[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 22:37
musicpixel schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:27:
[...]

De vraag is of je kleurtjes wilt, of dat je warm/koel wit wilt kunnen instellen.

Zo niet, dan zou je ook gewoon de kapotte lampjes kunnen vervangen door dezelfde die er al in zaten en dan alleen de dimmers vervangen door bijvoorbeeld de EcoDim.07 Basic.
Je maakt dan dus niet de lampen zelf slim, maar de dimmer die de lampen aanstuurt wordt dan slim. Op die dimmer zelf kun je geen scenes bedienen, maar je kunt wel scenes maken die de dimmer aansturen bijv met een motion sensor.

Zo ja, dan inderdaad Hue spots gebruiken, en dan de dimmers verwijderen, draden erachter doorverbinden en een andere manier van schakelen gebruiken. Kan een traditionele pulsschakelaar met een Hue wall switch zijn, of bijvoorbeeld zoiets als de FOH Gira Senic (even zoeken of er voor jouw merk schakelmateriaal iets is)
Ik heb uiteindelijk de traditionele dimmer vervangen door een EcoDim 07. Aansluiten was een fluitje van een cent, het huidige schakelmateriaal past er ook prima op. Super leuk om zo meerdere lampen in de woning smart te maken zonder overal een hue lamp in te hoeven schroeven. Met een Hue lamp heb je wel koel/warm mogelijkheid die nuttig kan zijn maar een slimme dimbare schakelaar geeft voor nu genoeg mogelijkheden.
Ik ben nu meteen aan het verder denken welke schakelaar ik nog meer smart kan maken :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Sta op het punt ook Hue in te stappen. Het gaat mij met name om verlichting die zich op verschillende tijdstippen op de dag anders gedraagt (lichtkleur naar tijd op de dag, 's avonds meer gedimd). Ik begrijp dat ik daar een uitgebreide 'scene' voor kan instellen.

Kan ik die dan vervolgens met de lichtschakelaar bedienen? D.w.z. 'aan' = felheid en kleur naar tijd op de dag. 'Uit' is uiteraard uit (heeft dan immers ook geen stroom).

Ik lees dat de lampen inmiddels wél terug gaan naar 'laatste stand', wanneer de stroom er weer op komt. (I.t.t. wat de startpost nog zegt.) Oftewel: kan die 'laatste stand' ook een dynamische scene zijn?

N.B. Ik denk voorlopig aan een aantal lampen en een bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-06 09:57
knny schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:43:
[...]

Hier ook besteld met 15% korting via ING
Je hebt geluk gehad, ik zie Philips Hue niet meer beschikbaar in de ING rentepuntenwinkel. De codes die ik al heb werken niet meer in de Philips Hue winkel.

- NAC Breda -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gwaihir schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:22:
Ik lees dat de lampen inmiddels wél terug gaan naar 'laatste stand', wanneer de stroom er weer op komt. (I.t.t. wat de startpost nog zegt.) Oftewel: kan die 'laatste stand' ook een dynamische scene zijn?
Ja, dat kan zeker :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@DennusB Mooi! Dank voor de bevestiging.

(Scheelt ook lekker 't standby verbruik :).)

[ Voor 36% gewijzigd door Gwaihir op 18-11-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramFokke
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb vandaag drie Hue Wall Module switches geïnstalleerd, maar ze lijken maar matig te werken. Als ik de schakelaar omzet dan reageert de verlichting daar niet altijd op. Het lijkt alsof de verbinding niet goed is. Ik heb de schakelaar gekoppeld met een zone met 7 IKEA tradfri GU10 lampen. Het rare is dat met de app de lampen altijd wel allemaal goed aan en uit gaan.

Om uit te sluiten dat de Tradfri lampen het probleem zijn heb ik een schakelaar in de woonkamer geinstalleerd (daar heb ik alleen maar originele Philips Hue lampen), maar daar heb ik hetzelfde probleem. Als ik de schakelaar naast de bridge houd werkt het goed, maar als ik hem installeer in de muur dan is de verbinding weer slecht. Ik begrijp dat het met een mesh netwerk soms nodig is om een lamp ertussen te hangen, maar de afstand tussen bridge en schakelaar hier is maar een meter of vier, dat zou toch altijd goed moeten werken?

Zou het misschien kunnen liggen aan het schakelmateriaal? Ik heb Jung AS500 wisselschakelaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:28
Met de komst van het nieuwe kerst snoer, zouden er ook nieuwe effecten uitkomen.

Weet iemand of die alleen voor dat snoer zijn, of ook algemeen te gebruiken.
De lampjes kunnen zo klassiek warmwit licht geven, maar bijvoorbeeld ook een kleurverloop van groen naar rood. Met de nieuwe Diffuus-stijl toont de kerstverlichting tot vijf kleuren die willekeurig over het de lampjes worden verdeeld "voor een kleurrijke, feestelijke ervaring".
De Hue-app krijgt nieuwe effecten, om de lampjes te laten sprankelen bijvoorbeeld. Dan knipperen de lampjes niet snel, maar gaan ze langzaam en los van elkaar aan en uit.
Ik wil zelf wel graag wat kerst effecten willen op andere lampen hier.
BV simpel groen en rood heen en weer, maar volgens mij is dat zo niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:48
Heeft iemand hier enig idee of straks met Matter ook andere bewegingssensoren toegevoegd kunnen worden aan de Hue bridge?

Als ik het verhaal begrijp, dan zou het straks moeten kunnen om alles aan de Hue bridge te koppelen. Ik heb hier nog heel wat Zigbee bewegingssensoren die ik ook voor een ander project heb gebruikt, dus dit zou wel mooi uit komen.

Ik blijf alleen in mijn achterhoofd houden dat er ook zo`n mooi verhaal is geweest over HDMI CEC en USB-C. Tot op heden is dit nog niet echt mooi uitgepakt ;)

Daarnaast snap ik niet dat Hue dan weer enkel de Bridge voorziet van Matter en niet de lampen etc. Zou het niet gewoon verplicht moeten worden dat alles door elkaar ondersteund wordt, en dat lampen dus ook gewoon voorzien moeten worden van het Matter protocol?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Gwaihir schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:22:
Een dynamische scene doet toch niet wat jij wilt? Een dynamische scene laat alleen de kleurtjes continue verlopen (het effect wanneer je "play" klikt op een scene)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCTxtKJlDeNfHldQY7Wx2ZPPDdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BX9oSBCAJdfs1p07rDhVduHh.jpg?f=fotoalbum_large

En nee, die autoplay werkt niet als je de lamp fysiek van de spanning haalt, dat werkt alleen als je de scene activeert met een Hue accessoire.
Sta op het punt ook Hue in te stappen. Het gaat mij met name om verlichting die zich op verschillende tijdstippen op de dag anders gedraagt (lichtkleur naar tijd op de dag, 's avonds meer gedimd). Ik begrijp dat ik daar een uitgebreide 'scene' voor kan instellen.
Volgens mij krijg je dat alleen voor elkaar als je de lampen inschakelt met een Hue accessoire. Of je moet iets van Labs formules zoals Sunset to Sunrise gebruiken. Met de power-on behavior krijg je dit niet voor elkaar.

Maar gezien de reactie van @DennusB, mis ik blijkbaar iets?? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
OmeRobbie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:39:
[...]

[Afbeelding]

Als ik het dus goed begrijp: je hebt een stukje vd basisplaat Tap Dial afgezaagd (hoe?) --> van 8cm naar ? cm
en dan deze onder het afdekplaatje geplaatst?

Waarom moest je het kitten? Erg benieuwd naar hoe het eruit ziet!
UPDATE voor degeen die net als ik een simpele setup met een "ouderwetse dimmer" willen, dwz: draaien en het gaat aan/uit en krijgt sterker/zwakker licht. Als je je ergert aan inconsistent geklik op knopjes om te krijgen wat je wilt in de eindeloze set aan mogelijkheden met Hue.
Het plan was om huidige ouderwetse serieschakelaars met o.a. halogeen dimmers die 2 lichtunit aanstuurt te vervangen door 2x Philips Hue Tap Dial en deze in te bouwen in de JUNG LS serie mat zwart.
In dit forumonderdeel waren zoals @blackd @zuma hier ook naar op zoek volgens mij...

Het probleem was dat ik op afstand niet eenvoudig kan zien of de Hue Tap Dial kleur/materiaal matcht met de Jung LS-serie kleuren... Kon ook niet eenvoudig dit in real life zien/bezichtigen, dus de proof of the pudding aanpak gevolgd.

Zie hier mijn voorlopige resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMxeszc_HEzvE_TVAjO-NDMu7i4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TnHo14PPGm2XcYQGy13VMUDI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVmSPAexYwzl-gHJUgtdpQuf_dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8aY8RPEf2X0P0qLH46TrmQc.jpg?f=fotoalbum_large

Conclusie: het is heel moeilijk te zien dat er kleurverschil is tussen beide. Ook materiaal (plastic) vind ik op het oog erg overeenkomen. Qua grootte is het ook bijna gelijk.

PS: let niet op de verf van de muur, die moet nog een keer worden gedaan :*)

Ik denk dat ik het zo laat... het idee was om de blinde afdekplaat (nu 2e van links) een 60mm gat in t eboren en daarachter de Hue Tap dial plaatsen (zoals @maratropa heeft gedaan maar dan met de witte versies.
Misschien dat ik dat nog ga doen maar ik vind het eerlijk gezegd voorlopig wel mooi zo.

Ik was van plan om 2 Hue Tap Dials naast elkaar te plaatsen maar na een weekje spelen met 1 is dat eigenlijk wel genoeg. De draai dimmerfunctie wordt voor >90% voor de keukentafel gebruikt (gezellig eten, boek lezen, knutselen etc)... de 4 knoppen hebben we nu de meest gangbare lichtsituaties voor beide gecreerd wat erg logisch is ((bovenste knoppen aan/uit en op easy lightning, onderste 2 voor beide lichtgroepen in wat fellere stand).

Op naar mijn volgende stopcontact/lichtschakelserie die ik ga vervangen met deze opzet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Xander Tja, ik ga 't uitvinden - bestelling is geplaatst. Komt wel vreemd op me over dat 'n autoplay niet verder gaat wanneer de lamp, na stroom weer inschakelen, wel geacht wordt verder te gaan waar gebleven. Ik dacht dat hij zich dan gewoon weer melde, bij de bridge, en zou horen wat de bedoeling ook weer is. Daarbij ga ik af op de gok dat alle intelligentie voor dynamisch gedrag sowieso buiten te lamp ligt, in de bridge.

"Dynamische scene" is overigens mijn eigen beschrijvende term, niet gehinderd door enige kennis van de in de app gebruikte termen. (Want die heb ik nog niet bekeken.) Ik bedoel ermee dat kleurtemperatuur en dimstand veranderen gedurende de dag. Op basis van wat je laat zien, zal dat dan inderdaad met dergelijke 'lab formules' moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
Wachten... schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:38:
Heeft iemand hier enig idee of straks met Matter ook andere bewegingssensoren toegevoegd kunnen worden aan de Hue bridge?

Als ik het verhaal begrijp, dan zou het straks moeten kunnen om alles aan de Hue bridge te koppelen. Ik heb hier nog heel wat Zigbee bewegingssensoren die ik ook voor een ander project heb gebruikt, dus dit zou wel mooi uit komen.

Ik blijf alleen in mijn achterhoofd houden dat er ook zo`n mooi verhaal is geweest over HDMI CEC en USB-C. Tot op heden is dit nog niet echt mooi uitgepakt ;)

Daarnaast snap ik niet dat Hue dan weer enkel de Bridge voorziet van Matter en niet de lampen etc. Zou het niet gewoon verplicht moeten worden dat alles door elkaar ondersteund wordt, en dat lampen dus ook gewoon voorzien moeten worden van het Matter protocol?
Je kunt geen zigbee sensoren van andere merken toevoegen aan de Hue bridge. Matter verandert daar niks aan.
Matter kan ook niet communiceren over Zigbee. Je zult dus altijd een bridge nodig hebben om met de lampen te communiceren. Matter toevoegen aan Zigbee lampen is dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
OmeRobbie schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:36:
Ik denk dat ik het zo laat... het idee was om de blinde afdekplaat (nu 2e van links) een 60mm gat in t eboren en daarachter de Hue Tap dial plaatsen (zoals @maratropa heeft gedaan maar dan met de witte versies.
Misschien dat ik dat nog ga doen maar ik vind het eerlijk gezegd voorlopig wel mooi zo.
Juist ja. Dat zou ik dus niet trekken, zo naast 't raampje geplakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:26:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb vandaag de Gradient Tube groot (zwart) ontvangen overigens. Over het algemeen een fijne eerste indruk, ding is mooi van aluminium/ijzer en geeft een solide indruk.

Verlichting is ook mooi en het is een aanvulling op mijn Play hoek die ik nog nodig had om de kleur rond de hele tv te krijgen.

Aanrader wel wat ons betreft.

Edit: en toen mijn vrouw de gradient tube zag branden was er gelijk akkoord om de Hue vloer en tafel lampen te vervangen voor het nieuwe gradient model dat is ook mooi meegenomen 😋
Hey Don, kan je die Gradient Tube nou ook zonder Hue Sync Box gebruiken als je hem bijvoorbeeld ergens anders wilt gebruiken?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Gwaihir schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:33:
[...]

Juist ja. Dat zou ik dus niet trekken, zo naast 't raampje geplakt!
Ik dachtt eerst hetzelfde erover...
Het idee is ook om het te integreren zoals hier
Misschien ga ik dat alsnog doen...

Maar wat trek jij dan wel (niet schunnig worden! ;) )? hoe los jij het op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Greatsword schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:26:
[...]

Hey Don, kan je die Gradient Tube nou ook zonder Hue Sync Box gebruiken als je hem bijvoorbeeld ergens anders wilt gebruiken?
Ja hoor zeker, de tube meld zich ook als lamp in je woning.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
OmeRobbie schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:45:
Ik dachtt eerst hetzelfde erover...
Het idee is ook om het te integreren zoals hier
Misschien ga ik dat alsnog doen...

Maar wat trek jij dan wel (niet schunnig worden! ;) )? hoe los jij het op?
Ik zou 'm absoluut op die lege plek zetten. En ik ben jaloers dat je oplossing zo simpel is.

Ik moet hier wat mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agPRZytttd9HqCyqVl6NNhNdDUY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xEoHlcAlHSRh97qiPQLDQPwI.jpg?f=user_large

En daar moet eigenlijk deze knop komen.
Afbeeldingslocatie: https://shop.loxone.com/media/catalog/product/cache/13/image/600x400/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/h/ph-shop-100154-touch-for-nano-white-01_2x.jpg
Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Gwaihir schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:35:
[...]

Ik zou 'm absoluut op die lege plek zetten. En ik ben jaloers dat je oplossing zo simpel is.

Ik moet hier wat mee:
[Afbeelding]

En daar moet eigenlijk deze knop komen.
[Afbeelding]
Tja..
Die past toch gewoon in een standaard 55x55 raamwerk? Easypeasy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
OmeRobbie schreef op maandag 21 november 2022 @ 05:04:
Die past toch gewoon in een standaard 55x55 raamwerk? Easypeasy?
Lol!
.. met net een randje over.

Maar het kleur (en stijl)verschil valt nogal op..

[Edit, dit even vet, in reactie op @OmeRobbie, zonder er nog een post in een Hue topic voor te pakken ;).]

[ Voor 18% gewijzigd door Gwaihir op 21-11-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 16:13

Ursamajor

Astrofotograaf

Gwaihir schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:41:
@Xander Tja, ik ga 't uitvinden - bestelling is geplaatst. Komt wel vreemd op me over dat 'n autoplay niet verder gaat wanneer de lamp, na stroom weer inschakelen, wel geacht wordt verder te gaan waar gebleven. Ik dacht dat hij zich dan gewoon weer melde, bij de bridge, en zou horen wat de bedoeling ook weer is. Daarbij ga ik af op de gok dat alle intelligentie voor dynamisch gedrag sowieso buiten te lamp ligt, in de bridge.

"Dynamische scene" is overigens mijn eigen beschrijvende term, niet gehinderd door enige kennis van de in de app gebruikte termen. (Want die heb ik nog niet bekeken.) Ik bedoel ermee dat kleurtemperatuur en dimstand veranderen gedurende de dag. Op basis van wat je laat zien, zal dat dan inderdaad met dergelijke 'lab formules' moeten werken.
Het verbruik van de lamp als ie uit staat is te verwaarlozen, + als ie uit staat, dan heb je ook geen mesh netwerk, dus kan de rijkweidte minder zijn.

Er is ook een Hue Labs functie die heet Timebased Light. Dat heb ik in de woonkamer en werkt prima met dimmerswitch V1, alleen zit er een conflict met de dimmerswitch V2 (zie elders in dit topic).
Je kunt natuurlijk ook zelf programmeren middels All4Hue of iConnectHue.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Gwaihir schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:05:
[...]
Lol!
.. met net een randje over.

Maar het kleur (en stijl)verschil valt nogal op..
Dit is wat ze zelf zeggen op de website...

Past in veel schakelaars
Met een compacte bouwvorm van 55 x 55 mm en een mat-witte afwerking past de Loxone Touch in de meeste schakelaars, bijvoorbeeld de Gira E2.

Nou ja dit is een Hue forum dus ik zou zeggen: heel veel succes met uitzoeken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ursamajor schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:47:
Het verbruik van de lamp als ie uit staat is te verwaarlozen,
Oneens. Ik ben heel wat van die halve Watts aan het verzamelen hier in huis. En bij een lamp die pakweg 5 Watt pakt in gebruik, zal z'n rustgebruik z'n actieve gebruik meermaals overtreffen.
+ als ie uit staat, dan heb je ook geen mesh netwerk, dus kan de rijkweidte minder zijn.
Noted :).
Er is ook een Hue Labs functie die heet Timebased Light. Dat heb ik in de woonkamer en werkt prima met dimmerswitch V1, alleen zit er een conflict met de dimmerswitch V2 (zie elders in dit topic).
Je kunt natuurlijk ook zelf programmeren middels All4Hue of iConnectHue.
Thanks!

Ik heb dus in de basis 'n Loxone smarthome waarin Hue z'n plekje mag vinden. Daarbij heb ik de integratie vanaf de Loxone kant nog niet op orde - kerstvakantie wellicht.. Tevens is e.e.a. 'renovatie' waarbij looks wel echt serieus meewegen. Dus ga ik geen witte (of zwarte) vijfpuntsknop in een messing-look frutten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 22:32

aawe mwan

Wat ook leuk is:

aawe mwan schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 06:38:
De afstandsbediening heb ik ruim een jaar geleden gekocht. Meteen toen hij nieuw uit de doos kwam, gaf de app aan dat de batterij bijna op is. Hij leek bij de winkel (Praxis) een paar jaar op de plank gelegen te hebben. Maar hij heeft verder het hele jaar prima gewerkt en de app geeft nu nog steeds aan dat de batterij bijna op is. Kan ik deze melding misschien met de hand resetten?
Afgelopen weekend is dit probleem vanzelf opgelost.

Ineens had deze afstandsbediening het labeltje "batterij bijna op" niet meer. Na een tijdje kon hij zelfs de softwareupdate (die al meer dan een jaar stond te wachten) gewoon uitvoeren.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

aawe mwan schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:04:
[...]

Afgelopen weekend is dit probleem vanzelf opgelost.

Ineens had deze afstandsbediening het labeltje "batterij bijna op" niet meer. Na een tijdje kon hij zelfs de softwareupdate (die al meer dan een jaar stond te wachten) gewoon uitvoeren.
Wat voor afstandsbediening gaat dit over? Ik heb een aantal Hue dimmers die ook regelmatig leeg aangegeven maar dat lijkt voornamelijk te komen omdat ze het te koud hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:33
Ik wil graag een Lightstrip V4 onder mijn 1 meter brede keukenkastje plaatsen, maar twijfel over de lichtopbrengst, dus overweeg beide helften van de strip te gebruiken en zelf een split kabeltje in elkaar te solderen. Brede LED profielen waar er 2 naast elkaar in zouden passen zijn beschikbaar, maar nu vraag ik me af of er iemand ervaring heeft met een ideale afstand tot de diffuser om zo min mogelijk de individuele LEDs te zien.

Het liefst heb ik een zo laag mogelijk profiel, bijvoorbeeld deze: https://www.profielgigant.nl/product/led-profiel-30mm/

Echter hebben ze bij dezelfde winkel ook een hoger profiel, zou dit nodig zijn om zichtbare leds te voorkomen?

https://www.profielgigant...meter-met-afdekking-31mm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Gwaihir schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:24:
[...]

Oneens. Ik ben heel wat van die halve Watts aan het verzamelen hier in huis. En bij een lamp die pakweg 5 Watt pakt in gebruik, zal z'n rustgebruik z'n actieve gebruik meermaals overtreffen.
Als het je echt om 0,2 tot 0,4 Watt per lamp gaat, zou je ook een 3-standenlamp kunnen gebruiken. Dat is een stuk goedkoper dan Hue en doet ook wat je wil met een gewone schakelaar.

Uit nieuwsgierigheid, vanwaar de besparing op die halve watjes? Co2 of financieel oogpunt? Of iets anders?

Gadgets FTW!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
Ursamajor schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:37:
[...]

Als het je echt om 0,2 tot 0,4 Watt per lamp gaat, zou je ook een 3-standenlamp kunnen gebruiken. Dat is een stuk goedkoper dan Hue en doet ook wat je wil met een gewone schakelaar.

Uit nieuwsgierigheid, vanwaar de besparing op die halve watjes? Co2 of financieel oogpunt? Of iets anders?
Genoeg mensen hier op Tweakers die een stuk of 50 lampen in huis hebben. En dan is 50 halve Wattjes opeens 25 Watt.
Toch snel 100 euro op jaarbasis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 15:36
November 11, 2022
Philips Hue Festavia string lights
Software version 1.101.1

Improved effects including Candle, Fireplace

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

remmuz schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:56:
[...]

Genoeg mensen hier op Tweakers die een stuk of 50 lampen in huis hebben. En dan is 50 halve Wattjes opeens 25 Watt.
Toch snel 100 euro op jaarbasis.
Als je zoveel geld hebt voor smart verlichting, maakt 100 euro op jaarbasis ook niet meer uit als je alles smart wil hebben. Komt allemaal met een prijs.
Niet dat ik tegen bezuinigen ben, maar als je dan bezuinigt, is smart verlichting dan wel de juiste keuze.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ursamajor schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:37:
Heb ik nu boven me hangen :). Bevalt best goed, maar mist subtiliteit.

En 'echt gaat om'.. tja, dan er helemaal niet aan beginnen :P. Meer zo in achterhoofd als 'is niet verkeerd', gegeven dat ik toch met die schakelaar (voorlopig nog) wil schakelen.
Vooral milieu / footprint. We houden niet van verspilling. Financieel? Tja.. geld besparen door Hue te gaan gebruiken zie ik nog niet voor me ;). (Er zijn zoals je zegt wel goedkoper lampen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 08:43
Ik heb in mijn nieuwbouwwoning inbouwarmaturen in de badkamer laten plaatsen, geschikt voor GU10 spots. Ik was er vanuit gegaan dat ik daar probleemloos losse GU10 Hue spots in kan plaatsen, is dat wel zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:05
praliwi schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:57:
Ik heb in mijn nieuwbouwwoning inbouwarmaturen in de badkamer laten plaatsen, geschikt voor GU10 spots. Ik was er vanuit gegaan dat ik daar probleemloos losse GU10 Hue spots in kan plaatsen, is dat wel zo?
Vroeger waren ze langer dan reguliere spots. Dat is nu volgens mij niet meer zo: https://huehomelighting.c...otlight-guide-dimensions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 08:43
jip_86 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:05:
[...]

Vroeger waren ze langer dan reguliere spots. Dat is nu volgens mij niet meer zo: https://huehomelighting.c...otlight-guide-dimensions/
Zoiets meende ik me ook te herinneren, maar ik was ook even de vochtigheid in de badkamer vergeten. Of maakt dat voor de spots zelf niet uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochie911
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:03
praliwi schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:09:
[...]

Zoiets meende ik me ook te herinneren, maar ik was ook even de vochtigheid in de badkamer vergeten. Of maakt dat voor de spots zelf niet uit?
Zelf heb ik ook spots in de badkamer zitten.
Als het armatuur IP65 of meer is op de cruciale plekken moet dat goed gaan.
Het armatuur sluit dan als het goed is met een rubber ring tegen het glas van de spot en maakt het zo dus waterdicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sam45
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-06 08:23
jochie911 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:16:
[...]

Zelf heb ik ook spots in de badkamer zitten.
Als het armatuur IP65 of meer is op de cruciale plekken moet dat goed gaan.
Het armatuur sluit dan als het goed is met een rubber ring tegen het glas van de spot en maakt het zo dus waterdicht.
Hier ook al een jaar of 3 in een waterdichte armatuur. 2 spots hangen boven de douche en ook daar heb ik nog geen issue met gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-06 09:38
jip_86 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:05:
[...]

De White Ambiance zijn iets groter dan reguliere GU10 spots. Althans, vergeleken met de spots in mijn keuken. Het heeft best wat moeite gekost om het borgpennetje weer op de plek te krijgen waar ze er met de oude (wel LED) lampjes zo in klikten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 09:29
praliwi schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:09:
[...]

Ik heb zojuist mijn badkamer helemaal af. Gewone trimless spotjes in het plafond, niet te dicht bij de douch en/of bad dan zit je snel veilig. Ik heb alleen de outdoor hue strip voor onder mijn badrand omdat daar natuurlijk direct water kan komen.

Dit is ook al eerder in dit topic behandeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vENOJcvjV6WzSgKNaWKVUqWSTww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbxqAwLOYUvOdGmmnuV8z5vx.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik zelf ook nog een vraag, begonnen met thuis het schakelmateriaal te vervangen waar het nodig is. Idee is om bijna overal de Dubbele pulsdrukkers van Jung icm wandschakelaar module te installeren.

De eerst zit er in, was even puzzeltje omdat er twee bruine draden liepen met 1 zwarte maar het is gelukt. Alleen nu zie de app niet dat het een pulsdrukker is, dus aan is aan en kan niet uit zetten via de schakelaar. Hoe kan je instellen dat het gaat om een pulsdrukker zodat Hue die signalen ook herkent?

[ Voor 21% gewijzigd door assn op 23-11-2022 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-06 20:59
Hier staat iets over het instellen met pulsdrukkers: https://fwd.nl/smarthome/...chakelaars-mogen-blijven/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hotman
  • Laatst online: 08:37
praliwi schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:57:
Toevallig zelf afgelopen dagen spots in de badkamer geplaatst. Zelf gekozen voor de Xamento spots van Philips. Deze hebben een IP waarde van IP44. Deze waarde wordt door Philips zelf aangegeven voor de badkamer. Inbouwhoogte werd aangegeven op 100mm. Dus ze zijn wel aan de lange kant. Nu hangen er bij mij twee boven het bad en twee in het tussen stuk. Als ik het plaatje zo lees hadden die twee in het tussenstuk prima met een lagere IP waarde gekund (maar dan waren ze niet hetzelfde geweest).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:35
assn schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:59:
[...]
Nu heb ik zelf ook nog een vraag, begonnen met thuis het schakelmateriaal te vervangen waar het nodig is. Idee is om bijna overal de Dubbele pulsdrukkers van Jung icm wandschakelaar module te installeren.

De eerst zit er in, was even puzzeltje omdat er twee bruine draden liepen met 1 zwarte maar het is gelukt. Alleen nu zie de app niet dat het een pulsdrukker is, dus aan is aan en kan niet uit zetten via de schakelaar. Hoe kan je instellen dat het gaat om een pulsdrukker zodat Hue die signalen ook herkent?
Even de wall switch resetten en dan kun je aangeven dat het een pulsdrukker is

• assn
cvanatten schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:06:
[...]

Even de wall switch resetten en dan kun je aangeven dat het een pulsdrukker is
Daar was ik al bang voor, moet ik hem er weer uit halen, maar bedankt. Weet ik bij de volgende installaties dat ik dit van te voren regel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:35
Je hoeft hem er niet uit te halen om te resetten. Dat doe je gewoon in de app

• D2D_Christiaan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 10:54
La1974 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:10:
[...]

Misschien ook wel handig om de resterende stappen te noemen. Ten eerste de bovenstaande link op je iPhone/iPad openen, de Hue app opent dan.

Daarna:
  • Make sure you have the Hue app version 4.27 or higher and a Hue Bridge.
  • Scan the code below with your mobile device to open the Hue app.
  • Wait while Hue Bridge software version 1954360010 installs.
  • Navigate to Settings > Software update to check if the Hue Bridge software version 1954360010 is installed.
  • Navigate to Settings > Smart home.
  • Go to the “Matter developer beta” option to link your Philips Hue system to your app via Matter.
Ik ben nog aan het wachten tot de bridge is geüpdatet. Op de site staat dat dit tot een week kan duren.
@La1974 Heb jij of andere mensen de update 1954360010 of 1954360020 al mogen ontvangen? Hier nog steeds niks. Nog steeds op 1953188020 :/

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:01
D2D_Christiaan schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:26:
[...]

@La1974 Heb jij of andere mensen de update 1954360010 of 1954360020 al mogen ontvangen? Hier nog steeds niks. Nog steeds op 1953188020 :/
Ik heb twee hubs. Een daarvan is al een tijdje over naar 1954360020.

Die andere blijft staan op 1953188020.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Wachten... schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:38:

Antwoord eerste vraag, of er na Matter update je Matter sensoren van andere fabrikanten aan Hue Matter upgraded bridge kunt toevoegen, nee dat zal niet gaan, na de upgrade zal de Hue bridge alles wat achter de bridge zit (waarschijnlijk alleen hue en niet 3rd party lampen) als Matter devices op je netwerk doorgeven. Maar de Hue bridge is niet ineeens een Matter edge router, daarvoor ontbreekt simpel weg de hardware support op de Hue bridge. En zigbee sensoren van andere fabrikante zullen nu niet en zeker niet na Matter upgrade in eens gaan werken, sterker nog ik vermoed dat niet Hue zigbee producten, zoals Ikea lampen, niet zichtbaar zullen zijn als Matter device na upgrade.

Antwoord op tweede vraag, nee voor de Hue producten is het technisch niet mogelijk om ze te updaten naar Matter, ook door de gebruikte hardware van de oudste produkten. Voor Matter moet een lowpower product zowel Bluetooth als Thread support hebben, en ook al gebruiken deze dezelfde radio technology als ZigBee, moet de lamp wel genoeg Ram en Flash/Eprom/of what ever non volatile geheugen hebben om deze applicaties te kunnen draaien, naast dat de gebruikte chipsets ook nog eens een software stack moet hebben die dit support, nu is dit voor de meeste Hue producten niet het geval en kunnen dus niet worden geupgrade naar Matter.

[ Voor 6% gewijzigd door Erik1971 op 24-11-2022 16:30 ]

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42

Oekol

waka waka hey hey

Klopt het dat de lampen niet echt in de aanbieding zijn? E27 White ambiance of filament? Op de black friday pagina op tweakers niet echt wat kunnen vinden en bij Coolblue ook geen spannende acties. Moet Amazon en bol nog checken maar ziet er somber uit.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:24

d0s

sssst

Bij Hue zelf 2+1 gratis

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:23
Oekol schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:10:
Klopt het dat de lampen niet echt in de aanbieding zijn? E27 White ambiance of filament? Op de black friday pagina op tweakers niet echt wat kunnen vinden en bij Coolblue ook geen spannende acties. Moet Amazon en bol nog checken maar ziet er somber uit.
Ik had deze gekocht en binnen 2 dagen binnen. https://www.amazon.de/-/n...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Maar hoort eigenlijk in https://gathering.tweaker...message/73583704#73583704: topic

Edit: laat maar, je gaf aan White ambiance of filament

[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 24-11-2022 20:56 ]

System | Racing is in my Blood

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42

Oekol

waka waka hey hey

Barfman schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:55:
[...]

Ik had deze gekocht en binnen 2 dagen binnen. https://www.amazon.de/-/n...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Maar hoort eigenlijk in https://gathering.tweaker...message/73583704#73583704: topic

Edit: laat maar, je gaf aan White ambiance of filament
Oh sorry inderdaad. Ik zie nu pas dat er een heel apart topic voor is. Daarnaast lees ik nu over Innr, twee oude manager van Philips en te koppelen met Hue. Klinkt interessant maar net zoals ikea lampen of andere merken durf ik 't niet aan. Zal net anders werken of slomer.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Laatst online: 12-11-2024
Oekol schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:59:
[...]

Oh sorry inderdaad. Ik zie nu pas dat er een heel apart topic voor is. Daarnaast lees ik nu over Innr, twee oude manager van Philips en te koppelen met Hue. Klinkt interessant maar net zoals ikea lampen of andere merken durf ik 't niet aan. Zal net anders werken of slomer.
Valt wel mee, heb al jaren Ikea lampen achter Hue bridge hangen werken perfect, tenmiste de simple dimbare lampen. Voor de lampen die je ook van kleur of kleur temperatuur kunt veranderen, die werken door bug Ikea minder goed, Ikea lampen zijn niet in staat om meer dan 2-3 commando's kort achter elkaar te verwerken, waardoor dim of kleur commando die na een scene recall (lees met dimmer switch scene selecteren of via een routine) door de bridge wordt gestuurd, niet altijd verwerkt wordt..... Maar met de app lamp kleur en of dim level aanpassen gaat wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1971 op 25-11-2022 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
D2D_Christiaan schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:26:
[...]

Er leek bij mij niks te gebeuren. Toen heb ik een keer de stekker uit de bridge getrokken en een dag later zat ik op 1955082040.
Ik heb nu de de Matter optie onder instellingen staan, weet alleen nog niet wat ik daar nou mee kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Wilde de Hue Festavia bestellen, maar was net te laat en hij is uitverkocht. Ik heb via Instagram gevraagd wanneer ze weer op voorraad komen en dat lijkt nooit te zijn :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PDI6_AdkObAuJnozfa8hULNx7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYDVE7fWKnDGGZSpHfX7C0jR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Inmiddels mijn eerste ervaringen met Hue. Moet zeggen: vind het warrig, of, inmiddels eigenlijk best wel bagger.

Had gister een basisconfiguratie gemaakt. Wat ik daarbij (o.a.) nog niet ontdekt heb is hoe ik daar vervolgens een backup van maak. En prompt zit ik vandaag vast op 'n flinke bug :(.

Mijn eerder genoemd experiment loopt naast Hue verlichting in de kinderkamers. Voor elk van beide kocht ik daar een Dimmer Switch bij, zodat ze leuke kleurtjes kunnen activeren. Vandaag voegde ik daaraan de "Personal go to sleep" uit de labs toe. Ik koos voor het activeren ervan bij beide voor lang indrukken van de 'power' knop op de dimmer switch - een knopgebruik dat verder nog onbenoemd was.

Vervolgens blijkt de Dimmer Switch al z'n andere functionaliteit verloren. En is die ook niet terug te krijgen |:(.
  • In de app zeggen beide switches nu: "Geconfigureerd in een andere app", of, als ik die toewijzing in Labs weer weghaal: "Niet geconfigureerd in deze app".
  • Op zo'n switch klikken geeft een scherm "Geen internetverbinding", hoewel die er duidelijk (ook door de rest van de app heen) wel is.
  • De app geeft een aantal varianten van reboot / reset voor de Switch. (Vier knoppen, twee seconden reset, 10 seconden reset.) Die eerste twee (herstart) doen niets. Logisch: de app zit klem, de switch is niet vastgelopen of zo.
  • Die laatste, volledige reset van de switch, werkt helaas ook niet: de switch lijkt direct weer herkend te worden als hetzelfde exemplaar, dat niet meer configureerbaar is in de app.
Wat is nu de aanpak 'volgens Hue'? Factory reset van de Bridge vrees ik? Zo ja.. dan ook weer mijn eerste vraag: hoe maak ik gaandeweg back-ups (en hoe zet ik die terug)?

Met wat speuren lees ik dan wel op Reddit dat deze situatie al drie jaar (!) voortduurt. Echt? Da's toch absurd? Ik bedoel.. een bugje in een lab routine wordt voor gewaarschuwd. Maar dat daardoor alles over moet (of zelfs hardware in het vuilnis?), dat behoeft toch onmiddellijk fixen?

Afijn, Reddit raadt een 3rd party app aan om er omheen te werken. Dat nu eerst maar proberen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 18:26

delorean7

Let's take the Aston toni

Is er ergens een goed overzicht met de lumen van de gu10 color spots per generatie? Ik heb net naar tevredenheid de E27’s vervangen voor de nieuwste generatie en hoop eigenlijk op een dergelijke optie voor de gu10’s hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJo
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-11-2022
Goedemorgen allen,

Ik heb gisteren de motion sensor voor binnen aangeschaft voor een lichtplan van mijn bureau. Nu zag ik dat de motion sensor alleen de standaard wit kleuren scènes aanbied en niet de andere kleur scenes. Is dit via een andere mogelijkheid te bewerkstelligen? Mijn idee is, als ik op zolder kom, dat zowel de led strip als de play lichtbalken met diverse kleuren aan gaan en dat de verlichting uit gaat als ik er niet meer zit.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchJo op 27-11-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-06 18:30
DutchJo schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:01:
Goedemorgen allen,

Ik heb gisteren de motion sensor voor binnen aangeschaft voor een lichtplan van mijn bureau. Nu zag ik dat de motion sensor alleen de standaard wit kleuren aanbied en niet de andere miljoenen kleuren. Is dit via een andere mogelijkheid te bewerkstelligen? Mijn idee is, als ik op zolder kom, dat zowel de led strip als de play lichtbalken aan gaan en dat de verlichting uit gaat als ik er niet meer zit.
Ik denk dat de behuizing van de sensor alleen in wit is. De kleuren van de lampen gaan via scene instellingen in je bridge. Je kunt een scene activeren bij beweging.

Hou er wel rekening mee dat als je stil zit de lampen weer uitgaan omdat er geen beweging is.

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
musicpixel schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:06:
[...]

Hou er wel rekening mee dat als je stil zit de lampen weer uitgaan omdat er geen beweging is.
Dat is inderdaad een grote tekortkoming van de Hue sensor.
Ik hoop dat ze op termijn met een presence sensor komen, zoals b.v Aqara die heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJo
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-11-2022
Sorry Remmuz en musicpixel, was denk ik niet helemaal duidelijk. De kleur behuizing is prima voor mij. Echt gaat het om de kleuren van de lampscenes, zoals RIO, Ibiza, Cancun, enz. Maar heb hem gevonden. Je moet de lampen eerst de scènes laten opslaan en dan komt hij beschikbaar. Bedankt!!!

[ Voor 20% gewijzigd door DutchJo op 27-11-2022 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-06 19:30
fatbenny schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:09:
Wilde de Hue Festavia bestellen, maar was net te laat en hij is uitverkocht. Ik heb via Instagram gevraagd wanneer ze weer op voorraad komen en dat lijkt nooit te zijn :|

[Afbeelding]
Zie nog steeds de meerwaarde niet tov Twinkly. Minder mogelijkheden, niet voor buiten, minder lampjes en duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03:58
Computerzoeker schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:47:
Hallo,

Ik heb een Hue systeem met 34 lampen en 11 accessoires (9 bewegingsmelders en 2 dimmers). Ik heb recent 4 nieuwe Hue white lampen gekocht. Paddestoel model. Nu probeer ik deze te koppelen aan een bewegingsmelder maar ik krijg dat niet voor elkaar. Ik heb het volgende geprobeerd/gedaan:

- Batterijen vervangen van bewegingsmelder;
- Beweging wordt gedetecteerd maar lampen gaan niet aan;
- Kamer aangemaakt met twee paddestoel lampen en 1 bolletjes lamp en gekoppeld aan melder. Bolletjes lamp gaat aan. De paddestoelen lampen niet.
- Twee kamers gekoppeld aan de melder. 1 kamer met bolletjes en 1 kamer met paddestoel lampen. DE kamer met de bolletjes gaat aan. De andere niet;
- Verschillende bewegingsmelders geprobeerd;
- App en Google Home besturing werkt gewoon;
- Timer settibg ook;
Melder gereset, opnieuw in netwerk gehangen;

Wat ik ook probeer ik krijg die nieuwe lampen niet werkend i.c.m een HUe bewegingsmelder. Iemand een idee?

Dank alvast voor de reactie!
Heb helaas niet de oplossing maar dit exact zelfde probleem heb ik bij mijn schoonouders. Ze hebben een Hue White E27 bulb voor in het toilet gekocht met een bewegingssensor. De lamp krijg ik niet aan de praat...

- Sensor aan andere kamer koppelen met ambiance of color lampen werkt het prima.
- Sensor aan toilet en andere kamer koppelen, andere kamer gaat keurig aan, toilet niet.
- Lamp en sensor beide verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, mocht niet baten.

We hebben zelfs een nieuwe lamp gekocht, wederom een e27 White. Maar deze werkt ook niet met de sensor.

Het is de 'goedkoopste' lamp, zouden ze iets veranderd hebben? Bij de specificaties van de bewegingssensor staat dat het met elke Hue bulb moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kybeau
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-01-2023
Beste

Veel ervaringen hier en verschillende onderwerpen, maar hebben sommigen onder jullie de gehele woning op hue gezet zonder wand schakelaars maar gebruik makend van de wand schakelaars en sensors van hue…
Hoe is jullie ervaring of tips hierin. Wil graag onze nieuwbouw (grote woning) via 2 bridgen aansturen, 120 lampen ongeveer in de gevel woning. Je mag ook een pm sturen
Ik hoor graag jullie ervaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dat werkt prima. Heb je specifieke vragen? De afstandsbedieningen werken gewoon goed namelijk

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 12:09

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik gooi nog maar eens een balletje op over de Coming Home feature.

Na jaren probleemloos te hebben gewerkt doet deze het al bijna een jaar niet meer. Wat ik ook probeer.

App verwijderd, van alles en nog wat in mijn netwerk ge-herconfigureerd. Locatiebepaling gereset, het mag niet baten.
Werkte het eerst op 2 telefoons, nu dus op geen enkele meer.

Iemand wellicht een brainwave?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Kybeau schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:34:
Beste

Veel ervaringen hier en verschillende onderwerpen, maar hebben sommigen onder jullie de gehele woning op hue gezet zonder wand schakelaars maar gebruik makend van de wand schakelaars en sensors van hue…
Hoe is jullie ervaring of tips hierin. Wil graag onze nieuwbouw (grote woning) via 2 bridgen aansturen, 120 lampen ongeveer in de gevel woning. Je mag ook een pm sturen
Hier (bijna) hele huis via hue. 2 bridges, 1 met alle lampen die op een timer of motion sensor zitten (hal, buitenlampen, aquaria enzo), 1 met de 'gewone' lampen en schakelaars.

Met 120 lampen kom je wel aan 3 bridges trouwens. Beste is meen ik tot 40-45 lampen max en 12 accessoires max per bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Kybeau als je zo groot gaat inzetten op zigbee in je huis kun je wellicht ook overwegen om geen Hue-bridge te nemen, maar de boel op een andere manier aan te sturen. Voordelen zijn dan dat je vrijwel alle apparaten met zigbee in kunt zetten in plaats van alleen de apparaten die met de Hue-bridge compatible zijn. En je kunt af met 1 zigbee usb-stick i.p.v. meerdere hubs. Nadeel is wel dat het wat minder plug-and-play is dan Hue.

Wil je alles zo eenvoudig mogelijk houden, dan blijven die Hue-bridges een voor de hand liggende optie. Maar als je denkt nu met verlichting te beginnen en vrij snel daarna de stap te maken naar veel meer automatisering van je smart home met bijvoorbeeld Home Assistant, dan ligt een zigbee-stick meer voor de hand :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:34
i2Paq schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:09:
Ik gooi nog maar eens een balletje op over de Coming Home feature.

Na jaren probleemloos te hebben gewerkt doet deze het al bijna een jaar niet meer. Wat ik ook probeer.

App verwijderd, van alles en nog wat in mijn netwerk ge-herconfigureerd. Locatiebepaling gereset, het mag niet baten.
Werkte het eerst op 2 telefoons, nu dus op geen enkele meer.

Iemand wellicht een brainwave?
Hier dezelfde ervaring. Geofencing met tado werkt top, maar heeft met hue nooit gewerkt :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
Kybeau schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:34:
Beste

Ik zou je graag een tegenvraag willen stellen: wat wil je bereiken met je hele huis te voorzien van Hue?
Wil je graag overal kleurtjes kunnen instellen? Licht obv sensoren of tijd laten werken? Iets anders?
Wat voor slimme dingen wil je doen? Het is tenslotte "smart" verlichting.
Zie je nog uitbreidingen voor je? Misschien automatisch de verwarming laag zetten op het moment dat er niemand thuis is, of als je een raam open zet?
Niet alles is namelijk mogelijk met puur Hue...

Heb je al ervaring met een "smart home"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
BGFG schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:00:
[...]

Hier dezelfde ervaring. Geofencing met tado werkt top, maar heeft met hue nooit gewerkt :'(
Bij mij wel (beide), maar heb dat weer uit moeten zetten. Mijn moeder is namelijk nog weleens alleen in mijn huis, en dan gaat de verwarming lager en alle lampen uit. "Heeeeeeelp!" _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
dragon2 schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:40:
[...]

Bij mij wel (beide), maar heb dat weer uit moeten zetten. Mijn moeder is namelijk nog weleens alleen in mijn huis, en dan gaat de verwarming lager en alle lampen uit. "Heeeeeeelp!" _O-
Dan voeg je de telefoon van je moeder toch toe?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kybeau
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-01-2023
Mijn vorig huis was volledig domotica gestuurd, hier heb ik altijd spijt van gehad van de waarde van de installatie, het werk, het aantal kabels dat je moest trekken dat ik dit niet meer wil. Onze bedoeling zou gewoon zijn de verlichting op hue te plaatsen (veel minder kabels trekken) en enkel onze gordijnen ook smart te laten werken met somfy, dit alles dan gekoppeld aan Apple home kit. En hier zou het voor mij al stoppen met ons smart home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
BGFG schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:27:
[...]

Dan voeg je de telefoon van je moeder toch toe?
M'n ouders wonen niet niet bij mij in heh :+

Ik ga weleens met m'n vader op stap, m'n moeder gaat dan niet altijd mee maar komt wel altijd mee naar mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
BGFG schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:00:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Toen ik een jaartje of wat begon met Hue, werkt het top. Was ik ook de enige met account en vriendin steeds zeuren dat de lampen uitgingen als ik weg ging. Daarna haar account toegevoegd en sindsdien werkt het ook niet meer. Bij Tado krijg ik direct een melding maar Hue gebeurt er helemaal niets. Ik koop maar een outdoor sensor om het op te lossen, misschien is dit wel hun verdien model? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-06 20:59
Heeft iemand anders problemen met een automatisering op zonsondergang en een overgang naar volledig aan? Mijn buitenlampen (Hue in een buitenarmatuur) gaan sinds een paar weken niet meer volledig aan. Zonder overgang gaan ze wel volledig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-06 16:10
assn schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:06:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Toen ik een jaartje of wat begon met Hue, werkt het top. Was ik ook de enige met account en vriendin steeds zeuren dat de lampen uitgingen als ik weg ging. Daarna haar account toegevoegd en sindsdien werkt het ook niet meer. Bij Tado krijg ik direct een melding maar Hue gebeurt er helemaal niets. Ik koop maar een outdoor sensor om het op te lossen, misschien is dit wel hun verdien model? 8)7
Ik heb dat probleem helemaal niet. Nu gebruik ik de hue app niet, ik gebruik iConnecthue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
dragon2 schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:00:
[...]

Ik ga weleens met m'n vader op stap, m'n moeder gaat dan niet altijd mee maar komt wel altijd mee naar mijn huis.
Dan kun je haar nog steeds toevoegen……..

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:51
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:11 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
Kybeau schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:49:
Mijn vorig huis was volledig domotica gestuurd, hier heb ik altijd spijt van gehad van de waarde van de installatie, het werk, het aantal kabels dat je moest trekken dat ik dit niet meer wil. Onze bedoeling zou gewoon zijn de verlichting op hue te plaatsen (veel minder kabels trekken) en enkel onze gordijnen ook smart te laten werken met somfy, dit alles dan gekoppeld aan Apple home kit. En hier zou het voor mij al stoppen met ons smart home
Welke functionaliteit van de domotica in je oude huis wil je dan in het nieuwe huis met Hue gaan doen? Want ik heb nog geen reden gelezen om Hue te kiezen boven gewoon standaard schakelmateriaal en domme lampen.

Dus: waarom Hue ipv traditioneel schakelmateriaal?

Overigens zijn er ook combinaties mogelijk door bijvoorbeeld niet de lampen maar een dimmer slim te maken. Dan heb je dus geen Hue lampen maar traditionele lampen op die plek.

Als voorbeeld: In mijn eigen huis heb ik nu inmiddels de meeste ruimtes zo ver dat de verlichting automatisch gaat obv sensoren en tijd/zonstand. Alleen als ik langer in een ruimte wil blijven (en stil zit/sta) druk ik op de knop zodat het licht aan blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
dragon2 schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:00:
[...]

Dat snap ik, maar als je de telefoon van je moeder toevoegt, is alles aan als zij in je huis is. Zij weg, jij weg, alles uit. Zij weg jij thuis alles aan. Dat wil je toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
BGFG schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:34:
[...]

Dat snap ik, maar als je de telefoon van je moeder toevoegt, is alles aan als zij in je huis is. Zij weg, jij weg, alles uit. Zij weg jij thuis alles aan. Dat wil je toch?
Nee, ik weg lampen uit. Die enkele keer dat m'n moeder alleen hier is, alleen niet...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BGFG
dragon2 schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:46:
[...]

Nee, ik weg lampen uit. Die enkele keer dat m'n moeder alleen hier is, alleen niet...
Ik volg je niet. Als je de telefoon van je moeder toevoegt en zij niet bij jou thuis is en jijzelf ook niet, is alles toch uit? Als zij er wel is en jij niet dan is alles aan. Das toch precies wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Is het mogelijk om met 2 bridge's op dezelfde modem aangesloten via een app allebei aan/uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
Nedora schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:59:
[...]

Heb helaas niet de oplossing maar dit exact zelfde probleem heb ik bij mijn schoonouders. Ze hebben een Hue White E27 bulb voor in het toilet gekocht met een bewegingssensor. De lamp krijg ik niet aan de praat...

- Sensor aan andere kamer koppelen met ambiance of color lampen werkt het prima.
- Sensor aan toilet en andere kamer koppelen, andere kamer gaat keurig aan, toilet niet.
- Lamp en sensor beide verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, mocht niet baten.

We hebben zelfs een nieuwe lamp gekocht, wederom een e27 White. Maar deze werkt ook niet met de sensor.

Het is de 'goedkoopste' lamp, zouden ze iets veranderd hebben? Bij de specificaties van de bewegingssensor staat dat het met elke Hue bulb moet werken.
Na contact met Hue op instagram en van alles geprobeerd te hebben, was een zone maken in plaats van een kamer de oplossing. Nu werkt het naar behoren, toch vreemd dat de sensor geen kamer kan activeren maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Nedora schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:24:
[...]

Na contact met Hue op instagram en van alles geprobeerd te hebben, was een zone maken in plaats van een kamer de oplossing. Nu werkt het naar behoren, toch vreemd dat de sensor geen kamer kan activeren maar dat terzijde.
Dat is wel gek; ik heb toch echt diverse kamers, geen zones, gekoppeld aan bewegingssensoren. Gaat prima hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wh4bk8eG_uLulaDxgR3DeO3jUoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGR66YPf1RfGhvl8bZoD45zt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-06 16:37
SgtElPotato schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:07:
Sinds 2 weken alle lampen vervangen in mijn appartement voor de Perifo serie (railverlichting). Ik ben er zeer blij mee, zeker in combinatie met de syncbox krijg je een geweldig effect door het hele huis.

Het monteren en ophangen is echt een fluitje van een cent. Het geheel ziet er ook strak uit, en er komt genoeg licht uit! Ook de hanglampen zijn perfect voor boven een tafel.

Het enige jammere is dat de voeding aardig groot is (een groot rechthoekig blok op de plek van de plafonddoos). Achteraf was een oplossing voor een standaard rail systeem met alleen de spotjes / peertjes van Hue voordeliger geweest (en duurzamer gezien je dan alleen de lamp hoeft te vervangen en niet gelijk de hele spot).
Heb je foto's :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
BGFG schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:18:
[...]

Dat is wel gek; ik heb toch echt diverse kamers, geen zones, gekoppeld aan bewegingssensoren. Gaat prima hoor.

[Afbeelding]
Klopt, wij hebben zelf thuis ook 7 sensoren en 50 lampen en alles werkt zoals ik het wil. Geen gekke omwegen met zones.

Mijn schoonouders hebben 6 lampen en 1 sensor. Dus van een volle bridge is zeker geen sprake. De helpdesk heeft er geen verklaring voor het waarom het niet bij hun niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Laatst online: 07:52
Nedora schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:24:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?

Bij mij blijven de problemen met de bewegingsmelders en de lampen aanhouden.
Lamp(en) op de wc, in de gang en op de overloop gaan soms niet aan, soms gedimd (terwijl in de app staat dat ze op die tijd vol aan moeten), soms gaan ze 1 seconde fel aan daarna gedimd.

Ik heb de sensoren en de lampen allemaal als eens gereset, maar dat hielp ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 16:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Henkhuppelschot schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:24:
[...]

Lamp(en) op de wc, in de gang en op de overloop gaan soms niet aan, soms gedimd (terwijl in de app staat dat ze op die tijd vol aan moeten), soms gaan ze 1 seconde fel aan daarna gedimd.

Ik heb de sensoren en de lampen allemaal als eens gereset, maar dat hielp ook niet.
Dit heb ik ook een hele tijd gehad, sinds begin dit jaar, heb er ook over gepost destijds. Terwijl het de 4 jaar daarvoor gewoon goed werkte. De laatste tijd werkt het ook weer goed, zonder spectaculaire actie van mij, behalve misschien deze zaken:

- Ik heb alle buitenlampen (ca 18 stuks) op een aparte bridge gezet, ik kwam akelig dicht in de buurt van de limiet van 1 bridge;

- Kijk ook even naar je maximum aantal scenes op je bridge, dit ligt ergens op de 250 of zo. Dat lijkt veel, maar Hue installeert er zelf vaak al een stuk of 10 per lamp ('arctische dageraad' en zo). Even googelen op hoe je dat kunt checken, dat ben ik vergeten.

Ik heb dus het gevoel dat het probleem is ontstaan door een te 'volle' bridge, want na het installeren van bridge nummer 2, en het verplaatsen van een berg lampen daar naar toe, werken mijn bewegingssensors weer prime, eigenlijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Laatst online: 07:52
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:44:
[...]

Dit heb ik ook een hele tijd gehad, sinds begin dit jaar, heb er ook over gepost destijds. Terwijl het de 4 jaar daarvoor gewoon goed werkte. De laatste tijd werkt het ook weer goed, zonder spectaculaire actie van mij, behalve misschien deze zaken:

- Ik heb alle buitenlampen (ca 18 stuks) op een aparte bridge gezet, ik kwam akelig dicht in de buurt van de limiet van 1 bridge;

- Kijk ook even naar je maximum aantal scenes op je bridge, dit ligt ergens op de 250 of zo. Dat lijkt veel, maar Hue installeert er zelf vaak al een stuk of 10 per lamp ('arctische dageraad' en zo). Even googelen op hoe je dat kunt checken, dat ben ik vergeten.

Ik heb dus het gevoel dat het probleem is ontstaan door een te 'volle' bridge, want na het installeren van bridge nummer 2, en het verplaatsen van een berg lampen daar naar toe, werken mijn bewegingssensors weer prime, eigenlijk.
48 lampen/stekkers en 19 schakelaars/bewegingsmelders.

Heb er nu een hoop ongebruikte scènes uitgehaald en lampen die niet gebruikt worden heb ik ook verwijderd.
Eens kijken deze week wat er nu gebeurt, anders ga ik er een basis station aan toevoegen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:51
-

[ Voor 111% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:11 ]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedora
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:24:
[...]

We hebben alleen een nieuwe zone aangemaakt met de betreffende lampen erin die je wilt aansturen met de bewegingssensor. De sensor zelf gewoon ingesteld in het accessoires gedeelte. Daar hebben we niks bijzonders mee gedaan. Het is puur en alleen de zone die het hem deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 22:32

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Sinds een paar dagen begroet de Hue app mij met de melding:
Meld je aan bij je account en blijf je lampen bedienen terwijl je niet thuis bent. Meld je hier aan.
Wat houdt dit in? Ik heb Hue altijd al (sinds 2017) met een account gebruikt en ik heb hem ook vandaag nog gewoon buitenshuis bediend.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vraagje, hebben jullie een idee hoe betrouwbaar jullie automatiseringen zijn?

Voorbeeld: Hue beweging sensor in het toilet en badkamer. Ingesteld dat de Philips lampen na X minuten uit horen te gaan. Komt bij mij toch wel geregeld voor dat een lamp aan blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Greatsword schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:19:
Vraagje, hebben jullie een idee hoe betrouwbaar jullie automatiseringen zijn?

Voorbeeld: Hue beweging sensor in het toilet en badkamer. Ingesteld dat de Philips lampen na X minuten uit horen te gaan. Komt bij mij toch wel geregeld voor dat een lamp aan blijft staan.
Heb hetzelfde als jij. Twee x toilet en een keer badkamer. In vier jaar tijd nog nooit meegemaakt dat ze niet uitgegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

La1974 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:02:
[...]

Heb hetzelfde als jij. Twee x toilet en een keer badkamer. In vier jaar tijd nog nooit meegemaakt dat ze niet uitgegaan zijn.
Uhmm bijzonder.

Kleine toevoeging nog, ik heb mijn automatiseringen ingesteld via de Apple (woning) app en ik heb zeg maar 2 standen. 1 voor s'ochtends qua felheid en 1 voor in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 16:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Henkhuppelschot schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:34:
[...]

48 lampen/stekkers en 19 schakelaars/bewegingsmelders.

Heb er nu een hoop ongebruikte scènes uitgehaald en lampen die niet gebruikt worden heb ik ook verwijderd.
Eens kijken deze week wat er nu gebeurt, anders ga ik er een basis station aan toevoegen.
Ja, dan kom je ook wel aardig aan de limiet van 1 bridge inderdaad. Kan maar zo de oorzaak zijn.

Een 2e bridge heeft ook nadelen, in de Hue app moet je dan van bridge wisselen om de andere lampen te bedienen die op die andere bridge zitten. In je automatiseringen e.d. merk je daar natuurlijk verder weinig van.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Greatsword schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:18:
[...]

Uhmm bijzonder.

Kleine toevoeging nog, ik heb mijn automatiseringen ingesteld via de Apple (woning) app en ik heb zeg maar 2 standen. 1 voor s'ochtends qua felheid en 1 voor in de avond.
Bij mij vergelijkbaar maar dan wel via de Hue app. Dat verklaart wellicht het verschil.

In de laatste beta OS versie van Apple zit een update van het HomeKit framework. Die zou beter moeten werken. Misschien is dat straks voor jou de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06 11:30
Vraagje, in mijn zoektocht naar een hue-setup (black friday viel mij eigenlijk nog een beetje tegen..)
kom ik ook veel aanbiedingen tegen op marktplaats...e27 1100 lumen 25-30.-
vaak ingeseald en met garantie..

Kan ik zoiets klakkeloos kopen of zijn er tegenwoordig ook veel kopieën, nep of Chinese rotzooi?

Ik moet zeggen, even snel een hue Setup is lastiger en kostbaarder dan ik dacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 12:53
remmuz schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:31:
[...]

Er leek bij mij niks te gebeuren. Toen heb ik een keer de stekker uit de bridge getrokken en een dag later zat ik op 1955082040.
Ik heb nu de de Matter optie onder instellingen staan, weet alleen nog niet wat ik daar nou mee kan doen...
2 dagen geleden de stekker er eens uit getrokken maar nog altijd niet de update ook met de Hue Essentials app vind die nog niet de update voor de bridge, zo irritant dat je dit niet kan forceren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

wwwmarcel schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:59:
Ik moet zeggen, even snel een hue Setup is lastiger en kostbaarder dan ik dacht
Hue is inderdaad vrij prijzig. Je kunt veel besparen door jezelf niet 'vast te zetten' in het Hue ecosysteem, maar met Zigbee in brede zin aan de slag te gaan. Je hebt dan veel meer mogelijkheden en veel componenten zijn bij Hue 2 tot 3 maal duurder dan bij anders merken (bewegingsensoren en inbouwmodules bijvoorbeeld).

Een andere mogelijkheid om geld te besparen is om niet je huidige lampen te vervangen, maar alleen de aansturing daarvan met Zigbee te gaan doen. Je kunt meerdere lampen op een inbouw(dim) module aansluiten en die modules kosten vaak (veel) minder dan een enkel Hue-peertje. Bijkomend voordeel is dat je je huidig schakelmateriaal kunt blijven gebruiken. Nadeel is natuurlijk dat je dan alleen kunt schakelen en dimmen, kleurtjes veranderen zit er niet in. Maar heb je kleuren bij elk lichtpunt in je huis nodig? Vaak niet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 19:47
Iemand die met succes de nieuwe styrbar remote aan hue heeft gekoppeld? Ik heb het geprobeerd met hue essentials.

Het is mij zojuist gelukt om de lamp te koppelen en ook met de styrbar de lamp te kunnen bedienen. Ik veronderstelde dat ik de styrbar in hue zou terugzien maar dat is blijkbaar niet het geval. Wilde nog een wandschakelaar aan de lamp koppelen maar krijg nu de melding dat er onvoldoende bronnen beschikbaar zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door ebk71 op 01-12-2022 00:00 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 82 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic