandcontactdoos met een schakelaar zoals dit er bovenop.

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

offtopic:
oops, gemist dat die "hidden socket module" een third-party ding is. En 2x zo duur als de Hue switch module :X

[ Voor 70% gewijzigd door Dido op 09-07-2023 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:49
Sirhc_95 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:54:
Ik weet niet zeker of ik hier goed zit of toch in het Elektra huisinstallaties topic moet zijn, maar heb een vraag over het volgende: ik heb de hal in mijn appartement (uit 1988) laten stuken en wil deze gelegenheid meteen aangrijpen om de plafonnière die hier hangt ook van Hue verlichting te voorzien.

Nu zit ik er alleen mee dat deze plafonnière nu geschakeld wordt via een gecombineerde schakelaar/stopcontact zoals op de onderstaande foto:

[Afbeelding]

Hierachter zit een normale ronde centraaldoos met één fase-, nul- en schakeldraad. Wat is de handigste manier om hier een slimme schakelaar en stopcontact te krijgen? Ik kwam bijvoorbeeld al deze zogenaamde Hidden Socket tegen maar loop er hierbij tegenaan dat ik geen aardedraad hier heb (https://www.hiddensocket....-type-F-GER/VS02-01010000)

Kan je de Hue Wall switch module eventueel gebruiken in combinatie met een gecombineerde schakelaar?
Afdekplaat vervangen voor enkel stopcontact, en er een hue tap dial naast zetten en in je plafonniere een hue lamp plaatsen of vervangen door een hue armatuur.

Bedrading: nieuwe stopcontact aansluiten en de lamp er parallel op zetten (deze krijgt dan continue stroom), maar wordt geschakeld via de Hue bridge en de dus de Hue tap dial.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
Die "hidden socket" is een optie natuurlijk, maar wat ook kan is de schakelaar helemaal weghalen en gewoon alleen een wandcontactdoos plaatsen. De draden van de lamp erachter dan doorverbinden zodat er altijd stroom op staat. En dan een bewegingssensor plaatsen. Een hal is vaak een ideale plek om met een bewegingssensor te werken namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHoots
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08 09:39

[Afbeelding]

Ik zou de combinatie vervangen door een stopcontact (met erachter lasklem zodat het duidelijk is dat de schakeldraad doorverbonden is en niet een verkapte "bruine" draad is) en Friends of Hue (FoH) schakelaar in een serie die je mooi vindt. Dan zie je geen verschil en kan je de Hue lamp bedienen/dimmen/etc met de schakelaar. Je kan deze dan horizontaal of verticaal (zelfs diagonaal ;) ) plaatsen.

Had dit zelf eerst ook maar kiezen er nu voor om de FoH schakelaar iets te verplaatsen naar een betere plek.

[ Voor 3% gewijzigd door RHoots op 10-07-2023 13:02 . Reden: Extra uitleg ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
@Sirhc_95 heb hier exact dezelfde schakelaar / stopcontact, en heb hier met veel moeite een hue wal switch achter gestopt.

Heb de verbinding tussen de schakelaar en het stopcontact weg gehaald en op het losse contact van de schakelaar een draad gesoldeerd die ik dan weer aan de wal switch kon maken.
Maar was best een gedoe om voor elkaar te krijgen en dit kusje moet ik nog 3x herhalen voor de slaapkamers van de kinderen... maar heb hier nog weinig zin in.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:37
Heb sinds vorige week een (nog bescheiden, maar groeiende) Hue-installatie. Heb ingesteld dat de verlichting in de woonkamer automatisch aan gaat een uur voor zonsondergang (vrij donkere kamer op het noorden, dus vroeg donker).

Dat mag wat mij betreft ook gebeuren als er niemand thuis is, mogelijk verlaagt dat de kans op inbraak een beetje (zag die vraag eerder voorbij komen in dit topic, of je dit zo kunt instellen dat ie het alleen doet als er daadwerkelijk mensen thuis zijn). Moet ik alleen wel nog iets instellen dat de lampen ook weer uitgaan :)

Maar... die zonsondergang, dat is denk ik de zonsondergang in de tijdzone waar mijn mobiel zich bevindt? Als ik op vakantie ben in Australië dan gaan hier in NL de lichten aan een uur voordat in Australië de zon ondergaat? Of kijkt ie naar de locatie van de bridge (wat logischer zou zijn, alleen weet die bridge niet waar ie is)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
De bridge kijkt naar de locatie waar deze gemonteerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
Lokatie van de Bridge natuurlijk... hij gaat niet mee met waar jij je mobiel naartoe verhuist. Je kan een enkele automation aanmaken om de lampen uit te laten gaan rond een bepaalde tijd, maar met een iets random tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:37
Thanks voor de antwoorden, zie nu dat de bridge zelf ook weet waar ie is :)

Andere vraag: ik wil in mijn keuken graag twee lichtstrips van elk een meter. Idealiter zou ik deze via dezelfde controller bedienen, dus ik wil het liefst één lichtstrip basisset kopen en die doormidden knippen, en dan beide helften gebruiken. Als ik het goed begrijp dan kan dat met enkele los aan te schaffen tussenstukje/verloopjes, maar ik kom er niet helemaal uit wat ik nou precies nodig heb.

Het gaat om twee plankjes boven elkaar die ik elk wil voorzien van een strip. Ik dacht dus aan een splitter ipv aan een verlenger, zodat ik alle snoeren aan dezelfde kant kan wegwerken.

Volgens mij heb ik dan nodig

Een basisset lichtstrip van 2 meter
Een splitter (zoiets)
een verloopstukje van controller naar 6pin (zoiets)
en een verloopje van 6 pin naar afgesneden (zoiets)

Dus dan heb ik de controller > controller naar 6 pin > splitter > aan de ene kant van de splitter de ene helft van de lichtstrip (de ongeknipte kant) en aan de andere kant van de splitter > 6 pin naar afgesneden en daar dan de afgeknipte helft van de lichtstrip?

Alternatief is dat ik het afgeknipte stuk weggooi en in plaats daarvan een uitbreidings-lichtstrip koop, interessant genoeg is die uitbreiding goedkoper dan een verloopje van 6 pin naar afgeknipt. Heb ik wel een extra controller naar 6 pin nodig maar die koop je sowieso per twee, zo te zien.

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
In onze nieuwbouwwoning gaan we overal de Philips Hue Wall Switch Module toepassen. Nu hebben we een aantal buitenlampen die met een schakelaar binnen bediend worden, die ik ook graag wil bedienen met een vergelijkbare module. Nu vind ik genoeg dimmers voor in een wantcontactdoos, maar ik zoek alleen een schakelaar (vergelijkbaar met de wall switch module) voor in de wandcontactdoos zodat ik de bestaande schakelaar kan blijven gebruiken. Het liefst Friends of Hue of anders HomeKit compatible.

Wie kan me de juiste richting op sturen?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hoedje schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:44:
In onze nieuwbouwwoning gaan we overal de Philips Hue Wall Switch Module toepassen. Nu hebben we een aantal buitenlampen die met een schakelaar binnen bediend worden, die ik ook graag wil bedienen met een vergelijkbare module.
Je snapt dat je met een wall switch module niet je "domme" verlichting kunt bedienen? Het enige wat je met die module kunt is een bestaande lichtschakelaar omtoveren naar een draadloze zender welke met het Hue ecosysteem communiceert. De verlichting welke je daarmee bedient zullen slimme (Hue) lampen moeten zijn.

Precies dat kun je natuurlijk ook voor buiten toepassen. Plaats een wall switch module achter de schakelaar en draai buiten een Hue lamp in het verlichtingsarmatuur?
Nu vind ik genoeg dimmers voor in een wantcontactdoos, maar ik zoek alleen een schakelaar (vergelijkbaar met de wall switch module) voor in de wandcontactdoos zodat ik de bestaande schakelaar kan blijven gebruiken. Het liefst Friends of Hue of anders HomeKit compatible.

Wie kan me de juiste richting op sturen?
Er zijn wel oplossingen om "domme" verlichting slim te maken, ook als je alleen wilt schakelen. Zelf heb ik een aantal van deze modules in gebruik: https://www.ledloket.nl/i...d-neutraaldraad-benodigd/

ROBB heeft iets soortgelijks, daar heb ik zelf geen ervaring mee: https://www.robbshop.nl/r...bouwschakelaar-400w?gad=1

Maar allebei gaat het niet werken met HomeKit.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Xander schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:17:
[...]

Je snapt dat je met een wall switch module niet je "domme" verlichting kunt bedienen? Het enige wat je met die module kunt is een bestaande lichtschakelaar omtoveren naar een draadloze zender welke met het Hue ecosysteem communiceert. De verlichting welke je daarmee bedient zullen slimme (Hue) lampen moeten zijn.
Snap ik. Ik doelde op het soort module die je ook in de wandcontactdoos kan plaatsen. Het is dat schakelaar twee betekenissen kan hebben in deze context.
Er zijn wel oplossingen om "domme" verlichting slim te maken, ook als je alleen wilt schakelen. Zelf heb ik een aantal van deze modules in gebruik: https://www.ledloket.nl/i...d-neutraaldraad-benodigd/

ROBB heeft iets soortgelijks, daar heb ik zelf geen ervaring mee: https://www.robbshop.nl/r...bouwschakelaar-400w?gad=1

Maar allebei gaat het niet werken met HomeKit.
Dit zou ik idd, maar dan bijv. voorkeur zonder dimmer, neutraaldraad en iets goedkoper. En ook met Homekit ondersteuning. Helaas kan de lamp ook niet vervangen worden door een Hue lamp.

Wellicht moet ik anders toch de armaturen/lampen ook maar vervangen door Hue lampen. Ik hoopte eigenlijk op een goedkope oplossing (zoals eigenlijk een slimme stekker) waarmee je die lampen kunt schakelen, die je in de wandcontactdoos kunt stoppen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Hoedje schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:26:
Wellicht moet ik anders toch de armaturen/lampen ook maar vervangen door Hue lampen. Ik hoopte eigenlijk op een goedkope oplossing (zoals eigenlijk een slimme stekker) waarmee je die lampen kunt schakelen, die je in de wandcontactdoos kunt stoppen.
Hue heeft een slimme stekker, maar hoe die met bestaande (inbouw??) schakelaars gaat werken zie ik niet voor me.

Het voordeel als je toch minimaal 1 slimme lamp buiten hangt, is dat je op termijn extra slimme lampen kunt toevoegen (extra als in meer lkampen, niet als in superslimme exemplaren). Maar dat kost je inderdaad een ivestering van een nieuw armatuur en een peertje van een paar tientjes.

Als je goedkope oplossingen zoekt, weet ik niet of Hue de juiste keuze is. Ik heb me er overheen gezet dat het geld gaat kosten om al mijn verlichting (in stappen) door hue te vervangen, maar ik weet nog niet of ik ook maar meteen vijf spotgoedkope GU10 spotjes in de badkamer allemaal door Hue spul ga vervangen... da's best prijzig voor enkel de optie om er een motion sensor aan te knopen, eigenlijk :X

Leuke plafondlampen vinden is ook zo'n dingetje. Ik heb lage plafonds, dus hanglampen zijn een nog-go, behalve boven een tafel. Vind je een leuk "plat" armatuur, gaan er 4 lampen in. Katching!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Dit zou ik idd, maar dan bijv. voorkeur zonder dimmer, neutraaldraad en iets goedkoper. En ook met Homekit ondersteuning.
Oeps, die eerste link was de verkeerde en had https://www.ledloket.nl/zigbee-3-0-aan-uit-inbouwschakelaar/ moeten zijn (schakelaar ipv dimmer).

Maar zoiets ga je niet vinden met HomeKit ondersteuning, HomeKit ondersteunt sowieso alleen Hue of Friends of Hue producten via de Hue Bridge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 23:46

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
[...]

Snap ik. Ik doelde op het soort module die je ook in de wandcontactdoos kan plaatsen. Het is dat schakelaar twee betekenissen kan hebben in deze context.

[...]

Dit zou ik idd, maar dan bijv. voorkeur zonder dimmer, neutraaldraad en iets goedkoper. En ook met Homekit ondersteuning. Helaas kan de lamp ook niet vervangen worden door een Hue lamp.

Heb zelf deze in gebruik:
https://www.meross.com/en.../smart-in-wall-switch/107

Werkt prima in HomeKit. Ik gebruik hem dan om ventilatie aan te sturen, maar hij is bedoeld om verlichting te schakelen met eventueel behoud werking fysieke knop. Wel een nuldraad nodig.

Alle lampen hebben we van Hue, dus daar hadden we dit niet voor nodig. Daar gebruiken we FriendsOfHue knoppen voor.

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 11-07-2023 14:24 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dido schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:38:
[...]

Hue heeft een slimme stekker, maar hoe die met bestaande (inbouw??) schakelaars gaat werken zie ik niet voor me.
Niet, maar qua functionaliteit ben ik daar idd naar op zoek.
Het voordeel als je toch minimaal 1 slimme lamp buiten hangt, is dat je op termijn extra slimme lampen kunt toevoegen (extra als in meer lkampen, niet als in superslimme exemplaren). Maar dat kost je inderdaad een ivestering van een nieuw armatuur en een peertje van een paar tientjes.
Dat is waar. Op zich gaan we overal voor Hue. Alleen deze buitenlampen voelt wat zonde om te vervangen. Ze zijn immers net nieuw vanuit de bouw en voldoen verder wel.
Xander schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:43:
[...]

Oeps, die eerste link was de verkeerde en had https://www.ledloket.nl/zigbee-3-0-aan-uit-inbouwschakelaar/ moeten zijn (schakelaar ipv dimmer).

Maar zoiets ga je niet vinden met HomeKit ondersteuning, HomeKit ondersteunt sowieso alleen Hue of Friends of Hue producten via de Hue Bridge.
Check, zoiets zoek ik.
BiG-GuY schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:22:
[...]

Heb zelf deze in gebruik:
https://www.meross.com/en.../smart-in-wall-switch/107

Werkt prima in HomeKit. Ik gebruik hem dan om ventilatie aan te sturen, maar hij is bedoeld om verlichting te schakelen met eventueel behoud werking fysieke knop. Wel een nuldraad nodig.

Alle lampen hebben we van Hue, dus daar hadden we dit niet voor nodig. Daar gebruiken we FriendsOfHue knoppen voor.
Dit ziet er ook super uit, zelfs nog iets goedkoper. Volgens mij perfect voor mijn doel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
... ja, maar niet met Hue. ;)

Nam aan dat dat ook een eis was gezien het topic waar we ons in begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:11

Oekol

waka waka hey hey

Iemand enig idee waar ik zo'n mount vinden kan? Probeer bij accessoires te zoeken op phikips hue maar vind 't niet los. Wil de sensor veranderen van plek maar we kunnen die mount niet meer vinden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpQU8v78_fuX6D9kBDrF-x3PYbM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/euJs6BeFS1VAzlq1PSHunDbT.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:49
Oekol schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:29:
Iemand enig idee waar ik zo'n mount vinden kan? Probeer bij accessoires te zoeken op phikips hue maar vind 't niet los. Wil de sensor veranderen van plek maar we kunnen die mount niet meer vinden...

[Afbeelding]
Misschien deze https://threedee.nl/produ...motion-sensor-hoekbeugel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Oeps! Oud nieuws!

[ Voor 88% gewijzigd door jwhoogervorst op 12-07-2023 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:00

amphora

Websites & Fotografie

Deze is voor de indoor sensor, @Oekol zoekt volgens mij voor de outdoor versie.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanUit
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 24-10-2024
Hi Archer,
Ik had je bericht gemist. Dat is jammer.

Heb al veel geprobeerd. De lampen in dezelfde kamer/verschillende kamers en als een groep.

Ik heb ook de hue lab command No-Movement-No Fuzz geprobeerd. Werkt ook niet helaas.

Ik heb de zaak nu zo ingesteld dat via de smart plug er een aan uit timer op staat. Ik heb de motion sensor zo ingesteld dat deze een aan signaal moet geven wanneer hij beweging in donker detecteerd en dan na tie min. naar de vorige instelling terug gaat (dat is dan aan of uit nagelang de tijd).

Mogelijk werkt het wel met een tweede motion sensor al vind ik dat wel een heel erg lelijke oplossing.

Groeten,
Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Wat @amphora zegt inderdaad, zoeken voor buiten. Toch nog maar eens goed denken waar dat gebleven kan zijn. Schuur en gangkast opgeruimd... hoop niet dat het foetsie is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
@Oekol Ik zou gewoon even Philips bellen als je m echt niet kunt vinden. Misschien sturen ze de onderdelen wel gewoon op. Nee heb je, ja kun je krijgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik heb een tijd geleden wat Busch Jaeger pulsdrukkers gekocht om te gebruiken met wall switch modules.
Dus ik de boel aansluiten, knop toegevoegd. En toen aandrukken... niet aan. Soort van klein beetje aan. Hij lijkt dus te dimmen, in plaats van aan te gaan. Maar hij gaat niet permanent aan. Hij geeft dus een klein beetje licht, maar dooft dan weer.
2x snel achter elkaar drukken, zorgt er meestal wel voor dat hij wel aan gaat en blijft. Bij uit is het hetzelfde. 'Gewoon' 1x uitdrukken is klein beetje dimmen. Uit vasthouden dimt hij tot uit, maar bij los is hij weer aan, 2x snel achter elkaar is weer uit. Maar dat moet wel in een bepaalde snelheid. Als je te langzaam bent, doet hij het ook niet. In de hue app wordt gewoon de op knop gedrukt geregistreerd.

Heb voor mijn gevoel alles inmiddels geprobeerd. Meerdere schakelaars op meerdere wall switches. Ook draden in alle combinaties geprobeerd. Maar effect blijft hetzelfde.

Volgens mij heb ik de Busch Jaeger 2020US-500 pulsdrukker (nooit op het typenummer gelet. Ik dacht pulsdrukker is pulsdrukker). Deze heeft een N pool, maar die gebruik ik niet. Heb alle andere typenummers ook bekeken, maar de meest hebben net als die van mij 1 NO en 0 NC.

Iemand enig idee? Heb ik de verkeerde pulsdrukkers? Welk typenummer zou ik dan moeten hebben voor een enkele pulsdrukker? De 201 / 206?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Heb je bij het instellen van de wall switch module aangegeven dat je een pulsdrukker gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:39

icecreamfarmer

en het is

Het zou heel simpel moeten zijn maar de info op de website van Hue is om te huilen dus hierbij de vraag aan iemand die het heeft.

Ik wil boven de aanrecht graag dit profiel gaan gebruiken:
https://www.ledprofielkon...breed-inbouw-laag-2-meter

Past daar de Hue Gradient strip in?
https://www.philips-hue.c...er/8719514339965#overview

Hij lijkt breder te zijn dan de normale Hue lightstrip maar er staan allerlei maten (waaronder in inches) op die website dus mijn vraag is of iemand het kan opmeten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

icecreamfarmer schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:07:
Het zou heel simpel moeten zijn maar de info op de website van Hue is om te huilen dus hierbij de vraag aan iemand die het heeft.

Ik wil boven de aanrecht graag dit profiel gaan gebruiken:
https://www.ledprofielkon...breed-inbouw-laag-2-meter

Past daar de Hue Gradient strip in?
https://www.philips-hue.c...er/8719514339965#overview

Hij lijkt breder te zijn dan de normale Hue lightstrip maar er staan allerlei maten (waaronder in inches) op die website dus mijn vraag is of iemand het kan opmeten.
Volgens Coolblue is die gradient led strip 1,45 cm breed.
Ok, de 1-meter versie zou opeens 14,5 cm zijn, maar ik vermoed dat dat een typo bij CB is :X

En uit je eigen eerste link:
Maximale breedte led strip 20 mm
Dan heb je dus 5,5 mm speling :)

[ Voor 0% gewijzigd door Dido op 13-07-2023 13:10 . Reden: tellen is moeilijk ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

musicpixel schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:20:
@Oekol Ik zou gewoon even Philips bellen als je m echt niet kunt vinden. Misschien sturen ze de onderdelen wel gewoon op. Nee heb je, ja kun je krijgen ;-)
Geprobeerd, helaas zat dat er niet in. Nu maar gedacht om gewoon een stukje hout af te zagen en dat in de hoek bevestigen. Wellicht vinden we het ooit nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
Archer_VC10 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:12:
Heb je bij het instellen van de wall switch module aangegeven dat je een pulsdrukker gebruikt?
Eeuuh nee? Was geen vraag naar mijn weten. Ik moest een knop indrukken. Hij bleef wel ‘hangen’ tijdens installatie door te blijven zoeken. Maar stond daarna wel gewoon in de lijst. En een druk op de knop gaf ook aan: knop ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:39

icecreamfarmer

en het is

Dido schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:10:
[...]

Volgens Coolblue is die gradient led strip 1,45 cm breed.
Ok, de 1-meter versie zou opeens 14,5 cm zijn, maar ik vermoed dat dat een typo bij CB is :X

En uit je eigen eerste link:

[...]

Dan heb je dus 5,5 mm speling :)
Ja dat zou moeten maar ergens is het wonderlijk dat Philips zou loopt te kloten op de eigen website.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

icecreamfarmer schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:12:
Ja dat zou moeten maar ergens is het wonderlijk dat Philips zou loopt te kloten op de eigen website.
Nou ja, kloten...
Breedte 15 mm
Lengte 78,7 in
Breedte 0,57 in
Nou klopt dat inderdaad niet helemaal, 15mm is 0,6", maar linksom of rechtsom is het ruim minder dan 20mm.

Coolblue heeft kennelijk 0,57" teruggerekend naar mm en heeft dat 0,02 mm naar boven afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
djjvb schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:01:
[...]

Eeuuh nee? Was geen vraag naar mijn weten. Ik moest een knop indrukken. Hij bleef wel ‘hangen’ tijdens installatie door te blijven zoeken. Maar stond daarna wel gewoon in de lijst. En een druk op de knop gaf ook aan: knop ingedrukt.
Wellicht is de installatieprocedure tegenwoordig iets anders, maar er kwam altijd ergens een vraag langs over het soort schakelaar wat je gebruikt. Als die verkeerd staat dan reageert de switch vreemd. Ik zou hem even verwijderen en opnieuw toevoegen, kijken of die vraag dan wel langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
Archer_VC10 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:39:
[...]

Wellicht is de installatieprocedure tegenwoordig iets anders, maar er kwam altijd ergens een vraag langs over het soort schakelaar wat je gebruikt. Als die verkeerd staat dan reageert de switch vreemd. Ik zou hem even verwijderen en opnieuw toevoegen, kijken of die vraag dan wel langskomt.
Heb hem opnieuw geïnstalleerd. Hele procedure doorlopen, maar geen vraag. Alleen of het een enkele of dubbele drukker was.

Het zal misschien iets met maak/breek contacten zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
djjvb schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:13:
Ik heb even niet de mogelijkheid om bij mij te testen of de installatie aangepast is, maar dan lijkt het er inderdaad op dat ze nu op basis van een druk op de knop/schakelaar kijken wat je hebt aangesloten. Het kan zijn dat je een andere soort pulsdrukker nodig hebt. Je zou ook eens kunnen kijken wat de wall switch doet als je er een gewone schakelaar aan hangt. Als je ergens een normale aan/uit schakelaar hebt, installeer de wall switch hiermee en kijk of hij alle normale taken dan wel gewoon uitvoert. Het is niet sluitend, maar daarmee sluit je gedeeltelijk uit dat deze switch module stuk is. Als dat niet het geval is zou ik kijken of een andere pulsdrukker iets uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
djjvb schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:13:
[...]

Heb hem opnieuw geïnstalleerd. Hele procedure doorlopen, maar geen vraag. Alleen of het een enkele of dubbele drukker was.

Je kunt toch heel eenvoudig een schakelaar ‘simuleren’ door de gele/witte aansluit draadjes met elkaar te verbinden? Kort tegen elkaar houden is puls, lang tegen elkaar houden is een aan/uit schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:10

copykat

Good copy isn't bad

In de zoektocht naar smartlight dat low maintenance is dacht ik.
Friends of hue's click switch zonder batterij of unit die je achter de originele schakelaar moet aansluiten. Zoals een zigbee.

Philips is duur maar als het simpel en langdurig werkt is de prijs te verantwoorden.
Wat ik net lees is dat friends of hue system niet werkt met android maar alleen met Apple(phone).

Klopt dat?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 01:29

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:59:
In de zoektocht naar smartlight dat low maintenance is dacht ik.
Friends of hue's click switch zonder batterij of unit die je achter de originele schakelaar moet aansluiten. Zoals een zigbee.

Philips is duur maar als het simpel en langdurig werkt is de prijs te verantwoorden.
Wat ik net lees is dat friends of hue system niet werkt met android maar alleen met Apple(phone).

Klopt dat?
Nee, ik heb Android en t werkt prima.

Is gewoon de Hue app. Die is werkzaam op Apple en Android beiden.

Ik heb meerdere FoH switches werkzaam zonder problemen op tablet, meerdere telefoons en aansturing via meerdere Google mini's of Google audios.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:00:
[...]

Nee, ik heb Android en t werkt prima.

Is gewoon de Hue app. Die is werkzaam op Apple en Android beiden.
Dus wat hier staat klopt niet?
https://fwd.nl/smarthome/...r-uit-je-hue-verlichting/
Ik heb meerdere FoH switches werkzaam zonder problemen op tablet, meerdere telefoons en aansturing via meerdere Google mini's of Google audios.
Ah ok dat klinkt goed.
Ik heb nu actions LSC's gekoppeld aan google home app.
Werkt op zich goed maar heeft twee nadelen.
1 bij bedienen analoge schakelaar. (originele 230vac) schakel je de lamp uit en ben je de remote via je mobiel kwijt totdat je weer mechanisch de lamp aan schakelt.
2 als ze te lang uit zijn ontkoppelen ze van de app en gaan ze knipperen om opnieuw te koppelen.

Die draadloze schakelaars zijn een kwestie van bruin met zwart verbinden en dan op de doos de clickunit monteren.

(Moet dan nog wel even bedenken hoe wisselschakeling zal werken maar ik vermoed op de zelfde manier.)

Zigbee units moet je achter de schakelaar monteren waar niet altijd ruimte voor is.

Is Hue en FoH de enige met die smartswitches?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:28:
[...]

Dus wat hier staat klopt niet?
https://fwd.nl/smarthome/...r-uit-je-hue-verlichting/

[...]

Ah ok dat klinkt goed.
Ik heb nu actions LSC's gekoppeld aan google home app.
Werkt op zich goed maar heeft twee nadelen.
1 bij bedienen analoge schakelaar. (originele 230vac) schakel je de lamp uit en ben je de remote via je mobiel kwijt totdat je weer mechanisch de lamp aan schakelt.
2 als ze te lang uit zijn ontkoppelen ze van de app en gaan ze knipperen om opnieuw te koppelen.

Die draadloze schakelaars zijn een kwestie van bruin met zwart verbinden en dan op de doos de clickunit monteren.

(Moet dan nog wel even bedenken hoe wisselschakeling zal werken maar ik vermoed op de zelfde manier.)

Zigbee units moet je achter de schakelaar monteren waar niet altijd ruimte voor is.

Is Hue en FoH de enige met die smartswitches?
Ik weet niet zo heel goed wat ze bedoelen met dat het niet met Google spraak samen werkt.
De lampen van Hue werken prima spraak gestuurd.
De schakelaar uiteraard niet. Maar waarom zou je roepen: zet schakelaar om.
Dan roep je toch : verlichting woonkamer aan.

Wellicht Snap ik simpelweg niet wat ze bedoelen. Maar mijn Hue lampen werken perfect met Google en mijn busch jaeger switches weer perfect met Hue.

Je 2e vraag kan wellicht een ander beter beantwoorden.

Ga je wel je action lampen vervangen voor Hue lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:33:
[...]

Ik weet niet zo heel goed wat ze bedoelen met dat het niet met Google spraak samen werkt.
De lampen van Hue werken prima spraak gestuurd.
De schakelaar uiteraard niet. Maar waarom zou je roepen: zet schakelaar om.
Dan roep je toch : verlichting woonkamer aan.

Wellicht Snap ik simpelweg niet wat ze bedoelen. Maar mijn Hue lampen werken perfect met Google en mijn busch jaeger switches weer perfect met Hue.

Je 2e vraag kan wellicht een ander beter beantwoorden.

Ga je wel je action lampen vervangen voor Hue lampen?
Die action lampen heb ik gekocht als probeersel kijken wat via mobiel beheren in houd.
Google home gebruik ik nu(simpel gekoppeld) en home assistent wil ik me verder in verdiepen omdat dat met meerdere platformen werkt.

Ik had nieuwe ledlampen nodig en dimbaar en kleurtone aanpassing leek me wel handig.(En is het ook.)
Hue kleurenpalet. Paars, rood, blauw, geel groen, is niet wat ik wil hebben/nodig heb /zal gebruiken.

Nadeel van mn huidige situatie is dat de schakelaars met uitschakelen lamp de "smart" uitschakelen van de LSC leds. Ik moet nog nieuwe schakelaars en wcd's kopen omdat t spul wat er nu aangesloten is verouderd is en niet geheel foutloos werkt. (er zijn er al wat gesneuveld en vervangen voor diverse types en kleuren door de vorige eigenaar.)
De bedoeling is alles te vervangen voor een homogeen uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Als je de kleuren niet wil neem je de white ambiance?

Maar je gaat Hue schakelaars op action lampen zetten?
Geen idee of dat werkt. Ook ga je dan niet via de Hue App werken maar dus via een action app.

Dan reikt mijn kennis echt niet ver genoeg om daar advies over te geven.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat de action lampjes een mooier kleurenpalet hebben dan de Hue (color of white ambiance)

Pagina: 1 ... 56 ... 85 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic