Werkt goed zoals je mag verwachten. Esthetisch ook prettig wat mij betreft omdat het in je huidige schakelmateriaal past. Wel blijft functionaliteit wat mij betreft beperkt ten opzichte van sommige andere Hue schakelaars. Zo mis ik bijvoorbeeld time based schakelen. Hoop dat dat ooit nog komt. Verder gewoon tevreden.Jackssonss schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:45:
[...]
Heb jouw reactie helemaal over het hoofd gezien blijkbaar. Dankjewel. Werkt het goed/fijn?
Weet niet of het voor jou van toepassing is omdat ik geen Somfy RTS zonnescherm heb maar een gewoon elektrisch zonnescherm waarbij de motor een automatische eindafslag heeft. Met deze module bedien ik mijn zonnescherm via Hue.remmuz schreef op zondag 19 juni 2022 @ 07:52:
[...]
Ja, daarom zeg ik toch “bedienen van een zonnescherm kun je vergeten” ?
Nieuwe HUE producten;
https://hueblog.com/2022/...vations-2022-at-a-glance/
O.a. een rail systeem en de opvolger van de Tap. (met draairing om te dimmen!)
[ Voor 28% gewijzigd door remmuz op 21-06-2022 12:04 ]
Ik zou toch nog graag willen dat er ook een Hue Bridge Pro komt zodat je niet meer meerdere bridges hoeft te gebruiken. Wanneer zouden ze daar nu eindelijk eens mee komen...remmuz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:59:
Nieuwe HUE producten;

Want aan 50 lampen en/of schakelaars zit je toch wel heel snel in een modaal huis.
[ Voor 8% gewijzigd door Robinho96 op 21-06-2022 12:48 ]
Die kans is vrij klein, als je naar dit interview kijkt met George Yianni, de bedenker van HUE.Robinho96 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:45:
[...]
Ik zou toch nog graag willen dat er ook een Hue Bridge Pro komt zodat je niet meer meerdere bridges hoeft te gebruiken. Wanneer zouden ze daar nu eindelijk eens mee komen...
Want aan 50 lampen en/of schakelaars zit je toch wel heel snel in een modaal huis.
YouTube: Philips Hue Bridge & Beyond - Exclusive Interview with George Yianni
Uitgebreide review:remmuz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:59:
Nieuwe HUE producten;
https://hueblog.com/2022/...lips-hue-tap-dial-switch/
Ik heb er een beetje m'n twijfels bij. De draairing klinkt als een erg mooie toevoeging, maar maakt dat hij nu ook een batterij nodig heeft. En hij is net als de dimmer ook afneembaar geworden, maar tegelijkertijd een stuk zwaarder blijkbaar. En ik hoop dat het stukje 'lang ingedrukt houden op iedere knop zet alle lampen uit' configureerbaar is, anders is de functionaliteit toch wel een stuk minder
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ik heb het idee dat het niet helemaal lekker vertaald is van duits naar engels.Hertog schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:17:
[...]
En ik hoop dat het stukje 'lang ingedrukt houden op iedere knop zet alle lampen uit' configureerbaar is, anders is de functionaliteit toch wel een stuk minder
Volgens mij wil hij zeggen dat je verschillende functies kunt toewijzen aan kort drukken en lang drukken.
Zoals dat ook met de dimmer switch kan.
[ Voor 9% gewijzigd door remmuz op 21-06-2022 19:01 ]
June 20, 2022
Philips Hue Bluetooth-capable lights and first-generation Iris, Bloom, lightstrip, and bulbs
Software version 1.93.11, 67.93.11
Fixed the Last on Power-on behavior option
Philips Hue Bluetooth-capable lights and first-generation Iris, Bloom, lightstrip, and bulbs
Software version 1.93.11, 67.93.11
Fixed the Last on Power-on behavior option
Voor elke oplossing is er een probleem!
De nieuw Dial zojuist besteld, komt wel goed uit omdat ik net bezig ben met de verbouwing van een ruimte waar 10 Hue spotjes inkomen die ik graag wil kunnen dimmen en van een paar presets wil voorzien. Ik denk dat ik ze nu permanent bedraad en de Dial over de wanddoos plaats.
Ik heb een aantal HUE GU10 lampen in mijn keuken hangen achter een "domme" dimmer met Jung afdek materiaal. Wat is nu de makkelijkste manier om die slimme lampen ook slim te schakelen op een manier die een beetje past binnen het bestaande afdekmateriaal (Jung).
Ik kom er niet echt uit. Moet ik een inbouw Zigbee dimmer installeren? Of zijn die vooral bedoeld om domme lampen slim mee te maken?
Ik kom er niet echt uit. Moet ik een inbouw Zigbee dimmer installeren? Of zijn die vooral bedoeld om domme lampen slim mee te maken?
Neevirofi schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:06:
Moet ik een inbouw Zigbee dimmer installeren?
JaOf zijn die vooral bedoeld om domme lampen slim mee te maken?
Deze vraag is zeker al 30 keer eerder langs geweest het antwoord is ook nog steeds niet anders.
Smart lights moet je NOOIT achter een dimmer en schakelaar zetten als je ze smart wilt blijven bedienen.
Voor Jung heb je friends of Hue materiaal.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Je zou een Hue wall switch module kunnen kopen en deze achter een Jung impulsdrukker kunnen plaatsen. Zou heb ik het in de keuken bij ons gedaan.virofi schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:06:
Ik heb een aantal HUE GU10 lampen in mijn keuken hangen achter een "domme" dimmer met Jung afdek materiaal. Wat is nu de makkelijkste manier om die slimme lampen ook slim te schakelen op een manier die een beetje past binnen het bestaande afdekmateriaal (Jung).
Je kunt in theorie best een groter ZigBee netwerk creeren, maar als alle lampen in bereik van elkaar zijn, dan wordt het netwerk verzadigd met route request berichten, om mesh op te bouwen/onderhouden. Met de eerste LivingColors lampen trad dit probleem, merkbaar voor gebruiker, op wanneer je meer dan 50 lampen had, vandaar deze limiet en deze is blijkbaar nog steeds heilig bij Signify.remmuz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:00:
[...]
Die kans is vrij klein, als je naar dit interview kijkt met George Yianni, de bedenker van HUE.
YouTube: Philips Hue Bridge & Beyond - Exclusive Interview with George Yianni
Vermoed dat netwerk verzadiging met alle software updates, sinds 2012, en inmiddels ook nieuwer ZigBee chips een stukje hoger zal liggen. Jammer dat Signify dit niet verder onderzoekt en tevens netwerk capaciteit meer oprekt. Ik verwacht dat 75 lampen in bereik geen problemen zal opleveren en wellicht lukt meer ook nog (zeker als je een paar ZigBee routing optimalisatie opties aanzet, die de routing overhead limiteerd). Waarschijnlijker is het probleem dat de huidige bridge gewoon weg niet genoeg geheugen heeft om meer produten bij te houden.
Overigens dit limiet wordt alleen door ZigBee routers veroorzaakt, de lampen, plug en bridge, en niet door ZigBee end devices, de dimmer switchtes en sensors, want deze doen niet mee met onderhouden mesh netwerk, ZigBee end devices zijn zoveel mogelijk in lowpower mode om batterijen te sparen
Wellicht wanneer er een Hue Bridge 3.0 komt, dat deze iets meer lampen en veel meer accesoires ondersteund, en nog beter dat je meerdere bridges met elkaar kan laten werken met iedere bridge een eigen zigbee netwerk, dit om router probleem te omzeilen.
Hmm, dacht dat het een ZigBee Greenpower device zou zijn, lees zonder batterijen, maar blijkbaar is het wel batterij gevoed en eerder een luxe dimmer switch!?Hertog schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:17:
[...]
Uitgebreide review:
Ik heb er een beetje m'n twijfels bij. De draairing klinkt als een erg mooie toevoeging, maar maakt dat hij nu ook een batterij nodig heeft. En hij is net als de dimmer ook afneembaar geworden, maar tegelijkertijd een stuk zwaarder blijkbaar. En ik hoop dat het stukje 'lang ingedrukt houden op iedere knop zet alle lampen uit' configureerbaar is, anders is de functionaliteit toch wel een stuk minder
Inderdaad op batterijen. Ik heb ook altijd het idee gehad dat de Tap en de FoH schakelaar altijd beperkt zijn geweest door dit systeem. Een dimmer switch kan veel meer instellingen per knop herbergen en die tien scenes heenklikken gaat veel sneller dan zo'n FoH 10x diep indrukken (misschien dat die scenes daarom niet worden ondersteund.Erik1971 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:02:
[...]
Hmm, dacht dat het een ZigBee Greenpower device zou zijn, lees zonder batterijen, maar blijkbaar is het wel batterij gevoed en eerder een luxe dimmer switch!?
Ik ga m in ieder geval proberen. Heel fijn dat hij op een vierkante backplate zit ipv de rechthoekige van de dimmer
Het ligt waarschijnlijk aan de gebruikte chip én bijbehorende software (zigbee stack). Met een Zigbee-chip die niet zoveel aankan los je niets op door extra geheugen ertegenaan te gooien. Over de Hue kan ik niks vinden (zal eens niet bij een commercieel productErik1971 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:57:
[...]
Waarschijnlijker is het probleem dat de huidige bridge gewoon weg niet genoeg geheugen heeft om meer produten bij te houden.
50 nodes die direct met de coördinator verbonden zijn (dus niet maximaal 50 lampen, maar 50 lampen met een rechtstreekse route naar de stick)
Die 50 nodes kunnen op hun beurt weer ieder 50 nodes naar coördinator doorsturen. Dan gaat het erg hard.
In de praktijk kom je door security overhead op maximaal 200 zigbee 3.0 apparaten uit en 1000 Zigbee 1.2 apparaten tegelijkertijd.
Bron: Deze discussie op het HA-forum en dit overzicht van chips in combinatie met zigbee-stacks.
Tijd terug las ik op het forum van Texas Instruments (de maker van o.a. de CC2652-chip) dat een engineer had aangegeven dat ze daadwerkelijk in de praktijk 2000 Zigbee 1.2 nodes aan één CC2652 hadden gekoppeld zonder problemen, maar die post kan ik nu niet terugvinden helaas.
Kortom, met een goedkope moderne chip en bijpassende software is de grens van 50 routerende nodes in één netwerk heel makkelijk te overtreffen. Maar ik denk dat het voor Signify niet echt prioriteit heeft, omdat de meeste gebruikers onder die grens blijven en hun hub toch niet zo geschikt is om andere merken te koppelen omdat ze Zigbee Light Link gebruiken i.p.v. gewoon volwaardige Zigbee.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Is er een dim inbouwschakelaar waarmee je Hue lampen kan dimmen?
Wat ik voornamelijk zie zijn Zigbee inbouwschakelaars waarmee je domme lampen kan aansturen, maar ik ben op zoek naar een dim inbouwschakelaar waarmee je Philips Hue lampen kan aansturen.
Wat ik voornamelijk zie zijn Zigbee inbouwschakelaars waarmee je domme lampen kan aansturen, maar ik ben op zoek naar een dim inbouwschakelaar waarmee je Philips Hue lampen kan aansturen.
Dit dus. Als ik je goed begrijp.soganta schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:26:
[...]
Je zou een Hue wall switch module kunnen kopen en deze achter een Jung impulsdrukker kunnen plaatsen. Zou heb ik het in de keuken bij ons gedaan.
Dit kan met een FoH schakelaar, die kan je in de meeste standaard schakelmateriaaluiterlijken krijgen (gira, busch jager, niko). Maar je kunt op dezelfde plaats ook de nieuwe rotary plakken. Ik merk namelijk dat de FoH schakelaars niet uitnodigen om te dimmen.Voltex schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:54:
Is er een dim inbouwschakelaar waarmee je Hue lampen kan dimmen?
Ik heb zo’n 40 lampen maar zo af en toe schakelen de lampen niet meer op een HomeKit automatisering.
Zoals gister avond, heb 3 lampen in de dak overstek aan de voorkant zitten. In HomeKit is dit één groep. Van de drie lampen stond er dus één niet aan. Klik ik opnieuw op de automatisering dan gaat de derde alsnog aan.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Natuurlijk kan ik de zelfde automatisering een minuut later nogmaals uitvoeren maar dat zou niet de bedoeling moeten zijn
Zoals gister avond, heb 3 lampen in de dak overstek aan de voorkant zitten. In HomeKit is dit één groep. Van de drie lampen stond er dus één niet aan. Klik ik opnieuw op de automatisering dan gaat de derde alsnog aan.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Natuurlijk kan ik de zelfde automatisering een minuut later nogmaals uitvoeren maar dat zou niet de bedoeling moeten zijn
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Dat heb ik ook wel eens.Toppe schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 07:54:
Ik heb zo’n 40 lampen maar zo af en toe schakelen de lampen niet meer op een HomeKit automatisering.
De Hue bridge stuur ik aan via een Fibaro HC2 en soms gaat er een spotje niet aan, lijkt dus mis te gaan op de API van de bridge.
Deze binnen gekregen is maar is met geen mogelijkheid te koppelen. Support aan de lijn gehad, super vriendelijk, geen oplossing dus er is een ticket aangemaakt met verzoek tot vervanging.J-M-T schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:46:
De nieuw Dial zojuist besteld, komt wel goed uit omdat ik net bezig ben met de verbouwing van een ruimte waar 10 Hue spotjes inkomen die ik graag wil kunnen dimmen en van een paar presets wil voorzien. Ik denk dat ik ze nu permanent bedraad en de Dial over de wanddoos plaats.
@Gizz @Erik1971 Het lijkt voornamelijk de software te zijn, zie https://hueblog.de/2019/0...re-ist-keine-limitierung/
:strip_exif()/f/image/R2cKyaSbhF3bzB3hLPeTMtCz.jpg?f=fotoalbum_large)
Settings > accessories > sensor overzicht
Daar wordt de laatste darm/tijd van bewegingsdetectie niet meer bijgewerkt; pas als de regel aanklikt en terug gat, wordt de juiste datum/tijd getoond.
Iemand die dit herkend? En misschien idee heeft hoe dit correct te krijgen?
Lijkt een “feature” bij introductie vorige update.
Ik heb hier in ieder geval hetzelfde gedrag zoals jij omschrijft. Als je de motion sensor aanklikt en snel teruggaat dan krijg ik ook de nieuwste datum/tijd alsnog niet te zien enkel “status wordt bijgewerkt”himlims_ schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 15:46:
[Afbeelding]
Settings > accessories > sensor overzicht
Daar wordt de laatste darm/tijd van bewegingsdetectie niet meer bijgewerkt; pas als de regel aanklikt en terug gat, wordt de juiste datum/tijd getoond.
Iemand die dit herkend? En misschien idee heeft hoe dit correct te krijgen?
:strip_exif()/f/image/yCxZaaNfsCIBFD4WeHmbdgLg.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt er dus op dat dit niet meer “on the fly” wordt bijgewerkt.
Waar ik naar op zoek ben is een dim inbouwschakelaar die Philips Hue lampen kan bedienen.arjandijk162 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 00:18:
[...]
Dit kan met een FoH schakelaar, die kan je in de meeste standaard schakelmateriaaluiterlijken krijgen (gira, busch jager, niko). Maar je kunt op dezelfde plaats ook de nieuwe rotary plakken. Ik merk namelijk dat de FoH schakelaars niet uitnodigen om te dimmen.
De FoH inbouw dim schakelaars zijn er zo ver ik kan zien niet in dimmer uitvoering, maar alleen als inbouw impulsschakelaar of drukschakelaar.
Er zijn wel Zigbee inbouwschakelaars, maar die sturen alleen traditionele lampen aan i.c.m. de Hue bridge.
https://www.ecobright.nl/...i-0-200w-universeel-basic
De Hue rotary is volgens mij niet te combineren met standaard afdekramen (van andere merken zoals Berker). Daarom hoop ik dat er een inbouwschakelaar is om de Hue lampen te bedienen waarmee dit mogelijk is. Iemand nog een idee?
Ik ben zelf voor dit gegaan:Voltex schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:35:
[...]
Waar ik naar op zoek ben is een dim inbouwschakelaar die Philips Hue lampen kan bedienen.
De FoH inbouw dim schakelaars zijn er zo ver ik kan zien niet in dimmer uitvoering, maar alleen als inbouw impulsschakelaar of drukschakelaar.
Er zijn wel Zigbee inbouwschakelaars, maar die sturen alleen traditionele lampen aan i.c.m. de Hue bridge.
De Hue rotary is volgens mij niet te combineren met standaard afdekramen (van andere merken zoals Berker). Daarom hoop ik dat er een inbouwschakelaar is om de Hue lampen te bedienen waarmee dit mogelijk is. Iemand nog een idee?
Bekijk Philips Hue Tap dial switch - draaischakelaar - zwart op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Niet de oplossing die je zoekt, misschien wel een alternatief?
De keuze is met name voor een nieuwbouwhuis waarin ik moet kiezen welke inbouwschakelaars er in moeten komen. De lampen wil ik grotendeels uitvoeren in Philips hue. De standaard inbouwschakelaars en de inbouwdozen met Zigbee werken hier helaas niet mee om ze te bedienen.himlims_ schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:43:
[...]
Ik ben zelf voor dit gegaan:
Bekijk Philips Hue Tap dial switch - draaischakelaar - zwart op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Niet de oplossing die je zoekt, misschien wel een alternatief?
Of is er een inbouwschakelaar die als impulsschakelaar of drukschakelaar die de Philips Hue lampen wel kan aansturen? En de mogelijkheid biedt om te combineren met andere merken afdekramen.
Bedankt voor de tip; dan wacht ik even met het uitvoeren van de laatste update!himlims_ schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 15:46:
[...]
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
@Votexx En een gewone pulsschakelaar met een wall switch module? Als ik het goed begrepen heb werkt dat als dimmer.
Klopt: Ingedrukt houden om te dimmen. Je kan zelfs een dubbele pulsdrukker gebruiken en die op 1 wall switch module aansluiten (2 ingangen). Kan je 2 lampen bedienen.Rallye schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:20:
@Votexx En een gewone pulsschakelaar met een wall switch module? Als ik het goed begrepen heb werkt dat als dimmer.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een FoH lijn, die ik in opbouw deze kan doen.
Heb wat ruimtes waar enkel opbouw dozen gaan komen.
De Busch Jeager Future Linear lijn lijkt me wel wat, maar kan zo niet vinden welke opbouw dozen ik daarbij kan gebruiken. (mat wit)
De Busch Jeager Future Linear lijn lijkt me wel wat, maar kan zo niet vinden welke opbouw dozen ik daarbij kan gebruiken. (mat wit)
S.J.
de FoH Busch Jaeger knoppen bevallen me wel, heb er meerdere hiervoor in huis.
Ik heb beneden de zwarte knoppen van FoH BJ, boven heb ik de FoH Gira die goed passen bij de BJ SI Lineair (glanzend alpenwit).
Verder heb ik dimmers van Ecodim omdat ik spots heb (ga lekker voor de basic is mijn advies: https://www.ecodim.nl/eco-dim07-zigbee-basic.html), enkele Hue Wall modules (ook 1 met een polsdrukker, werkt prima; ingedrukt houden om te dimmen inderdaad) en een ecodim inbouwmodule (aangesloten op spots; kon niet anders omdat ik maar een enkele inbouwdoos had waar 2 verschillende lichten op geschakeld werden).
:strip_exif()/f/image/VtV5LsyaGkfkMWfIGol1YMOr.jpg?f=fotoalbum_large)
Rechts de FoH Busch Jaeger knop
Je kunt deze bv hier kopen: https://www.dedomoticasto...-of-hue/busch-jaeger.html (sokkel + losse knopje)
Ik heb beneden de zwarte knoppen van FoH BJ, boven heb ik de FoH Gira die goed passen bij de BJ SI Lineair (glanzend alpenwit).
Verder heb ik dimmers van Ecodim omdat ik spots heb (ga lekker voor de basic is mijn advies: https://www.ecodim.nl/eco-dim07-zigbee-basic.html), enkele Hue Wall modules (ook 1 met een polsdrukker, werkt prima; ingedrukt houden om te dimmen inderdaad) en een ecodim inbouwmodule (aangesloten op spots; kon niet anders omdat ik maar een enkele inbouwdoos had waar 2 verschillende lichten op geschakeld werden).
:strip_exif()/f/image/VtV5LsyaGkfkMWfIGol1YMOr.jpg?f=fotoalbum_large)
Rechts de FoH Busch Jaeger knop
Je kunt deze bv hier kopen: https://www.dedomoticasto...-of-hue/busch-jaeger.html (sokkel + losse knopje)
Busch & Jaeger heeft in dezelfde reeks ook opbouw dozen. Dus dat zou prima moeten passen.Sterke-Jerke schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:55:
https://www.busch-jaeger....laarontwerp/future-linear
[ Voor 7% gewijzigd door AvanCade op 28-06-2022 12:17 ]
Als je opbouw gaat doen, wordt het erg lastig volgens mij om dit te integreren, wat je het beste kan doen is de opbouwdoos 'weglaten' en zo'n losse knop gewoon op de muur plakken.Sterke-Jerke schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:55:
Je kan het beste in jouw geval denk ik de FoH lijn van Gira of BJ (afhankelijk van je schakelmateriaal) gebruiken en dit op de schakeldoos schroeven. De stroom moet je dan doorlussen (staat er dus altijd op).Voltex schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:35:
[...]
Waar ik naar op zoek ben is een dim inbouwschakelaar die Philips Hue lampen kan bedienen.
De drukknoppen kun je ingedrukt houden voor het dimmen...(kun je instellen in de app).
Grote voordeel is dat je niet hoeft te proppen met de module in de wandcontactdoos en je verder niet elke zoveel jaar de batterij van de wall module hoeft te vervangen. Mogelijk is de knop wel wat duurder (en de stroom staat er dus permanent op).
:strip_exif()/f/image/YdwIfG15GdbQVCtoPPuoT5CW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door _Richie_ op 28-06-2022 12:21 ]
Dit is inderdaad hoe ik mijn spotjes dim. Knop indrukken is aan, inhouden is dimmen. Iets minder handig dan een draaiknop maar ik vind het vele malen fijner dan elke keer naar de app gaan._Richie_ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:18:
[...]
Je kan het beste in jouw geval denk ik de FoH lijn van Gira of BJ (afhankelijk van je schakelmateriaal) gebruiken en dit op de schakeldoos schroeven. De stroom moet je dan doorlussen (staat er dus altijd op).
De drukknoppen kun je ingedrukt houden voor het dimmen...(kun je instellen in de app)
Waarom had je niet gewoon de FoH van BJ gekocht en er een witte wipper op gezet? Misschien is dat nóg mooier._Richie_ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:12:
boven heb ik de FoH Gira die goed passen bij de BJ SI Lineair (glanzend alpenwit).
Bestaat helaas niet voor zover ik weet..xFeverr schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:03:
[...]
Waarom had je niet gewoon de FoH van BJ gekocht en er een witte wipper op gezet? Misschien is dat nóg mooier.
Ik vind het eindresultaat trouwens zeer acceptabel. De kenner ziet het verschil inderdaad.
:strip_exif()/f/image/a6RFHFW4Zwy4X49Z9yaMCPE1.jpg?f=fotoalbum_large)
hmmm ik heb zelf overal (FoH en normale) Gira en ik dacht dat de standaard wippers gewoon compatibel waren op de FoH-schakelaar. Waarschijnlijk ben ik in verwarring met de standaard afdekramen die inderdaad gewoon passen, maar daar ben je zelf ook al achter gekomen, zoals op de foto te zien._Richie_ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:13:
[...]
Bestaat helaas niet voor zover ik weet..
Ik vind het eindresultaat trouwens zeer acceptabel. De kenner ziet het verschil inderdaad.
[Afbeelding]
Ik ben nu al een aantal dagen bezig met het proberen een Zigbee dimmer aan te sluiten op mijn domme lampen. Ik heb een pulsschakelaar aan de Zigbee hangen, maar krijg het niet werkende. Iemand die mij hier verder mee kan helpen?
Let vooral niet op het kleurgebruik van de draden, want daar mag ik de vorige eigenaar voor bedanken.
Bruin/tijger is de livedraad?
Blauw gaat naar de lamp
Zwart is neutraal?
De meest linker zwarte draad is van een andere schakelaar en heeft hier niks mee te maken.
:strip_exif()/f/image/AGnYPM8Z6YTGLLf0vIHO3lVL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TStC1YYxxUvUYJm8nqHHeVLp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yjh6P5GJdNBlNqXwAPbyxVzs.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik doe de stroom er opnieuw op, druk 5x op reset en haal de stroom er weer af. Dan zoek ik met de hue app naar nieuwe lampen en doe de stroom erop, maar kan dan niks vinden.
Wat doe ik verkeerd??
Let vooral niet op het kleurgebruik van de draden, want daar mag ik de vorige eigenaar voor bedanken.
Blauw gaat naar de lamp
Zwart is neutraal?
De meest linker zwarte draad is van een andere schakelaar en heeft hier niks mee te maken.
:strip_exif()/f/image/AGnYPM8Z6YTGLLf0vIHO3lVL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TStC1YYxxUvUYJm8nqHHeVLp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yjh6P5GJdNBlNqXwAPbyxVzs.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik doe de stroom er opnieuw op, druk 5x op reset en haal de stroom er weer af. Dan zoek ik met de hue app naar nieuwe lampen en doe de stroom erop, maar kan dan niks vinden.
Wat doe ik verkeerd??
Wat ik meestal doe, is een kleine test-setup maken. Gewoon met een stekker en een stopcontact om dan de koppeling met Hue goed te krijgen. Daarna bouw ik het pas in.
Ik ben bang dat je de Neutrals door elkaar haalt. Wat doet die andere schakelaar ("De meest linker zwarte draad is van een andere schakelaar en heeft hier niks mee te maken.")
Ik ben bang dat je de Neutrals door elkaar haalt. Wat doet die andere schakelaar ("De meest linker zwarte draad is van een andere schakelaar en heeft hier niks mee te maken.")
[ Voor 161% gewijzigd door CappieL op 28-06-2022 17:35 ]
Ik ben ook aan het kijken naar FoH schakelknoppen voor onze nieuwbouw woning. Ik ben benieuwd of het mogelijk is om de volgende functies aan één knop te koppelen: Aanzetten, dimmen, en uitschakelen?_Richie_ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:18:
[...]
Je kan het beste in jouw geval denk ik de FoH lijn van Gira of BJ (afhankelijk van je schakelmateriaal) gebruiken en dit op de schakeldoos schroeven. De stroom moet je dan doorlussen (staat er dus altijd op).
De drukknoppen kun je ingedrukt houden voor het dimmen...(kun je instellen in de app).
Grote voordeel is dat je niet hoeft te proppen met de module in de wandcontactdoos en je verder niet elke zoveel jaar de batterij van de wall module hoeft te vervangen. Mogelijk is de knop wel wat duurder (en de stroom staat er dus permanent op).
[Afbeelding]
Dit zodat we dus eigenlijk met één zo'n duo schakelaar, 4 verschillende groepen lampen kunnen aanzetten, dimmen en uitschakelen.
Net in de app gekeken maar denk dat dit niet mogelijk is. 4 groepen lukt wel, dan bij drukken aan zetten en bij lang indrukken uitzetten.sjaakmaarsen schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:42:
[...]
Ik ben ook aan het kijken naar FoH schakelknoppen voor onze nieuwbouw woning. Ik ben benieuwd of het mogelijk is om de volgende functies aan één knop te koppelen: Aanzetten, dimmen, en uitschakelen?
Dit zodat we dus eigenlijk met één zo'n duo schakelaar, 4 verschillende groepen lampen kunnen aanzetten, dimmen en uitschakelen.
Dimmen lukt niet dan..
Dus je zit toch aan 2 units vast vrees ik…
Ik heb de hue tap dial besteld, misschien dat het daarmee kan. Krijg hem morgen binnen, koppel ik nog wel terug
[ Voor 10% gewijzigd door _Richie_ op 28-06-2022 19:37 ]
Ik heb even een test setup gemaakt en dat werkte, dus ik ben blij dat het niet aan mij ligt.CappieL schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:23:
Wat ik meestal doe, is een kleine test-setup maken. Gewoon met een stekker en een stopcontact om dan de koppeling met Hue goed te krijgen. Daarna bouw ik het pas in.
Blijkbaar is de live draad rechtstreeks naar de lamp getrokken en zijn de draden uit de muur alleen schakeldraden..
Maar hoe ik dit nou dus moet oplossen
[ Voor 3% gewijzigd door Jasper89 op 28-06-2022 19:26 ]
Het kastje moet je dan bij de lamp installeren… (en de zwarte draad naar de pulsdrukker leiden)Jasper89 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:25:
[...]
Ik heb even een test setup gemaakt en dat werkte, dus ik ben blij dat het niet aan mij ligt.
Blijkbaar is de live draad rechtstreeks naar de lamp getrokken en zijn de draden uit de muur alleen schakeldraden..
Vanuit hier kan ik zeggen dat thuis de afgelopen 3-4jr nauwelijks nog een schakelaar ingedrukt heb; alles via beweging en voice control.aawe mwan schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:12:
[...]
Bedankt voor de tip; dan wacht ik even met het uitvoeren van de laatste update!
Ik zou even bij de lamp (aan een centraaldoos wellicht?) kijken en meten. Misschien kun je daar aanpassingen maken zodat de draden in de wanddoos weer kloppen.Jasper89 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:25:
[...]
Ik heb even een test setup gemaakt en dat werkte, dus ik ben blij dat het niet aan mij ligt.
Wat zat er eerst in die wanddoos waar je nu een module + schakelaar probeert te monteren?
Feel free to Buy me a coffee
June 27, 2022
Software version: 1952086020
Moved to new MQTT-based cloud services to update the Hue Bridge software
Improved connectivity to other cloud services
Software version: 1952086020
Als je zeker weet dat die kleuren kloppen (meten=weten) zou de lamp je ook feedback moeten geven door te knipperen. Volgens mij is die laatste keer van/op stroom niet nodig.Jasper89 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:18:
Ik ben nu al een aantal dagen bezig met het proberen een Zigbee dimmer aan te sluiten op mijn domme lampen. Ik heb een pulsschakelaar aan de Zigbee hangen, maar krijg het niet werkende. Iemand die mij hier verder mee kan helpen?
Blauw gaat naar de lamp
Zwart is neutraal?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat doe ik verkeerd??
Ik ga van internet provider veranderen, Dus een nieuw modem/router.
Mijn vraag is, is het lastig om de bridge over te zetten?, of is bridge uit> utp eruit> utp in nieuwe modem/router met dezelfde dhcp instellingen als het was> bridge weer aanzetten. klaar..\
Of moet ik iets voorbereiden? Iemand tips of een uitleg hoe te handelen?
Hue Bridge versie 2.
Geen buitenhuisverbinding
iPhone Hue app. alles up to date.
Wifi-inhouse ga ik hetzelfde kanaal, naam, enz geven als bij de oude provider.
Mijn vraag is, is het lastig om de bridge over te zetten?, of is bridge uit> utp eruit> utp in nieuwe modem/router met dezelfde dhcp instellingen als het was> bridge weer aanzetten. klaar..\
Of moet ik iets voorbereiden? Iemand tips of een uitleg hoe te handelen?
Hue Bridge versie 2.
Geen buitenhuisverbinding
iPhone Hue app. alles up to date.
Wifi-inhouse ga ik hetzelfde kanaal, naam, enz geven als bij de oude provider.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
De Bridge zit bedraad aan je router. Een nieuwe router maakt de Bridge niets uit. Ik heb bij het vervangen van mijn router de Bridge niet eens uit gehad.
[ Voor 30% gewijzigd door Rallye op 29-06-2022 23:18 ]
Aha, mooi zo, dank u voor de info.Rallye schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:17:
De Bridge zit bedraad aan je router. Een nieuwe router maakt de Bridge niets uit. Ik heb bij het vervangen van mijn router de Bridge niet eens uit gehad.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Hier ook pas veranderd van internet provider. Ik heb idd alleen de utp van de Hue bridge in de nieuwe modem/router gedaan. Verder niks aangepast.
Ik verwacht dat het een Android instelling is die te pas en te onpas wordt gereset op mijn telefoon door iets te fanatieke Samsung/Android beheerinstellingen maar mijn controle om de lampen te kunnen instellen als ik niet thuis ben wordt regelmatig gereset zodat ik zonder WiFi verbinding niet meer bij mijn lampen kan. Voorheen was dit 1x aanzetten en het bleef werken maar sinds ik mijn Samsung S21 in gebruik heb moet ik dit regelmatig opnieuw instellen door opnieuw in te loggen op mijn Hue account. Ik verwacht dus dat dit komt doordat apps in de achtergrond eerder worden afgesloten/rechten worden teruggezet maar ben er niet meer zo in thuis als jaren geleden.
Is dit iets waar jullie ook tegenaan zijn gelopen?
Is dit iets waar jullie ook tegenaan zijn gelopen?
Ik kom er net achter dat je éérst deze moet installeren:
June 23, 2022
Software version: 1952086010
En dan kan je pas degene installeren die ik gisteren meldde...
June 23, 2022
Software version: 1952086010
En dan kan je pas degene installeren die ik gisteren meldde...
We zitten een jaar in een nieuwbouwhuis en omdat ik heel het huis moest inrichten met nieuwe verlichting, nieuwe armaturen etc meteen maar doorgepakt door te kiezen voor Hue, incl bridge. Een aantal (design) lampen waar geen Hue in kon via een extra dimmermodule aan Hue gehangen. Op zich valt het qua aantal lampen wel mee (iets van 20 stuks) maar ook een bewegingsmelder en schakelaars. Mijn vrouw weigert min of meer principieel om haar smartphone te pakken om het licht aan te doen, dus (slimme) schakelaars zijn een must. Alles de laatste versie. Ik weet dat er veel apps zijn om de besturing over te nemen, maar ik ga er vanuit dat er met de originele Hue app heel veel kan (zeker via Labs en Automatiseringen) dus eerst maar heel goed leren en uitzoeken voordat ik iets anders ga doen. Ik heb ook veel Apple HomeKit in huis met Apple TV als hub, en ik weet dat Hue daarmee kan integreren maar heb nog niet de voordelen ondervonden (behalve “Siri doe mijn lichten aan/uit”, als je dat als een voordeel zou willen zien).
Nu mijn vraag: Met de verschillende schakelaars die ik heb kan ik heel veel op de knoppen configureren. Ik kan met een knop scènes doorlopen (1x drukken is “concentreren”, 2x drukken is “warm” etc.) Maar als ik extra scenes aan de lamp heb gekoppeld zie ik die niet bij het configureren. Alleen maar de standaard scenes (die een beetje saai zijn eigenlijk). Ik zou juist de kleurschema’s die we voor ons huis hebben uitgekozen willen selecteren. Weet iemand hoe dat moet?
Nu mijn vraag: Met de verschillende schakelaars die ik heb kan ik heel veel op de knoppen configureren. Ik kan met een knop scènes doorlopen (1x drukken is “concentreren”, 2x drukken is “warm” etc.) Maar als ik extra scenes aan de lamp heb gekoppeld zie ik die niet bij het configureren. Alleen maar de standaard scenes (die een beetje saai zijn eigenlijk). Ik zou juist de kleurschema’s die we voor ons huis hebben uitgekozen willen selecteren. Weet iemand hoe dat moet?
Als het goed is zouden ze erbij moeten staan.. Moet je wel de goede zone/kamer/groep geslecteerd hebben waar je de scene gemaakt hebt.Allissey schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:42:
We zitten een jaar in een nieuwbouwhuis en omdat ik heel het huis moest inrichten met nieuwe verlichting, nieuwe armaturen etc meteen maar doorgepakt door te kiezen voor Hue, incl bridge. Een aantal (design) lampen waar geen Hue in kon via een extra dimmermodule aan Hue gehangen. Op zich valt het qua aantal lampen wel mee (iets van 20 stuks) maar ook een bewegingsmelder en schakelaars. Mijn vrouw weigert min of meer principieel om haar smartphone te pakken om het licht aan te doen, dus (slimme) schakelaars zijn een must. Alles de laatste versie. Ik weet dat er veel apps zijn om de besturing over te nemen, maar ik ga er vanuit dat er met de originele Hue app heel veel kan (zeker via Labs en Automatiseringen) dus eerst maar heel goed leren en uitzoeken voordat ik iets anders ga doen. Ik heb ook veel Apple HomeKit in huis met Apple TV als hub, en ik weet dat Hue daarmee kan integreren maar heb nog niet de voordelen ondervonden (behalve “Siri doe mijn lichten aan/uit”, als je dat als een voordeel zou willen zien).
Ik gebruik zelf de "HUE essentials" app om dingen te maken voor de afstandbediening. Dacht dat die afstandbediening zelf niet onder de premium functie valt. Daar kan je ook extra dingen instellen. Bijvoorbeeld lang indrukken, als bij knop indrukken, of juist actie bij knop loslaten, of bij alles iets. Daar door scenes heen bladeren bij verschillende keren drukken etc..
De afstandbediening slaat zelf de dingen op, dus de app past het alleen maar aan.
Heeft iemand een ensis al eens gewrapped o.i.d.? Een RVS variant of bekleding van hout zou ook wel een toffe variant zijn.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zag dat je met een aparte app (iconnecthue) dit mogelijk wel voor mekaar kan krijgen,sjaakmaarsen schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:42:
[...]
Ik ben ook aan het kijken naar FoH schakelknoppen voor onze nieuwbouw woning. Ik ben benieuwd of het mogelijk is om de volgende functies aan één knop te koppelen: Aanzetten, dimmen, en uitschakelen?
Je kan namelijk knoppen combineren om zo een 5de en 6de knop te krijgen.
https://iconnecthue.com/features/
Ah dat is een goede, ik ga eens kijken._Richie_ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:44:
[...]
Ik zag dat je met een aparte app (iconnecthue) dit mogelijk wel voor mekaar kan krijgen,
Je kan namelijk knoppen combineren om zo een 5de en 6de knop te krijgen.
https://iconnecthue.com/features/
RVS klinkt inderdaad wel als een interessante wrap, ook wel benieuwd of dat al eens gedaan isGonadan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:13:
Heeft iemand een ensis al eens gewrapped o.i.d.? Een RVS variant of bekleding van hout zou ook wel een toffe variant zijn.
Signify heeft onlangs wel een eikenhouten (look) Ensis aangekondigd voor dit jaar trouwens: https://www.signify.com/n...ew-lights-and-accessories
Edit: nope verkeerd onthouden, dat gaat om de Signe

[ Voor 5% gewijzigd door DataCopy op 01-07-2022 08:19 ]
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
Onderhand zit ik ook te overwegen zoiets na te maken:DataCopy schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:17:
RVS klinkt inderdaad wel als een interessante wrap, ook wel benieuwd of dat al eens gedaan is![]()
Signify heeft onlangs wel een eikenhouten (look) Ensis aangekondigd voor dit jaar trouwens: https://www.signify.com/n...ew-lights-and-accessories
Edit: nope verkeerd onthouden, dat gaat om de Signe.
/f/image/gKK4bzSw8ybuQPkGO5nMtcQv.png?f=fotoalbum_large)
Deze kost je een nier maar qua materiaal is het natuurlijk helemaal niet zo bijzonder. Haal een mooie balk, frees de benodigde ruimte en je kunt net als een Ensis een strip voor boven en een voor onder doen. Lijkt me wel een leuk projectje, binnnekort maar eens wat schetsen of het zou passen qua elektronica. Die wil je namelijk zoveel mogelijk in de balk verwerken omdat je anders te veel kabelarij naar beneden gaat krijgen of een te groot blok aan het plafond.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan Deze is wat professionele: https://hueblog.de/2021/1...ars-und-drei-lightstrips/
Kost twee nieren, trouwens.
Kost twee nieren, trouwens.
[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 01-07-2022 13:19 ]
Goedemorgen, de hue app geeft geen mogelijkheid om de hue wall switch te configureren. Dit accessoire is simpelweg niet zichtbaar in de app. Iemand een idee?
Even een snel vraagje: kun je de hue led strips nu ook aansluiten zonder een stopcontact te hebben. Ik wil deze ergens aansluiten beginnend boven het gipsplaten plafond en daar mag idealiter (volgens mij) geen stopcontact zitten)..
Ha, timing. Ik was zelf ook al aan het 3D tekenen om dezelfde oplossing te bouwen. Hout en de metalen ophanging is niet zo'n probleem. Merkte alleen dat het handiger is om een philips hue LED set niet geïnstalleerd te hebben, dan kan je alles precies opmeten.Gonadan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:47:
[...]
Onderhand zit ik ook te overwegen zoiets na te maken:
[Afbeelding]
Deze kost je een nier maar qua materiaal is het natuurlijk helemaal niet zo bijzonder. Haal een mooie balk, frees de benodigde ruimte en je kunt net als een Ensis een strip voor boven en een voor onder doen. Lijkt me wel een leuk projectje, binnnekort maar eens wat schetsen of het zou passen qua elektronica. Die wil je namelijk zoveel mogelijk in de balk verwerken omdat je anders te veel kabelarij naar beneden gaat krijgen of een te groot blok aan het plafond.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Als je hem toevoegt kun je hem gelijk instellen, krijg je die mogelijkheid niet dan is hij niet goed aangemeld.denniz7 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:33:
Goedemorgen, de hue app geeft geen mogelijkheid om de hue wall switch te configureren. Dit accessoire is simpelweg niet zichtbaar in de app. Iemand een idee?
Als deze al aangemeld is en je wil hem aanpassen , kun je dat bij accessoires doen.
Thanks.Henkhuppelschot schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:42:
[...]
Als je hem toevoegt kun je hem gelijk instellen, krijg je die mogelijkheid niet dan is hij niet goed aangemeld.
Als deze al aangemeld is en je wil hem aanpassen , kun je dat bij accessoires doen.
Kan deze toch wel op de HUE bridge v1? Of alleen de V2?
Zou niet weten hoe. Die strips werken op 230 volt.mierenfokker schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:54:
Even een snel vraagje: kun je de hue led strips nu ook aansluiten zonder een stopcontact te hebben. Ik wil deze ergens aansluiten beginnend boven het gipsplaten plafond en daar mag idealiter (volgens mij) geen stopcontact zitten)..
Stekker knippen en naar een lasdoos? Het is gewoon 230v voor de adaptermierenfokker schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:54:
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Is er al iemand die de nieuwe Philips Hue Tap Dial in gebruik heeft?
Past die binnen een standaard afdek frame?
Wij zouden die wellicht willen gebruiken als vervanging van standaard schakelaars. Echter zit er ook een stopcontact in het zelfde afdekraam die we niet kwijt willen. de Tap Dial moet dus binnen een standaard frame geplaatst kunnen worden. Maar ik kan daar zelf (nog) niet veel info over vinden.
Wij zouden die wellicht willen gebruiken als vervanging van standaard schakelaars. Echter zit er ook een stopcontact in het zelfde afdekraam die we niet kwijt willen. de Tap Dial moet dus binnen een standaard frame geplaatst kunnen worden. Maar ik kan daar zelf (nog) niet veel info over vinden.
Is het mogelijk om in een routine te werken met twee condities, namelijk beweging gedetecteerd via de Motion sensor én away?
Via Philips Hue zelf, en anders via de Google Home integratie? Ik vind dit helaas niet terug. Alvast bedankt!
Via Philips Hue zelf, en anders via de Google Home integratie? Ik vind dit helaas niet terug. Alvast bedankt!
[ Voor 20% gewijzigd door hermandewulf op 04-07-2022 01:03 ]
Wat noem jij een standaard frame? Elke merk heeft diverse soorten en maten in het assortiment.sjaakmaarsen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:43:
Er is niet echt een standaard voor?
Volgens de HUE website is de Dial 6 bij 6 cm in ieder geval.
Ik dacht dat 55mm bij 55mm standaard was. Maar ik zal het dan mis hebben.remmuz schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:23:
[...]
Wat noem jij een standaard frame? Elke merk heeft diverse soorten en maten in het assortiment.
Er is niet echt een standaard voor?
Volgens de HUE website is de Dial 6 bij 6 cm in ieder geval.
Maar als ik het dan goed begrijp als ik een afdekframe zoek waarin 6 bij 6cm past, dat ik deze dial daarin kan 'klikken'?
Want dan zoek ik gewoon andere afdekframes waarin dat past.
Ik ben voor m'n nieuwe huis ook opzoek naar een oplossing zoals die van @sjaakmaarsen
Maar zou je ook niet een standaard blindplaat kunnen gebruiken en daar metaal of magneten (weet niet wat waar zit in de dial/houder
) in lijmen zodat de dial daarop blijft zitten?
Maar zou je ook niet een standaard blindplaat kunnen gebruiken en daar metaal of magneten (weet niet wat waar zit in de dial/houder
En dat is veiliger dan een stopcontact? Lijkt me bovendien wat moeilijk als de adapter in de stekker zit, zoals op deze foto van de LED-strip: https://www.amazon.nl/Phi...id=pla-923622030859&psc=1skai21 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:28:
[...]
Stekker knippen en naar een lasdoos? Het is gewoon 230v voor de adapter
Boven een (vast) plafon mag een stopcontact zitten die bereikbaar is.mierenfokker schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:54:
M.a.w. je moet een stopcontact plaatsen naast een gat van een inbouwspot, dan kun je met de hand de stekker eruit trekken indien nodig.
Dank voor de tip, dit werk inderdaad als je een scene voor een hele kamer of zone selecteert. Maar in mijn geval wil ik maar één lamp selecteren en daar scenes bij doorlopen. (één keer drukken = scene 1, twee keer drukken = scene 2 etc). Dan zie ik echt alleen de standaards scenes. Helaas. Ook valt me op dat de dimmerinstelling (bijv. 30%) niet bewaard wordt. Maar dat is misschien een ander topic.Joelsuperstar schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:48:
[...]
Als het goed is zouden ze erbij moeten staan.. Moet je wel de goede zone/kamer/groep geslecteerd hebben waar je de scene gemaakt hebt.
De Hue essentials app zal ik eens uitproberen. Maar eerst uitvogelen met de standaard app. Die kan vast meer dan ik weet.
Ik heb hetzelfde voor met de Sonoff ZBMini. Ik krijg ze wel toegevoegd via de HUE App, maar als ik ze wil bedienen met, bijvoorbeeld, een HUE Motion Sensor of een Friends of HUE Wallswitch (van NIKO, in mijn geval), dan worden plots alle niet-Philips HUE producten ineens onbereikbaar. Het enige wat werkt en blijft werken is de toegevoegde Sonoff ZBMini uitsluitend bedienen in de HUE App.firecaps30 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:59:
Ik heb ooit ergens gelezen dat de Hue bridge 2 aparte zigbee netwerken aanmaakt wanneer je Hue en niet-Hue producten door elkaar gebruikt, kan iemand bevestigen dat dit nog steeds het geval is?
Situatie: ene kant van het huis heeft Hue producten, aan de andere kant heb ik een Sonoff ZBmini. De Sonoff verliest de verbinding. Bij wijze van test heb ik een Hue smart plug halverwege geplaatst maar de Sonoff blijft onbereikbaar.
Pas wanneer de Sonoff in bereik van de Bridge is werkt deze weer.
Een oplossing is voorlopig niet evident, lijkt mij.
Het gebroed Manticore
Ik heb hier twee wall switches hangen en één nieuwe tap dial, na het toevoegen via instellingen (tandwiel) / Accessoires kun je ze daar ook configureren.denniz7 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:33:
@mierenfokker je kunt ook een nieuwe adapter kopen, zoek op 20W-24V.
Je kan een groep aanmaken met 1 lamp erin, en daar dan scenes voor maken. Let wel op dat er een limiet is voor de bridge met aantal scenes die hij kan opslaan. Geen idee wat je bedoeld met dimmerinstellingen? met als de stroom eraf gaat neem ik aan?Allissey schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:57:
[...]
Dank voor de tip, dit werk inderdaad als je een scene voor een hele kamer of zone selecteert. Maar in mijn geval wil ik maar één lamp selecteren en daar scenes bij doorlopen. (één keer drukken = scene 1, twee keer drukken = scene 2 etc). Dan zie ik echt alleen de standaards scenes. Helaas. Ook valt me op dat de dimmerinstelling (bijv. 30%) niet bewaard wordt. Maar dat is misschien een ander topic.
De Hue essentials app zal ik eens uitproberen. Maar eerst uitvogelen met de standaard app. Die kan vast meer dan ik weet.
Bij instellingen -> lampen, kan je dat instellen.
Ik heb een videlamp opgehangen en daar zitten 12 Hue lampen in.
Wanneer ik deze aan zet (originele schakelaar met Hue wandschakel module) gaan ze niet tegelijk aan en sommige ook niet altijd.
Is er een instelling om de lampen te "groeperen", zodat ze in 1 call aangezet worden ipv 1 voor 1 ?
De videlamp zit in een kamer: Vide en de scene Vide 1& wordt aangeroepen. Niks spannends verder.
Wanneer ik deze aan zet (originele schakelaar met Hue wandschakel module) gaan ze niet tegelijk aan en sommige ook niet altijd.
Is er een instelling om de lampen te "groeperen", zodat ze in 1 call aangezet worden ipv 1 voor 1 ?
De videlamp zit in een kamer: Vide en de scene Vide 1& wordt aangeroepen. Niks spannends verder.
Water-Escape
Je kunt toch gewoon een groep, kamer of zone aanmaken waarin je alle 12 lampen plaatst. Dan maak je een scene aan en roept deze scene op met de wandschakel module. Dan zou het moeten lukken.
Heb je een linkje voor de videlamp, krijg zelf ook een vide en ben nog op zoek naar een mooie lamp die ook met Hue lampen werktwater_escape schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:47:
Ik heb een videlamp opgehangen en daar zitten 12 Hue lampen in.
Dit is precies hoe het ingesteld is.Jos-P schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:26:
Je kunt toch gewoon een groep, kamer of zone aanmaken waarin je alle 12 lampen plaatst. Dan maak je een scene aan en roept deze scene op met de wandschakel module. Dan zou het moeten lukken.
Als ik de kamer via Home Assistant schakel, gaat alles soepel.
Schakel ik via de Hue schakelaar aan de muur, worden ze individueel aangezet (vertraagt en sommige blijven uit)
Water-Escape
Ik heb hem zelf gemaakt maar geïnspireerd door deze: https://www.lichtbeurs.nl/vide-lampen/Blik1984 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:28:
[...]
Heb je een linkje voor de videlamp, krijg zelf ook een vide en ben nog op zoek naar een mooie lamp die ook met Hue lampen werkt
:strip_exif()/f/image/YctVGlmkhn5x42Z4qc48XVbf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3LU2OKcfCeWIZjBuQSlcC34V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NzLpCW4p0gRiUKoIZNSBDs0w.jpg?f=fotoalbum_large)
Water-Escape
Dat is dan inderdaad wel heel vreemd.water_escape schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:06:
[...]
Dit is precies hoe het ingesteld is.
Schakel ik via de Hue schakelaar aan de muur, worden ze individueel aangezet (vertraagt en sommige blijven uit)
Hoeveel lampen heb je op je bridge zitten? Kom je morgelijk boven de 50/55/60 stuks uit?water_escape schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:06:
[...]
Dit is precies hoe het ingesteld is.
Heb voor buiten ook een cluster van 30 lampen, die gaan zowel via (hue) schakelaar op de bridge als via HA zonder problemen aan.
Wel kon ik merken dat de brigd op een gegeven moment te vol werd, daarom ben ik ook verder gaan splitsen. In HA maakt het gelukkig niet uit welke lamp op welke bridge zit.
HT & NAS & Inventaris
*nvm opgelost*
[ Voor 99% gewijzigd door Sunz op 07-07-2022 12:54 ]
bridge 1: 57 devicesranzige pad schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:25:
[...]
Hoeveel lampen heb je op je bridge zitten? Kom je morgelijk boven de 50/55/60 stuks uit?
Heb voor buiten ook een cluster van 30 lampen, die gaan zowel via (hue) schakelaar op de bridge als via HA zonder problemen aan.
Wel kon ik merken dat de brigd op een gegeven moment te vol werd, daarom ben ik ook verder gaan splitsen. In HA maakt het gelukkig niet uit welke lamp op welke bridge zit.
Bridge 2: 59 devices
Water-Escape
@Sunz Je hebt waarschijnlijk 2 kruisschakelaars, de witte en gele draad sluit je aan op de 'L'en op de '1'.
Niet zeker of deze het doen op een kruisschakelaar, maar je kunt het proberen.
Beter (en mooier) is het om een 'puls schakelaar te halen.
Je sluit per wall switch 1 stekkertje aan, je kunt er 2 monteren als je 2 schakelaard naast elkaar hebt. Bijvoorbeeld in de keuken, woonkamer of eetkamer. Dan kun je met 1 wall switch 2 lampen bedienen.
Niet zeker of deze het doen op een kruisschakelaar, maar je kunt het proberen.
Beter (en mooier) is het om een 'puls schakelaar te halen.
Je sluit per wall switch 1 stekkertje aan, je kunt er 2 monteren als je 2 schakelaard naast elkaar hebt. Bijvoorbeeld in de keuken, woonkamer of eetkamer. Dan kun je met 1 wall switch 2 lampen bedienen.
Ik heb 57 lampen/stekkers die ik zonder problemen schakel.ranzige pad schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:25:
[...]
Hoeveel lampen heb je op je bridge zitten? Kom je morgelijk boven de 50/55/60 stuks uit?
daarbij komen nog 19 schakelaars/bewegingssensoren.
Dat is een overvolle bende! je bent hard toe aan je derde bridge....water_escape schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:56:
[...]
bridge 1: 57 devices
Bridge 2: 59 devices
ik heb hier jung LS990 en dat achterplaatje van de nieuwe tap dial is evengroot als het afdekraam, die kan er dus niet in, das idd wel jammer. Ik twijfel nu of ik die bijgeleerde plaatjes ga verkleinen zodat er in passen, of standaard Jung afdekplaatjes ga nemen er daar een gat van 60mm in maken, voordeel is dat de tap dial dan ook wat verder terug kan liggen. (wel ook iets van metaal er achter maken)sjaakmaarsen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:43:
Verder blij met de nieuwe tap dial, dit wordt hem maar denk ik. Ik heb een Jung FOH 2 knops geprobeerd maar dat geklik is niet normaal meer, dat is het batterijloze niet waard, hij voelt goedkoop en eigenlijk mis je zo'n dimring. Die nieuwe tap dial voelt ook wat zwaarder en degelijker dan bijv die standaard hue remotes die je bij de lampen krijgt.
Daarom had ik ze het liefste in HA gehangen ipv aan de bridge. Maar de Wallswitch kan nog niet via HA.zuma schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:09:
[...]
Dat is een overvolle bende! je bent hard toe aan je derde bridge....
Ik heb nog meer lampen, maar de meeste zijn via ZHA in HA.
Water-Escape
Ik ben er wel blij mee, die ring is fijn. Lang ingedrukt houden om uit te zetten lijkt vooralsnog idd aan elke knop te zitten en niet aan te passen.Hertog schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:17:
[...]
Uitgebreide review:
Medetweakers ik heb een vraagje.
Ik heb een LEDVANCE unit gekocht, dit is een ledlamp en ventilator in een en werkt out of the box met google home en alexa en heeft een AB. Voor mij prima en meer dan genoeg maar mevr. Freubel wil haar fysieke schakelaar houden. In de inbouwdoos zit echter geen blauw maar 2 x zwart en 1 x bruin. Het is dan ook een hotelschakelaar. Aangezien het ophangen van de lamp al een kut klusje was en ik er niet zo happig op ben om die weer te gaan demonteren en monteren, is er een inbouwmodule die achter de fysieke schakelaar kan geplaatst worden die én geen blauwe draad nodig heeft én compatible is met philips hue ?
Of vraag ik nu teveel ?
Linkje naar de unit: https://www.ledvance.com/...d-air-ventilation-c200719
Ik heb al even zitten klooien met een hue wall switch maar die doet natuurlijk niets omdat er geen hue lamp valt te koppelen.
Hmm volgens mij moet het met deze lukken:
https://www.home2link.nl/...20met%20de%20Hue%20App%3F
Toch niet, dit werkt weer niet met een wipschakelaar.
Ik heb een LEDVANCE unit gekocht, dit is een ledlamp en ventilator in een en werkt out of the box met google home en alexa en heeft een AB. Voor mij prima en meer dan genoeg maar mevr. Freubel wil haar fysieke schakelaar houden. In de inbouwdoos zit echter geen blauw maar 2 x zwart en 1 x bruin. Het is dan ook een hotelschakelaar. Aangezien het ophangen van de lamp al een kut klusje was en ik er niet zo happig op ben om die weer te gaan demonteren en monteren, is er een inbouwmodule die achter de fysieke schakelaar kan geplaatst worden die én geen blauwe draad nodig heeft én compatible is met philips hue ?
Of vraag ik nu teveel ?
Linkje naar de unit: https://www.ledvance.com/...d-air-ventilation-c200719
Ik heb al even zitten klooien met een hue wall switch maar die doet natuurlijk niets omdat er geen hue lamp valt te koppelen.
Hmm volgens mij moet het met deze lukken:
https://www.home2link.nl/...20met%20de%20Hue%20App%3F
Toch niet, dit werkt weer niet met een wipschakelaar.
[ Voor 10% gewijzigd door Freubel op 10-07-2022 18:22 ]
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Ik heb een bug in mijn Philips motion sensor.
Hij connect niet meer de lampen op de wc. Hij detecteert wel beweging, maar lampen van kamer wc gaan niet aan. Als ik de motion sensor laat staan op de wc en ik koppel geen aan een andere kamer (bv bijkeuken) dan gaan die lampen week aan.
Ik dacht een reset te doen. Maar nu van te regen in de drup. Ik krijg hem niet meer uit mijn en app noch via harde reset noch via de app.
Iemand hier ervaring mee of tips?
Hij connect niet meer de lampen op de wc. Hij detecteert wel beweging, maar lampen van kamer wc gaan niet aan. Als ik de motion sensor laat staan op de wc en ik koppel geen aan een andere kamer (bv bijkeuken) dan gaan die lampen week aan.
Ik dacht een reset te doen. Maar nu van te regen in de drup. Ik krijg hem niet meer uit mijn en app noch via harde reset noch via de app.
Iemand hier ervaring mee of tips?
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic