[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 86 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:29
Hallo allen,

ik weet niet of ik in het juiste topic zit, maar gooi de vraag hier toch ook even neer.

ik heb uit kostenoverweging een Nanoleaf ledstrip gekocht en deze onder het bed gemonteerd, deze zou getriggerd moeten worden door de hue bewegingssensor die ernaast hangt.

nu is deze Nanoleaf ledstrip het eerste niet Hue product dat ik aan mijn setup toe zou willen voegen.

ik gebruikte via Hue labs altijd al de 3 times a charm formule om op 3 momenten per dag een andere kleur en hoeveelheid verlichting te hebben.
in het 3e tijdvak heb ik nu aangegeven dat de lamp 'snachts niets moet doen, de automatisering om snachts aan te springen loopt via Homekit
tot voor het weekend schakelde de bewegingsmelder dan de plafondspot in op standje nachtlamp, inmiddels schakelt deze de Nanoleaf strip.

nu het probleem!! het duurt zo lang voor de led strip aanschakelt, dat ik de slaapkamer inmiddels al uit ben 'snachts voordat deze aanspringt, met weer terug naar bed gaan idem, het licht springt aan zodra ik naast mn bed sta.

ik heb inmiddels ook maar een Hue ledstrip besteld om te kijken of ik het probleem daar niet mee heb.

heeft er iemand een soortgelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
sonnypiek schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:08:
Hallo allen,

ik weet niet of ik in het juiste topic zit, maar gooi de vraag hier toch ook even neer.

ik heb uit kostenoverweging een Nanoleaf ledstrip gekocht en deze onder het bed gemonteerd, deze zou getriggerd moeten worden door de hue bewegingssensor die ernaast hangt.

nu is deze Nanoleaf ledstrip het eerste niet Hue product dat ik aan mijn setup toe zou willen voegen.

ik gebruikte via Hue labs altijd al de 3 times a charm formule om op 3 momenten per dag een andere kleur en hoeveelheid verlichting te hebben.
in het 3e tijdvak heb ik nu aangegeven dat de lamp 'snachts niets moet doen, de automatisering om snachts aan te springen loopt via Homekit
tot voor het weekend schakelde de bewegingsmelder dan de plafondspot in op standje nachtlamp, inmiddels schakelt deze de Nanoleaf strip.

nu het probleem!! het duurt zo lang voor de led strip aanschakelt, dat ik de slaapkamer inmiddels al uit ben 'snachts voordat deze aanspringt, met weer terug naar bed gaan idem, het licht springt aan zodra ik naast mn bed sta.

ik heb inmiddels ook maar een Hue ledstrip besteld om te kijken of ik het probleem daar niet mee heb.

heeft er iemand een soortgelijke ervaring?
De Nanoleaf strip werkt via Wifi, neem aan dat je deze via Google Home of Apple Home kit aan je Hue setup hebt gelinked, dan gaan alle acties via Google/Apple in de cloud en dat is inderdaad niet super snel.

Met een Hue Led strip, direct aan je Hue bridge gelinked en direct vanuit Hue app met je sensor gekoppeld (dus niet via Google/Apple) dan zal deze nagenoeg direct reageren op je Hue Motion Sensor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voor degene die net als ik last had van een niet werkende 'uit' - widget na de update van 16 februari heb ik misschien een oplossing.

Ik heb net mijn bridge stroomloos gemaakt en nadien werkte de widget ineens weer. Hopelijk blijft dat zo en lost dat ook mijn probleem op dat 1 smartplug helemaal niet meer uit wilde met behulp van de app (vreemd genoeg alleen 's avonds laat niet).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:19
@pat: misschien een buur die ‘s avonds met WiFi jouw zigbee op die locatie verstoord?
Als stroomloos maken niet blijkt te helpen werkt mogelijk een Zigbee kanaalwissel.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:29
Erik1971 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:07:
[...]

De Nanoleaf strip werkt via Wifi, neem aan dat je deze via Google Home of Apple Home kit aan je Hue setup hebt gelinked, dan gaan alle acties via Google/Apple in de cloud en dat is inderdaad niet super snel.

Met een Hue Led strip, direct aan je Hue bridge gelinked en direct vanuit Hue app met je sensor gekoppeld (dus niet via Google/Apple) dan zal deze nagenoeg direct reageren op je Hue Motion Sensor!
Hi Eric,

ik had de Nanoleaf idd via Homekit gelinkt.
gister een Hue ledstrip opgehangen en deze reageert direct op bewegingen.

bedankt voor de reactie!
plak de nanoleaf uiteindelijk wel ergens in de werkkamer achter t bureau ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

jwhoogervorst schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:49:
@pat: misschien een buur die ‘s avonds met WiFi jouw zigbee op die locatie verstoord?
Als stroomloos maken niet blijkt te helpen werkt mogelijk een Zigbee kanaalwissel.
Het stroomloos maken van de bridge was genoeg. Widget werken weer en de smartplug doet het ook weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-10 17:50
Ik gebruik thuis naar tevredenheid een Hue bridge en allerlei E27 Zigbee lampen en een Aurelle paneel.

Maar op het kampeerterrein waar ik vrijwilliger ben wordt onder een aannemer een nieuw lichtplan voor het sanitair geplaatst. De onderaannemer wil 19 traditionele plafonnières ophangen met ingebouwde schemer en bewegingssensor. En hij wil er dus 19 wifilampen in draaien. Iets zegt me dat dit niet goed is voor de capaciteit van de huis/tuin/keuken router die al gebruikt wordt voor 2 wifikanalen voor de gasten. Verder hangt er maar 1 computer aan.

Die armaturen zijn al besteld. Maar vanwege de angst voor het netwerk zie ik liever dat er E27 Zigbee lampen in gedraaid wotden en een Hue bridge toegepast gaat worden.

Maar werkt dat wel redelijk samen een hue lamp met een traditionele aan uit sensor? Ben je dan niet iedere keer je instellingen kwijt (kleurtemp en dimstand)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-10 11:03
Als je in het armatuur al schemer en bewegingssensoren hebt zitten, en het gaat over het sanitair van een kampeerterrein, waarvoor zijn die slimme lampen dan nodig? Wil je daar nog iets speciaals mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
xFeverr schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:53:
Als je in het armatuur al schemer en bewegingssensoren hebt zitten, en het gaat over het sanitair van een kampeerterrein, waarvoor zijn die slimme lampen dan nodig? Wil je daar nog iets speciaals mee dan?
Voornamelijk kleurtemperatuur zonder muurdimmers instellen voor bepaalde uren. Bijvoorbeeld s nachts veel geler en gedimd, en in de avond meer licht voor tandenpoetsen en douchen.

Vandaar de wens voor iets programmeerbaar of tenminste met app instelbaar.

Maar graag ook een reactie of mijn vermoeden klopt dat de router te zwaar belast wordt met 19 wifi lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:32
zuma schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:42:
[...]

Voornamelijk kleurtemperatuur zonder muurdimmers instellen voor bepaalde uren. Bijvoorbeeld s nachts veel geler en gedimd, en in de avond meer licht voor tandenpoetsen en douchen.

Maar dat combineert toch helemaal niet lekker met een armatuur met conventionele bewegings- en schemerschakelaar waar de lamp iedere keer spanningsloos wordt gemaakt? :? Hue kun je in ieder geval vergeten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
[...]

Maar graag ook een reactie of mijn vermoeden klopt dat de router te zwaar belast wordt met 19 wifi lampen.
Oke, dat is wel een leuk idee.

Ik kan niet zeggen hoe zwaar een router belast is met 19 apparaten. Dat ligt aan de router, dat ligt aan de apparaten. Die WiFi-lampjes zullen per stuk weinig data verbruiken, maar die 19 lampen moeten wel hun airtime krijgen om te mogen communiceren. Hoe drukker je access point, hoe minder airtime er beschikbaar is voor een apparaat.

Misschien is dit in deze situatie helemaal geen probleem en zijn alle verliezen acceptabel. Dat is iets wat je moet ervaren denk ik.

Ik zou zelf nooit kiezen voor WiFi-lampen. Misschien leuk als je 1 of 2 lampjes hebt, maar het gaat al snel vervelend worden. Dan kun je misschien toch beter voor ZigBee gaan. Hoeft niet eens Hue te zijn natuurlijk, hoewel dat zeker geen straf is :)

Let er op dat je armatuur de lamp uitschakelt. Ergens een automatisering instellen dat lampen vanaf tijd x naar kleurtemperatuur y of helderheid z moeten gaan, dat gaat niet gebeuren op lampen die op dat moment geen stroom hebben. Die blijven, afhankelijk van hun instelling, op de vorige waarde staan. Als je dit wil kun je dus beter voor 'domme' armaturen gaan en eventueel beweginssensoren plaatsen die werken in het smart home systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Xander schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:57:
[...]

Maar dat combineert toch helemaal niet lekker met een armatuur met conventionele bewegings- en schemerschakelaar waar de lamp iedere keer spanningsloos wordt gemaakt? :? Hue kun je in ieder geval vergeten.
Daar was ik ook al erg bang voor ja. Maar opzich heb ik thuis ook nog hue lampen op een conventionele schakelaar hangen. Ze kunnen redelijk goed de instellingen bewaren als ze stroomloos geraken maar het gaat inderdaad af en toe mis en gaan ze op de default waarde (voluit) aan.

Je hebt gelijk dat je dat niet wil hebben in de casus waar ik nu mee bezig ben. Ik ga bellen met de onderaannemer om te kijken of we nog van die armaturen af kunnen. Anders kan je er net zo goed geen slimme lampen inzetten. Want wifi lampen wil ik gewoon niet. De router kan 31 devices goed aan. Met 19 lampen blijft er nog weinig over voor de gasten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
xFeverr schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:04:
[...]

Oke, dat is wel een leuk idee.

Ik kan niet zeggen hoe zwaar een router belast is met 19 apparaten. Dat ligt aan de router, dat ligt aan de apparaten. Die WiFi-lampjes zullen per stuk weinig data verbruiken, maar die 19 lampen moeten wel hun airtime krijgen om te mogen communiceren. Hoe drukker je access point, hoe minder airtime er beschikbaar is voor een apparaat.

Misschien is dit in deze situatie helemaal geen probleem en zijn alle verliezen acceptabel. Dat is iets wat je moet ervaren denk ik.

Ik zou zelf nooit kiezen voor WiFi-lampen. Misschien leuk als je 1 of 2 lampjes hebt, maar het gaat al snel vervelend worden. Dan kun je misschien toch beter voor ZigBee gaan. Hoeft niet eens Hue te zijn natuurlijk, hoewel dat zeker geen straf is :)

Let er op dat je armatuur de lamp uitschakelt. Ergens een automatisering instellen dat lampen vanaf tijd x naar kleurtemperatuur y of helderheid z moeten gaan, dat gaat niet gebeuren op lampen die op dat moment geen stroom hebben. Die blijven, afhankelijk van hun instelling, op de vorige waarde staan. Als je dit wil kun je dus beter voor 'domme' armaturen gaan en eventueel beweginssensoren plaatsen die werken in het smart home systeem.
Punt is idd dat die 19 lampen in aanstaand dus altijd geconnected zijn met de router. En dan gaat het mij nog steeds niet over het wifi gebruik. Router is zelf ook beperkt qua rekencapaciteit. De router is met name bedoeld voor de administratie (1 device) en de gasten x-devices via wifi (2 kanalen). Geen zin om dat iun gevaar te brengen met wifi-lampen.

Zie ook mijn andere reactie op @Xander

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
zuma schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:07:
[...]

Daar was ik ook al erg bang voor ja. Maar opzich heb ik thuis ook nog hue lampen op een conventionele schakelaar hangen. Ze kunnen redelijk goed de instellingen bewaren als ze stroomloos geraken maar het gaat inderdaad af en toe mis en gaan ze op de default waarde (voluit) aan.
Ja, maar dan heb je het over één defaultwaarde. Je kunt niet instellen dat ze overdag op 100% inschakelen en 's nachts op 50%, als dat inschakelen gebeurd met een conventionele schakelaar.

Dan kun je beter domme armaturen gebruiken met Hue lampen en Hue bewegingsmelders. Maar ik denk niet dat dit mijn keuze zou zijn voor zo'n publieke ruimte.

Gewoon armaturen zoals de installateur voorstelde met een standaard LED lichtbron is toch prima. Ze knijpen maar met hun ogen 's nachts. :+

Anders zou ik naar een serieuzere bedraade optie met bijvoorbeeld DALI armaturen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Xander schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Dan kun je beter domme armaturen gebruiken met Hue lampen en Hue bewegingsmelders. Maar ik denk niet dat dit mijn keuze zou zijn voor zo'n publieke ruimte.
Waarom niet als ik vragen mag?

Dali lijkt mij een brug te ver qua budget (1500 euro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
zuma schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:44:
[...]

Waarom niet als ik vragen mag?
Omdat het consumerspul blijft. Sta je straks batterijtjes te wisselen in de bewegingsmelders van je bedrijfspand, dat hoort toch niet? :+

Ook de bevestiging van het spul mag je wel even goed over nadenken anders ben je na een week de bewegingsmelders kwijt (leuk voor thuis hoor, magnetische bevestiging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Xander schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:52:
[...]

Omdat het consumerspul blijft. Sta je straks batterijtjes te wisselen in de bewegingsmelders van je bedrijfspand, dat hoort toch niet? :+

Ook de bevestiging van het spul mag je wel even goed over nadenken anders ben je na een week de bewegingsmelders kwijt (leuk voor thuis hoor, magnetische bevestiging).
Ja batterijen vervangen, gaat een jaarlijkse actie worden. Zo worden we niet verrast

Bevestiging, goed punt! gaan we even over nadenken. Magneet is wel weer makkelijk om batterijen te vervangen. Misschien toch maar goed vastschroeven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:51

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb een vraagje. Ik heb twee OLED's (65OLED855 & 77OLED806) waaraan een aantal meters hue lightstrips aan verbonden zijn die lekker mee flikkeren met de tv..is leuk :)

Maar als ik de tv uit zet, dan blijven de strips aan en dat wil ik niet. Is er een specifieke instelling die ik behoor te weten? Want ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:02
Via de Hue App uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Het moet mogelijk zijn dat als ik de tv uitzet de strips mee uit gaan. Want ik heb dat eerder gehad, maar ik weet niet welke instelling het was/is nadat ik een factoryreset uit had gevoerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-10 17:29
Yzord schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:23:
Ik heb een vraagje. Ik heb twee OLED's (65OLED855 & 77OLED806) waaraan een aantal meters hue lightstrips aan verbonden zijn die lekker mee flikkeren met de tv..is leuk :)

Maar als ik de tv uit zet, dan blijven de strips aan en dat wil ik niet. Is er een specifieke instelling die ik behoor te weten? Want ik krijg het niet voor elkaar.
Voor jou off topic, maar jouw situatie lijkt een beetje op zoals ik het wil, dus even een vraagje.

Ik heb nu een 65OLED806 uiteraard met Ambilight actief, daarnaast 4 plafondspotjes die gekoppeld zitten. Maar nu had ik ook graag een ledstrip onder mijn TV meubel welke mee gaat op de ambilight. Maar wat ik niet kan vinden is of je zo'n lichtstrip ook per secties in kan laten delen net als de onderkant van je TV zeg maar? Ik zou namelijk niet willen dat de gehele strip één kleur is. Of moet je hiervoor meerdere stripjes hebben? Wat is jouw oplossing hier voor?

Uiteraard mogen andere Tweakers hier ook advies over geven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:23:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MZyFjwMY/Screenshot-2022-03-19-at-13-45-36.jpg

Ik heb de oplossing weer gevonden hier voor. In de Hue app kan je de verlichten uit zetten. Zorg er voor dat je op de Philips Ambilight TV de bridge gekoppeld hebt en de bijbehorende strip. Als ik nu de tv uit zet gaat de verlichting ook mee uit. Zet ik de schakelaar om in de app dan blijven ze aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-10 14:32

CeesKees

I rest my Kees

CeesKees schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:30:
Ik zit met een lamp die ik maar niet kan koppelen;

Als ik in de HUE app op toevoegen druk wordt de lamp niet gevonden.
Voeg ik toe op serienummer en ga dan opnieuw zoeken dan knippert de lamp wel, maar dan kan ik deze toch niet toevoegen.

Hoe krijg ik deze lamp toch gekoppeld?
ravenstein schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:46:
[...]

1 lamp van mij had dit ook ooit meen ik, die zat via bluetooth gekoppeld. reset de lamp eens, en probeer het nog eens?
Het is nog steeds niet gelukt! Begint inmiddels frustrerend te worden.

Reset (getracht?) uit te voeren door de lamp meerdere malen achter elkaar uit- en aan te zetten (stroom er af).

Maar ik blijf het zelfde houden:

In de app zoeken geen resultaat, met serienummer toevoegen gaat de lamp wel knipperen, maar ik krijg de lamp niet in de app.

Heeft een van mijn mede tweakers een verlossend antwoord?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-10 10:27
[...]

Als het voor een openbare ruimte is, is het dan wel verstandig om automatisch op bepaalde tijden een andere licht instelling te gebruiken ?

Stel dat iemand wel ‘s nachts z’n tanden wil poetsen ?
Of ouderen mensen die veel meer licht nodig hebben ?
Of slecht ziend zijn ?
Of als iemand ziek is ?

Thuis kan ik me dat wel voorstellen, dan heb je je keuzes zelf in de hand.
Maar een openbare ruimte op een camping lijkt mij niet de aangewezen omgeving om met licht te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-10 22:29
Ik heb afgelopen weekend mijn bridge opgeblazen door de adapter van de router (3.5 ampere) aan te sluiten op de bridge (1 ampere), de adapters zijn beide wit en hebben dezelfde aansluiting, maar toch heel dom.... Vandaag komt een vervanger binnen.

Waar ik mee worstel is dat ik bij het aansluiten van de bridge en de lampen altijd heel dicht bij elkaar moet staan. Zodra het geïnstalleerd is, kan ik de bridge weer op zijn oude plek zetten. Maar vanaf die plek herkent hij niet de lampen ondanks het intoetsen van de serial code van 6 karakters.
Concreet betekent dit dat ik de bridge met een lange netwerkkabel moet verbinden (door het raam), een lange stroomkabel moet pakken, zodat ik bij mijn lampen die ingebouwd zijn in de achtertuin te komen. Anders ziet hij ze simpel weg niet.
Doe ik nou iets verkeerd, of moet ik het echt weer zo doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-10 14:59
Burns schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:46:
Ik heb afgelopen weekend mijn bridge opgeblazen door de adapter van de router (3.5 ampere) aan te sluiten op de bridge (1 ampere), de adapters zijn beide wit en hebben dezelfde aansluiting, maar toch heel dom.... Vandaag komt een vervanger binnen.

Waar ik mee worstel is dat ik bij het aansluiten van de bridge en de lampen altijd heel dicht bij elkaar moet staan. Zodra het geïnstalleerd is, kan ik de bridge weer op zijn oude plek zetten. Maar vanaf die plek herkent hij niet de lampen ondanks het intoetsen van de serial code van 6 karakters.
Concreet betekent dit dat ik de bridge met een lange netwerkkabel moet verbinden (door het raam), een lange stroomkabel moet pakken, zodat ik bij mijn lampen die ingebouwd zijn in de achtertuin te komen. Anders ziet hij ze simpel weg niet.
Amperage maakt niet uit hoor. Denk eerder dat het voltage te hoog was, of dat + en - omgewisseld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:45

mvds

Totally awesome!

Ik weet niet wat de afstand normaal gesproken is, maar de lampen maken onderling ook een netwerk aan, dus als er tussen je bridge en de lampen in de tuin nog een Hue lamp zit, zou die lamp als een soort van versterker van het signaal moeten fungeren. Wat dan kan helpen is dus om extra lampen neer te zetten, dan hoef je niet zo omslachtig te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:26

Ik meen dat je tot ca. 10 meter kunt komen met Zigbee, maar zodra je ramen, deuren of muren hebt wordt het al minder. En andere netwerken op de 2,4 GHz (denk aan WiFi) kunnen verstorend werken.
Inderdaad een lamp (of andere ZigBee device die als repeater werkt) ertussen zetten.
Eventueel de Ikea signaalversterker halen, kan als het goed is ook op een powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
De lampen ertussen heb ik. Maar bij het installeren meen ik me te herinneren dat je alleen de lampen in de directe fysieke omgeving herkent en niet de lampen via via. Maar jullie antwoorden zijn duidelijk, dat zou niet moeten uitmaken, ook dan zou hij ze moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:45
Burns schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:28:
De lampen ertussen heb ik. Maar bij het installeren meen ik me te herinneren dat je alleen de lampen in de directe fysieke omgeving herkent en niet de lampen via via. Maar jullie antwoorden zijn duidelijk, dat zou niet moeten uitmaken, ook dan zou hij ze moeten zien.
Ik had met een aantal lampen ook wat problemen, maar uiteindelijk gewoon een snoer met aarde gekocht. Kroonsteentje erop en daar de lampen op aansluiten. :-). Alle lampen pairen en dan daarna pas monteren.

Geeft je gelijk ook de gelegenheid om alles te testen (en te kijken of hij naar wens is), voordat je hem monteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
s e k schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:56:
[...]

Als het voor een openbare ruimte is, is het dan wel verstandig om automatisch op bepaalde tijden een andere licht instelling te gebruiken ?

Stel dat iemand wel ‘s nachts z’n tanden wil poetsen ?
Of ouderen mensen die veel meer licht nodig hebben ?
Of slecht ziend zijn ?
Of als iemand ziek is ?

Thuis kan ik me dat wel voorstellen, dan heb je je keuzes zelf in de hand.
Maar een openbare ruimte op een camping lijkt mij niet de aangewezen omgeving om met licht te spelen.
Het is al opgelost, onderaannemer kan geen zigbee apparatuur leveren. Wifi lampen hebben we afgewezen. We gaan gewoon traditioneel (niet smart) installatie maken met 2700K lampen en dimmers/schakelaars. Dus 's avonds bij het slapen gaan even de dimmers omlaag draaien en als er nood aan de man is kunnen ze altijd door het personeel omhoog gedraaid worden. Verder heeft men als kampeerders wel vaak een hoofdlamp. Dus mondaine zaken zoals laat je tandenpoetsen of je billen afvegen gaat daar ook prima mee. Wij houden gewoon van een klassieke rustige en donkere uitstraling op ons terrein. Het is een van onze selling points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
zuma schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Dus 's avonds bij het slapen gaan even de dimmers omlaag draaien en als er nood aan de man is kunnen ze altijd door het personeel omhoog gedraaid worden.
Je kunt ook eens kijken naar Shelly (Dimmer 2)! Dan kun je hem alsnog 'smart' maken, waarbij simpele tijdsschema's zelfs op het apparaat zelf draaien volgens mij. Er is ook een Shelly topic op GoT. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Burns schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:28:
Huh? Ik heb ze hier in t hele huis (en de tuin) geplaatst zonder ze ook maar in de buurt te houden van de bridge. Gewoon serienummer van je lamp ingeven en klaar!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
iMick schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:55:
[...]

Je kunt ook eens kijken naar Shelly (Dimmer 2)! Dan kun je hem alsnog 'smart' maken, waarbij simpele tijdsschema's zelfs op het apparaat zelf draaien volgens mij. Er is ook een Shelly topic op GoT. ;-)
Die kan de onderaannemer ook niet leveren maar ik hou ze in gedachten als de garantie periode voorbij is. Thanx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burns
DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:01:
[...]

Huh? Ik heb ze hier in t hele huis (en de tuin) geplaatst zonder ze ook maar in de buurt te houden van de bridge. Gewoon serienummer van je lamp ingeven en klaar!
Dank voor jullie reacties. Het werkte inderdaad. Ik was begonnen met de dichtstbijzijnde, en geëindigd bij de achtertuin, daar deed hij heel even moeilijk maar toen vond hij hem toch. Ik had gelukkig wel een bestandje met alle serial nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Iemand ervaring met Friends of Hue lichtschakelaars? Ik heb hier Jung schakelmateriaal. Wil ze vervangen voor Friends of Hue van Jung. Vraag me alleen al of de schakelaar van Friends of Hue te vervangen is voor 1 knop (dus omhoog en omlaag, in plaats van linksboven, linksonder, rechtsboven en rechtsonder). Is dat mogelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 23-03-2022 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:54
outlandos schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:41:
Iemand ervaring met Friends of Hue lichtschakelaars? Ik heb hier Jung schakelmateriaal. Wil ze vervangen voor Friends of Hue van Jung. Vraag me alleen al of de schakelaar van Friends of Hue te vervangen is voor 1 knop (dus omhoog en omlaag, in plaats van linksboven, linksonder, rechtsboven en rechtsonder). Is dat mogelijk?
Wat je ook kan doen is de philips Hue switch module gebruiken met je huidige schakelaars of met een Jung pulsdrukker Deze passen mooi in standaard Jung raampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:42
outlandos schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:41:
Dat is mogelijk. Ik heb zelf Gira/Senic FoH schakelaars en die komen met een optionele enkele drukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04:34
Sinds kort ook hier enkele Hue producten waaronder 2 smart switches.
In de vorige configuratie zaten hier 2 dimmers en 1 wandcontactdoos, tijdens de bouw van het huis en latere verbouwingen zijn hier 3 verschillende inbouwdozen gebruikt die dus ook niet netjes uitgelijnd zijn. Met als resultaat dat een 3 weg raam niet lekker past. Daardoor zaten de 2 dimmers altijd los in het raam. Dat wordt op een gegeven moment bijzonder irritant. Nu dus zo opgelost. Enige wat nog een doorn in het oog is is de afwijkende contactdoos, aangezien de Hue plaat groter is dan de wand contactdoos, is er een blende oid die de maatvoering heeft van een Hue plaat maar wel een wand contactdoos is ? Ik heb al even gekeken of diverse 3D print forums maar kon nergens iets vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSlyIj0U7oEAXeLFPgFSTKolOlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPMyZc1NtdFRhVaHCOjTjGCA.jpg?f=fotoalbum_large

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-10 11:13
Is er geen dubbele WCD te koop met die maat?

Online...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
remoss schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:11:
Is er geen dubbele WCD te koop met die maat?
Dat zou ook nog een idee zijn idd. Eens even kijken wat daar de maten van zijn, thanks ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb een vraagje. Ik zit helemaal into die Hue en nu zou ik graag willen dat wanneer ik aan het gamen ben op mijn mac pro via geforce now dat mijn lampen meegaan. Moet ik daarvoor een hue sync box kopen? Of werkt dat niet op een mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 21:12
Als je het beeld van je PC/mac naar de lampen wilt synchroniseren kan je de Hue Sync PC/mac applicatie gebruiken. Die applicatie kijkt naar het beeld en stuurt de lampen via de bridge aan.
Werkt voor mij prima op PC, neem aan dat het ook gewoon werkt voor mac.

https://www.philips-hue.c...ntertainment/sync-with-pc

De syncbox is meer voor bij de TV als je HDMI signalen hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Robsato op 24-03-2022 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Robsato schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:56:
Als je het beeld van je PC/mac naar de lampen wilt synchroniseren kan je de Hue Sync PC/mac applicatie gebruiken. Die applicatie kijkt naar het beeld en stuurt de lampen via de bridge aan.
Werkt voor mij prima op PC, neem aan dat het ook gewoon werkt voor mac.

https://www.philips-hue.c...ntertainment/sync-with-pc

De syncbox is meer voor bij de TV als je HDMI signalen hebt.
Die app heb ik zeg maar gedownload, maar ik krijg het niet echt goed werkend zeg maar. Mijn lampen doen niet echt veel. Misschien moet ik me er maar eens er meer in verdiepen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10 15:06

megaleo

Special member

Freubel schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:49:
Sinds kort ook hier enkele Hue producten waaronder 2 smart switches.
In de vorige configuratie zaten hier 2 dimmers en 1 wandcontactdoos, tijdens de bouw van het huis en latere verbouwingen zijn hier 3 verschillende inbouwdozen gebruikt die dus ook niet netjes uitgelijnd zijn. Met als resultaat dat een 3 weg raam niet lekker past. Daardoor zaten de 2 dimmers altijd los in het raam. Dat wordt op een gegeven moment bijzonder irritant. Nu dus zo opgelost. Enige wat nog een doorn in het oog is is de afwijkende contactdoos, aangezien de Hue plaat groter is dan de wand contactdoos, is er een blende oid die de maatvoering heeft van een Hue plaat maar wel een wand contactdoos is ? Ik heb al even gekeken of diverse 3D print forums maar kon nergens iets vinden.
[Afbeelding]
Friends of Hue schakelmateriaal kan ook.
Ik een aantal Senic schakelaars (onderdeel van Gira) toegevoegd aan mijn schakelmateriaal.
Ben er wel aardig happy mee al zeg ik het zelf. :)

Andere merken schakelmateriaal is overigens ook mogelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EE6ki8RYKzPev93iu4iTQpO0aGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJgXeHxVTjke7xPphOEkeYas.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJGKQBtA43Bp8A0LLpOczuyeHDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uk9JBIeWbI52wD9kkKJFjsVb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
megaleo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:07:
[...]

Friends of Hue schakelmateriaal kan ook.
Ik een aantal Senic schakelaars (onderdeel van Gira) toegevoegd aan mijn schakelmateriaal.
Ben er wel aardig happy mee al zeg ik het zelf. :)

Andere merken schakelmateriaal is overigens ook mogelijk.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er strak uit ! Punt hier is juist dat een 3 weg raam met "vulling" gewoon niet lekker past door die verschillende inbouw dozen. Probleem is zo opgelost maar doorn in het oog is natuurlijk die afwijkende maat van de wandcontact doos. Ik zat al een beetje te kijken naar de dubbele wandcontact dozen maar kom geen mat wit tegen met een beetje dezelfde uitstraling als die covers van Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10 16:32
Goedemorgen,

Weet iemand ook of de wandschakelaarmodule te gebruiken met de schakelaar hieronder waarbij maar achter één van de twee schakelaars Hue lampen hangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dwim7S5t_fqGkPXFfhSr4BBBprg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CSXMXSw707wAInCqK0rbW6jF.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:28
Dat hangt er van af of de aansluitingen compleet gescheiden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10 16:32
Archer_VC10 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:32:
Dat hangt er van af of de aansluitingen compleet gescheiden zijn.
Hierbij een foto. Ik denk het dan niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9YfnsAonUT1XMDp4PMnRzlHZ8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hY7WpWm9HUH3nGqHSyJeZu2n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Morpheus2003 op 25-03-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Laatst online: 18-10 10:07
Als de bridge en de modem erg dicht bij elkaar hangen kan de wifi het zigbeesignaal storen (als ze in dezelfde range zitten). Ze moeten minstens 50 cm van elkaar. Als ik een lamp koppel doe ik die in een losse fitting die ik speciaal heb gemaakt om te koppelen. De hub haal ik even van de muur en leg ik iets buiten de meterkast. Dan houd ik de lamp bij de hub. Zo lukt het koppelen altijd in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Onder het mom van niet geschoten is altijd mis...
Ik zit te kijken naar 2 govee ledstrips, die zien er wel bijzonder kunstig uit.
Wij hebben nu 2 ledstrips in de hoeken van de kamer die als bijverlichting dienen, dit zijn nu aliexpress strips die standaard op een soort warm wit stand staan en worden eigenlijk nooit versteld qua kleur.
Maar ik moet zeggen, als je eens een feestje hebt zien die govee strips er wel stoer uit met die music mode.
De govee strips zijn standaard niet zigbee compatible dus via de Hue bridge zal dit niet werken als intended.
Maar.... als ik zo'n strip aansluit via een smartplug en deze aan en uit laat schakelen zou je dan de standaard warm wit als default bij power on kunnen instellen en als je dan eens een feestje hebt via de govee app laten "dansen" ?
Linkje naar het filmpje wat mij triggerde:

[ Voor 5% gewijzigd door Freubel op 25-03-2022 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Freubel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:36:
Onder het mom van niet geschoten is altijd mis...
Ik zit te kijken naar 2 govee ledstrips, die zien er wel bijzonder kunstig uit.
Wij hebben nu 2 ledstrips in de hoeken van de kamer die als bijverlichting dienen, dit zijn nu aliexpress strips die standaard op een soort warm wit stand staan en worden eigenlijk nooit versteld qua kleur.
Maar ik moet zeggen, als je eens een feestje hebt zien die govee strips er wel stoer uit met die music mode.
De govee strips zijn standaard niet zigbee compatible dus via de Hue bridge zal dit niet werken als intended.
Maar.... als ik zo'n strip aansluit via een smartplug en deze aan en uit laat schakelen zou je dan de standaard warm wit als default bij power on kunnen instellen en als je dan eens een feestje hebt via de govee app laten "dansen" ?
Linkje naar het filmpje wat mij triggerde:
[YouTube: Govee RGBIC LED Strip Lights,HUE killer for a fraction of the cost]
Dan zal je toch echt moeten kijken of je dergelijk standaard gedrag kan inprogrammeren in die Govee app. De Hue smartplug is niets meer dan een aan/uitschakelaar. Daar valt behoudens wat tijdschema's niet veel aan in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
PaT schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:10:
[...]

Dan zal je toch echt moeten kijken of je dergelijk standaard gedrag kan inprogrammeren in die Govee app. De Hue smartplug is niets meer dan een aan/uitschakelaar. Daar valt behoudens wat tijdschema's niet veel aan in te stellen.
Helaas kan ik er verder niet veel over vinden, de handleiding staat daar helemaal niets over beschreven en het www is er nogal verdeeld over. Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand hier zo'n strip had.
Om eerst die strip te kopen en er dan achter te komen dat het niet kan is ook zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb een vraagje. Ik heb nu alles in me hut in Hue lampen en geconnect met homekit etc. maar nu is alles gekoppeld aan mijn Apple ID. Als mijn vrouw dr woning app opent dan is het leeg. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat zij ook dingen kan bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Yzord schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:57:
Ik heb een vraagje. Ik heb nu alles in me hut in Hue lampen en geconnect met homekit etc. maar nu is alles gekoppeld aan mijn Apple ID. Als mijn vrouw dr woning app opent dan is het leeg. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat zij ook dingen kan bedienen?
Geen idee hoe het bij Apple gaat maar bij android is het een kwestie van de app installeren en dan aanmelden bij de bridge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10 14:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Yzord schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:57:
Jij moet haar uitnodigen in de home app.

In homeapp -> woninginstellingen -> “nodig andere uit”

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 26-03-2022 06:38 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Morpheus2003 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:15:
[...]

Het zou kunnen... ik zie ook een aansluiting aan deze kant, maar als die intern doorverbonden zit zou het problemen kunnen opleveren, en het feit dat er maar drie draden aan lijken te hangen wijst daar wel op. Het is al eens eerder in dit topic langsgekomen, maar dan moet je even zoeken. Volgens mij mag er echt geen stroom op die wall switch module komen te staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Archer_VC10 op 26-03-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik ben al enige tijd bezig met verbouwing van m'n nieuwe huis. Heb vrijwel overal Friends of hue lichtschakelaars gedaan en natuurlijk hue lampen. Nu heb ik eindelijk internet en heb ik de bridge geïnstalleerd en gezocht naar de lampen.

De bridge vindt 5 van de 6 spots in de keuken, maar voor de rest niets. Ik heb geen idee waarom de 6e spot (die wel continue brandt, maar dus niet uitgaat of gevonden wordt) en alle andere lampen (waar Friends of hue zit) niet gevonden wordt.

Als lampen aan moeten staan, betekent dit dan dat ik alle ouderwetse lichtschakelaars terug moet plaatsen? Dat zou wel verrekte vervelend zijn... En weet iemand toevallig wat er aan de hand kan zijn met de 6e spot die dus wel aan staat (al 3 dagen) maar niet gevonden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

outlandos schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:53:
En weet iemand toevallig wat er aan de hand kan zijn met de 6e spot die dus wel aan staat (al 3 dagen) maar niet gevonden wordt?
Kan je hem ook niet vinden via het serie nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik ben al enige tijd bezig met verbouwing van m'n nieuwe huis. Heb vrijwel overal Friends of hue lichtschakelaars gedaan en natuurlijk hue lampen. Nu heb ik eindelijk internet en heb ik de bridge geïnstalleerd en gezocht naar de lampen.

De bridge vindt 5 van de 6 spots in de keuken, maar voor de rest niets. Ik heb geen idee waarom de 6e spot (die wel continue brandt, maar dus niet uitgaat of gevonden wordt) en alle andere lampen (waar Friends of hue zit) niet gevonden wordt.

Als lampen aan moeten staan, betekent dit dan dat ik alle ouderwetse lichtschakelaars terug moet plaatsen? Dat zou wel verrekte vervelend zijn... En weet iemand toevallig wat er aan de hand kan zijn met de 6e spot die dus wel aan staat (al 3 dagen) maar niet gevonden wordt?
Lamp hoeft niet aan te staan, maar er moet natuurlijk wel stroom op zitten.
De transmitter/reciever in de lamp staat altijd aan of het licht nu brand of niet.

Je zou eventueel de lamp een factory reset kunnen geven.
Ik weet zo niet meer precies hoe dat ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Yzord schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:55:
[...]

Kan je hem ook niet vinden via het serie nummer?
Hmm dat zou ik nog kunnen proberen, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ErikRedbeard schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:03:
[...]

Lamp hoeft niet aan te staan, maar er moet natuurlijk wel stroom op zitten.
De transmitter/reciever in de lamp staat altijd aan of het licht nu brand of niet.

Je zou eventueel de lamp een factory reset kunnen geven.
Ik weet zo niet meer precies hoe dat ging.
Er zou gewoon stroom op moeten staan, maar ik zal dit morgen wanneer ik er ben dubbel checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Laatst online: 15-10 20:17
Freubel schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:26:
[...]

Ziet er strak uit ! Punt hier is juist dat een 3 weg raam met "vulling" gewoon niet lekker past door die verschillende inbouw dozen. Probleem is zo opgelost maar doorn in het oog is natuurlijk die afwijkende maat van de wandcontact doos. Ik zat al een beetje te kijken naar de dubbele wandcontact dozen maar kom geen mat wit tegen met een beetje dezelfde uitstraling als die covers van Hue.
Een drie weg raam lijn je toch uit op het gat van je stopcontact,de overige vul je met de hue switchen (links en rechts van het stopcontact, die zitten er gewoon los op. Past toch altijd of je wil je per se op het stroom aan gesloten hebben?

Qua uitstraling, vind ik de Busch-Jaeger Future Linear Mat Wit wel een vergelijkbare uitstraling en kleur hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door dez1983 op 26-03-2022 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

outlandos schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:09:
[...]

Er zou gewoon stroom op moeten staan, maar ik zal dit morgen wanneer ik er ben dubbel checken.
Hij brandt, dus er staat stroom op :)

Wel vreemd dat maar een deel gevonden wordt. Zigbee zou een netwerk moeten maken met andere lampen in de buurt. Zeker in een keuken zou er geen sprake van te grote afstanden moeten zijn.

Je kan ook de lampen omwisselen van plek (neem aan dat gu10 spots zijn) en kijken wat er gebeurt.

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 27-03-2022 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
PaT schreef op zondag 27 maart 2022 @ 07:25:
[...]

Hij brandt, dus er staat stroom op :)

Wel vreemd dat maar een deel gevonden wordt. Zigbee zou een netwerk moeten maken met andere lampen in de buurt. Zeker in een keuken zou er geen sprake van te grote afstanden moeten zijn.

Je kan ook de lampen omwisselen van plek (neem aan dat gu10 spots zijn) en kijken wat er gebeurt.
De keuken is een aparte groep (in de meterkast). De rest van de lampen branden niet. We gaan vandaag verhuizen dus ik hoop dat de oplossing mee valt :+

Zal hier einde ochtend/begin middag update posten.

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 27-03-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddjnge
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-10-2023
De plafondlampen van Hue zijn best aan de prijs! Zeker in de White and Color Ambiance variant. Nu heb ik op de beneden verdieping al spots (Runner) en wil voor de slaapkamer graag een plafonniere.

Heeft iemand een betaalbare suggestie voor een losse E14 of E27 variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
dez1983 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:47:
[...]

Een drie weg raam lijn je toch uit op het gat van je stopcontact,de overige vul je met de hue switchen (links en rechts van het stopcontact, die zitten er gewoon los op. Past toch altijd of je wil je per se op het stroom aan gesloten hebben?

Qua uitstraling, vind ik de Busch-Jaeger Future Linear Mat Wit wel een vergelijkbare uitstraling en kleur hebben.
Heb ik even geprobeerd, maar de schakelaars van Hue vallen qua maat echt buiten de boot, helemaal als ze ook nog op een raam zitten.
Ik heb nu een mat wit dubbele wandcontactdoos gehaald en geïnstalleerd. Net nog even een smart button insert besteld bij robshop, dan kan die in een van de 2 contacten en kan ik die weer schakelen voor de buitenverlichting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSzuWVg00S4aTp_aAspWbV26Ilk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oulUPHdFPuiNAxRLUNmXRg7.jpg?f=fotoalbum_large

Nog wel een andere leuke toepassing aangemaakt via Heu labs, ik heb verwarmde handschoenen voor de motor op batterijen, deze moet je ook tijdens niet gebruik regelmatig opladen, nu een formule aangemaakt waarbij de batterijen elke zondag van 14:00 tot 20:00 opgeladen worden, stekker in een meubeltje geduwd waar een contactdoos zat en voila, nooit meer vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hoe betrouwbaar zijn die Hue bridges? Of heb ik een faulty one? Ik heb toch eens per dag dat de lampen niet te bereiken zijn via Homekit en als ik dan de bridge opnieuw opstart dan werkt alles weer. Lijkt mij niet de bedoeling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-10 23:49
Ik gebruik geen Homekit, maar heb mijn Bridge sinds ik Hue heb (2018) nog nooit hoeven herstarten…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Yzord schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:38:
Hoe betrouwbaar zijn die Hue bridges? Of heb ik een faulty one? Ik heb toch eens per dag dat de lampen niet te bereiken zijn via Homekit en als ik dan de bridge opnieuw opstart dan werkt alles weer. Lijkt mij niet de bedoeling toch?
Net als @Rallye gebruik ik ook geen HomeKit, maar wel de Hue Bridge en dat ding doet het altijd. Heb er een berg apparaten op, heb Home Assistant erop zitten en dat gaat gewoon altijd goed.

Ik heb altijd het idee dat HomeKit überhaupt niet het meest stabiele stukje software van Apple is. Dus het hoeft niet perse aan Hue te liggen wil ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wfranssen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-10 15:40
Morpheus2003 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:15:
[...]

[Afbeelding]
Ik had dezelfde uitdaging. Met deze instructie kwam ik er wel uit.
Wfranssen in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinBu
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 29-03-2022
Dag Nacht verlichting icm buiten sensor.

Aanwezig:
4 buiten lampen
1 hue stekker met kerstverlichting
1 buiten sensor

Doel:
4 Lampen automatisch schakelen op zonsopgang uit/zonsondergang aan. (Nachtlamp mode)

Bij beweging in het donker gaan 3 lampen achter (helder) + kerst verlichting aan. Lamp voordeur blijft buiten schot.

Probleem:
Lampen schakelen kort aan (nachtlamp), maar worden waarschijnlijk door de sensor overruled en uitgezet
Bij beweging gaan de lampen op helder. Na 3 min gaat alles naar de "vorige scene" dus uit.

Waar ga ik de mist in?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCnw8ePuTiYWiRfqNf9xNsbGszo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1k3NM4IOujQ2LucTCJ1cMrpx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOXduAO6xU4R_4T-WekW_X32fIg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvJYCH03KNe8zoupyLO62wim.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 42% gewijzigd door MelvinBu op 28-03-2022 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
MelvinBu schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:49:

Aanwezig:
4 buiten lampen
1 buiten sensor

Doel:
4 Lampen automatisch schakelen op zonsopgang uit/zonsondergang aan. (Nachtlamp mode)

Bij beweging in het donker gaan 3 lampen achter (helder) + kerst verlichting aan. Lamp voordeur blijft buiten schot.

Probleem:
Lampen schakelen kort aan (nachtlamp), maar worden waarschijnlijk door de sensor overruled en uitgezet
Bij beweging gaan de lampen op helder. Na 3 min gaat alles naar de "vorige scene" dus uit.

Waar ga ik de mist in?
[Afbeelding][Afbeelding]
Je bewegingssensor is ingesteld op tijden terwijl je automatisering op zonsopgang en zonsondergang werkt. Dan kun je wat gekke dingen krijgen inderdaad. Daar is in de standaard Hue-app helaas niet veel aan te doen.

Volgens mij kun je met bijvoorbeeld de All4Hue-app er voor zorgen dat de bewegingssensor uitgeschakeld wordt bij zonsopgang en terug ingeschakeld wordt bij zonondergang. Vraag me niet hoe precies maar misschien moet je in deze richting gaan kijken? Als de bewegingssensor overdag gewoon uit staat kan hij ook niks meer overrulen.

(btw... je twee automatiseringen hebben een eindtijd maar dit lijkt mij niet nodig. Die kun je weghalen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MelvinBu schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:49:

Aanwezig:
4 buiten lampen
1 buiten sensor

Doel:

Probleem:

Waar ga ik de mist in?
[Afbeelding][Afbeelding]
Kijk even naar de hue labs formules.
Ik heb in het verleden deze gebruikt voor jouw scenario: https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/no-motion-no-fuss

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvanatten
  • Laatst online: 18-10 10:07

Hue lights moet je binnen 30 minuten nadat je er stroom op hebt gezet koppelen. Je hoeft dus je schakelaars niet terug te plaatsen maar je moet wel even je lamp(en) eruit draaien en dan terug plaatsen. Of via de stoppenkast even stroomloos maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
xFeverr schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:20:
[...]

Net als @Rallye gebruik ik ook geen HomeKit, maar wel de Hue Bridge en dat ding doet het altijd. Heb er een berg apparaten op, heb Home Assistant erop zitten en dat gaat gewoon altijd goed.

Ik heb altijd het idee dat HomeKit überhaupt niet het meest stabiele stukje software van Apple is. Dus het hoeft niet perse aan Hue te liggen wil ik maar zeggen.
Homeassistant OP je Hue bridge ? Kan dat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
@Freubel nee, ik bedoel dat Home Assistant ermee verbonden is. Dat zou wel leuk zijn als dat kon, dat geef ik toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-10 16:40
Iemand ervaring met Hue Button en Alexa routines? Ik ging er vanuit dat ik de button wel in Alexa zou zien maar zie em niet er verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:13
Govee past zijn API regels aan. Ben bang dat het implicaties heeft op de integratie met smarthome applicaties.

https://govee-public.s3.a...DeveloperAPIReference.pdf

Wat ik eruit opmaak is dat het vanaf mei minimaal 6 seconden duurt voordat de Govee verlichting gaat reageren. En dat maximaal ca 18 uur per dag.

Helaas, Govee was een prijstechnisch interessant alternatief voor Hue maar op deze manier natuurlijk niet meer…(als de informatie klopt). Usecase: lichtstrip voor TV die moet reageren als TV aan/uit via API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Zijn er mensen die de Philips Hue wandschakelaarmodule gebruiken met pulsdrukkers? Ik wil mijn Jung schakelaar vervangen voor een pulsdrukker (zodat ze altijd netjes gelijk staan), maar ik vraag me af of het ook mogelijk om (traploos) te dimmen. Ik kom weinig concrete informatie tegen op dit gebied..

En zo ja; welke Jung schakelaar is daar voor nodig. Ik kijk nu naar de 535EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
iMick schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:44:
Zijn er mensen die de Philips Hue wandschakelaarmodule gebruiken met pulsdrukkers? Ik wil mijn Jung schakelaar vervangen voor een pulsdrukker (zodat ze altijd netjes gelijk staan), maar ik vraag me af of het ook mogelijk om (traploos) te dimmen. Ik kom weinig concrete informatie tegen op dit gebied..

En zo ja; welke Jung schakelaar is daar voor nodig. Ik kijk nu naar de 535EU.
Ik heb zelf een Gira pulsdrukker icm de wandschakelaarmodule, maar dat maakt voor de werking verder niet uit. Om je vraag te beantwoorden: ja. Met een pulsdrukker kun je de knop ingedrukt houden. De lamp gaat dan langzaam dimmen of feller worden. Als je loslaat blijft het staan.

die 535EU ziet er goed uit en gaat wel werken als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Meerdere mensen hier 2 bridges in huis? Wat zijn de ervaringen? Gezien de hoeveelheid accessories heb ik dus een tweede nodig en ik vraag mij af hoe dat allemaal gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Yzord schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:26:
Meerdere mensen hier 2 bridges in huis? Wat zijn de ervaringen? Gezien de hoeveelheid accessories heb ik dus een tweede nodig en ik vraag mij af hoe dat allemaal gaat.
Dat gaat ruk, je moet dan steeds in de app wisselen tussen de bridges. Je zal dan de keuze moeten maken tussen boven en beneden ofzo maar het is hoe dan ook constant wisselen. Ik heb geen probleem met aantal maar had een probleem met afstand, dacht het simpel op te lossen met een 2e bridge maar dat werkte dus voor geen meter. Mijn oplossing zijn nu 3 extra lampen als 'tussen hop' die nooit aan staan en alleen maar het signaal naar de bridge brengen, niet echt handig maar het werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smuldersbram
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-10 20:26
Ik maak gebruik van 2 bridges. 1 voor beneden + tuin en voordeur. 1 voor alles boven. Ik heb overal slimme switches, motion sensors en automations dus ik gebruik de hue app echt nooit(alleen bij het configureren).

Wanneer je Apple devices gebruik kun je er voor kiezen om je bridges met HomeKit te koppelen. Dan gebruik je HomeKit voor “app” gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Sick Nick schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:47:
[...]

Dat gaat ruk, je moet dan steeds in de app wisselen tussen de bridges. Je zal dan de keuze moeten maken tussen boven en beneden ofzo maar het is hoe dan ook constant wisselen. Ik heb geen probleem met aantal maar had een probleem met afstand, dacht het simpel op te lossen met een 2e bridge maar dat werkte dus voor geen meter. Mijn oplossing zijn nu 3 extra lampen als 'tussen hop' die nooit aan staan en alleen maar het signaal naar de bridge brengen, niet echt handig maar het werkt...
Ik dacht dat de Hue app inmiddels meerdere bridges ondersteunde? En bij mij draait het niet echt om de afstand, maar meer om de hoeveelheid units er aan verbonden aangezien ik ergens las dat de bridge maar 32mb geheugen heeft en ik een smooth installatie wil hebben.
smuldersbram schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:55:
Ik maak gebruik van 2 bridges. 1 voor beneden + tuin en voordeur. 1 voor alles boven. Ik heb overal slimme switches, motion sensors en automations dus ik gebruik de hue app echt nooit(alleen bij het configureren).

Wanneer je Apple devices gebruik kun je er voor kiezen om je bridges met HomeKit te koppelen. Dan gebruik je HomeKit voor “app” gebruik.
Hmm, ik gebruik de hue app dus wel vaak ivm scenes. Maar ik controleer ook de lampen vaak vanaf mijn pc met de HueAndTheMenu app. En alles is wel Apple hier, maar ik vind homekit 'vervelender' dan de hue app.

Even andere vraag, wat zijn slimme switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Ah ok, als dat zo is misschien tijd om het nog eens the proberen dan met een bridge ipv extra loze lampen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smuldersbram
  • Laatst online: 10-10 20:26
Yzord schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:23:
Ik dacht dat de Hue app inmiddels meerdere bridges ondersteunde? En bij mij draait het niet echt om de afstand, maar meer om de hoeveelheid units er aan verbonden aangezien ik ergens las dat de bridge maar 32mb geheugen heeft en ik een smooth installatie wil hebben.
Dit klopt, officieel ondersteunt de bridge zon 52 accessoires. In de praktijk een stuk meer, maar ze willen ruimte overhouden in de bridge om rules en automations toe te kunnen voegen. De bridge KAN vol raken inderdaad. Ik heb ook een bridge zien draaien met 200+ apparaten, maar dat was wel een bridge zonder automations etc.
Hmm, ik gebruik de hue app dus wel vaak ivm scenes. Maar ik controleer ook de lampen vaak vanaf mijn pc met de HueAndTheMenu app. En alles is wel Apple hier, maar ik vind homekit 'vervelender' dan de hue app.
Dat snap ik, scenes kan je vanuit de hue app makkelijk over laten zetten naar HomeKit als je dat zou willen. Dan is het ook maar 1 knop binnen HomeKit. Als alternatief kan je nog naar apps als iConnectHue of HueDynamic kijken, die hebben wat meer opties dan de Hue app, maar zijn wat mij betreft wel wat spartaanser.
Even andere vraag, wat zijn slimme switches?
Slimme switches bedoel ik mee: de Hue Dimmer Switch, Hue Wall Switch Module etc. Hardware knoppen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

smuldersbram schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:36:
[...]

Dit klopt, officieel ondersteunt de bridge zon 52 accessoires. In de praktijk een stuk meer, maar ze willen ruimte overhouden in de bridge om rules en automations toe te kunnen voegen. De bridge KAN vol raken inderdaad. Ik heb ook een bridge zien draaien met 200+ apparaten, maar dat was wel een bridge zonder automations etc.

[...]

Dat snap ik, scenes kan je vanuit de hue app makkelijk over laten zetten naar HomeKit als je dat zou willen. Dan is het ook maar 1 knop binnen HomeKit. Als alternatief kan je nog naar apps als iConnectHue of HueDynamic kijken, die hebben wat meer opties dan de Hue app, maar zijn wat mij betreft wel wat spartaanser.

[...]

Slimme switches bedoel ik mee: de Hue Dimmer Switch, Hue Wall Switch Module etc. Hardware knoppen dus.
Bedankt voor de (voor mij) zeer nuttige toevoeging. Ik dacht dat de bridge maar maar 53 lampen en 9 accessoires kon hebben in totaal en dat je dan tegen connectie problemen aan zou kunnen lopen. 200+ accessoires geeft mij hoop haha.

En ik wist ook niet dat je scenes over kon zetten naar homekit. Zal eens kijken hoe dat werkt dan. De andere apps die je aanhaalde zijn ook wel interessant.

En ik dacht slimme netwerkswitches 8)7 lol. Ja, ik heb ook aardig wat switches waaronder 1 smart button, maar eerlijk gezegd vind ik dat ding maar een onding vergeleken met de normale dimmer switch. Snap echt serieus niet wat de meerwaarde is van dat ding. Vervelende drukknop en veel onstabieler dan de oude dimmer switch. En waarom die dan ook weer een stuk duurder is snap ik ook niet. Iemand die mij kan vertellen wat ik over het hoofd zie voordat ik hem op V&A goot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 12:37
Als ik bestaande inbouwlampen aan zou willen sturen via de Hue Bridge, moet ik dan zo'n stekker (https://www.philips-hue.c...art-stekker/8719514342347) uit elkaar halen, en in een inbouwdoos weg werken? Of is er een mooiere oplossing (met behoud van Siri aansturing)?

Ik heb de Shelly's al gezien, maar dat gaat via Wifi, en niet via Zigbee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-10 11:04
yamahabest schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:53:
Als ik bestaande inbouwlampen aan zou willen sturen via de Hue Bridge, moet ik dan zo'n stekker (https://www.philips-hue.c...art-stekker/8719514342347) uit elkaar halen, en in een inbouwdoos weg werken? Of is er een mooiere oplossing (met behoud van Siri aansturing)?

Ik heb de Shelly's al gezien, maar dat gaat via Wifi, en niet via Zigbee.
Je kunt aan een inbouwdimmer denken met Zigbee:
https://zigbee.blakadder.com/EcoDim_ECO-DIM.07.html
https://zigbee.blakadder.com/iolloi_ID-EU20FW09.html

Maar dan moeten het wel LED lampen zijn die dimmen ondersteunen via fase afsnijding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
soganta schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:12:
[...]

Je kunt aan een inbouwdimmer denken met Zigbee:
https://zigbee.blakadder.com/EcoDim_ECO-DIM.07.html
https://zigbee.blakadder.com/iolloi_ID-EU20FW09.html

Maar dan moeten het wel LED lampen zijn die dimmen ondersteunen via fase afsnijding.
Nee, het gaat echt om gewone lampen. Aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
yamahabest schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:39:
[...]

Er zijn Zigbee (hue compatible) schakelaars (en dimmers) zoals https://www.robbshop.nl/r...ouwschakelaar-400w-zigbee, maar die zijn vaak wel redelijk aan de prijs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
iMick schreef op woensdag 6 april 2022 @ 00:29:
[...]

Er zijn Zigbee (hue compatible) schakelaars (en dimmers) zoals https://www.robbshop.nl/r...ouwschakelaar-400w-zigbee, maar die zijn vaak wel redelijk aan de prijs...
Klopt, maar die werken niet met Google Home, Homekit, etc samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Laatst online: 21:53
Als het lampen zijn waarom dan de lampen zelf niet vervangen door de Philips Hue variant? En laat de schakelaar gewoon aanstaan?

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-10 17:28
yamahabest schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:39:
[...]

Ik zoek precies hetzelfde wil namelijk de trekschakelaar vervangen in de douche met inbouwspots ip65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
fozzie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:12:
[...]

Ik zoek precies hetzelfde wil namelijk de trekschakelaar vervangen in de douche met inbouwspots ip65.
Ik had zelf in m'n vorige (huur)huis overal de touwtjes van de trekschakelaars verwijderd, hue lampen erin en dimmer switches op de muur geplakt.
Klaar 😊

Bij verhuizen de touwtjes weer teruggehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Louwke schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:28:
Als het lampen zijn waarom dan de lampen zelf niet vervangen door de Philips Hue variant? En laat de schakelaar gewoon aanstaan?
Omdat het spotjes in een pergola zijn. En daar passen geen Philips Hue spotjes in qua grootte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-10 21:04

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
Nee, daarmee kan je geen 'domme' lampen slim maken, dit is een schakelaar om samen met Hue lampen te gebruiken. Er is eerder al verwezen naar Zigbee compatible schakelaars waarmee je 'domme' lampen kan integreren in een Hue setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
Ik heb zo'n Hue Smart stekker besteld om uit elkaar te halen. Ik kom er nog wel even op terug of en hoe dat gaat.

De aangegeven Zigbee compatible schakelaars werken wel met de Hue Bridge, maar niet met Apple Homekit.

https://www.reddit.com/r/...plug_and_converted_it_to/

[ Voor 18% gewijzigd door yamahabest op 06-04-2022 13:36 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 86 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic