Een vraagje waar ik niet uit kom en iemand me misschien in de goede richting kan sturen
Een aantal jaar geleden de overstap gemaakt naar Hue en de wandschakelaars vervangen door Hue Dimmers (de remote).
Omdat ik wat meer gebruikersgemak wilde met de dimmers (schakelaar in woonkamer was dubbele schakelaar en bediende woonkamer- en keukenplafond) aan de slag gegaan met IConnectHue wat hier perfect mee werkt.
Ook heb ik met IConnectHue de dimmer in het toilet zo ingesteld dat deze tussen 07.00 en 23.00 een ingestelde scene activeerde(standaard licht toilet), en tussen 23.00 en 07.00 een andere scene activeerde (gedimd licht toilet).
Hierdoor had je na de nachtelijke toilet bezoekjes niet direct sterretjes in je ogen ✨
Aantal jaar verder zijn we begin dat jaar begonnen met ons appartement te verbouwen en daarbij ook al het schakelmateriaal te veranderen aangezien de dimmers wel functioneel zijn, maar esthetisch geen gezicht (zeker niet naast een contactdoos) en met de komst van de Hue Wall Switch Module eindelijk zelf kiezen wat voor schakelmateriaal we wilde.
Heb nu dus overal pulsdrukkers geinstalleerd en daar achter een Wall Switch Module geplaatst en het werkt.
Het enige waar ik niet uit kom is het volgende:
In het toilet zit nu dus ook een Wall Switch Module en daar wil ik weer op basis van de tijd een bepaalde Scene activeren als de schakelaar wordt ingedrukt.
In de Hue app kan dit niet.
In IConnectHue kan ik time based kiezen, echter zit ik dan met het volgende probleem:
Met de configuratie in de Hue app, is het dimmen via puls drukker zo ingesteld dat als je hem de eerste keer lang in drukt hij gaat dimmen, laat je hem los en houd je hem weer ingedrukt dan wordt de lamp weer feller.
Deze functie kan ik niet instellen in IConnectHue en volgende de ontwikkelaar is dit ook (nog) niet mogelijk.
In de Hue Labs heb ik een Formula gevonden voor Time Based Lightning die zou kunnen werken, echter kan je hier de Wall Switch Module niet gebruiken.
In Home Assistant heb ik een automation ingesteld (als ik de config voor de Wall Switch Module via de Hue App regel) dat als na 23.00 de lamp aan gaat, hij dan de dimmed scene moet starten.
Dit werkt wel, maar je krijgt door de config van de Module als nog eerst de standaard scene, en daarna dimt hij (werkt wel, maar is nog niet naar mn zin 😁)
Iemand anders nog een idee?
Alvast bedankt!