Ik heb hetzelfde gehad, Philips Aurelle paneel hier, gekocht bij Proshop.no00waa schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:28:
Sinds recentelijk ook een Philips Hue lamp gekocht, de Surimu. Over het algemeen wel tevreden alleen merken we dat er kleine verkleuringen zijn op de plaatsen van de LEDs, kan iemand mij vertellen of dit normaal is bij een Surimu / Aurelle lamp? De foto's zijn overigens overdag gemaakt, 's avonds zie je het nog iets beter.
Ik zou het aan Philips zelf kunnen vragen maar die zeggen ook dat de lamp geen coil whine / hoge frequentie geluiden zou moeten maken maar dat doen ze toch echt allemaal (2e exemplaar van ons en op Amazon zegt ook iedereen het).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op de 'koelere' lichtstanden (zoals Energize) sloeg het paneel zelfs vrij groen uit (zo groen als Kikker snoepjes, als je begrijpt wat ik bedoel
Daarnaast ook een flinke zoem te horen als ik het paneel wat dimde.
Paneel opengemaakt, gekeken of ik wat kon vinden, kabels die los zaten of verkeerd waren verbonden etc, niets te zien.
Proshop kon niets voor me doen, verwees me door naar Philips klantenservice. Die hebben me toen gewoon een nieuw paneel toegestuurd. Tsja.
De zoem heb ik uiteindelijk kunnen verhelpen. Het lichtpunt waar het paneel aan was opgehangen, hing aan een oude dimmer. De zoem was ook te horen als de dimmer op 100% aan stond.
Deze dimmer heb ik vervangen door een gewone klikschakelaar, toen was de zoem meteen weg.
Succes!
Eer aan je korf (haha)