[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 86 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 21:12
yamahabest schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:28:
Ik heb zo'n Hue Smart stekker besteld om uit elkaar te halen. Ik kom er nog wel even op terug of en hoe dat gaat.

De aangegeven Zigbee compatible schakelaars werken wel met de Hue Bridge, maar niet met Apple Homekit.

https://www.reddit.com/r/...plug_and_converted_it_to/
Als je een Hue SmartPlug uit elkaar gaat halen dan heb ik hier nog wat fotos van hoe het niet moet :P

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66717578

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:11
Dag vrienden,

Gisteren werd mijn hue color-lamp ineens veel feller. Ik zag ze zelf 'veranderen' naar een ander soort felheid.

De lamp staat altijd op helder. In vergelijking met mijn andere lampen (van eenzelfde serie) is helder veel feller geworden, echt zeer hinderlijk.

Ik heb al alles geprobeerd, maar ik krijg ze niet meer terug naar normale felheid (zoals de andere lampen. Die staan op 100 procent ook). Iemand die dat ook al heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
koekroeck schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:58:
Dag vrienden,

Gisteren werd mijn hue color-lamp ineens veel feller. Ik zag ze zelf 'veranderen' naar een ander soort felheid.

De lamp staat altijd op helder. In vergelijking met mijn andere lampen (van eenzelfde serie) is helder veel feller geworden, echt zeer hinderlijk.

Ik heb al alles geprobeerd, maar ik krijg ze niet meer terug naar normale felheid (zoals de andere lampen. Die staan op 100 procent ook). Iemand die dat ook al heeft gehad?
Hoe oud is de lamp?
Uit ervaring weet ik dat de color lampen van een aantal jaren geleden, na verloop van tijd kuren gaan vertonen waar niets meer aan te doen is. Mijn eerste beginnersset met 3 color lampen (2013) werkt al een paar jaar niet meer.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:21
koekroeck schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:58:
Dag vrienden,

En controleer de onderkant eens met het stroom eraf of die niet is gebarsten (het witte porselein-achtige)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Wrm kunnen we na al die jaren nog steeds twee bridges laten werken met 1 google account…. Dit probleem speelt al 6 jaar. Wereldwijd een gevraagde feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
jzoin2 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:22:
Wrm kunnen we na al die jaren nog steeds twee bridges laten werken met 1 google account…. Dit probleem speelt al 6 jaar. Wereldwijd een gevraagde feature
Ik heb daar juist een 'feature' van gemaakt, zowel bij Google als alexa: de 2e Bridge bevat alles wat NIET mee hoeft of mee mag met een 'doe alle lampen uit'. Bv aquaria, server, en lampen op timer of motionsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 07:47
Bij mij werkt, al enige tijd, de "thuis komen" niet meer. Wat ik ook probeer, ik krijg het niet opgelost.

Ik heb nog een nieuwe 2.1 bridge liggen. Wil die dus omruilen met mijn huidige bridge om te kijken of dat de oplossing is. Is er een makkelijke manier om dat te doen of moet ik dan alles opnieuw doen?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 20:59
Even Googlen leverde deze pagina op: https://www.appletips.nl/...ieuwe-bridge-2-0-homekit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
soganta schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:12:
[...]

Je kunt aan een inbouwdimmer denken met Zigbee:
https://zigbee.blakadder.com/EcoDim_ECO-DIM.07.html
https://zigbee.blakadder.com/iolloi_ID-EU20FW09.html

Maar dan moeten het wel LED lampen zijn die dimmen ondersteunen via fase afsnijding.
https://www.ecodim.nl/eco-dim07-zigbee-basic.html de ECO-DIM.07 Basic heb je ook nog, geen idee wat precies de verschil is met de Pro. Ik heb zelf een aantal van de basic's in het huis hangen.

Niet meest ideaal, maar als je lampen niet wilt dimmen kan je volgens mij deze dimmer ook gewoon als aan/uit knop gebruiken? Gewoon niet aan draaien en in de app op 100% laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddjnge
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-10-2023
Leuk al die scènes met een play mogelijkheid (denk aan Tokio). Maar hoe kan ik het automatisch instellen? (En dan met name de automatisch ingestelde “regels” als lampen aan bij zonsondergang etc), nu gaan deze wel aan met de gekozen scène maar doorloopt de kleuren niet.

Wat betekend dat ik dan alsnog mijn telefoon moet pakken, en de scène aanzetten.

Is dit nou een beperking in de HUE App? Of doe ik iets verkeerd? En welke app zou zoiets wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-10 22:29
Ik heb gisteren de update van de bridge gedaan (April 4, 2022 Software version: 1950207110).
Maar daarna is hij bij mij alle instellingen kwijt. Het begint behoorlijk storend te worden dat ik alles elke keer opnieuw moet instellen.
Is er iets dat ik mis? Is dit echt de standaard dat bij een update alle instellingen kwijt zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:17

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Burns schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 06:46:
Ik heb gisteren de update van de bridge gedaan (April 4, 2022 Software version: 1950207110).
Maar daarna is hij bij mij alle instellingen kwijt. Het begint behoorlijk storend te worden dat ik alles elke keer opnieuw moet instellen.
Is er iets dat ik mis? Is dit echt de standaard dat bij een update alle instellingen kwijt zijn?
In zo'n 10 jaar Hue gebruik heb ik dat nog nooit gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-10 11:03
Nou dat is wel heel erg raar. Bij mij gebeuren de updates automatisch. Dat kan natuurlijk niet zo zijn dat dan alles weg is. En dat is ook nog nooit gebeurd.

Dus nee, dat hoort absoluut niet te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 21:23
Las dat in de update van de app 4.16 nieuwe scènes zaten. Zoals cancun etc. Maar niet te vinden. Iemand anders die ze wel heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:16

Oekol

waka waka hey hey

Mack80 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:12:
Las dat in de update van de app 4.16 nieuwe scènes zaten. Zoals cancun etc. Maar niet te vinden. Iemand anders die ze wel heeft?
Even specifiek op cancun gezocht voor je. Maar ja. Let op: het werd later ingeladen dan de andere scènes. Dus wellicht moet je wat langer wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQzhuXaRlaZIbU9gnLCmIgb8jSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A2kIDGMHTGxVGkrfkxJU9hHt.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
Oekol schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:20:
[...]

Even specifiek op cancun gezocht voor je. Maar ja. Let op: het werd later ingeladen dan de andere scènes. Dus wellicht moet je wat langer wachten.

[Afbeelding]
Hmm. Op iOS vind ik het niet terug. Alle lampen staan op 1.93.7. Daar zal het niet aan liggen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mack80 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:14:
[...]

Hmm. Op iOS vind ik het niet terug. Alle lampen staan op 1.93.7. Daar zal het niet aan liggen dan
Staan er hier gewoon bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4R1ky4gF4i4yD7dlDgQ8PjmTLF0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/okuqiqWAdB1xx5Q4f6fJzCom.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
@Dj-sannieboy nou dat is gek😂 nieuwste update van de app. Evenals de bridge. En nieuwste lampen. Ik mag niet meedoen😂😂
Ik heb bij feestsfeer maar 6 scènes

[ Voor 12% gewijzigd door Mack80 op 16-04-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 00:04
Hoi allemaal,

Ben al langer bezig met Hue (en de bridge natuurlijk) en ook met bewegingsmelders (ook hue) op de trap beneden/naar zolder.

Nu wil het soms zo zijn dat de bewegingsmelder (Ingesteld op 2 lampen op de trap beneden) 1 van de twee lampen in een gedimde stand aan zet.. Of 1 lamp helemaal niet; of net de andere lamp in de gedimde stand en de andere fel. Het probleem is niet altijd te reproduceren maar het gebeurt minimaal 1-3 keer per dag.

Heb al geprobeerd de lampen opnieuw toe te voegen; en het te proberen met de andere bewegingsmelder (die van de zolder) maar dan blijft het probleem.

Wat denken jullie? Plaatsing van de lampen op net een "Dood" punt in de woning met veel beton? Of een andere reden? (De hue bridge hangt op 2 meter afstand in de meterkast.. zitten wel een aantal dikke muren tussen maar er is zat "Open ruimte" En aan "Zigbee dekking" zou het niet mogen liggen.. er hangen +- 40 lampen in de hele woning.

De enkele lamp op de zoldertrap welke ook aan een bewegingsmelder hangt vertoont helemaal geen problemen.

Heb sinds een week ook een Aeotec (Samsung smartthings) in bedrijf; als ik daar een routine aanmaak dan werkt de bewegingsmelder wel perfect (dan gaat alles via de hue bridge die praat met de Aeotec hub). Enige nadeel is dan dat het wat trager reageert omdat de Aeotec gebruikt maakt van de cloud voor routines.

Volgende week komt er een Aeotec bewegingsmelder binnen welke ik lokaal kan koppelen (en ook de routine), ga dan daar mee experimenteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris2 op 16-04-2022 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddjnge
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-10-2023
Heeft iemand een tip mbt een plafondlamp zoals de Fado van Ikea, waar een colour lamp goed tot zijn recht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:51

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hmm, ik heb Miami en Cancun er ook niet tussen staan en alles is geupdate. Ik heb wel de engelse versie op mijn iphone...zou dat wat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Chris2 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:54:
Hoi allemaal,

Ben al langer bezig met Hue (en de bridge natuurlijk) en ook met bewegingsmelders (ook hue) op de trap beneden/naar zolder.

Nu wil het soms zo zijn dat de bewegingsmelder (Ingesteld op 2 lampen op de trap beneden) 1 van de twee lampen in een gedimde stand aan zet.. Of 1 lamp helemaal niet; of net de andere lamp in de gedimde stand en de andere fel. Het probleem is niet altijd te reproduceren maar het gebeurt minimaal 1-3 keer per dag.

Heb al geprobeerd de lampen opnieuw toe te voegen; en het te proberen met de andere bewegingsmelder (die van de zolder) maar dan blijft het probleem.

Wat denken jullie? Plaatsing van de lampen op net een "Dood" punt in de woning met veel beton? Of een andere reden? (De hue bridge hangt op 2 meter afstand in de meterkast.. zitten wel een aantal dikke muren tussen maar er is zat "Open ruimte" En aan "Zigbee dekking" zou het niet mogen liggen.. er hangen +- 40 lampen in de hele woning.

De enkele lamp op de zoldertrap welke ook aan een bewegingsmelder hangt vertoont helemaal geen problemen.

Heb sinds een week ook een Aeotec (Samsung smartthings) in bedrijf; als ik daar een routine aanmaak dan werkt de bewegingsmelder wel perfect (dan gaat alles via de hue bridge die praat met de Aeotec hub). Enige nadeel is dan dat het wat trager reageert omdat de Aeotec gebruikt maakt van de cloud voor routines.

Volgende week komt er een Aeotec bewegingsmelder binnen welke ik lokaal kan koppelen (en ook de routine), ga dan daar mee experimenteren.
Ik heb dit probleem al eerder hier geplaatst. Het heeft hier járen echt perfect gewerkt, en sinds een firmware update ergens in januari is het ineens ruk. Ik zit te wachten op een firmware fix, maar begint nu lang te duren...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Chris2 laat eens zien hoe je een en ander ingesteld hebt staan, dan hebben we een beter beeld erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 00:04
xFeverr schreef op zondag 17 april 2022 @ 00:29:
@Chris2 laat eens zien hoe je een en ander ingesteld hebt staan, dan hebben we een beter beeld erbij.
Waarvan wil je graag de instellingen zien? Zoveel is er nou ook niet in te stellen in de hue-app :P

Heb de volgende instellingen gebruikt:

Gedrag overdag: Tussen 8:00 en 23:00 > Lichtscene aan > na 1 minuut uit
Gedrag 's nachts: Tussen 23:00 en 8:00 > Lichtscene aan > na 1 minuut uit.

Daglicht gevoeligheid staat ingesteld op +- de helft (bij gang lamp aan geen detectie)
Bewegingsgevoeligheid maximaal

Ik weet ook dat er een bepaalde "Cooldown" periode is nadat de sensor beweging heeft gedetecteerd voordat hij opnieuw beweging kan detecteren; maar dit is niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ddjnge schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 22:38:
Heeft iemand een tip mbt een plafondlamp zoals de Fado van Ikea, waar een colour lamp goed tot zijn recht komt?
Hanging Lamp - Flower Puzzle Lamp https://www.amazon.de/dp/...an_i_RB0T79B80RRTH6WMNX0S

https://www.amazon.de/dp/...an_i_728MY6215Y0GDD2T4W10

Eglo Rondo Pendant Light https://www.amazon.de/dp/...an_i_WVS4P591SQ02FHEVYXEG

Deze 3 hebben wij hangen, met Hue color erin.
De eerste 2 zijn witte puzzellampen die het goed doen met een kleurtje.
De matglazen bollen vind ik het mooist, ook een paar naast elkaar. Die ik heb zijn niet die precies die uit de link maar komen uit een oude school.
Ik heb 2 kleine witte matglas bolletjes met Hue color naast de ambilight tv staan, ook leuk :)

Dit idee:
Ball / Diameter 20 CM / with Switch / 1 x E27 maximum https://www.amazon.de/dp/...DPVR?_encoding=UTF8&psc=1

[ Voor 9% gewijzigd door dragon2 op 17-04-2022 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
Yzord schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 23:39:
[...]

Hmm, ik heb Miami en Cancun er ook niet tussen staan en alles is geupdate. Ik heb wel de engelse versie op mijn iphone...zou dat wat uitmaken?
Ik heb hem in het Nederlands. Maakt geen verschil in deze dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:29
Chris2 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:54:
Hoi allemaal,

Klinkt mss niet direct als een mogelijke oplossing die je wilt horen maar waarom gewoon niet eens nieuwe lampen kopen? Zeker als je ze al een tijdje hebt…Werkt het niet kan je ze nog altijd retouren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:48
Iemand dit al eens gehad? Lamp ging aan, branden even en ging weer uit….

Makkelijkste conclusie is dat ik hem te hard heb aangedraaid maar dat is echt niet het geval. Ik zet altijd spanning op de fitting en draai dan de lamp er in. Aan is vast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7warCdEP07MzhRquIWfqZGNSY64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YoulEUUGZQRxwAcplx0RA4vr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 18-04-2022 07:21 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 17-10 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Sunz schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:02:
[...]

Klinkt mss niet direct als een mogelijke oplossing die je wilt horen maar waarom gewoon niet eens nieuwe lampen kopen? Zeker als je ze al een tijdje hebt…Werkt het niet kan je ze nog altijd retouren.
Het probleem doet zich ook voor met nieuwere lampen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Toppe schreef op maandag 18 april 2022 @ 07:20:
Iemand dit al eens gehad? Lamp ging aan, branden even en ging weer uit….

Makkelijkste conclusie is dat ik hem te hard heb aangedraaid maar dat is echt niet het geval. Ik zet altijd spanning op de fitting en draai dan de lamp er in. Aan is vast.
[Afbeelding]
Zat er iets in je fitting dat niet goed zit? Dan wel even de spanning er af halen natuurlijk als je er iets uit gaat halen.

Kan ook gewoon een maandagochtendmodelletje zijn natuurlijk. Ik heb dit in ieder geval nog nooit gezien bij wat voor lamp dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
xFeverr schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:59:
[...]

Zat er iets in je fitting dat niet goed zit? Dan wel even de spanning er af halen natuurlijk als je er iets uit gaat halen.

Kan ook gewoon een maandagochtendmodelletje zijn natuurlijk. Ik heb dit in ieder geval nog nooit gezien bij wat voor lamp dan ook
Zat een lamp in. Er uit gedraaid en deze er in… fitting is goed, oude lamp ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:06:
[...]

Zat een lamp in. Er uit gedraaid en deze er in… fitting is goed, oude lamp ook.
Ik twijfel verder niet aan je lamp-indraai-vaardigheden :+ dus dat lijkt mij het probleem verder ook niet. Dan zal het dan dus waarschijnlijk een maandagochtendmodelletje zijn geweest. Even omruilen dan maar. Of is de lamp niet nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
xFeverr schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:10:
[...]

Ik twijfel verder niet aan je lamp-indraai-vaardigheden :+ dus dat lijkt mij het probleem verder ook niet. Dan zal het dan dus waarschijnlijk een maandagochtendmodelletje zijn geweest. Even omruilen dan maar. Of is de lamp niet nieuw?
Maand of 5, wordt alleen wel spannend of ik de bon nog ergens kan vinden 😅

Die RGB lampen koop ik niet zoveel dus wordt wel even flink zoeken. Al wel contact gehad met Philips en als ik een bon heb kunnen ze hem omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:45:
[...]

Maand of 5, wordt alleen wel spannend of ik de bon nog ergens kan vinden 😅

Die RGB lampen koop ik niet zoveel dus wordt wel even flink zoeken. Al wel contact gehad met Philips en als ik een bon heb kunnen ze hem omruilen
Heb je hem bij Philips zelf gekocht dan? Anders je aankoop even in je bankapp (als je niet contant hebt betaald) zoeken zodat je een datum en tijd hebt en teruggaan naar je verkooppunt. Die halen je bon zo uit hun systeem en ruilen hem om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
xFeverr schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:51:
[...]

Heb je hem bij Philips zelf gekocht dan? Anders je aankoop even in je bankapp (als je niet contant hebt betaald) zoeken zodat je een datum en tijd hebt en teruggaan naar je verkooppunt. Die halen je bon zo uit hun systeem en ruilen hem om.
Nee niet bij Philips zelf gekocht maar wel contact met hun gezocht ivm garantie. Heb ‘m gekocht bij Gamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:07
Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:41:
[...]

Nee niet bij Philips zelf gekocht maar wel contact met hun gezocht ivm garantie. Heb ‘m gekocht bij Gamma.
Naar Gamma stappen dan. Daar heb je het product gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
sikkwittet schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:38:
[...]

Naar Gamma stappen dan. Daar heb je het product gekocht
Klopt, maar mijn ervaring met dat soort partijen is dat ze vooral de ‘schuld’ bij de consument proberen te leggen terwijl een partij zoals Philips wel begrijpt dat je dit niet zomaar kapot kan draaien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:19
Er zijn nieuwe releasenotes voor de bridge:
April 4, 2022
Software version: 1950207110

Improved performance and reliability of the system

[ Voor 18% gewijzigd door jwhoogervorst op 19-04-2022 16:11 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 20:59
Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:09:
[...]

Klopt, maar mijn ervaring met dat soort partijen is dat ze vooral de ‘schuld’ bij de consument proberen te leggen terwijl een partij zoals Philips wel begrijpt dat je dit niet zomaar kapot kan draaien :)
Je hebt al een toezegging van Philips, dus het enige dat je van de Gamma nodig hebt is een bon. Als je een Gamma kaart/account/app oid hebt kan je deze daar wellicht nog in terugvinden. Anders even zoals aangegeven de aankoopdatum/tijd opzoeken en bij het filiaal vragen of ze die bon terug willen zoeken in hun systeem.... nee heb je....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
Archer_VC10 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:24:
[...]

Je hebt al een toezegging van Philips, dus het enige dat je van de Gamma nodig hebt is een bon. Als je een Gamma kaart/account/app oid hebt kan je deze daar wellicht nog in terugvinden. Anders even zoals aangegeven de aankoopdatum/tijd opzoeken en bij het filiaal vragen of ze die bon terug willen zoeken in hun systeem.... nee heb je....
Heb een nieuwe lamp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10 14:09
Heren en dames Hue liefhebbers,

even een vraag, als je een Hue standaard strip hebt en je hangt er een extensie aan. Als je dan deze extensie NIET op de standaard schaarplek doorknipt maar elders. Gaat de strip + extensie dan wel gewoon werken met als enige nadeel dat je het resterende deel van je extensie weg kan gooien? Of knip je dan ook mogelijk besturingselektronica kapot? Ik vraag het omdat ik een lengte van 2m20 nodig heb, en de eerste knipmogelijkheid van de extensie zit pas op 33 centimeter.

Dus heb in feite 13 centimeter te veel die ik ook met geen mogelijkheid netjes weg kan werken.

Iemand die daar een Hue lichtje over wil laten schijnen? ;)

[ Voor 0% gewijzigd door DePaul op 21-04-2022 17:00 . Reden: Typo ]

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-10 10:27
Vraag:

Ik ben op zoek naar een verlengsnoer voor mijn Hue Sana lamp.
Heeft iemand een idee wat ik daarvoor kan gebruiken ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPKUa1vUI0PtP728VwBPKFP5R4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PiyIxSBzaNHDqbiyVobThw2n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
@s e k Kijk even bij Amazon naar Wicked Chilli verlengsnoeren, denk dat je daar kunt vinden wat je zoekt :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-10 10:27
DePaul schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:29:
@s e k Kijk even bij Amazon naar Wicked Chilli verlengsnoeren, denk dat je daar kunt vinden wat je zoekt :)
Bedankt voor de tip, maar qua afmetingen is het allemaal net afwijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Ah da's jammer. Heb zelf geen Hue Sana maar de adapter lijkt op de foto identiek aan die van de Hue Lightstrip en daar gebruik ik 'm voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-10 22:29
Dank voor de reacties @xFeverr @Beekforel , op basis daarvan heb ik van de week de helpdesk gebeld. Ik had ze snel aan de lijn, wel veel informatie moeten geven, waarna ze het stappenplan opstuurden.
In het kort mijn probleem is ontstaan doordat mijn telefoons nog informatie over mijn vorige hue bridge in het geheugen hadden staan. Dat geeft een conflict. De tip was: op alle devices de app verwijderen, daarna bridge reset uitvoeren, app installeren en daarna opnieuw instellen. Dat heb ik gedaan. Net stroom eraf gehaald, even gewacht, en weer aangezet, en gelukkig alles staat nog in het geheugen. Dus het probleem lijkt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Laatst online: 14:37
Hallo,

Naast in huis wil ik ook gaan starten met buitenverlichting van Hue.
Nu vraag ik me af omdat ik al best veel heb of het handig is om er een 2e Bridge bij te nemen.
Maar vraag me af of je dan in de app ook echt moet schakelen tussen de Bridges?
Of merk je in de bediening via de app of bv Alexa hier niks van?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
Met de laatste versie van de Android app All4hue is het nu mogelijk om een Backup & Restore van de instellingen te doen. Hier is wel een extra extension voor nodig die apart gekocht moet worden.

De Backup & Restore is alleen mogelijk met de instellingen op de Hue bridge die kunnen worden gebruikt, geconfigureerd en gecontroleerd door middel van deze app.

Aangezien ik alles met deze All4hue heb geconfigureerd is deze extensie meer dan welkom en voor mij het extra geld waard. Ik heb weinig zin om alles opnieuw te moeten instellen als m'n bridge kapot gaat of de instellingen kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
timbe schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:12:
Hallo,

Naast in huis wil ik ook gaan starten met buitenverlichting van Hue.
Nu vraag ik me af omdat ik al best veel heb of het handig is om er een 2e Bridge bij te nemen.
Maar vraag me af of je dan in de app ook echt moet schakelen tussen de Bridges?
Of merk je in de bediening via de app of bv Alexa hier niks van?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met 2 bridges moet je inderdaad in de app schakelen, als je een tweede bridge aanmeldt krijg je op het hoofdscherm links bovenin een extra knopje waarmee je je actieve bridge moet selecteren. Dit wisselen gaat vrij rap, met een paar seconden ben je ingelogd op de andere bridge. Via Alexa durf ik het niet te zeggen, dat gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
DePaul schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:04:
[...]

Met 2 bridges moet je inderdaad in de app schakelen, als je een tweede bridge aanmeldt krijg je op het hoofdscherm links bovenin een extra knopje waarmee je je actieve bridge moet selecteren. Dit wisselen gaat vrij rap, met een paar seconden ben je ingelogd op de andere bridge. Via Alexa durf ik het niet te zeggen, dat gebruik ik niet.
Via alexa en Google kun je maar 1 bridge besturen.

Ik heb dat ingezet als feature:

dragon2 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remkay
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07-10 16:03
Donstil schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:45:
[...]

Niemand hier tegenaan gelopen?
Denk dat ik er op dit moment tegen aan loop. Heb 42 devices, waaronder 22 lampen, een aantal bewegingssensoren, Hue Wall Switch, Jung FOHS LS990, Robb Smart Inbouw schakelaars en AduroSmart Dimmable Plug. Omdat alles bijna een jaar zo goed samenwerkte, ben ik begonnen de resterende fysieke lichtschakelaars te vervangen door Robb Smarrt Inbouw schakelaars en een aantal Jung FOHS LS990. En toen begon de ellende.
Bewegingssensoren 'zien' ineens niets meer. De Jung FOHS LS990 worden wel discoverd en ik kan de knoppen in de Hue App configureren, maar er gebeurt helemaal niets als ik een knop in druk. En de Robb Smarrt Inbouw schakelaars worden helemaar niet meer discoverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
remkay schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:21:
[...]

Denk dat ik er op dit moment tegen aan loop. Heb 42 devices, waaronder 22 lampen, een aantal bewegingssensoren, Hue Wall Switch, Jung FOHS LS990, Robb Smart Inbouw schakelaars en AduroSmart Dimmable Plug. Omdat alles bijna een jaar zo goed samenwerkte, ben ik begonnen de resterende fysieke lichtschakelaars te vervangen door Robb Smarrt Inbouw schakelaars en een aantal Jung FOHS LS990. En toen begon de ellende.
Bewegingssensoren 'zien' ineens niets meer. De Jung FOHS LS990 worden wel discoverd en ik kan de knoppen in de Hue App configureren, maar er gebeurt helemaal niets als ik een knop in druk. En de Robb Smarrt Inbouw schakelaars worden helemaar niet meer discoverd.
Ik heb inmiddels een paar maandjes een tweede bridge en alle problemen zijn daarmee verdwenen, het was bij mij dus overduidelijk een volle bridge.

Let er wel even op dat je een (naar mijn mening) behoorlijk irritante ervaring creëert door een tweede bridge toe te voegen aan de hue app, de App kan namelijk maar met 1 bridge tegelijk overweg, je moet daarom continu switchen tussen je bridges als je wat wilt bedienen van de andere bridge. Wat weer een irritante overgang heeft van een paar seconden.

Edit: Overigens ook mega onhandig dat je ze niet kunt hernoemen (of ik weet niet waar):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LO8NLex604MX3k4DSxQNiT_kBZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Qorpn39M7Yrz8IO5y3waZvT.jpg?f=fotoalbum_large

Werk je met Homekit (Of iets soortgelijks, maar daar heb ik geen ervaring mee) dan is dit probleem er niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 24-04-2022 19:59 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verzenden
  • Laatst online: 17-10 21:40
Bij Bridge settings in de app kan je deze hernoemen. Als je een app als hue essentials gebruikt is er geen noodzaak om te switchen tussen bridges.

Ik gebruik 3 bridges maar alles loopt hier geautomatiseerd en de app gebruik ik zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remkay
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07-10 16:03
Zojuist een 2e bridge besteld. Hoop dat ik daarmee mijn Hue configuratie verder kan uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
verzenden schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:32:
Bij Bridge settings in de app kan je deze hernoemen. Als je een app als hue essentials gebruikt is er geen noodzaak om te switchen tussen bridges.

Ik gebruik 3 bridges maar alles loopt hier geautomatiseerd en de app gebruik ik zelden.
Aah perfect, ik keek altijd op de verkeerde plek zie ik 8)7

Geautomatiseerd doe ik wat minder, heb wel schema’s en sensoren etc maar vind de kleuren/kleur schema’s uit de Hue app toch wel leuk altijd, dat is eigenlijk de enige reden waarom ik die nog gebruik.

Ik zal eens naar hue essentials kijken, de screenshots hadden mij een beetje doen afhaken, wat een lelijk ding :P

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 24-04-2022 22:53 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Even een kick ... iemand enig idee hierover?

even een vraag, als je een Hue standaard strip hebt en je hangt er een extensie aan. Als je dan deze extensie NIET op de standaard schaarplek doorknipt maar elders. Gaat de strip + extensie dan wel gewoon werken met als enige nadeel dat je het resterende deel van je extensie weg kan gooien? Of knip je dan ook mogelijk besturingselektronica kapot? Ik vraag het omdat ik een lengte van 2m20 nodig heb, en de eerste knipmogelijkheid van de extensie zit pas op 33 centimeter.

Dus heb in feite 13 centimeter te veel die ik ook met geen mogelijkheid netjes weg kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:46
DePaul schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:41:
Even een kick ... iemand enig idee hierover?

Dat werkt toch niet? Je hebt zo'n verbindingsstukje die precies op die schaarplekjes de twee kabels weer aan elkaar verbindt. Hoe wil je dat anders doen?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
utbone schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:54:
[...]

Dat werkt toch niet? Je hebt zo'n verbindingsstukje die precies op die schaarplekjes de twee kabels weer aan elkaar verbindt. Hoe wil je dat anders doen?
Klopt, ik heb nu een normale twee meter strip + een extensie van een meter aan elkaar gehangen. Dus in totaal drie meter lichtstrip. Ik heb echter maar ruimte voor 2m20 aan lichtstrip. Wat ik me nu afvraag: kan ik de extensie afknippen op 20 centimeter in plaats van op 33 centimeter of op 66 centimeter, waar de schaarmarkeringen staan?

Of gaat het dan niet meer werken omdat ik dan besturingselectronica doorknip of wat dan ook? Ik snap dat ik dan het restant van 80 centimeter in de afvalbak kan gooien maar het is niet anders dan.

Hopelijk is dit wat duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:46
DePaul schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:03:
[...]

Klopt, ik heb nu een normale twee meter strip + een extensie van een meter aan elkaar gehangen. Dus in totaal drie meter lichtstrip. Ik heb echter maar ruimte voor 2m20 aan lichtstrip. Wat ik me nu afvraag: kan ik de extensie afknippen op 20 centimeter in plaats van op 33 centimeter of op 66 centimeter, waar de schaarmarkeringen staan?

Of gaat het dan niet meer werken omdat ik dan besturingselectronica doorknip of wat dan ook? Ik snap dat ik dan het restant van 80 centimeter in de afvalbak kan gooien maar het is niet anders dan.

Hopelijk is dit wat duidelijker :)
Wat ik lees (https://www.philips-hue.c...-you-cut-led-light-strips))

"If you cut an LED strip, will it still work?
Providing that you cut along the marked cut lines only, LED strips — including certain Hue lightstrips — will work after cutting. Many people experience issues with their light strips if they cut outside of these lines. The cut lines are also the safest place to cut LED strips, as the circuits here are closed."

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:47
Zonder het exact te weten hoe het bij de Hue strip zit, maar electronica heeft altijd een gesloten circuit nodig. Op de knip punten van de strip zitten zal het circuit doorgelust zijn. Dus als je het halverwege door gaat knippen, dan zit je met een open circuit en zal het niet meer werken.

Maar als je een strip van 200cm hebt en je hebt ruimte voor 220cm, kan je dan neit beter aan beide zijde 10cm ruimte nemen?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
@utbone @Flix20 Thanks voor de input. Had al zitten Googlen zelf maar daar kennelijk overheen gelezen.
Denk dat er idd niets anders op zit dan hem aan beide kanten 10 centimeter speling te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-10 13:48
In m’n nieuwe huis wilde ik alles met hue bedienen. Dus hier heb ik een hoop spotjes/sensors/switches.

Ik merkte dat het steeds lastiger ging om nieuwe dingen toe te voegen. Dus kwam ik op een tweede bridge. Deze is nu aangesloten en ik probeer dingen over te zetten. Dit gaat echter nog steeds zeer moeizaam.
Ik verwijder bijvoorbeeld een motion sensor uit bridge 1. Maar deze wordt niet herkend door bridge 2. Wat ik ook probeer.
- alle lampen op bridge 1 uit
- bridge 1 zelf stroomloos maken
- de sensor bijna naast bridge 2 houden
- wifi accesspoints uit (behalve degene waar m’n telefoon op zit.
- zigbee kanaal wijzigen

Iemand tips? Ik had zelfs nog een motion sensor nieuw in doos en deze wordt ook niet gevonden door bridge 2. Oude lampen toevoegen gaat ook lastig dat moet met het serienummer.
De 2 bridges hangen naast elkaar vandaar dat ik bridge 1 stroomloos heb gemaakt als test.
Misschien verdient dit een eigen topic maar ik zag een aantal mensen hier met meerdere bridges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 18:54

Videopac

Rommelt wat aan.

Het wordt gewoon tijd dat Philips met een Bride XL komt.
(en softwarematig regelt dat meerdere bridges goed samenwerken (inclusief de mogelijkheid om de naam in te stellen)).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Videopac schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:12:
Het wordt gewoon tijd dat Philips met een Bride XL komt.
(en softwarematig regelt dat meerdere bridges goed samenwerken (inclusief de mogelijkheid om de naam in te stellen)).
De naam kan je gewoon instellen. Onder bridge instellingen. Die van mij heten letterlijk bridge 1 en bridge 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
Ik ga denk ik ook tegen dat probleem aanlopen, zeker nu ik ook de tuin ga voorzien van Hue verlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-10 17:16
Ik schat dat je met software als Domoticz meerdere bridges probleemloos aanstuurt. Datzelfde geldt denk ik voor Homeassistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgitto
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:12
Kasper1985 schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:01:
In m’n nieuwe huis wilde ik alles met hue bedienen. Dus hier heb ik een hoop spotjes/sensors/switches.

Ik merkte dat het steeds lastiger ging om nieuwe dingen toe te voegen. Dus kwam ik op een tweede bridge. Deze is nu aangesloten en ik probeer dingen over te zetten. Dit gaat echter nog steeds zeer moeizaam.
Ik verwijder bijvoorbeeld een motion sensor uit bridge 1. Maar deze wordt niet herkend door bridge 2. Wat ik ook probeer.
- alle lampen op bridge 1 uit
- bridge 1 zelf stroomloos maken
- de sensor bijna naast bridge 2 houden
- wifi accesspoints uit (behalve degene waar m’n telefoon op zit.
- zigbee kanaal wijzigen

Iemand tips? Ik had zelfs nog een motion sensor nieuw in doos en deze wordt ook niet gevonden door bridge 2. Oude lampen toevoegen gaat ook lastig dat moet met het serienummer.
De 2 bridges hangen naast elkaar vandaar dat ik bridge 1 stroomloos heb gemaakt als test.
Misschien verdient dit een eigen topic maar ik zag een aantal mensen hier met meerdere bridges.
Het enige wat ik hiervoor gedaan heb is:
1. De motionsensor verwijderen uit bridge 1;
2. Motionsensor setupknopje indrukken;
3. In bridge 2 zoeken naar nieuwe accesoires.

Met lampen ging het nog eenvoudiger, alleen stap 1 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
elgitto schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:17:
[...]

Het enige wat ik hiervoor gedaan heb is:
1. De motionsensor verwijderen uit bridge 1;
2. Motionsensor setupknopje indrukken;
3. In bridge 2 zoeken naar nieuwe accesoires.

Met lampen ging het nog eenvoudiger, alleen stap 1 en 3.
Heel vreemd. Heb 3 motion sensors die niet willen linken. Nu met geen enkele bridge.
Ben bijna zover dat ik beide bridges wil factory resetten. Maar heb 4 ikea spots en die waren een absolute hel om toe te voegen.

Hue support is ook niet heel behulpzaam.
Het manages van 2 bridges vind ik niet zo’n issue ook niet in de “stock app”. Werkt best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Kasper1985 schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:42:
[...]

Heel vreemd. Heb 3 motion sensors die niet willen linken. Nu met geen enkele bridge.
Ben bijna zover dat ik beide bridges wil factory resetten. Maar heb 4 ikea spots en die waren een absolute hel om toe te voegen.

Hue support is ook niet heel behulpzaam.
Het manages van 2 bridges vind ik niet zo’n issue ook niet in de “stock app”. Werkt best prima.
Zoals hierboven al is aangegeven, je moet de sensor reseten voordat ze gevonden kunnen worden door nieuwe bridge!

Als je dat al had gedaan en ze worden nog steeds niet gevonden, er moet wel een lamp in bereik staan van de sensor die je wilt toevoegen, die aan dezelfde bridge is gekoppeld. Waarschijnlijk staat je bridge te ver weg om als "parent" van je sensors te dienen (en een "parent" kan maar maximaal 8 "childs" aan netwerk koppelen, dus zorg voor genoeg lampen in bereik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Erik1971 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:56:
[...]

Zoals hierboven al is aangegeven, je moet de sensor reseten voordat ze gevonden kunnen worden door nieuwe bridge!

Als je dat al had gedaan en ze worden nog steeds niet gevonden, er moet wel een lamp in bereik staan van de sensor die je wilt toevoegen, die aan dezelfde bridge is gekoppeld. Waarschijnlijk staat je bridge te ver weg om als "parent" van je sensors te dienen (en een "parent" kan maar maximaal 8 "childs" aan netwerk koppelen, dus zorg voor genoeg lampen in bereik).
Ze zijn gereset. Ik heb alles wat ik online kon vinden aan troubleshooting wel geprobeerd. De 2e bridge ligt nu in de woonkamer weg van de eerste (in de meterkast) en heeft tijdens het proberen directe line of sight met de motion sensor.

Ze sturen een nieuwe op voor degene waarover ik gebeld heb. Dat was voor ik erachter kwam dat zelfs degene verse uit de doos het niet doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
Kasper1985 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:35:
[...]

Ze zijn gereset. Ik heb alles wat ik online kon vinden aan troubleshooting wel geprobeerd. De 2e bridge ligt nu in de woonkamer weg van de eerste (in de meterkast) en heeft tijdens het proberen directe line of sight met de motion sensor.

Ze sturen een nieuwe op voor degene waarover ik gebeld heb. Dat was voor ik erachter kwam dat zelfs degene verse uit de doos het niet doet.
Kan het zijn dat je alleen maar accesoires aan de tweede bridge probeert te koppelen?

Want dat gaat niet echt werken, tenminste meer dan 4-8 accessoires koppelen zal niet lukken zonder extra lampen aan dezelfde bridge te koppelen!

Hue accesoires, dimmers, sensors enzovoorts, zijn ZigBee end devices en deze doen niet actief met netwerk mee, dat wil zeggen ze doen niet mee met mesh, omdat ze batterij gevoed zijn gaan ze zoveel mogelijk slapen omdat anders batterij binnen paar dagen leeg is. De bridge en Hue lampen zijn ZigBee routers, en zoals naam al verklapt doen zij dus wel actief met mesh netwerk mee

Om een ZigBee end device (child) mee te laten doen met netwerk zoekt deze de meeste geschikte router (parent) uit om verbinding te maken met netwerk. Nu kan een parent router maar een beperkt aantal child end devices bij houden, dit omdat geheugen beperkt is en de parent router de ZigBee berichten voor child voor minimaal 5 minuten moet vasthouden. Dit heeft als gevolg dat er afhankelijk van ZigBee chip dat gebruikt wordt er tussen de 4 en 8 childs maximaal kunnen worden verbonden met een parent router.

Dus een Hue bridge met netwerk zonder lampen kan daar door maar beperkt aantal accessoires verbinden, 4 tot 8, ik weet niet wat maximum is voor huidige Hue bridge!

Update: voor de Friends of Hue schakkelaars en Hue tap, wordt gebruik gemaakt van ZigBee GreenPower, dat werkt zonder parent child reletaties, daar wordt de grens bepaald door capaciteit bridge, wat betreft maximaal aantal schakkelaars dat kan worden gekoppeld.

Verder geld natuurlijk dat je wel in bereik moet zijn van 1 of meerdere routers, wil een Hue accesoire worden toegevoegd aan netwerk (en dan bedoel ik routers/lampen die aan de bridge gekoppeld zijn waar je ook je sensor aan wilt koppelen).

Ik maak uit je verhaal op dat je ook Ikea lampen in je netwerk gebruikt, kan zijn dat die nog meer beperkt zijn in aantal childs dat ze kunnen bijhouden, ook de routing kan met Ikea lampen problemen geven, heb er zelf ook een aantal, maar soms geven deze problemen, met door geven berichten van mijn Hue dimmer switch!

[ Voor 18% gewijzigd door Erik1971 op 27-04-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Erik1971 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:28:
[...]

Kan het zijn dat je alleen maar accesoires aan de tweede bridge probeert te koppelen?

Want dat gaat niet echt werken, tenminste meer dan 4-8 accessoires koppelen zal niet lukken zonder extra lampen aan dezelfde bridge te koppelen!

Hue accesoires, dimmers, sensors enzovoorts, zijn ZigBee end devices en deze doen niet actief met netwerk mee, dat wil zeggen ze doen niet mee met mesh, omdat ze batterij gevoed zijn gaan ze zoveel mogelijk slapen omdat anders batterij binnen paar dagen leeg is. De bridge en Hue lampen zijn ZigBee routers, en zoals naam al verklapt doen zij dus wel actief met mesh netwerk mee

Om een ZigBee end device (child) mee te laten doen met netwerk zoekt deze de meeste geschikte router (parent) uit om verbinding te maken met netwerk. Nu kan een parent router maar een beperkt aantal child end devices bij houden, dit omdat geheugen beperkt is en de parent router de ZigBee berichten voor child voor minimaal 5 minuten moet vasthouden. Dit heeft als gevolg dat er afhankelijk van ZigBee chip dat gebruikt wordt er tussen de 4 en 8 childs maximaal kunnen worden verbonden met een parent router.

Dus een Hue bridge met netwerk zonder lampen kan daar door maar beperkt aantal accessoires verbinden, 4 tot 8, ik weet niet wat maximum is voor huidige Hue bridge!

Update: voor de Friends of Hue schakkelaars en Hue tap, wordt gebruik gemaakt van ZigBee GreenPower, dat werkt zonder parent child reletaties, daar wordt de grens bepaald door capaciteit bridge, wat betreft maximaal aantal schakkelaars dat kan worden gekoppeld.

Verder geld natuurlijk dat je wel in bereik moet zijn van 1 of meerdere routers, wil een Hue accesoire worden toegevoegd aan netwerk (en dan bedoel ik routers/lampen die aan de bridge gekoppeld zijn waar je ook je sensor aan wilt koppelen).

Ik maak uit je verhaal op dat je ook Ikea lampen in je netwerk gebruikt, kan zijn dat die nog meer beperkt zijn in aantal childs dat ze kunnen bijhouden, ook de routing kan met Ikea lampen problemen geven, heb er zelf ook een aantal, maar soms geven deze problemen, met door geven berichten van mijn Hue dimmer switch!
Dankjewel! Nee er zitten al 2 lampen en een aantal spotjes op de tweede bridge. Die moest ik wel koppelen met het serienummer maar dat ging vervolgens vrij probleemloos.
Dus dit is de opstelling nu:
bridge 1:
- Woonkamer 8 inbouw spots, 6 opbouw spots, 2 dimmer switches
- eetkamer: 4 E27 fitting lampen, 1 friends of Hue scenic switch
- washok/kledingkasten kamer: 3 hue ambiance spotjes en 1 motion sensor
Slaapkamer: 4 ikea spotjes en 1 dimmer switch
Bridge 2:
- Gang: 7 spotjes
- toilet: E27 fitting lamp, motion sensor
- badkamer: E27 fitting lamp (hier wil ik een motion sensor toevoegen wat dus niet lukt)
- 2x friends of hue scenic switches die de badkamer/wc en gang bedienen.

De 2e bridge heb ik toegevoegd omdat de keuken ook nog ruimte heeft voor 9 spots wat nu gewone niet slimme spots zijn. En de tuin wordt op den duur ook voorzien van slimme verlichting.

Het overzetten van de gang spotjes ging bijvoorbeeld vrij probleemloos. Resetten met de schakelaar en vervolgens vond ie de eerste keer 1 van de spotjes. Nog een keer gereset en toen vond ie wel alles.

Alleen de motion sensors blijven dus problematisch. Die willen gewoon niet koppelen wat ik ook probeer.
De spots in de woonkamer en de gang zijn niet van philips maar van Gledopto maar die functioneren als het goed is ook als Zigbee end device net als normale Philips hue lampen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Kasper1985 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:00:
[...]

Dankjewel! Nee er zitten al 2 lampen en een aantal spotjes op de tweede bridge. Die moest ik wel koppelen met het serienummer maar dat ging vervolgens vrij probleemloos.
Dus dit is de opstelling nu:
bridge 1:
- Woonkamer 8 inbouw spots, 6 opbouw spots, 2 dimmer switches
- eetkamer: 4 E27 fitting lampen, 1 friends of Hue scenic switch
- washok/kledingkasten kamer: 3 hue ambiance spotjes en 1 motion sensor
Slaapkamer: 4 ikea spotjes en 1 dimmer switch
Bridge 2:
- Gang: 7 spotjes
- toilet: E27 fitting lamp, motion sensor
- badkamer: E27 fitting lamp (hier wil ik een motion sensor toevoegen wat dus niet lukt)
- 2x friends of hue scenic switches die de badkamer/wc en gang bedienen.

De 2e bridge heb ik toegevoegd omdat de keuken ook nog ruimte heeft voor 9 spots wat nu gewone niet slimme spots zijn. En de tuin wordt op den duur ook voorzien van slimme verlichting.

Het overzetten van de gang spotjes ging bijvoorbeeld vrij probleemloos. Resetten met de schakelaar en vervolgens vond ie de eerste keer 1 van de spotjes. Nog een keer gereset en toen vond ie wel alles.

Alleen de motion sensors blijven dus problematisch. Die willen gewoon niet koppelen wat ik ook probeer.
De spots in de woonkamer en de gang zijn niet van philips maar van Gledopto maar die functioneren als het goed is ook als Zigbee end device net als normale Philips hue lampen
Lampen zijn normaal gesproken ZigBee routers, maar snap wat je bedoelt ;)

Het kan zijn dat voor de een of andere redenen de Hue Sensor niet via de Gledopto of Ikea lampen, ZigBee (parent) routers, wil werken!? Je zou kunnen proberen of je tijdelijk een Hue lamp, in hetzelfde netwerk, in dezelfde ruimte te gebruiken als waar de Hue Sensor niet wil koppelen ( of andersom en wellicht makkelijker koppel de sensor in ruimte met tenminste 1 Hue lamp), wellicht lukt het dan wel en zit het probleem bij de 3rd party lampen!? En als er een Hue lamp in de buurt zit, kan het nog steeds zijn dat de sensor de verkeerde (niet Hue lamp) probeert te gebruiken als parent.
Mocht het dan nog niet lukken, dan adviseer ik om de niet Hue lampen ff van stroom te halen, tijdens het zoeken naar de sensor, zodat deze de boel niet in de war kunnen gooien!

Maar sowieso is jou situatie een interstate voor het Hue ontwikkelingsteam om eens goed te onderzoeken, ik zelf werk er al 6 jaar niet meer, anders had ik wel geregeld om met extra meet apparatuur langs te komen om te zien wat er over het ZigBee netwerk wordt gestuurd en wat er precies fout gaat, maar wellicht leest een van mijn oud collega's mee en kan deze dat wellicht regelen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Erik1971 op 28-04-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Laatst online: 14-10 15:03
Ik heb ook problemen gehad met het overzetten van een outdoor sensor naar mijn nieuwe tweede bridge.
Met geen mogelijkheid toe te voegen, ook niet na uit wanhoop beide bridges gereset te hebben.

Uiteindelijk bleek de betreffende sensor nog in Hue essentials gekoppeld te zijn aan de eerste bridge en na verbreken van die binding zonder problemen over kunnen zetten naar de nieuwe bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn voorheen jarenlang prima werkende hue setup :(

Mijn ouwe trouwe router is gesneuveld en aangezien de kinderen klagen over de wifi en ik boven geen snoeren kan trekken heb ik een Orbi 750 mesh systeem met 2 satellieten aangeschaft.

Werkt prima, helaas wel wegen gezeik met het installeren een andere wifi netwerk naam moeten aanmaken. Inmiddels is alles in huis weer gekoppeld en werkt zonder problemen. Op Hue na....

Eerst kon ik via google de lampen nog wel bedienen maar werkte de app niet. App opnieuw installed, kan bridge niet vinden. Bridge reset (stom achteraf ) en nu werkt natuurlijk niets meer, maar de bridge kan de app nog steeds niet vinden. Via IP zoeken ( neem aan dat ik dan de IP moet hebben die je online via de account kan vinden) lukt ook niet. Ik zit gewoon op de wifi met mijn telefoon, en de bridge zit in de router geprikt

Als ik in mijn hue account kijk is de bridge gewoon online en gekoppeld aan mijn account, maar ik krijg m met geen mogelijkheid meer gekoppeld in de app. Op de bridge branden alle lampen gewoon. Iemand ervaring of de oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 29-04-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Laatst online: 17-10 21:40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57
Dank voor de tip. Dat lostte het helaas niet op.

Het is wel gefixt. Hoe? Geen enkel idee!
Ik had router en modem meerdere keren al herstart, bij de laatste herstart van de bridge was ik vergeten het ethernetkabeltje er ook uit te halen ( nouja vergeten, ik was er grondig klaar mee) Dat ding komt online en prompt is ie wel vindbaar.

Wat de 9e keer herstarten nu heeft gefixt t.a.v. de overige 8 keer, geen idee. Het enige verschil was dat kabeltje in de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:39
Las 2 weken geleden iets over nieuwe scenes.
Hier staan ze er in de ios app nog niet tussen.
Alles up to date.

Zijn er meer mensen die ze nog niet hebben en is t een kwestie van geduld hebben?

Zo spannend is t ook niet maar ben nieuwsgierig naar de effecten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:17

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

sonnypiek schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:22:
Las 2 weken geleden iets over nieuwe scenes.
Hier staan ze er in de ios app nog niet tussen.
Alles up to date.

Zijn er meer mensen die ze nog niet hebben en is t een kwestie van geduld hebben?

Zo spannend is t ook niet maar ben nieuwsgierig naar de effecten ;)
Ik bleek een stuk minder lampen die dit ondersteunen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb hier wat Hue verlichting maar ook een Wiz lamp. In de Wiz app kan ik de kleurtemperatuur instellen bij de witkleuren en de kleurtemperatuur wordt dan ook aangegeven in K.

Is dat in de Hue app ook mogelijk?

Verkeerde forum + kleine vraag => samengevoegd

[ Voor 12% gewijzigd door Septillion op 01-05-2022 19:12 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clark klont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-10-2024
vraag over het plaatsen en kopen van meerdere IP44 armatuur voor gu10. Hier wil ik de Hue gu10 color ambiance oplossing plaatsen.

Nu ben ik een kleine dag aan het bladeren op internet en zie inmiddels door de tabbladen de browsers niet maar :D zoveel keuze, aanbieders etc maar weinig reviews te vinden.

Even kort, armatuur moet minimaal IP44 zijn, minimale doorsnede 7cm en de HUE gu10 spot moet er in passen, had ergens gelezen dat dit ook niet altijd het geval is. We hebben in ieder geval aan de bovenkant ruimte voldoende om te werken.

Hebben mensen hier aanwezig voorbeelden van wat jullie hebben aangeschaft en wat zijn de ervaringen hiermee? En ja, het zijn maar armaturen en maar lampen aan het einde van de dag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Clark klont op 04-05-2022 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-10 08:21
Even op IP65 GU10 zoeken
Zelf heb ik zoiets in de bijkeuken, slaapkamer en kinderkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clark klont
ah kijk, een voorbeeld om mee te beginnen. Eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-10 23:02
Verrek, handige tip zeg. Ik ben ook aan het kijken naar Hue spots voor in de badkamer. Hartstikke duur natuurlijk. Nooit bij stil gestaan dat je natuurlijk gewoon goedkope armatuurtjes kan kopen en daar hue gu10spots in draaien.
Hulde!

Nog iets waar ik in dat geval om moet denken? Ze komen in een gat in een kanaalplaat uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:32
Hebben jullie ook een beweging sensor in de badkamer in gebruik met meerdere personen in een huishouden ?

Zo ja hoe hebben jullie dat ingesteld denk bijvoorbeeld aan als iemand eerder naar bed gaat dan wil je niet in vol ligt staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:22

amphora

Websites & Fotografie

Zo ben ik ook bezig met hue verlichting in de tuin. GU10 armaturen voor buiten en losse hue spots er in.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

MarioMark1541 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 06:31:
Hebben jullie ook een beweging sensor in de badkamer in gebruik met meerdere personen in een huishouden ?

Zo ja hoe hebben jullie dat ingesteld denk bijvoorbeeld aan als iemand eerder naar bed gaat dan wil je niet in vol ligt staan
Bij mij is het zo ingesteld: tot 22:00 vol licht, van 22:00 - 23:30 gedimd en van 23:30 - 7:00 nachtlampje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:47
MarioMark1541 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 06:31:

Met iConnectHUE overdag 10 min, na 20:00u 2 min

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
amphora schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:20:
[...]

Bij mij is het zo ingesteld: tot 22:00 vol licht, van 22:00 - 23:30 gedimd en van 23:30 - 7:00 nachtlampje
Heb je dan ook een schakelaar waarmee je het ligt ook gewoon aan kan doen als gedimd te weinig is ?

En hoe hang je de sensor praktisch op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

MarioMark1541 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:51:
[...]

Heb je dan ook een schakelaar waarmee je het ligt ook gewoon aan kan doen als gedimd te weinig is ?

En hoe hang je de sensor praktisch op ?
Heb nog een hue smart button bij de badkamer deur en de sensor zit in een hoek tegenover de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
amphora schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:58:
[...]

Heb nog een hue smart button bij de badkamer deur en de sensor zit in een hoek tegenover de deur
Bedankt

Ik ga het proberen
Dan nog een vraag
In de tuin heb ik tuinlampen maar zijn gu5.3 (mr16)
Bestaan er ook adapters om dit om te toveren naar gu10 of zijn er andere manieren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Laatst online: 19:19
@MarioMark1541 er schijnen hue-compatible GU5.3 lampen van Osram te zijn, maar uiteindelijk ben ik ook gewoon tevreden met mijn huidige oplossing: gewoon een hue plug ertussen, want in mijn geval wil ik ze toch altijd allemaal aan of uit.
Daarom heb ik er verder geen ervaring mee.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:24
MarioMark1541 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 06:41:
[...]

Bedankt

Ik ga het proberen
Dan nog een vraag
In de tuin heb ik tuinlampen maar zijn gu5.3 (mr16)
Bestaan er ook adapters om dit om te toveren naar gu10 of zijn er andere manieren ?
Let er wel even op op dat de bewegingssensor geen bewegingen ziet als er een douchedeur of douchewand tussen zit. Anders zit je ineens in het donker tijdens het douchen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clark klont
altijd handig om de reviews te lezen. Het klopt inderdaad dat de lampjes bol zijn en je er dus niet zomaar vanuit kan gaan dat alles past... Zoektocht is dus naar een dergelijk formaat/ontwerp, iets meer glas tov het voorbeeld robkrekel aandroeg.

https://www.hornbach.nl/s...-wit/6599342/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-10 10:06
Dag allen..

Wij gaan verhuizen binnenkort en daardoor heb ik waarschijnlijk straks een Lutron Aurora over... enkele lampen worden namelijk geen HUE meer maar gaan aangestuurd worden via Shelly's en dan in HA.

Ik zal het tzt in Vraag & Aanbod zetten, maar als er al iemand hier is die er nog 1 nodig heeft binnenkort; DM-tje en we zijn er al uit :)..

Persoonlijk vind ik die Aurora's echt super.. je kunt hiermee niet alleen klikken, maar dus ook draaien en daardoor dimmen. Dat miste ik bijvoorbeeld wel in de standaard HUE button. Op tips vanuit hier had ik dus een paar Aurora's besteld en altijd met volle tevredenheid gebruikt..

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuner_111
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-06 10:34
Hey allemaal!

Vraagje, we gaan verhuizen dus moeten al mijn dimmerschakelaars van de muur. Maar daardoor is de plakstip niet meer bruikbaar... zijn de plaatjes los te krijgen? of de plakstips? zodat ze even mooi tegen de muur hangen.

Mvg, Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Tuner_111 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:09:
Hey allemaal!

Vraagje, we gaan verhuizen dus moeten al mijn dimmerschakelaars van de muur. Maar daardoor is de plakstip niet meer bruikbaar... zijn de plaatjes los te krijgen? of de plakstips? zodat ze even mooi tegen de muur hangen.

Mvg, Bram
Superglue? Sugru? Montagekit?
Die 3 heb ik iig gebruikt na verhuizing 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseum
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-10 14:20

Caseum

Thinking about IT

Klopt het dat je met bluetooth niet meer een lamp handmatig kan toevoegen op de hue App?

De app kan namelijk 1 lamp niet vinden :(

Kaas is baas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 22:15
Tuner_111 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:09:
Hey allemaal!

Mvg, Bram
Je kunt toch bij de bouwmarkt dubbelzijdige tape kopen...ben je klaar ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:04

JB

Cédric roelt!

Zucht… de Hue Motion buitensensor gisteren in gebruik genomen maar deze gaat op “zeer lage gevoeligheid” nog steeds continu af op bepaalde momenten. Nu lijkt het te komen door zon/schaduw/wind waardoor de boom in de buurt dat ding steeds triggert.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 34 ... 86 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic