Ik ga net beginnen met Hue en had voor ogen het volgende lichtplan:
Woonkamer
Voorin: "Argenta 3 spot color"
Achterin: "Argenta 4 spot color"
Eén van de hoofdredenen om voor de spotjes te gaan dat ik hoop er ook een paar foto's mee te kunnen uitlichten die op +/- 2,5m (achter) of 1,5m (voor) afstand van de spots aan de muur hangen. Verder heb ik een beamer hangen en hoop ik dat door de juiste spotjes te activeren en de andere juist niet ik het scherm mooi helder kan houden en toch wat sfeerlicht heb straks.
Keuken
Of: een 3-spot color model
Of: 3 GU10 color spotjes voor in bestaande armatuur (bouwmarkt spot armatuur).
Keuken vind ik eigenlijk niet zo belangrijk, maar omdat 'ie doorloopt vanuit woonkamer (geen echte open keuken, maar in uitbouw zonder tussendeur) leek het mij wel mooi daar ook kleur te hebben.
Gang beneden en boven en toilet
Ik wil plafonnières met white ambiance verlichting, maar twijfel nog tussen de Philips Being lampen, of gewoon mijn bestaande budget-plafonniere (bouwmarkt, etc.) met een E27 HUE peertje erin. Het mooie van de Philips is wel dat ze mooi slank zijn. En er zit natuurlijk ook meteen een dimmer/afstandsbediening bij de Being, ook wel handig, al wil ik deze allen uiteindelijk via bewegingssensor laten werken. Nog even nadenken of ik hier 400 euro voor over heb (3x Being) of slechts zo'n 100 euro (3x E27+dimmer en bestaande armatuur). Ergens voelt het wel suf om alles mooi te maken en dan met Ikea of Gamma troep in de gangen te blijven zitten...
Badkamer
Hier komt een plafonnière (twijfel nog, vind de Being eigenlijk ook prima voor hier, ook al is dat formeel geen badkamer-proof lamp). Verder heb ik twee inbouwspotjes maar die kunnen niet vervangen door een peertje van Hue (zijn van die prikkertjes). Ze zitten alleen wel op hetzelfde schakelwerk als de plafondlamp, dus vrees dat ik er wel iets mee moet. Misschien maar de hele spotjes-armatuur vervangen door Adore (zit boven douche, dus in dit geval wel prettig als het waterproof is).
Slaapkamer
Hier heb ik spotjes hangen, en bedacht dat ik voor nu maar gewoon die vervang door 3 White Ambiance spotjes. Ben alleen dus hoeft ook geen romantisch bolwerk te worden.
Ofwel, woon/keuken kleur met spots, rest van het huis white ambiance met bewegingssensors en vooral plafonnières.
Any thoughts?
Totaalkosten van het hele plaatje gaan wel richting 1200 euro. Is nogal wat aangezien ik in mijn huis nooit meer dan 100 euro voor een lamp/armatuur heb uitgegeven. Maar ben wel toe aan een cadeautje voor mijzelf
NB: Hebben jullie voor alle ruimtes – ook die waar een bewegingssensor zit – ook nog zo'n dimmer/knop hangen?