[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 86 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-10 17:05
maaikederksen schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:46:
Ik heb een bug in mijn Philips motion sensor.
Hij connect niet meer de lampen op de wc. Hij detecteert wel beweging, maar lampen van kamer wc gaan niet aan. Als ik de motion sensor laat staan op de wc en ik koppel geen aan een andere kamer (bv bijkeuken) dan gaan die lampen week aan.

Ik dacht een reset te doen. Maar nu van te regen in de drup. Ik krijg hem niet meer uit mijn en app noch via harde reset noch via de app.
Iemand hier ervaring mee of tips?
Vreemd. Let er op dat je Hue bridge de lampen schakelt. De bewegingssensor roept alleen maar dat er beweging is (of niet meer) en je bridge zal daar een actie op uitvoeren. Die bewegingssensor heeft geen flauw idee wat een lamp is en hoe dat moet zit werken.

Het moet dus bij je bridge fout gaan. Gaan je lampen wel aan als je ze met de app bedient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Hij connect niet meer de lampen op de wc. Hij detecteert wel beweging, maar lampen van kamer wc gaan niet aan. Als ik de motion sensor laat staan op de wc en ik koppel geen aan een andere kamer (bv bijkeuken) dan gaan die lampen week aan.

Ik dacht een reset te doen. Maar nu van te regen in de drup. Ik krijg hem niet meer uit mijn en app noch via harde reset noch via de app.
Batterijen al eens vervangen? Bij mij ging 1 sensor ook ineens maf doen. Volle batterijen er in en probleem was over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaikederksen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-12-2024
xFeverr schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:18:
[...]

Vreemd. Let er op dat je Hue bridge de lampen schakelt. De bewegingssensor roept alleen maar dat er beweging is (of niet meer) en je bridge zal daar een actie op uitvoeren. Die bewegingssensor heeft geen flauw idee wat een lamp is en hoe dat moet zit werken.

Het moet dus bij je bridge fout gaan. Gaan je lampen wel aan als je ze met de app bedient?
Ja met de app geen enkel probleem.
Ik ga eens naar de batterij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Voor de Hue aanbiedingen kun je beter in het andere topic zijn.

Dat gezegd hebbende, heeft iemand de (Amazon) reviews gelezen? De bouwkwaliteit van die lamp schijnt nogal te wensen over te laten. Zo kun je hem maar met twee schroefjes aan de muur bevestigen en eens hij hangt lijkt hij niet al te stevig te hangen.

Ook wordt er gezegd dat het goedkoop plastic is rondom een standaard E27 White lamp. Dat laatste kan wel positief zijn als je er een WA of Color in wilt plaatsen.

Dus dat deze lamp nu gedumpt wordt is zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
RiDo78 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:56:
Klopt, daarom wat berichten verplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 23:09

Ik heb voor mijn gevoel een soortgelijk probleem. Ik heb een hoop Hue en andere zigbee producten aangesloten in huis, waarbij ik veel gebruik maak van automatiseringen (routines). Sinds een tijd lijkt alles van slag te zijn.
Enkele voorbeelden:
  • Een deel van mijn tuinverlichting gaat niet meer aan (2x Osram buitenstekker en 1x Osram lightpoles). Deze zitten allemaal in 1 routine, maar slechts 1 stekker doet het nog maar. De rest gaat ook niet handmatig meer aan.
  • Een lamp van mijn oprit verlichting gaat niet meer aan (Hue verstraler). De lamp lijkt nergens meer op te reageren.
  • In de badkamer gebruik ik een Osram stekker om de elektrische boiler mee te regelen. Deze staat ingesteld op 's ochtends een paar uur en 's avonds een paar uur aan. Echter, hij springt niet aan waardoor het water koud blijft.
Daarnaast heb ik enkele losse lampen die niet meer aanspringen bij zonsondergang. Het aparte is dat alle stekkers en lampen volgens de app bereikbaar zijn, en bijvoorbeeld de binnenlampen en de stekker van de boiler gewoon werken als je ze handmatig met de app aanzet. Ook staan de lampen aan volgens de routines, maar in werkelijkheid dus niet.
Ik heb al geprobeerd de lampen en plugs te resetten en opnieuw aan te melden, maar dat lijkt het probleem niet te verhelpen.
Alle software is up-to-date, dus ik vraag me af wat er aan de hand zou kunnen zijn. Tot op heden heeft alles altijd prima gewerkt en heb ik volgens mij niks aan de instellingen veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Baddie09 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Ik heb voor mijn gevoel een soortgelijk probleem. Ik heb een hoop Hue en andere zigbee producten aangesloten in huis, waarbij ik veel gebruik maak van automatiseringen (routines). Sinds een tijd lijkt alles van slag te zijn.
Enkele voorbeelden:
  • Een deel van mijn tuinverlichting gaat niet meer aan (2x Osram buitenstekker en 1x Osram lightpoles). Deze zitten allemaal in 1 routine, maar slechts 1 stekker doet het nog maar. De rest gaat ook niet handmatig meer aan.
  • Een lamp van mijn oprit verlichting gaat niet meer aan (Hue verstraler). De lamp lijkt nergens meer op te reageren.
  • In de badkamer gebruik ik een Osram stekker om de elektrische boiler mee te regelen. Deze staat ingesteld op 's ochtends een paar uur en 's avonds een paar uur aan. Echter, hij springt niet aan waardoor het water koud blijft.
Daarnaast heb ik enkele losse lampen die niet meer aanspringen bij zonsondergang. Het aparte is dat alle stekkers en lampen volgens de app bereikbaar zijn, en bijvoorbeeld de binnenlampen en de stekker van de boiler gewoon werken als je ze handmatig met de app aanzet. Ook staan de lampen aan volgens de routines, maar in werkelijkheid dus niet.
Ik heb al geprobeerd de lampen en plugs te resetten en opnieuw aan te melden, maar dat lijkt het probleem niet te verhelpen.
Alle software is up-to-date, dus ik vraag me af wat er aan de hand zou kunnen zijn. Tot op heden heeft alles altijd prima gewerkt en heb ik volgens mij niks aan de instellingen veranderd.
Zelfde probleem gehad. Kwam er toen achter dat ik ruim over de 50 lampen aan 1 bridge had gekoppeld. (Ze schijnen max 50 goed te kunnen supporten). Tweede bridge bijplaatsen loste het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:50
Nee niet gelezen eigenlijk. Gewoon gekocht onder t motto we zien wel.

Heb ook nog wat WA lampen uit een starterset rondslingeren. Draai die er wel in.

Zal hier ook nog even terugkoppelen hoe de kwaliteit daadwerkelijk is.
RiDo78 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:56:

Dat gezegd hebbende, heeft iemand de (Amazon) reviews gelezen? De bouwkwaliteit van die lamp schijnt nogal te wensen over te laten. Zo kun je hem maar met twee schroefjes aan de muur bevestigen en eens hij hangt lijkt hij niet al te stevig te hangen.

Ook wordt er gezegd dat het goedkoop plastic is rondom een standaard E27 White lamp. Dat laatste kan wel positief zijn als je er een WA of Color in wilt plaatsen.

Dus dat deze lamp nu gedumpt wordt is zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 23:09
Timmb schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:36:
[...]

Zelfde probleem gehad. Kwam er toen achter dat ik ruim over de 50 lampen aan 1 bridge had gekoppeld. (Ze schijnen max 50 goed te kunnen supporten). Tweede bridge bijplaatsen loste het probleem op.
Dank, ik zie dat ik ongeveer 25 apparaten aan de bridge heb hangen, dus volgens mij zit ik daar wel goed.
Heb gisteren de stekkers uit de tuin gehaald, en eentje lijkt dood te zijn (best raar dat het na 3 jaar niet meer werkt). Voor die prijzen verwacht je toch wel een langere levensduur.
Ik heb de stekker van de boiler ook vervangen en het lijkt nu weer te werken (geen idee of dat door de nieuwe stekker komt of dat het opnieuw instellen van de routine de trigger was).
Heb daarnaast ook de bridge opgeschoond van apps en apparaten die toegang hebben. Ik had er 27 die sinds 2018 toegang hadden, veel dubbele apps en apparaten en heb alleen de meest recente laten staan.

Eens kijken of het nu wel langer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiggyLippens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-07 15:53
Ik heb de 1100lm gekocht maar deze ontvangen?
Zie ik zelf iets over het hoofd of is dit niet de 800lm variant?
Staat er normaal niet ook 1100 op de voorkant van de lamp?

Ik apprecieer jullie hulp!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naxfWqH-Cu_yPllML50_Z8IR72w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rKjM2mgjCrsWPQksBw0PK2nI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v49XkmP8YpWTk9A0sOJGz8COXNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xry5q3oT0MYWAF3n9K3zHsf8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ZiggyLippens op 13-07-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 21:12
ZiggyLippens schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:30:
Ik heb de 1100lm gekocht maar deze ontvangen?
Zie ik zelf iets over het hoofd of is dit niet de 800lm variant?
Staat er normaal niet ook 1100 op de voorkant van de lamp?

Ik apprecieer jullie hulp!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De foto lijkt me vrij duidelijk. Dat is een 800 lumen variant. De 1100 lumen heeft inderdaad ook 1100 aan de voorkant onder het logo zoals op de fotos op de product pagina op de Hue website.

Gewoon terug naar de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiggyLippens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-07 15:53
Dankjewel, de nieuwe zijn ondertussen ook besteld 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:18
Hallo, ik heb een hue vraag. Al enkele jaren heb ik diverse hue lampen geautomatiseerd en toegankelijk via Homekit. Het betreft vooral automatisering bij zon onder waar de lampen met bijv 35% moeten aangaan en bij zon op weer uit moeten gaan. De laatste dagen echter gaan ze we aan maar niet meer met het ingevoerde percentage maar met 100%. Wat kan hier de oorzaak van zijn? De Hue bridge eens resetten, helpt dat? De automatiseringen heb ik via HomeKit ingevoerd. Alvast dank voor reacties.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:49

Oekol

waka waka hey hey

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
Hallo allen,

Ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom.
Ik gebruik een iphone, en gebruikte dmv opdrachten een shortcut om alle verlichting in huis mee uit te schakelen.
Nu ben ik vandaag met de tuinverlichting begonnen, en die schakelt nu (logischerwijs) ook mee uit.

Ik kan ik de opdrachten app alleen kiezen voor 1 zone uitschakelen, of het hele huis.
Ik heb juist in de hue app 2 zones aangemaakt; beneden en boven.

Is er via de hue app of op een andere manier een snelkoppeling te maken waardoor je met 1 knop alles uit kan schakelen, behalve de tuin?

Update:
Was heel simpel. Nu ook een zone binnen en buiten aangemaakt. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door sonnypiek op 22-07-2022 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:45
Dat is wel mogelijk met iConnecthue. Met de master switch kun je alles tegelijk uitzetten. Als je de verlichting in de tuin daarbij aan wilt laten, kun je deze verlichting (per lamp) uitsluiten van de master switch.

Update: ik zie nu dat je 2 verschillende zones hebt aangemaakt, zo kan het inderdaad ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Jos-P op 22-07-2022 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
Ik heb een wall switch op een enkele wandschakelaar aangesloten. Nu wil ik met deze schakelaar een scène (of aantal lampen) in homekit aan of uit doen.

Alleen lijkt het alsof ik maar één taak toevoegen (dus alleen iets aan OF iets uit). Wat doe ik verkeerd :S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxR6mmifq8OTrOwaDL1On3Vv_9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXYAeVnwIdbEg2ZAeyY88c4R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Terrz op 25-07-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Terrz hoe heb je hem toegevoegd in de Hue app en wat voor type schakelaar heb je? Normale aan/uit-schakelaar of een pulsdrukker? Heb je de juiste schakelaartype gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 10:56
Eind dit jaar gaan wij in ons huis de badkamer vervangen. Deze wil ik voorzien van inbouwspots van hue, dus daar komen gewoon de GU10 spots in en boven het verlaagd plafond wil ik de hue ledstrips plaatsen van de omtrek van het verlaagd plafond. Dit is ca. 12 m2(kleine badkamer). Ik las dat er een maximum aan zit aan de ledstrips van Hue van ca. 10 meter. Moet ik dan twee losse aansluiten maken met 2x 6 meter en ze in een LED profielstrip plakken voor de vochtigheid?

Daarnaast wil ik ook aan de onderkant van het bad een ledstrip maken, daar is de kans groter dat er water tegenaan komt, dan lijkt het mij verstandiger om de outdoorstrip te pakken. Hoe denken jullie daar over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakmaarsen
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 09:27
assn schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:09:
Eind dit jaar gaan wij in ons huis de badkamer vervangen. Deze wil ik voorzien van inbouwspots van hue, dus daar komen gewoon de GU10 spots in en boven het verlaagd plafond wil ik de hue ledstrips plaatsen van de omtrek van het verlaagd plafond. Dit is ca. 12 m2(kleine badkamer). Ik las dat er een maximum aan zit aan de ledstrips van Hue van ca. 10 meter. Moet ik dan twee losse aansluiten maken met 2x 6 meter en ze in een LED profielstrip plakken voor de vochtigheid?

Daarnaast wil ik ook aan de onderkant van het bad een ledstrip maken, daar is de kans groter dat er water tegenaan komt, dan lijkt het mij verstandiger om de outdoorstrip te pakken. Hoe denken jullie daar over?
Zelf staan wij ook voor een gelijke situatie. Wij hebben gekozen om langs het verlaagde plafond een gradient strip (dus indoor) te plaatsen. Ik verwacht daar (op plafond hoogte) geen echte problemen mee.
Onder het bad zou ik zeker een outdoor strip nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Laatst online: 13-10 10:56
sjaakmaarsen schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:34:
[...]

Zelf staan wij ook voor een gelijke situatie. Wij hebben gekozen om langs het verlaagde plafond een gradient strip (dus indoor) te plaatsen. Ik verwacht daar (op plafond hoogte) geen echte problemen mee.
Onder het bad zou ik zeker een outdoor strip nemen.
Vanwaar de keuze om gradient te nemen en om wat voor lengte gaat dat? Is het mogelijk om die te verlengen naar 12 m? Heb je verder nog iets gedaan met de strip behalve een stripprofiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmaarsen
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 09:27
assn schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:46:
[...]

Vanwaar de keuze om gradient te nemen en om wat voor lengte gaat dat? Is het mogelijk om die te verlengen naar 12 m? Heb je verder nog iets gedaan met de strip behalve een stripprofiel?
We hebben gradient gekozen ivm betere kleur overloop. Wij hebben enkel langs 1 muur een lichtstrip, vandaar dat afstand bij ons niet speelde.

Voor 12 meter zou ik inderdaad 2 x 6 meter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:30
Ik wil een hoek profieltje onder 2 keuken kastjes plaatsen, en daarin een stripje doen.

Iets zoals deze, 1 meter breed,

https://www.ledprofielkon...clusief-afdekkap-1-meter/

Nou denk ik dus dat ik een 2 meter strip moet kopen, en die op 1 meter ga afknippen.
Dat is best zonde :)

Hebben jullie misschien een ander idee ?

[edit] Ik ga een keer een ander merk stripje met zigbee controller proberen voor in dat profieltje

[ Voor 11% gewijzigd door ppeterr op 26-07-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vraagje over Hue Outdoor lampen. Binnenkort komen ze onze tuin geheel opnieuw aanleggen. Ze leggen hierbij ook elektriciteitdraden naar de aansluitpunten voor buitenverlichting, het gaat om ca 15 lampen (wandlampen, grondspots en zo). In principe leggen ze 220V neer natuurlijk. Nu zag ik dat veel Hue Outdoor lampen op laagspanning werken.

Is dat gewoon een kwestie van bij elke Hue lamp een trafo/omvormer plaatsen, en kunnen deze dan gewoon in de grond gelegd worden?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:14
Uit de changelog van de bridge:
July 25, 2022
Software version: 1952154030

Improved performance and reliability of the system

Uit de changelog van de Accessoires;
July 22, 2022
Philips Hue Tap dial switch
Software version 2.59.25

The Tap dial switch now displays the correct battery status.

[ Voor 40% gewijzigd door jwhoogervorst op 26-07-2022 15:22 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:02:
Vraagje over Hue Outdoor lampen. Binnenkort komen ze onze tuin geheel opnieuw aanleggen. Ze leggen hierbij ook elektriciteitdraden naar de aansluitpunten voor buitenverlichting, het gaat om ca 15 lampen (wandlampen, grondspots en zo). In principe leggen ze 220V neer natuurlijk. Nu zag ik dat veel Hue Outdoor lampen op laagspanning werken.

Is dat gewoon een kwestie van bij elke Hue lamp een trafo/omvormer plaatsen, en kunnen deze dan gewoon in de grond gelegd worden?
Ik heb een combi van grondspots en Hue Lily spots.
In de grondspots (op 220v) Hue GU10 lampen, daarnaast de Hue Lily spots (laagspanning) met trafo (in een dribox) aangesloten.

De Hue Lily spots werken op laagspanning, maar kun je onderling verbinden en verlengen. Dan heb je dus maar 1 trafo nodig per zoveel lampen. Ik zie dat de outdoor strip en sommige sokkels ook op laagspanningsysteem werken.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Brumax schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:27:
[...]

Ik heb een combi van grondspots en Hue Lily spots.
In de grondspots (op 220v) Hue GU10 lampen, daarnaast de Hue Lily spots (laagspanning) met trafo (in een dribox) aangesloten.

De Hue Lily spots werken op laagspanning, maar kun je onderling verbinden en verlengen. Dan heb je dus maar 1 trafo nodig per zoveel lampen. Ik zie dat de outdoor strip en sommige sokkels ook op laagspanningsysteem werken.
Dank je. Dan moet ik dus aardig wat verlengkabel laten aanleggen (de lampen staan verspreid in de tuin, tussen de verste twee lampen gaat ca. 25 meter zitten).

Mag die trafo/omvormer gewoon buiten in de grond? Er gaat stroom vanuit de meterkast gelijk onder de grond de tuin in, ik ga dus geen stekker/stopcontact/draad in het zicht hebben ergens. Ik wil eigenlijk ook alle kabels door buizen onder de grond door hebben, zodat ik het ooit eenvoudig kan vervangen door 220V draad, mocht ik dat willen. Ik zie dat die Hue kabels vrij dikke stekkers hebben, dus even rekening houden met de buis diameter zeker?

Ik ben geen elektricien verder, maar wil wel graag goed geïnformeerd zijn :) de bedoeling is dat ik die zooi koop en dat zij alles aanleggen en aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ik dacht laat ik eens leuk 2 hue lampjes in mijn afzuigkap draaien.

Deze

https://www.alternate.nl/...6qhC2rVIeq-NhZIPOURU8sLnk

orgineel zit de volgende erin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpzQTyfCsF63dPvOwHpH3SMMHLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzoOJ2CiHSVRBtz2w9MO7Yzj.jpg?f=fotoalbum_large

Nou klapte in een keer de hoofdschakelaar eruit, niet eens de aardlek of een groep. De hoofd schakelaar.

Nou heb ik de orginele lampjes er weer ingedraaid. En die werken nog, enkel lijkt het schakel
systeem stuk te zijn nu :( Nou is dat niet zo erg voor een Hue lampje, maar kan dit wel ?

Ik durft hem er niet meer in te draaien eigenlijk :)

[edit] Toch nog een keer geprobeerd, en het werkt....poe poe :P

[ Voor 25% gewijzigd door ppeterr op 26-07-2022 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ow ik ben wel lekker bezig vandaag, vanmiddag een zigbee controller met 1 meter strip
en profiel gekocht, omdat ik niet een 2m Hue strip doormidden wil knippen.

Bedenk ik mij net, dat ik touchlink nodig heb voor de muur knopjes hier in huis :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:35
Goedemorgen! Ik gebruik al een tijdje een Philips HUE buiten sensor die de buitenverlichting aan zet bij beweging maar dan alleen tussen 23:00 en 8:00.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3_wlpm6VfmloTTNZ29GjvOpMQk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/koR08aroKOZ2qG0ZFNNrzbIp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-88DFY5BxRDU_NB6adom7Kc88U8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fXePEFQK6TVpj5vFDcQEY5kU.png?f=fotoalbum_tile

Sinds een week gaat de buitenverlichting ook aan overdag. Ik heb de instellingen van de sensor al ge-reset maar dit heeft het probleem niet opgelost. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:51
Ik heb een Hue brick (bluetooth) in de meterkast bij het modem om het modem te kunnen resetten. Nu is de Hue bluetooth app uitgefaseerd en moest ik migreren naar de regulier Hue APP. Dit had als. gevolg dat:

- Ik alleen de brick ng maar in de app had staan, debridge lampen uit de app zijn verdwenen.
- Ik dit heb hersteld maar nu kan ik geen gebruik maken van de bluetooth functionaliteit van de brick. Nu heb ik er niets meer aan want zonder router kan ik de brick niet inschakelen.

Strekking: pas op met migreren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:35
Nevermind, bleek dat Homekit de lampen aanzet bij beweging :(
Maxi.Maal schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:18:
Goedemorgen! Ik gebruik al een tijdje een Philips HUE buiten sensor die de buitenverlichting aan zet bij beweging maar dan alleen tussen 23:00 en 8:00.

[Afbeelding][Afbeelding]

Sinds een week gaat de buitenverlichting ook aan overdag. Ik heb de instellingen van de sensor al ge-reset maar dit heeft het probleem niet opgelost. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Jeuvie Bedoel je het stopcontact? Ik dacht dat je in de instellingen van de Hue-app, onder de knop 'Mijn Hue Systeem' kunt schakelen tussen verschillende Hue Bridges en een Bluetooth-groep. Is dat niet wat je zoekt?

@Maxi.Maal _O- _O-
Altijd leuk he, dat soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:37
@Jeuvie Volgens Philips heet dat ding een “Smart plug”. Zou wel mooi zijn om je die via bluetooth te gebruiken om je router te rebooten. Nooit aan gedacht.

[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 27-07-2022 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:51
xFeverr schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:26:
@Jeuvie Bedoel je het stopcontact? Ik dacht dat je in de instellingen van de Hue-app, onder de knop 'Mijn Hue Systeem' kunt schakelen tussen verschillende Hue Bridges en een Bluetooth-groep. Is dat niet wat je zoekt?

@Maxi.Maal _O- _O-
Altijd leuk he, dat soort dingen
Ik ga vanavond even kijken, zou mooi zijn als het kon. Ik heb via twitter contact gehad met Hue en die zeggen dat het niet kan. Je hoort nog van mij.

Toevoeging: bedoel idd het stopcontact

@xFeverr Zojuist getest en je kunt idd een bluetooth groep aanmaken. Beetje omslachtig in het gebruik maar het werkt wel.

Edit: reactie toegevoegd

[ Voor 14% gewijzigd door Jeuvie op 27-07-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:55
JBS schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:30:
Een paar weken geleden een nieuwe Hue wall switch in een WCD weggewerkt en nu is de batterij al leeg. Pech? Niet vol bij aanvang? Of teken van gaar model?
Was even aan het zoeken in de topic naar de ervaringen van de batterijduur van de wall switch aangezien die van mij ook na een paar maanden leeg was. Maar werkt hij bij het vervangen nu wel langer dan een aantal weken? want hoop dat de nieuwe batterij hier toch wel een tijd mee gaat.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tinusvolkel schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Was even aan het zoeken in de topic naar de ervaringen van de batterijduur van de wall switch aangezien die van mij ook na een paar maanden leeg was. Maar werkt hij bij het vervangen nu wel langer dan een aantal weken? want hoop dat de nieuwe batterij hier toch wel een tijd mee gaat.
Inmiddels doet dat specifieke exemplaar het hier ook alweer maanden. Vermoedelijk dus een mindere batterij geweest, tot 2 maal toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:55
JBS schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:55:
[...]
Inmiddels doet dat specifieke exemplaar het hier ook alweer maanden. Vermoedelijk dus een mindere batterij geweest, tot 2 maal toe.
Bedankt voor je snelle bericht, ben bang dat hij hier ook weer snel leeg gaat zijn aangezien ik hem gepakt heb uit een andere ongebruikte wall switch die samen in duo verpakking gekocht heb. Maar we zien het wel :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owner
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-03 19:24
Over de nieuwe tap dial switch, ik had zelf de verwachting dat je niet alleen met de 4 knoppen verschillende kamers/zones/lampen secenes kon kiezen, maar ook dat je ze alle 4 kon dimmen (na knop keuze dan tenminste).
Ik heb er nu 1 hangen, maar de dimmer ring is als '5e knop' alleen toe te voegen waarbij je puur 1 kamer/zone/lamp kan dimmen.
Weet iemand of dit nog een software update kan worden, of heb ik me gewoon goed verkeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Owner schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:41:
Weet iemand of dit nog een software update kan worden, of heb ik me gewoon goed verkeken?
Euh ja, dit kan met een software update aangepast worden. Maar daar heb je niks aan, want niemand weet of ze dat ook daadwerkelijk als functie gaan uitbrengen.

Op zo’n vraag kan je eigenlijk geen antwoord geven. Alles kan, maar dat ligt aan de mensen achter Hue.

Misschien dat een Hue Essentials of andere third party app nog iets voor je kan betekenen. Als die er al ondersteuning voor hebben, want het is best een nieuw ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:37

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb deze spots gekocht.
Kan ik daar ook een normale stekker aan maken en in een normaal stopcontact stoppen zonder trafo of andere materialen? Dus enkel stukje draad en een stekker?
Of zegt de spot dan kaboem?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:45

DukeBox

loves wheat smoothies

Dennis1812 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:06:
Kan ik daar ook een normale stekker aan maken en in een normaal stopcontact stoppen zonder trafo of andere materialen? Dus enkel stukje draad en een stekker?
Ja waarom niet ?
Aansluitspanning: 230 V

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:37

Dennis1812

Amateur prutser

Dat dacht ik ook. Maar wilde het gewoon even extra zeker weten voor ik de spots kapot blaas en er vervolgens ook nog achter kom dat mijn stoppen op zijn van de stoppenkast ofzo.

Thanks.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owner
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-03 19:24
xFeverr schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:48:
[...]

Euh ja, dit kan met een software update aangepast worden. Maar daar heb je niks aan, want niemand weet of ze dat ook daadwerkelijk als functie gaan uitbrengen.

Op zo’n vraag kan je eigenlijk geen antwoord geven. Alles kan, maar dat ligt aan de mensen achter Hue.

Misschien dat een Hue Essentials of andere third party app nog iets voor je kan betekenen. Als die er al ondersteuning voor hebben, want het is best een nieuw ding.
Eens, eigenlijk gaat mijn hele idee hiermee ten onder, in principe is het de oude tapswitch + extra knop en optie tot het dimmen van 1 selectie ipv alle 4 de knoppen.
Vreemd, had toch echt anders verwacht en heb zelf ook niet kunnen vinden dat dit ook zo omschreven is, maar goed, zal wel niet goed gekeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:19
Over de nieuwe tap dial switch, ik had zelf de verwachting dat je niet alleen met de 4 knoppen verschillende kamers/zones/lampen secenes kon kiezen, maar ook dat je ze alle 4 kon dimmen (na knop keuze dan tenminste).
Ik heb er nu 1 hangen, maar de dimmer ring is als '5e knop' alleen toe te voegen waarbij je puur 1 kamer/zone/lamp kan dimmen.
Van de website vvan iConnectHue:

you can can configure these switches freely in iConnectHue and use it to its fullest – why not change the brightness with the wheel of the whole room, and with 2 and 4 create an up/down dimmer for your one zone that you want to control individually? You can still use button 1 for multiple room scenes and button 3 for multiple scenes on that zone.

Er is dus heel veel mogelijk maar niet met de standaard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
Zo had ik het me eigenlijk ook voorgesteld bij het bestellen.
Heb de switch nog niet binnen, maar zal het ook eens met andere apps proberen.

Als je een mogelijkheid vindt in een alternatieve app hoor ik dat graag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:06
Rallye schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:17:
De Bridge zit bedraad aan je router. Een nieuwe router maakt de Bridge niets uit. Ik heb bij het vervangen van mijn router de Bridge niet eens uit gehad.
Het was idd alleen even de lankabel aansluiten op de nieuwe modem, en klaar.

Ik heb wel mijn dhcp en wifi hetzelfde gehouden als de vorige modem van de oude provider.
Ik zit nu op glas.. maar omdat ik bijna al mijn chromecast en andere decoders op wifi heb, merk ik niet veel, ook niet met de Hue ed..
Op de pc/Lan is het allemaal wel wat meer responsief.

(kzal tzt wel de chromecast op lan willen(en ik overweeg die Nokia Streaming Box 8000, die wil ik dan ook op lankabel)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-10 22:33
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:02:

Ik zou gewoon overal 220 heenleggen. En dan gebruik maken van outdoor lampbehuizingen(niet perse van Hue) en daarin passende hue lampen doen. Bijvoorbeeld gu10's. Zo heb ik het ook en het scheelt je heel veel geld. Hue outdoor is erg duur. Voor grondspots heb ik bijvoorbeeld deze https://www.sandervunderi...d-rvs-vierkant-100mm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaikederksen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-12-2024
Welke third app gebruiken jullie naast de hue app. Ik heb 2 bridges en zoek een handige alternatieve app waarbij ik niet steeds hoef te switchen tussen de bridges.
We hebben nog geen homey of home assistant....dat komt in de toekomst als naast de lampen er meer smart komt in huis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
maaikederksen schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:25:
Welke third app gebruiken jullie naast de hue app. Ik heb 2 bridges en zoek een handige alternatieve app waarbij ik niet steeds hoef te switchen tussen de bridges.
We hebben nog geen homey of home assistant....dat komt in de toekomst als naast de lampen er meer smart komt in huis.
Ik heb de bridges zo ingericht dat ik eigenlijk nooit hoef te switchen tussen de 2 bridges.
Dus op de 2e bridge alleen alles wat werkt met motionsensors of op tijd. Daar hoef ik zelden aan te komen, en het voorkomt ook dat als iemand Google of alexa vraagt alle lampen uit te doen dat dan de aquaria verlichting en mijn server ook uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:51
Al eerder genoemd, Hue Essentials kan meerdere bridges aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
iConnectHue voor iOS; teveel mogelijkheden om op te noemen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wat zijn de ervaringen met de mesh kwaliteit van hue in een oud huis?

Er ligt niets van bekabeling in huis, en kabels trekken voor extra bridges is hier geen lachertje, kan je makkelijk via mesh verschillende verdiepen in een huis bereiken?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 08:21
Jahoor, dat gaat prima. Wel een lamp in de gang en op de overloop is mijn advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Yalopa schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:47:

Er ligt niets van bekabeling in huis, en kabels trekken voor extra bridges is hier geen lachertje, kan je makkelijk via mesh verschillende verdiepen in een huis bereiken?
Ja, en de tuin gaat ook prima hier.
Ik weet wel niet wat je bedoelt met 'oud', hier begin 20e eeuw en half 20e eeuw geen problemen gehad iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:23
Yalopa schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:47:

Andere apparaten op 2,4 GHz kunnen wel van invloed zijn. Denk aan WiFi van de buren. Je kunt eventueel het zigbee kanaal veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Oud, geen idee, ik vermoed kort na WOII, huis heeft enkele verbouwingen gehad voor het in ons bezit kwam.

tuin wil ik idd ook nog bereiken maar daar gaat mesh geen probleem zijn vermoed ik, want minder storing. tuin krijgt sowieso nog WiFI ivm Sauna..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb (omdat het goedkoper was dan los kopen ;) ) een nieuwe starterskit gekocht. Mijn Hue bridge is al wat aan de oude kant, is het mogelijk om net als van de 1.0 naar de 2.x bridge een migratie uit te voeren zodat ik met een splinternieuwe aan de slag kan? (Ik heb dus al een oudere 2.x bridge en wil graag 1 op 1 over op de nieuwe 2.1 bridge)

[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 03-08-2022 13:10 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 21:35
Met een verbouwing van de keuken en hal heb ik 9 spotjes gekocht Milliskin. Maar deze werkten niet goed op de (ook nieuw gekochte) bewegingsmelders (op toilet en in keuken). Ik zie dat er wat software updates voor deze lampjes zijn. Inmiddels doorgevoerd en nu lijkt het wel goed te werken. Iemand daar ook ervaring mee? Lijkt me voor de gemiddelde gebruiker nogal een gedoe: die updates duren lang en gaan van versie naar versie dus duurt aantal dagen voor ze up-to-date zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:10:
Ik heb (omdat het goedkoper was dan los kopen ;) ) een nieuwe starterskit gekocht. Mijn Hue bridge is al wat aan de oude kant, is het mogelijk om net als van de 1.0 naar de 2.x bridge een migratie uit te voeren zodat ik met een splinternieuwe aan de slag kan? (Ik heb dus al een oudere 2.x bridge en wil graag 1 op 1 over op de nieuwe 2.1 bridge)
OK, dat kan dus niet... Wat een kneuzen zijn t ook bij Signify, nog altijd geen bridge voor > 50 lampen en een simpele migratie (die ze getuige de V1 --> V2 optie gewoon al ontwikkeld hebben....) kan ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-10 10:27
Tomba schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:53:
[...]

OK, dat kan dus niet... Wat een kneuzen zijn t ook bij Signify, nog altijd geen bridge voor > 50 lampen en een simpele migratie (die ze getuige de V1 --> V2 optie gewoon al ontwikkeld hebben....) kan ook al niet.
Die beperking zit niet alleen in de bridge, maar ook in de beperking van het zigbee mesh netwerk.

Dit is al vaker hier langs gekomen. Er zijn hier mensen die daarom twee bridges gebruiken om die beperkingen te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Yep, ik nader ook de 50 lampen, en binnenkort gaat de tuin eraan geloven met ten minste 20 lampen. Ik ga de tuin gewoon lekker op een 2e bridge zetten, ik ga het niet eens proberen met 1 bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

s e k schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:12:
[...]

Die beperking zit niet alleen in de bridge, maar ook in de beperking van het zigbee mesh netwerk.

Dit is al vaker hier langs gekomen. Er zijn hier mensen die daarom twee bridges gebruiken om die beperkingen te omzeilen.
Is geen beperking van Zigbee maar van de Hue Bridge. Als je bv een TI CC2652 based oplossing gebruikt kun je meer dan 200 devices kwijt op je netwerk.
Is dus puur een keuze van Signify om een oplossing te gebruiken die deze limiet heeft (overigens is de harde limiet 63 maar ik kan uit ervaring zeggen dat er dan wel eens lampen niet schakelen dus ik raad je af om t te proberen :P)
Net als de niet zo handige keuze om geen backups te kunnen maken via de REST API en het niet mogelijk maken om van een V2 naar een V2.1 te gaan ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 04-08-2022 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:06

V-8

Wie weet een batterijloos Zigbee inbouwrelais (HUE-Compatible) zonder nuldraad en met input voor bestaande schakelaar? Iets zoals de Sonoff ZBMini-L (maar die is niet HUE-Compatible)

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:15
Als ik de filters correct heb toegepast, deze misschien: https://www.robbshop.nl/r...laar-2-draads-400w-zigbee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Tomba schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

Is geen beperking van Zigbee maar van de Hue Bridge. Als je bv een TI CC2652 based oplossing gebruikt kun je meer dan 200 devices kwijt op je netwerk.
Is dus puur een keuze van Signify om een oplossing te gebruiken die deze limiet heeft (overigens is de harde limiet 63 maar ik kan uit ervaring zeggen dat er dan wel eens lampen niet schakelen dus ik raad je af om t te proberen :P)
Net als de niet zo handige keuze om geen backups te kunnen maken via de REST API en het niet mogelijk maken om van een V2 naar een V2.1 te gaan ;)
Klopt dat je inderdaad ZigBee toepassingen hebt, waarbij netwerken met 200 of zelfs meer devices mogelijk zijn, maar dan heb het niet meer over een netwerk dat wanneer nodig, 30 unicast berichten per seconde kan verwerken. Sterker nog zo'n groot netwerk zal alleen stabiel werken als je vooral gebruik maakt van het broadcast princiepe, wat je snelheid van vezenden berichten terug brengt naar 3 per seconde!

Nu ben ik het wel met je eens dat 50 en onofficeel 63 lampen (of combinatie lampen en accesoires) aan de lage kant is, met de huidige volwasenheid van de gebruikte software stacks van de verschillende ZigBee chips die Signify door de jaren heen heeft toegepast, denk ik dat limiet best wel eens iets hoger kan zijn, ik gok minstens 75 lampen en meer dan 75 accesoires in 1 ZigBee netwerk, met nog steeds piek snelheden van 30 berichten per seconde! Alleen de huidige bridge kan dit niet aan, vooral omdat deze te weinig geheugen hiervoor heeft, dat is eerder de bottleneck, vermoed ik!?

Wellicht met een toekomste hardware update van een nieuwe, zeg maar, Hue 3.0 Bridge, dat ze dit probleem addreseren en de capaciteit een stuk vergroten?

Updragen van 2.0 naar 2.1 bridge heeft geen zin voor de meeste gebruikers, snap dat het in somige situaties heel handig is, maar ik denk dat Signify de investering niet wil maken voor een kleinere groep gebruikers... Zou wel mooi zijn als het kon, natuurlijk!

[ Voor 6% gewijzigd door Erik1971 op 04-08-2022 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Erik1971 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:42:
[...]

Klopt dat je inderdaad ZigBee toepassingen hebt, waarbij netwerken met 200 of zelfs meer devices mogelijk zijn, maar dan heb het niet meer over een netwerk dat wanneer nodig, 30 unicast berichten per seconde kan verwerken. Sterker nog zo'n groot netwerk zal alleen stabiel werken als je vooral gebruik maakt van het broadcast princiepe, wat je snelheid van vezenden berichten terug brengt naar 3 per seconde!
[…]
Ah dat wist ik niet, dank voor je aanvulling!
[...]

Nu ben ik het wel met je eens dat 50 en onofficeel 63 lampen (of combinatie lampen en accesoires) aan de lage kant is, met de huidige volwasenheid van de gebruikte software stacks van de verschillende ZigBee chips die Signify door de jaren heen heeft toegepast, denk ik dat limiet best wel eens iets hoger kan zijn, ik gok minstens 75 lampen en meer dan 75 accesoires in 1 ZigBee netwerk, met nog steeds piek snelheden van 30 berichten per seconde! Alleen de huidige bridge kan dit niet aan, vooral omdat deze te weinig geheugen hiervoor heeft, dat is eerder de bottleneck, vermoed ik!?
[…]
Dat vermoeden heb ik ook, ik zou direct upgraden als er een bridge was met 75 lampen (accessoires heb ik maar 22 dus daar zit ik minder verlegen om) Heb nu een aantal plaatsen in huis die nog met een reguliere knop gaan en dat vind ik toch jammer. De ‘nachtstand’ knop kan die dan niet uitzetten, ze kunnen niet meedraaien in de ‘thuis zijn simulatie’ en ik kan geen meldingen krijgen dat bv lampen overdag (onnodig/lang) aanstaan.
[...]

Wellicht met een toekomste hardware update van een nieuwe, zeg maar, Hue 3.0 Bridge, dat ze dit probleem addreseren en de capaciteit een stuk vergroten?
[…]
Die hoop heb ik al jaren, maar buiten de side-grade naar de 2.1 blijft t akelig stil… Nieuwe lampen en bediening te over maar helaas nog altijd geenVooral de bridge baal ik van want zit al paar jaar op de Max (met als gevolg dat ik nog wel eens moet wisselen of keuzes moet maken voor andere monturen. We hadden bijvoorbeeld een mooie hangende lamp op t oog maar daar zaten 8 E14 lampen in en dan ben je aan 1 plek al 16% van het totaal kwijt)
[...]
Updragen van 2.0 naar 2.1 bridge heeft geen zin voor de meeste gebruikers, snap dat het in somige situaties heel handig is, maar ik denk dat Signify de investering niet wil maken voor een kleinere groep gebruikers... Zou wel mooi zijn als het kon, natuurlijk!
Ik weet het… mijn huidige bridge is echter vergeeld en inmiddels alweer 6-7 jaar oud en electronica heeft natuurlijk niet het eeuwige leven…. Daarnaast hebben ze de code al ontwikkelt tbv migratie 1.0 naar 2.0 dus gevoelsmatig voelt dat gewoon lui aan… (net als dat je een uitgebreide API biedt maar niet de mogelijke tot backup/restore…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:06

V-8

Bedankt! Lijkt inderdaad geschikt!
Heb van de week Robbshop toevallig nog gemaild met de vraag of ze zoiets hadden. ''Nee hebben we niet''.. 8)7

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 21:23

ik heb altijd begrepen dat de 2.1 bridge functioneel identiek is aan de 2.0, alleen dat er andere (goedkopere) componenten zijn gebruikt.
Wat zou dan de upgrade-waarde zijn voor sommige gebruikers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Wally2002 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:48:
[...]

ik heb altijd begrepen dat de 2.1 bridge functioneel identiek is aan de 2.0, alleen dat er andere (goedkopere) componenten zijn gebruikt.
Wat zou dan de upgrade-waarde zijn voor sommige gebruikers?
Kijk eens 1 reactie hoger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:19
Ik lees er denk ik overheen want in die post kan ik niet ontdekken wat het verschil in functionaliteit zou zijn tussen de 2.0 en 2.1 bridge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

remmuz schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:38:
[...]

Ik lees er denk ik overheen want in die post kan ik niet ontdekken wat het verschil in functionaliteit zou zijn tussen de 2.0 en 2.1 bridge?
Er is geen verschil in functionaliteit maar:
Ik weet het… mijn huidige bridge is echter vergeeld en inmiddels alweer 6-7 jaar oud en electronica heeft natuurlijk niet het eeuwige leven….
is het antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Tomba schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

Er is geen verschil in functionaliteit maar:

[...]

is het antwoord op je vraag.
Inderdaad als je aan Max zit en naar een tweede bridge wil, zou het mooi zijn als je een aantal lampen van de oude bridge naar nieuwe kunt verplaatsen via de App zonder lampen zelf omslachtig te verwijderen, indien nodig resetten en aan nieuwe tweede bridge te koppelen. Dan kun je tweede bridge bijvoorbeeld tactisch plaatsen in verband met ZigBee bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Erik1971 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:34:
[...]

Inderdaad als je aan Max zit en naar een tweede bridge wil, zou het mooi zijn als je een aantal lampen van de oude bridge naar nieuwe kunt verplaatsen via de App zonder lampen zelf omslachtig te verwijderen, indien nodig resetten en aan nieuwe tweede bridge te koppelen. Dan kun je tweede bridge bijvoorbeeld tactisch plaatsen in verband met ZigBee bereik.
Aangezien die 2 bridges totaal niet samenwerken lost het mijn probleem natuurlijk niet op... Ik heb een Dimmer op mijn nachtkastje waarmee ik de nachtstand kan activeren (alle lampen uit behalve een stuk of 3 in de tuin). Dat kan natuurlijk alleen met de lampen op dezelfde bridge als waar die specifieke dimmer op zit... De enige reden dat ik mijn bridge wilde migreren is omdat ie na 7 jaar behoorlijk vergeeld is.
Zigbee bereik is hier sowieso niet echt een ding met de lamp dichtheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:15
Tomba schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:57:
[...]

Die hoop heb ik al jaren, maar buiten de side-grade naar de 2.1 blijft t akelig stil… Nieuwe lampen en bediening te over maar helaas nog altijd geen
Helemaal eens met de eerste 2, maar verbruiksvermogen zeker niet.

Hue kan dat er alleen maar bij doen en het effect is dat het dan bijna altijd half bakken is.

Liever alle verbruiksmeting op één en dezelfde plek. Daar heb je dus veel betere oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tweak_ers schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:39:
[...]

Helemaal eens met de eerste 2, maar verbruiksvermogen zeker niet.

Hue kan dat er alleen maar bij doen en het effect is dat het dan bijna altijd half bakken is.

Liever alle verbruiksmeting op één en dezelfde plek. Daar heb je dus veel betere oplossingen voor.
Ik volg je niet, waarom zou Hue dat niet kunnen? En op welke plek zou je beter verbruiksmeting doen dan op de plek waar het verbruikt wordt?
Ik heb 6 Hue smart plugs en zou het best een meerwaarde vinden als die ook het Wattage zouden doorgeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 06-08-2022 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:15
Tomba schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:43:
[...]

Ik volg je niet, waarom zou Hue dat niet kunnen? En op welke plek zou je beter verbruiksmeting down doen op de plek waar het verbruikt wordt?
Ik heb 6 Hue smart plugs en zou het best een meerwaarde vinden als die ook het Wattage zouden doorgeven.
Het gaat hier wat off-topic, maar ik wil mijn verbruik in mijn verbruikapp. Als Hue dit ook gaat doen wordt het allemaal zo gesegmenteerd.

In mijn verbruiksapp, wil ik al het verbruik terugzien.

Ook van alle losse stekkers die ik meet: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yf9hnDBdh_Y2Q-DgV9OpkUai_H8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n0XvK5RyjxE9UhHlh0k7s8Kr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNp3UxTJl5naTd8_A2zNOotRwwk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o18qc4oINxvHLNA90KJfl3Yy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QiUvRqXQ5a4EQwAkscScumjoTY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tKSTtRSRjP9rY7upYALwv21D.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbCPLNmNVTMA5IydfiBIbf48LnY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pZo7rjbzDQW175euIjpeyE5I.png?f=fotoalbum_large

Hue heeft daar echt geen meerwaarde, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tweak_ers schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:26:
[...]

Het gaat hier wat off-topic, maar ik wil mijn verbruik in mijn verbruikapp. Als Hue dit ook gaat doen wordt het allemaal zo gesegmenteerd.

In mijn verbruiksapp, wil ik al het verbruik terugzien.

Ook van alle losse stekkers die ik meet: [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hue heeft daar echt geen meerwaarde, vind ik.
Ik ken deze oplossing verder niet maar ik heb alles in ieder geval samengebracht in Home Assistant. 1 app to rule them all. Voor stroommeting van apparatuur die niet geschakeld wordt gebruik ik Shelly Plugs en Athom Plugs met Tasmota.

Voor apparatuur die wel geschakeld moet worden (TVhoek, domme schijnwerper, PC boven, garagedeur) gebruik ik Hue Plugs. Ik neem aan dat je begrijpt dat voor mij dus stroommeting wél een meerwaarde heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:20

TWKterry

Master Mariner

Voor HomeAssistant is er zelfs een integratie die van bijna alle HUE lampen het verbruik kan bijhouden. Je kunt dit weer optellen en een grafiek maken voor totale verbruik van de lichten in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

TWKterry schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:49:
Voor HomeAssistant is er zelfs een integratie die van bijna alle HUE lampen het verbruik kan bijhouden. Je kunt dit weer optellen en een grafiek maken voor totale verbruik van de lichten in je huis.
Klopt, die werkt perfect :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_V2-VjPMKzjxw3VR_xAk6Re1uw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/saOBfkBjyUjqmHkHsMFkxJPL.jpg?f=fotoalbum_large

Maar die doet geen echte meting maar een schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-10 20:17
Zijn er hier mensen met een Hue tap dial switch? Ik heb em vandaag binnen gekregen en hij ziet er erg mooi uit. Ik wil alleen nog wel een afdekraam waarop ik links de tap kan zetten en rechts een normale schakelaar (met intern een wall switch erin), in het zwart. Als iemand daar nog tips voor heeft dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:21
Tomba schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:33:
[...]

Ik ken deze oplossing verder niet maar ik heb alles in ieder geval samengebracht in Home Assistant. 1 app to rule them all. Voor stroommeting van apparatuur die niet geschakeld wordt gebruik ik Shelly Plugs en Athom Plugs met Tasmota.

Voor apparatuur die wel geschakeld moet worden (TVhoek, domme schijnwerper, PC boven, garagedeur) gebruik ik Hue Plugs. Ik neem aan dat je begrijpt dat voor mij dus stroommeting wél een meerwaarde heeft ;)
Als je dan toch op home assist zit, kan je dan niet beter overschakelen op zigbee plugs die wel stroom waardes doorgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Soullancer schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:11:
[...]

Als je dan toch op home assist zit, kan je dan niet beter overschakelen op zigbee plugs die wel stroom waardes doorgeven?
Nee, daar zie ik de meerwaarde niet van. HA heeft nog wel eens breaking changes bij updates itt Philips Hue dat al sinds 2014 rocksolid is voor mij. HA is leuk voor de hobby maar daar wil ik niks op hebben draaien wat altijd moet werken.
(De eerder genoemde Shelly’s en Athom’s zijn er uiteraard wel aan gekoppeld maar dan hoef ik alleen meerwaardes te hebben die niets stuk maken als ze niet werken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:20

TWKterry

Master Mariner

Soullancer schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:11:
[...]

Dat is voor lampen nog niet zo eenvoudig en kost weer extra. Bovendien is HUE rocksolid zoals @Tomba hierboven ook zegt. Ook ik heb alles van HUE nog op de HUE bridge, die worden keurig in HA geimporteeerd en ik kan ze daar verder ook aansturen zoals ik wil.
Mocht HA down zijn blijven de lampen gewoon werken en ook als de HUE bridge down is werkt alles. Misschien niet zo automatisch als voorheen maar nog steeds heel goed bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
TWKterry schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:55:
[...]

Dat is voor lampen nog niet zo eenvoudig en kost weer extra. Bovendien is HUE rocksolid zoals @Tomba hierboven ook zegt. Ook ik heb alles van HUE nog op de HUE bridge, die worden keurig in HA geimporteeerd en ik kan ze daar verder ook aansturen zoals ik wil.
Mocht HA down zijn blijven de lampen gewoon werken en ook als de HUE bridge down is werkt alles. Misschien niet zo automatisch als voorheen maar nog steeds heel goed bruikbaar.
Ik wil juist alle dingen op me hue bridge blijven gebruiken en via de hue app, maar zeker ook op home assistant om bijv wat dingen mogelijk te maken met sonoff of Shelley plugs onderling.

Aangezien ik daar bijv wel een verbruiksmeter in de plug nodig heb voor de toepassing en raam of deur sensoren die hue niet levert wil ik bijv sonoff gaan mengen via home assistant
Of wil ik dan iets onmogelijks als ik jullie hoor over betrouwbaarheid enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Soullancer schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:07:
[...]

Ik wil juist alle dingen op me hue bridge blijven gebruiken en via de hue app, maar zeker ook op home assistant om bijv wat dingen mogelijk te maken met sonoff of Shelley plugs onderling.

Aangezien ik daar bijv wel een verbruiksmeter in de plug nodig heb voor de toepassing en raam of deur sensoren die hue niet levert wil ik bijv sonoff gaan mengen via home assistant
Of wil ik dan iets onmogelijks als ik jullie hoor over betrouwbaarheid enz
Zo draai ik het hier ook. Alle Tasmota devices (CO2 meters, verbruiksmeters, bediening van onze zonnewering, etc. hardware is SonOff, Shelly, Athom en zelfbouw ESP) en een hele zwik Xiaomi sensoren voor temperatuur en raam/deur via een Zigbee stick.
Als deze functionaliteit wegvalt is het vervelend maar geen halszaak. De zonnewering en lampen blijven bedienbaar als HA uitvalt met dank aan fysieke knoppen en mijn Hue bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Tomba schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:53:
[...]

Zo draai ik het hier ook. Alle Tasmota devices (CO2 meters, verbruiksmeters, bediening van onze zonnewering, etc. hardware is SonOff, Shelly, Athom en zelfbouw ESP) en een hele zwik Xiaomi sensoren voor temperatuur en raam/deur via een Zigbee stick.
Als deze functionaliteit wegvalt is het vervelend maar geen halszaak. De zonnewering en lampen blijven bedienbaar als HA uitvalt met dank aan fysieke knoppen en mijn Hue bridge.
En je kan de twee verschillende netwerken wel met elkaar laten communiceren toch? Ha sensor waarde die een actie triggert op de hue bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Soullancer schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:39:
[...]

En je kan de twee verschillende netwerken wel met elkaar laten communiceren toch? Ha sensor waarde die een actie triggert op de hue bridge
Via HA kan dat ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Tip voor de mensen die naast de gewone setup van Hue, ook touchlink gebruiken.
En dat willen toepassen op niet Hue spul, dus bijvoorbeeld een goedkoop ledstripje.

Deze controller is doorvoor geschikt, veelzijdig ding.

https://www.robbshop.nl/g...zigbee-led-controller-max

Hiermee meld je dus een RGBWW controller aan in de Hue bridge, en is te gebruiken voor touchlink.

In eerste instantie had ik dus een normale rgb controller, maar dan kan ik dus niet de touchlink functie gebruiken voor mijn in-wall switches van i-casa. En die dingen zijn juist erg handig in het gebruik.
Ik heb nog geprobeerd om een stukje code te schrijven voor mijn Homecenter, die dan de status uitleest
van andere lampen, en dan de controller in dezelfde state zet. Dat werkt, maar sloom.

Dit is dus een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
FriXion schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:00:
Zijn er hier mensen met een Hue tap dial switch? Ik heb em vandaag binnen gekregen en hij ziet er erg mooi uit. Ik wil alleen nog wel een afdekraam waarop ik links de tap kan zetten en rechts een normale schakelaar (met intern een wall switch erin), in het zwart. Als iemand daar nog tips voor heeft dan hoor ik het graag!
Ik zou hem ook graag willen integreren in mijn huidige schakelmateriaal (Busch Jaeger Reflex SI).
Heb al gezocht naar 3d Prints maar die lijken er niet te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-10 19:34
Ik heb onze gehele begane grond voorzien van Hue spots. Werkt helemaal top zeker na het toevoegen van de iconnect app. Nu ben ik al weken aan het stoeien met de bewegingssensor. Via iconnect krijg ik hem niet goed werkend. Hij schakelt de verlichting wel netjes aan en uit maar de aan stand is maar op 1%. Ik heb hem al meerdere keren verwijderd en weer toegevoegd maar zonder resultaat.

Wat ik wel een paar keer voor elkaar heb gekregen is dat hij de eerste 2 a 3 schakelingen wel gewoon op de stand zeg 50% aangaat, daarna helaas weer terug naar 1%.

Via de standaard hue heb werkte de sensor perfect.

Wat moet hij schakelen
- 2 hue spots deze staan samen in de groep toilet
- Sensor moet de groep aanzetten en na een bepaalde tijd weer uit.
- Dit allemaal graag op een fellere stand dan 1% ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Debtor schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:11:
Ik heb onze gehele begane grond voorzien van Hue spots. Werkt helemaal top zeker na het toevoegen van de iconnect app. Nu ben ik al weken aan het stoeien met de bewegingssensor. Via iconnect krijg ik hem niet goed werkend. Hij schakelt de verlichting wel netjes aan en uit maar de aan stand is maar op 1%. Ik heb hem al meerdere keren verwijderd en weer toegevoegd maar zonder resultaat.

Wat ik wel een paar keer voor elkaar heb gekregen is dat hij de eerste 2 a 3 schakelingen wel gewoon op de stand zeg 50% aangaat, daarna helaas weer terug naar 1%.

Via de standaard hue heb werkte de sensor perfect.

Wat moet hij schakelen
- 2 hue spots deze staan samen in de groep toilet
- Sensor moet de groep aanzetten en na een bepaalde tijd weer uit.
- Dit allemaal graag op een fellere stand dan 1% ;).
Schakel je toevallig alleen aan/uit? Als dat zo is zou ik je adviseren om scènes te maken en die in te schakelen.

Voorbeeldje van mijn hal motionsensor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7bxjUAA55VfERblfnef1zS1teQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m33vDJWizNL0fTFHnoFFQZFN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHF2O8oIcimk4j5KiMkiHjsL8bM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6qtup0fKIBQciNGZDht5D4T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-10 19:34
@Tomba het lijkt voor alsnog te werken! Ik schakelde de hele groep wat dus niet werkt😉. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-10 20:17
_Richie_ schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Ik zou hem ook graag willen integreren in mijn huidige schakelmateriaal (Busch Jaeger Reflex SI).
Heb al gezocht naar 3d Prints maar die lijken er niet te zijn...
Ik heb em inmiddels bovenop deze geplakt. Niet de mooiste oplossing maar het werkt wel voor nu. De knop zelf is verder echt geweldig, qua looks en functionaliteit is ie de 50 euro echt waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrancWest
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 03:33
Gisterochtend kreeg ik ineens een mailtje van meethue.com dat onze bridge uit ons account was verwijderd en de bridge was teruggezet naar fabrieksinstellingen. En inderdaad, hue functioneerde niet meer en de app gaf aan dat hij opnieuw gekoppeld moest worden. Wij hebben de bridge niet gereset (mail van meethue.com was van 7:12 uur ‘s ochtends, toen lagen wij nog te slapen). Contact gehad met Hue support en er werd bevestigd dat er een bug zit in de laatste firmware in combinatie met een bepaalde serie Hue bridges (ik kreeg geen details) met buitenhuis bediening ingeschakeld, waardoor de reset ongevraagd plaatsvindt. Er is geen herstel mogelijk en de configuratie moet opnieuw gedaan worden. Heeft me behoorlijk wat tijd gekost om 53 lampen opnieuw te koppelen en te configureren. Hue support had wat gegevens van onze bridge nodig zodat zij een fix kunnen ontwikkelen.

Ook aan support gevraagd of ze nu dan extra prio gaan geven aan het ontwikkelen van een backups & restore mogelijkheid en kreeg daar als antwoord op dat ze er mee bezig zijn. Duizendmaal excuus voor het ongemak zeiden ze…

Heeft iemand anders deze ervaring ook?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jos-P
Gelukkig heb ik deze ervaring niet. All4hue heeft wel een mogelijkheid om een backup en restore uit te voeren. Deze is nog wel in de Beta versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrancWest
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 03:33
Thanks, die heb ik nu idd gedownload en de backup & restore feature aangeschaft, want dit wil ik niet nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-10 10:27
FrancWest schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:16:
Thanks, die heb ik nu idd gedownload en de backup & restore feature aangeschaft, want dit wil ik niet nog een keer.
Het is toch zo dat alleen van instellingen gedaan binnen All4Hue een backup wordt gemaakt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

s e k schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Het is toch zo dat alleen van instellingen gedaan binnen All4Hue een backup wordt gemaakt ?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
s e k schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Ik heb zelf een gedeelte van de instellingen in all4hue gemaakt, de rest van de instellingen heb ik in iConnecthue gemaakt.
Ik hoop dat alles in de back-up staat, ik ga er vanuit dat alle instellingen van all4hue inclusief de lampen en switches wel in de backup meegenomen worden. Dan zou ik al een groot gedeelte terug kunnen zetten. Ik kan mij voorstellen dat de scenes die ik gemaakt heb in iConnecthue niet mee gaan, die zou ik dan allemaal weer moeten herstellen. Anderzijds staan wel alle instellingen in de bridge, dus het is maar net hoe de backup geconfigureerd is in all4hue. Uit de beschrijving wordt mij dat niet helemaal duidelijk.

Ik zie net dat Tomba hier ook al antwoord op heeft gegeven. Dat klinkt positief.

[ Voor 4% gewijzigd door Jos-P op 14-08-2022 13:46 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 86 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic