[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 86 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:21
Jos-P schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:44:
[...]

Ik heb zelf een gedeelte van de instellingen in all4hue gemaakt, de rest van de instellingen heb ik in iConnecthue gemaakt.
Ik hoop dat alles in de back-up staat, ik ga er vanuit dat alle instellingen van all4hue inclusief de lampen en switches wel in de backup meegenomen worden. Dan zou ik al een groot gedeelte terug kunnen zetten. Ik kan mij voorstellen dat de scenes die ik gemaakt heb in iConnecthue niet mee gaan, die zou ik dan allemaal weer moeten herstellen. Anderzijds staan wel alle instellingen in de bridge, dus het is maar net hoe de backup geconfigureerd is in all4hue. Uit de beschrijving wordt mij dat niet helemaal duidelijk.

Ik zie net dat Tomba hier ook al antwoord op heeft gegeven. Dat klinkt positief.
Kun je iconn of all4 naast elkaar instellen dan? Of zelfs naast de originele app voor bepaalde sensoren of lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:45
Soullancer schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:57:
[...]

Kun je iconn of all4 naast elkaar instellen dan? Of zelfs naast de originele app voor bepaalde sensoren of lampen
Ja, dat kan. Je moet het alleen wel heel goed documenteren, zodat je later nog weet wat je gedaan hebt. Ook moet je niet een gedeelte van de sensor in beide apps proberen te programmeren, dus of in de een of in de ander.
De reden dat ik 2 verschillende apps gebruik is dat de huelabs formule “sunlight as a switch” voor mij te beperkt was en ik dit in iConnecthue niet voor elkaar kon krijgen. In all4hue geeft dit mij veel meer mogelijkheden en kan ik er veel meer controle over hebben, met de smart button kan ik nu de verlichting met de hand aan- of uitschakelen en overrule ik daarmee de lichtsensor van de buitensensor. Gaande weg kwam ik nog meer voordelen in all4hue tegen die ik niet voor elkaar kon krijgen in iConnecthue. Geheel overstappen op all4hue wil ik ook niet omdat ik dan geen automation (wel of niet thuis zijn), zoals in iConnecthue, in kan stellen. Vandaar mijn keuze en het werkt prima samen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jos-P op 15-08-2022 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 10:56
Binnenkort ga ik verhuizen. Nu wil ik alle verlichting van Hue gaan voorzien. We gaan de badkamer ook verbouwen dus ik heb daar wat mogelijkheden alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Er komt een verlaagd plafond die aan de zijkanten open is, daar komen twee led strips Hue van 6 m op. Verder nog 5 spotjes voor regulier licht. Nu ben ik aan het twijfelen wat ik met de wandcontactdoos moet doen. Moet ik daar een Hue schakelaar inzetten? Of is het beter om reguliere schakelaar er in te zetten want beter voor verkoop en daarnaast gewoon een Dimmer v2 plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:26
Je kan ook gaan voor een motion sensor.
Wel zou ik een de mogelijkheid houden voor een traditionele knop ivm verkoop toekomst. Maar daar zet je dan gewoon een blindplaat op. Of voor een friend of hue schakelaar gaan icm met een motion sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
wokkelz schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:26:
Je kan ook gaan voor een motion sensor.
Wel zou ik een de mogelijkheid houden voor een traditionele knop ivm verkoop toekomst. Maar daar zet je dan gewoon een blindplaat op. Of voor een friend of hue schakelaar gaan icm met een motion sensor.
Ja dat is inderdaad een goede, ik ga zeker een motion sensor toevoegen. Maar je wilt wel een switch ivm verschillende scenes omdat je dus een led strip ook hebt.
Hoe is de functionaliteit van een FoH schakelaar? Kan je dan ook die scenes enzo toepassen? Dat is natuurlijk wel mooier omdat je dan geen losse switch hebt hangen. Dan kan je altijd bij verkoop die schakelaar er uit halen en een regulieren in hangen bij verkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-10 17:05
Ik zou zelf niet voor een motion sensor gaan maar voor knoppen aan de muur. Laat een reguliere schakelaar(aansluiting) plaatsen voor de toekomst. Zet er een Hue Wall Switch module of FoH-schakelaar op. Maar goed, ieder zijn ding,

Ik gebruik motion sensoren zelf op 'doorloopplaaten', zoals de hal, overloop, tuinpad, etc. Waar je eigenlijk nooit zelf het licht zomaar voor aan zou (kunnen) zetten, want je moet er alleen maar doorheen lopen. Ruimtes waar ik verblijf, zoals een woonkamer of een toilet/badkamer, lijkt het mij niet handig. Sta je lekker te douchen, valt het licht uit. Nou... dat hoeft voor mij niet.

Bewegingssensoren gebruik ik uitsluitend voor comfort, niet ter besparing. Daar geloof ik niet zo in dat dat écht zou helpen. Maar goed, ieder zijn mening daarover.
assn schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:31:
[...]
Hoe is de functionaliteit van een FoH schakelaar? Kan je dan ook die scenes enzo toepassen? Dat is natuurlijk wel mooier omdat je dan geen losse switch hebt hangen. Dan kan je altijd bij verkoop die schakelaar er uit halen en een regulieren in hangen bij verkoop.
Standaard kun je één scene of handeling per knop doen. Dus bij 1 wipper bijvoorbeeld: bovenkant = scene 'helder'. Onderkant = uit. Bij 2 wippers kun je linksboven/rechtsboven/linksonder etc. aan andere scenes koppelen, maar je zal ook één uit-knop moeten hebben wil je dat kunnen doen.

Voor ingedrukt houden kun je kiezen voor helderheid verhogen, helderheid verlagen en lampen uitzetten.

Uiteraard zijn er ook andere instellingen mogelijk via externe apps, maar dit is hoe de standaard Hue-app werkt: één handeling/scene per knop.

(De wallswitch module kun je wel met de Hue app zo instellen dat je door verschillende scenes gaat)

[ Voor 39% gewijzigd door xFeverr op 15-08-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
xFeverr schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:32:

[...]

Voor ingedrukt houden kun je kiezen voor helderheid verhogen, helderheid verlagen en lampen uitzetten.

Uiteraard zijn er ook andere instellingen mogelijk via externe apps, maar dit is hoe de standaard Hue-app werkt: één handeling/scene per knop.

(De wallswitch module kun je wel met de Hue app zo instellen dat je door verschillende scenes gaat)
Oké dank. Ik heb sowieso wall swtiches nodig voor andere plekken dus dan ga ik die eerst eens testen.
Dan kan ik altijd nog een FoH schakelaar plaatsen, maar het wordt dan zeker geen Dimmer Switch V2 omdat die weer extra is en heb je ook weer een lege plek aan de muur omdat je de schakelaar daar niet wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:37
Inderdaad gewoon toekomstbestendig een lichtknop en die later doorverbinden en een wall switch module (of twee) plaatsen.

Klassiek bedraden is ook voor de volgende bewoners (of als je overstapt naar een ander systeem) het handigste. Dan daar van uit je Hue opbouwen.

[ Voor 37% gewijzigd door Rallye op 15-08-2022 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
assn schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:44:
[...]

Oké dank. Ik heb sowieso wall swtiches nodig voor andere plekken dus dan ga ik die eerst eens testen.
Dan kan ik altijd nog een FoH schakelaar plaatsen, maar het wordt dan zeker geen Dimmer Switch V2 omdat die weer extra is en heb je ook weer een lege plek aan de muur omdat je de schakelaar daar niet wilt hebben.
Als je voor de wall switch module gaat, zou ik ze combineren met pulsdrukkers, want dan heb je ook een dimfunctie door de knop ingedrukt te houden. Zien er verder uit als normale schakelaars en zijn te krijgen in alle mogelijke designs, wat ook best een plus is voor de WAF.

De Dimmer Switch V2 kun je op de plek van de schakelaar hangen. Verbind de draden in de muur door en zet er de Dimmer Switch achterplaat op. Er zitten 2 schroefgaten in die precies overeenkomen met de schroefjes van de inbouwdoos in je muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robmor13
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-10 07:15
assn schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:44:
[...]

Die nieuwere hue knop/afstandsbediening heeft een groter plaatje die je op de muur monteert. Deze passen inmiddels op de plek van de bestaande schakelaar. Ik heb zelf bijvoorbeeld op het toilet de bestaande (domme) schakelaar weggehaald, de bedrading doorgelust en vervolgens zo'n nieuwe hue knop/afstandsbediening eroverheen gemonteerd. Zie je niks van!

Ik denk dat dat de oplossing voor je kan zijn. Je kan alsnog naar de oude situatie (bij eventuele verkoop van het huis) en je kan met de hue schakelaar dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robmor13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKxpyY7YyXS3zice2cYBpSJKpvw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/30DdqpzVCKUI11HXAZ5XL1iJ.jpg?f=user_large

Dit is zoals ik het op de overloop heb: bestaande schakelaar vervangen door een Hue knop/afstandsbediening. De oude schakelaar heb ik opgeborgen en kan ik dus terugplaatsen wanneer dat nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
robmor13 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Die nieuwere hue knop/afstandsbediening heeft een groter plaatje die je op de muur monteert. Deze passen inmiddels op de plek van de bestaande schakelaar. Ik heb zelf bijvoorbeeld op het toilet de bestaande (domme) schakelaar weggehaald, de bedrading doorgelust en vervolgens zo'n nieuwe hue knop/afstandsbediening eroverheen gemonteerd. Zie je niks van!

Ik denk dat dat de oplossing voor je kan zijn. Je kan alsnog naar de oude situatie (bij eventuele verkoop van het huis) en je kan met de hue schakelaar dimmen.
Dit ziet er ook wel goed uit. Stuk voordeliger ook omdat de prijs van die FoH schakelaren een stuk hoger zijn dan de Dimmer Switch. Maar goed om te weten dat er dus veel opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-10 12:06

V-8

https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100346900

Iemand deze al gezien? De oude versie is HUE-compatibel als het goed is.
Deze nieuwe versie beschikt ook over energiemeting. Iemand enig idee of dat ook zichtbaar zou moeten zijn in de HUE-app?

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
V-8 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:03:
https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100346900

Iemand deze al gezien? De oude versie is HUE-compatibel als het goed is.
Deze nieuwe versie beschikt ook over energiemeting. Iemand enig idee of dat ook zichtbaar zou moeten zijn in de HUE-app?
HUE zelf heeft geen producten die energie meten, dus nee... daar hebben ze geen weergave voor. Maar ik ga er wel even naar kijken voor mijn Zigbee stick aan mijn Home Assistant installatie, want dat is wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8

V-8

xFeverr schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:09:
[...]

HUE zelf heeft geen producten die energie meten, dus nee... daar hebben ze geen weergave voor. Maar ik ga er wel even naar kijken voor mijn Zigbee stick aan mijn Home Assistant installatie, want dat is wel interessant.
Bedankt voor je reactie! Ik heb gelezen dat HUE een geschat energieverbruik weer zou geven van de Philps-lampen. Vandaar dat ik het als (kleine) kans zag dat de mogelijkheid er in zou zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:45
assn schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:31:
[...]

Ja dat is inderdaad een goede, ik ga zeker een motion sensor toevoegen. Maar je wilt wel een switch ivm verschillende scenes omdat je dus een led strip ook hebt.
Bij mij werkt het prima met de motion sensor. Wel even er op letten waar je de motion sensor plaatst. De sensor ziet geen bewegingen door een glazen douchewand heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:51
Jos-P schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:39:
[...]

Bij mij werkt het prima met de motion sensor. Wel even er op letten waar je de motion sensor plaatst. De sensor ziet geen bewegingen door een glazen douchewand heen.
Bij mij ook. Motion sensor aan het plafond in het midden, op de plek van de centraaldoos en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
BGFG schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:03:
[...]

Bij mij ook. Motion sensor aan het plafond in het midden, op de plek van de centraaldoos en klaar.
En nog speciale instellingen? Wat doen jullie bijvoorbeeld als je in bad gaat? Dan wil je waarschijnlijke een andere setting dan standaard, dus zit je sowieso met een wall switch/schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
assn schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:39:
[...]

En nog speciale instellingen? Wat doen jullie bijvoorbeeld als je in bad gaat? Dan wil je waarschijnlijke een andere setting dan standaard, dus zit je sowieso met een wall switch/schakelaar.
Hij gaat bij mij uit na 15 minuten geen beweging. Ik heb wel een bad naar ga er nooit in, maar dan zal je dus even moeten “wapperen”. Ook ingesteld op duisternis, ik vind het ideaal, je hoeft er nooit meer aan te denken om het licht uit te doen en als het niet nodig is, brandt ie ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xFeverr
BGFG schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:18:
[...] en als het niet nodig is, brandt ie ook niet.
Ja dus wel, 15 minuten terwijl het niet nodig is, elke keer als je in de badkamer geweest bent.

Nogmaals: als comfort snap ik het. Als besparing slaat het natuurlijk nergens op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:20
Ik heb zelf de gang ingesteld op 1 min.
Na 30 sec word ie al stuk minder fel.
Ideaal.
Van bank naar toilet, gewoon door lopen.
Van bank naar badkamer, en naar bed toe. Dit alles verloopt ook allemaal vlot dus geen probleem met duisternis. Want onthoud bij elke geregistreerde beweging is alles direct naar begin waarde.

En lig je in bed dan gaat het op de gang relax uit en word het soort van vertrouwd donker.

Verder ook fijn om te zien of er onverwachte beweging op de gang is. Of als je kleine beetje angstig rond gaat in de nacht.
Zou zelfs uitbreiding willen zien met bv je sound system. Meteen episch concert als je binnen komt vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-10 10:15
Tomba schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:29:
[...]

Klopt, die werkt perfect :)
[Afbeelding]

Maar die doet geen echte meting maar een schatting.
Cool en jammer.
Ik ben nog steeds wel benieuwd wat alle Hue lampen in rust doen als ze uitstaan. Met tientallen lampen kan dat best aan gaan tikken.

Vooral met stroomprijzen van boven de €0,4 per kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 16-10 08:21
@Tweak_ers Valt reuze mee. Maar als je het echt wil weten moet je even 10 lampen met een verhuisfitting in een energiesocket in een wcd doen. Ik denk dat 1 niet eens te meten is met standaard homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Tweak_ers schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 04:17:
[...]

Cool en jammer.
Ik ben nog steeds wel benieuwd wat alle Hue lampen in rust doen als ze uitstaan. Met tientallen lampen kan dat best aan gaan tikken.

Dit kan je terugzien op de verpakking. Alle lichtbronnen zijn nu verplicht om het verbruik te laten zien bij Aan, uit en standby mode online. Ik heb helaas geen hue verpakking bij de hand om hiervan een foto te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
assn schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:17:
[...]

Dit kan je terugzien op de verpakking. Alle lichtbronnen zijn nu verplicht om het verbruik te laten zien bij Aan, uit en standby mode online. Ik heb helaas geen hue verpakking bij de hand om hiervan een foto te maken
Mijn hele huis, inclusief zo’n 35 hue lampen, alle telefoon laders, koelkast, vriezer, stand-by airco’s, tv, wekkers, klokken, deco hubs, modem etc. verbruikt stand-by ca 100 watt., in geld ca. € 0,65 per dag. Die hue’s spelen maar een heel kleine rol hierin vermoed ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:14
Een hue-lamp gebruikt 0,5W in stand-by, misschien gebruiken de nieuwere zelfs minder.

[ Voor 38% gewijzigd door jwhoogervorst op 16-08-2022 10:21 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-10 12:50
Voor wie nog op zoek is naar leuke deals voor HUE

https://www.proshop.nl/Sm...a6-44c2-8364-0bd72b35dd41

net 8 GU10 color op de kop getikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8

V-8

Jerry_bboy schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:30:
Voor wie nog op zoek is naar leuke deals voor HUE (--> Proshop)
Weet iemand of deze HUE-compatibel is én eendraads (zonder nuldraad) mogelijkheid heeft?
https://www.proshop.nl/Sm...-Box-relay-zigbee/2863647

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:56

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tweak_ers schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 04:17:
[...]

Cool en jammer.

Ik heb 43 lampen en 7 smart plugs en die gebruiken als alles uit staat 14.5 Watt volgens de voornoemde plug-in dus dan hebben we t over 0,348 kWh per dag = ~ 127 kWh per jaar als ik goed reken.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 16-08-2022 11:29 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:32
Jerry_bboy schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:30:
Voor wie nog op zoek is naar leuke deals voor HUE

https://www.proshop.nl/Sm...a6-44c2-8364-0bd72b35dd41

net 8 GU10 color op de kop getikt.
Zag dat die shop aardige aanbiedingen heeft. Redelijke shopreviews. Toch gewaagd om de outdoor lampen Resonate te bestellen. (link) Scherpe aanbieding, 2 pack voor 174,90 euro. Behoorlijk lager dan de winkels op Pricewatch. Uiteraard besteld via CC, mocht het mislukken, ben ik gegarandeerd niet mijn geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
V-8 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

Weet iemand of deze HUE-compatibel is én eendraads (zonder nuldraad) mogelijkheid heeft?
https://www.proshop.nl/Sm...-Box-relay-zigbee/2863647
Had deze ook op Pepper voorbij zien komen. Precies waar ik op aan het wachten was voor mijn nieuwe huis. Meteen 12 spots, sensoren en dimmers besteld. Jammer dat niet alle artikelen van Hue in de aanbieding zijn. Moet de ledstrips 6 m en outdoor 2 meter nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
xFeverr schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:31:
[...]

Ja dus wel, 15 minuten terwijl het niet nodig is, elke keer als je in de badkamer geweest bent.

Nogmaals: als comfort snap ik het. Als besparing slaat het natuurlijk nergens op.
Je mag em gerust korter zetten😀 Verbruik is sowieso minimaal, dus zoveel valt er niet meer te besparen

[ Voor 9% gewijzigd door BGFG op 16-08-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-10 12:54
TFZ61 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:17:
[...]

Zag dat die shop aardige aanbiedingen heeft. Redelijke shopreviews. Toch gewaagd om de outdoor lampen Resonate te bestellen. (link) Scherpe aanbieding, 2 pack voor 174,90 euro. Behoorlijk lager dan de winkels op Pricewatch. Uiteraard besteld via CC, mocht het mislukken, ben ik gegarandeerd niet mijn geld kwijt.
ook maar eens 2 4-packs GU10 color & white besteld. 119 euro voor 4 van die lampjes is erg scherp geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-10 12:50
zuma schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

ook maar eens 2 4-packs GU10 color & white besteld. 119 euro voor 4 van die lampjes is erg scherp geprijsd.
Dat dacht ik dus ook, had er maar 6 nodig, maar dacht fock it die 2 kan ik ook nog wel ergens kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Jerry_bboy schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:54:
[...]

Dat dacht ik dus ook, had er maar 6 nodig, maar dacht fock it die 2 kan ik ook nog wel ergens kwijt.
Idem 6 was zat, maar dan maar 2 reserve of even testen in onze bed lampen (ingebouwde dimmer omzeilen en dan 2 draadloze hue schakelaars erbij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8

V-8

Ik en zelf erg fan van een Zigbee draaidimmer (Ecodim 07) i.c.m. domme lampen. Goedkoper en je houdt direct je fysieke bediening! Werkt super samen met de HUE-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Kun je de bluetooth op de Hue's ook permanent uitzetten?

Ik wil niet dat al lampen, stekkers en sensoren het bluetooth signaal continue blijven uitzenden en aankondingen doen met namen erbij.

Ik gebruik Home Assistant en een Zigbee USB-stick zonder bridge. Alles is geupgrade naar de laatste firmware maar kan in de app hier nergens wat over vinden. Alleen een ouder topic gevonden op Reddit met reactie van Philips. Als ik het test dan kun je ook na 30 minuten alles blijven oppikken ook op grotere afstand.

Niet veilig, ehmm privacy en onnodig. En dat met zoveel items ook weer kans op storingen.

https://twitter.com/tweethue/status/1214413076381999104
https://www.reddit.com/r/...ble_to_disable_bluetooth/

Iemand een idee of tips? Anders gaat alles retour nu het nog kan voor een ander merk met alleen Zigbee.

[ Voor 3% gewijzigd door Corrigan op 16-08-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Corrigan Wat denk je dat er precies mis kan gaan, dan? Dat iemand ziet dat je Hue in huis hebt? Welke aankondigingen van belang zouden kunnen worden onderschept? De mogelijkheid om te koppelen bestaat immers alleen het eerste half uur nadat de stroom er weer op komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Corrigan ik zie geen enkele Hue lamp in mijn Bluetooth-instellingen en zie er ook geen gevonden worden door de Hue app. Dat uitzenden van Bluetooth lijkt dus vanzelf na een tijdje te stoppen? Ik heb een hoop lampen die dat moeten kunnen en er zitten er ook een paar aan HA dmv een Zigbee-stick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
xFeverr schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:23:
@Corrigan ik zie geen enkele Hue lamp in mijn Bluetooth-instellingen en zie er ook geen gevonden worden door de Hue app. Dat uitzenden van Bluetooth lijkt dus vanzelf na een tijdje te stoppen? Ik heb een hoop lampen die dat moeten kunnen en er zitten er ook een paar aan HA dmv een Zigbee-stick.
Nadat de stroom eraf en weer erop is gezet heb je korte tijd, ik dacht een minuut of 15 om ze te pairen via Bluetooth, daarna niet meer. Zie het probleem dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Corrigan schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:46:
Kun je de bluetooth op de Hue's ook permanent uitzetten?

Ik wil niet dat al lampen, stekkers en sensoren het bluetooth signaal continue blijven uitzenden en aankondingen doen met namen erbij.

Ik gebruik Home Assistant en een Zigbee USB-stick zonder bridge. Alles is geupgrade naar de laatste firmware maar kan in de app hier nergens wat over vinden. Alleen een ouder topic gevonden op Reddit met reactie van Philips. Als ik het test dan kun je ook na 30 minuten alles blijven oppikken ook op grotere afstand.

Niet veilig, ehmm privacy en onnodig. En dat met zoveel items ook weer kans op storingen.

https://twitter.com/tweethue/status/1214413076381999104
https://www.reddit.com/r/...ble_to_disable_bluetooth/

Iemand een idee of tips? Anders gaat alles retour nu het nog kan voor een ander merk met alleen Zigbee.
Als ik met Wunderfind door mijn huis loop kom ik ook geen Hue devices tegen dus ik denk dat @xFeverr gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
xFeverr schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:23:
Bedankt allen. Ik heb een Hue lamp nu teruggezet naar de fabrieksinstelling en ga het nog eens proberen.
Eerder had ik na een paar uur nog steeds schermen vol met actieve bluetooth verbindingen op de telefoon. Met mogelijk ook lampen van de buren er tussen.

Ik wil niet 20 of 30 extra apparaten in huis die doelloos continue bluetooth signaal lopen rond te tetteren.
Het zou mooi zijn als inderdaad na bijvoorbeeld 30 minuten het bluetooth signaal automatisch stopt. Want de Hue lijn bevalt verder prima en geeft een mooi licht.

Anders wordt het maar Osram, Innr of IKEA voor alleen Zigbee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Corrigan schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:36:
[...]

Bedankt allen. Ik heb een Hue lamp nu teruggezet naar de fabrieksinstelling en ga het nog eens proberen.
Eerder had ik na een paar uur nog steeds schermen vol met actieve bluetooth verbindingen op de telefoon. Met mogelijk ook lampen van de buren er tussen.

Ik wil niet 20 of 30 extra apparaten in huis die doelloos continue bluetooth signaal lopen rond te tetteren.
Het zou mooi zijn als inderdaad na bijvoorbeeld 30 minuten het bluetooth signaal automatisch stopt. Want de Hue lijn bevalt verder prima en geeft een mooi licht.

Voor de goede orde; ze staan wel in je lijst met Bluetooth apparaten uiteraard, anders zou jij nooit kunnen koppelen. Anderen kunnen dat alleen het eerste kwartier na restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Corrigan schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:36:
[...]

Echt vreemd dan, ongeveer de helft van mijn Hue lampen hebben Bluetooth ingebouwd maar geeneen meldt zich. Voor zover ik kan zien staat dat dus uit zodra ze verbonden zijn met de bridge. Lijkt me eerlijk gezegd ook wel logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Tomba schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:03:
[...]

Echt vreemd dan, ongeveer de helft van mijn Hue lampen hebben Bluetooth ingebouwd maar geeneen meldt zich. Voor zover ik kan zien staat dat dus uit zodra ze verbonden zijn met de bridge. Lijkt me eerlijk gezegd ook wel logisch...
Zo ziet het er bij mij uit nadat de lampen gepaird zijn (eenmalig). Met de app kan ik deze lampen via Bluetooth bedienen als ik dat zou willen, dus zonder de bridge te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2h8az-5IsOuPwXqEJzW2S8vW8k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LhaGuMNqHZhhXth5ljk5AXOh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Ik snap het even niet. Zijn er dan tegenwoordig lampen met Zigbee en Bluetooth? ik snap het nut daar niet echt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

BGFG schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:14:
[...]

Zo ziet het er bij mij uit nadat de lampen gepaird zijn (eenmalig). Met de app kan ik deze lampen via Bluetooth bedienen als ik dat zou willen, dus zonder de bridge te gebruiken.
[Afbeelding]
Ah zo, je wil denk ik weten waar dit knopje zit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i06BubRDu2OFV6X-Ak_NMUDbXig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZaaFtiahngBnycgwbjtEdnS.jpg?f=fotoalbum_large
Een keer op t i-tje drukken rechts van de lamp en dan kun je m verwijderen.
Wat ik even niet begrijp; als je een bridge hebt waarom koppel je ze dan eerst met Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49
Volgens mij is het de bedoeling dat je OF bluetooth OF de bridge gebruikt. Ik krijg de indruk dat je al deze lampen via BT aan je telefoon hebt gekoppeld (gepaird) maar ze daarna via de bridge bent gaan gebruiken. Wat je hier ziet is dat je telefoon onthoudt waarmee deze gepaird is (ooit). Niets meer. Zie de tip hierboven voor de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

zuma schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:16:
Ik snap het even niet. Zijn er dan tegenwoordig lampen met Zigbee en Bluetooth? ik snap het nut daar niet echt van.
Zie Wikipedia:
Since June 2019, all Philips hue bulbs are available with Bluetooth.[11] With the addition of Bluetooth, a Philips Hue Bridge is no longer necessary for the most basic operation, though the bridge enables many important features. The Bluetooth lamps can be directly operated with the special Philips Hue Bluetooth app. The Bluetooth bulbs are still compatible with the bridge, but a bridge is not absolutely necessary.[12] The use of bluetooth bulbs is limited to a maximum of 10 lamps with a maximum distance of 30 feet, between the lamp and smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Archer_VC10 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:40:
Volgens mij is het de bedoeling dat je OF bluetooth OF de bridge gebruikt. Ik krijg de indruk dat je al deze lampen via BT aan je telefoon hebt gekoppeld (gepaird) maar ze daarna via de bridge bent gaan gebruiken. Wat je hier ziet is dat je telefoon onthoudt waarmee deze gepaird is (ooit). Niets meer. Zie de tip hierboven voor de oplossing.
De nieuwere lampen hebben ook Bluetooth. Ik heb deze via Bluetooth gekoppeld én via de bridge. Als mijn netwerk en/of bridge uitvalt kan ik mijn lampen toch nog bedienen. In de nieuwste versie van de hue app kun je kiezen of je de bridge of Bluetooth gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD9gp3BN0Q6zezrZkRiCwD3pyNs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gKImzeRmYmEyOIx3e5mpJXEi.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Maar dan blijft het feit: als de lampen gekoppeld zijn aan de Bridge gaat de bluetooth uit, toch?

Edit: Pas als de Bridge het niet zou doen, zou de bluetooth weer aangaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Rallye op 17-08-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Rallye schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:03:
Maar dan blijft het feit: als de lampen gekoppeld zijn aan de Bridge gaat de bluetooth uit, toch?
Correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperveen
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-08-2022
Hoi allen,

Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plek is, zo niet dan hoor ik dat graag waar ik hem kan stellen. Ik zit met het volgende probleem.

Eind dit jaar krijgen wij de sleutel van ons nieuwbouwhuis en ik ben van plan daar philips hue in te verwerken. Wat mijn wens is, is om met de gira senic lichtschakelaars de lampen te bedienen (aan/uit/harder/zachter) én dat er een hue lab aan gekoppeld is: time based light bijvoorbeeld. Ik wil namelijk afhankelijk van het moment van de dag automatisch ander licht.

Als ik ipv de lichtschakelaar een dimmer switch gebruik kan het wel (omdat ik in de app in kan stellen welk licht op welk tijdstip), maar met de lichtschakelaar kan dit niet.

Wie weet of dit uberhaupt mogelijk is en als dat zo is hoe ik dat het beste aan kan pakken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
BGFG schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:14:
[...]

Zo ziet het er bij mij uit nadat de lampen gepaird zijn (eenmalig).
Zo'n soort lijstje zit er ook in mijn telefoon, met carkits van allerlei huurauto's. Dit zegt niets over de BT status van je lampen. Ik weet ook niet of ze automatisch omschakelen naar BT als de Bridge uitvalt. Dit vraagt om wat testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Jasperveen schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:54:Als ik ipv de lichtschakelaar een dimmer switch gebruik kan het wel (omdat ik in de app in kan stellen welk licht op welk tijdstip), maar met de lichtschakelaar kan dit niet.
Waarom zou dat niet kunnen? Voor de app is die Gira schakelaar ook gewoon een Hue component dus dit kan je op dezelfde manier mixen met automations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperveen
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-08-2022
Archer_VC10 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:08:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Voor de app is die Gira schakelaar ook gewoon een Hue component dus dit kan je op dezelfde manier mixen met automations.
Bedankt voor je reactie. Ik ben al wel verder met het koppelen. Het is wel zo dat als ik hem aanzet hij automatisch nog op het verkeerde licht gaat en dan in een minuut naar het juiste licht gaat. In de hue labs lijkt dit het minimum. Ik hoop natuurlijk op direct het goede licht, bijvoorbeeld voor heel gedimd licht voor de nachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Jasperveen schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:54:
Hoi allen,

Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plek is, zo niet dan hoor ik dat graag waar ik hem kan stellen. Ik zit met het volgende probleem.

Eind dit jaar krijgen wij de sleutel van ons nieuwbouwhuis en ik ben van plan daar philips hue in te verwerken. Wat mijn wens is, is om met de gira senic lichtschakelaars de lampen te bedienen (aan/uit/harder/zachter) én dat er een hue lab aan gekoppeld is: time based light bijvoorbeeld. Ik wil namelijk afhankelijk van het moment van de dag automatisch ander licht.

Als ik ipv de lichtschakelaar een dimmer switch gebruik kan het wel (omdat ik in de app in kan stellen welk licht op welk tijdstip), maar met de lichtschakelaar kan dit niet.

Wie weet of dit uberhaupt mogelijk is en als dat zo is hoe ik dat het beste aan kan pakken.

Bedankt!
Je kunt kiezen voor de Gira Friends of Hue. Die passen ook in de afdekramen van overig Gira standard 55 spul. Die zijn wel prijzig.

Wat je ook kunt doen is de Hue wall switch module kopen. Haal dan een Gira pulsdrukker, de gewenste kleur gira wipper en plaats die in een Gira afdekraam. Je kunt daarmee ingedrukt houden om te dimmen en kort indrukken voor aan/uit/andere scene. Pulsdrukkers veren weer terug naar de beginstand, dus als je er een paar naast elkaar hebt ziet het er altijd strak uit.

Ik heb zelf beneden Gira Friends of Hue en boven Gira pulsdrukkers met de wall switch module. De wall switch module werkt naar mijn gevoel wel beter dan de FoH schakelaars. Die laatste moet je soms een tweede keer indrukken wil het werken. Maar die FoH heeft dan weer geen batterijen nodig, en de Wall Switch Module wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hebben jullie suggesties voor een wandlamp in de gang? Ik kan alleen een buiten variant vinden dus dan blijft over als ik het goed heb:

Bestaande lampen laten hangen en alleen aan/uit schakelaar op de muur aan hue koppelen? Meen dat je iets achter de standaard schakelaar kunt plaatsen?

OF een passend hue lampje vinden die in de bestaande wandlamp passen?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QX0Q6kL/830-E242-C-9982-429-D-A998-9-D1-DFD5-D4-B3-F.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YdxKR25/59-E63-A3-F-24-B8-454-F-BE00-4708958430-AF.jpg

Eerste optie lijkt me het mooiste omdat je dan de geen nieuwe lampen hoeft te kopen? Maar weet niet of je dit met hue kunt doen

[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 17-08-2022 22:07 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Klopt, hoewel ik vreemd genoeg wel vanuit instellingen/Bluetooth op mijn iPhone een al aanwezige lamp met “status” niet verbonden kan verbinden door erop te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Workaholic schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:06:
Hebben jullie suggesties voor een wandlamp in de gang? Ik kan alleen een buiten variant vinden dus dan blijft over als ik het goed heb:

Bestaande lampen laten hangen en alleen aan/uit schakelaar op de muur aan hue koppelen? Meen dat je iets achter de standaard schakelaar kunt plaatsen?

[Afbeelding] [Afbeelding]

Eerste optie lijkt me het mooiste omdat je dan de geen nieuwe lampen hoeft te kopen? Maar weet niet of je dit met hue kunt doen
Ja, je zou een Zigbee inbouschakelaar of Zigbee inbouwdimmer kunnen plaatsen. Deze bijvoorbeeld. Maar dan moet je wel een blauwe draad bij je schakelaar hebben zitten.

• BGFG
xFeverr schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:40:
[...]

Ja, je zou een Zigbee inbouschakelaar of Zigbee inbouwdimmer kunnen plaatsen. Deze bijvoorbeeld. Maar dan moet je wel een blauwe draad bij je schakelaar hebben zitten.
Ik ben ook op zoek naar zoiets maar dan om de hue bewegingssensor te kunnen gebruiken voor niet-hue lampen. Dan werkt die zigbee schakelaar helaas niet. Iemand een ander idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

BGFG schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

Ik ben ook op zoek naar zoiets maar dan om de hue bewegingssensor te kunnen gebruiken voor niet-hue lampen. Dan werkt die zigbee schakelaar helaas niet. Iemand een ander idee?
Dat werkt volgens mij gewoon? Ik heb tegenwoordig alleen 'echte' Hue lampen (want die geven mooier licht imho) maar had het voorheen gewoon werken met Ikea lampen.

• xFeverr
[...]

Waarom kan dat niet dan? Als de zigbee schakelaar met scènes in Hue werkt, dan kan dat gewoon toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
xFeverr schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:08:
[...]

Waarom kan dat niet dan? Als de zigbee schakelaar met scènes in Hue werkt, dan kan dat gewoon toch?
Omdat de robbshop hierbij specifiek vermeld dat dit niet werkt met een Hue Motion Sensor. Wordt ook over geklaagd in een paar reviews. Schijnt alleen te werken met een schakelaar.

https://www.robbshop.nl/r...ouwschakelaar-400w-zigbee

Ik wil dit gebruiken voor mijn led”tl” balken in de garage. Om die nu te vervangen door Hue gaat me wat ver. Heb al bijna 40 lampen, het is wel een keer mooi zo…..

• jwhoogervorst
@BGFG dan kan je eventueel een hue stekker gebruiken, al zal je dan wel een stopcontact moeten hebben: dat werkt bij mij perfect voor de TL op zolder.

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:33
jwhoogervorst schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:29:
dan kan je eventueel een hue stekker gebruiken, al zal je dan wel een stopcontact moeten hebben: dat werkt bij mij perfect voor de TL op zolder.
Zo schakel ik ook de verlichting in de traptredes aan, via een Hue stekker en een motion sensor. Gaat na de ingestelde tijd weer netjes uit!

Online...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:32
Dinsdag bestelling bij Proshop gedaan, goede aanbieding voor de outdoor Resonate. Via pricewatch zag ik voor 4 stuks prijzen staan van € 479,96 tot € 508,76. Ik heb nu € 358,79 betaald inclusief € 8,99 verzendkosten.

Inmiddels de bestelde lampen binnen. Prima in orde! Shop review hier te vinden.

Producten waren goed verpakt:
Uploads
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFg3qCWU8bL-7qveiCLHcHym2lg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXXU62XMVQpK1GegpN07tNJF.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtXtw7gaXaxExxkC7qsMYASD888=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFVfkQ5984E0PUaThmjMCmby.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGqiR3WCg8FcVXxvNsQ1PUnSnmI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vG2tRXDp22qpuEPayBU5BKx.jpg?f=fotoalbum_small

• BGFG
jwhoogervorst schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:29:
@BGFG dan kan je eventueel een hue stekker gebruiken, al zal je dan wel een stopcontact moeten hebben: dat werkt bij mij perfect voor de TL op zolder.
Klopt, maar is een beetje “lomp”. Ik zie ook geen andere oplossing idd.

• jwhoogervorst
BGFG schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:36:
[...]

Klopt, maar is een beetje “lomp”. Ik zie ook geen andere oplossing idd.
Bij mij zat er al een stekker in een stopcontact, dus dat was een logische oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:03:
[...]

Update, het is opgelost. :P
Ik ben helemaal opnieuw begonnen en heb de Philips Hue's naar de fabrieksinstellingen gereset en Home Assistant opnieuw geinstalleerd op de Raspberry Pi. Daarna de Hue's alleen ingesteld met de Zigbee USB-stick, zonder bluetooth app. Ik heb geen bridge.

Bluetooth voor de zekerheid ook nog uitgezet in Home Assistant en op de pi zelf in /boot/config.txt.
Wellicht is dat niet nodig. Ik zie nu helemaal geen bluetooth verbindingen of aankondigen van de Hue's meer vanaf de telefoon. Alles werkt nu alleen met Zigbee. d:)b

Het blijft wel super onduidelijk van Philips. Die tweet van Philips in mijn eerste post, of onderstaande draad dat bluetooth permanent blijft zenden en aankondigen. Waarschijnlijk is het inmiddels aangepast met een firmware update of moet je bij het instellen nooit van bluetooth gebruik maken.

https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/2982

[ Voor 5% gewijzigd door Corrigan op 18-08-2022 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-10 21:13
[...]

Onder mijn overkapping heb ik halogeen GU10 lampen die ik aanstuur via deze Hue dimmer van icasa:
https://www.icasa.io/product-page/ac-dimmer

Tevens heb ik een Hue buiten Motion sensor/PIR, dat werkt heel goed samen. Kan de halogeen lampen ook gewoon dimmen via de app of een friends for Hue (EnOcean) schakelaar…

Wat werkt er volgens jou niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Sommige Zigbee-producten werken niet lekker of zelfs helemaal niet met scenes. Oudere IKEA-lampen (tenminste, ga er vanuit dat het nu gefixt is) hadden daar ook last van. Als je een scene had die zowel de lichtsterkte en de kleur moest aanpassen, dan ging dat dus mis.

Voor de Hue bewegingssensor heb je scene-ondersteuning nodig als je de Hue app gebruikt. Want dat is wat hij doet: beweging gedetecteerd = scene activeren.

Misschien dat die van Robshop daar dus ook niet lekker mee werkt en dat daarom die waarschuwing daar staat. Dit is speculatie van mijn kant, en er is verder ook wel omheen te werken, maar dat is dus wat ik denk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
TFZ61 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:51:
Dinsdag bestelling bij Proshop gedaan, goede aanbieding voor de outdoor Resonate. Via pricewatch zag ik voor 4 stuks prijzen staan van € 479,96 tot € 508,76. Ik heb nu € 358,79 betaald inclusief € 8,99 verzendkosten.

Inmiddels de bestelde lampen binnen. Prima in orde! Shop review hier te vinden.

Producten waren goed verpakt:
Uploads
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb mijn GU10 white and color lampen ook binnen, ook met fikse korting! Levering is niet volgende dag, maar snel genoeg! Verzendkosten zijn relatief hoog maar de korting/aanbieding maakt dat meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8

V-8

Workaholic schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:06:

[Afbeelding] [Afbeelding]

Persoonlijk zou ik een Zigbee draaidimmer nemen, die heb ik zelf ook op vergelijkbare wandlampjes. Bv. de Ecodim 07. Ben je voor ca. 5 tientjes klaar en het werkt super, ook met HUE.
Én je hebt geen blauwe nuldraad nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Huub- schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

Onder mijn overkapping heb ik halogeen GU10 lampen die ik aanstuur via deze Hue dimmer van icasa:
https://www.icasa.io/product-page/ac-dimmer

Tevens heb ik een Hue buiten Motion sensor/PIR, dat werkt heel goed samen. Kan de halogeen lampen ook gewoon dimmen via de app of een friends for Hue (EnOcean) schakelaar…

Wat werkt er volgens jou niet?
Niet volgens mij, maar volgens robbshop werkt dit inderdaad niet met de hue bewegingssensor. Ik hoef geen dimmer, alleen het aan of uitschakelen van led tl balken nav beweging. Ga het wel oplossen met een hue plug.

Ps halogeen lampen met een dimmer, dat is wel heel erg 1990 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BGFG op 19-08-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
BGFG schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:22:
[...]

Niet volgens mij, maar volgens robbshop werkt dit inderdaad niet met de hue bewegingssensor. Ik hoef geen dimmer, alleen het aan of uitschakelen van led tl balken nav beweging. Ga het wel oplossen met een hue plug.

Ps halogeen lampen met een dimmer, dat is wel heel erg 1990 ;)
Dat werkt ook met de icasa inbouw switch.
Heb mijn halogeen niet vervangen voor led, zo vaak gaan ze niet aan om het dan te vervangen is ook jammer… Dus ipv de Robbshop neem je de icasa en het is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Hey hey.

Probleempje. Ik wil de hue spots inbouwen...kom er alleen net achter dat het niet zal lukken doordat er gigantisch veel kabels in het "putje" zitten.
Huurbaas gaf nu zojuist aan dat daarom geen inbouw, maar opbouw spots moet kiezen.

Dit wil ik niet, iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:59
sikkwittet schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:38:
Hey hey.

Probleempje. Ik wil de hue spots inbouwen...kom er alleen net achter dat het niet zal lukken doordat er gigantisch veel kabels in het "putje" zitten.
Huurbaas gaf nu zojuist aan dat daarom geen inbouw, maar opbouw spots moet kiezen.

Dit wil ik niet, iemand nog een idee?
Doe eens wat foto's. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Huub- schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:19:
[...]

Dat werkt ook met de icasa inbouw switch.
Heb mijn halogeen niet vervangen voor led, zo vaak gaan ze niet aan om het dan te vervangen is ook jammer… Dus ipv de Robbshop neem je de icasa en het is opgelost :)
Ok, dank. Ik heb het gezien idd 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c58FEA8zB3y9p82ZiUeunkYMbWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BArzq9EcFGbtNueXYOAp6OjW.jpg?f=fotoalbum_large

Ja dit dus. Ik ben bang dat ik de sjaak ben en dat inbouwspots niet gaat lukken.

[ Voor 7% gewijzigd door sikkwittet op 19-08-2022 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
  • Laatst online: 14-10 19:36
@sikkwittet Dat gaat niet lukken nee, is ook niet erg veilig ivm evt warmteontwikkeling. Dit is ook geen doos om een spotje in in te bouwen...

Je zou, als het mag, en mooi is in de situatie, een soort van koof kunnen maken waar je de spotjes in inbouwt. Of anders een verlaagd plafond...

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:30
Owner schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:41:
Over de nieuwe tap dial switch, ik had zelf de verwachting dat je niet alleen met de 4 knoppen verschillende kamers/zones/lampen secenes kon kiezen, maar ook dat je ze alle 4 kon dimmen (na knop keuze dan tenminste).
Ik heb er nu 1 hangen, maar de dimmer ring is als '5e knop' alleen toe te voegen waarbij je puur 1 kamer/zone/lamp kan dimmen.
Weet iemand of dit nog een software update kan worden, of heb ik me gewoon goed verkeken?
Ik heb de tap dial vandaag uitgepakt en gepaired.
Moet helaas ff wachten omdat de software geupdate moet worden. Kan max 24 uur duren volgens de pop up.

Heb jij dit inmiddels al werkend, of zijn er andere tweakers die dit specifieke voorbeeld hebben kunnen configureren.

Vind t niet erg om hier een andere app voor aan te schaffen maar wil wel eerst even weten of de functionaliteit er überhaupt is

En een schakelaar en een app kopen die niet doen wat ik wil zou dubbel dom zijn… 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Is er nog een enkel voordeel van de hue smart plug zelf gebruiken met de hue bridge, ipv andere merken pluggen? Ik kan ze namelijk niet vinden of verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-10 15:19
Soullancer schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:52:
Is er nog een enkel voordeel van de hue smart plug zelf gebruiken met de hue bridge, ipv andere merken pluggen? Ik kan ze namelijk niet vinden of verzinnen
Volgens sommigen werken die van Hue zelf stabieler.
Ik heb er al jaren drie van Osram en ze hebben nog nooit problemen gegeven.
Voor mij hebben de ‘echte’ alleen een nadeel, de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Ik heb 1 hue en 3 andere merken. Het enige verschil is de prijs…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Voornamelijk Firmware updates en de ‘Power on state’ die je in kan stellen. Maar ook ervaar ik de eigen pluggen als stabieler.

Ik heb zelf 1 Innr plug in mijn Hue systeem (die is kleiner en paste daarmee boven het verlaagde plafond tbv het schakelen van de badkamer beluchting) en heb een zestal Osram pluggen gehad. De Innr plug gaf gezeur toen de stroom er ivm werkzaamheden een paar uur af was (en er dus ook geen bridge was), die moest toen opnieuw gekoppeld worden. De osram plugs gaven bij mij issues op plekken waar de mesh wat minder aanwezig was (werden dan unreachable), soms was een powercycle afdoende maar de 5/5/5 reset heb ik toch ook meermaals moeten uitvoeren. Sinds ik die allemaal vervangen heb door Hue plugs heb ik letterlijk nooit meer problemen. Door goed op zoek te gaan naar aanbiedingen scheelt het niet eens zoveel in de prijs. Gemiddelde prijs die ik voor mijn plugs heb betaald ligt onder de 15€ per stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:09

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb de pluggen van Philips, Osram en Ikea. Bij normaal gebruik is er geen verschil.

Wel is er na elke softwareupgrade een kans dat ik de pluggen even spanningsloos moet maken om ze van „niet gevonden” af te krijgen in de app. Bij de Osram pluggen is die kans ietsje groter dan bij de Ikea pluggen.

Verder heb ik er intussen van Ikea er een paar gehad die (na jaren) kapot gegaan zijn. Financieel is dat geen groot verlies, maar ze hebben wel een enge failure mode: als ze kapot zijn, dan gaat het relais namelijk klapperen. Als je ze gebruikte voor het schakelen van een gewone lamp dan is het probleem niet zo groot, maar bij een duurder apparaat, of een apparaat dat meer stroom gebruikt loop je dan wel een risico op schade.

Osram is gestopt met smart verlichting voor thuis, dus mag je verwachten dat die op een gegeven moment niet meer te koop zullen zijn.

Dus wat mij betreft is de relatief hoge prijs van Philips helaas toch wel de juiste prijs.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
aawe mwan schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:00:
[...]

Ik heb de pluggen van Philips, Osram en Ikea. Bij normaal gebruik is er geen verschil.

Wel is er na elke softwareupgrade een kans dat ik de pluggen even spanningsloos moet maken om ze van „niet gevonden” af te krijgen in de app. Bij de Osram pluggen is die kans ietsje groter dan bij de Ikea pluggen.

Verder heb ik er intussen van Ikea er een paar gehad die (na jaren) kapot gegaan zijn. Financieel is dat geen groot verlies, maar ze hebben wel een enge failure mode: als ze kapot zijn, dan gaat het relais namelijk klapperen. Als je ze gebruikte voor het schakelen van een gewone lamp dan is het probleem niet zo groot, maar bij een duurder apparaat, of een apparaat dat meer stroom gebruikt loop je dan wel een risico op schade.

Osram is gestopt met smart verlichting voor thuis, dus mag je verwachten dat die op een gegeven moment niet meer te koop zullen zijn.

Dus wat mij betreft is de relatief hoge prijs van Philips helaas toch wel de juiste prijs.
Lidl heeft toch ook een Zigbee plug? Heb alleen niet zelf getest of het werkt met HUE…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 13:50
Sinds recentelijk ook een Philips Hue lamp gekocht, de Surimu. Over het algemeen wel tevreden alleen merken we dat er kleine verkleuringen zijn op de plaatsen van de LEDs, kan iemand mij vertellen of dit normaal is bij een Surimu / Aurelle lamp? De foto's zijn overigens overdag gemaakt, 's avonds zie je het nog iets beter.

Ik zou het aan Philips zelf kunnen vragen maar die zeggen ook dat de lamp geen coil whine / hoge frequentie geluiden zou moeten maken maar dat doen ze toch echt allemaal (2e exemplaar van ons en op Amazon zegt ook iedereen het).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FE78m_eutsaHLjpAXQz39lxk79w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NAzFMbCC8gQEaT6ElvwXCo5f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0sysLeAjiTtQ-aAqQEPCPjy_qk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnxiBUfu5HCKXgI8daKtqowe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBdTuZWUpuQm_Zgxs7yEq2AIRL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIlaVZM9qhZtv960AKLPupXb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@sikkwittet Inbouwspots zijn voor in een verlaagd plafond. Jij heb een verzonken centraaldoos. Die zijn inderdaad alleen voor kabels, niet om iets in in te bouwen.

@Soullancer Mijn ervaring is ook dat de Osrams veel minder stabiel zijn. Veel “niet bereikbaar” in de app, maar het dan wel doen. Niet reageren op opdrachten. Dat heb ik met de Philipsen nog nooit gehad. Ik moet er nu ook weer één resetten met de 5x5-methode, want tien seconden vasthouden zorgt wel voor een klik, maar niet voor gevonden worden in de Hue app. Mocht je iets willen met Apple Home dan ook gewoon Philips nemen. Apple vreet geen Osrams omdat die niet worden geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Rallye schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:35:
[…]
Mocht je iets willen met Apple Home dan ook gewoon Philips nemen. Apple vreet geen Osrams omdat die niet worden geüpdatet.
Philips biedt geen enkel niet Hue apparaat (ervaring met Osram en Innr) aan via HomeKit.
Goeie aanvulling @Rallye

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 22-08-2022 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robmor13
no00waa schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:28:
Sinds recentelijk ook een Philips Hue lamp gekocht, de Surimu. Over het algemeen wel tevreden alleen merken we dat er kleine verkleuringen zijn op de plaatsen van de LEDs, kan iemand mij vertellen of dit normaal is bij een Surimu / Aurelle lamp? De foto's zijn overigens overdag gemaakt, 's avonds zie je het nog iets beter.

Ik zou het aan Philips zelf kunnen vragen maar die zeggen ook dat de lamp geen coil whine / hoge frequentie geluiden zou moeten maken maar dat doen ze toch echt allemaal (2e exemplaar van ons en op Amazon zegt ook iedereen het).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb sinds een week of 3 de Aurelle boven mijn werkplek geinstalleerd. Bij mij is er tot nu toe niks geks opgevallen qua verkleuringen. Moet zeggen dat ik over het algemeen (vooral overdag) de witte led kleur aan heb om een goed verlichte werkplek te hebben.

Het zal me overigens dus ook minder snel opvallen aangezien het enkel voor mijn werkplek is en ik niet vaak naar de lamp zelf kijk. Ik kan me voorstellen dat dat vaker het geval is wanneer dit in een meer open ruimte geplaatst is, zoals een keuken.

Ook ervaar ik zelf 'coil whine' of dergelijke geluiden. Misschien dat ik geluk heb (of wellicht doof ben...). :)

Ik werk voor Philips, maar ben geheel onafhankelijk in hetgeen ik hierboven schrijf. Als ik wel problemen zou ervaren, zou ik het ook zeker melden.

[ Voor 4% gewijzigd door robmor13 op 22-08-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:27
Vraagje aan de Philips Hue gebruikers hier.

Een familie lid heeft in de tuin waterdicht IP65 doos van Attema met een defecte KlikAanKlikUit module (433 MHz). Ik gaf aan dat ze beter dat spul door Zigbee spul kunnen vervangen en dat ze dan een Hue hub moeten kopen en een inbouw module in die doos moeten plaatsen.

Maar welke inbouw modules zijn nu compatible met de Hue bridge?
Werken deze Sonoff modules bijvoorbeeld?
https://sonoff.tech/product/diy-smart-switch/zbmini/

Er staat nergens specifiek bij dat het "Hue compatible" is.

Heeft iemand tips voor een goede inbouw module?

[ Voor 4% gewijzigd door Flappie op 22-08-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Flappie schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:27:
Vraagje aan de Philips Hue gebruikers hier.

Een familie lid heeft in de tuin waterdicht IP65 doos van Attema met een defecte KlikAanKlikUit module (433 MHz). Ik gaf aan dat ze beter dat spul door Zigbee spul kunnen vervangen en dat ze dan een Hue hub moeten kopen en een inbouw module in die doos moeten plaatsen.

Maar welke inbouw modules zijn nu compatible met de Hue bridge?
Werken deze Sonoff modules bijvoorbeeld?
https://sonoff.tech/product/diy-smart-switch/zbmini/

Er staat nergens specifiek bij dat het "Hue compatible" is.

Heeft iemand tips voor een goede inbouw module?
Staat op de site waar je naar linkt :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lFzhsDFvapI4a90iYfoOa3jZKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIzcm94DqKcbbhum2xZTBm7C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Bridge update:
August 22, 2022
Software version: 1953090030

Improved performance and reliability of the system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:28
Ik heb een vraagje, ik ben nieuw met Hue en wil er nu thuis alles mee opzetten icm zigbee inbouw dimmers. Ik maakte eerst gebruik van Yeelight maar die doe ik weg ivm de berperkingen in een vaste installatie.

Ik kan via mp een gebruikte bridge kopen, maar hoe kom ik erachter of het een v1 of v2 is? of is er inmiddels een v3? hoe lang is de v2 al standaard op de markt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02
BlueSS50 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:40:
Ik heb een vraagje, ik ben nieuw met Hue en wil er nu thuis alles mee opzetten icm zigbee inbouw dimmers. Ik maakte eerst gebruik van Yeelight maar die doe ik weg ivm de berperkingen in een vaste installatie.

Ik kan via mp een gebruikte bridge kopen, maar hoe kom ik erachter of het een v1 of v2 is? of is er inmiddels een v3? hoe lang is de v2 al standaard op de markt?

Alvast bedankt!
V2.1 is volgens mij de laatste. Te vinden achterop de sticker.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42

DukeBox

loves wheat smoothies

(jarig!)
BlueSS50 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:40:
Als je toch pas gaat beginnen kan je beter kijken naar een startkit waar de bridge bij zit, over het algemeen is die dan 'gratis'. Verder is bridge v1 rond, die wil je dus niet. De huidige is vierkant en er is nog geen nieuwer model aangekondigd (functioneel zal die ook niets toevoegen).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:28
DukeBox schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:03:
[...]

Als je toch pas gaat beginnen kan je beter kijken naar een startkit waar de bridge bij zit, over het algemeen is die dan 'gratis'. Verder is bridge v1 rond, die wil je dus niet. De huidige is vierkant en er is nog geen nieuwer model aangekondigd (functioneel zal die ook niets toevoegen).
Bedankt, Ik lees hier ook terug dat er geen verschil in functionaliteit zit. Maar hoe zit het met het opgenomen vermogen tussen de 2.0 en 2.1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42

DukeBox

loves wheat smoothies

(jarig!)
BlueSS50 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:20:
Maar hoe zit het met het opgenomen vermogen tussen de 2.0 en 2.1?
Gelijk, v2.1 is gewoon een nieuwere revisie die voornamelijk goedkoper te maken is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1 ... 39 ... 86 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic