[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 86 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:29
Hue compatible lampen gebruiken @MrFuse?

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:59
MrFuse schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:34:
Beste medeklussers,
In mijn woning (bj 1980) heb ik recent het schrootjes plafond vervangen voor een gipsplafond. In de keuken willen we graag 8 spots, de voorbereiding heb ik hiervoor getroffen. Omdat ons plafond niet erg hoog is (2,54m) heb ik het gipsplafond op een rachelwerk van 25mm gezet. Hierdoor is de ruimte achter het plafond dus beperkt.
Nu is mijn vraag: onze voorkeur gaat uit naar bedienen middels Hue, dit hebben we ook in de rest van ons huis. Ik heb echter nog geen platte inbouwspots van Hue gevonden. Zijn er klussers onder ons die hier een andere handige oplossing voor hebben?
Alvast bedankt!
25mm is wel heel weinig hoor. En met 2,54m is toch niks mis? (Alle jaren 90 woningen hier in het dorp hebben plafonds van 2,45.)

Dunste spot die ik tot nu toe heb kunnen vinden is 45mm.
https://www.bol.com/nl/nl...t-rgbww/9300000002499007/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:18
Beste medeklussers,
In mijn woning (bj 1980) heb ik recent het schrootjes plafond vervangen voor een gipsplafond. In de keuken willen we graag 8 spots, de voorbereiding heb ik hiervoor getroffen. Omdat ons plafond niet erg hoog is (2,54m) heb ik het gipsplafond op een rachelwerk van 25mm gezet. Hierdoor is de ruimte achter het plafond dus beperkt.
Nu is mijn vraag: onze voorkeur gaat uit naar bedienen middels Hue, dit hebben we ook in de rest van ons huis. Ik heb echter nog geen platte inbouwspots van Hue gevonden. Zijn er klussers onder ons die hier een andere handige oplossing voor hebben?
Alvast bedankt!
Dus je hebt 25mm regelwerk + dikte gipsplaat? Hoe dik is je gipsplaat? Komt er nog stuc over?
Nog steeds is het krap, maar dat is al meer ruimte voor je spot dan 25mm ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFuse
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-08 21:05
Ik wist niet dat dit bestond! Na wat zoeken heb ik deze gevonden! Deze zouden dan compatibel moeten zijn met hue?
remmuz schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:10:
[...]

25mm is wel heel weinig hoor. En met 2,54m is toch niks mis? (Alle jaren 90 woningen hier in het dorp hebben plafonds van 2,45.)

Dunste spot die ik tot nu toe heb kunnen vinden is 45mm.
https://www.bol.com/nl/nl...t-rgbww/9300000002499007/
Nee, met 2,54 is zeker niks mis! Ik wilde alleen niet veel lager omdat we een hoog plafond het mooist vinden en ten tweede omdat het schroten plafond op regels van 25 mm bevestigd was hoefde ik niet een heel nieuw regelwerk aan te leggen :)
GermanPivo schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:21:
[...]

Dus je hebt 25mm regelwerk + dikte gipsplaat? Hoe dik is je gipsplaat? Komt er nog stuc over?
Nog steeds is het krap, maar dat is al meer ruimte voor je spot dan 25mm ;)
Ja en nee. Ik heb in mijn eerste vraag een fout gemaakt. Het plafond is op regels van 22mm bevestigd. Daarop een stucplaat van 9mm en daarop stucwerk van +- 1 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:18
Beste medeklussers,
Alvast bedankt!
Wil je ook graag kleurtjes? Als je alleen (warm)wit licht nodig hebt zou je ook "constant current" spotjes (laagspanning, gelijkstroom) kunnen overwegen, dan kun je een losse Zigbee LED driver gebruiken zoals deze (diverse andere zijn verkrijgbaar, maar dit is er een waar ik goede ervaring mee heb qua gelijkmatige dimbaarheid tot het niveau van een "gloeiende spijker"). Als je ook downlights wilt overwegen is de beschikbaarheid van platte modellen nog groter, maar dat geeft wel een heel ander lichtbeeld.

Eventueel kun je dan ook dimtone / duotone / warmglow LED lampjes gebruiken zodat je bij dimmen een warmere kleur krijgt. Zelf vind ik die RGB lampjes wel grappig, maar gebruik ze eigenlijk nooit behalve wanneer ze uit de verpakking komen om de kleurtjes even te checken, ik koop ze inmiddels niet meer :+, heb alleen nog een paar RGB LED strips voor wat accenten, maar da's persoonlijk natuurlijk...

Die driver moet je dan wel ergens anders wegwerken dan boven het plafond omdat ie wat dikker is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:52

ChUcKiE

Dus........

Ursamajor schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:13:
@ChUcKiE Hue lampen moet je niet via andere apparaten schakelen. Gewoon de lampen op het toilet altijd van stroom voorzien en een hue bewegingsmelder ophangen en deze de lampen laten schakelen.
Eventueel kun je een van de Hue schakelaars op de muur plakken, om ze ook handmatig te kunnen schakelen.
Archer_VC10 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:37:
[...]

In aanvulling op hierboven, de wall switch module is bedoeld om met een gewone schakelaar te gebruiken, de vraag is of het net zo goed werkt als je in plaats van een schakelaar een bewegingsmelder gebruikt. Ik vermoed dat je dan regelmatig situaties gaat krijgen waarbij je de lamp zelf of via een automation aanzet maar dan per ongeluk weer uit via de bewegingsmelder. Als je een Hue bewegingsmelder gebruikt kan je verschil maken tussen een bewegings melding en een schakelaar, de app en de Bridge (als je die gebruikt) kunnen dan zien waar het signaal vandaan komt en er gepast op reageren. Nu maak je de situatie nodeloos complex voor het systeem. Concluderend.... wat hierboven staat: haal een Hue bewegingsmelder en eventueel een Hue schakelaar.
Dus als ik het goed begrijp..... ik vervang de bewegingsmelding schakelaar van B&J voor een standaard schakelaar van B&J.
Ik ga een Hue bewegingssensor gebruiken.
En dan moet ik tot slot ook een wall switch gebruiken om de lampen altijd van stroom te voorzien, of kan ik dat ook zonder doen en dan de zwarte+bruine in een klem? en dan moet ik wel de blauwe draad voorzien van een lasdop?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-10 11:03
ChUcKiE schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:42:
[...]

[...]

Dus als ik het goed begrijp..... ik vervang de bewegingsmelding schakelaar van B&J voor een standaard schakelaar van B&J.
Ik ga een Hue bewegingssensor gebruiken.
En dan moet ik tot slot ook een wall switch gebruiken om de lampen altijd van stroom te voorzien, of kan ik dat ook zonder doen en dan de zwarte+bruine in een klem? en dan moet ik wel de blauwe draad voorzien van een lasdop?
In ieder geval zorg je er voor dat die niet-Hue bewegingssensor weg gaat. Ik zou dan inderdaad de bruine en zwarte draad in een lasklem steken en de blauwe draad in een eigen aparte lasklem (zodat hij niet bloot ligt). Vervolgens kun je bijvoorbeeld een B&J blindplaat plaatsen. Heb hier een willekeurige gekozen, maar je kiest natuurlijk de blindplaat uit jouw serie zodat hij in het afdekraam past wat je al hebt.

Of je kiest er voor om een schakelaar te plaatsen met bijvoorbeeld een Hue Wall Switch Module er achter. Dan zou je eventueel zelf het licht nog uit kunnen doen bij het verlaten van de ruimte. Maar of dat dan de investering waard is moet je zelf maar bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

xFeverr schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:04:
[...]

In ieder geval zorg je er voor dat die niet-Hue bewegingssensor weg gaat. Ik zou dan inderdaad de bruine en zwarte draad in een lasklem steken en de blauwe draad in een eigen aparte lasklem (zodat hij niet bloot ligt). Vervolgens kun je bijvoorbeeld een B&J blindplaat plaatsen. Heb hier een willekeurige gekozen, maar je kiest natuurlijk de blindplaat uit jouw serie zodat hij in het afdekraam past wat je al hebt.

Of je kiest er voor om een schakelaar te plaatsen met bijvoorbeeld een Hue Wall Switch Module er achter. Dan zou je eventueel zelf het licht nog uit kunnen doen bij het verlaten van de ruimte. Maar of dat dan de investering waard is moet je zelf maar bepalen.
Top, bedankt voor de bevestiging :) Dan ga ik dat zo doen, inclusief extra schakelaar (geen blindplaat) en Hue Wall Switch module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
ChUcKiE schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:41:
[...]

Top, bedankt voor de bevestiging :) Dan ga ik dat zo doen, inclusief extra schakelaar (geen blindplaat) en Hue Wall Switch module.
Als je het dan écht af wil maken, ga dan voor een pulsdrukker icm de Wall Switch Module ipv een schakelaar icm WSM. Dan heb je er namelijk ook een dim-functie bij dmv ingedrukt houden van de knop.

Ziet er verder uit als een normale schakelaar en gedraagt zich ook als een normale schakelaar, dus je gasten/partner/wiedanook gaan het niet vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 20:59
ChUcKiE schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:42:
[...]En dan moet ik tot slot ook een wall switch gebruiken om de lampen altijd van stroom te voorzien, of kan ik dat ook zonder doen en dan de zwarte+bruine in een klem? en dan moet ik wel de blauwe draad voorzien van een lasdop?
Even voor de volledigheid, de wall switch module doet niets met je stroomdraden. Deze zit alleen rechtstreeks aangesloten op je (puls)schakelaar en bevat een batterijtje om te blijven werken. De rest is hierboven al uitgesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conbla
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-10 11:05
Ik ben op zoek naar wat advies..
Ik zou graag een aantal LED strips willen aansluiten in een wandmeubel dat ik laat maken. Aan de achterkant van de schappen wordt een sleuf gemaakt met daarin aluminium LED profielen, zie voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rGxSakCCtTFueiDR0rEfWrevKA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mlYKlOTeESdm4bpYbnqJ7rT9.png?f=user_large

Ik kan dus aan de achterkant gaten boren in het profiel waar de adapter kan worden aangesloten om zo de bekabeling aan de achterkant van de kast weg te werken.
Ik heb dus in totaal nodig:
2x 1,5 meter
6x 0,5 meter

Weet iemand of het mogelijk is om meerdere Hue LED strips aan te sluiten op 1 adapter? Ik wil natuurlijk voorkomen dat ik 8 stroomadapters moet aansluiten.
Ik zie dat er voor buitenverlichting wel een soortgelijke hub beschikbaar is, maar niet voor indoor LED strips.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:50
conbla schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:45:
Ik ben op zoek naar wat advies..
Ik zou graag een aantal LED strips willen aansluiten in een wandmeubel dat ik laat maken. Aan de achterkant van de schappen wordt een sleuf gemaakt met daarin aluminium LED profielen, zie voorbeeld:
[Afbeelding]

Ik kan dus aan de achterkant gaten boren in het profiel waar de adapter kan worden aangesloten om zo de bekabeling aan de achterkant van de kast weg te werken.
Ik heb dus in totaal nodig:
2x 1,5 meter
6x 0,5 meter

Weet iemand of het mogelijk is om meerdere Hue LED strips aan te sluiten op 1 adapter? Ik wil natuurlijk voorkomen dat ik 8 stroomadapters moet aansluiten.
Ik zie dat er voor buitenverlichting wel een soortgelijke hub beschikbaar is, maar niet voor indoor LED strips.
Je bent nu je vraag dubbel aan het stellen, zowel een eigen topic als hier. Maar goed ;)
Je kunt Zigbee led strip controllers kopen met een adapter en daarachter prima meerdere led strips hangen.

Sommige led strip controllers zijn native werkend met hue. Kijk maar eens naar Gledopto.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 11:47

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik neem aan, zoals het een Tweaker betaamt, dat je zelf al bij Philips hebt gekeken en dan op https://www.philips-hue.c...2-meter/8718699703424#faq bij Vragen en antwoorden onder "Hoe lang is de Hue lightstrip plus?" hebt gezien dat er het volgende staat:
"De Hue lightstrip plus is 2 meter lang. Je kunt de Hue lightstrip met lightstrip plus-verlengstukken van 1 meter (apart verkrijgbaar) verlengen tot een maximumlengte van 10 meter."
Vanwaar je vraag?

Gadgets FTW!

• conbla
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-10 11:05

Ik neem aan, zoals het een Tweaker betaamt, dat je zelf al bij Philips hebt gekeken en dan op https://www.philips-hue.c...2-meter/8718699703424#faq bij Vragen en antwoorden onder "Hoe lang is de Hue lightstrip plus?" hebt gezien dat er het volgende staat:
"De Hue lightstrip plus is 2 meter lang. Je kunt de Hue lightstrip met lightstrip plus-verlengstukken van 1 meter (apart verkrijgbaar) verlengen tot een maximumlengte van 10 meter."
Vanwaar je vraag?

Dat is niet mijn vraag..
Mijn vraag is of het mogelijk is om meerdere losse strips, dus niet verbonden aan elkaar, op 1 stroomadapter aan te sluiten.
Bij andere LED strips zou ik dit kunnen afvangen door dit soort adapters bijvoorbeeld, maar kan geen dergelijke oplossing vinden voor Hue strips:
https://www.ledstripkonin...8-delen/#products_related

Door de plaatsing van de verschillende strips, liggen ze te ver uit elkaar om aan elkaar te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:32

Sabbi

je denkt aan mij.

Zoals het een IT-er betaamt heb ik de woorden 'hue ledstrip verlengkabel' in Google gegooid: ;)

https://www.amazon.nl/Lit...trip-Pakket/dp/B08F9JXDJS

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-10 13:52
Ik wil in ons nieuwe huis graag Philips Hue monteren.
Tradfri heb ik ook gezien, en goede ervaringen mee.

Paar vragen:
Werken deze twee samen?
Is het verstandiger om met een starterskit van Philips te beginnen en desnoods aan te vullen met Ikea?

Ik zie nu de 2+1 actie bij Bol.com, dit is mogelijk aantrekkelijk. Enige nadeel, ik heb nog geen idee welke lampen ik waar wil hebben. Vraag me dus af of nu kopen uberhaubt nut heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door twowheeler op 28-09-2022 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:18
twowheeler schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:05:

Paar vragen:
Werken deze twee samen?
Is het verstandiger om met een starterskit van Philips te beginnen en desnoods aan te vullen met Ikea?

Ik zie nu de 2+1 actie bij Bol.com, dit is mogelijk aantrekkelijk. Enige nadeel, ik heb nog geen idee welke lampen ik waar wil hebben. Vraag me dus af of nu kopen uberhaubt nut heeft.
Heel algemeen kun je stellen dat de lampen (Wit / Warm+Koud wit / RGB) en simpele schakelaars in de meeste gevallen compatible zijn tussen de verschillende systemen (zoals Philips Hue / IKEA Trädfri / LIDL), echter de sensoren (b.v. Infrarood / Presence) en de schakelaars zijn dat meestal niet.

Hierop zijn er soms weer uitzonderingen of workarounds mogelijk, maar mijn ervaring is tot nu toe dat dit een goed uitgangspunt is om mee te starten en vervolgens specifiek uit te zoeken wat er eventueel aanvullend gecombineerd kan worden.

De IKEA Trädfri producten vind ik persoonlijk best goed: met name de "warm + koud witte" lampen en de originele IKEA ronde afstandsbediening, de nieuwere Styrbar vind ik wat minder intuïtief en minder degelijk aanvoelen. Wat gateway betreft denk ik dat HUE het wint qua features en stabiliteit, hoewel dat bij IKEA intussen beter is dan in het begin.

Als je in de buurt van een IKEA woont kun je de meeste lampen "in actie" zien en zelf bedienen. Voor Hue weet ik niet of ze ook demo-opstellingen hebben. De startsets zijn bij zowel Hue als IKEA Trädfri vaak wel voordelig te krijgen, gewoon starten en wat ervaring opdoen en gaandeweg uitbreiden waar je behoefte aan hebt.

Er zijn overigens ook prima 3'rd party producten te koop welke vaak compatible zijn met zowel HUE als de alternatieven zoals hier (heb geen connecties, maar is een goed voorbeeld, er zijn anderen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnApjWKD1Twu0t_SHzRmcwQxcdk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mEGvUw8F7ZmPLUmVQyiSM3RZ.jpg?f=user_large

• musicpixel
  • Laatst online: 17-10 15:45
twowheeler schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:05:

Paar vragen:
Werken deze twee samen?

Ik ben zelf begonnen met een Hue starterset (een bridge + 2 lampen). Vervolgens lampen van andere merken (icasa, ikea, lidl) er op geprobeerd. Mijn ervaring met de lampen van ikea is dat ze best okee zijn, maar belangrijkste minpunt voor mij was dat ze niet ver genoeg konden terugdimmen. Heb ze dan ook teruggebracht.

Meestal zie je bij een lamp of ander smart product staat dat het werkt met Hue, niet dat het werkt met ikea (al zou dat wel kunnen natuurlijk).

Wat betreft samenwerken: lampen en slimme stekkers (gedraagt zich als aan/uit lamp) gaan vaak goed. Afstandsbedieningen en sensoren meestal niet.

Uiteindelijk ben ik overgestapt op HomeAssistant met een Conbee II stick, wat een veel groter aantal apparaten van verschillende fabrikanten mogelijk maakt.

Maar voordat je er aan begint zou ik inderdaad bedenken waar je welke lampen zou willen. En begin klein zodat je ervaring kunt opdoen met hoe dingen (niet) werken.

Wat aanbiedingen betreft: het is al weer bijna Black Friday... en er zijn sowieso regelmatig aanbiedingen.

Feel free to Buy me a coffee

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-10 16:18
Kan iemand me op weg helpen? Ik kom er vooralsnog niet uit...

Ik heb in de gang een plafondlamp. Deze schakelt middels een knop bij de voordeur en een knop bij de woonkamer.

Kan ik hier een Hue wandmodule gebruiken? Dus ik wil in de lamp Hue spots plaatsen. Is dat simpelweg achter beide knoppen een wandmodule zetten (dus twee aanschaffen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
mikkelnl schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:38:
Kan iemand me op weg helpen? Ik kom er vooralsnog niet uit...

Ik heb in de gang een plafondlamp. Deze schakelt middels een knop bij de voordeur en een knop bij de woonkamer.

Kan ik hier een Hue wandmodule gebruiken? Dus ik wil in de lamp Hue spots plaatsen. Is dat simpelweg achter beide knoppen een wandmodule zetten (dus twee aanschaffen)?
Ja, dat is inderdaad een mogelijkheid en je hebt er inderdaad een nodig per schakelaar. Dus je hebt het best goed uitgezocht.

Het begint een beetje een langspeelplaat te worden :+, maar ik herhaal het maar weer: Als je je schakelaars vervangt voor pulsdrukkers, dan heb je ook nog eens dim-functionaliteit door de knop lang in te drukken. Als je een pulsdrukker pakt die compatibel is met het al aanwezige schakelmateriaal, kun je zo het al aanwezige afdekraam en bedieninsknop ('wipper') gebruiken en ziet het er nog precies hetzelfde uit.

(Maar dit hoeft uiteraard niet. Is alleen een tip om nóg meer uit je Hue wall switch modules te halen)

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

xFeverr schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:01:
[...]

Ja, dat is inderdaad een mogelijkheid en je hebt er inderdaad een nodig per schakelaar. Dus je hebt het best goed uitgezocht.

Het begint een beetje een langspeelplaat te worden :+, maar ik herhaal het maar weer: Als je je schakelaars vervangt voor pulsdrukkers, dan heb je ook nog eens dim-functionaliteit door de knop lang in te drukken. Als je een pulsdrukker pakt die compatibel is met het al aanwezige schakelmateriaal, kun je zo het al aanwezige afdekraam en bedieninsknop ('wipper') gebruiken en ziet het er nog precies hetzelfde uit.

(Maar dit hoeft uiteraard niet. Is alleen een tip om nóg meer uit je Hue wall switch modules te halen)
En moet je dat dimmen nog specifiek "programmeren" binnen de Hue app? Want door jouw tip heb ik het ook zo gemaakt op de toilet (inclusief sensor) en dat werkt perfect, alleen kreeg ik zo 1 2 3 niet
het dimmen ingeregeld.

• Archer_VC10
ChUcKiE schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:29:
[...]

En moet je dat dimmen nog specifiek "programmeren" binnen de Hue app? Want door jouw tip heb ik het ook zo gemaakt op de toilet (inclusief sensor) en dat werkt perfect, alleen kreeg ik zo 1 2 3 niet
het dimmen ingeregeld.
Als je de wall switch module aanmeld in de app krijg je de vraag welke soort schakelaar er aan hangt. Daar moet je wel even aangeven dat het een pulsdrukker is.

• xFeverr
Wat @Archer_VC10 zegt klopt. Bij het instellen zal de Hue app je vragen of het een normale schakelaar is of een pulsdrukker. Alleen gebruiken ze daar andere woorden voor volgens mij. (Ik dacht 'tuimelschakelaar' en 'drukknop'? kan het zo snel niet vinden.)

Daarna is het dimmen automatisch ingesteld. Dit kun je ook niet uitzetten of wijzigen in iets anders.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Wijzigen dus alleen door er uit te kiepen en er opnieuw in te zetten?

• Archer_VC10
Waarschijnlijk kan je ook in je app naar settings, accessories, Hue wall switch module en dan 'Reset'. Maar probeer het eens...

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10 11:00
Ik heb wat zitten proberen met Friends of Hue schakelaars en wall modules. Zelf vind ik de wall modules met een pulsdrukker zeer fijn werken, net wat lekkerder dan de FoH.

Nu vroeg ik mij af: kan ik de wall switch module "combineren" met motion sensors?
De use case is: het licht is in de gang aangegaan via motion sensor, met de wall switch zou ok dan het licht willen kunnen dimmen/feller zetten. Daarna moet het vanwege 'no motion' wel weer uitgaan.... Zou dat werken? Of is de motion sensor dan buiten spel gezet zodra ik dezelfde lamp via de wall switch heb bediend?

PVO

• S0epkip
ChUcKiE schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:29:
[...]

het dimmen ingeregeld.
Hey interessant... Gaat de lamp weer 'vanzelf' uit als je hem met de wall switch module hebt aangezet?

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
S0epkip schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:54:
Ik heb wat zitten proberen met Friends of Hue schakelaars en wall modules. Zelf vind ik de wall modules met een pulsdrukker zeer fijn werken, net wat lekkerder dan de FoH.

Nu vroeg ik mij af: kan ik de wall switch module "combineren" met motion sensors?
De use case is: het licht is in de gang aangegaan via motion sensor, met de wall switch zou ok dan het licht willen kunnen dimmen/feller zetten. Daarna moet het vanwege 'no motion' wel weer uitgaan.... Zou dat werken? Of is de motion sensor dan buiten spel gezet zodra ik dezelfde lamp via de wall switch heb bediend?
Dit zou kunnen. De lamp gaat uiteindelijk gewoon nog uit als er zoveel tijd geen beweging is geweest. Kan ook zijn dat de lamp weer terug naar de felle stand gaat als er even geen beweging is (seconde of 10?) en dan weer wel.

Maar kan het wel voor je bekijken voor de zekerheid. Ik heb namelijk een FoH en bewegingssensorcombi. Voornamelijk voor gasten die de drang hebben om het licht uit te zetten omdat ze niet weten dat het vanzelf uit gaat.

• S0epkip
BGFG schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:50:
[...]

Let wel op: die Robb shop waar je naar linkt werkt niet met een hue motion sensor. Deze wel https://www.icasa.io/dimmersswitches
Goed om te weten! Is de Ecodim zigbee inbouwdimmer wel compatible met de motion sensor? Of alleen de iCasa, dat je weet?

PVO

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:26
S0epkip schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:18:
[...]

Goed om te weten! Is de Ecodim zigbee inbouwdimmer wel compatible met de motion sensor? Of alleen de iCasa, dat je weet?
Sorry, geen ervaring mee. Je zou het Ecobright kunnen vragen…..
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:00

KingCrash

Angry Rabbit

xFeverr schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:01:
[...]

@xFeverr Dank voor het verspreiden van het pulsdrukker evangelie. Je hebt mij ook getriggerd hier naar te gaan kijken.
Ik heb nu een Hue wallswitch achter een normale wipper zitten.
1x klikken = wit licht, 2x klikken = blauw licht, 3x klikken is rood licht.
Blijft deze optie beschikbaar met een pulsdrukker (multiple clicks > scenario) en komt er dan dus de optie bij om te dimmen?

Angry Rabbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
KingCrash schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:27:
[...]

@xFeverr Dank voor het verspreiden van het pulsdrukker evangelie. Je hebt mij ook getriggerd hier naar te gaan kijken.
Blijft deze optie beschikbaar met een pulsdrukker (multiple clicks > scenario) en komt er dan dus de optie bij om te dimmen?
Ja, die functie komt erbij. Afhankelijk van hoe je je wall switch instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
KingCrash schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:27:
[...]

Als het goed is werkt het nu zo bij jou:
AAN = scene 1. UIT-AAN = scene 2. UIT-AAN = scene 3. Dus als je naar scene 3 wilt moet je de schakelaar 5 keer bedienen. Ja, dat is natuurlijk veel te veel :O
Klopt het dat het zo werkt?

Met de pulsdrukker is het:
Drukken = scene 1. Drukken = scene 2. Drukken = scene 3.
3x drukken dus om van uit naar scene 3 te gaan, een efficiëntie van 40 procent! Het achter elkaar drukken moet dan wel binnen een bepaalde tijd gebeuren. Want na een paar seconden is het een uit-knop geworden. Dus:
Drukken = scene 1. Drukken = scene 2. Even paar seconden wachten. Drukken = uit. Dit is ook hoe de Hue Smart Button eigenlijk werkt.

Nou is dat efficiënter drukken natuurlijk een beetje een grapje, maar ik merkte wel dat de andere bewoners in huis het beter begrepen. Die vonden dat aan/uit/aan/uit/aan/uit/aan/uit doen om het licht in een bepaalde modus te krijgen maar iets raars en dat werd eigenlijk afgekeurd :+ dus ik moest wel een pulsdrukker nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door xFeverr op 30-09-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:00

KingCrash

Angry Rabbit

xFeverr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:44:
[...]

Als het goed is werkt het nu zo bij jou:
AAN = scene 1. UIT-AAN = scene 2. UIT-AAN = scene 3. Dus als je naar scene 3 wilt moet je de schakelaar 5 keer bedienen. Ja, dat is natuurlijk veel te veel :O
Klopt het dat het zo werkt?
Exact
Met de pulsdrukker is het:
Drukken = scene 1. Drukken = scene 2. Drukken = scene 3.
3x drukken dus om van uit naar scene 3 te gaan, een efficiëntie van 40 procent! Het achter elkaar drukken moet dan wel binnen een bepaalde tijd gebeuren. Want na een paar seconden is het een uit-knop geworden. Dus:
Drukken = scene 1. Drukken = scene 2. Even paar seconden wachten. Drukken = uit. Dit is ook hoe de Hue Smart Button eigenlijk werkt.

Nou is dat efficiënter drukken natuurlijk een beetje een grapje, maar ik merkte wel dat de andere bewoners in huis het beter begrepen. Die vonden dat aan/uit/aan/uit/aan/uit/aan/uit doen om het licht in een bepaalde modus te krijgen maar iets raars en dat werd eigenlijk afgekeurd :+ dus ik moest wel een pulsdrukker nemen.
Wordt nu gebruikt op de kamer van mijn dochter van 3, dus hoe meer klikken hoe beter :+
Maar ik wil het ook gaan toepassen op andere lampen, dus een klikbesparing is zeker mooi.
Ik ga eens wat Jung pulsdrukkers bestellen. Thx!

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat adviseren jullie te doen met de bestaande wipschakelaars? Laten zitten en wallmodule plaatsen? Of in zijn geheel vervangen voor zoiets: https://www.beaumotica.nl...akelaar-wit-0636665129413

Ik heb Berker s1 materiaal zitten en zou de hue schakelaar er naast moeten plakken (wat optisch niet mooi is)

[ Voor 32% gewijzigd door Workaholic op 30-09-2022 11:56 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-10 07:24
Wie kan me helpen? Ik heb een wall switch gekocht en wil dat als ik op de schakelaar druk dat een bepaalde scene op 5 lampen aktief wordt. Dat gedeelte is me gelukt. Als ik dan weer op de schakelaar druk wil ik dat de situatie in huis zich hersteld zoals het was voor ik de eerste keer op de schakelaar drukte. Dus als toen alle lampen uit waren moet dat na een tweede keer drukken ook weer zo zijn. En als de lampen aanstonden (maar bv een andere scene en helderheid hadden) dan moet dat ook weer zo terugkeren.

Hoe los ik dit op?

Ik gebruik All 4 Hue als app op m'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

-never mind

[ Voor 95% gewijzigd door Ursamajor op 30-09-2022 23:20 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 09:35
Ik heb een paar van deze heel betaalbare panelen gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOkMxr7tep74T9pkFT8h-yxqohg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pU2uXlAOL6vRbWBsgNipMuUZ.png?f=fotoalbum_large
Andere panelen met CCT zijn een stuk duurder.

Ze werken met een eigen app en protocol en ik zie niet hoe ik dit kan koppelen met Homey.

LIefst zou ik ze met een CCT led driver sturen. De meegeleverde driver werkt met een constant current van 0,8a. Ik zou graag meerder panelen op een driver aansturen omdat ik ze wil inzetten als een soort "nep raam".

Hoe zouden jullie dit oplossen? Het liefst betaalbaar, want een paneel van 20 euro wil ik niet upgraden met een enkele driver van 70 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 16-10 21:45
S0epkip schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:54:

Dat heb ik hier met 2 wallswitches en 1 sensor op de lamp in de hal en dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
arjandijk162 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:20:
Ik heb een paar van deze heel betaalbare panelen gekocht.
[Afbeelding]
Andere panelen met CCT zijn een stuk duurder.

Ze werken met een eigen app en protocol en ik zie niet hoe ik dit kan koppelen met Homey.

LIefst zou ik ze met een CCT led driver sturen. De meegeleverde driver werkt met een constant current van 0,8a. Ik zou graag meerder panelen op een driver aansturen omdat ik ze wil inzetten als een soort "nep raam".

Hoe zouden jullie dit oplossen? Het liefst betaalbaar, want een paneel van 20 euro wil ik niet upgraden met een enkele driver van 70 euro.
Kun je deze vraag niet beter in het Homey topic stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victory
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik wil op mijn Philips Hue systeem IKEA Tradfri lampen toevoegen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Victory schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:02:
Ik wil op mijn Philips Hue systeem IKEA Tradfri lampen toevoegen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Zoek even op Tradfri in dit topic en je vind heel veel vergelijkbare vragen/ervaringen.

Tldr; werkt over het algemeen goed, iets minder stabiel dan Hue lampen en updaten kan niet zonder Ikea bridge. Toevoegen aan Entertainment Zones etc en aan bijvoorbeeld HomeKit kan niet, zie ook mijn eerdere reactie over Osram lampen op een Hue bridge: Fuwor in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victory
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Fuwor schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:08:
[...]

Zoek even op Tradfri in dit topic en je vind heel veel vergelijkbare vragen/ervaringen.

Tldr; werkt over het algemeen goed, iets minder stabiel dan Hue lampen en updaten kan niet zonder Ikea bridge. Toevoegen aan Entertainment Zones etc en aan bijvoorbeeld HomeKit kan niet, zie ook mijn eerdere reactie over Osram lampen op een Hue bridge: Fuwor in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"
Dank je voor het delen van je ervaring! Ik wil met name de E27 fittings gaan gebruiken in de avonden om het licht te dimmen. Als ik de schakelaar van de lamp aan doe, wil ik dus dat de de IKEA lamp direct aan gaat met gedimd licht (terwijl deze op de Philips Hue bridge is verbonden), werkt dat meteen goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Victory schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

Dank je voor het delen van je ervaring! Ik wil met name de E27 fittings gaan gebruiken in de avonden om het licht te dimmen. Als ik de schakelaar van de lamp aan doe, wil ik dus dat de de IKEA lamp direct aan gaat met gedimd licht (terwijl deze op de Philips Hue bridge is verbonden), werkt dat meteen goed?
Het werkt, maar je merkt wel dat het minder stabiel is. Ik had eerst een mix van hue en ikea lampen buiten, want hé het is buiten en die hue lampen zijn best wel wat duurder. Maar inmiddels toch allemaal vervangen door hue. Je merkt bijvoorbeeld dat een Ikea lamp soms niet of trager reageert en ik verbeeld me ook dat de dimmogelijkheden beperkter zijn. Dus ja het werkt maar je merkt wel waarin het prijsverschil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
S0epkip schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:18:
[...]

Het is al lang geleden, dus kan het me niet meer goed herinneren, maar volgens mij had ik een Ecodim dimmer met een Hue motion sensor op de Hue Bridge en dat werkte volgens mij goed.

Ik ben echter al vrij snel overgestapt op Home Assistant, want ik wilde bij een draai aan de knop de Motion sensor kunnen "overriden" en dat ging niet met alleen Hue. Als ik handmatig de helderheid aanpaste, dan zette de motion sensor routine na een aantal seconden de helderheid weer terug op wat in de routine was ingesteld (of uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
musicpixel schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:46:
[...]

Het is al lang geleden, dus kan het me niet meer goed herinneren, maar volgens mij had ik een Ecodim dimmer met een Hue motion sensor op de Hue Bridge en dat werkte volgens mij goed.

Ik ben echter al vrij snel overgestapt op Home Assistant, want ik wilde bij een draai aan de knop de Motion sensor kunnen "overriden" en dat ging niet met alleen Hue. Als ik handmatig de helderheid aanpaste, dan zette de motion sensor routine na een aantal seconden de helderheid weer terug op wat in de routine was ingesteld (of uit).
Dat laatste (helderheid verandert door motion) ben ik ook 'bang' voor ja, maar dat is in HA dus op te lossen?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

BGFG schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:12:
[...]

Het werkt, maar je merkt wel dat het minder stabiel is. Ik had eerst een mix van hue en ikea lampen buiten, want hé het is buiten en die hue lampen zijn best wel wat duurder. Maar inmiddels toch allemaal vervangen door hue. Je merkt bijvoorbeeld dat een Ikea lamp soms niet of trager reageert en ik verbeeld me ook dat de dimmogelijkheden beperkter zijn. Dus ja het werkt maar je merkt wel waarin het prijsverschil zit.
Klopt, heb 1 Ikea lamp en die reageert als enige soms niet en qua dimmen gaan de Hue lampen enorm veel lager dan de Ikea variant… Maar goed de Hue E27 heeft dan ook een adviesprijs van €79.99 vs €17.99 voor de Ikea E27

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicpixel
S0epkip schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:49:
[...]

Dat laatste (helderheid verandert door motion) ben ik ook 'bang' voor ja, maar dat is in HA dus op te lossen?
Ik gebruik HA met Zigbee2MQTT en Node Red. De meeste van mijn automations maak ik in Node Red en daar kun je zo'n beetje alles mee. Of het ook in puur HA kan weet ik niet, want daar heb ik niet voldoende ervaring mee.

Hier op de overloop gaat het licht (met Ecodim dimmer en Hue motion sensor) meestal op motion, maar soms wil ik dat het licht aan blijft en draai ik even aan de knop. Dat zorgt er dan voor dat ie niet meer reageert op motion. Moet dan wel met de hand het licht uit doen. Dat zorgt er voor dat ie weer automatisch op motion reageert. Deze automation heb ik gemaakt in Node Red.

Ik liep al snel tegen de beperkingen van Hue aan dus vrij snel op HA overgestapt. Kon ik ook andere merken sensoren etc gebruiken.

Je kunt HA natuurlijk gewoon eens uitproberen (bijv in een Virtual Machine). Je kunt gewoon je Hue bridge voorlopig blijven gebruiken, die wordt zelfs herkend door HA. Maar als je je Hue motion sensor koppelt aan de Hue bridge wordt deze niet gezien door HA voor zover ik me kan herinneren. Die zul je dan moeten koppelen aan een Zigbee stick (ik heb de Conbee II). Op de Zigbee2MQTT site kun je een lijst met ondersteunde sticks vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-10 20:28
Iemand toevallig een mooie oplossing om deze schakelaars en stopcontact om te zetten naar hue schakelaars?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uk2ag8X1oeCJBMBn3GtjyhbW6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EE9kVOcMvubKoTmbquX40we0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
mmmmmark schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:13:
Iemand toevallig een mooie oplossing om deze schakelaars en stopcontact om te zetten naar hue schakelaars?[Afbeelding]
Berker S1?

Pulsschakelaars en wall modules!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-10 21:13
musicpixel schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:08:
[...]

Ik gebruik HA met Zigbee2MQTT en Node Red. De meeste van mijn automations maak ik in Node Red en daar kun je zo'n beetje alles mee. Of het ook in puur HA kan weet ik niet, want daar heb ik niet voldoende ervaring mee.

Hier op de overloop gaat het licht (met Ecodim dimmer en Hue motion sensor) meestal op motion, maar soms wil ik dat het licht aan blijft en draai ik even aan de knop. Dat zorgt er dan voor dat ie niet meer reageert op motion. Moet dan wel met de hand het licht uit doen. Dat zorgt er voor dat ie weer automatisch op motion reageert. Deze automation heb ik gemaakt in Node Red.

Ik liep al snel tegen de beperkingen van Hue aan dus vrij snel op HA overgestapt. Kon ik ook andere merken sensoren etc gebruiken.

Je kunt HA natuurlijk gewoon eens uitproberen (bijv in een Virtual Machine). Je kunt gewoon je Hue bridge voorlopig blijven gebruiken, die wordt zelfs herkend door HA. Maar als je je Hue motion sensor koppelt aan de Hue bridge wordt deze niet gezien door HA voor zover ik me kan herinneren. Die zul je dan moeten koppelen aan een Zigbee stick (ik heb de Conbee II). Op de Zigbee2MQTT site kun je een lijst met ondersteunde sticks vinden.
Ben wel benieuwd naar die node red automation die je daarvoor gemaakt hebt, ben bang dat het voor een ander topic is 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
Huub- schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:20:
[...]

Ben wel benieuwd naar die node red automation die je daarvoor gemaakt hebt, ben bang dat het voor een ander topic is 😀
Ik heb 'm een tijd terug in het Node Red forum gepost:
musicpixel in "Node-RED - grafisch 'programmeren' (bijv. voor domotica)"

Als je meer Node Red vragen hebt zou ik ze daar stellen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Voor mijn garageverlichting (LED TL met hotelschakeling) ben ik op zoek naar iets als een Sonoff of Shelly module om de verlichting ook op afstand te kunnen sturen.

Zou bijvoorbeeld een https://www.bol.com/nl/p/...link-app/9300000091803838 hierbij kunnen werken? Of is deze niet volledig 'hue compatible '?

Dimmen is niet nodig, liefst sluit ik hem gewoon "tussen" de hotelschakeling, nuldraad is wel aanwezig. Hoef/wil dus ook geen pulsdrukkers voor deze..

Hier ideeën voor welke module hier best voor gekozen kan worden?

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 14:40

DukeBox

loves wheat smoothies

S0epkip schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 15:53:
Voor mijn garageverlichting (LED TL met hotelschakeling) ben ik op zoek naar iets als een Sonoff of Shelly module om de verlichting ook op afstand te kunnen sturen.
Die ZBMINI-L werkt met Hue. Je hotel schakelaars komen dan (in serie, dus zonder fase) tussen S1 en S2 of mét fase alleen aan S2.

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 02-10-2022 16:04 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
DukeBox schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 15:58:
[...]

Die ZBMINI-L werkt met Hue. Je hotel schakelaars komen dan (in serie, dus zonder fase) tussen S1 en S2 of mét fase alleen aan S2.
Hmmm.. het schijnt dat de ZBMINI niet helemaal lekker meewerkt:

https://community.hueesse...-and-with-hue-bridge/2830

Status update niet, en hij schakelt niet "met de kamer".

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

S0epkip schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:34:
Hmmm.. het schijnt dat de ZBMINI niet helemaal lekker meewerkt:
Dat klopt wel, met niet hue devices is er een beperking met zones en externe aansturing (voice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
DukeBox schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:43:
[...]

Dat klopt wel, met niet hue devices is er een beperking met zones en externe aansturing (voice).
Dan kan ik misschien net zo goed voor een 'goedkope' module gaan en die met HomeAssistant laten praten...

Overigens zou een beperking met zones en voice nog wel OK zijn, maar ik lees dat de module zelfs niet meeschakelt met de kamer.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

S0epkip schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:50:
..maar ik lees dat de module zelfs niet meeschakelt met de kamer.
Omdat het vaak niet gezien wordt als 'lamp'.. erg irritant dat Hue zo gebruikers toch dwars blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12
Wat zijn de minst hoge lampen in e27 (of e14) met white ambiance of color? Wij hebben een nieuw armatuur met e27 fitting en daar passen de e27 color peertjes net niet in met 10.7cm hoogte. De white ambiance zijn volgens mij even hoog, en de filaments hoger..

Enige alternatief dat ik gevonden heb is een e14 kogellamp die met e27>e14 verloopstuk waarschijnlijk lager is dan 10.7cm. maar deze is alleen warm white, geen white ambiance...

[ Voor 3% gewijzigd door KIMBLE op 03-10-2022 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

KIMBLE schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:05:
Enige alternatief dat ik gevonden heb is een e14 kogellamp die met e27>e14 verloopstuk waarschijnlijk lager is dan 10.7cm. maar deze is alleen warm white, geen white ambiance...
Ik weet niet wat voor armatuur je hebt maar bij indirecte verlichting kan je ook nog E27 naar GU10 doen, die is er wel in White Ambiance (en color), die is 58mm incl. de pinnetjes die weer een stukje in het GU10 voetje vallen. Ik kan alleen niet zo 123 vinden hoeveel zo'n adapter toevoegt aan de lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12
DukeBox schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:47:
[...]

Ik weet niet wat voor armatuur je hebt maar bij indirecte verlichting kan je ook nog E27 naar GU10 doen, die is er wel in White Ambiance (en color), die is 58mm incl. de pinnetjes die weer een stukje in het GU10 voetje vallen. Ik kan alleen niet zo 123 vinden hoeveel zo'n adapter toevoegt aan de lengte.
Daar heb ik inderdaad aan gedacht maar de armatuur is een witte bol. Een spot zal alleen de onderkant verlichten dus geen goede optie. Bedankt voor meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

KIMBLE schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:49:
Een spot zal alleen de onderkant verlichten dus geen goede optie. Bedankt voor meedenken!
Je kan er een diffuser (en deflector) op zetten maar als de ruimte al beperkt is zal dat denk ik nooit mooi egaal worden.

Is de bol zelf diffuus ? Zo ja kan je nog overwegen om een E27 lamp te ontdoen van de diffuser en plastic dome (uiteraard verlies je dan wel je garantie). Zie hier voor de binnenkant: YouTube: How I repaired my broken Philips Hue bulb

Dat moet ook met zo'n filament lamp kunnen, zover ik weet is het glas alleen cosmetisch dan heb je helemaal geen gedoe met het diffuus maken. Maar het is natuurlijk geen goedkoop probeerseltje..

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 03-10-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apjuh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-10 14:33
Weet iemand of je ook losse onderdelen van de Philips hue wall mount kan kopen?

Ik ben namelijk 1 kabelset kwijt geraakt om de wall mount met de schakelaar te verbinden. En ik wil deze graag los erbij kopen als dat mogelijk is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:32
Hierbij wil ik een tip delen t.a.v de bevestiging van de Hue Tap dial. Ik had bij de aanschaf het idee deze met een soort plug in een wcd te maken. Deze wcd wordt soms nog gebruikt voor stofzuigen dus de Tap dial moet makkelijk te verwijderen zijn. Deze is aan de achterzijde voorzien van magneetjes t.b.v. de bevestiging op de meegeleverde achterplaat. Niet de hele ring is magnetisch maar je kon met een magneetje bepalen waar deze zaten in de ring. De ring steekt een fractie uit aan de achterzijde, is van zacht materiaal en sluit mooi aan op/over een wcd.

Ik had nog een paar kleine maar vrij krachtige magneetjes (ik had ze nog dus helaas geen link, ca 6 a 7mm doorsnede en 4mm dik). Ik heb de wcd (Peha inline) verwijderd en aan de achterzijde hiervan is ruimte voor de magneetjes. Lang verhaal kort: de tap dial op de kop leggen, wcd hier op leggen en de magneetjes, aan de achterzijde van de wcd, zelf de beste plek laten ‘kiezen’. Dit werkt super. Magneetjes aftekenen, snelle epoxylijm op deze plekken, magneetjes met de juiste kant neerleggen in de lijm en vervolgens de tap dial weer plaatsen aan de voorzijde en juist uitlijnen. De lijm kan nu uitharden met de magneetjes op de juiste plek. Wcd terug plaatsen, tap dial erop en klaar. De tap dial blijft zeer goed zitten, schuift absoluut niet bij bediening en is toch zonder problemen (en onzichtbaar) te verwijderen en evt. elders te plaatsen. Drie magneetjes volstaan bij mij. Vier zou ook kunnen.

De instelmogelijkheden van de tap dial passen zeer goed bij onze situatie en dimmen met de ring werkt ook super. Al met al zeer tevreden met deze tap dial en deze wijze van bevestigen.

Hierbij enkele plaatjes.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SX3A7Byb9MZ0FKb4iIFKkt2WoRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqFONUXPWcxToEhCGtHzQ1ay.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIdtw6OF75W5-_dgOjyrGEJs0w4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XeeWNlmX14GY9rcT5bbcDWj4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JcejPPJlOF6MIbFSBQxHoKflEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGOzI14Vazk5qnB965vfjGe8.jpg?f=fotoalbum_large

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Wij hebben een nieuwe tafel van 3*1m en zijn de Philips hue ensis aan het overwegen. We twijfelen alleen over het formaat. In principe is het een tafel voor 8 personen, maar ik denk dat we niet heel vaak met 8 er aan zitten en anders zal het eerder in diner setting zijn en is kaarslicht om bij te verlichten ook een goede optie. Heeft er iemand hier ervaring met deze lamp bij een tafel van dit formaat?

[ Voor 10% gewijzigd door Bozzel1987 op 03-10-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
renem schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:42:
Wie kan me helpen? Ik heb een wall switch gekocht en wil dat als ik op de schakelaar druk dat een bepaalde scene op 5 lampen aktief wordt. Dat gedeelte is me gelukt. Als ik dan weer op de schakelaar druk wil ik dat de situatie in huis zich hersteld zoals het was voor ik de eerste keer op de schakelaar drukte. Dus als toen alle lampen uit waren moet dat na een tweede keer drukken ook weer zo zijn. En als de lampen aanstonden (maar bv een andere scene en helderheid hadden) dan moet dat ook weer zo terugkeren.

Hoe los ik dit op?

Ik gebruik All 4 Hue als app op m'n telefoon.
Niemand?

Ik ben nu een paar dagen met die Wall Switch bezig maar ik snap dat ding niet. Van wat ik ervan zie is dat het een puls geeft op het moment dat ik contact maak tussen de 2 draadjes en opnieuw een puls als ik die draadjes weer los maak. Maar ik snap niet hoe ik (in all 4 hue) kan aangeven dat die 2e puls een uit signaal is.

Als ik de status van de switch bekijk dan geeft die ook alleen maar aan "button 1 short released" of ik nu de draadjes tegen elkaar houdt of weer losmaak. Maakt ook niet uit of ik dat nu met de draadjes van connector 1 of connector 2 doe. 🤔🤔🤔Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsiYVNrx18rZada9UeYjp1erGZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKRpUd9WyX5iK9j1jUZDYrsM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 15-10 09:35
remmuz schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:53:
[...]

Kun je deze vraag niet beter in het Homey topic stellen?
Ik denk het niet, omdat ik op zoek ben naar een zigbee led driver oplossing. Ik wil de huidige wifi driver vervangen

Ik ben dus vooral benieuwd naar mensen die zelf een constant voltage driver hebben geinstalleerd

[ Voor 14% gewijzigd door arjandijk162 op 03-10-2022 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

renem schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:29:
[...]

Niemand?

Ik ben nu een paar dagen met die Wall Switch bezig maar ik snap dat ding niet. Van wat ik ervan zie is dat het een puls geeft op het moment dat ik contact maak tussen de 2 draadjes en opnieuw een puls als ik die draadjes weer los maak. Maar ik snap niet hoe ik (in all 4 hue) kan aangeven dat die 2e puls een uit signaal is.

Als ik de status van de switch bekijk dan geeft die ook alleen maar aan "button 1 short released" of ik nu de draadjes tegen elkaar houdt of weer losmaak. Maakt ook niet uit of ik dat nu met de draadjes van connector 1 of connector 2 doe. 🤔🤔🤔[Afbeelding]
Die button heeft een aantal condities en acties, zoals het wijzigen van een flag. Dat kun je zien als je op "Setup parameters" klikt.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Ursamajor schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:28:
[...]

Die button heeft een aantal condities en acties, zoals het wijzigen van een flag. Dat kun je zien als je op "Setup parameters" klikt.
Button pressed
Button short released

Dat zijn de condities. De eerste snap ik maar ik zou als 2e een Button released verwachten, wat houdt short released Dan precies in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Tja, dat is wat ik zou verwachten net als bij een oude dimmerswitch als je door de scenes heen bladert door binnen 10 seconden op de aan knop te drukken. Dan hoogt ie na elke druk op de knop een memory sensor op en reset ie de timer die 10 seconden aftelt. Maar ik heb verder niet zo'n wallswitch, dus kan het ook niet voor je bekijken :-(

Gadgets FTW!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renem
Ursamajor schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:59:
Tja, dat is wat ik zou verwachten net als bij een oude dimmerswitch als je door de scenes heen bladert door binnen 10 seconden op de aan knop te drukken. Dan hoogt ie na elke druk op de knop een memory sensor op en reset ie de timer die 10 seconden aftelt. Maar ik heb verder niet zo'n wallswitch, dus kan het ook niet voor je bekijken :-(
Geen probleem, heb het ondertussen voor elkaar gekregen. Ik heb de Philips app gebruikt om de wall switch te laten detecteren. Toen kreeg ik de optie om de wall switch als simpele aan/uit schakelaar of als een schakelaar die continu 3 scènes afwisselt te gebruiken. Daarna weer in All 4 Hue geopend om te kijken hoe de boel is geconfigureerd en nu is het me wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
DukeBox schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:00:
[...]

Omdat het vaak niet gezien wordt als 'lamp'.. erg irritant dat Hue zo gebruikers toch dwars blijft zitten.
Hoe ziet ie dan als ik vragen mag?

Verder is probleem dat in dit geval dus het device zelf zich niet goed aanmeld op zigbee netwerk, is niet fout Hue, die ziet device type x en dan word deze als zodanig geconfigureerd in de bridge en als het een onbekend device is voor Philips kan de bridge er weinig mee. Je kunt niet verwachten dat Signify gratis voor Hue onbekende producten gaat suppporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01:37

Copitano

Hoorn NH

Kan iemand mij helpen met het volgende:
Hoewel ik er nog steeds van baal dat ik bijna verplicht wordt een nieuw apparaat te kopen waar ik eigenlijk helemaal niet op zit te wachten heb ik nu toch eindelijk maar eens een nieuwe Hue bridge gekocht (voordelige aanbieding). Na een beetje Googlen heb ik een recept gevonden om de instellingen van de oude bridge (v1) over te zetten naar de nieuwe. De Philips Hue app staat op mijn iPhone 12. Ik kom daarmee tot de stap "Bridge overzetten" en dan "Instelligen overzetten" maar dan krijg ik deze foutmeldening "AccessDeniedAccess denied .Anonymous caller does not have storage.objects.get access to the Google Cloud Storage object."
Ik heb geen idee wat ik daar aan kan doen om dat op te lossen.
Wat betekent die melding en wat kan ik er aan doen?
Wie kan mij helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Copitano op 06-10-2022 00:26 ]

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

Dubbel :z

[ Voor 98% gewijzigd door Copitano op 06-10-2022 00:27 ]

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-10 18:21
op ons toilet heb ik sinds kort een hue white (e27) samen met een dimmer switch V2 geinstalleerd.
Als ik op de hue knop druk wil ik graag gedimd licht en dat heb ik dan ook zo ingesteld.

Vreemde is dat wanneer ik dan op die knop druk het licht eerst feller gaat en daarna (na een fractie van een sec) gaat ie naar de ingestelde stand.

Zijn er meer mensen met dit 'probleem'? En/of is hier iets aan te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
darklord007 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:02:
op ons toilet heb ik sinds kort een hue white (e27) samen met een dimmer switch V2 geinstalleerd.
Als ik op de hue knop druk wil ik graag gedimd licht en dat heb ik dan ook zo ingesteld.

Vreemde is dat wanneer ik dan op die knop druk het licht eerst feller gaat en daarna (na een fractie van een sec) gaat ie naar de ingestelde stand.

Zijn er meer mensen met dit 'probleem'? En/of is hier iets aan te doen?
Wat heb jij bij de lamp ingesteld als gedrag na stroomuitval of inschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Bozzel1987 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:17:
Wij hebben een nieuwe tafel van 3*1m en zijn de Philips hue ensis aan het overwegen. We twijfelen alleen over het formaat. In principe is het een tafel voor 8 personen, maar ik denk dat we niet heel vaak met 8 er aan zitten en anders zal het eerder in diner setting zijn en is kaarslicht om bij te verlichten ook een goede optie. Heeft er iemand hier ervaring met deze lamp bij een tafel van dit formaat?
Mijn tafel is "slechts" 2,40 meter en daarvoor is de Ensis meer dan voldoende.
Er komt echt veel licht uit. Je hebt ook nog de reflectie op het plafond van de LEDs aan de bovenkant van het armatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-10 18:21
BGFG schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:59:
[...]

Wat heb jij bij de lamp ingesteld als gedrag na stroomuitval of inschakelen?
De dimmer v2 staat op 'scene doorlopen' en daaraan is alleen de lamp van de wc gekoppeld
Drukken --> gaat naar scene
en de Hue knop gaat van donker naar steeds lichter.

Bij de lamp zelf heb ik bij inschakelen standaard staan.

Maar de dimmer zou toch leidend moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
darklord007 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:40:
[...]

De dimmer v2 staat op 'scene doorlopen' en daaraan is alleen de lamp van de wc gekoppeld
Drukken --> gaat naar scene
en de Hue knop gaat van donker naar steeds lichter.

Bij de lamp zelf heb ik bij inschakelen standaard staan.

Maar de dimmer zou toch leidend moeten zijn?
Bij inschakelen standaard gaat ie eerst naar warm wit, volledige helderheid en dat is nou net wat jij niet wil. Probeer laatste aan- status eensAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okhukgPF01Rq-isY69WcBp6m4qw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iaOtLwxtS8itoxvPFC6Ge7rB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
remmuz schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:14:
[...]

Mijn tafel is "slechts" 2,40 meter en daarvoor is de Ensis meer dan voldoende.
Er komt echt veel licht uit. Je hebt ook nog de reflectie op het plafond van de LEDs aan de bovenkant van het armatuur.
Dus jij zou de lamp ook aanschaffen voor een 3m tafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Bozzel1987 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:28:
[...]

Dus jij zou de lamp ook aanschaffen voor een 3m tafel?
Ik vind de licht spreiding erg goed. Ik verwacht niet dat je in het donker zit aan de kop van de tafel.
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe hoog de lamp boven de tafel hangt. Bij mij is dat 50 cm.

[ Voor 13% gewijzigd door remmuz op 10-10-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:14
Hi guys. Ik heb een issue met de bewegingssensoren die me al jaren plagen maar waar ik online niets over kan vinden.

Je kunt de sensor instellen dat die een lamp aanzet en na x minuten uitzet.
Vervolgens is het de bedoeling dat zolang je in de ruimte bent en beweegt de lamp aan blijft staan.

Maar wat er gebeurt is dat de lamp eerst de helderheid verlaagt en dan gewoon uitgaat, ook al sta je als een boze aap te zwaaien.

Ik heb laatst het nieuwe model gekocht in de hoop dat deze beter zouden werken, dat leek aanvankelijk zo te zijn, maar inmiddels niet meer 🙄

Heeft iemand anders ook deze ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

LaTiNo156 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:54:
Hi guys. Ik heb een issue met de bewegingssensoren die me al jaren plagen maar waar ik online niets over kan vinden.

Je kunt de sensor instellen dat die een lamp aanzet en na x minuten uitzet.
Vervolgens is het de bedoeling dat zolang je in de ruimte bent en beweegt de lamp aan blijft staan.

Maar wat er gebeurt is dat de lamp eerst de helderheid verlaagt en dan gewoon uitgaat, ook al sta je als een boze aap te zwaaien.

Ik heb laatst het nieuwe model gekocht in de hoop dat deze beter zouden werken, dat leek aanvankelijk zo te zijn, maar inmiddels niet meer 🙄

Heeft iemand anders ook deze ervaring?
Ik herken dit niet, heb al jaren een Motion sensor in de keuken hangen en die lampen gaan echt niet uit zolang ik daar ben.
Als volgt ingesteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibKyi029fn9fxOFTAXI5YKWfejQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IYxHFOaKAmYYbAfxlerj3rmY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEydKyVXoffEXKb4MQAMB9-QmwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2FyjxJi56WJKl9QZMYQ4tjx.jpg?f=fotoalbum_large

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 22:22
Copitano schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:32:
Kan iemand mij helpen met het volgende:
Hoewel ik er nog steeds van baal dat ik bijna verplicht wordt een nieuw apparaat te kopen waar ik eigenlijk helemaal niet op zit te wachten heb ik nu toch eindelijk maar eens een nieuwe Hue bridge gekocht (voordelige aanbieding). Na een beetje Googlen heb ik een recept gevonden om de instellingen van de oude bridge (v1) over te zetten naar de nieuwe. De Philips Hue app staat op mijn iPhone 12. Ik kom daarmee tot de stap "Bridge overzetten" en dan "Instelligen overzetten" maar dan krijg ik deze foutmeldening "AccessDeniedAccess denied .Anonymous caller does not have storage.objects.get access to the Google Cloud Storage object."
Ik heb geen idee wat ik daar aan kan doen om dat op te lossen.
Wat betekent die melding en wat kan ik er aan doen?
Wie kan mij helpen?
Niet een rechtstreeks antwoord, maar All4Hue kan volgens mij ook sinds kort backup/restore van bridges. Wellicht die proberen... wellicht een snelle work around voor je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

Ro-Maniak2 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:52:
[...]

Niet een rechtstreeks antwoord, maar All4Hue kan volgens mij ook sinds kort backup/restore van bridges. Wellicht die proberen... wellicht een snelle work around voor je probleem.
Ga ik proberen! Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

@Ro-Maniak2 Helaas.......
In de beschrijving van de Backup & Restore functie staat dat je eerst alle hardware (lampen, sensors, schakelaars etc.) eerst moet pairen op de nieuwe (of geresette) bridge. Het is mij er nu juist om te doen dat te omzeilen.
Ik had inmiddels ook al contact gehad met de helpdesk van Philips en die kwamen ook niet verder dan "De bridge V1 cloud services zijn al sinds 2020 gestopt. Vandaar dat u deze foutmelding ontvangt. Het is sinds die tijd niet meer mogelijk de instellingen van V1 over te zetten naar V2."
Lekkere service hoor van Philips. Daar hadden ze toch wel iets op kunnen bedenken. Het is niet zo dat die spullen niets kosten :|
Ik zal er dus helaas niet aan ontkomen om alle bestaande lampen opnieuw aan te melden op de nieuwe bridge :/ . Met een beetje geluk moet ik ze ook nog allemaal uit de fitting halen om de serienummers te noteren. :(

Ga ik wel eens doen op een druilerige winterdag. Voorlopig dan maar even door op de oude v1. De nieuw aangeschafte lampen uit het starterspakket waar de nieuwe bridge ook in zat draaien inmiddels ook op de oude bridge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Tomba schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:40:
[...]

Ik herken dit niet, heb al jaren een Motion sensor in de keuken hangen en die lampen gaan echt niet uit zolang ik daar ben.
Ik heb dus ongeveer dezelfde instellingen. Alleen dan in de Android app, maar dat zal niet het verschil maken.

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat de Bridge het verknalt. Die krijgt dan wel de beweging door, maar doet er niks mee?
Misschien maar een keer een harde reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

BGFG schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:57:
[...]

Bij inschakelen standaard gaat ie eerst naar warm wit, volledige helderheid en dat is nou net wat jij niet wil. Probeer laatste aan- status eens[Afbeelding]
Dit is mijns inziens niet waarom dit gebeurt aangezien dit get gedrag na inschakelen van de netstroom is.
Zelf heb ik hue labs Time-based light en als die aan staat, werkt de dimmerswitch v2 ook niet lekker. Eerst minder fel en dan zoals ik m verwacht.
Erg bijzonder aangezien ze elkaar niet zouden kunnen bijten, echter denk ik dat de api van hue nog wat eigenschappen heeft die niet publiekelijk zijn.

Mogelijk heeft de vraagsteller ook zoiets ingesteld?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
LaTiNo156 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:57:
[...]

Ik heb dus ongeveer dezelfde instellingen. Alleen dan in de Android app, maar dat zal niet het verschil maken.

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat de Bridge het verknalt. Die krijgt dan wel de beweging door, maar doet er niks mee?
Misschien maar een keer een harde reset doen.
Geen hard reset doen.... Als je twijfeld of programeering vanuit bridge goed is gegaan, is het slimmer om even de sensor te verwijderen (in de app) en daarna opnieuw toe voegen, dan wordt deze opnieuw geconfigureerd.

Maar ik vermoed dat het probleem van @LaTiNo156 veroorzaakt wordt door positie sensor en/of de ingestelde gevoeligheid, je zou de hoek van de sensor kunnen aanpassen wellicht dat dit al helpt en de gevoeligheid in de app aanpassen!

Was bij mijn sensor ook het probleem, had batterij vervangen en hem niet helemaal goed terug geplaatst, deed halve tijd ook niet, toen ff de hoek aangepast, zodat de sensor beter kan detecteren of er iemand loopt en probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Ursamajor schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:34:
[...]

Dit is mijns inziens niet waarom dit gebeurt aangezien dit get gedrag na inschakelen van de netstroom is.
Zelf heb ik hue labs Time-based light en als die aan staat, werkt de dimmerswitch v2 ook niet lekker. Eerst minder fel en dan zoals ik m verwacht.
Erg bijzonder aangezien ze elkaar niet zouden kunnen bijten, echter denk ik dat de api van hue nog wat eigenschappen heeft die niet publiekelijk zijn.

Mogelijk heeft de vraagsteller ook zoiets ingesteld?
Dat zou inderdaad ook goed kunnen. Heb inmiddels mijn hele huis en tuin verhued en soms kom je rare dingen tegen die elkaar in de weg lijken te zitten. Bij mij was die gedrag na stroomuitval aanpassing soms wel de oplossing..trial and error dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 10:56
Binnenkort ga ik de badkamer verbouwen, eerder in dit topic al over gehad wat de beste combi is.
Komen spots in het plafond, ledstrip aan de randen van het plafond (reguliere in ledstrip profiel) en onder het bad komt een ledstrip(buiten strip IP65). Nu laat ik aan de muur een dubbele pulsdrukker er in zetten. Om de ledstrips apart te bedienen moet ik dan dus ook twee hue wandschakelaarmodule erachter zetten of kan dit ook met 1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
assn schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:38:
Binnenkort ga ik de badkamer verbouwen, eerder in dit topic al over gehad wat de beste combi is.
Komen spots in het plafond, ledstrip aan de randen van het plafond (reguliere in ledstrip profiel) en onder het bad komt een ledstrip(buiten strip IP65). Nu laat ik aan de muur een dubbele pulsdrukker er in zetten. Om de ledstrips apart te bedienen moet ik dan dus ook twee hue wandschakelaarmodule erachter zetten of kan dit ook met 1?
Aan één Wall Switch module kun je 2 schakelaars of pulsdrukkers verbinden zodat je bij een dubbele pulsdrukker of wandschakelaar geen twee modules in de muur hoeft te proppen. (wat in de meeste gevallen ook niet gaat lukken)

Dus als ik het goed begrijp wil je met een dubbele pulsdrukker knop 1 gebruiken voor je inbouwspots en knop 2 voor je ledstrips? Dan heb je maar 1 module nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 17-10 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier even een vraag, ik heb wat zitten zoeken op Google en Youtube, maar ik kom er niet helemaal uit, zie even door de bomen de beste oplossing niet.

We krijgen in de tuin een stalen overkapping met voorgemonteerde LED spots. Hoe kan ik deze het makkelijkste koppelen aan mijn Hue systeem? Dimmen enz. is niet nodig, maar aan/uit (programmeren) zou ik wel prettig vinden.

Ik vind wel Zigbee modules, maar dat zijn bijna allemaal ook dimmers. Gaat dat werken? Kan het eventueel ook met de Hue wallswitch module? Ik heb een aangrenzend tuinhuisje waar ik dit soort electronica zou kunnen plaatsen. Het moet allemaal nog geplaatst worden, dus ik heb nu nog de vrijheid om er over na te denken.

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 11-10-2022 11:21 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand die ook weet of je met bijvoorbeeld deze FoH schakelaar nu ook kan dimmen door ingedrukt te houden? https://www.beaumotica.nl...ar-alpine-wit-design-a550
Of moet je dan echt losse pulsdrukkers kopen met een wall module?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:20:
Hier even een vraag, ik heb wat zitten zoeken op Google en Youtube, maar ik kom er niet helemaal uit, zie even door de bomen de beste oplossing niet.

We krijgen in de tuin een stalen overkapping met voorgemonteerde LED spots. Hoe kan ik deze het makkelijkste koppelen aan mijn Hue systeem? Dimmen enz. is niet nodig, maar aan/uit (programmeren) zou ik wel prettig vinden.

Ik vind wel Zigbee modules, maar dat zijn bijna allemaal ook dimmers. Gaat dat werken? Kan het eventueel ook met de Hue wallswitch module? Ik heb een aangrenzend tuinhuisje waar ik dit soort electronica zou kunnen plaatsen. Het moet allemaal nog geplaatst worden, dus ik heb nu nog de vrijheid om er over na te denken.
Dit is by far het makkelijkst : https://www.bol.com/nl/nl...wx-gBSmTqF-BoCIMoQAvD_BwE

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Erik1971 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:49:
[...]

Geen hard reset doen.... Als je twijfeld of programeering vanuit bridge goed is gegaan, is het slimmer om even de sensor te verwijderen (in de app) en daarna opnieuw toe voegen, dan wordt deze opnieuw geconfigureerd.
Al meerdere keren geprobeerd. Ik heb 2 oude en 2 nieuwe modellen waarvan 1tje pas geleden is toegevoegd.
Maar ik vermoed dat het probleem van @LaTiNo156 veroorzaakt wordt door positie sensor en/of de ingestelde gevoeligheid, je zou de hoek van de sensor kunnen aanpassen wellicht dat dit al helpt en de gevoeligheid in de app aanpassen!
Positie en gevoeligheid kan het niet zijn. Zelfs als ik mijn hand recht voor de sensor zwaai gaat ie alsnog uit. Gevoeligheid staat op max.

Ik begin nu te vermoeden dat het ligt aan een wisselwerking tussen 2 sensoren. Ik heb zowel in de gang (waar hetzelfde gebeurt) als in de keuken op 2 plekken een sensor die beiden dezelfde 'room' inschakelen.

Ik heb nu het vermoeden dat als je vanaf boven de keuken inloopt en sensor 1 schakelt de verlichting aan, dat sensor 2 (naast het aanrecht) wellicht je beweging detecteert, maar dat sensor 1 (die jou inmiddels niet meer kan detecteren) de verlichting na de time-out weer uitschakelt, ondanks dat sensor 1 beweging registreer.

Wat dan wel vreemd is, is dat NADAT het licht door sensor 1 is uitgeschakeld sensor 2 niet direct weer beweging detecteert en het licht weer aanzet. Je moet echt een poos wachten voor sensor 2 het licht weer inschakelt, terwijl die in de app wel degelijk aangeeft beweging waar te nemen.

Ik ga eens experimenteren met maar 1 actieve sensor midden op de tafel in de keuken, kijken of het dan wel werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
xFeverr schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:57:
[...]

Aan één Wall Switch module kun je 2 schakelaars of pulsdrukkers verbinden zodat je bij een dubbele pulsdrukker of wandschakelaar geen twee modules in de muur hoeft te proppen. (wat in de meeste gevallen ook niet gaat lukken)

Dus als ik het goed begrijp wil je met een dubbele pulsdrukker knop 1 gebruiken voor je inbouwspots en knop 2 voor je ledstrips? Dan heb je maar 1 module nodig.
Oke top. Correct. Dubbele pulsdrukker 1 knop voor inbouwspots en 1 knop voor de ledstrips. De verschillende scenes e.d. moeten dan via de app maar dat is prima. Anders zit ik met een tap dial op de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
assn schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:42:
[...]

Oke top. Correct. Dubbele pulsdrukker 1 knop voor inbouwspots en 1 knop voor de ledstrips. De verschillende scenes e.d. moeten dan via de app maar dat is prima. Anders zit ik met een tap dial op de muur.
Je kunt de knop van de pulsdrukker ingedrukt houden om te dimmen en je kunt ook instellen dat je door verschillende scenes gaat door meerdere keren op de knop te drukken. Dus het valt mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
xFeverr schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Je kunt de knop van de pulsdrukker ingedrukt houden om te dimmen en je kunt ook instellen dat je door verschillende scenes gaat door meerdere keren op de knop te drukken. Dus het valt mee :)
Ah kijk aan. Opties zijn eindeloos. Tot hoeveel keer op de knop drukken kan je verschillende scenes instellen?
Stel bijv. dat ik een reguliere scene wil, eentje voor rustig en als derde een disco in de badkamer wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
assn schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

Ah kijk aan. Opties zijn eindeloos. Tot hoeveel keer op de knop drukken kan je verschillende scenes instellen?
Stel bijv. dat ik een reguliere scene wil, eentje voor rustig en als derde een disco in de badkamer wil?
Dat treft, want volgens mij zijn het er 3. En met third-party apps en systemen kun je het waarschijnlijk nog gekker maken.
Pagina: 1 ... 42 ... 86 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic