[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 86 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-10 11:20
Check even de Meross producten, bijv. de Meross Smart Wi-Fi In-Wall Switch of de Smart Wi-Fi Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloo0683
  • Laatst online: 14-10 11:20
Check even de Meross producten, bijv. de Meross Smart Wi-Fi In-Wall Switch of de Smart Wi-Fi Switch.
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:20:
Hier even een vraag, ik heb wat zitten zoeken op Google en Youtube, maar ik kom er niet helemaal uit, zie even door de bomen de beste oplossing niet.

We krijgen in de tuin een stalen overkapping met voorgemonteerde LED spots. Hoe kan ik deze het makkelijkste koppelen aan mijn Hue systeem? Dimmen enz. is niet nodig, maar aan/uit (programmeren) zou ik wel prettig vinden.

Ik vind wel Zigbee modules, maar dat zijn bijna allemaal ook dimmers. Gaat dat werken? Kan het eventueel ook met de Hue wallswitch module? Ik heb een aangrenzend tuinhuisje waar ik dit soort electronica zou kunnen plaatsen. Het moet allemaal nog geplaatst worden, dus ik heb nu nog de vrijheid om er over na te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-10 15:45
LaTiNo156 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Al meerdere keren geprobeerd. Ik heb 2 oude en 2 nieuwe modellen waarvan 1tje pas geleden is toegevoegd.

[...]

Ik begin nu te vermoeden dat het ligt aan een wisselwerking tussen 2 sensoren. Ik heb zowel in de gang (waar hetzelfde gebeurt) als in de keuken op 2 plekken een sensor die beiden dezelfde 'room' inschakelen.

Ik heb nu het vermoeden dat als je vanaf boven de keuken inloopt en sensor 1 schakelt de verlichting aan, dat sensor 2 (naast het aanrecht) wellicht je beweging detecteert, maar dat sensor 1 (die jou inmiddels niet meer kan detecteren) de verlichting na de time-out weer uitschakelt, ondanks dat sensor 1 beweging registreer.

Wat dan wel vreemd is, is dat NADAT het licht door sensor 1 is uitgeschakeld sensor 2 niet direct weer beweging detecteert en het licht weer aanzet. Je moet echt een poos wachten voor sensor 2 het licht weer inschakelt, terwijl die in de app wel degelijk aangeeft beweging waar te nemen.

Ik ga eens experimenteren met maar 1 actieve sensor midden op de tafel in de keuken, kijken of het dan wel werkt zoals het hoort.
Ik denk dat het inderdaad met 2 sensors te maken heeft.

Misschien handig om te weten hoe zo'n sensor werkt:

Als een sensor beweging detecteert, dan gaat er een "detected" signaal naar de Bridge. Dat gebeurt eenmalig en niet continu. Dus zolang er beweging is zal er geen nieuw signaal naar de Bridge gestuurd worden.

Zodra er x tijd (waarschijnlijk 10 seconden) geen beweging meer is, wordt er een "clear" signaal naar de bridge gestuurd.

Pas daarna kan er opnieuw een "detected" signaal naar de bridge gestuurd worden zodra er weer beweging is.

Sensor 1 zet in jouw geval dus het licht uit want die ziet geen beweging meer, terwijl sensor 2 al beweging had gedetecteerd toen het licht nog aan was, nu nog steeds beweging detecteert, en dus geen "detected" signaal zal sturen.

Er is een Hue Labs formule "Sensor Couple" die je zou kunnen proberen:
https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/sensor-couple

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ga hier eerst eens mee aan de slag, ik heb nog drie van die dingen liggen |:(

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:52

ChUcKiE

Dus........

Vraagje... Ik heb teveel lampen op mijn bridge zitten. Ondertussen heb ik twee bridges en is het plan om de benedenverdieping en buiten op Bridge 1 te zetten en de bovenverdieping op Bridge 2.
Is er een eenvoudige manier om de lampen en accessoires van de bovenverdieping te "verhuizen" van Bridge 1 naar Bridge 2? Of moet ik ze verwijderen van Bridge 1 en vervolgens volledig opnieuw zoeken, groeperen en automatiseren op Bridge 2?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ChUcKiE schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:05:
Vraagje... Ik heb teveel lampen op mijn bridge zitten. Ondertussen heb ik twee bridges en is het plan om de benedenverdieping en buiten op Bridge 1 te zetten en de bovenverdieping op Bridge 2.
Is er een eenvoudige manier om de lampen en accessoires van de bovenverdieping te "verhuizen" van Bridge 1 naar Bridge 2? Of moet ik ze verwijderen van Bridge 1 en vervolgens volledig opnieuw zoeken, groeperen en automatiseren op Bridge 2?
Dat is mij nooit gelukt ik heb ze handmatig verhuisd. Is wel jaren geleden dus misschien is er ondertussen eea veranderd, maar: wat ik je wel als tip kan meegeven is een andere verdeling:

Bridge 1 voor je lampen overal die je handmatig bedient.
Bridge 2 voor alles wat niet handmatig bediend wordt, dus dmv timers, motionsensors, slimme stekkers enz.

Dit heeft nl als voordeel dat je bridge 1 aan alexa/Google kunt knopen en kunt zeggen 'turn of all lights/doe alle lampen uit' zonder dat je aquaria, servers enz er ook uitknallen. En je kunt (kon, ondertussen misschien?) maar voor 1 bridge buitenshuis bediening instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:14
musicpixel schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:38:
[...]

Ik denk dat het inderdaad met 2 sensors te maken heeft.

Misschien handig om te weten hoe zo'n sensor werkt:

Als een sensor beweging detecteert, dan gaat er een "detected" signaal naar de Bridge. Dat gebeurt eenmalig en niet continu. Dus zolang er beweging is zal er geen nieuw signaal naar de Bridge gestuurd worden.

Zodra er x tijd (waarschijnlijk 10 seconden) geen beweging meer is, wordt er een "clear" signaal naar de bridge gestuurd.

Pas daarna kan er opnieuw een "detected" signaal naar de bridge gestuurd worden zodra er weer beweging is.

Sensor 1 zet in jouw geval dus het licht uit want die ziet geen beweging meer, terwijl sensor 2 al beweging had gedetecteerd toen het licht nog aan was, nu nog steeds beweging detecteert, en dus geen "detected" signaal zal sturen.

Er is een Hue Labs formule "Sensor Couple" die je zou kunnen proberen:
https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/sensor-couple
Grappig dat ik na 2 jaar ofzo precies dit bedenk 8)7
Ik ga straks die Sensor couple uitproberen! Many thanks daarvoor! _/-\o_

Het lijkt te werken! Woohoo! Thanks again!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-10 23:49
@BeQuietAndDrive Kun je ze achter een Hue-stekker zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:35
LaTiNo156 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Al meerdere keren geprobeerd. Ik heb 2 oude en 2 nieuwe modellen waarvan 1tje pas geleden is toegevoegd.

[...]

Positie en gevoeligheid kan het niet zijn. Zelfs als ik mijn hand recht voor de sensor zwaai gaat ie alsnog uit. Gevoeligheid staat op max.

Ik begin nu te vermoeden dat het ligt aan een wisselwerking tussen 2 sensoren. Ik heb zowel in de gang (waar hetzelfde gebeurt) als in de keuken op 2 plekken een sensor die beiden dezelfde 'room' inschakelen.

Ik heb nu het vermoeden dat als je vanaf boven de keuken inloopt en sensor 1 schakelt de verlichting aan, dat sensor 2 (naast het aanrecht) wellicht je beweging detecteert, maar dat sensor 1 (die jou inmiddels niet meer kan detecteren) de verlichting na de time-out weer uitschakelt, ondanks dat sensor 1 beweging registreer.

Wat dan wel vreemd is, is dat NADAT het licht door sensor 1 is uitgeschakeld sensor 2 niet direct weer beweging detecteert en het licht weer aanzet. Je moet echt een poos wachten voor sensor 2 het licht weer inschakelt, terwijl die in de app wel degelijk aangeeft beweging waar te nemen.

Ik ga eens experimenteren met maar 1 actieve sensor midden op de tafel in de keuken, kijken of het dan wel werkt zoals het hoort.
Dat kan inderdaad problemen geven, met 2 sensoren. In iConnecthue kun je dat makkelijk instellen als je 2 sensoren in 1 ruimte hebt. Bij sensor 1 die geactiveerd wordt, cancelled dan de werking van de 2e sensor en wordt de 2e sensor geactiveerd dan wordt de 1e sensor gecanceld. Zo heb je altijd maar 1 van de 2 sensoren die actief is. Dat werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:36
Ik heb nu domme spotjes en een domme dimmer. Die spotjes zijn Philips led van het type warm glow. Deze worden geler naarmate je verder dimt en witter naarmate je het licht opvoert. Is zo'n effect ook te bereiken met hue spotjes? En dan de warm white of de ambiance? Of moet ik daar dan zelfs de colour variant voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
Your Grandma schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:09:
Ik heb nu domme spotjes en een domme dimmer. Die spotjes zijn Philips led van het type warm glow. Deze worden geler naarmate je verder dimt en witter naarmate je het licht opvoert. Is zo'n effect ook te bereiken met hue spotjes? En dan de warm white of de ambiance? Of moet ik daar dan zelfs de colour variant voor hebben?
In ieder geval niet met de domme dimmer die je hebt ;)

Als je geen behoefte hebt om de spotjes los van elkaar te besturen, of om kleurtjes te hebben, dan zou ik overwegen om de dimmer slim te maken. Bijv de Ecodim 07 Basic. Deze werkt ook samen met de Hue Bridge, en je kunt dan je bestaande spotjes houden.

Als je toch Hue wilt, dan denk ik dat het effect wel te bereiken is (met Ambiance en kleur), maar of dat lukt met de standaard Hue app betwijfel ik. Kan zijn dat je dat zelf moet maken in bijv Home Assistant. Maar misschien dat iemand anders dat weet?

Wat wel kan met Hue is de kleurtemperatuur ("warmte") en helderheid los van elkaar aanpassen. Je kunt dus warm licht hebben terwijl ie voluit staat, of koel licht als ie gedimd is. Met Hue werk je meestal met "scenes" waarbij je een combinatie van helderheid, kleurtemperatuur, kleur, en welke lampen aan/uit samen vastlegt onder een naampje dat je later weer kunt oproepen. Dat maakt warm dimmen m.i. grotendeels overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Laatst online: 11:14
Your Grandma schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:09:
Ja, zoals MusicPixel zegt kun je verschillende scenes maken (of voorgemaakte gebruiken) waar je snel tussen kunt switchen.
Zo heb ik in de keuken de spotjes op warm licht staan, maar als ik voor wat voor reden dan ook goed licht nodig heb dan kan ik via de Hue AB aan de muur 2x op de knop drukken en switched deze van de scene 'Relax' (warm) naar 'Bright' (blauw) en zet ik die zo fel als ik wil.

YouTube: Review - Hue Dimmer Switch V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:36
Beiden bedankt voor de tips! Hoe verhouden de hue spots zich tot halogeenspots volgens jullie? Een halogeen wordt geler bij het dimmen en witter bij hogere helderheid, precies wat mijn huidige spotjes goed nabootsen. Missen jullie dit niet bij het bij het gebruik van hue spots? Hoe is de kleur van je eten in de keuken bij hue spots? Soms lees je wel eens dat bij een bepaald type verlichting eten aan kleur kan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:05

Dennis1812

Amateur prutser

Je kan elke kleur kiezen die je wilt. Ik mis dus geen enkele kleur.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
Your Grandma schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:41:
Beiden bedankt voor de tips! Hoe verhouden de hue spots zich tot halogeenspots volgens jullie? Een halogeen wordt geler bij het dimmen en witter bij hogere helderheid, precies wat mijn huidige spotjes goed nabootsen. Missen jullie dit niet bij het bij het gebruik van hue spots?
Ik heb dan geen spots, maar wel de kleurenlampen, maar daarbij gebruik ik eigenlijk vast gedefinieerde scenes. Dimmen doe ik eigenlijk nooit. Ik heb bijvoorbeeld een "gezellig" instelling die een warme lichtkleur heeft, en vrij ver gedimd. En ook een voluit instelling die de lampen op 100% zet. Je kunt gewoon elke kleur kiezen die je wilt.
Hoe is de kleur van je eten in de keuken bij hue spots? Soms lees je wel eens dat bij een bepaald type verlichting eten aan kleur kan verliezen.
Ik heb geen Hue in de keuken, maar bij een IKEA led lamp vond ik het er niet apetijtelijk uit zien. Kan bij Hue anders zijn. Ik zou even zoeken naar de term CRI - Color Rendering Index. Hoe hoger dat getal hoe beter de kleurweergave. Weet zo niet wat dat voor Hue is, en wat dat voor voedsel zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 10:56
Your Grandma schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:41:
Beiden bedankt voor de tips! Hoe verhouden de hue spots zich tot halogeenspots volgens jullie? Een halogeen wordt geler bij het dimmen en witter bij hogere helderheid, precies wat mijn huidige spotjes goed nabootsen. Missen jullie dit niet bij het bij het gebruik van hue spots? Hoe is de kleur van je eten in de keuken bij hue spots? Soms lees je wel eens dat bij een bepaald type verlichting eten aan kleur kan verliezen.
Wat Dennis zegt, je moet eigenlijk loslaten wat 'domme' spots kunnen qua licht. Omdat je daar vast zit aan bepaalde waardes.
De kleuren lampen van HUE kunnen alle kleuren doen, dus ook je gewenste blauwe/felle licht maar ook mooi warm donker licht. Je kan alles zelf instellen, eigen scenes maken en die weer koppelen.

Als je het wilt ervaren moet je gewoon even langs de bouwmarkt of mediamarkt gaan. Bij de Gamma hier om de hoek hebben ze zo'n kast waar de lampen op display staan, kan je het ervaren. Verder zijn de opties eindeloos en kan je elk gewild licht instellen. Dus als je het hebt over je ervaring met kleur-licht zou je zelfs naar blauw, groen of paars gaan want dat heeft wel degelijk invloed op hoe je eten smaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:55
Ik heb een tijdje terug alweer een Hololens 2 app gemaakt waarmee je Hue kunt besturen.
Het idee is om er een soort game van te maken, ik weet nog niet precies hoe.

Het is wel al leuk om met handgebaren de lampen aan en uit te zetten. Het zou zelfs met eye tracking kunnen.
Die functie op het eind meet de afstand van de hololens tot de lampen en stelt de helderheid op basis daarvan in. Hoe dichter bij hoe sterker het licht..

Het was nog een gedoe om het werkend te krijgen, er waren wel wat C# libraries voor de Hue API, maar die werkte niet allemaal in Unity, en al helemaal niet in combinatie met ARM64. Na heel wat uren klooien is het dus wel gelukt.

Op zich niets nieuw, in 2017 was er ook al een tweaker met zoiets op Hololens1 :)

[ Voor 21% gewijzigd door Menesis op 13-10-2022 13:40 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvc_
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-10 12:33
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:38:
[...]

Ik ga hier eerst eens mee aan de slag, ik heb nog drie van die dingen liggen |:(
Dat gaat toch niet werken? Ik veronderstel dat je geen "stekker" hebt voor je ingebouwde LEDs?
Ik vind wel Zigbee modules, maar dat zijn bijna allemaal ook dimmers. Gaat dat werken?
Dan moet je kijken of je LED bronnen dimbaar zijn. Staat altijd duidelijk in de specs of op het doosje.

Ik heb iets gelijkaardig gedaan in mijn keuken (voor 3 "domme" spots).
Ik heb deze in de muur zitten:
code:
1
icasa Zigbee 3.0 On/Off Switch | 230V-200/400W | 3 Draads

Die werkt in het Hue eco systeem en komt als schakelaar in de app tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

wvc_ schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:01:
[...]

Dat gaat toch niet werken? Ik veronderstel dat je geen "stekker" hebt voor je ingebouwde LEDs?

[...]

Dan moet je kijken of je LED bronnen dimbaar zijn. Staat altijd duidelijk in de specs of op het doosje.

Ik heb iets gelijkaardig gedaan in mijn keuken (voor 3 "domme" spots).
Ik heb deze in de muur zitten:
code:
1
icasa Zigbee 3.0 On/Off Switch | 230V-200/400W | 3 Draads

Die werkt in het Hue eco systeem en komt als schakelaar in de app tevoorschijn.
Dank voor de tip. Ik weet eigenlijk niet of ze dimbaar zijn, ga ik navragen.

En anders: die LED's moeten toch stroom krijgen, dan kunnen ze er net zo goed even een stekker aan maken, toch? Ik overleg het wel even met die gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-10 13:37
Middag, heeft 1 van jullie Hue weleens vergeleken met In-Lite?

Hue =kleur, vernieuwend
In-Lite = 1 kleur en degelijk.

Aan de ene kant neig ik naar In-lite...kleur hoeft van mij niet echt..en ik kan er via-via iets goedkoper aankomen. ( hoewel Hue dadelijk met Black Friday weer goed valt te scoren...denk ik)

Maar als ik de Big Scope van In-lite (140.-) vergelijk met de Lily XL (130.-)

Big Scope
5w
14m lichtbereik
444 lm

Lily XL
15w
1050 lm

dan lijkt het wel of dat de Lily XL 3x zo sterk is..

qua kosten, scheelt het niet heel veel...allebei vrij prijzig..
ik kom bij beide al snel boven de 1000.-

van de Hue denk ik al snel aan:
4x LILY XL - uitlichten bomen
5x LILY - grondspots
3x Nyro -wandverlichting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 16-10 08:21
@wwwmarcel Ik heb mijn buitenverlichting gewoon op 230, en standaard spotjes voorzien van een GU10 van Hue. Gaat prima, en is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
hhhm..oke, ik begreep dat 230 een stuk gevoeliger was voor storingen? of is dat een fabel?

standaard spotjes wel goede en waterdichte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:26
wwwmarcel schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:18:
hhhm..oke, ik begreep dat 230 een stuk gevoeliger was voor storingen? of is dat een fabel?

Ik heb deze https://www.gamma.nl/asso...-puled-zwart-5w/p/B543068en dan met hue gu10 lampjes erin. Prima! Je moet alleen niet door de kabel spitten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
wwwmarcel schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:18:

Ik heb nooit storingen, binnen en buiten niet. Deze, IP65, zijn allemaal geschikt voor buiten. Je zult wel met een gietmof in de weer moeten als je kabels met elkaar wilt doorverbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
robkrekel schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 05:52:
[...]
Ik heb nooit storingen, binnen en buiten niet. Deze, IP65, zijn allemaal geschikt voor buiten. Je zult wel met een gietmof in de weer moeten als je kabels met elkaar wilt doorverbinden.
Klopt, maar let wel op: een aantal lampen van de pagina die je linkt hebben geen gu10 fitting of de lampen zijn niet vervangbaar. Daar heb je dus niks aan. Ik heb gemerkt dat niet alle leveranciers even betrouwbaar omgaan met dit soort info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
@BGFG Ja, google resultaten zijn niet altijd je van het, maar het idee is duidelijk denk ik. Een beetje eigen verder onderzoek kan geen kwaad natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
robkrekel schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:17:
@BGFG Ja, google resultaten zijn niet altijd je van het, maar het idee is duidelijk denk ik. Een beetje eigen verder onderzoek kan geen kwaad natuurlijk.
Eens, maar ligt meestal niet aan Google maar aan de webshop. Je kunt het vaak wel zien aan de grootte van de behuizing van de lamp. Die kleinere gaat nooit een gu10 lamp in passen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
Zijn alle hue lampen voorzien van het zelfde zigbee..of zijn er hue lampen met betere grotere zigbee ontvangst?

Nu ik eraan zit te denken..is dat zigbee wel een groot voordeel ten opzichte van het in-lite systeem (wat aangestuurd wordt via kabels)

Ik heb oa. Wat wandlampen die via stroom zijn aangesloten en die zijn via het hue netwerk, makkelijker bij het netwerk toe te voegen.

[ Voor 55% gewijzigd door wwwmarcel op 14-10-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 21:28

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb een Ecodim 07 gekocht maar het is me niet duidelijk hoe precies de draden aangesloten moeten worden. Die openingen zijn toch veel te groot? Ik kan na het losdraaien van de schroefjes ook niet iets naar beneden drukken of zo. Of moeten ze helemaal onderin bij dat dunne spleetje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXsFCXXu6zTiXNTDM5rz3gK0QdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cYR6btZPQha61Wm0DJGmkqZl.jpg?f=fotoalbum_large

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik denk gewoon draadje er in, schroefje aandraaien?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 21:28

Videopac

Rommelt wat aan.

bartvl schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:14:
Ik denk gewoon draadje er in, schroefje aandraaien?
Natuurlijk. Ik ben gewoon niet zo helder vandaag, geloof ik.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennans
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-09 13:12
Hallo allemaal,
We hebben vorige week onze nieuwe badkamer laten plaatsten met een verlaagd plafond en 3 hue spots.(Heeft er nog iemand een suggestie voor een goede armatuur voor de hue spots?)

En hierbij ook een philips hue wall switch achter de schakelaar.

Nu hebben we het volgende probleem, de wall switch doet de lampen wel uit maar ik krijg ze er niet mee aan. Heb zelf al een dimmer aan de groep gehangen van philips hue, dan werkt het hele boeltje wel.

Ook alles al gereset en verwijderd maar helaas mocht dit ook niet helpen..

Heeft er iemand nog een suggestie?

Heb de schakelaar zelf nog niet opengehaald, dit omdat ie dicht gekit is. Het is een dubbele schakelaar, maar op maar een schakelaar zit de HUE aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
dennans schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:56:
Hallo allemaal,
We hebben vorige week onze nieuwe badkamer laten plaatsten met een verlaagd plafond en 3 hue spots.(Heeft er nog iemand een suggestie voor een goede armatuur voor de hue spots?)

En hierbij ook een philips hue wall switch achter de schakelaar.

Nu hebben we het volgende probleem, de wall switch doet de lampen wel uit maar ik krijg ze er niet mee aan. Heb zelf al een dimmer aan de groep gehangen van philips hue, dan werkt het hele boeltje wel.

Ook alles al gereset en verwijderd maar helaas mocht dit ook niet helpen..

Heeft er iemand nog een suggestie?

Heb de schakelaar zelf nog niet opengehaald, dit omdat ie dicht gekit is. Het is een dubbele schakelaar, maar op maar een schakelaar zit de HUE aangesloten
Als de wall switch in de app goed staat dan vermoed ik dat ie verkeerd is aangesloten.

Enne, dichtkitten is niet heel handig, die wall switch heeft een batterij die je ooit een keer zult moeten vervangen. Vraag me sowieso af hoe je een dubbele schakelaar kunt dichtkitten zonder de knoppen vast te kitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennans
Als de wall switch in de app goed staat dan vermoed ik dat ie verkeerd is aangesloten.

Enne, dichtkitten is niet heel handig, die wall switch heeft een batterij die je ooit een keer zult moeten vervangen. Vraag me sowieso af hoe je een dubbele schakelaar kunt dichtkitten zonder de knoppen vast te kitten :?
Hoe kan je de switch verkeerd aansluiten? Lijkt me toch onmogelijk.
Heeft het 1 dag goed gedaan en daarna begonnen de problemen.

De schakelaar is overigens wel een wissel/wissel schakelaar, de switch wordt gebruikt om maar 1 schakelaar te bedienen, zou dit problemen geven?

Er zit een kitrandje om de schakelaar heen, denk dat dit gedaan is om het vocht tegen te houden.
Ga hem van de week maar eens loshalen en kijken of een reset op de switch zelf gaat werken.
Heb anders ook geen idee.

Heb de switch nu even uit de app gehaald. Toen deze er wel in zat gingen de lampen waar deze aan gekoppeld was af en toe ook vanzelf aan en uit..

[ Voor 8% gewijzigd door dennans op 16-10-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:59
dennans schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:32:
[...]

Door de witte en gele aansluitdraadjes van de wallswitch verkeerd om aan te sluiten.

Al zou het in jouw geval niet uit moeten maken omdat je maar 1 van de schakelaars hebt aangesloten.
Als je beide schakelaars op de wallswitch aansluit en je draait de witte en gele om dan krijg je het verschijnsel dat de lampen wel aan gaan maar niet uit, of andersom.

Je hebt hem niet per ongeluk als puls schakelaar geconfigureerd in de app?

[ Voor 6% gewijzigd door remmuz op 17-10-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 20:24
Kan je een hue lamp achter een fysieke domme schakelaar zetten om 'm aan/uit te doen? Ik heb bij mijn wandschakelaar geen ruimte om iets extra in te bouwen. Ik zou graag de lamp willen schakelen met de fysieke schakelaar (stroom erop/eraf) en dan de lamp dimmen/kleur aanpassen via het hue systeem. Mijn vraag is nu, zal zo'n lamp max gaan branden wanneer stroom erop komt? Of blijft 'ie uit en moet 'm eerst inschakelen via Hue? Of onthoudt 'ie de laatste dimmerstand/kleurstand? En als je 'm fysiek uitschakelt, geeft dit dan problemen in het Mesh netwerk? Verliest 'ie z'n instellingen?

Mocht dit allemaal niet werken, zou dit dan bijvoorbeeld wel mogelijk zijn met een slimme lamp die via wifi werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 16:34

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

segil schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:39:
Kan je een hue lamp achter een fysieke domme schakelaar zetten om 'm aan/uit te doen? Ik heb bij mijn wandschakelaar geen ruimte om iets extra in te bouwen. Ik zou graag de lamp willen schakelen met de fysieke schakelaar (stroom erop/eraf) en dan de lamp dimmen/kleur aanpassen via het hue systeem. Mijn vraag is nu, zal zo'n lamp max gaan branden wanneer stroom erop komt? Of blijft 'ie uit en moet 'm eerst inschakelen via Hue? Of onthoudt 'ie de laatste dimmerstand/kleurstand? En als je 'm fysiek uitschakelt, geeft dit dan problemen in het Mesh netwerk? Verliest 'ie z'n instellingen?

Mocht dit allemaal niet werken, zou dit dan bijvoorbeeld wel mogelijk zijn met een slimme lamp die via wifi werkt?
Ik heb dit zo geregeld bij mij thuis.

De lampen gaan terug op de stand waarop ze het laatst zijn ingesteld. Dus de dim, maar ook de kleuren, komen terug toen ze stonden toen je de lampen met de knop uit deed. Daarna kan je met de Hue-app weer bij de lampen komen en ze aanpassen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ander onderwerp, wie heeft er ervaring met Wear OS icm met Philips Hue. Welke app bevalt jullie het beste? Ik zie in de appstore nogal een lijst voorbij komen, waaronder betaalde. Beetje gericht uitproberen zou me helpen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 20:24
Tukk schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:41:
[...]

Ik heb dit zo geregeld bij mij thuis.

De lampen gaan terug op de stand waarop ze het laatst zijn ingesteld. Dus de dim, maar ook de kleuren, komen terug toen ze stonden toen je de lampen met de knop uit deed. Daarna kan je met de Hue-app weer bij de lampen komen en ze aanpassen.
Okay, tof... en dat schakelen doe je met een fysieke schakelaar, waarbij de spanning eraf gaat? En je ervaart geen problemen in werking richting de bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:07
Misschien kan iemand hier mij helpen.
Ik heb een losse outdoor sensor en een hue buitenlamp bij de voordeur hangen. Wat ik graag zou willen, is het volgende:

Tussen 6:30 uur en zonsopgang moet de buitenlamp gedimd aanstaan. Bij beweging moet de lamp een minuut of twee feller branden. Daarna weer terug naar de gedimde status.

Tussen zonsopgang en zonsondergang kan de lamp altijd uit blijven.

Tussen zonsondergang en 23:00 uur hetzelfde als in de ochtend: in principe gedimd aan, bij beweging tijdelijk feller.

Tussen 23:00 uur en 6:30 uur moet de lamp uit zijn, en bij beweging een paar minuten gedimd aan.

Is dit überhaupt mogelijk? Momenteel probeer ik het in te stellen via de Hue app zelf, maar vind het geen probleem om een externe app te downloaden als dat beter zou werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Joop34 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:59:
Ik heb een losse outdoor sensor en een hue buitenlamp bij de voordeur hangen. Wat ik graag zou willen, is het volgende:

Tussen 6:30 uur en zonsopgang moet de buitenlamp gedimd aanstaan. Bij beweging moet de lamp een minuut of twee feller branden. Daarna weer terug naar de gedimde status.

Tussen zonsondergang en 23:00 uur hetzelfde als in de ochtend: in principe gedimd aan, bij beweging tijdelijk feller.

Tussen 23:00 uur en 6:30 uur moet de lamp uit zijn, en bij beweging een paar minuten gedimd aan.

Is dit überhaupt mogelijk? Momenteel probeer ik het in te stellen via de Hue app zelf, maar vind het geen probleem om een externe app te downloaden als dat beter zou werken.
In iConnectHue kan je terug naar ‘last State’:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osyffgOtJSQDILjAk9CbcUuBq_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMSJE3u9VpQrB0l01eHUrzwb.jpg?f=fotoalbum_large

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennans
[...]

Door de witte en gele aansluitdraadjes van de wallswitch verkeerd om aan te sluiten.

Al zou het in jouw geval niet uit moeten maken omdat je maar 1 van de schakelaars hebt aangesloten.
Als je beide schakelaars op de wallswitch aansluit en je draait de witte en gele om dan krijg je het verschijnsel dat de lampen wel aan gaan maar niet uit, of andersom.

Je hebt hem niet per ongeluk als puls schakelaar geconfigureerd in de app?
Nee niet als puls geconfigureerd, ook al een keer gereset en verwijderd en toegevoegd.
Heb hem nu maar even helemaal verwijderd, en gebruik een dimmer switch.

Zal vanavond of morgen maar eens de schakelaar openmaken.

Heeft iemand nog tips voor armatuur voor de spotjes?
Die er nu in zitten zijn we niet echt tevreden over. De meeste badkamer armatuur heeft een glaasje en daar past de spot niet goed in omdat ie enigszins bol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

segil schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:53:
[...]

Okay, tof... en dat schakelen doe je met een fysieke schakelaar, waarbij de spanning eraf gaat? En je ervaart geen problemen in werking richting de bridge?
Geen problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:07
Tomba schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:08:
[...]

In iConnectHue kan je terug naar ‘last State’:
[Afbeelding]
Ziet er inderdaad uit als wat ik zoek, alleen heb ik geen Apple devices maar alleen Android. Toch bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb geleerd dat je op Hue Labs altijd wel een template kunt vinden om dit soort dingen mogelijk te maken. Ik heb ook in de keuken een bewegingssensor met diverse standen bij specifieke tijdvakken, een redelijk complexe formule. Maar er was natuurlijk al iemands anders in de wereld die iets soortgelijks had bedacht, waar ik mijn situatie vrij makkelijk op kon inrichten.

Die buitensituatie die jij omschrijft, wil ik ook soortgelijk gaan inrichten. Dus mocht je iets vinden, hou ik me ook aanbevolen voor de tip :)

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-10-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
dennans schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:32:
[...]

Heeft het 1 dag goed gedaan en daarna begonnen de problemen.

De schakelaar is overigens wel een wissel/wissel schakelaar, de switch wordt gebruikt om maar 1 schakelaar te bedienen, zou dit problemen geven?

Er zit een kitrandje om de schakelaar heen, denk dat dit gedaan is om het vocht tegen te houden.
Ga hem van de week maar eens loshalen en kijken of een reset op de switch zelf gaat werken.
Heb anders ook geen idee.
Maak even foto's voor je de draden losmaakt.

En als je een simpele losse enkelvoudige schakelaar hebt liggen kun je daar mee testen zonder de Hue wall switch meteen weer in te bouwen. Voor die hue wall switch heb je geen 230V nodig.

Weet je toevallig precies welk merk en type schakelaarmodule je hebt?
Heb de switch nu even uit de app gehaald. Toen deze er wel in zat gingen de lampen waar deze aan gekoppeld was af en toe ook vanzelf aan en uit..
Is het probleem van spontaan aan/uit gaan nu dan weg nu je de switch uit de app hebt gehaald?
Het lijkt bijna of de HWS soms sluiting maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel

Ik *denk* dat dit gewoon met de standaard Hue app kan. Heb een tijd terug iets soortgelijks bij mijn vader insteld, maar dat kan ik hiervandaan niet even bekjken ;-)

Het idee is als volgt:

1. Maak een scene "gedimd"
2. Maak een scene "feller"

Maak de volgende automatiseringen:

1. 6.30 lamp aan "gedimd"
2. zonsopgang lamp uit
(let op dat in de zomer de zon eerder op kan zijn dan 6.30! Dan gaat bovenstaande dus mis)
3. zonsondergang lamp aan "gedimd"
4. 23.00 lamp uit

5. bij beweging lamp "feller", daarna terug naar oude status
Ik denk dat je hier de Hue Labs Three times is a Charm moet gebruiken voor een extra tijdslot voor de motion sensor.
Maar misschien red je het ook om gewoon 1 iets ruimer tijdslot in combinatie met de lichtgevoeligheid te gebruiken in de standaard automation.

PS Ik heb nog wel een Hue Bridge, maar het meeste heb ik inmiddels overgezet op HomeAssistant omdat ik meer wilde dan met alleen Hue mogelijk was.

[ Voor 3% gewijzigd door musicpixel op 17-10-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computerzoeker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-12-2022
Hallo,

Ik heb een Hue systeem met 34 lampen en 11 accessoires (9 bewegingsmelders en 2 dimmers). Ik heb recent 4 nieuwe Hue white lampen gekocht. Paddestoel model. Nu probeer ik deze te koppelen aan een bewegingsmelder maar ik krijg dat niet voor elkaar. Ik heb het volgende geprobeerd/gedaan:

- Batterijen vervangen van bewegingsmelder;
- Beweging wordt gedetecteerd maar lampen gaan niet aan;
- Kamer aangemaakt met twee paddestoel lampen en 1 bolletjes lamp en gekoppeld aan melder. Bolletjes lamp gaat aan. De paddestoelen lampen niet.
- Twee kamers gekoppeld aan de melder. 1 kamer met bolletjes en 1 kamer met paddestoel lampen. DE kamer met de bolletjes gaat aan. De andere niet;
- Verschillende bewegingsmelders geprobeerd;
- App en Google Home besturing werkt gewoon;
- Timer settibg ook;
Melder gereset, opnieuw in netwerk gehangen;

Wat ik ook probeer ik krijg die nieuwe lampen niet werkend i.c.m een HUe bewegingsmelder. Iemand een idee?

Dank alvast voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 11:47

Ursamajor

Astrofotograaf

Zitten de lampen in dezelfde scene?
Of zit je bridge vol met ongebruikte regels, scenes en andere vervuiling?

[ Voor 71% gewijzigd door Ursamajor op 17-10-2022 23:43 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

Ik kreeg het voorheen met de Hue app niet voor elkaar zoals ik het wilde. Ik heb nu een outdoor sensor onder de CP met 4 spots. Ik gebruik nu Hue Essentials hier voor het configureren van de outdoor sensor. Nu werkt het goed.
1. Bij zonsondergang gaan ze aan naar een gedimde scene. Om 23.00 uur weer uit. (als regel ingesteld in de Philips Hue app.
2. Bij beweging gaan ze naar een fellere scene. Na een in te stellen tijd (bij mij 1 minuut) weer terug naar de gedimde scene (vorige status).
3. Bij voldoende licht gaan ze niet aan, ook niet bij beweging. Ik stel dit zo in dat dit iets na zonsondergang gebeurt. Ander krijg je namelijk dat hij terug gaat naar de vorige scene. Stel zonsondergang is om 19.15 en even daarvoor loopt iemand langs. Dan gaan ze terug naar uit (vorige status immers). Dit overruled dan de dimstand weer. Het zal vast anders kunnen maar ik heb de lichtgevoeigheid van de sensor dus zo ingesteld dat de sensor pas reageert, nadat ze op zonsondergang al zijn ingeschakeld.

Ga voor 2 en 3 in de Hue Essentials app naar 'apparaten' en selecteer de betreffende sensor. Bij beweging de gewenste scene kiezen.
Bij 'geen beweging' heb ik ingesteld dat hij na 1 minuut terug gaat naar de 'vorige status'. Dit is dan de gedimde scene.
De daglichtgevoeligheid kun je hier instellen bij de drie puntjes.

Deze sensor is het enige wat ik in deze App heb geconfigureerd. De CP gedimd aanzetten bij zonsondergang en om 23.00 uur weer uit regel ik (zoals aangegeven en net als de rest) in de Hue app. De scenes zijn ook gewoon in de standaard Hue app aangemaakt.

Mogelijk heeft de Hue app inmiddels wel de mogelijkheid dit zo in te stellen maar nu het zo werkt, laat ik het zo.

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53
Ik zag dat de nieuwe versie van de app weer "out of the box" presence mimicking ondersteunt via een automatisering. Helaas een stuk minder instelmogelijkheden dan de oude "Advanced presence mimicking" die vroeger in de Hue Labs stond. Die gebruikte ik altijd als ik op vakantie ging.

Toch gisteren even uitgeprobeerd met een paar ruimtes, maar hij besloot daarbij ook in alle andere ruimtes het licht uit te doen. Vooralsnog voor mij te onvoorspelbaar om echt te gebruiken als ik op vakantie ga..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computerzoeker
Ursamajor schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:31:
Zitten de lampen in dezelfde scene?
Of zit je bridge vol met ongebruikte regels, scenes en andere vervuiling?
De lampen zitten in dezelfde scene en bij mijn weten heb ik geen ongebruikte regels of andere vervuiling. Ik heb sowieso geen speciale dingen zoals entertainment ruimtes etc. Wel aardig wat kamersruimtes. Bijvoorbeeld de buitenlampen zijn in vier ruimtes verdeeld. Qua regels heb ik er 6. Het opvallende is dat alleen de nieuwe paddestoel lampen het niet doen met de dimmer.

Kan ik ergens zien hoeveel geheugen mijn Hue gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 21:12
Computerzoeker schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:32:
[...]
de nieuwe paddestoel lampen het niet doen met de dimmer.
wat zijn paddestoel lampen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boborc
  • Laatst online: 14-10 19:35
remmuz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:57:
[...]

Het nieuwe model heeft een iets grotere sensor en is iets gevoeliger.
Het oude en nieuwe model kunnen de temperatuur weergeven maar bij het nieuwe model is dat een stuk nauwkeuriger. De oude wilde er nog wel eens een paar graden naast zitten.
Je kunt het nieuwe model herkennen aan de Setup knop op de achterkant. De oude heeft een gaatje waar je iets in moet prikken.
Ik had graag een temperatuur sensor geplaatst en heb reeds een Hue setup, vandaar dat ik hiernaar op zoek ging en kwam al snel uit op de motion sensor. Ik lees helaas veel over de soms grote afwijkingen van deze sensor maar ik begrijp met jouw post dat deze met de nieuwe versie opgelost zijn? (1graad afwijking is ok, 2 vind ik al wat veel)
Ook las ik ergens dat de temperatuur enkel geüpdatet wordt als hij ook beweging detecteert, klopt dit? Ik ben totaal niet geïnteresseerd in de bewegingsmelding maar wil wel de temperatuur in die ruimte monitoren (ook als er niemand aanwezig is) (met HA of Home Kit bvb.). Is de motion sensor een werkende oplossing hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
Boborc schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:40:
[...]
Ook las ik ergens dat de temperatuur enkel geüpdatet wordt als hij ook beweging detecteert, klopt dit?
Nee, temperatuur update de hele dag door, ook als er niemand thuis is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Boborc schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:40:
[...]

Ook las ik ergens dat de temperatuur enkel geüpdatet wordt als hij ook beweging detecteert, klopt dit?
[...]
De lux (lichtsterkte) waarde wordt alleen bij beweging geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
Tomba schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:59:
[...]

De lux (lichtsterkte) waarde wordt alleen bij beweging geupdate.
Lichtsterkte gerapporteerd door de motion sensor veranderd ook gewoon de hele dag door (grafiek uit Home Assistant).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dz3X5cDzcyNvd419K--5FZcc1jw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hdJO2j9iMThRXLaGB2yNs1BA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Robsato schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:09:
[...]

Lichtsterkte gerapporteerd door de motion sensor veranderd ook gewoon de hele dag door (grafiek uit Home Assistant).
[Afbeelding]
I stand corrected dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFuse
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-08 21:05
Batilan schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:31:
[...]

Wil je ook graag kleurtjes? Als je alleen (warm)wit licht nodig hebt zou je ook "constant current" spotjes (laagspanning, gelijkstroom) kunnen overwegen, dan kun je een losse Zigbee LED driver gebruiken zoals deze (diverse andere zijn verkrijgbaar, maar dit is er een waar ik goede ervaring mee heb qua gelijkmatige dimbaarheid tot het niveau van een "gloeiende spijker"). Als je ook downlights wilt overwegen is de beschikbaarheid van platte modellen nog groter, maar dat geeft wel een heel ander lichtbeeld.

Eventueel kun je dan ook dimtone / duotone / warmglow LED lampjes gebruiken zodat je bij dimmen een warmere kleur krijgt. Zelf vind ik die RGB lampjes wel grappig, maar gebruik ze eigenlijk nooit behalve wanneer ze uit de verpakking komen om de kleurtjes even te checken, ik koop ze inmiddels niet meer :+, heb alleen nog een paar RGB LED strips voor wat accenten, maar da's persoonlijk natuurlijk...

Die driver moet je dan wel ergens anders wegwerken dan boven het plafond omdat ie wat dikker is. :/
Uiteindelijk gefixt op de volgende manier:
-ledspots geplaatst, deze: https://letsleds.nl/produ...t-dimbaar-interne-driver/
-slimme dimmers geplaatst, deze: https://letsleds.nl/produ...fase-afsnijding-zigbee-3/

Werkt top! Bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:11
in mijn garage heb ik een motion sensor hangen die werkt icm een lamp, als er te weinig of geen beweging is, schakelt de lamp uit. Maar is er een manier om via bv een schakelaar of virtuele knop, ervoor te zorgen dat die permanent aanblijft tot ik hem zelf manueel uitschakel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:39
Ik ben voor mijn nieuwe woning (pas op te leveren in 2024, dus ik heb nog even, hoewel ik wel al voor 1 december allerlei zaken door moet gaan geven aan de aannemer :P ) aan het kijken hoe ik Hue ga implementeren. In mijn huidige woning heb ik overal Hue Dimmer Switches hangen en geen traditioneel schakelmateriaal (op de lichtpunten staat altijd spanning). In mijn nieuwe woning gaat dit niet het geval zijn, deze wordt opgeleverd met normale lichtschakelaars.

Ik zie nu grofweg 2 opties:

1. Al het schakelmateriaal (wat als het goed is van Jung is) vervangen door Friends of Hue spul. Da's best prijzig en ik vind het "stom" dat dit altijd 4 knoppen zijn

2. Hue Wall Switch Modules achter de schakelaars plaatsen en pulsdrukkers van de knoppen maken.

Dat tweede heeft momenteel mijn voorkeur, het enige nadeel vind ik dat ik dan geen expliciete uitknop meer heb. In mijn huidige setup (met de dimmer switches) heb ik het zo ingesteld dat de bovenste (aan-knop) door scenes cyclet. 1 keer drukken is een gedimd/geel licht, 2 keer wat feller/witter, etc. Daarnaast heb je natuurlijk de gewone dimmer-buttons en met de onderste knop zet ik het licht uit. Heel intuïtief (vind ik zelf).

Met die pulsdrukker icm de Wall Switch Module gaat dit natuurlijk niet meer werken. Je hebt nog maar één knop. Een optie is om te gaan voor puur aan/uit, maar dan ben ik mijn huidige methode met de scenes kwijt en dat vind ik eigenlijk zonde. Met elke klik cyclen door de scenes is dan een optie, maar dan kan ik het licht weer niet gemakkelijk uitzetten :D

Ik kwam ergens tegen dat je, met een pulsdrukker, press-and-hold kunt doen om het licht te dimmen, maar is het ook mogelijk om press-and-hold als "uitzetten" in te stellen? Eventueel met iConnectHue als de standaard app het niet kan?

Of heeft iemand nog andere briljante ideeën over hoe ik dit aan moet gaan vliegen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
posttoast schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:39:
2. Hue Wall Switch Modules achter de schakelaars plaatsen en pulsdrukkers van de knoppen maken.

Dat tweede heeft momenteel mijn voorkeur, het enige nadeel vind ik dat ik dan geen expliciete uitknop meer heb. In mijn huidige setup (met de dimmer switches) heb ik het zo ingesteld dat de bovenste (aan-knop) door scenes cyclet. 1 keer drukken is een gedimd/geel licht, 2 keer wat feller/witter, etc. Daarnaast heb je natuurlijk de gewone dimmer-buttons en met de onderste knop zet ik het licht uit. Heel intuïtief (vind ik zelf).

Met die pulsdrukker icm de Wall Switch Module gaat dit natuurlijk niet meer werken. Je hebt nog maar één knop. Een optie is om te gaan voor puur aan/uit, maar dan ben ik mijn huidige methode met de scenes kwijt en dat vind ik eigenlijk zonde. Met elke klik cyclen door de scenes is dan een optie, maar dan kan ik het licht weer niet gemakkelijk uitzetten :D

Ik kwam ergens tegen dat je, met een pulsdrukker, press-and-hold kunt doen om het licht te dimmen, maar is het ook mogelijk om press-and-hold als "uitzetten" in te stellen? Eventueel met iConnectHue als de standaard app het niet kan?

Of heeft iemand nog andere briljante ideeën over hoe ik dit aan moet gaan vliegen?
Ik kan de lampen gewoon uitzetten met de wallswitchmodule en een pulsdrukker.
Volgens mij werkt het zo.

* Als de lampen Uit staan en je drukt pulsdrukker gaan lampen aan op eerste scene, als je herhaald blijft drukken dan cycled deze verder door scenes
* Als de lampen Aan staan en je drukt de pulsdrukker dan gaan de lampen uit (dit is pas van toepassing als je klaar ben met scene cyclen).

Press-and-hold om te dimmen doettie denk ik ook, maar gebruik ik eigenlijk nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jos-P
pina schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:05:
in mijn garage heb ik een motion sensor hangen die werkt icm een lamp, als er te weinig of geen beweging is, schakelt de lamp uit. Maar is er een manier om via bv een schakelaar of virtuele knop, ervoor te zorgen dat die permanent aanblijft tot ik hem zelf manueel uitschakel?
Ik heb dat gedaan in iConnecthue. Ik heb er een timer bij gezet zodat het licht in ieder geval weer uitgezet wordt na 60 minuten en dat de motion sensor het weer over kan nemen. Wel even bij de motion sensor aangeven dat deze alleen mag reageren als er geen licht brand in die groep.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49wVL8RAVaJV6oQrJ-Ut7aurXX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cztZVfQUv1EAUSggGN0TKJtT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Laatst online: 21-07 16:38
ik heb sinds kort een outdoor sensor aangeschaft voor 2 buitenlampen, echter krijg ik ze niet werkend. de 1e keer gaan de lampen aan en vervolgens netjes na 5 minuten uit. daarna als ik langs de sensor loop detecteert hij wel maar gaan de lampen niet aan , ik vermoed een verkeerde instelling? (na hard reset ook zelfde resultaat)

bij handmatig aanzetten van de lampen via de app, gaan ze ook na 5 minuten uit. dus het zou wel ergens moeten werken..

ik zou graag wanneer het donker wordt dat de lampen 5 minuten aan gaan wanneer iemand zich buitenbegeeft

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhM2HOPiBTljGtEZ4sBCnKFgSOw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9lBbDa6yVo3waYC1HI3WNC9l.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Optie 3: Hue Wall Switch Module koppelen aan een dubbele pulsdrukker (bijvoorbeeld deze + nieuwe dubbele bedieningswip). De module heeft 2 ingangen, die je dan allebei aansluit op dezelfde pulsdrukker. Linkerwip aan/uit, rechterwip cycle door scenes, of natuurlijk een andere instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennans
musicpixel schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:13:
[...]

Maak even foto's voor je de draden losmaakt.

En als je een simpele losse enkelvoudige schakelaar hebt liggen kun je daar mee testen zonder de Hue wall switch meteen weer in te bouwen. Voor die hue wall switch heb je geen 230V nodig.

Weet je toevallig precies welk merk en type schakelaarmodule je hebt?

[...]

Is het probleem van spontaan aan/uit gaan nu dan weg nu je de switch uit de app hebt gehaald?
Het lijkt bijna of de HWS soms sluiting maakt.
Bedankt voor de tips.

We hebben een Kopp Athenis erin zitten.

Het probleem met de lampen die vanzelf aan en uitgingen is nu inderdaad opgelost. Philips zelf gaf aan dat waarschijnlijk de muurmodule defect is en ik deze terug mocht sturen.

Ga van het weekend er weer even verder mee aan de slag, s'avonds nu te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
Ik ben voor mijn nieuwe woning (pas op te leveren in 2024, dus ik heb nog even, hoewel ik wel al voor 1 december allerlei zaken door moet gaan geven aan de aannemer :P ) aan het kijken hoe ik Hue ga implementeren. In mijn huidige woning heb ik overal Hue Dimmer Switches hangen en geen traditioneel schakelmateriaal (op de lichtpunten staat altijd spanning). In mijn nieuwe woning gaat dit niet het geval zijn, deze wordt opgeleverd met normale lichtschakelaars.

Ik zie nu grofweg 2 opties:

1. Al het schakelmateriaal (wat als het goed is van Jung is) vervangen door Friends of Hue spul. Da's best prijzig en ik vind het "stom" dat dit altijd 4 knoppen zijn

Het prijsverschil tussen een FOH schakelaar en een Hue WSM+Pulsdrukker is niet heel erg groot. Voordeel van de FOH is dat er geen batterij in zit.

Die 4 knoppen vind ik in de praktijk trouwens wel handig. Ook je huidige Dimmer Switch heeft vier knoppen trouwens, dus je kunt dan hetzelfde doen met de FOH.

Bij de Senic Gira FOH krijg je trouwens een extra enkele wip meegeleverd. Weet niet of dat bij die van Jung ook zo is.

En tenslotte: in Home Assistant heb ik bij de FOH van Senic Gira ook de mogelijkheid om een 5e en 6e "knop" in te stellen. Dit is midden boven en midden onder, oftewel beide knoppen tegelijk indrukken. Of dit in de Hue app ook kan weet ik niet.

Voor zover ik weet is het binnenwerk van de Jung en Gira FOH gelijk.

Vorig jaar waren de Senic Gira FOH schakelaars tijdens Black Friday in de aanbieding trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:37
Ik heb in mijn bijkeuken een Hue e27 lamp die ik schakel via een Hue bewegingssensor. Ik heb de bruine en zwarte draad van de oude schakelaar aan elkaar geknoopt via een lasklem. Werkt allemaal prima in de meeste gevallen, maar...

Ik ben soms langer in de bijkeuken of sta net buiten het bereik van de sensor, of sta gewoon te stil :-) waardoor de lamp uitschakelt.

Ik zoek naar een mogelijkheid om via een knop (eventueel een Hue) de lamp aan te kunnen zetten zonder dat de timer van de sensor de lamp uitschakelt na een bepaalde tijd. Wanneer ik dan weg ga dan druk ik de knop nogmaals in om het licht uit te kunnen zetten waarna de sensor het weer overneemt.

Is zoiets mogelijk? Nu gebruik ik iedere keer de app om de sensor uit te schakelen en moet ik de app daarna weer gebruiken om de sensor in te schakelen. Dit werkt niet prettig.

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
mede schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:10:
Ik heb in mijn bijkeuken een Hue e27 lamp die ik schakel via een Hue bewegingssensor. Ik heb de bruine en zwarte draad van de oude schakelaar aan elkaar geknoopt via een lasklem. Werkt allemaal prima in de meeste gevallen, maar...

Ik ben soms langer in de bijkeuken of sta net buiten het bereik van de sensor, of sta gewoon te stil :-) waardoor de lamp uitschakelt.

Ik zoek naar een mogelijkheid om via een knop (eventueel een Hue) de lamp aan te kunnen zetten zonder dat de timer van de sensor de lamp uitschakelt na een bepaalde tijd. Wanneer ik dan weg ga dan druk ik de knop nogmaals in om het licht uit te kunnen zetten waarna de sensor het weer overneemt.

Is zoiets mogelijk? Nu gebruik ik iedere keer de app om de sensor uit te schakelen en moet ik de app daarna weer gebruiken om de sensor in te schakelen. Dit werkt niet prettig.
Kijk even een paar uur terug, daar heb ik ook al gereageerd op ongeveer zo’n zelfde vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computerzoeker
Robsato schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:22:
[...]

wat zijn paddestoel lampen :?
De vorm van de lamp. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.philips-hue.c...27/8719514329843#overview

Deze hadden vroeger een bol vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 14:11
Jos-P schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:34:
[...]

Ik heb dat gedaan in iConnecthue. Ik heb er een timer bij gezet zodat het licht in ieder geval weer uitgezet wordt na 60 minuten en dat de motion sensor het weer over kan nemen. Wel even bij de motion sensor aangeven dat deze alleen mag reageren als er geen licht brand in die groep.
[Afbeelding]
misschien toch eens uittesten… probleem is dat ik die apps van philips hue e.d. niet gebruik want ik doe liever alles via homekit. Ik vind het op dat vlak toch wel een nest |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10 07:26
Weet hier iemand hoe het mesh systeem van Hue in de praktijk werkt? Ik vraag me dit al langer af namelijk.

Stel ik koppel een sensor voor het eerst in het Hue systeem, dan neem ik aan dat die via de dichtsbijzijnde lamp verbinding met de bridge maakt.
Als ik die sensor vervolgens naar de andere kant van het huis verplaats, gaat die dan automatisch over op de dichtsbijzijnde lamp of doet die dat pas als die eerdere lamp echt niet meer te detecteren is?

Verder heb ik een aantal Tradfri lampen in het netwerk, het lijkt erop dat Hue devices die via deze lampen verbinding hebben vaker storingen geven. Als ik de Tradfri lampen weg haal dan lijken omliggende lampen stabieler te zijn. Is dat iets wat jullie ook herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
Computerzoeker schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:17:
[...]

De vorm van de lamp. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.philips-hue.c...27/8719514329843#overview

Deze hadden vroeger een bol vorm.
Ah, dat is voor mij de standaard Hue lamp vorm, nooit aan gedacht om het een paddestoel te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 15:22
Voor mijn kantoor (8 m2) wil ik een led paneel kopen welke ik kan dimmen via de Hue app. Ik heb hiervoor natuurlijk de Aurelle voorbij zien komen maar begrijp dat die qua UGR niet echt zo gunstig uitkomt. Daarnaast wil ik de lamp ook nog met de muurschakelaar aan/uit kunnen zetten dus dan komt er bij de prijs ook nog een wall switch.Kosten zo'n 180 + 40 euro = 220 euro.

Kijk ik echter naar andere led panelen die te dimmen zijn, dan moet daar ook nog een wall switch bij om de muurschakelaar te kunnen gebruiken en nog een zigbee dimmer. Kosten zo'n 60 + 40 + 40 = 140 euro.

Ik twijfel nu een beetje of het niet onnodig 'moeilijk' word gemaakt door mijzelf of dat het nu eenmaal minstens deze kosten verbonden zijn aan het mooi en goed bedienbaar hebben van zo'n paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

Zie mijn uitgebreide review van de Philips Hue dimmer switch V2:
Philips Hue Dimmer Switch review door Antonio di

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Laatst online: 17-10 17:25
Hebben jullie ook dat geofencing niet meer werkt? Nu er weer minder daglicht is begint dit probleem mij steeds meer te storen, echter heb ik dit probleem al bijna een half jaar. Lichten niet meer uit als ik wegga en gaan niet meer aan als ik thuis kom. Telefoon betreft een iPhone 13 pro.

Wat ik al gedaan heb is het volgende:
  • Automatiseringen opnieuw aangemaakt
  • Privacy instellingen op iPhone nagelopen
  • Afgemeld en opnieuw aangemeld met m'n Google account in Hue app
  • Scenes opnieuw gemaakt in Hue app die gebruikt worden voor thuiskomen
Het laatste wat ik wil is de app opnieuw installeren, want ik heb geen idee wat ik kwijt ben en wat niet. Iemand nog enig idee hoe ik dit weer werkend kan maken?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
pretpik schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:05:
Hebben jullie ook dat geofencing niet meer werkt? Nu er weer minder daglicht is begint dit probleem mij steeds meer te storen, echter heb ik dit probleem al bijna een half jaar. Lichten niet meer uit als ik wegga en gaan niet meer aan als ik thuis kom. Telefoon betreft een iPhone 13 pro.

Wat ik al gedaan heb is het volgende:
  • Automatiseringen opnieuw aangemaakt
  • Privacy instellingen op iPhone nagelopen
  • Afgemeld en opnieuw aangemeld met m'n Google account in Hue app
  • Scenes opnieuw gemaakt in Hue app die gebruikt worden voor thuiskomen
Het laatste wat ik wil is de app opnieuw installeren, want ik heb geen idee wat ik kwijt ben en wat niet. Iemand nog enig idee hoe ik dit weer werkend kan maken?
Om eerlijk te zijn heeft het bij mij nog nooit gewerkt. Mijn tado systeem reageert prima, maar hue niet. Ik heb het opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
BGFG schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:17:
[...]

Om eerlijk te zijn heeft het bij mij nog nooit gewerkt. Mijn tado systeem reageert prima, maar hue niet. Ik heb het opgegeven.
Ik heb de app op mijn iPhone verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd. Gelukkig staat alles op de Hue bridge en niet op m'n telefoon geconfigureerd, even kreeg ik een hartverzakking toen ik de app opstartte en hij vroeg om een rondleiding. Nu nog even uittesten. Ik vraag me altijd af bij dit soort nuttige functies die niet werken, how hard can it be? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Zoekende op internet zijn er meer en worden flink aantal tips genoemd, dat ook al bekeken? :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Kees_frl schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:01:
Zoekende op internet zijn er meer en worden flink aantal tips genoemd, dat ook al bekeken? :)
Yup, Al van alles geprobeerd. Net weer een paar settings omgezet, maar eens kijken of dit iets doet. O.a. locatie omgezet naar bij “gebruik van de app” en weer terug naar “ altijd “. We gaan t zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 17-10 23:49
Bij mij werkt geofencing prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Kees_frl schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:01:
Ja hier ook, wel gisteren de app opnieuw geïnstalleerd. Helaas nog niet kunnen testen. Maar we gaan het zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
BGFG schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:17:
[...]

Bij mij werkte beiden, maar heb ze beiden uit moeten zetten: m'n moeder zit regelmatig bij mij thuis en dan is het 'Help! Het wordt ineens koud, en alle lampen zijn uit!'
😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
BGFG schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:06:
[...]

Yup, Al van alles geprobeerd. Net weer een paar settings omgezet, maar eens kijken of dit iets doet. O.a. locatie omgezet naar bij “gebruik van de app” en weer terug naar “ altijd “. We gaan t zien.
Helaasch, nog steeds niet werkend. Tado reageert vlekkeloos, maar die geofencing van Hue doet helemaal niks. Ik geef het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
BGFG schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 07:23:
[...]

Helaasch, nog steeds niet werkend. Tado reageert vlekkeloos, maar die geofencing van Hue doet helemaal niks. Ik geef het op.
iOS of Android? Balen dat het niet werkt en er wisselende ervaringen zijn

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 11:03
Ik heb een hue motion sensor en heb deze toegevoegd aan Apple Home. Ik zou graag dat als er beweging is in de gang en als het lichtniveau onder een bepaalde waarde is dat het licht daar aangaat. Ik heb dit als volgt toegevoegd in de app Home+. Echter het werkt niet, wat ik ook probeer. Laat ik de lichtvoorwaarde weg dan werkt het perfect. De lichtmeter geeft wel de juiste waardes. Waar zou dit aan kunnen liggen? Mijn apple tv en andere devices draaien allemaal op tvos16 / ios 16.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Ci5eE-czOlBv3Joo7KGIronEw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3jxIh12FtUsvvKBkexZaE0C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 17-10 11:03
Tijs_a schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:43:
Ik heb een hue motion sensor en heb deze toegevoegd aan Apple Home. Ik zou graag dat als er beweging is in de gang en als het lichtniveau onder een bepaalde waarde is dat het licht daar aangaat. Ik heb dit als volgt toegevoegd in de app Home+. Echter het werkt niet, wat ik ook probeer. Laat ik de lichtvoorwaarde weg dan werkt het perfect. De lichtmeter geeft wel de juiste waardes. Waar zou dit aan kunnen liggen? Mijn apple tv en andere devices draaien allemaal op tvos16 / ios 16.

[Afbeelding]
Kun je de lichtsensor van je Hue Motion Sensor uitlezen? En wat is de waarde dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
xFeverr schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:14:
[...]

Kun je de lichtsensor van je Hue Motion Sensor uitlezen? En wat is de waarde dan?
Ja ik de sensor geeft de juiste waarde en deze verandert ook als het licht aanstaat. Als donker is staat hij op 1 a 8 lux en met de lamp vol aan 300 o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door Tijs_a op 24-10-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:28
Als je lamp aan is is je tweede conditie weg… of is dat te simpel? Ik weet niet of hij dat blijft testen of dat het eenmalig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
Er staat under the condition, dus het zou niet zo moeten werken als jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:19
Ik ben een tijdje afwezig geweest ivm ziekte, en had dus deze update van de bridge gemist:

September 19, 2022
Software version: 1953188020

Moved to new MQTT-based cloud services to update Zigbee device software and improved connectivity to other cloud services. Other services that update the Hue Bridge’s software are no longer supported.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:40
Heb zondag 2 Tradfri lampen gekoppeld aan mijn Hue bridge om er vanochtend achter te komen dat ik ze niet meer kan bedienen via Hue. Is dat "normaal" met deze lampen of gewoon dom geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julekes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-04-2023
Hue is leuk en prijzig speelgoed. Na een aantal jaren loop ik intussen tegen de 50 aangsoten lampjes aan. Als ik het goed begrijp, dan zou de (meest recente) bridge 50+ lampjes kunnen aansturen? Iemand daar ervaring mee?
Een nadeel dat ik vorig jaar met Hue ervaren heb, is dat na een stroomuitval in onze wijk, al mijn Hue verlichting volle bak aan ging. Op zich zou je zeggen, geen probleem.... alleen we waren op dat moment op vakantie :-( en alle lampjes bleven aanstaan totdat mijn ouders me hierop attendeerden toen ze de planten kwamen water geven. Gelukkig is deze combinatie zeldzaam, maar denk iig goed na over hoe je je Hue configuratie instelt bij herstel van stroomtoevoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Laatst online: 17-10 21:40
Paar dagen geleden, 4 nieuwe Hue lampjes gehaald. 1ste lamp werd gelijk gevonden. De andere 3 niet, ook niet met invoeren serie nummer. Vaak opnieuw geprobeerd, geen succes.

Uiteindelijk probeer ik het via de app Hue Essentials, krijg gelijk de melding: "Bridge is full". Dat is dus met 63 lampen. Zou fijn zijn als de Philips App mij dit zou melden.

Gelukkig heb ik nog wat bridges liggen dus een 4e geïnstalleerd, enkele kamers verhuisd en toen kon ik de laatste 3 lampen weer toevoegen.

Ik begin het Hue ecosysteem te ontgroeien. Het wordt tijd voor een bridge 3.0!

Al mijn lampen zijn zo ingesteld dat ze na stroomuitval terug gaan naar de laatste status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:16

Oekol

waka waka hey hey

verzenden schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 01:58:
Paar dagen geleden, 4 nieuwe Hue lampjes gehaald. 1ste lamp werd gelijk gevonden. De andere 3 niet, ook niet met invoeren serie nummer. Vaak opnieuw geprobeerd, geen succes.

Uiteindelijk probeer ik het via de app Hue Essentials, krijg gelijk de melding: "Bridge is full". Dat is dus met 63 lampen. Zou fijn zijn als de Philips App mij dit zou melden.

Gelukkig heb ik nog wat bridges liggen dus een 4e geïnstalleerd, enkele kamers verhuisd en toen kon ik de laatste 3 lampen weer toevoegen.

Ik begin het Hue ecosysteem te ontgroeien. Het wordt tijd voor een bridge 3.0!

Al mijn lampen zijn zo ingesteld dat ze na stroomuitval terug gaan naar de laatste status.
In wat voor kasteel woon je dan wel niet als je 63 X 3 + 3 nieuwe lampen in je huis hebt? Gewoon 192 accessoires en lampen op die 4 bridges?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
Julekes schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:44:
Hue is leuk en prijzig speelgoed. Na een aantal jaren loop ik intussen tegen de 50 aangsoten lampjes aan. Als ik het goed begrijp, dan zou de (meest recente) bridge 50+ lampjes kunnen aansturen? Iemand daar ervaring mee?
Een nadeel dat ik vorig jaar met Hue ervaren heb, is dat na een stroomuitval in onze wijk, al mijn Hue verlichting volle bak aan ging. Op zich zou je zeggen, geen probleem.... alleen we waren op dat moment op vakantie :-( en alle lampjes bleven aanstaan totdat mijn ouders me hierop attendeerden toen ze de planten kwamen water geven. Gelukkig is deze combinatie zeldzaam, maar denk iig goed na over hoe je je Hue configuratie instelt bij herstel van stroomtoevoer.
Deze situatie had je kunnen voorkomen door de lampen na stroomuitval op de laatste status aan te laten gaan (of dus uit te laten).

Verder heb ik voor dit geval altijd nog een "alles binnen uit" regel iets na middernacht. Dan gaat dus alles uit :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• verzenden
  • Laatst online: 17-10 21:40
Oekol schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 06:17:
[...]

In wat voor kasteel woon je dan wel niet als je 63 X 3 + 3 nieuwe lampen in je huis hebt? Gewoon 192 accessoires en lampen op die 4 bridges?
Zoiets ja, 10 slaapkamers, 8 badkamers, 2 hectare tuinverlichting in zuid Frankrijk. Het is een bed and breakfast.

In Hue Essentials worden lampen, accessoires, scènes, etc allemaal apart geteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLjmZ9IRtNcFi4ORiFxtCj8zFsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfivrMfqY9LOPsmTWzdFL3xw.jpg?f=fotoalbum_large

Nu weer een beetje ruimte op deze bridge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:16

Oekol

waka waka hey hey

verzenden schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:33:
[...]

Zoiets ja, 10 slaapkamers, 8 badkamers, 2 hectare tuinverlichting in zuid Frankrijk. Het is een bed and breakfast.

In Hue Essentials worden lampen, accessoires, scènes, etc allemaal apart geteld.
[Afbeelding]

Nu weer een beetje ruimte op deze bridge...
Oh wat lachen! Dacht al dat moet wel heel groot zijn :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-10 13:35
Die kan beter nu al beginnen met een eigen elektriciteit centrale te bouwen. :+ haha

Je kan het na een stroomstoring niet met zekerheid uit laten. Want de optie in mijn app is
Na stroomuitval gaat de lamp weer aan of uit, staat er bij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpnF4jR-4j3ahtn_r0AmwB50XXE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/coeMpIh7N85JSZMMME3ECJcC.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 74% gewijzigd door Mel33 op 26-10-2022 14:29 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klaaf14
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-10 16:38
Hi all, ik heb een vraag over de Hue ledstrip. Het gaat om het volgende.

In de nis van onze keuken (90cm breed) wil ik een (Hue) ledstrip onder een blinde wandplank installeren. Om dit te realiseren (en de ledstrip + bijbehoren zo netjes mogelijk weg te werken) wil ik aan één kant van de nis een gat boren in de keukenkast en daar de connector van de ledstrip doorheen trekken. Dan kan ik in de keukenkast de adapter en dergelijke aansluiten, zodat in de nis alleen de ledstrip komt te hangen. Echter, om het geboorde gat zo klein mogelijk te houden, vroeg ik me af of het een slim idee is om de connector van de ledstrip door te knippen, door het gat te trekken, en dan de 2 delen weer op elkaar aan te sluiten. Het gaat dan om dit deel van de ledstrip:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Hu97R2jtc3tAWfFVB9oVqVQhKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4xfkX0znOP4L3fiF9Ynqtkes.png?f=fotoalbum_large

Stel, ik knip dat door, is het dan met wat geknutsel weer aan elkaar te verbinden? Zo ja, hoe? Bijv. met een verbindingsklem?

Dan nog een andere vraag waar ik denk ik het antwoord al op weet :) De nis is 90cm, dus idealiter wordt de ledstrip óók 90cm. Ik begrijp dat de ledstrip uit minimaal 1 meter bestaat en er elke 33cm een plek is om te knippen. Stel, ik knip er 90cm af, werkt dan de laatste 33cm in zijn geheel niet meer?

Thnx alvast _/-\o_
Pagina: 1 ... 43 ... 86 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic