Gebruik je dan ook nog eens licht sterkte voor het aanzetten ?amphora schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:20:
[...]
Bij mij is het zo ingesteld: tot 22:00 vol licht, van 22:00 - 23:30 gedimd en van 23:30 - 7:00 nachtlampje
Geen last van hier. Als ik een week met vakantie ben dan heeft die sensor in de achtertuin letterlijk 0x beweging gedetecteerd. Zon, wind, planten, verdwaalde katten, ik heb nog nooit gemerkt dat hij hier ook maar iets van detecteerde. Het lijkt me ook vreemd dat een PIR sensor triggert door een boom.JB schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:32:
Zucht… de Hue Motion buitensensor gisteren in gebruik genomen maar deze gaat op “zeer lage gevoeligheid” nog steeds continu af op bepaalde momenten. Nu lijkt het te komen door zon/schaduw/wind waardoor de boom in de buurt dat ding steeds triggert.
Maar misschien kun je het oplossen door het ding een andere kant op te laten kijken? Het voordeel van draadloos, je kunt hem letterlijk overal plaatsen.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Misschien een beetje aan de late kant, maar:Donstil schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:56:
[...]
>>knip<<
Edit: Overigens ook mega onhandig dat je ze niet kunt hernoemen (of ik weet niet waar):
[Afbeelding]
Werk je met Homekit (Of iets soortgelijks, maar daar heb ik geen ervaring mee) dan is dit probleem er niet.
Home tabblad in de HUE App > "Actieve HUE Bridge" >> Tandwieltje rechts onderin (instellingen) ==>> Naar beneden scrollen ==>> "Bridge instellingen" ==>> je Actieve HUE Bridge Hernoemen
Ik draai hier al sinds het begin (medio 2016?) met een 3-tal V2 Bridges, per woonlaag één vanwege 'té veel HUE apparaten'. Vooral met de schakelaars en sensoren gaat 't hard met 'aanjongen' van het aantal devices. Initieel kon de V2 HUE Bridge 50 devices aansturen, later werd dit 60. Een Sensor pakt al 4 device 'sloten' in gebruik, een schakelaar/dimmer doet er maar 3....
Hier beginnen nú overigens de eerste batterijen van de switches en sensoren leeg te geraken dus ik heb maar een doosje AAA's en een paar blisters C-2540'ers in de kast gegooid
[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 08-05-2022 14:04 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
In de normale Hue app kan je maar 2 tijdstippen instellen (overdag & 's nachts), dus ik neem aan dat je een andere app hiervoor gebruikt? Heb ik niet direct behoefte aan aangezien nu alles prima werkt, maar wellicht goed om in gedachten te houden.amphora schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:20:
[...]
Bij mij is het zo ingesteld: tot 22:00 vol licht, van 22:00 - 23:30 gedimd en van 23:30 - 7:00 nachtlampje
Ik heb smart dimmers, dus die werken ook gewoon offline als normale dimmers. En de sensor heb ik boven de badkamerdeurlijst in de midden (ook zo goed als de midden van ons badkamer), daar heb ik niet voor hoeven te boren of prutsen met dubbelzijdig tape of lijm. Magneet gaat zo op de metalen deurlijstenMarioMark1541 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:51:
[...]
Heb je dan ook een schakelaar waarmee je het ligt ook gewoon aan kan doen als gedimd te weinig is ?
En hoe hang je de sensor praktisch op ?
Snap ik ook niet maar hij triggert constant. Hangt ie bij jou ook in de zon aan de muur?Xander schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:22:
[...]
Geen last van hier. Als ik een week met vakantie ben dan heeft die sensor in de achtertuin letterlijk 0x beweging gedetecteerd. Zon, wind, planten, verdwaalde katten, ik heb nog nooit gemerkt dat hij hier ook maar iets van detecteerde. Het lijkt me ook vreemd dat een PIR sensor triggert door een boom.
Maar misschien kun je het oplossen door het ding een andere kant op te laten kijken? Het voordeel van draadloos, je kunt hem letterlijk overal plaatsen.
Mijn boefje is liev!
Heb je toevallig last van ongenode 'huisdieren'? Ik heb hier ook een aantal ip-camera's hangen en bij een aantal daarvan heb ik bewust uitgeschakeld dat ze me een melding geven op basis van 'beweging'.... Ik werd een beetje moe van het spel doordat er wel eens wat spinnetjes gedetecteerd worden in m'n garage én buiten in de tuinJB schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:07:
[...]
Snap ik ook niet maar hij triggert constant. Hangt ie bij jou ook in de zon aan de muur?
Nee die herken ik wel inderdaad. Dat is het niet. Nu zit in in de tuin. Sensor hangt in dode hoek en dan mag er (nu) niks getriggerd worden maar gaat om de haverklap af. Er is nu niets aldaar. Behalve wind en volle zon.Will_M schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:11:
[...]
Heb je toevallig last van ongenode 'huisdieren'? Ik heb hier ook een aantal ip-camera's hangen en bij een aantal daarvan heb ik bewust uitgeschakeld dat ze me een melding geven op basis van 'beweging'.... Ik werd een beetje moe van het spel doordat er wel eens wat spinnetjes gedetecteerd worden in m'n garage én buiten in de tuin
Mijn boefje is liev!
De sensor hangt bij mij wel in de schaduw (muur aan de noordzijde van de tuin). Maar hij kijkt wel naar door de zon verlichtte delen van de tuin.JB schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:07:
[...]
Snap ik ook niet maar hij triggert constant. Hangt ie bij jou ook in de zon aan de muur?
Misschien is dat het verschil.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Zon / Schaduw werking in het blikveld triggert inderdaad ook een (PIR) Camera. Er veranderd op pixel-basis te veel in het 'beeld'.
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 08-05-2022 14:17 ]
Kloterij is dat een andere hoek (schaduw) ook de tuin weer deels mee pakt waardoor dat ding af gaat als de jeugd in de tuin rond rent.Will_M schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:17:
Zon / Schaduw werking in het blikveld triggert inderdaad ook een (PIR) Camera. Er veranderd op pixel-basis te veel in het 'beeld'.
Mijn boefje is liev!
Ik weet niet wat je exact wilt laten schakelen én op welke momenten maar als het bijvoorbeeld een buitenlamp is welke je áán wilt schakelen op het moment dat er iemand door de achterdeur naar buiten gaat dan zou je de sensor ook 'horizontaal' boven de buitendeur kunnen monteren (of in ieder geval zó dat 'ie je buitendeur 'ziet').JB schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:31:
[...]
Kloterij is dat een andere hoek (schaduw) ook de tuin weer deels mee pakt waardoor dat ding af gaat als de jeugd in de tuin rond rent.
Op die manier schakel ik hier bijvoorbeeld ook de verlichting in m'n entree, daar hangt de sensor aan het plafond zodat het directe lichtschijnsel van koplampen door m'n voordeurraam niet opgepakt wordt.
edit:
En anders kun je eventueel ook met een stukje plakband het blikveld van de sensor kleiner maken!!
En anders kun je eventueel ook met een stukje plakband het blikveld van de sensor kleiner maken!!
[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 08-05-2022 14:45 ]
Overdag wil ik weten als er iemand achterom komt. Daar krijg ik een push melding van. Savonds werkt ie as designed. Nu in de schaduw en alsnog gaat ie regelmatig. Wel minder maar dan nogWill_M schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:39:
[...]
Ik weet niet wat je exact wilt laten schakelen én op welke momenten maar als het bijvoorbeeld een buitenlamp is welke je áán wilt schakelen op het moment dat er iemand door de achterdeur naar buiten gaat dan zou je de sensor ook 'horizontaal' boven de buitendeur kunnen monteren (of in ieder geval zó dat 'ie je buitendeur 'ziet').
Op die manier schakel ik hier bijvoorbeeld ook de verlichting in m'n entree, daar hangt de sensor aan het plafond zodat het directe lichtschijnsel van koplampen door m'n voordeurraam niet opgepakt wordt.
edit:
Mijn boefje is liev!
En wat als je voor 7 uur uit bed moet heb je dan als alternatief een schakelaar anders sta je in gedimd licht voor de spiegelamphora schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:20:
[...]
Dan heb je toch gewoon je app of eventueel je slimme assistent die wellicht in de buurt hebt? Schakelaar uit aan kan je ook instellen wat er dan moet gebeuren.MarioMark1541 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:57:
[...]
En wat als je voor 7 uur uit bed moet heb je dan als alternatief een schakelaar anders sta je in gedimd licht voor de spiegel
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dank! Het is inmiddels gelukt met 2 sensors.Erik1971 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:35:
[...]
Lampen zijn normaal gesproken ZigBee routers, maar snap wat je bedoelt
Het kan zijn dat voor de een of andere redenen de Hue Sensor niet via de Gledopto of Ikea lampen, ZigBee (parent) routers, wil werken!? Je zou kunnen proberen of je tijdelijk een Hue lamp, in hetzelfde netwerk, in dezelfde ruimte te gebruiken als waar de Hue Sensor niet wil koppelen ( of andersom en wellicht makkelijker koppel de sensor in ruimte met tenminste 1 Hue lamp), wellicht lukt het dan wel en zit het probleem bij de 3rd party lampen!? En als er een Hue lamp in de buurt zit, kan het nog steeds zijn dat de sensor de verkeerde (niet Hue lamp) probeert te gebruiken als parent.
Mocht het dan nog niet lukken, dan adviseer ik om de niet Hue lampen ff van stroom te halen, tijdens het zoeken naar de sensor, zodat deze de boel niet in de war kunnen gooien!
Maar sowieso is jou situatie een interstate voor het Hue ontwikkelingsteam om eens goed te onderzoeken, ik zelf werk er al 6 jaar niet meer, anders had ik wel geregeld om met extra meet apparatuur langs te komen om te zien wat er over het ZigBee netwerk wordt gestuurd en wat er precies fout gaat, maar wellicht leest een van mijn oud collega's mee en kan deze dat wellicht regelen
Dat langs komen mogen ze overigens nog steeds. De koffie staat klaar. Maar bij de support kwamen ze niet veel verder dan een nieuwe sensor opsturen.
Uiteindelijk was de truc om zowel de officiele hue app als hue essential tegelijk te laten zoeken.
Pas dan begon het oranje lampje ook echt continu te knipperen. Eerst crashte de hue app een paar keer en begon m’n iphone scherm te flikkeren. Maar uiteindelijk door beide apps tegelijk te laten zoeken is het gelukt.
Schiet mij maar lek maar dit ruikt naar een bug.
Hey Google: Activeer helder.MarioMark1541 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:57:
[...]
En wat als je voor 7 uur uit bed moet heb je dan als alternatief een schakelaar anders sta je in gedimd licht voor de spiegel
Dan gaat die naar de scene die je ingesteld hebt op helder. Tenminste ik heb wel een smart speaker in de badkamer voor muziek en nieuws in de ochtend enzo. Of zelf handmatig via de app of smart dimmer, als je die hebt.
Mijn badkamer heeft geen ramen dus gaat altijd aan.MarioMark1541 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:18:
[...]
Gebruik je dan ook nog eens licht sterkte voor het aanzetten ?
Zoals ik al eerder aan gaf heb ik een extra schakelaar ja.MarioMark1541 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:57:
[...]
[ Voor 40% gewijzigd door amphora op 09-05-2022 14:45 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
iConnectHue app op iPhone inderdaad.xileS schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:47:
[...]
In de normale Hue app kan je maar 2 tijdstippen instellen (overdag & 's nachts), dus ik neem aan dat je een andere app hiervoor gebruikt? Heb ik niet direct behoefte aan aangezien nu alles prima werkt, maar wellicht goed om in gedachten te houden.
Dat is inderdaad vreemd, dat je met twee apps tegelijk moet zoeken!Kasper1985 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:02:
[...]
Dank! Het is inmiddels gelukt met 2 sensors.
Dat langs komen mogen ze overigens nog steeds. De koffie staat klaar. Maar bij de support kwamen ze niet veel verder dan een nieuwe sensor opsturen.
Uiteindelijk was de truc om zowel de officiele hue app als hue essential tegelijk te laten zoeken.
Pas dan begon het oranje lampje ook echt continu te knipperen. Eerst crashte de hue app een paar keer en begon m’n iphone scherm te flikkeren. Maar uiteindelijk door beide apps tegelijk te laten zoeken is het gelukt.
Schiet mij maar lek maar dit ruikt naar een bug.
Zo te lezen idd een bug, waarschijnlijk in Hue app, maar kan ook Hue bridge zijn...
Wellicht kan iemand bevestigen (of ontkrachten) dat ik de Philips wall switch module ook direct achter een buiten lamp (led, niet-hue) kan plaatsen zodat ik deze aan/uit kan zetten via Hue. Dimmen kan niet en is niet nodig. Ik lees nu echter dat de wall switch module achter een fysieke schakelaar geplaatst moet worden, maar deze heb ik niet voor die afzonderlijke buiten lamp. Kan ik de Philips wall switch gebruiken of kan ik dit op een andere manier oplossen?
@artfuldodger dat kan NIET. De wall-switch (mét schakelaar!) is eigenlijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld een dimmerswitch, en is dus niet te gebruiken om domme lampen slim te maken. Zoek daarvoor in dit topic naar icasa en robshop.
Voor elke oplossing is er een probleem!
Sinds een paar dagen een heel raar probleem. Een probleem wat ik nog nooit gezien/gehad heb.
Het volgende: Mijn huis zit vol met Hue lampen en accessoires.(schakelaars etc.) Dit heeft tot een paar dagen geleden perfect gewerkt. Ook de buitenhuis werking werkte goed. Ook de Hue schakel/dimmer kan ik de lampen soms niet aan/uit zetten.
Probleem:
Lampen gaan soms niet aan met de zelf gemaakte automatiseringen die ik in de Hue app had gemaakt.
Ik zie in de Hue app dat veel van mijn lampen en accessoires niet bereikbaar zijn.
:fill(white):strip_exif()/f/image/N9kf0oPMxkzwT7Bsp0f9QsYL.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/fhzEoX2PLpJKlDAPll62gQYB.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/u8mjieQK0vSoZqkXbqSPiReM.png?f=user_large)
De app is up-to-date, volgens mij zijn de lampen en accessoires ook up-to-date. Ik dacht slim te zijn om het kanaal van de Hue te veranderen. Hierdoor zoekt Hue een nieuw vrij kanaal, maar nu kan ik helemaal niets meer.
Met mijn iPhone zit ik op het zelfde netwerk als de Hue.
Iemand nog idee voordat ik alles reset?
Het volgende: Mijn huis zit vol met Hue lampen en accessoires.(schakelaars etc.) Dit heeft tot een paar dagen geleden perfect gewerkt. Ook de buitenhuis werking werkte goed. Ook de Hue schakel/dimmer kan ik de lampen soms niet aan/uit zetten.
Probleem:
Lampen gaan soms niet aan met de zelf gemaakte automatiseringen die ik in de Hue app had gemaakt.
Ik zie in de Hue app dat veel van mijn lampen en accessoires niet bereikbaar zijn.
:fill(white):strip_exif()/f/image/N9kf0oPMxkzwT7Bsp0f9QsYL.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/fhzEoX2PLpJKlDAPll62gQYB.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/u8mjieQK0vSoZqkXbqSPiReM.png?f=user_large)
De app is up-to-date, volgens mij zijn de lampen en accessoires ook up-to-date. Ik dacht slim te zijn om het kanaal van de Hue te veranderen. Hierdoor zoekt Hue een nieuw vrij kanaal, maar nu kan ik helemaal niets meer.
Met mijn iPhone zit ik op het zelfde netwerk als de Hue.
Iemand nog idee voordat ik alles reset?
Vraagje voor de mensen met een hue amaze hanglamp.
Ik ben aan het kijken voor een andere lamp voor boven onze eettafel. Deze is 200cm lang.
Nu hangt hier een langwerpige lamp met 4 lichtpunten.
Geeft deze ronde lamp een voldoende breed lichtbeeld of zouden jullie deze niet aanraden?
Ik ben aan het kijken voor een andere lamp voor boven onze eettafel. Deze is 200cm lang.
Geeft deze ronde lamp een voldoende breed lichtbeeld of zouden jullie deze niet aanraden?
Heb je de Hue Ensis al bekeken?darklord007 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:21:
Vraagje voor de mensen met een hue amaze hanglamp.
Mijn eettafel is 240 cm en de Ensis verlicht de hele tafel (en het plafond
Heb je van kanaal gewisseld terwijl er lampen op ‘niet bereikbaar’ stonden? Die lampen hebben dan niet het bericht gekregen dat het kanaal is veranderd en zullen daarom ook niet meer kunnen verbinden met je Zigbee-netwerk.TFZ61 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:14:
Ik dacht slim te zijn om het kanaal van de Hue te veranderen. Hierdoor zoekt Hue een nieuw vrij kanaal, maar nu kan ik helemaal niets meer.
Als dat zo is, dan vrees ik dat je de lampen alsnog opnieuw moet verbinden.
Altijd leuk!!! Mag je ze op basis van het serienummer opnieuw gaan toevoegen aan een HUE BridgexFeverr schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:16:
[...]
Heb je van kanaal gewisseld terwijl er lampen op ‘niet bereikbaar’ stonden? Die lampen hebben dan niet het bericht gekregen dat het kanaal is veranderd en zullen daarom ook niet meer kunnen verbinden met je Zigbee-netwerk.
Daar zul je zeker in gelijk hebben, maar eerlijk gezegd kon ik al niet veel meer doen. Nu lijken de spots die ik spanningsloos heb gemaakt wel weer te verbinden, maar ik zoek nog een goed moment uit om toch een gehele reset te doen....xFeverr schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:16:
[...]
Heb je van kanaal gewisseld terwijl er lampen op ‘niet bereikbaar’ stonden? Die lampen hebben dan niet het bericht gekregen dat het kanaal is veranderd en zullen daarom ook niet meer kunnen verbinden met je Zigbee-netwerk.
Stop, niet resetten, is niet nodig en zal je probleem niet oplossen!!!!!!!!!!!TFZ61 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:08:
[...]
Daar zul je zeker in gelijk hebben, maar eerlijk gezegd kon ik al niet veel meer doen. Nu lijken de spots die ik spanningsloos heb gemaakt wel weer te verbinden, maar ik zoek nog een goed moment uit om toch een gehele reset te doen....
Waarschijnlijk staat je bridge te dicht op een 2,4Ghz bron (je Wifi router vermoed ik), zorg ervoor dat de afstand meer dan 50cm is (tussen bridge en router).
Als je dat probleem hebt opgelost, birdge verplaatsen, dan een keer de lampen die niet gevonden worden sinds kanaal wissel, ff van spanning halen en weer aanzetten, dan gaan ze alle Zigbee kanalen af om netwerk te rejoinen!
[ Voor 16% gewijzigd door Erik1971 op 14-05-2022 16:50 ]
Damn, ben met de meterkast bezig, deze staat nu inderdaad dichter bij mijn Fritzbox 7590 dan voorheen. Ben nu niet thuis, zal vanavond direct proberen. Tnx voor de tip!Erik1971 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:48:
[...]
Stop, niet resetten, is niet nodig en zal je probleem niet oplossen!!!!!!!!!!!
Waarschijnlijk staat je bridge te dicht op een 2,4Ghz bron (je Wifi router vermoed ik), zorg ervoor dat de afstand meer dan 50cm is (tussen bridge en router).
Als je dat probleem hebt opgelost, birdge verplaatsen, dan een keer de lampen die niet gevonden worden sinds kanaal wissel, ff van spanning halen en weer aanzetten, dan gaan ze alle Zigbee kanalen af om netwerk te rejoinen!
Edit: Bridge en Fritzbox ver uit elkaar gezet.. problemen lijken voorbij!
[ Voor 5% gewijzigd door TFZ61 op 16-05-2022 00:30 ]
Beste,
Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van de Phlips Hue Wandschakelaars.
Nu heb ik 1 stuk geïnstalleerd, maar loop tegen het volgende aan:
Ik heb op 1 schakelaar 8 GU10 lampjes aangesloten. Als ik de schakelaar om zet zodat de lampen aangaan, dan gaan ze niet tegelijk aan. Zie video als voorbeeld: ( https://www.veed.io/view/...2d260c?sharingWidget=true ).
Daarnaast gebeurt het soms dat zelfs 1 of 2 lampjes gewoon niet aangaan. Dan moet ik weer de schakelaar uitzetten om vervolgens deze weer aan te zetten. Het verschilt welk lampje soms niet aan gaat
- Ik heb geen problemen als ik de lampen met mn Philips Hue app aanzet. Ze gaan allemaal tegelijk aan.
- Ik had ook geen problemen toen ik nog gewoon de normale wandschakelaar gebruikte.
- Ik heb de software update voor elk lampje uitgevoerd via de app
- Ik heb een bridge hangen in de meterkast, bij mijn Ziggo router
Iemand advies?
Dank!
Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van de Phlips Hue Wandschakelaars.
Nu heb ik 1 stuk geïnstalleerd, maar loop tegen het volgende aan:
Ik heb op 1 schakelaar 8 GU10 lampjes aangesloten. Als ik de schakelaar om zet zodat de lampen aangaan, dan gaan ze niet tegelijk aan. Zie video als voorbeeld: ( https://www.veed.io/view/...2d260c?sharingWidget=true ).
Daarnaast gebeurt het soms dat zelfs 1 of 2 lampjes gewoon niet aangaan. Dan moet ik weer de schakelaar uitzetten om vervolgens deze weer aan te zetten. Het verschilt welk lampje soms niet aan gaat
- Ik heb geen problemen als ik de lampen met mn Philips Hue app aanzet. Ze gaan allemaal tegelijk aan.
- Ik had ook geen problemen toen ik nog gewoon de normale wandschakelaar gebruikte.
- Ik heb de software update voor elk lampje uitgevoerd via de app
- Ik heb een bridge hangen in de meterkast, bij mijn Ziggo router
Iemand advies?
Dank!
[ Voor 6% gewijzigd door VisserC op 16-05-2022 12:28 ]
@VisserC Dit soort gedrag wordt meestal veroorzaakt doordat er (te?) veel HUE devices op één HUE bridge gekoppeld zitten of doordat het 'Channel' wat door de HUE omgeving gebruikt overbelast is. HUE / ZLL werkt 100% op een zogenaamde MESH basis.
Dat laatste gebeurd overigens ook vaak als de naaste buren ook een HUE bridge / ZLL omgeving hebben ingericht. De ZLL kanalen zitten in het 2,4Ghz spectrum waar ook de WiFi 2,4Ghz kanalen zich bevinden waarbij er echter (en gelukkig) géén overlap tussen ZLL en WiFi aanwezig is.
ZLL = Zigbee Light Link. Het protocol waar HUE mee werkt!
Dat laatste gebeurd overigens ook vaak als de naaste buren ook een HUE bridge / ZLL omgeving hebben ingericht. De ZLL kanalen zitten in het 2,4Ghz spectrum waar ook de WiFi 2,4Ghz kanalen zich bevinden waarbij er echter (en gelukkig) géén overlap tussen ZLL en WiFi aanwezig is.
ZLL = Zigbee Light Link. Het protocol waar HUE mee werkt!
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 16-05-2022 13:27 ]
Disclaimer bij onderstaande: ik werk niet met Hue, wel met Zigbee (Zigbee2MQTT) en snap hoe Zigbee werkt, maar gebruik misschien termen die in Hue niet bestaan 
@VisserC werk je met groups? Bij een group stuurt je hub 1 berichtje (alle lampen die onderdeel zijn van groep A: ga aan!). Dit zorgt voor weinig verkeer in je zigbee netwerk en hiermee voorkom je overbelastig / berichten die niet aankomen.
Dit gebeurt, neem ik aan, als je in de Hue-app op 1 knop drukt waarmee de 8 lampen tegelijk aangaan.
Heb je dat ook zo gemaakt met de schakelaar? Dus dat de schakelaar de groep lampen aanzet. En dus niet dat je hebt ingesteld dat de knop lamp 1 aanzet. En lamp 2 aanzet. En lamp 3 aanzet. En lamp 4 aanzet. Etc. Dan krijg je namelijk veel verkeer en krijgt niet elke lamp tegelijk het commando, of komt het zelfs bij sommige lampen niet goed aan.
@VisserC werk je met groups? Bij een group stuurt je hub 1 berichtje (alle lampen die onderdeel zijn van groep A: ga aan!). Dit zorgt voor weinig verkeer in je zigbee netwerk en hiermee voorkom je overbelastig / berichten die niet aankomen.
Dit gebeurt, neem ik aan, als je in de Hue-app op 1 knop drukt waarmee de 8 lampen tegelijk aangaan.
Heb je dat ook zo gemaakt met de schakelaar? Dus dat de schakelaar de groep lampen aanzet. En dus niet dat je hebt ingesteld dat de knop lamp 1 aanzet. En lamp 2 aanzet. En lamp 3 aanzet. En lamp 4 aanzet. Etc. Dan krijg je namelijk veel verkeer en krijgt niet elke lamp tegelijk het commando, of komt het zelfs bij sommige lampen niet goed aan.
Daar ben ik het in dit geval niet helemaal mee eens, aangezien het via de app foutloos werkt. Het zal er daarom eerder aan liggen hoe de knop gekoppeld is aan de 8 lampen, want blijkbaar kunnen de lampen als groep prima aan en uitWill_M schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:15:
@VisserC Dit soort gedrag wordt meestal veroorzaakt doordat er (te?) veel HUE devices op één HUE bridge gekoppeld zitten of doordat het 'Channel' wat door de HUE omgeving gebruikt overbelast is.
[ Voor 23% gewijzigd door Gizz op 16-05-2022 13:32 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
@Gizz
Bedankt voor je reactie.
Ja ik werk met groups. Ik heb 35 Hue lampen voor beneden. Grotendeels GU10.
Ik heb zones en kamers ingesteld. Zo heb ik:
- 8 voor de woonkamer
- 6 voor de keuken
- etc.
Als antwoord op je vraag;
De Hue wandschakelaar zit verbonden aan de groep 'eetkamer' Daar vallen dus 8 lampjes onder. Ik heb ze niet los aan de wandschakelaar gekoppeld.
@Will_M
Ik heb dus 35 lampen. Het lijkt me dan toch sterk dat de bridge dat niet aankan?
Alvast opnieuw bedankt voor jullie eventuele nieuwe reactie.
Bedankt voor je reactie.
- 8 voor de woonkamer
- 6 voor de keuken
- etc.
De Hue wandschakelaar zit verbonden aan de groep 'eetkamer' Daar vallen dus 8 lampjes onder. Ik heb ze niet los aan de wandschakelaar gekoppeld.
@Will_M
Ik heb dus 35 lampen. Het lijkt me dan toch sterk dat de bridge dat niet aankan?
@VisserC Lampen pakken inderdaad maar één slot als zijnde één device op een Bridge. Schakelaars en Sensoren pakken er meerdere per device vanwege het hebben van meerdere functies + je telefoon / app pakt ook een aantal sloten.
Het gaat vaak érg hard met dat soort dingen zonder dat je het in de gaten hebt en afhankelijk van de firmware kan een Bridge maximaal 50 óf 60 sloten herbergen (tegenwoordig zijn het er 60, tijdens de introductie van de v2 Bridge waren het er maar 50).
Het gaat vaak érg hard met dat soort dingen zonder dat je het in de gaten hebt en afhankelijk van de firmware kan een Bridge maximaal 50 óf 60 sloten herbergen (tegenwoordig zijn het er 60, tijdens de introductie van de v2 Bridge waren het er maar 50).
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 16-05-2022 13:58 ]
uiteindelijk is de keuze gevallen op deze: https://www.toolstation.n...ouwspot-kantelbaar/p53301Clark klont schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:54:
vraag over het plaatsen en kopen van meerdere IP44 armatuur voor gu10. Hier wil ik de Hue gu10 color ambiance oplossing plaatsen.
Nu ben ik een kleine dag aan het bladeren op internet en zie inmiddels door de tabbladen de browsers niet maarzoveel keuze, aanbieders etc maar weinig reviews te vinden.
Even kort, armatuur moet minimaal IP44 zijn, minimale doorsnede 7cm en de HUE gu10 spot moet er in passen, had ergens gelezen dat dit ook niet altijd het geval is. We hebben in ieder geval aan de bovenkant ruimte voldoende om te werken.
Hebben mensen hier aanwezig voorbeelden van wat jullie hebben aangeschaft en wat zijn de ervaringen hiermee? En ja, het zijn maar armaturen en maar lampen aan het einde van de dag
niet ip65, dat is zo goed als onmogelijk momenteel om iets dergelijks te vinden. Lampen zijn inmiddels ingebouwd en doen het perfect
andere vraag, vooraf niet heel goed over nagedacht blijkt nu....
Philips Hue wandschakelaarmodule in gebruik genomen en werkt natuurlijk zoals het hoort. MAAR, dezelfde "domme" schakelaar is ook in gebruik om de badkamer ventilator te voorzien van stroom. schakelaar uit, dan na 10 minuten schakelt de ventilator zich ook uit.
Nu met de wandschakelaarmodule blijft de stroom er logischerwijs 24/7 op staan a 5 tot 10 watt per uur. De ventilator zit dusdanig weggewerkt dat er bv een stekker plus bv osram stekkerdoos er niet in past.
Iemand hier al eens mee te maken gehad, ik zie zo even geen oplossingen
Philips Hue wandschakelaarmodule in gebruik genomen en werkt natuurlijk zoals het hoort. MAAR, dezelfde "domme" schakelaar is ook in gebruik om de badkamer ventilator te voorzien van stroom. schakelaar uit, dan na 10 minuten schakelt de ventilator zich ook uit.
Nu met de wandschakelaarmodule blijft de stroom er logischerwijs 24/7 op staan a 5 tot 10 watt per uur. De ventilator zit dusdanig weggewerkt dat er bv een stekker plus bv osram stekkerdoos er niet in past.
Iemand hier al eens mee te maken gehad, ik zie zo even geen oplossingen
Zijn het Hue lampen of Ikea lampen of een ander 3rd party ZigBee lampen?VisserC schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:40:
@Gizz
Bedankt voor je reactie.
- 8 voor de woonkamer
- 6 voor de keuken
- etc.
@Will_M
Kan zijn dat Hue geen groep aan maakt voor de niet Hue lampen en gaat de bridge de lampen unicasten en dan kan er een vertraging optreden!
Als het allemaal Hue lampen zijn kan er iets fout zijn gegaan met aanmaken ZigBee groep, waarschijnlijk ontvangt de bridge geen bevestiging van deze lampen, meestal veroorzaakt doordat bridge te dicht op een, wifi bron staat, houd minimaal 50cm afstand, of er zit een wifi bron je ZigBee netwerk te storen, dan helpt het wisselen van kanaal alleen!
@Erik1971
Dat is het proberen waard. Ik zal vanavond de bridge iets verder van de router plaatsen. Hij staat er nu behoorlijk dichtbij.
Kan het ook nog iets te maken hebben met een wifi booster die ik op de 1e verdieping heb geplaatst? Ik heb de wifi pods van Ziggo.
Indien iemand anders nog de gouden tip heeft, dan verneem ik die graag.
Dat is het proberen waard. Ik zal vanavond de bridge iets verder van de router plaatsen. Hij staat er nu behoorlijk dichtbij.
Kan het ook nog iets te maken hebben met een wifi booster die ik op de 1e verdieping heb geplaatst? Ik heb de wifi pods van Ziggo.
Indien iemand anders nog de gouden tip heeft, dan verneem ik die graag.
[ Voor 93% gewijzigd door VisserC op 16-05-2022 16:47 ]
Kan iemand mij helpen?
Op de slaapkamer op de eerste verdieping heb ik momenteel een armatuur met 3 HUE-lampen ingesteld zonder bridge met een HUE remote V2. Connectie met HUE bridge is onmogelijk omdat deze aangesloten is in de kelder waar de modem van Proximus staat. De afstand is te ver. Op deze manier werkt deze goed per kamer apart.
Echter hebben we nu ook nog een nachtlampje met Philips Hue. Ik kan deze ook mee plaatsen op dezelfde remote V2, maar dan gaat deze continue mee met de andere lampen aan/uit, wat niet de bedoeling is… Hoe kan ik deze apart bedienen met dezelfde afstandsbediening?
Verder lukt het me ook om dit nachtlampje in te stellen met een extra afstandsbediening V2, maar dit lijkt me wat veel van het goede. Is hier een betere oplossing voor?
Op de slaapkamer op de eerste verdieping heb ik momenteel een armatuur met 3 HUE-lampen ingesteld zonder bridge met een HUE remote V2. Connectie met HUE bridge is onmogelijk omdat deze aangesloten is in de kelder waar de modem van Proximus staat. De afstand is te ver. Op deze manier werkt deze goed per kamer apart.
Echter hebben we nu ook nog een nachtlampje met Philips Hue. Ik kan deze ook mee plaatsen op dezelfde remote V2, maar dan gaat deze continue mee met de andere lampen aan/uit, wat niet de bedoeling is… Hoe kan ik deze apart bedienen met dezelfde afstandsbediening?
Verder lukt het me ook om dit nachtlampje in te stellen met een extra afstandsbediening V2, maar dit lijkt me wat veel van het goede. Is hier een betere oplossing voor?
Jvh
Correct me if I'm wrong maar gaat je niet lukken denk ik..ofwel een serie lampen met 1 afstandsbediening ofwel afstandsbediening apart per lamp.JELLEVH1992 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:13:
Kan iemand mij helpen?
Met een niet-Philips app kun je meerdere lampen bedienen door meerdere keren op dezelfde knop te drukken. Ik heb dat met i-Connecthue geregeld.
En een draad naar boven en daar de Bridge aansluiten? Of een extra Hue lamp op de verdieping als “steunzender”?
En een draad naar boven en daar de Bridge aansluiten? Of een extra Hue lamp op de verdieping als “steunzender”?
[ Voor 29% gewijzigd door Rallye op 17-05-2022 17:37 ]
@Rallye
Hey
Het zou inderdaad beter zijn als dit via de HUE bridge kan verlopen.
Ik heb hier al lang mee bezig geweest en geprobeerd met de HUE te verplaatsen, maar stoot steeds op volgende problemen=
1. Koppel bridge in kelder aan router, dan is hij succesvol! Maar afstand tot lampen op 1e verdiep te ver.
2. Koppel hem aan een Access Point (deco m9) op gelijkvloers, 2de lampje blijft pinken.
3. Koppel hem op gelijkvloers aan UTP aansluiting in de muur met connectie naar router in kelder (via switch) 2de lampje blijft pinken.
--> alle aansluitingen zijn volledig uitgemeten en getest.
Hue blijft nog steeds enkel werken bij koppeling rechtstreeks in kelder. De afstand tot de modem/ router mag niet ver zijn…??
Ik kan tussenstappen met andere lampen nog proberen om signaal te versterken.
Hey
Ik heb hier al lang mee bezig geweest en geprobeerd met de HUE te verplaatsen, maar stoot steeds op volgende problemen=
1. Koppel bridge in kelder aan router, dan is hij succesvol! Maar afstand tot lampen op 1e verdiep te ver.
2. Koppel hem aan een Access Point (deco m9) op gelijkvloers, 2de lampje blijft pinken.
3. Koppel hem op gelijkvloers aan UTP aansluiting in de muur met connectie naar router in kelder (via switch) 2de lampje blijft pinken.
Hue blijft nog steeds enkel werken bij koppeling rechtstreeks in kelder. De afstand tot de modem/ router mag niet ver zijn…??
Jvh
Hi allen,
Ik ben bezig met het vervangen van mijn traditionele niko schakelaars naar Hue schakelaars.
Doel is om de stroom door te lussen zodat de hue lampen altijd onder spanning staan en ze via de niko hue schakelaars aan en uitgezet kunnen worden.
Overal bruin op bruin kunnen doorlussen, maar nu kom ik in de laatste kamer aan en aangezien dat het eindpunt is qua stroom zie ik enkel 1 bruine en 1 blauwe draad.
Voor zover ik weet mag je die uiteraard niet met elkaar verbinden. Want dan staat je live op je neutral.
Hoe los ik dit op?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CsIpLrOf87fnTUH2SIgKIkop.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZhxVSYTgY5lK784Z07pYuyb8.jpg?f=user_large)
Alvast bedankt voor de hulp
Ik ben bezig met het vervangen van mijn traditionele niko schakelaars naar Hue schakelaars.
Doel is om de stroom door te lussen zodat de hue lampen altijd onder spanning staan en ze via de niko hue schakelaars aan en uitgezet kunnen worden.
Overal bruin op bruin kunnen doorlussen, maar nu kom ik in de laatste kamer aan en aangezien dat het eindpunt is qua stroom zie ik enkel 1 bruine en 1 blauwe draad.
Voor zover ik weet mag je die uiteraard niet met elkaar verbinden. Want dan staat je live op je neutral.
Hoe los ik dit op?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CsIpLrOf87fnTUH2SIgKIkop.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZhxVSYTgY5lK784Z07pYuyb8.jpg?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Tomskii5 op 18-05-2022 18:38 ]
Zat je schakelaar op die twee draden aangesloten? Dan is de kans groot dat er iemand draden heeft lopen trekken zonder de juiste kleurcodering aan te houden. Als de schakelaar gewoon werkte, dan zou ik durven gokken dat je die twee gewoon kan doorverbinden, maar als je het zeker wilt weten moet je eigenlijk even gaan meten wat er allemaal waar heen gaat.
Edit: het feit dat je bruin op bruin aan het aansluiten was wijst ook al in die richting. Je hoort bruin en zwart bij een schakelaar te hebben, eventueel met een extra fase (bruin) draad er bij om de stroom weer door te lussen natuurlijk.
Edit: het feit dat je bruin op bruin aan het aansluiten was wijst ook al in die richting. Je hoort bruin en zwart bij een schakelaar te hebben, eventueel met een extra fase (bruin) draad er bij om de stroom weer door te lussen natuurlijk.
[ Voor 24% gewijzigd door Archer_VC10 op 18-05-2022 19:19 ]
Helaas hebben we de verbouwing destijds niet zelf gedaan dus wat in het duister tasten. De enige lichtschakelaar die ik tot nu toe ben tegengekomen met schakeldraad (zwart) was in de woonkamer.Archer_VC10 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:14:
Zat je schakelaar op die twee draden aangesloten? Dan is de kans groot dat er iemand draden heeft lopen trekken zonder de juiste kleurcodering aan te houden. Als de schakelaar gewoon werkte, dan zou ik durven gokken dat je die twee gewoon kan doorverbinden, maar als je het zeker wilt weten moet je eigenlijk even gaan meten wat er allemaal waar heen gaat.
Edit: het feit dat je bruin op bruin aan het aansluiten was wijst ook al in die richting. Je hoort bruin en zwart bij een schakelaar te hebben.
Al de rest was meestal op deze manier wegens meerdere punten waar je zelfde licht kan aanzetten.
Ik heb het inmiddels opgelost door de klassieke schakelaar te laten zitten, de niko hue erboven te plakken. Had nog een dubbele afdekplaat liggen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J9TMZsurpiqnKLfU8Muj0VZZ.jpg?f=user_large)
De lamp werkte dus voorheen idd zo, ik gok omdat deze lampen geen stroom meer doorlussen naar een andere ruimte dat de kleurcodering zo gedaan is. Geen idee, zoals gezegd was ik er helaas niet bij een aantal jaar geleden
[ Voor 8% gewijzigd door Tomskii5 op 18-05-2022 19:23 ]
Tja, dat werkt ook, maar dan kan je dus de lamp ook uitzetten met de klassieke schakelaar waardoor deze niet meer met Hue te bereiken is....
Ik zou gewoon een lasklem op die twee draden zetten in plaats van de (originele) schakelaar.
Ik zou gewoon een lasklem op die twee draden zetten in plaats van de (originele) schakelaar.
Mijn Hue tuinlampen gaan elke avond aan. Heel leuk sfeervol enz, maar in het kader van besparing wil ik dat ze gewoon uitblijven.
Echter, in de app onder automatisering, kan ik niks vinden over deze lampen.
Waar kan ik nog meer zoeken of ervoor zorgen dat ze niet meer elke avond aanspringen
(los van het logische verwijderen en weer toevoegen).
Waar kan ik nog meer zoeken of ervoor zorgen dat ze niet meer elke avond aanspringen
Waarom gaan ze aan? Heb je een buitensensor of heb je ingesteld dat het met zonsondergang aan gaat?NeutraleTeun schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:33:
Mijn Hue tuinlampen gaan elke avond aan. Heel leuk sfeervol enz, maar in het kader van besparing wil ik dat ze gewoon uitblijven.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Heb je nog andere domotica platformen in gebruik? Domoticz, Home Assistant, HomeKit, Google Home, etc. Zo ja, wellicht heb je daar ooit iets ingeregeld?NeutraleTeun schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:33:
Gokje zonder garantie van mijn kant: Ze hebben bruin gebruikt ipv zwart.Tomskii5 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:37:
Hi allen,
Hoe los ik dit op?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@meesje @Oekol
Geen andere apps.
In de Hue automatisering staat wel "tuin ochtend week en tuin ochtend weekend". Die heb ik al uitgezet.
Dus ochtend gaan ze niet meer aan, alleen de avond kan ik nergens vinden.
Kan me inderdaad wel iets herinneren dat ik ooit iets met zons op/ondergang heb gedaan.
Maar ook onder Labs kan ik niks terugvinden.
En nee. Geen sensor.
Geen andere apps.
In de Hue automatisering staat wel "tuin ochtend week en tuin ochtend weekend". Die heb ik al uitgezet.
Dus ochtend gaan ze niet meer aan, alleen de avond kan ik nergens vinden.
Kan me inderdaad wel iets herinneren dat ik ooit iets met zons op/ondergang heb gedaan.
Maar ook onder Labs kan ik niks terugvinden.
En nee. Geen sensor.
[ Voor 18% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-05-2022 07:47 ]
Dan lijkt me dat je even moet zoeken bij de zonsondergang.
Stappenplan: Hue instellen voor zonsondergang
Wanneer je alles in huis hebt, de juiste koppelingen hebt gemaakt en de lampen zijn gekoppeld aan je bridge, kun je onderstaande stappen volgen. Hiermee gaan de lampen dus automatisch aan als de zon ondergaat op jouw locatie:
Open de Hue app op je smartphone of tablet
Ga onderin het scherm naar het klokje met ‘Routines’
Klik vervolgens op ‘Andere Routines’
Daar kun je vervolgens ‘Zonsondergang’ selecteren
Je krijgt nu een melding te zien dat de Hue app toestemming nodig heeft om jouw locatie te bekijken. Geef de Hue app hiervoor toestemming bij de privacy instellingen van je apparaat
Keer terug naar de Hue app en geef de routine een naam, bijvoorbeeld ‘Zonsondergang’.
Selecteer de dagen wanneer de lampen automatisch aan moeten gaan als de zon ondergaat.
Je kunt optioneel bij transities aangeven wanneer de lampen aan moeten gaan. Woon je in een bebost gebied, dan kan het slim zijn om de lampen onmiddellijk aan te laten gaan. Als het echter pas 15 minuten na zonsondergang pas echt donker is in jouw omgeving, kun je de lampen ook na 15 minuten automatisch aanzetten.
Tenslotte kun je de kamer aangeven waar je deze instelling voor wilt gebruiken. Je kunt hier maximaal vier kamers selecteren, die uiteraard wel gekoppeld en aangemaakt moeten zijn binnen de Hue app.
Is dat niet met de oude app?Oekol schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:51:
Dan lijkt me dat je even moet zoeken bij de zonsondergang.
[...]
Ik kan routines namelijk nergens vinden.
Ja zou je denken idd, eerst even nameten alleszins. Geen zin dat ineens half het huis 'fried' is haharobkrekel schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 07:05:
[...]
Gokje zonder garantie van mijn kant: Ze hebben bruin gebruikt ipv zwart.
[quote]Tomskii5 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:22:
[...]
[...]
Achter in de doos zie ik ook nog een geel/groene draad zitten. Mijn vermoeden is dat er eerst een wandcontactdoos zat en ze die vervangen hebben door een schakelaar, maar dan dus geen nieuwe draden getrokken. Ben benieuwd welke kleur draden er aan je lamp zitten.De lamp werkte dus voorheen idd zo, ik gok omdat deze lampen geen stroom meer doorlussen naar een andere ruimte dat de kleurcodering zo gedaan is. Geen idee, zoals gezegd was ik er helaas niet bij een aantal jaar geleden
Feel free to Buy me a coffee
Dit klinkt als een netwerkprobleem, niet als een Hue probleem. Mogelijk krijgt je bridge geen Ip-adres. Heb je dat gecheckt als je de bridge aansluit op via de Deco of muuraansluiting? Heb je de Deco ingesteld als Router of accespoint? Modem in bridge en/of wifi uit op je modem?JELLEVH1992 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:27:
@Rallye
Hey
Hey allen, ik heb een vreemde automatisering die dagelijks de lampen van onze slaapkamer (3xGU10) aangezet rondom zondsondergang.
- Geen automatisering vinden in de HUE app
- Geen automatisering in de Home app (iOS)
- Geen automatisering in de automation/shortcuts app te vinden
- Geen automatiseren in iConnectHue app
Hue labs?jassie256 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:19:
Iemand een andere oplossing waar ik eventueel nog verborgen automatiseren oid kan vinden?
Ik heb sinds 10 maanden een Philips Hue Still Plafondlamp en opeens viel mij een zoemend c.q. brommend geluid op wanneer de lamp uit staat of vanaf 15% gedimd wordt. De lamp is onder garantie omgeruild maar na het vierde exemplaar met exact hetzelfde euvel ontvangen te hebben (vanuit Meerdanlicht én Philips) kan ik mij niet voorstellen dat ik de enige met dit probleem ben.
Zijn er andere Tweakers met een Philips Hue Still Plafondlamp die dit verhaal herkennen? Het geluid komt uit de trafo en is in een stille ruimte zoals een toilet of slaapkamer hoorbaar.
Ter referentie heb ik de Philips Hue Still vergeleken met het exemplaar van mijn buurman. Dit exemplaar maakt geen geluid. Het modelnummer en hardware platform verschillen wel.
Modelnummer: 92900305550, hardware platform (100b-117), software versie (1.93.7) (zoemend geluid)
Modelnummer: 92900305550, hardware platform (100b-11f), software versie (1.93.7) (zoemend geluid)
Modelnummer: 3261331P6, hardware platform (100b-11d), software versie (1.93.7) (still
)
Zijn er andere Tweakers met een Philips Hue Still Plafondlamp die dit verhaal herkennen? Het geluid komt uit de trafo en is in een stille ruimte zoals een toilet of slaapkamer hoorbaar.
Ter referentie heb ik de Philips Hue Still vergeleken met het exemplaar van mijn buurman. Dit exemplaar maakt geen geluid. Het modelnummer en hardware platform verschillen wel.
Modelnummer: 92900305550, hardware platform (100b-117), software versie (1.93.7) (zoemend geluid)
Modelnummer: 92900305550, hardware platform (100b-11f), software versie (1.93.7) (zoemend geluid)
Modelnummer: 3261331P6, hardware platform (100b-11d), software versie (1.93.7) (still
Haha, kijk even paar posts terug bij mij.jassie256 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:19:
Hey allen, ik heb een vreemde automatisering die dagelijks de lampen van onze slaapkamer (3xGU10) aangezet rondom zondsondergang.Iemand een andere oplossing waar ik eventueel nog verborgen automatiseren oid kan vinden?
- Geen automatisering vinden in de HUE app
- Geen automatisering in de Home app (iOS)
- Geen automatisering in de automation/shortcuts app te vinden
- Geen automatiseren in iConnectHue app
Vermoedelijk een bug in de software.
Ooit eens ingesteld en daarna verdwenen in de programma's.
Kwam gisteravond laat thuis gekomen en mevrouw zei dat de verlichting knetterde met veel lawaai en daarna rook en stonk het in de woonkamer naar verbrand plastic, kids waren gelukkig zo slim om alles uit te zetten maar waren wel zo erg geschrokken dat ze de rest van de avond schijnbaar op hun eigen kamer hebben gezeten...
Net even gekeken naar wat er aan de hand was... voeding van de outdoor strip is kennelijk uit elkaar geknald? Philips kennende van de vorige keer zullen ze vast weer zeggen dat de garantie periode is verlopen (mei 2019)...
:strip_exif()/f/image/t8K7HrxMpGTvb6btlS046DMU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8za3tUoLhDhIjR5j0ATorZWo.jpg?f=fotoalbum_large)
Net even gekeken naar wat er aan de hand was... voeding van de outdoor strip is kennelijk uit elkaar geknald? Philips kennende van de vorige keer zullen ze vast weer zeggen dat de garantie periode is verlopen (mei 2019)...
:strip_exif()/f/image/t8K7HrxMpGTvb6btlS046DMU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8za3tUoLhDhIjR5j0ATorZWo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NpJOiYu34d2CUOp7s4GrIPBD.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe heb jij het opgelost? Er staan wel routines bij mij, ook gekoppeld aan zonsondergang maar die zijn voor de woonkamer. Als ik deze uitzet gaat de slaapkamer alsnog aan… het zit dus ergens anders.NeutraleTeun schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:15:
[...]
Haha, kijk even paar posts terug bij mij.
Vermoedelijk een bug in de software.
Ooit eens ingesteld en daarna verdwenen in de programma's.
Naast garantie heb je ook zoiets als verwachte levensduur. Je mag toch verwachten dat dit meer dan 2-3 jaar meegaat...Helox-in-a-box schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:28:
Kwam gisteravond laat thuis gekomen en mevrouw zei dat de verlichting knetterde met veel lawaai en daarna rook en stonk het in de woonkamer naar verbrand plastic, kids waren gelukkig zo slim om alles uit te zetten maar waren wel zo erg geschrokken dat ze de rest van de avond schijnbaar op hun eigen kamer hebben gezeten...
Rechten na de garantietermijn @ Kieskeurig.nl
Feel free to Buy me a coffee
ja, maar ik zoek bij voorkeur een lamp met een groot rond rozet aan de bovenkant (omdat hier nu ook een dergelijke zit en ik de schroefgaten graag wil bedekken.)remmuz schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 07:57:
[...]
Heb je de Hue Ensis al bekeken?
Mijn eettafel is 240 cm en de Ensis verlicht de hele tafel (en het plafond) mooi egaal.
Nog niet. Niemand hier kwam met een oplossing.jassie256 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:02:
[...]
Hoe heb jij het opgelost? Er staan wel routines bij mij, ook gekoppeld aan zonsondergang maar die zijn voor de woonkamer. Als ik deze uitzet gaat de slaapkamer alsnog aan… het zit dus ergens anders.
Denk dat de lampen verwijderen en weer toevoegen een mogelijke oplossing kan zijn.
Is het toevallig een voeding van de terugroep aktie een tijdje terug?Helox-in-a-box schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:28:
nieuws: Signify roept voedingen van Philips Hue-buitenlampen terug
Ik zou in ieder geval ff contact opnemen met de klantenservice.
[ Voor 38% gewijzigd door Robsato op 23-05-2022 09:35 ]
Beste om toch even customer-care op Facebook te contacten!Helox-in-a-box schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:28:
Ah, denk dat de voeding inderdaad hier onder valt (code 1845):Robsato schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:34:
[...]
Is het toevallig een voeding van de terugroep aktie een tijdje terug?
nieuws: Signify roept voedingen van Philips Hue-buitenlampen terug
Ik zou in ieder geval ff contact opnemen met de klantenservice.
En het formulier geeft helaas een code 403...Jouw voedingsunit kan getroffen zijn als de eerste twee cijfers (oftewel het jaar) lager zijn dan 19 of als de code aan beide volgende voorwaarden voldoet:
De eerste twee cijfers van de code zijn 19
De laatste twee cijfers van de code zijn 41 of lager
Facebook account maar even afgestoft om contact op te nemen.duckyduck12 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:38:
[...]
Beste om toch even customer-care op Facebook te contacten!
[ Voor 18% gewijzigd door Helox-in-a-box op 23-05-2022 11:50 ]
Voor onze zolder willen wij boven ons bureau een ledstrip plaatsen.
Hiervoor had ik eigelijk de hue led strip V4 in gedachten, echter blijkt deze onhandig te zijn van afmeting.
Onderstaand profiel lijkt me echt perfect (60/30 graden ipv 45/45 wat de meeste zijn)

Maarja, dan is hue dus geen optie.
Nu vroeg ik me af (en nu ga ik misschien vloeken in de kerk
) wat het beste hue compatible alternatief zou zijn welke toch past in dit (of kleiner) profiel.
Hiervoor had ik eigelijk de hue led strip V4 in gedachten, echter blijkt deze onhandig te zijn van afmeting.
Onderstaand profiel lijkt me echt perfect (60/30 graden ipv 45/45 wat de meeste zijn)

Nu vroeg ik me af (en nu ga ik misschien vloeken in de kerk
Geen idee of het past, maar ik ben wel blij metdarklord007 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:32:
Voor onze zolder willen wij boven ons bureau een ledstrip plaatsen.
[Afbeelding]
Nu vroeg ik me af (en nu ga ik misschien vloeken in de kerk) wat het beste hue compatible alternatief zou zijn welke toch past in dit (of kleiner) profiel.
OSRAM Smart+ LED Stripe, ZigBee, warm white to daylight (2000K - 6500K), Color Control, Length 3x60cm, Directly compatible with Echo Plus and Echo Show (2. Gen.), Compatible with Philips Hue Bridge https://www.amazon.de/dp/...an_i_XZE09BPDSMJPEP64Q6SS
helaas ook te grootdragon2 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:41:
[...]
Geen idee of het past, maar ik ben wel blij met
OSRAM Smart+ LED Stripe, ZigBee, warm white to daylight (2000K - 6500K), Color Control, Length 3x60cm, Directly compatible with Echo Plus and Echo Show (2. Gen.), Compatible with Philips Hue Bridge https://www.amazon.de/dp/...an_i_XZE09BPDSMJPEP64Q6SS
@darklord007 Er zijn voldoende profielen die geschikt zijn voor de Hue ledstrips. Gewoon de zoekopdracht aluminium profiel geschikt voor Hue. Succes.
ik ga er eens achteraan.sunnybird schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:22:
@darklord007 Er zijn voldoende profielen die geschikt zijn voor de Hue ledstrips. Gewoon de zoekopdracht aluminium profiel geschikt voor Hue. Succes.
De ene site zegt dat hij wel past voor hue en de andere zegt van niet...

Hey hoi,
Ik heb nog niet zo lang Hue producten maar ben al een eindje op weg, o.a. zijn mijn woonkamer en gang compleet voorzien van Hue,
Nu loop ik tegen een dingetje aan waar iemand hier wellicht advies over kan geven;
Ik wil met Hue nu ook de tuin in. Ik zag dat Phillips ook Lily heeft als tuin verlichting, mooie lampen.
Maar ik vroeg mij af, is het niet een stuk voordeliger om gewoon wat GU10 color aan te schaffen en deze in een prikspot te doen? Ik heb dan ook nog meer vrijheid wat betreft kabels (grondkabel aanschaffen vs kabel van Phillips)
Ik neem aan dat ik dan hetzelfde effect krijg als de Lily, of zie ik dat verkeerd? Iemand enige tips / advies?
Ik heb nog niet zo lang Hue producten maar ben al een eindje op weg, o.a. zijn mijn woonkamer en gang compleet voorzien van Hue,
Nu loop ik tegen een dingetje aan waar iemand hier wellicht advies over kan geven;
Ik wil met Hue nu ook de tuin in. Ik zag dat Phillips ook Lily heeft als tuin verlichting, mooie lampen.
Maar ik vroeg mij af, is het niet een stuk voordeliger om gewoon wat GU10 color aan te schaffen en deze in een prikspot te doen? Ik heb dan ook nog meer vrijheid wat betreft kabels (grondkabel aanschaffen vs kabel van Phillips)
Ik neem aan dat ik dan hetzelfde effect krijg als de Lily, of zie ik dat verkeerd? Iemand enige tips / advies?
yes, dat krijg je. heb ook overal GU-10 spots hangen en zelf voorzien van Hue lampen.patrick9650 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:37:
Hey hoi,
...
HT & NAS & Inventaris
Hier ook GU10 in standaard IP65 prikspots. Werkt prima, en een stuk goedkoper.
Ik heb een combi: Lily 3x en nog een aantal prikspots met GU10 color. Werkt uitstekend
vice versa en weer terug
Alleen werkt het niet op laagspanning, dat is dan wel jammer misschien. Maar verder gaat dat prima.
Kan iemand mij vertellen of de gledopto RGB+CCT controller wel compatible is met de hue lightstrip?
Ik kan de module koppelen aan mijn systeem, maar de leds gaan niet aan. Heb niet het idee dat mij draden verkeerd zitten, maar misschien hebben meer mensen hier ervaring mee?
Vcc =v+
Fw=W
R=R
G=G
B=B:strip_exif()/f/image/rSs4YD8iB3dWVPR13qvsjq3v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HlAYHmieNbNRE78O6bNW7l1x.jpg?f=fotoalbum_large)
C=C
Ik kan de module koppelen aan mijn systeem, maar de leds gaan niet aan. Heb niet het idee dat mij draden verkeerd zitten, maar misschien hebben meer mensen hier ervaring mee?
Vcc =v+
Fw=W
R=R
G=G
B=B
:strip_exif()/f/image/rSs4YD8iB3dWVPR13qvsjq3v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HlAYHmieNbNRE78O6bNW7l1x.jpg?f=fotoalbum_large)
C=C
Kan je voeding voldoende vermogen leveren? En welk voltage komt eruit?beetledrift schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 01:37:
Kan iemand mij vertellen of de gledopto RGB+CCT controller wel compatible is met de hue lightstrip?
Vcc =v+
Fw=W
R=R
G=G
B=B[Afbeelding]
[Afbeelding]
C=C
Ik was vannacht nog even verder gaan zoeken, en blijkt dus dat de phillips hue ledstrips 24V zijn. Ik was er automatisch vanuit gegaan dat de strips 12v zijn.. Nu maar even kijken of ik een 24V stroomadapter kan vinden ergens..remmuz schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:22:
[...]
Kan je voeding voldoende vermogen leveren? En welk voltage komt eruit?
Dus je zat goed met je vragen
Is er hier iemand die een geschikt gu10 inbouw armatuurtje (inbouwgat ongeveer 70mm) heeft voor in de badkamer? Ip65.
Ik krijg vandaag die van ledpaneelgroothandel binnen, maar krijg nu net een mailtje waarin ze zeggen dat de huespots daar niet in zouden passen.
Als dit zo is dan moeten deze dus maar weer retour helaas.
Ik krijg vandaag die van ledpaneelgroothandel binnen, maar krijg nu net een mailtje waarin ze zeggen dat de huespots daar niet in zouden passen.
Als dit zo is dan moeten deze dus maar weer retour helaas.
Hier ook een Philips Hue Bridge 2.1 en vier Philips Hue white and color lampen gekocht om te beginnen.
Wel treurig overigens dat de lampen van 25000 naar 15000 branduren zijn gegaan, dat is niet echt duurzamer.
Wel treurig overigens dat de lampen van 25000 naar 15000 branduren zijn gegaan, dat is niet echt duurzamer.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Vraagje, zolang NIET Hue spullen het Zigbee protocol gebruiken...dan kan je ze gerust kopen en net zoals Hue lampen koppelen in je app?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Nee, dat kan niet zomaar.Juancho schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:18:
Vraagje, zolang NIET Hue spullen het Zigbee protocol gebruiken...dan kan je ze gerust kopen en net zoals Hue lampen koppelen in je app?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Er wordt bij de beschrijving wel aangegeven dat je ze kan gebruiken icm Hue. Dus hoe moet ik dat lezen dan?
Eenvoudig
De strip is doodenvoudig te installeren: het is naast flexibel ook zelfklevend en de 1,8 meter is te splitsen in drie gedeeltes. Het gebruikt het Zigbee protocol: dus ook met Echo-compatibele gateways, Philips Hue, Telekom Magenta, Quivicon, Samsung SmartThings, Schwaiger4You en nog veel meer! Zo bedien je je licht dus gewoon met je stem of app vanaf je bank of bed.
[ Voor 65% gewijzigd door Juancho op 01-06-2022 12:09 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Als ze Zigbee Light Link hebben kan dat meestal wel. Zo kun je bijv. ook Osram of Ikea koppelen aan je Hue.Juancho schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:07:
Er wordt bij de beschrijving wel aangegeven dat je ze kan gebruiken icm Hue. Dus hoe moet ik dat lezen dan?
[...]
Let wel op; 3rd party lampen/accessoires kan je standaard niet toevoegen aan HomeKit via Hue, wellicht handig voor in de toekomst en je iOS gebruiker bent. Ook niet aan een Hue entertainment zone om te syncen met muziek/video.
Edit: gaat zo te zien om de Ledvance (voorheen Osram) ledstrip. Die werkt gewoon met de Hue bridge. Heb daar overigens wel veel problemen mee gehad i.c.m. een Hue bewegingssensor en vond de kleuren ook maar zo-zo. Zou toch aanraden om voor een originele te gaan als je accurate kleurweergave wilt of 'm wilt gebruiken i.c.m. andere Hue accesoires.
[ Voor 30% gewijzigd door Fuwor op 01-06-2022 12:15 ]
Klopt, het gaat idd om een ledvance ledstrip die ik in de aanbieding zag. Stuk goedkoper dan die van Hue en ik wilde die achter ons TV kastje plakken zodat je daar ook fijn warm wit licht hebt. Maargoed, als de kwaliteit minder is..Fuwor schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:12:
[...]
Als ze Zigbee Light Link hebben kan dat meestal wel. Zo kun je bijv. ook Osram of Ikea koppelen aan je Hue.
Let wel op; 3rd party lampen/accessoires kan je standaard niet toevoegen aan HomeKit via Hue, wellicht handig voor in de toekomst en je iOS gebruiker bent. Ook niet aan een Hue entertainment zone om te syncen met muziek/video.
Edit: gaat zo te zien om de Ledvance (voorheen Osram) ledstrip. Die werkt gewoon met de Hue bridge. Heb daar overigens wel veel problemen mee gehad i.c.m. een Hue bewegingssensor en vond de kleuren ook maar zo-zo. Zou toch aanraden om voor een originele te gaan als je accurate kleurweergave wilt of 'm wilt gebruiken i.c.m. andere Hue accesoires.
Gloeiendegloeiende. Wil ik even snel de Hue app gebruiken om een lamp aan te doen. Krijg ik WEER de melding dat er een verplichte update is. Deze melding blokkeert het gebruik van de app.
Dat slaat helemaal nergens op. Ik heb al 2x via Facebook de ontwikkelaars erop gewezen dat ze niet mijn systeem kunnen gijzelen vanwege een update. Ik wil geen automatische updates want die komen ook altijd precies op het verkeerde moment. Ze moeten gewoon die app niet blokkeren. Ik vind het prima om een melding te krijgen dat er een update is, maar ik wil de app gewoon kunnen gebruiken, ook zolang de update nog niet geinstalleerd is.
Wat kan ik nog meer doen? Ben ik de enige die zich hieraan ergert?
Dat slaat helemaal nergens op. Ik heb al 2x via Facebook de ontwikkelaars erop gewezen dat ze niet mijn systeem kunnen gijzelen vanwege een update. Ik wil geen automatische updates want die komen ook altijd precies op het verkeerde moment. Ze moeten gewoon die app niet blokkeren. Ik vind het prima om een melding te krijgen dat er een update is, maar ik wil de app gewoon kunnen gebruiken, ook zolang de update nog niet geinstalleerd is.
3rd party app gebruiken (en je naam aanpassenPhilipsFan schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:16:
Gloeiendegloeiende. Wil ik even snel de Hue app gebruiken om een lamp aan te doen. Krijg ik WEER de melding dat er een verplichte update is. Deze melding blokkeert het gebruik van de app.
Ik gebruik al tijdje iConnectHue voor alles, normale app open ik nog zelden.
Ik ben druk aan het ruziemaken via de Facebook chat. Het verbaasde me dat ze reageerden, dus dat doen ze wel weer netjes. Maar zoals gewoonlijk slaan de antwoorden nergens op.amphora schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:04:
[...]
3rd party app gebruiken (en je naam aanpassen)
Ik gebruik al tijdje iConnectHue voor alles, normale app open ik nog zelden.
Ze zeggen dat mijn bridge verbonden is met internet en dat het daarom belangrijk is dat updates worden geinstalleerd. Dat is natuurlijk wel zo, maar toch slaat het nergens op om het moment van het starten van de app daarvoor te gebruiken. Want dan kan het alsnog zo zijn dat de bridge al maanden zonder de update draait voordat ik de app start. Waarom dan mijn handelingen onderbreken voor een verplichte update?
Wat je zegt is natuurlijk een mogelijkheid, maar ik heb wel gemerkt dat onofficiele apps soms wel conflicteren met de officiele app. Met name het programmeren van sensoren. Dus ik gebruik het liefst de officiele app om dat soort problemen te voorkomen. Puur voor het aan- en uitzetten van de lampen zou ik prima Homekit kunnen gebruiken, want die blijft wel werken.
Wel een beetje stom dat ik Hue bedien met Homekit via Homebridge, want Hue heeft zelf ook Homekit ondersteuning. Maar dan kun je alleen ondersteunde lampen bedienen, geen Ikea lampen. Ik geloof dat dat echter aan Apple ligt en niet aan Hue.
Is er geen Tweaker-waardige mogelijkheid? Ik zou het bijvoorbeeld wel interessant vinden om te weten hoe de app nagaat of er een update is. Als de app dat zelf opvraagt via internet, dan kan dat misschien worden afgevangen...
Ik heb ooit ergens gelezen dat de Hue bridge 2 aparte zigbee netwerken aanmaakt wanneer je Hue en niet-Hue producten door elkaar gebruikt, kan iemand bevestigen dat dit nog steeds het geval is?
Situatie: ene kant van het huis heeft Hue producten, aan de andere kant heb ik een Sonoff ZBmini. De Sonoff verliest de verbinding. Bij wijze van test heb ik een Hue smart plug halverwege geplaatst maar de Sonoff blijft onbereikbaar.
Pas wanneer de Sonoff in bereik van de Bridge is werkt deze weer.
Situatie: ene kant van het huis heeft Hue producten, aan de andere kant heb ik een Sonoff ZBmini. De Sonoff verliest de verbinding. Bij wijze van test heb ik een Hue smart plug halverwege geplaatst maar de Sonoff blijft onbereikbaar.
Pas wanneer de Sonoff in bereik van de Bridge is werkt deze weer.
[ Voor 7% gewijzigd door firecaps30 op 01-06-2022 21:00 ]
@PhilipsFan Waarom laat je de Bridge niet gewoon midden in de nacht updaten? Dan heb je nooit ergens last van.
Dat is toch geen oplossing voor mijn probleem? Ik wil updates kunnen uitvoeren op een moment dat het mij schikt. Niet midden in de nacht. Dan word ik 's ochtends wakker en willen mijn lampen misschien niet meer aan omdat de update mislukt is of bepaalde functionaliteit niet meer ondersteunt, en heb ik op dat moment geen tijd om het probleem op te lossen.Rallye schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:52:
@PhilipsFan Waarom laat je de Bridge niet gewoon midden in de nacht updaten? Dan heb je nooit ergens last van.
Mijn lampen, zelf gekocht, mijn eigendom, mijn voorwaarden. Ik begrijp het belang van updates, zeker als dat beveiligingsupdates zijn. Maar ik heb hier een huis te runnen en kan daarbij geen onvoorspelbare toestanden gebruiken. Ik WIL gewoon 's nachts geen kind aan m'n bed hebben dat heel nodig moet plassen, maar dat niet durft omdat het licht in de badkamer niet meer aan wil. Dat is een stresslevel wat ik niet meer hoef mee te maken. Dus updates installeer ik als ik daar zelf tijd voor heb, inclusief tijd om eventuele problemen op te lossen.
Philips/Signify heeft in het verleden bewezen dat ze updates GIGANTISCH kunnen verprutsen. Van de een op andere dag, zonder een enkele vooraankondiging, werkten alle niet-officiele Hue lampen niet meer. Omdat er waarschijnlijk een nieuwe manager zat met z'n hoofd metersdiep in z'n eigen reet. Hue is vanaf het begin opgezet om netjes samen te werken met alle lampen die ZLL ondersteunen, van welk merk dan ook. Maar kennelijk kan die hele filosofie van het een op andere moment gewoon overboord, het blijft tenslotte een commercieel bedrijf en bij alle commerciele bedrijven lopen idioten rond.
Als je verlichting opeens niet meer werkt, dan veroorzaakt dat enorme stress. Zeker als je niet alleen woont. Het akkefietje met Philips zal wellicht eenmalig zijn geweest, er kwam enorm protest op en ze hebben het vrij snel teruggedraaid. Maar ik heb ervan geleerd dat je GEEN ENKELE update kunt vertrouwen. Je weet tenslotte nooit of er weer een nieuwe poepfabriek bij Signify een managementpositie heeft vervuld en zijn invloed even wil doen gelden. No thanks. Been there, done that, too many times. Ook andere bedrijven hebben soms de neiging om updates te verprutsen (Siemens magnetrons, anyone?) of functionaliteit te verwijderen (Playstation, Linux anyone?).
Ik installeer updates alleen als het _mij_ schikt. Op al mijn apparaten (inclusief alle Win10 bakken) staan automatische updates uit. Apparaten waarbij automatische updates niet kunnen worden uitgeschakeld, komen er hier niet in. Ik wil bij elke update even rustig de tijd om vooraf te kijken of er geen flaters zijn geslagen. En achteraf even te testen of het bedrijf in kwestie geen nieuwe poepmanagers heeft aangenomen. Pardon, om te testen of alles nog naar behoren werkt. Zodat ik geen gefrustreerde huisgenoten krijg en dus mijn eigen stresslevel binnen acceptabele proporties blijft.
Ik twijfel of een systeem als Hue wel iets voor jou is eigenlijk.
Misschien overwegen om naar domme lampen over te gaan die je niet hoeft te updaten.
Tijdschakelaar erachter en het gaat ook automatisch.
Bij hue horen nou eenmaal updates die enkele minuten duren. Hier gaan ze compleet automatisch en hebben mijn lampen nog nooit geweigerd doordat ze in een update zaten.
Zoek je problemen of zijn ze er daadwerkelijk?
Misschien overwegen om naar domme lampen over te gaan die je niet hoeft te updaten.
Bij hue horen nou eenmaal updates die enkele minuten duren. Hier gaan ze compleet automatisch en hebben mijn lampen nog nooit geweigerd doordat ze in een update zaten.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Omdat het bij jou toevallig goed gaat kan het bij anderen niet fout gaan? Omdat jij iets geen probleem vindt of er geen last van hebt, kunnen anderen dat ook niet hebben?Dennis1812 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:43:
Ik twijfel of een systeem als Hue wel iets voor jou is eigenlijk.
Een modeltweaker. Anderen wel even vertellen hoe je het moet willen, maar geen oplossing aandragen voor het echte probleem. Ik ervaar iets als een probleem en ben op zoek naar een oplossing. Niet naar iemand om me te vertellen dat ik me het probleem inbeeld.
Ga je me zometeen ook nog aanraden om Linux te gebruiken? En bedankt alvast...
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic