Ik heb uiteindelijk de traditionele dimmer vervangen door een EcoDim 07. Aansluiten was een fluitje van een cent, het huidige schakelmateriaal past er ook prima op. Super leuk om zo meerdere lampen in de woning smart te maken zonder overal een hue lamp in te hoeven schroeven. Met een Hue lamp heb je wel koel/warm mogelijkheid die nuttig kan zijn maar een slimme dimbare schakelaar geeft voor nu genoeg mogelijkheden.musicpixel schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:27:
[...]
De vraag is of je kleurtjes wilt, of dat je warm/koel wit wilt kunnen instellen.
Zo niet, dan zou je ook gewoon de kapotte lampjes kunnen vervangen door dezelfde die er al in zaten en dan alleen de dimmers vervangen door bijvoorbeeld de EcoDim.07 Basic.
Je maakt dan dus niet de lampen zelf slim, maar de dimmer die de lampen aanstuurt wordt dan slim. Op die dimmer zelf kun je geen scenes bedienen, maar je kunt wel scenes maken die de dimmer aansturen bijv met een motion sensor.
Zo ja, dan inderdaad Hue spots gebruiken, en dan de dimmers verwijderen, draden erachter doorverbinden en een andere manier van schakelen gebruiken. Kan een traditionele pulsschakelaar met een Hue wall switch zijn, of bijvoorbeeld zoiets als de FOH Gira Senic (even zoeken of er voor jouw merk schakelmateriaal iets is)
Ik ben nu meteen aan het verder denken welke schakelaar ik nog meer smart kan maken
>> Signature?